(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صدور كيفرخواست براي 15 جاسوس آمريكا و رژيم صهيونيستي
احمدي نژاد در مراسم رونمايي از سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش:
حواسمان باشد در امر تعليم و تربيت تئوري هاي نظام سرمايه داري را ترجمه نكنيم
ديدار وزير اطلاعات ايران با وليعهد عربستان
راشد الغنوشي: شعار نه غزه نه لبنان خدمت به اسرائيل بود
اژه اي: براي 2 مقام آمريكايي پرونده اي در دادگستري تهران تشكيل شده است
تجمع دانشجويان دانشگاه گلستان در حمايت از جنبش وال استريت
يك مقام مسئول: شرايط اقتصادي كشور اجازه آزادسازي و افزايش قيمت ها را نمي دهد
دانش آموز قمي بازي رايانه اي بيداري اسلامي طراحي كرد
در خرمشهر تعزيه امام حسين(ع) يك بهايي را مسلمان كرد
تخريب نمادهاي صهيونيستي گنبد ميدان انقلاب
سرتيپ كمالي: تصميمي براي فروش و معافيت هاي گسترده سربازي نداريم
جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور: تلاش ما برگزاري سالم و قانونمند انتخابات است
ساخت هواپيماي بدون سرنشين توسط تيم هوافضاي دانشگاه امام خميني قزوين
اخبار ادبي و هنري



دادستان تهران خبر داد
صدور كيفرخواست براي 15 جاسوس آمريكا و رژيم صهيونيستي

دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور كيفرخواست براي بيش از 15 جاسوس آمريكا و رژيم صهيونيستي خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم معارفه سرپرست جديد دادسراي ناحيه 4 در جمع خبرنگاران درباره پرونده جاسوسي كه پيش از اين اعلام شده بود گفت: براي بيش از 15 نفر دراين پرونده جاسوسي كيفرخواست صادر شده است و البته در مصاحبه هاي جداگانه اي درباره تعداد و اتهامات اين متهمان توضيح خواهم داد.
وي افزود: صدور اين كيفرخواست نشان دهنده نقش آمريكا و اسرائيل در اقدامات جاسوسي عليه جمهوري اسلامي ايران است.
دادستان تهران اضافه كرد: اين متهمان افرادي بودند كه در زمينه هاي مختلف اقدام به جاسوسي مي كردند.
جعفري دولت آبادي درخصوص پرونده بيمه ايران نيز اظهار داشت: پرونده مربوط به شركت بيمه ايران كه براي رفع نقص به بازپرسي ارجاع شده بود با زحمات زياد بازپرس تكميل شده و به زودي به دادگاه باز مي گردد. هفته گذشته اين پرونده تكميل شده و تا هفته آينده به دادگاه ارسال مي شود. تعداد زيادي از متهمان كه تحقيقاتشان ناقص بود و اكنون تكميل شده به همراه پرونده به دادگاه اعاده مي شوند.
جعفري دولت آبادي درخصوص پرونده تعاوني برق تهران نيز گفت: اين پرونده شاكيان زيادي داشت كه قرار مجرميت آن صادر شده و تا پايان آذرماه به دادگاه ارسال مي شود. اين پرونده بيش از پنج هزار شاكي داشته و دارد.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوالي درخصوص شكايت شهرداري از سفارت انگليس براي آتش زدن درختان باغ قلهك گفت: پرونده اي در دادسراي تهران تشكيل شده كه ما از طريق مجاري مربوطه در اين رابطه استعلاماتي كرده ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به خبرنگاران گفت: پرونده طلبه خليلي 20 آذرماه با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شد. هم چنين پرونده آقاي فروزش كه در منطقه شرق تهران آسيب ديده بود بخشي كه مربوط به چشم وي بود با توجه به اينكه در صلاحيت دادگاه كيفري استان است، به كيفري استان ارسال شد و بخش ديگر كه توهين و مشاركت در فرار بود يكي از محكومان به يك سال حبس و ديگري به جزاي نقدي محكوم شد.
همچنين، دولت آبادي گفت: درخصوص مباحث بين المللي مانامه اي را به دادستان آلمان در مورد اقدامات «حاج احمدي» نوشتيم كه از گروه هاي مسلحي بوده كه عليه انقلاب اسلامي اقدام مي كرده است.
يكي از خبرنگاران سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه آيا براي افرادي كه به سفارت انگلستان وارد شدند پرونده اي تشكيل شده كه دادستان تهران در پاسخ گفت: موضوع در دست بررسي است و پرونده قضايي تشكيل شده و چند نفري كه پليس معرفي كرد با اخذ ضمانت آزاد شدند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا افراد جديدي در پرونده مربوط به استانداري احضار شده اند؟ گفت: تحقيقات پرونده اي كه در ارتباط با استانداري بوده، ادامه دارد.
چنگال عدالت
بر گلوي مفسدان بانكي
دادستان تهران همچنين ديروز در مراسم معارفه سرپرست دادسراي جديد ناحيه4 طي سخناني وعده داد كه به زودي درباره پرونده فساد بانكي اخير، اخبار خوبي داده خواهد شد.
وي تصريح كرد: خط و سير جامعه ما به رشد فضائل، توجه به مسائل اخلاقي و مبارزه با فساد و تباهي است كه نمونه بارز آن را در رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير مشاهده مي كنيم كه عده اي به خود اجازه دادند ميلياردها پول مردم را بالا بكشند و امروز قوه قضائيه همت كرده با آنها مبارزه كند و اميدواريم نظام و به طور خاص دستگاه قضايي دراين پرونده موفق شوند و به زودي خبرهاي خوبي به مردم داده خواهد شد و مفسدان بدانند كه چنگال عدالت گلوي آنها را خواهد فشرد.
جعفري دولت آبادي با بيان اينكه در آغاز فرا رسيدن ماه بزرگ هستيم، تصريح كرد: دي ماه آغاز حركت انتخابات است، 9 دي را به عنوان روز بسيار بزرگ در پيش داريم روزي كه طومار جريان فتنه به دست مردم شجاع در هم پيچيده شد و آنهايي كه فكر مي كردند با تجمع خيانت بار خود در عاشورا مي توانند به نقشه هاي خود برسند، نقشه هاي شان نقش برآب شد. 22 بهمن را به عنوان سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در پيش رو داريم و اسفندماه كه انتخابات مجلس برگزار مي شود.
وي در پايان اظهارات خود با اشاره به متفاوت بودن انتشار اخبار در حوزه هاي قضايي گفت: رسانه ها بايد اين اخبار را با دقت بيشتري منتشر كنند. چند روز پيش به نقل از حفاظت اطلاعات قوه قضائيه خبري منتشر شد مبني بر اينكه در قوه قضائيه تيم هايي براي نظارت در انتخابات تشكيل مي شود اين در حالي است كه اصل خبر اين گونه بود كه ما در درون دستگاه قضايي بر شعبات قوه قضائيه نظارت مي كنيم. در مورد ديگر نيز برخي رسانه ها اخباري را اعلام مي كنند و خود نيز درخصوص آن داوري مي كنند به عنوان مثال در مورد علت توقيف يك روزنامه دليلي را مطرح كرده بودند كه من در اينجا مي توانم بگويم كه دليل تمام، اين نيست.

 



احمدي نژاد در مراسم رونمايي از سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش:
حواسمان باشد در امر تعليم و تربيت تئوري هاي نظام سرمايه داري را ترجمه نكنيم

رئيس جمهور ديروز از سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش در محل مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما رونمايي كرد.
در اين مراسم كه صاحب نظران عرصه تعليم و تربيت نيز حضور داشتند احمدي نژاد در حالي كه دكتر علي شريعتمداري چهره ماندگار تعليم و تربيت و فرزند شهيد مشاري از شهداي دوران دفاع مقدس وي را همراهي مي كردند از سندي كه حاصل تلاش 6 سال اخير صاحب نظران نظام تعليم و تربيت، اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، رونمايي كرد.
اين سند كه در حكم قانون اساسي نظام تعليم و تربيت است به دو بخش مباني نظري و راهكار عملي تقسيم مي شود و تدوين آن مبتني بر فلسفه تعليم و تربيت اسلامي صورت گرفته است.
رئيس جمهور در اين مراسم گفت: نظام تعليم و تربيت بايد از يك سو انسان ها را متوجه انسان كامل و از سوي ديگر آن ها را براي يك زندگي مهدوي آماده كند.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم رونمايي از سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش، اين روز را يكي از مهم ترين روزهاي نظام تعليم و تربيت عنوان كرد و گفت: با تدوين اين سند پاي در راهي مي گذاريم كه به فضل الهي سرتا سر نور و روشنايي و قله آن رسيدن به همه آرزوها و آرمان هاي فطري و تاريخي بشر است.
وي با اشاره به اين كه «راه رسيدن به اين قله، عبوديت، عدالت و عشق است» يادآور شد: تنها راه كمال انسان و آزاد شدن او از همه اسارت ها عبوديت است، انساني كه به غير از درگاه الهي سجده مي كند در بستر اسارت حركت مي كند و اگر عدالت نباشد آزادي معنا ندارد.
رئيس جمهور با اشاره به ادعاي دروغ مقامات آمريكايي و كشورهاي غربي مبني بر وجود آزادي در اين كشورها گفت: كدام آزادي در آمريكا وجود دارد؟ دو اسارت سنگين يكي ترويج مستمر تمايلات نفساني و چرخيدن از عبوديت خدا به عبوديت شيطان ها و دوم اسارت سلطه سنگين يك گروه صهيونيست كه فرصت اراده و اختيار را از آن ها گرفته آن ها را اسير كرده است. در جايي كه عدالت نيست آزادي چه معنا دارد.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه «تربيت در متن تعليم و فعاليت فوق برنامه نيست» گفت: هر معلمي يك مربي است و فرقي نمي كند كه معلم چه درسي باشد در نظام تعليم و تربيت همه مربي هستند مسئوليت اصلي بر عهده آموزش و پرورش است كه داراي دو ركن مديريت و مدرسه است و مدرسه چند ركن دارد كه مهمترين ركن آن معلم است.
وي خاطرنشان كرد: بايد بالاترين اهتمام در تكريم و تشويق معلم و پيشتازي وي باشد. الگوي جامعه ما مربيان و معلمان هستند، لذا بايد بهترين ها معلم شوند كه خدا را شكر اين گونه هستند و بايد اين مسئله مستمر باشد.
رئيس جمهور دانش آموزان را ركن دوم مدرسه و تعليم و تربيت عنوان كرد و گفت: بالاترين سرمايه يك ملت دانش آموزان و زيباترين كار، تعليم و تربيت آن هاست.
وي تأكيد كرد: بايد توجه كنيم كه بچه ها بزرگ تربيت شوند.
احمدي نژاد همچنين با تأكيد بر ضرورت توجه به منابع و متون تعليم و تربيت و با اشاره به اين كه «بايد منابع و متون ما تامين كننده آن اهداف والا باشد» گفت: بايد منابع و متون ما با نگاه خودمان در خدمت هدايت جامعه و آزادسازي انسان ها از اسارت باشد و بايد نظام آموزشي، مقررات، ارزشيابي ها و شيوه هاي مديريت در خدمت آن دو هدف اصلي و متعالي قرار گيرد.
وي همچنين به نقش تأثيرگذار خانواده به عنوان نزديك ترين يار مدرسه در امر تعليم و تربيت اشاره كرد و افزود: اگر يك خانواده، خوب كار نكند كار مدرسه سخت مي شود، و البته رسانه ها به ويژه رسانه ملي در اين زمينه موثر هستند و بايد مقوم اهداف تعليم و تربيتي كشور باشند وگرنه تناقض هاي فراواني به وجود مي آيد.
رئيس جمهور با تقدير از دست اندركاران تنظيم سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش تصريح كرد: اين سند عصاره انديشه انديشمندان ما در تعليم و تربيت است كه صاحب نظران و متفكران حوزه و دانشگاه و فرهنگيان و اساتيد زحمات زيادي كشيدند كه جا دارد دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش از همه آن ها تقدير به عمل آورد.
رئيس جمهور همچنين با هشدار نسبت به اين مسئله كه حواسمان باشد در امر تعليم و تربيت نظريات و تئوري هاي نظام سرمايه داري را ترجمه نكنيم، گفت: آن ها اساس روابط اجتماعي را تنازع براي بقا گذاشته اند و اين ها حرف هاي عمل سياسي و اجتماعي آن هاست، اما ما كمال خود را در نابودي ديگران نمي بينيم و به اعتقاد ما اگر همه در مسير تقوا و نيكي باشند يار همديگر هستند.
حاجي بابايي: 130راهكار در سند ديده شده است
وزير آموزش و پرورش هم در اين مراسم با اشاره به طراحي 130راهكار در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: رتبه بندي معلمان و همطرازي آنان با اساتيد دانشگاه و ترسيم نقشه راه نظام ارزشيابي در آموزش و پرورش از مهمترين راهكارهاي طراحي شده در اين سند است.
وي تأكيد كرد: امروز آموزش و پرورش صاحب سند تحولي است كه از فلسفه تعليم و تربيت اسلامي برداشت شده است و در تدوين اين سند آموز ه هاي ديني، رهنمودهاي امام(ره) و رهبري، قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي و نقشه جامع علمي كشور مورد توجه قرار گرفته است.
وي در ادامه تصريح كرد: متناسب سازي كتب، ساعات درسي و روزهاي آموزشي در سند تحول بنيادين قيد شده و علاوه بر آن نقشه راه كتب درسي و نظام ارزشيابي در نظام آموزش و پرورش نيز مورد توجه قرار گرفته است.
حاجي بابايي با تأكيد بر اجراي اين سند در نظام آموزش و پرورش عنوان كرد: در طول دو سال گذشته 70 مورد تغييرات در آموزش و پرورش براي فراهم كردن زيرساخت هاي اجراي سند انجام شده است كه از جمله آنها تغيير ساختار تمام ادارات آموزش و پرورش براساس راهكارهاي سند تحول بنيادين بوده است.
وي در عين حال تصريح كرد: هيچ ساختاري را در آموزش و پرورش تغيير نمي دهيم بلكه به دنبال تغيير محتوا هستيم اما ناگزيريم براي ايجاد تحول در محتوا ظرف را نيز آماده كنيم.
مهدي نويدادهم دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش هم در گفت گو با فارس با اشاره به ويژگي هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه آن را نسبت به اسناد قبلي متمايز مي كند، گفت: نخستين ويژگي اين سند اين است كه در آن تحول به صورت همه جانبه مدنظر قرار گرفته و تمام مؤلفه هاي پيدا و پنهان نظام آموزش و پرورش به طور كامل ديده شده است.

 



ديدار وزير اطلاعات ايران با وليعهد عربستان

خبرگزاري رسمي عربستان گزارش داد كه وليعهد دوم عربستان روز دوشنبه با وزير اطلاعات ايران ديدار و گفت وگو كرده است.
براساس اين گزارش نايف بن عبدالعزيز، وليعهد دوم و وزير كشور عربستان روز گذشته در ديدار با حيدر مصلحي وزير اطلاعات ايران درباره مسائل و منافع مشترك دو كشور گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مورگان بن عبدالعزيز وزير اطلاعات عربستان نيز در اين ديدار حضور داشته است.

 



پاسخ رهبر اسلامگرايان تونس به سران فتنه
راشد الغنوشي: شعار نه غزه نه لبنان خدمت به اسرائيل بود

رهبر حزب اسلامي النهضه تونس در مقاله اي با اشاره به توطئه هاي مختلف آمريكا و غرب عليه جمهوري اسلامي نوشت؛ جريان اپوزيسيون در ايران با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان به اسرائيل خدمت كرد و زمينه محاصره غزه را براي آنها فراهم آورد.
راشد الغنوشي در مقاله خود در پايگاه اينترنتي شبكه تلويزيوني قطر با عنوان چرا ايران هدف قرار گرفته است؟ افزود: در صورتي كه از تفاسير كليشه اي توطئه آميز درباره حوادث جاري در كشورهاي اسلامي به ويژه درباره ايران كه بيشتر به حاشيه مي پردازد و توجه اساسي به وقايع آشكار ندارد، خلاص شويم خواهيم ديد توطئه هاي بزرگي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران براي تجزيه اين كشور طراحي شده است. دستگاههاي رسانه اي غرب ايران را به گونه اي نشان مي دهند كه اين كشور منبع اصلي بي ثباتي و ناامني در جهان است. كشورهاي غربي با فشارهاي مختلف عليه ايران از طريق محاصره اقتصادي و بي ثبات كردن اوضاع داخلي اين كشور مي كوشند تهران را وادار به تسليم كنند ولي اين كشور تاكنون تسليم اين فشارها نشده است و توانايي و وحدت داخلي را براي مقابله با سياست هاي غرب بسيج كرده است تا بتواند به شديدترين ضربات ويرانگر پاسخ بدهد. اگر ايران تسليم اين فشارها شود به معناي اين است كه خود را در برابر خطرات تجزيه طلبانه قرار داده است، فرهنگ و ارزشهاي ديني آن كم اهميت خواهد شد، عزت و كرامت آن با استقرار پايگاههاي نظامي خارجي همان طوري كه در عراق، آلمان و ژاپن رخ داد، خدشه دار خواهد شد. اما چرا ايران از سوي قدرت هاي غربي هدف قرار گرفته است؟ نخست اين كه كشورهاي غربي به رهبري آمريكا و اسرائيل سگ نگهبان آمريكا در واشنگتن از ابتداي انقلاب اسلامي ايران تلاش گسترده سياسي و اقتصادي به كار بستند تا نظام نوپاي ايران را به زانو درآورند. حتي وزارت دفاع آمريكا در اين راه به حمله محدود نظامي در صحراي طبس متوسل شد كه با عنايات خداوند به شكست انجاميد.الغنوشي نوشت: آمريكا نيروهاي خود را در اطراف مرزهاي ايران مستقر كرد. رسانه هاي غربي نيز از هيچ تلاشي براي مخدوش نشان دادن وجهه جمهوري اسلامي فروگذاري نكردند، ايران را به حمايت از تروريسم متهم كردند و تلاش مي كنند جهان را عليه ايران بسيج كنند. غربي ها تلاش مي كنند از شكاف و گلايه هايي كه در نظام ايران وجود دارد- چنين گلايه هايي در هر نظام سياسي وجود دارد- اوضاع اين كشور را به بي ثباتي بكشانند.
راشد الغنوشي تصريح كرد: غربي ها حتي تلاش كردند با حمايت تسليحاتي از برخي از گروهها در ايران شورش مسلحانه در اين كشور ايجاد كنند. چنين تحولاتي براي افراد منصف تاكيد مي كند جمهوري اسلامي ايران با توطئه بزرگي روبرو است. شكي در اين نيست در هر نظامي اشكالات، اختلافات و حتي نقض حقوق بشر وجود دارد و بايد اين اشكالات در داخل حل و فصل شود. مسئولان ارشد ايراني مسائلي از اين دست نظير شكنجه و كشته شدن نيروهاي مخالف نظام را محكوم كرده اند. اقدام كشورهاي غربي در محكوم كردن اين موارد بيشتر داراي اهداف اصلاح طلبانه نيست. دوم اين كه آنچه مساله هدف قراردادن نظام جمهوري اسلامي ايران را اثبات مي كند تغيير احزاب حاكم در غرب از راستگرا تا چپگرا و تغيير دولتهاي ايران از اصلاح طلب تا محافظه كار است ولي اين كارزار سياسي، رسانه اي و اقتصادي عليه ايران به قوت خود پابرجا است. امام خميني(ره) نظام جمهوري اسلامي ايران را بر اين اساس استوار ساخت كه مستقل از اعمال نظرات قدرتهاي بين المللي باشد تا شعار نه شرقي نه غربي مصداق عيني داشته باشد. نظام جمهوري اسلامي ايران كه از سوي ايراني ها در همه پرسي روزهاي آغازين انقلاب تاييد شد نظامي متفاوت با ديگر نظامات سياسي موجود در جهان پديد آورد. امام خميني(ره) ارزشهاي اسلامي فقه اهل بيت عليهم السلام را با ميراث سياسي دنياي مدرن ادغام كرد. وي در اين راه از اصل اسلامي اقتباس كه ديگر رهبران تحول خواه اسلامي بر آن اصرار دارند استفاده كرد. به عبارت ديگر وي از مفاهيمي در ارزشهاي سياسي مدرن استفاده كرد كه به سود اسلام است. سياست استقلال در تصميم گيري جمهوري اسلامي علاوه بر سياست خارجي خود را در سياست هاي تربيتي، فرهنگي و قانونگذاري اين كشور نيز نشان داده است. قطع نظر از اين كه اين سياست ها درست يا اشتباه باشد ولي اين سياست هاي از سوي مردم و آزادانه در انتخابات مختلف تاييد مي شود. تاكنون گروه هاي مخالف شك و ترديد اندكي درباره سلامت انتخابات برگزار شده مطرح كرده اند و اين مسئله باعث شد تلاش قدرت هاي منطقه اي و بين المللي براي بي ثبات كردن نظام ايران به شكست بيانجامد. اين تصميم گيري مستقل در ايران بسيار متفاوت از ديگر كشورهاي منطقه است كه نتايج انتخاباتي را مي پذيرند كه همسو با نظرات آمريكا و اسرائيل باشد. راشد الغنوشي در ادامه افزود: يكي ديگر از نشانه هاي تصميم گيري مستقل ايران، تلاش گسترده براي توسعه مستقل و فراهم كردن نيازهاي اساسي اقتصادي، فرهنگي و نظامي است. اتخاذ اين سياست با مخالفت كشورهاي غربي روبرو بوده است و اين كشورها در سالهاي پس از انقلاب، ايران را در يك محاصره شديد اقتصادي قرار داده اند تا اين كشور نتواند توانايي هاي اقتصادي خود را ارتقا دهد. جمهوري اسلامي به رغم اين فشارها به افزايش توان دفاعي و فن آوري صلح آميز هسته اي خود ادامه داد و در اين راه هم قدرت هاي غربي را تهديد كرد و هم براساس اصل احترام دوجانبه و به رسميت شناخته شدن قدرت خود در منطقه و جهان، سياست هاي خويش را به پيش برد. ايران براساس قوانين بين المللي به افزايش توانايي هاي خود در زمينه انرژي هسته اي ادامه مي دهد ولي قدرت هاي غربي با اين مسئله مخالفت و تاكيد مي كنند برنامه هسته اي ايران ابعاد نظامي دارد، امري كه ايران آن را رد مي كند. در حالي كه ايران تاسيسات هسته اي خود را در برابر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي باز كرده است اين بازرسان در گزارش هاي خود شبهاتي درباره فعاليت هسته اي ايران مطرح مي كنند. رهبر حزب النهضه تاكيد كرد در حالي كه ايران چنين همكاري اي با آژانس دارد ولي اسرائيل كه دشمن ايران و مسلمانان است تاسيسات هسته اي نظامي خود را به روي جهان بسته است و كشورهاي غربي نيز هيچ فشاري عليه اين رژيم اعمال نمي كنند. ايران و ديگر كشورهاي منطقه بايد در برابر تهديدات مستمر اسرائيل از توانايي هسته اي برخوردار باشند.
راشد الغنوشي تصريح كرد:حمايت جمهوري اسلامي ايران از گروه هاي مقاومت فلسطين از ابتداي انقلاب ايران آغاز شد و اين كشور به رغم فشارهاي مختلف از اين حمايت چشم پوشي نكرد. امام خميني(ره) قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي رژيم صهيونيستي را سرطاني در دل امت اسلامي توصيف كرد كه بايد محو شود. اين شعار امام خميني(ره) از مهم ترين سلاح هاي وي در برابر رژيم شاه (مخلوع) بود و وي توانست با اين شعار ملت ايران را عليه شاه(مخلوع) همسو با آمريكا و رژيم صهيونيستي بسيج كند. همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران امام خميني(ره) سفارت اسرائيل را در اختيار نمايندگان سازمان آزاديبخش فلسطين قرار داد. جمهوري اسلامي با حمايت سخاوتمندانه از گروه هاي مقاومت شيعي و سني اسلامي يا سكولار به مقابله با رژيم صهيونيستي ادامه مي دهد و در اين راه مشروعيت بزرگي در امت اسلامي به دست آورده است.
جمهوري اسلامي در اين راه توجهي به حساسيت كشورهاي غربي و لابي صهيونيست ها به مسئله يهوديت و پيامدهاي اين سياست ندارد. راهبرد اساسي لابي صهيونيست ها و كشورهاي عربي مقابله با هر نوع جريان بيداري در اين منطقه است. راشد الغنوشي در ادامه نوشت به رغم اين كه سياست ايران در حمايت از گروه هاي مقاومت در لبنان و فلسطين باعث تنش هايي در داخل ايران شد و برخي از گروه هاي مخالف دولت شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند و كشورهاي غربي نيز به اين بهانه نوار غزه را در محاصره قرار دادند و از ساخت ديوار نژادپرستانه حائل در كرانه باختري رود اردن حمايت كردند تا فلسطينيان تسليم دشمن اسرائيلي شوند، ولي ايران همچنان بيش از كشورهاي عربي نداي آزادي فلسطين را فرياد مي زند.
راشد الغنوشي عامل ديگري كه باعث تشديد فشار عليه ايران شده است را ناشي از تشكيل محور مقاومت مي داند و مي نويسد:ايران تنها به حمايت از گروه هاي مقاومت در منطقه بسنده نكرد بلكه محوري از اين گروه ها را با عنوان محور مقاومت تشكيل داد. اين محور متشكل از كشورها و گروه هاي سياسي با رويكردهاي مختلف است. اصول اساسي اين محور تلاشي براي آزادي فلسطين و مخالفت با عادي سازي روابط و تسليم نشدن در برابر فشار قدرت هاي بين المللي است. همچنان گروه ها و كشورهاي مختلف در جهان جذب اين محور مي شوند و حتي در اين محور برخي از گروه هاي يهودي ضدصهيونيسم نيز حضور دارند. گفتمان امام خميني(ره) مبني بر مقابله مستضعفان جهان با مستكبران براساس آيه شريفه قرآن كريم پايه گذار تشكيل اين محور بين المللي مقاومت بوده است.
وي در پايان مقاله خود تصريح كرد انقلاب اسلامي ايران يكي از بزرگ ترين رخدادهاي تاريخ معاصر است و الگوي جديدي را به امت اسلامي و كشورهاي جهان ارائه كرده است. اين الگو نويد دهنده استقلال و آزادي از قدرت هاي بين المللي و تقويت وحدت امت اسلامي، بيدار شدن نيروهاي خاموش آن و حمايت از مقاومت در فلسطين است. اما غرق شدن در خوي طايفه گري، خرافه پرستي و درگيري هاي سياسي در منطقه مانعي بر سر راه اين بيداري در ميان امت اسلامي است.

 



اژه اي: براي 2 مقام آمريكايي پرونده اي در دادگستري تهران تشكيل شده است

دادستان كل كشور با اشاره به تحت تعقيب قرار دادن 2 تن از مقامات آمريكايي به دليل تحريك به ترور يكي از فرماندهان سپاه خبر داد كه در اين باره پرونده اي در دادگستري تهران تشكيل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه در آبان ماه چند تن از نمايندگان كنگره آمريكا پيشنهاد ترور يكي از فرماندهان سپاه (سردار سليماني، فرمانده سپاه قدس) را به دولت آمريكا ارائه كردند، آيا قوه قضائيه در اين زمينه اقداماتي داشته است؟، گفت: بسيار مايه تعجب و تاسف است كه اين 2 مقام آمريكايي در اجلاس كنگره آمريكا در يك مكان رسمي و دولتي و در جمع ديگران، رسما بخواهند يك مقام مسئول در جمهوري اسلامي ايران را ترور كرده و به قتل برسانند.
وي ادامه داد: كساني كه مدعي مبارزه با تروريسم هستند و به همين بهانه بعضي از كشورها را اشغال مي كنند، چطور به خود اجازه مي دهند كه به طور رسمي در يك مكان وابسته به حكومت و دولت در روز روشن، بخواهند يك فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را ترور كنند. شايد مهمتر اين باشد كه در مقابل اين درخواست نامشروع و خلاف همه موازين بين المللي و حقوق بشري، افرادي تاييد كرده يا با سكوت خود اين معنا را مورد تاييد قرار دادند و مقامات ديگر آمريكا نيز هيچ واكنشي در مقابل اين سخنان ناشايست نشان نداده و آن را محكوم نكردند، يا حداقل بيان نكردند كه آنها اين سخنان را خودسرانه زده اند.
دادستان كل كشور تصريح كرد: به طور طبيعي دولت جمهوري اسلامي ايران، وزارت خارجه و دستگاه قضايي حسب وظيفه خود اقداماتي داشته اند از جمله اينكه، دادستاني كل كشور در اين راستا اقدام كرده است. براي اين 2 نفر با اعلام شكايت، در دادگستري تهران پرونده اي تشكيل شد و از قاضي مربوطه خواسته شد كه از طريق اينترپل پرونده را تعقيب كند و اين كار انجام و ثبت شد.
وي يادآور شد: آنها درخواست كردند مدارك كافي و اطلاعات بيشتري ارائه شود كه اين كار نيز صورت گرفت و اكنون اين موضوع از طريق اينترپل در حال پيگيري است. همچنين از طريق قاضي پرونده خواسته شده كه اين افراد، تعقيب، دستگير و مجازات شوند، همچنين بايد ممنوعيت هايي كه براي اين اعمال لازم است انجام شود.
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا قوه قضائيه صلاحيت اين گونه اقدامات را دارد، با تاييد اين مطلب، گفت: اگر چنانچه هر فردي چه در داخل و چه در خارج از ايران عليه جمهوري اسلامي ايران يا شهروند ايراني اقدام مجرمانه اي داشته باشد، قابل تعقيب است و اين جزو صلاحيت هاي دستگاه قضايي است.

 



تجمع دانشجويان دانشگاه گلستان در حمايت از جنبش وال استريت

دانشجويان دانشگاه هاي دولتي و آزاد اسلامي، مؤسسات آموزش عالي و غيرانتفاعي سراسر استان گلستان، در حمايت از جنبش وال استريت تجمع كردند.
به گزارش ايرنا، اين تجمع از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان روز دوشنبه در مقابل نمازخانه امام علي«ع»اين دانشگاه برگزار شد. در اين مراسم، دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه ها با شعارهاي ضدآمريكايي، ضدانگليسي و ضد اسرائيلي، حمايت قاطع خود را از 99درصد مردم در برابر 1درصد افراد ثروتمند اروپايي و آمريكايي اعلام كردند. در اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين «حسنعلي مازندراني» رئيس حوزه دفاتر نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هاي استان گلستان به ايراد سخنراني پرداخت.
همچنين دكتر «سيدهاشم ميرلوحي» يكي از اساتيد دانشگاه در سخناني به آخرين وضعيت آمريكا و اروپا و بحران اقتصادي و سرمايه گذاري در اين كشورها پرداخت و درباره تظاهرات وال استريت مطالبي بيان كرد.
در پايان اين مراسم بيانيه اي در تبعيت از رهبر معظم انقلاب و حمايت از مردم مظلوم و تحت ستم آمريكا در چهار بند قرائت شد.

 



يك مقام مسئول: شرايط اقتصادي كشور اجازه آزادسازي و افزايش قيمت ها را نمي دهد

مديرعامل اتحاديه تعاونيهاي مصرف محلي استان تهران گفت: بنابر گزارش هاي واصله بحث توزيع كالا برگي اقلام اساسي مورد نياز خانوارها طي سال جاري منتفي است.
ابراهيم طلايي درگفت و گو با فارس با اشاره به قرارگرفتن در آستانه يك سالگي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، اظهار داشت: در پايش تحولات ناشي از قانون هدفمندي يارانه ها در بخش كالاهاي مصرفي، شرايط عادي و آرامي را شاهد هستيم كه ناشي از تدابير كنترلي دولت است.
وي ادامه داد: التهاب بسيار كمي در بين مصرف كننده ها علي رغم قرارگرفتن در دوره هاي زمان خاص نظير ايام نوروز سال جاري، ماه مبارك رمضان و مواجه شدن با ايام محرم را شاهد بوديم، به عبارتي دامنه نوسانات ناشي از اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها بسيار ناچيز بوده كه آن هم در واقع از افزايش جهاني قيمت كالاهاي اساسي ناشي مي شد.
وي افزود: خوشبختانه با اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها درگام نخست، تقريباً مقدار يارانه تخصيصي به كالاهاي اساسي به طور مستقيم از سوي دولت عملاً صفر شده است ضمن آنكه با دخالت در تعيين نرخ يا تعرفه هاي گمركي شرايط بازار داخلي را با رويكرد حمايت از مصرف كننده كنترل مي كند.
مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مصرف محلي استان تهران گفت: با شروع بحث هدفمندي يارانه ها و اجراي قانون برابر توجيه دولت درهدايت منابع، طرح ارتقاء كيفيت توليدات داخلي در رقابت با كالاهاي خارجي مطرح شد كه پايش ها و بازتاب اجرايي شدن اين طرح حاكي از حركت پرسرعت بخش توليدي كشور به سمت توليد كالاهاي رقابتي با استانداردهاي روز و قابل عرضه در بازارهاي داخلي و خارجي است.
وي تاكيد كرد: صنعت بسته بندي و كيفي سازي كالاهاي توليد داخلي رو به رونق و تحول است، تداوم اين فرآيند و افزايش و عيني سازي حمايت ها از بخش توليدي كشور تضمين كننده بهبود شرايط توليد درداخل و حضور جدي توليدات داخلي در بازارهاي خارجي خواهد بود.
وي با اشاره به تحولات وسيع و سريع درحوزه توليد، تصريح كرد: بهينه سازي و به روزرساني تجهيزات و تأسيسات توليدي كشور بالطبع مستلزم حركت گام به گام دولت در همراهي بخش توليد است و لذا انتظار مي رود بانك ها و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با بخش توليدي درمسير تحولات پرسرعت تر درعرصه حضور داشته باشند و از بخش توليدي كشور عقب نمانند.
طلايي در رابطه با امكان ورود به مرحله دوم هدفمندي يارانه ها، اظهار داشت: اگر منظور از اجرايي شدن مرحله دوم يارانه ها، آزادسازي يا افزايش قيمت هاست شرايط اقتصادي اجازه اين كار را در اين مقطع زماني نمي دهد اما اگر نه، منظور بهبود كيفيت تأسيسات و تجهيزات توليدي و بهره وري و تداوم استفاده بهينه از حامل هاي انرژي است مشكلي نداريم و مي توانيم وارد مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شويم.
مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مصرف محلي استان تهران گفت: در بحث اجراي طرح تجهيز و اصلاح شبكه هاي توزيع هر چند قدم هايي برداشته شده اما اگر دولت دراين مسير با بسته هاي حمايتي از جمله پرداخت تسهيلات كم بهره مجموعه را حمايت نكند عملاً طرح تجهيز و اصلاح شبكه هاي توزيع مغفول خواهد ماند.
طلايي در رابطه با احتمال توزيع يا عدم توزيع كالابرگي كالاهاي اساسي طي سال جاري، اظهار داشت: بنابر گزارش هاي واصله از محافل غير رسمي بحث توزيع كالا برگي اقلام اساسي مورد نياز خانوارها طي سال جاري منتفي است.
وي ادامه داد: تا پايان سال جاري برنامه اي به اين سبب نداريم مگر اينكه دريك پروسه زمان خاص بنابر ضرورت،برنامه ضرب الاجلي به اين منظور به شبكه توزيع ابلاغ و توزيع كالابرگي اقلام اساسي در دستور كار قرار گيرد. وي در رابطه با اتصال زنجيره شبكه توزيع با شبكه توليد، خاطر نشان كرد: در اين رابطه هيئت دولت با رويكرد حذف واسطه هاي اقتصادي برنامه اي را براي كاهش قيمت تمام شده، اصلاح روش هاي توليد، اصلاح روش هاي توزيع درحمايت از مصرف كننده در دستور كار دارد.

 



دانش آموز قمي بازي رايانه اي بيداري اسلامي طراحي كرد

در اولين روز از هفته پژوهش از بازي رايانه اي بيداري اسلامي در شهرمقدس قم رونمايي شد.
به گزارش ايرنا طراح اين بازي رايانه اي در حاشيه اين مراسم، هدف از طراحي اين نرم افزار را نشان دادن اهميت موضوع بيداري اسلامي عنوان كرد.
حسن زاهدي دانش آموز دبيرستان شهداي نيروگاه قم اظهار داشت: اين نرم افزار از قابليت هاي بسياري برخوردار است و ايده هاي بسيار جالبي در آن به كار گرفته شده است.
وي وضعيت به هنگام (آنلاين) و تحت وب بودن اين نرم افزار را از ويژگي هاي آن ذكر كرد و افزود: حجم بسيار اندك اين نرم افزار باعث مي شود كه كاربران بتوانند با اينترنت كم سرعت نيز براحتي از آن استفاده كنند.
زاهدي قابليت اجرا در گوشي هاي تلفن همراه را از ديگر ويژگي هاي اين نرم افزار برشمرد.

 



در خرمشهر تعزيه امام حسين(ع) يك بهايي را مسلمان كرد

يكي از پيروان سابق فرقه ضاله بهائيت در خرمشهر با تأثير گرفتن از تعزيه سالار شهيدان امام حسين(ع) به دين مبين اسلام گرويد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، «فاطمه احمديان فرد» زن 60 ساله اي است كه بعد از شفا يافتن فرزند كوچكش كه او را در اختيار اجراكنندگان تعزيه سيدالشهدا«ع» قرار داده بود، از هرچه اعتقادات خرافي و بي اساس در فرقه بهائيت بود تبري جسته و به دين مبين اسلام گرويد.
وي ماجراي گرايش خود به اسلام را اين گونه شرح مي دهد: يكي از همسايگان ما هر سال تعزيه اباعبدالله الحسين(ع) را اجرا مي كردند و در آن سال از من خواستند پسر كوچكم را كه در آن موقع بيمار بود براي نقش حضرت علي اصغر(ع) در اختيار آنها قرار دهم و من موافقت كردم.
احمديان فرد از اميد به شفاي فرزندش گفت و افزود: وقتي پسرم را براي اجراي تعزيه دادم، اميد زيادي به شفاي او داشتم و در دل از امام حسين«ع» خواستم تا او را شفا دهد كه بعد از مدتي كم كم علائم بهبودي در فرزندم مشاهده شد و بعد از مدتي حال او بهبود يافت.
احمديان فرد كه از زمان اسلام آوردن در تمام مناسبت هاي مذهبي شهرستان خرمشهر مشاركتي فعال دارد دين اسلام را بهترين دين مي داند و معتقد است كه در سايه اسلام توانسته به همه چيز برسد.
وي در پايان گفت: هيچ ديني نمي تواند احكام و اعتقاداتي همچون احكام دين اسلام را به پيروان خود ارائه دهد، زيرا كامل ترين و مفيدترين دستورات ديني، دستورات دين اسلام هستند كه فرد با اعتقاد و پايبندي به آنها خود را در جايگاهي مي يابد كه ابرار و صالحين هستند.

 



تخريب نمادهاي صهيونيستي گنبد ميدان انقلاب

بخشي از نماد گنبد سازه ميدان انقلاب كه به نماد صهيونيستي شباهت بسيار دارد تخريب شد.
به گزارش فارس، صبح ديروز بخشي از نماد سازه ميدان انقلاب كه منقوش به نمادهايي تداعي كننده نماد صهيونيستي بوده توسط كارگران شهرداري تخريب شده است.
در پي گسترش انتقادات از نصب اين نماد در وسط ميدان انقلاب بخشي از اين نمادها تخريب شده است.
هيچ كارگري در اين محل حضور ندارد و بخش هاي تخريب شده اين نمادها، در گوشه اي از ميدان انباشته شده است.
گفتني است گنبد ساخته شده در ميدان انقلاب، روي ايستگاه مترو ميدان انقلاب نصب شده و زير اين گنبد محل تردد مسافران مترو است.
تعدادي كارگر شهرداري تهران صبح ديروز اقدام به تخريب نمادهاي روي اين سازه كرده اند. يكي از اين كارگران گفت: منتظر هستيم تا تجهيزات به ما برسد تا بر روي نماد تخريب شده، بنر عزاداري نصب كنيم.

 



سرتيپ كمالي: تصميمي براي فروش و معافيت هاي گسترده سربازي نداريم

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: بنابر ضرورت هاي موجود ما همچنان خدمت سربازي را خواهيم داشت و تصميمي مبني بر فروش و معافيت گسترده و استخدام سرباز حرفه اي وجود ندارد.
به گزارش مهر، سرتيپ موسي كمالي در سومين همايش استاني پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح كه ديروز در ستاد كل فرماندهي انتظامي استان قم برگزار شد با اشاره به اينكه كشور ما راهبر دفاعي دارد و تاكيد دفاعي ما بر نيروي انساني است، گفت: با توجه به تاكيد فرمانده معظم كل قوا به موضوع سربازي و نقش محوري سرباز در نيروهاي مسلح، نيازمند سرباز هستيم و بحث هاي مطرح درباره فروش يا معافيت هاي گسترده و استخدام سرباز حرفه اي منتفي است و تصميمي در اين زمينه مطرح نيست.
وي در ادامه با تاكيد بر استفاده سربازان در نيروهاي مسلح گفت: آسيب هايي در مورد سربازان قبل و در حين خدمت سربازي وجود دارد كه بايد توجه خاصي براي پيشگيري از اين مشكلات و حل آنها داشته باشيم.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه با راه حل هاي قانوني بخشي از اين مشكلات را حل كرده ايم، افزود: درصدد حل باقي آسيب ها و مشكلات خدمت سربازي هستيم و مواردي درباره مدت زمان آموزش هاي سربازي و همچنين مدت زمان خدمت سربازي مطرح است كه در حال بررسي است و اميدواريم ظرف چند ماه به نتايج مطلوب برسيم.

 



جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور: تلاش ما برگزاري سالم و قانونمند انتخابات است

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
جمهوري اسلامي ايران بهترين دموكراسي خاورميانه را در بطن خود جاي داده است.
جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور در همايش توجيهي فرمانداران، معاونان سياسي- امنيتي و كارشناسان استان هاي كرمانشاه، ايلام، كردستان با بيان اين مطلب در شهر كرمانشاه افزود: دست اندركاران نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايد تمام تلاش خود را براي هرچه سالم تر برگزار كردن اين انتخابات به كار بندند.
حسنعلي نوري اظهار داشت: عينيت بخشيدن به مشاركت حداكثري، امانتداري، قانونمداري و عدالت محوري از مهمترين برنامه هاي راهبردي در انتخابات مجلس نهم است.
وي با بيان اينكه خواست ما تحقق اين برنامه هاست اظهار داشت: در شرايطي كه در انتخابات با تنوع سلايق روبه رو هستيم آنچه كه مي تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند حركت در چارچوب قانون است.

 



ساخت هواپيماي بدون سرنشين توسط تيم هوافضاي دانشگاه امام خميني قزوين

تيم هوافضاي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين موفق به طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين با برد پروازي 240كيلومتر شد.
به گزارش مهر، همزمان با موفقيت دانشمندان هوافضاي كشورمان در زمين گير كردن پهپاد جاسوسي آمريكا، تيم هوافضاي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين موفق شد هواپيماي بدون سرنشين با برد پروازي 240كيلومتر با مداومت پروازي سه ساعت و 20كيلومتر خط مستقيم را طراحي و بسازد.
اين هواپيماي بدون سرنشين كه تيم (سرد) SARD دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين موفق به ساخت و آزمايش پروازي آن شده علاوه بر برد پروازي 240كيلومتر با مداومت پروازي سه ساعت و 20كيلومتر خط مستقيم، مجهز به سيستم ضبط و ارسال تصوير ويدئويي با پخش زنده است.
گفتني است؛ اين هواپيما كه براي اولين بار در استان طراحي و ساخته شده همچنين داراي سيستم عكسبرداري هوايي با كيفيت فوق العاده بالا، گشت زني، شناسايي و تعيين مكان هدف، با قابليت پرواز در ارتفاع دو كيلومتري از سطح زمين و مجهز به سيستم مكان ياب و ضبط مكان (رادار) و ايستگاه زميني حرفه اي است.

 



اخبار ادبي و هنري

مودب:جشنواره شعر فجر
عامل بازگرداندن شعر به درجه والاي خود است
علي مودب برگزاري شعر فجر را عامل بزرگي در بازگرداندن شعر به درجه واقعي و والاي خود خواند.
علي محمد مودب با تاكيد بر لزوم تقدير از بزرگاني كه جريان جشنواره شعر فجر را به راه انداختند گفت: اين جشنواره با آزمون و خطا و تلاشهاي بسيار به مرحله اي رسيده است كه بتوان گفت به شايستگي برگزار مي شود اما كماكان نياز به تغييراتي دارد كه اين امر بدون نگاه مدبرانه و طراحي بيشتر حاصل نمي شود.
وي با اشاره به كمال موضوعي اين جشنواره تصريح كرد: از آنجا كه اين جشنواره با موضوع فجر و انقلاب برگزار مي شود نبايد از موضوع منحرف شود و بايد به شايستگي از پس كمال موضوعي خود برآيد و نگذارد كه همچون برخي جشنواره هاي ديگر انتقادات جدي نسبت به انتساب اين جشنواره به انقلاب را برانگيزد.
مودب در ادامه با تاكيد بر تاثيرپذيري مردم از رسانه ها گفت: سهم شعر در رسانه ها بسيار كمرنگ شده است لذا بسيار لازم است كه صاحبان مطبوعات در اين مورد تامل كنند.
يادداشت يك فراري در ماهنامه داخل كشور
ماهنامه نسيم بيداري كه با مجوز رسمي بصورت ماهانه در تهران منتشر مي شود، از عامل ضدانقلاب و فعال در شبكه بهايي بي بي سي يادداشت اختصاصي منتشر كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ماهنامه «نسيم بيداري» در آخرين شماره خود اقدام به انتشار يادداشي از مسعود بهنود ضدانقلاب مقيم لندن تحت عنوان «مرثيه اي براي بهار زمين» كرده است.
مسعود بهنود همكار شبكه ضدانقلاب بي بي سي فارسي و از عوامل فعال و مرتبط با اين بنگاه دروغ پراكني است كه در برهه هاي مختلف از سردمداران دروغ پراكني و اقدام رسانه اي عليه نظام جمهوري اسلامي و مسئولان كشورمان بوده است.
اين ماهنامه در شماره اخير خود مطالب بسياري از شخصيت هاي احزاب منحله و فتنه گر مجاهدين و مشاركت و گروهك غيرقانوني نهضت آزادي كه از فتنه گران 88 بوده اند منتشر كرده اما در عين حال پا را فراتر گذاشته و يادداشتي از ضدانقلاب لندن نشين منتشر كرده كه در واقع رويكرد و تمايل خود به اپوزيسيون و ضدانقلاب خارج از كشور را فاش كرده است.
بازيگر تونسي: ايران در سايه حكومت اسلامي هنري قوي دارد
هند صبري بازيگر مشهور تونسي با انتقاد از نگراني هاي موجود درباره حضور اسلام گرايان در حكومت هاي مصر و تونس، گفت: معتقدم هنر مشكلي براي نظام هاي اسلامي نيست چه آن كه شما در ايران حكومت اسلامي داريد و آنها هنري قوي نيز دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از العربيه، هند صبري بازيگر مشهور تونسي كه سال هاست در مصر و در سينماي برتر جهان عرب بازي مي كند در نشست خبري در مصر درباره فيلم جديدش به نام «اسماء» با بيان اين كه از حضور اسلامگرايان در تونس و مصر نگران نيست، گفت: معتقدم هنر مشكلي براي نظام هاي اسلامي نيست چه آنكه شما در ايران حكومت اسلامي داريد و آنها هنري قوي نيز دارند.
اين روزها و پس از انقلاب اخير مصر تلاش هاي اسلام گرايان براي حضور در هنر با مخالفت هنرمندان ضدانقلابي اين كشور مواجه شده است.
هند صبري از بازيگراني است كه از روز اول با انقلابيون همراه بوده است و اخيرا در فيلمي به نام «اسماء» از مشكلات مردم مصر در مسئله بيماري ايدز پرده برداشته است.
بازيگر محجبه مصري: از بازي نكردن در «33 روز» ناراحت بودم
«حنان ترك» بازيگر محجبه مصري با بيان اينكه رژيم مبارك از حضورم در فيلم 33 روز ممانعت كرد و اين مسئله من را خيلي عصباني كرد، گفت: دعوت دوباره ايران براي حضور در فيلمي سينمايي را قبول مي كنم.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري مصراوي، حنان ترك بازيگر محجبه سينماي مصر با استقبال از حضور اسلامگرايان در سياست و هنر مصر، گفت: حضور اخوان المسلمين در بازار هنر و سينما امري مثبت است چرا كه اين عرصه براي همه باز است و ما به توليدكنندگان بسياري نياز داريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14