(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 آذر 1390- شماره 20101

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اطلاعيه شماره 5 ستاد انتخابات كشور:
ثبت نام داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس از شنبه سوم دي آغاز مي شود
با حضور رئيس جمهور 2 طرح بزرگ عمراني در اردبيل افتتاح شد
بي بي سي: خبرنگاراني مي خواهيم كه دسترسي به اطلاعات پنهان داشته باشند
موسوي خوئيني ها : فتنه؛يعني خودم !
صدور كيفرخواست سنگين براي متهمان پرونده فساد بانكي
الهيان: اطلاعاتي از برنامه ريزي غرب براي چالش در انتخابات مجلس در اختيار داريم
سفيرآمريكا در ناتو: روسيه چه بخواهد چه نخواهد سپر دفاع موشكي مستقر مي شود
سايت موساد : ايران در سيستم فرماندهي سيا نفوذ كرده است
اميرعبداللهيان در ديدار وزير خارجه كويت:خروج نيروهاي خارجي ازبحرين اولين گام براي اعتمادسازي است
اعمال فشار از سوي آمريكا براي ابقاي منافقين در عراق
رئيس ستاد نيروي هوايي ارتش آمريكا: ايران توان مهندسي معكوس RQ-170 را دارد



اطلاعيه شماره 5 ستاد انتخابات كشور:
ثبت نام داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس از شنبه سوم دي آغاز مي شود

ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پايان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
براساس اطلاعيه شماره 5 ستاد انتخابات كشور ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پايان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اطلاعيه شماره (5) ستاد انتخابات كشور
در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آئين نامه اجرايي آن، به آگاهي عموم ملت شريف ايران ميرساند، ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پايان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد. لذا داوطلبان مي توانند به منظور اعلام داوطلبي خود در مهلت تعيين شده با همراه داشتن مدارك ذيل به ستاد انتخابات كشور، فرمانداريهاي مراكز حوزه هاي انتخابيه، سفارتخانه ها يا كنسولگري ها يا نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و اقدام به تكميل فرم ثبت نام نمايند.
1- اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير آن.
2- اصل شناسنامه عكسدار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن.
3- عكس جديد 4 * 3 ده قطعه (ترجيحا با زمينه روشن).
4- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل كه معتبر باشد.
5- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي.
6- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
2- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.
3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.
4- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن.
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه.
6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي.
7- حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام.
تبصره 1- داوطلبان نمايندگي اقليتهاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام ، مذكور در بند (1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت العقيده باشند.
تبصره 2 ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي شود.
بر اساس قانون تفسير ماده (28) كه در تاريخ 12/5/1390 به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرك معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد.
در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون ياد شده هيچ يك از داوطلبان نمايندگي نمي توانند در بيش از يك حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند. در غير اينصورت نامزدي آنان كلاً باطل و از شركت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي گردند.
همچنين به استناد ماده 46 قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري يا بخشداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي شود.

 



با حضور رئيس جمهور 2 طرح بزرگ عمراني در اردبيل افتتاح شد

با حضور رئيس جمهور راه اصلي اردبيل به سرچم و 5 هزار و 900 واحد مسكن مهر در استان اردبيل افتتاح شد.
به گزارش ايرنا دكتر محمود احمدي نژاد ديروز با سفر به اردبيل در جريان اين ارتباط تصويري با يكي از خانواده هاي اردبيلي به صورت نمادين اين واحدها را افتتاح كرد.
به گفته مسئولان، براي هر يك از واحدهاي مسكوني واگذار شده به متقاضيان 200 ميليون ريال تسهيلات اختصاص يافته است.
اين واحدهاي مسكوني شامل واحدهاي خود مالكين، بافت فرسوده و مسكن مهر است.
مراحل اجرايي اين واحدها اعم از واگذاري زمين، آماده سازي و ساخت از سال 87شروع شده است.
افتتاح راه اصلي
اردبيل- سرچم
رئيس جمهور همچنين پس از افتتاح 5 هزار و 900 واحد مسكن مهر استان اردبيل به صورت ويدئو كنفرانس، جاده ارتباطي مركز اين استان به سرچم را نيز به صورت رسمي افتتاح كرد.
دكتر احمدي نژاد را در اين مراسم، «علي نيكزاد» وزير راه و شهرسازي همراهي مي كرد.
راه اصلي اردبيل- سرچم براي تسهيل ارتباط مستقيم شهرهاي استان اردبيل با نقاط مركزي كشور و با صرف بيش از 160ميليارد تومان اعتبار احداث شده است.
اين راه اصلي كه عمليات اجرايي احداث آن از سال 74 آغاز شد 118كيلومتر طول دارد و داراي 330پل كوچك و بزرگ به طول بيش از يك هزار و 500 متر و 9 تونل به طول 3 هزار و 128متر است.
با اتصال جاده اردبيل- سرچم به آزادراه زنجان- تبريز، فاصله شهرهاي مركز استان اردبيل تا تهران حدود 13كيلومتر كاهش مي يابد.
از آنجايي كه 402كيلومتر از اين مسير و حدفاصل سرچم تا تهران به صورت آزادراه است زمان سفر نزديك به 2 ساعت كاهش مي يابد در واقع اين مسير فاصله اردبيل تا شهرهاي مركزي كشور را نزديك به يكصد كيلومتر كاهش مي دهد.
اقدامات برخي كشورهاي منطقه شبيه لطيفه است
دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح اين دو پروژه عمراني با اشاره به وضعيت منطقه و جهان گفت: اكنون شاهد بداخلاقي هايي در منطقه هستيم به طوري كه برخي كشورها اقداماتي انجام مي دهند كه از نظر ملت ايران بيشتر به لطيفه شبيه است.
وي افزود: عده اي از كشورهاي منطقه كه در تاريخ كشورشان تاكنون انتخاباتي برگزار نكرده اند، دور هم جمع شده و بر عليه كشور ديگر، قطعنامه صادر مي كنند كه چرا انتخابات برگزار نمي كنيد.
رئيس قوه مجريه با يادآوري اين كه غربي ها بيش از 60 سال است كه با فشار و اقدامات مختلف ملت ها را تحت سلطه و چپاول خود درآورده و شيوه زندگي خود را به همه دنيا تحميل كرده اند، افزود: آنها با استدلال و پشتوانه اين كه يك كشور پيشرفته هستند، توانسته اند حتي معماري و شيوه هاي انديشيدن خود را نيز به ساير ملت ها تحميل كنند به طوري كه طرز تفكر و اعتقادات آنها براي ديگران پذيرفته شد.
وي افزود: اگر بخواهيم پرچم اثرگذار و ماندگار خود را در دنيا به اهتزاز درآوريم، نيازمند آن هستيم كه دست در دست هم كشور را به بهترين نحو بسازيم تا بتوانيم الگو و سخن خود را در دنيا پيش ببريم.
رئيس جمهوري با يادآوري اقدامات دولت هاي استكباري عليه كشورمان گفت: همه بازي هايي كه آنها عليه ملت ايران درمي آورند براي آن است كه ما در عمل موفق نشويم تا الگوي خود را به دنيا صادر كنيم.
وي با يادآوري پيشرفت هاي علمي در حوزه هاي مختلف گفت: اخبار و گزارش هاي پيشرفت علمي ايران در ميان ملت هاي آزاديخواه و عدالتخواه، موج شادماني ايجاد مي كند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گام موفق دولت در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را يادآور شد و گفت: برداشتن گام نخست در اجراي اين قانون، سبب شده كشورهاي زيادي، تقاضاي اجراي آن از سوي مسئولان ايراني را داشته باشند.
وي با تأكيد بر اين كه بايد ايران آزاد و قدرتمند بتواند حرف و منطق خود را در دنيا به پيش ببرد، افزود: لازمه اين كار آن است كه دست در دست هم تلاش كنيم و دلسوزانه ملت 75 ميليوني ايران در ساختن كشور تلاش كنند.
افزايش قيمت مسكن ممنوع
وزير راه و شهرسازي نيز در حاشيه افتتاح اين دو طرح عمراني به فارس گفت: تا پايان عمر دولت دهم هيچ گونه افزايشي در حوزه مسكن و خريد و فروش نخواهيم داشت.
علي نيكزاد افزود: با بهره برداري از واحدهاي مسكوني مسكن مهر كه بسياري از نيازمندي هاي مسكن در كشور را تامين خواهد كرد به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد قيمت مسكن افزايش يابد.
وي هدف دولت را ايجاد توازن بين عرضه وتقاضاي مسكن و بازار زمين عنوان كرد و گفت: هم اكنون در بسياري از استان هاي كشور به ويژه استان اردبيل افتتاح واحدهاي مسكن مهر را شاهد هستيم به طوري كه در اردبيل 62هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه 27هزار و 500 واحد در روستاها و 34 هزار و 500 واحد در شهرهاست.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: براي ساخت اين واحدها يكهزار ميليارد تومان تسهيلات از طرف دولت پرداخت شده و علاوه بر آن 90 هزار نفر به صورت مستقيم مشغول به كار شده و تثبيت شغل انجام شده است.

 



آگهي براي جذب جاسوس
بي بي سي: خبرنگاراني مي خواهيم كه دسترسي به اطلاعات پنهان داشته باشند

آگهي جذب رصدگر و جاسوس تحت عناوين «استخدام نيروي بررسي رسانه ها » كه يكبار در تابستان امسال با عدم استقبال ايرانيان مواجه شده بود اينبار توسط كارمندان رسمي بي بي سي فارسي در شبكه هاي اجتماعي تبليغ مي شود.
بي بي سي فارسي در راستاي عقب نيفتادن از رقيبش در سفارت مجازي آمريكا، آگهي جذب رصدگر و جاسوس تحت عنوان«استخدام نيروي بررسي رسانه ها» را در شبكه هاي اجتماعي انتشار داد. اين افراد كه به صورت مجازي براي اين رسانه كار خواهند كرد، در برخي كشورهاي نزديك به ايران مصاحبه مي شوند.
اين آگهي كه يكبار در تابستان امسال با عدم استقبال ايرانيان مواجه شده بود اين بار توسط كارمندان رسمي بي بي سي فارسي در شبكه هاي اجتماعي تبليغ مي شود تا بلكه اين بنگاه شايعه پراكن نيز به نيات خيرش برسد!
«نيما اكبرپور»مجري برنامه كليك فارسي بي بي سي، با ارائه لينك و توضيحات در جهت تبليغ اين پروژه در شبكه هاي اجتماعي شروع به فعاليت كرده بود تا اينكه چند شب گذشته علي همداني مجري ديگر بي بي سي كه اخيرا لاابالي گري و روابط غيراخلاقي وي با دختران در بي بي سي افشا شده است با حضور در شبكه هاي اجتماعي توضيحاتي در خصوص اولويت هاي استخدامي اين پروژه داده است. وي با كمال بي شرمي به اين موضوع اشاره مي كند كه كساني در اولويت استخدامي اين پروژه قرار دارند كه دسترسي به اطلاعات پنهان داشته و بتوانند جاسوسي كاملي از اطلاعات پنهان انجام دهند !

 



در جمع خبرنگاران
موسوي خوئيني ها : فتنه؛يعني خودم !

موسوي خوئيني ها با بيان اينكه انتخابات را تحريم نمي كنيم، اظهار داشت: اعلام كرديم كه هر اصلاح طلبي كه بخواهد و امكان راي آوردن داشته باشد، مي تواند به انتخابات ورود كند.
سيد محمد موسوي خوئيني ها عضو برجسته مجمع روحانيون مبارز در حاشيه مراسم ختم محمد خليلي در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار داشت: ما سخنگو نداريم.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، افزود: خبرنگاران به هر كسي كه مي رسند سؤال و جواب مي كنند.موسوي خوئيني ها در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از وي پرسيد به هر حال شما را به عنوان پدر معنوي اصلاحات مي شناسند، گفت: اگر من را به عنوان پدر معنوي مي شناسند پس از معنويات از من بپرسيد.
وي گفت: ما اعلام كرده ايم كه ليست انتخاباتي نداريم؛ ما انتخابات را تحريم نمي كنيم ولي ليست انتخاباتي هم نداريم.
عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه اصلاح طلبان 18 گروه هستند، ادامه داد: چند روز پيش اصلاح طلبان اعلام كردند كه ليست نمي دهند.
وي با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نمي كنند، اظهار داشت: صلاحيت همه را رد كرده اند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مگر شما را هم رد صلاحيت كردند، گفت : من را سلب حيات نكنند، خوب است.
موسوي خوئيني ها گفت: اعلام كرده ايم با ورود هر اصلاح طلبي كه به صورت انفرادي بخواهد شركت كند و شانسي هم براي برنده شدن داشته باشد، مخالفت نمي كنيم.
عضو مجمع روحانيون مبارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس كه پرسيد چه توصيه اي به تحريم كنندگان انتخابات داريد، اظهار داشت: ما تحريم را به كسي توصيه نمي كنيم و هيچ كس انتخابات را تحريم نمي كند.
وي با بيان اينكه اصلاح طلبان صحبتي از تحريم نكرده اند، اظهار داشت: ما در انتخابات ليست نمي دهيم ولي تحريم هم نمي كنيم.
زماني كه يكي از خبرنگاران از موسوي خوئيني ها خواست از جريان فتنه اعلام برائت كند، موسوي خوئيني ها واكنش نشان داد و به آن خبرنگار گفت: فتنه، يعني خودم!
وي افزود: آقاي موسوي و كروبي هر دو بزرگوارند و من نمي دانم چه كسي فتنه گر است.

 



محسني اژه اي خبر داد
صدور كيفرخواست سنگين براي متهمان پرونده فساد بانكي

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست ديروز خود با خبرنگاران از صدور كيفرخواست سنگين متهمان پرونده فساد بانكي اخير خبر داد و تصريح كرد كه اين كيفرخواست هم اكنون در مرحله تايپ است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه با اشاره به پرونده فساد بانكي اخير به خبرنگاران گفت: دادستاني ايراداتي به قرار مجروميت ها وارد كرد كه اين ايرادات رفع شده است و اميدواريم كيفرخواست متهمان كه كيفرخواستي سنگين است، زودتر آماده و به دادگاه ارسال شود.
اژه اي اضافه كرد: اين كيفرخواست الان در مرحله تايپ است. سخنگوي قوه قضائيه افزود: قبلا ما گفته بوديم كه اگر آقاي خاوري به ايران بازنگردد از طريق پليس بين الملل اقدام مي كنيم و همين كار را هم انجام داديم.
وي ادامه داد: همچنين تعدادي از شركت هاي خارج از كشور كه وابسته به گروه «آريا» بودند، شناسايي شدند و از پليس بين الملل خواسته شد اقدامات لازم در اين زمينه را با توجه به دستورات قضايي انجام دهد.
اژه اي با بيان اينكه، بعضي از واگذاري هاي صورت گرفته توسط گروه آريا همراه با اشكالاتي بوده است گفت: بازرسي كل كشور موظف شد سريعا اين مسئله را بررسي كند. بازرسي كل كشور در اين زمينه يك مرحله گزارش داده و گزارش نهايي را هم در اين زمينه خواهد داد.
وي خاطر نشان كرد: در اين راستا چهار پنج نفر بازداشت شده اند. مديرعامل كارخانه فولاد ملي اهواز و چند نفر ديگر احضار شده اند و به آنها تفهيم اتهام شده است كه در اين زمينه هم اگر اين افراد مجرم تشخيص داده شوند براي آنان نيز قرار مجرميت صادر مي شود.
سخنگوي دستگاه قضايي يادآور شد: در بحث شناسايي اموال هم متاسفانه برخي افراد همه اموال خود را معرفي نكردند و مشخص شد بعضي از اموال متعلق به اين گروه است ولي به ظاهر به نام افراد ديگري است.
محسني اژه اي گفت: املاكي كه متعلق به اين گروه است قبلا تا 175 مورد و الان بيش از 200 مورد شناسايي شده است. كارشناسي ها در اين زمينه هم تقريبا رو به اتمام است و باز هم مي گويم املاكي كه وجود دارد تكافوي همه مبلغ بدهي به بانك ها را مي كند.
وي تصريح كرد: متاسفانه اين افراد صداقتي ندارند و تا كارشناسي صورت نگيرد معلوم نمي شود چه مواردي وجود داشته است. مثلا در كارشناسي هاي صورت گرفته مشخص شد مقداري طلا و جواهر براي يك خانم خريداري شده است. يعني يك خانم جديد هم وارد پرونده شد و مشخص شد بيش از 10 ميلياردتومان طلا براي اين خانم خريداري شده است. سند خريد يك برليان به قيمت شش ميليارد تومان هم وجود دار د اما معلوم نيست خود برليان كجاست. آپارتماني هم به مساحت 600 متر و به قيمت دو ميليارد و 400 ميليون تومان براي همسر يكي از اين افراد خريداري شده است.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: خانم هايي كه براي آنها طلا خريداري شده و به حساب آنان پول واريز شده بازداشت نشده اند اما تحت تحقيق هستند.
دستگاه قضا
براي انتخابات آماده است
دادستان كل كشور همچنين با اشاره به در پيش بودن ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس تصريح كرد: همه دستگاه ها طبق قانون تلاششان را به كار گرفته اند تا امسال نيز مانند گذشته انتخاباتي پرشور و توام با آرامش داشته باشيم. شوراي نگهبان كه نظارت بر انتخابات را به طور انحصاري بر عهده دارد وظايف خود را انجام مي دهد. وزارت كشور نيز مقدمات امر را كاملاً فراهم كرده است.
محسني اژه اي اظهار كرد: قوه قضائيه هم تلاش مي كند كه آنچه را قانون بر عهده اش گذاشته به خوبي انجام دهد. از جمله وظايفي هم كه براي قوه قضائيه در قانون انتخابات تعريف شده، يكي در مورد استعلاماتي است كه هيئت هاي اجرايي و شوراي نگهبان از قوه قضائيه و دادستان كل كشور انجام مي دهند و در اين زمينه ما الان آمادگي كامل داريم تا در زمان مشخص به استعلامات پاسخ دهيم. وظيفه ديگر اين است كه چنانچه گزارشي از تخلف نامزدان يا هواداران آنها داده شود كه جرم باشد، برخورد كنيم. براي اين كار پيش بيني هاي لازم انجام شده و دادسراها و دادگاه ها آمادگي لازم را دارند.
وي خاطرنشان كرد: مسئله ديگر بحث پيشگيري از جرايم انتخاباتي است. ماده 67 قانون انتخابات، قوه قضائيه را مكلف كرده است كه با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و نظارتي از وقوع جرايم انتخاباتي پيشگيري كند كه در اين زمينه روز گذشته [ روز يكشنبه] اولين جلسه با حضور نمايندگاني از وزارت كشور و شوراي نگهبان برگزار شد و راهكارهايي در اين زمينه در نظر گرفته شد؛ از جمله اينكه رسانه ها به ويژه رسانه ملي در اين زمينه كار كنند تا نامزدها و افرادي كه در ستادهاي انتخاباتي كار مي كنند قانون انتخابات را مطالعه كنند تا مشكلي پيش نيايد.
پرونده كرسنت
تا پرونده حلقه انحرافي
سخنگوي دستگاه قضايي در بخش ديگري از اين نشست خبري در خصوص پرونده نفتي كرسنت كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران بود و اينكه آيا اخيراً متهماني در اين رابطه احضار شده اند نيز گفت: اين پرونده از مدت ها قبل مطرح بوده و در حال حاضر نيز مطرح است و جزو مواردي است كه نياز به كار كارشناسي دارد. اكنون اين پرونده در دادسراي تهران در دست بررسي است و افرادي را به عنوان مطلع و بعضاً متهم احضاركرده اند و از آنان تحقيق مي كنند.
خبرنگار ديگري سؤال خود را اين گونه مطرح كرد كه شنيده شده پرونده متهمان جريان موسوم به انحرافي به دادگاه ارسال شده و اين افراد محكوم شده اند. محسني اژه اي پاسخ داد: پرونده بعضي از اين افراد به دادگاه رفته، دو نفر از آنان محكوم شده اند و احكام حبس و استرداد اموال براي آنان صادر شده است؛ البته هنوز اين حكم در مرحله تجديدنظرخواهي است و قطعي نشده است. پرونده دو نفر ديگر نيز در مرحله دادگاه است و پرونده بعضي از آنان نيز به دادگاه ارسال شده است.
4 نماينده احضار شده اند
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي در رابطه با احضار رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: قبلاً خبرنگاري از من سؤالي مبني بر بازداشت ايشان پرسيد و من گفتم ايشان بازداشت نشده است اما احضار شده واز وي تحقيق شده است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره بازداشت فرزند «علاء الدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز اظهار كرد: فرزند ايشان هم بازداشت نشده است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر صحت اين موضوع كه دو تن از نمايندگان مجلس برگه سفيد امضا به گروه اميرمنصور آريا داده اند نيز تصريح كرد: در اينكه بعضي از افراد نماينده با آنان همكاري مي كردند و يا احياناً با اين پرونده ارتباط داشته اند بحثي نيست كه البته احضار شده و به عنوان متهم نيز از آنان تحقيق شده است ولي بازداشت نشده اند. در مورد برگه سفيد امضا نيز اطلاعي ندارم.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد تعداد نمايندگان احضار شده به عنوان متهم يا مطلع در رابطه با پرونده فساد اقتصادي اخير نيز خاطرنشان كرد: تعداد اين نمايندگان چهار نفر بوده است.
پرونده 17 جاسوس
به دادگاه ارسال شده
سخنگوي دستگاه قضايي در بيان جزئيات بيشتر از پرونده 15 جاسوس كه هفته گذشته دادستان تهران از ارسال پرونده آنان به دادگاه خبر داده بود، گفت: اين افراد كساني هستند كه با گزارش وزارت اطلاعات برايشان پرونده تشكيل شده و اكنون پرونده آنان به دادگاه ارسال شده است و تا اكنون كه اين موضوع را پيگيري كرده ام هنوز دادگاه تشكيل نشده است؛ البته پرونده دو نفر ديگر نيز از قبل مطرح بوده كه جمعاً 17 نفر مي شوند.
در ادامه خبرنگاري سؤال خود را اين گونه مطرح كرد كه آيا همسران متهم اصلي پرونده فساد مالي اخير در اين پرونده نقش داشته اند كه محسني اژه اي پاسخ داد: ممكن است نقشي نداشته باشند و توضيحات من مبني بر اين بود كه اموالي كه متهم داشته بخشي را جواهرات يا املاك گرفته است و اين اموال فعلاً توقيف شده و اين دو خانم تا الان به عنوان متهم بازداشت نشده اند.
محسني اژه اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در واگذاري شركت فولادخوزستان تباني صورت گرفته است؟ خاطرنشان كرد: اين موضوع در حال رسيدگي است و بايد ديد كه آيا تباني براي واگذاري كارخانه ها ثابت مي شود يا خير.
پرونده جنايات آمريكا
در حال پيگيري است
وي در پاسخ به سؤالي در رابطه با اقدامات حقوقي مربوط به ورود هواپيماي آمريكايي به كشورمان نيز اظهار كرد: پرونده اي در اين زمينه تنظيم شده و براي دادگستري ارسال شده است و الان وزارت خارجه پيگير اين موضوع است؛ البته جنايت هاي آمريكا يكي دو تا نيست و به تدريج پرونده ها پيگيري مي شود؛ لذا هم پرونده 2 مقام آمريكايي به جريان افتاده است و هم پرونده هاي ديگر جنايات آمريكا در حال پيگيري است.
به گزارش ايسنا، اژه اي در نشست روز دوشنبه اش با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا فردي كه در سفر استاني رئيس جمهور به مازندران اقدام به پرتاب كفش كرده دستگير شده است يا خير؟ گفت: در همان روز مدعي العموم اقدام كرده و اين فرد دستگير شده است.

 



الهيان: اطلاعاتي از برنامه ريزي غرب براي چالش در انتخابات مجلس در اختيار داريم

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: طبق اخباري كه از ماه ها قبل داشتيم، برخي كشورهاي غربي براي اين انتخابات، برنامه ريزي هايي را انجام دادند تا بتوانند انتخابات مجلس نهم را نيز مانند انتخابات 88 به چالش بكشند.
زهره الهيان نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضوع چالش امنيتي در انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: با توجه به اهميت جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي و معادلات جهاني، انتخابات مجلس نهم هم براي دوستان و هم براي دشمنان داراي اهميت ويژه اي است.
وي افزود: طبق اخباري كه از ماه ها قبل داشته ايم، برخي كشورهاي غربي براي اين انتخابات، برنامه ريزي هايي را انجام دادند تا بتوانند انتخابات مجلس نهم را نيز مانند انتخابات 88 به چالش بكشند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: عليرغم آنكه جريان اصلاحات مي گويد بنايي براي شركت در انتخابات مجلس نهم و ارائه ديدگاه هايش ندارد، اما تحركات جدي از سوي آنان در حال انجام است.
به گفته وي، بر اساس اخبار موجود، استراتژي جريان اصلاحات طبق خطي كه از خارج از كشور مي گيرد، حضور و شركت در انتخابات مجلس نهم است و مي خواهند در صورت رد صلاحيت، چالش و تشنجي در كشور به وجود بياورند و مجدداً در اين انتخابات هم سوژه «تقلب» را مطرح كنند و البته برنامه ريزي هايي هم در اين راستا داشته باشند و ارتباطي هم بر همين اساس با برخي كشورهاي غربي دارند.
زهره الهيان يادآور شد: قطعاً انتخابات آينده حساسيت ويژه اي دارد، چه بر اساس معادلات داخلي و چه برنامه ريزي هايي كه از خارج از كشور براي انتخابات انجام مي شود.
وي متذكر شد: توطئه ها و دسائس دشمنان در اين انتخابات هم با هوشياري و حضور آگاهانه و گسترده مردم خنثي خواهد شد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در بخش ديگري از گفت وگوي خود با فارس با تأكيد بر اينكه مسئولان، خواص، نخبگان، جريانات، گروه ها و احزاب وظيفه سنگيني در انتخابات مجلس نهم بر عهده دارند، گفت: همه مسئولان كشور بايد در راستاي مقابله با اهداف دشمن در اين انتخابات كه تلاش براي كاهش مشاركت مردم و فتنه انگيزي است، هوشياري لازم را داشته باشند.
وي ادامه داد: مشاركت حداكثري مردم در انتخابات همواره يكي از سرمايه هاي اساسي نظام جمهوري اسلامي و نقطه اصلي هدف دشمنان براي با مشكل مواجه كردن انتخابات بوده است.
الهيان كه با فارس گفت وگو كرده در خاتمه تأكيد كرد: جريان اصلاحات و جريان انحرافي براي حضور در انتخابات و كسب كرسي هاي مجلس برنامه ريزي هايي را انجام دادند و در جلسات اصلاحات و با حضور سركرده هاي فتنه، اين مسائل مطرح مي شود تا ضمن آنكه استراتژي عدم شركت و تخريب مشاركت مردم را دنبال كنند، از سوي ديگر به نحوي در اين انتخابات حضور يابند چراكه نمي توانند از حضور در انتخابات چشم بپوشند و تلاش مي كنند مهره هاي خودشان را وارد مجلس آينده كنند و البته بايد دانست كه اين موضوع در جلسات سران اصلاحات مطرح مي شود.

 



سفيرآمريكا در ناتو: روسيه چه بخواهد چه نخواهد سپر دفاع موشكي مستقر مي شود

سفير آمريكا در ناتو گفت روسيه چه بخواهد و چه نخواهد سامانه سپر دفاع موشكي آمريكا در اروپا مستقر خواهد شد.
ايو دالدر (Ivo Daalder) روز جمعه 11 آذر 1390 (2 دسامبر 2011) اظهار داشت:« تعهد آمريكا براي همكاري با متحدانش در ناتو و استقرار سامانه موشكي بر مبناي اين باور است كه ايران به برنامه خود براي استقرار موشك هايي كه قادرند به اروپا برسند افزوده است».
دالدر گفت:«از زماني كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا طرح هاي جديد براي استقرار سامانه موشكي را دو سال قبل اعلام كرد، برآورد ما از خطر ايران بالا رفته است، نه پايين. سطح اين تهديد، در حال بالا رفتن است و حتي از آنچه ما دو سال قبل مي پنداشتيم شديدتر است. بر همين اساس، امريكا و متحدانش همچنان كاملا به پيگيري اين برنامه مصمم هستند».
دالدر تاكيد كرد:«روس ها چه خوششان بيايد و چه نيايد، ما قصد داريم از سرزمين اروپايي ناتو در برابر تهديد فزاينده موشك هاي بالستيك (ايران) دفاع كنيم».
وي در مورد موضع روسيه درباره اين طرح گفت:«ما به خوبي آگاه هستيم كه برخي نيروهاي مهم در روسيه هستند كه معتقدند سامانه راداري و موشك هاي رهگير ناتو ممكن است زرادخانه موشكي اين كشور را كم اثر، و در نتيجه قدرت بازدارندگي راهبردي روسيه را تضعيف كند».
لازم به يادآوري است ديميتري مدودف دو هفته پيش تهديد كرده بود روسيه در واكنش به سامانه موشكي ناتو موشك هاي خود را مستقر خواهد كرد و اگر آمريكا به طرح هاي خود براي استقرار سامانه دفاع موشكي در اروپا ادامه دهد، ممكن است مسكو از پيمان كاهش تسليحات هسته اي استارت جديد خارج شود.

 



سايت موساد : ايران در سيستم فرماندهي سيا نفوذ كرده است

گزارش ها حاكي از آن است كه ايران نه تنها سيستم ارتباطي پهپاد آمريكايي RQ-170 را رمز گشايي كرده، بلكه در سيستم سري مركز فرماندهي پهپادهاي سيا نيز نفوذ كرده است.
براساس گزارشي كه در وب سايت اطلاعاتي نظامي دبكافايل وابسته به موساد منتشر شد، ايراني ها نه تنها نرم افزار سري سنتيننتال را رمز گشايي كرده بلكه در مركز فرماندهي در لانگلي در مك كلين ويرجينيا كه مركز كنترل و فرماندهي پهپادهاي سيا به شمار مي آيد، نفوذ و سپس ارتباط ميان لانگلي و اين پهپاد جاسوسي سيا را قطع كرده اند.
اين مقاله خاطر نشان مي كند كه كارشناسان الكترونيك ايراني پس از آن دستورالعمل هاي هدايت كننده هواپيماي بدون سرنشين RQ-170 را تغيير داده اند.
براساس اين مقاله، اين پهپاد از برنامه اصلي اش منحرف شده و ايران فرماندهي آن را به عنوان رئيس جديد به دست گرفته است.
كنترل كنندگان اين پهپاد در سيا از آن جايي كه از نفوذ ايران در سيستم كنترل اين پهپاد اطلاعي نداشتند، مكانيسم خود انفجاري آن را فعال نكردند.
زماني كه اين موضوع افشا شد، بسيار دير شده بود؛ مكانيسم خود انفجاري اين پهپاد با مركز فرماندهي قطع شده و ايران كنترل آن را به دست گرفته بود.
برپايه اين گزارش، كنترل هواپيماي بدون سرنشين مدل RQ-170 از سوي بخش جنگ الكترونيك نيروهاي مسلح ايران در حالي روي داد كه اين اولين ماموريت اين هواپيماي جاسوسي پيشرفته در آسمان ايران بود. كنترل اين پهپاد به معناي آن است كه ايراني ها آمادگي مقابله با ورود هواپيماهاي جاسوسي در آسمان شان را دارند.
واحد جنگ الكترونيكي و پدافند هوايي نيروهاي مسلح ايران يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي از نوع RQ-170 را كه به مناطق مرزي شرق ايران تجاوز كرده بود، هدف قرار داده و آن را در شهر كاشمر با كم ترين خسارت وارده، به زمين نشاندند.

 



اميرعبداللهيان در ديدار وزير خارجه كويت: خروج نيروهاي خارجي از بحرين اولين گام براي اعتمادسازي است

در ديدار شيخ احمد الصباح ـ وزير خارجه كويت ـ و حسين امير عبداللهيان ـ معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان ـ راه هاي توسعه و تحكيم روابط و همچنين مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امير عبداللهيان در اين ديدار با اشاره به روابط دو جانبه و تحولات منطقه از جمله بحرين، سوريه و يمن، بر نقش كشورمان در برقراري و حفظ صلح و ثبات و امنيت منطقه تاكيد كرد.
معاون وزير امور خارجه كشورمان در خصوص تحولات بحرين، راه حل نظامي براي حل مشكل اين كشور را مردود دانست و اظهار كرد: مشكل بحرين از طريق سياسي و اقدامات عملي و ملموس در قبال مطالبات مردم نسبت به كم كردن شكاف ايجاد شده ميان حكومت و مردم قابل حل است و خروج نيروهاي نظامي خارجي از اين كشور اولين گام در مسير اعتمادسازي خواهد بود.
وي همچنين با تشريح مواضع كشورمان نسبت به تحولات در سوريه، اهميت گفت وگو ميان مردم و دولت سوريه و عدم اجازه مداخله خارجي با حمايت رژيم صهيونيستي را مورد تاكيد قرار داد.
وزير امور خارجه كويت نيز در اين ديدار با بيان اينكه روابط دو كشور بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلي استوار است، بر وجود روابط برادرانه و متين ميان دو كشور و اراده دو طرف براي تحكيم و تقويت اين روابط تاكيد كرد.
وي با طرح مسائل منطقه، درك مشترك دو كشور نسبت به روابط دو جانبه و شرايط منطقه را مورد تاكيد قرار داد و رايزني و تماس هاي منطقه اي را ضروري دانست.
شيخ احمد الصباح با تاكيد بر اينكه ايران نقش مهمي در منطقه دارد ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك با نهايي شدن سفر امير كويت به جمهوري اسلامي ايران شاهد گسترش و تقويت روابط دو كشور باشيم.
معاون خاورميانه وزير امور خارجه ايران به روسيه سفر مي كند
حسين اميرعبداللهيان معاون خاورميانه و آفريقاي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اواخر هفته جاري به منظور رايزني با مقامات روسيه، به مسكو سفر خواهد كرد.
اين سفر در ادامه رايزني هاي تهران و مسكو در زمينه تحولات منطقه اي و برخي مسايل مورد علاقه في ما بين دو طرف انجام مي شود.

 



يك نماينده پارلمان عراق خبر داد
اعمال فشار از سوي آمريكا براي ابقاي منافقين در عراق

يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و دفاع عراق از اعمال فشارهاي آمريكا براي انتقال اعضاي گروهك تروريستي منافقين به يكي از پايگاه هاي نظامي اش درون خاك عراق خبر داد.
«قاسم الاعرجي» در گفت وگو با خبرگزاري فرات نيوز در اين باره افزود: آمريكا سعي دارد تا اعضاي سازمان مجاهدين خلق را كه اكنون در پادگان العراق الجديد (اشرف سابق) سكونت دارند، به يكي از پايگاه هاي نظامي اش در عراق منتقل كند تا تحت نظارت سازمان ملل باشند.
الاعرجي ادامه داد: مواضع سازمان ملل در قبال تخليه پادگان العراق الجديد و اخراج منافقين شبيه به مواضع آمريكا است و همواره با تاخير در فراهم كردن پناهگاهي براي اين افراد به بهانه موافقت نكردن كشورهاي اروپايي با پذيرش اعضاي گروهك، اين مسئله را با مشكل مواجه مي كنند.
وي افزود: موضع دولت و پارلمان عراق در قبال اين مسئله مخالفت جدي با ادامه حضور اين گروهك تروريستي است و دولت بايد اقدامات عملي را براي اجراي اين تصميم اتخاذ كند.

 



رئيس ستاد نيروي هوايي ارتش آمريكا: ايران توان مهندسي معكوس RQ-170 را دارد

رئيس ستاد نيروي هوايي آمريكا تاييد كرد ايران توانايي مهندسي معكوس پهپاد RQ-170 را دارد.
ژنرال نورتون شوارتز، رئيس ستاد نيروي هوايي آمريكا روز شنبه 19 آذر 1390 (10 دسامبر 2011) در جريان ضبط برنامه تلويزيوني «اخبار دفاعي» اعلام كرد:«مشخص است احتمال مهندسي معكوس از سوي ايران وجود دارد».
پايگاه اينترنتي ايرفورس تايمز به نقل از شوارتز اعلام كرد:«مطلوب اين است كه برتري آمريكا حفظ شود. اين بطور حتم در ذهن ماست». وي افزود:«اگر اين هواپيما در اختيار يك دشمن پيشرفته قرار بگيرد، آمريكا نمي تواند كار زيادي درباره آن انجام دهد».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14