(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 آذر 1390- شماره 20101

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير دولت حماس: 400 كلاهك هسته اي اسرائيل در برابر يك سنگ كودك فلسطيني از كار افتاده است
رهبر انقلاب : حج فرصتي بزرگ براي گسترش تفكر اسلامي است
سرتيپ هاشمي: هواپيماهاي متجاوز آمريكا به سرنوشت پهپاد دچار مي شوند
همكار سابق راديو فردا: شبكه فارسي صداي آمريكا ناكارآمد است
اعتراف رسانه هاي خارجي به پيروزي ايران در جنگ سايبري لوپست فرانسه : ايران 2 آمريكا صفر
مردم در حمايت از نظام منتظر دستگاه هاي مسئول نمي مانند
مهمان پرست: قصد توليد اورانيوم باغناي بيش از 20 درصد را نداريم
سردار نقدي: امروز در كاليفرنيا و نيويورك شعارهاي مردم قاهره و تونس شنيده مي شود
جروزالم پست: حضور قاسمي در وين به سخره گرفتن تحريم هاست
امضاي قرارداد برق بين ايران و عراق
يونسي: فرونشاندن پهپاد آمريكايي موفقيت اطلاعاتي بزرگي براي نظام بود
دادگاه موضوع قطع درختان قلهك را بررسي مي كند
ايجاد پايگاه هاي خدمات اجتماعي در سكونت هاي غيررسمي
همايش حماسه 9 دي در تبريز برگزار مي شود
مشاوره حقوقي رايگان براي خانواده هاي تحت پوشش امداد
نمايشگاه بين المللي پرند خصوصي مي شود
بيش از 40 عدد نارنگي از يك شاخه در جهرم برداشت شد
توسط تيم دانشجويي دانشگاه يزد زيردريايي نيمه هوشمند كنترل از راه دور ساخته شد
نوسازي سالانه 10درصد از بافت هاي فرسوده
100 هزار كارت اعتباري به كارگران واگذار مي شود
پيشرفت هاي چشمگيرايران در فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين
اخبار ادبي و هنري



وزير دولت حماس: 400 كلاهك هسته اي اسرائيل در برابر يك سنگ كودك فلسطيني از كار افتاده است

وزير امور اسراي دولت حماس گفت: درست است كه اسرائيل 400 كلاهك هسته اي دارد اما همه آنها در برابر يك سنگ كودك فلسطيني و مقاومت مجاهدان و آزاديخواهان از كار افتاده است.
«عطالله ابوالسبح» يكشنبه شب در همايش «فرزندان مقاومت» در مدرسه علميه معصوميه قم گفت: رژيم اشغالگر قدس در «ديرياسين» جنايات وحشتناكي انجام داد، اما نتيجه اين جنايات و كشتارها، بوجود آمدن نسلي است كه در برابر اشغالگري رژيم صهيونيستي با قدرت ايستاده است.
وي، با بيان اينكه اسرائيل غاصب تاكنون بيش از 18 هزار فلسطيني را اسير كرده و هزاران نفر ديگر را كشته است، خاطرنشان كرد: با همه اين جنايات و زورگويي ها، مردم فلسطين با خون خود، اسرائيل را درجنگ 22 روزه شكست دادند و ما هيچگاه از مواضع خود در برابر صهيونيست جهاني كوتاه نمي آييم.
وزير دولت حماس گفت: غده سرطاني اسرائيل براي از ميان برداشتن تمدن و فرهنگ اسلامي در بطن جهان اسلام كاشته شده تا خنجري در قلب مسلمانان باشد و اسلام و مسلمين را از صحنه روزگار محو كند، اما پس از انقلاب اسلامي در ايران، همه مسلمانان به نابودي اين غده سرطاني اميدوار شدند.
وي همچنين تصريح كرد: سران استكبار براي تحقق نقشه هاي شوم خود، حاكمان دست نشانده مزدور را بر كشورهاي اسلامي حاكم ساختند تا در راستاي سياست كثيف آنها گام بردارند و آنها نيز با آتش و آهن با مسلمانان به ستيزه برخاستند.
ابوالسبح، با بيان اينكه صهيونيسم جهاني هيچگاه نمي تواند بر ملت هاي مسلمان غلبه كند، اظهار داشت: ملت هاي مسلمان نبايد از مسئله فلسطين غفلت كرده و بايد همواره در برابر دشمنان با هم متحد و يكپارچه باشند تا نصرت و پيروزي كه خداوند به مومنين وعده داده است، محقق شود.
وي همچنين تصريح كرد: فلسطين در حقيقت امانت الهي نزد مسلمانان است و هر كس به فلسطين خيانت كند، به اسلام و قرآن خيانت كرده است.
وزير دولت حماس در پايان خاطرنشان كرد: امروز همه مسلمانان بايد براي آزادي قدس شريف تجديد ميثاق كنند و با تاسي به آيات نوراني قرآن كريم، براي به ثمر نشستن بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و از ميان برداشتن توطئه هاي شوم دشمنان گام بردارند.
تعدادي از اسيران آزاد شده فلسطيني و دو وزير دولت حماس كه به دعوت اتحاديه بين المللي امت واحده از روز شنبه وارد كشورمان شده اند، به مدت سه روز ميهمان جمهوري اسلامي ايران خواهند بود.
اعضاي اين هيات با مقامات سياسي، ديني، اساتيد و دانشجويان كشورمان ديدار و گفت وگو خواهند كرد.

 



در ديدار دست اندركاران حج
 رهبر انقلاب : حج فرصتي بزرگ براي گسترش تفكر اسلامي است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كردند كه يكي از فرصت هاي عظيم حج، امكان گسترش تفكر اسلامي بر مبناي وحدت ديانت و سياست است.
رهبر معظم انقلاب ظهر ديروز در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج امسال، حج را فرصت بزرگ و لطف و نعمت خداوندي برشمردند و خاطرنشان كردند: شكر كامل اين نعمت بزرگ الهي در قدرشناسي و استفاده حداكثري از اين فرصت بي نظير است كه امسال به عنوان نمونه در برگزاري مطلوب و با شكوه دعاي كميل و دعاي عرفه تجلي پيدا كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ظرفيت هاي حج را بالاتر و وسيع تر از اين دانستند و افزودند: يكي از فرصت هاي عظيم حج، امكان گسترش تفكر اسلامي بر مبناي «وحدت ديانت و سياست» و «حضور دين در عرصه هاي مختلف زندگي» است كه جا دارد معارف ناب اسلامي به صورت صحيح و متقن در اختيار تشنگان اين حقايق قرار گيرد.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به نقش و اهميت رفتار زائران ايراني در معرفي حقايق موجود در ايران اسلامي خاطرنشان كردند: يك زائر ايراني بايد مظهر انساني متدين مودب، مرفه، باانضباط، مهربان با ديگران و معتقد به برادري اسلامي باشد و اين تبليغ عملي از هر سخن و بياني موثرتر است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين افزودند: برنامه ريزي در حج بايد به گونه اي باشد كه يك حاجي از فرصت حضور خود در سرزمين وحي، بيشترين بهره برداري معنوي را از قرآن و ادعيه و معارف آن داشته باشد.
در ابتداي اين ديدار و پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حجت الاسلام والمسلمين «قاضي عسگر» نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي با اشاره به اهتمام مسئولان و متوليان برگزاري حج امسال به پيگيري تدابير رهبر معظم انقلاب در ارتقاي رويكردهاي فرهنگي- معنوي حج به مجموعه اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در اين زمينه اشاره كرد.
همچنين آقاي ليالي رئيس سازمان حج و زيارت نيز با ارائه گزارشي در مورد عملكرد بخش اجرايي حج امسال، مطالبي در مورد وضعيت عمليات انتقال و بازگشت حجاج، صرفه جويي هاي صورت گرفته و ارزيابي عملكرد مديريت كاروانهاي حج ارائه كرد.

 



سرتيپ هاشمي: هواپيماهاي متجاوز آمريكا به سرنوشت پهپاد دچار مي شوند

رئيس دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهي معظم كل قوا تأكيد كرد، استفاده مجدد آمريكا از هواپيماهاي بدون سرنشين در ايران سرنوشت پهپاد را براي هواپيماهاي آنها رقم مي زند.
امير سيد حسام هاشمي در حاشيه مراسم تجليل از اساتيد و پژوهشگران نمونه دانشكده فرماندهي و ستاد آجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نيروهاي مسلح ما از تجربه 8 سال دفاع مقدس برخوردارند و با توانمندي كامل در زمينه هاي مختلف از جمله بازسازي، نوسازي، آموزشي و... آمادگي هاي خوبي دارند.
وي در خصوص توان اطلاعاتي نيروهاي مسلح كشورمان با اشاره به دستگيري جاسوس سيا در ايران تأكيد كرد: نمونه توانمندي اطلاعاتي كشورمان را شب گذشته [يك شنبه شب] در تلويزيون شاهد بوديم.
هاشمي ادامه داد: ما در بخش اطلاعاتي خود از نيروي انساني معتقدي برخورداريم و وقتي اعتقاد در كار باشد، پيروزي حاصل مي شود.
رئيس دفتر عمومي حفاظت اطلاعات فرماندهي معظم كل قوا تأكيد كرد: سپاه و ارتش از توان اطلاعاتي بسيار خوبي در زمين، هوا و... برخوردار است و چشمان فرزندان ما بيدار است.
به گزارش فارس، هاشمي در پاسخ به سؤالي مبني بر اقدام ايران در مقابل اعلام آمريكا بر استفاده مجدد از هواپيماهاي بدون سرنشين در ايران، اظهار داشت: در اين صورت همان بلايي كه اخيراً سر هواپيماي آنها آمد بر سر ديگر هواپيماهاي آنها مي آوريم.

 



همكار سابق راديو فردا: شبكه فارسي صداي آمريكا ناكارآمد است

مهدي خلجي كسي كه با راديو فردا فعاليت داشته و هم اكنون نيز به عنوان پژوهشگر در موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن مشغول است، فعاليتهاي تلويزيون صداي آمريكا را غيرحرفه اي و ناكارآمد ارزيابي كرد.
وي طي مقاله اي در سايت شبكه خبري پي بي اس گفته است: «فارغ از سياستي كه آمريكا در قبال ايران در پيش گرفته است، لازم است تا با مردم ايران ارتباط برقرار كرد كه طبيعتا كار آساني نمي باشد. در حال حاضر يكي از راهكارهاي دولت آمريكا در حوزه ديپلماسي عمومي در قبال ايران، اختصاص بودجه سخاوتمندانه به بخش فارسي صداي آمريكا و نيز راديو فردا مي باشد. هرچند راديو ابزاري مكمل و خوب به حساب مي آيد، اما بهترين وسيله براي دسترسي به مردم ايران تلويزيون است.»
خلجي با انتقاد از اين شبكه خبري تلويزيوني، فعاليت هاي آن را غيرحرفه اي و ناكارآمد ارزيابي مي كند: «پس از رصد فعاليت هاي شبكه خبري فارسي در طي يكسال، دريافتيم كه اين شبكه خبري كاملا قواعد حرفه اي توليدات تلويزيوني را ناديده مي گيرد، برنامه هاي آن عمدتا هم از لحاظ شكل و هم محتوا ضعيف مي باشند. مشكل آن اين است كه همانند يك آژانس دولتي و نه يك سازمان خبري گردانده مي شود.»
وي مي افزايد: «اين شبكه از فرمت هايي استفاده مي كند كه قديمي و خسته كننده است. كمتر اتفاق مي افتد كه اين شبكه دست به خبرسازي در فضاي باز و مثلا در مقابل كنگره يا كاخ سفيد بزند. محتواي آن نيز تناسب لازم را ندارد و انتخاب موضوعات خبري نيز ضعيف مي باشد.»
خلجي در اين مقاله بيان مي دارد كه براي تاثيرگذاري بر افكار عمومي مردم ايران بايد بيشتر رويكرد را به سمت كارهاي خبري برد و صرفا به برنامه هاي سرگرمي نپرداخت: «در حوزه سرگرمي نيز، ايرانياني كه به ماهواره دسترسي دارند شبكه هاي خصوصي خارج از كشور را تماشا مي كنند. اين شبكه ها عمدتا و يا كاملا جزو شبكه هاي سرگرمي به حساب مي آيند و اخبار بسيار كمي در آنها وجود دارد. در اين ميان تنها بخش «پارازيت» اين شبكه است كه داراي تعداد بيننده بيشتري است كه آن هم به دليل رويكرد غيرحرفه اي آن در حال از دست دادن بينندگانش است.»
وي در نهايت راه حل موجود براي حل اين مشكلات را تغيير ماهيت اين شبكه و تبديل آن به يك رسانه عمومي مي داند: «براي حل اين مشكلات لازم است تا اين شبكه از يك آژانس دولتي به يك رسانه عمومي تغيير ماهيت دهد. در اين صورت اين شبكه مي تواند هم از نهادهاي دولتي و هم غيردولتي بودجه دريافت كند.»

 



اعتراف رسانه هاي خارجي به پيروزي ايران در جنگ سايبري لوپست فرانسه : ايران 2 آمريكا صفر

سرويس سياسي-
در پي شكار پهپاد جاسوسي آمريكا در كمينگاه الكترونيكي نيروهاي مسلح كشورمان و به دنبال آن بازداشت و دستگيري يك جاسوس آمريكايي و همچنين از كار انداختن يك ماهواره جاسوسي آمريكا از سوي ايران، رسانه هاي غربي با اذعان به قدرت سايبري و اطلاعاتي جمهوري اسلامي اعتراف كردند غرب انگشت به دهان مانده است.
در همين ارتباط، روزنامه لوپست فرانسه با اشاره به دام انداختن پهپاد آمريكايي توسط ايران به موضوع خنثي كردن يك ماهواره جاسوسي سيا از سوي كشورمان پرداخته است و نوشت: ايران دومين ضربه را به آمريكا وارد كرد.
اين روزنامه فرانسوي در پايگاه اينترنتي خود با عنوان «ايران 2 آمريكا صفر: ماهواره جاسوسي آمريكا خنثي شد» تصريح كرد: به گزارش سرويس هاي امنيتي اروپا، ايران يك ماهواره جاسوسي سازمان سيا را خنثي كرده است.
سرويس هاي اطلاعاتي اروپايي تاييد مي كنند كه ايران با خنثي كردن يك ماهواره جاسوسي سيا با استفاده از فن آوري ارسال پارازيت ليزري، غرب را انگشت به دهان كرده است. ايراني ها كاري كرده اند كه اين ماهواره كاملاً كور شده است. نخستين بار است كه اتفاقي از اين دست رخ مي دهد. اين بدان معناست كه ايراني ها به فن آوري رهيابي و ماشين هاي اتوماتيك هوايي دست پيدا كرده اند.
لوپست در عين حال به نقل از جان بولتون نومحافظه كار تندرو مدعي شد: شايد اين فن آوري از طريق روسيه در اختيار ايران قرار گرفته است.
اين روزنامه فرانسوي در ادامه با اشاره به اينكه چند روز قبل نيز ايران يك پهپاد آمريكايي را اسير كرد گزارش داد: پنجشنبه پانزده دسامبر، اريك اشميت، رئيس شركت گوگل، در مصاحبه اي با شبكه سي ان ان درباره دانش فن آوري سايبرنتيك ايراني ها هشدار داده و گفته است: «ايراني ها در زمينه جنگ سايبري از استعداد غيرمعمولي بهره مي برند و ما واقعاً نمي توانيم درك كنيم چرا ايراني ها اين همه مستعد هستند.»
همچنين شبكه 5 تلويزيون فرانسه طي گزارشي به قدرت و دستاوردهاي اطلاعاتي و سايبري جمهوري اسلامي ايران اذعان كرد.
اين شبكه تلويزيوني فرانسه خاطرنشان كرد: پس از توقيف پهپاد آمريكايي، حكومت ايران از بازداشت يك جاسوس آمريكايي خبر داد و در كمال تعجب به نظر مي رسد ايران بسيار مطلع و آموزش ديده است.
شبكه 5 تلويزيون فرانسه سپس خبر دستگيري امير ميرزاي حكمتي توسط سازمان هاي اطلاعاتي ايران را بازتاب داد.
اين شبكه تلويزيوني در پايان گزارش خود نوشت: هفته گذشته يك هواپيماي بدون سرنشين متعلق به سازمان سيا در ايران به زمين نشانده شد. اين هفته ظاهراً يك ماهواره جاسوسي آمريكا نيز از كار انداخته شده است. جنگي مخفي و بسيار فعال ميان دو كشور در جريان است و در كمال تعجب به نظر مي رسد ايران همانند دشمنانش بسيار مطلع و آموزش ديده است.
از سوي ديگر، خبر دستگيري جاسوس آمريكايي در رسانه هاي خارجي بازتاب گسترده اي داشته است.
خبرگزاري رويترز در اين باره نوشت: ميرزاي حكمتي در مصاحبه تلويزيوني اعتراف كرد كه وي توسط دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا آموزش ديده است.
نيويورك تايمز هم با انعكاس خبر دستگيري يك جاسوس آمريكايي توسط ايران و پخش اعترافات تلويزيوني او نوشت: سازمان سيا روز يكشنبه از اظهارنظر درباره اين موضوع خودداري كرد.
عرب نيوز چاپ عربستان سعودي نيز با بازتاب اين خبر تأكيد كرد كه هنوز هيچ واكنشي از واشنگتن و مقامات سازمان سيا اعلام نشده است.
آسوشيتدپرس، الشرق الاوسط و يديعوت آحارونوت نيز به انعكاس گسترده اعترافات جاسوس بازداشت شده سيا پرداختند.
همچنين، شبكه هاي تلويزيوني «اي بي سي نيوز» و «سي بي اس نيوز» نيز هر كدام در خصوص اين خبر عنوان كردند كه ايران اعترافات جاسوس آمريكايي را پخش كرد و به جزئيات اعترافات حكمتي پرداختند و نوشتند كه فردي كه ايران به عنوان جاسوس آمريكا دستگير كرده است حدود 27 يا 28 سال سن دارد كه آموزش هاي ويژه اي ديده و قبل از آنكه براي مأموريت جاسوسي به ايران بيايد در پايگاه هاي نظامي آمريكا در عراق و افغانستان خدمت مي كرده است.
گفتني است؛ تمامي رسانه ها به تسلط حكمتي به زبانهاي انگليسي و فارسي اشاره كردند و نوشتند كه حكمتي با زبانهاي فارسي و انگليسي و لهجه اي كه تقريباً آمريكايي بود، صحبت مي كرد.
از سوي ديگر؛ شبكه سي ان ان با انعكاس بازتاب اين گزارش نوشت كه نمي تواند صحت اين اطلاعات را تصديق كند و ادامه داد كه مقامات وزارت خارجه آمريكا را براي ابراز نظر در خصوص اين گزارش و اعترافات پيدا نكرده است.
شبكه بي بي سي هم ضمن اعلام اين خبر به دستگيري حكمتي اشاره كرد و نوشت كه زماني كه دستگيري اين فرد در روز شنبه هفته جاري اعلام شد مقامات آمريكايي اين خبر را يك تبليغات خواندند.
اين شبكه گزارش داد كه واشنگتن هنوز هيچگونه واكنشي به اين اعترافات از خود نشان نداده است.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس: 9 دي نشان داد
مردم در حمايت از نظام منتظر دستگاه هاي مسئول نمي مانند

نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس گفت 9 دي نشان داد كه مردم در حمايت از نظام منتظر دستگاه هاي مسئول نمي مانند.
محمد كوثري با بيان اينكه نقش مردم، نقش بسيار برجسته اي در «9دي» است، گفت: مردم ايران به بركت آگاهي و بصيرتي كه از راهنمايي هاي مقام ولايت به دست آورده اند، همواره به موقع به صحنه آمده اند.
وي كه با فارس گفت وگو كرده افزود: مردم ايران با همين موقعيت شناسي، در 9 دي نيز هنگاميكه اقدامات ناشايست فتنه گران و عوامل بيگانه در روز عاشورا به اوج خود رسيد، در زمان لازم به صحنه آمدند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد به اين نكته اذعان كرد كه مردم در مواقعي به اين نگاه نمي كنند كه مثلا قوه قضائيه يا ساير دستگاه ها براي حمايت از نظام چه مي كنند بلكه خودشان وارد صحنه مي شوند.
كوثري با اشاره به اينكه حركت مردم در 9 دي سبب شد تا فاتحه فتنه خوانده شود، تصريح كرد: در آن مقطع استكبار جهاني هم متوجه پيام 9 دي شد وعقب نشست و فهميد كه در جمهوري اسلامي فقط نهادهاي مسئول نيستند بلكه مردم هم پاي حفظ نظام ايستاده اند.
وي افزود: دشمن در 9 دي اين واقعيت را يك بار ديگر هم ديد كه مردم ايران براي حمايت از انقلاب حاضرند جان خود را نيز فدا كنند و لذا اين شد كه 9 دي به روزي جاودانه در طول تاريخ انقلاب اسلامي ما تبديل شد.
«علي محمد نائيني» رئيس ستاد مركزي گراميداشت حماسه 9 دي هم در گفت وگو با ايرنا گفت: پيام اصلي حماسه نهم دي 88 اين بود كه نظام جمهوري اسلامي از عمق راهبردي فوق العاده مردمي برخوردار است و اعتماد به رهبري، سرمايه نظام اسلامي است و مردم با درك درست در يك فضاي فتنه گونه به ميدان آمدند و حماسه اي بزرگ خلق كردند.
وي تاكيد كرد: غربي ها و دشمنان نظام بايد بدانند كه نظام جمهوري اسلامي مبتني بر باورهاي ديني مردم و حضور و بصيرت آنان و مديريت والاي رهبر معظم انقلاب و فرهنگ عاشورايي است.
نائيني با تاكيد بر اين كه 9 دي ماه 1388، آثار و بركات فراواني داشت بيان كرد: در اين روز ظرفيت هاي انقلاب اسلامي باري ديگر آشكار شد و حماسه مردم اين باور را براي همگان ايجاد كرد كه تفكر انقلاب و مديريت نظام جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت خوبي در مقابله با چالش ها برخوردار است و به راحتي از گردنه هاي سخت عبور مي كند.
وي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي به خوبي فتنه رامهار كرد و مديريت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه و آشكارسازي آن در جامعه مشخص شد و مردم به طور شفاف از ماهيت برخي خواص مطلع شدند.
نائيني آشكار شدن پيوند جريان فتنه با خارج كشور به دنبال اين اتفاقات را يادآور شد و گفت: فتنه 88 يكي از مقاطع حساس براي جريان هاي سياسي و نخبگان و آزموني بزرگ براي گروه هاي سياسي بود.
وي افزود: اقدامات و طراحي هاي خصمانه دشمن با حماسه نهم دي فرو ريخت و مشخص شد كه آنان نمي توانند در مقابل قدرت ايمان مردم و اعتقادات آنان وجايگاه رفيع رهبري در نظام اسلامي بايستند.
رئيس ستاد مركزي گراميداشت حماسه 9 دي ادامه داد: اين حماسه مردمي به نوعي براي كشور در مقابل تهديدات دشمنان بازدارندگي ايجاد كرد و در پي آن بود كه مردم ايران احساس قدرت كردند و توان نظام در مديريت و كنترل بحران ها افزايش يافت.

 



مهمان پرست: قصد توليد اورانيوم باغناي بيش از 20 درصد را نداريم

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تأكيد بر اينكه تهران قصد توليد اورانيوم با غناي بيش از 20 درصد را ندارد گفت كه بستن تنگه هرمز در دستور كار ايران قرار ندارد.
رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تأكيد كرد كه ايران براي توليد اورانيوم با غناي بيش از 20 درصد با وجود داشتن توان انجام اين كار هيچ برنامه اي ندارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در گفت وگويي با خبرنگار شبكه تلويزيوني «سي.سي.تي.وي» همچنين اظهار كرد كه ايران در صورتي كه تأسيسات هسته اي خود را جابجا كند موضوع را به آژانس اطلاع خواهد داد.
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مهمان پرست گفت: ايمني تأسيسات هسته اي به شكلي جدي با ايمني ايران مرتبط است. بهتر است هيچ كشوري براي متوقف كردن عمليات تأسيسات هسته اي ايران تلاشي بيهوده نكند.
مهمان پرست همچنين تأكيد كرد كه بستن تنگه هرمز در دستور كار ايران نيست، زيرا اين كشور به حفظ ثبات و صلح در منطقه باور دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران افزود كه در هر حال امكان بستن (تنگه) مي تواند در صورتي بررسي شود كه ايمني كشور تهديد شود.
مهمان پرست در اين گفت وگو همچنين اظهار كرد: اگر كشوري به قواعد عمل نكند و به زور، تهديدهاي نظامي و جاسوسي براي برخورد با مردم ايران متوسل شود، نتيجه قطعاً خلاف چيزي خواهد بود كه آرزويش را دارد. مردم ايران متحدتر و ايران قوي تر خواهد شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به هواپيماي بدون سرنشين RQ-170 (پهپاد) كه پس از نقض حريم هوايي ايران توسط كارشناسان نظامي مجبور به فرود در كشورمان شد، خاطرنشان كرد: ايران توان بهره برداري از اطلاعات و فناوري اين هواپيماي بدون سرنشين را كه در اختيار گرفته است، دارد زيرا ما آن را به دست آورده ايم. ايران مي تواند وسايل نقليه بدون سرنشين نيز توليد كند و مهارت فني پيشرفته اي در اين رابطه دارد. اما از اين هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي بهره خواهد برد.
مهمان پرست گفت: ما بر اين باوريم كه زماني كه دفاع ملي كشوري قوي باشد، جنگي آغاز نخواهد شد. بر عكس جنگ ممكن است وقتي درگيرد كه ما آمادگي نداشته باشيم.

 



سردار نقدي: امروز در كاليفرنيا و نيويورك شعارهاي مردم قاهره و تونس شنيده مي شود

سردار نقدي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري گفت امروز در كاليفرنيا و نيويورك شعارهاي مردم قاهره و تونس شنيده مي شود.
سردار محمدرضا نقدي در اختتاميه دومين جشنواره بين المللي مقاومت، امام حسين(ع) را بزرگترين هنرمند و زيبايي آفرين خلقت دانست و افزود: سيدالشهدا (ع) خالق ماندگارترين وجذاب ترين تصوير تاريخ است كه فراتر از اعصار، قرون و مرزهاي جغرافيايي تا ابد محور بيداري و حركت دل هاي مشتاق به سوي تعالي است.
وي با بيان اينكه «امام حسين(ع) تا آخرين روز عالم، صحنه گردان حماسه ها و پيروزي ها است»، درباره مفهوم مقاومت اظهار كرد: مقاومت عبارت است از حماسه جمعيتي اندك از مستضعفين كه با دست هاي خالي در مقابل قدرتمندترين زورگويان عالم ايستادگي مي كنند و هنر مقاومت آن چيزي است كه به فرموده امام راحل(ره) روح تعهد را در انسان هاي مقاوم بدمد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين كه «دشمن از سر استيصال به سلاح تزوير روي آورده است،» تصريح كرد:اين هنر مقاومت است كه با بصيرت بخشي پرده تزوير ظالمان را دريده حق و باطل را از يكديگر متمايز مي كند. گاهي يك جمله حماسي، يك رجز مقتدرانه يا يك شعر كوتاه، تحولي بزرگ ايجاد و خوني تازه در رگ هاي جبهه مقاومت جاري مي كند.
نقدي در ادامه، با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در جمع بسيجيان، اظهار كرد: امروز در كاليفرنيا و نيويورك شعارهاي مردم قاهره و تونس شنيده مي شود و مردم اين كشورها هم ابايي ندارند كه بگويند شاگرد مكتب حزب الله و حماس هستند كه خود آنها هم شاگردان برجسته مكتب بسيج هستند.
وي در پايان، ضمن تشكر از هنرمندان شركت كننده در جشنواره هنر مقاومت گفت: اين جشنواره برگ زريني در تاريخ هنر مقاومت محسوب مي شود و اميدواريم در سال آينده اين جشنواره را در منامه، قدس و قاهره برگزار كنيم.

 



جروزالم پست: حضور قاسمي در وين به سخره گرفتن تحريم هاست

شركت وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در اجلاس اوپك در وين به رغم تحريم ديپلماتيك وي از سوي شوراي امنيت سازمان ملل خشم صهيونيست ها را از ناكارآمدي اين تحريم ها برانگيخته است.
روزنامه اورشليم پست نوشت: رستم قاسمي، وزير نفت ايران با وجود تحريم هاي اتحاديه اروپا هفته گذشته به وين سفر كرد تا در يكصد و شصتمين كنفرانس سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) شركت كند.
اتريش با وجودي كه قاسمي تحت تحريم هاي اتحاديه اروپا، آمريكا و استراليا قرار دارد، به او اجازه داد وارد وين شود و رياست اين كنفرانس جهاني نفتي را به عهده گيرد.ايران در حال حاضر رياست اوپك را برعهده دارد.
اين روزنامه به نقل از «دايانا گرگور»، كارشناس روابط اتريش- ايران به انتقاد از حضور قاسمي پرداخت و آن را اشتباه دولت اتريش خواند.
ساموئل لستر، سردبير يك سايت خبري يهودي در وين نيز سياست دولت اتريش را زير سؤال برد و از پذيرش وزير نفت ايران در اتريش انتقاد كرد.

 



امضاي قرارداد برق بين ايران و عراق

سخنگوي وزارت برق عراق از امضاي قراردادي با يك شركت ايراني براي ايجاد يك ايستگاه برق در كركوك خبر داد.
خبرگزاري آلمان گزارش داد، وزارت برق عراق قراردادي با يك شركت ايراني در خصوص ايجاد يك ايستگاه برق با ظرفيت سيصد و بيست مگاوات در شهر كركوك واقع در دويست و پنجاه كيلومتري شمال بغداد امضا كرده است.
مصعب المدرس سخنگوي رسمي وزارت برق عراق روز دوشنبه در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام كرد وزارت برق عراق قراردادي با شركت صادرات تجهيزات و خدمات صنايع آب و برق ايران(صانير) به ارزش هفتاد و دو ميليون دلار براي نصب دو واحد برق نيروگاه گازي الدبس در استان كركوك هريك به ظرفيت يكصد و شصت مگاوات امضا كرده است.

 



يونسي: فرونشاندن پهپاد آمريكايي موفقيت اطلاعاتي بزرگي براي نظام بود

وزير اطلاعات دولت اصلاحات درباره فرونشاندن پهپاد آمريكايي توسط نيروهاي مسلح كشورمان گفت: اين اقدام موفقيت اطلاعاتي بزرگي براي نظام بود.
حجت الاسلام علي يونسي درباره فرونشاندن پهپاد (هواپيماي بدون سرنشين) آمريكايي توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: اين اقدام بي شك يكي از موفقيت هاي بزرگ به شمار مي رود كه با الطاف خفيه خداوندي بدست آمده است.
وي كه با مهر گفت وگو كرد افزود: اين اقدام موفقيت هاي اطلاعاتي بزرگي براي نظام در بر دارد و نشان از توانمندي نيروهاي مسلح در حفظ امنيت كشور محسوب مي شود.
وزير اطلاعات دولت هفتم و هشتم درباره فعاليت هاي وزارت اطلاعات در مقطع كنوني و همچنين دستگيري جاسوس آمريكايي نيز گفت: از آنجايي كه اطلاعات دقيقي در اين زمينه ندارم نمي توانم اظهارنظر كنم.

 



دادگاه موضوع قطع درختان قلهك را بررسي مي كند

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران با بيان اينكه پيگير قطع درختان باغ قلهك هستيم، گفت: موضوع در دادگاه در حال بررسي است.
علي محمد مختاري در گفت وگو با فارس به قطع درختان تنومند باغ قلهك كه توسط انگليسي ها چندي پيش انجام شده بود اشاره كرد و گفت: موضوع در دادگاه در حال بررسي است.
وي با بيان اينكه يك تيم كارشناسي زبده در حال پيگيري موضوع هستند، گفت: منطقه 3 شهرداري تهران بايد آخرين وضعيت را اعلام كند.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه موضوع قطع درختان را پيگيري مي كنيم، گفت: دادگاه بايد نظر خود را در اين زمينه ارائه كند.

 



با همكاري سازمان بهزيستي شهرداري انجام مي شود
ايجاد پايگاه هاي خدمات اجتماعي در سكونت هاي غيررسمي

معاون اجتماعي بهزيستي از ايجاد پايگاه هاي خدمات اجتماعي با همكاري شهرداري تهران در سكونت گاههاي غيررسمي حاشيه اي خبر داد.
محمدعلي زنگانه در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه به دنبال ارتقاء كيفيت زندگي مردم در محله ها از طريق افزايش سلامت رواني آنان هستيم، اظهار كرد: استفاده از ظرفيت منابع محلي در توانمندسازي اجتماعي مردم محله در به دست گرفتن امور سلامت اجتماعي از اولويت هاي اين فعاليت است.
وي افزود: در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي پايگاه هاي مردمي به صورت محله اي و با تقويت تشكل هاي مردمي شكل مي گيرد.
معاون اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه عنوان كرد: پيگيري برنامه توسعه و رشد و تكامل كودكان زير هفت سال در محيط هاي شهري از ديگر برنامه هايي است كه با همكاري شهرداري دنبال مي شود. كودكان يكي از محورهاي پروژه شهر سالم شهر ايمن شهرداري هستند كه با همكاري بهزيستي دنبال مي شود.

 



همايش حماسه 9 دي در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگ حماسه 9 دي، به شكل باشكوهي در آذربايجان شرقي برگزار مي شود.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب افزود: اين همايش در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار مي شود و همزمان با آن نمايشگاه عكسي نيز در همين تالار و مصلاي امام خميني تبريز برپا خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمين حسين تقي زاده افزود: براي تجليل از اين روز، آلبوم 9 دي چاپ و كالبدشكافي فتنه از ديدگاه رهبري صورت مي گيرد و فيلم هاي مستند ساخته شده در دوران فتنه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

 



مشاوره حقوقي رايگان براي خانواده هاي تحت پوشش امداد

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد با اشاره به بيش از يك ميليون زن سرپرست خانوار تحت پوشش اين نهاد، گفت: از اين تعداد 130 هزار نفر بعنوان زنان مطلقه و داراي مسائل و مشكلات حقوقي همچون مهريه، نفقه، حضانت فرزندان و ارث هستند كه معاضدت قضايي و برطرف كردن مشكلات آنان نيازمند برنامه ريزي و كار بسيار جدي است.
منصور قمشه با اشاره به راه اندازي شوراهاي حل اختلاف ويژه مددجويان كميته امداد با همكاري قوه قضائيه در ا ستان ها اظهار كرد: تأمين سلامت خانواده هاي تحت حمايت در حوزه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و قضايي مورد تأكيد و توجه اين نهاد قرار دارد.
وي افزود: در كنار برنامه هاي حمايتي و توانمندسازي اين نهاد يكي از اقدامات مؤثر در جهت احقاق حقوق خانواده هاي تحت حمايت، مشاوره و مددكاري حقوقي و بهره مندي از ظرفيت هاي دستگاه قضايي از جمله راه اندازي شوراي حل اختلاف ويژه خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد در دفاتر اين نهاد و در استان هاي كشور است.
وي ادامه داد: در اين رابطه تفاهم نامه اي با سازمان بسيج حقوقدانان كشور، كانون وكلا، مركز مشاوران حقوقي براي ارائه مشاوره هاي حقوقي رايگان و معاضدت قضايي به مددجويان كميته امداد منعقد شده است.

 



نمايشگاه بين المللي پرند خصوصي مي شود

مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران از ثبت نام اين كشور در اكسپو 2015 ميلان و واگذاري نمايشگاه پرند به بخش خصوصي خبر داد.
كاظم اكبرپور در جمع خبرنگاران در مورد حضور ايران در اكسپوي 2015 ميلان پس از اشاره به ثبت نام ايران در اين اكسپو عنوان كرد: پرچم كشور ايران به عنوان هشتمين كشور ثبت نام كننده در اين اكسپو در كشور ايتاليا به اهتزاز درآمده است. علاوه بر ايران تاكنون 57 كشور ديگر نيز براي حضور در اين اكسپو ثبت نام كرده اند.
وي ادامه داد: عنوان اكسپوي 2015 ميلان «تغذيه زمين و انرژي براي حيات» است كه ايران پس از ثبت نام ستادي را نيز براي اين حضور تشكيل داده و جلساتي نيز براي طراحي پاويون ايران در اكسپو برگزار شده است.
اكبرپور اضافه كرد: اكسپوها توسط دولت ها سياست گذاري مي شوند اما بخش هاي خصوصي و اتاق هاي بازرگاني اين كشورها مي توانند در اين رويداد نقش پررنگي داشته باشند.
مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران در ادامه در مورد نمايشگاه پرند با بيان اين كه اين نمايشگاه به بخش خصوصي واگذار خواهد شد. افزود: در اين مورد ستادي در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشكيل شده و بحث هاي حقوقي و كارشناسي آن در دبيرخانه اين وزارتخانه پيگيري مي شود و در نهايت اين اطلاعات به ستاد انتقال ارسال خواهد شد تا كار اصلي آن انجام شود.
وي يادآور شد: طراحي، ساخت و بهره برداري از اين نمايشگاه توسط بخش و كنسرسيوم انجام مي شود و تاكنون دولت زيرساخت هاي اوليه آن اعم از تخصيص و تسطيح زمين را انجام داده و بقيه كارها نيز بايد توسط بخش خصوصي انجام شود.
اكبرپور همچنين در مورد واگذاري نمايشگاه بين المللي عنوان كرد: قانون مي گويد كه سهام شركت سهامي نمايشگاه بايد به بخش هاي غيردولتي متخصص واگذار شود تا فعاليت هاي اين نمايشگاه به لحاظ تخصصي و كيفي ارتقاء پيدا كند.
مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران تصريح كرد: در جريان اين واگذاري ممكن است سايت هاي اين نمايشگاه فعال تر شوند اما اين كه اكنون سايتي فعال نباشد درست نيست. ساز و كار اين واگذاري با سازمان خصوصي سازي است و تاكنون سخني از تعطيلي سايت هاي نمايشگاه نبوده است.
وي متذكر شد: ما همچنين يك بحث تدوين سياست هاي خط مشي نمايشگاه را نيز داشتيم كه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختياراتي مي داد اما پس از مطرح شدن بحث واگذاري نمايشگاه نقص اين سياست ها مشخص شد كه در مقابل دولت در اين مورد مصوب كرد كه 20 درصد سهم نمايشگاه بين المللي به صورت دولتي باقي بماند.
به گفته اكبرپور از جمله اقداماتي كه در اين راستا تاكنون انجام شده تشكيل اتحاديه فراگير نمايشگاه، برگزاري اكثر نمايشگاه هاي بين المللي توسط بخش خصوصي و مطرح شدن طرح برگزاري توأمان نمايشگاه هاي داخلي و خارجي بوده كه با اجراي اين طرح نمايشگاههاي بين المللي هم توسط بخش خصوصي برگزار مي شود.
مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران در ادامه از جمله برنامه هاي نمايشگاه بين المللي در سال آينده را برگزاري بيش از 70 نمايشگاه ذكر كرد و گفت: از اين ميزان حداقل 45 نمايشگاه با هويت بين المللي برگزار مي شود و تعداد قابل توجهي از آن ها نيز برندسازي شده است.
وي در پايان يادآور شد: رويكرد نسبت به نمايشگاه بين المللي اين گونه است كه نمايشگاه هاي فوق تخصصي برگزار شود.

 



بيش از 40 عدد نارنگي از يك شاخه در جهرم برداشت شد

از يك شاخه درخت نارنگي كينو هفت ساله در باغ مركبات يكي از باغداران اين شهرستان، بيش از 40 عدد نارنگي برداشت شد.
به گزارش ايرنا، كارشناس طرح هاي استراتژيك مديريت جهاد كشاورزي شهرستان جهرم با بيان اين مطلب افزود: دليل به وجود آمدن اين پديده كم نظير، توجه به موقع باغدار به توصيه هاي ترويجي مانند آبياري، استفاده از كود به ميزان كافي و مبارزه با آفات و امراض در زمان مناسب است.
حبيب الله رحيمي افزود: در مجموع عمل به نكات موردنياز پرورش و نگهداري موجب شده است كه علي بابا كريمي صاحب باغ ياد شده به چنين توليد ارزشمندي دست يابد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 كيلومتري جنوب شرقي شيراز، واقع شده و به داشتن باغ هاي مركبات مرغوب در كشور مشهور است.

 



توسط تيم دانشجويي دانشگاه يزد زيردريايي نيمه هوشمند كنترل از راه دور ساخته شد

يزد- خبرنگار كيهان:
محققان دانشگاه يزد موفق به طراحي و ساخت زيردريايي نيمه هوشمند كنترل از راه دور با سرعت زيرسطحي 10نات بر ثانيه شدند.
سرپرست تيم سازنده زيردريايي «ققنوس» اظهار كرد: اين زيردريايي كنترل از راه دور توانايي حركت با سرعت 10 نات بر ثانيه در زير سطح و 12نات در ثانيه بر روي سطح آب را دارد و همچنين ظاهر زيبا و مانورهاي ويژه اي كه براي اين زيردريايي در نظر گرفته شده آن را نسبت به ديگر انواع مشابه منحصر به فرد كرده است.
سجاد صدقي دانشجوي كارشناسي ارشد مكانيك دانشگاه يزد بيان داشت: به منظور شركت در دومين دوره مسابقات ملي طراحي و ساخت زيردريايي هاي كنترل از راه دور و هوشمند از آبان ماه سال گذشته در حال ساخت نسخه جديد و هوشمند اين زيردريايي به نام «سوبا» هستيم كه اميدواريم تا اسفندماه براي شركت در اين دوره از مسابقات نيز آماده شود.
سرپرست تيم سازنده زيردريايي ققنوس با اشاره به اينكه قابليت نصب دوربين بر روي «ققنوس» وجود داشته و مي تواند در صنايع دريايي و نظامي مورد استفاده قرار گيرد، گفت: تنها هدف تيم سازنده براي نسخه جديد زيردريايي اين دانشگاه هوشمندسازي كامل زيردريايي است تا «سوبا» بتواند به صورت كاملاً هوشمند و بدون نياز به كنترل از راه دور ماموريت هاي تعريف شده خود را به انجام برساند.

 



تا پايان برنامه پنجم توسعه انجام مي شود
نوسازي سالانه 10درصد از بافت هاي فرسوده

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه وام وديعه مسكن به ازاي هر واحد به پلاك هاي تجميع شده داده مي شود، گفت: امسال به 150هزار واحد تسهيلات نوسازي ارايه مي شود.
مجيد كيانپور ديروز در نشستي خبري با اشاره به اينكه وجود 72 هزار هكتار بافت فرسوده شهري در 457 شهر شناسايي شده است، گفت: براساس ماده 171قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده است كه وزارت راه و شهرسازي به همراه شهرداري ها سالانه 10درصد از بافت هاي فرسوده را نوسازي كند.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: تا قبل از سال 87 سالانه به 10 هزار واحد تسهيلات بافت فرسوده پرداخت شد كه اين رقم در سال 88 به 30 هزار واحد رسيد.
وي با بيان اينكه سال گذشته به 60 هزار و 552 واحد تسهيلات بافت فرسوده پرداخت شد، اظهار داشت: براي امسال ارايه تسهيلات به 150 هزار واحد براي نوسازي و بهسازي در دستور كار است و متقاضيان مي توانند با مراجعه به شهرداري ها مجوز نوسازي و بهسازي دريافت كنند.
مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران تصريح كرد: از سال 87 تا پايان سال 90 حدود 250 هزار واحد در برنامه كاري وزارت راه و شهرسازي قرار دارد و 100هزار واحد امسال به افتتاح مي رسند.
كيانپور با اشاره به توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي، اظهار داشت: اين توانمندسازي در 44هزار هكتار و در 60 شهر بالاي 250 هزار نفر كار مطالعاتي انجام شده و به تصويب ستاد توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي استان ها رسيده است.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: توانمندسازي مناطق حاشيه اي در قالب مراكز بهداشتي، درماني، كتابخانه، سالن ورزشي، مدرسه و ساير پروژه ها در دستور كار قرار دارد و تا امروز 137ميليارد تومان در اين بخش سرمايه گذاري شده است.
وي درباره نوسازي بافت هاي فرسوده بيان كرد: براي طرح هاي نوسازي در 55 هزار هكتار مطالعه و طراحي انجام شده است و تا امروز 33 هزار هكتار كار مطالعاتي به اتمام رسيده است و 12 هزار هكتار هم در حال طي اين مراحل است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه 10هزار هكتار از بافت هاي فرسوده در مرحله مشاوره و عقد قرارداد قرار دارد، گفت: اميدواريم تا پايان سال اين طرح ها به اتمام برسد.
كيانپور با اشاره به نحوه تعيين تكليف املاكي كه فاقد سند، مبايعه نامه و يا مجهول المالك هستند گفت: ديروز با حضور نماينده قوه قضائيه مراسم رونمايي از دستورالعمل هيئت حل اختلاف موضوع ماده 9 قانون حمايت از احيا، بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري مصوب 89 انجام شد.

 



100 هزار كارت اعتباري به كارگران واگذار مي شود

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از واگذاري يكصد هزار كارت اعتباري به كارگران تا پايان سال جاري خبر داد.
«كاوه اشتهاردي» يكشنبه شب در گفت وگو با ايرنا، اظهار كرد: در اعطاي اين كارت ها به ترتيب كارگران كارگاه هاي آسيب ديده، كارگاه هاي برتر و برگزيده و كارگران مشاغل سخت و زيان آور مانند معادن در اولويت هستند.
وي افزود: پيشتر اعتبار پيش بيني شده براي اين كارت ها 15 ميليون ريال بود اما ممكن است اين كارت با موجودي هاي متغير صادر شود.
وي، دليل تاخير در واگذاري اين كارت ها را عدم همكاري بانك ها عنوان كرد و گفت: به دستور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي سه بانك وابسته به وزارت شامل توسعه تعاون، رفاه كارگران و صندوق مهر امام رضا(ع) موظف شدند در اسرع وقت اقدامات لازم براي واگذاري اين كارت ها را انجام دهند.
اشتهاردي اضافه كرد: علاوه بر اين، كارتي با عنوان «رفاه كارت» نيز با سقف موجودي بالا به كارگران و بازنشستگان اعطا خواهد شد كه كارگران مي توانند با استفاده از آن كالاهاي مورد نياز خود را از شركت هاي طرف قرارداد با تخفيف و تسهيلات خاصي دريافت كنند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: يكي ديگر از فعاليت هاي اين وزارتخانه براي ارتقاي وضعيت كارگران تلاش براي اعطاي سهام عدالت و ترجيحي كارگران مي باشد كه رئيس جمهوري نيز براي اعطاي هرچه زودتر آن دستورات لازم صادر كرده اند.

 



وزير دفاع خبر داد
پيشرفت هاي چشمگيرايران در فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين

مشهد-خبرنگار كيهان:
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ايران در ساخت هواپيماهاي پيشرفته بدون سرنشين شناسايي، هدف و تهاجمي پيشرفت هاي چشمگيري داشته است.
سر تيپ احمد وحيدي ديروز در حاشيه مراسم بهره برداري از نخستين مركز هوانوردي عمومي مركز گلبهار مشهد در جمع خبر نگاران افزود: توسعه و تقويت ناوگان هوايي كشور و بهره برداري از مزيت هاي صنعت هوايي در حوزه عمومي ضروري است.
وي طراحي، توليد، مونتاژ، آموزش و سرويس و نگهداري انواع هواپيماهاي سبك و فوق سبك گلايدر، پاراگلايدر و كايت موتور دار، هواپيما و بالگرد كنترل از راه دور، سير تاكسي امداد و نجات و پروازهاي تفريحي توريستي را از جمله زمينه هاي كاري اين مركز هوايي ذكر كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: مركز گلبهار هم اكنون آمادگي دارد خدمات متنوعي در بخش هاي مختلف آموزش خلباني، هواپيماهاي فوق سبك، پروازهاي توريستي، تفريحي، برگزاري نمايش هاي هوايي، تفريحي، آموزش خدمات پروازي و تعمير و نگهداري براي اشخاص حقيقي و حقوقي، خدمات مشاوره براي انتخاب و خريد انواع وسايل پرواز داخلي و خارجي و ارائه همين خدمات در بخش هواپيماهاي بدون سرنشين را به مشتريان ارائه كند.
وحيدي در ارتباط با هواپيماي بدون سرنشين پهپاد آمريكايي اظهار داشت: توضيحات لازم در مورد اين موضوع در رسانه ها اعلام شده است. ضمن اينكه جمهوري اسلامي ايران سازنده اين گونه هواپيماهاي بدون سرنشين است كه توليد آن در مدل هاي شناسايي، هدف و تهاجمي در حال انجام است..

 



اخبار ادبي و هنري

دومين دوره جشنواره مردمي «داستان فتنه و بيداري» برگزار مي شود
دومين دوره جشنواره مردمي «داستان فتنه و بيداري» به مناسبت دومين سالگرد حماسه 9 دي با عنوان «داستان كوتاه فتنه» از سوي موسسه فرهنگي هنري رسول آفتاب برگزار مي شود.
رحيم مخدومي دبير دومين جشنواره مردمي داستان فتنه و بيداري با عنوان اين مطلب كه دومين دوره جشنواره مردمي با عنوان «داستان فتنه و بيداري» 9 دي برگزار مي شود به خبرنگار كيهان گفت: ماحصل جشنواره سال قبل سه كتاب تحت عنوان مجموعه داستان كوتاه «چت مقدس» و «عاشوراي اغتشاشي» و يك مجموعه خاطره با عنوان «خرابكار اجاره اي» به چاپ رسيده است.
مخدومي عنوان كرد: امسال اين جشنواره با سه رويكرد و محور كه شامل «فتنه و بيداري در عصر رسول و ائمه معصومين(ع)» و «فتنه و بيداري در 32 سال انقلاب اسلامي»، «فتنه و بيداري اسلامي در خاورميانه و جهان» در قالب داستان كوتاه كوتاه، داستان كوتاه، داستان امت، برپا مي شود.آخرين مهلت ارسال آثار به دومين جشنواره تا پنج دي اعلام شده است. علاقه مندان مي توانند آثار خود را به سايت wwwRsouleaftabir ارسال كنند.
دروغ پراكني يك شبكه بهايي!
در حالي كه صداوسيماي جمهوري اسلامي در چند نوبت مشخصات و تصاوير جاسوس دستگير شده سيا در ايران را پخش كرد، شبكه بهايي من و تو، در دروغي آشكار، تلاش كرد خبر دستگيري جاسوس سيا را غيرواقعي جلوه دهد.اين شبكه در اقدامي ناشيانه مدعي شد اگر جاسوس سيا دستگير شده است چرا وزارت اطلاعات نام او را اعلام نمي كند؟!
گفتني است سردبير بخش خبري من و تو، فردي بهايي است و برخي از مجريان اين بخش، خبرنگاران درجه سه نشريات زنجيره اي هستند.
تقاضاي100 نويسنده اردني
براي لغو «منامه پايتخت فرهنگي عرب 2201»
صد نويسنده و هنرمند اردني در ميان عصبانيت حاكمان بحرين و اردن در بيانيه اي خواستار لغو «منامه پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2201» شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري التوافق، صد تن از هنرمندان و اهالي فرهنگ اردني در بيانيه و نامه اي سرگشاده به مسئولان اتحاديه عرب خواستار لغو انتخاب منامه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2201 شدند.
بنابراين گزارش اين اقدام اهالي فرهنگ اردن براساس اعلام منابع اردني موجب ناراحتي ملك عبدالله دوم پادشاه اردن شده است چرا كه وي با پادشاه بحرين و سركوب گر قيام مردمي اين كشور رابطه خوبي دارد.
در بيانيه فرهنگيان اردني از انتخاب منامه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب در سايه سركوب آزادي هاي قانوني و نقض حقوق مردم بحرين به شدت انتقاد شده است.
در اين بيانيه خطاب به دبيركل اتحاديه عرب آمده است: ما نويسندگان و اهالي فرهنگ اردن شما را متوجه دردهاي دوستان نويسنده و هنرمند بحريني مان مي كنيم كه از آغاز جنبش مردمي مسالمت آميز قانوني بحرين در 41 فوريه گذشته تاكنون، صدها تن از آنان مورد تهديد و تحت محدوديت، شكنجه، بازداشت هاي غيرقانوني و اخراج از كار قرار گرفته اند كه دليلي جز تلاش مسالمت آميز آنها براي كسب آزادي نداشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14