(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 آذر 1390- شماره 20102

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكن اينترپرايز: مشكل اصلي غرب با ايران قدرت منطقه اي است نه برنامه هسته اي
ياد و خاطره همرزمان از پدر موشكي ايران
وزير دفاع: قدرت نرمي بالاتر از قرآن وجود ندارد
احمدي نژاد امروز ميهمان مردم ورامين است
رئيس جديد دانشگاه آزاد امروز تعيين مي شود
ديدار وزير علوم،نمايندگي مقام معظم رهبري وجمعي از رؤساي دانشگاه ها باخانواده شهيد تهراني مقدم
جعفري : بغداد براي گسترش روابط با ايران حساب ويژه اي باز كرده است
توسط ركن آبادي پيام صالحي درباره تحولات منطقه تقديم وزير خارجه لبنان شد
عضو حزب همپيماني ميهني عراق: باقي ماندن منافقين در عراق برابر است با دخالت در امور ايران
پرندگان مهاجر وارد كيش شدند
شاعر عاشورايي يزد در گذشت
ايران 10هزار كاميون روسي خريداري مي كند
جانباز اصفهاني به 3 بيمار زندگي دوباره بخشيد
طرح استقرار گروه هاي نمايشي
راه اندازي 1000 ايستگاه مطالعه در شهرهاي كشور
بازديد معاون وزير نفت از يك نمايشگاه پژوهشي
امام جمعه كاشان: مديران ، جامعه را قرباني اقليت خواص نكنند
اخبار ادبي و هنري



آمريكن اينترپرايز: مشكل اصلي غرب با ايران قدرت منطقه اي است نه برنامه هسته اي

انديشكده آمريكن اينترپرايز در گزارشي تحليلي اعلام كرد كه مشكل غرب از بابت برنامه هسته اي ايران، احتمال حمله نظامي اين كشور به اسرائيل نيست، بلكه تغيير تعادل قدرت در منطقه است.
به گزارش فارس در اين مقاله كه به قلم «روزنبرگ» نوشته شده آمده است: ديگر نجات اسرائيل از نابودي توسط سلاح هاي هسته اي دليل درگيري بر سر جلوگيري از برنامه هسته اي ايران نيست و بحثها به يكباره و ناگهاني تغيير كرده است. حاميان جنگ با ايران پس از حدود يك دهه ايجاد رعب در مورد ظهور مجدد آلمان نازي، اكنون به دلايل ديگري خواستار نابودي ايران هستند، و نجات زندگي مردم اسرائيل ممكن است در ميان اين دلايل نباشد. ناگهان نومحافظه كاران به مفهوم راستگويي پي بردند، اگرچه بدون شك اين تغيير موقت خواهد بود.
در ادامه اين مطلب آمده است؛ بزرگترين مشكل آمريكا اين نيست كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و آن را آزمايش نمايد، بلكه اين است كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و از آن استفاده نكند. زيرا هرگاه ايران به اين قدرت دست يابد و استفاده نادرستي از آن نكند، تمام افراد منفي باف خواهند گفت: «ببينيد، به شما گفته بوديم كه ايران قدرتي مسئول است. گفته بوديم ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست تا بلافاصله از آن استفاده كند.» و در آخر به اين نتيجه خواهند رسيد كه ايران داراي سلاح هسته اي مشكلي محسوب نمي شود.
«بزرگترين مشكل» دستيابي ايران به سلاح هسته اي اين نيست كه از اين سلاح استفاده خواهند كرد، بلكه استفاده نكردن از سلاح و رفتار مانند «يك قدرت مسئول» بزرگترين مشكل به شمار مي آيد.
براساس اين گزارش، «توماس دانلي» كه براي هفته نامه «استاندارد» مي نويسد توضيح مي دهد كه ما مشكل ايران را كاملا اشتباه متوجه شده ايم و نياز است كه «ماهيت اين تضاد را متوجه شويم.» او ادامه مي دهد: «ما روي برنامه هسته اي ايران متمركز شده ايم، در حالي كه حكومت ايران به دنبال هدف واقعي است؛ تعادل قدرت در خليج فارس و فراتر از آن يعني خاورميانه.»
پذيرش اين مطلب كه مشكل ايران هسته اي احتمال حمله به اسرائيل نيست، بلكه تغيير تعادل قدرت در منطقه است از اهميت خاصي برخوردار است. انديشكده «آمريكن اينترپرايز» مانند «كامنتري»، «ريپابليكن جوئيش كوليشن» يا موسسه «ديفنس آو دموكراسيز» نيست كه از قدرت نفوذ فكري برخوردار نباشد.

 



ياد و خاطره همرزمان از پدر موشكي ايران

مراسم چهلمين روز شهادت «شهداي غدير» و روز شهادت جانسوز دانشمند بي نشان و سردار گمنام حاج حسن تهراني مقدم، ديروز به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس، آيت الله كعبي، نماينده مجلس خبرگان، حجت الاسلام ابوترابي فرد، سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي و جمعي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران حضور داشتند، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در اين مراسم طي سخناني گفت: شهيد تهراني مقدم دانشمند ناشناخته اي است كه با علم و ايمان خود توانست به درجه شهادت برسد.
وي با اشاره به اين كه «اين جلسه متعلق به بزرگداشت شهيد علم و دانش است» تصريح كرد: امروز قلم دانشمندان با خون شهيد مقايسه مي شود و امروز اين افتخار نصيب جامعه علمي كشور ما شده كه قلم دانشمندان منشأ شهادت شود.
وي با بيان اين كه «حسن تهراني مقدم تمام دشمنان انقلاب را با نام «پدر موشكي ايران» به زانو درآورد» تصريح كرد: قدرت بازدارنده اي كه ايران دارد به همت دانشمنداني همچون شهيد تهراني مقدم است.
«غلامعلي حداد عادل» رئيس كميسيون فرهنگي مجلس نيز در مراسم چهلمين روز شهادت «شهداي غدير» با گرامي داشت ياد و خاطره اين شهدا و بيان اين كه ملت ما امسال قبل از محرم دسته گل سرخي از فرزندان اين ملت را به كاروان حسيني تقديم كرد، اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب دشمنان درصدد بودند كه دانشگاهيان را در مقابل انقلاب قرار دهند تا همانگونه كه قبل از انقلاب دانشگاه سنگر مبارزه در برابر استبداد و استكبار شده بود و به همين جهت در ميان مردم احترام داشتند، در مقابل نظام اسلامي نيز بايستند، اما دانشگاهيان دشمن را در اين عرصه ناكام گذاشتند و همواره از انقلاب دفاع كردند.
وي روحيه اي كه جواناني همانند شهيد تهراني مقدم ها دارند را نتيجه قرار گرفتن علم در خدمت انقلاب و كشور دانست.
حداد عادل با بيان اين كه تهراني مقدم را بايد معمار صنايع موشكي ايران دانست، افزود: دشمن نتوانست كه با توطئه دانشگاهيان را در مقابل انقلاب قرار دهد و به اقدامات فيزيكي روي آورد. و راه شهيد علي محمدي و شهيد شهرياري و شهيد تهراني مقدم ها راهي است كه شهيد چمران آغاز كرده بود.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نيز در مراسم چهلمين روز شهادت شهداي غدير، با گرامي داشت ياد و خاطره اين شهدا اظهار كرد: شهيد حسن تهراني مقدم به همان ميزان كه به فضاي جبهه و فضاي معطر سپاه نور بخشيده است از بازوي قدرتمند اسلام و سپاه نور گرفته و در اين فضا پرورش پيدا كرده است.
وي با بيان اين كه «قدرت علمي ايران در حال فوران است» افزود: اگر دانش انباشته در مجامع دانشگاهي نبود شهيد دكتر علي محمدي، شهيد شهرياري و شهيد حسن تهراني مقدم از آن برنمي خاستند و در عرصه دانش و تخصص دانشگاه است كه اين فرزندان تربيت يافته و گام هاي خيره كننده اي برداشته اند.
وي خاطرنشان كرد: اين نظام جمهوري اسلامي و رهبري تواناي آن است كه امكان رشد و افتخارآفريني در عرصه هاي مختلف علمي فراهم آورده است.
وي ادامه داد: امروز ما از قدرت بازدارندگي برخورداريم كه ابرقدرت نظامي جهان كه دو برابر قاره اروپا توان دارد اذعان مي كند قدرت دفاعي ايران، قدرت نظامي او را مهار كرده است.
وي با اشاره به پيشرفت هاي هسته اي گفت: دانشمندان ما راه طولاني نيم قرن را در چند سال پيمودند و ايران را به يك قدرت صلح آميز هسته اي تبديل كردند.
ابوترابي فرد با بيان اين كه «قدرت موشكي ما اعجاب برانگيز است» ادامه داد: شهيد حسن تهراني مقدم دانشمند فعال در عرصه نظامي موشكي كه توانست ناممكن ها را ممكن كند به خاطر ايمان، اخلاق، تواضع و اعتقاد به اراده قطعي خداوند مبني بر پيروزي مستضعفان بوده است.
همچنين سردار سرلشكر سيديحيي صفوي در حاشيه مراسم چهلمين روز شهادت سردار تهراني مقدم كه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در رابطه با شخصيت اين شهيد گفت: سردار مقدم يك انسان خردمند با نبوغ و استعداد درخشان و يك انسان منحصر به فرد هم در شرايط دفاع مقدس و هم در سي و سه سال بعد از انقلاب اسلامي بود.
وي با اشاره به اين كه «تكنولوژي سوخت جامد به بعد بالايي نياز دارد» گفت: شهيد حسن تهراني مقدم اين تكنولوژي را به بعد دو هزار كيلومتر رساند.
روايت سردار حاجي زاده از سلوك شهيد تهراني مقدم
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران كه بيش از سه ده از نزديكترين دوستان سردار تهراني مقدم بود، در گفت وگويي به برخي خاطرات و خصوصيات همرزم شهيدش پرداخته است.
در بخش هايي از اين گفت وگو آمده است: «روحيه حسن اين طور بود كه خودش مي خواست گمنام باشد و همين، كار دوستانش را سخت مي كرد. البته ما شهداي زيادي داشتيم كه مردم آنها را مي شناختند و دوستان و نزديكان آنها، فقط قدري اطلاعات بيشتر از آنها مي دادند اما حسن از اول دوست داشت گمنام باشد و اين گمنامي هم به گونه اي بود كه غير از خواص سپاه، كسي او را نمي شناخت.»
«ويژگي هاي خاص او تنها منحصر به عرصه نظامي نبود، او علاوه بر اين كه انسان مومني بود كه ادعيه فراواني را حفظ داشت، يك ورزشكار حرفه اي هم بود و براي مثال در عرصه كوهنوردي اكثر قله هاي مرتفع ايران را فتح كرده بود و با اين كه بارها مسير تهران تا شمال را از مسير كوهستان، با يك گروهي كه خودش آن را رهبري مي كرد، پياده طي كرده بود.»
اما در اوج كارهايش، حتي زماني كه در ارتفاعات كوهستان، يك متر برف زيرپايش بود، نماز اول وقت را ترك نكرد.»
«در همان سال 61 كه مسئوليت توپخانه را به همراه شفيع زاده بر عهده گرفت، بيشترين ارتباط و نزديكي را با شهيد بزرگوار صياد شيرازي داشت به گونه اي كه در طول سال هاي دفاع مقدس، هر وقت صياد شيرازي، بنده و ديگر دوستان را مي ديد مي گفت مراقب حسن باشيد.
شهيد صياد مي گفت من حسن را خيلي دوست دارم چون تعصب او به نظام و تعصب ملي او، فراتر از تعصب سازماني است.»
«در اوج جنگ كه ما نياز مبرمي به موشك داشتيم، اولين محموله موشكي اسكاد B، شامل 8 فروند موشك به دستمان رسيد اما حسن 2 فروند از اين 8 فروند را جدا كرد و براي مهندسي معكوس برد.
خب اين مسئله براي ما جا نيفتاد كه چرا الان كه ما به اين موشك ها نياز داريم و مردم در نماز جمعه شعار «موشك جواب موشك» مي دادند، او اين كار را كرد اما در جلسه اي كه خدمت آقا (كه آن زمان رئيس جمهور بودند) رفتيم، ايشان هم بر موضوع خودكفايي تاكيد كرده و حتي به وزير سپاه ايراد گرفتند كه چرا ساخت اين موشك ها را شروع نكرديد. آنجا بود كه ما به حكمت آن تصميم پي برديم.»
«بنده حدود سي سال با حسن بودم و حتي يك بار نديدم او براي نمازش وضو بگيرد چون دائم الوضو بود و مي گفت نبايد بدون وضو بر روي زمين خدا راه رفت. مي گفت زمين جاي جمع كردن ثواب است.»
سردار مصطفي ايزدي، معاون ستاد كل نيروهاي مسلح نيز به مناسبت چهلمين روز شهادت شهيد حسن تهراني مقدم در گفت وگويي گفت: هنر هر انقلاب، هر مكتب، هر نظام اين است كه بگويد من چه انسان هايي را تربيت كردم. انقلاب امام(ره)، انقلابي است كه انسان هايي مثل شهيد حسن تهراني مقدم را تربيت كرده. مثل شهيد مهدي باكري، شهيد حسن شفيعي زاده، شهيد محمد بروجردي، شهيد حسن باقري افشردي را، اين ها واقعا وقتي وارد زندگيشان بشويد مي بينيد كه در اخلاق در منش و عمل خالصانه سرآمدند يكي از آن ها را به بشريت خوب عرضه كنيم واقعا مي توانند از اين ستارگان درخشان الگوبرداري كنند.

 



وزير دفاع: قدرت نرمي بالاتر از قرآن وجود ندارد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: اگر بيداري اسلامي به چيزي غير از قرآن متكي باشد، شكست خواهد خورد و ابرقدرت ها آن را مديريت خواهند كرد.
سردار احمد وحيدي در كنگره «قرآن، كتاب بيداري» در مشهد اظهار كرد: قرآن پايه تمام قدرت هاي ماست و امروز كه صحبت از قدرت نرم است ما بايد بدانيم كه قدرت نرمي بالاتر از قرآن وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: فاصله زيادي بين كلام خدا و ساير كلام ها وجود دارد و اين فاصله مانند فاصله خالق با مخلوق است. ارزش اين كتاب آن قدر است كه خداوند در قرآن مي فرمايد «الرحمن علّم القرآن» و اين به معني آن است كه رحمان، قرآن را مي آموزد و پس از آن از خلق الانسان مي گويد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه تاكيد كرد: اگر بخواهيم دچار ضلالت نشويم بايد به قرآن متمسك شويم و خداوند هم مي فرمايد بهترين شما كسي است كه قرآن را بياموزد و بياموزاند.
وحيدي ادامه داد: ما بايد بدانيم كه قرآن كتابي است كه به تعبير خودش گاهي افرادي آن را مي خوانند، اما قرآن آنها را لعنت مي كند، چراكه اين افراد همان هايي هستند كه هم قرآن مي خوانند و هم دست در دست استكبار دارند.
وي با اشاره به تاثير قرآن در پيروزي نيروهاي مسلح كشورمان در دفاع مقدس، درباره تحولات اخير جهان اسلام گفت: در حاليكه تمدن وحشي غرب در حال تسخير جهان است، ناگهان بيداري اسلامي از دل قرآن به وجود مي آيد و اگر بيداري اسلامي به چيزي جز قرآن متكي باشد شكست خواهد خورد و ابرقدرت ها آن را مديريت خواهند كرد.
وزير دفاع همچنين به برگزاري كنگره «قرآن، كتاب بيداري» در استان هاي مختلف كشور اشاره كرد و افزود: برگزاري اين كنگره يك حركت مهم در تحكيم قدرت جمهوري اسلامي است، زيرا باعث مي شود از ظرفيت هاي بازنشستگان در زمينه قرآني استفاده شود و از همين رو يكي از بهترين كارهايي است كه تاكنون انجام شده است.
بر اساس اين گزارش، در ادامه اين مراسم سردار حسين دقيقي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح اظهار كرد: امروز ما در كشور 600 هزار بازنشسته داريم و اين ظرفيت بسيار بزرگي براي تاثيرگذاري بر جامعه ايجاد مي كند.
وي افزود: از سال 88 حركت گردهمايي نيروهاي مسلح مورد بازنگري قرار گرفت تا اين حركت هدفمند شود و از آنجاكه جمعيت بازنشستگان جزو جمعيت هاي مرجع جامعه هستند ما بايد بتوانيم از اين پتانسيل در جهت حل معضلات روز جامعه بهره ببريم.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح ادامه داد: ما بايد از اين ظرفيت ها در راستاي گسترش فرهنگ قرآني بهره ببريم و براي جلوگيري از مشكلات احتمالي، نمايندگان رهبري نيز بر اين طرح نظارت خواهند كرد. دقيقي در پايان يادآور شد: امروز ما منادي هدايت يك حركت جديد در سطح بين المللي هستيم و بايد از اين ظرفيت هاي قرآني بيشتر بهره برداري كنيم زيرا صاحب قرآن اين حركات را ياري خواهد رساند و قرآن نقطه آغاز حركت ماست.

 



احمدي نژاد امروز ميهمان مردم ورامين است

ورامين- خبرنگار كيهان:
فرماندار ورامين گفت: رئيس جمهور و هيئت دولت امروز ميهمان مردم ورامين هستند.
محسن منصوري با بيان اين مطلب افزود: مردم ورامين در ورزشگاه تختي اين شهرستان با استقبال از دكتر احمدي نژاد به سخنان رئيس جمهور گوش خواهند داد. در سفر يك روزه هيئت دولت به منطقه ورامين وزيران ديدار چهره به چهره با مردم خواهند داشت و مشكلات آنان را مورد بررسي قرار مي دهند.
براساس همين گزارش، هيئت دولت، مصوبات سفرهاي پيشين به اين منطقه را مورد بررسي و پيگيري قرار خواهد داد.

 



رئيس جديد دانشگاه آزاد امروز تعيين مي شود

فرهاد دانشجو اصلي ترين گزينه جايگزيني جاسبي است و به گفته شجاعي فرد روز چهارشنبه (امروز) به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد انتخاب مي شود.
«محمدحسن شجاعي فرد» مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه اين گونه مطرح مي شود كه شما گزينه اصلي رياست دانشگاه آزاد هستيد، گفت: بنده را اشتباهي به عنوان گزينه رياست دانشگاه آزاد معرفي مي كنند، گزينه اصلي رياست دانشگاه آزاد كسي جز فرهاد دانشجو نيست و ان شاءالله روز چهارشنبه به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد انتخاب و معرفي مي شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مطمئن هستيد فرهاد دانشجو رئيس جديد دانشگاه آزاد خواهد شد، خاطرنشان كرد: ان شاءالله روز چهارشنبه (امروز) در جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد ايشان به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد انتخاب و معرفي مي شود.
در همين حال دانشجو در گفت وگو با ايسنا گفت: ادعاي انتصاب بنده به عنوان رياست دانشگاه آزاد صحت ندارد و رئيس جديد امروز در جلسه هيات امنا منصوب مي شود.

 



ديدار وزير علوم ، نمايندگي مقام معظم رهبري و جمعي از رؤساي دانشگاه ها با خانواده شهيد تهراني مقدم

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، وزير علوم و جمعي از رؤساي دانشگاه هاي كشور با حضور در منزل شهيد تهراني مقدم با خانواده اين شهيد ديدار كردند.
به گزارش فارس، كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري، حجت الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و حجت الاسلام سيدحسن ابوترابي فرد نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي دوشنبه شب با حضور در منزل سردار سرلشكر پاسدار حسن تهراني مقدم ياد و خاطره اين شهيد را گرامي داشتند.
فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران، رضا روستاآزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف، جبل عاملي رئيس دانشگاه علم و صنعت، بيژن رنجبر رئيس دانشگاه تربيت مدرس، مرتضي رهايي رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير، قاسمي رئيس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، حجت الاسلام سيدصدرالدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي و شجاعي فرد مشاور وزير علوم نيز در منزل شهيد تهراني مقدم حضور پيدا كرده بودند.
همچنين رؤساي دانشگاه هاي بوعلي سينا همدان، اراك، شيراز، اصفهان، تبريز و محقق اردبيلي نيز در اين ديدار حضور داشتند.
حجت الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در اين ديدار كه مادر شهيد تهراني مقدم و برادر اين شهيد حضور داشت در سخناني گفت: سردار تهراني مقدم يكي از سربازان وفادار به مقام معظم رهبري بود و دانشمند بزرگي بود كه حق بزرگي بر گردن ملت ايران دارد. وي خطاب به مادر شهيد تهراني مقدم اعلام كرد كه دانشگاهيان تهران مراسم اربعين اين شهيد را روز سه شنبه در مسجد دانشگاه تهران برگزار مي كنند.
در اين ديدار مادر شهيد تهراني مقدم از خصوصيات اخلاقي سردار تهراني مقدم مطالبي عنوان كرد.
در ادامه شجاعي فرد مشاور وزير علوم بيانيه رؤساي دانشگاه هاي كشور را در گراميداشت اربعين شهادت سردار شهيد تهراني مقدم قرائت كرد و اين بيانيه با امضاي رؤساي دانشگاه هاي كشور به مادر اين شهيد اهدا شد.
همچنين لوح جهاد و ايثار نيز از سوي كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري به مادر شهيد تهراني مقدم اهدا شد و لوح تقديري نيز از جانب حجت الاسلام محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها به خانواده اين شهيد اهدا شد.

 



همزمان با خروج اشغالگران از عراق
جعفري : بغداد براي گسترش روابط با ايران حساب ويژه اي باز كرده است

نخست وزير سابق عراق تاكيد كرد كه كشورش احترام ويژه اي براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران قائل است.
«ابراهيم جعفري» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني المنار درباره روابط آينده عراق با ايران گفت: روابط بغداد با تهران براساس سياست هاي منطقه اي و همسايگي تنظيم شده است.
وي افزود: ما همانطور كه به روابط خود با ديگر كشورهاي همسايه افتخار مي كنيم به چنين روابطي با ايران نيز مي باليم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عراق جديد مي تواند حلقه ارتباطي ميان تهران و واشنگتن باشد؟ افزود: اگر اين فرصت براي عراق فراهم شود تا بتواند بحران ميان آمريكا و ايران را كاهش دهد به اين نقش افتخار مي كنيم بويژه آنكه ايران در همسايگي ما قرار دارد. وي درباره جايگاه عراق جديد در منطقه نيز گفت؛ امروز عراق به لحاظ تحولات دموكراتيكي كه در منطقه رخ داده است در صدر قرار دارد. تحولات جديدي در مصر، تونس، ليبي و ديگر كشورها صورت گرفته است. در عراق نظام موروثي و استبدادي وجود نداشته بلكه چرخش مسالمت آميز قدرت، آزادي بيان، تظاهرات و رسانه ها وجود دارد و عراق مي تواند نقش بسيار مهمي در اتحاديه عرب ايفا كند. عراق از تمامي امكانات خود براي كمك به كشورهاي عربي و اسلامي استفاده مي كند. ما نمي خواهيم دموكراسي خود را به ديگر كشورهاي منطقه صادر كنيم بلكه در يك روند جهاني شده زندگي مي كنيم. ما در امور داخلي كشورهاي منطقه دخالت نكرده ولي از اراده ملتها حمايت مي كنيم.
نخست وزير سابق عراق درباره نگراني شوراي همكاري خليج فارس از عراق جديد گفت اين نگراني قابل توجيه نيست. شايد صدام حسين آسيبي به اين كشورها زده باشد ولي عراق جديد در امور هيچ يك از اين كشورها دخالت نكرده است. عراق جديد قرباني صدام حسين بوده و به دنبال همكاري است. از اين كشورها مي خواهيم در روابط خود با عراق بازنگري كنند.
جعفري همچنين با انتقاد از عملكرد اتحاديه عرب در بحران سوريه تصريح كرد؛ اين اتحاديه بايد سياست اجماعي داشته و از سياست هاي انفرادي خودداري كند. اين اتحاديه نبايد ويترين اجراي سياست يك طرفه خاص باشد. به رغم اين كه عراق ملاحظاتي درباره اوضاع سوريه دارد ولي ملت سوريه از نظام خود دفاع مي كند.
ديروز همچنين اياد علاوي، رئيس فهرست العراقيه ادعا كرد كه نوري المالكي، نخست وزير عراق در حال آماده كردن زمينه براي دخالت گسترده ايران در مسائل اين كشور و در نتيجه نابودي عراق است.
وي در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ايلاف» اتهامات وارده به طارق الهاشمي، عضو العراقيه و معاون رئيس جمهور عراق و تلاش ها براي دادن عدم راي اعتماد به صالح المطلك معاون نخست وزير كشورش را به شكل قاطعانه رد و تاكيد كرد تداوم چنين اقداماتي روند سياسي را تخريب و زمينه را براي دخالت گسترده تر ايران در اين كشور و در نتيجه نابودي آن فراهم خواهد كرد.

 



توسط ركن آبادي پيام صالحي درباره تحولات منطقه تقديم وزير خارجه لبنان شد

وزير خارجه لبنان مواضع ايران در حمايت از سوريه را ارزشمند دانست و ابراز اميدواري كرد كه بار ديگر آرامش و انسجام و وحدت در سوريه برقرار شود.
به گزارش فارس، غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت با عدنان منصور وزير خارجه لبنان ملاقات و پيام كتبي صالحي، وزير امور خارجه كشورمان را درباره تحولات منطقه تسليم وي كرد.
ركن آبادي در اين ديدار با اشاره به موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف علمي و تكنولوژي گفت: تسلط ايران بر هواپيماي فوق مدرن جاسوسي و همچنين دستگيري يكي از جاسوسان حرفه اي آمريكا موفقيت هاي بزرگي براي ايران بود كه ضربه سنگيني بر هيمنه اطلاعاتي آمريكا در منطقه و جهان وارد ساخته است.
عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان نيز ضمن تبريك موفقيت هاي ايران در عرصه هاي مختلف و ابراز شگفتي از برتري قدرت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران جهت دستيابي سالم به هواپيماي فوق مدرن جاسوسي آمريكا اظهار داشت: اين موفقيت ها هداياي بزرگي قبل از جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به شمار مي رود. وزير خارجه لبنان مواضع ايران در حمايت از سوريه را ارزشمند دانست و افزود: امروز كساني كه خواستار اعمال فشار اقتصادي بر سوريه بوده اند، خود متضرر شده و توسط شركت هاي داخلي خود تحت فشار هستند.
وي ابراز اميدواري كرد سوريه به زودي اين مرحله را پشت سر گذارد و بار ديگر شاهد برقراري آرامش و انسجام و وحدت در اين كشور باشيم.

 



عضو حزب همپيماني ميهني عراق: باقي ماندن منافقين در عراق برابر است با دخالت در امور ايران

يك عضو حزب همپيماني ميهني عراق با بيان اينكه محاصره پادگان منافقين چيزي از تاثير و رويه تروريستي آنها كم نكرده است، گفت: باقي ماندن منافقين در عراق و بي توجهي به مساله اخراج منافقين از اين كشور برابر است با دخالت در امور داخلي ايران.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، حسن فتلاوي در گفت وگو با سايت خبري شفق نيوز عراق با بيان اينكه منافقين همچنان با بقاياي حزب بعث براي انجام فعاليت هاي تروريستي همكاري مي كنند، اظهار داشت: منافقين هنوز از فعاليت هاي تروريستي خود دست برنداشته اند و در اين راه همچنان از گروههاي تروريستي و بقاياي آشوب گر رژيم بعث سابق عراق حمايت مي كنند.
وي ادامه داد: از دولت عراق درخواست مي كنم تا افراد اين سازمان را به دليل همكاري با رژيم بعث در كشتار شهروندان عراقي در قيام شعبانيه دهه نود قرن گذشته ميلادي محاكمه كند، زيرا افراد اين سازمان در گذشته نيز با حزب بعث در كشتار مردم عراق (قيام شعبانيه) همكاري كردند و تاكنون به اين چنين همكاريهايي عليه مردم عراق ادامه مي دهند. فتلاوي با اشاره به زمان نزديك شدن به اخراج منافقين از عراق گفت: از دولت عراق مي خواهم براي اخراج منافقين از كشورم هيچ گذشتي نشان ندهد زيرا باقي ماندن اين افراد در خاك عراق را دخالت در امور داخلي ايران مي دانم.

 



پرندگان مهاجر وارد كيش شدند

كيش- خبرنگار كيهان:
بازگشت پرندگان مهاجر از تالاب هاي بين المللي در مناطق سردسير شمالي به جزيره كيش آغاز شده است.
هرساله در اواخر پاييز جزيره كيش ميزبان گونه هاي مختلف پيشقراول مانند گاوچرانك است كه از تالاب انزلي در شمال كشور به جزيره كيش مهاجرت مي كنند تا زمستان را در اين منطقه بگذرانند.
گفتني است جزيره كيش با آب و هواي معتدل در آب هاي نيلگون خليج فارس در پاييز و زمستان منطقه اي براي سكونت موقت گونه هاي مختلف پرندگان مهاجر است.

 



شاعر عاشورايي يزد در گذشت

يزد - خبرنگار كيهان:
محمدعلي فرشي، شاعر پيشكسوت شعر عاشورايي و آييني استان يزد درگذشت.
محمدعلي فرشي در سن 83 سالگي بر اثر بيماري سرطان دارفاني را وداع گفت و بر روي دستان مردم مومن و اديب پرور يزد تشييع و در خلدبرين به خاك سپرده شد.
اين شاعر گرانقدر در اولين روز اسفند ماه 1307 در محله تاريخي مالمير (مال امير) يزد به دنيا آمد.
وي سرودن شعر را از دوران نوجواني آغاز كرد و به تدريج با اشعار شاعران مختلف آشنا شد.
بيشتر اشعار اين شاعر ولايي در قالب غزل و قصيده است كه اغلب رنگ و بوي مذهبي، عرفاني و اندكي اجتماعي دارد.
دلبستگي اين شاعر پيشكسوت به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و تعهد او به ارزش هاي انقلاب اسلامي به روشني از سروده هايش پيداست.
فرشي در اشعار خود به غزليات برخي از شاعران مشهور همچون صائب تبريزي، پروين اعتصامي و ... نظر داشته و در بعضي از غزلياتش به اين نكته اشاره كرده است.
اين شاعر گرانمايه در غزليات خود تخلص «فرشي» كه شهرت و فاميلي وي است، برگزيده است.
از اين شاعر فقيد در كتابهاي مختلف فرهنگي و هنري يزد از جمله دانشنامه مشاهير يزد، تذكره الشعراي يزد و... ياد شده و در برخي از آنها نمونه هايي از اشعارش ذكر شده است.
گزيده اي از اشعار محمدعلي فرشي در كتابي با عنوان «تار و پودي از عشق» در سال 89 منتشر شده است.

 



ايران 10هزار كاميون روسي خريداري مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
ايران 10هزار دستگاه كاميون «كاماز» روسي خريداري مي كند.
استاندار آذربايجان شرقي، در جريان ديدار با رئيس جمهوري تاتارستان با اعلام خبر فوق گفت: خريدار اين تعداد كاميون از تاتارستان، در حال پيگيري بوده و تحول بزرگي در مناسبات دوجانبه ايجاد مي كند.
احمدعلي رضابيگي افزود: آذربايجان شرقي و تاتارستان همكاري هاي گسترده در بخش هاي مختلف دارند و سفر هيئت تاتار به تبريز، گام موثري در توسعه و تعميق مناسبات است.
وي با اشاره به مشكلات ناشي از تحريم هاي بين المللي عليه ايران در مناسبات با تاتارستان اظهار داشت: اين مشكلات بايد حل شوند. استاندار گفت: در سفر 2 سال پيش هيئت اقتصادي از تبريز به «قازان» يكي از دستاوردها، توسعه كارخانه خودروسازي «كاماز» بود كه دنبال مي شود و اكنون نيز يك پروژه مشترك بين دو طرف در بخش كشف مس، آغاز شده است. بيگي راه اندازي شركت هواپيمايي اختصاصي در تبريز را، گام مهمي براي برقراري خط پرواز مشترك بين دو طرف خواند.

 



جانباز اصفهاني به 3 بيمار زندگي دوباره بخشيد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
جانباز 50 درصد اصفهاني كه بر اثر سكته مغزي دچار مرگ مغزي شده بود، با اهداي اعضاي خود زندگي را به سه بيمار نيازمند بازگرداند.
به گزارش دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، «ناصر كيان» جانباز 43 ساله با اقدام و رضايت خداپسندانه خانواده اش و پس از طي مراحل قانوني تأييد مرگ مغزي، مورد عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفت.
اين بيمار مرگ مغزي پس از انتقال از بيمارستان شهيد صدوقي به مركز آموزشي درماني الزهرا(س)، طي عمل جراحي دو كليه وي به دو بيمار نيازمند پيوند شد.
همچنين كبد اين بيمار مرگ مغزي براي پيوند به بيمارستان نمازي شيرازي ارسال شد.

 



مدير طرح استقرار گروه هاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
طرح استقرار گروه هاي نمايشي

يزد - خبرنگار كيهان:
مدير طرح استقرار گروه هاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از آغاز اجراي طرح استقرار گروه هاي نمايشي در راستاي حمايت اصولي از گروه هاي تئاتري سطح كشور خبر داد.
علي ايزدي طي نشستي با هنرمندان تئاتر در استان يزد اظهار داشت: در قالب طرح استقرار كه از اسفند 89 آغاز شده، ظرفيت گروه هاي نمايش استان ها مشخص و براي فعاليت قانوني آنها با هدف برخورداري از حمايت هاي وزارت ارشاد پروانه نمايش صادر مي شود.
وي افزود: قرار است سالي يك بار در قالب اين طرح پروانه گروه هاي نمايش صادر شود؛ اما امسال به صورت استثنا دو بار بررسي گروه ها و صدور پروانه انجام خواهد شد.
اين مقام مسئول ادامه داد: بنابراين گروه هاي هنري براساس امتيازي كه كسب كرده اند؛ بودجه دريافت خواهند كرد.
وي يادآور شد: كساني كه در مرحله اول اجراي اين طرح پروانه دريافت كرده اند، مجوز آنان تا آخر اسفند امسال داراي اعتبار است. ايزدي همچنين از تهيه پيش نويس درجه بندي گروه هاي نمايشي خبر داد و گفت: براساس اين پـيش نويس در صورت تصويب گروه هاي نمايشي به درجه الف، ب، ج تقسيم مي شوند.

 



راه اندازي 1000 ايستگاه مطالعه در شهرهاي كشور

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي از راه اندازي يك هزار ايستگاه مطالعه تا پايان سال جاري در شهرهاي مختلف كشور خبر داد.
به گزارش فارس از شيراز، منصور واعظي، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله نخست اين طرح، از بهمن امسال در مكان هاي عمومي و پرجمعيت شهرها با ايجاد 300 ايستگاه آغاز مي شود و اميدواريم تا پايان امسال آن را به يك هزار ايستگاه افزايش دهيم.
واعظي بيان داشت: در هر ايستگاه15 كتاب پرمخاطب در زمينه هاي كودك، نوجوان و عمومي باموضوع هاي مختلف كودك، نوجوان، شعر، طنز، خانه و خانواده، تربيت فرزندان و ساير موضوع ها قرار داده مي شود.
وي ادامه داد: ايستگاه هاي مطالعه در نقاط عمومي و شلوغ شهرها از جمله ايستگاه هاي مترو، پايانه هاي مسافربري، بيمارستان ها و حتي برخي بانك هاي شلوغ نصب مي شود.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور ابراز داشت: براساس اين طرح علاقه مندان به كتاب و كتابخواني مي توانند كتاب هاي موجود در ايستگاه ها را برداشته يا در همان محل تعيين شده مطالعه كرده و يا آن را پس از مطالعه در منزل، به يكي از ايستگاه هاي نزديك كتابخواني و يا كتابخانه هاي عمومي تحويل دهند.
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور افزود: هر 10 ايستگاه را به كتابخانه هاي عمومي وصل مي كنيم و اميدواريم مردم با مطالعه كتاب ها آن را براي استفاده ديگران بازگشت دهند.
وي با بيان اينكه كتابداران موظف به سركشي از اين ايستگاه ها و جايگزيني كتاب هاي جديد هستند، خاطرنشان كرد: مهم ترين هدف ما ترويج فرهنگ كتابخواني است و با اين روش ميانگين استفاده از كتاب افزايش يافته و در هر سال، 80 عنوان كتاب جديد نيز ارائه مي شود.
واعظي همچنين با ارائه آماري از وضعيت سرانه مطالعه كتاب در كشورمان ابراز داشت: براساس آمارهاي موجود سال گذشته سرانه مطالعه به 79 دقيقه رسيده و نسبت به سال پيش از آن، تنها سه دقيقه افزايش يافته است.
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي ادامه داد: با بررسي آمار موجود، ايران در اين زمينه در مقايسه با كشورهاي شمالي منطقه مانند گرجستان و روسيه عقب است.
گفتني است؛ آمار موجود سرانه مطالعه كتاب نشان مي دهد كه در اين زمينه از رشد قابل توجهي برخوردار نيستيم و با توجه به تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب اين موضوع بايد تقويت شود تا سرانه مطالعه در كشور افزايش يابد.

 



بازديد معاون وزير نفت از يك نمايشگاه پژوهشي

شهرك صنعتي تبريز- خبرنگار كيهان:
در دوازدهمين نمايشگاه پژوهشي و فن آوري صنعت آب از اختراعات و نوآوري هاي آب و فاضلاب آذربايجان شرقي تجليل شد.
به گزارش روابط عمومي اداره آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي در اين بازديد كه توسط معاون وزير نفت صورت گرفت از اختراعات و فن آوري هاي به نمايش گذاشته شده تجليل شد.
در اين بازديد رحمتي مخترع طرح نانوبتن فتوكاتاليت تصفيه گر فاضلاب ضمن توضيح جامعي از اختراع خود يادآوري كرد كه اين طرح موفق به دريافت مدال طلاي نمايشگاه اختراعات جهاني كره در سال جاري ميلادي و نشان افتخار محيط زيست جهاني شده است.

 



امام جمعه كاشان: مديران ، جامعه را قرباني اقليت خواص نكنند

كاشان- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان از مديران خواست افكار عمومي جامعه را پيش پاي اقليت خواص قرباني نكنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي در جلسه شوراي اداري كاشان در فرمانداري ويژه اين شهرستان اظهار داشت: اگر خواص از مديران درخواستي داشتند، درخواست آنان بايد براساس قانون انجام شود.
وي افزود: مديران در نظام توحيدي بايد خود را با افكار عمومي هماهنگ كنند و تمام هم و غم خود را براي رضايت مندي جامعه به كارگيرند.
وي با تاكيد بر پرهيز مديران از رسيدگي به صورت ويژه به امور خواص جامعه، خاطرنشان كرد: مديران در هر زمينه اي از مسائل اجتماعي بايد به خواص مانند عامه مردم نگاه كنند چرا كه توجه ويژه به خواص موجب نارضايتي عامه مردم مي شود و خواص نمي توانند در مقابل عامه مردم دوام بياورند.
به گفته وي، خواص چون خود را برتر از ديگران مي دانند و خود را تافته جدابافته از مردم، انتظاراتشان نيز از نظام زياد است و زير بار انصاف نمي روند.
آيت الله نمازي تصريح كرد: چنانچه دولت براي خواص امكاناتي فراهم كند روحيه سپاسگزاري آنان اندك است، اما روحيه شكرگزاري عامه مردم به نظام بالاست.
وي در پايان با اشاره به پايين بودن آستانه تحمل خواص نسبت به عامه مردم عنوان كرد: اگر نظام نتوانست برخي شرايط را براي خواص فراهم كند بلافاصله معترض مي شوند اما عامه مردم در هر شرايطي با نظام و همراه با نظام هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

انتشار پاورقي «ارتش سري روشنفكران» در كيهان
پاورقي كتاب «ارتش سري روشنفكران» نوشته «پيام فضلي نژاد» از روز شنبه 3 دي 1390 در صفحه 8 روزنامه «كيهان» منتشر مي شود.
اين كتاب به زودي توسط «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» به عنوان جلد 41 مجموعه «نيمه پنهان» روانه بازار نشر خواهد شد.
كتاب «ارتش سري روشنفكران» ضمن جريان شناسي تاريخ انديشه سياسي معاصر، موضوع «علوم انساني» را به عنوان «الهيات جنگ نرم» دستمايه قرار داده است. نويسنده در اين كتاب براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينكه «با شجاعت وارد نقد علوم انساني غرب شويد» با رويكرد انتقادي و مستند به نقد «فلسفه انگليسي از قرن شانزدهم» و «فلسفه معاصر آمريكا» پرداخته است. در اين كتاب براي نخستين بار نقش «مترجمان سكولار» براي گسترش نظريه هاي فيلسوفان صهيونيست بازكاوي شده است.
كتاب «ارتش سري روشنفكران» شامل صدها ماخذ، ارجاع، تصوير و كليشه سند است و اسناد جديد منتشر نشده اي را از ارتباط محافل اصلاح طلب با سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكا ارائه مي كند.
پيش از اين كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» كه اكنون چاپ چهاردهم آن روانه بازار كتاب شده است، از نويسنده همين كتاب توسط «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» به چاپ رسيد و با استقبال گسترده خوانندگان مواجه گشت.
جام جم اعلام كرد ؛ حمايت ارشاد از دفتر شعر جوان قطع شد
به دنبال سلسله اخبار منابع گوناگون از عملكرد ضدانقلابي دفتر شعر جوان، روزنامه جام جم در شماره ديروز خود از قطع حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از دفتر ياد شده خبر داد.
يوسفعلي ميرشكاك، حسين اسرافيلي و محدثي خراساني هر يك در گفت وگويي بي ضابطه بودن دفتر شعر جوان و كمك هاي دولت به دفتري كه در راستاي نظام فعاليت نمي كند را زير سؤال بردند.
در گزارش جام جم، سندي و نقل قولي از مسئولين وزارت ارشاد نسبت به قطع حمايت ها ارائه نشده است.
آتش سوزي مشكوك نسخ خطي در مصر
هزاران كتاب كمياب، مجله و نشريه موسسه فرهنگي- تحقيقاتي ناپلئون در قاهره، در جريان درگيري نيروهاي نظامي و مردم در مصر دچار آتش سوزي شد و بخش مهمي از آثار قديمي و نسخه هاي خطي موجود در اين كتابخانه از بين رفت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از هندوستان تايمز، با شروع پاكسازي ساختمان موسسه فرهنگي- تحقيقاتي ناپلئون در قاهره و بررسي زباله هاي بدست آمده مشخص شد، حجم بسياري از زباله هاي سوخته شده را مجله ها، نشريه ها و بسياري از كتاب هاي كمياب و نسخه هاي خطي موجود در ساختمان اين مركز تشكيل مي دهد.
برخي گزارشها حكايت از آن دارد كه رسانه هاي وابسته به نظام سرمايه داري تلاش دارند كه متهم اين حادثه را انقلابيون مصر معرفي كنند. به اعتقاد كارشناسان فرهنگي، سياسي موارد مشابهي در گذشته وجود داشته كه انتشار چنين اقداماتي مقدمه خروج آثار و كتابهاي گرانبها و ميراث فرهنگي از آن كشور و فروش در بازارها و يا موزه هاي كشورهاي غربي بوده است.
دبير جشنواره عمار: تاريخ معاصر در شأن انقلاب نيست
نادر طالب زاده دبير دومين جشنواره مردمي فيلم عمار با اشاره به برخي فيلم هاي حاضر در اين جشنواره گفت: برگزيدگان جشنواره عمار را به جشنواره هاي بين المللي مي بريم.
نادر طالب زاده دبير جشنواره مردمي عمار در گفت وگو با فارس بابيان اينكه در سال هاي گذشته تلاش هاي خوبي براي تبيين تاريخ انقلاب شده است، گفت: البته اين اقدامات در شأن انقلاب و در حد آن نبوده است.
وي افزود: در حوزه بين الملل كه من كار مي كنم ما كار مستندي داشتيم كه درباره تسخير لانه جاسوسي آن هم چهار ماه پس از گروگانگيري در نيويورك و نيوجرسي و تهران فيلمبرداري شد و با خبرنگاران خارجي و مردم آمريكا و دانشجويان پيرو خط امام صحبت شده است اما پس از آن هيچ چيزي ساخته نشد. وي افزود: ما درست براي نيروسازي وقت نگذاشتيم و برنامه ريزي نكرديم و همه اش در فرماليته هاي اداري بوديم و كار تنها مدتي دست آدم هاي پرجرات بود كه الان ديگر نيستند و يا كتاب فروش هستند و يا خاطره مي نويسند در صورتي كه كشوري كه چنين تحولي در آن رخ داده بايد بيشتر كار مي شد.
طالب زاده درباره پخش آثار جشنواره عمار از رسانه ملي نيز گفت: صحبت هايي شده و دارد مي شود كه هر شب در رسانه ملي بخشي از جشنواره را بتوان ديد.
داوران چهارمين جشنواره داستان انقلاب معرفي شدند
دبيرخانه چهارمين جشنواره داستان انقلاب حميدرضا شاه آبادي، محمد مهدوي شجاعي و مصطفي جمشيدي را براي داوري بخش بزرگسال و حميد گروگان، خسرو باباخاني و سميرا اصلانپور را براي داوري بخش نوجوان معرفي كردند.چهارمين جشنواره داستان انقلاب در دو بخش «داستان كوتاه» و «داستان بلند و رمان» كه فراخوان آن ارديبهشت ماه منتشر شد. براي دو گروه سني نوجوان و بزرگسال برگزار شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14