(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 دی 1390- شماره 20104

حديث دشت عشق
گزارشي از بازگشت «دنيزلي»كه در گرفتن جام ناكام بزرگ بود
سكان هدايت پيروزي در دستان سرمربي ترك
اخبار كوتاه از فوتبال
فسخ قرارداد بسكتباليست تيم ملي با باشگاه ممفيس
حدادي به NBA نرسيد
برتري قاطع تكواندوكاران كشورمان برابر فرانسوي ها
آخر و عاقبت بي توجهي به ناكامي هاي اخير تنها يك جودوكار ايراني شانس حضور در المپيك را دارد!
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال به پايان رسيد
تداوم صدرنشيني مهرام، پايان ناكامي هاي ذوب آهن
خواندني از ورزش ايران
سايپا- نيروي زميني؛ حساس ترين ديدار هفته
چرخشي شدن ليگ برتر كشتي آزاد



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محسن تاج الدين»
دومين شهيد خانواده
وقتي تحصيلات كلاسيك نتوانست عطش روحي او را برطرف كند، با مشورت برادرش مصطفي وارد مدرسه علميه امام صادق(ع) اصفهان گرديد و بر سر خوان فضيلت و معرفت، به شاگردي اصحاب علوم دين و شريعت نشست.
هنوز يك سال از ورود او به حوزه علميه نگذشته بود كه برادرش مصطفي به شهادت رسيد و محسن راضي نشد سلاح برادر بر زمين بماند و لذا عازم جبهه هاي نبرد گرديد. محسن قبل از اعزام به جبهه در كلاس هاي آموزش امداد گري شركت كرد و آن را فرا گرفت تا ياريگر رزمندگان باشد. در بهمن 62 براي اولين بار و آخرين بار عازم جبهه شد و در عمليات خيبر به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
طلبه بسيجي شهيد «محسن تاج الدين» سال 1346 در اصفهان متولد شد و در 16/12/1362 در عمليات خيبر به شهادت رسيد.

 



گزارشي از بازگشت «دنيزلي»كه در گرفتن جام ناكام بزرگ بود
سكان هدايت پيروزي در دستان سرمربي ترك

سرويس ورزشي-
سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان مصطفي دنيزلي به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال پيروزي تهران انتخاب شد.
محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي ماموريت خود را به پايان رساند و مصطفي دنيزلي مربي مشهور ترك را متقاعد كرد تا براي دومين بار هدايت سرخپوشان را برعهده بگيرد. دنيزلي درحالي مجددا هدايت تيم پيروزي را برعهده مي گيرد كه سرخپوشان در نيم فصل نخست ليگ يازدهم حال و روز خوشي نداشتند.
عدم فعاليت در تركيه
دنيزلي كه سابقه چند سال حضور در ايران را در كارنامه خود دارد بعد از ترك تهران چندان پركار نبوده و تنها به مدت يك سال و نيم هدايت بشيكتاش را برعهده داشت كه فتح دو جام حذفي و ليگ در همان فصل اول حضور دستاورد اوست. آقا مصطفي دوره كاري خود در بشيكتاش را به دليل مشكلات مختلف نيمه تمام رها كرد و از آن پس بيشتر فوتبال را دور از مستطيل سبز دنبال كرده است. اين مربي كه از حضور در شبكه هاي مختلف تركيه درآمد خوبي داشت حال ماموريتي تازه اي را درباشگاه پيروزي آغاز مي كند.
ناكام بزرگ در گرفتن جام
دنيزل در روزهايي به ايران مي آيد كه اوضاع تيم تحت رهبري اش شبيه فصلي است كه به ايران آمد و جانشين مجيد جلالي در تيم پاس تهران شد. اين مربي ترك در مدت زمان فعاليت خود در تيم هاي پاس و پيروزي اگرچه در گرفتن جام قهرماني همواره ناكام بزرگي به حساب مي آمد اما نوع نمايش تيم هاي تحت هدايت اش مورد قبول اهالي فوتبال بود. او كه با جو فوتبال ايران آشناست، سعي دارد با اعتبار خود به كمك پيروزي بيايد. قرمزها كه بازي در دو جام را پيش رو دارند بايد به درخشش در مسابقات قهرماني آسيا و البته دربي بيانديشند.
قرارداد يك ونيم ساله است
سرمربي جديد پيروزي پيش از حضور در تهران در گفت وگويي با يكي از شبكه هاي تلويزيوني تركيه اعلام كرد: به مدت يك سال و نيم به تيم فوتبال پيروزي ملحق مي شوم. قبلا هم در ايران بودم، اما آن زمان تنها رفته بودم تهران و اين بار با همسرم به ايران مي روم. سرمربي تركيه اي همچنين تاكيد كرد كه خاطرات خوبي از ايران دارد و علاقه مند به حضور مجدد در تهران است.
دنيزلي موفق مي شود؟!
حال پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه آيا مصطفي دنيزلي پس از چند سال دوري از مربيگري و فوتبال ايران مي تواند در تيم پيروزي موفق شود يا خير؟! براي رسيدن به اين پرسش بايد چند صباحي صبر كرد تا نتيجه عملكرد مجدد دنيزلي در تيم فوتبال ايران مشخص گردد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تمايل مهدوي كيا براي بازگشت به پيروزي
مهدي مهدوي كيا تمايلش را براي حضور در پيروزي اعلام كرد. وي با اعلام اين خبر اظهار داشت: موافقت خودم را براي حضور در پيروزي به عابديني و رويانيان اعلام كردم. دوست دارم به پيروزي برگردم و با پيراهن اين تيم از فوتبال خداحافظي كنم.
اختلاف در فدراسيون فوتبال بر سر صدور يك راي
اختلافات در فدراسيون فوتبال پس از صدور حكم جديد خاطيان باشگاه پيروزي از سوي كميته استيناف بالا گرفت. پس از آنكه كميته استيناف فدراسيون فوتبال با كم كردن زمان محروميت نصرتي و شيث رضايي موافقت و 20 ماه از مجموع محروميت هاي اين دو بازيكن كسر كرد گروهي در ستاد منشور اخلاقي با اين تصميم مخالفت كردند. در پاسخ به اعتراض تاج و عليپور صالحي رئيس كميته استيناف فدراسيون فوتبال اعلام كرد: همان طور كه قبلا هم گفته ام ما در فدراسيون فوتبال مرجعي بالاتر از كميته استيناف نداريم. اعلام بي اعتباري يك راي كه از سوي بالاترين مرجع قضايي فدراسيون فوتبال صادر شده، خودش يك نوع بي قانوني است و توسل به بي قانوني هم خودش يك نوع تخلف است.
بازتاب حضور مجيدي در الغرافه قطر
حضور كاپيتان تيم فوتبال استقلال در الغرافه قطر بازتاب گسترده اي در رسانه هاي كشورهاي حوزه خليج فارس داشته است. در همين خصوص روزنامه البيان امارات نوشت: باشگاه قطري براي جايگزيني خلعتبري ترجيح داد يك ايراني را جانشين يك ايراني كند. يعني فرهاد مجيدي با كوله باري از تجربه جانشين هموطنش شود.
اتفاق عجيب در فوتبال هلند
در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي هلند ديداري حساس بين تيم هاي آژاكس و آلكمار برگزار شد كه به علت زد و خورد دروازه بان آلكمار با يك تماشاگر نيمه تمام باقي ماند. در حالي كه بازي دو تيم تا دقيقه 37 با يك گل به سود آژاكس در جريان بود، يك تماشاگر وارد زمين مسابقه شد و به دروازه بان كاستاريكايي آلكمار حمله برد، او هم در جواب اين تماشاگر را زير لگد گرفت. داور مسابقه بعد از ديدن اين صحنه دروازه بان آلكمار را از بازي اخراج كرد و اين تيم ده نفره شد اما اين تصميم داور با اعتراض سرمربي آلكمار مواجه شد و او به بازيكنان تيمش دستور داد تا زمين بازي را ترك كنند و بازي به همين دليل نيمه تمام باقي ماند.
اخراج 24 ساعته عمران زاده
پس از امتناع عمران زاده از حضور در تمرين پنجشنبه استقلال علي فتح الله زاده مديرعامل آبي پوشان اين بازيكن را اخراج كرد. البته اخراج عمران زاده تنها
24 ساعت طول كشيد و وي از روز گذشته در تمرينات استقلال شركت كرد.
بستري شدن اوزه بيو در بيمارستان
باشگاه بنفيكا پرتغال اعلام كرد كه اوزه بيو مهاجم سابق اين تيم به علت عفونت از ناحيه ريه هايش به بيمارستان منتقل و بستري شد. اوزه بيو 70 ساله كه در موزامبيك به دنيا آمده است سالهاي سال در تركيب بنفيكا درخشيد و توانست اين تيم را چهار بار به فينال جام باشگاه هاي اروپا برساند كه آخرين بار آن به سال 1968 بر مي گردد كه در وقت هاي اضافي مقابل منچستر يونايتد بازي را واگذار كرد. البته او در سالهاي 1961و 1962 عنوان قهرماني اين رقابت را به دست آورده است.
خطر اخراج از استقلال در كمين معترضان
مديرعامل باشگاه استقلال اعلام كرد از اين پس هر بازيكني در محل تمرين در خصوص پول و مسائل مالي صحبت كند، اخراج خواهد شد. صحبت هاي تازه فتح الله زاده در واكنش به اعتراض يكي دو بازيكن استقلال است.
توره بازيكن سال آفريقا
يحيي توره هافبك ساحل عاجي تيم فوتبال منچسترسيتي، بازيكن سال 2011 قاره آفريقا شد. برترين بازيكن سال آفريقا از سوي مربيان تيمهاي ملي قاره آفريقا برگزيده مي شود.
استقلال خواهان خلعتبري شد
مديرعامل باشگاه استقلال از احتمال حضور خلعتبري در اين تيم خبر داد. فتح الله زاده گفت: خلعتبري اگر بخواهد به ايران برگردد و تمايل داشته باشد ما مشكلي نداريم. يكي از معاونين باشگاه با ايشان صحبت كرد و قرار است نتيجه مذاكرات را به من اعلام كند. لازم به يادآوري است از سوي ديگر باشگاه استقلال با رضا عنايتي براي حضور دوباره در اين تيم به توافقات نهايي نزديك شده است.
تورنمنت چهارجانبه فوتبال مالزي با نام ناصر حجازي
تورنمنت چهارجانبه فوتبال مالزي با نام مرحوم ناصر حجازي برگزار مي شود. به گزارش سايت رسمي باشگاه استقلال از آتيلا حجازي دعوت شده است تا در اين تورنمنت حاضر باشد، به همين منظور وي به كشور مالزي سفر كرده است.

 



فسخ قرارداد بسكتباليست تيم ملي با باشگاه ممفيس
حدادي به NBA نرسيد

باشگاه بسكتبال ممفيس گريزليز قرارداد دو ميليون دلاري حامد حدادي را فسخ كرد.
ممفيس قرارداد 2 ميليون دلاري خود با حدادي را فسخ كرده و اين بازيكن كه هنوز براي اخذ رواديد در دوبي به سر مي برد مي تواند به تيم ديگري در رقابتهاي NBA بپيوندد. بر پايه گزارش «كامرشال اپيل»، فسخ قرارداد باشگاه ممفيس با حدادي بدين معنا نيست كه اين بازيكن نمي تواند در اين تيم بازي كند و مسئولان باشگاه آمريكايي مي توانند با حدادي قراردادي يكساله به ارزش يك تا يك و نيم ميليون دلار منعقد كنند. اين تصميم باشگاه ممفيس گريزليز در پي مشكلات اقتصادي اين تيم اتخاذ شده است. حدادي در 86 بازي كه در مدت زمان حضور خود براي ممفيس به ميدان رفته به طور ميانگين
2/2امتياز در هر بازي كسب كرده و 2/2 ريباند داشته است.
حضور در امارات
اما چرا حدادي تا به امروز در تمرينات تيم باشگاهي خود شركت نكرده است؟! خبرهاي دريافتي در اين خصوص حكايت از آن دارد كه حدادي هم اكنون براي صادر شدن ويزاي آمريكا در دوبي به سر مي برد. حامد حدادي بهترين سنتر آسيا كه اين فصلش را در تيم حفاري اهواز و در ليگ برتر ايران آغاز كرد با به پايان رسيدن تحريم ليگ حرفه اي آمريكا (NBA) عازم امارات شد تا بتواند ويزاي سفر به آمريكا را بگيرد و هم اكنون نيز در امارات به سر مي برد.

 



برتري قاطع تكواندوكاران كشورمان برابر فرانسوي ها

تيم ملي تكواندو فرانسه در ديداري دوستانه مقابل تيم تكواندوي ايران، شكستي سنگين را تجربه كرد.
اين ديدار دوستانه كه بعد از چند جلسه تمرين مشترك بين تيم هاي ايران و فرانسه برگزار شد با نتيجه 9 بر يك به سود تيم ملي ايران به پايان رسيد. در اين ديدار دوستانه، عليرضا نصرآزاداني (دو بازي)، مسعود حجي زواره (دو بازي)، مهران عسگري، كوروش رجلي، فرزاد عبدالهي، سجاد مرداني (دو بازي) مقابل حريفان پيروز شدند. علي مؤمني تنها تكواندوكار ايران بود كه در راند طلايي نتيجه را به پاسگال ژنتيل كاپيتان سرشناس وزن 8 فرانسوي ها واگذار كرد.اين ديدار دوستانه كه با هوگوهاي الكترونيكي برگزار شد را سيدمحمد پولادگر رئيس، غلامحسن ذوالقدري دبير هادي ساعي مدير تيم هاي ملي، مرتضي كريمي رئيس كميته مربيان فدراسيون، مهدي بي باك و علي تاجيك از نزديك تماشا كردند.

 



آخر و عاقبت بي توجهي به ناكامي هاي اخير تنها يك جودوكار ايراني شانس حضور در المپيك را دارد!

انتشار رده بندي جودوكاران جهان براي كسب سهميه المپيك از احتمال كسب تنها يك سهميه براي جودوي كشورمان در راه حضور در المپيك 2012 لندن حكايت دارد.
براساس اعلام فدراسيون جهاني جودو 22 جودوكار برتر هر وزن براساس جدول رده بندي بهترين هاي دنيا مي توانند جواز حضور در بازيهاي المپيك را دريافت كنند. برخلاف مسابقات جهاني كه هر كشور مي تواند دو جودوكار را در هر وزن راهي مسابقات كند، در بازيهاي المپيك هر كشور تنها يك جودوكار و آن هم بهترين نفر براساس رده بندي جهاني اجازه دارد به اين مسابقات اعزام كند. خبرگزاري مهر در همين خصوص مدعي شد محمدرضا رودكي، سرگروه تيم ملي جودوي كشورمان تنها جودوكار ايراني است كه شانس كسب سهميه را دارد و ساير جودوكاران ايران بايد براي رسيدن به اين المپيك در رقابتهاي آينده به مدال دست پيدا كنند و با ادامه روند شكست ها در دورهاي ابتدايي مسابقاتي كه شركت مي كنند، موفق به كسب سهميه نخواهند شد.
جودوكار سنگين وزن كشورمان تاكنون از تورنمنت هاي مختلف 212 امتياز كسب كرده است، اين در حاليست كه در جايگاه بيست و دوم رنكينگ جهاني وزن 100+كيلوگرم «آندره ورتا» از استراليا قرار گرفته است كه 256 امتياز دارد و رودكي براي جبران 44 امتياز فاصله كار دشواري نخواهد داشت.
هم اكنون در رده بندي بهترين هاي جهان معلومات مكان چهل و نهم، قاسمي نژاد مكان چهل و هشتم و محجوب مكان چهل و يكم را در اختيار دارند. صرف نظر از اين جايگاهها، جودوكاران ما بايد اختلاف امتياز با آخرين نفري كه مي تواند راهي المپيك شود را برده و خود را به جمع 22 نفر برتر هر وزن برسانند كه با روندي كه تيم ملي اكنون دارد و جودوكاران ما در همه رقابتهاي بين المللي در همان دورهاي اول و دوم از دور مسابقات حذف مي شوند بعيد است بتوانند سهميه المپيك كسب كنند.

 



هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال به پايان رسيد
تداوم صدرنشيني مهرام، پايان ناكامي هاي ذوب آهن

هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با ادامه صدرنشيني مهرام به پايان رسيد.
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با پيروزي دانشگاه آزاد برابر مهمانش حفاري اهواز به پايان رسيد. در آخرين ديدار از هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال دانشگاه آزاد در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي ميزبان شركت ملي حفاري اهواز بود كه توانست با نتيجه72 بر 61 به پيروزي برسد و بيست و سه امتيازي شود. در ديگر رقابت ها نيز مهرام مدافع عنوان قهرماني با نتيجه 94 بر 74 صنايع پتروشيمي ماهشهر را شكست داد، در شيراز ذوب آهن ميزبانش لوله s.a را با نتيجه 67 بر 64 از پيش رو برداشت، فولاد ماهان اصفهان در زنجان همياري اين شهر را با نتيجه 86 بر 50 شكست داد، پتروشيمي بندر امام در خانه برابر پويا تهران با نتيجه 72 بر 39 به برتري رسيد و جهش ترابر قم در ديداري خانگي برابر شهرداري گرگان با نتيجه 77 بر 73 تن به شكست داد. نتايج كامل ديدارهاي هفته سيزدهم به شرح زير است:
¤ مهرام 94 - صنايع ماهشهر 74
¤ لوله s.a شيراز 63 - ذوب آهن 67
¤ همياري زنجان 50 - فولاد ماهان 86
¤ پتروشيمي 72 - پويا 39
¤ جهش ترابر 73 - شهرداري گرگان 77
¤ دانشگاه آزاد 72 - حفاري 61
جدول رده بندي ليگ برتر در پايان هفته سيزدهم:
1- مهرام 26 امتياز 2- فولاد ماهان 23 امتياز
3- دانشگاه آزاد 23 امتياز و ...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم فوتبال نابينايان ايران در دومين ديدار خود در چارچوب رقابت هاي انتخابي پارالمپيك 2012 لندن مقابل چين شكست خورد. بدين ترتيب تيم چين با 6 امتياز جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي استحكام بخشيد و صعودش به پارالمپيك قطعي شد. در اين رده بندي ژاپن با سه امتياز دوم است، كره جنوبي و ايران با يك امتياز و به دليل تفاضل گل به ترتيب در جايگاه سوم و چهارم قرار دارند.در دور آخر اين رقابتها امروز تيم ايران براي كسب سهميه بايد از سد ژاپن عبور كند منوط به اينكه چين هم كره جنوبي را شكست دهد.
¤ نخستين روز از مرحله اول مسابقات شناي باشگاههاي كشور جام خليج فارس كه در استخر مجموعه ورزشي آزادي آغاز شده با صدرنشيني شناگران نفت اميديه در جدول رده بندي به پايان رسيد.
¤ مرحله نخست رقابتهاي تكواندو قهرماني آزاد كشور ، انتخابي تيم ملي با راهيابي 43 تكواندوكار به مرحله دوم اين مسابقات پنجشنبه شب به پايان رسيد.
¤ سرمربي تيم ملي كشتي آزاد برنامه هاي اين تيم را تشريح كرد. غلامرضا محمدي گفت: براي مسابقات آسيايي حداقل بايد دو اردوي 15 روزه داشته باشيم. وقتي ليگ 26 دي تمام شود بلافاصله اردوي تيم ملي را آغاز كرده و يك ماه تا مسابقات آسيايي فرصت خواهيم داشت. پس از آسيايي، جام تختي را هم در دهه سوم اسفند داريم كه احتمال دارد مسابقه انتخاباتي جام تختي هم برگزار كنيم. بعد از ليگ، تيم آسيايي را معرفي مي كنيم و سعي مي كنيم بيشتر از جوان ها استفاده كنيم. قبل از جام تختي هم سه ملي پوش 60 ، 84 و 120 كيلو را براي حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك مشخص خواهيم كرد.

 



سايپا- نيروي زميني؛ حساس ترين ديدار هفته
چرخشي شدن ليگ برتر كشتي آزاد

رقابت هاي هفته دوم از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد «جام ولايت» امروز شنبه با برگزاري چهار ديدار انجام مي شود.
رقابت هاي دوربرگشت ليگ برتر كشتي آزاد به دليل كمبود زمان براي تشكيل اردوهاي تيم ملي هر شش روز يك بار برگزار مي شود تا روز مشخصي در هفته شاهد اين پيكارها نباشيم كه اين مسئله باعث از دست رفتن پخش زنده رقابت ها و همچنين سردرگمي تماشاگران شده است. در هفته دوم از دور برگشت، در گروه A تيم صدرنشين خونه به خونه بابل در سالن سردار سجودي ميزبان پيشگامان آسانسور مازندران است و آبفاي زنجان در سالن شهداي هفتم تير تهران ميهمان نفت تهران است. اين هفته تيم شهرداري ملاير استراحت دارد.
همچنين در گروه B، تيم مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار در سالن شهيد مشكاني اين شهر ميزبان تيم مجاهدان صنعت برق ايران (گلوگاه) است و سايپا شمال در تنكابن پذيراي نيروي زميني ارتش است. اين ديدار به جهت اين كه هر دو تيم شانس صعود از گروه دوم دارند، حساس ترين مسابقه هفته است. در اين گروه، تيم تله كابين گنجنامه همدان اين هفته استراحت دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14