(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 دی 1390- شماره 20104

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عمليات خونين واشنگتن- رياض عليه بغداد ! چرا ؟ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پليس مخفي! (گفت و شنود)
خوييني ها : عدم حضور اصلاح طلبان مشاركت مردم در انتخابات را پايين نمي آورد
رئيس قوه قضائيه: لطمه زدن به الگوي جمهوري اسلامي بزرگترين جرم است
ثبت نام ازكانديداهاي انتخابات مجلس نهم امروز آغاز مي شود
اصلاح طلبان از عاقبت نافرجام تحريم انتخابات مي ترسند (خبر ويژه)
روايت اكبر گنجي از نوكري اپوزيسيون براي آمريكا و اسرائيل (خبر ويژه)
آقاي مرگ موش تحريم كرد! (خبر ويژه)
نبايد وقف خودم بشوم! (خبر ويژه)
نويسندگان گويانيوز نفوذي كيهان هستند! (خبر ويژه)



عمليات خونين واشنگتن- رياض عليه بغداد ! چرا ؟ (يادداشت روز)

19 انفجار و رخداد تروريستي در پايتخت عراق «خونين ترين روز بغداد» را رقم زد. كشته شدن نزديك به 80 نفر و زخمي شدن بيش از 400 نفر از مردمي كه بايد به دليل فايق آمدن بر اراده اشغالگران و وادار كردن آنان به خروج كامل از كشورشان جشن مي گرفتند، نگراني هاي جديد امنيتي را در اين كشور به وجود آورده و به همراه اين انفجارهاي خونين سوالاتي هم پديد آمده است: هدف از اين انفجارها چيست؟ عامل يا عوامل اصلي آن چه كساني هستند؟ دلايل اين انفجارها كدامند؛ و روند آينده امنيتي و سياسي در عراق چگونه است؟ براي يافتن پاسخ اين سوالات، توجه به نكات زير ضرورت دارد:
1- عراق طي 4 ماه گذشته شاهد اتفاقات مهمي در دو حوزه سياسي و امنيتي بوده است.
در استانهاي كردنشين تظاهراتي عليه دولت اقليم به رهبري مسعود بارزاني بپا شد و در نهايت دولت را سرنگون كرد. مناطق شيعه نشين و بخصوص شهرهاي زيارتي بعد از چندين سال آرامش شاهد انفجارهاي پياپي بود و به شهادت صدها نفر از زائران - بخصوص در روزهاي تاسوعا و عاشورا - منجر شد، در پارلمان عراق انفجار صورت گرفت و يك نماينده كشته شد، اتحاديه عرب از پذيرش جلال طالباني رئيس جمهور در جلسه اخير اتحاديه سرباز زد و دليل آن را كرد بودن او و شيعه بودن نخست وزير اعلام كرد، جريان العراقيه - وابسته به عربستان - تبليغات وسيعي مبتني بر ناديده گرفته شدن حقوق اهل سنت در ساختار سياسي به راه انداخت. نوري المالكي و ساير شخصيت هاي شيعي و توده هاي مردم در برابر فشار آمريكا براي تمديد حضور نظامي مقاومت كرده و زير بار تمديد حضور آنان و اعمال كاپيتولاسيون - مصونيت حقوقي و قضايي - نرفتند. نوري المالكي در جريان سفر اخير به واشنگتن زير بار مشاركت با غرب و اتحاديه عرب عليه سوريه نرفت و حتي بعد از بازگشت به بغداد اعلام كرد كه با هرگونه اعمال فشار خارجي بر دولت دمشق مخالف بوده و مصوبه اتحاديه عرب درباره قطع رابطه با سوريه را به رسميت نمي شناسد. بر اين اساس مي توان گفت ماجراي دو روز پيش بغداد و 19 رخداد امنيتي در اين شهر را نبايد مستقل ديد بلكه بايد آن را در يك چارچوب فراگير مورد توجه قرار داد.
2- آمريكايي ها چندين ماه قبل از آغاز خروج نظامي از عراق بر لزوم باقي ماندن در عراق تاكيد و دليل آن را ناتواني نيروهاي امنيتي و انتظامي عراق در مواجهه با تروريزم بيان مي كردند كه ادعايي عجيب بنظر مي رسيد چرا كه توانايي نيروهاي امنيتي و انتظامي عراق براي اداره امنيتي اين كشور محرز بود اين توانايي ها طبعا در پايتخت تمركز بيشتري هم داشت.
از اين رو از همان موقع اين اظهارات به مثابه تهديد آمريكا عليه امنيت عراق تلقي شد و همه در انتظار افزايش رخدادهاي امنيتي و تنش سياسي در روزهاي پاياني حضور نظامي آمريكا و پس از آن بودند كه اتفاق هم افتاد. در اين ميان ابتدا شاهد تنش سياسي در درون ساختار عراق بوديم. طغيان معاون رئيس جمهور عليه پارلمان و دولت تا حد زيادي عجيب بود چرا كه در ميان طيف العراقيه، حزب اسلامي به رهبري طارق الهاشمي منطقي و همراه با ساختار سياسي ديده مي شد و در واقع هميشه هاشمي نشانه عدم انسجام جريان العراقيه تعبير مي شد و حضور تعدادي از عناصر آن در دولت نوري مالكي هم بر اين موضوع تاكيد داشت. بنظر مي آيد ورود طارق هاشمي به اين نزاع در درجه اول براي آسيب زدن به «ساختار توافقي» و پايان تجربه همگرايي بود و هيچكس نمي توانست كار او را انجام دهد. از آنجا كه هاشمي ضلع سني عراق را در «ساختار رئيسي»- قوه مجريه- تشكيل مي دهد خروج او به منزله خروج اهل سنت تلقي مي شود و اين يعني وداع با توافقي كه تجربه اي 7 ساله دارد كما اينكه فهرست العراقيه با اعلام كناره گيري از مجلس عملا اين روند را تكميل كرد. حالا با ملاحظه اظهارنظر باراك اوباما در روز انتخابات مجلس عراق - 16اسفند 87- كه گفت اين انتخابات به ساختار قومي- مذهبي عراق پايان مي دهد، مي توانيم با قاطعيت بگوييم بهم زدن ساختار عراق طرحي است كه حداقل از زمان روي كار آمدن اوباما در آمريكا كليد خورده است و اقدام فراكسيون- وابسته به آمريكا و رژيم سعودي- يعني العراقيه- با رهبري مثلث اياد علاوي، طارق هاشمي و صالح مطلك- براي برهم زدن نظم فعلي در هفته هاي منتهي به خروج كامل آمريكا از عراق صرفا انجام وظيفه اي است كه محور آمريكايي- عربي بر دوش آن قرار داده است.
3- طارق هاشمي براي تكميل طرح فروپاشي ساختار سياسي عراق به كردستان گريخت و در حالي كه در طول 8 سال گذشته، بدترين موضعگيري ها عليه رهبران كردي داشته، به سوي آنان دست استمداد دراز كرد. طارق هاشمي كه مي داند رهبران كردي بخاطر عدم واگذاري استان كركوك به كردها- كه جمعيت عربي و كردي آن تقريبا برابر است- و نيز اختلافات مالكي با طالباني بر سر استان دهوك و اعمال قانون تسهيم درآمد نفت، از دولت بغداد ناراحت هستند، به اين منطقه رفت تا كردها را با خود عليه دولت همداستان كند. خود اين موضوع نشان مي دهد كه يك توطئه عميق سعودي، آمريكايي از يك سو وحدت عراق و از سوي ديگر استقلال اين كشور را هدف گرفته است. اگر كردها با العراقيه همراه شوند كه بعيد بنظر مي رسد، احتمال تجزيه آن را بايد جدي گرفت.
4- زمزمه تجزيه عراق مدتي است از سوي چهره هاي وابسته فهرست العراقيه به گوش مي رسد. ظاهر قضيه اين است كه فهرست العراقيه مي خواهد اداره سه استان الانبار، صلاح الدين و نينوا- در غرب عراق و در مجاورت مرزهاي سوريه و اردن- را به دست بگيرد ولي باطن قضيه اين است كه آنان مي خواهند اين سه استان را به رويارويي با حكومت مركزي عراق كشانده و وحدت عراق را از بين ببرند چرا كه اگر غير از اين بود، طارق هاشمي و فهرست العراقيه مي توانستند اين هدف را از طريق مذاكره در پارلمان و دولت و تهيه يك طرح دنبال كنند اما آنان روش مسالمت آميز و قانوني را رها كرده و به انفجار روي آوردند. اين نشان مي دهد كه مي خواهند قدرتي در مقابل قدرت دولت مركزي پديد آورند و از اين طريق نه تنها بخشي از عراق را از حاكميت مركزي جدا كنند بلكه اسباب مزاحمت هاي زياد امنيتي براي تضعيف دولت مركزي فراهم نمايند. طبعا چنين هدف ضد ملي نمي تواند مورد تاييد دولت مركزي و مردم عراق باشد كه از ناامني رنج برده و با خروج اشغالگران به تامين امنيت خود اميد بسته اند.
5- با توجه به دخالت آشكار آمريكا و رژيم عربستان در انفجارها و تنش سياسي در روابط اجزاي حكومت عراق، قطعا جداكردن سه استان سني نشين از سيطره دولت مركزي با هدف تاثيرگذاري به ساختار امنيت منطقه اي دنبال مي شود. مي دانيد كه در جريان حوادث 9 ماه اخير، سوريه تنها از بخشي از مرزهاي شرقي خود- مرز با عراق- امنيت داشت و مرزهاي آن در شمال- تركيه- جنوب- رژيم صهيونيستي- و شرق- اردن - به جولانگاه مخالفان نظام سوريه تبديل شده بود. از اين رو يكي از اصلي ترين كاركردهاي تنش فعلي ميان رهبران سني با حاكميت عراق، تكميل محاصره سوريه و اعمال فشار بر آن از طريق مرز شرقي است و از آنجا كه استان پهناور الانبار هميشه جولانگاه القاعده بوده و حوادث شهر «ديرالزورسوريه»- واقع در نزديكي مرزهاي عراق- توسط القاعده انجام شد، فشار فعلي براي واگذاري استانهاي سني نشين به فهرست العراقيه در واقع با اين هدف انجام مي شود خود اين موضوع ضمناً نشان مي دهد كه ايجاد پايگاه عملياتي ضدسوري در كشورهايي نظير تركيه، اردن و رژيم صهيونيستي داراي آن چنان تبعاتي است كه اين كشورها از پذيرش آن خودداري كرده و تنها به ايجاد پايگاه هاي اطلاعاتي و آموزشي عليه نظام سوريه اكتفا كرده اند و از سوي ديگر اين ماجرا نشان مي دهد كه بدون ورود عراق به اين عرصه امكان محاصره سوريه ميسر نيست.
6- برملا شدن نقش فهرست العراقيه در انفجارهاي اخير و به خصوص نقش آفريني فردي با جايگاه معاون رئيس جمهور و سپس حمايت آمريكا و عربستان از طارق هاشمي نشان مي دهد كه معارضه بين المللي، منطقه اي و داخلي با دولت عراق جدي است و دقيقاً به همين دليل دولت عراق و ائتلاف عراق واحد- ائتلاف شيعيان- موضوع را كاملاً جدي مي داند. بيانيه ديروز اين ائتلاف در لزوم محاكمه طارق هاشمي عليرغم انفجارهاي 19گانه روز پنجشنبه عراق نشان داد كه نظام سياسي عراق معناي حوادث امنيتي را مي داند و در عين حال راز غلبه بر آن را نيز مي شناسد. ظاهراً نبايد در اين ترديد كرد كه در فاصله خروج آمريكا تا استقرار كامل امنيتي دولت عراق يك دالان امنيتي پرحادثه قرار دارد و دست هايي براي ارتعاش سنگين سيستم درهم گره خورده اند بنابراين كاملاً طبيعي است كه همه ظرفيت عراقي و ايراني پاي كار بيايند و اين توطئه حساس تاريخي را خنثي نمايند. شيعه در عراق ظرفيت هايي دارد كه هنوز از آن استفاده نكرده است مرجعيت شيعه به عنوان وزنه تعادل بخش مي تواند نيروهاي عظيمي را براي پاسداري از نظم و نظام سياسي عراق پاي كار بياورد. ايران مي تواند از ظرفيت دوستي تهران و اربيل براي رفع كدورت ها ميان بخش كردي و دولت بغداد استفاده كند و ظرفيت اطلاعاتي خود را براي خنثي كردن توطئه در اختيار سيستم امنيتي عراق قرار دهد. بنابراين همان گونه كه يك توطئه بين المللي، منطقه اي و داخلي عليه نظام سياسي عراق شكل گرفته يك ائتلاف براي خنثي كردن اين توطئه ضروري است.
7- به اين نكته بايد توجه داشت كه نقش داشتن فهرست العراقيه و معاون سني رئيس جمهور عراق در توطئه امنيتي به معناي آن نيست كه توده هاي اهل سنت با اين توطئه همراهي و موافقت دارند به عنوان مثال در مهر ماه 1384 كه قانون اساسي جديد عراق به همه پرسي گذاشته شد، موضع طارق هاشمي، صالح مطلك، عدنان الدليمي و.... مخالفت با قانون اساسي بود، قانون هم مي گفت هرگاه يكي از سه طايفه شيعيان، سني ها و كردها به طور يكپارچه به قانون اساسي راي مثبت ندهند تصويب قانون اساسي توسط دو طايفه ديگر كفايت نمي كند در آن زمان عليرغم موضع منفي اين شخصيت هاي سني، اكثريت مردم در دو استان از سه استان سني- صلاح الدين و نينوا- به قانون اساسي راي مثبت داده و قانون اساسي به تصويب رسيد الان هم اهل سنت از داعيه ضد ملي طارق هاشمي و صالح مطلك حمايت نمي كنند و قطعاً همه 93 عضو فهرست العراقيه نيز با تعليق پارلمان موافق نيستند كما اينكه دست دولت عراق براي برگزاري انتخابات ميان دوره اي در مناطق اهل سنت باز است و قانون چنين اختياري را به دولت داده است.
به اين دليل مي توان گفت اگر چه عراق شرايط دشواري را سپري مي كند اما در عين حال در بن بست امنيتي و سياسي قرار ندارد.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ آمريكا همزمان با خارج ساختن نيروهاي نظامي خويش از خاك عراق تعداد كارمندان سفارت آمريكا در اين كشور را به 15 هزار نفر افزايش داده است. اين كار آمريكايي ها نوعي كاپيتولاسيون است. از مجلس و دولت كشور عراق مي خواهيم در برابر اين اقدام و زورگويي آمريكا سطح روابط خودشان را با آمريكا در سطح كاردار كاهش بدهند تا براي آمريكايي ها درس عبرت بشود.
گودرزي
¤ فتنه گران در عاشوراي حسيني سال 88 با نقشه و حمايت همه جانبه آمريكاي مستكبر دل عزاداران حسيني را به درد آوردند ولي خداوند تسكين آن درد را با شكار هواپيماي جاسوسي و دستگيري جاسوس آمريكايي در عاشوراي 90 داد.
9166---0911
¤ عاشورا درس مي دهد كه در ماجراي دفاع از دين، از همه چيز بيشتر براي انسان بصيرت لازم است. بي بصيرت ها در جبهه باطل قرار مي گيرند بدون اينكه خود بدانند.
6701---0918
¤ پس از خراب كردن نماد صهيونيستي از ميدان انقلاب، اطلاع رساني كنيد براي منهدم كردن نماد صهيون از روي بام ساختمان مركزي هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما).
1055---0912
¤ مسئولين شركت مخابرات استان كرمانشاه وديعه تلفن همراه مشتركين را نه تنها به آنها برنگردانده اند بلكه اخيرا متوجه شده ايم سهام آنان را به افراد ديگر فروخته اند. چرا با اين تخلفات آشكار برخورد نمي شود؟
رمضاني
¤ 17 سال است كه در شهرك قائم شهرستان تويسركان ساكن هستيم. بعد از اين مدت هنوز پياده رو بلوار جانبازان اين شهرك دست نخورده باقي مانده است. معلوم نيست چرا شهرداري در اين مورد اقدام نمي كند. بي روح بودن اين بلوار كه هيچ نشان از آباداني در آن نيست واقعا آزاردهنده است.
خرمي
¤ از مسئولين وزارت نيرو درخواست مي شود نسبت به حق و حقوق كارگران خدماتي رسيدگي نمايند.
8453---0939
¤ با توجه به اينكه بيش از يك ماه از طرح سرشماري مي گذرد در استان فارس نه تنها هنوز از دستمزد آمارگيران خبري نيست، بلكه مبلغ قرارداد را كه طبق دستورالعمل هيئت دولت 650 هزار تومان بود به 500 هزار تومان كاهش داده اند. چرا؟
1938---0917
¤ طبق قانون هزينه درمان و پروتز جانبازان شاغل در نهادهاي دولتي به نهاد مربوط واگذار شده، ولي نهاد مربوط از پذيرفتن آن خودداري مي كند. اكنون پاي مصنوعي ام شكسته و چند ماهي است كه دچار مشكل شده ام. از مسئولين امر انتظار حل مشكل ياد شده را دارم.
نصيري جانباز 55% زنجان
¤ پاورقي جديد كيهان با موضوع فرقه بابيت كار بسيار خوب و ماندگاري بود. تقاضا داريم اين سلسله مطالب ارزشمند را هرچه زودتر بصورت كتاب مستقل وارد بازار كنيد تا شعاع اثرگذاري گسترده تري پيدا كند.
8516---0919
كيهان: اين مجموعه پيش از اين از سوي ناشر ديگري به صورت كتاب منتشر شده است.
¤ يكي از مديران كشور قيمت شير عرضه شده توسط دامداران كشور را با قيمت شير در دامداري كشورهاي اروپايي مقايسه كرده و نتيجه گرفته است كه در ايران شير از دامدار با قيمت بيشتري خريداري مي شود. عرض مي كنم اين قياس اشتباه است چون در اروپا دولت از هر جهت از دامدار حمايت مي كند ولي در كشور ما دامدار بايد همه چيز را با قيمت آزاد كه هر روز گران تر مي شود تهيه بكند.
ضياءآبادي
¤ اتوبوس هاي خط ميدان اختياريه- مترو حقاني در طول مسير مسافرين زيادي را به مقصد مترو جابه جا مي كردند. معلوم نيست روي چه حسابي اين خط را برداشته اند و ما مسافرين اين مسير سرگردان شده ايم.
حقيقت
¤ از شركت رجا درخواست مي شود به كيفيت و خدمات قطار قم- تبريز رسيدگي كنند متاسفانه قطار فعلي از كيفيت پايين و خدمات ضعيفي برخوردار است.
5538---0935
¤ به رغم وجود لوله گاز در شهرهاي شبستر و تسوج از توابع آذربايجان شرقي خانواده هاي ما از اين نعمت محرومند و در اين فصل سرما با مشكلات زيادي زندگي مي كنيم.
2891---0914
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 19/9/1390، با عنوان «عدم كار اتوبوس ها در روزهاي تاسوعا و عاشورا» به اطلاع مي رسا ند: اتوبوس هاي اين شركت در كليه ايام سال شاغل و نسبت به جابجايي شهروندان در سطح شهر اقدام مي نمايند. ليكن به لحاظ حركت هيات عزاداري در اكثر قريب به اتفاق خيابان هاي محدوده سرويس رساني، انجام اين مهم بعضا با تاخير مواجه بوده كه اين امر نيز اجتناب ناپذير مي باشد.

 



پليس مخفي! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: مدعيان اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس نهم بدجوري توي بن بست گير كرده و به هچل افتاده اند.
گفت: آنها از فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 به بعد در هچل بوده اند. حالا منظورت چيست؟
گفتم: اگر بگويند در انتخابات شركت مي كنيم، اعتراف كرده اند كه ادعاي قبلي آنها درباره تقلب دروغ بوده است.
گفت: خب! بگويند شركت نمي كنيم!
گفتم: در اين صورت ماموريت بعدي خود را از دست مي دهند، چون مطابق اسناد موجود، آمريكايي ها از آنها خواسته اند در انتخابات مجلس هم ادعاي تقلب را تكرار كنند!
گفت: پس چه مي كنند؟!
گفتم: مدعيان اصلاحات دست به يك كلك مرغابي زده و گفته اند جبهه اصلاحات با تابلوي اين جبهه در انتخابات شركت نمي كند ولي اعضاي آن جداگانه شركت مي كنند!
گفت: يعني هركدام از اعضاي اين جبهه به طور جداگانه به گناه بزرگ خود اعتراف مي كنند !
گفتم: چه عرض كنم؟! خودشان هم قبول دارند كه گيج شده اند، مي گويند يك آدم خل و چل رفته بود براي بازي كردن در نقش پليس مخفي تمرين كند الان چند سال است كه گم و گور شده و پيدايش نيست!
 



گزارش خبري از آخرين مواضع انتخاباتي افراطيون
خوييني ها : عدم حضور اصلاح طلبان مشاركت مردم در انتخابات را پايين نمي آورد

دبيركل سابق مجمع روحانيون اذعان داشت كه حضور يا عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات نقشي در مشاركت مردم ندارد.
موسوي خوئيني ها طي سخناني در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران كه سايت مجمع روحانيون آن را منتشر كرده است، در خصوص انتخابات آتي مجلس تصريح كرده است: در شرايط كنوني، انتخابات و مشاركت زياد است كه دست دشمن را براي ايجاد خطر مي بندد البته ما هم نمي توانيم انتخابات را تحريم كنيم، چون غالبا مشاركت مردم در انتخابات مجلس شورا زياد بوده و حضور يا عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات نقشي در مشاركت مردم ندارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به اختلافات خود با بازرگان اشاره كرده و گفته است: بازرگان از همان ابتدا نگاه مطلوبي نسبت به روحانيت و مذهبيون نداشت.
البته اصلاح طلبان اين روزها با حضور در دو مراسم ختم، مواضع قابل تامل و متناقضي را نسبت به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي ابراز داشتند. يكي از اين موارد اعلام موضع متناقض سيدمحمد خاتمي، رئيس بنياد باران بود كه ابتدا در آغاز مراسم ختم مرحوم حاج محمد خليلي اردكاني (داماد آيت الله خاتمي) بيان داشت كه ان شاءالله اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شركت مي كنند اما ظرف كمتر از يك ساعت و پس از اتمام مراسم ختم موضع خود را تغيير داد و بيان داشت كه «فكر مي كنم وقتي همه نشانه ها اين است كه نبايد در انتخابات شركت بكنيم بنابراين شركت در انتخابات معنا ندارد.»
با نگاهي به نظرات اين چند روزه چهره هاي مطرح اصلاح طلب، اين اختلاف نظر بيشتر آشكار مي شود.
در اين زمينه محمدعلي ابطحي گفت: «فكر مي كنم الان اصلاح طلبان خيلي زمينه حضور ندارند و حاكميت اجازه حضور نمي دهد» البته ابطحي در ادامه با اشاره به موضوع تحريم انتخابات توسط اصلاح طلبان خاطرنشان كرده «تحريم اساسا با فلسفه اصلاح طلبي جور درنمي آيد، چرا كه اصلاح طلبي براي اين است كه از درون و در چارچوب نظام موجود رفتار كند و اگر اسمش هر اتفاق ديگري باشد، اصلاح طلبي نيست.»
احمد خرم، وزير راه دولت اصلاحات هم اظهار داشت: «استراتژي جريان اصلاحات تحريم انتخابات نيست» خرم البته ادامه داده كه اصلاح طلبان تا مهيا نشدن شرايط در انتخابات شركت نمي كنند و اين موضوع تحريم انتخابات نيست و به زعم او «تحريم انتخابات به اين معناست كه عليه انتخابات كار كنند.»
حجت الاسلام سيدعبدالواحد موسوي لاري وزير كشور دولت اصلاحات البته موضع صريح تري را اتخاذ كرد و گفت: بايد فضاي انتخاباتي در كشور به وجود آيد تا مردم در انتخابات شركت كنند و بعيد مي دانم كه اصلاح طلبان بخواهند در انتخابات سمت تحريم بروند.
در اين ميان محمدرضا خباز هم با بيان اينكه انتخابات براي جريان هاي سياسي يك فرصت است و جريان ها بايد از اين فرصت استفاده كنند، افزود: هيچ جريان سياسي در كشور قائل به تحريم انتخابات نيست چرا كه تحريم تنها دشمنان انقلاب اسلامي را خرسند مي كند و قطعا اصلاح طلبان نيز دست به تحريم انتخابات نخواهند زد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از هيچ اصلاح طلبي بحث تحريم انتخابات را نشنيده است، گفت: اصلاح طلبان داخل كشور در چارچوب قانون اساسي فعاليت مي كنند و هر اقدامي كه مغاير با قانون اساسي، منافع ملي و عزت ملي باشد را نمي پذيرند.
خباز با اعتماد به نفس قابل توجه گفت كه اصلاح طلبان در انتخابات آتي مجلس شركت خواهند كرد و از همه مردم براي حضور در انتخابات دعوت خواهند كرد.
فتنه گران براي خود
كارت دعوت ارسال نكنند
در همين راستا برخي صاحب نظران نيز با تحليل و رفتارشناسي اصلاح طلبان، اين ژست عدم حضور را يك «فريب» ارزيابي مي كنند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در اين رابطه با بيان اينكه اعلام عدم شركت در انتخابات از سوي برخي اصلاح طلبان دروغ است، اظهار داشت: اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات برنامه ريزي گسترده اي كرده اند.
وي با بيان اينكه عدم شركت اصلاح طلبان در انتخابات آتي مجلس آنها را از صحنه سياسي كشور حذف خواهد كرد، افزود: كساني كه دم از تحريم انتخابات و عدم شركت در انتخابات مي زنند افرادي هستند كه مي دانند تحت هيچ شرايطي مردم به آنها اجازه بازگشت به بدنه نظام را نخواهند داد.
ابراهيمي با بيان اينكه عدم شركت در انتخابات تنها از سوي ضدانقلاب مطرح مي شود، تصريح كرد: خاتمي در شرايطي نيست كه بخواهد براي اصلاح طلبان تعيين تكليف كند چرا كه بخش اعظمي از اصلاح طلبان خاتمي را قبول ندارند.
نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه فتنه گران ديگر هيچ جايي در نظام نخواهند داشت، گفت: برخي فتنه گران براي خودشان كارت دعوت به انتخابات را صادر كرده اند در حالي كه هيچ كس از آنها براي ورود به انتخابات دعوت نكرده است.
حجت الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز هم با بيان اينكه اصلاح طلبان براي چگونگي ورود به انتخابات به تناقض گويي افتاده اند، گفت: برخي از اصلاح طلبان كه در فتنه 88 از فتنه گران حمايت كردند مي خواهند با مطرح كردن اينكه قصد شركت در انتخابات را ندارند، مظلوم نمايي كنند.
وي با بيان اينكه برخي جريان ها كه از عدم شركت در انتخابات سخن مي گويند، چراغ سبز به دشمن نشان مي دهند، گفت: فتنه گران با چراغ سبز به دشمن، بر همراهي خود با دشمنان خارجي انقلاب تاكيد دارند.
سالك با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان تلاش مي كنند حضور در صحنه انتخابات را حفظ كنند، گفت: عدم شركت در انتخابات بيشتر به فريب شبيه است؛ اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات برنامه ريزي گسترده اي دارند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: اصلاح طلبان بايد از 2 فيلتر قوه قضائيه و مقبوليت مردمي عبور كنند، برخي از اصلاح طلبان به خاطر اقدام عليه نظام در فتنه 88 پرونده قضايي دارند و حتي اگر از فيلتر دستگاه قضايي عبور كنند، با سد مردم مواجه خواهند شد.
وي با بيان اينكه هوشياري و بصيرت مردم سدي محكم در مقابل اصلاح طلبان است، تصريح كرد: اصلاح طلبان مي خواهند در انتخابات حضور گسترده داشته باشند اما آنرا اعلام نكنند تا اگر شكست خوردند تك قطبي بودن انتخابات را مطرح كنند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: اصلاح طلبان مجلس هشتم هيچ توجهي به اظهارات خاتمي و خوئيني ها ندارند و قصد دارند در انتخابات شركت كنند.
سالك در پايان گفت: اصلاح طلباني كه قائل به خطوط قرمز بوده و با فتنه 88 اعلام برائت كرده باشند، مي توانند در انتخابات شركت كنند اما آن دسته اي اصلاح طلبان كه هنوز از فتنه 88 اعلام برائت نكرده اند به هيچ عنوان نمي توانند در انتخابات شركت كنند.

 



رئيس قوه قضائيه: لطمه زدن به الگوي جمهوري اسلامي بزرگترين جرم است

رئيس دستگاه قضا لطمه زدن به اعتبار الگوي جمهوري اسلامي ايران را جرم و معصيتي بزرگ دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني گفت: مسئولان قضايي آگاه باشند كه اگر با كوتاهي در وظايف خود لطمه اي به اعتبار قوه قضائيه بزنند در واقع به نظام جمهوري اسلامي ايران آسيب رسانده اند.
رئيس قوه قضائيه طي سخناني در افتتاحيه پنجاه و چهارمين دوره كارآموزي قضايي روحانيون افزود: ما با آن چه كه شان دستگاه قضايي است فاصله داريم و اين موارد هشداري به دستگاه قضاست كه اگر اين اعتبار پايين بيايد كل نظام آسيب مي بيند.
وي ادامه داد: اگر به اعتبار جمهوري اسلامي ايران كه الگويي براي دنياست لطمه بزنيم جرم و معصيتي بزرگ را مرتكب شده ايم.
وي با اشاره به آيه اي از قرآن خاطرنشان كرد: جايگاه و شان قضا در كتاب و سنت و قانون اساسي شأني بسيار بالاست كه براي قاضي در اسلام و بلكه در همه اديان الهي به اين جايگاه بالا اشاره شده است. رئيس قوه قضائيه افزود: كسي كه مي خواهد بر منصب قضا تكيه بزند آثار و اختياراتي را به دست مي آورد كه از حيث تقوا بايد داراي جايگاه بسيار بالايي باشد.
وي خاطر نشان كرد: ترديدي نيست كه به اهميت اين مساله در قانون اساسي نيز اشاره شده است و اختياراتي در اين قانون است كه به قاضي بازمي گردد.
وي با اشاره به وظايف قانوني اين دستگاه يادآور شد: در هيچ كجاي دنيا سابقه ندارد كه يك دستگاه تا به اين حد داراي استقلال باشد و حتي رئيس جمهور هم نتواند هيچ دستوري را به قوه قضائيه بدهد.
آملي لاريجاني تصريح كرد: در دستگاه قضايي قضات فاضل و دانشمند و با شخصيتي داريم كه تابع اين و آن نيستند و با سابقه بيش از 30 سال هنوز در خانه هاي استيجاري زندگي مي كنند در صورتي كه مي توانستند همان چيزي را كه بعضي ها حلال مي دانند به عنوان يك قاضي استفاده كنند. وي گفت: قضاتي كه فقر علمي و شخصيتي دارند و يا گوهر عظيم قضاوت را به اندك بهاي دنيوي مي فروشند بدانند كه دچار لغزشند. وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري خطاب به مسئولان دستگاه قضايي افزود: همه حكومت و مومنان بايد براي تقويت دستگاه قضايي بسيج شوند كه اگر دستگاه قضا عزمش را جزم كند و قضات عالم و شجاع را به منصب قضاوت بنشاند وضع كشور بهتر خواهد شد.
رئيس قوه قضائيه در ادامه از حوزه و دانشگاه خواست كه بهترين فرزندان و نيروي انساني را براي دستگاه قضايي تربيت كنند؛ زيرا اين دستگاه به نحوي وظيفه دارد تا دماء و اموال و اعراض مومنان را حفظ كند.
وي با اشاره به سخنان امام خميني(ره) در اوايل انقلاب خطاب به روحانيون مبني بر قبول وظيفه در دستگاه قضايي بيان كرد: واجب كفايي است كه حوزه علميه نيازهاي قضايي كشور را برطرف كند. حوزه هاي علميه تاكنون نسبت به اين مساله كوتاهي هايي داشته اند.
وي خاطر نشان كرد: ما نمي خواهيم به قوه قضائيه مجتهد تحويل دهند ولي مي توان يك مقلد عالم با مهارت تربيت كرد. اگر يك قاضي فقه را نداند نمي تواند قضاوت كند.
آملي لاريجاني افزود: به جاي اين كه همه به بحث طهارت و نجاست بپردازيم لازم است تعدادي از روحانيون با آموزش هاي لازم و مقدمات كافي براي امر قضا تربيت شوند.

 



ثبت نام ازكانديداهاي انتخابات مجلس نهم امروز آغاز مي شود

سرويس سياسي-
ثبت نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم از امروز آغاز مي شود.
براساس اطلاعيه شماره 5 ستاد انتخابات وزارت كشور، ثبت نام از كانديداها به مدت 7 روز يعني از سوم دي ماه تا دهم دي ماه ادامه دارد و كانديداهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي توانند با مراجعه به ستادهاي انتخابات سراسر كشور اقدام به ثبت نام كنند.
مسئولان وزارت كشور پيش از اين اعلام كرده اند از افرادي كه نقص مدرك داشته باشند اساساً ثبت نام به عمل نخواهد آمد.
مدارك لازم براي ثبت نام چنين است:
1- اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير آن.
2- اصل شناسنامه عكسدار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن.
3- عكس جديد 4 در 3 ده قطعه (ترجيحاً با زمينه روشن).
4- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل كه معتبر باشد.
5- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي.
6- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
2- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.
3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.
4- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن.
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه
6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي.
7- حداقل سن، سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام.

 



اصلاح طلبان از عاقبت نافرجام تحريم انتخابات مي ترسند (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن فاش كرد يك دليل طفره رفتن اصلاح طلبان از تحريم علني انتخابات، ترس از بي اعتنايي مردم و هزينه هاي سنگين بعدي اين ماجرا براي جريان مذكور است.
«جرس» نوشت: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هفته گذشته اعلام كرد اين شورا تصميم گرفته ليست انتخاباتي ارائه نكند. از فحواي اظهارات رئيس دوره اي شورا معلوم بود او بر ايده عدم شركت در انتخابات تاكيد مي كند و مدافع تحريم فعال نيست. در بيانيه شوراي هماهنگي راه سبز اميد هم سخني از تحريم انتخابات به ميان نيامده و بر آن تاكيدي صورت نگرفته است اما بخش پاياني اين بيانيه حاوي راهكاري است كه به نوعي دعوت به تحريم فعال انتخابات را نشان مي دهد.
جرس اضافه كرد: تحليل مواضع گروه ها و چهره هاي اصلاح طلب داخلي و خارجي نشان مي دهد درباره اين كه عدم شركت به چه معني خواهد بود و مرز آن با تحريم انتخابات كجاست، ظاهرا هنوز توافقي حاصل نشده است. چهره هاي ارشد اصلاح طلب در داخل ايده عدم شركت در انتخابات را دنبال مي كنند ولي خود را هوادار تحريم نمي دانند در حالي كه رفتار و اعلام موضع گروه هاي اصلاح طلب خارج از كشور بيانگر دعوت آنها براي تحريم انتخابات است. تحليلگران مي گويند كه عدم استفاده از تعبير «تحريم انتخابات» توسط فعالان در داخل كشور به دليل هزينه هاي زيادي است كه چنين كنشي مي تواند براي آنها همراه بياورد. از ديد تحليلگران، طرح تحريم انتخابات اين ريسك را دارد كه اگر با اقبال عمومي روبرو نشود و نتواند يك موج اجتماعي حول خود ايجاد كند بسيار خطرناك خواهد بود و بي اعتباري اصلاح طلبان را بيشتر از پيش در معرض ديد همگان قرار خواهد داد.
اين پايگاه اينترنتي نوشت: ناظران مي گويند از آنجا كه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در واقع يك انتخابات محلي است و متغيرهاي بومي در آن تاثير فراوان وارد، بسياري از شهروندان در شهرهاي كوچك و روستاها به آن مي پيوندند و شركت در آن را حائز اهميت سياسي تلقي نمي كنند. برهمين اساس به نظر مي رسد كه چهره هاي اصلاح طلب در داخل كشور بيشتر متوجه ريسك ها و هزينه هاي احتمالي «تحريم انتخابات» هستند و ترجيح مي دهند كه دست كم در بازه زماني فعلي صرفا بر «عدم شركت در انتخابات» تاكيد كنند و سخني از «تحريم» به ميان نياورند.

 



روايت اكبر گنجي از نوكري اپوزيسيون براي آمريكا و اسرائيل (خبر ويژه)

«اپوزيسيون جمهوري اسلامي كاملا در خدمت آمريكا، اسرائيل و حتي رژيم هاي جنايتكار عربستان و بحرين قرار گرفته است.»
اكبر گنجي با تحليل دنباله روي هاي اپوزيسيون همسو با آمريكا و رژيم صهيونيستي - و لابد با استثنا كردن خود- به استدلال هاي اين جريان پرداخت و نوشت: اپوزيسيون همسو ]با آمريكا و اسرائيل[ مي گويند دولت هاي عربستان و بحرين، دوستان و متحدان دولت آمريكا هستند و دولت آمريكا، دشمن دولت ايران. در نتيجه دولت هاي سعودي و بحرين، دوستان و متحدان ما به شمار مي روند. ]و لابد دريافت يك ميليارد دلار از پادشاه سعودي، به فتواي وهابي ها حلال طيب است![
وي درباره اين اپوزيسيون همسو با آمريكا و اسرائيل تصريح كرد: آنها جز تسخير قدرت، سودايي نداشته و براي رسيدن به قدرت نشان داده اند كه حاضر به هر كاري هستند و حتي تا آنجا پيش رفته كه با متجاوزان خونخوار به ايران نيز در يك جبهه عليه ايران جنگيده و براي دولت هاي دشمن در ايران ترور و انفجار صورت مي دهند. دولت هاي عربستان و بحرين، استبدادي و سركوبگرند. رژيم آل سعود يكي از عقب مانده ترين رژيم هاي سياسي جهان است. هيچ نوع انتخاباتي نداشته است. در سال 2005 براي اولين بار و در سال 2011 براي دومين بار انتخابات شوراهاي شهر را، فقط و فقط با حضور مردان برگزار كرد. در انتخابات سال جاري، فقط 450 هزار نفر از جمعيت 27 ميليوني آن كشور شركت داشتند. رانندگي زنان در عربستان سعودي همچنان ممنوع است... وضعيت حقوق بشر دركشور 700هزار نفري بحرين نيز وخيم است. برخلاف ادعاي حاكميت بحرين، كميسيون مستقل تحقيق گفته است كه «شواهد صريحي مبني بر دخالت ايران در ناآرامي هاي بحرين وجود ندارد» رژيم بحرين با وارد كردن ارتش عربستان سعودي توانست اعتراض ها را سركوب كند. با اين همه، رهبران شوراي همكاري خليج فارس با صدور بيانيه جديدي- ضمن اشاره به وقايع بحرين- از ايران خواستند تا «دست از دخالت در امور داخلي اعضا بردارد. نهادهاي حقوق بشري- به عنوان مثال سازمان عفو بين الملل- نقض حقوق بشر در اين كشورها را بي طرفانه گزارش مي كنند، اما «اپوزيسيون همسو» چشم بر واقعيت هاي عربستان سعودي و بحرين مي بندد و خواستار بمباران سوريه- به نام دخالت بشردوستانه- است. ارتش سكولار مصر يكي از ارتش هاي متحد دولت آمريكا است. ارتش اين كشور به شدت مردم را سركوب مي كند. در اعتراض هاي روزهاي اخير نيز 14 تن را به قتل رسانده است. تصاوير مضروب كردن يك زن معترض و لباس از تن وي درآوردن در كف خيابان- در حالي كه دو نظامي وي را كشيده و ديگري با لگد بر شكم او مي كوبد، دردناك بود، اما صداي اعتراض «اپوزيسيون همسو» را در نياورد. اگر اين تصاوير متعلق به سوريه بود، جنجالي به راه مي انداختند. گنجي در اين نوشته كه در روز آنلاين منتشر شده، يادآور مي شود: مساله دولت هاي آمريكا و اسرائيل، دولت هاي سوريه و ايران است، نه عربستان سعودي و بحرين كه پايگاه هاي مهم آمريكا در آنها قرار دارد. نهادهاي حقوق بشري دائما به نقض حقوق بشر توسط دولت اسرائيل اعتراض مي كنند. اوباما چند روز پيش اعلام كرد كه هيچ يك از دولت هاي پيشين آمريكا به اندازه دولت او از دولت اسرائيل حمايت نكرده است. «اپوزيسيون همسو» نيز به همين اندازه در خدمت دولت اسرائيل بوده است. مگر براي اسرائيل در ايران ترور انجام نمي دهد؟ مساله اين است كه اين «راه طي شده» ]سازمان منافقين[ امروزه پيروان تازه كاري در ميان اپوزيسيون يافته كه بايد تا مدت ها نزد استادان اين روش كارآموزي كنند.
وي آنگاه با صراحت بيشتري، اپوزيسيون جمهوري اسلامي را به «همسويي و همكاري عملي با ناقضان حقوق بشر» متهم كرد و نوشت: نهادهاي حقوق بشري- به عنوان مثال سازمان عفو بين الملل- خواستار آن شده اند كه جرج بوش به دليل جرايمي كه در «جنگ عليه تروريسم» مرتكب شده- از جمله استفاده از شكنجه - بايد بازداشت شود. اين فقط يكي از جرايم جرج بوش بود. او فرمانده كل قوايي بود كه نظاميان تحت فرمانش به زنان عراقي تجاوز كردند، غير نظاميان را براي تفريح كشته و با اجساد آنها عكس يادگاري مي انداختند. سربازان آمريكايي يك گروه به نام «تيم كشتار» تشكيل داده و براي تفريح مردم غيرنظامي افغانستان را به قتل مي رساندند. نظاميان جنايتكار گفته اند كه نگاهداري بخش هايي از بدن كشته شدگان، مانند نگاهداري شاخ گوزن پس از شكار است. اما «اپوزيسيون همسو» در كل دوران بوش با او همسو و همكار بود. با دست راستي ترين بنيادها كار مي كرد و هيچ گاه حتي يك انتقاد از بوش و دولت اش در آن زمان مطرح نساخت. آيا با ناقضان حقوق بشر و متجاوزان جنايتكار مي توان در كشوري ديگر دموكراسي ساخت؟ اما قوي ترين ملاك براي شناخت «اپوزيسيون همسو»، نسبت آنها با رفتارهاي سركوبگرانه دولت اسرائيل است. به هيچ وجه حاضر به انتقاد از اين نوع اعمال دولت اسرائيل نيستند. اين گروه، هر گاه ادعايي در زمينه دفاع از حقوق بشر، دموكراسي، آزادي و اين نوع آرمان ها مطرح ساختند، از آنها بخواهيد كه يك مقاله به زبان انگليسي در انتقاد از اسرائيل منتشر كرده و در آن همان مواردي را كه سازمان ملل تاييد كرده، ذكر نمايند.

 



آقاي مرگ موش تحريم كرد! (خبر ويژه)

چند نماينده اسبق مجلس وابسته به گروهك هاي منحله خواستار تحريم انتخابات شدند.
اين عده كه شامل احمد سلامتيان(هوادار گروهك منافقين)، يوسفي اشكوري(مسافر كنفرانس برلين و سارق لباس روحانيت)، مزروعي و موسوي خوئيني و حقيقت جو(سه عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم)، اسماعيل گرامي مقدم(سخنگوي متواري حزب اعتماد ملي) و نورالدين پيرموذن مي شوند، همگي از كشور گريخته اند. آنها ادعا كرده اند انتخابات ديگر هيچ فايده اي ندارد و نبايد در آن شركت كرد. چهره شاخص اين گروه كه به همراهي پسر خود و اميرارجمند، بيانيه هاي منسوب به حزب مشاركت و سازمان مجاهدين(انقلاب) و «جوانان اصلاح طلب» و «شوراي هماهنگي» را به نگارش درمي آورند، رجبعلي مزروعي است ظاهرا تبديل به رابط جريان داخلي با محافل خاص اروپايي شده است. سياه بازي هاي او در مجلس به حدي مشمئزكننده بود كه بارها باعث سرشكستگي طيف متبوع خود شد و حتي به اعتراض رئيس مجلس ششم(كروبي) منجر گرديد. او گفته بود اگر مرگ موش را هم مجاني توزيع كنند، مردم براي آن صف مي كشند. از كلمات قصار ديگر او گفتن اين عبارت بود كه مگر مجلس ششم چقدر وقت و حوصله و تخصص دارد كه علاوه بر وظيفه نمايندگي به قراردادهاي نفتي و... نظارت كند؟!
خاطرنشان مي شود شماري از اين امضاكنندگان هم اكنون در خدمت برخي نهادهاي دون پايه آمريكايي به شكل روزمزدي گذران امور مي كنند هرچند كه وضعيت مزروعي و اميرارجمند متفاوت از بقيه است و در وسط بحران يورو، بودجه هاي هنگفتي را به بهانه اين كه تشكيلات و رسانه خرج دارد، از طرف اروپايي دريافت مي كند.

 



نبايد وقف خودم بشوم! (خبر ويژه)

دعوت از فائزه هاشمي براي شركت و سخنراني در نشست تخصصي «خاورميانه و چشم انداز حكومت هاي مردم سالار» كه روز سه شنبه 22 آذرماه در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت پذيرفته بود، اعتراض ها و انتقادات فراوان نيروهاي متعهد و انقلابي را به دنبال داشته و اين اعتراض ها كماكان ادامه دارد. در اين باره گفتني است كه خانم فائزه هاشمي يكي از همراهان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بوده و در آشوب هاي خياباني به نفع بيگانگان حضور چشمگير و فعالي داشته است تا آنجا كه فتنه انگيزي وي به دستگيري او از سوي مراكز اطلاعاتي و امنيتي نيز انجاميده بود و هم اكنون نيز پرونده خيانت مشاراليها در دستگاه قضايي مفتوح و در حال رسيدگي است. اكنون اين پرسش مطرح است كه چه كساني فائزه هاشمي را براي شركت و سخنراني در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام دعوت كرده اند؟ و از اين اقدام مجرمانه خود چه منظوري داشته اند؟ پاسخ به اين سؤال، مخصوصا از آن جهت حائز اهميت است كه فائزه هاشمي منهاي انتسابش به آيت الله هاشمي رفسنجاني يك فرد نه فقط معمولي، بلكه در سطحي بسيار نازلتر و پائين تر از افراد معمولي است. از سوي ديگر خانم فائزه هاشمي كمترين دانش و تخصص در موضوع مورد بحث يعني «خاورميانه و چشم انداز حكومت هاي مردم سالار» ندارد كه بهره گيري از تخصص وي، انگيزه دعوت از او باشد. اين نكته را به وضوح مي توان در مصاحبه فائزه هاشمي با خبرنگار سايت «جهان نيوز» و پاسخ هاي عوامانه و خنده داري كه به پرسش هاي خبرنگار داده است، مشاهده كرد. بنابراين به آساني مي توان نتيجه گرفت كه آقاي حسن روحاني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مركز تحقيقات استراتژيك اين مجمع غير از انتساب فائزه هاشمي به آيت الله هاشمي رفسنجاني هيچ توجيه ديگري براي دعوت از وي نداشته است. بديهي است كه اين توجيه نمي تواند توضيح قابل قبولي براي دعوت از يك مجرم امنيتي فاقد كمترين تخصص در نشست مورد اشاره باشد. پس انگيزه آقاي روحاني يا آيت الله رفسنجاني از دعوت فائزه هاشمي و فراهم آوردن فرصت سخنراني براي او چه بوده است؟! براي اين سؤال فقط يك پاسخ مي توان يافت؛ دهن كجي به ملت!
گفتني است روز 26 مردادماه سال 1368 آيت الله هاشمي رفسنجاني بعد از تنفيذ حكم رياست جمهوري خود از سوي رهبر معظم انقلاب طي سخناني گفته بود «اگر من در اينجا قسم خوردم كه وقف مي شوم ديگر مشكل است به مسائل شخصي بپردازم، غير از در حد چيزي كه توانم براي ايفاء مسئوليت باشد و اگر بخواهم براي شخص خودم ملاحظات فاميلي، دوستي، چيزهايي كه در انسان موثر است مسائل كشور را تحت تاثير اين ها قرار بدهم، من ديگر وقف مردم نيستم، آن وقت، وقف خودم مي شوم».

 



نويسندگان گويانيوز نفوذي كيهان هستند! (خبر ويژه)

يك همكار دايمي رسانه هاي ضدانقلاب معتقد است سايت گويانيوز چرك نويس حسين شريعتمداري است.
«امين-م» كه با سايت هايي نظير گويانيوز و ايران گلوبال و... همكاري مي كند با ابراز خشم نسبت به سوژه هاي گويانيوز براي روزنامه كيهان نوشت: سايت گويانيوز كه معرف حضور همگان است، در بالاي صفحه و در سمت راست آن، آگهي هاي سازمان سيا چاپ مي شود و همين امر بهانه به دست حسين شريعتمداري نيز داده است تا اين سايت را وابسته به سازمان سيا معرفي كند و جالب آنجاست كه هر روز نيز از اين سايت مطلب در روزنامه كيهان چاپ مي شود!
وي مي افزايد: جداي از تك نويسندگان مستقل و در ستيز مدني با جمهوري اسلامي، عمده نويسندگان اين سايت از اصلاح طلبان هستند. طيف ديگري از نويسندگان اين سايت كساني هستند كه از فضاي اين سايت براي دعواهاي گروهي و شخصي استفاده مي كنند. اين اقدام گويانيوز در دامن زدن به اغتشاشات ميان گروه ها و اشخاص، بزرگترين خدمت به رژيم اسلامي تلقي مي شود و ناب ترين سوژه ها را براي حسين بازجو]!؟[ فراهم مي كند.
اين همكار ادواري گويانيوز، در ادامه مطلب اعتراضي خود نوشته است، سمت چپ صفحه گويانيوز «دربست» در اختيار اصلاح طلبان است البته باز هم تكرار مي كنم اين جداي از نويسندگان و اشخاص مستقل مي باشد كه گاه و بيگاه براي خالي نبودن عريضه مطالبي از آنها در سايت گويانيوز چاپ مي شود. روزي نيست كه شريعتمداري مطلبي به نقل از سايت گويانيوز در كيهان چاپ نكند و در آن نقل قولها، مطالبي عليه اپوزيسيون در دستور كار نباشد، البته همه مطالب تخريبي چاپ شده در كيهان مستند و به نقل از گويانيوز مي باشد. در واقع گويانيوز تبديل به چرك نويس مشق شب شريعتمداري شده است و هر مطلبي در تخريب مبارزين اپوزيسيون ابتدا در سايت گويانيوز چاپ مي شود و فرداي آن روز با اندكي اديت، سر از كيهان جمهوري اسلامي درمي آورد.
نويسنده باهوش اين مطلب، سپس با اشاره به خودنمايي مضحك رضا ربع پهلوي در ادعاي شكايت عليه نظام نزد ديوان لاهه- كه مورد تمسخر محافل گوناگون اپوزيسيون هم قرار گرفت، چنين مي نويسد: مقالاتي در سايت گويانيوز عليه اظهارات آقاي رضا پهلوي با بغض و خشم فراوان قلمفرسايي شده كه به رژيم اطمينان مي دهد اين شكايت راه به جايي نخواهد برد. به احتمال قوي ]!![ اين مقالات طي روزهاي آينده دستمايه حسين شريعتمداري در تخريب آقاي رضا پهلوي خواهد بود. صبر مي كنيم ]![ و ادامه مطلب در مورد سايت گويانيوز را به پس از بازنشر مقالات مذكور در كيهان وا مي گذاريم. البته اين پيش بيني ما از نظر كيهان پنهان نخواهد ماند لذا ممكن است، براي در امان ماندن و لو نرفتن «چرك نويسان» خود در سايت گويانيوز، در بازنويسي و بازنشر اين مقالات چرك نويس، تجديدنظر نمايند]![

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14