(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 دی 1390- شماره 20104

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امضاي 5 يادداشت تفاهم همكاري بين ايران و ارمنستان
آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
نهم دي صف بين مردم و آنها كه در مسير مردم حركت نمي كردند را روشن كرد
احمدي نژاد: پرداخت يارانه به مردم قطعاً ادامه مي يابد
امام جمعه قم تاكيد كرد پرهيز از تبليغات مضر و هرگونه تخريب و بداخلاقي در انتخابات
براي رايزني درباره سوريه معاون وزير خارجه ايران به مسكو مي رود
حذف موضوع جزاير 3 گانه ايراني از بيانيه نشست شوراي همكاري خليج فارس
با نام هيسپان تي وي شبكه اسپانيايي زبان ايران آغاز به كاركرد
جاسوس دستگير شده سيا در ايران با انگليس هم در ارتباط بود
وليد جنبلاط به ايران مي آيد
ايران پايگاه اينترنتي سفارت انگليس در تهران را مسدود كرد
تدوين لايحه حمايت و پشتيباني از صنايع كوچك
در دهه پاياني ماه صفر 4 هزار هيئت به پابوسي حريم رضوي مي آيند
سرمايه گذاري 50ميليارد دلاري در درياي خزر
معرفي امام سجاد(ع) به جهانيان وظيفه ايرانيان است
افتتاح 3 سد تا پايان سال جاري
معاون وزير راه وشهرسازي: 165 بيمارستان در حال ساخت است
سهم نيم درصدي فعاليت هاي قرآني از بودجه سال 91
اخبار ادبي و هنري



با سفر رئيس جمهور كشورمان به ايروان صورت گرفت
امضاي 5 يادداشت تفاهم همكاري بين ايران و ارمنستان

ايران و ارمنستان 5 يادداشت تفاهم همكاري به منظور افزايش سطح روابط دو كشور به امضا رساندند.
اسناد همكاري ايران و ارمنستان از سوي مقامات عاليرتبه دو كشور و در حضور دكتر محمود احمدي نژاد و سرژسركيسيان به امضا رسيد.
يادداشت تفاهم كمك توسعه اي، پروتكل الحاقي موافقت نامه ساخت و بهره برداري نيروگاه برق آبي بر روي سد ارس، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه كار و امور اجتماعي، يادداشت تفاهم همكاري هاي زيست محيطي و يادداشت تفاهم همكاري بين موسسه هاي استاندارد دو كشور پنج سند همكاري مشترك بين ايران و ارمنستان بود كه به امضاي طرفين رسيد.
روساي جمهور ايران و ارمنستان در نشست مشترك هيات هاي عالي رتبه دو كشور نيز با اشاره به اين كه ظرفيت همكاري هاي اقتصادي تهران- ايروان چندين برابر ميزان كنوني است خواستار ارتقاي حداكثري تبادلات اقتصادي شدند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين نشست با اشاره به روابط دوستانه و صميمي دو ملت، اظهار داشت: عدالت، پاكي، صلح، زندگي سرشار از عزت و دوستي ارزش هاي مشتركي اند كه دو ملت ايران و ارمنستان به دنبال تعميق و گسترش آن در جهان هستند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه هيچ مانعي در مسير تحكيم مناسبات ايران و ارمنستان وجود ندارد، بر فعال تر شدن كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور و تسريع در اجراي توافقات دو جانبه تاكيد كرد.
سرژ سركيسيان نيز در اين نشست با اشاره به اهميت افزايش همكاري هاي همه جانبه دو كشور، گفت: به رغم بحران اقتصادي موجود در دنيا تعاملات و مبادلات اقتصادي و تجاري دو كشور رشد خوبي داشته و البته ظرفيت هاي همكاري بسيار بيشتر از سطحي است كه تاكنون محقق شده است.
رئيس جمهور ارمنستان اظهار داشت: با وجود فضاي سازنده و تفاهم بين ايران و ارمنستان دستيابي به چندين برابر سطح كنوني روابط دو كشور دور از دسترس نيست.
در آيين استقبال رسمي از دكتر محمود احمدي نژاد نيز كه از سوي «سرژ سركيسيان» رئيس جمهور ارمنستان در كاخ رياست جمهوري اين كشور در ايروان برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان، روساي جمهور دو كشور از يگان تشريفات حاضر در محل سان ديدند و سپس مقامات عالي رتبه همراه را به يكديگر معرفي كردند.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
نهم دي صف بين مردم و آنها كه در مسير مردم حركت نمي كردند را روشن كرد

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به پيام هاي مهم حماسه نهم دي ماه 88 گفت: نهم دي صف بين مردم و آنها كه در مسير مردم حركت نمي كردند را معلوم كرد، چه نخبگان بي بصيرت و چه ساكتين كه خدا آنها را هدايت كند كه حرف هاي دو پهلو مي زدند.
به گزارش ايسنا، آيت الله احمد جنتي در خطبه هاي دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به مساله دستگيري جاسوس سيا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: به وزارت اطلاعات و ديگر افراد دست اندركار در اين امر تبريك مي گويم؛ چرا كه اين طعمه خوبي بود كه به دستشان افتاد و اطلاعات زيادي دارد كه در محاكمات اطلاعات خود بايد بدهد و به نفع ما و به ضرر آمريكا است و شاهديم كه آمريكايي ها خيلي دردشان آمده است و حق شان است كه دردشان بيايد.
جنتي همچنين به سالگرد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: به دولت تبريك مي گوئيم كه پس از يك سال خدمات خوبي در اين راستا انجام داده و موفقيت هاي خوبي به دست آمده، البته طبيعي است كه كار به اين بزرگي با مشكلات و ضعف هايي روبرو بوده باشد كه بايد برطرف شود و شرايطي فراهم آورد تا اقشار گوناگون جامعه نان شب داشته باشند و گرسنه نمانند.
وي همچنين به سالگرد بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: يك سال از آغاز حركت بيداري اسلامي در منطقه مي گذرد كه در اين مدت كوتاه دو، سه ديكتاتور خبيث را نابوده كرده، از جمله در تونس، مصر و ليبي. ديكتاتورهاي ديگر در نوبت هستند. از جمله در يمن و بحرين و جاهاي ديگر كه ديكتاتورها حاكم هستند، انشاءالله قدرت مردم سركار آيد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به عقب نشيني آمريكا در عراق پس از گذشت هشت تا نه سال خاطرنشان كرد: ساليان طولاني در عراق جنايت كرده اند و در طول اين دوران هزاران كشته و ده ها هزار مجروح از خودشان و صدها هزار كشته و مجروح از مردم عراق به بار آوردند كه جز رسوايي و محكوميت براي آنها چيزي نماند. پس به دولت و مردم عراق تبريك مي گوييم كه با مقاومت خود آنها را بيرون كردند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران همچنين به سالگرد نهضت سوادآموزي اشاره كرد و گفت: هفتم دي سالگرد تاسيس نهضت سوادآموزي به دستور امام(ره) است و شاهديم كه موفقيت هاي چشمگيري داشته؛ چرا كه در آن زمان 47 درصد باسواد و امروز 78 درصد باسواد در كشور داريم.
جنتي همچنين به بيست و هفتم آذر سالگرد شهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و گفت: وحدت دانشگاه و حوزه اگر به خوبي تقويت شود، گرچه موفقيت هايي داشته، باعث تحول در علوم انساني مي شود و از طريق وحدت حوزه و دانشگاه است كه تحول در علوم انساني برقرار خواهد شد.
وي در ادامه به در پيش رو بودن سالگرد نهم دي اشاره و خاطر نشان كرد: نهم دي روزي ماندني در تاريخ ما و از ايام الله است؛ چرا كه مدت ها بود دشمن از بيرون نقشه مي كشيد تا بتواند براندازي كند و به بهانه تقلب در انتخابات فتنه به پا كرد، تا نظام را سرنگون كند كه اين حركت ها نشان مي دهد اين ها تا آخر دنيا آدم نمي شوند، در حالي كه بايد بدانند كه خداوند اجازه نمي دهد به مظلومين دنيا حاكم شوند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به اين كه عده اي در كشورمان ابزار دست دشمنان شده اند و آگاهانه يا ناآگاهانه در مسير آنها گام برداشته اند، تصريح كرد: برخي به اشتباه خود پي بردند و برخي به گمراهي خود ادامه دادند و اينها باعث شد تا وضع فوق العاده و عجيبي در كشور كه در تاريخ انقلاب اسلامي بي سابقه بود پديد آيد كه بايد جواب آنها داده مي شد، البته نه با تفنگ و شلاق و حكومت نظامي، بلكه با حركت مردمي و ديديم كه مردم ما در برابر توهين به امام حسين(ع)، عاشورا و ارزش ها و امام(ره) و آتش زدن مسجد و كارهاي اين چنيني تحمل نكردند و وقتي ديدند اساس دين زير سوال برده شده است، ديگر برايشان اين قشر و آن قشر و اين جريان و آن جريان مطرح نبود و در سراسر كشور به صورت باور نكردني حضور پيدا كردند و شعارهايشان نشان داد كه به ولايت فقيه، انقلاب، نظام و امام اعتقاد دارند و در حركتي چند ساعته تمام آتش فتنه ها را خاموش كردند.
جنتي در ادامه با بيان اين كه امام حسين(ع)، خداي امام حسين(ع) و بندگان خدا كمك كردند تا فضاي كشور پس از ماجراي فتنه آرام شد، افزود: نهم دي براي ما چند پيام داشت؛ از جمله اين كه نشان داد همه مردم از همه اقشار به نظام و اسلام و ولايت فقيه وفادارند و اختلافي بين اكثريت قاطع جامعه در اين ارتباط وجود ندارد.
وي با اشاره به اين كه پيام ديگر نهم دي اين بود كه نظام چنين ضعيف نيست كه با يك آشوب و حركت خياباني از پا دربيايد، تصريح كرد: نظامي كه بيش از 32 سال روي پا ايستاده و دشمن را سركوب كرده است، با چند اغتشاش گر از پا درنمي آيد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با بيان اين كه پيام ديگر 9 دي، نشان دادن بيزاري مردم از فتنه گران بود، گفت: نهم دي صف بين مردم و آنها كه در مسير مردم حركت نمي كردند، را معلوم كرد، چه نخبگان بي بصيرت و چه ساكتين كه خدا انشاءالله هدايت شان كند كه حرف هاي دو پهلو مي زنند.
جنتي پيام ديگر نهم دي را اين دانست كه مردم هميشه در صحنه حضور دارند و گفت: مردم هميشه در صحنه حاضر هستند و اين دفعه آخر نيست و اگر در آينده فتنه اي از اين قبيل برپا شود و به اصل نظام، انقلاب و مردم خدشه وارد شود مردم آن را عقب خواهند زد.
وي نشان دادن هوشياري مردم را از ديگر پيام هاي نهم دي دانست و افزود: مردم ما هوشيار هستند و با چند شعار و بيانيه گمراه نمي شوند؛ چرا كه 30 سال است مردم در اين راه تجربه دارند و با بيانيه هاي شماره 1 ، 2 ، 3 و 4 گمراه نمي شوند و غباري كه برخاست و فتنه گران خواستند از آن به مقصد خود برسند توسط مردم فرو نشست، پس تا اين مردم هستند نظام، انقلاب و اسلام بيمه شده خدايي است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه خطبه هاي اين هفته نمازجمعه به انتخابات پيش روي مجلس نهم اشاره كرد و افزود: از فردا ثبت نام ها شروع مي شود و با توجه به اهميت جايگاه مجلس در رأس قانون گذاري و نظارت بر اجراي قانون و همچنين واسطه بودن نمايندگان مجلس بين نظام و مردم بايد نمايندگاني به مجلس راه پيدا كنند كه جايگاه مجلس را درك كنند و مجلسي را كه مدرس مي خواست به پا كنند يعني مجلس ضداستكبار، مردمي، علاقمند به ارزش ها، امام و ولايت فقيه و عامل به احكام اسلام در زبان، عمل و دل.
جنتي افزود: كساني كه مي خواهند ثبت نام كنند، ابتدا بايد ماده 28 قانون اساسي را در مورد شرايط داوطلبان بخوانند و اگر بين خود وخداي خود متوجه شدند، شرايط لازم را ندارند، نيايند و آبروي خود را نريزند و همين طور وزارت كشور و شوراي نگهبان و مردم را معطل خود نكنند. البته آنها كه صلاحيت دارند، حتما بيايند و در رسانه ها بايد تشويق به حضور شوند و مطمئن باشند اگر صلاحيت داشته باشند، امكان ندارد، رد صلاحيت شوند، اما ممكن است اشتباهاتي پيش آيد كه خودشان بايد از حق شان دفاع كنند و اعتراض كنند كه در اين صورت پذيرفته مي شود.
وي در پايان خطبه هاي دوم به حضور اكثريت مردم در انتخابات آينده اشاره كرد و گفت: نهم دي و امثال آن سبب نااميد شدن دشمنان مي شود و آنها همچنان سعي دارند آنطور جلوه دهند كه مردم در انتخابات شركت نمي كنند و آن را تحريم خواهند كرد و اگر مردم مثل انتخابات رياست جمهوري حضور حداكثري را داشتند، مسئله تقلب را مطرح كنند، پس بايد با هوشياري نقشه هاي دشمن را كور كنيم و حضور داشته باشيم و با آراي خود به مجلس خوبي رأي بدهيم.
جنتي همچنين با تسليت به مناسبت شهادت امام زين العابدين گفت: تا مي توانيد از صحيفه سجاديه كه بهترين يادگار از ائمه اطهار است، غفلت نكنيد، به خصوص از دعاي چهل و هشتم اين صحيفه.
امام جمعه موقت تهران با تبريك به مناسبت ميلاد حضرت مسيح(ع) گفت: حضرت مسيح يك پيامبر مظلوم بود كه سر تا پايش پاكي، هدايت، صفا و خداپرستي بود و گرفتار افرادي شد كه خود را مدعي پيروي از او مي دانستند و بالاترين جنايات را در زمين انجام دادند و اميدواريم كه هدايت شوند و به اسلام گرايش پيدا كنند و دعوت مسيح را بپذيرند.
وي همچنين به سالگرد تاسيس حفاظت فرودگاه ها به دستور امام(ره) اشاره كرد و گفت: برادران جان بر كف سپاه پاسداران با حضور خود براي حفاظت فرودگاه ها خدمات ارزنده اي انجام مي دهند كه از آنها تشكر مي كنيم.
به گزارش ايسنا، آيت الله جنتي در خطبه هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران به فلسفه جهاد در رابطه با كلمه حق اشاره كرد و گفت: خداوند در مقابل نعمت ها و رحمت هايي كه در مقابل انسان گذاشت از او خواست تا خداپرست باشد يعني غيرخدا را نپرستد و براي خدا شريك قائل نشود.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در ادامه به عواملي كه بشر را از خدا دور مي كند، اشاره كرد و گفت: عوامل دوري بشر از خداوند كم نيستند و غير از شيطان، نفس اماره درون انسان، شهوات جنسي، مال وجاه و مقام و... انسان را محاصره مي كنند كه در اين راستا خداوند از رحمت خود، پيامبر و كتاب آسماني را جهت هدايت و نجات انسان ها فرستاد و خداوند اجازه مي دهد كه پيامبران با كسب قدرت تواني پيدا كنند تا پيام خداوند را به گوش بندگان او برسانند و در اين راستا جواب شمشير را با شمشير و جواب قدرت را با قدرت بدهند تا لااله الا الله خاموش نشود.
وي با بيان اين كه جهاد دو وجه دارد؛ وجه دفاعي و ابتدايي، توضيح داد: جهاد دفاعي آن است كه دشمن به ما حمله كند و اكثر جنگ هاي اسلامي دفاعي بوده است، البته اين به اين معنا نيست كه عده اي مسلمان دور خود جمع كنيم و ديگران را به حال خود بگذاريم، بلكه بايد به داد ديگران برسيم و صداي توحيد را به گوش بندگان خداوند برسانيم و در اين راستا موانع سر راه را برداريم. در اين صورت وقتي مردم پيام خدا را شنيدند، ديگر در پذيرش آن اجبار نيست؛ اما اگر عده اي مانع رساندن پيام خدا به مردم شوند بايد مقابله كرد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با بيان اين كه عده اي مرعوب غرب شده اندكه مي گويند اسلام با شمشير جلو رفت و تبليغ كرد و باعث شدند تا مردم اروپا و غرب از اسلام دور شوند، گفت: عده اي هم در جامعه اسلامي خودمان مرعوب اين گفته شده اند كه جنگ هاي اسلامي، دفاعي است و اسلام جنگ ابتدايي ندارد و به آيه «لااكراه في الدين» اشاره مي كنند و معتقدند اگر كسي به جنگ مسلمانان نيايد، مسلمانان حق ندارند، جنگ كنند و اين اشتباهي بزرگ در فلسفه جهاد اسلامي و تفسير آيه «لااكراه في الدين» است.
وي افزود: «لا اكراه في الدين» به اين معنا نيست كه نرويد و نجنگيد، بلكه براي رساندن پيام توحيد به مردم بايد حركت كرد و به اين معناست كه دين اكراه بردار نيست و يك امر قلبي است و نمي توان در قلب كسي به زور ايمان وارد كرد. پس به اين معنا نيست كه مسلمانان حق ندارند براي ابلاغ دعوت خود و نجات مردم بجنگند و موانع را از سر راه بردارند تا دعوت خود را ابلاغ كنند.

 



احمدي نژاد: پرداخت يارانه به مردم قطعاً ادامه مي يابد

رئيس جمهور گفت: سياست قطعي دولت اين است كه سياست اجراي هدفمندي يارانه ها به همين روش ادامه يابد.
محمود احمدي نژاد كه روز پنج شنبه به ديدار چهره به چهره با مردم شرق تهران رفته بود، اضافه كرد:
گامهاي بعدي طرح هدفمندي يارانه ها از جمله گام دوم در دست بررسي است و هنگامي كه به نتيجه عملي برسد، مردم را در جريان جزئيات آن قرار خواهيم داد؛ طرحهاي دولت به دليل اينكه براي مردم است همراه با مردم اجرا خواهد شد و اين به آن دليل است كه معتقديم اقدامات دولت بدون مردم بي معنا خواهد بود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا قرار است يارانه به برخي از خانوارها اختصاص نيابد، گفت: در حال حاضر 75ميليون ايراني يارانه دريافت مي كنند كه برخي از خانوارها در حقيقت به اين يارانه نيازي ندارند و فكر مي كنم برخي افراد به خاطر انتشار برخي اخبار غيرواقعي و پيش بيني هاي نادرست، نگران شده و براي دريافت يارانه اقدام كردند اما امروز با اجراي موفق اين طرح معلوم شد كه بسياري از آن پيش بيني ها غيرواقعي بوده است.
رئيس جمهور تصريح كرد: قرار است با خانوارهايي كه وضعيت بهتري دارند بر اساس اطلاعاتي كه جمع آوري شده، مكاتبه شود تا آنها در صورت تمايل از دريافت يارانه انصراف بدهند.
همچنين رئيس جمهور روز پنج شنبه در همايش مديران و فرماندهان قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا شركت كرد.

 



امام جمعه قم تاكيد كرد پرهيز از تبليغات مضر و هرگونه تخريب و بداخلاقي در انتخابات

امام جمعه قم بر لزوم پرهيز از تبليغات مضر و جلوگيري از هرگونه تخريب و بداخلاقي در انتخابات تاكيد كرد و گفت: تمامي جهانيان نظاره گر حضور مردم در انتخابات مجلس هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم با اشاره به آغاز ثبت نام كانديدا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از امروز به تفاوت هاي اين انتخابات با انتخابات سال هاي قبل اشاره كرد و اظهار داشت: بعد از جريان فتنه 88 اين اولين انتخاباتي است كه در كشور برگزار مي شود و حساسيت آن خيلي زياد است.
وي اضافه كرد: تمام جهان نظاره گرند كه فهم و شعور بالاي ملت ايران را در اين انتخابات ببينند و هرچه حضور مردم در اين انتخابات قويتر و گسترده تر باشد عزت و آبروي نظام اسلامي را در دنيا چند برابر خواهد كرد.
امام جمعه قم حضور همراه با رفاقت و تامين امنيت انتخابات را لازمه كار انتخابات مجلس شوراي اسلامي دانست و با تاكيد بر لزوم پرهيز از تبليغات مضر گفت: اين انتخابات نبايد با مسائل ديگري آميخته شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اين كه در انتخابات نبايد حرمت افراد را بشكنيم گفت: هر نوع تخريب و بداخلاقي در انتخابات، ما را از اهداف بلند اسلامي و ديني جدا مي كند.
حسيني بوشهري تاكيد كرد: هركسي كه از مسير ارزشهاي اسلامي عدول كند مردم دست رد بر سينه او مي زنند.
امام جمعه قم از روز 9 دي به عنوان يوم الله و روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت ياد كرد و افزود: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين روز هويت حقيقي انقلاب و احساس وظيفه مردم در روز خطر تجلي يافت. و اين حضور نشان داد كه هر جا نياز براي حفظ كيان انقلاب باشد ملت رشيد و مقاوم ما حضور جدي خواهد داشت.
آيت الله حسيني بوشهري تاكيد كرد: برخي افراد در روز عاشورا هتاكي را به جايي رساندند كه به ساحت قدسي اباعبدالله الحسين(ع) جسارت كردند و ملت وقتي ديدند هويت ديني و اسلامي آنها زير سؤال مي رود وارد صحنه شدند و كاري كردند كه دشمنان از كرده خود پشيمان شدند.
امام جمعه قم به تحولات اخير كشور عراق به ويژه خروج نظاميان اشغالگر از اين كشور اشاره كرد و افزود: آمريكايي ها برنامه هاي زيادي براي حضور در خاورميانه، تسلط بر نفت و اشراف اطلاعاتي بر كشورهاي منطقه تدارك ديده بودند اما شكست خوردند.
وي با اشاره به وقوع 18 انفجار در روز گذشته در عراق، تصريح كرد: پيام انفجارها اين است كه آمريكا و مزدوران آنها مي خواهند بگويند كه اگر از اين كشور خارج شوند عراقي ها امنيت نخواهند داشت و تاسف بارتر اين است كه اين انفجارها با پول ملت عليه مردم و توسط افرادي كه در دولت جايگاهي داشتند انجام شده است.

 



براي رايزني درباره سوريه معاون وزير خارجه ايران به مسكو مي رود

معاون وزير خارجه كشورمان براي رايزني درباره موضوع سوريه به مسكو سفر مي كند.
حسين اميرعبدالهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان به منظور رايزني با همتاي روسي خود در خصوص تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا دوشنبه (پنجم دي ماه) به مسكو سفر مي كند.
وي پيش از اين نيز به كشورهاي امارات، قطر، عمان و كويت سفر و با مقامات اين كشورها در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي به رايزني و تبادل نظر پرداخت.
بنابراين گزارش هزاران نفر از مردم سوريه نيز در حمايت از بشار اسد با پرچم هاي سوريه به خيابان آمدند و توطئه هاي غرب و كشورهاي عربي با همراهي تركيه را در اين كشور محكوم كردند.
سوري ها در اين راهپيمايي در حالي كه پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران، روسيه، چين و حزب الله را در دست داشتند تاكيد كردند كه از حكومت اين كشور حمايت خواهند كرد.
تاكيد مقامات سوريه
بر پيگيري موضوع مهندسان ايراني
در همين حال وزير نيروي سوريه در تماس تلفني با «محمدرضا رئوف شيباني» سفير كشورمان در دمشق، از ربوده شدن پنج نفر از تكنسين هاي ايراني شاغل در پروژه ساخت نيروگاه 450 مگاواتي شهر حمص ابراز تاسف كرد.
وي تاكيد كرد: دولت سوريه تمام سعي خويش را در جهت آزادسازي هرچه سريعتر شهروندان ايراني به كار خواهد گرفت.
از سوي ديگر مسئولان وزارت خارجه سوريه نيز در تماسي با شيباني اقدامات صورت گرفته از سوي دولت اين كشور را به اطلاع سفير كشورمان رساندند و تاكيد نمودند كه اقدامات ضروري جهت آزادي فوري تكنسين هاي ايراني را با هماهنگي نهادهاي مسئول و ذيربط به عمل خواهند آورد.
پنج مهندس ايراني شاغل در نيروگاه 450 مگاواتي «جندر»، صبح روز سه شنبه 20/12/2011 ساعت 30:6 هنگامي كه عازم محل كار خود بودند، توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

 



حذف موضوع جزاير 3 گانه ايراني از بيانيه نشست شوراي همكاري خليج فارس

در بيانيه پاياني نشست كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در رياض مسئله جزاير 3 گانه ايراني مطرح نشد.
به نوشته شماره ديروز روزنامه الوطن چاپ كويت در اينترنت، منابع عربي در خصوص علت مطرح نشدن قضيه جزاير سه گانه در اين بيانيه گفتند، حذف اين قضيه از بيانيه بنا به خواست مقامات اماراتي بوده است، چرا كه آنها رايزني با ايرانيها را براي دستيابي به راه حلي در اين خصوص آغاز كرده اند.
الوطن نوشت: قضيه جزاير سه گانه، بند ثابت دستور كار نشستهاي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس است و در تمامي اين نشستها بر حمايت از امارات در اين خصوص تاكيد مي شود.
به گفته اين منابع، اين قضيه در بيانيه پاياني نشست قبلي اين كشورها در ابوظبي نيز مطرح نشده است.

 



با نام هيسپان تي وي شبكه اسپانيايي زبان ايران آغاز به كاركرد

معاون برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در مراسم آغاز به كار شبكه اسپانيايي زبان هيسپان تي وي در تهران گفت: آمريكا حوزه آمريكاي لاتين را به حياط خلوت خود تبديل كرده است.
محمد سرافراز روز چهارشنبه سي ام آذرماه به سابقه حضور استعمارگرانه كشورهايي چون بريتانيا، فرانسه، اسپانيا، هلند و پرتغال در قاره آمريكا اشاره كرد و گفت: با شكل گيري كشور آمريكا در منطقه آمريكاي شمالي، اين كشور در عصر حاضر روند استعمار در اين قاره را به تنهايي به عهده گرفت؛ به گونه اي كه اين كشور، حوزه آمريكاي لاتين را به حياط خلوت خود تبديل كرد.
وي گفت: «شبكه تلويزيوني هيسپان تي وي دوازدهمين شبكه بين المللي اسپانيايي زبان در دنياست كه با هدف ايجاد پل ارتباطي بين ايران و خاورميانه با كشورهاي آمريكاي لاتين راه اندازي شده است.»
محمد سرافراز گفت: « شبكه هيسپان تي وي روي پنج ماهواره قابل دريافت است كه از اين ميان دو ماهواره منطقه اروپا، دو ماهواره حوزه آمريكاي لاتين را پوشش مي دهند و يك ماهواره نيز به آمريكا اختصاص دارد.»
سرافراز از ايالت هاي نيو مكزيكو، نوادا، آريزونا و كاليفرنيا از جمله ايالت هاي آمريكا نام برد كه در گذشته نه چندان دور به كشور مكزيك تعلق داشتند، اما به خاطر استعمار آمريكا از مكزيك جدا شدند و به ايالات متحده پيوستند.
وي در ادامه با بيان اين كه كشورهاي آمريكاي لاتين روحيه استقلال طلبي خود را حفظ كرده و داراي فرهنگ و آداب و رسوم مشترك هستند، گفت: «هم اكنون حدود 20 كشور اسپانيايي زبان در آمريكاي لاتين وجود دارد و در كشور آمريكا نيز پنج ميليون نفر به زبان اسپانيايي سخن مي گويند.»
سرافراز جمعيت افرادي را كه در آمريكاي لاتين به زبان اسپانيايي سخن مي گويند 600 ميليون نفر برآورد كرد و گفت: «اگر جمعيت برزيل را كه به زباني مركب از پرتغالي و اسپانيايي سخن مي گويند، به اين جمعيت اضافه كنيم، جمعيت مردمي كه به زبان اسپانيايي سخن مي گويند به 800 ميليون نفر مي رسد.»
معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما در ادامه خاطر نشان كرد: هم اكنون 11 شبكه بين المللي اسپانيايي زبان وجود دارد، اما بيشتر اين رسانه ها همسو با سياست هاي استعمار اقدام به پخش برنامه مي كنند.
سرافراز ويژگي اين شبكه ايراني را ايجاد پل ارتباطي بين ايران و خاورميانه با حوزه آمريكاي لاتين و انعكاس تحولات جهان از ديدگاه ايران به مخاطبان برشمرد و تاكيد كرد در گام نخست برنامه هاي اين شبكه به صورت 16 ساعته پخش و هر دو ساعت يك بخش خبري پخش مي شود.
وي افزود: طي يك ماه آينده ساختمان اين شبكه به بهره برداري مي رسد و برنامه هاي اين شبكه اسپانيايي زبان نيز 24 ساعته خواهد شد.
وي در عين حال خاطر نشان كرد كه هيسپان تي وي منحصر به برنامه هاي خبري نيست و توليد و پخش برنامه هاي مستند از كشورهاي آمريكاي لاتين و نيز پخش مجموعه ها و فيلم هاي تلويزيوني ايراني به زبان اسپانيايي را نيز در دستور كار دارد.
سرافراز افزود: «سريال ايراني مريم مقدس نخستين مجموعه اي است كه به خاطر تقارن افتتاح اين شبكه با آغاز سال نوميلادي از شبكه اسپانيايي هيسپان تي وي پخش مي شود.»
معاون برون مرزي سازمان صداو سيما در ادامه اين مراسم در پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران گفت كه صدا و سيما راه اندازي شبكه هاي جديد تلويزيوني به ديگر زبان ها را نيز در دستور كار دارد.
وي هيسپان تي وي را ششمين شبكه برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران عنوان و خاطر نشان كرد كه اين معاونت تاكنون شبكه هاي الكوثر، سحر، پرس تي وي، العالم، آي فيلم را راه اندازي كرده است كه تنها شبكه سحر به 6 زبان برنامه پخش مي كند.

 



جاسوس دستگير شده سيا در ايران با انگليس هم در ارتباط بود

شبكه پرس تي وي از ارتباط جاسوس دستگير شده سيا، با يك شركت نظامي وابسته به وزارت دفاع انگليس خبر داد.
شبكه خبري «پرس تي وي» گزارشي منتشر كرد كه در آن از ارتباط «امير ميرزا حكمتي» جاسوس سازمان سيا كه هفته گذشته در ايران دستگير شد از شركت تجهيزات نظامي «بي اي اي سيستمز» انگليس كه با وزارت دفاع اين كشور در ارتباط است، دستور مي گرفته است.
پرس تي وي در گزارش خود آورده است: هم شركت انگليسي «بي اي اي سيستمز» و هم سازمان سيا با وي تماس گرفته بودند و او را براي انجام ماموريت به شدت محرمانه اي كه شامل رفتن حكمتي به واشنگتن براي گرفتن يك سري اطلاعات و اعزام به افغانستان و انجام يك سري اقدامات محرمانه در پايگاه نظامي بگرام افغانستان و پس از آن سفر به عراق، ايران و امارات به عنوان بخشي از اين ماموريت محرمانه به خدمت گرفته بودند.
اين گزارش در ادامه تاكيد كرد: افشاي اين اطلاعات دليل ديگري است در جهت اثبات اين موضوع كه انگليس و آمريكا و نهادهاي اطلاعاتي نظامي وابسته آنها همكاري نزديكي با يكديگر براي انجام عمليات خرابكارانه در داخل ايران دارند و تمام اين اقدامات را براي بر هم زدن ثبات در اين كشور و به غارت بردن منابع عظيم منطقه خليج فارس صورت مي دهند.
براساس اين گزارش، «جان ساورز» رئيس سرويس جاسوسي انگليس سال گذشته اعلام كرده بود؛ ديپلماسي براي متوقف كردن ايران از ادامه برنامه هسته اي اين كشور كافي نيست و اقدامات بيشتري بايد صورت گيرد.
«امير ميرزا حكمتي» تبعه آمريكايي ايراني الاصل روز شنبه گذشته با اتهام جاسوسي براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا سيا) توسط دولت ايران بازداشت شد.
بنابر اعلام مقامات كشورمان، امير ميرزا حكمتي قصد داشته با نفوذ به وزارت اطلاعات ايران، اطلاعات غلط در اختيار مقام هاي ايران قرار دهد و شبكه سوم صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز پس از بازداشت پهپاد انساني سازمان سيا (جاسوس آمريكايي) در ايران، مشروح اعترافات وي را پخش كرد.

 



وليد جنبلاط به ايران مي آيد

سفير ايران در لبنان گفت وليد جنبلاط به ايران مي آيد.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان روز پنجشنبه با وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست پيشرو ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و آخرين تحولات سوريه گفت وگو كرد.
وليد جنبلاط در اين ملاقات با اشاره به تحولات سوريه، بر لزوم تقويت گفت وگو بين دولت و معارضه تاكيد كرد.
وي با اشاره به نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در منطقه، ابراز اميدواري كرد ايران و روسيه بتوانند نقش مهمي براي خروج سوريه از بحران ايفا كنند.
سفير جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن تاكيد بر لزوم تقويت وحدت و انسجام بين ملت هاي منطقه اظهار داشت: توسعه عدالت و تقويت وحدت از اصول ثابت جمهوري اسلامي ايران بوده و در اين راستا رايزني هاي مستمري با كشورهاي منطقه از جمله كشورهاي حوزه خليج فارس داريم.
ركن آبادي با اشاره به تحولات سوريه اظهار داشت: ناامني در سوريه تاثير بسزايي در ناآرامي كل منطقه خواهد داشت و دخالت خارجي در تحولات داخلي سوريه موجب تشديد بيشتر بحران مي شود. اكنون عمده كشورهاي منطقه باور دارند موضوع تحولات سوريه، موضوع اصلاحات نيست بلكه هدف اساسي تضعيف محور مقاومت است.
وي ربودن مهندسين ايراني توسط گروه هاي تروريستي در سوريه را محكوم و آن را در تضاد با تمامي قوانين بين المللي دانست و اظهار داشت: اينگونه اقدامات به منظور تاثيرگذاري در مواضع حمايتي جمهوري اسلامي ايران از سوريه و تضعيف روابط اقتصادي دو كشور صورت مي گيرد و آنان تلاش دارند تا با اين اقدام مانع اجراي طرح هاي عمراني و عام المنفعه توسط جمهوري اسلامي ايران در سوريه شوند. تلاش ها براي آزادي آنان ادامه دارد و ان شاءالله به زودي آزاد خواهند شد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سفر وليد جنبلاط به ايران ابراز اميدواري كرد كه اين سفر در سال آينده ميلادي انجام پذيرد.

 



ايران پايگاه اينترنتي سفارت انگليس در تهران را مسدود كرد

مسدود شدن پايگاه اينترنتي سفارت انگليس در تهران خشم وزير خارجه اين كشور را برانگيخت.
آسوشيتدپرس روز جمعه از لندن گزارش داد: وزير امور خارجه انگليس روز پنجشنبه اعلام كرد ايران در اقدام تهاجمي خود عليه انگليس، دسترسي به يك پايگاه اينترنتي دولت انگليس را براي كاربران اينترنتي ايران مسدود كرد.
ويليام هيگ مدعي شد استفاده و دسترسي از پايگاه اينترنتي سفارت تازه بسته شده، انگليس در تهران توسط كاربران ايراني، عمداً توسط ايران غيرممكن شده است.
هيگ گفت: «اين اقدام مخرب و نسنجيده است. اين اقدام همچنين دسترسي به اطلاعاتي درباره سفر به انگليس را براي اتباع ايران دشوارتر مي كند.»
منابع داخلي در گفت وگو با كيهان اين خبر را تاييد كرده اند. انگليس خبيث ترين دشمن ايران ماه گذشته سفارتخانه ايران در لندن را در واكنش به خشم مقدس دانشجويان تعطيل كرد.

 



تدوين لايحه حمايت و پشتيباني از صنايع كوچك

آمل-خبرنگاركيهان:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از تدوين لايحه حمايت از صنايع كوچك در دولت خبر داد.
فخرالله مولايي در حاشيه آغاز به كار نخستين مركز خدمات كسب و كار شهرك هاي صنعتي مازندران در گفت وگويي با اشاره به اينكه لايحه حمايت و پشتيباني از صنايع كوچك به مجلس تقديم شده است؛ يادآور شد: بر اساس اين لايحه، صنعت و شهرك هاي صنعتي از حمايت هاي لازم برخوردار مي شوند.
وي با اعلام اينكه سازمان صنايع كوچك با توجه به افزايش ظرفيت هاي خود نياز به بودجه هاي كلان و اعتبارات مورد نياز دارد، گفت: يكي از مهمترين نكات در اين لايحه افزايش سهم اعتباري سازمان صنايع كوچك در بودجه كشور است.
مولايي با بيان اينكه افزايش اعتبارات عمراني استان ها نيز در رديف بودجه اين لايحه ديده شده است، افزود: تاكنون سهم بودجه استان ها از رديف اعتباري سازمان، سه درصد بود كه دولت با افزايش آن به حداقل پنج درصد موافقت كرده است.
وي افزود: اين ميزان بايد به شش درصد افزايش يابد تا مشكلات شهرك هاي صنعتي رفع شود.
گفتني است نخستين مركز خدمات كسب و كار شهرك هاي صنعتي استان مازندران با اعتبار 5/2ميليارد تومان احداث شده است.

 



در دهه پاياني ماه صفر 4 هزار هيئت به پابوسي حريم رضوي مي آيند

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: در دهه پاياني صفر، و همزمان با ايام شهادت امام رضا(ع) پيش بيني مي شود بيش از 4 هزار هيئت از خارج استان به پابوسي حريم رضوي مشرف شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين محمد مرويان ظهر ديروز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان كه در محل استانداري خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: امسال، و با توجه به برنامه ريزي هايي كه انجام شده است پيش بيني مي شود بيش از چهار هزار هيئت از خارج از استان خراسان رضوي و مشهد وارد اين شهر شوند.
مدير كل تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي در ادامه به لزوم همكاري ساير دستگاه ها در استان، و نيز خارج از استان براي ارائه خدمات به اين هيئت ها اشاره كرد و گفت: در طول سال كارگاه هاي آموزشي براي مديران هيئت هاي مذهبي در شهر مقدس مشهد برگزار مي شود كه بر اين اساس به آنان اطلاعات كافي براي ارائه خدمات مناسب به عزاداران داده مي شود.
مرويان افزود: اما در دهه پاياني صفر شاهد حضور هيئت ها و دسته جات عزاداري از ساير استان هاي كشور هستيم كه بر اين اساس دادن آگاهي به مسئولان امر در خارج از استان نيز از اهميت بسياري برخوردار است.
مرويان تاكيد كرد: در مراسم هاي عزاداري ايام محرم و صفر جدا از مراسم هايي كه براي عزاداري برگزار مي شود بايد توجه به مباحث فلسفي و توسعه فرهنگ عاشورايي نيز توجه كرد.
مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: در مراسم هاي عزاداري بايد در بستر زمان امروز گام برداشت.

 



براساس پيش بيني وزير نفت صورت مي گيرد
سرمايه گذاري 50ميليارد دلاري در درياي خزر

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس پيش بيني وزير نفت، اكتشاف نفت و گاز در درياي خزر 50ميليارد دلار سرمايه گذاري را پوشش مي دهد.
علي اصغر يوسف نژاد در گفت وگو با مهر اظهار داشت: در جلسه هفته قبل كميسيون، در حضور وزير صنعت، معدن و تجارت، وزير نفت به تفصيل راجع به اكتشاف ميدان نفتي در درياي خزر توضيح داد.
وي گفت: بحث اكتشاف ميدان هاي نفت و گاز در درياي خزر از سال هاي گذشته مطرح بوده است.
يوسف نژاد ادامه داد: شناسايي، اكتشاف و پيگيري براي اين ذخيره نفتي و گازي مي تواند براي استان مازندران به عنوان اقتصاد و براي كشور به عنوان يك ظرفيت فوق العاده مطرح باشد و اين اكتشاف را به فال نيك مي گيريم.
وي افزود: بايد مطالعات فازهاي بعدي اكتشافات با تامين اعتبار مناسب انجام شود.
يوسف نژاد اضافه كرد:اميدواريم علاوه بر آن چيزي كه وزير نفت براي مازندران اعلام كرده اقتصادي بودن و قيمت نهايي مدنظر قرار گيرد كه اگر اين اتفاق بيفتد حركت بسيار خوبي براي آينده استان و آينده نفت كشور رخ خواهد داد.

 



در همايش ملي انوار اخلاقي- عرفاني امام سجاد«ع» مطرح شد
معرفي امام سجاد(ع) به جهانيان وظيفه ايرانيان است

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
رئيس مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: معرفي شخصيت و آثار امام سجاد«ع» به جهانيان وظيفه تمام ايرانيان و دوستداران اهل بيت«ع» است.
آيت الله محمدحسن اختري در همايش ملي انوار عرفاني اخلاقي امام سجاد«ع» در بندرعباس افزود: مقدمات برگزاري همايش امام سجاد«ع» در سطح بين المللي با حضور برجسته ترين اساتيد و علماي جهان اسلام در حال انجام است و تاكنون فراخوان همايش در 300 موضوع مختلف ارسال شده و سعي داريم در اين همايش به تمام ابعاد شخصيتي و آثار امام سجاد«ع» بپردازيم.
وي به نقش سياسي امام سجاد«ع» اشاره كرد و گفت: نقش سياسي امام سجاد«ع» بعد از واقعه عاشورا آنچنان برجسته است كه باعث روسياهي خاندان بني اميه در طول تاريخ است.
در اين همايش مشاور وزير ارشاد و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با اشاره به نقش امام سجاد«ع» در زنده نگه داشتن آرمان هاي اسلام گفت: در آن زمان تعرض ها و تعدي هايي به قرآن صورت گرفت كه امام سجاد«ع» در اين زمينه با اعمال رفتارها توانست قرآن را به دست آيندگان برساند و انتقال صحيح مفاهيم قرآني را تضمين كرد. حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا ارباب سليماني افزود: اين امام بزرگوار با توجه به شرايط دوره زندگي خود مناسب ترين و بهترين شيوه اصلاحي جامعه آن روز را در پيش گرفت.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نيز گفت: شخصيت هاي معروف و بزرگ اهل سنت بر جايگاه والاي حضرت سجاد«ع» در فقه كثرت عبادت و ساير موارد تاكيد كرده اند. آيت الله غلامعلي نعيم آبادي پرداختن به مسئله عرفان ائمه اطهار«ع» را ضروري دانست و گفت: ما الگوهاي خود را به درستي به جوانان معرفي نكرده ايم و به همين دليل است كه برخي از جوانان به عرفان هاي كاذب روي آورده اند.
همچنين استاندار هرمزگان گفت: امام چهارم شيعيان بنيانگذار حركت مبتني بر جريان شناسي حق و باطل شناسي است و اگر آشكار كردن زواياي پنهان حادثه كربلا نبود چه بسا جامعه اسلامي هيچگاه به اين حقايق دست نمي يافت.

 



وزير نيرو خبر داد
افتتاح 3 سد تا پايان سال جاري

وزير نيرو از افتتاح 3 سد ديگر تا پايان سال جاري خبر داد.
مجيد نامجو در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از ابتداي سال جاري گفتيم كه ماهانه يك سد را افتتاح مي كنيم كه خدا را شكر اين مسئله عملي شد و تا پايان سال نيز 3 سد افتتاح خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه 2500 واحد نيروگاهي نيز وارد مدار كرده ايم افزود: وزارت نيرو 35 نيروگاه را براي واگذاري آماده كرده و به سازمان خصوصي سازي داده است كه سازمان خصوصي سازي نيز با توجه به شرايط بازار و جامعه كار را انجام خواهد داد.
وي اضافه كرد: از اين 35 نيروگاه واگذار شده و 10 نيروگاه هم آماده عرضه است كه سازمان خصوصي سازي بايد تاريخ آن را براساس شرايط بازار اعلام كند و مابقي هم در حال قيمت گذاري هستند كه به نظر مي رسد قيمت هاي تعيين شده هم قيمت هاي منطقي است.
نامجو در پاسخ به اين سوال كه آيا اين قيمت ها منطقي و مناسب است گفت: اين قيمتها منطقي است چرا كه سازمان خصوصي سازي علاوه بر فرستادن كارشناس از نظرات وزارت نيرو نيز استفاده مي كند و چون واگذاريها به صورت مزايده است همه چيز مشخص و روشن است.
نامجو در پاسخ به اين سوال كه آيا ماهانه شدن قبوض آب و برق منتفي است گفت: به هر حال 85 درصد از قبوض برق و آب در بخش صنعت ماهانه صادر مي شود اما در بخش خانگي يك هزينه اضافي به ما تحميل مي كرد تا اينكه ما قبض صادر كنيم.
نامجو در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخاب نماينده تام الاختيار براي در نظر گرفتن آب و برق مسكن مهر دير نبود و اصلا دلايل اين بحثها كه گفته مي شود در رساندن آب و برق قصور مي شود چيست؟ گفت: تنها جايي كه ما مشكل آب و برق داريم شهر پرند است كه براي اين شهر نيز طرح كلي آن را اجرا خواهيم كرد كه از سد ماملورينگ درحال اجراست تا آب به اين شهر برسد.
وي اضافه كرد: اما تنها مشكل مسكن مهر، آب و برق نيست چرا كه هرجا كه مردم ساكن شوند وزارت نيرو آب و برق آنجا را تامين مي كند.
نامجو خاطرنشان كرد: 400 ميليارد توماني كه سهم استانداران بود بايد به عنوان تامين زيرساخت به وزارت نيرو تحويل مي شد تمام آن پرداخت نشده است و آن 400 ميليارد توماني هم كه سهم وزارت نيرو بود بايد توسط فروش انشعاب تامين مي شد.
وي افزود: يعني خود مردم بايد بيايند اين انشعابات را خريداري كنند تا ما هم بتوانيم زيرساخت هاي آن واحدهاي مسكوني مهر را آماده كنيم.
وزير نيرو درباره تعيين تكليف بدهي 10 هزار ميليارد توماني به پيمانكاران گفت: 7 هزار ميليارد تومان بدهي هاي وزارت نيرو به پيمانكاران بدهي بانكي است كه دولت اعلام كرده تهاتر شده است و با فروش اموال و دارايي هايي كه به سازمان خصوصي سازي ارائه مي كند تهاتر مي شود.
وي ادامه داد: حدود 3 هزار ميليارد تومان از بدهي ها مي ماند و با توجه به اينكه همواره با پيمانكاران در حال انجام كار هستيم اين عدد را سعي كرديم فعلا ثابت نگه داريم.
وي گفت: بدهكاري ما به پيمانكاران به دليل پروژه هاي در دست اجرا و آغاز پروژه هاي جديد هيچگاه صفر نمي شود اما بايد اذعان شود كه بايد اين موضوع را منطقي كنيم.

 



معاون وزير راه وشهرسازي: 165 بيمارستان در حال ساخت است

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: هم اكنون 165 بيمارستان با 22 هزار تخت در سراسر كشور در حال ساخت است.
«محمدجعفر عليزاده» كه براي بازديد از مراحل احداث بيمارستان 160 تختخوابي آمل به مازندران سفر كرده است، روز جمعه به خبرنگار ايرنا گفت: ساخت اين تعداد بيمارستان جديد، يك ركورد بي سابقه بيمارستان سازي در كشور است.
وي ادامه داد: بخشي از اين تعداد بيمارستان در سفرهاي سه گانه هيئت دولت بررسي، كارشناسي و اجرايي شد و تعدادي هم مربوط به طرح هاي نيمه كاره و داراي مشكل بود كه در جريان سفرهاي مسئولان تعيين تكليف گرديد.
معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه از ابتداي امسال تاكنون 25 بيمارستان در سراسر كشور افتتاح شده است، اضافه كرد: تا پايان سال 91 تعداد بيمارستانهاي قابل افتتاح به 54 بيمارستان مي رسد.
معاون وزير راه و شهرسازي، سهم مازندران از بيمارستان هاي در حال ساخت در كشور را 10 بيمارستان با يك هزار و 500 تخت اعلام كرد و گفت: اين بيمارستانها در شهرستانهاي آمل، چالوس، قائمشهر، ساري و بهشهر در حال ساخت است.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
سهم نيم درصدي فعاليت هاي قرآني از بودجه سال 91

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:در بودجه سال 91 دولت سهم نيم درصدي فعاليت هاي قرآني را تصويب كرد.
به گزارش ايرنا، «سيدمحمدحسيني» در جمع مديران كانون هاي فرهنگي و هنري و مؤسسات قرآني سيستان و بلوچستان در زاهدان افزود: همان طور كه تاكنون در مقابل تحريم ها و فشارهاي اقتصادي و سياسي دشمن، استوار بوده و از مواضع خود دفاع كرده ايم بايد در عرصه فرهنگي با برخورداري از فرهنگي غني بويژه اسلام ناب محمدي(ص)، در دنيا منشأ خير و بركت باشيم.
وي بيان كرد: امروز نه تنها در كشور به محصولات پرجاذبه با مضامين عميق فرهنگي نياز داريم بلكه در مقابل سيل محصولات فرهنگي مخربي كه از مرزهاي كشور به داخل سرازير شده و به آساني در دسترس جوانان قرار گرفته است، بايد به نحوي عمل كرد كه جوانان كشش بيشتري به دستاوردهاي فرهنگي داخلي داشته باشند.
حسيني افزود: بايد همانطور كه در عرصه نظامي تاكنون مقتدر عمل كرده ايم و توان مقابله با هر برخورد نظامي را داريم، در عرصه فرهنگي نيز مقتدرانه و هوشمندانه عمل كنيم و سلاحي قوي براي نابودي دشمن در اختيار گيريم.
حسيني، كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد را بزرگترين و فراگيرترين شبكه فرهنگي و هنري كشور دانست و گفت: 12 هزار و 500 كانون فرهنگي و هنري مساجد در كشور فعال است كه بايد با حمايت دولت، خيرين و مردم به مراكز جذب و فعاليت گسترده جوانان تبديل شود.
وي افزود: دولت در بودجه سال 91 نيز سهم نيم درصد از بودجه را براي فعاليت قرآني تصويب كرد و در سه ماهه پاياني امسال نيز اعتبارات بخش قرآني از بودجه سال 90 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اختصاص خواهد يافت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مناطق مرزي همواره يكي از اولويت هاي اين وزارتخانه در تخصيص اعتبارات بخش ساخت و ساز مسجد و توسعه فعاليت كانون هاي فرهنگي و هنري آنها بوده است كه به طور قطع با برنامه ريزي انجام گرفته اعتبارات آنها افزايش خواهد يافت.

 



اخبار ادبي و هنري

پروژه جديد خانه سينما
در پي شكايت معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اقدام غيرقانوني خانه سينما براي تغيير اساسنامه، «كانون كارگردانان» با صدور بيانيه اي معاونت سينمايي را متهم به تلاش براي تعطيلي خانه سينما كرد!
بيانيه «كانون كارگردانان» در حالي صادر شد كه اساسا صدور چنين بيانيه اي، خلاف اساسنامه «كانون كارگردانان» است و اين كانون بايد مدافع حقوق كارگردانان باشد و نه مدافع عملكرد هيئت مديره خانه سينما.
بيانيه ياد شده واكنش برخي از اعضاء «كانون كارگردانان» را نيز برانگيخت.
«حبيب كاوش» يكي از اعضاي كانون كارگردانان گفت: صدور بيانيه كانون، حركتي شتابزده است كه شائبه به خطر افتادن منافع برخي از افراد را در شوراي مركزي كانون كارگردانان در ذهن تداعي مي كند.
«كانون كارگردانان» يكي از اصناف «خانه سينما» است كه اكنون كارگردانان سكولار و غربزده، مديريت كلان آن را برعهده دارند و همسو با پروژه هاي جنجال آفرين هيئت مديره «خانه سينما» عمل مي كنند. همين عملكرد نيز واكنش بدنه اصلي «كانون كارگردانان» به چنين شيوه مديريتي را برانگيخته است.
«خانه سينما» كه چندي پيش رسوايي حمايت از عوامل (مستند سازان) شبكه BBC فارسي را پشت سر گذاشته، مي كوشد تا در آستانه جشن هاي انقلاب اسلامي و جشنواره فيلم فجر، يك پروژه التهاب آفريني جديد را طراحي كند و از اصناف مختلف نيز در اين مسير كمك بگيرد. در اين پروژه سياسي، «خانه سينما» مي خواهد تا «قدرت چانه زني» خود را براي به «انحراف» كشاندن برگزاري جشنواره بالا ببرد. روزنامه «كيهان» در روزهاي آينده به پشت پرده زواياي مختلف اين پروژه و پروژه هاي «خانه سينما» خواهد پرداخت.
باويهي، يك عضو ديگر كانون كارگردانان نيز گفت: اگر در دادگاه مواردي عليه هيئت مديره خانه سينما مطرح شود، در آن موقعيت بايد شوراي مركزي كانون پاسخگوي حمايت هايي باشد كه پيش از صدور راي دادگاه عليه ياله هيئت مديره خانه سينما صورت گرفته است.
علي اكبر ولايتي پيشنهاد داد: تشكيل اجلاس تخصصي سينما
در شوراي هماهنگي نشست بيداري اسلامي
علي اكبر ولايتي در ديدار با دبير جشنواره فيلم فجر پيشنهاد داد اجلاس تخصصي سينما در شوراي هماهنگي نشست بيداري اسلامي تشكيل شود.
به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، وي خاطرنشان كرد: يكي از فيلمسازان عنوان مي كرد كه فيلمي از سوي يك كارگردان ايراني براي فستيوال «كن» فرستاده شده كه ژيل ژاكوب گفته بود: اگر اين فيلم را عليه ايران تهيه كرده بودند، با همين ويژگي ها، آن را در فستيوال نمايش مي داديم اما چون عليه آمريكاست نمايش نمي دهيم.
به گفته وي، جاي تاسف دارد كه بعضي از آدم ها كه در هنر و فرهنگ هم شخصيت برجسته اي نيستند كاري مي كنند كه در جمهوري اسلامي مورد تحقير قرار گيرند تا مورد توجه غربي ها قرار گيرند.
در اين نشست، محمد خزاعي دبير جشنواره نيز گزارشي از روند برپايي جشنواره ارائه كرد.
اجراي «خورشيد كاروان» پس از 20 سال پياپي
نمايش خورشيد كاروان كاري از موسسه فرهنگي فدك، با حمايت و پشتيباني موسسه توسعه هنرهاي معاصر و بنياد فرهنگي و هنري رودكي براي بيست ويكمين سال پياپي در مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي به روي صحنه مي رود.اين اثر، نوشته مهدي متوسلي و كارگرداني محمود فرهنگ است و بازيگراني همچون انوشيروان ارجمند، كرامت رودساز، فرهاد بشارتي، اسداله بابايي، مهدي اميني و ... در آن به ايفاي نقش مي پردازند.
نمايش «خورشيد كاروان» كه با اقتباس از داستان مشهور دير راهب به واقعه پس از عاشورا مي پردازد، بيست سال گذشته در انگليس، هلند، امارات و 20 شهر ايران اجرا شده و با 909 اجرا ميزبان 755 هزار نفر تماشاچي بوده است.
حمايت يك روزنامه زنجيره اي از عملكرد دفتر شعرجوان!
در حالي كه شاعران انقلابي نسبت به عملكرد دفتر شعر جوان انتقادهايي جدي دارند، روزنامه زنجيره اي شرق در قالب گفت وگويي مفصل و غيرحرفه اي، به حمايت از اين تشكيلات به ظاهر ادبي پرداخت.شرق در شماره روز پنجشنبه خود، در گفت وگو با مسئول دفتر شعرجوان- محمدرضا عبدالملكيان- با طرح پرسش هاي جانبدارانه از شعراي ضدانقلاب، نقد شاعران و رسانه ها نسبت به عملكرد دفتر شعرجوان را از روي تنگ نظري معنا كرد.
در اين گفت وگو كه به رپرتاژ- آگهي شباهت داشت، نسبت به عملكرد برخي همكاران و داوران دفتر شعر جوان به خصوص در ايام فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 سخني به ميان آورده است. تنها يكي از اين افراد «حافظ-م»، فردي است كه در طول روزهاي آشوب و تقلاي اراذل و اوباش، در روزنامه يكي از سران فتنه- اعتماد ملي- به چاپ شعرگونه هايي مي پرداخت كه در آن، مردم به آشوب در كف خيابان ها فراخوانده مي شدند.
شرق همچنين سعي كرده است برنده كتاب سال شعر دفتر شعر جوان را كه فردي ضدانقلاب و همكار با بي بي سي فارسي است، يك دانشجوي ساده در فرانسه توصيف كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14