(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 دی 1390- شماره 20116

يادداشت خبرنگار
بي توجهي به شاخص هاي توسعه انساني در روستاهاي اهواز
كوتاه از ورزش ايران
اجراي تمامي مصوبات سفر رهبر انقلاب به يزد
ورزشكار بابلي ركورد جهاني ضربه به كيسه بوكس را شكست
نمايندگان مجلس براي تبليغات انتخابات مجاز به استفاده از تريبون ها نيستند
ثبت روزانه 350 تخلف رانندگي در گرگان
قطار شهري به رشت مي رود
ممنوعيت استقرار ستادهاي انتخاباتي در نقاط مركزي اردبيل
در آذربايجان شرقي 286 نفر نامزد ورود به انتخابات مجلس شدند
فرماندار بودجه دستگاه هاي متخلف كرج را توقيف كرد
صرفه جويي 30درصدي در مصرف آرد
با حضور علماي شيعه و سني در اوز لارستان همايش «فتنه و بصيرت» برگزار شد
گردهمايي بزرگ عشاير بسيجي سپاه ناحيه بروجرد
كسب رتبه اول صادرات كشور توسط تايباد
رونمايي از كتاب «خبردار» در استان مركزي



يادداشت خبرنگار

عرصه فرهنگ همدان ميدان تاخت و تاز مديريت هاي رفاقتي
چندسالي است كه حال و هواي حاكم بر مجموعه مديريتي بزرگ ترين و دولتي ترين متولي فرهنگ و هنر استان همدان به عنوان پايتخت فرهنگي كشور اصلاً خوش نيست.
وجود 4 استعفا و 4انتصاب در بازه زماني 6سال براي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استاني كه ادعاي پيشرو بودن در تاريخ و فرهنگ و تمدن سرزمين ايران را دارد، عملكرد مطلوبي را نشان نمي دهد.
البته دو استعفا و دو انتصاب از موارد مذكور در فاصله سال هاي 84 تا 88 مربوط به يك مدير بود كه پس از ايجاد فاصله اي چندين ماهه از استعفاي اول، وي مجدداً به اين سمت منصوب شد و متأسفانه دو مورد ديگر طي كمتر از دو سال روي داده است.
در اين مدت و بين انتصاب هاي مذكور، اداره كل ارشاد استان حضور دو سرپرست را نيز تجربه كرد كه يكي به مدت يك سال و دومي مدت كمتر از 2ماه در اين سمت مشغول بودند.
اواخر سال88، سيدآقا حسيني، روحاني ميانسال و اهل درس و تحقيق و پژوهش اما سرد و گرم چشيده، جاي خودرا به هم كسوت جوان 27ساله خود داد كه شايد از همان آغاز كار، كم تجربگي و جواني اش در نزد برخي صاحب نظران نقطه ضعف وي محسوب مي شد. انتصاب كرمي كه مورد توجه استاندار وقت (دكتر مرادي) بود، به دليل رفاقت و بدون احراز شرايط قانوني انجام شد و پس از حدود 10ماه مديركلي، به ظاهر به بهانه همان ايراد قانوني اما در اصل بنا به دلايل و عوامل متعدد ديگر از سمت خود استعفا كرد.
به فاصله اي بيش از يك ماه و پس از حدس و گمانه زني هاي فراوان، مديركل بعدي كه از چندي پيش بحث چهارمين استعفايش مطرح شده، محمدحسين تركمن بود كه به عنوان يار ديرينه استاندار، و شايد به پاس همان ديرينگي رفاقت و ابراز ارادت، به ياري پيريايي(استاندار فعلي) آمد و منصبي را كه بنا به دلايلي بسياري از فرهيختگان و بزرگان اهل فرهنگ استان از قبول آن سرباز مي زنند، پذيرفت.
او برخلاف هم مسند سابقش در آستانه بازنشستگي بود و در استان زادگاهش به عنوان فردي رسانه اي و با سابقه فعاليت در عرصه فرهنگ شناخته مي شد. انتصاب تركمن، گير قانوني مشابه كرمي جوان را نداشت؛ اما... دچار گير و گرفت هاي ديگري است كه شايد از فراموشي يكي دو اصل مهم پس از تكيه زدن بر مسند مديركلي ناشي مي شود.
به هرحال اين انتصاب ابتدا اميدواري ها را در دل اهالي فرهنگ و هنر و به ويژه اصحاب رسانه استان رقم زد، به خصوص آنكه مديركل جديد رفيق شفيق محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود و البته در اين دوستي با استاندار همدان اشتراك داشت.
هرچند اين اميدواري در زمان انتصاب پيريايي نيز در بين اهالي مطبوعات شكوفه زده بود ولي به سرعت قبل از اينكه به بار بنشيند با حركت هاي غيررسانه اي استاندار پژمرد و از بين رفت.
وي شايد فراموش كرده بود كه حكمروايي بر قلمرو اداره كلي كه مخاطبانش نه فقط پرسنل و كادر موظفي آن، بلكه طيف وسيعي از اهالي دل نازك فرهنگ و هنر استان و اصحاب نكته سنج مطبوعات است، نيازمند يك ويژگي و خصيصه حسنه و بسيار مهم يعني «سعه صدر» است.
او كه تاكنون با اقدام به 4بار استعفا طي مدت 11ماه، عدم رغبت و بي علاقگي خود را به ماندن در همدان نشان داده است، كم كم بي تابي هاي خود را مقابل برخي انتقادها و نقدهاي بحق و يا به ناحق رسانه ها نشان داد و حتي اين اواخر به طرح شكايتي عليه سرپرست يك روزنامه سراسري كه سردبير دفتر يك خبرگزاري پركار در استان نيز هست، پرداخته است.
البته از حق نبايد گذشت؛ تركمن در زمان تصدي كوتاه مدت خود اقدامات خوبي نيز انجام داده است كه برگزاري بدون حاشيه جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان با بهره گيري از توان نيروهاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، تأمين و پرداخت بدهي ميلياردي ارشاد در قبال برگزاري جشنواره سال گذشته فيلم كودك و نوجوان، سركشي به دفاتر تمامي روزنامه ها و نشريات سراسري و محلي فعال در استان، تجليل از پيشكسوتان و هنرمندان از آن جمله است.
و اما اكنون كه داستان آمد و رفتي ديگر در ارشاد استان مطرح شده، گزينه بهتر آن است كه كمي و كاستي ها و نكات منفي عملكردها و چهار بار استعفاي وي را به حساب برخي فراموشي ها و بي علاقه گي جهت حضور در استان همدان و نيز تمايل آقاي تركمن جهت شركت در رقابت هاي انتخاباتي از استان زادگاهش بگذاريم و فقط يك انتظار از مديريت ارشد استان را واگويه كنيم، اينكه: «مديريت رفاقتي، به خصوص در حيطه فرهنگ و هنر استان، به ويژه آنكه بي علاقه گي و بي انگيزه بودن نيز چاشني آن باشد، گرهي از انبوه مشكلات هنرمندان نگشوده و نخواهد گشود. شايسته است انتصابات رفاقتي را متوقف كرده و به فكر مديري حتي الامكان بومي و داراي انگيزه بالا براي فعاليت در استان فرهنگي تاريخي همدان باشيد.»
خلاصه آنكه: ما آنچه شرط بلاغ است به شما گوييم... والسلام!
همدان- خبرنگاركيهان

 



بي توجهي به شاخص هاي توسعه انساني در روستاهاي اهواز

گزارش از : فرحناز فرج زاده- خبرنگار كيهان در اهواز
روستاهاي اطراف كلانشهرها به دليل موقعيت خاص در توليد محصولات غذايي ساكنان شهر، ايجاد اشتغال در صنايع غذايي و تبديلي، جذب جوانان تحصيلكرده روستايي در بخش هاي توليدي كشت و صنعت و پذيرش نيروي كار از شهر و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهر و گسترش حاشيه نشيني و تبعات آن كه به مراتب هزينه اي چند برابر عمران روستاها را بر دوش دولت مي گذارد، از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار است كه توجه مسئولان را در برخورداري اين روستاها از امكانات و خدمات رفاهي و جذابيت اين مناطق را براي قشر جوان و تحصيلكرده روستاها را مي طلبد.
اين اصل مهم براي كلانشهر مهمي مانند اهواز كه از جنبه هاي مختلف اقتصادي و سياسي حائز اهميت است اهميت دوچندان دارد. به ويژه كه اين شهر بعد از جنگ تحميلي تاكنون با مشكل حاشيه نشيني و مهاجرت روستاييان مواجه است. متاسفانه روستاهاي اهواز نه تنها از برنامه ريزي هاي توسعه و عمران محرومند بلكه از بديهي ترين امكانات كه حق هر انساني مي باشد محرومند.
در بازديد خبرنگار كيهان از روستاهاي مراونه، بروايه، الهايي و عشاره بزرگ كه به دعوت اعضاي شوراي روستا براي بازتاب مشكلات مردم صورت گرفت، با واقعيتي اسفبار مواجه شديم، مردم منطقه اي كه در حاشيه پر آب ترين رودخانه كشور و بر روي بزرگ ترين منبع گاز دنيا زندگي مي كنند از نعمت آب و گاز محرومند. اين در حالي است كه آب كارون با هزينه هاي كلان به دورترين شهرها و باغ هاي كشور منتقل مي شود مردمي كه در جوار اين رودخانه زندگي مي كنند از گند آبهاي اطراف روستا استفاده مي كنند.
قاسم كرداني عضو شوراي روستاي مراونه در گفت وگو با كيهان مي گويد: اين روستا با 91 خانواده و حدود يك هزار نفر جمعيت از آب شرب كافي و مطلوب محروم است، حوضچه هاي تصفيه خانه سالهاست كه لايروبي نشده و مملو از خزه و جانوران مرده است، اين در حالي است كه ظرفيت منبع آب روستا متعلق به سال هاي بسيار دور است و جوابگوي نياز فعلي مردم نيست. فاضلاب رها شده در ميان روستا و مسير تردد اهالي از ديگر معضلاتي است كه علاوه بر آلودگي هاي ميكروبي و بيماري هاي واگيردار، بوي مشمئزكننده و تجمع جانوران موذي در آن سلامت جسم و روان روستاييان را تهديد مي كند.
كرداني مي افزايد: روستاي مراونه كه در 25كيلومتري اهواز و در مسير بزرگراه اهواز- انديمشك واقع شده است، از مدرسه راهنمايي محروم است و دانش آموزان راهنمايي اين روستا بايد مسافت 7كيلومتري را تا روستاي بعدي با پاي پياده طي كنند اين در حالي است كه در روستاي مراونه چيزي به نام خيابان وجود ندارد و مردم بر روي زمين هاي بياباني تردد مي كنند كه در تابستان طوفان خاك و در زمستان گل و لاي امكان تردد را از آنها سلب مي كنند. با تشريح وضعيت زندگي دانش آموزان راهنمايي، آموزش و پرورش قول داد سرويس اياب و ذهاب به مدرسه روستاي مجاور را براي دانش آموزان روستاي مراونه تامين كند كه پس از گذشت 2سال هنوز اين موضوع عملي نشده است.
وي با اشاره به محروميت كودكان و نوجوانان اين مناطق از امكانات آموزشي مي گويد: كل مدارس اين منطقه بزرگ يك دبستان ابتدايي با ساختمان مخروبه است كه ديوارهاي حياط فرو ريخته و درب ورودي ندارد، كلاس ها بسيار كوچك و تاريك هستند و تعداد زيادي دانش آموز را در خود جاي داده اند.زيبا صالح پور مسئول خانه بهداشت مراونه نيز در گفت وگو با كيهان از قطعي برق خانه بهداشت گلايه مي كند و مي گويد: بيش از 2هفته خانه بهداشت روستاي مراونه به دليل سرقت كابل ها برق ندارد و هيچ كس خود را مسئول نمي داند. با توجه به حساسيت كارخانه بهداشت و نگهداري داروها و واكسن ها و نيز مراجعات فراوان بيماران به ويژه كودكان خردسال برق يكي از نيازهاي اساسي اين مركز است كه متاسفانه كسي به آن اهميت نمي دهد و ما ناچاريم داروهاي خود را در مركز بهداشت الباجي نگهداري كنيم.
عضو شوراي روستاي مراونه به مشكل كشاورزي مردم اين منطقه اشاره مي كند و مي گويد: كانال بزرگ آب كشاورزي از زمين هاي اين روستا مي گذرد اما بعد از گذشت چند سال از احداث اين كانال براي زمين هاي ما كانال فرعي نكشيده اند و مزارع ما از آب كشاورزي محرومند. اين در حالي است كه روستاي مراونه با 600هكتار در اولويت است ولي آب كانال در اختيار روستاهاي پايين دست قرار دارد.
كرداني نبود گاز را از ديگر مشكلات مردم روستاي مراونه برشمرد كه با توجه به اينكه اين روستا بين دو روستاي الهايي و الباجي كه داراي لوله كشي گاز هستند قرار دارد ولي از نعمت گاز بي بهره است.
وي در خصوص روستاي بروايه كه در 25كيلومتري اهواز قرار دارد مي گويد: بروايه علاوه بر اينكه از داشتن مدرسه، آسفالت، خدمات پستي و مسجد محروم است ، از امكانات بسيار ابتدايي نيز برخوردار نيست، در حالي كه كشاورزان و دامداران آن منطقه خدمات كشاورزي و دامداري خود را به دولت ارائه مي دهند و سالانه ده ها تن محصول گندم و جو خود را در اختيار سيلوها قرار مي دهند.

 



كوتاه از ورزش ايران

قهرماني بانوي كماندار كيش
كيش - خبرنگاركيهان: درمسابقات تيرو كمان 18متر سالن انتخابي تيم ملي ايران بانوي جزيره كيش قهرمان شد.
سميه ماهيگيران كماندار تيم كيش كه در اردوي تيم ملي بسر مي برد در فينال مسابقات انتخابي تيم ملي كشور در 18 متر سالن با شكست رقباي خود در مقام اول ايستاد.
سميه ماهيگيران و آمنه مزروقي دو بانوي كماندار كيش در تركيب 24نفره تيم ملي كمانداران كشور جاي گرفتند.
رقابت تنيس بازان در قزوين
قزوين -خبرنگاركيهان: مسابقات تنيس روي ميز قهرماني پيشكسوتان استان قزوين در رده هاي سني بالاي 40 و 50 سال و رده سني بالاي 60سال برگزار شد.
دراين مسابقات و در رده سني بالاي 40 و 50 سال مصطفي ظهيري توانست با غلبه بر حريفان قهرمان شود و مجيد آرازخاني به مقام نايب قهرماني دست يافت و قاسم غياثوند سوم شد.
در رده سني بالاي 60 سال نيز محمدرضا تهرانچي قهرمان شد و غلامرضا كاكاوند نيز به مقام نايب قهرماني نائل آمد.
نفرات برتر در قالب تيم منتخب پيشكسوتان قزوين به مسابقات قهرماني كشور اعزام خواهند شد.
بوكسورهاي قزوين برنز گرفتند
¤ در ادامه رقابت هاي بوكس بين المللي جام بي نظير بوتو درپاكستان، مجيد حاج عباسي بوكسور استان قزوين و نماينده وزن 81 كيلوگرم كشورمان موفق شد به مدال برنز اين مسابقات دست يابد. در اين مسابقات و در وزن 81 كيلوگرم مجيد حاجي عباسي بوكسور قزويني تيم ملي كشورمان به ترتيب مقابل حريفان خود از ازبكستان و سوريه شكست خورده و به مدال برنز مسابقات دست يافت.
ساخت سالن ورزشي
اراك -خبرنگاركيهان: عمليات اجرايي يك سالن ورزشي با مشاركت يكي از خيرين مدرسه ساز استان مركزي، در دبستان دخترانه رضوان اراك آغاز شد.
اين سالن ورزشي با 600 مترمربع زير بنا و 220 ميليون تومان اعتبار ساخته مي شود كه 110 ميليون تومان آن را خانواده حقدادي از خيرين استان پرداخت مي كند.
زنان اراكي مقام گرفتند
¤ مسابقات بدمينتون بانوان استان مركزي، با هدف شناخت نفرات برتر درسالن تخصصي بدمينتون مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد.
دراين دوره از مسابقات، سهيلا گل محمدي، مينا كرمي و سمانه يساولي هر سه از اراك به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند. نفرات برتر اين مسابقات به رقابت هاي قهرماني كشور اعزام خواهند شد.
اردوي 3تيم باشگاهي دركيش
كيش -خبرنگاركيهان: سه تيم فوتبال باشگاهي سپاهان، مس رفسنجان و پاس همدان اردوي خود را درجزيره كيش برپا كردند.
بنابر اين گزارش، تيم فوتبال سپاهان اصفهان از ششم تا سيزدهم دي ماه و تيم هاي مس رفسنجان و پاس همدان نيز از يازدهم تا شانزدهم دي ماه در اردوي زمستاني و تداركاتي خود درجزيره كيش برگزار كردند.
بهرام افشارزاده دبير كل المپيك كشور و خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان كشور از امكانات و تجهيزات مجموعه ورزشي المپيك جزيره كيش ديدن كردند.
در صورت تأييد امكانات و تجهيزات ورزشگاه المپيك كيش ميزباني جام جهاني فوتبال معلولين درجزيره كيش برگزار خواهد شد.
ديدار شهردار با قهرمان پينگ پنگ
بابل - خبرنگاركيهان: شهردار بابل به همراه چند از تن اعضاي شوراي شهر با قهرمان پينگ پنگ جهان ديدار كرد.
عسكري ضمن تقدير از زحمات نوشاد عالميان و خانواده وي گفت: شهرداري بابل با حمايت و همت شوراي اسلامي شهر با برگزاري مراسمي ويژه از كليه مدال آوران ورزشي درعرصه هاي المپيك جهاني و آسيايي تجليل خواهد كرد.
تحول در ورزش عشايري
آمل- خبرنگاركيهان: محمود صيدانلو مديركل توسعه و برنامه ريزي ورزش همگاني كشور درحاشيه افتتاح زمين ورزشي شهداي روستاي كلاكسر آمل گفت: بايد براي گسترش ورزش همگاني فرهنگ سازي صورت گيرد و پياده روي همگاني درچند سال اخير به صورت نمادين دراكثر شهرهاي كشور درحال اجرا مي باشد. وي با بيان اينكه ورزش همگاني بايد در سبد روزانه خانواده ها قرارگيرد افزود سرمايه گذاري در ورزش هزينه نيست بلكه در واقع رفتن بطرف بيمه براي سلامت درحوزه ورزش همگاني است.
صيدانلو درخصوص توجه به زيرساختار ورزشي در روستا گفت: با تشكيل فدراسيون ورزش عشايري و روستائي كه درحال برنامه ريزي ميباشد، بزودي شاهد تحولات اساسي درورزش عشايري و روستاها خواهيم بود.
ناكافي بودن اعتبارات ورزشي همدان
همدان -خبرنگاركيهان: نماينده مردم همدان و فامنين درمجلس شوراي اسلامي گفت: ميزان اعتبارات ورزشي يك سال همدان در مقايسه با استان هاي ديگر كه قطعاً از ما پايين تر هستند، كم تر است.
سيد محمد كاظم حجازي، درجمع هيئت هاي ورزشي استان همدان افزود: احساس مي كنم كه در بحث تخصيص اعتبارات ورزشي به استان، دفاع جدي انجام نمي شود.
وي يادآور شد: درحال حاضر از امكانات زيرساختي ورزش استان بهره لازم را نمي بريم و از امكانات استاديوم هاي 6هزار نفري و 15 هزار نفري همدان آن طور كه بايد استفاده نمي شود.
وي ادامه داد: در برخي مناطق محروم، منابع را به احداث مجموعه هاي ورزشي اختصاص داده ايم اما طبق گفته اهالي اين مناطق، حتي يك سانس اين سالن ها نيز در هفته در اختيار آنها قرار نمي گيرد.
گنبدكاووس قهرمان فوتسال
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:رقابتهاي فوتسال منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامي (استانهاي گلستان و سمنان) با قهرماني تيم گنبدكاووس به پايان رسيد. مسابقات فوتسال دانشجويان پسر منطقه10 به مدت چهار روز و با حضور 9 تيم از واحدهاي گرگان، شاهرود، سمنان، گرمسار، آزادشهر، گنبدكاووس، علي آباد كتول، بندرگز و مينودشت درسالن ورزشي الغدير دانشگاه آزاد اسلامي گرگان برگزارشد. در پايان اين رقابتها تيم هاي گنبد، گرگان، آزادشهر به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
صدرنشيني فوتسال فيروزآباد
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: ازسري مسابقات فوتسال قهرماني اميد استان فارس تيم مقاومت بسيج سپاه ميزبان تيم فوتسال سهند شيراز بود. اعضاي بسيج سپاه فيروزآباد موفق شدند با ارائه يك بازي زيبا و پرگل با نتيجه 9 بر2، حريف شيرازي را مغلوب و سومين پيروزي پياپي خود را جشن بگيرند و با اين پيروزي و 9 امتياز صدرنشين فوتسال اميد استان فارس قرار گيرند.
برگزاري مسابقات چوگوليگ
اراك- خبرنگاركيهان: مسابقات چوكوليگ بزرگسالان استان مركزي در زمين چمن خمين برگزارشد.
در اين دوره از مسابقات، چوكوليگ بزرگسالان اراك قهرمان شد و تيم هاي خمين و خنداب به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
ضرورت حمايت از ورزش استان مركزي
¤ رئيس هيئت فوتبال استان مركزي در نشست رئيسان هيئت فوتبال شهرستان هاي استان گفت: با حمايت بخش صنعت از ورزش و مساعدت مسئولان مي توان زمينه ورود نماينده استان مركزي را در مسابقات ليگ برتر فوتبال كشور در سال آينده فراهم كرد.
محمدرضا غفاري افزود: استعداديابي و توسعه مدارس فوتبال از برنامه هاي مهم اين هيئت است.
وي از فعاليت يك هزار و 200 تيم فوتبال و يكهزار و 500 مسابقه فوتسال در سال در استان خبر داد.

 



فرماندار طبس خبر داد
اجراي تمامي مصوبات سفر رهبر انقلاب به يزد

طبس-خبرنگاركيهان:
فرماندار طبس از اجراي تمامي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به اين شهرستان خبر داد.
عزيز بهزادي فرماندار طبس درآستانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد گفت: در سفر پرخيرو بركت معظم له درسال 1386 به استان تعداد 34 مصوبه مشتمل بر 204 پروژه به اين شهرستان اختصاص يافت؛ كه تمامي آنها به موقع اجرا و به بهره برداري رسيده است.وي كل اعتبارات اختصاص يافته از اين سفربه طبس را 13ميليارد و 600 ميليون تومان اعلام و افزود: اين اعتبارات صد درصد جذب و هزينه شده است.
فرماندار طبس خاطرنشان كرد: بعضي از اين پروژه ها درحال اجرا با كمبود اعتبار مواجه شد كه براي تكميل با پي گيري هاي انجام گرفته مبلغ 50 ميليارد ريال ديگر براي تكميل اختصاص پيدا كرده است.

 



ورزشكار بابلي ركورد جهاني ضربه به كيسه بوكس را شكست

بابل- خبرنگار كيهان:
جوان 22 ساله بابلي ركورد ضربات بدون وقفه به كيسه بوكس را در جهان شكست.
«اميد بلخم» ورزشكار رزمي بابلي توانست 5 ساعت بدون وقفه و بدون استراحت 3300 ضربه به كيسه بوكس وارد كند.
وي گفت: عضو تيم ملي پان گري شن هستم و 7 سال است ورزش رزمي شامل ووشو، دفاع شخصي، سلاح سرد و پان گري شن انجام مي دهم و تاكنون ده ها عنوان كشوري و حرفه اي كسب كرده ام.
اين ورزشكار بابلي گفت: اين ركورد قبلاً در دست يك برزيلي بود كه توانست 20 دقيقه ضربه بدون استراحت بزند و من زيرنظر داوران فدراسيون ورزش هاي رزمي مبادرت به اين كار كردم و ركورد را به ثبت رساندم و در آينده نزديك قرار است با دعوت از داوران ثبت جهاني به ايران اين ركورد به نام اينجانب ثبت جهاني شود.
اميد بلخم كه بيكار است عنوان كرد بعد از ثبت اين ركورد از كشور روماني و آلمان با توجه به پيشنهادهاي مالي زيادي با من تماس داشتند كه اين ركورد را به نام كشورشان به ثبت برسانم اما اين در حالي است كه هنوز فدراسيون و مسئولان ورزش كشورمان خبري از من نمي گيرند.وي در خاتمه گفت: اگر حمايت شوم در آينده نزديك مي توانم اين ركورد را هم بشكنم و افتخاري براي كشورم به ثبت برسانم.

 



نمايندگان مجلس براي تبليغات انتخابات مجاز به استفاده از تريبون ها نيستند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
رئيس دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان استان اصفهان گفت: نمايندگان مجلس هشتم كه براي مجلس نهم نامزد شده اند نمي توانند از تريبون ها و امكانات عمومي و دولتي بهره گيرند.
محمدرضا اكرمي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: استفاده نمايندگان مجلس هشتم و نامزد مجلس نهم از امكانات عمومي و دولتي و تريبون ها و مراسم جرم محسوب مي شود و با مجرم برخورد قضايي مي شود.وي با اشاره به اين كه بالغ بر 400 نفر در استان اصفهان نامزد نهمين دوره انتخابات مجلس شده اند افزود: در يك اقدام ابتكاري از مهرماه سال گذشته از هر يك از نامزدهاي احتمالي نهمين دوره انتخابات مجلس در استان اصفهان 3 تا 10ساعت مصاحبه انجام شده كه مورد استقبال تمامي گروهها قرار گرفت. وي بر جذب مشاركت حداكثري مردم در انتخابات نهم مجلس و پرهيز از بداخلاقي هاي انتخاباتي از سوي نامزدها تاكيد كرد.

 



ثبت روزانه 350 تخلف رانندگي در گرگان

گرگان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گلستان گفت: روزانه 350 تخلف رانندگي توسط واحد مانيتورينگ ترافيك شهرداري گرگان ثبت مي شود.
سرهنگ «عليرضا حسني» از رصد تخلفات رانندگي در مركز كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي مستقر در شهرداري گرگان خبر داد.وي گفت: هم اكنون 24 دستگاه دوربين در نقاط حساس و پرترافيك شهر نصب شده است كه در راستاي كنترل ترافيك و كاهش تخلفات رانندگي نقش بسزايي دارد.
رئيس پليس راهور استان با اشاره به اينكه روزانه بيش از 350 تخلف رانندگي توسط واحد ترافيك مانيتورينگ شهرداري گرگان ثبت مي شود، افزود: اين تخلفات به آخرين آدرس مالك وسيله نقليه ارسال مي شود.وي بيان داشت: در تلاش هستيم با كمك شهرداري تعداد دوربين درسطح شهر گرگان را به 50 دستگاه افزايش دهيم.سرهنگ حسني در پايان با اشاره به اينكه مالكان وسايط نقليه بعد از خريد وسيله ظرف مدت 10 روز بايد نسبت به تعويض پلاك خودروي خود اقدام كنند، از رانندگان وسايط نقليه خواست برابر آيين نامه راهنمايي و رانندگي نسبت به تعويض پلاك خودروي خود اقدام كنند.

 



قطار شهري به رشت مي رود

رشت- خبرنگار كيهان:
مجوز احداث قطار شهري در كلان شهر رشت از وزارت كشور اخذ شد.
رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي رشت گفت: مجوز احداث قطار شهري در دو مسير شرق به غرب و شمال به جنوب كلانشهر رشت به طول 23 كيلومتر ريل از وزارت كشور اخذ شده است.
محسن پورفخريان افزود: با توجه به اين كه سطح سفره هاي آب هاي زيرزميني در گيلان بالاست هنوز مشاور پروژه اعلام نكرده در چه سطحي قرار است اين پروژه اجرايي شود.

 



ممنوعيت استقرار ستادهاي انتخاباتي در نقاط مركزي اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
فرماندار اردبيل گفت: داير كردن ستادهاي تبليغاتي در محدوده نقاط مركزي و پررفت و آمد شهر ممنوع است.
يوسف اكبري افزود: به منظور خدمت رساني شايسته به مردم و جلوگيري از ايجاد راه بندان و تأمين رفاه مردم در ايام قانوني تبليغات چنين تصميمي گرفته شده است.
وي گفت: نصب هرگونه عكس و پوستر و بنر بر در و ديوار معابر شهرها ممنوع بوده و كانديداها مي توانند براي معرفي خود كارت و يا برگه هايي با محتوي مشخصات و... را در بين مردم توزيع نمايند.
وي در پايان گفت: تبليغات كانديداها از تلويزيون هاي شهري در شهرهاي اردبيل، نير، نمين و سرعين نيز ممنوع است.

 



در آذربايجان شرقي 286 نفر نامزد ورود به انتخابات مجلس شدند

تبريز - خبرنگار كيهان:
286 نفر در آذربايجان شرقي براي شركت در انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي نامزد شدند.
به گزارش ستاد انتخابات آذربايجان شرقي، 270 نفر از اين افراد مرد و 16 نفر زن هستند، ضمن آن كه بيشترين داوطلبان مربوط به حوزه انتخابيه شهرستان تبريز هستند. از مجموع ثبت نام كنندگان تعداد 54 نفر داراي مدرك دكتري، 187 نفر كارشناسي ارشد، 39 نفر معادل كارشناسي و 6نفر نيز داراي مدرك حوزوي هستند.
185 نفر از افراد مزبور داراي سنين 30 تا 45 سال بوده و تعداد ثبت نام كنندگان از شهرستان تبريز 119 نفر هستند.آذربايجان شرقي داراي 19 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.

 



فرماندار بودجه دستگاه هاي متخلف كرج را توقيف كرد

كرج - خبرنگار كيهان:
بودجه 10 دستگاه اداري و اجرايي شهرستان كرج به دليل عدم همكاري در اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن از طريق اداره كل برنامه و بودجه استانداري البرز توقيف شد.
فرماندار كرج با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين اقدام پيرو اخطارهاي قبلي مبني بر قطع اعتبار تخصيص اداراتي كه در طرح سرشماري نفوس و مسكن كرج همكاري نكردند، به اجرا درآمد.
مهدي ايران نژاد افزود: فهرست اسامي اين دستگاه ها به استانداري البرز اعلام شد و باموافقت استاندار از طريق اداره كل برنامه و بودجه استانداري اين تصميم اجرايي شد.
وي تصريح كرد: با توجه به نوپا بودن استان البرز و نياز به تهيه آمار دقيق براي برنامه ريزي كلان استاني و شهري ضرورت ايجاب مي كرد دستگاه ها با طرح سرشماري نفوس و مسكن همكاري لازم را داشته باشند.

 



در چهارمحال و بختياري صورت گرفت
صرفه جويي 30درصدي در مصرف آرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها حدود 30درصد در ميزان مصرف آرد استان چهارمحال و بختياري صرفه جويي شده است.
عضو هيئت مديره و مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختياري با اشاره به مطلب فوق افزود: اين ميزان صرفه جويي چشمگير و قابل توجه است.
محسن ضيايي نافچي اضافه كرد: ان شاءالله با اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها شاهد صرفه جويي ميزان بيشتر آرد باشيم.
وي همچنين ادامه داد: شركت غله و خدمات بازرگاني با همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي استان اقدام به آموزش متصديان واحدهاي نانوايي و كاركنان آنان كرده است.

 



با حضور علماي شيعه و سني در اوز لارستان همايش «فتنه و بصيرت» برگزار شد

لارستان- خبرنگار كيهان:
همزمان با سالروز ناكامي فتنه گران در حوادث پس از انتخابات 88 و حضور حماسي مردم در قيام ملي 9 دي ماه، همايش «فتنه و بصيرت» با حضور علماي شيعه و سني در اوز از توابع لارستان فارس برگزار شد.
در اين همايش كه با حضور عبدالعزيز قاضي زاده امام جمعه اوز لارستان و ائمه جمعه و جماعت اهل سنت بخش اوز برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان اظهار داشت: انقلاب مردم ايران در 9 دي ماه 88 گردوغبار خفت و خواري را بر چهره دشمنان نشاند.
علي محمد اميري با اشاره به بصيرت مثال زدني مردم در فتنه88 گفت: مردم موقعيت شناس و دشمن شناس با خيزش انقلاب خود طومار فتنه را درهم پيچيدند و نگذاشتند بر وحدت امت اسلام خدشه اي وارد شود.فرماندار ويژه لارستان نيز با ذكر احاديثي از امام علي(ع) به تبيين ريشه هاي فتنه و بصيرت پرداخت و افزود: تشخيص حق از باطل زماني كه دشمن در لباس دوست وارد مي شود دشوار است. وي بدعت گذاري و بهانه تراشي و تلاش براي تضعيف روحيه امت اسلام را از شگردهاي دشمن در فتنه ها دانست و افزود: بايد امواج فتنه را شكافت و در هنگامه هاي دشوار سكان را به دست بصيرت سپرد و از درياهاي فريب و فتنه گذشت.
بنابراين گزارش، در اين همايش كه به همت حوزه مقاومت بسيج سپاه اوز و با حضور سرهنگ حسيني فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه لارستان، بخشدار اوز و تني چند از علماي تشيع و اهل سنت و حضور مفتي اهل سنت لارستان برگزار شد، برگي ديگر از سند پرافتخار وحدت بين شيعه و سني در منطقه لارستان رقم خورد.

 



گردهمايي بزرگ عشاير بسيجي سپاه ناحيه بروجرد

بروجرد-خبرنگاركيهان:
عشاير بسيجي سپاه ناحيه بروجرد در يك گردهمايي بزرگ در اين شهرستان با رهبر فرزانه انقلاب و آرمانهاي انقلاب اسلامي تجديد عهد كردند.
در اين مراسم كه به مناسبت حماسه 9 دي برگزار شد؛ مسئول نمايندگي ولي فقيه در اردوي راهيان نور سپاه كشور در سخناني با اشاره به نقش عشاير در هشت سال دفاع مقدس گفت عشاير در دفاع از انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبي ايفا كردند.
حجت الاسلام دري افزود: دشمنان در فتنه 88 اصل ولايت را هدف قرار داده بودند كه با هوشياري و بصيرت بالاي مردم توطئه شوم آنان خنثي شد.
وي افزود: حماسه بزرگ 9 دي ماه برگ زرين ديگري از افتخارات مردم ايران در تاريخ انقلاب اسلامي است كه در تاريخ انقلاب ثبت و در افكار مردم هيچگاه فراموش نخواهد شد.

 



كسب رتبه اول صادرات كشور توسط تايباد

تايباد- خبرنگار كيهان:
پايانه مرزي دو غارون از لحاظ صادرات و ترانزيت خارجي به ترتيب رتبه اول و دوم كشور را به خود اختصاص داده است.
مدير پايانه دو غارون گفت: در 8 ماهه سال 90 يكصد و شصت و سه هزار و 703 دستگاه كاميون با تناز يك ميليون و 730 هزار و 574 تن از پايانه مرزي دو غارون تردد داشته است كه در مقايسه با مدت مشابه شاهد رشد 28 درصدي تردد كاميون و 34 درصدي تناژ هستيم.محمدعلي خاني افزود: همچنين تعداد 684 هزار و 874 مسافر نيز از پايانه مرزي دو غارون تردد داشته اند كه نسبت به سال گذشته با رشد 11 درصدي روبه رو بوديم.
پايانه مرزي دو غارون در محدوده منطقه ويژه اقتصادي دو غارون در 20 كيلومتري تايباد واقع شده است.

 



رونمايي از كتاب «خبردار» در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
كتاب «خبردار» با حضور خانواده سردار شهيد سياوش اميري در شازند رونمايي شد.
اين كتاب حاوي زندگينامه 40 نفر از مربيان آموزش دفاعي هشت سال دفاع مقدس است كه به قلم سعيد وفايي مسئول اسبق آموزش نظامي سپاه روح الله استان مركزي تأليف شده است.
سردار اميري از نخستين مربيان آموزش دفاعي بوده كه در سال 60 به درجه رفيع شهادت رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14