(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 دی 1390- شماره 20116

تغيير مسير پروژه اتصال بزرگراه شهيد بابايي به پارچين
معافيت يكي از پسران زنان سرپرست خانوار
نجات 617 مسافر گرفتار در برف و كولاك
قاليباف: درياچه چيتگر سال آينده آبگيري مي شود
بيگانگي دانش آموزان ايراني با فرهنگ خودي در مدارس خارج
اجراي طرح ضربتي برخورد با پرنده فروشان غيرمجاز
امكان خريد شناسه ثبت نام كنكور از طريق خودپرداز بانك ملي
مركز تهران توتستان مي شود
آزمون دوره هاي فراگير پيام نور به 30 دي موكول شد
اهداي عضو به 3 بيمار در كاشان
مرگ مادربزرگ و نوه اش بر اثر گازگرفتگي
راننده زن 13 نفر را روانه بيمارستان كرد
21 ميليون تومان از قبوض پرداختي مردم از حساب كارمند بانك سر درآورد
رويدادهاي خارجي
شبكه كلاهبرداري از مسافران اروپا به دام افتاد
جريمه 3ميليارد ريالي براي قاچاق بنز سواري



تغيير مسير پروژه اتصال بزرگراه شهيد بابايي به پارچين

مدير كل راه و ترابري استان تهران با بيان اينكه پروژه اتصال بزرگراه شهيد بابايي به پارچين از حاشيه رودخانه جاجرود عبور مي كند گفت: اين پروژه مي تواند نقش زيادي بركاهش ترافيك و سوانح در شرق اين استان داشته باشد.
به گزارش مهر فريبرز واحدي درباره پروژه بزرگراه شهيد بابايي در شرق استان تهران، گفت: به منظور كاهش ترافيك و سوانح در شرق استان، به دنبال اتصال بزرگراه شهيد بابايي به محدوده پارچين هستيم كه به دليل همجواري اين محدوده با تأسيسات نظامي اجازه عبور از اين قسمت را ندادند.
مديركل راه و ترابري استان تهران افزود: براي اين پروژه مسير ديگري تعيين شد كه مسير جديد از حاشيه رودخانه جاجرود در پشت سد ماملو عبور مي كند.
وي با بيان اينكه طول اين مسير 40 كيلومتر است، تصريح كرد: با احداث اين جاده در شرق استان تهران، سوانح و تصادفات كاهش زيادي مي يابد، ضمن آنكه از ترافيك محدوده شريف آباد و پاكدشت هم كاسته مي شود.
واحدي با اشاره به اينكه اين جاده 2 معارض دارد، اظهار داشت: سازمان محيط زيست و تاسيسات نظامي دو معارض اين پروژه هستند كه اميدواريم با دريافت مجوز از هيأت دولت مشكلات پيش روي احداث جاده برطرف شود.
مديركل راه و ترابري استان تهران افزود: عزم دولت اين است كه اين جاده احداث شود و در اين راستا هم اداره كل را مورد حما يت قرار مي دهند تا پروژه به مرحله عملياتي برسد.

 



معافيت يكي از پسران زنان سرپرست خانوار

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مطابق قانون جديد خدمت وظيفه عمومي تنها يكي از فرزندان ذكور مادران فاقد شوهر تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
سردار سيدحميد صدر السادات، با بيان اينكه در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي تغييراتي در مورد معافيت هاي فرزندان مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي پيش بيني شده است گفت: به موجب اين قانون تنها يكي از فرزندان ذكور مادران فاقد همسر تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي شود.
وي افزود: سازمان وظيفه عمومي ناجا تمهيدات و ساز و كار لازم براي اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي را پيش بيني كرده و تغييرات صورت گرفته در اين قانون، پس از ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن اطلاع رساني به اجرا درخواهد آمد.
صدرالسادات با بيان اينكه تنها مرجع رسمي اطلاع رساني در مورد قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومي، ستاد كل و سازمان وظيفه عمومي ناجاست، گفت: مشمولان و خانواده هاي آنان بايد براي كسب اطلاع از آخرين اخبار مربوط به ضوابط و مقررات خدمت وظيفه عمومي به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان در سايت پليس به نشاني www.police.ir مراجعه يا با سامانه تلفن گوياي سازمان به شماره 09680 تماس بگيرند.

 



نجات 617 مسافر گرفتار در برف و كولاك

امدادگران اين سازمان در 24 ساعت گذشته جان 617 نفر از مسافران گرفتار در برف و كولاك محورهاي مواصلاتي استان هاي اردبيل، خراسان شمالي و گلستان را نجات دادند.
«محمود مظفر» رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر افزود: با تلاش امدادگران مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي و بين شهري استان هاي اردبيل، خراسان شمالي و گلستان، مسافران ياد شده از سرما و يخ زدگي نجات يافتند.
اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر با اشاره به اين كه هم اكنون 330 پايگاه امداد و نجات هلال احمر در كشور فعال است، ادامه داد: پايگاه هاي تحت پوشش اين سازمان در سراسر كشور به صورت 24 ساعته آماده خدمت رساني به حادثه ديدگان است.
وي از مردم درخواست كرد در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري عمومي در انواع حوادث و سوانح جاده اي، دريايي و كوهستاني با شماره 147 نداي امداد سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگيرند.

 



قاليباف: درياچه چيتگر سال آينده آبگيري مي شود

شهردار تهران با اظهار اميدواري نسبت به تبديل درياچه چيتگر به يكي از بهترين تفرج گاههاي تهران و تأثيرگذاري آن در كا هش آلودگي هواي پايتخت گفت: اين درياچه را در فصل بهار آبگيري مي كنيم.
به گزارش مهر، محمدباقر قاليباف صبح روز شنبه در حاشيه مراسم افتتاح پل ابوسعيد در خيابان وحدت اسلامي، در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: كار درياچه چيتگر را با يك برنامه 30 ماهه آغاز كرديم و هم اكنون از زمان بندي هاي پيش بيني شده جلوتر هستيم.
وي ادامه داد: اين پروژه تاكنون بيش از 57 درصد پيشرفت داشته است و اميدوارم بتوانيم تا ارديبهشت ماه كار را به اتمام برسانيم.
قاليباف در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره پرداخت اعتبارات مترو گفت: تغيير خاصي در پرداخت هاي مترو اتفاق نيفتاده و هنوز در كش و قوس است اما وزير اقتصاد طي جلسه اي اعلام كرد بانك ها در اين زمينه به تعهدات خود عمل مي كنند و اميدواريم آن صورتجلسه به عمل بينجامد ولي در ارتباط با برداشت از صندوق توسعه ملي هنوز اتفاقي نيفتاده و در واگذاري كمك هاي مربوط به يارانه ها درصد بسيار كمي واگذار شده در حالي كه در ماه هاي پاياني سال به سر مي بريم.
شهردار تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين پرداخت ضمانت قانوني و اجرايي ندارد؟ گفت: اين سؤال را من نبايد جواب دهم بلكه مجلس و دولت بايد پاسخگو باشند.

 



رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز هشدار داد
بيگانگي دانش آموزان ايراني با فرهنگ خودي در مدارس خارج

رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز نسبت به بيگانگي دانش آموزان ايراني با فرهنگ خودي در مدارس خارج از كشور خبر داد.
محمدرضا حافظي رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور در هم انديشي روساي مجامع خيرين مدرسه ساز داخل و خارج كشور كه صبح ديروز در محل سازمان نوسازي مدارس برگزار شد، با اشاره به فعاليت 125 هزار خير مدرسه ساز در سطح كشور گفت: افرادي را داريم كه تاكنون 600 مدرسه در نقاط مختلف احداث كرده اند و اين حركت آنها همچنان ادامه دارد.
وي با بيان اين كه مدرسه سازي زيرساخت توسعه پايدار است، گفت: 10 درصد مردم ايران در ساير كشورها اقامت دارند كه فرزندان آنها به دليل تحصيل در مدارس بيگانه، ضمن آن كه زبان ملي و فرهنگ ايراني خود را فراموش مي كنند، عليه فرهنگ خودي نيز آموزش مي بينند، به همين دليل اين مسئله عزم جدي دولت و خيرين را براي مدرسه سازي در خارج از كشور مي طلبد. حافظي خاطرنشان كرد: به زودي با 6 ميليارد تومان اعتبار عمليات احداث مجتمع آموزشي دانش آموزان ايراني در شهر استانبول تركيه آغاز مي شود و زميني كه بيش از 90 سال از خريد آن مي گذرد، به اين امر اختصاص مي يابد.
رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور تصريح كرد: هم اكنون مجامع خيرين مدرسه ساز در بيش از 500 شهرستان و 31 استان فعال است كه در آينده به 700 مجمع خواهد رسيد.
رئيس مركز امور بين الملل وزارت آموزش و پرورش هم در اين همايش از ايجاد چهار نوع مدرسه در قالب مدارس بين المللي، دو زبانه، مدارسي با نظام و ساختار آموزشي ساير كشورها و همچنين مدارس ايراني در خارج از كشور خبر داد و درباره احداث مدرسه در كشور عراق گفت: مجوز احداث هفت مدرسه در شهرهاي اربيل، سليمانيه، كربلا، نجف و سه مدرسه نيز در بغداد صادر شده و كارهاي عملياتي آن در دستور كار قرار دارد تا بتوانيم براي سال آينده اين مدارس را راه اندازي كنيم.
مرتضي رئيسي معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از فعاليت 804 خير مدرسه ساز ايراني در خارج از كشور خبر داد و تاكيد كرد: وضعيت مدارس ايراني در خارج از كشور در شان جمهوري اسلامي نيست، به همين دليل تلاش مي كنيم تا در تمامي نقاطي كه ايرانيان سكونت دارند، فضاهاي آموزشي مناسبي احداث شود.

 



اجراي طرح ضربتي برخورد با پرنده فروشان غيرمجاز

معاون محيط طبيعي محيط زيست استان تهران از اولين طرح ضربتي برخورد با مراكز غيرمجاز فروش پرندگان و گونه هاي جانوري در بلوار خليج آزادگان خبر داد.
شعبان خسروي در گفت وگو با مهر اظهار داشت: صبح جمعه در طرحي ضربتي محيط زيست استان تهران با مراكز يا افرادي كه بصورت غيرمجاز پرندگان و گونه هاي جانوري را عرضه كرده و به فروش مي رساندند، در سطح شهر تهران برخورد كرد.
وي در ادامه افزود: يگان حفاظت محيط زيست استان تهران با هماهنگي نيروي انتظامي و با اخذ دستور از مراجع قضايي با فروشندگاني كه اقدام به فروش پرندگان قاچاق بومي و غيربومي مي كردند بصورت ضربتي در قالب اكيپ 10 خودرو و 30 نفر گشت در سطح شهر تهران به ويژه در بازار فروش پرندگان خليج برخورد كرد.
به گفته خسروي ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان تهران ساعت 30:11 صبح وارد خليج آزادگان شدند كه البته اين ماموران از ساعات قبل با لباس شخصي در محل حضور داشتند و مكانهاي غيرمجاز را شناسايي كرده بودند.
وي افزود: پس از تماس تلفني اين ماموران با يگان حفاظت محيط زيست استان تهران و هماهنگي با فرمانده يگان حفاظت محيط زيست سازمان محيط زيست وارد منطقه شدند و نسبت به جمع آوري پرندگان و جانوران وحشي اقدام كردند.
معاون محيط طبيعي محيط زيست استان تهران خاطرنشان كرد: گونه هاي كشف شده در اين طرح شامل پرندگان شكاري مانند شاهين، عقاب، دليجه، قرقاول، كبك، مرغ مينا و جغد بوده است.
خسروي اضافه كرد: پس از جمع آوري پرندگان وحشي،صاحبان اين پرندگان با هماهنگي نيروي انتظامي به كلانتري تحويل و پرندگان مكشوفه در اختيار محيط زيست استان قرار گرفتند.

 



مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام كرد
امكان خريد شناسه ثبت نام كنكور از طريق خودپرداز بانك ملي

براي سهولت دسترسي داوطلبان به كارت هاي اعتباري ثبت نام آزمون سراسري سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي، امكان خريد شناسه ثبت نام از طريق خودپردازهاي بانك ملي فراهم شد.
در بخشي از اطلاعيه مركز آزمون دانشگاه آزاد تاكيد شده است: متقاضيان مي توانند از طريق كليه خودپردازهاي بانك ملي ايران نسبت به خريد شناسه ثبت نام اقدام كنند.
براساس اين اطلاعيه و به منظور سهولت دسترسي داوطلبان به كارت هاي اعتباري ثبت نام آزمون سراسري سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي و با هماهنگي هاي به عمل آمده با بانك ملي ايران از تاريخ 15 دي ماه تا پايان مهلت ثبت نام اين آزمون، متقاضيان ثبت نام مي توانند از طريق كليه خودپردازهاي بانك ملي ايران نسبت به خريد شناسه ثبت نام اقدام كنند.
فروشي اينترنتي كارت هاي اعتباري ثبت نام آزمون از طريق كارت هاي عضو شبكه شتاب و از طريق پايگاه ثبت نام الكترونيكي مركز آزمون به آدرس www.azmoon.org كماكان ادامه خواهد داشت.

 



مركز تهران توتستان مي شود

درختان توت كه در مقابل آلودگي هوا مقاوم هستند جايگزين درختان حساس و شكننده چنار و نارون در مركز پايتخت مي شوند.
به گزارش فارس، رئيس فضاي سبز شهرداري منطقه 11 با اعلام اين خبر افزود: درختان توت نرك علاوه بر زيبايي، در مقابل آلودگي هوا و گرماي بالا مقاوم است و در مقابل درختان چنار و نارون به هواي تميز، دماي پايين و آب زلال نياز دارند.
رضوي افزود: علاوه بر اين درختان زبان گنجشك نيز در اين منطقه كاشته مي شود، ضمن اين كه در بوستان هاي منطقه همچنان درختان چنار و سوزني برگ كاشته مي شوند.
وي گفت: كاشت گل هاي بنفشه و هميشه بهار در برنامه گل كاري منطقه قرار دارد و در ميدان هاي مهم منطقه نيز گل هاي لاله و بنفشه كاشته مي شود.
رضوي افزود: آموزش ترويج و نگهداري فضاي سبز در مدارس و نيز در 4 كلينيك گل و گياه منطقه از جمله برنامه هاي اين منطقه است ضمن اين كه امكان سبزيكاري و گل كاري در بوستان رازي براي شهروندان فراهم شده است.
رئيس فضاي سبز منطقه 11 گفت: در حال حاضر هرس كاري شاخ و برگ اضافي و زائد درختان با هدف ايمن سازي، زيباسازي و سالم سازي درختان در دستور كار قرار دارد.

 



آزمون دوره هاي فراگير پيام نور به 30 دي موكول شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از تغيير زمان برگزاري آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور خبرداد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا گفت: به دليل درخواست مكرر داوطلبان آزمون دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد؛ زمان برگزاري اين آزمون به روز جمعه 30 دي ماه موكول شد.
وي در خصوص زمان توزيع كارت آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور، گفت: قرار بود از 20 دي ماه كارت ورود به جلسه اين آزمون ها توزيع شود ولي با توجه به تغيير در زمان برگزاري اين آزمون كارت ورود به جلسه طي روزهاي 27 تا 29 دي ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org توزيع مي شود.

 



اهداي عضو به 3 بيمار در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول بخش مراقبت ويژه بيمارستان شهيد بهشتي كاشان از اهداي اعضاي بدن يك فرد مرگ مغزي به 3 بيمار خبر داد.
زهرا غلامي گفت: خانواده مرحوم «جواد احمدي»، جوان 22 ساله كاشاني كه بر اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، با اهداي اعضاي بدن او به 3 بيمار نيازمند حيات دوباره بخشيدند.
وي افزود: اقدام اين خانواده نيكوكار، جان اين بيماران را نجات داد.

 



مرگ مادربزرگ و نوه اش بر اثر گازگرفتگي

رعايت نكردن اصول ايمني و مسدود بودن مسير دودكش آبگرمكن باعث توليد و انتشار گاز منواكسيد كربن در منزل مسكوني شد كه مرگ مادربزرگ و نوه اش را به دنبال داشت.
اين حادثه ساعت 34/21 دقيقه شب جمعه به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پي آن ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 5 را به محل حادثه در خيابان خرمشهر شمالي اعزام كرد.
نبود كلاهك مناسب بر سر دودكش براي تخليه گازهاي سمي و مسدود بودن دودكش آبگرمكن همچنين روشن ماندن اجاق گاز و بستن غيراصولي روزنه هاي خانه و درز پنجره ها از دلايل بروز اين حادثه اعلام شد.
به گفته هوشنگ واحدپور فرمانده آتش نشانان، نوه 27 ساله در اين واحد مسكوني 180 متري كه حمام آن كنار آشپزخانه بود پشت درب افتاده بود و آتش نشانان بلافاصله با باز كردن پنجره ها و پس از بررسي اوليه مادربزرگ را هم در حمام يافتند كه امدادگران اورژانس با انجام معاينات لازم مرگ هر دو را در اثر تنفس در فضاي انباشته از گاز منواكسيد كربن تاييد و اعلام كردند.

 



راننده زن 13 نفر را روانه بيمارستان كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كاشان از واژگوني يك دستگاه خودرو ون در آزادراه قم- كاشان و مصدوم شدن 13 نفر در اين حادثه خبر داد.
ابوالفضل شجاعي گفت: راننده اين خودرو كه در كيلومتر 43 آزادراه قم- كاشان واژگون شد، يك زن بود.
وي با اشاره به اين كه خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني به همراه نداشت، اسامي مصدومان اين حادثه را اصغر، مريم، محمدرضا، زهره، بتول، محبوبه، اعظم و زهرا حبيبي، فاطمه رضايي، فاطمه عمراني، فرشته و فاطمه قنبري و خانم بيگي اعلام كرد كه همگي به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شدند.

 



21 ميليون تومان از قبوض پرداختي مردم از حساب كارمند بانك سر درآورد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
210 ميليون ريال وجوه دريافتي قبوض آب، برق و گاز از حساب شخصي كارمند بانك سردرآورد.
رئيس پليس آگاهي لرستان افزود: ماموران مبارزه با جرايم اقتصادي و رايانه اي لرستان با هماهنگي مقام قضايي، كارمند يكي از بانك ها را كه متهم به واريز كردن مبالغي از وجوه دريافتي قبوض آب، برق و گاز به حساب شخصي خود بود، تحت پيگرد قانوني قرار دادند كه متهم به ارتكاب بزه انتسابي اقرار كرد.
سرهنگ مراد كبكي افزود: متهم اقرار كرد در مدت 4 ماه مبلغ 210 ميليون ريال از وجوه مذكور را به حساب شخصي خود واريز كرده است كه پرونده متشكله به مرجع قضايي ارسال شد.

 



رويدادهاي خارجي

نامه اي كه 70 سال در راه بود
يك نامه پس از 70 سال به دست گيرنده اش رسيد.
«ديو هوتون» 95 ساله كه يكي از سربازان جنگ جهاني دوم بود، نامه اي را كه نامادريش در آن زمان برايش نوشته بود، درست در روز تولدش دريافت كرد.

 



شبكه كلاهبرداري از مسافران اروپا به دام افتاد

كلاهبرداراني كه به بهانه تهيه ويزاي كشورهاي مختلف اروپايي اقدام به اخاذي از مسافران آن سوي مرزها مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
در روز اول آذرماه سال جاري دو نفر با مراجعه به دادسراي ناحيه 12 تهران اعلام كردند؛ چهار ماه قبل شخصي به نام نوري به ما پيشنهاد داد كه در ازاي دريافت مبلغ 8 ميليون تومان براي هر نفر، ويزاي قانوني هر يك از كشور اروپايي مورد درخواست را از طريق سفر به كشور تركيه، به صورت 100 درصد قانون تهيه خواهد كرد اما نه تنها هيچ كاري در اين خصوص براي ما انجام نداد بلكه پس از گرفتن مبلغ 8 ميليون تومان از هر كدام و همچنين گذرنامه هايمان در فرودگاه كشور تركيه او و همدستش به نام مجيد ناپديد شده و زمانيكه به ايران بازگشتيم چند روز را به دنبال آنها گشته اما موفق به پيدا كردن آنها نشديم.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 12 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان همچنين گفتند: نوري ما را در فرودگاه با فردي به نام مجيد آشنا كرد و مدعي شد از اين مرحله تمام اقدامات لازم جهت دريافت ويزاي اقامت را اين شخص انجام خواهد داد.
كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود، با بهره گيري از تصاوير دوربين هاي مداربسته فرودگاه و مدارك شناسايي خروج از كشور، موفق به شناسايي هويت دقيق اين شخص به نام مجيد 43 ساله شدند.
با دستگيري و شناسايي مجيد توسط دو مالباخته، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت كه از حدود دو سال پيش با نوري آشنا و با همدستي يكديگر اقدام به كلاهبرداري از مسافران به خارج از كشور، به ويژه كشورهاي اروپايي كرده است.
با توجه به اعترافات مجيد كارآگاهان پايگاه هفتم موفق به شناسايي محل هاي تردد نوري ديگر متهم پرونده در چهارراه استانبول و ميدان شهدا شده و اين مناطق را تحت مراقبت هاي نامحسوس قرار دادند و سرانجام در روز 5 دي اين متهم را نيز دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل كردند.
با دستگيري متهم مشخص شد كه هويت نوري يك هويت مجعول بوده و هويت واقعي او نورالدين 47 ساله است كه بنا به اعترافاتش تاكنون بيش از ده ها مالباخته را به همين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار داده است.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: با تحقيقات كارآگاهان تيم مبارزه با كلاهبرداري پايگاه هفتم تاكنون 10 نفر از مالباختگان شناسايي و به پليس آگاهي مراجعه و متهمان را مورد شناسايي قرار داده اند كه ارزش اموال اين تعداد از مالباختگان تا اين لحظه از تحقيقات بيش از 100 ميليون تومان برآورده شده است؛ لذا از ساير مالباختگان احتمالي كه بدين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان پانزده خرداد مراجعه كنند.

 



جريمه 3ميليارد ريالي براي قاچاق بنز سواري

رشت- خبرنگار كيهان:
عامل قاچاق بنز سواري در تعزيرات آستارا بيش از3ميليارد ريال جريمه شد.
رئيس تعزيرات آستارا با بيان اين مطلب افزود: نماينده يك شركت ترانزيت بين المللي كه يك دستگاه خودروي بنز 240E را به صورت غيرقانوني وارد كشور كرده بود، متعهد شده بود كه ظرف 3 ماه اين خودرو را از كشور خارج كند.
وي افزود: نماينده اين شركت با گذشت 6 ماه هيچ اقدامي در اين زمينه به عمل نياورد كه با شكايت اداره كل گمرك اين شهرستان و محرز شدن تخلف، مديرعامل اين شركت به پرداخت مبلغ 3ميليارد و 303ميليون ريال جريمه نقدي معادل دو برابر ارزش كالا در حق دولت محكوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14