(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 دی 1390- شماره 20122

حديث دشت عشق
برتري ميهمانان مهمترين اتفاق هفته بيستم بود
شكست استقلال، پيروزي پرگل سپاهان و تراكتورسازي
نبرد تيم هاي متحول شده
اخبار كوتاه از فوتبال
اولين اردوي تيم ملي كشتي آزاد با رسول خادم
29 كشتي گير دعوت شدند
آياناكامي هاي جودو به پايان مي رسد؟!
اخراج پس از 221 روز
اين بار غزل خداحافظي محمدي خوانده شد
تغييرات در فدراسيون كشتي و چند علامت سؤال
برگزاري مجمع انتخاباتي 4 فدراسيون تا پايان سال



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «مقصود باغ نژاد»
آنجا كه فقط تويي و غير از تو كسي نيست
خدايا! تو را قسم به جان حسين عزيزت كه اجازه بفرما خونم را به خون مقدس محبوب و دوستت حسين(ع) مخلوط نمايم. مي دانم آنچه كه زشتي هاي نامه عمل مرا مي شويد تا حدي كه من نامه عملم طوري پاك شود كه اجازه ورود به محفل انس را داشته باشم، و اجازه داشته باشم وارد سراپرده قدست گردم آنجا كه محل قرب است و محل خود را نديدن و خدا را ديدن.
آنجا كه فقط تويي و غير از تو نيست و آنجا كه به لقاء تو برسم.
خدا! خون است، خونم كه در راه عشق تو ريخته شود و بشويد هرآنچه شستني است از موانع و حجاب بين من و تو تا اگر شهادت نصيبم كني به مادرم صبر عطا فرما تا از امتحان قبول بشود.
شهيد «مقصود باغ نژاد» كادر رسمي نيروي هوايي ارتش، متولد تبريز (1331-1362هـ.ش) در تاريخ 9/12/62 در عمليات خيبر در منطقه جزيره مجنون به خيل عظيم شهداي اسلام پيوست.

 



برتري ميهمانان مهمترين اتفاق هفته بيستم بود
شكست استقلال، پيروزي پرگل سپاهان و تراكتورسازي

سرويس ورزشي-
هفته بيستم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال روز گذشته با انجام 8 ديدار آغاز شد كه طي آن تيم هاي تراكتورسازي تبريز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، مس كرمان و سايپاي كرج مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند و يك بازي هم با تساوي پايان يافت.
تراكتورسازي در بوشهر مهمان شاهين بود و در پايان با سه گل حريفش را از پيش رو برداشت. براي شاگردان قلعه نويي در اين ديدار خارج از خانه فرزاد حاتمي(2) و توزي رودريگو(42 و 72) گلزني كردند. تراكتورسازي به لطف سه امتياز ارزشمند اين ديدار خارج از خانه 36 امتيازي شد و بالاتر از نفت تهران در رده دوم ايستاد.
در ساير ديدارها فولاد خوزستان مهمان نفت تهران بود و با نتيجه 3 بر يك به برتري رسيد. نوروزي هر سه گل شاگردان جلالي را در اين ديدار به ثمر رساند. رفيعي البته از دقيقه 74 اخراج شد تا فولاد با يك بازيكن كمتر بازي را به پايان برساند. تك گل نفتي ها را فتحي به ثمر رساند. شاگردان فركي با قبول اين شكست خانگي، رده دوم جدول را به تراكتورسازي واگذار كردند. در ساير ديدارهاي هفته بيستم كه پرگل هم بود، سپاهان در آبادان با 4 گل به برتري رسيد. عمادرضا(5)، برنوسزار
( 26 و 82) و مهدي جعفرپور(63) براي سپاهان گلزني كردند.
در اصفهان هم ذوب آهن پذيراي سايپا بود و با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد تا همانند ساير ميزبان هاي اين هفته نتيجه را واگذار كند. براي سايپا مهدي خيري(40)، كريم انصاريفرد(49)و امين منوچهري(54) گلزني كردند. صباي قم مقابل راه آهن با نتيجه 2 بر يك به برتري رسيد تا ناكامي هاي تيم علي دايي ادامه داشته باشد. علي مولايي(18) و رضا عنايتي(90) براي صبا و اميد عاليشاه (36) براي راه آهن گل زني كردند. داماش گيلان هم ديگر تيم ميزبان پيروز اين هفته بود كه با تك گل عليرضا جهانبخش(90) در آخرين دقيقه بازي فجر سپاسي را از پيش رو برداشت. در ديگر ديدار اين هفته تيم مس سرچشمه در كرمان پذيراي ملوان بود كه اين بازي گلي در پي نداشت.
اما در آخرين بازي تيم فوتبال استقلال با يك نمايش ضعيف در خانه مغلوب مس كرمان شد تا شكست خانگي ديگري در كارنامه آبي پوشان به ثبت برسد. در نيمه نخست اين ديدار كه به قضاوت رقيعي برگزار شد، بازي سرد و خسته كننده از سوي دو تيم به نمايش گذاشته شد و فرصت گلزني چنداني روي دروازه ها ايجاد نشد. در نيمه دوم برخلاف انتظار مس از لاك دفاعي بيرون آمد وچندين بار به دروازه استقلال نزديك شد كه سيد مهدي رحمتي همانند بسياري از ديدارهاي استقلال با واكنش هاي خوب خود دروازه اش را بسته نگه داشت . اما سرانجام در دقيقه 85 بر خلاف جريان بازي مس به گل برتري رسيد تا بلاژويچ خوشحالي خاص خود را به دوربين نشان دهد. محسن خليلي كه سابقه گل زدن به استقلال را دربي داشت، با شوتي دقيق توپ را روانه دروازه كرد، اما تير دروازه مانع از گلزني او شد تا احمد حسن زاده گل برتري را به ثمر برساند.
تلاش هاي استقلال براي جبران گل خورده در شش دقيقه وقت اضافه به جايي نرسيد. در آخرين دقيقه بازيكنان استقلال معتقد بودند بايد يك ضربه پنالتي به سودشان اعلام شود، اما رفيعي نظر ديگري داشت و اين مساله اعتراض هواداران را به دنبال داشت. با اين باخت مظلومي سومين شكست فصلش را روي نيمكت استقلال در اين فصل تجربه كرد.

 



نبرد تيم هاي متحول شده

اما در آخرين بازي اين هفته از رقابت ها تيم هاي پيروزي و شهرداري از ساعت 15 در تبريز به مصاف هم مي روند. پيروزي و شهرداري در بازي رفت در حالي برابر هم به ميدان رفته بودند كه هر دو تيم با توجه به ناكامي در دو هفته نخست ليگ، در انديشه پيروزي و به رسيدن به آرامش بودند كه آن مسابقه را شهرداري با برتري 2 بر يك به پايان رساند تا ضمن كسب نخستين پيروزي اش در ليگ يازدهم، حاشيه ها عليه پيروزي و حميد استيلي را افزايش دهد. پس از 17 هفته بار ديگر پيروزي و شهرداري با شرايطي مشابه به هم رسيدند. هر دو تيم نيم فصل دوم را با سرمربي جديد آغاز كردند و پس از يك شكست، با پيروزي هاي ارزشمند در هفته نوزدهم برابر حريفان به وضعيت شان سروسامان دادند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سمت جديد خوردبين در پيروزي
طي حكمي از سوي محمد رويانيان، محمود خوردبين به عنوان مشاور مديرعامل باشگاه پيروزي منصوب شد. در پي استعفاي محمود خوردبين از سرپرستي تيم فوتبال پيروزي صبح ديروز مديرعامل باشگاه در حكمي وي را به عنوان مشاور خود منصوب كرد.
فغاني داور ديدار عمان و كره جنوبي
براساس اعلام كميته داوران فيفا ديدار تيم هاي المپيك عمان و كره جنوبي كه روز چهارشنبه سوم اسفند در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار مي شود را عليرضا فغاني سوت خواهد زد. علاوه بر فغاني كه داور وسط اين بازي است، رضا سخندان به عنوان كمك اول و محمدرضا ابوالفضلي به عنوان كمك دوم وي را در قضاوت بازي ياري خواهند كرد. داور چهارم اين بازي يداله جهانبازي است.
پيروزي شاگردان مارادونا با پنالتي خلعتبري
تيم الوصل در چارچوب هفته يازدهم ليگ برتر امارات موفق شد با نتيجه دو بر يك ميزبانش الاهلي را شكست دهد. هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال امارات با انجام سه ديدار پيگيري شد كه در يكي از حساس ترين آن ها تيم الوصل با هدايت ديگو مارادونا موفق شد الاهلي را با نتيجه دو بر يك شكست دهد و با 15 امتياز خود را به رده ششم جدول برساند. در اين ديدار كه در ورزشگاه اختصاصي الاهلي برگزار شد، بازيكنان اين تيم بازي را بهتر آغاز كردند و در دقيقه 36 توسط ايدينالدو گرافته مهاجم برزيلي خود به گل رسيدند و نيمه اول با همين تك گل به پايان رسيد. با شروع نيمه دوم بازيكنان الوصل براي جبران گل خورده بازي را هجومي آغاز كردند. در دقيقه 77 محمدرضا خلعتبري در يك صحنه مشكوك در محوطه جريمه الاهلي متوقف شد و داور اعلام ضربه پنالتي كرد و ماريانو دوندا آرژانتيني آن را تبديل به گل كرد. حملات الوصل با وجود به تساوي كشاندن بازي ادامه يافت تا اين كه در دقيقه 84 يوسف احمد بازيكن الاهلي به اشتباه دروازه خودي را باز كرد و در نهايت بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.
عقيلي 10 روز ديگر برمي گردد
باشگاه العربي قطر اعلام كرد كه مصدوميت هادي عقيلي جدي نيست و او پس از 10 روز ديگر مي تواند به ميادين باز گردد. عقيلي در بازي پنجشنبه شب هفته گذشته مقابل الاهلي در چارچوب هفته دوازدهم ليگ ستارگان قطر مصدوم و راهي بيمارستان شد.
ليگ ايران جزو 20 ليگ برتر جهان است
كرانچار سرمربي تيم فوتبال سپاهان كه از پيروزي پر گل تيمش برابر نفت آبادان خوشحال بود در پايان اين بازي و در خصوص كيفيت ليگ ايران و حضور مربيان طراز اول خارجي در اين ليگ گفت: من نمي توانم تاييد كنم كه ليگ ايران كيفيت خوبي ندارد از نظر من اين ليگ جزو 20 ليگ برتر دنياست كه كيفيت خوبي دارد.
رد شدن مدافع سابق پيروزي در تست فني تيم آلماني
مدافع پيشين تيم فوتبال پيروزي موفق نشد نظر مسئولان تيم فورتونا دوسلدورف آلمان براي بازي در اين تيم دسته دومي را جلب كند. مسئولان فورتونا دوسلدورف بتازگي با تيمو فوروهولم، مهاجم فنلاندي به توافق رسيده اند ضمن اينكه اين تيم در نظر دارد آدام ماتوشيك را نيز از كلن به خدمت بگيرد.شيث رضايي، بازيكن محروم تيم فوتبال پرسپوليس كه براي تمرين در اين تيم دسته دومي آلماني به اين كشور سفر كرده موفق نشد نظر اوليه مسئولان فورتونا دوسلدورف را جلب كند.
بارش باران و تعطيل شدن بازي
دو تيم كاتانيا و رم در چارچوب هفته هجدهم سريA ايتاليا در ورزشگاه خانگي كاتانيا به مصاف هم رفتند و در حالي كه اين مسابقه تا دقيقه 65 با نتيجه تساوي يك بر يك در جريان بود، شدت گرفتن بارش باران و آب گرفتگي زمين موجب نيمه تمام ماندن بازي شد. با شروع نيمه دوم اين بازي بر شدت بارندگي افزوده شد و داور مسابقه تصميم گرفت كه بازي را لغو كند. به اين ترتيب ديدار اين دو تيم نيمه تمام ماند و به زمان ديگري موكول شد.
كريمي: استعفا نمي كنم اما شايد از بوشهر رفتم!
فيروز كريمي در نشست خبري پس از پايان ديدار مقابل تراكتورسازي كه با شكست سنگين 3 بر صفر بوشهري ها همراه بود، گفت: قصد استعفا ندارم چون در اين شرايط ناجوانمردانه است كه استعفا بدهم. رزومه من مشخص است. تا حالا سه بار فقط اخراج شده ام، بعد از قهرماني با پاس در آسيا، قهرماني با بهمن و صعود با راه آهن، اگر از تيم بروم به خاطر بيماري داخلي ام است كه عود كرده و سه شب است نخوابيده ام. اگر دنبال استعفا بودم نيم فصل مي رفتم.

 



اولين اردوي تيم ملي كشتي آزاد با رسول خادم
29 كشتي گير دعوت شدند

اردوي تيم ملي كشتي آزاد از روز 29 دي ماه در خانه كشتي برگزار مي شود.
اردوي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان زيرنظر رسول خادم مدير تيم هاي ملي و مسئول فني تيم كشتي آزاد بزرگسالان، از 29 دي ماه سال جاري تا 10 فروردين سال 91 در خانه كشتي برگزار خواهد شد.
اين اولين اردوي تيم ملي با كادر جديد است كه تا مسابقات گزينشي المپيك در فروردين ماه ادامه خواهد داشت.
تيم ملي كشتي آزاد بايد سه سهميه باقي مانده المپيك در وزن هاي 60، 84 و 120 كيلوگرم را از مسابقات گزينشي قزاقستان بگيرد. اسامي 29 كشتي گير دعوت شده به اردوي تيم ملي كشتي آزاد به اين شرح است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي- فرهاد جلالي، فرزاد جعفري، مهران شيخي و دانيال حجتي
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، سيداحمد محمدي، عباس دباغي، بهنام احسان پور، حسن مرادقلي و علي اكبر جبرئيل
66 كيلوگرم: مهدي تقوي، محمدمهدي يگانه جعفري، ابراهيم نصيري، محمد يوسفي و مصطفي حسين خاني
74 كيلوگرم: صادق گودرزي، رضا افضلي، امير شريعتي و ايمان محمديان
84 كيلوگرم: جمال ميرزايي، ميثم مصطفي جوكار، احسان لشگري، احسان اميني و عليرضا گودرزي
96 كيلوگرم: رضا يزداني، حامد طالبي زرين كمر، عرفان اميري، مهدي مازندراني و اصغر عبدالملكي
120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب، فردين معصومي، كميل قاسمي- جابر صادق زاده و پرويز هادي
مربيان: عليرضا رضايي، محمد طلايي و محمود اسماعيل پور

 



آياناكامي هاي جودو به پايان مي رسد؟!
اخراج پس از 221 روز

نارضايتي مسئولان فدراسيون جودو از عملكرد سرمربي ايتاليايي تيم ملي اين رشته ورزشي باعث اخراج اين مربي شد.
جيرو لامو جيووينازو كه از هفتم خردادماه براي هدايت تيم ملي جودوي كشورمان به تهران سفر كرده بود، بعد از 221 روز فعاليت در كنار تيم ملي از سمت خود بركنار شد. بعد از كسب نتايج ضعيف تيم ملي در رقابت هاي گزينشي المپيك مسئولان فدراسيون از اداره شورايي تيم ملي به عنوان تصميم جديد خود خبر داده و اعلام كردند كه جيرو مربي ارشد است و ديگر مسئوليت سرمربيگري را برعهده ندارد. در حالي كه قرار بود با انعقاد قراردادي جديد، ضمن كاهش حقوق 5500 يورويي، اين مربي به عنوان مربي تكنيك و تاكتيك با تيم ملي همكاري كند، عصر چهارشنبه وي از سمت خود بركنار و قرار است دوشنبه تهران را به قصد ايتاليا ترك كند.
اخراج جيرو لامو در حالي اتفاق افتاد كه بعد از بازگشت تيم ملي جودو از رقابت هاي «كينگ دائو» چين، وي مقصر اصلي شكست هاي تيم ملي معرفي شد. اينكه فدراسيون جود وبعد از اخراج «جيرو» و ناكامي در كسب سهميه المپيك چه برنامه اي براي تيم ملي خواهد داشت، مشخص نيست.

 



اين بار غزل خداحافظي محمدي خوانده شد
تغييرات در فدراسيون كشتي و چند علامت سؤال

سرويس ورزشي-
دامنه تغييرات در فدراسيون كشتي به كادر فني تيم ملي كشتي آزاد رسيد تا جايي كه روز گذشته غلام محمدي كناره گيري رسمي خود را از تيم ملي اعلام كرد.
پس از بركناري رئيس فدراسيون و تعداد زيادي از مديران فدراسيون كشتي اين بار نوبت به اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد رسيد تا در آستانه المپيك از سمت خود كنار گذاشته شوند. يك روز بعد از آنكه رسول خادم مدير تيم هاي ملي صراحتاً عنوان داشت از اين پس سرمربي تيم ملي كشتي آزاد است و محمدي نيز اگر خواست مي تواند به عنوان دستيار وي را همراهي كند، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد از سمت خود كناره گيري كرد.
محمدي پس از رفتن از تيم ملي در مصاحبه اي عنوان داشت: ظلمي كه در حق تيم ملي كشتي آزاد شد در تاريخ كشتي ايران بي سابقه بوده است. هر مربي يك زمان مي آيد و زماني هم مي رود اما كاري كه مسئولان فعلي فدراسيون كشتي ايران با من كردند توهين به شعور همه مردم است. وي با بيان اينكه «سرم را با اين شيوه بركناري بريده اند»، افزود: رسول خادم پس از انتصاب خود به عنوان مدير فني تيم هاي ملي كشتي پس از گذشت دو روز به صورت ناگهاني عنوان كرد كه سرمربي تيم ملي كشتي آزاد است و من نيز اگر مي خواهم مي توانم به عنوان مربي در كنار تيم ملي باشم. محمدي در همين خصوص افزود: پس از آنكه خادم از من خواست به عنوان مربي در كنار تيم ملي كشتي آزاد باشم به او گفتم كه اين شرايط جديد را قبول نمي كنم و اي كاش 10 سال پيش شما دين خود را به كشتي ادا مي كرديد! سرمربي بركنار شده تيم ملي در پايان تصريح كرد: من به سهم خودم زحمات زيادي براي تيم ملي كشتي آزاد كشيدم اما اين نحوه برخورد و شكل بركناري من نهايت توهين و بي احترامي است. اي كاش حداقل يك كميته فني در فدراسيون تشكيل مي شد و اعضاي اين كميته به اين جمع بندي مي رسيدند كه محمدي بايد برود نه اينكه سليقه اي در اين خصوص عمل شود.
اما در همين خصوص نظرات رسول خادم نيز خواندني است. مدير جديد تيم هاي ملي در اين خصوص گفت: كادر كشتي آزاد در حد توان زحمت كشيده و بنده از همه دوستان تشكر مي كنم، اما به عنوان مدير تيم هاي ملي، تشخيص دادم تغييراتي در تيم آزاد به وجود آيد كه از ميان كادر فني گذشته تصميم داشتم غلامرضا محمدي در كنار بنده با تيم ملي به عنوان مربي ارشد همكاري كند كه ايشان طي مصاحبه اي كناره گيري كردند كه براي وي و ساير دوستان آرزوي موفقيت دارم. از اين پس مسئوليت امور فني تيم ملي كشتي آزاد را برعهده خواهم داشت و در آينده مربيان ديگري به اردو دعوت خواهند شد.
ادامه تغييرات كشتي
تغييرات در فدراسيون كشتي كه در يكي، دو سال اخير از آن به عنوان يكي از فدراسيون هاي فوق ياد مي شد بسيار عجيب است! يزداني خرم رئيس معزول فدراسيون كشتي پيش از اين مدعي شده بود كه توسط جريان انحرافي از كار بركنار شده تا اين جريان برنامه هاي خود را در فدراسيون كشتي پياده كند. ادعاي رئيس سابق فدراسيون كشتي زماني جالب توجه به نظر مي رسد كه بدانيم پس از يزداني خرم بسياري ديگر از همكاران وي نيز در فدراسيون كشتي بركنار شدند.
بركناري عجيب سرمربي
در اينكه طي يكي، دو سال گذشته ضعف هايي در كشتي آزاد مشاهده مي شد شك و ترديدي نيست. بسياري بر اين عقيده هستند كه قطار كشتي آزاد با سرعت كمتري نسبت به كشتي فرنگي در حركت بوده اما با اين همه شدت و حدت آن به اندازه اي نبود كه تغييرات در آن به اين سرعت انجام شود! مي شد به غلام محمدي و مجموعه اش تا بازي هاي المپيك زمان داد و اگر در بزرگترين آوردگاه ورزش نتايج تيم او قابل قبول نبود در طرفه العيني حكم بركناري اش را صادر كرد! بايد قبول كرد اين شيوه بركناري آن هم چند ماه تا آغاز المپيك به هيچ عنوان پسنديده نيست.

 



برگزاري مجمع انتخاباتي 4 فدراسيون تا پايان سال

مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون دووميداني 12 بهمن برگزار خواهد شد.
وزارت ورزش و جوانان كه چندي قبل با اعلام زمان برگزاري مجمع انتخاباتي واليبال در تاريخ شش بهمن برگزاري مجامع را در دستور كار قرار داده بود، قصد دارد انتخابات فدراسيون دووميداني را 12 بهمن ماه برگزار كند. براي شركت در مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون دووميداني 13 نفر كانديدا شدند كه در اين بين همه كانديداها از سوي حراست وزارتخانه تاييد صلاحيت شده اند.
بر اين اساس مجمع انتخاباتي فدراسيون دووميداني 12 بهمن به رياست حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان براي انتخاب كادر مديريتي جديد برگزار خواهد شد.
تا چندي قبل آشتياني سرپرستي اين فدراسيون را بر عهده داشت كه وزارت ورزش و جوانان در حكمي جديد افشين داوري مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي، وي را به عنوان سرپرست جديد در راس اين فدراسيون منصوب كرد.
افشين داوري بيشترين شانس را براي كسب كرسي رياست فدراسيون دووميداني در اختيار دارد.
گويا وزارت ورزش و جوانان قصد دارد تا پايان سال مجمع انتخاباتي چهار فدراسيون را برگزار كند. تاكنون تاريخ برگزاري مجامع واليبال، دووميداني و فوتبال به ترتيب در روزهاي 6 و 12 بهمن و 15 اسفند مشخص شده و احتمال دارد مجمع انتخاباتي يك فدراسيون ديگر كه به احتمال فراوان فدراسيون كاراته خواهد بود، تا پايان سال برگزار شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14