(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 دی 1390- شماره 20122

دانشجو: شهريه دانشگاه آزاد اسلامي20 درصد كاهش مي يابد
شناسايي 7 شركت توليدكننده تبليغات غيرمجاز ماهواره اي
قاتل سريالي شيراز اعدام شد
معاون اجتماعي پليس فتا: الزام ارائه كارت ملي در كافي نت ها قانوني است
تاكسيرانان 80 ساله تهراني بازنشسته مي شوند
رويدادهاي خارجي
دستگيري كلاهبردار جاعل به همراه خودروي سرقتي
اعدام 12قاچاقچي مواد مخدر و شرور مسلح در شيراز
مطالبه مهريه جان 4 نفر را در ايلام گرفت
دستگيري جيب بر مسافرنما قبل از خروج از مترو
زمين خوار ميلياردي در كردستان به چنگال قانون افتاد
2 شهردار استان گلستان دستگير شدند
در محور سراوان- خاش راننده خودروي حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت
دكتر قلابي زن كلاهبردار از آب درآمد
حوادث كوتاه از كشور
جنگ تخم مرغي در صف خريد گوشي آيفون



با ايجاد بانك
دانشجو: شهريه دانشگاه آزاد اسلامي20 درصد كاهش مي يابد

فرهاد دانشجو تأكيد كرد: با ايجاد بانك دانشگاه آزاد اسلامي و گردش مالي شهريه ها تا دو سال آينده 20 درصد كاهش مي يابد.
رئيس منتخب دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو با مهر به تشريح برخي جزئيات نحوه كاهش شهريه و تأمين منابع ديگر مالي در دانشگاه آزاد پرداخت و افزود: در حال حاضر شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد صرف مسائلي از جمله پرداخت حقوق اعضاي هيئت علمي، كاركنان، قبوض برق و آب و خريد تجهيزات مي شود اين در حالي است كه بايد منابع ديگري به منظور تأمين بار مالي دانشگاه ايجاد شود.
وي گفت: به منظور ايجاد مديريت مالي، يك تيم متشكل از متخصصين اقتصادي بايد نحوه ايجاد منابع مالي را بررسي كنند كه در حال بررسي نحوه سرمايه گذاري يك هزار و 400 ميليارد تومان در اين بانك است كه هر سال از شهريه دانشجويان تأمين مي شود.
عضو هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه ارائه برنامه خود براي كاهش شهريه دانشجويان اين دانشگاه به گردش مالي بانكي بزرگترين دانشگاه حضوري جهان اشاره كرد و افزود: شايد بتوان 40 تا 50 درصد هزينه ها را با گردش مالي فراهم كرد.
وي تأكيد كرد: اين امر از طريق بانك دانشگاه آزاد اسلامي يا قرارداد با بانك هاي موجود به منظور ايجاد مديريت پولي در هزينه ها محقق خواهد شد.
به گفته دانشجو، با ايجاد مديريت مالي، شهريه هاي دريافتي از دانشجويان مستقيم به اعضاي هيأت علمي و كاركنان پرداخت نمي شود بلكه اين شهريه توسط مديريت پولي منجر به افزايش پول مي شود كه كاهش شهريه را به همراه دارد. اگر قرار باشد شهريه ها، تمام هزينه دانشگاه را تأمين كنند امكان افزايش شهريه ادامه دارد.
وي تأكيد كرد: به محض اتمام كارشناسي متخصصان تا يكي دو ماه ديگر اطلاعات بيشتري مي توانم در اختيار رسانه ها قرار دهم. رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد اسلامي درباره زمان كاهش شهريه هاي اين دانشگاه ابراز اميدواري كرد كه در سال دوم مديريت خود حدود 20 درصد شهريه ها را كاهش دهد.

 



شناسايي 7 شركت توليدكننده تبليغات غيرمجاز ماهواره اي

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور از شناسايي 7 شركت توليدكننده تبليغات غيرمجاز براي شبكه هاي ماهواره اي در شهر تهران خبر داد.
به گزارش فارس سرهنگ خليل هلالي گفت: طي تحقيقات صورت گرفته از سوي پليس اماكن عمومي 7 شركت توليدكننده تيزرهاي تبليغاتي براي شبكه هاي ماهواره اي غيرمجاز شناسايي شدند.
وي ادامه داد: از اين تعداد شركت با 4 شركت برخورد شد و بقيه به محض اطلاع از برخورد پليس اقدام به جابه جايي مكان كردند كه اين تعداد نيز در آينده نزديك با برخورد پليس روبه رو خواهند شد.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور بيان داشت: براساس متن قانون و ابلاغيه شوراي اصناف كشور هرگونه سفارش تبليغ در شبكه هاي ماهواره اي ممنوع است.
وي گفت: هم اكنون فقط 2 شركت در داخل كشور مجوزهاي لازم را در زمينه همكاري با شبكه هاي ماهواره اي مورد تاييد وزارت ارشاد دريافت كرده اند و بقيه اين شركت ها بدون هيچ گونه مجوزي اقدام به شروع فعاليت كرده اند.
هلالي اظهار داشت: در صورت شناسايي شركت هايي كه به اين شيوه اقدام به فعاليت كرده اند شركت پلمب خواهد شد و افراد تا زمان دريافت مستندات لازم از وزارت ارشاد اجازه ادامه فعاليت پيدا نخواهند كرد.

 



قاتل سريالي شيراز اعدام شد

قاتل سريالي شيراز كه سه قتل و سه آدم ربايي خشن را در پرونده تبهكاري خود داشت سحرگاه ديروز در ملأ عام اعدام شد.
به گزارش مهر، تحقيقات براي دستگيري مرد تبهكار از اواخر سال گذشته همزمان با ناپديد شدن مرموز پسربچه 12 ساله اي به نام محمد در شيراز در دستور كار پليس قرار گرفت. بررسي ها نشان داد مرد ناشناسي مهدي را از مقابل مدرسه اش ربوده و براي آزادي او درخواست 30 ميليون تومان كرده است.
در ادامه جسد پسر دانش آموز در حالي كه به طرز هولناكي به قتل رسيده بود در حاشيه شهر شيراز كشف شد. مرد گروگانگير وقتي نتوانسته بود از پدر مهدي اخاذي كند، گروگان خود را با شليك گلوله اي كشت.
همزمان با آغاز تحقيقات پسر بچه هشت ساله اي به نام محمد همراه پدرش به اداره آگاهي استان فارس مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: در حال بازي در خيابان بودم كه مردي مرا به زور داخل صندوق عقب خودرويش انداخت. او سريع از محل دور شد كه با ضربه هاي لگد در را باز كرده و موفق به فرار شدم.
بررسي ها ادامه داشت تا اين كه چندي قبل او سومين قرباني خود را ربود و در تماس با خانواده اش درخواست پول كرد. با توجه به اين كه احتمال داشت مرد جنايتكار اين قرباني خود را هم به قتل برساند، بلافاصله چند تيم از كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس وارد عمل شده و با رديابي هاي تخصصي عامل آدم ربايي هاي سريالي را در 28 آذر امسال دستگير كردند.
مرد تبهكار به نام رحمت الله 34 ساله كه به همراه يك قبضه سلاح در مخفيگاهش دستگير شده بود در ادامه به قتل دو نفر ديگر به نام هاي محمدرضا عليپور و ابراهيم خاوند با انگيزه سرقت خودرو و اخاذي از دو شهروند شيرازي نيز اعتراف كرد.
بنابراين گزارش قاتل سريالي صبح يكشنبه در ميدان احسان فرهنگ شهر و در مقابل محلي كه پسر 12 ساله را از مقابل آن ربوده بود به دار مجازات آويخته شد. در اين مراسم اولياي دم گروگان 12 ساله حكم قاتل پسرشان را اجرا كردند.

 



معاون اجتماعي پليس فتا: الزام ارائه كارت ملي در كافي نت ها قانوني است

معاون اجتماعي پليس فتا با تأكيد بر اينكه ارائه كارت ملي و ثبت اطلاعات هنگام حضور در كافي نت ها قانوني است گفت: متأسفانه در كشور ما ميان هويت مجازي و حقيقي اتصالي برقرار نيست و مجرمان از اين خلأ سوءاستفاده كرده و به راحتي جرايمي را كه در هيچ كجاي دنيا رخ نمي دهد مرتكب مي شوند.
به گزارش مهر سرهنگ محسن ميربهرسي اظهار داشت: در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه هنگامي كه گردشگري به كافي نت مراجعه مي كند شماره پاسپورتش به منظور جلوگيري از سوءاستفاده ثبت مي شود. در كشورهاي ديگر اطلاعات فرد براساس اكانت ارائه شده با هويت مجازي يكي است اما در كشور ما هويت حقيقي با هويت مجازي يكي نيست. در كشورهاي ديگر اگر هر فردي با نام مستعار به شبكه اينترنت متصل شود بازهم هويت اصلي قابل شناسايي است.
معاون اجتماعي پليس فتا با اشاره به برخي از جرايم اينترنتي كشور گفت: اعلام جايزه و دريافت پول براي ارسال آن، سرقت اطلاعات بانكي و شخصي از مهم ترين جرايم اينترنتي كشور است. در كشورهاي اروپايي به دليل دسترسي پليس و مسئولان به اطلاعات افراد جرايم اينترنتي بسيار پيچيده و به روز است اما مجرمان ما در حاشيه امنيت مرتكب هر جرمي مي شوند.
ميربهرسي با اعلام اينكه ارائه كارت ملي هنگام استفاده از خدمات كافي نت قانوني است تأكيد كرد: مشتريان كافي نت ها را دانشجويان و ثبت نام كنندگان مسكن مهر تشكيل مي دهند كه هنگام ثبت نام و پرداخت شهريه اطلاعات آنها در كافي نت ثبت مي شود كه علاوه بر ايجاد ناامني اينترنتي مي تواند فضاي خوبي براي مجرمان اينترنتي باشد.
وي افزود: ثبت اطلاعات باعث پيشگيري از وقوع جرم مي شود. تمامي مجرمان اينترنتي از وايمكس و سرويس ADSL استفاده مي كنند اما براي ارتكاب جرم و شناسايي نشدن به كافي نت ها مراجعه مي كنند.

 



تاكسيرانان 80 ساله تهراني بازنشسته مي شوند

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: گواهينامه رانندگي با خودروي عمومي رانندگان تاكسي بالاي 80 سال كه در تست سلامت قبول نشوند باطل و براي آنها گواهينامه شخصي صادر مي شود.
به گزارش مهر سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: براساس آيين نامه راهنمايي و رانندگي، رانندگان پس از رسيدن به سن هفتاد سال هر دو سال يكبار توسط كارشناسان عالي راهور و بهداري بايد از نظر جسماني تست شوند و در صورت داشتن توان بدني و قبولي در اين تست ها گواهينامه آنها تا 75 سالگي هر دو سال يكبار تمديد مي شود.
وي در رابطه با فعاليت 234 راننده بالاي 80 سال در سيستم تاكسيراني شهر تهران گفت: تست جسماني رانندگان تاكسي بالاي هفتاد و پنج سال ساليانه انجام مي شود. اين رانندگان اگر نتوانند در تست سلامت موفق شوند گواهينامه رانندگي با خودروهاي عمومي آنها باطل و برايشان گواهينامه شخصي صادر مي شود.
جانشين رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: رانندگان بالاي 80 سال تاكسيراني اگر بتوانند در تست سلامت موفق شوند مي توانند به كار خود ادامه دهند.
بذرافشان تصريح كرد: به دنبال هماهنگي هاي انجام شده با سازمان تاكسيراني، رانندگان بالاي 70 سال براي تست سلامت به پليس معرفي مي شوند و براساس قانون، سلامت چشم، دست و پا كه در كنترل وسايل نقليه عمومي موثر است بررسي مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

100 كشته و مفقود در حادثه غرق كشتي تفريحي ايتاليايي
مسئولان ايتاليايي اعلام كردند كه بين 40 تا 60نفر از سرنشينان كشتي تفريحي غرق شده در آبهاي درياي مديترانه مفقود هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين كشتي تفريحي به نام كوستا كونكورديا با 4 هزار و 229 نفر از بندر چيويتاوكيا در هشتاد كيلومتري شمال غربي شهر رم حركت كرده بود كه عصر روز جمعه با صخره اي در نزديك جزيره توسكانا برخورد كرد.
اكثر سرنشينان كشتي گردشگران ايتاليايي، فرانسوي و آلماني بودند.
جوزپه ليناردي، فرماندار شهر گروستو در غرب ايتاليا گفت: 3 نفر به طور قطع كشته شده اند و 41 نفر مفقود هستند.
اين در حالي است كه سخنگوي گارد ساحلي ايتاليا تعداد مفقودان را بين 50 تا 60 نفر برآورد كرده است.
نيروهاي امنيتي ايتاليا «فرانچسكو شتينو» ناخدا و «سيرو امپروزيو» معاونش را به اتهام قتل عمد و رها كردن كشتي بازداشت كرده اند.
منابع پزشكي گفتند: اكثر آسيب ديدگان از شكستگي با افت دماي بدن به علت باقي ماندن طولاني در آب سرد رنج مي برند.

 



دستگيري كلاهبردار جاعل به همراه خودروي سرقتي

سركلانتر چهارم پليس پيشگيري تهران بزرگ گفت: صبح ديروز يك جاعل كه از شهروندان كلاهبرداري مي كرد با چهره نگاري ماموران پليس به همراه خودروي سرقتي، سلاح و مواد مخدر دستگير شد.
به گزارش فارس، سرهنگ عزت الله عزتي سركلانتر چهارم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، صبح ديروز از دستگيري يك جاعل عنوان در بزرگراه شهيد زين الدين خبر داد.
عزتي در تشريح اين خبر گفت: با شكايت تعدادي از شهروندان شرق تهران در خصوص كلاهبرداري و اخاذي از آنان توسط فردي كه خود را مامور يكي از ارگان هاي دولتي معرفي مي كرد، اقدامات براي بررسي موضوع در دستور كار ماموران اين سركلانتري قرار گرفت.
وي ادامه داد: با تشكيل جلسه در سركلانتري چهارم و هماهنگي با تمام كلانتران زيرمجموعه برنامه ريزي در مورد دستگيري متهمان انجام شد و با توجه به مشخصات به دست آمده از متهم چهره فرضي وي تهيه و در اختيار ماموران گشت انتظامي تمام كلانتري هاي زيرمجموعه قرار گرفت.
عزتي افزود: تحقيقات ادامه يافت تا اينكه يكي از ماموران گشت انتظامي كلانتري 126تهرانپارس موفق شد هنگام گشت زني در بزرگراه زين الدين يك خودرو را كه با پلاك مخدوش در حال تردد بود، شناسايي كند.
وي اظهار داشت: بلافاصله به راننده دستور توقف داده شد و پس از توقف راننده استعلام هاي معمول صورت گرفت تا اينكه مشخص شد راننده اين خودرو همان متهم تحت تعقيب است.
سركلانتر چهارم پليس پيشگيري تهران بزرگ گفت: بلافاصله متهم دستگير و براي تحقيقات به كلانتري منتقل شد و در بررسي هاي انجام شده به جرم خود مبني بر جعل عنوان و كلاهبرداري و اخاذي اعتراف و براي انجام تحقيقات بيشتر به پايگاه چهارم پليس آگاهي منتقل شد.

 



اعدام 12قاچاقچي مواد مخدر و شرور مسلح در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
با پيگيري رئيس كل دادگستري فارس و دادستان شيراز احكام اعدام 12قاچاقچي مواد مخدر، آدم ربايي، سارقان مسلح و متجاوزان به عنف صبح روز يكشنبه در شيراز اجرا شد.
«علي القاصي مهر» دادستان عمومي و انقلاب شيراز در خصوص اجراي اين احكام به خبرنگار كيهان گفت: 5 نفر از اين متهمان بنام هاي «رحمت الله- ح»، «محمدنبي- ت»، «رامين- د»، «اسماعيل -ح» و «علي-هـ» به اتهام آدم ربايي و قتل، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه از بانكهاي شيراز در مناطق ميدان احسان، ميدان معلم و ميدان مطهري در ملأ عام و با حضور گسترده مردم به دار مجازات آويخته شدند.
وي اظهار داشت: احكام اين متهمان در دادگاه كيفري استان و دادگاه انقلاب شيراز صادر شده بود كه پس از تاييد ديوان عالي كشور و تاييد رئيس قوه قضاييه در ملأ عام اجرا شد.
وي افزود: احكام اعدام 7 قاچاقچي مواد مخدر كه در دادگاه انقلاب صادر و به تاييد ديوان عالي كشور رسيده بود نيز صبح روز يكشنبه در زندان عادل آباد شيراز به اجرا درآمد.
گفتني است عده اي از شهروندان شيرازي كه در محل اجراي احكام اين مجرمان جمع شده بودند در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن تقدير از دستگاه قضايي استان به خاطر برخورد قاطع با مخلان نظم و امنيت، ادامه اين روند را خواستار شدند.

 



مطالبه مهريه جان 4 نفر را در ايلام گرفت

فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام گفت: فردي كه در يك اقدام جنون آميز چهار نفر را به قتل رسانده بود در كمتر از 12 ساعت دستگير شد.
به گزارش جهان نيوز سرتيپ حيدر عباس زاده در جمع خبرنگاران گفت: اين حادثه چند شب قبل به دنبال درخواست طلاق و طلب مهريه، رخ داد و مرد با سلاح گرم به خانه همسرش رفت و با شليك گلوله پدر و مادر همسرش به همراه همسر و پسرعموي خود را به قتل رساند. فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام گفت: با تلاش كارآگاهان و ماموران نيروي انتظامي قاتل در كمتر از 12 ساعت در حاشيه پارك جنگلي چغاسبز همراه با سلاح مربوطه دستگير شد.

 



دستگيري جيب بر مسافرنما قبل از خروج از مترو

فرمانده يگان انتظامي مترو تهران از دستگيري يك زن جيب بر سابقه دار كه با هم صحبتي با مسافران از آنها سرقت مي كرد طي روز گذشته در يكي از ايستگاه هاي متروي شمال تهران خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ مجتبي فخاري فرمانده يگان انتظامي مترو تهران صبح ديروز، از دستگيري زن جيب بر در مترو حقاني، خبر داد.
فخاري در تشريح اين خبر گفت: عصر روز گذشته هنگامي كه ماموران يگان انتظامي مترو در حال گشت زني در محدوده ايستگاه متروي حقاني بودند تعدادي از مسافران ضمن مراجعه به آنها، از ربوده شدن كيف و پول هاي خود خبر دادند.
وي افزود: با توجه به تعداد بالاي مراجعه شهروندان و حساسيت موضوع، بلافاصله اقدامات براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز شد و دقايقي بعد با راهنمايي مالباختگان از متهم چهره نگاري شد.
فرمانده يگان انتظامي مترو پايتخت گفت: ماموران ضمن انجام يك سري كنترل هاي نامحسوس و اجراي طرح «مهار» موفق شدند ضمن شناسايي متهم در ايستگاه هفت تير، وي را در ايستگاه حقاني به طور ضربتي دستگير كنند.
فخاري ادامه داد: در بازرسي بدني از متهم، چهار دستگاه گوشي تلفن همراه و مبلغ 475 هزار تومان وجه نقد سرقتي كشف و ضبط شد.

 



زمين خوار ميلياردي در كردستان به چنگال قانون افتاد

فردي كه با تصرف هزاران متر اراضي ملي اقدام به كاشت نهال كرده بود توسط پليس كردستان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احمدي تبار رئيس پليس آگاهي استان كردستان ضمن بيان خبر فوق گفت: گزارش واصله از اداره كل منابع طبيعي استان به پليس آگاهي حاكي از اين بود كه فردي با تصرف 103 هزار و 605 متر مربع از اراضي ملي در شهرستان قريه چناره اقدام به زمين خواري كرده و با كاشت و فروش نهال سود قابل ملاحظه اي كسب كرده است.
وي افزود: كارآگاهان با جمع آوري دلايل و مدارك متهم را دستگير و به تحقيق از وي پيرامون زمين هايي كه در اختيار گرفته بود پرداختند. متهم در خلال اظهارات خود بيان داشت در سال 82 قطعه زميني به مساحت 75 هكتار از منابع طبيعي استان درخواست كرده و با انجام تشريفات قانوني اين مقدار زمين را تحويل گرفتم و شروع به كاشت درخت گردو كردم اما به دليل طمع و زياده خواهي و به صورت غيرقانوني مقدار 103 هزار و 605 متر مربع از اراضي ملي به ارزش بيش از 27 ميليارد ريال را غصب كرده و به كاشت و فروش نهال پرداختم.
سرهنگ احمدي تبار در ادامه خاطرنشان كرد: با اعترافات صريح متهم مبني بر زمين خواري و تكميل پرونده، متهم با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 



2 شهردار استان گلستان دستگير شدند

2شهردار يكي از مناطق شهري استان گلستان دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، يكي از اعضاي شوراهاي اسلامي گلستان گفت: دستگاه قضايي درباره برخي پرونده هاي موجود در مناطق تحت پوشش اين شهرداران سؤالات و ابهاماتي داشت كه ترجيح داد اين شهرداران در بازداشت باشند.
اين منبع به جزئيات ديگري از دلايل دستگيري اين دو شهردار مناطق شهري گلستان اشاره اي نكرده است.
به گزارش مهر، دستگيري شهرداران دو منطقه شهري گلستان تنها به دليل برخي ابهامات موجود در برخي پرونده هاي شهري بوده و برخلاف شايعات طرح شده در بين مردم ربطي به ارتباط با موضوع اختلاس بزرگ ندارد.
پيگيري هاي مهر نشان مي دهد كه قرار بود اين دو شهردار گلستان كه اكنون در بازداشت به سر مي برند تا پايان وقت اداري پنجشنبه با وثيقه آزاد شوند كه تاكنون خبري از آزادي آنها نشده است.

 



در محور سراوان- خاش راننده خودروي حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

در اثر واژگوني يك دستگاه خودروي سوخت كش در محور سراوان- خاش يك نفر جان خود را از دست داد.
به گزارش فارس فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: ساعت 5 و 40 دقيقه صبح يكشنبه در محور سراوان- خاش در كيلومتر 50، بر اثر واژگوني يك دستگاه سواري پژوي سوخت كش، يك نفر كشته شد.
عبدالرضا صالحي افزود: علت اين حادثه تخطي از سرعت غيرمجاز و حمل فرآورده هاي سوختي بوده كه خودرو دچار حريق شده و راننده در آتش سوخته است.وي بيان كرد: سرنشين خودروسواري نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شده است.

 



دكتر قلابي زن كلاهبردار از آب درآمد

سرويس شهرستان ها-
زني كه با ادعاي درمان بيماري هاي لاعلاج به وسيله انرژي درماني خود اقدام به اغفال شهروندان اراكي مي كرد دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احمدي رئيس پليس آگاهي استان مركزي در خصوص جزئيات دستگيري اين كلاهبردار گفت: در پي اطلاعات مردمي واصله به اين پليس مبني بر اين كه خانمي با ادعاي اين كه با انرژي درماني قادر به درمان بيماري هاي لاعلاج است و بدين طريق از شهروندان اخاذي مي كند، بلافاصله گروهي از كارآگاهان مامور رسيدگي به اين پرونده شدند.
وي افزود: اين شياد با اغفال بيماران ناآگاه، آنها را به مطب خود كشانده و با اخذ مبالغي كلان اقدام به كلاهبرداري مي كرد و اكثر مالباختگان نيز به دليل گرفتاري و بيماري از شكايت صرف نظر مي كردند. وي گفت: كارآگاهان با شناسايي مطب اين دكتر قلابي در اقدامي ضربتي وي را دستگير و به پليس آگاهي انتقال دادند.
احمدي در ادامه خاطرنشان كرد: متهمه كه فاقد هرگونه جواز و مدرك پزشكي بود، تنها با ادعاي واهي اين كه چندين سال پيش خوابي ديده و بدين طريق نيرويي به وي داده شده كه قادر به درمان بيماري هاي لاعلاج است قصد فريب كارآگاهان را داشت. در صورتي كه وي قادر نبود حتي يك بيمار كه وي موفق به درمان او شده است را معرفي كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش گرفتن پژو آر.دي
خرم آباد - خبرنگار كيهان:يك دستگاه پژو آردي به طور ناگهاني دچار آتش سوزي شد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اين خودرو در يكي از خيابان هاي شهرستان نورآباد خودبخود دچار آتش سوزي شد كه با تلاش ماموران آتش نشاني و پليس آتش سوزي مهار شد.بر پايه اين گزارش علت آتش سوزي اتصال برق سيم پيچي خودروي مذكور بوده است.
جريمه 150 نانوايي متخلف
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان گفت: 150 نانوايي متخلف در خرم آباد به جريمه سنگين محكوم شدند.داريوش جودكي با اشاره به محول شدن رسيدگي به تخلفات نانوايي ها به تعزيرات حكومتي اظهار داشت: براساس بازرسي ماموران معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت طي 15 روز نيمه اول ديماه تعداد 150 واحد نانوايي خرم آباد مورد بازرسي قرار گرفتند كه به اتهام كم فروشي و تقلب در كسب به جرايم سنگين محكوم شدند.
تير چراغ برق جان راننده را گرفت
بابل - خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي پژو پارس با تير چراغ برق در محور بابل به آمل راننده جوان اين خودرو جان خود را از دست داد. به گزارش روابط عمومي آتش نشاني بابل، علت اين حادثه تخطي راننده از سرعت مطمئنه بوده است.
دستگيري 52 سارق
اصفهان - خبرنگار كيهان: ماموران پليس آگاهي استان اصفهان در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، 52 سارق حرفه اي و سابقه دار را دستگير و 244 فقره سرقت را كشف كردند.رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: متهمان با تشكيل پرونده براي سيرمراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.«سرهنگ حسين حسين زاده» تصريح كرد: پليس آگاهي به منظور ارتقاي امنيت شهروندان اصفهان اجراي طرح هاي ويژه، تخصصي و مستمر را تا پايان سال در دستور كار خود دارد.
كشف كالاهاي تقلبي
با تلاش كارشناسان دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان، 3 تن اقلام و فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي خارجي غيرمجاز و 50 هزار ليتر سركه تقلبي و غيربهداشتي كشف شد.به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اين اقلام شامل خميردندان، مسواك، انواع لوازم آرايشي فاقد مجوزهاي لازم از بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بودند كه ارزشي اقتصادي آنها بالغ بر 500 ميليون ريال است. براساس همين گزارش، متصدي كارگاهي كه سركه تقلبي توليد مي كرد به 6 سال حبس محكوم شد.
زمين خواران در چنگال قانون
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان مازندران گفت: در پي شكايت اداره منابع طبيعي شهرستان چالوس مبني بر اينكه دو نفر حدود 3125 متر مربع از اراضي ملي منابع طبيعي واقع در بخش كلاردشت را به صورت غيرقانوني تصرف و با قطع درختان و كاشتن نهال آن را محصور كرده اند كارآگاهان با بررسي اين موضوع و پس از كسب مجوز قضايي به محل عزيمت و دو متهم را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.سرهنگ عظيمي در ادامه خاطرنشان كرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارك به زمين خواري و تصرف غيرقانوني اراضي ملي اعتراف كردند و جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام شدند.
انهدام باند سارقان
دو سارق حرفه اي كه به همراه خانواده خود دست به سرقت هاي متعددي زده بودند با تلاش كارآگاهان پليس دستگير و روانه زندان شدند.به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا رئيس پليس آگاهي استان اردبيل با تاييد اين خبر گفت: متهمان در بازجويي ها به انجام 18 فقره سرقت منازل و احشام اعتراف عنوان كردند با توجه به با هم خويشاوند هستند از مدتي قبل با تشكيل گروهي اقدام به سرقت كرده و اموال سرقتي را به استان هاي شمالي كشور برده و به فروش مي رساندند.لازم بذكر است متهمان پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.
بي احتياطي پدر جان پسر 5 ساله را گرفت
پسر پنج ساله اي بر اثر بي احتياطي پدرش در هنگام رانندگي جان باخت. به گزارش ايسنا، راننده يك دستگاه نيسان وانت صبح ديروز هنگام ورود به حياط منزلش در يكي از روستاهاي كهگيلويه با پسر بچه پنج ساله خود برخورد كرد كه در اثر اين حادثه «رهام» پنج ساله در دم جان خود را از دست داد.

 



جنگ تخم مرغي در صف خريد گوشي آيفون

صف طويل علاقمندان به خريد گوشي تلفن همراه آيفون در پكن، پايتخت چين به تجمعي اعتراضي عليه شركت اپل بدل شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، مشتري هايي كه پس از ساعت ها انتظار نتوانستند گوشي آيفون مدل چهار اس تهيه كنند به پرتاب تخم مرغ به فروشگاه اپل اقدام كردند.
يكي از اين مشتري هاي خشمگين مي گويد: من سرما و گرسنگي را تحمل كردم اما حالا آن ها مي گويند كه آيفون نمي فروشند.
شهروند ديگري نيز در پكن مي گويد كه برخي از آنان از يكي دو روز گذشته حتي از تبت به اينجا آمده بودند. وي مي گويد كه مسئولان اپل بايد پاسخگوي آنان باشد.
برخي نيز با دريافت پول به جاي ديگري در صف اين فروشگاه به سر بردند. يكي از آنان مي گويد كه بابت اين انتظار معادل 15 دلار دريافت كرده است.
دليل تعطيلي فروشگاه اپل در پكن، نگراني هاي امنيتي و نيز احتمال ناتواني در كنترل جمعيت عنوان شده بود با اين همه شركت اپل اعلام كرد كه توقف فروش گوشي هاي آيفون را به طور موقت در سراسر چين متوقف ساخته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14