(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 دی 1390- شماره 20125

حديث دشت عشق
ليگ به هفته بيست و يكم رسيد
سرنوشت پايين جدولي ها در دستان بالانشين ها
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي سرمربي جديد تيم ملي جودو
صعود يك پله اي در نخستين رده بندي فيفا در سال 2012
ايران در رده 44 جهان و چهارم آسيا
برگزاري دربي تهران در هفته هجدهم ليگ بسكتبال
مدعيان ميزبان قعرنشينان
خواندني از ورزش ايران
مخالفت رضازاده با استعفاي نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري
تلاش ها براي بازگشت محمدي به تيم ملي كشتي آزاد



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز بسيجي شهيد «قادر مددي»
در جنگ عقل و عشق ظفرمندي از تو بود
خدايا! بسوي تو مي آيم و با همه و همه وداع مي كنم. دل شكسته ام. روحم از شدت درد مي سوزد، از عالم و عالميان مي گريزم، مرا در جوار رحمتت قرار ده.
شهادت، فاني شدن و هيچ شدن نيست. بلكه يك تولد است. از يك دوران كوتاه خاكي و آزمايشي به يك سعادت ابدي. ما افتخار مي كنيم در راه عقيده و مكتبي به شهادت رسيده ايم كه حقانيت آن (تشيع) مثل آفتاب روشن است. و اين تشيع سرخ است كه با سلاح شهادت و ايمان، تمام سلاح هاي مدرن دنيا را در درياي مواج خون شكست مي دهد و مستكبران و كفار عالم را دراين درياي طوفاني غرق مي كند. شايد من تا به حال نتوانسته باشم به مكتب اسلام و تشيع سرخ حسيني خدمت كرده باشم. پس خونم را به درياي خونين و مواج خروشان ساير شهداي اسلام پيوند مي دهم، تا كفار و منافقين در آن غرق شوند و كشتي جبهه كفر و نفاق و الحاد را خرد و شكسته و غرق سازند. دانش آموز بسيجي، شهيد «قادر مددي» متولد تبريز (1343-1362) در تاريخ 7/12/62 در عمليات ظفرمند خيبر در منطقه جزيره مجنون به خيل شهداي اسلام پيوست.

 



ليگ به هفته بيست و يكم رسيد
سرنوشت پايين جدولي ها در دستان بالانشين ها

هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال در روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته جاري برگزار مي شود.
در حالي كه به دليل ايام سوگواري شهادت امام حسن مجتبي(ع)، امام رضا(ع) و وفات پيامبر اكرم(ص) هفته آينده رقابت هاي ليگ برتر تا روز چهارشنبه تعطيل خواهد بود و اين باعث كاهش فشار به تيم ها خواهد شد، اما در فاصله سه روز پس از پايان رقابت هاي هفته بيستم، مسابقات هفته بيست و يكم پنج شنبه و جمعه اين هفته برگزار خواهد شد.
تراكتورسازي- داماش
پس از آن كه سپاهان در هفته نوزدهم شكست خورد و تراكتورسازي به پيروزي هايش ادامه داد، بسياري شانس تيم تبريزي را براي رسيدن به استقلال در صدر جدول بيشتر از ديگر تيم ها ارزيابي كردند. تراكتورسازي با پيروزي پر گل هفته گذشته اش برابر شاهين حالا به فاصله چهار امتيازي استقلال رسيده است. از سوي ديگر داماش گيلان هم هفته قبل بالاخره با مهدي تارتار در ليگ برتر به پيروزي رسيد تا حداقل براي يك هفته صداي اعتراض هواداران رشتي به گوش نرسد.
فجرسپاسي- استقلال
باخت نتيجه اي بود كه نصيب فجرسپاسي و استقلال در هفته گذشته شد، اما اين دو در شرايطي متفاوت نسبت به يكديگر پا به زمين حافظيه مي گذارند. استقلال اگرچه هفته پيش برابر مس كرمان شكست خورد، اما جايگاهش در صدر جدول چندان به خطر نيفتاد، اما از سوي ديگر فجرسپاسي با شكست هفته قبل برابر داماش گيلان به رده هفدهم سقوط كرد و اين بدين معني است كه تيم شيرازي يكي از نامزدهاي اصلي سقوط به دسته اول است. در اين بازي استقلال باز هم آندرانيك تيموريان بازيكن كليدي اش را در اختيار ندارد. در ديگر ديدارهاي روز پنجشنبه ملوان به مصاف شاهين مي رود، مس ميزبان نفت آبادان است و ذوب آهن در اهواز به مصاف فولاد خواهد رفت.
پيروزي- مس سرچشمه
دو بازي اخير پيروزي هواداران اين تيم را به ادامه فصل اميدوار كرده است. پيروزي در هفته نوزدهم برابر شاهين بوشهر و تساوي برابر شهرداري آن هم پس از دو گل عقب افتادگي، نشان مي دهد كه قرمزهاي تهران با دنيزلي روزهاي بهتري هم خواهند داشت. بازي با مس سرچشمه فرصتي بسيار مناسب براي دنيزلي است تا بتواند روند رو به رشد تيمش را حفظ كند. با اين حال تيم سرچشمه اي كه با اختلاف فراوان قعر جدول را به خود اختصاص داده اگر در اين بازي هم ببازد، در روزهاي آينده قطعاً شاهد تغييراتي بر روي نيمكتش خواهد بود. هر چند كه پيش از بازي روز جمعه هم زمزمه هايي درباره تغييرات بر روي نيمكت اين تيم شنيده شده است.
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و يكم ليگ به اين شرح است:
پنج شنبه: 29/10/90
¤ تراكتورسازي تبريز- داماش گيلان (ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي- شاهين بوشهر (ساعت 15)
¤ فجرشهيد سپاسي شيراز- استقلال (ساعت 15)
¤ مس كرمان- صنعت نفت آبادان (ساعت 15)
¤ فولادخوزستان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15)
جمعه: 30/10/90
¤ راه آهن - نفت تهران (ساعت 15)
¤ سپاهان اصفهان- شهرداري تبريز (ساعت 15)
¤ سايپاي البرز- صباي قم (ساعت 15)
¤ پيروزي- مس سرچشمه (ساعت 40:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نخستين سفر استاني كي روش
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران بهمراه دن گاسپار ديدار امروز ملوان و شاهين بوشهر را با سفر به انزلي و روز جمعه ديدار راه آهن و نفت تهران را در تهران از نزديك خواهند ديد. اين براي نخستين بار است كه كي روش در خارج از تهران بازي هاي ليگ را مي بيند.
5 دروازه بان ايراني در ميان برترين هاي تاريخ فوتبال جهان
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال، فهرستي 468 نفره از برترين دروازه بان هاي فوتبال جهان را منتشر كرد كه در اين فهرست نام مودت (پيروزي)، مرحوم ناصر حجازي (استقلال)، احمدرضا عابدزاده (پيروزي)، رضا قفل ساز (پاس) و محمدرضا مهرباني (برق شيراز) از ايران مشاهده مي شود. در اين فهرست مودت با قرار گرفتن در رده 124 بهترين دروازه بان ايراني است و پس از آن مرحوم ناصر حجازي با قرار گرفتن در رتبه 130 و احمدرضا عابدزاده با ايستادن بر رتبه 158 ديگر دروازه بانان برتر ايران بر اساس آمار و ارقام هستند.
سازمان ليگ آب پاكي را روي دست پرسپوليس ريخت
در شرايطي كه سعيد دقيقي پس از بازي هفته نوزدهم شهرداري در گفت وگو با رسانه ها اعلام كرد كه داور با تصميم اش باعث محروميت از حضور در بازي مقابل پيروزي شده اين بازيكن در بازي دوشنبه شهرداري برابر پيروزي به ميدان رفت؛ اتفاقي كه با واكنش باشگاه پيروزي روبه رو شده و مقامات اين باشگاه اعلام كرده اند كه قضيه محروميت دقيقي را پيگيري مي كنند تا بازي سه بر صفر به سود سرخپوشان شود.با اين حال ديروز بهمني مدير روابط عمومي سازمان ليگ گفت كه قطعا دقيقي دو اخطاره بوده نه سه اخطاره.
پيروزي تيم ملي فوتسال برابر كرواسي
تيم ملي فوتسال ايران سه شنبه شب در نخستين ديدار دوستانه خود مقابل تيم ملي كرواسي به پيروزي رسيد. در اين ديدار كه در شهر اسپليت كرواسي برگزار شد، ملي پوشان فوتسال ايران با نتيجه دو بر يك كرواسي را شكست دادند. ايران در اين بازي قدرت بهادري، محمد طاهري، مهدي جاويد، محمد كشاورز، مجتبي نصيرنيا، جواد اصغري مقدم، مجيد لطيفي، حميد احمدي، عليرضا صميمي، بهروز جعفري، سعيد تقي زاده، سپهر محمدي، سيدعلي كيايي و مجيد تيكدري نژاد را در اختيار داشت. دومين ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال ايران و كرواسي امشب انجام خواهد شد.
پلاتيني بهترين گزينه براي جانشيني بلاتر
سپ بلاتر كه پس از رسوايي هاي اخير فيفا، اعلام كرده بود كه آخرين دوره حضورش روي صندلي رياست فيفا را سپري مي كند، از هم اكنون به فكر جانشين است و ميشل پلاتيني - رئيس فعلي يوفا - را بهترين گزينه مي داند. بلاتر كه براي چهارمين بار متوالي به عنوان رئيس فيفا انتخاب شد، در گفت و گو با مجله فرانس فوتبال گفت: در نقطه اي بايد توقف كرد و من به آن نقطه نزديك شده ام، ديگر خود را براي احراز پست رياست فيفا كانديد نخواهم كرد. وي كه دوران رياستش در سال 2015 به پايان مي رسد، درباره اين سوال كه چه كسي مي تواند جانشين شايسته اي براي او باشد، گفت: بر اين باورم كه ميشل پلاتيني اسطوره فوتبال فرانسه بهترين جانشين برايم است. پلاتيني آماده بر عهده گرفتن اين پست است، خودش كه هنوز دو دل است و مي گويد هنوز تصميم قطعي را نگرفته است، اما احساس مي كنم علاقه زيادي بر تكيه زدن بر كرسي رياست فيفا را دارد.
احتمال تمديد قرارداد انريكه
قرارداد لوئيس انريكه، سرمربي اسپانيايي رم در سال 2013 به پايان مي رسد، اما روزنامه هاي ايتاليايي از تصميم مسئولان باشگاه رم براي تمديد قرارداد او تا سال 2015 خبر دادند. به نوشته روزنامه گازتا دلو اسپور با وجود اين كه مربي اسپانيايي نتايج خوبي با رم نگرفته است، اما مسئولان اين باشگاه در پي تمديد قرارداد او تا سال 2015 هستند. به نوشته اين روزنامه ايتاليايي جيمس بالوتا از مالكان اصلي رم از عملكرد انريكه رضايت دارد و فرانكو بالديني مدير اين تيم در حال مذاكره با اين مربي اسپانيايي براي تمديد قراردادش است.
تيم فوتبال جوانان در مسكو
تيم فوتبال جوانان مركب از 32 نفر صبح ديروز وارد مسكو شد. هدف از ورود اعضاي تيم فوتبال جوانان ايران، شركت در تورنمنت بين المللي است كه در شهر سنت پطرزبورگ برگزار مي شود. اين مسابقات با عنوان جام دوستي با شركت تيم هاي جوانان 12 كشور به مدت 10 روز از 23 تا 30 ژانويه 2012 (3 تا 10 بهمن 1390) برگزار مي شود.

 



معرفي سرمربي جديد تيم ملي جودو

سرمربي تيم ملي جودو بزرگسالان ايران انتخاب شد.
پس از جدايي «جيرو لامو» مربي ايتاليايي تيم ملي و در حالي كه تيم ملي بزرگسالان ايران حدود يك ماه بود بدون سرمربي تمرينات خود را انجام مي داد، سرانجام مسئولان فدراسيون جودو خسرو دلير را به عنوان سرمربي تيم ملي جودو بزرگسالان انتخاب و معرفي كردند. دلير سرمربيگري تيم ملي كوراش ايران را نيز در كارنامه دارد. هر چند كه رشته او كوراش بوده، اما در جودو هم سابقه فعاليت دارد.
هم اكنون در كنار دلير، محمدرضا حاج يوسف زاده به عنوان مدير فني تيم هاي ملي و سرمربي تيم ملي جوانان، مجيد زارعيان و مسعود حاجي آخوندزاده به عنوان مربي فعاليت مي كنند. حال بايد ديد با اين تصميم مسئولان فدراسيون جودو و انتخاب يك مربي كوراش آيا اين رشته كه روزهاي خوشي را سپري نمي كند مي تواند به جايگاه خوب گذشته خود بازگردد.

 



صعود يك پله اي در نخستين رده بندي فيفا در سال 2012
ايران در رده 44 جهان و چهارم آسيا

تيم ملي فوتبال ايران در نخستين رده بندي برترين تيم هاي فوتبال جهان در سال 2012 در رده چهل و چهارم جهان و چهارم آسيا ايستاد.
فدراسيون بين المللي فوتبال فيفا روز چهارشنبه در تازه ترين رده بندي خود فهرست برترين تيم هاي جهان را اعلام كرد كه بر اين اساس، تيم ملي ايران با يك پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده 44 جهان ايستاد. در رده بندي قاره اي، ايران همچنان پس از تيم هاي ژاپن، استراليا و كره جنوبي در رده چهارم آسيا ايستاده است.
در رده بندي بهترين تيم هاي قاره كهن، ژاپن با 869 امتياز و بدون تغيير نسبت به ماه گذشته در رده نوزدهم جهان و نخست آسيا است. استراليا و كره جنوبي با قرار گرفتن در رده هاي 21 و 30 در رده هاي دوم و سوم آسيا قرار دارند. ايران هم كه پيش از اين با 616 امتياز در رده 45 جهان قرار داشت با 623 امتياز و يك پله صعود در رده 44 جهان قرار گرفت. فهرست ده تيم برتر جهان در نخستين رده بندي سال 2012 به اين شرح است:
1- اسپانيا 1564 امتياز
2- هلند 1365 امتياز
3- آلمان 1345 امتياز
4- اروگوئه 1309 امتياز
5- انگليس 1173 امتياز
6- برزيل 1143 امتياز
7- پرتغال 1100 امتياز
8- كرواسي 1091 امتياز
9- ايتاليا 1082 امتياز
10 - آرژانتين 1067 امتياز.

 



برگزاري دربي تهران در هفته هجدهم ليگ بسكتبال
مدعيان ميزبان قعرنشينان

هفته هجدهم ليگ برتر بسكتبال امروز با 5 بازي و ميزباني مدعيان از قعرنشينان برگزار مي شود.
ليگ برتر بسكتبال امروز به ايستگاه هجدهم خود مي رسد؛ هفته اي كه تيم هاي آسيايي ذوب آهن و پتروشيمي از لبنان بازگشته اند، اما فولاد ماهان همچنان در جام شيخ راشد به سر مي برد. در مهمترين بازي ها مهرام در تهران ميزبان شهرداري گرگان است و پتروشيمي كه از غرب آسيا بازگشته است به مصاف لوله آ.اس شيراز مي رود.
آ.اس و شهرداري گرگان كه هر 2 براي رسيدن به پلي آف تلاش مي كنند اين هفته كار سختي را برابر مدعيان قهرماني خواهند داشت. مهرام براي حفظ ركورد شكست ناپذيري اش مي جنگد و پتروشيمي هم با تقويت تيم خود، براي رسيدن به صدر جدول تلاش مي كند. برنامه كامل ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است:
¤ دانشگاه آزاد تهران- پويا تهران (ساعت 15)
¤ جهش ترابر قم- ملي حفاري (ساعت 16)
¤ پتروشيمي بندر امام- لوله آ.اس شيراز (ساعت 16)
¤ ذوب آهن اصفهان- شهرداري زنجان (ساعت 16)
¤ مهرام تهران- شهرداري گرگان (ساعت 17)

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دكتر اصغر شهابي رئيس ايراني كميته پزشكي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا پس از 132 روز حضور در كما صبح ديروز در سن 70 سالگي دار فاني را وداع گفت.
سرويس ورزشي روزنامه كيهان اين ضايعه را به خانواده ورزش تسليت مي گويد.
¤ تيم ملي دووميداني نابينايان و كم بينايان ايران سه سهميه پارالمپيك لندن را كسب كرد. در آغاز تورنمنت بين المللي دووميداني نابينايان و كم بينايان در كويت، حبيب حسيني در ماده 100 متر با كسب مدال طلا، حسين سعيدي با كسب مدال نقره سهميه ورودي B را در همين ماده و علي الهي در ماده 1500 متر با كسب مدال نقره سهميه ورودي A را به دست آوردند.
¤ مدير اجرايي فدراسيون شنا با اشاره به رايزني با «جورج وويت» براي هدايت تيم ملي شناي ايران گفت: توافق نهايي با اين مربي آلماني بعد از حضور وي در ايران و بازديد از امكانات ورزشي ايران اعلام مي شود.
¤ ورزشكاران 8 كشور افغانستان، ارمنستان، تركمنستان، پاكستان، تاجيكستان، عراق، لبنان و سوريه براي شركت در رقابت هاي بين المللي دووميداني دهه فجر اعلام آمادگي كردند. بيستمين دوره مسابقات داخل سالن بين المللي دهه فجر 15 و 16 بهمن ماه سال جاري در مشهد برگزار خواهد شد.
¤ خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال كه روز سه شنبه وارد ايران شده است، دوشنبه هفته آينده در نشستي با سرمربيان تيم هاي ليگ برتري و نيز مربيان بدنساز تيم ها به بحث و گفت وگو درباره شرايط ليگ مي پردازد.اين نخستين بار است كه ولاسكو در نشستي مشترك با حضور تمام سرمربيان تيم هاي ليگ برتري حضور مي يابد و با آنها درباره چگونگي پيشبرد ليگ و نيز تمرينات تيم ملي به گفت وگو مي نشيند.

 



مخالفت رضازاده با استعفاي نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري

حسين رضازاده گفت: نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري به كارش در فدراسيون ادامه مي دهد.
رئيس فدراسيون وزنه برداري اظهار كرد: در صحبت هايي كه با داراب رياحي داشتم، استعفاي او را نپذيرفتم و او با قدرت به كارش در فدراسيون وزنه برداري ادامه مي دهد. وي افزود: در استعلامي كه از وضعيت داراب رياحي گرفتيم و شرايطش را توضيح داديم، مشخص شد كه او جزو دو شغله ها به حساب نمي آيد و به كارش در فدراسيون ادامه خواهد داد.
داراب رياحي دبير كل فدراسيون وزنه برداري، 18 دي به دليل بازنشسته شدن از ادامه همكاري با فدراسيون كناره گيري كرد.

 



تلاش ها براي بازگشت محمدي به تيم ملي كشتي آزاد

تلاش ها براي بازگشت غلام محمدي به تيم ملي كشتي آزاد آغاز شده است.
پس از بركناري عجيب غلام محمدي از سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد و انتقاد تعدادي از اهالي ورزش نسبت به اين جابجايي هاي نابجا، تلاش هايي از سوي كميته ملي المپيك براي بازگرداندن غلام محمدي به تيم ملي كشتي آغاز شده و خبرهاي دريافتي كيهان حكايت از آن دارد كه طي روزهاي گذشته مذاكرات متعددي با رسول خادم صورت گرفته تا با تاييد مدير جديد تيم هاي ملي غلام محمدي مجددا سرمربي تيم ملي كشتي آزاد شود.
البته در اين بين موافقت خود محمدي نيز مهم است و وي بايد آمادگي خود را براي بازگشت به تيم ملي و حضور در تيمي كه خودش از چند سال قبل براي المپيك آماده مي كرد اعلام كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14