(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 دی 1390- شماره 20125

اعتبار كارت هاي معافيت قديمي تا تير 91
خودروهاي توليدي ناايمن تر شده اند
هديه يك ميليون توماني براي زنان توانمند
دكتر صدر: اعتبارات پاسخگوي خدمات سلامت نيست
دستگيري 25 نفر از اعضاي كارناوال تبليغات انتخاباتي در كوهدشت
محمدي زاده: 8 ميليون موتورسيكلت برقي مي شود
استفاده ابزاري از مواد مخدر صنعتي عليه ايران
جريمه 124 ميلياردي براي شركت هاي پتروشيمي و 10 ميلياردي براي بستني ميهن
احداث نماد دروازه قرآن در دارالمؤمنين تهران
راننده خودروهاي لوكس طعمه دزدان
امكان استفاده زنان سرپرست خانوار از يارانه به عنوان ضمانت بانكي
انهدام 4 باند بزرگ سرقت در لرستان
حوادث كوتاه از كشور
هتلي براي كم درآمدها
مرگ مهندس 16ساله مايكروسافت
ثروتمند شدن دختر فقير



اعتبار كارت هاي معافيت قديمي تا تير 91

كارت هاي معافيت قديمي به علت هوشمندسازي كارت ها تا پايان خرداد ماه سال 91 اعتبار دارند.
سردار ابراهيم كريمي جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در مورد طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت به كارت هاي الكترونيكي هوشمند گفت: براي ارائه خدمات مطلوب تر و با سرعت بيشتر به هموطنان و يكپارچه سازي و تصحيح اطلاعات كارت ها، سازمان وظيفه عمومي ناجا، پيشنهاد اجراي طرح تعويض كارت ها را به ستاد كل نيروهاي مسلح داد كه اين طرح با استقبال آنان روبرو شد.
او با تاكيد بر اين كه، اجراي اين طرح، كاهش مراجعات مردمي، كاهش هزينه و زمان را براي هموطنان به دنبال دارد، افزود: با تجميع اطلاعات در اين كارت ها، هموطنان از اين پس براي تاييد اصالت كارت خود به جاي مراجعه به پايين ترين رده خدمتي خود، با مراجعه به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك، مي توانند اصالت كارت خود را تاييد كنند.
در همين باره سردار موسي كمالي، جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: «با اجراي اين طرح كارت ها ي معافيتي كه جعل شده اند مشخص مي شود همچنين ضريب امنيتي كارت هاي سربازي جديد نسبت به قبل بالاتر است.»
همچنين به گفته جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا، تجميع اطلاعات در كارت هاي جديد، منجر به بالا بردن ضريب امنيتي كارت به منظور ممانعت از جعل مي شود.
كساني كه از ابتداي سال 88، كارت معافيت غيرهوشمند دريافت كرده اند با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك، پس از پر كردن فرم درخواست، مدارك لازم به همراه اصل كارت معافيت را در اختيار اين دفاتر قرار داده و در مقابل رسيدي دريافت مي كنند كه ظرف يك ماه به جاي كارت معافيت آنها عمل مي كند تا در صورت نياز از اين رسيد به جاي كارت استفاده كنند.

 



فرمانده پليس راه هشدار داد
خودروهاي توليدي ناايمن تر شده اند

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به كاهش ايمني خودروهاي توليدي در سال جاري نسبت به سال گذشته از بررسي طرحي خبر داد كه در صورت تصويب آن تردد خودروهاي ناايمن در جاده هاي كشور ممنوع مي شود.
به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار روز چهارشنبه با اشاره به اين كه متاسفانه يكي از دلايل بالا بودن شدت تصادفات در كشور ما بحث ناايمن بودن برخي از خودروهاي داخلي است گفت: ايمني خودروها در سال 90 نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرده است لذا وقتي امسال در حدود 200هزار خودرو ناايمن به كشور اضافه مي شود طبيعتا ايمني تردد هم كاهش پيدا مي كند.
وي ادامه داد: هيچ گزينه اي اعم از اشتغال، افزايش توليد و غيره در مورد توليد خودروهاي ناايمن قابل قياس با جان افرادي كه بر اثر استفاده از آن كشته مي شوند نيست.
به گفته فرمانده پليس راه كشور پليس در سال جاري تمام تلاش خود را در زمينه فرهنگ سازي انجام داده است اما در بحث كاهش تصادفات شاخص هاي ديگري از قبيل ايمني راه و خودروها وجود دارد.
وي با بيان اينكه خودروهاي فاقد كيسه هوا، ترمز ضد قفل و... در جاده هاي كشور به راحتي جان مسافران را به خطر مي اندازند، افزود: خودرو ايمن در صورت بروز خطاي انساني تا حد قابل توجهي مي تواند جان راننده و سرنشينان را نجات دهد اما خودرو ناايمن صدمات غيرقابل جبراني را به افراد وارد مي كند.
فرمانده پليس راه كشور همچنين درباره ممنوعيت تردد خودروهاي ناايمن در جاده هاي كشور گفت: در حال حاضر مشغول بررسي طرح تردد ممنوعيت خودروهاي ناايمن در جاده هاي كشور هستيم چرا كه براي پليس هيچ چيز مهمتر از حفظ جان راننده و سرنشينان خودرو نيست.
به گفته وي طرح ممنوعيت تردد خودروهاي ناايمن در جاده هاي كشور تاكنون عملياتي نشده است.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد
هديه يك ميليون توماني براي زنان توانمند

رئيس سازمان بهزيستي كشور از هديه يك ميليون توماني اين سازمان به زنان توانمند تحت پوشش خبر داد.
رئيس سازمان بهزيستي با بيان اينكه اين هديه به زناني تعلق مي گيرد كه در جهت توانمندسازي خود و خانواده هايشان تلاش مي كنند، عنوان كرد: سازمان بهزيستي در نظر دارد تا در راستاي توسعه برنامه هاي توانمندسازي خانواده ها و كمك به اين قشر از جامعه اين مبلغ را افزايش دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي از رايزني هاي صورت گرفته با دستگاه هاي ذيربط براي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه خبر داد و اظهار داشت: به زودي نتايج اين رايزني ها اعلام خواهد شد.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به توانمندسازي در حوزه زنان خاطرنشان كرد: تا پايان سال 55 هزار زن سرپرست خانوار در راستاي توانمندسازي تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار مي گيرند.
واريز يارانه كودكان مجهول الهويه
رئيس سازمان بهزيستي كشور از واريز يارانه نقدي كودكان مجهول الهويه خبر داد.
هاشمي گفت: با هماهنگي صورت گرفته طي روز گذشته يارانه اشاره شده به حساب كودكان واريز شد.
210 هزار تماس
با اورژانس اجتماعي
معاون دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي از افزايش دو برابري تعداد تماسهاي مردم با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعي در 6 ماه ابتدايي امسال خبرداد.
مجيد ارجمندي افزود: براساس آمارهاي موجود در 6 ماه ابتدايي سال جاري 210 هزار تماس با اورژانس اجتماعي از سوي مردم برقرار شده است كه در مقايسه با سال گذشته از افزايش زيادي برخوردار بوده است.
وي در مور تماسهاي سال گذشته نيز به مهر گفت: طي سال 89، در مجموع مردم 210 هزار تماس يعني معادل 6 ماه اول امسال با اورژانس اجتماعي تماس گرفته اند.
معاون دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي تاكيد كرد: افزايش تماسها از يك طرف نشاندهنده افزايش آگاهي مردم است و از سوي ديگر مشخص مي كند كه مردم ياد مي گيرند كه در صورت آزار و اذيت با اورژانس تماس برقرار كرده و براي رفع مشكل از نيروهاي تخصصي ما بهره مند شوند.

 



دكتر صدر: اعتبارات پاسخگوي خدمات سلامت نيست

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: توقع مردم از سطح سلامت بالاتر رفته و در برخي موارد آنان خواهان پيشرفته ترين خدمات تشخيصي ارائه شده در جهان مي باشند اين خود الزاماتي را ايجاد مي كند كه يكي از آن ها افزايش حجم اعتبارات است.
به گزارش كيهان دكتر سيدشهاب الدين صدر، صبح ديروز در چهارمين همايش علمي داروسازان كشور در جمع خبرنگاران افزود: بررسي آماري انجام شده بين 76 تا 87 حاكي از آن است كه تعداد كل داروهاي مصرفي طي اين 12سال هر ساله داراي سير صعودي بوده است و تقريباً تعداد داروهاي مصرفي 2برابر شده است.
وي افزود: براساس آمار موجود نرخ سرانه مصرف دارو در مدت زماني 12سال از 266 عدد دارو به 453 عدد افزايش يافته است. از طرفي ميزان داروهاي توليد داخل در سال 76 حدود 27 برابر داروهاي وارداتي بوده است كه در سال 87 اين نسبت به 19 برابر رسيده است.
دكتر صدر، ارزش داروهاي مصرفي در بخش توليد و مصرف از رشد بالايي برخوردار بوده است به گونه اي كه در سال 87 اين نسبت بيش از 17 برابر شده است.
وي افزود: براساس نرخ رسمي كشور سرانه ريالي مصرف دارو در سال 76 بالغ بر 23 هزار ريال بوده كه اين رقم در سال 86 به 364هزار ريال رسيده است. به عبارتي 16 برابر شده است. در عين حال قيمت متوسط يك عدد دارو 90 ريال بوده كه طي 12سال به 800 ريال رسيده است.
رئيس سازمان نظام پزشكي در رابطه با افزايش واردات دارو به كشور توضيح داد: واردكنندگان دارو سود زيادي در اين تجارت به دست مي آورند در حالي كه توليد دارو در كشور با مشكلات زيادي مواجه است و براي جلوگيري از افزايش اين روند لازم است دولت ضمن حمايت از توليدكنندگان داخلي واردات دارو را كنترل كند. در غير اين صورت دانشمنداني كه روي داروهاي نوتركيب كار مي كنند از ادامه كار نااميد خواهند شد.
دكتر صدر در مورد ميزان اعتبارات حوزه سلامت گفت: اعتبارات حوزه سلامت پاسخگوي حجم گسترده خدمات سلامت نيست چرا كه جمعيت ما از 30 ميليون به 75 ميليون نفر رسيده در حالي كه سرانه مطابق با آن رشد نكرده است. در عين حال ميزان انواع تشخيص و درمان بيشتر شده كه به تبع هزينه بيشتري را در پي دارد.
وي ادامه داد: از طرفي توقع مردم از سطح سلامت بالاتر رفته و در برخي موارد مردم ما پيشرفته ترين خدمات تشخيصي را كه در دنيا ارائه مي شود مي خواهند كه اين مسئله خود الزاماتي را ايجاد مي كند و يكي از آن افزايش حجم اعتبارات است.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: در كشور ما سهم سلامت از درآمد ناخالص ملي 6/5 (GDP) است كه بايد به 5/7 درصد برسد. چرا كه اين سرانه در كشورهاي همسايه 8درصد است و در كشورهاي اروپايي تا 16 درصد هم مي رسد.
وي گفت: مشكل ديگر تخصيص كامل و به موقع همين اعتبارات مصوب شده حوزه سلامت است. چرا كه مثلاً اگر A تومان اعتبار به حوزه سلامت اختصاص مي يابد صددرصد آن محقق نشده و به موقع هم پرداخت نمي شود. كه اين خود معضل ديگري است.

 



دستگيري 25 نفر از اعضاي كارناوال تبليغات انتخاباتي در كوهدشت

رئيس كل دادگستري استان لرستان از برخورد با كارناوال تبليغات انتخاباتي زودهنگام در شهرستان كوهدشت و دستگيري 25 نفر در اين رابطه خبر داد.
به گزارش مهر، جعفر بدري با اشاره به راه اندازي شعبه ويژه تخلفات انتخاباتي در همه حوزه هاي قضايي استان لرستان، اظهار داشت: براساس بخشنامه رئيس قوه قضاييه اين شعبه در همه شهرستان هاي استان راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه در اين شعبه تخلفات و پرونده هاي انتخاباتي در استان خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت، عنوان كرد: در اين راستا هم اكنون تعدادي پرونده نيز در دست بررسي است.
رئيس كل دادگستري استان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جزئيات يكي از پرونده هاي تخلفات انتخاباتي موجود در دادگستري استان بيان داشت: در اين راستا يك پرونده كه مربوط به بخش رومشكان شهرستان كوهدشت بوده در دادگستري استان در حال پيگيري و بررسي است.
بدري بيان داشت: در اين راستا 25 نفر از دو جرياني كه در اين بخش اقدام به راه اندازي كارناوال انتخاباتي كرده بودند دستگير شده اند.
وي با بيان اينكه اين تعداد دستگير شده تا روز دوشنبه در بازداشت بوده اند، ادامه داد: در اين راستا براساس تصميمات اتخاذ شده كساني كه داراي جرم كمتري بوده اند؛ به تدريج در حال آزاد شدن هستند و متهمان اصلي نيز فعلا در بازداشت خواهند بود.
رئيس كل دادگستري استان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انجام تخلفات انتخاباتي از سوي برخي از نمايندگان استان نيز بيان داشت: در اين راستا قانون به ما اجازه احضار آنها را داده ولي در زمينه جلب و دستگيري اين افراد، قانون اين اجازه را به دستگاه قضايي نمي دهد.
بدري با بيان اينكه در اين زمينه تعدادي پرونده تشكيل شده و به برخي از نمايندگان نيز تذكرهاي لازم داده شده است، بيان داشت: اين افراد نيز تعهدات لازم را داده اند كه اين تخلفات را تكرار نكنند.

 



محمدي زاده: 8 ميليون موتورسيكلت برقي مي شود

رئيس سازمان محيط زيست گفت: درصدد هستيم تا 3 سال آينده كل 8ميليون موتورسيكلت فعلي برقي شوند.
به گزارش فارس محمدجواد محمدي زاده، ديروز در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران از رونمايي 30 خودرو با استاندارد يورو 4 با حضور رئيس جمهور در آينده نزديك خبر داد.
وي در ادامه در پاسخ درباره معاينه فني خودروها نيز گفت: معاينه فني خودروها با استانداردهاي يورو 4 انجام مي شود و به خودروهايي كه اين استاندارد را نداشته باشند، اجازه تردد نمي دهيم.
معاون رئيس جمهور در پاسخ به سؤال ديگري در مورد موتورسيكلت ها نيز گفت: 2 روز پيش در ستاد مديريت سوخت در اين خصوص تصميماتي گرفته شد كه به زودي ابلاغ مي شود.
محمدي زاده در عين حال تاكيد كرد كه موتورسيكلت ها نيز بايد استاندارد يورو 3 را بگذرانند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اين كه به دنبال گسترش توليدات به دنبال توليد موتورسيكلت هاي برقي هستيم، ظرف 3 سال آينده 8 ميليون موتورسيكلت فعلي بايد برقي شوند.

 



توطئه جديد دشمن را جدي بگيريم
استفاده ابزاري از مواد مخدر صنعتي عليه ايران

تبريز-خبرنگار كيهان:
دشمنان نظام براي نيل به اهداف خود مواد مخدر را براي اقشار جامعه طبقه بندي كرده اند.
معاون هماهنگ كننده پليس آذربايجان شرقي گفت: تبليغات شديدي در جريان است تا مواد مخدر صنعتي را بي ضرر نشان دهد.
«سرهنگ خضرلو» با هشدار به خانواده ها گفت: اعتياد، جوانان ما را تهديد مي كند و دشمنان، سرمايه گذاري وسيعي براي به انحراف كشاندن نسل جوان كشور انجام مي دهند.
وي تاكيد كرد: موج جديد حملات دشمنان با تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر سنتي به صنعتي همراه بوده و مواد مخدر جديد، خطرات جدي تري نسبت به مواد مخدر سنتي دارد.

 



حاجي پاشا در جمع خبرنگاران اعلام كرد
جريمه 124 ميلياردي براي شركت هاي پتروشيمي و 10 ميلياردي براي بستني ميهن

مديركل تعزيرات استان تهران از جريمه نقدي 124ميليارد توماني شركت هاي پتروشيمي متخلف و 10 ميليارد توماني شركت بستني سازي «ميهن» خبر داد.
نظر علي حاجي پاشا ديروز در نشستي با خبرنگاران در توضيح بيشتر جزئيات عملكرد 9 ماهه تعزيرات حكومتي در تهران گفت: در اين مدت حدود 11 فقره پرونده تخلف براي شركت هاي پتروشيمي اعم از شركت هاي دولتي و خصوصي تشكيل شده است كه در مجموع بالغ بر 124 ميليارد تومان جريمه نقدي قطعي شده است.
وي درباره تخلف شركت لبني «ميهن» نيز گفت: پرونده تخلف اين شركت به دليل گرانفروشي بستني در تعزيرات بررسي و در حكم اوليه به پرداخت 10 ميليارد تومان جريمه محكوم شده است ولي با اعتراض اين شركت حكم نهايي در مرحله تجديدنظر قرار دارد.
گفتني است كه شركت ميهن پرونده اي نيز به اتهام قاچاق شيرخشك از عراق و تبديل آن به بستني دارد كه به رغم گذشت 10 سال از آن تاريخ هنوز حكمي در اين رابطه اعلام نشده است.
جريمه كارخانجات
فرآورده هاي لبني
حاجي پاشا با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوي برخي كارخانجات فرآورده هاي لبني، گفت: در اين زمينه 5 فقره پرونده كارخانجات لبني به علت كم فروشي، گرانفروشي يا تقلب تشكيل شد كه در نهايت بعد از طي تمام مراحل قضايي اين شركت ها به جريمه اي حدود 20 ميليارد تومان محكوم شدند.
اين كارخانجات موظف بودند كه در طول بررسي قيمت مواد لبني در سازمان حمايت از مصرف كننده قيمت هاي خود را به قيمت هاي سابق برگردانند اما برخي از آن ها از انجام اين وظيفه خودداري كردند.
وي تاكيد كرد: يكي از شركت هاي فرآورده لبني كه خصوصي نيز مي باشد به علت گرانفروشي به 16 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شده است.
حاجي پاشا همچنين از پلمب يك داروخانه فاقد مجوز در شهر تهران با شكايت دانشگاه علوم پزشكي خبر داد و گفت: شركت پخش فرآورده هاي پتروشيمي متخلف نيز به 158 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شده است.
جريمه 2 ميليارد ريالي
يك واحد صنفي البسه
مديركل تعزيرات تهران همچنين به محكوميت جريمه نقدي 2 ميليارد و 138 ميليون ريالي يك واحد صنفي قاچاق البسه در تهران اشاره كرد و گفت: اين واحد صنفي البسه وارداتي را از يكي از شهرهاي مرزي وارد كشور مي كرد.
200 فقره گرانفروشي نان گندم و آرد
حاجي پاشا در ادامه به محول شدن مسئوليت رسيدگي به تخلفات مربوط به گرانفروشي و كم فروشي در بخش گندم، آرد و نان به تعزيرات حكومتي استان تهران اشاره كرد و گفت: به محض پذيرش اين مسئوليت جديد 200 فقره پرونده تخلفات در اين بخش به تعزيرات ارسال شده است. كه بزودي به همه آن ها رسيدگي خواهد شد.
به جاي ذكر اسامي افراد متخلف صداي بوق بگذاريد!
حاجي پاشا در پاسخ به سؤال مكرر خبرنگاران كه چرا در حمايت از حقوق مصرف كننده از معرفي و ذكر اسامي شركت ها و افرادي كه در عرضه كالا در حق مصرف كننده اجحاف مي كنند و محكوميت شان در دادگاه هاي صالحه و حتي ديوان عدالت قطعي و محرز مي شود،خودداري مي كنيد گفت: از ذكر اسامي معذور هستيم و شما مي توانيد به جاي اسم صداي «بوق!» بگذاريد.
شاكيان در صورت شكايت خسارت مي گيرند
حاجي پاشا در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما درباره شاكياني كه در حق شان اجحاف شده اما شكايت نكرده اند گفت: تنها شاكياني مي توانند خسارت خود را دريافت كنند كه شكايت و شماره حساب ارائه كرده باشند و الا جريمه اخذ شده از واحد صنفي متخلف به حساب دولت واريز مي شود.
وي افزود: سازمان تعزيرات تهران اين آمادگي را دارد كه در زمان گشت هاي دوره اي ميزبان خبرنگاراني باشد كه تمايل به تهيه گزارش از بازديدها و بازرسي هاي مشترك با بازرسين وزارت بازرگاني از واحدهاي صنفي داشته باشند.
محل مصرف جريمه ها
كجا بايد باشد؟
پاشايي در پاسخ به سؤال ديگر كيهان در خصوص مصرف بخشي از جريمه هاي دريافتي از متخلفين جهت آگاهي دادن به مردم براي دفاع از حقوق اوليه خود گفت: پيشنهاداتي كه در اين رابطه برخي از رسانه ها از جمله كيهان عنوان كرده است در حال بررسي هستيم.
وي افزود: استفاده از شبكه «بازار» سيماي جمهوري اسلامي به اين منظور، يكي از برنامه هايي است كه در دستور كار ما قرار دارد.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه شنيده مي شود برخي بازرسان با مديران واحدهاي متخلف زد و بند دارند، گفت: سازمان تعزيرات بازرس ندارد و بازرسان مربوط به دستگاه هاي ديگر هستند و اين در حالي است كه تعزيرات حكومتي فقط وظيفه رسيدگي به پرونده ها را بر عهده دارد.
وي با تأكيد بر اينكه بازرسان متعلق به تعزيرات حكومتي نيستند گفت: موضوع زد و بند را مي توان پيگيري كرد و در جرايد هم بارها اعلام كرديم كه بازرس نداريم.
حاجي پاشا درباره اينكه چرا جرائم پرداختي به حساب دولت مي رود و اينكه اقدامات تعزيرات بازدارندگي لازم را ندارد گفت: طبق قانون جريمه هاي اخذ شده بايد به حساب خزانه داري كل واريز شود كه بخشي از آن به تعزيرات حكومتي نظارت و بازرسي تخصيص مي يابد كه در اين زمينه اقدامات فرهنگي و زيربنايي براي بالا بردن بازدارندگي اقدامات تعزيرات حكومتي كارهايي انجام مي شود.

 



احداث نماد دروازه قرآن در دارالمؤمنين تهران

شهردار منطقه 14 از احداث نماد دروازه قرآن در دارالمؤمنين تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد گفت: موضوع احياي نماد معماري و تاريخي دروازه دولاب و احداث دروازه قرآن در نشست شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي، ورزشي مطرح شد كه با نياز سنجي ها و مطالعات دقيق احداث آن در منطقه 14 اجرايي مي شود.
وي با بيان اين كه توسعه فضاهاي فرهنگي يكي از اهداف مهم شهرداري منطقه 14 است، اظهار داشت: از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست احداث پرديس هنر شامل سالن سينما و آمفي تئاتر بود.
يادآور مي شود؛ شهرداري منطقه 14موفق به كسب رتبه برتر در حوزه سلامت شهر تهران شد كه در اين باره محمدنژاد گفت: از طريق پزشكان داوطلب براي شهروندان نيازمند منطقه، شناسنامه سلامت تعريف شده كه با توجه به لزوم معرفي به بيمارستانهاي تخصصي اقدامات درماني آنان انجام مي شود.
شهردار منطقه 14 گفت: ايجاد خدمات درماني براي زنان سرپرست خانوار، ارائه تسهيلات لازم به سالمندان از طريق خانه هاي سلامت، نياز سنجي آموزشي سربازان پادگانهاي نظامي منطقه، آيين نامه هاي بهداشتي و نظافت مراكز اسكان كارگري و از جمله اقدامات شهرداري منطقه 14 در حوزه سلامت است.

 



راننده خودروهاي لوكس طعمه دزدان

سرويس اجتماعي-
دختر تبهكاري كه به خاطر اختلاف با خانواده اش از خانه فرار كرده بود با همدستي چند پسرجوان باند شكار راننده خودروهاي لوكس را تشكيل داد.
چهارم دي ماه مرد ميانسالي با مركز فوريتهاي پليسي 110 تماس گرفت و گفت: از منزلش واقع در خيابان بني هاشم سرقت شده است.
با حضور مأموران كلانتري 120 سيدخندان در محل سرقت، مرد تماس گيرنده گفت: غروب يك روز در هفته گذشته در حالي كه بعد از اتمام كار روزانه از محل كارم به سمت خانه حركت كردم، در محدوده تهرانسر يك دختر سراسيمه خود را مقابل ماشين انداخت و خواست او را سوار كنم.
او در حالي كه گريه مي كرد گفت: كيف قاپ هاي موتورسوار كيف مرا سرقت كرده اند. هيچ پولي ندارم. اگر مرا تا يك مسيري برساني لطف كرده اي.
با توجه به اين كه ظاهر دختر بسيار شيك بود، بدون اين كه به گفته هايش شك كنم او را سوار كردم. او را به سمت شمال غرب تهران بردم و در مقابل كوچه اي از خيابان هاي شهرك قدس پياده كردم. وي قبل از پياده شدن خيلي با ادب و احترام از من خواهش كرد تا براي تشكر از من توسط خانواده اش، شماره تلفنم را به او بدهم. با اصرارش شماره ام را به او دادم. امروز ظهر تماس گرفت و گفت مي خواهد با خانواده اش خدمت برسند. با اصرار او براي عصر قرار گذاشتم. دختر ناشناس تنها آمد و گفت براي خانواده اش كاري پيش آمده است. من كه تنها در خانه بودم براي او آبميوه آوردم. براي لحظه اي از محل پذيرايي بلند شدم تا از آشپزخانه چيزي بردارم وقتي برگشتم. دختر آبميوه اش را خورد و من هم آب ميوه ام را خوردم. بلافاصله سرم گيج رفت و هيچ چيز نفهميدم. وقتي كه به هوش آمدم فهميدم تمام اين داستانها نقشه اي براي سرقت از منزلم بوده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي در كلانتري، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران پرونده جهت رسيدگي تخصصي به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.
با اين اظهارات شاكي، تحقيقات كارآگاهان در خصوص شناسايي و دستگيري متهم ناشناس آغاز شد. با راهنمايي مرد ميانسال كارآگاهان از طريق چهره نگاري، چهره اي فرضي از دختر ناشناس تهيه كردند.
تحقيقات پليس ادامه داشت تا اينكه 6 دي ماه از طريق بانكي در خيابان پاسداران اعلام شد پسر جواني دو فقره چك سرقتي را به بانك آورده است. با حضور مأموران گشت كلانتري 120 سيدخندان در محل، پسر جوان به نام رضا 27 ساله دستگير و به كلانتري منتقل شد.
با راهنمايي فرد دستگير شده زهرا 22 ساله در كافي شاپ دستگير شد كه مالباخته پس از مشاهده او اعلام كرد اين دختر همان سارق لوازم خانه او است.
با شناسايي 3 مالباخته ديگر و حضور آنان در پايگاه چهارم و شناسايي دختر دستگير شده، تعداد مالباختگان تاكنون به چهار نفر رسيده است و تلاش كارآگاهان پايگاه چهارم براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.
سرهنگ رضا مؤذن- رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: اين دختر پس از بازگشت به كشور حدود 10 ماه است كه مبادرت به سرقت مي كرده و احتمال دارد شيوه هاي ديگري را نيز در سوابق اتهامي خود داشته باشد. آنچه كه در پرونده هاي پليسي براي همكارانم و همچنين دستگاه قضايي اهميت دارد حفظ آبروي افراد است. لذا مالباختگان احتمالي بدون هرگونه نگراني از آبروي خود چنانچه بدين شيوه از آنها سرقت شده است مي توانند، جهت پيگيري موضوع يا تشكيل پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان- خيابان ابوذر غفاري يا شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.

 



رئيس مركز امور زنان خبر داد
امكان استفاده زنان سرپرست خانوار از يارانه به عنوان ضمانت بانكي

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: با دستور رئيس جمهور و موافقت بانك مركزي زنان كارآفريني كه خود سرپرست يا سرپرست خانوار هستند، مي توانند از يارانه ها براي ضمانت بانكي خود استفاده كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت مريم مجتهدزاده اظهار داشت: با دستور رئيس جمهور و موافقت بانك مركزي، مقرر شد علاوه بر حضور يك ضامن قراردادي و براي تكميل ضمانت عدم واريز اقساط، از يارانه هايي كه به حساب زنان سرپرست خانوار يا خودسرپرست واريز مي شود نيز بتوان براي ضمانت بانكي استفاده كرد.

 



انهدام 4 باند بزرگ سرقت در لرستان

فرمانده نيروي انتظامي لرستان از انهدام چهار باند بزرگ سرقت در اين استان خبر داد.
به گزارش مهر، سرتيپ كاظم عليزاده ظهر سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان با اشاره به افزايش كشفيات نيروي انتظامي در حوزه سرقت ها اظهار داشت: كشفيات نيروي انتظامي در حوزه سرقت هاي خشن 67 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه ميزان برخورد با باندهاي سرقت در استان لرستان 13درصد افزايش يافته است، يادآور شد: در زمينه سرقت به عنف نيز شاهد 45درصد افزايش كشفيات بوده ايم.
فرمانده نيروي انتظامي استان لرستان با اشاره به اينكه ميزان سرقت هاي منزل در سال جاري نسبت به سال 89 افزايش داشته است، ادامه داد: ميزان كشف سرقت هاي منزل طي سال جاري 22درصد افزايش يافته است.
وي در پايان از انهدام چهار باند بزرگ سرقت از ابتداي ديماه سال جاري خبر داد و افزود: با فعاليت هاي نيروي انتظامي در حوزه كشف سرقت ها از ابتداي دي ماه امسال 34 نفر سارق دستگير و 431 قلم كالا از سارقان كشف و ضبط شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 170 كيلوگرم ترياك
نائين- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي نائين گفت: مأموران نيروي انتظامي اين شهرستان هنگام بازرسي از يك دستگاه تريلر ترانزيت كه از جيرفت به طرف تهران در حركت بود مقدار 170 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف كردند. سرهنگ محمدعلي يوسلياني افزود: در اين رابطه دو نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
جريمه قاچاقچي لباس
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مديركل تعزيرات حكومتي لرستان گفت مأموران پليس اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز فرماندهي انتظامي لرستان موفق شدند از يك دستگاه پژو حامل لباس قاچاق به ارزش 76 ميليون و 689 هزار و 889 ريال كشف كنند. داريوش جودكي افزود: قاچاقچي لباس علاوه بر ضبط كالا به نفع دولت و پرداخت 53 ميليون و 743 هزار و 40 ريال جريمه در حق دولت محكوم شد.
انهدام 9 باند قاچاق
ايلام- ايرنا: فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي ايلام گفت: 9 باند قاچاق اشياي تاريخي از ابتداي امسال تاكنون در استان ايلام متلاشي شده است. سرهنگ صباح همتي افزود: در اين مدت يك هزار و 930 قلم شيء تاريخي از قاچاقچيان ميراث فرهنگي كشف و 42 قاچاقچي دستگير شده است.

 



هتلي براي كم درآمدها

در هنگ كنگ هتلي با اتاق هاي كپسول مانند افتتاح شده كه مورد استقبال اقشار كم درآمد و به ويژه دانشجويان قرار گرفته است.
به گزارش فارس، اين هتل كه شباهت زيادي با نمونه ژاپني خود دارد، از امكانات رفاهي همچون اينترنت، بي سيم، تهويه هوا، كابل رايانه، پريز برق و تخت خواب برخوردار است.به گفته مديران اين هتل، هر كپسول حدود 2 متر طول، يك متر عرض و يك متر و15سانتيمتر ارتفاع دارد و بيشتر براي گردشگران و دانشجوياني كه استطاعت مالي براي اقامت در هتل ها و خوابگاههاي گران قيمت اين كشور را ندارند، طراحي شده است.
كرايه هر كپسول در ماه براي دانشجويان 3 هزار و500 دلار هنگ كنگ است و تاكنون دهها دانشجو تمايل خود را براي اقامت در آن اعلام كرده اند.اگرچه اين روش، تاثير زيادي در صرفه جويي اقتصادي دانشجويان و حتي گردشگران دارد، اما بسياري به خاطر شكل تابوت مانند اين اتاق ها از كرايه آن صرف نظر كرده اند.

 



مرگ مهندس 16ساله مايكروسافت

جوانترين كارمند و مهندس كمپاني مايكروسافت در 16سالگي در اثر نارسايي قلبي درگذشت.
«آرفا كريم» دختر باهوشي كه اصالتا پاكستاني بود، از اواخر دسامبر 2011 ميلادي دچار حمله صرع و تشنج شد و نهايتا در بيمارستان درگذشت. وي در 9 سالگي موفق شده بود مدرك مهندسي MCP مايكروسافت را دريافت كند. او پس از دريافت اين مدرك از سوي بيل گيتس كه آن زمان مديرعامل اجرايي كمپاني مايكروسافت بود، تشويق شد و از او براي ادامه همكاري خواسته شد به آمريكا سفر كند. پيش بيني مي شد كه وي يكي از خلاقان آينده بازار آي تي دنيا شود كه اجل به او مهلت نداد.

 



ثروتمند شدن دختر فقير

يك دختر بي خانمان توانست جايزه علمي 100هزار دلاري را از آن خود كند.
«سامانتا گاردي» دختر 17ساله اي است كه روي صدف هاي رودخانه اي و خرچنگ ها تحقيق كرده است. وي در حالي موفق به كسب بورسيه 100هزار دلاري شد كه خانواده اش سالهاست بي خانمان اند و در اقامتگاههاي دولتي زندگي مي كنند.طرح تحقيقات سامانتا از بين 300 تحقيق عنوان بهترين را از آن خود كرد. او همچنين در بين 40 نفري قرار دارد كه قرار است به خاطر طرح هايشان با رئيس جمهور آمريكا ملاقات كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14