(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 بهمن 1390- شماره 20133

حديث دشت عشق
هياهو در تهران ، سكوت در كاشان
اخبار كوتاه از فوتبال
اعزام كرمي، باقري معتمد و حاجي پور به المپيك قطعي نيست
معرفي نواب رئيس هم انتصابي شد، هم انتخابي
آمادگي ايتاليا براي ميزباني اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي ايران
مشخص شدن زمان پرداخت پاداش وزنه برداران
واليبالي ها در انتظار 3 پاسخ اروپايي
خواندني از ورزش ايران
دستور وزير ورزش براي حل مشكلات ذوب آهن
شطرنج باز قزويني قهرمان ايران شد



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «رضا سليماني»
شهادت كمال انسان است
آه! خدايا! با چه زباني و با چه حالي قلم در دست گرفته و وصيت نامه ام را شروع كنم در حالي كه غرق در معصيت هستم، وقتي نظر مي كنم به وصيت نامه هاي شهدا و عاشقان لقاءا... شرم مي كنم.
پروردگارا! اي خدايي كه مهربانتر از پدر و مادر و اندازه بزرگي و سايه رحمتت از حد تصورات و تفكرات انسان خارج است، چون هر چه گناه بزرگتر باشد در مقابل رحمت تو قابل قياس نيست و بسيار اميدوارم كه جهادم و سعي و كوششم را در راه خودت قرار خواهي داد و اگر برايم از وجود و كرم بي نهايتت كه مثالش نيست يعني شهادت در راه خودت را عطا كردي، اول پاكيزه ام كن و بعد مرا در زمره آن شهيدان كه به درجه و اوصاف عالم روحاني و معنوي و حالات عرفاني رسيده اند قرار بده و يقين به اين دارم كه شهادت آخرين مرحله كمال انسانيت است.
روحاني شهيد «رضا سليماني»، متولد هشترود (1366-1346 هـ ش) در تاريخ 21/1/66 در عمليات كربلاي 8 در منطقه شرق بصره به خيل عظيم شهداي اسلام پيوست.

 



هفته نوزدهم ليگ برتر واليبال
هياهو در تهران ، سكوت در كاشان

نوزدهمين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در تهران با هياهو و جذابيت بسيار پيگيري خواهدشد در حاليكه كاشاني ها در اين هفته به دليل محروميت تماشاگرانشان با سكوتي سنگين مواجه خواهند بود.
نوزدهمين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به طور همزمان درتهران و شهرستان ها برگزار مي شود. در تنها ديدار برگزارشده درخانه واليبال تهران پيكان و گيتي پسند برابر هم صف آرايي مي كنند. دو تيمي كه يكي به خاطر پيشينه و ديگر به خاطر مهره هايش هميشه برگزاركننده ديدارهاي مهمي هستند.
پيكان به خاطر مسائل مالي و فرار از خطر انحلال امسال را متفاوت از هميشه و با تركيبي نه چندان مطرح آغاز كرد اما چگونگي عملكرد اين تيم و موقعيتي كه در صدر جدول دارد نشان داد كه همچنان خطرناك براي هر تيمي است حتي گيتي پسند كه حضور در ليگ برتر را با مهره هاي سرشناسي آغاز كرد اما با وجود تغييراتي كه در كادر فني خود ايجاد كرده هنوز به نتايج دلخواهش نرسيده است حتي حالا كه «سيلچو» را در اختيار دارد. در هر صورت و به دور از رقم خوردن هر نتيجه اي اين ديدار جذابيت و هياهوي زيادي خواهدداشت.
برخلاف خانه واليبال تهران، سالن تختي كاشان در اين هفته ميزبان ديداري است كه در سكوت محض برگزار خواهدشد. اين سكوت به خاطر حكمي است كه كميته انضباطي مبني بر برگزاري بازي بدون تماشاگر براي كاشاني ها صادر كرده است. بازي بدون تماشاگر باريج اسانس برابر بازيكنان آلومينيوم المهدي برگزار مي شود كه در دور رفت مغلوب شده بودند.
كرمان و سايپا هم يكي ديگر از ديدارهاي اين هفته از رقابتهاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را برگزار مي كنند. دو تيمي كه هفته اي كاملا متفاوت را پشت سرگذاشتند و از نظر عملكرد و نتيجه گيري نقطه مقابل هم بودند. سايپا پس از هفته ها متحمل دومين شكست شد و از صدر جدول يك پله سقوط كرد و درمقابل كرماني ها پس از مدتها صاحب دومين پيروزي شدند و از قعر جدول يك رده صعود كردند. حالا دو تيم با انگيزه هاي متفاوت بايد رودر روي هم قرارگيرند.
برنامه هفته نوزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر و جدول رده بندي اين رقابتها به شرح زير است:
¤ پيكان تهران- گيتي پسند اصفهان
¤ شهرداري تبريز- نوين كشاورز
¤ مشهد الرضا- مناطق نفت خيز جنوب
¤ باريج اسانس كاشان- آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ كاله آمل- پيشگامان كوير يزد
¤ كرمان- سايپاي البرز
¤ هاوش گنبد-شهرداري اروميه
جدول رده بندي: 1- پيكان 43 امتياز 2- سايپاي البرز 41 امتياز 3- كاله آمل 40 امتياز 4- شهرداري اروميه 37 امتياز 5-هاوش گنبد 32 امتياز 6- گيتي پسند 31 امتياز و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فينال جام حذفي 25 اسفند برگزار مي شود
ديدارتيم هاي استقلال و شاهين بوشهر 25 اسفند درشيراز برگزار مي شود.براساس اعلام رسمي سازمان ليگ برتر فينال جام حذفي بين تيم هاي استقلال و شاهين بوشهر روز پنجشنبه 25 اسفند ماه در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار خواهد شد. ساعت برگزاري اين ديدار از سوي سازمان ليگ برتر اعلام خواهد شد.
مذاكرات مبعلي با استقلال نهايي شد
باشگاه استقلال مذاكراتش با ايمان مبعلي را نهايي كرد. ايمان مبعلي پس از اينكه بامصدوميت از ناحيه كمر روبرو شد ترجيح داد از الشارجه امارات جدا شود و به ايران بازگردد. مبعلي در بازگشت به ايران از تيم هاي مختلفي از جمله استقلال و پيروزي پيشنهاداتي داشت اما مسئولان استقلال مذاكره با اين بازيكن را نهايي كرده و با او به توافق رسيده اند.وي دوشنبه شب براي تسويه حساب با باشگاه الشارجه به امارات رفت و در صورتي كه مشكلي وجود نداشته باشد پس از بازگشت به ايران مذاكراتش با استقلال رابه مرحله قرارداد مي رساند.
شكايت طالب لو از استقلال
دروازه بان پيشين تيم فوتبال استقلال به دليل پرداخت نشدن مطالباتش از اين باشگاه شكايت كرد. پس از اينكه هادي شكوري و محمد محمدي دو بازيكن پيشين استقلال به دليل مطالبات مالي از باشگاه استقلال شكايت كردند،وحيد طالب لو نيز با حضور دركميته انضباطي از باشگاه استقلال به دليل پرداخت نشدن مطالباتش شكايت كرد. جلسه رسيدگي به اين شكايت شنبه 29 بهمن برگزار مي شود.
منتفي شدن انحلال داماش
مديرعامل باشگاه داماش گيلان با بيان اين كه انحلال تيم فوتبال اين باشگاه منتفي شده است، از حل شدن بخشي از مشكلات مالي اين تيم در هفته آينده خبر داد و گفت: برخي از دوستان براي خريد امتياز تيم پيش قدم شده اند.امير عابديني با اعلام اين خبر كه انحلال باشگاه داماش منتفي شده است، اظهار كرد: بحث انحلال منتفي شده است، اما ممكن است تغيير نام كوچكي در عنوان باشگاه ايجاد شود و يا به نام داماش پيشوند و يا پسوندي اضافه شود. به هرحال داماش به كارش ادامه مي دهد و دوستان زيادي براي خريد امتياز پا پيش گذاشته اند. وي افزود: دراين ميان مالك باشگاه استيل آذين هم براي خريد امتياز باشگاه پا پيش گذاشته است. مطمئن باشيد تمام استعلام هاي لازم درباره او نيز گرفته خواهد شد. او تاكنون هيچ مشكلي نداشته و هيچ تنگناي اقتصادي را ايجاد نكرده است.
مذاكره باشگاه پيروزي با نوري
مسئولان باشگاه پيروزي پس از صحبت با مصطفي دنيزلي با پژمان نوري وارد مذاكره شدند.پژمان نوري هافبك تيم فوتبال الامارات پس از توافق با مسئولان اين تيم از جمع الاماراتي ها جدا شد. از همين رو وي قصد داشت ابتدا به تيم فوتبال ملوان بپيوندد، اما وي در صورت عقد قرارداد با نماينده انزلي نمي تواند در نيم فصل دوم براي اين تيم بازي كند از همين رو قرار شد تصميم ديگري را درباره تيم آينده اش بگيرد.مسئولان باشگاه پيروزي پس از گفت و گو با دنيزلي با پژمان نوري براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا در نيم فصل وارد مذاكره شدند.
اعتراف سرمربي آلمان به قدرت اسپانيا
يواخيم لو سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان كه از تيمش به عنوان يكي از شانس هاي اصلي قهرماني در يورو 2012 لهستان و اوكراين نام برده مي شود، اعتراف كرد كه اسپانيا شانس اصلي قهرماني در اين رقابت ها است. وي در سخناني كه روزنامه آس اسپانيا منتشر كرد، گفت: اسپانيا در حال حاضر فوتبال بسيار زيبايي را به نمايش مي گذارد، بر اين باورم كه آن ها شانس اصلي قهرماني در يورو 2012 هستند.
مصاحبه عليه بلاژ كار دست پولادي داد
هيات مديره باشگاه صنعت مس كرمان ضمن مخالفت با پيوستن مهرداد پولادي به تيم پيروزي، اطلاعيه اي صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است: پس از اعلام نياز باشگاه پيروزي در مورد حضور مهرداد پولادي در تركيب اين تيم طي رقابتهاي آتي جام باشگاههاي آسيا، هيئت مديره باشگاه صنعت مس كرمان با تاكيد بر ضرورت حضور مقتدرانه نماينده فوتبال جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي بين المللي، درخواست باشگاه پيروزي تهران را مورد موافقت قرار داد اما از آنجا كه بر خلاف توصيه هاي مكرر مديران ارشد باشگاه به آقاي مهرداد پولادي، درمورد پرهيز از هرگونه مصاحبه عليه جناب آقاي ميروسلاو بلاژويچ، سرمربي محترم تيم فوتبال صنعت مس كرمان، مشاراليه با مصاحبه هاي غير مسئولانه نسبت به حاشيه سازي هاي غيرحرفه اي در سطح رسانه ها اقدام نموده است كه هيئت مديره باشگاه صنعت مس كرمان انتقال قرضي آقاي مهرداد پولادي به تيم فوتبال پيروزي تهران را كان لم يكن اعلام مي كند.

 



خبري كه دبير فدراسيون تكواندو اعلام كرد
اعزام كرمي، باقري معتمد و حاجي پور به المپيك قطعي نيست

يوسف كرمي، محمد باقري معتمد، در بخش مردان و سوسن حاجي پور در بخش بانوان، تكواندوكاراني هستند كه سهميه هاي حضور در المپيك لندن را كسب كرده اند اما اين درحالي است كه دبير فدراسيون تكواندو با قطعيت مي گويد اعزام هيچ كسي به بازيهاي المپيك قطعي نيست.
غلامحسن ذوالقدري اظهار كرد: هيچ تكواندوكاري گزينه اصلي اعزام به بازيهاي المپيك نيست و گزينه هاي زيادي داريم كه استعداد زيادي در بازيهاي بزرگ و مهمي مانند المپيك را دارند.امكان هر تغييري در نفرات وجود دارد و قطعا بهترين تكواندوكار را به المپيك مي فرستيم تا براي ايران افتخارآفريني كند همانطور كه براي المپيكهاي قبلي اين اتفاق افتاده است.
دبير فدراسيون تكواندو در پاسخ به اين سؤال كه آيا باقري معتمد و كرمي كه سهميه المپيك را كسب كرده اند شانس بالاتري نسبت به بقيه تكواندوكاران براي حضور در المپيك دارند؟ گفت: براي ما نامها اصلا مطرح نيست و حتي كسي هم كه سهميه را كسب كرده امتيازي بالاتر نسبت به بقيه ندارد و همه بايد براي المپيكي شدن تلاش كنند. وي در مورد سوسن حاجي پور نيز گفت: در بخش بانوان هم مانند بخش مردان اعزام به المپيك قطعي نيست و حاجي پور هم در مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام شركت خواهدكرد.

 



تكليف انتخابات فدراسيون فوتبال مشخص شد
معرفي نواب رئيس هم انتصابي شد، هم انتخابي

سرانجام با تأييد اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال ايران توسط فدراسيون جهاني (فيفا)، نايب رئيس فدراسيون با تلفيقي از دو رويكرد انتخابي و انتصابي، تعيين خواهد شد.
سيد محمد هادي آيت اللهي يكي از اعضاي هيئت رييسه فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر گفت: اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال كه براي فيفا ارسال شده بود، سرانجام مورد تأييد قرار گرفت و انتخابات رياست فدراسيون در اسفندماه طبق اساسنامه جديد برگزار مي شود. وي درباره چالشي ترين بند اساسنامه فدراسيون در موضوع انتخاب نواب رئيس كه طبق اساسنامه جديد از شيوه انتخابي بودن توسط اعضاي مجمع به انتصابي شدن توسط رئيس فدراسيون تغيير مي كرد، گفت: طبق اساسنامه جديد فدراسيون، تعيين نايب رئيس حالتي تلفيقي از انتخابي و انتصابي بودن دارد. پيش از اين نامزدها مي توانستند به صورت مستقل تأييديه اوليه تعدادي از اعضاي مجمع را گرفته و به صورت مستقل براي اين پست ثبت نام كنند كه بعد از آن موضوع انتصابي شدن نواب رئيس توسط رئيس مطرح شد. اما اكنون در اساسنامه جديد، كانديداي رياست فدراسيون بايد سه نفر را براي نواب اول تا سوم رييس پيشنهاد دهد و آنها پس از آن كه فرم هاي مربوطه را پر كردند و مورد تأييد اوليه حداقل پنج نفر از اعضاي مجمع هم قرار گرفتند، مي توانند در انتخابات شركت كنند. پس از آن مجمع هم مي تواند به نواب پيشنهادي رئيس منتخب رأي بدهد و هم مي تواند رأي ندهد. اگر بعضي از نواب رئيس منتخب رأي نياوردند، رئيس موظف مي شود يك ماه بعد گزينه بعدي اش را به مجمع معرفي كند.

 



آمادگي ايتاليا براي ميزباني اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي ايران

دبيركل كميته ملي المپيك ايتاليا از آمادگي كشورش براي ميزباني اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي ايران براي المپيك 2012 لندن خبر داد.
محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك كشورمان دوشنبه در رم با «ماريو پانيوتزي» دبيركل كميته بين المللي المپيك ايتاليا و دبير كل كميته المپيك اتحاديه اروپا، ديدار و در خصوص گسترش همكاري ها گفت وگو كرد. علي آبادي در اين ديدار با اشاره به توانمندي هاي جوانان ايراني و حضور قدرتمندانه تيم هاي ورزشي جمهوري اسلامي ايران در مسابقات قاره اي و جهاني، بر آمادگي كميته ملي المپيك ايران براي همكاري با ايتاليا در راستاي آماده سازي تيم هاي ورزشي دو كشور براي المپيك 2012 لندن از جمله برگزاري اردوهاي تداركاتي مشترك تأكيد كرد.
دبيركل كميته ملي المپيك ايتاليا نيز از آمادگي ايتاليا براي ميزباني اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي كشورمان براي المپيك پيش رو خبر داد و بر ضرورت همكاري دو كشور قبل و در جريان برگزاري المپيك در لندن تأكيد كرد. پانيوتزي همچنين از مربيان تيم هاي ورزشي كشورمان دعوت كرد در دوره آموزشي كه در ماه ژوئن آينده براي تربيت نسل جديدي از ورزشكاران براي المپيك 2016 در ايتاليا برگزار خواهد شد، شركت كنند.

 



مشخص شدن زمان پرداخت پاداش وزنه برداران

رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: كميته ملي المپيك پاداش ها را يك ماه پيش پرداخت كرده و پس از انتخاب 6 وزنه بردار نهايي اعزامي به المپيك، اين پاداش ها در اختيارشان قرار مي گيرد.
حسين رضازاده در مورد اينكه چرا با وجود اينكه پاداش هاي كميته ملي المپيك به فدراسيون وزنه برداري پرداخت شده اما اين پاداش هنوز به وزنه برداران داده نشده است، گفت: كميته ملي المپيك اين پول را حدود يك ماهي است كه به ما پرداخت كرده و ما پرداخت پاداش ها را به عهده كوروش باقري گذاشته ايم تا پس از انتخاب 6 وزنه بردار نهايي اعزامي به المپيك، اين پاداش ها در اختيارشان قرار بگيرد. وي تأكيد كرد: اين پول در اختيار ما قرار گرفته است اما از آنجايي كه وزنه برداري رشته اي ركوردي محسوب مي شود، هنوز نفرات اعزامي مشخص نيستند.
رضازاده در پاسخ به اين سؤال كه چه زمان وزنه برداران نهايي اعزامي به المپيك 2012 لندن مشخص مي شوند، گفت: نفرات نهايي ارديبهشت ماه سال 1391 مشخص مي شوند و بحث پرداخت پاداش ها نيز برعهده باقري است.وي تصريح كرد: مشكلي براي پرداخت پاداش هاي كميته ملي المپيك وجود ندارد و به محض اينكه نفرات مشخص شوند اين پول به حساب اين نفرات واريز مي شود.

 



رايزني با «پارك» براي سفر به كره
واليبالي ها در انتظار 3 پاسخ اروپايي

فدراسيون واليبال در راستاي برنامه هاي آماده سازي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي انتخابي المپيك با سرمربي تيم ملي كره جنوبي جهت انجام چند ديدار تداركاتي با اين تيم وارد رايزني شد.
فاصله نزديك كره جنوبي با ژاپن كه ميزبان مرحله نهايي مسابقات انتخابي المپيك است، مسئولان فدراسيون را به اين فكر انداخته كه آخرين ديدارهاي تداركاتي تيم ملي پيش از شركت در اين رقابتها را در يكي از شهرهاي كره جنوبي برگزار كنند و از همانجا راهي ژاپن شوند.
به همين منظور ديروز دبير فدراسيون واليبال به صورت تلفني درخواست اين فدراسيون مبني بر مهياشدن شرايط براي برگزاري اردو همراه با ديدار تداركاتي را به «پارك كي وون» اعلام كرد تا وي رايزني هاي لازم را در اين زمينه انجام دهد. «پارك كي وون» سرمربي تيم ملي واليبال كره جنوبي است كه زماني هم هدايت ملي پوشان واليبال كشورمان را برعهده داشت. سفر به كره جنوبي يكي از برنامه هايي است كه فدراسيون واليبال به منظور آماده سازي تيم ملي پيش از شركت در مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي المپيك لحاظ كرده است. اين فدراسيون همچنين از سه كشور اروپايي دعوت كرده تا با سفر به ايران حريف تداركاتي تيم ملي كشورمان شوند. ايتاليا، لهستان و صربستان تيم هاي دعوت شده به ايران هستند كه البته هنوز پاسخ نهايي خود را به فدراسيون واليبال اعلام نكرده اند.
مسابقات انتخابي المپيك خردادماه سال آينده در ژاپن برگزار مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي شناي ايران براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك و جايزه بزرگ دبي 13 بهمن ماه راهي امارات خواهد شد. اين مسابقات در 2 رده سني جوانان و بزرگسالان و در 2 بخش انتخابي المپيك و جايزه بزرگ از 15 بهمن ماه در دبي آغاز خواهد شد.
¤ آخرين مرحله مسابقات ليگ دوچرخه سواري كوهستان 13 بهمن ماه آغاز خواهد شد. دراين مسابقات ركابزنان در 2 رشته كراس كانتري و دانهيل و در 2 رده سني جوانان و بزرگسالان با هم رقابت خواهند كرد. سومين و آخرين مرحله ليگ كوهستان به مدت يك روز در تهران برگزار مي شود.
¤ در ادامه رقابت هاي ليگ حرفه اي بسكتبال آمريكا بامداد ديروز تيم بسكتبال ممفيس گريزليز در ديدار با سن آنتونيو اسپرس با حساب 83 بر 73 مغلوب شد. ممفيسي ها با اين نتيجه دهمين باخت خود را تجربه كردند تا تعداد شكست و پيروزي هاي اين تيم برابر شود. حامد حدادي، يار ايراني ممفيس در اين بازي 3 دقيقه به ميدان رفت و تنها يك ريباند را كسب كرد.
¤ مجتبي ولي پور شيرجه روي ايران در اردوي تداركاتي چين هفته پاياني بهمن ماه جاري براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك، راهي لندن خواهد شد. مسابقات انتخابي المپيك شيرجه به ميزباني لندن از 27 بهمن آغاز و تا 6 اسفند دنبال مي شود. ولي پور در صورت كسب سهميه المپيك اولين شيرجه روي تاريخ ايران خواهد بود كه به اين مهم دست پيدا مي كند.

 



دستور وزير ورزش براي حل مشكلات ذوب آهن

مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان نشست خود با وزير ورزش و جوانان را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت: دكتر عباسي دستوري كاربردي براي حل مشكلات باشگاه صادر كرد.
خسرو ابراهيمي در مورد نشست روز يكشنبه اش با وزير ورزش و جوانان ضمن بيان مطلب فوق گفت: پس از گردهمايي جامعه فوتبال كشور، نشست خوبي با وزير ورزش داشتيم و در فرصت بسيار مناسبي كه در اختيارم قرار گرفت، در مورد مشكلات باشگاه ذوب آهن توضيحات كاملي را به آقاي عباسي بيان كردم. آقاي عباسي هم دستورات كاربردي براي رسيدگي به وضعيت باشگاه ذوب آهن و حل مشكلات از طريق راهكارهاي ممكن را به آقاي دكتر سجادي ارائه كرد. بايد ديد در آينده بازخورد اين جلسه چه خواهد بود كه اميدواريم مثبت و به سود باشگاه باشد.
ابراهيمي ميزان بدهي هاي باشگاه را 10 ميليارد بدهي گذشته و 24 ميليارد تعهدات باشگاه در فصل جاري دانست و افزود: اميدواريم با عرضه هرچه زودتر سهام و خصوصي شدن شركت و باشگاه، شرايط لازم براي پرداخت هزينه هاي جاري تيم هاي ورزشي و هزينه هاي جاري باشگاه از جمله قرارداد كادرفني و بازيكنان هزينه هاي تهيه بليت، اياب و ذهاب و حق و حقوق پرسنل فراهم شود.

 



شطرنج باز قزويني قهرمان ايران شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مسابقات شطرنج قهرماني نابينايان و كم بينايان كشور با قهرماني «عليرضا قورچي بيگي»، شطرنج باز شايسته استان قزوين در لرستان به پايان رسيد.
مسابقات شطرنج نابينايان و كم بينايان كشور گراميداشت دهه فجر در استان لرستان با شركت 30 شطرنج باز از 20 استان برگزار شد. در اين دوره از مسابقات عليرضا قورچي بيگي شطرنج باز نام آشنا و شايسته استان موفق شد با اقتدار بر سكوي قهرماني اين مسابقات بايستد و به مدال طلا دست يابد. گفتني است، قورچي بيگي سابقه چندين دوره قهرماني در كشور و همراهي تيم ملي در مسابقات بين المللي و آسيايي را در كارنامه خود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14