(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 بهمن 1390- شماره 20134

انتقاد خبرنگاران از برخورد ضعيف سازمان حمايت از مصرف كننده
وزارت علوم برگزار مي كند همايش «آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي»
حاجي بابايي: اول راهنمايي ها امسال مردود نمي شوند
همايش بانوان برگزيده اديان آسماني
مخالفت ديوان عدالت اداري با تخريب و تعويض سنگ قبور شهدا
در بندر ديلم 2 قايق و يك وانت در آتش سوختند
2 نفر در آب هاي بوشهر از مرگ نجات يافتند
مرگ در قيف شن شويي
بارش برف دانش آموزان3 استان را خوشحال كرد
دستگيري صرافان دلال خيابان فردوسي
خبرنگار كيهان در پلدختر به اتفاق آرا تبرئه شد
معلم شكنجه گر
كودك باردار !
بانوي لوكوموتيوران
ماراتن ميليوني كبوترها
بز موج سوار



در نشست خبري سازمان تعزيرات صورت گرفت
انتقاد خبرنگاران از برخورد ضعيف سازمان حمايت از مصرف كننده

خبرنگاران از برخورد ضعيف سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت از مصرف كننده در مقابل تخلفات عديده واحدهاي صنفي و توليد كنندگان كالاهاي بهداشتي، دارويي و درماني انتقاد كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان آمارهايي كه از سوي «رضا ناقوس» مديركل نظارت بر شعب امور بهداشتي و درماني سازمان تعزيرات حكومتي درباره متخلفان در اين حوزه اعلام شد با توجه به واقعيت هاي موجود، به اندازه اي پايين بود كه اعتراض خبرنگاران را نيز نسبت به ضعف عملكرد اين دو سازمان برانگيخت.
«ناقوس» در اين نشست خبري كه ديروز در محل سازمان تعزيرات حكومتي كشور برگزار شد با اشاره به گزارش 10 ماهه اين سازمان گفت: در اين مدت حدود 141 هزار پرونده به اين معاونت ارجاع شده است كه 81 هزار پرونده مربوط به عرضه مواد غيربهداشتي، عدم رعايت ضوابط بهداشت محيط، توزيع مواد غذايي فاقد مشخصات بهداشتي، مواد آرايشي و بهداشتي تقلبي، غيرمجاز و همچنين مواردي نيز دخالت در امور پزشكي بوده است.
وي 58 هزار پرونده از پرونده هاي ياد شده را مربوط به بخش تخلفات بهداشت محيط دانست و گفت: براساس مفاد 17 و 68 قانون نظام صنفي، متخلفين در اين رابطه به ضوابط عمل نكرده اند.
192 پرونده براي تخلفات زيرميزي و روميزي پزشكان
ناقوس تعداد پرونده هاي پزشكان متخلف در سراسر كشور در طول 10 ماه گذشته را 192 پرونده ذكر كرد و با اذعان به اينكه اين تعداد پرونده ناچيز است در پاسخ به انتقاد خبرنگاران كه معتقد بودند با توجه به حجم گسترده تخلفات بهداشتي در سطح كشور افكار عمومي چنين آماري را نمي پذيرد گفت: شايد نحوه بازرسي ها طوري بوده كه پيش از اين پرونده اي تشكيل نشده است.
وي تاكيد كرد: وزارت بهداشت و دانشكده هاي علوم پزشكي كارشان را انجام مي دهند اما وسعت كار متخلفان بسيار زياد و برخورد با متخلفان از توانايي مجموعه هاي نظارتي و كنترل آن ها خارج است.
مردم به ما دست ياري دهند
مديركل امور بهداشت سازمان تعزيرات حكومتي با اشاره به حضور تعداد زيادي سودجو دوره گر و قاچاقچي در اين عرصه كه خارج از ضوابط و به قصد مال اندوزي به تحميل خسارت بر مردم مي پردازند از مردم خواست كه در اين رابطه در كنار سازمان تعزيرات قرار گيرند و در به دام انداختن اينگونه افراد دست ياري به ما بدهند.
وي از مردم خواست كه به محض مشاهده چنين تخلفاتي به مسئولان سازمان حمايت از مصرف كننده و سازمان تعزيرات حكومتي اطلاع دهند.
ناقوس افزود: مردم بايد پليس غذا و دارو و درمان باشند و بلافاصله با مشاهده تخلف به مسئولان اطلاع بدهند.
هيچ شكايتي از داروهاي غيرمجاز MS نشده است
ناقوس در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره نتايج بررسي ها درخصوص داروهاي مربوط به «ام.اس» كه به طور قاچاق از كشور آرژانتين وارد و بدون مجوز عرضه شده است ضمن بي اطلاعي از چند و چون آن گفت: در اين رابطه هيچ پرونده اي دريافت نكرده ايم.
وي درباره پرونده برنج هاي آلوده هم گفت: رسيدگي به اين پرونده در صلاحيت ما نبود و بايد در دادگاه هاي عمومي رسيدگي شود.
متخلفان در حوزه كالاهاي ماهواره اي قوي تر از ما هستند
رضا ناقوس درخصوص برخورد اين سازمان با تبليغات كالاهاي غيراستاندارد را خوب توصيف كرد، اما گفت: چون آن افراد قوي تر بودند و شماره هايشان به نام خودشان نبود لذا در مواردي آدرس هايشان نيز حقيقي نبود و در نتيجه وزارت بهداشت در اين زمينه موفق نبوده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه پس چگونه پليس و شركت هاي مخابراتي مي توانند به راحتي تلفن هاي همراه سرقتي را بدون داشتن آدرس و نام سارق رديابي و متهم را دستگير كنند گفت: قرار شد وزارت بهداشت با پليس همكاري و از امكانات آنها بيشتر استفاده كند.
مدير كل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزيرات حكومتي در نهايت مدعي شد كه در اين مورد پرونده اي تشكيل نشده است.
در بخش سوسيس و كالباس
چه كرده ايد؟
ناقوس در پاسخ به سوال ديگري درباره برخورد با متخلفان در توليد مواد پروتئيني مانند سوسيس و كالباس گفت: براي ما مهم اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و همچنين تأييد فرمول ساخت محصول است.
وي با بيان اينكه تخلفات ممكن است در دو بخش كمي و كيفي باشد گفت: در تخلف كمي ممكن است متخلف در ميزان مواد تغيير ايجاد كند در حالي كه در تخلف كيفي فرد متخلف اقدام به تغيير در نوع مواد مي كند.
ناقوس گفت: در همين زمينه با 45 واحد كه پروانه ساخت نداشتند در 10 ماه امسال برخورد كرديم.
تخلف در بخش مواد «آرايشي و بهداشتي» فقط 10 مورد
معاون نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزيرات حكومتي برخورد با توليدكنندگان متخلف مواد آرايشي و بهداشتي در كشور در ده ماهه گذشته را تنها 10 مورد اعلام كرد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در اين رابطه گفت: ممكن است تعداد اين پرونده ها بيشتر از اين هم باشد اما تعدادي كه وزارت بهداشت به سازمان تعزيرات ارائه كرده همين 10 مورد بوده است.
ناقوس تاكيد كرد: اگرچه بارها به اين موضوع اشاره كرده ايم اما بار ديگر تاكيد مي كنيم كه سازمان تعزيرات حكومتي هيچ دخالتي در امر نظارت و كنترل قيمت ها ندارد و وظيفه اصلي اين سازمان صرفا رسيدگي به پرونده هاي ارجاعي وزارت بهداشت مي باشد.
اما وي در عين حال ادعا كرد بازرسين وزارت بهداشت در انجام وظايف خود تلاش مي كنند و از نظر ما در انجام آن موفق هستند.
ناقوس با بيان اينكه سازمان تعزيرات حكومتي آخرين حلقه از اين برخوردها است، تأكيد داشت كه در امر نظارت بر بازار دخالتي ندارد و تنها با بازرسان ديگر ارگان ها همكاري مي كند اما در همين اثنا تأكيد زيادي بر اقدامات مناسب وزارت بهداشت در اين زمينه داشت كه همين تناقض گويي ها اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشت.
تعرفه وزارت بهداشت ملاك است نه بيمه ها
وي در پايان و در پاسخ به سوالي كه چرا بيمه ها تعرفه وزارت بهداشت درباره ويزيت ها را قبول ندارند و مدعي هستند براساس تعرفه هاي خود عمل مي كنند گفت: ملاك براي ما وزارت بهداشت است و در همين زمينه پرونده هايي هم عليه بيمه ها داشتيم.
200 تن آهن غيرمجاز
در يك انبار شهرري
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي معاون حقوقي و اجرايي تعزيرات حكومتي استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ما با اعلام خبري درباره كشفيات بازرسين سازمان حمايت از مصرف كننده در يك انبار آهن در شهرري گفت: بازرسين خدوم سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران در بازرسي از يك انبار آهن در شهرري به 200 تن آهن دست يافته اند كه به علت عدم اعلام موجودي متخلف تشخيص داده شده است.
وي تصريح كرد: به علت سنگين بودن تخلف اين واحد صنفي پرونده براي تصميمات قضايي به سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع گرديد.
صادقي افزود: آهن آلات توقيفي بلافاصله به نرخ رسمي در شبكه توزيع شد. وي گفت: گروه هاي 22گانه گشت سيار اين سازمان در شهر تهران و دو گروه سيار در شهرهاي تابعه تا پايان سال جاري با شدت تمام ادامه خواهد داشت.

 



وزارت علوم برگزار مي كند همايش «آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي»

همايش «آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي» 14 اسفندماه امسال توسط شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با همكاري پژوهشكده سياست گذاري علم، فناوري و صنعت دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.
دكتر روستاآزاد، رئيس دانشگاه صنعتي شريف و دبير اين همايش، ضمن اعلام اين خبر افزود: «با توجه به دغدغه هايي كه در مورد كيفيت آموزش عالي در كشور و نيز كاربردي بودن اين آموزش ها احساس مي شود. دفتر برنامه ريزي آموزش عالي در وزارت علوم تصميم به ايجاد يك حركت جمعي در زمينه برنامه هاي آموزش عالي گرفته و به عنوان اولين گام، همايش مزبور را به صورت خاص در حوزه هاي فني و مهندسي برگزار مي نمايد.»
دكتر روستاآزاد ضمن بيان اين كه توجه به الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي، نقطه آغازي براي يك حركت عميق و دامنه دار در حوزه آموزش عالي كشور است، در تشريح محورهاي اين همايش افزود: «تكنولوژي هاي نوين آموزشي، آموزش مبتني بر پژوهش، آموزش الكترونيك، نظام برنامه اي، ارتباط دانشگاه با صنعت و مساله محوري آموزش، از جمله مهمترين محورهاي اين همايش است.»
لازم به ذكر است همايش «آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي» 14 اسفند سال جاري در دانشگاه صنعتي شريف،. سالن جابر ابن حيان برگزار مي شود. علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت همايش به آدرس Higheredu.ir مراجعه كنند يا با دبيرخانه همايش از طريق شماره 66065139 تماس بگيرند.

 



حاجي بابايي: اول راهنمايي ها امسال مردود نمي شوند

وزير آموزش و پرورش گفت: با حذف پايه اول راهنمايي در سال تحصيلي جديد، با دانش آموزان بازمانده از تحصيل در اين پايه همچون دانش آموزان دوم يا سوم دبيرستان برخورد مي شود.
به گزارش مهر، حميدرضا حاجي بابايي، ديروز در حاشيه «مراسم گلبانگ انقلاب اسلامي ايران كه صبح ديروز در دبستان دخترانه رفاه (محل استقرار امام خميني(ره) در سال 57 پس از بازگشت به ايران) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اعلام انتصاب «هژبري» به عنوان معاون پرورشي و فرهنگي اين وزارتخانه، درباره چگونگي تغيير در ساختار معاونت پرورشي گفت: قانون برنامه پنج ساله پنجم ماده 57 در تبصره سه عنوان شده در موارد خاص و به درخواست وزارتخانه، هيئت وزيران مي تواند ماده 29 مديريت خدمات كشوري كه در آن عنوان شده هر وزيري پنج معاون داشته باشد را تغيير دهد و معاونتي جديد اضافه كند.
وي با بيان اينكه هم اكنون وزير رفاه هشت معاونت و وزارت امور خارجه 6 معاونت دارد، افزود: تعداد معاونت هاي آموزش و پرورش نيز طبق اين قانون به 6 مورد افزايش پيدا كرد؛ همچنين براساس ماده 115 قانون مديريت خدمات كشوري شوراي عالي اداري مي تواند درون وزارتخانه اي را اصلاح و ادغام كند، بنابراين در اين شورا تصويب شد كه معاونت پرورشي و تربيت بدني ما به دو معاونت تبديل شود.
وزير آموزش و پرورش افزود: معاونت پرورشي به معاونت پرورشي و فرهنگي تبديل شد چرا كه ما در زمينه فرهنگ و جنگ نرم و امر به معروف و نهي از منكر را در اين معاونت نداشتيم و همچنين بحث عفاف و حجاب را نيز در آن دنبال مي كنيم.
وي اضافه كرد: در واقع تاكنون معاونت پرورشي و تربيت بدني چهار اداره كل داشت كه هم اكنون به هشت اداره تبديل شد؛ يعني ساختار را دو برابر كرديم؛ يكي از مواردي كه به ما اشكال مي گرفتند اين بود كه حجم فعاليتي كه براي اين معاونت تعريف شده بود به دليل گستردگي پاسخگو نبود ولي هم اكنون ظرفيت ها با اين روش بالا رفته است.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: يكي ديگر از نكات مهمي كه تاكنون درباره آن كار نشده است و در معاونت جديد اضافه شد موضوع محتوا است اينكه معاونت پرورشي بايد بررسي كند كه موضوع پرورشي در محتواي كتابهاي درسي وجود دارد يا خير؛ البته با اين اقدام حجم كار معاونت پرورشي افزوده شد اما ديگر اين معاونت تعريف دارد.
وي درباره اينكه چگونه با اين تغييرها مديران به برنامه ريزي مناسب مي رسند، نيز گفت: امروز برنامه ريزي ها به شخص وابسته نيست چرا كه آموزش و پرورش سند تحول بنيادين را دنبال مي كند و برنامه ها كاملا مشخص است و به طور مثال در حفظ قرآن اگر معاونتي برود و ديگري بيايد مشكلي ايجاد نمي شود و كار ادامه پيدا مي كند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: من اعتقادم در مديريت بر اين است و از اين پس هم اين گونه خواهد بود كه ممكن است مديري حذف و ديگري ارتقا يابد و حتي جابه جا شود و بنده در انتصاب مديران مي گويم كه ممكن است در 6 ماه ديگر به اين نتيجه برسم كه وي موفق نبوده و بايد تغيير يابد؛ به عقيده بنده اين حسن است و من از سخن ديگران درباره تغييرها و جابه جايي ها نگراني ندارم.
اول راهنمايي ها
امسال مردود نمي شوند
حاجي بابايي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه تكليف دانش آموزان پايه اول راهنمايي كه در سال تحصيلي جاري مردود مي شوند، در نظام جديد آموزشي چيست با توجه به اينكه در سال تحصيلي آينده اين پايه حذف مي شود، افزود: راهكارهاي اين موضوع روز گذشته در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شد و با دانش آموزان بازمانده به تحصيل در اين پايه همچون دانش آموزان دوم يا سوم دبيرستان برخورد مي شود.

 



ديروز آغاز شد
همايش بانوان برگزيده اديان آسماني

همايش بانوان برگزيده اديان آسماني صبح ديروز با هدف تبيين الگوي تكامل فردي، نقش خانوادگي و حضور اجتماعي زنان ديروز در هتل «اسپيناس» آغاز شد.
به گزارش خبرنگاركيهان، مريم مجتهدزاده، رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در اين همايش اظهار داشت: ناكارآمدي نظريات و تئوري هاي بشري در معرفي الگويي متوازن و متعادل از زن و عدم تبيين شاخصه هاي مناسب باعث سرگرداني زنان جهان در ميان مدل هاي مبني بر اصالت مادي شده است.
وي با بيان اينكه جهان امروزي كه در مشكلات بسياري گرفتار است گفت: براي رهايي و نجات نياز به الگوهاي شايسته دارد، الگوهايي كه از سويي در مسير الهي با ايفاي نقش درجه اول زن الگويي موفق از مكاتب الهي را به جامعه جهاني ارائه كنند.
مجتهدزاده ادامه داد: الگوهايي كه در سه بعد معنويت، تفكر، ارزش ها و حقوق انساني ارائه شوند، نمادي از پاكيزگي و پاكدامني را به زنان هديه مي كنند.
وي تصريح كرد: بانوان اسوه در تاريخ اديان مختلف برگزيدگاني هستند كه اقتدار سنت هاي باطل را شكسته و در فضاي فرهنگي عصر خود تفكر توحيدي و زندگي الهي را پيش گرفتند، بي ترديد زنان جهان براي بازگشت مجدد به فطرت الهي خود نيازمند الگوهاي آسماني و جاودانند و بانوان آسماني همچون آسيه (س)، مريم(س) و فاطمه(س) الگوهايي كامل در عرصه هاي زندگي بشر هستند.
بنابر گزارش خبرنگاركيهان همايش ديروز در حالي برگزار شد كه كارت ورود به همايش تعدادي از ميهمانان خارجي و خبرنگاران داخلي به علت بي توجهي دست اندركاران روابط عمومي صادر نشده بود و همين مسئله باعث اتلاف وقت و توهين نمايندگان روابط عمومي به خبرنگاران حاضر در سالن همايش گرديد.
لازم به ذكر است وقتي دست اندركاران يك سازمان معتبر زنان كه براي نسوان جوان برنامه ريزي مي كنند چنين برخورد توهين آميزي با خبرنگاران زن دارند چه انتظاري بايد از ديگران داشت؟!

 



مخالفت ديوان عدالت اداري با تخريب و تعويض سنگ قبور شهدا

هيات عمومي ديوان عدالت اداري با صدور رايي اقدام اشخاص و دستگاه ها نسبت به تخريب سنگ قبور شهدا را خلاف موازين شرع اعلام كرد.
بنابر روابط عمومي ديوان عدالت اداري، راي نهايي خود را در مورد تخريب سنگ قبر يا تعويض سنگ قبور شهدا چنين اعلام كرد: اقدام اشخاص و دستگاه ها نسبت به تخريب سنگ قبور شهدا و تعويض آن در صورت عدم رضايت صاحبان آنها خلاف موازين شرع است.

 



در بندر ديلم 2 قايق و يك وانت در آتش سوختند

بر اثر وقوع آتش سوزي در يكي ازخورهاي بندر ديلم در شمال استان بوشهر دو فروند قايق موتوري و يك وانت سايپا حامل سوخت آتش گرفت.
به گزارش ايرنا، شهردار بندر ديلم ديروز با تاييد وقوع اين حادثه گفت: در پي اطلاع رساني مردمي درخصوص وقوع آتش در ضلع جنوب غربي شهر ديلم، گروه امداد آتش نشاني در اسرع وقت در محل حادثه حضور يافت و با تلاش امدادگران اين سازمان شعله هاي آتش در كمتر از يك ساعت خاموش شد.
بشير احمدي زاده افزود: بر اثر اين حادثه دود غليظي آسمان شهر را فرا گرفت. البته هنوز علت حادثه مشخص نشده و احتمال مي رود اين آتش سوزي با ايجاد جرقه در يكي از قايق ها و سرايت آتش به قايق مجاور و خودرو متوقف شده در ساحل ايجاد شده باشد. در اين حادثه هر دو قايق و خودرو وانت 50 درصد خسارت ديدند.

 



2 نفر در آب هاي بوشهر از مرگ نجات يافتند

بوشهر- خبرنگار كيهان:
با اقدام فرمانده پست كنترل و مراقبت مرزي جلالي بوشهر 2 نفر از مرگ حتمي نجات يافتند.
سرهنگ «علمدار باقري» فرمانده پايگاه درياباني بوشهر اظهار داشت: در پي غرق شدن يك قايق پارويي به سرنشيني 2 نفر به نام هاي «حاج رسول و غلامحسين» در حدود دو مايلي پارك شغاب و اسكله جلالي شهر بوشهر و كسب اطلاع عوامل پست كنترل و مراقبت مرزي جلالي فرمانده اين پست كنترل توسط ناوچه سازماني در محل حادثه حاضر و در اقدامي شجاعانه خود را به آب انداخته و غرق شدگان را از مرگ حتمي نجات داد.
وي افزود: با اين اقدام شجاعانه 2 نفر كه توسط قايق پارويي و جهت صيد و بدون در نظر گرفتن شرايط جوي هوا به دريا رفته بودند از مرگ حتمي نجات يافتند.

 



مرگ در قيف شن شويي

چناران - خبرنگار كيهان:
مرد 45 ساله اي بر اثر سقوط به داخل قيف دستگاه شن شويي واقع در جاده جمعاب چناران جان باخت.
مسئول آتش نشاني و امداد چناران گفت: با اعلام حادثه در ساعت 8 صبح ديروز به آتش نشاني چناران، ماموران امداد و نجات در محل حضور يافتند و با بريدن ميله هاي صافي با قيچي هيدروليك جسم بي جان او را از زير شن و خاك خارج و تحويل پزشكي قانوني دادند.
قدير نيك فرجام با اشاره به در دست بررسي بودن علت دقيق حادثه، افزود: احتمالا متوفي هنگامي كه قصد داشته قلوه سنگها را از روي صافي بردارد به دليل شكستگي يكي از ميله هاي صافي به داخل قيف سقوط و سپس مقداري از شن اطراف قيف نيز روي او ريزش كرده است.

 



بارش برف دانش آموزان3 استان را خوشحال كرد

بارش برف و برودت هوا موجب تعطيلي مدارس در استان هاي زنجان، قزوين و آذربايجان شرقي شد.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت بارش برف، كولاك و برودت هوا كه موجب لغزندگي سطح معابر و دشواري در عبور و مرور شده است، مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان نواحي يك و دو زنجان، انگوران، ماهنشان، ايجرود، زنجانرود و سلطانيه در شيفت صبح روز چهارشنبه تعطيل شده است. بر اساس اين اطلاعيه همچنين مدارس ابتدايي و راهنمايي منطقه افشار خدابنده و سجاسرود و مدارس مقطع ابتدايي شهرستانهاي ابهر و خرمدره در نوبت صبح ديروز تعطيل شد.
مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان نيز با بيان اينكه تمامي راههاي ارتباطي استان باز است، گفت: عبور و مرور وسايل نقليه در محورهاي كوهستاني و گردنه هاي اين استان به دليل بارش برف و وقوع كولاك با زنجير چرخ و احتياط كامل امكانپذير است.
مسئول روابط عمومي فرودگاه زنجان نيز از لغو پروازهاي اين فرودگاه به دليل بارش شديد برف و نامساعد بودن وضعيت جوي خبر داد. «رحمتي» روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: شركت هواپيمايي ماهان با استعلام انجام شده از هواشناسي پروازهاي رفت و برگشت روز سه شنبه فرودگان زنجان به مشهد را لغو كرد.
بنابر همين گزارش، مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي ناحيه يك و 2 قزوين و شهرستان البرز در نوبت صبح چهارشنبه تعطيل بود. مدارس ابتدايي شهرستان آبيك نيز در نوبت صبح امروز تعطيل است.
بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي قزوين بارش برف كه از امروز در قزوين آغاز شده فردا نيز ادامه خواهد يافت.
علاوه بر اين برف مدارس تبريز را در روز گذشته تعطيل كرد.
به گزارش فارس از تبريز، بارش برف شب چهارشنبه و برودت هوا، موجب شد تا آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، مدرسه هاي 10 شهر و منطقه اين استان را در مقاطع مختلف در روز چهارشنبه تعطيل اعلام كند.
برف و كولاك منجر به اختلال در راه هاي ارتباطي 26 روستاي هشترود و سقوط بهمن در محور جاده كرج- چالوس شد.
بارش برف همراه با كولاك كه از روز سه شنبه در منطقه شروع شده، كار بازگشايي راه هاي روستايي را با مشكل مواجه كرده و تردد در راه هاي ارتباطي 26 روستاي باقي مانده اين شهرستان نيز با زنجير چرخ ميسر است.
همچنين اداره كل راه و ترابري استان البرز از نجات جان 90 نفر سرنشينان 62 دستگاه خودرو گرفتار در كولاك و سقوط بهمن در محور جاده كرج- چالوس خبر داد.

 



دستگيري صرافان دلال خيابان فردوسي

تعدادي از صرافان خيابان فردوسي كه به جاي فروش ارز در مغازه هاي خود اقدام به دلالي در كنار خيابان مي كردند در عمليات روزگذشته پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
پليس آگاهي تهران بزرگ در راستاي مبارزه نيروي انتظامي با دلالان ارز براي ساماندهي بازار ارز و جلوگيري از فعاليت دلالان كه به صورت غيرمجاز در كنار خيابان اقدام به فروش ارز مي كنند؛ با انجام كار اطلاعاتي ظهر ديروز طي يك عمليات ضربتي در خيابان فردوسي، تعدادي از دلالان ارزي اين خيابان را دستگير كردند.
ماموران در ابتدا با كارهاي اطلاعاتي و به صورت نامحسوس منطقه فعاليت دلالان را شناسايي كرده و سپس براي دستگيري آنها وارد عمل شدند. در اين عمليات ضربتي ماموران با لباس هاي فرم و خودروهاي پليس در خيابان فردوسي حاضر شده و با هماهنگي قضايي تعدادي از دلالان را دستگير كردند.
در ميان دستگير شدگان تعدادي از صاحبان صرافي هاي پايتخت نيز حضور داشتند كه به جاي فروش ارز در مغازه هاي خود اقدام به فروش آن در بازار آزاد و به صورت غيرقانوني مي كردند. اين افراد بر روي شيشه مغازه هاي خود زده بودند به هيچ عنوان خريد و فروش ارز ندارند.
آنها همچنين همراه خود دستگاههاي كارت خوان بي سيم داشته و به صورت مبالغ بالا ارز مي فروختند و با اين اقدامات خود باعث ايجاد بازار كاذب ارز شده بودند.
برخي از دستگير شدگان نيز از دلالان قديمي خيابان فردوسي بودند كه طي اين روزها سود كلاني بدست آورده بودند.
به گزارش مهراداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در اين رابطه اعلام كرد، پليس در اين طرح با افرادي برخورد كرد كه با فروش غيرقانوني ارز باعث ايجاد بازار كاذب شده بودند.
برطبق ماده 5 مصوبه هيات وزيران ، خريد و فروش ارز خارج از سيستم بانكي و يا صرافي هاي غيرمجاز بدون رعايت قوانين و مقررات مجاز نمي باشد و مشمول قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي قاچاق كالا و ارز مي باشد.

 



خبرنگار كيهان در پلدختر به اتفاق آرا تبرئه شد

پلدختر- خبرنگار كيهان:
خبرنگار كيهان در پلدختر كه با شكايت فرماندار اين شهرستان به دادگاه فراخوانده شده بود با رأي هيئت منصفه دادگاه مطبوعات تبرئه شد.
در جلسه دادگاه كه به رياست قاضي نورالدين مرادي، قضات مستشار دادگاه مطبوعات لرستان (مراد حسني نژاد و بهروز حكيمي فر) و نماينده دادستان (خانم بهرامي) و با حضور اعضاي هيئت منصفه در دادگاه كيفري لرستان واقع در خرم آباد برگزار شد، پس از قرائت كيفرخواست و شكايت فرماندار پلدختر كه در آن ادعا كرده بود؛ خبرنگار كيهان در آن شهرستان با انتشار خبري در مورد نامه فرماندار به شركت هاي خصوصي و... در روزنامه كيهان، مبني بر اينكه فرماندار دهلران براي برپايي برخي مراسمات درخواست وجوه نقد از يك تا چند ميليون تومان به فرد موردنظر فرماندار، مرتكب انتشار خبر كذب، تشويش اذهان عمومي، توهين و افترا شده است.
پس از توضيحات باقري نماينده حقوقي استانداري لرستان در ارتباط با متن شكواييه، دفاعيات عباس جودكي خبرنگار كيهان در پلدختر آغاز شد.
خبرنگار كيهان در توضيحات خود با بيان اينكه درخواست وجه با مبلغ مشخص و تحويل به فرد مشخص خلاف نص صريح قانون بوده و به شأن و جايگاه دولت اسلامي و مراسم مذهبي لطمه وارد مي كند، افزود: اتهامات وارده از سوي فرماندار صحت ندارد.
در ادامه هيئت منصفه با توجه به اظهارات طرفين و مستندات و محتويات پرونده وارد شور شد و اتهامات وارده از سوي فرماندار و دفاعيات نماينده حقوقي وي را وارد ندانست و به اتفاق آرا رأي به برائت خبرنگار كيهان داد.
گفتني است، پس از انتقاد خبرنگار كيهان از اقدام غيرقانوني فرمانداري در دريافت وجه نقد بدون معيارهاي قانوني لازم از شركت هاي خصوصي، اين فرد از كار خود در بيمارستان امام خميني پلدختر اخراج شد. بنابراين گزارش هرچند اداره كار شهرستان پلدختر و استان لرستان اين اخراج را غيرقانوني تشخيص و رأي به بازگشت وي داده است، اما همچنان خبرنگار كيهان سرگردان و بيكار است.

 



معلم شكنجه گر

پليس ايالت »كاليفرنيا» آمريكا از دستگيري معلم شكنجه گر خبر داد.
پليس محلي لس آنجلس، اين متهم را كه معلم سابق يكي از مدارس ابتدايي اين شهر است به اتهام شكنجه كردن چندين دانش آموز دستگير كرد.به گفته پليس ارسال تصاوير شكنجه اين كودكان به دستگيري اين متهم منجر شد.
به گفته پليس محلي لس آنجلس، اين مرد 61 ساله، 23 كودك را مورد ضرب و شتم قرار داده و از شكنجه آنان عكس تهيه كرده است.به گفته پليس، از اين دانش آموزان 7 تا 10 ساله در حالي كه دست ها و دهانشان بسته شده است و روي صورت هايشان چند سوسك زنده بود، تصاويري گرفته شده است.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري ABC، پليس براي پيگيري بيشتر اين ماجرا، از كارمندان مدرسه و دانش آموزان سابق اين متهم بازجويي كرد و در بررسي خانه متهم 390 عكس ديگر بدست آورد.

 



كودك باردار !

كودك 3 ساله پرويي كه در دوران جنيني، خواهر دوقلوي خود را بلعيده به علت بالا آمدن شكمش بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تلگراف، جنين اين كودك چشم، استخوان و مو دارد، اما مغز، قلب، ريه و روده هاي او رشد نكرده اند. وزن اين جنين 700 گرم و طول آن 25سانتي متر است.
به گفته دكتر «كارلوس آستوكنور»، عضو تيم جراحي، اين اتفاق مي تواند يك در 500 هزار تولد اتفاق بيفتد. به گفته وي اين عمل جراحي از جدا كردن دو كودك دوقلوي به هم چسبيده آسانتر است.

 



بانوي لوكوموتيوران

يك زن اماراتي عنوان نخستين زن لوكوموتيوران خاورميانه را از آن خود كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، «مريم السفر» 28 ساله از دبي اكنون رانندگي قطارهاي شهري را در سيستم متروي شهري به عهده گرفته است.اين نخستين باري است كه در كل منطقه خاورميانه يك زن لوكوموتيوراني مي كند.كارشناسان بر اين باورند كه اين اتفاق مي تواند موجب تغيير وضعيت زندگي زنان در جهان عرب شود.گفتني است، در عربستان سعودي زنان هنوز حق رانندگي ندارند و در سپتامبر سال گذشته ميلادي زني به جرم رانندگي در عربستان 10ضربه شلاق خورد.

 



ماراتن ميليوني كبوترها

يك كبوتر آلماني به نام «رابلوس» توانست مسافت 579 كيلومتري يك مسابقه را در مدت 8 ساعت و 56 دقيقه طي كند و جايزه يك ميليون دلاري اين مسابقه به صاحب اين كبوتر برسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، معتبرترين مسابقه ماراتن كبوتران در آفريقاي جنوبي برگزار شد.شانزدهمين دوره از اين رقابت ها با حضور كبوترهايي كه به اشخاص معروفي همچون ملكه انگلستان و مايك تايسون، بوكسور آمريكايي تعلق داشتند برگزار گرديد3. هزار و 479 كبوتر از 37 كشور جهان در اين رقابت شركت كردند و نزديك به 4 هزار نفر از طريق تلويزيون هاي بزرگ در شهر «سان سيتي» آفريقاي جنوبي شاهد اين رقابت بودند.

 



بز موج سوار

در ايالت كاليفرنيا بز دست آموزي با كمك صاحبش تمرين موج سواري مي كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري روزنامه تلگراف، صاحب اين بز انگيزه ابتدايي خود را براي خريد اين حيوان خوردن علف هاي هرز باغچه اش عنوان كرده، اما پس از مدتي به او علاقه مند شده و به عنوان يك حيوان خانگي به آموزش اين حيوان پرداخته است. وي همچنين پس از مدتي به علاقه اين حيوان به آب پي برده و به او تمرين موج سواري داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14