(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 بهمن 1390- شماره 20134

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
باروهاي رو به فروپاشي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جانور (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: اخلالگران اقتصادي را اعدام مي كنيم
آيت الله مهدوي كني: رسانه ها از القاي فضاي ياس در جامعه پرهيز كنند
اعلام نگراني فرانسه از قطع صادرات نفت ايران به اروپا
عضو حلقه انحرافي نيستم (خبر ويژه)
عبدي: تحريم انتخابات نتيجه اي جز ضرر براي اصلاح طلبان ندارد (خبر ويژه)
لوموند: تحريم هاي احمقانه فقط مشروعيت جهاني ايران را افزايش مي دهد (خبر ويژه)
به عنوان نماينده انگليس در آژانس مي گويم خطاي بزرگي مقابل ايران مرتكب شديم (خبر ويژه)
اپوزيسيون خارج نشين يعني شيزوفرني و حرف هاي گنده (خبر ويژه)
جنبش پيشكش! انقلاب ايران را مهار كنيد! (خبر ويژه)



باروهاي رو به فروپاشي (يادداشت روز)

«قيام امروز در كشورهاي اسلامي عليه ديكتاتوري وابسته، مقدمه قيام عليه ديكتاتوري شبكه خبيث صهيونيستي و استكباري است.»
بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي
در ديدار اخير جوانان نهضت بيداري اسلامي
در روابط بين الملل يك نظريه وجود دارد كه با عنوان «مركز- پيرامون» شناخته مي شود براساس اين نظريه كشورهايي معدود در نقطه مركزي مديريت جهان نشسته و اكثريت كشورها در پيرامون اين چند كشور قرار دارند و خود را با آنها تنظيم مي نمايند. در قرن 19 و تا اواسط قرن 20 كشورهاي انگليس، فرانسه، پروس- كه بعدها آلمان خوانده شد- مجارستان و روسيه كشورهاي مركز بودند و ميان خود سيستمي هم به وجود آورده بودند كه در ادبيات سياسي به «كنسرت اروپا» شهرت پيدا كرده است اين كنسرت بر مبناي كاستن از تنازع ميان قدرت ها- منظور اعضاي كنسرت- و تقسيم مناطق و منابع جهان شكل گرفته بود در اين دوره اكثر يا همه كشورهاي آفريقايي، آسيايي، آمريكاي لاتين و اقيانوسيه به صورت مستعمره يكي از پنج كشور ياد شده درآمده بودند و بعد از شكل گيري «جامعه ملل»- در فاصله دو جنگ يعني سال هاي 1297 تا 1318ش- به عنوان كشورهاي تحت قيمومت درآمدند. كشورهاي معدودي نظير ايران نيز كه مستعمره نشده و يا تحت قيمومت درنيامدند، زير سلطه رژيم هاي «نيابتي» قرار گرفتند. رژيم هاي نيابتي، رژيم هايي بودند كه يك ديكتاتور وابسته بر آن حكومت مي كرد كه در مواجهه با مردم بسيار سخت گير و در مواجهه با اعضاي كنسرت بسيار نرم بود رژيم هاي امان الله خان در افغانستان، آتاتورك در تركيه و رضا خان در ايران كه به ترتيب در سال هاي 1298، 1303 و 1304ش روي كار آمدند نمونه هايي از اين رژيم ها بودند كمااينكه همين امروز رژيم هايي نظير رژيم عربستان سعودي(1307) از اين جمله به حساب مي آيند و بايد اضافه كرد كه هنوز كشورهايي نظير كانادا، استراليا و زولاند نو به صورت مستعمره هستند.
در جريان نظام دو قطبي(1324 تا 1370) دو كشور جايگزين پنج كشور شده و دو بلوك شرق و غرب را شكل دادند. جهان كاملا بين اين دو تقسيم شده بود و به ندرت كشورهايي نظير سوئيس وجود داشتند كه از سيطره مستقيم و همه جانبه غرب در امان بودند اين روند تا سال 1357 يعني 33 سال به طور مطلق استمرار داشت. با پيروزي انقلاب اسلامي اين سيستم به هم خورد، ايران از سيطره غرب خارج شد بدون اين كه در زمره كشورهاي پيراموني شوروي درآيد. خروج ايران از اين سيستم به معناي كناره گيري و وانهادن سيستم بين الملل به دو قطب قدرت نبود كه اگر اين بود پذيرش يك «استثنا» براي آمريكا و شوروي چندان دشوار نبود. انقلاب ايران با شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» در واقع اولين قدم اساسي را در جهت نفي دو ابرقدرت و نظام دو قطبي برداشت و يك مواجهه گرم و فعال را عليه آن سامان داد. حضرت امام خميني-ره- در چارچوب اين شعار فرمودند: «اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است» با توجه به اهتمام حضرت امام به تاريخ هجري، قطعا منظور حضرت امام، قرن 14 شمسي است، كما اينكه حضرت امام، افتادن 14 ستون از كاخ ساساني در مدائن در هنگام ولادت پيامبر بزرگوار اسلام را كنايه احتمالي از سقوط رژيم هاي شاهنشاهي در قرن 14 مي دانستند.
انقلاب اسلامي ايران كه اين روزها در سي و سومين سالگرد آن بسر مي بريم، از همان آغاز شعار براندازي نظام ظالمانه حاكم بر جهان را مطرح كرد و صد البته هدف هاي نزديكتر يعني رژيم هاي وابسته به اين نظام استبدادي را نيز از نظر دور نداشت و طبيعي هم هست كه براي رسيدن به قلعه اصلي بايد قلاع نزديكتر را درنورديد. در سي و سومين سالگرد اين انقلاب، بسياري از باروهاي نزديك و مياني سقوط كرده اند كه يك فهرست بلندبالا را تشكيل مي دهند، رژيم پهلوي در ايران، رژيم وابسته به شوروي در افغانستان، رژيم نظامي- سكولار وابسته تركيه، رژيم نظامي- سكولار وابسته پاكستان، رژيم نظامي- سكولار عراق، رژيم نظامي- سكولار سودان، رژيم وابسته و سكولار مصر، رژيم وابسته و سكولار تونس، رژيم مستبد و سكولار ليبي، رژيم مستبد، سكولار و وابسته يمن، دولت مستبد و وابسته لبنان- رژيم ماروني-،رژيم سكولار و وابسته كومور، رژيم مستبد و وابسته سومالي و... از جمله اين رژيم ها هستند كه بعد از برافتادن يا به دست اسلام گراها افتاده و يا در حال انتقال به اسلام گراها هستند در اين بين رژيم هاي وابسته اي هم با شكست هاي بزرگ مواجه شده و در آستانه سقوط قرار گرفته اند كه در رأس آن ها رژيم وابسته صهيونيستي است. اين رژيم پرنخوت كه قبل از انقلاب اسلامي ايران، خواب امپراتوري از نيل تا فرات را مي ديد اينك به درون محدوده اي كوچك خزيده و سه جنگ 1362، 1385 و 1387 را به حريف- مقاومت لبناني و فلسطيني- باخته است. رژيم آل خليفه در بحرين عملا فرو پاشيده و رژيم هاي عربستان و اردن در چند قدمي فروپاشي قرار دارند. بنابراين مي توانيم بگوييم در سي و سومين سال انقلاب اسلامي برج هاي نزديك و مياني استكبار فرو پاشيده اند و اينك نوبت به فروپاشي برج هاي دورتر- يعني خود آمريكا و اروپا- فرا رسيده و از قضا نشانه هاي آن هم مشاهده مي شود و البته 10 سال از تحقق كامل وعده صدقي كه حضرت امام داد- و فرمود اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است- باقي مانده و همه مي دانيم كه آن نائب بزرگ حضرت بقيه الله سخن به گزافه نمي گفت و آنچه مي فرمود به او فرموده بودند و كدام وعده حضرت امام است كه تحقق نيافته است مگر در پيام سوم اسفند سال 1367 خود نفرمودند، «جنگ ما آزادي افغانستان و فلسطين و لبنان و مصر را در پي خواهد داشت» و مگر نشد.
اينك قيام ملت ها عليه استكبار جهاني به دروازه هاي واشنگتن، پاريس، لندن و برلن رسيده است. قيام تسخير وال استريت در آمريكا اگرچه از نظر عدد در كف خيابان هنوز به عدد ميليون نرسيده است ولي از واقعيات بسيار مهمي حكايت مي كند به گونه اي كه همين دو روز پيش پليس آمريكا ناچار به بازداشت صدها نفر از آنان شد. تاكنون سابقه نداشت كه يك جنبش بيش از چند روز در كف خيابان باقي بماند. اينك قيام جوانان به چهار ماهگي خود رسيده و هر روز به دامنه آن افزوده شده است. غرب تاكنون نزديك به 60 درصد از شهروندان خود كه در پاي صندوق هاي رأي حضور پيدا نمي كردند را جمعيت هايي غيرسياسي كه به امور شخصي خود سرگرمند و در عين حال مشكلي هم با جامعه و حكومت خود ندارند، معرفي مي كرد. جنبش اعتراضي جوانان كه به ريشه هاي نظام سرمايه داري غرب كار دارد نه به بعضي از سياست ها و استقامت آنان در خيابان در سردترين روزهاي سال و اعلام پشتيباني وسيع پدران، مادران، معلمان، اساتيد دانشگاه، كارگران و... از آنان به خوبي نشان داد كه آن اكثريت مانند همين جوانان فكر مي كنند. عدم مخالفت مردمي در مقابل آنان و تظاهر به همراهي با خواسته هاي جوانان از سوي حزب دمكرات آمريكا نشان مي دهد كه اين جريان به ظاهر كوچك، آن جريان بزرگ را نمايندگي مي كنند كمااينكه انقلاب مصر در روز پنجم بهمن سال گذشته با حضور چند هزار نفر در ميدان التحرير شروع شد و در نهايت هم عدد نيروهايي كه در ميدان بودند به بيش از 3 ميليون نفر نرسيد ولي آراء 80 درصدي مردم در انتخابات آذر و دي گذشته به اسلام گراها كه از مرز 20 ميليون رأي فراتر رفت به خوبي نشان داد كه آن چند ده هزار مصري التحرير اين 20 ميليون نفر را نمايندگي كرده اند.
غرب امروز به همان دلايلي كه وقوع انقلاب در مصر و... را منطقي مي كند، دستخوش انقلاب خواهد شد و اين بار انقلاب در شئون اجتماعي و سياسي روي مي دهد نه آنچنان كه در دهه آخر قرن 81 و يا دهه دوم قرن بيستم در روسيه اتفاق افتاد و تحول در حوزه سياسي محصور و محدود ماند و دست آخر هم اين دو انقلاب 10 سال به درازا نكشيد و تمام شد امروز هم بعيد است كه يك فرانسوي يا يك روس به انقلاب هاي مورد اشاره افتخار كند البته اين دو به عنوان رويداد تاريخي ثبت شده اند. امروز همه كشورهاي غربي، «ديكتاتور»، «فاسد» و اكثر آنها «وابسته» هستند. كدام كشور اروپايي يا آمريكاي شمالي در طول 70 سال گذشته و امروز جداي از اراده آمريكا عمل مي كنند؟ كداميك از اين كشورها به دانشمندان خود اجازه داده اند، بنيان هاي شكل دهنده به نظام سرمايه داري موسوم به ليبرال دموكراسي را نقد جدي نمايند.
در طول اين سال ها به كدام خواسته مردم- حتي آن دسته از خواسته هايي كه از طريق تظاهرات ميليوني بيان شده اند و زبان تظاهرات رساترين زبان است- توجه شده است. كدام مصوبه يك كشور اروپايي تحت تاثير اعتراضات خياباني تغيير كرده يا حتي تعديل شده اند. در نوع اين كشورها، حكومت تنها از طريق نيروي امنيتي و پليس با مردم مواجه شده اند و رئيس دولت و حتي يك وزير نيامده با مردم سخن بگويد و سياست مورد اعتراض را توجيه كند. همين چند روز پيش كه اوباما در مجلس نمايندگان آمريكا «نطق ساليانه» خود را ايراد كرد به بسياري از رخدادهاي خاورميانه اشاره كرد ولي حتي يك كلمه درباره تظاهرات چهارماهه ده ها هزار جوان دانشجوي آمريكايي نگفت اين در حالي است كه در طول اين دوره هزاران نفر از شهروندان معترض مورد ضرب و شتم شديد و بازداشت قرار گرفته بودند! آيا ديكتاتوري از اين بالاتر هم مي شود؟ آيا فساد سيستم از اين بالاتر هم ممكن است؟
غرب گمان مي كرد گسترش ارتباطات و امكانات ارتباطي سبب سيطره بي چون و چراي غرب مي شود و ديگر از فرهنگ ها و سنت هاي ديگران خبري نخواهد بود اما اين تصور درستي نبود چرا كه ابزار ارتباطي به تنهايي معجزه نمي كند بلكه مهم پيامي است كه از طريق آن منتقل مي شود. غرب ابزار دارد اما پيام ندارد. همه حرف هاي غرب در طول 200 سال گذشته ارائه شده و امروز و حتي از حدود 100 سال پيش ناراستي و ضعيف بودن آن عيان گرديده است. امروز كالاي ليبرال دمكراسي كالايي كاملا دمده است. حالا غرب ابزار ارتباطي دارد ولي پيام ندارد و نمي تواند با مخاطب خود كه پيامي جديد را مطالبه مي كند، سخن بگويد. اين در حالي است كه حريف غرب- اسلام- همه آنچه را كه مردم در غرب و شرق به آن احتياج دارند و فرهنگ و معنويت در رأس آنهاست، به نحو اكمل دارد و به راحتي مي تواند با سوار بر ابزار ارتباطي- كه حالا انحصار رسانه هاي ارتباطي غرب هم شكسته شده است- پيام خود را منتقل كند كه دارد منتقل مي كند.
هانتينگتون در اواسط دهه 1990 در كتاب «نبرد تمدن ها» مدعي بود كه: «درقرن 12 ميان غرب و اسلام جنگي سخت درمي گيرد كه با مبارزه غرب با كمونيزم كه 07 سال طول كشيد بكلي متفاوت است. اين حريف بسيار سخت جان تر و پيچيده تر است و با عميق ترين لايه هاي اجتماعي و موثرترين نخبگان اجتماعي مرتبط مي باشد و اين جنگ ممكن است در همه قرن آينده استمرار داشته باشد» هانتينگتون البته در اين كه جنگي درخواهد گرفت، اشتباه مي كند، جنگي نياز نيست، غرب پوسيده تر از آن است كه براي بيرون كردنش به جنگ نياز باشد.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ همايش جوانان كشورهاي مختلف اسلامي با هدف ظلم ستيزي و محو رژيم اشغالگر قدس در ام القراي جهان اسلام همان چيزي است كه استكبار از آن بيم دارد. ورود هر يك از اين جوانان به سرزمين خود انفجار بمبي است كه منجر به تخريب كاخ ستم شيطان بزرگ و شيطان پرستاني مي شود كه در آستانه سقوط در كشورهاي اسلامي هستند. استمرار اين نشست ها، دوره اي كردن آن و مسئوليت پذير كردن همه در اين ميدان تسريع در تحقق كامل اهداف بيداري اسلامي است. به همه عزيزاني كه ميدان دار اين مهم بوده اند خسته نباشيد عرض مي كنيم.
نراقي
¤ از برگزار كنندگان اجلاس بين المللي بيداري اسلامي و جوانان كمال تشكر را داريم. قطعا برپايي چنين اجلاس هايي بهترين دانشگاه اسلامي است و به جوانان مسلمان جهان با هدايتهاي حكيمانه ولي امر مسلمين راه درست را نشان مي دهد و باعث آمادگي اين نسل در اداره حكومتهاي اسلامي آينده مي شود.
سليمان بلغار
¤ در آغاز دهه مبارك فجر از ملت شريف ايران اسلامي درخواست مي كنم كه در پيشگاه خداوند متعال سپاسگزار نعمت ولايت و انقلاب اسلامي باشند و عزتي را كه با خون جوانانمان به دست آمده است قدر بدانند و از آن پاسداري كنند.
عليمرداني
¤ اتحاديه عرب امروز مي گويد بشاراسد برود و معاونش سر كار بيايد، معاونش هم مثل اوست چه فرقي مي كند، بنابراين چند روز ديگر مي گويند معاونش هم برود و عبدالحميد خدام كه دست نشانده فرانسه است سر كار بيايد، اين اقدامات همه براي از بين بردن مقاومت است.
يك دبير بازنشسته
¤ از بازرسان انرژي اتمي مي پرسم كه در تمام كشورهاي دنيا آيا كشوري به صداقت جمهوري اسلامي سراغ داريد؟ آيا تا به حال شده به همين راحتي كه از تاسيسات هسته اي ما بازديد مي كنيد از تاسيسات اسرائيل غاصب هم بازديد كنيد؟ آيا آنها به شما چنين اجازه اي مي دهند؟
آب پيكر از لاهيجان
¤ با توجه به سفر فتنه گران فراري به سرزمين فلسطين اشغال شده و قرار گرفتن در كنار غاصبان صهيونيست بايد گفت كه وضعيت اينها بهتر از منافقين در جنگ تحميلي و در كنار دشمن ملت ايران يعني صدام نخواهد بود. مطمئنا وضعيت اسرائيل غاصب و خون آشام نيز بهتر از صدام نخواهد بود. اين وعده حتمي قرآن است براي كساني كه ايمان دارند.
جوادي از تهران
¤ دولت و مسئولين بايد به كشورهاي اروپايي كه دنبال آمريكا راه افتاده اند جواب دندان شكن بدهد و تحريم نفتي عليه آنان را از الان شروع كند.
6085---0916
¤ بايد به پادشاهان نخ نما شده كشورهاي شيخ نشين چنان گوش مالي داده شود كه فكر ضربه زدن به مقاومت را از سرشان بيرون كنند. رئيس يك كشور كه خير و شر خود و مردمش را تشخيص نمي دهد چگونه اسم خود را «امير» گذاشته است.
7925---0915
¤ كارشناسان و تحليل گران نبايد به دلالان بها بدهند، گراني ارز و سكه توسط آنها فقط به منظور ايجاد تنش و جنگ رواني در جامعه است و دستهايي در پشت پرده آنها را حمايت مي كند.
سيدعلي خدايگان، كوهدشت
¤ بانكها چرا دستور رئيس بانك مركزي را اجرا نمي كنند، و ارز تك نرخي را در اختيار مردم قرار نمي دهند؟
يك شهروند
¤ از حماقت هاي تكراري سردمداران آمريكا اجازه ورود يك ديكتاتور به كشورشان است. در سال 58 شاه ملعون را به كشورش راه داد و چوب آن را خورد و سفارت آمريكا در تهران تسخير و اسرار آمريكا برملا شد و عجيب اين بود كه آمريكا باز اين حركت را فراموش كرد و ديكتاتور مخلوع يمن را در كشورش راه داد. طبعا بايد منتظر خشم مردم يمن باشد.
كاشاني
¤ چرا دولت در مورد پرداخت حقوق ايثارگران و آزادگان برخلاف قانون مجلس عمل مي كند. اگر سهام شركتها پول است خود دولت در بورس بفروشد و پولش را به خزانه واريز كند، تقدير از جانبازان نبايد لفظي باشد. در عمل بايد اين كار صورت گيرد.
منصوري
¤ با توجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر گسترش تهيه و توليد و فروش و خريد اجناس ايراني به دست اندركاران و مردم پيشنهاد مي شود همانند فروشگاههاي زنجيره اي فروشگاههاي ويژه اجناس ايراني احداث كنند تا مردم بتوانند اجناس توليد داخل را به راحتي تهيه كنند.
يك خانم خانه دار
¤ از فرمانده محترم ناجا درخواست مي شود با توجه به سرقت گاوصندوق هاي منازل در آمل طي يك سال اخير با اعزام كارشناسان خبره به اين سرقت هاي زنجيره اي در اين شهر پايان دهند.
جمعي از شهروندان آمل
¤ پيشنهاد مي كنم سازمان حمايت از مصرف كنندگان نام خود را به سازمان حمايت از فروشندگان تغيير دهند چرا كه اكثر مسئولين صنوف خود از فروشندگانند و براساس ميل خود نسبت به افزايش قيمت ها مبادرت مي ورزند.
6960---0936
¤ از عوامل نظارت پروژه بزرگراه كنارگذر ساوه هستم. از سال گذشته تا الان يك ريال براي ما تخصيص داده نشده است واقعا زير فشار قرار گرفته ايم و از مسئولين وزارت راه و شهرسازي تقاضاي كمك داريم.
0767---0912
¤ عكس شهدا در گذشته از تهران تا قم در بزرگراه نصب شده بود اما به اين بهانه كه توجه رانندگان به عكس ها آمار تصادفات را افزايش مي دهد، آنها را جمع آوري كردند ولي پس از آن به نصب بيلبوردهاي بزرگ تبليغاتي اقدام كردند كه يكي از آنها تابلوي تبليغات لباس مردانه است كه بين فرودگاه امام تا حرم مطهر (حدود 15دقيقه اي تهران) نصب شده است ! به هركس هم كه زنگ مي زنيم مسئوليت را به سازمان ديگري ارجاع مي دهد؟ شايسته است مسئولين امر اقدام لازم را به عمل آورند.
مرشدي
¤ با توجه به اعلام خبر 14 شبكه يك سيما در تاريخ 11/11/90 مبني بر اعزام بازرسان ويژه دولتي براي مقابله با گرانفروشي متاسفانه شركت رجا درست در همين مقطع زماني و در ايام الله دهه فجر بليط قطار پرديس اتوبوس تهران- ميانه را حدود 40% افزايش داد. (از 7300 تومان به 10500 تومان) و متاسفانه تلفن هاي وزارت راه نيز هيچكدام پاسخگوي تماس هاي مردم نيست.
سعيد منفرد
¤ به رئيس جديد دانشگاه آزاد پيشنهاد مي كنم استفاده از لباس هاي متحدالشكل را حداقل براي كارمندانش اجباري كند.
2716---0917
پاسخ روابط عمومي شركت ملي گاز ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 3/10/90 و در ارتباط با درخواست گازرساني به شهرهاي شبستر و تسوج واقع در استان آذربايجان شرقي باطلاع مي رساند عليرغم تلاش در جهت برقراري ارتباط با نويسنده مطلب و مشخص شدن محدوده مورد نظر متاسفانه امكان ارتباط ميسر نگرديد. علي ايحال لازم به ذكر است شهرستان شبستر داراي 9 شهر و 75 روستا مي باشد كه 100% خانوار شهري و حدود 97% از خانوار روستايي آن از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي باشد.

 



جانور (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي بالاترين نوشته است «پناهنده سياسي دو نوع است، واقعي و قلابي»
گفتم: راست مي گويد، بعضي ها مثل آقاي مدحي و برخي ديگر كه نبايد اسمشان آورده شود، پناهنده قلابي هستند و در پوشش پناهندگي براي وطنشان كار مي كنند و بعضي ديگر وطن فروشان كاسه ليسي هستند كه براي بيگانگان نوكري مي كنند.
گفت: ولي سايت بالاترين مي نويسد؛ پناهنده واقعي كساني هستند كه براي مبارزه با جمهوري اسلامي به آمريكا و انگليس و اسرائيل پناهنده شده اند و پناهنده قلابي آنهايي هستند كه براي عياشي پناهنده شده اند و مثل جانور همه چيزخوار هستند.
گفتم: حالا فهميدم! يعني مي خواهد بگويد پناهنده قلابي جانور همه چيزخوار است اما پناهنده واقعي جانوري است كه فقط ... مي خورد!
گفت: چه عرض كنم؟!... حيوونكي ها خودشان هم نمي دانند چه مي گويند و چه مي خورند؟!
گفتم: يارو با رفيقش دعوا مي كرد، رفيقش بهش گفت؛ گير عجب آدم نفهمي افتاده ام؟ و يارو در جواب گفت؛ خودت گير عجب آدم نفهمي افتاده اي؟!

 



آيت الله آملي لاريجاني: اخلالگران اقتصادي را اعدام مي كنيم

قوه قضائيه با قاطعيت به اتهامات اخلالگران اقتصادي كه به دستگاه قضايي معرفي شوند رسيدگي و برخورد مي كند و به لحاظ اهميت موضوع حتي از صدور مجازات اعدام نيز دريغ نخواهد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جمع مسئولان عالي قضايي در بخشي از سخنانش به وضعيت اقتصادي چند هفته اخير در بازار ارز و سكه پرداخت.
وي با تاكيد بر اينكه اين مسئله در دو بعد اجرايي و قضايي قابل مديريت و رسيدگي است افزود: بخش عمده تنظيم بازار اقتصادي برعهده قوه اجرايي كشور و ستادهاي ويژه و سازمان هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تعزيرات است، با اين حال قوه قضائيه نيز به شدت و قاطعيت به اتهامات اخلالگران اقتصادي كه به دستگاه قضايي معرفي شوند رسيدگي و برخورد قضايي مناسب خواهد كرد و به لحاظ اهميت موضوع حتي از صدور مجازات اعدام نيز دريغ نخواهد كرد و اخلالگران اقتصادي بايد بدانند كه مبارزه با آنها نيز همچون مبارزه با قاچاقچيان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفته است كه نمونه بارز آن در فساد مالي اخير و برخورد قاطعي است كه با آنان شده و خواهد شد.
رئيس قوه قضائيه البته بخشي از مسائل و مشكلات پيش آمده در بازار ارز و سكه را به دليل توطئه و اخلالگري گروه هاي وابسته به دشمنان نظام دانست و گفت: در پشت صحنه اين جريان دشمنان نظام از طريق برخي افراد و گروه هاي متصل و وابسته به بيگانگان قرار دارند كه با ايجاد سايت هاي مختلف در مورد سكه و ارز نرخ سازي مي كردند تا بازار را ملتهب كنند.
آملي لاريجاني تصريح كرد: از مسئولان محترم اجرايي مي خواهيم با تدبير مناسب و تلاش بيشتر اجازه سوءاستفاده بيگانگان از وضعيت اقتصادي كشور را ندهند.
وي «تلاش عده اي اندك براي ايجاد تلاطم در وضعيت اقتصادي كشور» را براي نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به اين كه برخي از نابساماني هاي اقتصادي نيز از بي تدبيري ها ناشي مي شود، افزود: همه اركان نظام در كنترل وضعيت اقتصادي كشور تلاش خواهند كرد و قوه قضائيه نيز در اين مورد كوتاه نخواهد آمد و اجازه نمي دهد كه عده اي اندك با سرنوشت هفتاد ميليون انسان بازي كنند؛ از مسئولان محترم اجرايي و نمايندگان مجلس مي خواهيم كه با تدابير مناسب اجازه هيچ حركت مذبوحانه اي را به دشمنان ندهند.
آملي لاريجاني همچنين در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به ايام دهه مبارك فجر به ويژگي هاي بنيادي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: كشورهاي غربي، اروپا و آمريكا تصورشان اين بود كه انقلاب اسلامي يك حركت تئوكراسي جديد است كه مانند برخي حركت هاي ديني غرب خيلي زود به پايان مي رسد در حالي كه انقلاب اسلامي يك حركت فكري و الهي و منبعث از تفكر انبيا و ارزش هاي الهي و مطابق با فطرت آدمي بود.
رئيس قوه قضائيه نداي حضرت امام(ره) را «نداي توحيد و عدالت و خدمت به خلق خدا» خواند و گفت: مردم كشور ما موحد و مومن بوده و هستند و ديانت، ارزش هاي ديني و فطرت انساني، تمام چيزهايي بود كه مردم با تمام وجود آن را احساس مي كردند و بر همين اساس حرف حضرت امام(ره) را با جان و دل خريدند و حركت خود را آغاز كردند و با گذشتن سي وسه سال همچنان با ايمان، قدرت و صلابت آن را ادامه مي دهند.
وي «حركت در مسير فرامين و ارزش هاي الهي و منطبق با فطرت الهي» را موجب ماندگاري و «ظلم، فساد و فرو رفتن در منجلاب شهوات» را موجب سقوط دانست و افزود: وعده الهي اين است كه زمين براي مومنان و موحدان باقي خواهد ماند و اين همان اعتقادي است كه انقلاب اسلامي ايران در مسير آن حركت مي كند و امروز هم شاهد معناي جديدي از تفكر انقلاب اسلامي هستيم كه در حركت ملت هاي مسلمان مشاهده مي شود.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه «ما نمي گوييم حركت هاي اسلامي شكل گرفته صددرصد آن چيزي است كه انقلاب اسلامي بر آن تاكيد دارد» افزود: با اين حال وقتي به شعارها، اهداف و نيازهايي كه به خاطر آن ملت هاي مسلمان به حركت درآمده اند نگاه مي كنيم، مي بينيم كه همان شعارها و اهداف انقلاب اسلامي است و در واقع پيوندي ميان دين توحيدي و تعاليم الهي و ارزشي با اصول فطري انساني است.
وي حركت هاي بيداري جهان اسلام را ترجمه جديدي از حركت سي وسه سال قبل ملت مسلمان ايران دانست و اظهار داشت: توجه حضرت امام(ره) به مردم و توجه دادن هميشگي به مسئولان در جهت خدمت به مردم نيز از اصولي است كه همواره بايد مد نظر تمام مسئولان نظام اسلامي قرار گيرد و تلاش شود كه در جهت ارزش هاي الهي و خدمت به مردم حركت كنيم.
آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود به حركت اخير كشورهاي اروپايي در تحريم ايران اشاره كرد و گفت: كشورهاي اروپايي در حالي دست به اين اقدام زدند كه خودشان با مشكلات اقتصادي مواجه هستند و قطعا بازنده اين اقدام خود اروپايي ها خواهند بود. چرا كه وضعيت اقتصادي آنان طوري نيست كه از اين گونه اقدامات فايده ببرند.
رئيس قوه قضائيه اقدام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در «تحريم پيش دستانه» اروپا و تصميم براي نفروختن نفت به اين كشورها را بسيار مناسب خواند و افزود: طبيعي است كه مردم با گذشت سي وسه سال از پيروزي انقلاب اسلامي همچنان ايستادگي خواهند كرد و اين گونه توطئه ها خللي در عزم و اراده مردم و مسئولان نظام اسلامي ايران ايجاد نخواهد كرد.
گفتني است؛ به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، پس از سخنان رئيس قوه قضائيه بحث و بررسي درباره عملكرد شوراهاي حل اختلاف در دستور كار مسئولان عالي قضايي قرار گرفت و گزارش رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره ارزيابي عملكرد اين شوراها ارائه شد.





 



آيت الله مهدوي كني: رسانه ها از القاي فضاي ياس در جامعه پرهيز كنند

رئيس مجلس خبرگان خطاب به رسانه ها و نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: نامزدها از اسراف در تبليغات پرهيز كنند و مردم را نااميد و يكديگر را تخريب نكنند و رسانه ها نيز از القاي فضاي ياس در جامعه پرهيز كنند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، آيت الله مهدوي كني در نشست هيئت رئيسه مجلس خبرگان، به برگزاري انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه اشاره كرد و گفت: توصيه بنده به نمايندگي از هيئت رئيسه و اعضاي خبرگان رهبري به احزاب، گروه ها و شخصيت ها اين است كه در جهت هماهنگي، همدلي و وحدت و دعوت مردم به شركت پرشور در انتخابات گام بردارند.
وي افزود: شركت مؤمنان و علاقه مندان به انقلاب اسلامي و ملت ايران در انتخابات مي تواند آثار خوبي براي انقلاب و بقاي آن و تثبيت نظام داشته باشد و ما بايد در مقام تثبيت كار كنيم.
رئيس مجلس خبرگان خطاب به نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخابات، نامزدها طوري برخورد كنند كه مردم را نااميد نكنند و از اسراف در تبليغات پرهيز كنند و يكديگر را تخريب نكنند.
وي همچنين با توصيه انتخاباتي به اصحاب رسانه افزود: مطبوعات، رسانه ها اعم از رسانه هاي عمومي و رسانه هاي خاص، مجلات و راديو و تلويزيون اخباري كه باعث دلسردي مردم در انتخابات مي شود منتشر نكنند.
آيت الله مهدوي كني گفت: رسانه ها كاري كنند كه مردم علاقه مند به شركت در انتخابات شوند و طوري نباشد كه رقابت ها دلسردكننده باشد.
وي با بيان اينكه رقابت در انتخابات خوب است افزود: رقابت در همه دنيا براي گرم كردن بازار انتخابات است نه اينكه سردكننده انتخابات باشد.
آيت الله مهدوي كني گفت: اگر بنا باشد كساني كه طرفدار ولايت، امامت و انقلاب هستند با همديگر رفتارهاي ناجور كنند، مردم را نااميد خواهند كرد بنابراين اميدواريم برخوردها خوب باشد.
وي با بيان اينكه ما به عنوان خبرگان و نمايندگان مردم، مردم را به شركت در انتخابات به عنوان تكليف دعوت مي كنيم افزود: همان طور كه امام خميني (ره) مي فرمودند شركت در انتخابات هم حق است كه مردم مي توانند شركت كنند و هم تكليف مردم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهميت برگزاري باشكوه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: چون دشمنان با تحريم ها اطراف ما را گرفته اند، بايد كاري كنيم كه به آنها بگوييم تحريم ها ما را به عقب نشيني وادار نكرده است بلكه ما حاضريم.

 



اعلام نگراني فرانسه از قطع صادرات نفت ايران به اروپا

سفير فرانسه در تهران، نگراني دولت متبوعش از قطع صادرات نفت ايران به اروپا را به مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد.
«حسن كامران» رئيس گروه دوستي و پارلماني ايران و فرانسه در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به حضور روز سه شنبه سفير فرانسه در تهران، در مجلس گفت: اين ديدار سه ساعت به طول انجاميد و در آن مذاكرات متعددي بين بنده و سفير فرانسه صورت گرفت.
وي در اين زمينه افزود:« برونو نوشه» سفير فرانسه در تهران نگران قطع صادرات نفت ايران به اروپا بود و ما هم اعلام كرديم كه اين اقدام پيش از اين از سوي اروپايي ها دنبال شده است، نه ايران.
رئيس گروه دوستي و پارلماني ايران و فرانسه تصريح كرد: در اين جلسه به سفير فرانسه اعلام كردم كه جمهوري اسلامي ايران تاكتيك هاي بومي در برخورد با غرب دارد كه هنوز آنها نتوانسته اند اين تاكتيك ها را دريابند.
كامران اضافه كرد: سفير فرانسه هم در اين ديدار اعلام كرد كه ما خواستار مذاكره با ايران براي حل بحران نفتي هستيم؛ البته بنده هم اعلام كردم كه ايران اهل دوستي با همه كشورهاست.
وي خاطرنشان كرد: سفير فرانسه در اين جلسه به دنبال اين بود كه بفهمد طرح قطع صادرات نفت ايران به اروپا در چه مرحله اي است و به كجا خواهد رسيد.

 



عضو حلقه انحرافي نيستم (خبر ويژه)

در پي درج خبري به نقل از روزنامه ايران مبني بر عضويت محمد پيران در فهرست نامزدهاي رد صلاحيت شده حلقه انحرافي، نامبرده ادعاي روزنامه مذكور را تكذيب كرد.
وي با ارسال توضيحي تصريح كرد عضو هيچ حزب و گروهي نيست.
روزنامه ايران پيش از اين با انتشار فهرستي مدعي شده بود اين عده منتسب به جريان متبوع روزنامه ياد شده هستند.

 



عبدي: تحريم انتخابات نتيجه اي جز ضرر براي اصلاح طلبان ندارد (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت به تخطئه تصميم گردانندگان جبهه اصلاحات درباره تحريم انتخابات پرداخت.
عبدي در گفت وگو با روزنامه زنجيره اي -اجاره اي آرمان و در پاسخ اين پرسش كه «برخي معتقدند اصلاح طلبان در سال 90 به سمت گزينه قهرسياسي رفته اند. آيا اين گزينه مطلوبي بود»، گفت: قهر در سياست معنايي ندارد. بايد فعال بود چه در مقام مشاركت و چه در مقام هاي ديگر.
وي افزود: بحث بر سر اين است كه ميان مشاركت و تحريم، كدام صحيح تر است بوده است. به نظر من تحريم نه درست است و نه جواب مي دهد و جز ضرر نتيجه ديگري ندارد.
خاطر نشان مي شود سازمان فتنه گر مدعي اصلاح طلبي، پس از شكست سنگين در آشوب افكني سال 88، فاز جديد تقابل نيابتي با جمهوريت و اسلاميت را به واسطه اطاعت از ديكته بيگانگان (تحريم انتخابات) به اجرا گذاشته است. صاحب نظران معتقدند اقدام اخير جريان وابسته به خاتمي، زدن مهر خيانت به پاي عملكرد جرياني است كه پرونده سنگيني از جفا به مردم را طي 2 سال اخير بر جاي گذاشته بود.
عباس عبدي پيش از اين هم به برخي تحركات حماقت آلود به نام جنبش سبز اعتراض كرده بود. وي اواخر بهمن سال 88 در گفت وگو با دويچه وله دراين باره تصريح كرده بود: جريان سبز بيش از آن كه مبتني بر عقلانيت مشخصي باشد مبتني بر موج احساسات است، همه كساني كه در اوضاع دقت مي كردند متوجه بودند كه چنين شيوه هايي لزوما منجر به نتيجه مطلوبي نخواهد شد اما به دلايلي يا نمي توانستند بگويند يا فكر كردند شايد اگر نگويند، بهتر باشد. وقتي حركت، خياباني مي شود و رهبري كه كنترل كند و دستور بدهد، نداشته باشد، مانند كاميون پر از باري خواهد شد كه در سراشيبي مي خواهد دنده اش را خلاص كند، بنزين مصرف نكند، يا انرژي جاذبه زمين پايين بيايد. خب مقداري كه آمد، سرعتش به حدي مي رسد كه هيچ كس نمي تواند كنترلش كند.
وي همچنين گفته بود: كاري ندارد كه يك نفر در خارج بنشيند و هر چه مي خواهد بگويد. اما اگر قرار بود همان حرف را كسي بتواند در داخل بزند، ديگر اصلا اين دعواها به وجود نمي آمد. منشا كم و كم تر شدن مخالفان از 13 آبان شروع شد و بعد از عاشورا، شديدتر خود را نشان داد. يك جنبش ممكن است حتي مجبور شود مطالبه اش را كم كند تا نيروهاي حامي اش را بيشتر كند نه اينكه مرتب مطالبه اش را بيشتر كند و نيروهايش را كم كند. من با آمدن به خيابان حركتي كه روي صندلي آن كنترلي نباشد، صددرصد مخالفم. از ابتدا مخالف بودم. كجاي عالم نداشتن رهبر، نقطه قوت يك جنبش است؟ اين بازي مسخره اي بود كه عده اي شروع كردند براي اينكه بگويند رهبري نداريم. خب حالا اين هم نقطه قوتش!
عبدي يك سال بعد نيز در مصاحبه با يك نشريه دانشجويي برخي رفتارهاي گردانندگان فتنه سبز را، «مسخره» خوانده بود.
وي چند روز پيش نيز تصريح كرد نقش هاشمي در دو عرصه «سياست عمومي» و «نخبگان» به پايان رسيده و او صرفا مي تواند نقش يك كاتاليزور را ايفا كند.
راديو فردا در واكنش به اين پيشنهاد عبدي مي گويد: آقاي هاشمي در عرصه عمومي و حتي نخبگان، بخش عمده اي از محبوبيت خود را از دست داده، حال آن كه ماده كاتاليزور بايد با هر دو ماده اي كه مي خواهد آنها را تركيب كند، نسبت و نقطه اتصالي داشته باشد.

 



لوموند: تحريم هاي احمقانه فقط مشروعيت جهاني ايران را افزايش مي دهد (خبر ويژه)

«فشار اقتصادي به ايران به خيال اينكه مردم عليه جمهوري اسلامي شورش كنند، احمقانه و حاكي از يك جهل تاريخي است.»
روزنامه فرانسوي لوموند در ارزيابي سياست هاي خصمانه و تحريمي غرب عليه ايران نوشت: وقتي اروپا تهديد به تحريم نفت ايران كرد، ايران هم به همان شيوه پاسخ داد و تهديد كرد كه تنگه هرمز را مي بندد. ما بايد بپرسيم كه چرا سياستمداران ما مي خواهند از همان سوراخي گزيده شوند كه در كشورهاي ديگر خاورميانه گزيده شدند؟ در ايران به دنبال چه هستند؟ واشنگتن پست در تاريخ 10ژانويه از قول يك مسئول اطلاعاتي آمريكايي نوشت كه هدف «تغيير حكومت به وسيله شورش مردمي عليه سران جمهوري اسلامي» است. اميد داشتن به اينكه مردم يك كشور، كه از مدت ها قبل متحمل تحريم هاي احمقانه شده اند، عليه دولت خود شورش كنند، در واقع نشان از جهل تاريخي دارد. به شهادت تجربه هاي قبلي راهكاري كه مقامات غربي براي تغيير حكومت ها به كار مي بندند، راهكار درستي نيست و نتيجه نمي دهد.
لوموند همچنين پرسيد: آيا اين اقدامات براي مبارزه با تروريسم است؟ ولي تروريست هاي فراواني كه توسط سلفي ها، دانشگاههاي سعودي يا مدرسه هاي پاكستاني به جهان عرضه شده اند چه مي شود؟ و البته جمهوري اسلامي خود نيز اغلب هدف تروريست هاي سلفي افراط گرا بوده است. آيا براي دفاع از حقوق بشر است؟ اگر اينطور است ابتدا بايد به سراغ عربستان سعودي برويم كه گوي سبقت را براي كسب عنوان بزرگترين ناقض حقوق بشر ربوده است.
روزنامه فرانسوي نتيجه گرفت: در نهايت مي بينيم كه اقداماتي بخاطر يك بازي كثيف انتخاباتي در آمريكا و فرانسه انجام مي شود. مطمئنا تحريم يكجانبه واردات نفت ايران كه از سوي اتحاديه اروپا وضع شده هيچ گاه توسط كشورهاي آسيايي و در راس آنها چين اجرا نخواهد شد. احتمالا توضيح اينكه چرا سران ما اينگونه تصميم مي گيرند به دليل همان ديدگاه ديرينه است كه زمين صاف است و ما هم در مركز آن قرارداريم. سياست غربي ها در قبال ايران تنها باعث خواهد شد كه مشروعيت آنها از ديد قدرت هاي جديد و نوظهور زير سؤال برود، زيرا آنها نخواهند توانست اين سياست دوگانه را تحمل كنند.

 



به عنوان نماينده انگليس در آژانس مي گويم خطاي بزرگي مقابل ايران مرتكب شديم (خبر ويژه)

نماينده سابق انگليس در آژانس بين المللي انرژي اتمي، سياست غرب عليه ايران را به انتقاد گرفت و گفت اين سياست، باعث انزواي غرب در جهان مي شود.
پيتر جنكينز در روزنامه تلگراف نوشت: اتحاديه اروپا تحريم هاي نفتي عليه ايران را به تصويب رساند. ماههاي اخير شاهد افزايش خطرات تقابل نظامي و آسيب اقتصاد جهاني بوده ايم. اين امر، معلول زياده خواهي ديپلماتيك غرب در زمينه تقاضاي توقف ظرفيت غني سازي در ايران است.
وي كه به مدت 5 سال (2006-2001) به عنوان نماينده انگليس در آژانس حضور داشته، مي نويسد: از آن زمان كه من براي اولين بار با ديپلمات هاي ايراني درباره برنامه هسته اي شان صحبت كردم 9 سال گذشته است. در آن زمان من كاملا موافق محروم كردن ايران از هرگونه ظرفيت مرتبط با سلاح هسته اي بودم. ولي اينك مسائل را به گونه اي ديگر مي بينم. ان.پي.تي توليد يا بدست آوردن بمب اتمي را ممنوع مي كند. ولي غني سازي اي كه در كانون مناقشه غرب با ايران بوده را مجاز مي داند. من مي گويم «مناقشه غرب با ايران» زيرا از 2003 چيزهاي بيشتري علاوه بر نظرات من تغيير كرده است. در آن زمان تقريبا همه اعضاي آژانس از اينكه ايران تحقيقاتش در مورد غني سازي اورانيوم را پنهان كرده(!) عصباني بودند و از تقاضاي غرب حمايت كردند. آنها از ديدگاه غرب مبني بر اينكه ايران غني سازي را تا تكميل حسابرسي تعليق كند، حمايت كردند اما اينك غرب تقريبا در اينكه ايران نبايد غني سازي كند منزوي شده است. اكثر كشورهاي غيرغربي ترجيح مي دهند با ايران همانند ديگر كشورها رفتار شود؛ اجازه داده شود كه در مقابل نظارت شديد بازرسان آژانس، غني سازي داشته باشد. گرايشات من به غيرغربي ها تمايل دارد.
ديپلمات سابق انگليسي با بيان اينكه «غرب در سال 2005 با امكان غني سازي در مقابل اجراي پادمان ها مخالفت كرد»، افزود: اين پيشنهاد را نپذيرفتيم زيرا هدف ما اين بود كه هرگونه غني سازي در ايران متوقف شود. اين هنوز هم هدف غرب است با وجود اينكه رفتار ما دوگانه است و به رغم اينكه همه شواهد نشان مي دهد شخصيت ايراني با جسارت و بي اعتنايي همخواني دارد تا كوتاه آمدن در برابر فشار.
جنكينز تصريح مي كند: غرب مي تواند عقب نشيني كند و با پيوستن به ديگران در جهان به معامله اي محتاطانه و معقول و رو به جلو تن دهد. البته ارزيابي اطلاعاتي غرب ايران را متهم مي كند اما آژانس هيچ سندي در مورد تلاش ايران براي توليد سلاح اتمي ارائه نكرده است.
اقدامات تحريمي غرب پاسخي نامناسب به دولتي است كه به حق خود در زمينه غني سازي عمل مي كند. راه صحيح مديريت غني سازي، مسير ان.پي.تي است.
ديپلمات سابق انگليسي با تاكيد مجدد بر انزواي غرب نوشت: در حال حاضر ما در فرآيند تحميل تحريم هاي هرچه سخت تر بر ايران، محصور شده ايم. اين جنگ اقتصادي مضرات بسياري براي ما دربر دارد و اين خطر تلافي را بوجود مي آورد و خطر افزايش قيمت نفت را دارد كه غرب كمتر توان تحمل آن را دارد. بعلاوه، اقدامات ما خشم و نفرت توليد مي كند در حاليكه محدوديت ها در طول زمان دور زده خواهد شد.

 



اپوزيسيون خارج نشين يعني شيزوفرني و حرف هاي گنده (خبر ويژه)

خيلي از اعضاي اپوزيسيون كه به خارج آمده اند، دچار نوعي شيزوفرني و اختلال شخصيتي شده اند.
اين مطلب را «نسرين-ب» از وابستگان اپوزيسيون مقيم آلمان عنوان كرد. وي كه به گفته خود 30 سال است در آلمان اقامت دارد، مدت ها با بي بي سي، راديو آلمان و راديو فرانسه همكاري كرده است. نامبرده در گفت وگو با سايت «توانا» درباره اپوزيسيون خارج نشين مي گويد: «خيلي از اينها دچار نوعي از شيزوفرني مي شوند. از واقعيت ها دور مي شوند. اين دوگانگي، بيماري زاست و شكاف در شخصيت آدم ايجاد مي كند. اينها در داخل كه هستند، دشمن مشترك دارند. تلاش ها در داخل يك مقدار صادقانه تر بود اما در خارج كشور همه چيزها برعكس است. يعني اسم ها سرجاي خودشان نيستند.»
وي اضافه كرد: بعضي از اينها در داخل، وزير و وكيل بودند يا آدم حزبي مؤثري بودند اما وقتي مي آيند اينجا در خارج، پا در هوا هستند يعني نمي توانند به آن صورت كار مؤثري انجام دهند. زبان كند ياد مي گيرند. به مرور دچار اختلال ذهني مي شوند. اينجا آدم دست و پا مي زند اما جلو نمي رود. كم كم با داخل غريبه مي شود. دشمن مشتركي هم جلوي آدم ها نيست، پس به پر و پاي هم مي پيچند و از طريق خوار و كوچك كردن همديگر سعي مي كنند خودشان قد بكشند. اين محيط آلوده جزئي جدانشدني از زندگي ما در خارج است.
همكار رسانه هاي بيگانه، اين را هم گفته است كه «فضاي اينجا فضاي خوبي نيست. كار كردن در آن خيلي سخت است. خيلي زود به هم انگ مي زنند و رقابت ها خيلي ناسالم است. اينجا هر كس صداي بلندتري داشته باشد و حرف هاي تندتر و گنده تر بزند، انگار بيشتر ديده مي شود؛ هيچ چيز خيلي واقعي نيست و سرجاي خودش نيست.»

 



جنبش پيشكش! انقلاب ايران را مهار كنيد! (خبر ويژه)

رئيس رژيم كودك كش صهيونيست از فتنه گران خواست به جمهوري اسلامي پايان دهند.
به گزارش راديو اسرائيل شيمون پرز به جماعت اپوزيسيون گفته است: شما حق داريد از جمهوري اسلامي شرمنده باشيد. پس براي آن كه عزت خود را به دست آوريد بايد اقدام كنيد. البته من خواهان انقلاب شما نيستم و تنها مي خواهم كه شما خود را از پيامدهاي انقلاب پيشين رها كنيد.
وي در رابطه با تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت: تحريم نفت ايران بسيار اهميت دارد و همچنين اقداماتي كه از سوي آمريكا در مورد بانك مركزي ايران مي شود، كار درستي است و مسلماً بر حكومت ايران اثر خود را خواهد گذاشت. ولي هنوز كارهاي بسياري باقي مانده كه در مورد ايران انجام شود كه البته هدف از آنها، فشار آوردن بر ملت ايران نيست.(1)
يادآور مي شود پرز در اوج آشوبگري فتنه گران ضمن حمايت از آنان تصريح كرده بود جنگ اسرائيل با ايران از داخل مرزهاي ايران شروع مي شود. فتنه گران در اولين ايستگاه پس از شروع آشوب ها و در روز قدس (شهريور ماه) سال 88 ماهيت صهيونيستي خود را نشان دادند و ضمن خط كشيدن روي جمهوري اسلامي، شعار نه غزه نه لبنان را به نفع اشغالگران صهيونيست سردادند. اين شعار روز قبل از روز قدس، از سوي سايت وزارت خارجه اسرائيل ديكته شده بود. با اين همه اضمحلال فتنه به دست تواناي ملت ايران و تودهني بزرگي كه شبكه داخلي- خارجي آشوب در روز 9 دي 88 خوردند، باعث شد تا پرز بگويد توقع انقلاب(!) از اوباش سياسي ندارد.
خاطرنشان مي شود طي يك سالي كه از فوران خشم ملت هاي مسلمان و آغاز انقلاب اسلامي در كشورهاي منطقه مي گذرد، رئيس و نخست وزير و وزير خارجه و رئيس سرويس جاسوسي و رئيس ستاد مشترك ارتش و بسياري از مقامات بلندپايه رژيم صهيونيستي با ترس و لرز تمام تصريح كرده اند كه اين انقلاب ها را زير سر انقلاب اسلامي ايران برآمده از زلزله اي مي دانند كه انقلاب سال 1979 عليه نوكران غرب در منطقه به راه انداخت. آنها همچنين گفته اند چيزي كه به عنوان بهار عربي و بهارانقلاب ها در منطقه ياد شده، مي تواند عملاً به خزان و زمستان اسرائيل منتهي شود.
مئير داگان رئيس سابق موساد اخيراً در مصاحبه با فيگارو تصريح كرده بود: مهم ترين واقعه سال هاي اخير انقلاب 1979 ايران به عنوان واقعه اي بنيانگذار و مؤسس است و آنچه ما با آن زندگي مي كنيم، محصول و عواقب همين انقلاب در منطقه است.
اما درباره «عزت» و «شرم» مورد اشاره از سوي شيمون پرز نيز بايد گفت بسياري از گروه هاي اپوزيسيون مستقيم يا غيرمستقيم سر در توبره موساد دارند و از ارتكاب انواع خيانت ها به كشور و ملت- از ترور گرفته تا جاسوسي و بازي در نقش سياهي لشكر و نيروي ميداني- دريغ نمي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14