(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 بهمن 1390- شماره 20134

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه 333 تن از دانش آموختگان شريف به رهبر انقلاب:
ذره اي از آرمان شهيد احمدي روشن در ساختن ايراني آباد كوتاه نخواهيم آمد
مدير اطلاعات ملي آمريكا : ايران با تحريم ها عقب نشيني نمي كند
امير اسماعيلي: چندين سامانه جديد به شبكه پدافند هوايي اضافه مي شود
ولايتي: جمهوري اسلامي ايران در تحولات بيداري اسلامي به الگو تبديل شده است
جايزه جهاني حضرت امام خميني(ره) به نخبگان جهاني اعطا مي شود
اعزام نخستين گروه زائران عمره مفرده از خراسان رضوي
سردار رحيمي اعلام كرد تسهيلات و محدوديت هاي ترافيكي نمازجمعه تهران
عضو هيئت علمي دانشگاه محيط زيست كشور:تجهيزات فرسوده صنايع كشور عامل آلودگي هوا هستند
كتاب شهيدان همبستگي و مناديان وحدت در زاهدان رونمايي شد
مديركل آموزش و پرورش همدان: حقوق معلمان با طرح رتبه بندي افزايش مي يابد
شناور عربستاني در آب هاي ايران توقيف شد
راه اندازي سامانه يكپارچه بي سيم درسازمان مديريت بحران كشور
اخبار ادبي و هنري



نامه 333 تن از دانش آموختگان شريف به رهبر انقلاب:
ذره اي از آرمان شهيد احمدي روشن در ساختن ايراني آباد كوتاه نخواهيم آمد

333 تن از دانش آموختگان دانشگاه صنعتي شريف طي نامه اي به رهبر انقلاب اعلام كردند ذره اي از آرمان هاي شهيد مصطفي احمدي روشن در ساختن ايراني آباد و مستقل كوتاه نخواهند آمد.
در نامه اين دانش آموختگان شريف آمده است: دولت هاي جنايتكار آمريكا، انگليس، اسرائيل و ايادي داخلي آن ها با خود مي پندارند با حذف جهادگران عرصه علم و فناوري مي توانند خللي در مسير پيشرفت ملت ايران وارد كنند، اما ما دوستان و همدرسان مصطفي با صداي بلند اعلام مي كنيم، هزاران مصطفي احمدي روشن در ايران آماده پيوستن به كاروان سرخ شهدا هستند و پاسخ اين ترور از سوي جامعه دانشگاهي، پيشرفت هاي پي در پي و غافلگير كننده علمي خواهد بود.
بنابر گزارش روزنامه وطن امروز، همچنين در اين نامه تصريح شده است: و اما واكنش مردم؛ بي شك ملتي كه فرهنگ شهادت دارد با ريختن خون هر شهيد ميهن، مصمم تر از قبل قدم در عرصه هاي مسئوليت هاي ملي و اجتماعي مي گذارد و دشمن دنياپرست سال هاست كه از درك اين حقيقت عاجز است. از اين روست كه اين زمزمه را در ميان جوانان، پيران، پدران و مادران و در كوچه و خيابان از همسايه و آشنا و غريبه، از بازاري و مهندس و راننده تا معلم و كارمند و كارگر مي شنويم كه ملت ايران جواب خون «شهيد هسته اي» را در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند خواهد داد. در 22 بهمن با «فريادهاي بلندتر» و در 12 اسفند با «راي به شهداي هسته اي».

 



مدير اطلاعات ملي آمريكا : ايران با تحريم ها عقب نشيني نمي كند

سرويس سياسي-
مسئولان ارشد اطلاعاتي آمريكا طي نشستي در جلسه كميته اطلاعاتي سناي آمريكا به ارزيابي برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران پرداختند.
جيمز كلاپز مديراطلاعات ملي آمريكا در اين جلسه اذعان كرد كه تحريم ها تاكنون نتوانسته دولت ايران را از ادامه برنامه هسته اي باز دارد.
كلاپز در اظهاراتي خطاب به كميته اطلاعاتي سناي آمريكا مدعي شد ايران همچنان گزينه خود را براي توليد بمب اتمي ادامه مي دهد و افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا نمي دانند كه بالاخره آيا مقامات ارشد ايران تصميم خواهند گرفت كه يك بمب بسازند يا خير.
اين در حالي است كه بارها مقامات ارشد كشورمان بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد كرده اند.
كلاپز در اين جلسه ادعاهاي خود را تكرار كرد و گفت: ارزيابي ما اين است كه ايران همچنان گزينه دستيابي به توليد سلاح هسته اي را دنبال مي كند و بخشي از اين روند را از طريق ايجاد توانمندي هاي گوناگون هسته اي دنبال مي كند كه در صورتي كه ناگزير باشد يك گزينه را انتخاب كند دست يابي به توانمندي ها را ترجيح مي دهد.
مدير اطلاعات ملي آمريكا با اعتراف به پيشرفت هاي ايران در حوزه هسته اي مدعي شد: اين پيشرفت ها اين ارزيابي را تقويت مي كند كه ايران به خوبي به توانمندي توليد اورانيوم با درجه غني سازي بالا براي توليد سلاح اتمي دست يافته است.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش به ارتباط درهم تنيده آمريكا با اسرائيل اعتراف كرد و گفت: ما در حال انجام اقدامات زيادي با اسرائيل هستيم و با آنها همكاري مي كنيم و البته براي آنها ايران يك تهديد به حساب مي آيد.
در اين نشست كه ديويد پترائوس رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) حضور يافته بود در سخناني تحريم ها عليه ايران در هفته هاي اخير را گزنده تر از قبل ارزيابي كرد و گفت: چيزي كه ما هم اكنون به دنبال آن هستيم اين است كه ببينيم كه پايان آن چگونه مي شود، سطح نارضايتي داخلي ايران چه اندازه است و آيا اين نارضايتي بر تصميم راهبردي ايران تاثير مي گذارد چون مهم ترين هدف ايران، حفظ نظام است.
به گزارش رويترز از اين نشست، سناتور دايان فينشتاين رئيس كميته اطلاعاتي سنا و پترائوس از ملاقات اخير خود با رئيس سرويس اطلاعاتي اسرائيل (موساد) خبر دادند.
همچنين پترائوس در بخش ديگري از سخنانش ادعا كرد: چين واردات نفت از ايران را كاهش داده است اما بايد ديد كه آيا اين روند ادامه پيدا مي كند.
اين ادعاي پترائوس در حالي است كه شبكه خبري بلومبرگ به نقل از موسسه كلاركسون در پي تحريم هاي اخير عليه ايران گزارش داد كه چين 2 نفتكش بزرگ براي واردات نفت از ايران اجاره كرده است.
خاطر نشان مي شود به دنبال تحريم هاي اخير بر ضد كشورمان بسياري از كشورهاي بزرگ از جمله روسيه، چين، كره جنوبي، ژاپن، هند، پاكستان و.... مخالفت شان را با اعمال تحريم ها عليه ايران اعلام كردند.

 



امير اسماعيلي: چندين سامانه جديد به شبكه پدافند هوايي اضافه مي شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي با بيان اينكه تا به امروز دهها سامانه راداري و موشكي با بردهاي مختلف مورد بهره برداري قرار گرفته است، گفت: در دهه فجر امسال نيز چندين سامانه جديد در شبكه پدافند هوايي كشور بكار گرفته خواهد شد.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در مراسم صبحگاه عمومي ستاد قرارگاه گفت: دشمنان از اين غافلند كه تمام اين خلاقيت ها، ارتقاها و رشد فن آوري در كشور عزيزمان به خاطر همين تحريم ها بوده و ملت ايران مطمئنا تحريم هاي بيشتر را به فرصت تبديل خواهد كرد و اين تحريم هاي گسترده منجر به جهش تكنولوژي و ارتقاي فن آوري در كشور ما خواهد شد.
اسماعيلي در بخش ديگري از سخنان خود وضعيت آمادگي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) را در حد مطلوب ارزيابي كرد وافزود: تا به امروز دهها سامانه راداري و موشكي با بردهاي مختلف توليد و مورد بهره برداري قرار گرفته است و در دهه فجر امسال نيز چندين سامانه پدافند رونمايي و در شبكه پدافند كشور بكار گرفته خواهد شد.

 



ولايتي: جمهوري اسلامي ايران در تحولات بيداري اسلامي به الگو تبديل شده است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد كه به رغم مخالفت هاي استكبار، جمهوري اسلامي ايران به يك الگو براي انقلاب هاي منطقه تبديل شده است.
«علي اكبر ولايتي» درباره تاثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران بر تحولات بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا گفت: در اين راه گام اول را مقام معظم رهبري برداشتند و ملت ايران در راه بيداري اسلامي پيشگام بودند و در تحولات اخير جهان اسلام از انقلابي كه در ايران به وقوع پيوسته و نتايج بسيار ارزشمندي به بار آورده است، الگو گرفته اند؛ زيرا در جمهوري اسلامي ايران دست استبداد ساقط و دست استعمار از اين كشور كوتاه شده و گام هاي بلندي در جهت پيشرفت برداشته شده است.
وي با بيان اينكه مخالفان جمهوري اسلامي ايران موانعي را بر سر راه اين كشور گذاشته اند، افزود: مخالفان اسلام و احياي ارزش هاي اسلامي نمي خواهند كه جمهوري اسلامي ايران در تحولات بيداري اسلامي به الگو تبديل شود، اما با وجود مخالفت هاي آنها در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران به يك الگو تبديل شده كه جوانان حاضر در اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي نيز بر اين نكته تاكيد كردند.
ولايتي كه با ايسنا گفت وگو كرده با اشاره به اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي افزود: در اين اجلاس جوانان از كشورهاي مختلف مي توانستند به راحتي شعار داده و اظهاراتشان را به راحتي بيان مي كردند؛ ولو اينكه اين اظهارات در تضاد بود. بر همين اساس اين اجلاس مجال ارزشمندي است كه براي اولين بار در طول تاريخ و عرض جغرافيا با چنين تنوعي برگزار شد كه وجه مشترك جوانان حاضر در اين اجلاس به غير از اسلام، اعتقاد به جمهوري اسلامي ايران بود. در واقع آنها بر اين باورند كه جمهوري اسلامي ايران الگوي بيداري است.

 



دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد
جايزه جهاني حضرت امام خميني(ره) به نخبگان جهاني اعطا مي شود

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: جايزه جهاني حضرت امام خميني(ره) براي حمايت از انديشه بيداري اسلامي و امام خميني(ره) در جهان به تصويب رسيد.
مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با اشاره به تصويب «جايزه جهاني حضرت امام خميني(ره)» در اين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت: مدت ها روي اين مبحث كار كارشناسي صورت گرفته و پيشنهاد شده كه جايزه جهاني حضرت امام خميني(ره) متناسب با شان و جايگاه ايشان طراحي شود.
وي افزود: اين جايزه بايد به گونه اي باشد كه بتواند انديشه امام خميني(ره)، موج بيداري اسلامي كه به واسطه انقلاب امام خميني(ره) در جهان شكل گرفته است را زنده نگه داشته، تبيين و وسعت بخشد و آنرا گسترش دهد.
دكتر مخبر دزفولي با بيان اينكه اصل اين جايزه به تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد اظهار كرد: مقرر شد يك هيئت امناي سطح بالا متشكل از شخصيت هاي علمي و فرهنگي داخلي و بين المللي براي تدوين و تبيين اين جايزه تشكيل شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: جزئيات اين جايزه و هدف گذاري هاي لازم براي اين جايزه و كساني كه واجدشرايط براي دريافت اين جايزه هستند قرار شد در يك كارگروه تخصصي مورد بررسي دقيق تر قرار گيرد و پس از آماده شدن مواد آن براي تصويب به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شود.
وي افزود: محوريت و تولي گري اين كار به عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي واگذار شد.

 



اعزام نخستين گروه زائران عمره مفرده از خراسان رضوي

مديركل حج و زيارت خراسان رضوي از اعزام نخستين گروه زائران كشور به عمره مفرده از اين استان خبر داد.
به گزارش ايرنا، «مسعود مجردي» گفت: ساعت 5/2 بامداد روز چهارشنبه سه كاروان از فرودگاه مشهد به سرزمين وحي اعزام شدند.
وي افزود: از كاروانهاي مذكور دو كاروان از مشهد و يك كاروان از خراسان شمالي بودند.
مجردي با بيان اينكه اعزام زائران بامداد امروز از طريق پرواز هواپيمايي سعودي انجام شده، ادامه داد: اين پرواز شامل 443 زائر و 12 خدمه بود.
وي پرواز زائران خراساني را نخستين پرواز عمره كشور ذكر كرد و گفت: زائران يزد و خراسان رضوي نخستين گروه زائران كشور بودند كه پرواز خراسان رضوي قبل از اعزام زائران يزد انجام شده است.
مجردي با بيان اينكه روزانه يك پرواز جهت اعزام زائران عمره استان انجام خواهد شد، گفت: سياست ما در ابتدا اعزام زائران با شيب كند است كه هرچه به سال جديد نزديكتر مي شويم تعداد پروازها افزايش مي يابد.

 



سردار رحيمي اعلام كرد تسهيلات و محدوديت هاي ترافيكي نمازجمعه تهران

رئيس پليس راهور تهران تسهيلات و محدوديت هاي ترافيكي نمازجمعه و دربي پايتخت را اعلام كرد.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي با اشاره به اعمال محدوديت هاي ترافيكي همزمان با برگزاري نمازجمعه به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي اظهار داشت: نيروهاي اجرايي نمازجمعه از ساعت 7 صبح مستقر مي شوند و بر اساس محدوديت هاي پيش بيني شده توقف تمامي خودروها از ساعت 23 روز پنجشنبه در مسيرهايي كه اعلام مي شود ممنوع است.
وي با اشاره به اينكه تردد كليه خودروها همزمان با برگزاري مراسم از بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل خيابان جمهوري تا وليعصر(عج)، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز و طول خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز ممنوع است.
وي ادامه داد: همچنين تردد در طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر(عج)، طول خيابان وليعصر(عج) از انقلاب تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان هاي واقع شده در ضلع جنوبي خيابان انقلاب شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد ممنوع است.
محدوديت هاي تردد
رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه تردد خودروها از ساعت 9 صبح در اطراف محدوده برگزاري نمازجمعه ممنوع است در رابطه با محدوديت هاي تردد گفت: محدوديت تردد از شمال طول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا خيابان كارگر، شرق از خيابان وليعصر(عج) حد فاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، غرب خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا تقاطع كشاورز و جنوب نيز در خيابان انقلاب از ميدان انقلاب تا تقاطع كشاورز است. ضمن اينكه تردد خودروها در خيابان جمهوري از ميدان جمهوري تا حافظ در مسير غرب به شرق تداوم دارد.
سردار رحيمي با اشاره به اين كه گشت هاي پليس همزمان با شب برگزاري نمازجمعه در خيابان هاي اطراف دانشگاه مستقر مي شوند، تاكيد كرد: هرگونه توقف در خيابان هاي اطراف و مسيرهاي منتهي به دانشگاه تهران ممنوع بوده و گشت هاي پليس خودروهاي متخلف را به پاركينگ منتقل مي كنند، افراد ساكن در اين محدوده مي توانند بعد از پايان نمازجمعه بدون پرداخت پول خودروي خود را از پاركينگ تحويل بگيرند.
وي با بيان اينكه پليس راهور رياست كميته حمل ونقل نمازجمعه را برعهده دارد گفت: جلسات منظمي با ساير دستگاه ها برگزار شد و متروي تهران آمادگي خود را براي انتقال نمازگزاران از تمامي ايستگاه ها به ايستگاه هاي منتهي به نمازجمعه از ساعت 7 صبح اعلام كرده است ضمن اينكه اتوبوسراني با 2 هزار و 500 اتوبوس آمادگي كاملي براي جابجايي مسافران دارد.
وي از فعاليت 500 تاكسي براي جابجايي رايگان نمازگزاران از 10 نقطه رينگ دوم نمازجمعه خبر داد و افزود: اين تاكسي ها از 9 صبح آماده جابجايي رايگان نمازگزاران هستند، براساس پيش بيني ها اين تاكسي ها نمازگزاران را به نزديكترين محل برگزاري نماز منتقل مي كنند.

 



عضو هيئت علمي دانشگاه محيط زيست كشور: تجهيزات فرسوده صنايع كشور عامل آلودگي هوا هستند

كرج-خبرنگار كيهان:
برخي از صنايع كشور از وسايل و تجهيزاتي استفاده مي كنند كه قدمت 40 ساله دارند و فرسوده هستندو همين باعث آلودگي هوا مي شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه محيط زيست كشور با بيان اين مطلب در كارگاه آموزشي بهداشت و شاخص هاي آلودگي هوا، راهكار كاهش آلودگي هوا، صنايع و خودروهاي ايران را به روز شدن استانداردهاي ساخت خودرو در كشور دانست و گفت: كاهش آلودگي هوا وابسته به جديد بودن صنايع و خودروسازي كشور است كه بايد مطابق استانداردهاي جهاني باشد.
علي پورفرهادي با انتقاد از اينكه برخي از صنايع كشور از وسايل و تجهيزاتي استفاده مي شود كه قدمت 40 ساله دارند، تصريح كرد: آلودگي هوا به صورت آشكار است و مانند آلودگي آب و يا پسماندها نيست كه بتوانيم آن را پنهان كنيم.
وي با بيان اينكه انسان مهم ترين آلاينده هوا و منابع طبيعي است تصريح كرد: برخي علل آلودگي هوا، عوامل انساني دارند و طبيعت و حيوانات در آلودگي هوا تاثيرگذار نيستند.

 



كتاب شهيدان همبستگي و مناديان وحدت در زاهدان رونمايي شد

طي مراسمي از كتاب شهيد شوشتري با نام «شهيدان همبستگي و مناديان وحدت» در زاهدان رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، معاون روابط عمومي سپاه پاسداران در مراسم رونمايي كتاب شهيد شوشتري در زاهدان اظهار داشت: ملت ايران اسلامي امروزه براساس منطق و عمل به عنوان مبنا و الگويي براي كشورهاي اسلامي درآمده است.
رمضان شريف ادامه داد: موفقيت هاي ملت ايران در هر دوره و عرصه اي مرهون دو مولفه؛ نگاه تكليف محور به مسائل و اطاعت از رهبريت است. دشمنان در دو سال و نيم گذشته، ولايت فقيه و روحانيت را نشانه گرفته اند. وي تصريح كرد: ملت بصير، هوشيار و آگاه ايران با اتحاد و همبستگي با حضور به موقع در صحنه هاي مختلف، توطئه هاي دشمنان را به خوبي شناسايي و خنثي كرده اند.

 



مديركل آموزش و پرورش همدان: حقوق معلمان با طرح رتبه بندي افزايش مي يابد

همدان - خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با اجراي طرح رتبه بندي، حقوق معلمان افزايش مي يابد.
«عباس حسني محتشم» در چهارمين جشنواره معلمان پژوهنده استان همدان افزود: طبق مواردي كه در سند تحول آموزش و پرورش ذكر شده از اين پس معلمي در حكم استادي دانشگاه تلقي شده و احكام آنان مطابق رتبه بندي صادر خواهد شد.
وي ادامه داد: در طرح رتبه بندي، فعاليتها و پژوهش هاي معلمان ملاك امتياز و رتبه بندي خواهد بود و با اجراي اين طرح، حقوق معلمان نيز به طور چشمگيري افزايش خواهد يافت.
محسن محتشم از برگزاري دوره هاي آموزشي براي معلمان دوره ابتدايي در رابطه با نظام آموزشي جديد 6-3-3 خبر داد و يادآور شد: براي معلمان ابتدايي 294 ساعت آموزش پيش بيني شده كه در حال انجام است و معلمان پايه ششم نيز در ارديبهشت سال آينده، دوره آموزشي خواهند داشت.
مديركل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه خاطرنشان ساخت: تعداد 1630 نفر از معلمان استان در چهاردهمين جشنواره معلمان پژوهنده شركت كرده اند كه رقم خوبي است و انتظار مي رود كه آنان تلاش بيشتري براي افزايش كيفي و كمي پژوهش ها داشته باشند.
در اين جشنواره «عباس بهرامي مشعوف» معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش استان، گفت: مستندسازي تجربه هاي مفيد معلمان، كاهش فاصله يافته هاي نظري و عملي جهت كاربردي كردن يافته هاي پژوهشي، تقويت خودباوري در معلمان، افزايش سطح علمي دانش آموزان و بازآموزي معلمان، از اهداف برنامه معلم پژوهنده است.
در پايان جشنواره از پژوهش هاي برتر استاني و كشوري معلمان تقدير شد.

 



شناور عربستاني در آب هاي ايران توقيف شد

بوشهر - خبرنگار كيهان:
در عمليات مشترك دريايي يك فروند شناور عربستاني در آب هاي نيلگون خليج فارس شناسايي، توقيف و 4 نفر متجاوز مرزي دستگير شدند.
پاسگاه مرزي دريايي دلوار پايگاه درياباني بوشهر نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عمليات مشترك دريايي در آب هاي نيلگون خليج فارس جمهوري اسلامي ايران موفق به شناسايي و توقيف يك فروند شناور عربستاني به همراه 4 نفر خدمه هندي آن در 18 مايلي خورخان شدند.
در تحقيقات به عمل آمده توسط ماموران درياباني مشخص شد شناور مذكور به قصد صيد وارد آب هاي ايران شده است.

 



راه اندازي سامانه يكپارچه بي سيم درسازمان مديريت بحران كشور

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون سازمان مديريت بحران كشور از افتتاح سامانه يكپارچه بي سيم در اين سازمان خبر داد.
محمد فريد لطيفي در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران كاشان كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شده بود گفت: در حال حاضر بي سيم ها خريداري و آنتن ها و دكل هاي اين سامانه نصب شده و در حال اخذ مجوز است.
وي افزود: اين سامانه قابليت پوشش و استفاده در همه شهرهاي كشور را دارد كه با راه اندازي آن نيازي به سيستم ارتباطي مجزا براي هر يك از شهرستان هاي كشور نيست.
وي بافت فرسوده كشور را 72 هزار هكتار و بافت فرسوده شهرستان كاشان را 700 هكتار اعلام و خاطرنشان كرد: حدود 10 ميليون نفر در بافت فرسوده كشور زندگي مي كنند كه اولويت اول سازمان مديريت بحران كشور، مقاوم سازي بافت هاي فرسوده كشور است. به گفته وي، براي مقاوم سازي بافت فرسوده روستايي 10 تا 12 ميليون تومان تسهيلات و شهرستان ها 20 تا 25 ميليون تومان با نرخ 4 درصد پرداخت مي شود.
لطيفي اظهار داشت: در صورت استقبال مالكان بافت فرسوده از اين تسهيلات، ساخت و سازها در بافت فرسوده سرعت بيشتري مي يابد و مي توان اميدوار بود ظرف 5 سال آينده بافت فرسوده نوسازي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

ابراز رضايت فرزند و خواهر شهيد كاوه از «شور شيرين»
فيلم سينمايي «شور شيرين» به كارگرداني جواد اردكاني براي خانواده شهيد كاوه به نمايش درآمد و فرزند و خواهر اين شهيد بزرگوار از فيلم ساخته شده ابراز رضايت كردند.
به گزارش فارس، با آماده نمايش شدن كامل فيلم، يكشنبه شب فيلم سينمايي «شور شيرين» براي اولين بار براي فرزند و خواهر و ديگر بستگان شهيد كاوه در سالن سينمايي فارابي به نمايش درآمد و اعضاي خانواده اين شهيد بزرگوار رضايت خود را از فيلم ابراز داشتند.
فيلم سينمايي «شور شيرين» با نگاهي به مقاطعي از زندگي سردار شهيد محمود كاوه به عنوان تنها فيلم شخصيت محور دفاع مقدسي جشنواره سي ام فيلم فجر به شمار مي آيد.
اين فيلم محصول دو سال تلاش گروه سازنده آن است كه با سرمايه گذاري فارابي و با حمايت استانداري خراسان رضوي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تهيه شده است. «شور شيرين» در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد. اين فيلم به مقاطعي از زندگي اين شهيد بزرگوار به صورت مستندگونه و واقع گرا مي پردازد، جاي خالي آن در سينماي ايران به چشم مي خورد.
كليپ ضد ايراني سامسونگ براي صهيونيست ها
در كليپ تبليغاتي كوتاهي كه از سوي شركت سامسونگ و يك شركت تبليغاتي اسرائيلي ساخته شده و از شبكه تلويزيون كابلي «هات» رژيم صهيونيستي پخش شده است، شركت سامسونگ با خوش خدمتي قابل توجهي به اين رژيم، به كشور و مردم ايران و به خصوص زنان ايراني توهين هاي خاصي كرده است.
به گزارش جهان، در اين تيزر تبليغاتي كه درست چند روز بعد از ترور دانشمند هسته اي ايراني پخش شده، شركت سامسونگ كه محصولات آن به طور وسيع در ايران به فروش مي رسد، به نوعي موضوع ترور دانشمندان هسته اي ايران را به سخره گرفته و آن را به مثابه آب خوردن براي جاسوسان رژيم صهيونيستي دانسته است.
اين كليپ همچنين چهره ناشايست و عقب افتاده اي از زن ايراني نشان مي دهد. در اين كليپ، ايران به مثابه بياباني به تصوير كشيده شده كه مملو از گرد و غبار است و مردم آن به دور از هرگونه تمدن و به صورت عصر حجري زندگي مي كنند و زنان در هر گوشه اي روي زمين بر روي خاك نشسته اند.
دعوت عجيب از انگليس!
شنيده شد كه جشنواره تأتر فجر از گروههاي انگليسي نيز براي حضور در جشنواره دعوت به عمل آورده بود كه با مخالفت يكي از نهادها روبرو شد. با وجود دشمني ها و كينه ورزي هاي دولت انگليس اصرار براي دعوت از گروههاي هنري انگليسي جاي تأمل دارد.
از سوي ديگر بايد گفت متأسفانه دبير بخش راديو-تأتر جشنواره تأتر فجر امسال، هيچ گونه سنخيتي با انقلاب ندارد. «ا-آ» كارمند راديونمايشي است كه در طول دوران فتنه آمريكايي- اسرائيلي در نقش وكيل مدافع فتنه گران در راديو و دانشگاه آزاد، ظاهر شد.
تجليل از برگزيدگان جشنواره هنري ايران 1404
مراسم اختتاميه جشنواره هنري ايران 1404 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد. به گزارش واحد مركزي خبر، در اين مراسم از برگزيدگان 9 بخش جشنواره هنري ايران 1404 با اهداي لوح تقدير قدرداني شد. در اين مراسم مرتضي گودرزي ديباج دبير جشنواره و محسن مومني رئيس حوزه هنري درباره اهداف برگزاري اين جشنواره سخنراني كردند.
گودرزي ديباج گفت: اين جشنواره براي آسيب شناسي، شناخت موانع، ارائه راهكارها و تبيين سند چشم انداز 20 ساله در زمينه فرهنگي برگزار شد. گودرزي گفت: از هنرمندان براي طرح روش هايي براي حركت كشور به سمت تعالي فرهنگي دعوت مي كنيم.
محسن مومني رئيس حوزه هنري نيز در اين مراسم با بيان اينكه هويت ما همراه با عزت، هوشمندي و مقاومت ملت است افزود: بايد هنرمندان را در تدوين طرح ها و تصميم گيري ها براي تحقق اهداف سند چشم انداز در زمينه فرهنگي دخيل كنيم.
وي گفت: دوري هنرمندان از برنامه نويسان موجب مي شود هنرمندان از اهداف سند چشم انداز بي اطلاع باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14