(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 بهمن 1390- شماره 20135

حديث دشت عشق
سپاهان صدرنشين جديد ليگ برتر شد
خوشحالي« زايد» الوصف پيروزي از برتري مقابل استقلال
بسكتبال در سكوت كامل مربي پيدا كرد «مهمد بكرويچ» يازدهمين مربي خارجي تاريخ بسكتبال ايران
ليگ برتر بسكتبال
هفته بيستم به كام اصفهاني ها بود
دنيزلي: برد در دربي تركيبي از معجزه و واقعيت فوتبال بود
مظلومي: بعضي بازيكنانم بازيگوشي كردند
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

از زبان سردار شهيد «حسن شفيع زاده»
نيت خالص
ما اگر شهدا را مي بينيم كه خالصانه آمدند و بدون اين كه طالب شهرت و نامي باشند به خاطر همان نيت خالصي كه دارند در اين رقابت سريعا مسابقه را بردند و ما را تنها گذاشتند. چه بسا خود اين عزيزان هيچ موقعي نمي خواستند در جامعه مطرح شوند، ليكن چون نيتشان خالص بود مطرح شدند...

 



سپاهان صدرنشين جديد ليگ برتر شد
خوشحالي« زايد» الوصف پيروزي از برتري مقابل استقلال

سرويس ورزشي-
برتري پيروزي در دربي نه تنها نوار پيروزي هاي استقلال در بازي سنتي تهران را پاره كرد بلكه سبب شد كه آبي پوشان پس از مدتها صدر جدول را نيز از دست بدهند.
هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر طي روزهاي پنج شنبه و جمعه برگزار شد. در بازي هاي روز پنج شنبه و در حساس ترين ديدار هفته تيم فوتبال پيروزي موفق شد استقلال را در يك ديدار مهيج و زيبا شكست دهد. ديدار استقلال و پيروزي با قضاوت عليرضا فغاني و در مقابل ديدگان 60 هزار تماشاگر برگزار شد كه در پايان پيروزي توانست با نتيجه سه بر دو استقلال را مغلوب كند. در شروع بازي دو تيم احتياط را در دستور كار خود قرار داده بودند اما با گذشت دقايقي از بازي اين پيروزي بود كه عملكرد بهتري نسبت به استقلال داشت و صاحب چند موقعيت خوب گلزني شد. در دقيقه 15 اين ديدار محمد نوري درون محوطه جريمه توپ را به زاويه مخالف فرستاد كه رحمتي با شيرجه اي عالي مانع از گل شدن اين توپ شد.
در ادامه بازي بازهم اين پيروزي بود كه صاحب موقعيت شد و در دقيقه 21 توسط هادي نوروزي مي توانست دروازه رحمتي را باز كند اما ضربه اين بازيكن از كنار دروازه به خارج رفت. در اين صحنه مدافعان استقلال تعلل كردند و توپ در موقعيتي عالي مقابل پاي مهاجم پيروزي افتاد اما ضربه او به بيرون رفت.
در حالي كه پيروزي تيم برتر ميدان بود در دقيقه 31 اشتباه علي كريمي باعث شد استقلال به گل برسد. در اين دقيقه كاپيتان پيروزي توپي كه در حال رفتن به بيرون زمين بود را به داخل برگرداند و در اختيار فريدون زندي قرار داد كه پاس زيباي زندي درون محوطه جريمه به ميلاد ميداوودي رسيد و اين بازيكن نيز با ضربه اي زيبا از روي دستان حسين هوشيار دروازه پيروزي را باز كرد.
در دقايق باقيمانده نيمه اول استقلال شرايط بهتري پيدا كرد و با روحيه اي مناسب تر بازي را دنبال كرد. با اين حال نيمه اول بازي سردي را از سوي هر دو تيم شاهد بوديم كه بيشتر خشونت چاشني كار بازيكنان استقلال و پيروزي بود. در نيمه دوم مظلومي محسن يوسفي را به جاي الونگ به ميدان فرستاد و مصطفي دنيزلي هم مهدي مهدوي كيا و زايد را به ميدان فرستاد اما هنوز دقايقي از شروع بازي نگذشته بود كه در دقيقه 50 فريدون زندي روي يك توپ برگشتي گل دوم را وارد دروازه پيروزي كرد.
در ادامه و در شرايطي كه پيروزي براي جبران دو گل خورده تلاش مي كرد مهرداد اولادي با حركتي غيراخلاقي اسماعيل شريفات را سرنگون كرد كه عليرضا فغاني با كارت قرمز مستقيم اين بازيكن را در دقيقه 68 اخراج كرد تا وضعيت پيروزي بدتر از قبل شود.
با حضور مهدوي كيا در زمين پيروزي جان تازه اي گرفت اما درخشش مهدي رحمتي مانع از باز شدن دروازه آبي ها شد. در دو صحنه شوت هاي زيباي مهدي مهدوي كيا را دروازه بان ملي پوش استقلال به زيبايي دفع كرد.
در 10 دقيقه پاياني پيروزي حملات بيشتري را روي دروازه استقلال پي ريزي كرد و در دقيقه 82 پاس زيباي محمد نوري در عمق دفاع استقلال به ايمون زايد تازه وارد رسيد تا او با ضربه اي دقيقه گل اول را وارد دروازه رحمتي كند. زايد يك دقيقه بعد با ضربه سر گل دوم را وارد دروازه استقلال كرد تا تيم 10 نفره پيروزي بازي باخته را با تساوي عوض كند.
در دقايق پاياني اين پيروزي بود كه ميل بيشتري براي رسيدن به برد داشت و حملاتي را روي دروازه استقلال انجام داد و در حالي كه هواداران اين تيم از تساوي راضي بودند در دقيقه 91 ايمون زايد روي پاس حسين بادامكي گل سوم خودش و پيروزي را به ثمر رساند تا سرخپوشان به يك پيروزي با ارزش و شيرين دست پيدا كنند.
در ادامه ديدارهاي روز پنج شنبه مس كرمان با يك گل سايپا را شكست داد؛ صبا در يك بازي پربرخورد با سه گل از سد مس سرچشمه گذشت و ذوب آهن نيز با چاشني شانس موفق شد از سد شاهين بوشهر عبور كند.
در ادامه رقابت هاي ليگ روز جمعه نيز 5 بازي برگزار شد كه طي آن نتايج جالب توجهي به ثبت رسيد. در رشت تيم سپاهان با گل ديرهنگام عماد رضا داماش را شكست داد تا به صدر جدول رده بندي ليگ برتر صعود كند. در تهران جدال تراكتورسازي و نفت تهران با تساوي يك - يك به پايان رسيد. در تبريز جدال تيم هاي شهرداري و فولاد با تساوي به پايان رسيد تا ميزبان كماكان از رسيدن به برد محروم باشد. در شيراز تيم راه آهن يك شكست خانگي را به فجرسپاسي تحميل كرد. نكته جالب توجه اين بازي گلزني حسين كعبي برابر تيمي بود كه هدايتش با محمود ياوري است. اين دو از زمان همكاري در باشگاه استيل آذين اختلافات بسياري با يكديگر داشتند. و در آخرين بازي ليگ نيز تيم ملوان دست به كار بزرگي زد و توانست نفت آبادان را در خانه اش شكست دهد. نتايج كامل رقابت هاي ليگ برتر به اين شرح است:
¤ استقلال 2 - پيروزي 3
گل ها: ميلاد ميداوودي ( 31) ، فريدون زندي ( 50) براي استقلال - ايمون زايد ( 82، 83، 1+90) براي پيروزي
اخراج: مهرداد اولادي( 68) از پيروزي
¤ مس كرمان يك - سايپا البرز صفر
گل: مصطفي سيفي(54)
¤ صباي قم 3 - مس سرچشمه يك
گل ها: مرتضي هاشمي زاده(45)، رضا عنايتي(52 و 77) براي صباي قم - مجيد باجلان(3) براي مس سرچشمه
اخراج: علي سامره (39) ، نادرفتح اللهي(50) و مجتبي ترشيز(90) از مس
¤ ذوب آهن اصفهان يك - شاهين بوشهر صفر
گل: فرشيد طالبي (5 +90)
¤ داماش گيلان صفر - سپاهان يك
گل: عمادرضا (88)
¤ نفت تهران يك- تراكتورسازي يك
گل ها: توزي (55) براي تراكتورسازي - پريرا (77) براي نفت
¤ فجرسپاسي شيراز يك- راه آهن2
گل ها: بهادر عبدي (13) و حسين كعبي (48) براي راه آهن - محمد مهدي نظري (81) براي فجر سپاسي
¤ شهرداري تبريز يك - فولاد خوزستان يك
گل ها: آندره ( 15) براي فولاد - سعيد دقيقي ( 69- پنالتي ) براي شهرداري
¤ نفت آبادان يك - ملوان انزلي 2
گل ها: علي رمضاني (22) و محمد نزهتي (32) براي ملوان - فونيكه سي (37) براي نفت آبادان
اخراج: عباس محمدي (17) از نفت آبادان

 



بسكتبال در سكوت كامل مربي پيدا كرد «مهمد بكرويچ» يازدهمين مربي خارجي تاريخ بسكتبال ايران

«مهمد بكرويچ» مربي اهل كشور اسلووني به عنوان سرمربي تيم ملي بسكتبال معرفي شد.
«بكرويچ » پس از حضور در ايران در جلسه اي با مسئولان فدراسيون بسكتبال، در مورد شرح وظايف، انتظارات و اختيارات خود به توافق رسيد تا به عنوان سرمربي تيم ملي با بسكتبال ايران همكاري داشته باشد.
اين مربي 51ساله مسلمان روز چهارشنبه هفته گذشته همراه با محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال با حضور در كميته ملي المپيك قرارداد نهايي خود را با فدراسيون بسكتبال منعقد كرد.
«بكرويچ» يازدهمين مربي خارجي تاريخ تيم ملي بسكتبال ايران است كه تيم پنجم آسيا را تحويل خواهد گرفت. او در نخستين ميدان بين المللي، جام ملت هاي آسيا در سال 2013 را پيش رو خواهد داشت كه انتخابي جام جهاني 2014 اسپانيا است.
«بكرويچ» در جام جهاني 2010 تركيه سرمربي تيم ملي اسلووني بود و با اين تيم موفق به شكست تيم هاي برزيل، كرواسي، استراليا، ايران و تونس شد و در نهايت تيم تحت هدايتش را به مقام هشتم جهان رساند. اين مربي اسلوونيايي در سال 2001 كمك مربي تيم ملي كشورش بود و طي سال هاي 2002 تا 2005 سرمربي تيم جوانان اسلووني بود و با اين تيم به مقام نايب قهرماني اروپا رسيد.
پيش از اين «وسلين ماتيچ» سرمربي تيم ملي بسكتبال بود.
بكرويچ 20 فروردين 91
در ايران
«مهمد بكرويچ»، سرمربي جديد تيم ملي بسكتبال كه بلافاصله پس از انعقاد قراردادش ايران را ترك كرد 20 فروردين ماه براي آغاز همكاري رسمي به ايران باز مي گردد.
طبق توافقات صورت گرفته قرار است اين مربي 20 فروردين ماه سال آينده به ايران باز گردد تا ماموريت خود را براي هدايت تيم ملي به صورت رسمي آغاز كند. وي همزمان مرحله پلي آف رقابت هاي ليگ برتر را هم پيگيري خواهد كرد.

 



ليگ برتر بسكتبال
هفته بيستم به كام اصفهاني ها بود

هفته بيستم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي پتروشيمي بندر امام، ذوب آهن اصفهان، فولاد سپاهان و همياري شهرداري زنجان پيگيري شد.
در چارچوب بيستمين هفته رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور عصر روز پنجشنبه گذشته تيم پتروشيمي بندر امام در ديدار برابر تيم ته جدولي جهش ترابري قم به پيروزي دست يافت و چهاردهمين برد اين فصل خود را جشن گرفت.
ذوب آهن اصفهان كه طي دو هفته گذشته به دليل مشكلات مالي و داخلي باشگاه بحران هاي زيادي را پشت سر گذاشته بود در بازگشت دوباره به رقابت هاي ليگ برتر موفق شد در سالن ملت اصفهان، شهرداري گرگان را با 8 امتياز اختلاف شكست دهد اين در حالي است كه گرگاني ها در ديدار رفت موفق به پيروزي در اين بازي شده بودند.
در ديگر ديداري كه در اصفهان برگزاري شد فولاد سپاهان نيز ديدار برابر اهوازي ها را با برتري خود تمام كرد تا اين هفته كاملا به كام اصفهاني ها باشد. لوله آ.س شيراز نيز بيستمين ديدار اين فصل خود را مقابل همياري شهرداري زنجان برگزار كرد اما به خاطر تنها يك اختلاف امتياز كمتر از كسب ششمين برد خود باز ماند.
نتايج به دست آمده در هفته بيستم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به اين شرح است:
¤ پتروشيمي بند رامام 88 - جهش ترابري قم 52
¤ ذوب آهن اصفهان 68 - شهرداري گرگان 60
¤ فولاد سپاهان 73 - شركت ملي حفاري 53
¤ همياري شهرداري زنجان 67 - لوله آ.اس شيراز 66
ديدار تيم هاي تهراني مهرام و دانشگاه آزاد در هفته بيستم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به دليل حضور اخير مهرام در رقابت هاي باشگاههاي غرب آسيا برگزار نشد.

 



دنيزلي: برد در دربي تركيبي از معجزه و واقعيت فوتبال بود

مصطفي دنيزلي سرمربي پيروزي پس از برتري 3 بر 2 تيمش مقابل استقلال در نشست خبري گفت: بازي تركيبي از معجزه و واقعيت فوتبال بود. ما نشان داديم كه واقعيت پيروزي اين است كه تا دقيقه 90 بدانيم بازي تمام نشده و براي برد تلاش كنيم. خوشحالم كه توانستيم به روند پيروزي هاي استقلال در دربي پايان دهيم. آن هم در چنين شرايطي و با چنين نتيجه اي. از دو جهت خوشحالم. يكي اين كه فوتبالدوستان ايراني شاهد يك چنين دربي زيبايي بودند و يكي هم براي طرفداران پيروزي كه چنين تيم خوبي دارند. دنيزلي درباره تعويض هاي خود در نيمه دوم هم گفت: بالاخره تاثيرگذاري نيمكت در چنين مواقعي روشن مي شود. واقعيت اين است كه شروع بازي آن طور كه ما پيش بيني كرده بوديم نبود اما من هم به خاطر طرفداران پيروزي و هم به خاطر مهدوي كيا و زايد كه توانستند در نيمه دوم با ورودشان به زمين نتيجه را عوض كنند خوشحالم. فلسفه ما اين بود كه شروع بازي مهم است اما پايان بازي مهم تر كه توانستيم اين موضوع را به خوبي نشان دهيم.

 



مظلومي: بعضي بازيكنانم بازيگوشي كردند

سرمربي تيم فوتبال استقلال هر چند از بازيكنان تيمش به خاطر عملكردشان در دربي تشكر مي كند اما مي گويد بعضي از آنها در بازي بازيگوشي كرده اند. پرويز مظلومي پس از شكست تيمش در دربي در نشست خبري اظهار كرد: ما بعد از اينكه گل دوم را به ثمر رسانديم موقعيت هاي زيادي داشتيم اما از فرصت ها به خوبي استفاده نكرديم. وي ادامه داد: من در تمرين از بازيكنان توضيح مي خواهم كه چرا در ده دقيقه پاياني بازي را رها كرده بودند. بعد از اينكه پيروزي گل اول را زد، روحيه آنها خيلي بالاتر رفت و شيرازه تيم ما هم از هم پاشيد. واقعا نمي دانم در آن دقايق چه اتفاقاتي افتاد. خودم هنوز مانده ام و هرگز فكر نمي كردم چنين نتيجه اي رقم بخورد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اول مرداد91، آغاز ليگ دوازدهم
دوازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر از روز اول مردادماه سال آينده آغاز خواهد شد. عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ برتر از آغاز فصل جديد اين رقابتها از اول مردادماه سال آينده خبر داد و گفت: تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم طوري برنامه ريزي كنيم كه صدمه اي به برنامه تيم ملي وارد نشود. به همين خاطر از مديران و مربيان خواستيم كه ما را در برنامه ريزي ليگ كمك كنند اما تنها كارلوس كي روش پيشنهاداتي را مطرح كرد.
كسر 5 درصد از قرارداد مظلومي و مربيان استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال از كسر 5 درصد قرارداد تمامي اعضاي كادرفني تيم خبر داد. شكست 3 بر 2 استقلال مقابل پيروزي باعث شد كادرفني اين تيم ازسوي مديرعامل باشگاه جريمه شوند. علي فتح الله زاده كه در باكو به سر مي برد و به دليل سرماي هوا و لغو تمام پروازهاي آذربايجان به ايران نتوانست خود را به تهران برساند، در گفت وگويي كوتاه از كسر 5 درصد از قرارداد تمامي اعضاي كادر فني خبر داد. وي در خصوص اينكه بازيكنان جريمه مي شوند يا خير، گفت: اين مسئله پس از برگشتم به تهران بررسي مي شود و در اين خصوص تصميم گيري لازم را انجام خواهم داد.
احتمال اصلاح قانون تعويض در فوتبال
فيفا در جلسه اي كه ماه آينده برگزار مي كند درباره تعويض چهارم تيم ها در زمان هاي اضافه تصميم گيري خواهدكرد.
كميته قانونگذاري فوتبال ماه آينده در لندن تشكيل جلسه خواهد داد و قرار است در اين جلسه درباره موضوعات مختلف بحث و بررسي صورت گيرد. يكي از مواردي كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت پيشنهادي است كه بر مبناي آن تيم هاي فوتبال اجازه خواهند يافت در صورتي كه بازي به ر وقت هاي اضافه بكشد چهار تعويض انجام دهند. همچنين قرار است در اين جلسه درباره اينكه كدام فناوري خط دروازه به مرحله دوم آزمايش ها راه يابد تصميم گيري شود. پيش بيني مي شود تصميم نهايي فيفا درباره فناوري هاي خط دروازه تا ماه جولاي گرفته شود. علاوه بر اين قرار است در اين جلسه پيشنهاد شاهزاده علي بن حسين نايب رئيس اردني فيفا درباره دادن اجازه بازي به فوتباليست هاي زن محجبه بررسي شده و در اين باره تصميم گيري شود.
حضور مبعلي در استقلال منتفي شد
حضور هافبك پيشين تيم الشارجه امارات در استقلال منتفي شد. ايمان مبعلي كه تا قبل از سفر به امارات براي تسويه حساب با باشگاه الشارجه با مسئولان استقلال به توافق رسيده بود، نمي تواند به طور قانوني با اين باشگاه قرارداد امضا كند. مبعلي در اين باره گفت: براي اينكه بتوانم با استقلال قرارداد امضا كنم بايد تا تاريخ دوم دي قراردادم را با باشگاه الشارجه فسخ مي كردم اما تاريخ فسخ قراردادم با اين تيم بعد از دوم دي است. وي افزود: با توجه به اين قانون اگر با استقلال قرارداد امضا كنم نه در ليگ برتر و نه در ليگ قهرمانان نمي توانم براي استقلال به ميدان بروم و بايد تا پايان فصل صبر كنم.
عنايتي اولين بازيكن 100 گله ليگ برتر
رضا عنايتي مهاجم صبا كه سابقه پوشيدن پيراهن ابومسلم، استقلال و سپاهان را هم دارد روز پنج شنبه با به ثمر رساندن 2 گل مقابل مس سرچشمه اولين بازيكن 100 گله ليگ برتر لقب گرفت. وي كه سابقه آقاي گلي ليگ برتر را هم دارد، بيشتر گل هاي خود را با پيراهن استقلال در مدتي كه در اين تيم عضويت داشته به ثمر رسانده است.پس از عنايتي 100 گله، آرش برهاني، مهاجم استقلال با 96 گل اين فرصت را دارد تا خود را به عنوان دومين بازيكن 100 گله ليگ ايران معرفي كند.
فغاني: پول ما را از فيفا بگيريد
داوران دربي 74 پس پايان اين بازي در گفت وگو بامهدي تاج، رئيس كميته داوران و نايب رئيس فدراسيون فوتبال، به نمايندگي از داوران بين المللي درخواست آنها را به او ارائه كردند. مهدي تاج پس از پايان بازي پنج شنبه شب براي تشكر از تيم داوري دربي به سمت آنها رفت و چند دقيقه با آنها صحبت كرد. در اين گفت وگوي كوتاه عليرضا فغاني گفت برخي از داوران ايران بابت قضاوت در بازي هاي بين المللي از فيفا طلب دارند و از تاج درخواست كرد نامه اي كه با امضاي داوران رسيده را به كفاشيان برساند كه به زودي به فيفا خواهد رفت، اين موضوع را پيگيري كند تا مشكل داوران رفع شود. داوران ايراني 140 هزار دلار از فيفا طلب دارند و به دليل تحريمهاي بانكهاي ايراني هنوز اين پول به دست آنها نرسيده است.
مصدوميت 46 تن از تماشاگران دربي
مسئول روابط عمومي اورژانس تهران از مصدوميت 46 تن از تماشاگران بازي ميان دو تيم پيروزي و استقلال خبر داد. حسن عباسي در اين باره گفت: 43 تن از تماشاگران به صورت سرپايي توسط تكنسين هاي اورژانس تحت مداوا قرار گرفتند. مسئول روابط عمومي اورژانس تهران سرمازدگي، استرس عصبي ناشي از باخت و مسموميت را از عمده دلايل مصدوميت اين تماشاگران اعلام كرد.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14