(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 بهمن 1390- شماره 20135

اسرائيل : 200000 موشك آماده شليك به تل آويو هستند
نخست وزير پاكستان به دادگاه احضار شد
پرتاب كفش به دبيركل سازمان ملل مردم غزه: به حمايت از اسرائيل پايان دهيد
بازي خونين در مصر مردم : نظاميان حاكم مقصرند
اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي بارديگر اسپانيا، يونان و پرتغال را فرا گرفت
انتقاد از رفتار دوگانه آمريكا نسبت به نقض حقوق بشر در عربستان
آغاز به كار اجلاس امنيتي مونيخ در آلمان
تظاهرات تونسي ها عليه صندوق بين المللي پول مكيدن خون مسلمانان بس است
مقاومت مردم سوريه شوراي امنيت را به عقب نشيني واداشت
حمله يك زن معترض فرانسوي به كانديداي حزب سوسياليست
زد و خورد با نظاميان آل خليفه در خيابان هاي منامه
هزاران آرژانتيني عليه سفر شاهزاده انگليسي به خيابان ها ريختند



اسرائيل : 200000 موشك آماده شليك به تل آويو هستند

رئيس هيئت استخبارات ارتش رژيم اشغالگر قدس اعلام كرد كه بيش از 200 هزار موشك با بردهاي مختلف اسرائيل را نشانه رفته است.
به گزارش خبرگزاري قدس، «افيف كو خافي» كه در كنفرانس امنيتي هرتزليا سخن مي گفت با اعلام مطلب فوق افزود، اين موشك ها قادرند به هر هدفي در عمق اسرائيل اصابت كنند.
وي مدعي شد كه اين موشك ها در سوريه، لبنان و فلسطين قرار دارند و در مناطق مختلف پنهان شده اند.رئيس هيئت استخبارات ارتش رژيم صهيونيستي همچنين گفت، دشمنان ما با 200 هزار موشك آماده به شليك در نهايت آمادگي قرار دارند و در صورت هرگونه جنگ احتمالي در آينده قادرند مراكز حساس اسرائيل را نشانه روند.
اين كنفرانس هر ساله با هدف بررسي چالش هاي پيش روي اسرائيل برگزار مي شود.


 



نخست وزير پاكستان به دادگاه احضار شد

دادگاه عالي پاكستان اعلام كرد، نخست وزير اين كشور را به خاطر كوتاهي در ارائه پرونده هاي فساد مالي رئيس جمهور به دادگاه محاكمه مي كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، ديوان عالي پاكستان اعلام كرد، «يوسف رضا گيلاني» را به دليل كوتاهي در ارائه يك پرونده قديمي فساد مالي «آصف علي زرداري» محاكمه مي كند. طبق اين گزارش، دادگاه پاكستان گيلاني را به دادگاه احضار كرد. زمان حضور وي در دادگاه مشخص نيست.
پرونده فوق به دهه 1990 و معاملات زرداري در سوئيس مربوط مي شود. زرداري در ميان محافل سياسي و رسانه اي پاكستان به «آقاي 10 درصد» معروف است. اين درصد ظاهرا رقمي است كه زرداري به عنوان حق حساب در معاملات دريافت مي كرده است.

 



پرتاب كفش به دبيركل سازمان ملل مردم غزه: به حمايت از اسرائيل پايان دهيد

معترضان خشمگين فلسطيني با پرتاب كفش و سنگ به خودروي حامل دبيركل سازمان ملل و كاروان همراهش در نوار غزه از وي استقبال كردند.
خانواده هاي اسيران و شهداي فلسطين در گذرگاه بيت حانون كه خودروي بان كي مون و همراهانش از اين مكان عبور مي كرد تجمع كرده و با پرتاب سنگ و كفش از وي استقبال كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند: «خوش نيامدي بان كي مون» پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: «دست از حمايت اسرائيل برداريد»، «سازمان ملل چه نقشي در گرسنگي، محاصره و تخريب خانه هاي فلسطينيان دارد؟»، «نقش سازمان ملل در ربودن نمايندگان پارلمان فلسطين چيست؟»
دبيركل سازمان ملل روز پنجشنبه وارد غزه شد و از رژيم صهيونيستي خواست محاصره غزه را لغو كند.
وي همچنين از اسرائيل خواست تا جو مناسبي براي ادامه مذاكرات با فلسطيني ها فراهم كند.
بان كي مون روز چهارشنبه در رام الله با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار كرد.
وي در يك كنفرانس خبري مشترك با عباس، شهرك سازي رژيم اسرائيل در كرانه باختري را مخالف قوانين بين المللي اعلام كرد و از مقامات اين رژيم خواست به منظور از سرگيري مذاكرات سازش كه بي نتيجه مانده پروژه هاي جديد شهرك سازي خود را متوقف كند.
رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه بار ديگر درخواست هاي دبيركل سازمان ملل براي توقف شهرك سازي ها در كرانه باختري را رد كرد.
در همين رابطه جنبش حماس مخالفت دبيركل سازمان ملل براي ديدار با هيئتي از خانواده هاي اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي را در چارچوب سياست دوگانه وي و جانبداري از اين رژيم دانست.
حماس از ملت فلسطين و گروههاي فعال خواست مخالفت خود را با اين اقدام غيرمنصفانه اعلام كرده و موضع دبيركل سازمان ملل در شيوه برخورد با خانواده هاي شهدا و اسيران قهرمان را محكوم كنند.
گفتني است دبيركل سازمان ملل در غزه از ديدار با خانواده هاي قربانيان جنايت هاي رژيم صهيونيستي و امكانات فلسطينيان در غزه خودداري كرده است. شماري از گروهها و شخصيت هاي برجسته فلسطيني نيز در واكنش به خودداري بان كي مون ديدار با وي را تحريم كردند.
اين در حالي است كه همزمان با ورود بان كي مون به غزه جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روز گذشته مناطقي از نوار غزه را بمباران كردند كه طي آن يك جوان و يك كودك فلسطيني به شدت زخمي شدند.
دبيركل سازمان ملل سفر خود به منطقه خاورميانه را با هدف شروع مجدد مذاكرات سازش آغاز كرد. وي پس از ديدار از امان و سرزمين هاي اشغالي به كرانه باختري و سپس به غزه سفر كرد.

 



بازي خونين در مصر مردم : نظاميان حاكم مقصرند

هزاران تن از مردم مصر براي سومين روز متوالي با برپايي تظاهرات و تجمع مقابل وزارت كشور، ضمن محكوم كردن حوادث خونين بازي فوتبال، نظاميان حاكم را عامل اين فاجعه تازه عنوان كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي كشته شدن 76 نفر و جراحات يك هزار نفر در جريان ديدار دوستانه دو تيم الاهلي و المصري در شهر «پورت سعيد» و اعلام سه روز عزاي عمومي در اين كشور، هزاران نفر از مردم خشمگين در قاهره با برپايي تظاهرات و تجمع در برابر ساختمان وزارت كشور، شوراي عالي نيروهاي مسلح حاكم بر اين كشور را مسئول اين حوادث دانستند و كناره گيري نظاميان را خواستار شدند.
براساس اين گزارش، ده ها هزار مصري با تجمع در مقابل وزارت كشور در روز پنجشنبه، عليه شوراي نظامي اين كشور شعار دادند و خواستار كناره گيري سپهبد «محمدحسين طنطاوي» حاكم نظامي مصر شدند.
براساس اين گزارش اعتراضات مردمي به نظاميان حاكم كه در روز جمعه نيز ادامه داشت، با يورش پليس و نيروهاي امنيتي به معترضان رنگ خشونت به خود گرفت و صدها نفر زخمي بر جاي گذاشت.
معترضان به حكومت نظاميان كه تعداد آنها به ده ها هزار نفر در شهرهاي قاهره و سوئز مي رسيد نظاميان را عامل آشوب و ناآرامي هاي مصر قلمداد كرده و شعار سرنگوني آنها را سر دادند. به گزارش شاهدان عيني، تظاهركنندگان معترض در قاهره با محاصره ساختمان وزارت كشور قصد ورود و تصرف آن را داشتند كه پليس با دخالت نيروهاي مسلح مانع از اين كار شد. در شهر سوئز كه طي چند روز اخير همچنان ناآرام است، با كشته شدن پنج تن به دست پليس تعداد قربانيان حوادث خشونت بار در آن به 84 نفر رسيد.
در همين حال نمايندگان پارلمان مصر در پي حوادث خونين در شهر «پورت سعيد» در استان سوئز با برگزاري يك جلسه اضطراري و فوق العاده بركناري «كمال الجنزوري» نخست وزير و وزير كشور را خواستار شدند.
همچنين نمايندگان و سياستمداران مصري خواستار استعفاي دادستان مصر و انجام تحقيقات مستقل درباره حوادث خونين پورت سعيد و هم چنين سلب اعتماد از شوراي عالي نظامي و محاكمه آنها در نهادهاي قضايي شدند.
يك عضو اخوان المسلمين در پارلمان مصر نيز گفت: اين سناريوي خشونت بار از قبل برنامه ريزي شده بود، تا انقلاب مصر را ناكام بگذارند.
اين عضو پارلمان مصر، بازمانده هاي رژيم مبارك را در پشت پرده حوادث اخير مصر مقصر دانست و خواستار اعدام حسني مبارك و عوامل وي شد.
دولت كمال الجنزوري نخست وزير مصر در واكنش به حوادث اخير در اين كشور، رئيس فدراسيون فوتبال را بركنار و قول داد كه مقصران حادثه را به شدت مجازات كند.
در همين حال «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان المسلمين نيز نسبت به وجود توطئه هايي براي نابودي و به آتش كشيدن مصر هشدار داد و حوادث خونين چهارشنبه شب را حاصل تعدي و تجاوزي ناپاك برشمرد كه در پس آن دست هايي نهفته است.در زمينه تحولات داخلي مصر نيز نتايج اوليه شمارش آرا نخستين مرحله انتخابات مجلس شورا از پيروزي چشمگير نامزدهاي حزب طرفدار اخوان المسلمين حكايت مي كند.

 



اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي بارديگر اسپانيا، يونان و پرتغال را فرا گرفت

تظاهرات و اعتصاب ضددولتي بار ديگر يونان، اسپانيا و پرتغال را فرا گرفت.
در ادامه اعتراض ها عليه اوضاع نابسامان اقتصادي اروپا، روز پنجشنبه كشورهاي يونان، اسپانيا و پرتغال بار ديگر شاهد اعتصاب و تظاهرات ضددولتي بود.
شبكه خبري پرس تي وي در اين باره گزارش داد: پزشكان، پرستاران و ساير كاركنان بخش بهداشت يونان در محكوميت برنامه هاي اصلاحي دولت در بخش بهداشت و درمان و بي توجهي مسئولان اين كشور به اعتراض هاي مردمي دست از كار كشيدند.
معترضان همچنين با ريختن به خيابان ها و حمل يك تابوت سياه به عنوان نماد مرگ خدمات بهداشتي، اعلام كردند، اجراي اين اصلاحات باعث بيكاري پزشكان، كاهش خدمات درماني و مهاجرت قشر تحصيل كرده اين بخش به خارج براي يافتن شغل خواهد شد. «آتن» براي دريافت يك بسته جديد كمك مالي از صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا، از سوي اين دو نهاد بين المللي موظف به اجراي رياضت هاي اقتصادي شده است.
اين كشور كه با ورشكستگي كامل اقتصادي فاصله زيادي ندارد، پيش از اين نيز در ازاي دريافت دو بسته كمك مالي، اقدام به كاهش دستمزد كاركنان دولتي و بازنشستگان و همچنين افزايش ميزان ماليات و سن بازنشستگي كرده است. يونان بدهكارترين كشور اروپايي است و ميزان بيكاري در اين كشور نيز نسبت به ساير كشورهاي حوزه يورو به مراتب بيشتر است.
«ليسبون» پايتخت پرتغال نيز بنا به دلايل مشترك با يونان اما در بخش حمل و نقل عمومي درگير اعتصاب و تظاهرات ضددولتي بود.
كاركنان مترو، اتوبوس ، تاكسي و راه آهن اين شهر روز پنجشنبه پس از مشاهده برنامه دولت براي كوچك كردن بخش حمل و نقل عمومي دست از كار كشيدند تا بدين ترتيب خيابان هاي اين شهر از صبح همان روز شاهد جمعيت انبوه سرگردان، ترافيك سنگين و هرج و مرج گسترده شود. روز چهارشنبه، يعني يك روز قبل از آغاز اين اعتصاب 24ساعته نيز اعلام شد، هزينه كرايه حمل و نقل عمومي به طور متوسط 5درصد افزايش يافته است.
پرتغال نيز همچون يونان براي جبران بدهي هاي سر به فلك كشيده خود اجراي رياضت هاي طاقت فرساي اقتصادي در بخش هاي گوناگون را در دستور كار خود قرار داده كه «حمل و نقل عمومي» تنها يكي از اين بخش هاست.
پرتغال پس از يونان و ايرلند، سومين كشور منطقه يورو است كه بحران مالي آن اين كشور را در آستانه ورشكستگي قرار داده است.
طرفداران جنبش «من پرداخت نمي كنم» در «مادريد» اسپانيا نيز همزمان با افزايش هزينه حمل و نقل تظاهرات كردند. معترضان اعلام كردند، ديگر بيش از اين توان تحمل تورم را ندارند لذا هرگز حاضر به پرداخت هزينه هاي اضافه اي كه از سوي دولت بر آنها تحميل مي شود نخواهند بود.
گفتني است، كشورهاي اروپايي مدت ها است درگير يكي از پيچيده ترين و سخت ترين بحران هاي مالي هستند كه شورش، اعتصاب و تظاهرات ابتدايي ترين خروجي اين بحران طي ماه هاي گذشته بوده است. اما به اعتقاد تحليلگران، در صورت ادامه اين روند، اين بحران به همان راحتي كه از سطوح اقتصادي به بخش اجتماعي رسيده، مي تواند به بخش سياسي نيز سرايت كند كه نتيجه آن به قول «گورباچف» آخرين رهبر شوروي، چيزي نخواهد بود جز فروپاشي اتحاديه اروپا و تمام دستاوردهاي آن.

 



انتقاد از رفتار دوگانه آمريكا نسبت به نقض حقوق بشر در عربستان

يك فعال سياسي در عربستان از رفتار دوگانه آمريكا و غرب در مورد نقض حقوق بشر در كشورش به شدت انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، «علي الاحمد» مدير موسسه امور خليج فارس با اشاره به بدرفتاري مقامات سعودي با زندانيان و رياكاري آمريكا و غرب در اين مورد اظهار داشت: اولويت هاي دولت هاي غربي از جمله آمريكا حقوق بشر در عربستان سعودي يا مردمي كه آنجا يا در كل منطقه زندگي مي كنند نيست، بلكه اولويت هاي آنها، تامين امنيت رژيم هايي است كه خواستار همكاري با آنهاست و سياست هايشان را دنبال مي كنند.
وي گفت: سكوت غرب در قبال نقض حقوق بشر در عربستان به خاطر اين حقيقت است كه آنها مردم منطقه را دشمنان خود مي دانند و به خصومت ورزي عليه آنها ادامه مي دهند.
علي الاحمد يادآور شد: اگر شما يك نفر را در كشوري بكشيد كه مخالف با قدرت هاي غربي است، اين موضوع به يك جنجال سياسي و رسانه اي تبديل خواهد شد، اما هنگامي كه هزاران تن در كشورهايي كه حامي قدرت هاي غربي هستند، كشته شوند، آنها سياست سكوت را دنبال مي كنند.
مدير موسسه امور خليج فارس متذكر شد: مقامات سعودي مدت ها است كه با بدرفتاري خود با زندانيان در كشور عربستان شهره آفاق شده اند، اما آمريكا و ديگر كشورهاي حامي حقوق بشر به خاطر اينكه اين كشور بزرگترين خريدار سلاح و تامين كننده انرژي آنهاست در برابر اين جنايات سكوت كرده اند.
اين در حالي است كه طي چند روز گذشته، تصاوير منتشر شده در شبكه اينترنت از يك زندان پرجمعيت و فرسوده در عربستان، انتقادات بسياري را متوجه سران آل سعود كرد.

 



آغاز به كار اجلاس امنيتي مونيخ در آلمان

چهل وهشتمين نشست امنيتي مونيخ با حضور كارشناسان و مقامات ارشد نظامي كشورهاي سراسر جهان تحت تدابير شديد امنيتي آغاز شد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آلمان پليس آلمان طي روزهاي گذشته حدود 3100 تن از نيروهاي پليس خود را در ايالت هاي مختلف با هدف حفظ امنيت اين نشست به كار گمارده است، محدوده برگزاري اين كنفرانس نيز همچون سال هاي گذشته مورد حفاظت شديد نيروهاي امنيتي است.
كنفرانس امنيتي مونيخ در حالي ديروز با حضور 350 شركت كننده از 60 كشور جهان در شهر مونيخ آلمان آغاز به كار كرد كه حدود 100 سازمان برپايي اعتراضات گسترده عليه اين كنفرانس امنيتي را خواستار شده اند.
كلاوس شير از سازمان دهنگان اعتراضات عليه اين كنفرانس از حضور حدود 5000 تن از مردم در اعتراض به برگزاري اين كنفرانس سخن گفته است مسائلي همچون روابط ناتو با روسيه، افزايش توانمندي نظامي آسيا، بحران خاورميانه، استقرار سامانه دفاع موشكي اروپا، بيداري اسلامي در خاورميانه و امنيت اينترنتي از رئوس كاري چهل وهشتمين دوره كنفرانس امنيتي مونيخ خواهد بود.
اين گزارش حاكي است «توماس دمزيير»، وزير دفاع آلمان نيز با اشاره به برگزاري نشست امنيتي مونيخ و خروج نيروهاي آمريكا از خاك اروپا گفت: با خروج نيروهاي آمريكا از اروپا ما با خلع قدرت رو به رو نخواهيم بود. ما از سال 1990 بيش از 210 هزار سرباز آمريكايي در خاك آلمان داشته ايم كه اين تعداد اكنون به 43 هزار تن رسيده است. كسي نمي تواند ادعا داشته باشد كه اين مسئله با تغيير نقش آمريكا در ناتو همراه خواهد بود. وي در ادامه با اشاره تغيير استراتژي نظامي آمريكا و تمركز از منطقه آتلانتيك به سمت حوزه اقيانوس آرام گفت كه اين تغيير رويه نظامي آمريكا به دليل چالش هاي سياسي، امنيتي اش در جهان بسيار مشهود است.
خبر ديگري از آلمان نيز حاكي است يكي از مقامات سازمان پيمان آتلانتيك شمالي اعلام كرد كه ناتو درصدد است تا مركز فرماندهي سپر موشكي خود را در پايگاهي در آلمان مستقر كند.
يكي از ديپلمات هاي ناتو روز پنجشنبه به خبرگزاري فرانسه گفت: ناتو مركز فرماندهي سپر موشكي خود را در پايگاه راستين آلمان مستقر مي كند.

 



تظاهرات تونسي ها عليه صندوق بين المللي پول مكيدن خون مسلمانان بس است

هزاران نفر در تونس عليه سفر رئيس صندوق بين المللي پول به اين كشور به خيابان ها ريختند و سياست هاي اين صندوق را محكوم كردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «الراكوبه» چاپ تونس، هزاران تونسي پنجشنبه در اعتراض به سفر «كريستين لاگارد» در خيابان هاي شهر تونس تظاهرات كردند. در اين تظاهرات، مردم شعار مي دادند: «نه يورو، نه دلار، اينها پول هاي استعمارگران هستند» و «ما با استعمار جديد مخالفيم». مردم معترض پلاكاردهايي از تصاوير كاريكاتوري لاگارد در دست داشتند، كه در زير اين تصاوير با رنگ قرمز نوشته شده بود: «مكيدن خون مسلمانان بس است».
در همين رابطه «رضا بلحاج» سخنگوي رسمي حزب «التحرير الاسلامي» تونس به خبرنگاران گفت: ما امروز به اينجا آمديم تا به ديدار لاگارد (از تونس) اعتراض و مخالفت خود را با بدهكار شدن (مردم تونس) به اجنبي ها و همچنين با هرگونه استعمار جديد اعلام كنيم.
وي گفت كه مردم مخالف اين هستند كه سرنوشت اقتصادي كشور به دست موسسات مالي خارجي بيفتد و اشتباهات رژيم قبلي تكرار شود.بلحاج افزود: اين خط قرمز ماست و به كسي اجازه عبور از آن را نمي دهيم. ما امكانات كافي براي رشد اقتصادي داريم.

 



مقاومت مردم سوريه شوراي امنيت را به عقب نشيني واداشت

سرويس خارجي-
مقاومت مردم سوريه در برابر دخالت كردن بيگانگان در امور داخلي كشورشان به تعديل قطعنامه جديد عليه سوريه در شوراي امنيت منجر شد.
مخالفت مردم سوريه عليه دخالت كشورهاي غربي در برخي از كشورهاي عربي در امور داخلي كشورشان و حمايت از نظام بشار اسد باعث شد كه شوراي امنيت سازمان ملل پس از پايان بي نتيجه مذاكرات درباره سوريه پيش نويس قطعنامه جديدي را درباره اين كشور آماده كند.
در نسخه جديد اصلاحاتي انجام شده و قيد كناره گيري بشار اسد حذف شده است پيش بيني مي شود نسخه جديد هفته آينده به تصويب برسد، اين در حالي است كه مسكو تهديد كرده بود اگر قيد كناره گيري اسد از قدرت حذف نشود آن را وتو خواهد كرد.
گفتني است طرح كناره گيري اسد از قدرت از سوي اتحاديه عرب به شوراي امنيت پيشنهاد شده بود.

 



حمله يك زن معترض فرانسوي به كانديداي حزب سوسياليست

نامزد سوسياليست ها در انتخابات رياست جمهوري فرانسه با كيسه آرد مورد حمله قرار گرفت!
«فرانسوا اولاند»، نامزد جبهه ملي سوسياليست ها در انتخابات رياست جمهوري فرانسه وقتي در حال سخنراني در مورد برنامه اش براي خانه دار كردن مردم بود، از سوي يك زن 45 ساله و با يك كيسه كوچك آرد مورد حمله قرار گرفت! تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، اين زن كه «اولاند» را يك دروغگو خطاب مي كند، سريعتر از محافظان عمل كرده و پيش از اينكه دستگير شود، كيسه آرد را با موفقيت به روي وي پرتاب مي كند.
سخنراني «اولاند» كه جدي ترين رقيب انتخاباتي «نيكلا ساركوزي» محسوب مي شود پس از اين حادثه قطع و زن عصباني دستگير شد.
دروغگو بودن رهبران فرانسه و اوضاع نابسامان اقتصادي اين كشور، از جمله مهمترين دلايل اين زن براي انجام اين كار عنوان شده است.

 



زد و خورد با نظاميان آل خليفه در خيابان هاي منامه

سرويس خارجي -
انقلابيون بحريني با برگزاري تظاهرات در منامه و شهرهاي ديگر بر تحقق خواسته هاي خود تاكيد و اظهار داشتند كه راه انقلاب ادامه دارد.
تظاهركنندگان خواستار اجراي اصلاحات سياسي و قانون اساسي، بركناري نخست وزير، آزادي زندانيان سياسي واجراي توصيه هاي كميته حقيقت ياب شدند.
انقلابيون در آستانه فرا رسيدن 14 فوريه اعلام كردند كه تظاهرات خود را تشديد خواهند كرد.
پليس بحرين براي متفرق كردن تظاهركنندگان با استفاده از گازهاي اشك آور آنها را در مركز شهر تعقيب مي كرد.
به گفته شاهدان عيني، انقلابيون ورودي هاي برخي مناطق را مسدود كرده بودند و درگيري ها به نواحي اطراف منامه نيز كشيده شد.
از سوي ديگر منابع خبري بحرين از شهادت دو شهروند ديگر بحريني بر اثر استنشاق گازهاي سمي و اشك آور شليك شده توسط نيروهاي نظامي و امنيتي آل خليفه خبر دادند.
جنبش ائتلاف جوانان 14 فوريه بحرين به همين مناسبت با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه «زهرا علي حسن الحواج»، 69 ساله بر اثر استنشاق گازهاي سمي و اشك آور دچار خفگي شد و پس از انتقال به بيمارستان بر اثر تنگي نفس به شهادت رسيد.
اين درحالي است كه پايگاه اطلاع رساني ملتقي بحرين از شهادت يك شهروند ديگر بحريني به نام «عبد علي عبدالله» خبر مي دهند.
عبد علي عبدالله از ساكنان روستاي المعامير بود كه او نيز مانند زهرا علي الحواج بر اثر استنشاق گاز سمي و اشك آور به شهادت رسيد.
از سوي ديگر آمريكا و اسرائيل، يگان هاي نظامي بحرين را با هدف سركوب انقلابيون اين كشور در خاك آمريكا آموزش مي دهند.

 



هزاران آرژانتيني عليه سفر شاهزاده انگليسي به خيابان ها ريختند

هزاران آرژانتيني در اعتراض به سفر شاهزاده ويليام انگليس به جزاير مورد اختلاف مالويناس مقابل ساختمان بانك انگليس در بوينس آيرس تجمع كردند و پرچم انگليسي را به آتش كشيدند.
به گزارش فارس به نقل از پرس تي وي، هزاران تن از معترضان خشمگين در مقابل ساختمان اين بانك انگليس در بوينس آيرس پايتخت اين كشور گرد هم آمدند. اين معترضان با پرتاب كردن اشياء به سمت اين بانك انگليس خشم شان را از ورود شاهزاده به اين مجمع الجزاير نشان دادند.
همچنين گروه ديگري از مردم نيز با برگزاري يك راهپيمايي مشابه در پايتخت از دولت خواستند ارتباطات تجاري خود را با انگليس قطع كند.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14