(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 بهمن 1390- شماره 20135

بارش سنگين برف در 25 استان كشور
آغاز فعاليت تيم واكنش سريع نيروهاي تخصصي بسيج جامعه پزشكي
ازدواج دانشجويي 600 زوج در دانشگاه شهيد بهشتي
تا اطلاع ثانوي سفر زميني به سوريه ممنوع شد
توفان شن به 3 شهر استان كرمان خسارت زد
رويدادهاي خارجي
سردار رحيمي خبر داد تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين
براي افراد داراي سهميه سايت ثبت نام آرم طرح ترافيك باز شد
سارق متواري را شناسايي كنيد
توفان قايق صيادي را در آب فرو برد
واسعي: استفاده از فرهنگيان بازنشسته در پست هاي مختلف امكان پذير شد
جوابيه ثبت احوال به يك خبر
در محور اردبيل- مشكين شهر نبستن زنجير چرخ 2 نفر را به كام مرگ فرستاد
شادي پس از فوتبال مرگ شهروند گچساراني را رقم زد
توصيه پليس نيويورك براي افزايش نظارت بر شيعيان
سالمندترين زن كوبايي



بارش سنگين برف در 25 استان كشور

بارش سنگين برف در 25 استان كشور، ضمن كاهش دما باعث مسدود شدن برخي محورهاي مواصلاتي، محاصره مسافران و روستاها و وارد آوردن خسارتي به تأسيسات و زيرساخت هاي شهري و روستايي در اين مناطق شد.
به گزارش خبرگزاري ها، بارش برف كه از روز سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در 25 استان كشور آغاز شده بود در برخي از استان هاي كشور ارتفاع آن به 5/1 متر رسيد. چنانكه ضمن كاهش دما در برخي مناطق باعث قطع محورهاي مواصلاتي، محاصره مسافران و روستاها و وارد آوردن خسارت به تأسيسات و زيرساخت هاي شهري و روستايي شد.
به گزارش مهر، فرماندار شهرستان سپيدان از توابع استان فارس در اين باره گفت: در اين مدت در ارتفاعات شهرستان بيش از 150 سانتي متر و در شهرستان نيز حدود 90 سانتي متر برف باريد كه در نوع خود بي نظير است.
عليرضا انصاري در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اين بارش ها خسارات زيادي به شبكه هاي برق وارد كرد، اظهار داشت: در اين مدت علاوه بر اينكه مسير دسترسي جاده اي مسدود شد برق، آب و تلفن در نقاط مختلف شهرستان قطع شد، به گونه اي كه در برخي نقاط قطعي برق به بيش از 24 ساعت نيز رسيد.
نجات مسافران
گرفتار در برف و كولاك
به گزارش مهر، فرماندار تكاب با بيان اينكه بارش شديد برف موجب مسدود شدن اكثر جاده هاي ارتباطي فرعي و روستايي شده است، كه اين راه ها با تلاش راهداران بازگشايي شدند، افزود: در اين راستا با همكاري ستاد حوادث غيرمترقبه ديواندره و سقز كردستان، چندين وسيله نقليه و 40 نفر از مسافران گرفتار شده در برف و كولاك در مسير سنندج به تكاب در 18 كيلومتري دو راهي ايرانخواه را نجات داده و در نزديكترين روستاي منطقه اسكان يافتند.
محمدعلي راعي با اشاره به بارش شديد برف و حاكم شدن سرماي زياد در اين شهرستان، ادامه داد: مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي سطح شهرستان به علت بارش برف شديد روز پنج شنبه تعطيل اعلام شد.
همچنين به گزارش ايرنا، بيش از 300 نفر از مسافراني كه پنجشنبه شب هفته گذشته در محورهاي مواصلاتي شاهرود گرفتار برف و كولاك شده بودند، با همكاري گروه هاي امداد و نجات و نيروهاي دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان نجات يافتند.
همچنين به گزارش ايرنا، «عباسعلي نجفي» معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان مازندران از نجات حدود 200 خودروي گرفتار شده در برف شديد و كولاك جاده فيروكوه خبر داد و گفت: اين اقدام از اواخر ساعات پنجشنبه شب هفته گذشته تا بامداد روز جمعه در اين محور ارتباطي صورت گرفته است.
بنا براين گزارش، محمد منتظري رئيس سازمان جمعيت هلال احمر استان البرز نيز از نجات 46 مسافر گرفتار سقوط بهمن در محور كرج- چالوس طي دو مرحله خبر داد.
مسيرهاي مسدود شده
و روستاهاي محاصره در برف
به گزارش مهر، ورود سامانه بارش زا به منطقه و كاهش محسوس دما در تمام شهرستان هاي استان اردبيل بويژه مناطق جنوبي و مركزي باعث شد ارتفاع برف در شهرها به بيش از 40 سانتي متر و در ارتفاعات به يك متر افزايش يابد.
علاوه بر افت شديد دما و يخبندان، بارش برف موجب كندي محسوس تردد در تمام محورهاي مواصلاتي بويژه در جاده هاي كوهستاني و برفگير استان شده و راه هاي اصلي و فرعي بسياري از روستاها نيز مسدود شده است.
بنابراين گزارش، 200 روستاي اين استان در محاصره برف قرار گرفت؛ چنانكه بارش سنگين برف در پنجشنبه شب گذشته راه ارتباطي 70 روستا در خلخال و 50 روستا در شهرستان كوثر از توابع اين استان را مسدود كه تلاش براي بازگشايي آنها ادامه دارد.
در اين باره خيرانديش رئيس اداره راه و ترابري شهرستان كوثر از توابع اردبيل با اشاره به نجات 40 خودرو گرفتار در برف و كولاك در محور اردبيل- سرجم، گفت: تمام گردنه هاي برف گير اردبيل باز است و تردد در اين محورها با تجهيزات زمستاني و زنجير چرخ امكانپذير است.
همچنين به گزارش مهر بارش برف و كولاك موجب تعطيلي مدارس اين استان در روز پنجشنبه و تاخير در پروازهاي فرودگاه اردبيل شد.
زنجان: در همين راستا سيداحمد خليلي كارشناس راه و ترابري زنجان از مسدود شدن راههاي ارتباطي 150 روستا در اين روستا خبر داد.
بجنورد: به گزارش ايرنا پليس راه راهور ناجا، در اطلاعيه اي از مسدود شدن محور چمن بيد- گرمه در استان خراسان شمالي به علت كولاك شديد خبر داد و افزود: در صورت رفع مشكل و بازگشايي محور به اطلاع عموم خواهد رسيد.
¤ ابوالفضل باقرنيا مديركل راه و ترابري استان خراسان شمالي از مسدود شدن راههاي ارتباطي بيش از 300 روستاي اين استان در اثر بارش برف در هفته گذشته خبر داد كه تلاش براي بازگشايي آنها ادامه دارد.
ساري: در ميان مسيرهاي منتهي به استان مازندران جاده هاي هراز و كندوان بنا به اظهارات فرمانده پليس راه اين استان مسدود است.
سرهنگ جعفر محمدنژاد فرمانده پليس راه مازندران از سقوط بهمن در جاده هاي استان خبر داد و بيان داشت: از روز پنجشنبه تا بحال شاهد سقوط چندين بهمن در جاده هاي هراز، كندوان و فيروزكوه بوده ايم.
به گزارش ايرنا جاده فيروزكوه بازگشايي شده است، اما بنا به اظهارات سيدعلي اسد مديركل راه و ترابري مازندران جاده سوادكوه مسدود است و محور كندوان نيز به علت ريزش بهمن شديد بسته است.
بجنورد: مديركل راه و ترابري خراسان شمالي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته گردنه امين الله محور بجنورد- جنگل گلستان صبح جمعه بازگشايي شد اما راههاي اين حوزه همچنان بسته است و رانندگان تا اطلاع ثانوي مي توانند تا «چمن بيد» سفر كنند.
ابوالفضل باقرنيا در ادامه افزود: به علت حفظ جان رانندگان و مسافران محور چمن بيد به شهرستان هاي گرمه و جاجرم نيز تا اطلاع ثانوي بسته است.
شاهرود: به گزارش ايرنا جاده آزادشهر- شاهرود و توسكستان- گرگان كه از پنجشنبه شب بر اثر بارش برف، بوران و كولاك بسته شده، همچنان از سه راهي پليس راه «ابر» در شاهرود بسته است.
سنندج: «محمد موالي» مدير اطلاعات راههاي كردستان نيز با اشاره به مسدود شدن راههاي ارتباطي 50 روستاي اين استان گفت: راههاي مسدود شده شامل تعدادي از روستاهاي ديواندره، 30درصد روستاهاي بيجار و پنج درصد روستاهاي مربوط به شهرستان هاي مريوان، كامياران و بانه است.
خسارت يك ميليارد ريالي برف
به تاسيسات برق پاوه
به گزارش ايرنا حسين خدرويسي فرماندار پاوه با بيان اينكه ارتفاع برف در سطح شهرستان به بيش از 40 سانتيمتر و در مواردي به بيش از يك متر نيز مي رسد، افزود: بارش برف علاوه بر قطع راههاي ارتباطي 35 روستا با مراكز شهري، بيش از يك ميليارد ريال به شبكه و تاسيسات برق اين شهرستان خسارت وارد كرده است.
رودهن: به گزارش خبرنگار كيهان در رودهن طي چند روز گذشته 30 سانتيمتر برف در ارتفاعات اين شهر باريد و سطح شهرهاي رودهن، دماوند، بومهن نيز سفيدپوش شد.
به علت سقوط چند بهمن بين پلور تا امامزاده هاشم در محور هراز اين محور مسدود شد.

 



آغاز فعاليت تيم واكنش سريع نيروهاي تخصصي بسيج جامعه پزشكي

مراسم افتتاحيه فعاليت تيم واكنش سريع نيروهاي تخصصي بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران (توسن) با حضور وزير بهداشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاريها دكتر اميرنجاني، سرپرست تيم واكنش سريع نيروهاي تخصصي بسيج جامعه پـزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين مراسم گفت: از 40 حادثه شناخته شده در جهان 31 حادثه در ايران رخ مي دهد كه علاوه بر حوادث طبيعي، حوادث ديگري مانند تروريسم هم ممكن است ايران را تهديد كند.
وي افزود: در وضعيت عادي نيازها و منابع هماهنگ هستند اما در وضعيت بحراني نيازها افزايش مي يابند اما ممكن است منابع افت كنند. در فازهاي مختلف بحران واكنش هاي متفاوتي بايد داده شود و پيش از وقوع بحران لازم است پيشگيري هاي لازم را انجام دهيم از سوي ديگر در حال حاضر نيز در مرحله پيش از بحران هستيم.
سرپرست توسن با اشاره به افتتاح فعاليت تيم واكنش سريع نيروهاي تخصصي بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران (توسن) اظهار كرد: ايده اوليه راه اندازي اين تيم از وزارت بهداشت آغاز شد. در دنيا هم تيم هاي مشابهي وجود دارند البته در ايران تجربه جنگ تحميلي باعث شد اين ايده گسترش پيدا كند. اين تيم 12نفره است البته اميدواريم در هر يك از دانشگاههاي علوم پزشكي يك تيم توسن تشكيل شود با اين حال ما آمادگي داريم در هر ساعت شبانه روز به هر نقطه اي از كشور اعزام شويم از سوي ديگر اميدواريم بتوانيم اين تيم را به صورت بين المللي آماده كنيم.
نجاتي همچنين با اشاره به بهره گيري از 6 رشته تخصصي ارتوپدي، بيهوشي، جراحي اعصاب، جراحي عمومي، جراحي عروق و طب اورژانس در تيم هاي واكنش سريع نيروهاي تخصصي (توسن) بيان داشت: از اهداف آينده راه اندازي تيم هاي امداد پزشكي ويژه حوادث غيرمترقبه در گروههاي 30 نفره براي تمام دانشگاهها، شهرها و شهرستان هاست.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم در آينده با تجهيز تيم هاي امدادي از نظر وسايل، تجهيزات و وسيله نقليه اختصاصي و همچنين راه اندازي اتاق هاي عمل و بيمارستان هاي صحرايي بتوانيم با حمايت وزارت بهداشت و نهادهايي همچون هلال احمر و مديريت بحران مانورهايي در زمينه همكاري هاي هرچه بيشتر در حوادث انجام دهيم.

 



همزمان با نهم ربيع الاول برگزار شد
ازدواج دانشجويي 600 زوج در دانشگاه شهيد بهشتي

600 زوج دانشجو پانزدهمين جشن ازدواج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي را برگزار كردند.
رضواني معاون دانشگاه شهيد بهشتي در اين مراسم كه در تالار ابوريحان مركز همايش هاي بين المللي اين دانشگاه برگزار شد خطاب به زوج هاي جوان آن ها را به منطقي كردن انتظارات از يكديگر دعوت كرد و گفت: در ذهن خود كاخ طلايي نسازيد كه تبديل به خاكستر شود، هيچ يك از ما جامع نيستيم بنابراين نبايد از طرف مقابل انتظار كامل و جامع بودن داشته باشيم.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين دهنوي با اشاره به زندگي اهل بيت گفت: براي رسيدن به يك زندگي موفق بايد اولياي الهي و اهل بيت را الگو قرار داد.
وي با بيان اينكه ارزش هاي اخلاقي با گذر زمان تغيير نمي كند، اظهار كرد: زوج ها بايد مانند اهل بيت به ارزش هاي اخلاقي پايبند باشند.
اين مراسم كه ويژه زوجين ثبت نام شده در سال هاي 89 و 90 بود به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه شهيد بهشتي همزمان با نهم ربيع الاول برگزار شد.

 



تا اطلاع ثانوي سفر زميني به سوريه ممنوع شد

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اقدامات گروهك هاي تروريستي عليه زائران ايراني اماكن متبركه در كشور سوريه از مسدود شدن مرزهاي زميني براي سفر به اين كشور خبر داد.
سردار محمود صادقي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اقدامات گروه هاي معاند و تروريست عليه زائران ايراني كه از طريق مرزهاي زميني به كشور سوريه عزيمت مي كنند از روز جمعه تا اطلاع ثانوي از خروج زائران به مقصد اين كشور از طريق مرزهاي زميني جلوگيري به عمل خواهد آمد.رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از زائران اماكن متبركه كشور سوريه خواست تا سفرهاي هوايي را جايگزين سفرهاي زميني كنند.

 



توفان شن به 3 شهر استان كرمان خسارت زد

توفان شن روز پنج شنبه شهرستان هاي ريگان، فهرج و رفسنجان را در استان كرمان درنورديد.
رئيس ستاد سوانح و حوادث پيش بيني نشده كرمان در اين باره به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: وزش توفان در شهرستان رفسنجان موجب قطع برق شده است.
«محسن صالحي» افزود: همچنين توفان شن به بخش هاي كشاورزي شهرستان هاي ريگان و فهرج خسارت زده كه پس از كاهش شدت توفان، كارشناسان خسارت وارده را برآورد مي كنند.
فرماندار ريگان نيز گفت: وزش شديد توفان موجب قطع برق اين شهرستان به مدت يك ساعت شد.
محمد پوررنگ با بيان اينكه سرعت توفان شن 80 كيلومتر در ساعت بود تصريح كرد: اين مسئله سبب كاهش ديد و كندي تردد خودروها در محور ريگان-چابهار شد.
فرماندار ريگان ادامه داد: توفان همچنين موجب شن گرفتگي 400 هكتار از مزارع گندم و جو و 300 هكتار از باغ ها و نخيلات شده و خساراتي را به كانال هاي انتقال آب وارد كرده است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار فهرج هم گفت: توفان شن راه ارتباطي 30 روستاي بخش نگين كوير و مركز اين شهرستان را با مشكل جدي براي عبور و مرور روبرو كرده لذا عبور و مرور در روستاهاي بخش نگين كوير به دشواري انجام مي شود.
علي ركن آبادي با بيان اينكه توفان شن سبب كاهش افق ديد مردم به كمتر از 50 متر شد تصريح كرد: اين توفان سبب ايجاد مشكلات تنفسي براي كودكان و افراد سالخورده در اين شهرستان شده است.
وي با تاكيد بر اينكه محور مواصلاتي فهرج-زاهدان همچنان مسدود است افزود: شعاع ديد در اين محور و حوالي ميل نادري تا شورگز كمتر از 10 متر رسيد.
مركز شهرستان فهرج در فاصله 260 كيلومتري شرق كرمان واقع است.در همين حال خبرگزاري مهر از كرمان گزارش داد توفان شن پنجشنبه گذشته در اين شهرستان سبب تخريب كامل مدارس چادري در مناطق عشايري اين شهرستان شد و اكنون 450 دانش آموز اين مدارس براي ادامه تحصيل با مشكل مواجه هستند.

 



رويدادهاي خارجي
164نفر قرباني يخبندان و سرماي اروپا

سرماي شديد و بارش سنگين برف در اروپا تاكنون 164قرباني گرفته و كشورهاي اوكراين تا ايتاليا با افت شديد دما مواجه شده اند.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، در بخش هايي از شرق اروپا برف سنگين موجب شده كه ارتباط تمام روستاها با شهرهاي بزرگتر قطع شود. در اوكراين نيز سرماي شديد هزاران نفر را در جستجوي سرپناه هاي گرمتر در ساختمان هاي مديريت بحران از خانه هاي خود آواره كرده و تاكنون 63 نفر در اين كشور جان خود را از دست داده اند.
به گفته رسانه هاي محلي بيشتر اين قربانيان در خيابان يخ زده اند و برخي ديگر نيز به علت سرمازدگي شديد به بيمارستان ها منتقل شده اند. گزارش ها حاكيست اوكراين تاكنون بيشترين ميزان تلفات را داشته است. در شهر«كي يف» حتي مواد غذايي هم كم شده چرا كه كاميون هاي حمل و نقل قادر به رساندن غذا و آذوقه به مردم نيستند.
همچنين در صربستان نيز مسير تردد 11هزار روستايي به شهرهاي بزرگ كاملاً مسدود شده و تاكنون 11 نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان هاي اورژانس و امداد رساني صربستان درباره شرايط بيماران و سالمندان ابراز نگراني كرده و هشدار داده اند كه بحران سرما و افت دما در مرزهاي جنوب غربي اين كشور جدي است و در برخي مناطق اين كشور تا ارتفاع 2 متري برف باريده است.
به گزارش بي بي سي، بارش برف از هفتم ژانويه يعني حدود 4 هفته قبل در صربستان شروع شده و از آن زمان تاكنون هنوز متوقف نشده است همچنين دماي هوا در برخي نقاط اروپا 30 درجه سانتي گراد زير صفر رسيده است.
بنابراين گزارش، در لهستان نيز دماي هوا به 32 درجه سانتيگراد زير صفر رسيده و تاكنون 29 نفر جان باخته اند و كارشناسان ايتاليايي مي گويند هفته اخير سردترين هفته در سال گذشته بوده است.
اما خبرها حاكي است در اين ميان سردترين درجه هوا در روسيه و قزاقستان بوده و به گفته مسئولان هواشناسي دماي هواي سيبري و كوه هاي اورال به 40 درجه سانتيگراد زير صفر رسيده است. مسئولان پايتخت قزاقستان نيز گزارش داده اند كه دماي هوا در اين شهر به 52 درجه سانتيگراد زير صفر مي رسد.
در روماني نيز شمار كلي قربانيان سرماي شديد به 22 نفر و در بلغارستان تعداد تلفات جاني به دست كم 10 نفر رسيده است.
پيش بيني ادامه افت دما و سردتر شدن هوا به ويژه در شرق اروپا نگراني مسئولان را دامن زده است.

 



سردار رحيمي خبر داد تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين

رئيس پليس راهور تهران بزرگ در نخستين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهر تهران گفت: محدوده زوج و فرد به دوربين مجهز مي شود.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي اظهار داشت: جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهر تهران پس چند سال برگزار گرديد و در اين جلسه به رياست شهردار تهران مقرر شد معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به قيد فوريت نسبت به تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين هاي مكانيزه و كنترلي اقدام كنند.
سردار رحيمي با اشاره به اينكه در اين جلسه حدود وظايف و اختيارات اعضاي شورا با استناد به مواد قانوني تعيين شد تصريح كرد: همچنين در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهر تهران موضوع احداث خط اتوبوس تندرو در بزرگراه رسالت از چهارراه دردشت تا پايانه بيهقي مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد كه در اين خصوص مطالعات بيشتري صورت گرفته و موضوع در جلسه آينده بررسي شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين جلسه كه با حضور نماينده وزارت كشور تشكيل شد مقرر شد كه جلسات شوراي عالي ترافيك شهر تهران به صورت ماهانه تشكيل شود.

 



براي افراد داراي سهميه سايت ثبت نام آرم طرح ترافيك باز شد

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: سايت ثبت نام آرم طرح ترافيك براي افراد داراي سهميه باز شد.
به گزارش فارس وحيد نوروزي افزود: افرادي كه داراي سهميه هستند مي توانند از امروز با مراجعه به سايت www.tehran.ir براي دريافت آرم ثبت نام كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: سايت تا پايان سال 90 باز خواهد بود.
وي در بخش ديگر سخنانش افزود: تلاش مي كنيم تا پايان سال آرم هاي سال 91 را توزيع كنيم.نوروزي بيان كرد: براي سال آينده 98 هزار و 200 فقره آرم سالانه و 10 هزار فقره آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي صادر مي شود.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: امسال در فرآيند صدور آرم طرح ترافيك پرداخت پول شهروندان به صورت الكترونيكي شده و فرآيند صدور چك را حذف كرديم.

 



سارق متواري را شناسايي كنيد

سرويس اجتماعي-
پليس آگاهي تهران بزرگ از شهروندان خواست تا با شناسايي سارق فراري و معرفي محل هاي تردد وي پليس را در دستگيري اين متهم كمك كنند.
در ساعت 11و30 دقيقه نيمه شب 13آذرماه سال جاري ماموران گشت كلانتري 134 شهرك قدس، در حين گشت زني در يكي از كوچه هاي بن بست شهرك در خيابان سرو، به سرنشين يك دستگاه پژو پارس مشكوك شدند كه راننده خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار از محل كرد.
همزمان با متواري شدن خودرو و در حالي كه ماموران قصد تعقيب خودرو پژوپارس و دستگيري راننده را داشتند، جواني قد بلند با حالتي مضطرب از يكي از خانه هاي ويلايي خارج و به محض خروج قصد فرار از محل را داشت كه با وجود اقدام به درگيري با ماموران دستگير شد.
همزمان با دستگيري اين فرد، ماموران با تحقيقات مقدماتي از محل دستگيري اطلاع پيدا كردند كه متهم به همراه ديگر همدست خود قصد سرقت از منزلي كه از آن خارج شده بود را داشتند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه2 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهم 37 ساله به اسم عباس به پليس آگاهي، وي بلافاصله به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت منزل مورد شناسايي قرار گرفت كه پيش از اين نيز بارها به اتهام سرقت از سوي پليس دستگير و روانه زندان شده بود.
متهم پس از شناسايي دقيق از سوي كارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود علاوه بر معرفي همدست خود به اسم غلامرضا كه يكي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت به حساب مي آيد، به كارآگاهان گفت: در حدود چهار سال پيش در داخل زندان با غلامرضا كه او نيز به اتهام سرقت دستگير شده بود، آشنا شدم؛ پس از گذشت مدتي از دوران زندان با يكديگر قرار گذاشتيم تا پس از آزادي از زندان، با تشكيل يك گروه دو نفره شروع به سرقت كنيم؛ در سال 89 من زودتر از غلامرضا از زندان آزاد شدم و او نيز پس از گذشت مدت زمان كوتاهي با گذاشتن وثيقه از زندان آزاد شد و همانگونه كه با يكديگر قرار گذاشته بوديم، مجددا سرقت هاي خود را آغاز كرديم.
متهم در ادامه اعترافات خود گفت: در طول اين مدت، با شناسايي خانه هاي ويلايي و بعضا آپارتمان هايي كه صاحبان آنها در محل حضور نداشتند، معمولا از ساعت 11شب به بعد شروع به سرقت كرده و پس از سرقت نيز اموال را به صورت مساوي بين خودمان تقسيم مي كرديم.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در توضيح اين خبر با اشاره به اعتياد هر دو متهم پرونده به مصرف مواد مخدر از نوع شيشه، گفت: با تحقيقات انجام شده از متهم دستگير شده و با تجميع پرونده هاي مشابه در زمينه سرقت منازل، تاكنون تعدادي از محل هاي سرقت در مناطق غرب، جنوب غرب و شمال غرب تهران مورد شناسايي قرار گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي مقام قضايي گفت: با شناسايي هويت دقيق متهم متواري، كارآگاهان با بهره گيري از اطلاعات موجود از سوابق متهم اقدام به شناسايي مخفيگاه وي در تهران كردند، اما در تحقيقات مشخص شد كه وي از اين محل متواري شده است كه بازپرس پرونده با هدف شناسايي و دستگيري متهم دستور انتشار بدون پوشش چهره وي را صادر كرده است؛ لذا از كليه شهروندان محترم كه موفق به شناسايي چهره متهم شده و اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد وي دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 63957774 در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



توفان قايق صيادي را در آب فرو برد

سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: بر اثر توفاني شدن دريا يك فروند قايق صيادي در خليج فارس غرق شد و دو سرنشين آن مفقود شدند.
عبدالعلي صيادي عصر پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: شب گذشته در پي اطلاع يافتن پايگاه امداد و نجات دريايي جمعيت هلال احمر گناوه از غرق شدن يك فروند شناور صيادي، گروه امداد و نجات اين پايگاه به محل حادثه اعزام شدند و يكي از سرنشينان قايق را نجات دادند.
وي اظهار داشت: با توجه به فاصله 20 مايلي محل وقوع حادثه و تاريكي هوا، دو سرنشين ديگر قايق پيدا نشدند.
صيادي اضافه كرد: تلاش هاي نيروهاي امدادي براي پيدا كردن مفقودان حادثه همچنان ادامه دارد.
شهرستان 88 هزار نفري گناوه در شمال استان بوشهر در ساحل خليج فارس قرار دارد.

 



واسعي: استفاده از فرهنگيان بازنشسته در پست هاي مختلف امكان پذير شد

مديركل حقوقي وزارت آموزش و پرورش از امكان استفاده از فرهنگيان بازنشسته در تمام پست هاي اين وزارتخانه و مدارس خبر داد و گفت: اين امكان از طريق ماده 95 قانون مديريت خدمات كشوري فراهم شده است.
فريدون واسعي در گفت وگو با مهر افزود: با استناد به «ماده 41 قانون الحاق مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات دولت» اين امكان فراهم شده است.
مديركل حقوقي وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نيز با رعايت تشريفات مي تواند از اين امكانات استفاده كند و فرهنگيان بازنشسته را به كار گيرد.وي درباره ميزان حقوق بازنشستگان به كار گرفته شده در مدارس و ادارات آموزش و پرورش گفت: اين افراد طبق قانون همچون افراد داراي مدرك كارشناسي با 30 سال سابقه خدمت حقوق خواهند گرفت.
به تازگي نيز مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران از امكان به كارگيري فرهنگيان بازنشسته براي تامين نيرو در پايه ششم ابتدايي به عنوان يك راه حل خبر داده بود.

 



جوابيه ثبت احوال به يك خبر

در پي انتشار خبري با عنوان «مردي كه از 69 سال پيش مرده است» در روزنامه كيهان، جوابيه اي از طرف دفتر روابط عمومي سازمان ثبت احوال كشور ارسال شده است كه متن جوابيه و نيز پاسخ خبرنگار كيهان در تبريز به اطلاع خوانندگان مي رسد.
مطابق بررسي هاي به عمل آمده، آقاي «غلامحسين سليمي لاهيجان» در تاريخ 03/12/1322 فوت شده و فوت ايشان توسط پدرشان در تاريخ 22/06/1323 به ثبت رسيده كه اسناد آن در ثبت احوال موجود است و در حين پالايش اسناد فوت به سند مواليد منتقل شده است. از اين رو به واسطه آثار حقوقي بايد به دادگاه محل اقامت مراجعه و نسبت به حذف آثار فوت اقدام كند.
ضمناً يادآور مي شود كه اسناد و وقايع ثبت شده در ثبت احوال بر مبناي مدارك و اسناد معتبر ارائه شده توسط اشخاص است.
كيهان: طبق اعلام آقاي «غلامحسين سليمي لاهيجان»، براي حل اين مسئله بارها به ثبت احوال و نيز دادگاه مراجعه كرده اما هنوز نظر نهايي دادگاه اعلام نشده است. موضوع مهم تر اين است كه اگر ايشان طبق اسناد ثبت احوال فوت كرده اند چگونه ثبت احوال براي وي شناسنامه صادر كرده و كارت ملي تحويل داده و در طول 69 سال زندگي، ايرادي به زنده بودن و قانوني بودن مدارك وي نگرفته است.
به نظر مي رسد قبل از اين كه سعي شود مشكل و اشتباه مستمر اداري را در قالب توصيه به مراجع به دادگاه استتار كنيم، بهتر است نگاه دوباره اي به عملكرد و سيستم نظارتي و كنترل امور و اسناد بيندازيم تا چنين مشكلاتي پس از 69 سال گريبانگير افراد و خانواده ها نشود.

 



در محور اردبيل- مشكين شهر نبستن زنجير چرخ 2 نفر را به كام مرگ فرستاد

در اثر برخورد يك دستگاه پرايد با يك دستگاه اتوبوس در محور اردبيل مشكين شهر هر دو سرنشين پرايد جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل اين سانحه رانندگي به دليل سرعت غيرمجاز در كيلومتر 10 محور اردبيل- مشكين شهر رخ داد.
به دنبال اين حادثه ماموران هلال احمر و اورژانس در محل حادثه حاضر شده و اجساد قربانيان را بعد از دو ساعت تلاش از ميان آهن پاره ها بيرون كشيدند.
كارشناسان پليس راه مشكين شهر علت اصلي اين تصادف را عدم بستن زنجير چرخ توسط سرنشينان خودرو پرايد در جاده لغزنده و برفي مشكين شهر- اردبيل اعلام كردند.

 



شادي پس از فوتبال مرگ شهروند گچساراني را رقم زد

شادي پنج شنبه طرفداران تيم پرسپوليس در شهر گچساران از توابع استان كهگيلويه و بويراحمد، به مرگ يك دختر جوان منجر شد.
به گزارش ايرنا، پس از پيروزي تيم پرسپوليس در روز پنج شنبه و راه افتادن خودروها و مردم به خيابان ها، راننده اي با دو خانم تصادف كرد كه منجر به مرگ يكي و زخمي شدن يكي ديگر از آنها شد.با پايان مسابقه فوتبال دو تيم پرسپوليس و استقلال تهران در پنج شنبه شب و برد سه بر دوي تيم پرسپوليس، هواداران اين تيم در سراسر استان كهگيلويه و بويراحمد و از جمله شهرستان گچساران در خيابان ها به شادي پرداختند.

 



توصيه پليس نيويورك براي افزايش نظارت بر شيعيان

شبكه الجزيره روز جمعه با اشاره به يك سندسري اعلام كرد پليس نيويورك توصيه كرده است شيعيان و مساجد آنان در اين شهر بيشتر زير نظر قرار گيرند.
به گزارش ايرنا، براساس اين سند كه يك خبرگزاري غربي آن را منتشر كرد، پليس نيويورك پيشنهاد كرده است نظارت بر شيعيان و مساجد آنان در اين شهر افزايش يابد.الجزيره گفت: مفاد اين سند مغاير قانون پليس نيويورك است زيرا براساس اين قانون، پليس نيويورك حق انجام تحقيقات يا اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي بر مسائل ديني را ندارد.

 



سالمندترين زن كوبايي

سالمندترين زن كوبايي تولد 127 سالگي اش را جشن گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، «خوانا بوتيستادلاكاندلاريا رودريگز» كه در استاني در جنوب هاوانا زندگي مي كند پنجشنبه گذشته 127 ساله شد.
اين زن سالخورده كوبايي جشن تولد خود را در ميان خانواده اش جشن گرفت و كيك تولدش را همراه با آنها خورد.
او گفت: هفت برادرم در گذشته اند اما من مثل درختي سخت و محكم همچنان ايستاده ام.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14