(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 اسفند 1390- شماره 20150

تاخير تا 3 ساعت طبيعي است!
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان: وضعيت كنوني مساجد استان كرمانشاه مطلوب نيست
ايران در كيهان
تغيير نام انقلابي يك مدرسه در همدان
برپايي نمايشگاه كتاب اقليم كردستان عراق در سنندج
تجليل از عضو شوراي اسلامي شهر بابل
اطلس مشاغل بومي گنبدكاووس رونمايي شد
مدرسه علميه كاشان به بهره برداري رسيد
اجراي طرح هبه در چهارمحال و بختياري آغاز شد
رئيس كل دادگستري استان يزد: يزد تاكنون كمترين تخلفات انتخاباتي را داشته است
ورودي هاي شهر رشت ساماندهي مي شود
شركت كاركنان دانشگاه آزاد شاهرود در مسابقات قرآني
ضرورت توجه به بناهاي فرسوده در شوشتر
تأييد صلاحيت 70 درصدي نامزدهاي نمايندگي در استان مازندران



تاخير تا 3 ساعت طبيعي است!

استفاده درست از وقت و بهره وري مطلوب از زمان موضوعي است كه علاوه بر اينكه از سوي دين مبين اسلام و بزرگان و علماي دين مورد توجه و تاكيد قرار گرفته است، امروزه در حوزه ملي و بين المللي نيز يك مؤلفه مهم و تأثيرگذار به شمار مي رود.
چنان كه مديريت درست زمان از سوي افراد جامعه يك هنر ارزشمند و فاخر در تبيين توانائي هاي يك جامعه محسوب مي شود. در اين بين متأسفانه بي توجهي به گذر زمان و عدم استفاده مطلوب از وقت به عنوان موضوعي ارزشمندتر از طلا نه از سوي اشخاص در زندگي فردي و نه از سوي مديران بخش هاي مختلف در سطح جامعه مورد توجه قرار نمي گيرد.
به عنوان نمونه در سفري كه از جنوب (اهواز) به تهران داشتم، از قطار اهواز- تهران كه ساعت حركت آن 25:17 عصر پنج شنبه بود استفاده كردم كه مي بايست رأس ساعت 9 صبح به تهران مي رسيد. بماند كه سردي واگن ها و كثيف بودن سرويس هاي بهداشتي در قطارهاي اين مسير در كنار ساير مشكلات موجود خود جاي رسيدگي ويژه دارد.
خلاصه آنكه اين سفر نيز با يك تاخير 5/3 ساعته همراه شد. يعني به جاي ساعت 9 صبح، ساعت 5/12 ظهر به تهران رسيدم.
نكته جالب در اين ميان واكنش مسئولان به تأخير ايجاد شده است، وقتي طبق آنچه در پشت بليط ها درج شده است از مسئولان و مديران راه آهن تقاضاي خسارت مي كني با اين پاسخ مواجه مي شوي كه تا 3 ساعت تاخير طبيعي است و اگر به 5 ساعت بر سر نيم بها و چنانچه تاخير به 7 ساعت برسد همه خسارت داده مي شود و البته كه اين ارقام در پشت بليط قيد نشده است.
در هر صورت ما خسارت را نگرفتيم، ولي سؤال اينجاست كه اگر فردي در جلسه اي مهم قصد شركت يا سخنراني داشت، تكليفش چه مي شد؟ يا چنانچه بيماري در ساعت 10 صبح نوبت پزشك داشت چه كسي پاسخگوي اين تأخير و مشكلات آن بود؟ و ده ها سؤال يا فرضيه كه ممكن است براي هر هموطن به وجود آيد.
و اما نه تنها مديران و مسئولان در پرداخت خسارت مادي پيشقدم نشدند، بلكه دريغ از يك معذرت خواهي خشك و خالي.
بابل
خبرنگار كيهان

 



مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان: وضعيت كنوني مساجد استان كرمانشاه مطلوب نيست

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
وضعيت كنوني مساجد استان كرمانشاه مطلوب نيست و ما نتوانستيم از مساجد با كاركردهايي كه اسلام براي آن ديده استفاده كنيم.
اين مطلب را مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت و گفت: در حال حاضر 100 مسجد شهري و 120 مسجد روستايي در سطح استان وجود دارد و با توجه به اينكه در جامعه ما مساجد يك متولي خاص ندارند كه پاسخگوي مسائل و مشكلاتشان باشد به همين دليل مساجد آنچنان كه مورد نظر اسلامي و فقه شيعه است نقش آفرين نيستند.
حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل قبادي افزود: در سياستگزاري كه در خصوص اداره مساجد حاكم است متولي اعتبارات عمراني مساجد و برنامه هاي فرهنگي برعهده دو نهاد جداگانه است بر همين اساس هر چقدر برنامه ريزي مناسب داشته باشيم، نمي توانيم مشكلات سخت افزاري مساجد را حل كنيم. قبادي تصريح كرد: در صورت محول كردن امورات عمراني و فرهنگي مساجد به يك نهاد وضعيت اداره مساجد مطلوب خواهد شد.

 



ايران در كيهان

بودجه محروميت زدايي
اصفهان- خبرنگار كيهان: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه در بودجه سال آينده 10ميليارد تومان اعتبار محروميت زدايي پيش بيني شده است. گفت: 40درصد از بودجه مناطق برخوردار براي هزينه هاي عمومي شهر همچون كمك به اتوبوسراني، مكانيزه كردن، شهرداري الكترونيكي، باغ رضوان و فضاي سبز در نظر گرفته شده است.
«سيدكريم داودي» با تاكيد بر عدالت اجتماعي در مناطق چهارده گانه شهري افزود: در جهت رسيدن به عدالت محوري در مناطق چهارده گانه شهر هر ساله مبالغي از درآمد مناطق برخوردار صرف اجراي پروژه هاي عمراني و خدماتي در مناطق محروم مي شود.
رفع تصرف اراضي ملي
جاسك- خبرنگار كيهان: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان جاسك گفت: طي يك ماه پنج هكتار و 3200مترمربع از اراضي ملي در اين شهرستان رفع تصرف شده است. خوشرويي افزود: در اين زمينه دستگاه قضايي و نيروي انتظامي همكاري خوبي با ما داشتند.
كمبود علوفه
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت با توجه به اينكه هزينه هاي دامپروري دو برابر شده دامداران ناچارند دام را ذبح كرده و به بازار مصرف عرضه كنند.
كيخسرو چنگلوايي افزود: حدود 98درصد دامپروري هاي استان به صورت سنتي فعاليت دارند و وابستگي بالايي به مراتع و محصول جو دارند، با توجه به از بين رفتن مراتع و با در نظر گرفتن اين موضوع كه 70درصد هزينه هاي دامپروري مربوط به هزينه علوفه است. وي افزود: براي حفظ سرمايه هاي ژنتيكي دام استان و جلوگيري از كشتار بي رويه دام لازم است در اسرع وقت تمهيداتي انديشيده شود.
كاهش مصرف برق
شيراز- خبرنگار كيهان: معاون اجرايي و خدمات شهري شهرداري شيراز گفت: اين شهرداري با مديريت صحيح در مصرف انرژي امسال حدود 31درصد در مصرف برق صرفه جويي داشته است.
«رمضان اميني» اظهار داشت: شهرداري شيراز با اعمال مديريت صحيح مصرف بر منابع انرژي به ويژه برق در هفت ماه نخست امسال دوميليون و 261هزار و 886كيلو وات ساعت برق در شهرداري صرفه جويي كرد. وي افزود: اين رقم در مدت مشابه سال قبل 7ميليون و 383هزار و 151كيلو وات بوده كه با اصلاح الگوي مصرف و استفاده از شيوه هاي نوين و مديريت صحيح درماني جاري به 5ميليون و 121هزار و 265كيلو وات ساعت كاهش يافته است.
برگزاري يادواره شهدا
نيشابور- خبرنگار كيهان: يادواره 21شهيد روستاي صومعه از توابع بخش مركزي شهرستان نيشابور با حضور خانواده معظم شهدا، جمعي از مسئولان و مردم شهرستان در مسجد جامع اين روستا برگزار شد.
تلاوت قرآن، مداحي، اجراي نماهنگ، شعر و خاطره گويي از برنامه هاي اين يادواره يك روزه در نيشابور بود.
پرداخت هزينه آموزش
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد گفت: در راستاي اجراي عدالت آموزشي با توسعه گستره و تنوع آموزش هاي فني و حرفه اي، همه اقشار جامعه مي توانند از آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شوند.
حبيب الله كارگر اظهار داشت: هزينه هاي آموزشي افرادي كه توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند از طريق خريد خدمات آموزشي و يا عقد قرارداد با موسسات كارآموزي به صورت 100 درصد پرداخت مي شود.
وي با اشاره به اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي در ارتقاء فرهنگ كار افزود: فرهنگ كار در مناطق محروم ضعيف است و آموزش هاي فني و حرفه اي به دليل اينكه خاستگاه آنها بازار كار است، افراد را به لحاظ عملي با كار آشنا مي كند.
برگزاري همايش قرآني
خوراسگان- خبرنگار كيهان: همايش تجليل از معلمان و دانش آموزان حافظ قرآن در مهديه اصفهان برگزار شد. در اين همايش يكي استان اصفهان درباره اهميت نشر آموزه هاي قرآني با استناد به آيات و روايات سخنراني كرد. در پايان اين مراسم گروه سرود به اجراي تواشيح پرداختند.
اقامه نماز شكر
ايوان غرب- خبرنگار كيهان:بارندگي هاي به موقع در شهرستان ايوان غرب باعث خوشحالي مردم بويژه كشاورزان و دامداران اين شهرستان شد. به همين مناسبت مردم مومن و متدين ايوان غرب پس از اقامه نماز جمعه، نماز شكر بجاي آوردند و به درگاه خداوند دعا كردند.
اجراي 43پروژه عمراني
گرگان- خبرنگار كيهان: با افتتاح متمركز پروژه هاي عمراني- توليدي شهرستان آق قلا براي 343 نفر اشتغالزايي شد.
فرماندار شهرستان آق قلا گفت: 43پروژه عمراني- خدماتي با اعتبار 232 ميليارد و 784 ميليون ريال از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري، ملي، استاني و بخش خصوصي مورد بهره برداري قرار گرفته است.
حاجي گلدي كر افزود: 19پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 97ميليارد و 418 ميليون ريال و 23طرح توليد و اشتغالزايي نيز با اعتباري بالغ بر 126ميليارد و 966 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
واگذاري واحد مسكوني
اروميه- خبرنگار كيهان: مديركل بهزيستي آذربايجان غربي گفت: تا پايان سال جاري 265واحد مسكوني در قالب بسيج سازندگي، خيرين خودمالكي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و مسكن مهر تحويل مددجويان مي شود.
وي با اشاره به اينكه مسكن به عنوان يكي از اولويت هاي اين اداره كل در سال جهاد اقتصادي مطرح مي باشد، افزود: براساس تفاهم نامه سه جانبه با مسكن و شهرسازي و بانك مسكن استان، مجوز واگذاري زمين به 3هزار نفر از سوي مسكن و شهرسازي با بهزيستي آذربايجان غربي قطعي شده و در مراحل عقد تفاهم نامه و مكاتبات اداري قرار دارد.
مديركل بهزيستي آذربايجان غربي خاطر نشان كرد: براساس توافقات به عمل آمده با مسكن و شهرسازي، اين نهاد نسبت به واگذاري 500 واحد مسكن مهر به مددجويان تا پايان سال 92 قول مساعد داده است.
خودكفايي خانواده ها
رشتخوار- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني چناران دراين مراسم گفت: از ابتداي شروع طرح هاي خوداشتغالي تاكنون 1140 طرح در شهرستان اجرا شده كه از اين تعداد طرح 475 خانواده تحت پوشش اين نهاد خودكفا شده اند و بقيه طرح ها نيز فعال است.
محمدعلي كوثري افزود: امسال به منظور ايجاد اشتغال و خودكفايي مددجويان بيش از 11ميليارد ريال در قالب طرح هاي اشتغال زايي حرف مختلف توليدي- خدماتي- صنفي- صنعتي و كشاورزي و دامپروري به صورت وام قرض الحسنه براي اجراي 136طرح پرداخت شده است.

 



تغيير نام انقلابي يك مدرسه در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
نام هنرستان «انقلاب» در شهر همدان تعويض شده و تابلويي با اسم جديد جايگزين تابلوي قبلي شده است.
به گفته رئيس ناحيه 2 آموزش و پرورش شهرستان همدان، اين تغيير نام بنا به درخواست خانواده مرحوم «بوربور»، از خيران شهر كه در احداث هنرستان مذكور مشاركت داشته، صورت گرفته و قرار بوده كه با احداث مدرسه ديگري، نام انقلاب بر سر در آن نصب شود.
جالب آنكه نام پايگاه مقاومت بسيج اين هنرستان همچنان «انقلاب» است و اسم درج شده بر تابلوي سردر اين آموزشگاه به «بوربور» تغيير يافته است.

 



برپايي نمايشگاه كتاب اقليم كردستان عراق در سنندج

سنندج- خبرنگار كيهان:
در اين نمايشگاه بيش از 25 هزار جلد كتاب در قالب يك هزار و 500 عنوان و با 30 درصد تخفيف به علاقه مندان عرضه مي شود.
در مراسم آغاز به كار اين نمايشگاه كه مسئولان فرهنگي اقليم كردستان عراق و استان كردستان حضور داشتند مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: برگزاري اين نمايشگاه در راستاي تفاهم نامه هاي فرهنگي است كه با مسئولان وزارت فرهنگ حكومت اقليم كردستان عراق انجام گرفته است.
قباد ميمنت آبادي افزود: اين نمايشگاه با توجه به مشتركات فرهنگي زيادي كه بين اقليم كردستان عراق و استان كردستان دارد كمك شاياني به گسترش مراودات فرهنگي خواهد كرد.
وي افزود: با توجه به فعاليت اقليم كردستان در زمينه چاپ و انتشار كتاب هاي فرهنگي و ادبي كردي اين نمايشگاه در راستاي توجه بيشتر به فرهنگ كردستان و بهره مندي علاقه مندان فرهنگ و ادب از اين آثار است.
ميمنت آبادي گفت: در آينده نيز نمايشگاه فرهنگي جمهوري اسلامي در اقليم كردستان عراق برگزار خواده شد.
مسئول ارتباطات وزارت فرهنگ و جوانان اقليم كردستان نيز گفت: در اين نمايشگاه 11 مركز انتشاراتي تازه ترين كتاب هاي خود را ارائه كرده اند.
نامق اورامي اضافه كرد: بيش از 98 درصد از كتابهاي اين نمايشگاه به زبان كردي است كه در حوزه هاي تاريخي، كودك و نوجوان، داستاني، شعر، اجتماعي، فرهنگ و هنر عرضه مي شود. وي گفت: در اين نمايشگاه، كتاب هايي نيز به زبان فارسي و با موضوعات تاريخي و زبان كردي ارائه مي شود. اورامي افزود: در حاشيه اين نمايشگاه آثار تصويري مكانهاي ديدني و فرهنگي كردستان عراق در دسترس علاقه مندان قرار مي گيرد.
گفتني است اين نمايشگاه تا 29 بهمن ماه در محل مجتمع فرهنگي هنري فجرسنندج داير است.

 



تجليل از عضو شوراي اسلامي شهر بابل

بابل-خبرنگار كيهان:
در آيين پنجمين همايش بزرگ تجليل از مشاهير و فرزانگان مازندران از مهندس طيبي عضو شوراي شهر بابل تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم علاوه بر سرلشكر خلبان خلعتبري از رامسر، سرلشكر مسعود منفرد از آمل، داوود رشيدي از بابل، پروفسور مرحوم مير بهادر قلي آريا از چالوس و، از حسن طيبي عضو شوراي عضو شوراي اسلامي شهر بابل نيز تقدير شد.
استاندار مازندران در اين مراسم گفت: بنياد مشاهير و مفاخر مازندران بايد بيش از گذشته در راستاي معرفي چهره هاي باارزش استان به نسل جوان و آينده جامعه تلاش كند.
در ادامه اين مراسم رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران هم در اين مراسم با بيان اينكه متاسفانه زبان انتقال و تجربه در انتقال و معرفي مشاهير و مفاخر به نسل جوان جامعه به روز نيست، بر ارتباط بيشتر و استفاده از ابزارهاي جديد در راستاي معرفي بهتر و تاثيرگذارتر مشاهير به آنان تاكيد كرد.

 



اطلس مشاغل بومي گنبدكاووس رونمايي شد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
اطلس مشاغل بومي گنبدكاووس با معرفي 20 شغل بومي ومحلي اين شهرستان توسط كارشناسي مشاوره تربيتي آموزش و پرورش رونمايي شد.
كارشناس مشاوره تربيتي آموزش و پرورش گنبدكاووس دراين باره گفت: در اين اطلس كه با همكاري اداراتي چون جهادكشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فني و حرفه اي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين شهرستان آماده شده، تعداد 20 شغل بومي همراه با اطلاعات جامع هر شغل و بازاركار آن معرفي شده است.
فاطمه آقابزرگ درحاشيه نمايشگاه معرفي هفته مشاغل افزود: دراين اطلس كه براي نخستين بار درسطح استان گلستان آماده شده مشاغلي چون «قالي بافي تركمن، پرورش اسب، ساخت آلاچيق، دوخت چادرشب تركمن، پرورش دام، دوخت لباس محلي تركمن، ساخت دوتار و كمانچه تركمن، سوزن دوزي محلي و تركمني، مرغداري، نمدمالي، پرورش گياهان گلخانه اي، ساخت زيورآلات تركمن، ساخت تنور سنتي، ريشه بافي چارقدر تركمن و پلاس بافي» معرفي شده است.
وي گفت: براي معرفي هر شغل كه توسط كارشناس آن شغل صورت گرفته است، عناويني چون «ماهيت شغل، محيط كار، مدارك تحصيلي و آموزش هاي لازم، حقوق و مزاياي شغل و نيز توانايي ها و مهارت هاي لازم براي آن شغل» توضيح داده شده است.
اين كارشناس افزود: قرار است اطلس مشاغل بومي گنبدكاووس در نمايشگاه معرفي هفته مشاغل كه طي ارديبهشت سال91 و به صورت متمركز در مركز استان گلستان برگزارخواهدشد، درمعرض بازديد قرار گيرد.

 



مدرسه علميه كاشان به بهره برداري رسيد

كاشان-خبرنگار كيهان:
مدرسه علميه فاطميه ويژه خواهران كاشان طي مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان افتتاح شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي، مدير مدرسه علميه خواهران فاطميه كاشان در اين مراسم حوزه هاي علميه را يك ضرورت براي بانوان خواند و اذعان داشت: با توجه به گسترش افكار التقاطي مانند بهائيت و وهابيت و نيز ساير عقايد منحرف كننده، تقويت بنيان هاي فكري و اعتقادي خواهران، لازم و ضروري به نظر مي رسد.
حجت الاسلام غلامرضا گلستانه عضو هيئت امناي مدرسه علميه خواهران فاطميه كاشان هم دراين مراسم با اشاره به وجود مشكلاتي در تأسيس حوزه علميه خواهران در كاشان پذيرش 28 نفر از خواهران درسال تحصيلي جاري را يادآور شد و گفت: از اين تعداد 6نفر حافظ كل قرآن و داراي مدارك كارشناسي بوده و بقيه نيز داراي مدرك حداقلي ديپلم هستند.
وي از 15بهمن ماه به عنوان آغاز ثبت نام اين مركز تا 28اسفندماه خبر داد.

 



اجراي طرح هبه در چهارمحال و بختياري آغاز شد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني استان چهارمحال و بختياري از آغاز طرح هبه در آستانه سال نو در اين استان خبر داد.
سليمي افزود: اين طرح به منظور كمك به خانواده هاي نيازمند و تامين وسايل مورد نياز آنها از سال 88 آغاز شده است.
وي ادامه داد: در اين طرح مسئولان اين نهاد اقلام نو و اجناس مازاد و اهدايي مردم خير و نيكوكار را جمع آوري و پس از تعمير و نوسازي به خانواده هاي نيازمند تحويل مي دهند.
همچنين عزت الله رئيسي مطلق رئيس كميته امداد امام خميني بخش ميانكوه از توابع استان چهارمحال و بختياري گفت: 20دستگاه يخچال و 80 تخته فرش براي جهيزيه نوعروسان تحت پوشش كميته امداد، به خانواده هاي نيازمند اهدا شد.

 



رئيس كل دادگستري استان يزد: يزد تاكنون كمترين تخلفات انتخاباتي را داشته است

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون انتخابات متعددي دراستان يزد برگزار شده و اين استان كمترين تخلفات انتخاباتي در سطح كشور را در همه دوره ها داشته است.
غلامحسين حيدري با اشاره به اينكه تمام انتخابات هاي برگزاري شده طي 33 سال گذشته كشور موجب سرافرازي نظام و مردم بوده است، اظهار داشت: اميدواريم در انتخابات پيش رو مردم ايران با شركت گسترده و حداكثري در انتخابات، وفاداري خود را به نظام مقدس اسلامي به اثبات برسانند.
وي بر لزوم پيشگيري از جرائم انتخاباتي تاكيد كرد و افزود: پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي بايد به طورجدي از سوي دستگاه قضايي و هيئت هاي نظارت و اجرايي انتخابات استان مدنظر قرارگيرد.
رئيس ستاد دادگستري استان همچنين با اشاره به اختصاص شعب ويژه اي در دادسرا و محاكم بدوي و تجديد نظر استان يزد براي رسيدگي به جرائم انتخاباتي بيان داشت: اگر تخلفي در زمينه انتخابات صورت گيرد،دستگاه قضايي آمادگي دارد تا قاطعانه و در كوتاه ترين زمان ممكن با متخلفان برخورد كند.
حيدري يكي از تخلفات صورت گرفته در زمان انتخابات را استفاده تعداد معدودي از كارمندان دولت از اموال دولتي به منظور تبليغ براي نامزد انتخاباتي خاص بيان كرد و اظهار داشت: در صورتي كه چنين مواردي گزارش شود دستگاه قضايي با متخلفان بر مبناي قانون برخورد خواهد كرد.

 



ورودي هاي شهر رشت ساماندهي مي شود

رشت-خبرنگاركيهان:
مطالعات طرح ساماندهي وروديهاي كلانشهر رشت به اتمام رسيد.
رئيس كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي شهر رشت با بيان اين مطلب اظهارداشت: مطالعات ساماندهي 4ورودي شهر رشت توسط دو تن ازاستادان دانشگاه گيلان انجام شده است.
عاقل منش افزود: دراين مطالعات وضعيت سازه ها و ساختمان هاي ورودي شهر، انتظارات شهروندان، مشكلات پيش رو، چگونگي شناساندن شهر رشت، فرهيختگان و فرهنگ مركز استان گيلان به مسافران در وروديهاي شهر بررسي شده است. وي گفت: اين مطالعات مي تواند در برنامه آتي معاونت عمراني قرارگيرد اما انجام اين كار نيازمند اخذ مجوز از مركز پژوهش شورا است. عاقل منش همچنين از برگزاري پنجمين مراسم نكوداشت خيرين استان خبرداد و گفت: سازمان بهزيستي استان طبق روال سالهاي قبل، همايش پاسداشت حسين استقامتي نيكوكار شهرستان رشت را برگزار خواهد كرد.
وي افزود: ساخت فيلم و مستندهايي از زندگي و تلاش نيكوكاراني كه خدمات ارزنده اي در زمان حيات خود داشته اند علاوه بر تجليل از اين عزيزان، از برنامه هاي اين شورا است.

 



شركت كاركنان دانشگاه آزاد شاهرود در مسابقات قرآني

شاهرود- خبرنگاركيهان:
كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود در مسابقات سراسري قرآن شركت كردند.
مسابقات كتبي سراسري قرآن و عترت ويژه كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد دانشگاهي شاهرود برگزار شد.
مسئول كانون قرآن و عترت خواهران اين دانشگاه گفت: 73 نفر از كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود در اين مسابقات شركت كرده و به رقابت پرداختند.
مرضيه فاتح افزود: آزمون اين مسابقات در 3 رشته نماز، زندگينامه پيامبر(ص) و احكام و در 2 حوزه امتحاني برگزار شد.
وي اظهار داشت: منتخبان اين آزمون براي حضور در مرحله نهايي در مسابقات منطقه اي شركت خواهند كرد.

 



ضرورت توجه به بناهاي فرسوده در شوشتر

در بافت قديمي شهر شوشتر بناهاي فرسوده فراواني وجود دارد كه به لحاظ نداشتن استحكام كافي و خطرساز بودن براي سلامت شهروندان نوعي تهديد محسوب مي شود. از آنجا كه نوسازي بناهاي فرسوده به عنوان يكي از سياست هاي برجسته و مورد تاكيد و تاييد مديران شهري و وزارت كشور و وزارت مسكن و شهرسازي محسوب مي شود، انتظار مي رود مديران شهري با تخريب اين بناها و احداث بناهاي جديد ضمن جلوگيري از حوادث مرگ آفرين و غيرقابل جبران چهره اي جديد و متفاوت به شهر گردش پذير شوشتر بدهند.
در اين ميان وظيفه شوراي شهر و شهرداري شوشتر بسيار سنگين و موثر است و هر نوع اهمال و سهل انگاري در اين زمينه پاسخ گويي اين مسئولان را مي طلبد.
شوشتر - خبرنگار كيهان

 



تأييد صلاحيت 70 درصدي نامزدهاي نمايندگي در استان مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد انتخابات مازندران از تاييد صلاحيت 70 درصدي داوطلبان نمايندگي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان خبر داد.
هادي ابراهيمي، در مراسم افتتاح اتاق خبرنگاران نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه در استانداري مازندران برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها فضاي بسيار خوبي را در راستاي حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي ايجاد مي كنند.
وي افزود: طراحي و راه اندازي اتاق خبرنگاران نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي كار ابتكاري توسط كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات مازندران بوده كه اميدواريم زمينه و شرايط براي اطلاع رساني هرچه بهتر و بيشتر فراهم شود.
رئيس ستاد انتخابات مازندران با بيان اينكه كارنامه جمهوري اسلامي در 33 سال اخير نشان داد كه هيچ دولتي به غير از جمهوري اسلامي ايران متكي به راي و اراده مردم نبوده گفت: جاي هيچ گونه نگراني در سلامت برگزاري انتخابات وجود ندارد و در اين زمينه در دنيا سرآمد هستيم.
معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران اظهار داشت: ميانگين شركت كنندگان دنياي غرب در انتخابات 36 تا 40 درصد است در حالي كه جمهوري اسلامي ايران با مشاركت 98 درصدي در زمان پيروزي انقلاب اسلامي و حضور 85 درصدي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ركورددار دنيا محسوب مي شود.
وي ادامه داد: مردم مازندران با مشاركت 86 درصدي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري نقش بسيار مؤثر و مهمي را در كشور ايفا كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14