(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 اسفند 1390- شماره 20150

اخوان المسلمين اردن هرگونه تماس با مقامات آمريكايي را شايعه خواند
محمود عباس و خالد مشعل امروز در قاهره ديدار مي كنند
درخواست كمك شيخ خضر عدنان از احمدي نژاد و سيدحسن نصرالله براي آزادي اسيران فلسطيني
درگيري خياباني مردم با پليس در شهرهاي اسپانيا و يونان
كوچك ترين شهر دنيا!
الغنوشي: در انتخابات رياست جمهوري كانديدا نمي شوم
شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر آل خليفه» در مراسم تشييع جنازه شهيد بحريني
گسترش اعتراض ها در عربستان دربار آل سعود را به وحشت انداخت
اعتراض معترضان وال استريت به وضعيت اسفبار زندان ها در كاليفرنيا
هلاكت 4 افسر پنتاگون بر اثر سقوط هواپيماي جاسوسي در جيبوتي
افغان ها در اعتراض به هتك حرمت قرآن پايگاه آمريكا را به آتش كشيدند
مردم ليبي پس از 40 سال در انتخابات شوراها شركت كردند



اخوان المسلمين اردن هرگونه تماس با مقامات آمريكايي را شايعه خواند

اخوان المسلمين اردن، شايعات برقراري تماس هاي سياسي با دولتمردان آمريكايي را رد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري «الجزيره»، «همام سعيد» ناظر كلي اخوان المسلمين طي سخناني با رد شايعات منتشر شده در مورد تماس هاي سياسي با آمريكايي ها اظهار داشت: برخي از رهبران اخوان المسلمين بنا به درخواست نمايندگان اتحاديه اروپا با تعداد زيادي از نمايندگان اين اتحاديه تماس هايي داشته اند، اما هيچ يك از مقام هاي گروه تاكنون با دولتمردان آمريكايي ديداري نداشته اند.
ناظر كل اخوان المسلمين تاكيد كرد: ما هيچ تماسي با مقامات آمريكايي نداشته ايم و مواضع ما درباره تماس با دولت و كنگره آمريكا، همچنان براساس مصوبه سال 2003 اخوان المسلمين است.

 



محمود عباس و خالد مشعل امروز در قاهره ديدار مي كنند

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با رئيس دفتر سياسي حماس امروز در قاهره ديدار و درباره آخرين تحولات فلسطين، به ويژه توافقنامه دوحه مذاكره مي كنند.
منابع فلسطيني اعلام كردند كه محمود عباس با خالد مشعل امروز در قاهره ديدار و درباره توافقنامه دوحه، دولت و انتخابات آينده فلسطين بحث و مذاكره خواهند كرد. براساس توافقنامه دوحه كه به امضاي خالد مشعل و محمود عباس رسيده است قرار است محمود عباس نخست وزير دولت انتقالي فلسطين شود و ماموريت اين دولت نيز برگزاري انتخابات رياستي و پارلماني فلسطين و بازسازي غزه خواهد بود.
در همين رابطه قرار است اعضاي دفتر سياسي حماس امروز نشستي در قاهره برگزار كنند. در اين نشست توافقنامه دوحه، آشتي ملي فلسطين و انتخابات عمومي فلسطين بررسي خواهد شد.

 



درخواست كمك شيخ خضر عدنان از احمدي نژاد و سيدحسن نصرالله براي آزادي اسيران فلسطيني

سرويس خارجي-
شيخ خضر عدنان از رهبران فلسطيني كه در زندان رژيم صهيونيستي به سر مي برد و بيش از 66 روز است كه در حال اعتصاب غذابه سر مي برد از رئيس جمهور ايران و دبيركل حزب الله لبنان خواست به ياري زندانيان فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي بشتابند.
«رنده جهاد» همسر شيخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين كه به تازگي با همسرش ملاقات كرده است اظهار داشت، عدنان از رهبران مقاومت فلسطين و رهبران عربي حامي فلسطين سيدحسن نصرالله، محمود احمدي نژاد و تمام كساني كه به دنبال انقلاب هاي عربي و اراده ملت ها روي كار آمده اند خواست تا از اسيران فلسطيني كه مدت هاست در زندان هاي رژيم صهيونيستي با انواع سختي ها، مشكلات و شكنجه ها روبه رو هستند حمايت كنند تا موجبات آزادي آنان را فراهم آورند.
وي افزود، شيخ خضر عدنان با اينكه در وضعيت جسماني بسيار بدي به سر مي برد اظهار داشته كه همچنان به اعتصاب غذاي خود ادامه مي دهد و آنچه كه براي او اهميت دارد اسيران فلسطيني و ملت فلسطين است نه شخص او.
اين در حالي است كه جهاد اسلامي فلسطين براي تشكيل زنجيره انساني در شهر غزه به منظور اعلام همبستگي و حمايت از نبرد و كرامت و اراده شيخ خضر عدنان كه از 66 روز پيش براي مقابله با سياست هاي سركوبگرانه رژيم صهيونيستي آغاز كرده است فراخوان داد.
اكثر شهرهاي اراضي اشغالي با عدنان اعلام همبستگي كرده و تاكنون تظاهرات و راهپيمايي هاي گسترده اي به حمايت از وي برگزار شده است.
فلسطيني هاي مقيم خارج نيز در كشورهاي مختلف جهان تظاهرات اعتراض آميز به حمايت از خضر عدنان و عليه سياست هاي جنايت كارانه رژيم صهيونيستي انجام داده اند.
فلسطيني ها در اين تظاهرات تاكيد كردند كه صداي عدنان را به گوش جهانيان خواهند رساند.
آخرين اخبار فلسطين حاكي از آن است كه دادگاه عالي رژيم صهيونيستي با آزادي خضر عدنان اسير فلسطيني كه 66 روز در اعتصاب غذا به سر مي برد موافقت كرده است.
وزير اسيران و آزادگان دولت موقت فلسطين اعلام كرد كه دادگاه اسرائيل با آزادي خضر عدنان كه در اعتراض به برخورد نامناسب نظاميان رژيم صهيونيستي با اسيران فلسطيني اعتصاب غذا كرده موافقت كرده است و وي 17 آوريل(فروردين ماه) پس از طي دوران محكوميت خود آزاد خواهد شد.

 



اعتراض به طرح رياضت اقتصادي همچنان ادامه دارد
درگيري خياباني مردم با پليس در شهرهاي اسپانيا و يونان

دانشجويان و دانش آموزان يونان و اسپانيا، در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت به خيابان ها ريختند.
عصر روز دوشنبه صدها دانش آموز و دانشجوي اسپانيايي عليه سياست هاي رياضتي دولت در بخش آموزش، به خيابان هاي شهر والنسيا ريخته با پليس ضد شورش درگير شدند.
منابع رسمي در والنسيا با تاييد اين خبر اعلام كردند، حدود 20 نفر از معترضان از جمله 14 دانش آموز زير سن قانوني از سوي پليس ضدشورش بازداشت شدند.
برخي گزارش هاي دريافتي حاكي است، معترضان وقتي براي نشان دادن اعتراض قصد تجمع در خيابان ها و ايجاد اختلال در رفت وآمد خودروها را داشتند، از سوي نيروهاي امنيتي مورد حمله قرار گرفتند.
به گفته رسانه هاي اسپانيايي، در اين اعتراض ها كه جمعي از مردم و اولياي دانش آموزان نيز حضور داشتند، چند نفر از جمله پنج پليس مجروح شدند.
اين گزارش مي افزايد، دانشجويان و دانش آموزان اسپانيايي كه به شدت نسبت به عواقب كاهش بودجه آموزشي نگرانند، با باتوم جواب اعتراض نيم ساعته خود را گرفتند!
دانش آموزان يوناني نيز دوشنبه شب بنا به دلايل مشابه اسپانيا، در ميادين اصلي آتن و مقابل ساختمان پارلمان تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، دانش آموزان يوناني با حمل پارچه نوشته هاي سياه رنگ، سياست هاي اقتصادي دولت در ادامه و تشديد رياضت هاي اقتصادي را محكوم كردند. «كاهش شديد بودجه هاي آموزشي» موضوعي است كه به اعتقاد معترضان اجراي آن از سوي دولت «لوكاس پاپادموس» لطمه زيادي به كاركنان اين حوزه وارد كرده و از كيفيت آموزش نيز مي كاهد.
«كيفيت آموزشي را كاهش ندهيد، دانش آموز نياز به كتاب و فضاي آموزشي دارد، تغذيه دانش آموزان را نگيريد و ...» از جمله شعارها و دست نوشته هاي معترضان يوناني بود.
كانال تلويزيون خصوصي «كانترا چانال» در گزارشي در اين باره با اعلام حمايت از خواسته هاي دانش آموزان گزارش داد: دانش آموزان حاضر به گفت وگو با خبرنگاران در مورد مشكلات خود نشدند و اعلام كردند كه تعداد زيادي از رسانه ها در خدمت اهداف دولت و نظام سرمايه داري هستند.
دولت يونان نيروهاي امنيتي فراواني را براي كنترل نظم در سطح شهر و به ويژه در اطراف پارلمان اين كشور بسيج كرده بود.
نمايندگان تروئيكا با فشار بر دولت يونان خواستار اخراج تعداد 150 هزار نفر از كاركنان ادارات دولتي و بخش خصوصي تا سال 2015 ميلادي، كاهش حقوق و مزاياي كاركنان، كاهش حقوق بازنشستگي، تعطيلي بيش از 450 سازمان و ارگان وابسته به وزارتخانه هاي مختلف يونان و ادغام تعداد زيادي از مدارس و مراكز آموزشي كشور هستند.
از سوي ديگر خبر مي رسد، همزمان با اوج گيري اعتراض هاي روز دوشنبه در يونان و اسپانيا، وزراي دارايي اروپا با پرداخت وام 172 ميليارد دلاري به يونان موافقت كردند.
هرچند اعطاي اين وام با مخالفت آلمان و هلند روبه رو شد، اما اكثريت اعضا اعلام كردند براي نجات اين كشور كه بدهي آن چيزي بالغ بر 450 ميليارد يوروست، اعطاي اين وام ضروري است.
يونان براي دريافت اين وام، مجبور به اجراي رياضت هاي اقتصادي شده است.
يادآور مي شود، روز يكشنبه نيز در 57 شهر اسپانيا در اعتراض به پيروي دولت از سياست هاي اقتصادي تروئيكاي اروپا، تظاهرات گسترده ضد دولتي برگزار شد.

 



كوچك ترين شهر دنيا!

آيا شهر كوچك «بافورد» در ايالت «وايومينگ» آمريكا را مي شناسيد؟
«بافورد» كوچكترين شهر آمريكا به لحاظ جمعيت است، چرا كه فقط «يك سكنه» دارد! در واقع، هنگامي كه «دان سامونز» 60 ساله در سال 1980 به همراه همسر و پسرش پا به «بافورد» گذاشت، شهر فقط 10 سكنه داشت! كه آنها هم امروز نقل مكان كرده اند. بعد هم، خانم «سامونز» درگذشت و پسرش هم از آنجا كوچ كرد. اين است كه، امروز «بافورد» فقط يك نفر جمعيت دارد، كه هم شهروند است و هم شهردار شهر! اما، بايد گفت كه «بافورد» هميشه اين جوري نبوده است. اين شهر «فسقلي» كه در سال 1866 به عنوان پستي نظامي براي حمايت از كارگران راه آهن ساخته شده بود، بعدا به شهري با 2000 نفر جمعيت تبديل شد. بعدها، در سال 1970 شركت راه آهن شهر را به خريدار شخصي فروخت، بعد هم، «بافورد» نصيب «سامونز» شد! حالا، او مي گويد كه از زندگي تنهايش به هيچ وجه ناراضي نيست و اصلا هم احساس تنهايي ندارد. او همچنين مي گويد تابستان اقلا 1000 نفر و زمستان 100 نفر از امپراتوري كوچكش كه جايگاه بنزين، مغازه وحتي مدرسه هم دارد، ديدار مي كنند تا كنجكاوي شان را كه با ديدن تابلوي ورودي شهر «گل» مي كند، ارضا كنند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



الغنوشي: در انتخابات رياست جمهوري كانديدا نمي شوم

رهبر حزب اسلامگرايان تونس گفت: هرگز براي انتخابات رياست جمهوري تونس نامزد نمي شوم.
به گزارش فارس، «راشد الغنوشي» در گفت وگو با روزنامه «الخبر» چاپ الجزاير، شايعه نامزدي خود براي انتخابات رياست جمهوري تونس را رد كرد و گفت: اگر علاقه مند بودم در دور قبل نامزد اين پست مي شدم و هيچ چيزي مانع از رسيدن من به هر منصبي در تونس نيست. چرا كه حزب ما، بزرگترين حزب است و همه اين را مي دانند.
الغنوشي در پاسخ به اعتراضات اخير سلفي ها عليه حزب اسلامگراي «النهضه» تصريح كرد: بيشتر سلفي ها فرهنگ خاص خود را دارند و امنيت عمومي جامعه را تهديد نمي كنند و جامعه مدني مي تواند با گفت وگو با آنها تعامل كند.
وي درباره سلفي هاي افراطي خاطرنشان كرد: آنچه در تونس جريان دارد، نتيجه قطعي تحولات منطقه است و متاسفانه اوضاع در ليبي بي ثبات است و سلاح و گروه هاي مسلح از طريق مرز مشترك وارد كشور مي شوند، اما اين پديده خطرناكي براي ما نيست.

 



شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر آل خليفه» در مراسم تشييع جنازه شهيد بحريني

سرويس خارجي-
معترضان بحريني با سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر آل خليفه» به سوي ميدان شهدا (لوءلوء) حركت كردند و اظهار داشتند سركوبگري هاي نيروهاي آل خليفه عزم و اراده آنان براي پيروزي انقلاب را سست نخواهد كرد.
هزاران نفر از معترضان بحريني روز گذشته بار ديگر برخواسته خود مبني بر سرنگوني رژيم آل خليفه تأكيد كردند و اظهار داشتند بيگانگان به ويژه آمريكا يا عربستان نمي توانند انقلاب آنان را از مسير اصلي اش منحرف كنند.تظاهركنندگان درحالي كه به سوي ميدان شهدا حركت مي كردند شعار مي دادند مرگ بر آمريكا، مرگ بر آل خليفه، تسليم نمي شويم، كوتاه نمي آييم. مردم بحرين همچنين مسئله گفت وگو و مذاكره با رژيم حاكم كه اخيرا از سوي آل خليفه عنوان شده را توطئه آمريكا دانسته و تأكيد كردند كه آمريكا با اين توطئه چيني مي خواهد وقت بيشتري براي سركوب مردم در اختيار آل خليفه قرار دهد.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه آل خليفه به مطالبات مردم اهميتي نمي دهد و با سركوب بيشتر مردم مي خواهد صداي اعتراض مردمي را خاموش سازد.
نيروهاي بحريني با حمله به تظاهركنندگان و پرتاب گاز اشك آور و گازهاي سمي تلاش كردند تا تظاهركنندگان را متفرق سازند كه چندين نفر مجروح شدند.
نظاميان آل خليفه همچنين به تظاهركنندگاني كه درحال عزاداري براي يكي از شهدا بودند حمله كردند.
«حسين البقالي» 19 ساله چهار روز قبل در سركوب تظاهركنندگان در روستاي جد فحص به شهادت رسيد.
نيروهاي آل خليفه براي متفرق كردن تظاهركنندگان از ماشين هاي آب پاش استفاده كردند و به روي مردم آب داغ ريختند.
اين درحالي است كه جمعيت الوفاق بحرين در بيانيه اي اعلام كرد كه رژيم آل خليفه مرتكب موارد گسترده نقض حقوق بشر شده است و اكثريت مردم امنيت ندارند.
اين جمعيت به بيش از 50 نوع نقض حقوق بشر در بحرين اشاره كرد كه تاكنون در هيچ جاي جهان سابقه نداشته است.در اين بيانيه آمده است، تعداد شهداي انقلاب بحرين به بيش از 65 نفر رسيده است و ابزار و وسايل كشتار مردم به دست نيروهاي امنيتي متنوع شده است.

 



گسترش اعتراض ها در عربستان دربار آل سعود را به وحشت انداخت

جوانان انقلابي شهر العواميه با سردادن شعار الله اكبر خواستار سرنگوني رژيم آل سعود شدند.
جوانان انقلابي شهر العواميه با حضور در مقابل مقر پليس با سردادن شعار الله اكبر خواستار سرنگوني رژيم آل سعود شدند.
جوانان سعودي اعلام كردند كه تا آخرين لحظه براي سرنگوني آل سعود خواهند جنگيد.
نيروهاي امنيتي آل سعود با ضرب و شتم جوانان انقلابي سعي در متفرق كردن انقلابيون داشتند كه با مقاومت انقلابيون اين درگيري ها افزايش پيدا كرد و به مجروح شدن تعدادي از تظاهركنندگان منجر شد.
اين در حالي است كه رژيم آل سعود به دليل افزايش اعتراضات كه ابعاد آن هر روز گسترده تر مي شود براي معترضان شيعه خط و نشان كشيده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رسمي عربستان، در پي گسترش دامنه اعتراضات به سياست هاي ضدانساني و اسلامي آل سعود در شرق اين كشور، وزارت كشور عربستان با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه با دست آهنين با مخالفان دولت برخورد خواهد كرد.
براساس اين گزارش، خط و نشان وزارت كشور عربستان براي معترضان شيعه در حالي صورت مي گيرد كه يك منبع امنيتي، تظاهرات ساكنان استان «القطيف» را اقدامات تروريستي جديد توصيف كرد كه توسط افراد گمراه شده، صورت مي پذيرد، اين منبع امنيتي در وزارت كشور عربستان گفت: ما در استان القطيف شاهد وقوع درگيري ميان نيروهاي امنيتي و افراد گمراه شده هستيم و اين اقدامات نوعي اقدامات تروريستي جديد به شمار مي آيد كه بايد به شدت با آنها برخورد كرد.
اين منبع عربستاني ضمن تهديد مخالفان دولت كه بر اصلاحات سياسي و اقتصادي در كشور تاكيد دارند، متذكر شد: نيروهاي امنيتي عربستان با اين مسائل در صورت وخيم تر شدن اوضاع با قدرت تمام و مشت آهنين مقابله خواهند كرد.
مقام امنيتي عربستان اظهار داشت: اين افراد كه تعداد محدودي هم هستند، توسط دستان بيگانگان عمل مي كنند و اين اقدامات به دليل مواضع خارجي عربستان در قبال امت عربي و اسلامي صورت مي پذيرد.
استان القطيف در شرق عربستان كه اكثريت ساكنان آن را شيعيان تشكيل مي دهند، اخيرا شاهد برگزاري تظاهرات اعتراض آميز براي تحقق اصلاحات سياسي و اجتماعي بوده است.
رژيم آل سعود اگر چه با بهره گيري از نيروهاي امنيتي در شرق اين كشور توانسته است بر اوضاع منطقه مسلط شود، اما تاكنون از خاموش كردن شعله اعتراضات مردمي عاجز مانده است.

 



اعتراض معترضان وال استريت به وضعيت اسفبار زندان ها در كاليفرنيا

صدها نفر از معترضان وال استريت در اعتراض به «اوضاع نابسامان» زندانيان در ايالت كاليفرنيا تظاهرات كردند.
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاري «رويتر» صدها تن از اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت» روز دوشنبه به همراه گروهي از فعالان حامي اصلاح اوضاع زندان ها، مقابل زندان ايالتي «سان كونتين» تجمع كرده و به مدت طولاني حبس زندانيان و اوضاع نابسامان زندان ها اعتراض كردند.
اين زندان كه در ايالت كاليفرنيا قرار دارد، تنها زندان اين ايالت بوده و داراي تجهيزات شكنجه و اتاق گاز است. معترضان همچنين به يكي از زندانيان كه چندي پيش به دنبال اعتصاب غذا در اعتراض به شرايط بد زندان جان خود را از دست داد، اداي احترام كردند.پيش از اين نيز هزاران زنداني در ماه ژوئيه سال گذشته در اعتراض به اوضاع حاكم بر زندان «خليج پليكان» اعتصاب كرده بودند.

 



هلاكت 4 افسر پنتاگون بر اثر سقوط هواپيماي جاسوسي در جيبوتي

سقوط يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا در جيبوتي چهار افسر وزارت دفاع (پنتاگون) را به كشتن داد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا در هنگام بازگشت از عمليات شناسايي در جيبوتي دچار سانحه شد و سقوط كرد.
براساس اين گزارش، مقامات رسمي هوانوردي آمريكا و جيبوتي سقوط اين هواپيماي جاسوسي را كه به كشته شدن چهار افسر پنتاگون منجر شده است مورد تائيد قرار دادند.
به گفته منابع خبري هواپيماي آمريكايي از نوع «يو28» و تك موتور بوده است و در نزديكي كمپ «ليمونيو» در شاخ آفريقا كه به عنوان يك پايگاه در اختيار پنتاگون قرار دارد، سقوط كرده است.
اين در حالي است كه وزارت دفاع آمريكا از اعلام جزئيات سقوط اين هواپيما و مأموريت آن تاكنون خودداري كرده است.

 



افغان ها در اعتراض به هتك حرمت قرآن پايگاه آمريكا را به آتش كشيدند

صدها افغاني در واكنش به هتك حرمت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم، پايگاه نظامي آمريكا در بگرام را به آتش كشيدند.
به گزارش فارس صدها نفر از ساكنان شهر بگرام افغانستان در اعتراض به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي در مقابل پايگاه بگرام (محل استقرار نظاميان آمريكايي) شعارهاي مرگ بر آمريكا و الله اكبر سر داده و با بمب هاي دست ساز اين پايگاه را به آتش كشيدند.
به گفته ساكنان بگرام، نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام نسخه هايي از قرآن كريم را در ميان زباله ها گذاشته و سپس آنها را آتش زدند.
در همين حال گزارش هايي مبني بر اين كه 3 شهروند افغان كه قصد داشتند، نسخه هايي از قرآن كريم را از زباله ها بيرون آورند، توسط نظاميان خارجي هدف حمله قرار گرفتند و كشته شدند، نيز وجود دارد.
«ذكيه سنگين» عضو پارلمان افغانستان ضمن گسترده خواندن اين تظاهرات گفت: بيش از 2 هزار تن در اين تظاهرات شركت دارند.
وي افزود: تاكنون روشن نيست كه آيا نسخه هايي از قرآن كريم در جريان بازرسي در مسير راه در نزديكي پايگاه بگرام سوزانده شده است و يا اين نسخه ها، از داخل زندان بگرام جمع آوري شده و به آتش كشيده شده اند.
يك خبرنگار محلي حاضر در صحنه نيز اظهار داشت: اين تظاهرات در واكنش به سوزاندن قرآن كريم توسط نظاميان آمريكايي به راه افتاد. وي افزود: تظاهركنندگان اظهار داشتند كه نظاميان آمريكايي چندي قبل نيز در يك عمليات نظامي، قرآن كريم را به آتش كشيده بودند.
به گفته اين خبرنگار، معترضان مانع ورود كارمندان محلي به داخل پايگاه بگرام شده و شماري از آنان نيز از سوي معترضان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در همين حال گفته مي شود روز دوشنبه شماري از زندانيان زندان بگرام، نيز دست به شورش زده اند، اما اين خبر از سوي مقامات محلي ولايت پروان تائيد و يا رد نشد.
از سوي ديگر، همزمان با تظاهرات شهروندان ولايت «پروان» در اعتراض به آتش زدن نسخه هايي از قرآن كريم توسط نظاميان آمريكايي صدها تن از ساكنان كابل نيز در اعتراض به اين اقدام دست به تظاهرات زدند.
صدها تن از ساكنان شهر كابل در منطقه «پلچرخي» واقع در شرق اين شهر دست به تظاهرات زدند و بزرگراه «كابل-جلال آباد» را مسدود كردند.
اين افراد هتك حرمت به قرآن كريم توسط نظاميان خارجي را محكوم كرده و شعارهايي مانند «مرگ بر آمريكا» سر دادند.
اين در حالي است كه «جان آلن»، فرمانده نيروهاي خارجي در افغانستان از سوزاندن قرآن كريم توسط نيروهاي خارجي از دولت و مردم افغانستان عذرخواهي كرده و گفت: اين نسخه هاي قرآن كريم در داخل زباله ها بوده و ندانسته به آتش كشيده شده است!«صديق صديقي»، سخنگوي وزارت كشور افغانستان نيز به رسانه ها گفت كه يك هيئت از سوي اين وزارت به اين ولايت جهت تحقيقات بيشتر اعزام شده است.
اين نخستين تظاهرات افغان ها عليه اهانت نظاميان آمريكايي به مقدسات اسلام نيست، پيش از اين نيز بارها اعتراضاتي مانند اين صورت گرفته است.

 



مردم ليبي پس از 40 سال در انتخابات شوراها شركت كردند

مردم شهر مصراته ليبي در اولين انتخابات آزاد پس از 40 سال براي انتخاب اعضاي شوراي شهر به پاي صندوق هاي رأي رفتند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربي كميته انتخابات شوراي شهر مصراته اعلام كرد: اين انتخابات رخدادي تاريخي به شمار مي آيد كه نمونه اي براي ديگر شهرهاي ليبي قرار مي گيرد و در اين انتخابات 245 نامزد براي به دست گرفتن 28 كرسي شوراي شهر مصراته با جمعيتي نزديك به 300 هزار تن به رقابت پرداختند.
محمد بالروين رئيس كميته انتخابات شهر مصراته عنوان داشت: اين انتخابات تمريني براي برگزاري انتخابات آينده كه در ماه ژوئن در سراسر كشور براي انتخاب اعضاي پارلمان ليبي برگزار مي شود، به شمار مي آيد.
رأي دهندگان معتقدند با برگزاري اين انتخابات، طعم آزادي را پس از 40 سال كشيدند و خون شهداي انقلاب ليبي به هدر نرفت.
به مناسبت برگزاري اين انتخابات روز دوشنبه در مصراته تعطيل اعلام شد تا بدين وسيله ساكنان مصراته بتوانند ياد و خاطره انقلاب اين منطقه و شهداي آن را پاس بدارند.
مصراته سومين شهر بزرگ ليبي از لحاظ مساحت و جمعيت به شمار مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14