(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 اسفند 1390- شماره 20153

رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مديران سازمان بايد به عدالت و قسط عمل كنند
برخورد شديد وزارت علوم با مسببين اصلي خريد و فروش يا كپي پايان نامه ها
شناگر ايراني ركورد گينس را شكست
رقابت هاي دانش آموزي علوم و فناوري نانو آغاز شد
نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان برگزار مي شود
رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش:
مدارس به جاي هوشمندسازي به گورستان رايانه تبديل مي شوند
اعلام تعرفه اسكان موقت فرهنگيان در سفرهاي نوروزي
درآمد 460 ميليارد توماني راه آهن از حمل بار
اجراي طرح فرشتگان رحمت
دستگيري 54سارق حرفه اي پايتخت
رصد فضاي جامعه براي پيش بيني و پيشگيري از وقوع جرم
قاتل در مراسم ختم مقتول به دام افتاد
افزايش ساعت كاري مراكز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو
تمهيدات ويژه هواپيمايي براي مسافران نوروزي
ارسال محموله پلاسماهاي اهدايي براي فرآوري به خارج
9 كارگر ترك ناپديد شدند



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مديران سازمان بايد به عدالت و قسط عمل كنند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به رويكرد اين سازمان به مبارزه با فساد و برخورد با موارد مصداقي فساد در دو سال گذشته گفت: مديران سازمان بايد به عدل و قسط عمل كنند.
مصطفي پورمحمدي در سومين همايش يك روزه مديران سازمان خطاب به مديران سازمان تاكيد كرد: شما بايد به عدل و قسط عمل كرده و آنچه واقعيت است را بيان كنيد.
وي تاكيد كرد: ما حق نداريم از مرز عدالت، قسط و شهادت درست و گزارش صحيح و واقعي پروا كنيم.
وي با اشاره به كشف تخلف بانكي اخير گفت: به نظر مي رسد جهت گيري و رويكرد سازمان دراين خصوص كاملا درست بود به طوري كه كشف پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني نشان داد رويكرد ما درست بود. بار ديگر تاكيد مي كنم كه در فضاي كنوني جاي حسن ظن و خوش بيني نيست.رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به مراجعات مكرر فعالان اقتصادي به وي گفت: هرچند در پذيرش افراد احتياط به خرج مي دهيم ولي هر از چند گاه با چنين درخواست هايي موافقت مي كنيم. اما در همه ملاقات ها دو نكته را به همه تذكر مي دهيم. اين كه سازمان بازرسي كل كشور از فضاي اقتصادي و فعالان اين عرصه حمايت كرده و كمك مي كند تا مشكلات اين حوزه كم شود. اما به دو شرط؛ اول اين كه فعالان اقتصادي به ما راست بگويند و دوم فساد نداشته باشند.
پورمحمدي با بيان اين كه «ما نگران نيستيم كه به فعالان اقتصادي كمك كنيم»، گفت: قبل از كشف پرونده فساد اخير، متهم رديف اول اين پرونده سراغ ما آمده بود و ضمن ابراز گلايه از اقدامات سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد كه سازمان تنها جايي است كه جلوي پاي اقدامات شركت او سنگ مي اندازد. نامه اي نيز به ما ارائه كرد مبني بر اين كه دستگاه هاي اجرايي و نظارتي ديگر سلامت فعاليت هاي او را تاييد كرده بودند.
وي با اشاره به نتايج مركز نظرسنجي سازمان بازرسي كل كشور گفت: نظرسنجي ها نشان مي دهد كه در جريان اخير، اميدواري مردم نسبت به ريشه كن كردن فساد چندين درصد افزايش پيدا كرده است.
بنابراين بايد تلاش ها و جهت گيري هاي ما دقيق تر بوده و به فكر چاره آن باشيم.

 



وزارت علوم اعلام كرد
برخورد شديد وزارت علوم با مسببين اصلي خريد و فروش يا كپي پايان نامه ها

مدير كل نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم برخي از اعضاي هيئت علمي در دانشگاه ها را مسبب اصلي خريد و فروش يا كپي پايان نامه در دانشگاه هاي كشور دانست.
رضا عامري در گفت وگو با مهر از برخي تخلفات كه توسط دفاتر نظارت و ارزيابي آموزش عالي مستقر در استان ها به وزارت علوم گزارش شده، خبر داد و گفت: در مواردي كپي و فروش پايان نامه كه محرز شده حاصل زحمات دانشجو نبوده است و از دانشگاه ها خواسته شد تا با اين دسته از دانشجويان برخورد شديدي صورت گيرد.
به گفته وي به محض مشاهده خريد يا كپي پايان نامه، پس از برخورد با شخص خاطي، نه تنها اخراج آموزشي صورت مي گيرد، بلكه ديگر امكان دانش آموختگي نيز براي اين افراد وجود ندارد.
اين مقام مسئول در وزارت علوم معتقد است بايد ديد ريشه خريد و فروش پايان نامه بيشتر از كجا سرچشمه مي گيرد، تاكيد كرد كه ابتدا لازم است محرز شود اين تخلف در تمام نظام هاي آموزشي حتي دانشگاه هاي مختلف كشور از جمله غيرانتفاعي ها و غيردولتي ها، دانشگاه آزاد يا پيام نور شيوع دارد يا نه.
مدير كل نظارت و ارزيابي وزارت علوم گفت: به طور كلي نمي توان سهم دانشگاه ها را در تخلفات پايان نامه يكسان ديد و مسلما در دانشگاه هايي كه هيأت علمي تمام وقت فعال و چارچوب نظام آموزشي مشخص دارند، كپي يا خريد و فروش پايان نامه كمتر ديده مي شود.
وي با بيان اينكه برخورد با فروش پايان نامه ها ريشه اي باشد، گفت: استفاده از شيوه هاي پليسي به منظور جست وجو در سطح شهر و زير زمين ها براي يافتن مراكز فروش و كپي پايان نامه رهگشا نيست و سازمان هاي مسئول بايد با اين موضوع برخورد كنند.
مدير كل نظارت و ارزيابي آموزش عالي در وزارت علوم، بررسي تعداد پايان نامه هايي كه يك استاد راهنما همزمان با دانشجويانش به پيش مي برد را يكي از راه هاي كاهش اين تخلف آموزشي عنوان كرد و گفت: در دانشگاه هايي كه استادان راهنما بيشتر از سهم خود دانشجويان كارشناسي ارشد را در پيشبرد پايان نامه راهنمايي مي كنند، مشكلات كپي پايان نامه نيز بيشتر خواهد بود.
از ياد بردن موضوع 7 يا 8 پايان نامه اي كه استاد راهنما با دانشجويان خود دارد، نتيجه اش همين فروش پايان نامه مي شود و مهمترين موردي است كه به گفته عامري ابتدا بايد در دانشگاه ها به آن توجه شود.
اين مقام مسئول در وزارت علوم، با اشاره به برگزاري آخرين نشست هيأت هاي نظارت و ارزيابي دانشگاه ها كه براي بررسي برخي مشكلات و تخلفات مانند خريد يا كپي پايان نامه تشكيل شده اند، افزود: در آن نشست، پيشنهاداتي از جمله واگذاري نقش و نظارت بيشتر به دفاتر نظارت و ارزيابي استان ها مطرح شد از اين رو هم اكنون بازديدها توسط دفاتر ذكر شده، صورت مي گيرد.
مدير كل نظارت و ارزيابي آموزش عالي در وزارت علوم در ادامه با بيان اينكه حدود 600 تا 700 بازديد ميداني از سوي دفاتر نظارت و ارزيابي استان ها در دانشگاه ها گزارش شده است، گفت: نتايج اين ارزيابي ها در تصميمات وزارت علوم از جمله صدور مجوز رشته هاي تحصيلي، توسعه دانشگاه ها و ساير موارد تاثيرگذار است.

 



شناگر ايراني ركورد گينس را شكست

شناگر ايراني پروژه ملي شناي طول خليج فارس صبح ديروز با طي كردن 795 كيلومتر از طول خليج فارس ركورد گينس را شكست.
«محمد كبادي» كه قصد شناي مسافت يك هزار و 280 كيلومتري طول خليج فارس را دارد ركورد گينس را شكست.
بنابرگزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران اين شناگر صبح ديروز با طي كردن 795 كيلومتر از طول خليج فارس ركورد شنا در آب هاي آزاد دنيا در گينس را شكست.
درخشان با بيان اين كه اين شناگر تنها 500 كيلومتر تا ثبت نهايي ركورد طي كردن آب هاي آزاد خليج فارس فاصله دارد، گفت: با توجه به وضعيت جوي هوا احتمالا تا 25 اسفندماه «كبادي» پروژه خود را به پايان مي رساند.
گفتني است طرح ملي شناي طول خليج فارس با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگي بيگانگان نسبت به كمرنگ يا محو كردن نام «خليج هميشگي فارس» است و اين طرح در تاريخ رشته ورزشي شناي آب هاي آزاد در جهان داراي طولاني ترين مسافت بوده و براي اولين بار توسط يك شناگر ايراني به مرحله اجرا گذاشته شده است.
اين شناگر عضو جمعيت هلال احمر بايد براي ثبت ركورد جهاني خود از 13 نقطه بندر خمير، بندر لنگه، جزيره كيش، بندر مقام، بندر عسلويه، بندر سيراف، بندر كنگان، جزيره نخيلو، دلوار، بندر بوشهر، بندر گناوه، بندر ديلم عبور و با رسيدن به اروندكنار به ركورد خود پايان دهد كه در حال حاضر اين شناگر در حال عبور از بندر بوشهر است.

 



رقابت هاي دانش آموزي علوم و فناوري نانو آغاز شد

ثبت نام سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو كه در ارديبهشت سال 91 برگزار مي شود، تا 15 اسفند ادامه دارد.
باشگاه دانش آموزي نانو وابسته به ستاد ويژه توسعه فناوري نانو سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو را در ارديبهشت سال آينده برگزار مي كند.
برگزيدگان مرحله اول اين آزمون كه يك آزمون كتبي است، پس از گذراندن يك اردوي علمي- آموزشي براي رقابت عملي آماده مي شوند.
ثبت نام اين المپياد تا روز 15 اسفندماه ادامه دارد و تاكنون بيش از 2 هزار دانش آموز از استان هاي مختلف ثبت نام كرده اند. استان همدان در بين 27 استان كشور از لحاظ تعداد ثبت نام كنندگان در رتبه اول قرار دارد.
منابع آزمون كتبي المپياد علوم و فناوري نانو كه به صورت چهارگزينه اي برگزار مي شود، شامل مباحث اتمي و مولكولي كتاب هاي درسي فيزيك، شيمي، زيست شناسي و مهارت هاي برنامه نويسي رايانه اي خواهد بود.
آزمون كتبي اين رقابت ها در ارديبهشت ماه سال 1391، برگزار خواهد شد.

 



نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان برگزار مي شود

نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان سراسر كشور فردا در تهران برگزار مي شود.
قائم مقام بنيادشهيد و امور ايثارگران با اعلام اين خبر گفت: حدود 2100 نوجوان شهيد در رده سني 11 تا 15 سال در كشور وجود دارد كه در كنگره فوق از تعدادي از خانواده هاي اين شهدا به نمايندگي از ساير خانواده هاي شهداي نوجوان كشور تجليل مي شود.
وي افزود: تجليل از ساير خانواده هاي شهداي نوجوان، سال آينده بصورت استاني خواهد بود.
سردار انصاري افزود: كنگره شهداي نوجوان با هدف تبيين نقش و سهم نوجوانان در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، آشنايي نسل نوخاسته انقلاب اسلامي با فداكاري ها و حماسه آفريني هاي نوجوانان شهيد وجلوگيري از تبديل شدن اين حماسه ها به افسانه برگزار مي شود.
سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي حضور نوادگان شهدا و ايثارگران از سراسر كشور و اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري توسط گروه هاي نوجوان را از جمله ويژگي هاي كنگره فوق برشمرد.
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار داشت: خانواده هاي شهيد سعيد طوقاني به عنوان پهلوان كوچولوي پايتخت، شهيده سهام خيام، شهيدان حسين فهميده و بهنام محمدي و شهيد مرحمت بالازاده از جمله خانواده هايي هستند كه در اين مراسم مورد تجليل قرار مي گيرند.
گفتني است: 2100 شهيد نوجوان فقط در دوران مبارزات انقلاب اسلامي، مناطق عملياتي دفاع مقدس و دوران اسارت به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند و شهداي نوجوان ديگري هم هستند كه در بمباران شهرها به شهادت رسيده اند.

 



رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش:
مدارس به جاي هوشمندسازي به گورستان رايانه تبديل مي شوند

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش نسبت به احتمال شكست طرح هوشمندسازي مدارس هشدارهاي جدي داد.
يوسف نوري با اشاره به اينكه بدون آموزش و ميدان داري معلمان مدارس به گورستان رايانه تبديل خواهد شد.
وي در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: دريافت اجباري پول از اوليا براي اجرايي كردن طرح هوشمندسازي باعث شكست اين طرح مي شود.
وي با اشاره به هوشمندسازي 20 هزار مدرسه تا پايان شهريورماه 91 گفت: براساس استانداردهاي اين طرح، «هوشمندسازي مدرسه» يعني بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباط در نهاده ها و فرآيندهاي تعليم و تربيت كه در اين رابطه، نهاده ها اعم از كتب و ساير منابع آموزشي و روش ها شامل روش هاي يادگيري رفتاري و اجتماعي مي شود.
نوري تصريح كرد: در رابطه با موضوع هوشمندسازي اگر هزاران وسيله الكترونيك در مدرسه داشته باشيم، تا زماني كه معلم و عوامل اجرايي مدرسه ميدان داري نكنند و در جريان تعليم و تربيت از اين ابزارها استفاده نشود، مدرسه به گورستان كامپيوتر تبديل مي شود.
نوري با اشاره به اهميت مديريت كردن بر اطلاعات به اشتراك گذاشته شده در جريان آموزش توسط معلمان، گفت: در رابطه با استانداردهاي هوشمندسازي مدارس، مراحل هوشمندسازي را در سه دسته كلي شامل «هوشمندسازي مقدماتي، مياني و پيشرفته» تقسيم بندي كرده ايم كه بر اين اساس، در هوشمندسازي پيشرفته تمام فعاليت هاي مدرسه به طور كامل و حتي حدود 30 درصد فعاليت هاي دانش آموز در منزل به اين شيوه انجام مي شود.
رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: صرف نظر از ميزان هوشمندسازي يك مدرسه و امكانات موجود در آن، مهم اين است كه معلم از اين حداقل ها چطور استفاده مي كند؛ بر اين اساس، در پرتال جامع هوشمندسازي مدارس كشور به نشاني www.hoomad.ir تمام آموزش ها و مراحل كار به طور كامل توضيح داده شده است.
وي همچنين در رابطه با دريافت هزينه از اولياي دانش آموزان براي هوشمندسازي مدارس تأكيد كرد: ما در اين رابطه هيچ توصيه اي نكرده ايم و اگر بخواهيم با اين كارها اوليا را در مقابل خودمان قرار دهيم، اين طرح با شكست مواجه مي شود: البته اگر كسي خودش مي خواهد در اين زمينه به مدرسه فرزندش كمك كند، خير و بركت براي آموزش و پرورش است و از قبل هم وجود داشته است، اما نمي توانيم براي چنين طرحي اجبار و اكراه در خارج از محيط مدرسه ايجاد كنيم.
نوري با بيان اينكه قرار نيست يك روزه به نقطه مطلوب برسيم، خاطرنشان كرد: وزارت آموزش و پرورش امسال 20 ميليارد تومان براي اين طرح اختصاص داده است و البته اگر كسي نيز بخواهد در اين زمينه مشاركت كند ما استقبال مي كنيم.
رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه در رابطه با آموزش معلمان و عوامل اجرايي مدارس در طرح هوشمندسازي، گفت: اخيراً سرفصلي براي اين موضوع به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري پيشنهاد كرده ايم كه تأييد شده و بر اساس آن، يك دوره آموزشي 96 ساعته در سه مرحله «مقدماتي، تكميلي و پيشرفته» طراحي شده است.

 



اعلام تعرفه اسكان موقت فرهنگيان در سفرهاي نوروزي

آموزش و پرورش جزئيات امكانات و تعرفه اسكان موقت فرهنگيان در سفرهاي نوروزي سال 91 را اعلام كرد.
در بخشنامه اسكان موقت فرهنگيان كه توسط معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده، به اقدامات لازم در جهت طرح اسكان نوروز91 تأكيد شده و آمده است: ارائه خدمات جانبي از قبيل پيش بيني فضا براي سرو غذا، استخر، پاركينگ، اماكن ورزشي و تفريحي و بسته هاي فرهنگي در دستور كار قرار گيرد و از تمام ظرفيت هاي موجود در استان از قبيل فضاي مراكز تربيت معلم و اردوگاه ها استفاده شود.
- تعرفه فرهنگيان و خانواده درجه اول (بازنشسته و شاغل) كلاس براي يك تا 5 نفر (يك شب)، گروه «الف» 110 هزار ريال، گروه «ب» 80 هزار ريال و گروه «ج» 60 هزار ريال- برپايي چادر در محل 30 هزار ريال
تعرفه مازاد بر 5 نفر به ازاء هر نفر (بالاي 7 سال) شامل نوع «الف» 12 هزار ريال، نوع «ب» 10 هزار ريال و نوع «ج» 7 هزار ريال است؛ سقف افراد مازاد بر 5 نفر در هر اتاق 3 نفر تعيين مي گردد و براي بيش از آن بايد اتاق ديگري رزرو شود.
«مدارس گروه الف» به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي مجهز به فرش، پتو، بالش، وسايل خنك كننده و گرمازا، يخچال و تلويزيون بوده و «حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترك باشد؛ همچنين «مدارس گروه ب» نيز به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي مجهز به فرش، پتو، بالش، وسايل خنك كننده و گرمازا بوده و «يخچال، تلويزيون، حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترك باشد؛ «مدارس گروه ج» نيز به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي مجهز به موكت يا فرش و حتي الامكان پتو بوده و «يخچال و اجاق گاز» آنها به صورت مشترك باشد.

 



درآمد 460 ميليارد توماني راه آهن از حمل بار

مديرعامل راه آهن با بيان اينكه سالانه 460 ميليارد تومان از محل حمل بار درآمد داريم، از هزينه كرد سالانه 180 ميليارد تومان براي بخش مسافري خبر داد.
عبدالعلي صاحب محمدي در گفت وگو با فارس درباره درآمد بخش ريلي و مسافري راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: راه آهن در بخش مسافري تقريبا درآمدي ندارد.وي با اشاره به اينكه شركت هاي خصوصي مسافري از جابه جايي مسافر درآمد دارند، اضافه كرد: اما شركت راه آهن نه تنها درآمدي از محل جابه جايي مسافر ندارد بلكه هزينه هم مي كند.
مديرعامل شركت راه آهن با اشاره به اينكه اغلب درآمد راه آهن از محل حمل و نقل باري است، خاطرنشان كرد: حتي هزينه هاي بخش مسافري نيز از محل درآمدهاي ناوگان باري كشور تامين مي شود.معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سالانه حدود 460 ميليارد تومان از محل حمل و نقل ريلي بار درآمد داريم، اضافه كرد: شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران هزينه هاي خود را از محل منابع داخلي خود تامين مي كند.مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به دريافت حق دسترسي از شبكه ريلي باري، گفت: اين در حالي است كه به منظور حمايت از حمل و نقل مسافري ريلي، هيچ رقمي بابت حق دسترسي از شبكه مسافري دريافت نمي شود.

 



سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خبر داد
اجراي طرح فرشتگان رحمت

طرح فرشتگان رحمت ويژه عيد نوروز به زودي براي پوشش خانواده هاي بدسرپرست توسط سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اجرا مي شود.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خانواده هايي كه به دلايل خاص تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي قرار ندارد، شامل اين طرح مي شوند.
گفتني است در اين طرح سبد كالايي به ارزش 150 هزار تومان شب عيد براي خانواده هاي بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.
بنابراين گزارش 365 شعبه اين سازمان در سراسر كشور و شماره حساب 100000042 نزد بانك ملي آماده دريافت كمك هاي نقدي و غيرنقدي خيران است.

 



دستگيري 54سارق حرفه اي پايتخت

معاون عمليات پليس پايتخت با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در تهران گفت: در اين راستا طي چند روز گذشته، 54سارق حرفه اي در پايتخت شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش فارس سرهنگ غلامعلي كريمي از اجراي طرح پيشگيري از سرقت در راستاي اجراي طرح هاي امنيت محله محور، طي چند روز گذشته در تهران خبر داد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اجراي اين طرح در تمام كلانتري هاي پايتخت ادامه داد: در اين رابطه 54سارق حرفه اي در پايتخت شناسايي و دستگير شدند.
كريمي كشفيات اين طرح را تعدادي خودرو و موتورسيكلت مسروقه اعلام كرد و گفت: در اين رابطه مقاديري مواد مخدر نيز كشف و ضبط شده است. معاون عمليات پليس پايتخت از توقيف 5 دستگاه خودرو و 131دستگاه موتور متخلف در مدت مذكور خبر داد.

 



احمدي مقدم خبر داد
رصد فضاي جامعه براي پيش بيني و پيشگيري از وقوع جرم

فرمانده نيروي انتظامي گفت: فضاي جامعه به منظور پيش بيني و پيشگيري از وقوع جرم در كشور رصد مي شود.
به گزارش مهر سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به اينكه پيش بيني قبل از پيشگيري يكي از اولويت هاي پليس در سال جاري بود اظهار داشت: پيش بيني يك گام نسبي است و هيچگاه جاي پيشگيري را نمي گيرد اما سعي مي كنيم با عبور از اين مرحله يك گام به جلو حركت كنيم، اين در حالي است كه پيش بيني موضوعي است كه تا مرحله مقابله كارايي دارد و هنگامي كه حادثه اي رخ داد پليس بايد اقدام به مقابله كند.
وي ادامه داد: به منظور تقويت پيش بيني كه اولويت پليس است تشكيل پليس فتا، اشراف اطلاعاتي و رصد فضاي جامعه و فضاي مجازي توسط معاونت اجتماعي را در دستور كار داريم. ضمن اينكه مركز افكار سنجي مطالبات مردم را ارزيابي كرده و در مورد طرح هاي پليس نظرسنجي مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي از انجام اقدامات وسيع تر در حوزه پيش بيني خبر داد و افزود: پليس در اين حوزه گام هاي خوبي برداشته است و اقدامات وسيع تري را براي اينكه پيش بيني رنگ بيشتري بگيرد انجام مي دهد.

 



قاتل در مراسم ختم مقتول به دام افتاد

مرد جوان كه در جريان درگيري با داماد سابق او را با ضربه هاي كارد كشته بود با تلاش خانواده مقتول يك هفته پس از جنايت در بهشت زهرا شناسايي و دستگير شد.
ساعت 24 پنج شنبه 27 بهمن سال جاري مأموران كلانتري 160 خزانه از طريق اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان يك درگيري در خيابان شهيد رجايي قرار گرفتند.
با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه مرد 35 ساله اي به نام عباس بر اثر ضربات چاقو در درگيري، مجروح و پس از انتقال به بيمارستان هفتم تير جان باخته است.
با تشكيل پرونده و به دستور رسولي، بازپرس شعبه پنجم ويژه قتل دادسراي امور جنايي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقيقات كارآگاهان اداره دهم نشان داد كه مقتول حدود 5 سال پيش، از همسر خود جدا شده و در شب حادثه با برادر زن سابقش به هويت حسين 38ساله درگير شده بود، در زمان درگيري حسين با استفاده از چاقو ضرباتي را به وي وارد و از محل فرار كرده بود.
با گذشت هفت روز از مرگ عباس و در شرايطي كه اعضاي خانواده وي براي انجام مراسم هفتم به بهشت زهرا رفته بودند، ماموران كلانتري 205 شهيد مصطفي خميني در جريان يك فقره درگيري در بهشت زهرا قرار گرفتند. با حضور مأموران اعضاي يك خانواده در حالي كه با جواني در حال درگيري بودند از ماموران درخواست كمك كردند. آنها مدعي شدند، اين جوان قاتل يكي از اعضاي خانواده آنها مي باشد كه از زمان قتل متواري شده است. با توجه به اظهارات اعضاي اين خانواده، ماموران حسين را دستگير كردند.
با انتقال حسين به اداره دهم، وي در همان مراحل اوليه تحقيقات به ارتكاب جنايت اعتراف كرد.
متهم در خصوص زمان دستگيري و علت حضور خود در بهشت زهرا نيز به كارآگاهان گفت: پس از اطلاع از مرگ عباس، از خانه متواري شده بودم تا اينكه روز پنجشنبه به بهشت زهرا رفته بودم كه ناگهان در نزديكي ايستگاه مترو بهشت زهرا اعضاي خانواده عباس مرا ديده و با من درگير شدند كه پس از دقايقي ماموران كلانتري در محل حاضر و مرا دستگير كردند.

 



افزايش ساعت كاري مراكز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور ناجا از افزايش ساعت كاري مركز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو در روزهاي پاياني سال خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ احمد رستمي با اشاره به افزايش روزافزون تقاضاي خدمات شماره گذاري جهت تعويض پلاك از سوي شهروندان در روزهاي پاياني سال افزود: به منظور تسهيل و تسريع در ارائه خدمات به شهروندان با پيش بيني تمهيدات لازم از جمله افزايش ظرفيت پذيرش مراكز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو و نيز تقويت نيروي انساني ساعت كار اين مراكز در تهران و سراسر كشور از اين هفته افزايش مي يابد.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: ساعت پايان كار مراكز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو از ساعت 14 به ساعت 18 افزايش مي يابد. رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اين كه مراكز تعويض پلاك از ساعت 7 صبح آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، گفت: به علت حضور شهروندان از ساعت 30/9 به اين مراكز شاهد پيك كاري مراكز مزبور تا 30/13 هستيم لذا از شهروندان درخواست مي شود در ساعات اوليه صبح به اين مراكز مراجعه كنند.

 



تمهيدات ويژه هواپيمايي براي مسافران نوروزي

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان جزئيات ستاد نوروزي اين سازمان در ايام نوروز، گفت: 15 تيم عمليات فني و دفتر نظارت در حوزه فرودگاهي، قابليت پرواز و عمليات پرواز در 8 فرودگاه بين المللي يا داراي مرز هوايي كه بيشترين حجم پروازها را برعهده دارند، مستقر مي شوند.
رضا نخجواني در گفتگو با مهر با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري بازوي حاكميتي دولت براي برآورده كردن انتظارات دولت و مردم است، اظهار داشت: در ايام نوروز 91، تمامي بخشهاي مختلف سازمان هواپيمايي كشوري شبانه روزي به انجام امور نظارتي بر فرودگاهها، شركتها و موسسات هوانوردي مي پردازند.
معاون وزير راه و شهرسازي از آغاز برنامه هاي نوروزي از 15 اسفندماه جاري خبر داد و گفت: اميدواريم در عمليات نوروزي 91 شاهد عملكردي درخشان تر از گذشته باشيم و علاوه بر سازمان هواپيمايي كشوري كه عهده دار پاسخگويي وظايف و ماموريت هاست، از بخش فرودگاهي كشور نيز انتظار مي رود تمهيداتي ايجاد كند تا در فرآيند پروازهاي ورودي و خروجي شاهد كمترين زمان ايستايي باشيم.
معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از كنترل دقيق سازمان هواپيمايي كشوري بر دفاتر خدمات مسافرتي در سراسر كشور خبر داد و گفت: 20 تيم بازرسي به دليل جلوگيري از تخلفات شركت هاي مزبور به صورت محسوس و نامحسوس دفاتر خدمات مسافرت هوايي را بازرسي خواهند كرد.
نخجواني افزود: 15 تيم عمليات فني و دفتر نظارت در حوزه فرودگاهي، قابليت پرواز و عمليات پرواز در 8 فرودگاه بين المللي يا داراي مرز هوايي كه بيشترين حجم پروازها را برعهده دارند، مستقر مي شوند.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه وي با اشاره به افزايش حجم پروازها در نوروز امسال خواستار بازنگري شركتهاي هواپيمايي در اخذ مجوز پروازي شد و افزود: شركتهاي هواپيمايي با توجه به توانمندي موجود بايد با 10 درصد بالاتر نسبت به انجام پروازهاي برنامه اي اقدام كنند.

 



ارسال محموله پلاسماهاي اهدايي براي فرآوري به خارج

هفدهمين محموله پلاسماهاي اهدايي هموطنان كه توسط مركز جمع آوري پلاسماي بيودارو، جمع آوري و براي تهيه داروهاي بيماران خاص آماده فرآوري شده بود، ديروز به خارج از كشور ارسال شد.
اين محموله هفت هزار و 500 ليتري براساس قراردادي با يك شركت آلماني، به داروهاي گران قيمتي همچون فاكتورهاي هشت و 9 انعقادي، آلبومين و ايمونوگلوبولين وريدي تبديل مي شود و براي استفاده بيماران ايراني، به كشور تحويل خواهد شد.
داروهاي تهيه شده از پلاسماي هموطنان نيكوكار پس از ورود به كشور، تحت نظارت وزارت بهداشت و از طريق داروخانه هاي مجاز، در اختيار بيماران قرار مي گيرد.«پلاسما» بخش مايع خون است كه با گذشت 48 تا 72 ساعت پس از اهدا و مصرف مايعات از سوي اهداكننده، حجم پلاسماي اهدايي در بدن اهداكننده جبران مي شود.

 



9 كارگر ترك ناپديد شدند

بر اثر شكسته شدن دريچه هاي سدي در جنوب تركيه و جاري شدن ناگهاني آب، 9 كارگر ناپديد، يك تن از آنان كشته و دو تن ديگر زخمي شدند.
دريچه هاي سد تازه احداث شده «كوزان» در محدوده استان «آدانا» حين آبگيري شكسته شد و تلاش مأموران براي پيدا كردن كارگران ناپديد شده در مسير همچنان ادامه دارد.شبكه خبر تلويزيون دولتي تركيه به نقل از «آوني جوش» استاندار آدانا اعلام كرد: اين حادثه بر اثر نشتي دريچه هاي اين سد كه بر روي رودخانه گوك دره از شاخه هاي رود پرآب سيحان ساخته شده است، رخ داد.وي با اشاره به اينكه كارگران زخمي به بيمارستان منتقل شده اند، افزود: با كمك نيروهاي مسلح تدابير لازم براي جلوگيري از افزايش صدمات سيل در منطقه اتخاذ شده است.تركيه در دهه اخير براي مديريت بهينه آبهاي داخلي و استفاده از آن در توليد برق و توسعه آبياري، اهميت زيادي به توسعه سدسازي داده است و بخش خصوصي را نيز در اين زمينه تشويق مي كند.تركيه در نظر دارد تا سال 2023 ميلادي 20درصد برق مورد نياز خود را از نيروگاه هاي آبي تامين كند.تلاش هاي تركيه در اين زمينه هر از چندگاهي با واكنش هاي تند طرفداران محيط زيست روبه رو مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14