(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 اسفند 1390- شماره 20168

حديث دشت عشق
ليگ برتر واليبال
تقابل كاله و سايپا براي تعيين بيست و پنجمين قهرمان
اخبار كوتاه از فوتبال
با پيروزي ذوب آهن برابر مهرام همه چيز به ديدار سوم كشيده شد
شمشيربازان امروز عازم مسابقات جام جهاني مي شوند
آخرين فرصت براي كسب سهميه المپيك
آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از 27 اسفند
شمارش معكوس آزاد و فرنگي كاران براي اعزام به گزينشي المپيك
ليگ قهرمانان اروپا چلسي به دنبال اعاده حيثيت
اخبار خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «بهمن كدخدايي»
خدايا! مي خواهم هميشه با تو باشم!
خدايا! مي خواهم هميشه با تو باشم آنچنان كه تو با من هستي، مي خواهم آنچنان در تو محو شوم كه غيراز تو را نبينم و به غيراز تو فكر نكنم، مي خواهم جانم را در مشت فشار بدهم و آنچنان به طرف دشمنانت نشانه بروم كه نشانه رسوايي بر پيشاني آنان تا ابد باقي بماند و به اين وسيله صداقت خويش را به تو بنمايانم.
خدايا! لعنت تو برصدام و كساني كه هم صف او بر عليه اسلام مبارزه مي كنند و بر آنان كه به خاطر خويش ملتي را به بند مي كشند كه اگر قدرتي در اين جسم و جان باقي بماند با آنان انشاء الله مبارزه خواهم كرد.
خدايا! درود تو بر محمد(ص) و بر خاندان پاكش و براصحاب صديق و صالحان امتش، و بر ابوذر، اسوه مقاومت و بر حبيب بن مظاهر اسوه وفاداري، و بر امام امت خميني كبير اسوه پيروي و اطاعت امر مولا.
خدايا! مي دانم كه پاك بودن ما باعث مي شود كه حجت و نشانه تو ظهور كند، ولي منت ديگر بر ما بگذار و در فرج امام زمان حضرت مهدي(عج) تعجيل بفرما.
پاسدار شهيد «بهمن كدخدايي» متولد مراغه (1340-1363 هـ.ش) در تاريخ 24/12/63 در عمليات ظفرمند بدر در منطقه شرق دجله به لقاء الله پيوست.

 



ليگ برتر واليبال
تقابل كاله و سايپا براي تعيين بيست و پنجمين قهرمان

بيست و پنجمين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز وارد مرحله نهايي مي شود تا مشخص شود اين بار از ميان تيم هاي مدعي كدام يك برنده جام قهرماني خواهد شد.
سايپاي البرز و كاله آمل فيناليست هاي بيست و پنجمين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند. رقابت هايي كه پس از سال ها برگزاري به صورت دوره اي براي سومين سال متوالي ديدارهاي پلي آف هم در آن لحاظ شد تا فينال، تعيين كننده قهرمان و نايب قهرمان باشد.
طي دو سال گذشته ديدار نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر با دوئل خانوادگي ميان تيم هاي هم خانواده و خودروساز يعني پيكان و سايپا برگزار شد و در هر دو دوره هم پيكان برنده شد و جام قهرماني را از آن خود كرد اما امسال ناكامي برابر كاله، اين تيم را از دستيابي به هفتمين قهرماني متوالي بازداشت ضمن اينكه باعث شد سنت فينال هم بشكند چون امسال دو تيمي برگزار كننده ديدار نهايي هستند كه تاكنون در قالب اين مرحله هيچ رويارويي با يكديگر نداشته اند.
برخلاف سايپا كه سومين حضور متوالي در ديدار نهايي رقابت هاي ليگ برتر را پيش رو دارد، كاله براي اولين بار است به اين مرحله صعود مي كند. سال گذشته آملي ها به خاطر شكست برابر سايپا از حضور در ديدار نهايي بازماندند اما امسال ديگر خودروسازان ليگ يعني پيكان را از پيش رو برداشتند و يكي از فيناليست ها شدند.
كاله از جمله تيم هايي است كه سابقه زيادي در واليبال ايران و حداقل ليگ برتر ندارد. اين تيم چهار سال پيش با قهرماني در ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور مجوز ورود به ليگ برتر را گرفت و طي دو دوره گذشته اين رقابت ها به عنوان سومي بسنده كرد. اما امسال با صعود به ديدار نهايي حداقل يك پله صعود را در كارنامه خواهد داشت.
در هر صورت پس از سال ها اين براي نخستين بار است كه يك تيم غيرتهراني شانس دستيابي به عنوان قهرماني ليگ واليبال را پيدا كرده است. در ادوار برگزاري مسابقات باشگاهي كشور آبگينه قزوين تنها تيم شهرستاني بود كه موفق شد با هدايت مهدي صابرپور به عنوان قهرماني دست پيدا كند. در ساير سال هاي برگزاري اين رقابت ها اين تيم هاي تهراني بودند كه صاحب جام قهرماني مي شدند و در اين ميان سهم پيكان از قهرماني بيشتر از ديگر تيم ها بود اما حالا يكي از تيم هاي غير تهراني كاله و سايپا به اين عنوان دست خواهند يافت.
مرحله نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت 2 از 3 برگزار مي شود. كرج همچون سال گذشته ميزبان اولين ديدار است.
ديدار رده بندي اين رقابتها هم امروز ميان دو تيم پيكان و شهرداري اروميه برگزار مي شود.
پيكان با 11 عنوان قهرماني در ليگ برتر ايران و 6 قهرماني در مسابقات باشگاه هاي آسيا و همچنين عنوان سومي رقابت هاي باشگاه هاي جهان بايد ازامروز ديدارهاي خود را براي كسب عنوان سومي ادامه دهد. آن هم برابر تيمي كه عنوان قابل توجهي در ليگ برتر ندارد اما به قدري خوب بوده كه تا اين مرحله بالا آمده است.
برنامه ديدارهاي مرحله نهايي و رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
چهارشنبه 24/12/90
ديدار نهايي: سايپا- كاله (ساعت 30:15- سالن انقلاب كرج)
ديدار رده بندي: پيكان تهران- شهرداري اروميه (ساعت 15- خانه واليبال تهران)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان:تباني ثابت شود،برخورد مي كنيم
مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: در صورتي كه موضوع تباني ثابت شود، با اعضاي تيم فوتسال باشگاه برخورد جدي خواهيم كرد . محمد رويانيان درباره شائبه تباني در ديدار تيم هاي فوتسال پيروزي و گيتي پسند اظهار داشت : زارع قائم مقام و سالاركيا معاون حقوقي باشگاه را مامور بررسي مو به موي اتفاقات فوتسال كرده ام. موضوع تباني و اينگونه حرف ها مورد تاييد باشگاه پيروزي نيست و با اين مسائل در صورت ثابت شدن برخورد قاطعي خواهيم داشت.
فدراسيون كويت در آستانه ورشكستگي مالي
رئيس فدراسيون فوتبال كويت گفت: با توجه به نبود اعتبار كافي، اين فدراسيون در آستانه ورشكستگي مالي قرار دارد. شيخ طلال الفهداظهار داشت: خزانه فدراسيون فوتبال كويت، از پول تهي شده و در صورت تداوم اين روند، تا چند وقت آينده، رسما اعلام ورشكستگي خواهيم كرد. وي گفت: تداوم اين روند، فدراسيون فوتبال كويت را فلج خواهد كرد و روند همه فعاليت هاي مربوط به فوتبال در اين اميرنشين با مشكل جدي مواجه خواهد شد، ضمن اينكه از ميزباني هرگونه مسابقه ها نيز معذور خواهيم بود. اميرنشين كويت در دهه هاي 70 و 80 ميلادي، يكي از غني ترين كشورهاي عرب منطقه خليج فارس بود و همواره پول هاي هنگفتي براي فوتبال اين كشور هزينه مي شد و مربيان بزرگي همچون «كارلوس آلبرتو پريرا» و «لوبانوفسكي» در تيم ملي و تيم هاي باشگاهي اين كشور فعاليت داشتند.
رحمتي: دوست ندارم آسيايي ها اين بازي را ببينند!
دروازه بان تيم استقلال گفت: به خاطر زمين نامناسب ورزشگاه حافظيه دوست ندارم آسيايي ها فينال جام حذفي ايران را ببينند، زيرا زمين حافظيه باعث سرشكستگي كشورمان مي شود. مهدي رحمتي گفت: تاوان زيادي براي جام حذفي داديم با اين حال با همين نفرات هم كار را ادامه مي دهيم و قهرمان مي شويم. من فقط اميدوارم بازي در زمين ناهموار شيرازاعتبار فوتبال ايران را زير سؤال نبرد و هر تيمي كه شايسته تر است پيروز شود.
جلسه كفاشيان با نمايندگان مجلس
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال صبح ديروز به مجلس رفت تا درباره راه هاي جلوگيري از تعليق فوتبال با نمايندگان گفتگو كند. نتيجه اين جلسه تنظيم طرح يك فوريتي بود كه اساسنامه فدراسيون فوتبال را از ساير فدراسيون ها مستثني مي كند. اين طرح امروز در مجلس ارائه خواهد شد. عليرضا دهقان رئيس كميته ورزش و جوانان مجلس با تاييد اين خبر گفت: هدف ما اين است تا از تعليق فوتبال جلوگيري كنيم. كفاشيان در جلسه مركز پژوهش ها و اداره قوانين مجلس حاضر شد و به ارائه توضيحات لازم پرداخت. نمايندگان هم متن طرح يك فوريتي با هدف مستثني كردن قوانين اساسنامه فدراسيون فوتبال از ديگر فدراسيون هاي ورزشي كه زير نظر وزارت ورزش هستند را تهيه كردند.هدف ما اين است كه از بوجود آمدن مشكلات خاص براي فوتبال جلوگيري كنيم و اجازه ندهيم فوتبال تعليق شود.
سرمربي پيروزي به تركيه رفت
مصطفي دنيزلي پس از تساوي يك بر يك پيروزي مقابل مس كرمان به دليل مسايل خانوادگي صبح ديروز ساعت 40:6 دقيقه عازم تركيه شد. دنيزلي قرار است امشب به تهران بازگردد. مسايل فني پيروزي در روزهاي غيبت وي بر عهده محسن عاشوري و صادقي خواهد بود.
كي روش فردا به ايران مي آيد
كارلوس كي روش سرمربي پرتغالي تيم ملي كشورمان پنج شنبه هفته جاري به ايران باز مي گردد. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران كه پس از بازي با قطر به مرخصي رفته بود و در مراسم قرعه كشي آخرين مرحله انتخابي جام جهاني برزيل در مالزي هم شركت كرد، صبح پنج شنبه ( فردا) به تهران برمي گردد.كي روش پس از حضور در تهران با كفاشيان نيز جلسه اي خواهد داشت و برنامه هاي آتي تيم ملي را با او هماهنگ مي كند. اولين برنامه تمريني تيم ملي هم كه طبق همان اعلام قبلي از چهارم تا ششم فروردين به مدت سه روز خواهد بود كه به صورت ميني كمپ كوچك برگزار خواهد شد.
شكايت سپاهان از راي كميته انضباطي به كفاشيان
باشگاه سپاهان شكايت خود از راي كميته انضباطي را به رياست فدراسيون فوتبال ارائه مي كند. باشگاه سپاهان از اينكه كميته انضباطي در فاصله 24 ساعت مانده به بازي تراكتورسازي و سپاهان رودريگو توزي بازيكن برزيلي تراكتورسازي را بخشيده و اين حكم بدون اينكه به طور رسمي روز قبل از مسابقه از سوي سايت رسمي فدراسيون اعلام شود، به باشگاه تراكتورسازي ابلاغ شده، گلايه دارد . رسول خوروش سرپرست سپاهان با بيان اينكه شكواييه خود را به علي كفاشيان رئيس فدراسيون تحويل داده است تاكيد كرد: باشگاه سپاهان تا آخر اين شكايت را پيگيري مي كند.

 



با پيروزي ذوب آهن برابر مهرام همه چيز به ديدار سوم كشيده شد

ديدار برگشت دو تيم مهرام و ذوب آهن براي تعيين تيم راه يافته به مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا با برتري تيم ذوب آهن به پايان رسيد.
ديدار تيم هاي مهرام و ذوب آهن در چارچوب مرحله پلي آف (نيمه نهايي) رقابت هاي بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا در اصفهان برگزار شد و طي آن تيم ذوب آهن با نتيجه 91 بر 88 در وقت هاي اضافه حريف خود را شكست داد. ديدار دو تيم در وقت قانوني با نتيجه 81 بر 81 به پايان رسيده بود.
مهرام در ديدار رفت كه يك هفته پيش در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد با نتيجه 100 بر 86 حريف خود را شكست داد تا با توجه به پيروزي ذوب آهن در ديدار برگشت، كار دو تيم براي مشخص شدن فيناليست به بازي سوم كشيده شود. بازي سوم دو تيم روز 29 اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.
ديدارهاي نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا به صورت 3 از 5 برگزار مي شود. ديدارهاي اين مرحله از مسابقات طي روزهاي 6 ، 7 ، 13 و 14 فروردين ماه برگزار مي شود. در صورت نياز به ديدار پنجم، اين بازي 20 يا 21 فروردين ماه برگزار خواهد شد. دو تيم راه يافته به ديدار نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا همراه با يك تيم ديگر از اردن يا عراق سهميه حضور در مسابقات 2012 باشگاه هاي آسيا (لبنان) را به دست مي آورند.

 



شمشيربازان امروز عازم مسابقات جام جهاني مي شوند
آخرين فرصت براي كسب سهميه المپيك

تيم ملي شمشيربازي اسلحه سابر به منظور شركت در رقابت هاي جام جهاني روسيه امروز عازم اين كشور مي شود.
مجتبي عابديني، حميدرضا طاهرخاني، محمد فتوحي، علي پاكدامن و محمد رهبر بازيكناني هستند كه در قالب تيم ملي شمشيربازي اسلحه سابر در رقابت هاي جام جهاني روسيه شركت مي كنند. اين مسابقات در مسكو برگزار مي شود.
مسابقات شمشيربازي جام جهاني روسيه آخرين رقابت هاي گزينشي المپيك در اسلحه سابر است كه امسال برگزار مي شود. بنابراين اين رقابت ها آخرين فرصت براي مجتبي عابديني است كه تا موقعيت خود در رنكينگ جهاني را پيش از حضور در مسابقات زون آسيا بهبود بخشد.
شمشيربازان اسلحه سابر ايران هيچ شانسي براي كسب سهميه المپيك براساس رنكينگ جهاني ندارند. شركت در رقابت هاي زون آسيا بهترين فرصت براي آنهاست تا بتوانند سهميه المپيك را به دست آورند. عابديني نماينده ايران در اين مسابقات است.
مسابقات شمشيربازي جام جهاني روسيه طي روزهاي 26 تا 28 اسفند ماه برگزار مي شود. رقابت هاي زون آسيا نيز از 30 فروردين ماه سال آينده در كره جنوبي آغاز مي شود.

 



آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از 27 اسفند
شمارش معكوس آزاد و فرنگي كاران براي اعزام به گزينشي المپيك

رقابت هاي گزينشي المپيك 2012 لندن در قاره آسيا در حالي طي روزهاي 11 تا 31 فروردين ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار مي شود كه آزاد و فرنگي كاران ملي پوش كشورمان براي درخشش در اين پيكارها لحظه شماري مي كنند.
اين رقابتها اهميت فراواني براي كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد وفرنگي كشورمان دارد، چراكه بايد حداكثر سهميه هاي باقيمانده المپيك در قزاقستان كسب شود تا كاروان كشتي ايران با تركيبي كامل در المپيك لندن به ميدان برود. رسول خادم مدير فني تيم كشتي آزاد و محمد بنا سرمربي تيم كشتي فرنگي عصر ديروز با دعوت از نفرات ملي پوش مورد نظر خود،زمان آغاز مرحله جديد تيم هاي ملي را براي شركت در رقابت هاي گزينشي المپيك 27 اسفندماه تعيين كردند.
با اعلام رسول خادم، مسعود اسماعيل پور و بهنام احسانپور در 60 كيلو، احسان لشگري و احسان اميني در 84 كيلو و پرويز هادي و محمدرضا آذرشكيب در 120 كيلو از عصر شنبه 27 اسفندماه تا زمان اعزام به قزاقستان در خانه كشتي تمرينات را دنبال مي كنند.
حسن رحيمي در 55 كيلو، مهدي تقوي در 66 كيلو، صادق گودرزي در 74 كيلو و رضا يزداني در 96 كيلو از عصر يكشنبه 28 اسفندماه به جمع ساير اردونشينان ملحق مي شوند.
دررقابت هاي كشتي گزينشي المپيك نفرات اول و دوم هر وزن جواز حضور در المپيك 2012 لندن را به دست مي آورند. كشتي گيران آزادكار تيم ايران در اين رقابت ها براي كسب سه سهميه در اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم به ميدان مي روند.
اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي نيز به شرح زير است:
55 كيلو: حميدسوريان، محمد فقيري، شيرزاد بهشتي طلا (تهران)، محسن حاجي پور (مازندران)، سامان عبدولي (خوزستان)
60 كيلو: اميد نوروزي، حميد زارع (فارس)، عبدالمحمد پاپي (خوزستان)، محمد سلطاني (البرز)
66 كيلو: سعيد عبدولي (خوزستان)، علي محمدي (تهران)، افشين بيابانگرد (اردبيل)
74 كيلو: فرشاد عليزاده (تهران)، هادي عليزاده پورنيا (قم)، محسن قاسمي (لرستان)، حسين نوري (البرز)
84 كيلو: طالب نعمت پور (لرستان)، حبيب الله اخلاقي (خوزستان)، داود اخباري (تهران)، علي قيطاسي (فارس )
96 كيلو: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ و محمدرضا اكبري (مازندران)
120 كيلو: بشير باباجان زاده (مازندران)، محمد قرباني (كرمانشاه)، امير قاسمي منجزي (خوزستان) و بهنام مهدي زاده (تهران)

 



ليگ قهرمانان اروپا چلسي به دنبال اعاده حيثيت

تيم فوتبال رئال مادريد براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا كار چندان دشواري پيش رو ندارد.
تيم فوتبال رئال مادريد در ديدار رفت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با نتيجه يك بر يك در ورزشگاه لوژنيكي مقابل زسكا متوقف شد و امشب حتي با يك مساوي بدون گل هم راهي مرحله بعد مي شود. شاگردان خوزه مورينيو در ديدارهاي اخير با درخشش كريستيانو رونالدو به نتايج درخشاني در رقابت هاي لاليگا دست پيدا كرده اند.
مهاجم پرتغالي رئال در ديدارهاي اين فصل مجموعاً 40 گل به ثمر رسانده است. رونالدو در 6 بازي گذشته موفق شده 9 گل به ثمر برساند و رئالي ها چشم به درخشش اين بازيكن در ادامه اين رقابت ها دارند.
ديگر ديدار مهم امشب را چلسي بدون سرمربي در ورزشگاه استمفوردبريج مقابل ناپولي برگزار مي كند. چلسي در ديدار رفت با نتيجه 3 بر يك مقابل حريف ايتاليايي خود تن به شكست داده و كار دشواري براي صعود به مرحله يك چهارم اين رقابت ها دارد.
چنانچه چلسي نتواند از پس ناپولي در اين ديدار برآيد و از دور رقابت ها حذف شود، از سال 1996 براي نخستين بار است كه انگلستان در مرحله يك چهارم نهايي نماينده نخواهد داشت.

 



اخبار خواندني از ورزش ايران

¤ تيم واليبال بازرگاني جواهري گنبد كه سال گذشته به ليگ دسته اول سقوط كرده بود، امسال با عنوان قهرماني ليگ دسته يك به همراه تيم گل گهر سيرجان به ليگ برتر بازگشت تا يك بار ديگر بخت خود را در رقابت هاي ليگ برتر سال 1391 بيازمايد.
¤ «نوري آزمون» واليباليست اسبق تيم واليبال خطه تركمن صحرا و مربي سازنده استان گلستان و مازندران، براثر سكته دار فاني را وداع گفت.
¤ امجدخان و مقدس اشرف، سرمربيان پاكستاني تيم ملي اسكواش كشورمان كه اول شهريورماه سال گذشته با عقد قراردادي رسمي به عنوان سرمربي تيم ملي اسكواش ايران انتخاب شدند، قراردادهايشان براي سال آينده با فدراسيون كشورمان تمديد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14