(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24 اسفند 1390- شماره 20168

با حضور وزير بهداشت مانور امداد نوروزي برگزار شد
در جلسه شوراي شهر تهران تعيين نرخ كرايه ها به سال 91 موكول شد
25 درصد درمانگاه هاي بيمارستان ها ايام نوروز باز هستند
تمهيدات بهشت زهرا(س) در روزهاي پاياني سال
شناگر هلال احمر طول خليج فارس را 100 روزه شنا كرد
با دستور به تامين اعتبار از سوي رئيس جمهور تعدادي از زندانيان ديه بزودي آزاد مي شوند
تردد موتورسيكلت در تمام جاده هاي كشور ممنوع شد
در مشهد و قزوين 2 متجاوز به عنف و 3 قاچاقچي ديروز اعدام شدند
تولد 5 قلوها و 4 قلوها در اصفهان و آمل
تمركز آزمون مدارس نمونه دولتي و سمپاد در استان ها
اطلاعيه رجاء درباره مسافران نوروزي
نجات يك فروند لنج باري در جزيره كيش
انفجار مواد محترقه در ايوانكي يك كشته برجاي گذاشت
گرد و غبار شديد محلي در لرستان و آبادان
درآمدهاي برج ميلاد 2 برابر هزينه نگهداري آن است
سرقت از طلا فروشي در تبريز ناكام ماند



با حضور وزير بهداشت مانور امداد نوروزي برگزار شد

مانور امدادي نوروزي با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ديگر مسئولان اين وزارتخانه برگزار شد.
دكتر وحيد مرضيه دستجردي در حاشيه اين مانور در جمع خبرنگاران گفت: دو هزار پايگاه اورژانس كشور آماده امداد رساني به مردم در سفرهاي نوروزي هستند.
«مرضيه وحيد دستجردي» افزود: يك هزار و 200 واحد از اين پايگاه ها جاده اي، و مابقي شهري هستند كه در آمادگي كامل به سر مي برند.
وي ادامه داد 14هزار پرسنل در اين پايگاه هاي اورژانس فعاليت دارند و هيچ نيرويي در مرخصي نيست.
وزير بهداشت ادامه داد: نيروهاي اورژانس در سفرهاي نوروزي گوش به زنگ و مراقب سلامت مسافران نوروزي هستند.
وحيد دستجردي گفت: اين آمبولانس ها در فواصل 30 تا 35 كيلومتري جاده ها مستقر هستند.

 



در جلسه شوراي شهر تهران تعيين نرخ كرايه ها به سال 91 موكول شد

رئيس شوراي اسلامي شهر از احتمال تعيين نرخ كرايه هاي انواع تاكسي، اتوبوسراني و ميني بوس راني و قيمت بليط مترو در سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها مهدي چمران در چهارصد و پنجاهمين جلسه علني سومين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به يكي از موارد نادر در شهر تهران افزود: متأسفانه در ماه ها و روزهاي اخير يك نهادي بدون مجوز اقدام به نصب دكل در شهر تهران و در محل هاي ويژه از جمله چهار راه ها، پياده روها و بيمارستان ها كرده است و در واقع نصب اين دكل ها بدون حساب و كتاب بوده است.
وي تأكيد كرد: اميدواريم اين نهاد، كه با آن صحبت شده است از اين اقدامات خود دست بردارد و بايد براي هر كار و نصب هرگونه دكل و نمادي با شهرداري هماهنگ شود.
چمران اضافه كرد: صحبت هايي با اين نهاد انجام گرفته است و آنها قول هايي را داده اند كه اميدواريم به قول و وعده خود عمل كنند، چرا كه شورا به راحتي از اين موضوع نخواهد گذشت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه شوراي اسلامي شهر تهران تنها مسئول تعيين نرخ كرايه ها است، گفت: متأسفانه برخي ها تفسيرهاي نابجايي مي كنند كه بايد تذكر داده شود كه تنها مركز تعيين نرخ كرايه ها، شوراي اسلامي شهر تهران است.
وي تصريح كرد: در زمينه تعيين نرخ كرايه ها حتي استانداري و فرمانداري نيز نمي توانند دخالت كنند و فقط وزير كشور شخصاً مي تواند طبق قانون اين مصوبه را وتو كند و در اين خصوص نه فرمانداري، نه استانداري و حتي هيچ نماينده اي به نيابت از شخص وزير نمي تواند دخالت كند.
مهدي چمران با اشاره به پيشنهاد 20 درصدي شهرداري مبني بر افزايش كرايه تاكسي ها گفت: هنوز در كميسيون عمران بررسي هاي نهايي انجام نشده و احتمال دارد اين لوايح در سال آينده تعيين تكليف نهايي شود.
انتقاد شهرداري از دادگستري
نماينده شهرداري در شوراي شهر با اشاره به برداشت 34 ميلياردي تعاوني مسكن دادگستري استان تهران از خزانه شهر تهران گفت: اين برداشت برخلاف توافقات شهرداري با تعاوني مسكن دادگستري بود.
تقوي معاون حقوقي و نماينده شهرداري در شوراي شهر در جلسه ديروز شوراي علني روز سه شنبه شورا با اشاره به ايجاد فضاي سبز در زميني كه متعلق به فردي حقيقي است، گفت: اين زمين به دليل شيب بسيار غيرقابل ساخت و ساز بود، كه ناگهان دوستان دادگستري استان تهران تعاوني تشكيل داده و اين زمين را متعلق به خود دانسته اما خود آنها نيز اقرار كردند يك خانه نيز نمي تواند در اين شيب زياد ساخته شود.
وي افزود: شهرداري تهران در يك منطقه فضاي سبز ايجاد كرد كه نهايتاً اختلاف با دادگستري استان تهران در كميسيون حل اختلاف بررسي و قرار شد مبلغي از آن قبل از سال پرداخت شود و 34 ميليارد آن به صورت تخفيف تا آخر ارديبهشت ماه طي چك هايي به اين تعاوني ارائه شود كه بخشي از آن حقوق كاركنان شركت واحد اتوبوسراني بود.
وي با بيان اينكه حساب خزانه شهرداري تهران در بانك ملي است، گفت: اين تعاوني با استفاده از اختيارات ويژه كل مبلغ را از حساب برداشت كرده است و هنوز نيز چك ها در دست آنهاست.
وي تأكيد كرد: متأسفانه تمامي پولها در دقيقه 90 برداشت شده است كه اميدواريم اين چك ها گم نشود و به صاحبانشان كه مردم تهران هستند بازگردانده شود.
حسن بيادي نائب رئيس شوراي شهر تهران نيز با بيان اينكه شهرداري اسامي كساني كه از خزانه شهر برداشت كرده است، افشا كند گفت: اين نابساماني در دريافت ها و پرداخت ها وجود دارد و مخصوص دو سه ساختمان عظيم نيست همانطور كه مي بينيد ساخت و سازهاي غيرقانوني در دره ها و زمين هاي با كاربري غيرمسكوني ادامه دارد.

 



25 درصد درمانگاه هاي بيمارستان ها ايام نوروز باز هستند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اورژانس همه بيمارستانهاي دولتي و 25 درصد بخشهاي درمانگاهي و الكتيو اين بيمارستان ها ايام نوروز باز هستند و اميدواريم نظام پزشكي نيز بخشنامه باز بودن بخشي از مطبها را در اين ايام جدي بگيرد.
حسن امامي رضوي افزود: دو هزارمين پايگاه اورژانس جاده اي در جاجرود افتتاح شد و اورژانس پيش بيمارستاني در سراسر كشور در ايام تعطيلات به حالت آماده باش هستند و اورژانس هاي بيمارستاني نيز در تمام ايام تعطيل باز هستند.
وي به فارس گفت: در فواصل تعطيلي نيز كه معمولا خدمات بيمارستاني راكد مي شود امسال به دانشگاههاي علوم پزشكي كشور ابلاغ كرده ايم كه بايد 25 درصد بخشهاي درمانگاهي (خدمات سرپايي) و الكتيو بيمارستانها باز باشند.
معاون وزير بهداشت افزود: بخشنامه اي هم به سازمان نظام پزشكي فرستاده ايم كه بايد بخشي از مطبهاي پزشكان در ايام تعطيلات نوروز باز باشند كه اميدواريم نظام پزشكي هم اين بخشنامه را جدي بگيرد.

 



تمهيدات بهشت زهرا(س) در روزهاي پاياني سال

قائم مقام سازمان بهشت زهرا (س) از آمادگي بهشت زهرا (س) و گلزار شهدا براي حضور ميليوني مردم در روزهاي پاياني سال خبر داد.
كامران زنگيشه با بيان اينكه اين سازمان از هفته ها قبل با تشكيل ستاد استقبال از بهار تحت عنوان بهاران با شهدا برنامه هاي وسيعي را جهت ايام پاياني سال و لحظات سال تحويل در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) تدارك ديده است، گفت: بر اساس هماهنگي به عمل آمده با فرماندهي پليس راهور ناجا تعداد 2500نفر از نيروهاي راهور مديريت ترافيكي محوطه 754هكتاري سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام (رضوان الله تعالي عليه) و همه مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا(س) در پنجشنبه و جمعه آخر سال به عهده خواهند داشت.
زنگيشه افزود: بنرهاي اطلاع رساني جهت شهروندان در 64نقطه سطح شهر و سازمان نصب و يكصدهزار نسخه نقشه تمام رنگي در بين شهروندان و زائران اهل قبور به صورت رايگان توزيع خواهد شد.
قائم مقام سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به برنامه هاي گسترده فرهنگي بهشت زهرا(س) در ايام پاياني سال گفت: برگزاري آخرين دعاي كميل در روز پنجشنبه 25اسفندماه و همچنين آخرين دعاي ندبه سال در روز جمعه 26اسفندماه در مهديه شهدا، اهداي گل و گلدان و پيام تبريك به خانواده هاي معظم شهدا و گلباران آرامگاه 4هزار شهيد گمنام، برپايي هفت سين دفاع مقدس و سنتي و برگزاري مراسم دعا و نيايش ويژه لحظات تحويل سال در جوار شهيدان گمنام از ديگر برنامه هاي متنوع سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداري حرم مطهر حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) است.

 



شناگر هلال احمر طول خليج فارس را 100 روزه شنا كرد

ركورددار شناي آب هاي آزاد به اروندكنار رسيد.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، «محمدحسين كبادي»، شناگر و امدادگر جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي كه اقدام به اجراي پروژه ملي «شناي طول خليج فارس» از جزيره هرمز تا اروندكنار كرده بود ديروز بعد از نزديك به 100 روز با رسيدن به اروندكنار به كار خود پايان داد.
بنابراين گزارش طي اين مسير در تاريخ ورزش شنا در آبهاي آزاد داراي طولاني ترين مسافت بوده و براي نخستين بار در جهان است كه توسط يك شناگر ايراني مسلمان در حوزه خليج فارس به مرحله اجرا درآمده است.
اين اقدام در حالي صورت گرفته است كه در سالهاي اخير از سوي كشورهاي عربي و غربي اقدامات تبليغي بسياري در جهت تعدي، محو و كمرنگ كردن هويت خليج فارس و در نهايت تلاش براي تغيير نام اين خليج به نام جعلي خليج عربي شده است.

 



با دستور به تامين اعتبار از سوي رئيس جمهور تعدادي از زندانيان ديه بزودي آزاد مي شوند

وزير دادگستري از تامين اعتبار آزادي تعدادي از زندانيان ديه توسط رئيس جمهور خبر داد.
سيدمرتضي بختياري در گفت وگو با مهر گفت: در 6ماهه نخست سال جاري براي آزادي سه هزار و 779زنداني جرائم غيرعمد نيازمند 166ميليارد تومان بودجه بوديم كه 50ميليارد تومان آن از سوي رئيس جمهور تامين شد و الباقي آن توسط خيرين، ستاد ديه و رضايت شاكيان تامين شد و تمامي اين تعداد زنداني به آغوش خانواده هاي خود بازگشتند.
وي افزود: رئيس جمهور براي سال 91 هم دستوري مبني بر تامين اعتبار مالي صادر كرده است كه منتظر تامين پول هستيم تا همانند سنوات گذشته با كمك خيرين، ستاد ديه و رضايت شاكيان بتوانيم بخش ديگري از زندانيان جرائم غيرعمد را كه تعداد آنها بيش از هشت هزار و 650نفر است آزاد كنيم.
وزير دادگستري در پاسخ به اينكه آيا مصوبه مجلس مبني بر آزادي زندانيان مهريه كه توانايي پرداخت 110سكه را داشته باشند در كاهش تعداد زندانيان اثرگذار است گفت: اگر شوراي نگهبان اين قانون را تصويب كند با كمك ستاد ديه و خيرين تعداد زيادي از زندانيان مهريه آزاد مي شوند.

 



اعلام محدوديت هاي ترافيكي روزهاي آخر سال و تعطيلات نوروزي
تردد موتورسيكلت در تمام جاده هاي كشور ممنوع شد

پليس راه راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در اطلاعيه اي محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور در روزهاي آخر سال 90 و تعطيلات نوروزي 91 را اعلام كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: با توجه به حجم فزاينده سفر در تعطيلات نوروز 91 و افزايش ظرفيت تردد محورهاي مواصلاتي كشور، به منظور ارتقاي ضريب ايمني و رواني ترافيك از روز 25 اسفند 90 تا 14 فروردين سال 91 محدوديت ها و ممنوعيت هاي عبور و مرور در محورهاي پرترافيك كشور اجرا مي شود.
بر اين اساس، تردد انواع موتورسيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمام آزادراه ها و بزرگراه ها و جاده هاي اصلي برون شهري كشور ممنوع است.
همچنين در تمامي محورهاي برون شهري كه در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي شود، عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني مستثني است و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راههايي اعمال مي شود كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي شود يا ممنوعيت در طول سال دارند.
براساس اين اطلاعيه در محور كرج-چالوس تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت همچنان ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه در محور كرج-چالوس از ساعت 12 تا 24 روزهاي 4، 12 و 13 فروردين سال 91 از چالوس به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 روزهاي فوق از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.
در محور هراز نيز رفت وآمد انواع تريلر در محور هراز كماكان ممنوع است و تردد انواع كاميون و كاميونت به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 روز چهارشنبه 24 اسفند تا ساعت يك بامداد روز شنبه 5 فروردين و از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين از تهران به آمل و برعكس ممنوع است.
در اين محور همچنين حركت انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 3 1 تا 24 روزهاي 4، 12 و 13 فرودين از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 روزهاي فوق از آب اسك تا رودهن به صورت يكطرفه خواهد بود. براساس اطلاعيه پليس راه راهور ناجا، در محور فيروزكوه نيز تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز شنبه 5 فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 4 1فروردين از تهران به قائم شهر و بازگشت ممنوع است.
در محور قزوين-رشت هم رفت وآمد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 روز يكشنبه 28 اسفند الي ساعت يك بامداد روز شنبه 5 فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين به رشت و برعكس ممنوع است.
اين اطلاعيه در پايان تاكيد كرده است، در محور قديم ساوه-همدان نيز تردد حركت تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 روز يكشنبه 28 اسفند تا ساعت 24 روز چهارشنبه 2 فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 14 روز دوشنبه 14 فروردين از ساوه تا سه راهي دخان و بالعكس ممنوع است.
در محورهاي اردبيل-آستارا، اردبيل-سراب و خلخال به اسالم و بالعكس تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت هفت صبح تا 24 روز يكشنبه 13 فروردين ممنوع است.
در اطلاعيه پليس راه راهور ناجا آمده است: همچنين در محورهاي مشهد-قوچان، مشهد-نيشابور و سبزوار تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت هفت صبح تا 24 روزهاي 27، 28 و 29 اسفند و همچنين روزهاي 11، 12 و 13 فروردين ممنوع است.
در محور چمن بيد-بجنورد-شيروان و بالعكس نيز رفت و آمد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت هفت صبح تا 24 روزهاي 27، 28 و 29 اسفند و همچنين روزهاي 11، 12 و 13 فروردين 91 ممنوع است.
همچنين محدوديت فوق براي انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني در محورهاي بانه-سقز-سنندج و مريوان و گلوگاه-گرگان-جنگل گلستان و چمن بيد عملي خواهد شد. همچنين در محورهاي اصلي استان بوشهر و اصفهان تردد انواع كاميون هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت هفت صبح روز شنبه 27 اسفند تا 24 روز جمعه 4 فروردين و همچنين از ساعت هفت صبح پنجشنبه 10 تا ساعت 4 دوشنبه 14 فروردين ممنوع است.
در محورهاي سلفچگان-قم، جاده قديم كاشان-قم و جاده قديم تهران-قم نيز تردد انواع تريلر و كاميون به استثناء حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت هفت صبح روزهاي جمعه و يكشنبه 4 و 13 فروردين ممنوع است.
مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.

 



در مشهد و قزوين 2 متجاوز به عنف و 3 قاچاقچي ديروز اعدام شدند

دو جوان متجاوز به عنف در مشهد و سه قاچاقچي مواد مخدر كه يك نفر آنان از قاچاقچيان بين المللي مواد مخدر بودند صبح ديروز به چوبه دار آويخته شدند.
به گزارش فارس از مشهد دو متجاوز به نام هاي اكرم نورزهي معروف به ياسين، اهل افغانستان و مجتبي افشار معروف به صدام ساعت 30:6 دقيقه صبح ديروز در ميدان فردوسي مشهد به دار مجازات آويخته شدند. مردم شهر مشهد و برخي از قربانيان اين دو متجاوز با حضور در اين مراسم، حمايت خود را از دستگاه قضايي و نيروي انتظامي براي مقابله با هتاكان به نواميس جامعه اعلام كردند.
به گزارش همين خبرگزاري از قزوين، سه نفر از قاچاقچيان مواد مخدر سحرگاه ديروز در زندان چوبين در قزوين به دار مجازات آويخته شدند. يكي از اين سه نفر قاچاقچي بين المللي بود.

 



تولد 5 قلوها و 4 قلوها در اصفهان و آمل

سرويس شهرستانها-
يك مادر 30 ساله اصفهاني در اولين زايمان خود و يك مادر 29 ساله آملي پس از يازده سال به ترتيب 5 قلو و 4 قلو به دنيا آوردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان دكتر مينو موحدي متخصص زنان و مامايي و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، حاملگي پنج قلويي اين زن را حاصل تحريك تخمك گذاري عنوان كرد.
وي افزود: اين مادر از هفته 28 تا هفته 32 در بخش زنان و مامايي مركز آموزشي درماني الزهرا(س) تحت مراقبت ويژه قرار گرفت و در تاريخ 22 اسفندماه عمل سزارين شد.
موحدي با بيان اينكه در اين عمل جراحي سه نوزاد پسر و دو نوزاد دختر متولد شدند، اظهار داشت: هر پنج نوزاد در سلامت كامل به سر مي برند و هيچگونه ناهنجاري و اختلال مادرزادي در نوزادان مشاهده نشد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از آمل به دنبال انتقال خانم 29 ساله اي به بيمارستان امام علي(ع) آمل براي زايمان، پزشكان اين مركز موفق شدند 4 فرزند خانم باردار را در اين بيمارستان در سلامت كامل به دنيا آورند. اين خانم باردار پس از 11 سال نازايي در اولين بارداري خود صاحب 4 فرزند شد.
گفتني است، فرزندان اين مادر جوان شامل 3 پسر و يك دختر است.

 



عرفي خبر داد
تمركز آزمون مدارس نمونه دولتي و سمپاد در استان ها

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش از متمركز شدن آزمون مدارس نمونه دولتي و سمپاد در استان ها خبر داد.
«عبدالامير عرفي» در گفت وگو با ايرنا، تمركز زدايي را مهمترين هدف اين اقدام از سوي وزارت آموزش وپرورش عنوان كرد و افزود: از اين پس طراحي سؤالات و نحوه برگزاري آزمون از سوي ستاد مديريت خواهد بود چرا كه در سالهاي گذشته، برخي از خانواده ها و دانش آموزان نسبت به برگزاري و طراحي سؤالات اعتراض ها و ابهاماتي داشتند.
وي با بيان اينكه با واگذاري اين آزمون به استانها بسياري از اين مشكلات برطرف خواهد شد، گفت: وزارت آموزش وپرورش نقش نظارتي را ايفا خواهد كرد و نقش اجرايي از جمله ثبت نام، صدور كارت، طراحي سؤال، برگزاري آزمون، تصحيح اوراق، اعلام نتيجه و تجديدنظرهاي احتمالي به استان ها واگذار مي شود.
رئيس مركز سنجش آموزش وپرورش يادآور شد: پيش از اين، آزمون هاي مدارس نمونه دولتي و سمپاد در دو نوبت برگزار مي شد كه هزينه هاي قابل توجه و مضاعفي را براي وزارت آموزش وپرورش و خانواده ها دربر داشت و با اين اقدام از صرف هزينه هاي اضافي جلوگيري به عمل آمد.
عرفي ادامه داد: همچنين دانش آموزان براي شركت در دو آزمون مدارس نمونه دولتي و استعدادهاي درخشان ثبت نام مي كنند و بر اساس نمره اي كه كسب خواهند كرد شرايط حضور آنها در يك يا هر دو مدرسه فراهم خواهد شد.

 



اطلاعيه رجاء درباره مسافران نوروزي

روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء اعلام كرد: به علت ترافيك بيش از حد سفر در ايام پاياني سال، امكان اعزام مسافران جا مانده با قطارهاي بعدي وجود ندارد و مسافران بايد جهت انجام امور كنترل بليت و بازرسي اثاثيه، يك ساعت قبل از حركت در ايستگاه راه آهن حضور داشته باشند.
مسافران بايد در طول سفر با قطار، شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر همراه داشته باشند تا در صورت درخواست ماموران اين شركت، آن را ارائه دهند.
گفتني است مسافران گرامي در صورت مفقود شدن بليت، مطابق آئين نامه مربوطه و به شرط حضور به موقع در ايستگاه مراتب را به باجه خدمات مسافران واقع در طبقه دوم ايستگاه راه آهن تهران اعلام تا برابر مقررات بليت المثني صادر شود.
تمامي مسافران قطارهاي مسافري بدون محدوديت سني از بدو ورود به ايستگاه مبدأ تا رسيدن به ايستگاه مقصد در برابر حوادث تحت پوشش بيمه هستند.
لازم به ذكر است برنامه نوروزي قطارهاي مسافري در سال جاري از 24 اسفندماه آغاز و در 15 فروردين 1391 خاتمه مي يابد و بر اساس برنامه ريزي انجام شده در طي اين مدت حدود 2 ميليون مسافر با قطار در سراسر كشور جابه جا مي شوند.
مسافران قطارهاي نوروزي براي دريافت هرگونه اطلاعات و ارائه انتقاد، پيشنهاد يا شكايت مي توانند با شماره تلفن 1539 سامانه اطلاع رساني و ارتباط بامشتري به صورت شبانه روزي تماس حاصل يا به شماره 3000139 پيامك ارسال كرده و همچنين به سايت اينترنتي اين شركت به نشاني www.raja.ir مراجعه كنند.

 



نجات يك فروند لنج باري در جزيره كيش

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
يك فروند لنج باري با محموله برنج در شش مايلي آبهاي جزيره كيش از غرق شدن حتمي نجات يافت.
براساس اين گزارش، اين لنج باري ايراني با محموله برنج از كشور امارات عازم عسلويه بود كه دچار باد و طوفان شديدي در شش مايلي جنوب غربي جزيره كيش شد و موتور آن از كار افتاد و دچار آب گرفتگي شد.
قاسم عسكري نسب ضمن بيان خبر فوق گفت: پنج نفر از سرنشينان اين لنج باري با اقدام سريع و به موقع مركز هماهنگي و جستجو و نجات دريايي بندرعباس و شناور ناجي 15مستقر در بندر جزيره كيش و با همكاري شناورهاي اطراف پس از تخليه آب شناور صحيح و سالم به بندرگاه جزيره كيش يدك شد.

 



كشف چندين ميليون مواد محترقه در نقاط مختلف كشور
انفجار مواد محترقه در ايوانكي يك كشته برجاي گذاشت

سرويس شهرستانها -
همزمان با سه شنبه آخر سال در نقاط مختلف كشور ميليونها عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط شد.
به گزارش ايرنا، فرمانده انتظامي استان سمنان اعلام كرد بر اثر انفجار مواد محترقه در زيرزمين يك واحد مسكوني در ايوانكي يك نفر كشته و نفر دوم نيز به شدت مجروح شد.
سرهنگ محمدرضا ميرزايي افزود: شدت انفجار به حدي بود كه موج آن در بيرون منزل موجب مجروح شدن فرد ديگري شد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز، رئيس پليس آذربايجان شرقي از كشف 3 ميليون و ششصدهزار مواد محترقه توسط ماموران خبر داد.
سرتيپ مسعود خرم نيا افزود: صنوف توزيع كننده مواد محترقه تا 13 فروردين پلمب خواهند بود.
فرمانده نيروي انتظامي قائمشهر نيز در مصاحبه با خبرنگار كيهان گفت: با تلاش پليس اطلاعات و امنيت اين شهرستان 150 هزار عدد انواع مواد محترقه و آتش زا كشف و در اين ارتباط 11 نفر از عاملان اصلي بازداشت شدند.
گزارش ديگري از خبرگزاري فارس حاكي است فرمانده انتظامي شهرستان شبستر نيز از كشف بيش از 11 هزار عدد انواع مواد محترقه و دستگيري چهار توزيع كننده خبر داد.
گفتني است بنابر اعلام پليس دستگيرشدگان حوادث سه شنبه آخر سال تا 13 فروردين در بازداشت به سر خواهند برد.

 



گرد و غبار شديد محلي در لرستان و آبادان

وجود ريزگردها در استان لرستان و آبادان باعث آلودگي هوا و كاهش شديد ديد در اين مناطق شد.
به گزارش فارس، مسئول مركز پايش اداره كل محيط زيست استان لرستان در اين باره گفت: به علت وجود ريزگردها آلودگي هواي لرستان به 5/3 برابر حد مجاز و استاندارد رسيد.
الهام برنا اظهار داشت: در حال حاضر ميزان ذرات معلق در آسمان استان لرستان، 530 ميكروگرم بر مترمكعب است، اين در حالي است، كه حد مجاز و استاندارد آن 150 ميكروگرم بر متر مكعب است.
مسئول مركز پايش اداره كل محيط زيست استان لرستان اظهار داشت: اين گرد و غبار و آلودگي از غرب كشور وارد لرستان شده و هنوز زمان خروج اين پديده از استان مشخص نيست.
رئيس اداره هواشناسي آبادان گفت: گرد و غبار از صبح سه شنبه هواي آبادان را دربر گرفت و پيش بيني مي شود تا پايان وقت امروز تداوم داشته باشد.
«سعيد ابراهيميان» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: آسمان آبادان و شمال خليج فارس صاف تا قسمتي ابري همراه با گرد و غبار و وزش باد گزارش شده است. وي اضافه كرد: گرد و غبار تا اواخر وقت چهارشنبه بر منطقه حكم فرماست.

 



مديرعامل برج ميلاد اعلام كرد
درآمدهاي برج ميلاد 2 برابر هزينه نگهداري آن است

مديرعامل برج ميلاد حق شارژ ماهانه برج ميلاد را 600 ميليون تومان اعلام كرد و گفت درآمدهاي آن 2 برابر هزينه نگهداري آن است
فرزاد هوشيار پارسيان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه سازه برج ميلاد تحمل 8 ريشتر زلزله را دارد گفت: برج ميلاد به صورت درآمد هزينه اداره مي شود و بودجه شهرداري تا سال 90 را دريافت نكرده است. وي ادامه داد: هزينه نگهداشت هر ماهه برج 300 تا 600 ميليون است و درآمدهاي آن دو برابر است.مديرعامل برج ميلاد تهران عمر مفيد اين برج را 400 سال دانست و در پاسخ به اين پرسش كه برخي از اعضاي شوراي شهر منتقد هستند كه صوت و تصوير برج ايده آل نيست گفت: در مركز همايش ها و سالن هاي فرعي برج صوت و تصوير خوبي وجود دارد.
هشيار با اشاره به آغاز خاكبرداري از فاز دوم برج ميلاد گفت: اين فاز شامل هتل و مركز تجارت جهاني است كه كلنگ آن خورده و خاكبرداري آن 3 تا 4 هفته پيش آغاز شده است.وي با اشاره به نصب دكل هاي مخابراتي در برج ميلاد در ارديبهشت سال 91 گفت: صدا و سيما در اين زمينه سفارشاتي را در خصوص سازه دكل از يك شركت آلماني درخواست كرده است.

 



سرقت از طلا فروشي در تبريز ناكام ماند

تبريز-خبرنگاركيهان:
رئيس پليس آذربايجان شرقي گفت: دوشنبه شب در تبريز عده اي سارق از يك طلافروشي در «مارالان» با افشانه فلفل اقدام به سرقت كردند كه با هوشياري طلافروش ناكام ماندند.
سرتيپ مسعود خرم نيا افزود: آموزش هاي پليس به طلافروشان در اين امر، مؤثر بوده است. وي اضافه كرد: طلافروش با استفاده از فرصت، آژير را به صدا درآورده و سارقين متواري شدند.
خرم نيا، از دستگيري قاتل يك طلاساز در تبريز در كمتر از 24ساعت خبر داد و يادآور شد: سرقت در «لاله» تبريز، توسط سارقين كاملاً حرفه اي صورت گرفته كه دستگير مي شوند.
همچنين سرهنگ «صمد فرامرزي»، معاون اجتماعي پليس آذربايجان شرقي، شايعه موضوع مرگ يك كودك در اثر حمل خودرو توسط جرثقيل را تكذيب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14