(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

نمايش اشياي مكشوفه دوران مختلف تاريخي در اصفهان
درخشش دانش آموز اسفرايني در المپياد كشوري شيمي
ايران در كيهان
رشد 48 درصدي سفر به خراسان رضوي
بهره برداري از سامانه مكانيزه آبفاي ساوه
معرفي برگزيدگان جشنواره موسيقي حماسي دفاع مقدس در اراك
ايجاد 20 رشته جديد در دانشگاه آزاد كاشان
35زنداني در البرز آزاد شدند
توزيع 5هزار نسخه نقشه شهر بادرود
راه اندازي خط دوم لوله گاز رشت در سال جاري
حمام نوقه بادرود موزه شد
ساخت دومين شهرك صنعتي در انزلي
رئيس كميته امداد امام خميني رشتخوار: روستاهاي منطقه با زكات آباد مي شود
دستگيري 30 نفر در پارتي شبانه نوشهر
انهدام باند سرقت در پوشش ماموران انتظامي
باد ، اجازه فرود به هواپيماها را در مشهد نداد



نمايش اشياي مكشوفه دوران مختلف تاريخي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
55 شيء كشف شده در ميدان امام علي(ع) متعلق به دوران مختلف تاريخ اصفهان در نمايشگاه نصف جهان شهرداري واقع در ميدان امام حسين(ع) به نمايش درآمد.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: اشياي كشف شده در ميدان امام علي(ع) بيشتر ظروف سفالي با نقوش متنوع و منحصر به فرد مربوط به دوران مختلف اسلامي، آل بويه، سلجوقيان، صفويان و قاجاريه بود كه به منظور آشنايي بيشتر مردم و مسافران نوروزي و علاقه مندان حوزه ميراث فرهنگي به نمايش درآمد.
«حسين جعفري» با بيان اينكه اشياي مكشوفه در حفاري هاي اين ميدان با حضور نماينده ميراث فرهنگي از خاك بيرون آورده شده و هرگونه كاوشي در اين طرح مستندنگاري شده است، افزود: هنوز نماينده اين سازمان با توجه به بهره برداري زيرگذرهاي ميدان امام علي(ع) در فاز دوم اين طرح حضور دارد.
وي از راه اندازي موزه ميدان امام علي(ع) در كاروانسراي خيار از بناهاي تاريخي واقع شده در مركز ميدان در سال جاري خبر داد و اظهارداشت: تمام اشياء و اسناد و مدارك كاوش هاي ميدان امام علي(ع) با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي در سال جاري در موزه پيش بيني شده به نمايش درمي آيد.جعفري، راه اندازي موزه ميدان امام علي(ع) را براي نمايش سير تاريخي اين ميدان عنوان كرد و اضافه كرد: موزه ميدان امام علي(ع) بعد از تكميل فاز دوم اين ميدان راه اندازي خواهدشد.

 



درخشش دانش آموز اسفرايني در المپياد كشوري شيمي

اسفراين- خبرنگاركيهان:
دانش آموز اسفرايني در المپياد كشوري شيمي رتبه سوم را از آن خود كرد.
مدير آموزش و پرورش اسفراين با اعلام اين خبر، گفت: هنگامه نامجو از دبيرستان فرزانگان شهرستان اسفراين توانست در مرحله اول المپياد شيمي در سطح كشور رتبه سوم را به دست آورد.
نجفعلي شاكري ابراز اميدواري كرد با عنايت به ظرفيت ها و استعدادهاي اين دانش آموز در مرحله دوم نيز موفقيت هاي لازم را به دست آورد.
وي افزود: در صورت موفقيت اين دانش آموز اسفرايني در مرحله دوم المپياد به مرحله جهاني المپياد اعزام خواهد شد.

 



ايران در كيهان

توزيع 20 هزار بروشور
قشم- خبرنگار كيهان:توزيع بيش از 20 هزار نسخه بروشور ويژه سفر در مبادي ورودي جزيره قشم و استقرار 20 پايگاه اطلاع رساني و همچنين توزيع بيش از 10 هزار بسته فرهنگي طي تعطيلات نوروزي بخشي از خدمات ارائه شده به مهمانان وگردشگران جزيره قشم در نوروز 91 بود.
زيارت اماكن مقدسه
بادرود- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نطنز گفت: از ابتداي سال جاري بيش از دويست هزار نفر به زيارت امامزادگان آقاعلي عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) شهر بادرود مشرف شدند.
احمدرضا قاسمي افزود: با توجه به اطلاع رساني هايي كه انجام شده تمامي زائران علاوه بر زيارت اين امامزادگان، از آثار تاريخي شهرهاي بادرود و خالدآباد نيز ديدن كردند.
وي، به برخي آثار تاريخي بخش امامزاده از جمله «حمام نوغه» و موزه مردم شناسي بادرود، خانه هاي تاريخي بادرود شامل «محقق الدوله» و «رهگشا»، مسجد «آدينه» بادرود، مسجد «بيرين» خالدآباد و خانه هاي تاريخي اين شهر اشاره كرد و گفت: مسافران و گردشگران نوروزي از اين آثار تاريخي بازديد كردند.
برگزاري دوره هاي آموزشي
¤ مسئول امور پايگاه هاي اورژانس پيش بيمارستاني شهرستان نطنز و بادرود گفت: تكنسين هاي فوريت هاي پزشكي نطنز در سال گذشته به 2 هزار و 16 ماموريت اورژانس پيش بيمارستاني اعزام شدند كه تعداد موارد تصادفي و غيرتصادفي به ترتيب 760 و يك هزار و 273 حادثه بوده است.
حسين مخلصي با بيان اينكه در سال 90 تعداد 17 نفر بر اثر تصادفات اين شهرستان در صحنه حادثه جان باختند، تصريح كرد: واحد آموزش مركز فوريت هاي پزشكي نطنز در سال گذشته دوره هاي آموزشي طرح بهار را براي 119 نفر از گرو ه هاي هدف شامل 64 نفر از بسيجيان شهرستان و 55 نفر از كاركنان دولت برگزار كرد و مهارت هاي احياي قلبي ريوي را به آنها آموخت.
پرداخت وام به بافت هاي فرسوده
رشتخوار- خبرنگار كيهان:رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي رشتخوار گفت: در اين شهرستان تعداد 1700 فقره وام بازسازي 100 ميليون ريالي از سوي دولت به بافت هاي فرسوده پرداخت شد.
مجتبي مراديان، بهسازي مسكن روستايي براي افزايش كمي و كيفي واحدهاي مسكوني را از اهداف اين اداره عنوان كرد و گفت: اين اداره در سطح شهرستان رشتخوار از طريق تسهيلات بانكي و ارائه طرح هاي مناسب، طرح بهسازي مسكن روستايي را با جديت دنبال مي كند.
رئيس بنياد مسكن رشتخوار با اشاره به تخصيص 330 فقره وام مسكن مهر در اين شهرستان خاطرنشان كرد: در اراضي خود مالكين رشتخوار 373 مورد عقد قرارداد صورت پذيرفته كه تعداد 125 مورد آن تاكنون پايان كار دريافت كرده اند.
درخواست براي رفع بيكاري
¤ سخنگوي شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار خواستار رفع مشكل بيكاري جوانان تحصيلكرده شد و گفت: وجود حدود 700 نفر جوان تحصيلكرده بيكار به صورت يك چالش اين شهرستان را تهديد مي كند.
مرتضي محققي از كارگروه اشتغال شهرستان و صاحبان انديشه خواست تا با اعلام نظرات و پيشنهادهاي خود نسبت به برنامه ريزي مناسب براي حل بيكاري جوانان چاره جويي كنند.
وي با اشاره به اينكه شهرستان رشتخوار داراي قابليتهاي فراواني در زمينه اشتغال در بخش كشاورزي و دامداري است، از اعضاي شوراها و دهياران خواست تا با شناسايي توانمندي هاي موجود در بخش هاي كشاورزي، دامپروري و باغداري، صنايع تبديلي و پرورش ماهي و نيز كشت گلخانه اي و گياهان دارويي با ارائه راهكارهاي مناسب، مددكار كارگروه اشتغال جهت رفع معضل بيكاري اين قشر در شهرستان باشند.
حمايت از توليد داخلي
¤ بخشدار جنگل گفت: به طور قطع در شرايطي كه شرق و غرب براي ضربه زدن به ايران اسلامي متحد شده اند، حمايت از توليد ملي و تلاش با سرمايه و كار ايراني تنها راه مقابله با تهديدها و تحريم هاي دشمنان خواهد بود.
محمد صاحبي افزود: براي تحقق نامگذاري سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب بايد مديران از سرمايه گذاران داخلي حمايت كنند و روند امور سرمايه گذاري به ويژه در شهرستان محروم و با استعداد رشتخوار را تسهيل كنند تا بتوان سرمايه گذار را راحت تر جذب كرد. بخشدار جنگل در ادامه سخنانش گفت: روند امور تسهيلات اداري و بانكي سرمايه گذاري نيز بايد راحت تر شود.

 



رشد 48 درصدي سفر به خراسان رضوي

خبرنگار كيهان:
معاون آمار ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي استان خراسان رضوي گفت: در بهار امسال ميزان ورودي مسافرين نوروزي نسبت مشابه به سال 90 از رشد 48 درصدي برخوردار بود.
هادي ذاكري در سفر خود به رشتخوار و بازديد از مراكز اقامتي و چادرهاي راهنماي مسافران نوروزي اظهار داشت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا «9 فروردين سال جاري» بيش از 7 ميليون و 53 هزار زائر به استان خراسان رضوي وارد شدند.
وي با بيان اينكه در مشهد بيش از 51 درصد هتل ها و مهمان پذيرهاي كشور وجود دارد، اظهار داشت: 50 درصد ظرفيت قطارها به مشهد تعلق دارد كه اين خود نشاني از علاقه مردم ايران به امام رضا(ع) و زيارت اين امام همام است.

 



بهره برداري از سامانه مكانيزه آبفاي ساوه

اراك- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه از بهره برداري از سامانه مكانيزه نگهداري و تعميرات پيشگيرانه دراين شهرستان خبر داد.
مهندس شهباز گفت: اين سامانه مكانيزه با هدف بهره برداري صحيح از تاسيسات آب و فاضلاب، نگهداري و تعميرات تاسيسات و بازرسي فني و افزايش كميت و كيفيت و كاهش هزينه ها با اعتبار 180ميليون و 500هزار ريال راه اندازي شد.
به گفته مديرعامل شركت آبفاي ساوه، با استقرار سيستم تعميرات و نگهداري پيشگيرانه تاسيسات آب و فاضلاب ساوه به صورت آنلاين از طريق شبكه در مناطقي كه امكان دسترسي به سرور مركزي شركت آبفا وجود داشته باشد قابل دسترسي و كنترل است.

 



معرفي برگزيدگان جشنواره موسيقي حماسي دفاع مقدس در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
آيين نخستين جشنواره موسيقي و نواهاي حماسي دفاع مقدس استاني با معرفي برترين هاي خود در فرهنگسراي آينه فرهنگ و ارشاد اسلامي اراك برگزار شد.
در اين مراسم با قرائت بيانيه هيئت داوران، برگزيدگان نخستين جشنواره استاني موسيقي و نواهاي حماسي دفاع مقدس معرفي شدند.
در اين بيانيه آمده است، از 18 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره، 9 اثر به مرحله داوري راه يافت و از اين تعداد چهار اثر جزو آثار برتر شناخته و در آلبومي توليد شد كه دو اثر موسيقي پاپ و دو اثر موسيقي اصيل ايراني برگزيده شدند كه اين آثار بدون اولويت به شرح زير معرفي شدند:
¤ اثر موسيقايي «سربند» با سرپرستي و آهنگ سازي محمد زرنوش و خوانندگي ايمان عليپور
¤ اثر موسيقايي «ايران من» با سرپرستي و خوانندگي نويد رضايي و آهنگ سازي و تنظيم علي قادري.
¤ اثر موسيقايي «پلاك خوني» با سرپرستي و آهنگ سازي و خوانندگي تارخ صمدي.
¤ اثر موسيقايي «خنده ي خدا» با سرپرستي و آهنگ سازي محمد زرنوش و خوانندگي عليرضا حق شناس.
در اين آيين هم از آلبوم موسيقي دفاع مقدس استان مركزي با عنوان «پلاك خوني» شامل، سربند، پلاك خوني، ايران زمين، خنده خدا، نفس هاي خردلي، يوسف گمگشته و افلاكيان رونمايي شد.

 



ايجاد 20 رشته جديد در دانشگاه آزاد كاشان

كاشان - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كاشان از ايجاد 20 رشته جديد در اين دانشگاه در طي يك سال گذشته خبر داد.
منصور دياري گفت: از اين تعداد رشته، مجوز دريافت يك رشته در مقطع دكترا و 4 رشته در مقطع كارشناسي ارشد و همچنين سه رشته در مقطع كارشناسي پيوسته اخذ شده است.
وي رشته دكتراي زبان و ادبيات فارسي و رشته هاي كارشناسي ارشد نساجي، مكاترونيك، پليمر، مكانيك و مهندسي شيمي نساجي را از جمله اين رشته ها اعلام كرد و از پذيرش دانشجو برخي از اين رشته ها خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: مجوز سه رشته كارشناسي پيوسته رباتيك، معماري و برق نيز دريافت و به ديگر رشته هاي اين دانشگاه اضافه شده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان از افزايش 100 درصدي مقالات پژوهشي اين دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته اين دانشگاه 9 طرح پژوهشي درون دانشگاهي و يك طرح پژوهشي برون دانشگاهي داشته است.
به گفته وي در حوزه پژوهشي، اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان اين دانشگاه با 200 درصد افزايش از 30 نفر عضو به 90 نفر افزايش يافته است.
وي از راه اندازي اولين مركز تحقيقات فرش ماشيني كشور در اين دانشگاه خبر داد.


 



35زنداني در البرز آزاد شدند

كرج- خبرنگاركيهان:
تعداد 35نفر از زندانيان جرايم مالي غير عمد استان البرز آزاد و به آغوش خانواده هاي شان بازگشتند.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز در مراسم جشن گلريزان آزادي زندانيان نيازمند غير بزهكار اين استان كه در سالن آستان مقدس امامزاده حسن(ع) كرج برگزار شد اظهار داشت: افرادي به خاطر عوامل مختلف از جمله وضعيت بد اقتصادي و گاهي مواقع دراثر بي احتياطي در رانندگي يا عدم توانايي پرداخت مهريه هاي سنگين وارد زندان مي شوند و عواقب ناگواري را براي خود و خانواده شان رقم مي زنند.
وي تصريح كرد: در اين راستا بايد تمهيداتي انديشيده شود تا اين قبيل موضوعات منتهي به زندان نگردد.بني احمدي افزود: امسال اين اداره كل براي دومين سال متوالي اقدام به برپايي جشن گلريزان كرده است تا بدين سبب موجبات آزادي تعدادي از زندانيان را فراهم سازد. مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز يادآور شد: براين اساس تعداد 35 زنداني غيربزهكار و نيازمند از نيات واقفين به خصوص از موقوفه پرور خانم و كمك هاي مالي ديگر از زندان آزاد شدند.

 



توزيع 5هزار نسخه نقشه شهر بادرود

بادرود- خبرنگاركيهان:
شهردار بادرود گفت: در ايام نوروز شهرداري بادرود با همكاري هلال احمر 5 هزار نسخه نقشه شهر و دوهزار نسخه نكات ايمني سفر را در اختيار مسافران نوروزي بادرود قرار داد.
رضا نقدي از ديگر اقدامات شهرداري در آستانه سال جديد را آماده كردن شهر با چهره زيبا براي استقبال از مسافران نوروزي و زائران آستان مقدس آقاعلي عباس و شاهزاده محمد دانست و گفت: با اعتباري بالغ بر 30 ميليون تومان عمليات زيباسازي و نقاشي تابلوهاي علائم شهري، ايستگاه تاكسي، سكوهاي تبليغاتي، ست هاي ورزشي پارك ها انجام شد.
وي خاطر نشان كرد: به منظور آشنايي كودكان با نكات بهداشتي شهر و مكان هاي ديدني تعداد 2هزار منچ با مفاهيم بهداشت و اصول شهروندي و 2هزار پازل با آرم و عكس نقاط ديدني شهر در اختيار كودكان شهر بادرود قرارگرفت.

 



راه اندازي خط دوم لوله گاز رشت در سال جاري

رشت- خبرنگار كيهان:
خط دوم لوله گاز رشت در سه ماه نخست سال جاري راه اندازي مي شود.
مديرعامل شركت گاز ايران در مراسم تجليل از دستگاه هاي اجرايي موثر در مهار آتش سوزي ايستگاه تقويت فشار گاز لاكان رشت طي سخناني با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي راه اندازي اين خط لوله گاز 400ميليون تومان سرمايه گذاري شده است كه با راه اندازي آن، در صورت افت فشار گاز ايستگاه لاكان رشت، ديگر گاز مشتركان گيلان قطع نخواهد شد.
الماسي افزود: شركت انتقال گاز ايران امسال براي تقويت فشار گاز و تعويض لوله هاي گاز 50ميليارد تومان هزينه كرده است.
در ادامه اين مراسم استاندار گيلان از 12 دستگاه اجرايي موثر در مهار آتش سوزي ايستگاه تقويت فشار گاز لاكان رشت قدرداني كرد.

 



حمام نوقه بادرود موزه شد

بادرود- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نطنز گفت: حمام نوقه بادرود به عنوان موزه مردم شناسي اين شهر همزمان با ايام نوروز بازگشايي شد.
احمدرضا قاسمي، اظهار داشت: اين موزه شامل دو بخش بوده كه در يك بخش آن تنديس ها و مجسمه هايي كه نمادي از پيشه ها و شغل هاي قديم منطقه و آداب و رسوم آنان به حساب مي آيد، به نمايش گذاشته شده است.
وي افزود: بخش دوم موزه نيز به نمايش آثار و اشياي كشف شده از اطراف سايت باستاني «اريسمان» از توابع بادرود اختصاص يافته است.
به گفته وي، تاكنون بيش از دو هزار نفر از اين حمام تاريخي ديدن كرده اند.
حمام نوقه (لفظ نوقه به معناي نو) بادرود كه در ابتداي بافت قديم اين شهر واقع شده، داراي سه گنبد مدور به ارتقاع چهار متر، رختكن، تون، خزينه و 13حوضچه كوچك و متصل به هم است.
قدمت اين حمام به دوره صفوي برمي گردد و با روش معماري زيبا و منحصر به فرد در 400 سال پيش ساخته شده و در سال 1381 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

 



ساخت دومين شهرك صنعتي در انزلي

رشت- خبرنگاركيهان:
دومين شهرك صنعتي بندرانزلي در حال ساخت است.
معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري بندرانزلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: عمليات ساخت شهرك صنعتي شماره2 شهرستان انزلي در منطقه خميران با 30درصد پيشرفت فيزيكي در حال انجام است و تاكنون نقشه برداري، انتخاب مشاور، تهيه طرح شماتيك شهرك و منطقه بندي براي انواع صنايع شبكه ها و تأسيسات شهرك، تأمين برق كارگاهي، طراحي و احداث راههاي دسترسي به مساحت يك هكتار صورت گرفته است ضمن اينكه اجراي شبكه 20كيلووات براي كل شهرك در مرحله مناقصه عمومي و در مرحله انتخاب پيمانكار قرار دارد.
خسرو آرنگ در ادامه گفت: عمليات آب داخل شهرك نيز به مناقصه گذاشته شده، مطالعه و طراحي شبكه فاضلاب در حال انجام و اجرا و عمليات شبكه گاز در مراحل عقد قرارداد است.
وي خاطر نشان كرد: تاكنون براي احداث زيرساختهاي اين شهرك 500ميليون تومان هزينه شده است و در صورت تحقق اعتبار، سال93 بايد كاملا آماده شود.
شايان ذكر است روستاي خميران در كنار جاده كپورچال- آبكنار و در 32 كيلومتري شهر انزلي قراردارد.

 



رئيس كميته امداد امام خميني رشتخوار: روستاهاي منطقه با زكات آباد مي شود

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
رئيس كميته امداد رشتخوار گفت: براي عمران و آباداني روستاهاي رشتخوار از طريق زكات بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال از سوي اين نهاد هزينه شده است.
محمد آقاجاني در جمع اعضاي ستاد زكات رشتخوار با بيان اينكه درسال گذشته بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون ريال از كشاورزان رشتخوار زكات جمع آوري شد گفت: درسال گذشته در سطح شهرستان همواره اقدامات بسيار خوبي در زمينه جمع آوري و پرداخت زكات صورت گرفته و پيش بيني مي شود مردم اين شهرستان حضوري پررنگ تر و فعال تر در زمينه جمع آوري زكات داشته باشند.وي خاطرنشان كرد: زكات ثمرات، بركات و آثار فراواني دارد كه يكي از ثمرات و آثار مهم زكات در جامعه عمران و آباداني و ريشه كني فقر و ناتواني هاي مالي از جامعه است كه درسال هاي اخير به وفور در جامعه ديده ايم.
آقاجاني تاكيد كرد: شهرستان رشتخوار توانايي هاي بالقوه اي در زمينه جمع آوري زكات دارد و بايد طوري عمل كنيم كه بتوانيم در بانك جامع اطلاعاتي و نقشه جغرافيايي زكات جايگاه ويژه اي را به خود اختصاص دهيم.

 



دستگيري 30 نفر در پارتي شبانه نوشهر

30 نفر در يك پارتي شبانه در نوشهر دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از نوشهر، 17 دختر و 13 پسر كه در يكي از باغ ويلاهاي اطراف شهر نوشهر پارتي شبانه اي را برپا كرده بودند توسط نيروهاي بسيج و انتظامي نوشهر دستگير شدند.
در اين عمليات مقادير زيادي مشروبات الكلي، قرص اكستازي و مواد مخدر از نوع شيشه نيز كشف و ضبط شد.
اين افراد پس از انتشار يك دعوت نامه در فضاي فيس بوك،. در اين پارتي شبانه حضور يافتند و اكثريت افراد دستگير شده از طبقه مرفه و تحصيلكرده جامعه هستند كه خارج از استان مازندران برنامه ريزي اين پارتي را ديده بودند.
در ميان افراد دستگير شده در پارتي شبانه نوشهر، دو دختر با آي دي كارت سوئدي نيز ديده مي شوند.
همچنين در عمليات دستگيري افراد شركت كننده در پارتي شبانه، 22 خودروي گرانقيمت توقيف شد و دستگيرشدگان تحويل مقامات قضايي شده اند و در بازداشت بسر مي برند.
باغ ويلاي 8هزار متري محل پارتي شبانه، متعلق به يكي از واردكنندگان بزرگ خودروهاي خارجي است.

 



انهدام باند سرقت در پوشش ماموران انتظامي

سرويس شهوستانها :
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري هفت سارق سابقه دار كشوري در پوشش ماموران انتظامي در ايام نوروز توسط ماموران پليس اين شهر خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: چندي پيش در ايام نوروز باند سارقان بزرگ در پوشش ماموران انتظامي كه در بسياري از استان هاي كشور مبادرت به سرقت مي كردند، دستگير شدند.
وي با بيان اينكه اين هفت سارق حرفه اي و سابقه دار تحت پوشش ماموران انتظامي سرقت مي كردند، افزود: اين سارقان حرفه اي از اوراق بهادار جعلي و خودروهاي مدل بالا و تجهيزات خاص در سرقت هاي خود استفاده مي كردند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان تصريح كرد: سارقان حرفه اي در چند استان كشور از جمله اصفهان با مراجعه به شهروندان و معرفي خود به عنوان ماموران پليس مرتكب سرقت وجوه نقد شدند كه توسط كارآگاهان پليس اصفهان در يكي از استان هاي شمالي كشور شناسايي و دستگير شدند.
وي با تاكيد به اينكه اين هفت نفر سارق جزو طايفه معروفي هستند، ادامه داد: افراد دستگير شده سابقه دار، حرفه اي و بسيار فعال در امر سرقت هستند.
حسين زاده اضافه كرد: 6 دستگاه خودروي مدل بالا همچون ماكسيما، زانتيا و پژو پارس از اين سارقان كشف و ضبط شده است.
وي ادامه داد: همچنين 9 دستگاه تلفن همراه، مقداري ارز، دلار، يورو خارجي و طلاجات از اين افراد كشف و به دست آمده كه حاصل سرقت در استان اصفهان، قم، تهران، فارس و چند استان شمالي كشور است.

 



باد ، اجازه فرود به هواپيماها را در مشهد نداد

مديركل فرودگاه هاي خراسان رضوي از برگشت سه پرواز فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به فرودگاه هاي پشتيبان اين فرودگاه در روز شنبه خبر داد.
سعيد چلندري در گفت وگو با ايسنا، منطقه خراسان، اظهار داشت: بين ساعت 10 و 30 دقيقه تا ساعت 11 و 30 دقيقه شنبه دو پرواز از تهران و يك پرواز از اصفهان به دليل باد شديد نتوانستند در فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به زمين بنشينند.
وي در ادامه افزود: سه پرواز فوق از 60 مايلي فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به فرودگاه هاي پشتيبان اين فرودگاه بازگشتند.
مديركل فرودگاه هاي خراسان رضوي فرودگاه هاي تهران، اصفهان و سبزوار را فرودگاه هاي پشتيبان فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد ذكر كرد.
وي عنوان كرد: سه پرواز فوق پس از فروكش كردن باد شديد مشهد با تاخير وارد فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14