(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آقاي هاشمي حاضريد كه... ؟ ! (يادداشت روز)
مرده (گفت و شنود)
دست هاي پنهان قطر در پروژه هاي ضدايراني اسرائيل
كيهان و خوانندگان
ديدار نوروزي احمدي نژاد و نمايندگان مجلس
آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس از 7 ارديبهشت
سردار جزايري: آمريكا و انگليس مجازات مي شوند
طنطاوي اگر قوت داشت مبارك را سر پا نگه مي داشت (خبر ويژه)
شكست حزب كارگر انگليس از مجري پرس تي وي در انتخابات ميان دوره اي (خبر ويژه)
اعتراف به شكست در سوريه رئيس اسبق موساد عزا گرفت! (خبر ويژه)
اگر اعتماد به نفس داشتيد نامه 39 زنداني را جعل نمي كرديد (خبر ويژه)
بيخود تهمت نزنيد اتفاقاً خيلي هم آمريكايي هستيم! (خبر ويژه)



آقاي هاشمي حاضريد كه... ؟ ! (يادداشت روز)

اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني كه در روزهاي پاياني سال 1390 و در ديدار مسئولان فصلنامه مطالعات بين المللي با ايشان مطرح شده و ديروز خبر آن منتشر شده بود، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي داخلي و بسياري از رسانه هاي خارجي داشت. درباره اظهارات اخير رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي در اين مختصر به واكاوي يكي از اصلي ترين آنها كه وارونه نمايي آشكار است و عجيب تر نيز به نظر مي رسد بسنده مي كنيم و باقي به بعد مي گذاريم.
آقاي هاشمي رفسنجاني مي گويد «من در سال هاي آخر حيات امام(ره) نامه اي را خدمتشان نوشتم، تايپ هم نكردم براي اين كه نمي خواستم كسي بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح كردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حياتتان اينها را حل كنيد. در غير اين صورت، ممكن است اينها به صورت معضلي، سد راه آينده كشور شود. گردنه هايي است كه اگر شما ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور كردن مشكل خواهد بود. يكي از اين مسايل، رابطه با آمريكا بود. نوشتم بالاخره سبكي كه الان داريم كه با آمريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم قابل دوام نيست. آمريكا قدرت برتر دنياست. مگر اروپا با آمريكا، چين با آمريكا و روسيه با آمريكا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاكره داريم چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟ معناي مذاكره هم اين نيست كه تسليم آنها شويم. مذاكره مي كنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند يا ما مواضع آنها را پذيرفتيم، تمام است»! درباره اين بخش از اظهارات ايشان بايد گفت؛
1- انصاف آن بود كه آقاي رفسنجاني در نقل ماجراي نامه خويش به پاسخ امام راحل (ره) نيز اشاره مي كرد. چرا كه اولاً؛ مذاكره و رابطه با آمريكا يكي از خطوط قرمز حضرت امام(ره) بود كه بارها بر آن تأكيد ورزيده و علت اجتناب از مذاكره و رابطه با آمريكا را نيز به وضوح بيان كرده بودند و ثانياً؛ حضرت امام(ره) به گواهي بينش و منش و آنچه از مواضع و بيانات ايشان در دسترس همگان است، هيچ ابهامي را بي پاسخ نمي گذاشتند مخصوصاً آن كه اين ابهام درباره يكي از اصلي ترين خطوط قرمز تأكيد شده از جانب حضرت ايشان بوده و از سوي كسي مطرح شده باشد كه مسئوليت مهم و حساسي- رئيس مجلس، قائم مقام فرماندهي كل قوا و...- در نظام داشته است. بنابراين كمترين ترديدي نيست كه امام راحل ما(ره) ابهام مطرح شده از جانب آقاي هاشمي رفسنجاني را بي پاسخ نگذاشته اند و سؤال اين است كه چرا آقاي رفسنجاني از پاسخ آن بزرگوار كه به يقين و مانند هميشه، مستدل و منطقي بوده است طفره رفته و به آن اشاره اي نكرده است؟! آقاي رفسنجاني با خاطره نويسي و تاريخ نگاري ناآشنا نيستند و سابقه شناخته شده اي در هر دو عرصه ياد شده دارند و تعجب آور است كه هنوز نمي دانند «نيمه نويسي» بي اعتبارترين نوع تاريخ نگاري و خاطره نويسي است و نشانه نگراني نويسنده و مؤلف از بيان برخي واقعيت هاست! حالا بايد پرسيد كه جناب رفسنجاني از آشكار شدن كدام واقعيت نگران بوده اند كه پاسخ حضرت امام(ره) را سانسور كرده اند؟!
2- آقاي هاشمي رفسنجاني به اين بخش از تاريخ آن روزها نيز اشاره نكرده اند كه در اوايل سال 1369 در حالي كه هنوز يكسال از رحلت حضرت امام(ره) نگذشته بود، آقاي «جيمز بيكر» وزير خارجه وقت آمريكا طي سخناني - 30 فروردين/19 آوريل 1990- اعلام كرد كه آمريكا آماده مذاكره مستقيم با ايران است و 7 روز بعد - 6 ارديبهشت ماه/25 آوريل - آقاي عطاءالله مهاجراني معاون پارلماني آقاي رفسنجاني- رئيس جمهور وقت- در مقاله اي با عنوان «مذاكره مستقيم» كه در صفحه 2 روزنامه اطلاعات همان روز به چاپ رسيد، ايستادگي در برابر كاخ سفيد را «شعارگونه» ناميده و دقيقاً با همان استدلالي كه جناب هاشمي در اظهارات اخير خود مطرح كرده است خواستار مذاكره و رابطه با آمريكا مي شود و نكته در خور توجه آن كه در مقاله خود به گونه اي غيرمنتظره- شايد براي رد گم كردن- به اظهارات چند روز قبل «جيمز بيكر» اشاره كرده و اصرار مي ورزد كه مبادا كساني پيشنهاد ايشان را با پيشنهاد وزير خارجه آمريكا مرتبط دانسته و آن را «يك توطئه و يا فتنه» تلقي كنند. مقاله مهاجراني با توجه به مغايرت آن با ديدگاه بارها اعلام شده حضرت امام(ره) انتقادهاي فراواني را در پي داشت. اما، آقاي مهاجراني كه امروزه پرده ها را كنار زده و آشكارا به انگليس پناهنده شده و با آيپك (لابي صهيونيست ها) و MI6 (بخش اطلاعات خارجي اينتلجنت سرويس انگليس) همكاري نزديك دارد، برنظر خود اصرار مي ورزد و نهايتاً؛ رهبر معظم انقلاب در يكي از سلسله بيانات خويش به اين ماجرا پايان مي دهند كه شرح آن خواهد آمد.
اكنون اين پرسش مطرح است كه چرا جناب رفسنجاني به اين رخداد مهم و معروف تاريخي كمترين اشاره اي نكرده اند؟! شايد- فقط شايد- به اين علت كه اگر به رخداد ياد شده اشاره مي كردند چاره اي جز آن نداشتند كه نظرات مستدل مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب را نيز مانند پاسخ حضرت امام(ره) ناديده بگيرند! كه در اين حالت، دو پرده پوشي پي درپي سؤال برانگيز بود! و اما پاسخ حضرت آقا به اندازه اي روشن و مستدل بود كه اگر به آن اشاره مي كردند در هيچ يك از اذهان واقع نگر و مردم دوست، جايي براي پيشنهاد مذاكره و رابطه با آمريكا باقي نمي ماند. نظر آن روز آقا كه نظر امروز ايشان و همان نظر ديروز حضرت امام(ره) است و از بلنداي دلسوزي حكيمانه براي مردم و صيانت از اسلام و منافع ملي مطرح شده است را در بند بعدي بخوانيد و خود درباره آن قضاوت كنيد.
3- حضرت آقا در سخنان آن روز خود فرمودند؛
«و اما مسئله اي كه اين روزها در سطح جمعي از اهل فكر و اهل نظر در جريان است، مذاكره كردن و مذاكره نكردن است... من معتقدم، آن كساني كه فكر مي كنند ما بايد با رأس استكبار- يعني آمريكا- مذاكره كنيم، يا دچار ساده لوحي هستند، يا مرعوبند. من بارها اين نكته را عرض كرده ام كه استكبار، بيش از اين كه نان قدرت و توانايي خودش را بخورد، نان هيبت و تشر خودش را مي خورد. اصلاً استكبار، با تشر و ابهت و شكلك درآوردن و ترساندن اين و آن، زنده است. مذاكره، يعني چه؟ صرف اين كه شما برويد با آمريكا بنشينيد حرف بزنيد و مذاكره كنيد، مشكلات حل مي شود؟ اين طوري كه نيست. مذاكره در عرف سياسي، يعني معامله، مذاكره با آمريكا، يعني معامله با آمريكا. معامله، يعني داد و ستد؛ يعني چيزي بگير، چيزي بده تو از انقلاب اسلامي، به آمريكا چه مي خواهي بدهي، تا چيزي از او بگيري؟ آن چيزي كه شما مي خواهيد به آمريكا بدهيد، تا در مقابل از او چيزي بگيريد، چيست؟ ما چه مي توانيم به آمريكا بدهيم؟ او از ما چه مي خواهد؟ آيا مي دانيد كه او چه مي خواهد؟ «و ما نقموا منهم الا ان يومنوا بالله العزيز الحميد». والله كه آمريكا از هيچ چيز ملت ايران، به قدر مسلمان بودن و پايبند بودن به اسلام ناب محمدي(ص) ناراحت نيست. او مي خواهد شما از اين پايبنديتان دست برداريد. او مي خواهد شما اين گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشيد؛ حاضريد؟»
اكنون بايد از آقاي هاشمي رفسنجاني پرسيد در پروژه پيشنهادي مذاكره و رابطه با آمريكا- و به قول حضرت آقا معامله با آمريكا!- چه «بهايي» را براي پرداخت در نظر گرفته ايد و در مقابل آن چه متاعي را از آمريكا انتظار داريد؟! آيا جز اين است كه آمريكا به اعتراف بارها اعلام كرده خود، بيشترين ضربه را از اسلام ناب محمدي(ص) كه ظلم ستيز و استقلال طلب است دريافت كرده است؟! و به هيچ چيز غير از بازگشت به دوران غارتگري گذشته در ايران نمي انديشد؟! و در مقابل به شما همان را خواهد داد كه به شاه و حسني مبارك و بن علي و علي عبدالله صالح داد!
4- آقاي هاشمي مي گويد «معناي مذاكره با آمريكا اين نيست كه تسليم آنها شويم. مذاكره مي كنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند، يا ما مواضع آنها را پذيرفتيم، تمام است»!
ظاهراً جناب رفسنجاني فراموش كرده اند كه آمريكا، مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد و نه حل و فصل مسائل طرفين. چرا كه درگيري ما با آمريكا از ماهيت دو طرف ريشه مي گيرد و مادام كه ما در حاكميت بر اسلام ناب و ظلم ستيز تكيه داريم و آمريكا بر خوي استكباري خود تأكيد مي ورزد اين درگيري ادامه خواهد داشت و تنها در دو حالت خاتمه مي يابد. يا ما- نستجيربالله- از اسلام در حاكميت دست بكشيم - يعني همان كه آقا اشاره فرمودند- و يا آمريكا خوي استكباري خود را رها كرده و به قول حضرت امام(ره) «از خر شيطان پايين بيايد». بنابراين، وقتي مسئله فيمابين با مذاكره قابل حل نيست بايد ديد آمريكا مذاكره را براي چه مي خواهد و چرا اينهمه برآن اصرار مي ورزد؟! پاسخ بسيار روشن و خالي از ابهام است، آمريكا مذاكره را براي ارائه به نهضت هاي اسلامي و مخصوصاً اين روزها براي ارائه به انقلاب هاي اسلامي منطقه مي خواهد و به محض آن كه با آمريكا پاي ميز مذاكره بنشينيم، اين نشست را فاكتور كرده و به همه ملت هاي مسلمان و انقلابي مي فروشد كه «اگر الگوي نهضت و حركت ضد استكباري و ضد استبدادي شما انقلاب اسلامي ايران است، ايران نيز در نهايت چاره اي جز كنار آمدن با آمريكا نداشته است»! و به قول قيصر «همه راهها به رم ختم مي شود». جناب هاشمي! اين نكته بديهي تر از آن است كه از نگاه حضرتعالي پنهان مانده باشد. شما كه اهل مطالعه و رصد اخبار هستيد به يقين گزارش هاي منتشر شده از سوي مراكز استراتژيست آمريكا طي چند سال اخير را ملاحظه كرده ايد و مثلاً از گزارش اخير «مركز تحقيقات كنگره آمريكا» باخبريد كه تأكيد مي كند «حضور ايران در پاي ميز مذاكره بي آن كه چيزي رد و بدل شده و امتيازي داده يا گرفته شود مي تواند تحولات اسلامي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را، تحت تأثير قرار داده و نهايتاً متوقف كند».
5- آقاي هاشمي از آمريكا با عنوان «قدرت برتر دنيا»! ياد مي كند كه مخصوصاً با توجه به رخدادهاي چند سال اخير، چه در برخورد آمريكا با ايران و چه در برخورد با انقلاب هاي اسلامي منطقه، شكست در عراق و افغانستان و دهها نمونه ديگر از اين دست، تعجب آور است و فقط به عنوان يادآوري بايد گفت، همين چند ماه قبل - 13 دسامبر 2011/ آذرماه 90- نشست شوراي راهبردي آتلانتيك در واشنگتن با صراحت اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران، آمريكا را از بلنداي اقتدار 2001 به دره ضعف 2011 كشانده است و اينكه؛ تاريخ به نفع ايران در حال پيچيدن است و...
گفتني است مقايسه آمريكا با چين و روسيه و انگليس هم قياس مع الفارق است زيرا درگيري اصلي ايران اسلامي با آمريكا بوده و هست و ديگر كشورهاي مورد اشاره در اظهارات آقاي رفسنجاني نه سابقه اي قابل قياس با آمريكا در برخورد با ايران داشته و دارند و نه از رابطه و مذاكره در پي رسيدن به اهدافي هستند كه آمريكا دنبال مي كند بنابراين رابطه و مذاكره با آنها مي تواند در چارچوب عزت و حكمت و مصلحت صورت پذيرد و چنانچه وارد فازي نظير آمريكا شوند- كه نمي توانند- به يقين با برخورد مشابهي از سوي ايران اسلامي روبرو خواهند شد.
6- و بالاخره، اگرچه در اين باره گفتني هاي فراوان ديگري نيز هست ولي وجيزه پيش روي را با اشاره به بخشي از اظهارات رابرت گيتس -وزير دفاع پيشين آمريكا- در كنگره خاتمه مي دهيم. گيتس در پاسخ به علت ناتواني دولت بوش در مقابله با ايران اسلامي مي گويد «مشكل بزرگ ما با ايران آن است كه به ما احتياجي ندارد تا امتيازي از ما بخواهد و كسي كه امتيازي از شما نخواهد، امتيازي هم به شما نخواهد داد.»
حسين شريعتمداري

 



مرده (گفت و شنود)

گفت: يكي از اصلاح طلبان فراري كه به آمريكا پناهنده شده در مصاحبه با راديو فردا به گردانندگان سايت جرس اعتراض كرده و مي گويد «مگر مرده ايد كه ديگر هيچ مطلب و گزارش بدردبخوري در حمايت از جنبش سبز نداريد»!
گفتم: خب! راست ميگه! حالا سايت جرس چه جوابي داده؟!
گفت: سايت جرس در پاسخ نوشته است «وقتي خود جنبش سبز مرده است از ما چه انتظاري داريد كه درباره آن خبر و گزارش داشته باشيم»!
گفتم: اين حيوونكي هم راست ميگه!
گفت: سايت ضدانقلابي بالاترين وابسته به منوشه امير هم خطاب به آنها نوشته است؛ دعوا بر سر چيست؟ هر دوي شما مرده ايد ولي خودتان متوجه نيستيد.
گفتم: اين يكي هم راست ميگه! به يارو گفتند؛ چي شده كه زير چشمت كبوده؟ يارو گفت؛ جون من! درد هم مي كنه؟!

 



گزارش اختصاصي كيهان
دست هاي پنهان قطر در پروژه هاي ضدايراني اسرائيل

سرويس سياسي-
با آغاز خيزش هاي اسلامي در منطقه عليه ديكتاتورهاي مستبد و وابسته، حاكمان رژيم آل ثاني در قطر را بر آن داشته است كه نقش چندجانبه و در عين حال متفاوت و همراه با سياست هاي غرب و رژيم صهيونيستي را در قبال اين تحولات ايفا كنند.
پيگيري اين سياست از سوي قطري ها باعث شده است كه طي ماه هاي گذشته قرابت و نزديكي بيشتري ميان حاكمان اين كشور با سران تل آويو و در مقابل ايجاد تنش و تيرگي در روابط با جمهوري اسلامي ايران بوجود آيد.
جزيره قطر سعي دارد در تبليغات رسانه اي، خود را همراه با جبهه مورد حمايت افكار عمومي منطقه عليه نظام هاي مستبد نشان دهد. اين رژيم از سوي ديگر، به اغلب طرف ها، حتي قطب هاي متضاد، نزديك مي شود، به همين دليل نقش آن در قبال تحولات سوريه و بحرين كاملا متفاوت است.
به اذعان تحليلگران سياسي حاكمان قطر مركز ثقل سياست خارجي خود را كسب منفعت مادي و تحصيل رضايت قدرت هاي غربي قرار داده اند.
با توجه به ديدگاه و سياست روشن جمهوري اسلامي ايران در قبال موجوديت رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي به هر ميزان كه دولت قطر به برقراري روابط گسترده پنهان و آشكار با اين رژيم مبادرت ورزيده است به همان اندازه از جمهوري اسلامي ايران كه همواره حامي آرمان فلسطين و جريان مقاومت در منطقه بوده، دور شده است هرچند قطر اولين كشور حوزه خليج فارس بود كه در دهه 1990 ميلادي مجوز تاسيس دفتر تجاري اسرائيل را در دوحه صادر كرد.
با پيروزي انقلاب مردم مصر و سرنگون شدن رژيم ديكتاتوري حسني مبارك، كشور قطر تلاش نموده تا با حفظ توازن مانع از به خطر افتادن امنيت رژيم صهيونيستي شود.
شبكه العالم به نقل از كارشناسان گزارش داد كه قطر از سوي آمريكا ماموريت دارد تا از طرح حفظ امنيت رژيم صهيونيستي در منطقه حمايت كند.
با قوت گرفتن احتمال قطع صادرات نفت مصر به رژيم صهيونيستي به دنبال پيروزي انقلاب مردم اين كشور، يك منبع آگاه فاش كرد كه تل آويو جايگزين مطمئني براي جبران گاز مصر درنظر گرفته است.
«محمد بسيوني» سفير پيشين مصر در اسرائيل در اين باره فاش كرد كه مصر 40درصد از نيازمندي اسرائيل به گاز را تامين مي كند و اگر توافقنامه گاز مصر و اسرائيل لغو شود، اسرائيل براي واردات گاز جايگزين هايي را درنظر خواهد گرفت.
وي گفته است كه قطر در اولويت قرار دارد بويژه كه اين كشور براي تامين گاز اسرائيل اعلام آمادگي كرده است.
قطر در اوج تحريم هاي اسرائيل از سوي جهان اسلام و حتي كشورهاي عضو اتحاديه عرب به روابط و همكاري هاي اقتصادي خود با صهيونيست ها ادامه داده و كارشناسان و رايزنان اقتصادي دو طرف پنهان و آشكارا بين دوحه و تل آويو رفت و آمد مي كردند به گونه اي كه اين موضوع خشم اعراب به ويژه فلسطينيان را برانگيخته بود.
بنابراين قطر از سوي آمريكا ماموريت خدمت رساني به رژيم صهيونيستي و تشويق كشورهاي عربي به برقراري روابط با اين رژيم در پوشش فعاليت هاي اقتصادي علني و فعاليت هاي امنيتي محرمانه را برعهده داشته و از طريق قراردادن پايگاه هاي نظامي در اختيار آمريكا براي برپايي محكم ترين روابط ميان اسرائيل با يك كشور عرب اقدام كرده است.
البته نبايد فراموش كرد كه شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر اسفند سال گذشته در جريان ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در كشور سوئيس گفته بود كه اسرائيل دوست و يار صميمي قطر به شمار مي آيد.
امروز نيز كه به واسطه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران تنش ميان تهران و تل آويو به اوج خود رسيده است، دولت قطر تلاش مي كند با نزديكي به رژيم صهيونيستي زمينه هاي گستاخي بيشتر سران اين رژيم درباره ياوه گويي عليه ايران فراهم آورند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، ضعف كشورهاي عربي و ورود قطر به بازي هاي سياسي منطقه را براي رژيم اشغالگر مثبت ارزيابي كرد.
«جروزالم پست» تاكيد كرد: مشغول بودن رژيم هاي قديمي عربي به امور داخلي خود، موجب ايجاد خلأ و حضور عناصر جديدي مانند «قطر» در بازي هاي سياسي منطقه شده است.
اين روزنامه مي افزايد: يكه تازي قطر امتياز بزرگي براي اسرائيل به شمار مي آيد؛ بويژه آنكه قطر طبق آنچه كه روزنامه «الوفد» مصر اعلام كرد، در حال جايگزين شدن مصري ها است.
جروزالم پست تأكيد كرد: اين روزها خبرهاي بسيار خوبي به گوش مي رسد؛ مانند ضعف كشورهاي عربي و مشغول بودن رژيم هاي قديمي عربي به امور داخلي خود.
اين روزنامه با اشاره به مشغول بودن حكام منطقه به ناآرامي هاي داخلي خود، خاطرنشان كرد: اين ناآرامي ها كشوري مانند قطر را كه هيچ اختلاف و نزاع مستقيمي با اسرائيل ندارد، براي تبديل شدن به يك قدرت بزرگ ترغيب مي كند.
سركوب قيام مردم بحرين توسط رژيم هاي ديكتاتوري آل خليفه و آل سعود و حمايت رسانه اي قطر از اين جنايات باعث تضاد آشكاري ميان سياست ايران و قطر شده است.
جمهوري اسلامي ايران همواره از قيام ملت هاي منطقه عليه رژيم هاي ديكتاتوري حمايت كرده اما دولت قطر با حمايت گسترده مالي از بنگاه خبري الجزيره، تلاش نموده است كه قيام ملت مظلوم بحرين را وارونه جلوه دهد.
شبكه الجزيره در پوشش اخبار جهان اسلام، كاملا گزينشي عمل مي كند.
الجزيره، خيزش مردم بحرين و كشتار مردم اين كشور توسط رژيم آل خليفه را به ندرت منعكس مي كند. بي توجهي به خشونتهاي گسترده در بحرين ناشي از شيعه بودن اكثريت جمعيت بحرين و حمايت آمريكا و شيوخ خليج فارس به ويژه عربستان و قطر از رژيم آل خليفه است.
اما در شرايط كنوني اوج اختلاف ايران و قطر به موضوع سوريه برمي گردد. در واقع آنچه اين روزها توجه افكار عمومي را به ديپلماسي قطر جلب كرده، تحركات اين كشور عليه دولت بشار اسد و حمايت مالي و تسليحاتي از مخالفان وي در سوريه است.
قطر در اينجا نيز كاملا همسو با سياست هاي دولت هاي غربي به ويژه آمريكا حركت مي كند. قطر در حمايت مالي و تسليحاتي مستقيم از مخالفان بشار اسد، نقش بازوي آمريكا را ايفا مي كند.
امير قطر در حمايت از مخالفان سوريه تا آنجا پيش رفت كه در مصاحبه تلويزيوني با شبكه سي بي اس، پيشنهاد كرد كه كشورهاي عربي، نيروهاي زميني خود را به جنگ با سوريه اعزام كنند. اين در حالي است كه تحولات سوريه با ديگر كشورهاي عربي منطقه، تفاوت بنيادي دارد.
آنچه مسلم است اين كه سياست جمهوري اسلامي ايران بر حفظ دولت سوريه به عنوان يكي از كشورهاي كليدي در محور مقاومت است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با توجه به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال توليد ملي و حمايت از سرمايه و كار ايراني بايد معيارهاي جديدي براي تاييد محصولات استاندارد تعيين شود. از طرف ديگر نظارت بر توليدات نيز افزايش پيدا كند. اين كارها موجب خواهد شد كه مردم خود به خود از محصولات توليد داخل كشور استفاده بكنند.
6956---2190
¤ بازهم با امر تو تجديد بيعت مي كنيم
عرصه توليد ملي را حمايت مي كنيم
كار و سرمايه كه جاي خود، بدان آقاي من
ما تمام هستي خود را فدايت مي كنيم.
سيدحسين حسيني- ازنا
¤ اينكه آمريكا از طرحهاي شيطاني خود عقب نشيني مي كند و 11كشور تن به تحريم نمي دهند نشانه هاي خوبي در سال جديد است. اگرچه از قبل نيز قابل پيش بيني بود. اگر مردم تن به قناعت و صرفه جويي و استفاده از توليد داخل كشور بدهند و توليدكنندگان نيز به بالا بردن كيفيت هرچه بيشتر كالاهاي توليدي خود بينديشند مي توانيم دست رد به تحريم اروپايي ها و آمريكا بزنيم. ديديم و ديدند كه چگونه تحريم فروش نفت به اروپا چه مشكلاتي را براي آنان به وجود آورد.
محمودي
¤ دشمن بيش از هر چيز روي نارضايتي مردم از دولت و نظام سرمايه گذاري كرده است. اين موضوع بايد زنگ هشداري براي مسئولين باشد كه درست عمل كنند.
6956---0912
¤ مقاله اي كه تحت عنوان «از علي دايي تا دايي علي» در صفحه 14 روزنامه مورخ 14/1/91 چاپ شده حرف دل تمام هم وطنان در سراسر كشور است اين نوع مطالب بايد بيشتر چاپ بشود تا بتوانيم جواب بگيريم.
2283---0912
¤ خانم اشتون رئيس سياسي اتحاديه اروپا كشته شدن چند دانش آموز يهودي توسط يك الجزايري الاصل را محكوم و اين حادثه را مساوي با جنايت كشته شدن كودكان غزه توسط صهيونيست ها دانست. البته هر تروري محكوم است ولي دستگاه هاي تبليغاتي ما نبايد اجازه بدهند دشمنان كودك كش اينگونه زبانشان عليه مسلمانان باز بشود.
عشقي
¤ در حالي كه قطر و تركيه گوي دشمني با محور مقاومت در منطقه را از ساير كشورها ربوده اند چرا دستگاه ديپلماسي كشورمان بسيار سست عمل مي كند و حكم تماشاگر را پيدا كرده است؟ بايد در روابط با اين دو كشور تجديدنظر كرد.
6956---0912، 4652---0912 و 1836---093
¤ تونل آزادي ايلام به شيروان از روشنايي مناسب برخوردار نيست. از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به تأمين روشنايي آن اقدام نمايند تا از بروز حوادث و سوانح همچون گذشته كاسته شود.
1607---0918
¤ با حذف يارانه ها قيمت نان 2 بار افزايش يافت ولي گندم ما كشاورزان همچنان به نرخ سال قبل است. اين در حالي است كه ما توان پرداخت قبوض برق را نداريم. متأسفانه كارخانه هاي دولتي نيز با احتكار كودشيميايي توليد غلات ما را به نصف كاهش داده اند. از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود كه اين مسائل را در بودجه سال جديد منظور نمايند.
جانعلي سبزدهي
¤ نوروز سال 90 با اينكه كارت نارنجي رنگ بيمه را همراه داشتم در تصادف 120هزار تومان هزينه كردم. بعد از گذشت يك سال و پيگيري قضيه، بيمه ايران حاضر شده فقط 25هزار تومان آن را بپردازد. چرا؟
1237---0935
¤ تعدادي از نيروهاي شركتي دانشگاه آزاد واحد شهرستان تويسركان همدان هستيم كه با 360 ساعت كار ماهيانه فقط 180هزار تومان حقوق مي گيريم. در ضمن فقط 20 روز حق بيمه ما پرداخت مي شود از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
0389---0918
¤ با وجود سه جايگاه مخصوص دريافت عوارض در آزادراه قم- كاشان- اصفهان و دريافت عوارض سنگين از اتومبيل هاي عبوري، آسفالت آزادراه وضعيت بدي دارد و به خودروها آسيب فراواني وارد مي كند. چرا در همه جا به ضرر مردم عمل مي شود و تعهدات يك طرفه است؟
6956---0912
¤ براساس اخبار رسانه ها، برخي از برنامه هاي ماهواره اي آن طرف آب امسال تلاش كرده بودند به مخاطبين خود القاء كنند به جاي گذاشتن قرآن سر سفره هفت سين از كتاب حافظ و فردوسي استفاده كنند. عرض مي كنم وقتي در داخل افراد انحرافي و نفوذي در كانون قدرت و ثروت به جاي مكتب اسلام صحبت از مكتب ايراني بكنند معلوم است كه آن طرف آبي ها هم كار نيمه تمام آنان را دنبال مي كنند.
واعظ موسوي
¤ نزديك به 50 سال است كه تعميرات مسجدجامع قزوين به طول انجاميده و هنوز اين پروژه ميراث فرهنگي تمام نشده است آيا مسئولين استان در اين مورد نبايد پاسخگو باشند؟
8313---0919
¤ از سازمان تعزيرات حكومتي و متوليان امور درخواست مي شود به وضعيت نابسامان واردكنندگان بي انصاف موز رسيدگي كنند آن ها در ايام خاص مثل نوروز به هر ميزاني كه دلشان بخواهد به قيمت آن مي افزايند. گويا وجدان و انصاف را دفن كرده اند.
جمعي از هموطنان
¤ در حالي كه اسلام عزيز ايران و ما ايرانيان را در جهان آبرومند كرده است چرا با اين حال در نمايشگاه هاي اقتصادي و فرهنگي كه خارج از كشور از سوي مسئولين برگزار مي شود اسلام كم رنگ جلوه داده مي شود و در اين مورد شاهد كوتاهي و سهل انگاري مسئولين امر هستيم؟
3453---0919
¤ در بيشتر مواقع در بخش خبري 30/20 شبكه دو سيما اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب در صدر اخبار قرار نمي گيرد. مي خواستيم بدانيم دليل اين كار چيست؟
6011---0911
¤ روز هاي پاياني سال گذشته در بيمارستان آريا در مشهد تعدادي دانشجوي رشته پزشكي به دليل عدم تسلط در كار احياء يك مريض، باعث مرگ او مي شوند اين سهل انگاري ها تا كي بايد به قيمت جان انسان ها تمام شود.
4686---0915
¤ مجلس تصويب كرده فرزندان شهداء، جانبازان و ايثارگران بدون شرايط سني و تحصيلي استخدام بشوند. چرا دولت از اجراي اين مصوبه قانوني جلوگيري مي كند؟
4459---0916
¤بعداز مدتها كه جاي يك سريال خوب در برنامه هاي سيما خالي بود موفق شديم سريال خوب عكاسخانه را تماشا بكنيم، به تهيه كنندگان و عوامل پخش آن در رسانه ملي كشور خسته نباشيد مي گويم و از آنان قدرداني مي كنم.
6346---0911
¤ مسئولين قوه قضائيه از كنار گذاشته شدن ميرحسين موسوي از عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبري بايد متوجه شده باشند كه براي محاكمه سران فتنه منعي وجود ندارد. اميدواريم كوتاهي نشود.
4163---0935
¤ 60 سال سن دارم و 40 سال است مشغول به كار مي باشم. متأسفانه بيمه اي كه كارفرمايان براي ما رد كرده اند 10 سال كم دارد و از مسئولان تقاضاي رسيدگي دارم.
غفاري - اهواز
¤ اتحاديه صنفي براي پروانه كسب خيلي اذيت مي كنند و هيچ به درد كاسبان رسيدگي نمي كنند.
فرحزادي
¤ سازمان بازنشستگي كشوري و خصوصي سازي چرا پولهاي بازنشستگان و معوقات آنها را پرداخت نمي كنند. آن قدر امروز و فردا كردند كه واقعا نمي دانيم چه بلايي قرار است سر بازنشستگان بياورند.
تعدادي از بازنشستگان
¤ برخي از گزارشگران صداوسيما با خانمهاي بدحجاب مصاحبه مي كنند و آن را از اين رسانه ملي پخش مي نمايند. اين مسئله خود مهر تأييدي بر بدحجابي در جامعه است.
يك شهروند
¤ حجاب زنان فروشنده در غرفه هاي عطرفروشي برخي ايستگاه هاي مترو بسيار زشت و زننده است. ضمن اينكه اين زنان فروشنده در يك حركت ضداخلاقي براي تبليغ عطرشان مردان را بسيار تشويق مي كردند و عطر را به لباس آنها مي پاشيدند. اين حركت شايسته زنان مسلمان ايراني نيست.
يك شهروند
¤از سبدهاي كالايي كه دولت براي كارمندان شاغل و بازنشسته در هرسال اعلام مي كند تا حالا نشده سازمان انتقال خون براي يك بار به بازنشسته هاي خود سبد خالي بدهد چه برسد به سبد كالا.
دلدار بازنشسته سال85
¤ همسر بنده يك كارمند ساده است. حقوق و مزاياي او روي هم به يك ميليون تومان نمي رسد. ازطرفي مستأجر نيز هستيم. چگونه از طريق پيامك به ما اعلام شده كه به دليل مناسب بودن درآمد شما از گرفتن يارانه انصراف بدهيد.
8569-0912
¤ بازرسي كل كشور به جاي دقت در موضوعاتي مثل صلاحيت نامزدهاي رياست فدراسيون فوتبال نسبت به موضوع گراني و تورم لجام گسيخته حساسيت و واكنش نشان بدهد.
9551---0912
¤ شهرداري از خريدي كه در فروشگاههاي شهروند مي كنيم عوارض مي گيرد. كم كم بايد به خاطر نفس كشيدن نيز به شهرداري عوارض بدهيم.
2748---0912
¤ آقاي رئيس جمهور مرتب دستور مي دهد معوقه بازنشسته ها پرداخت شود ولي اين كار تاكنون انجام نشده است. بالاخره اشكال كار از كجاست؟ و چه كسي مقصر است؟
ميكائيل زاده
جاده اراك - قم حدفاصل امامزاده جعفر تا 5 كيلومتر بعد از دوراهي سلفچگان نياز به ترميم دارد از مسئولين وزارت راه و شهرسازي درخواست مساعدت داريم.
2978---0918
¤ با توجه به تجربه اي كه در گم كردن كارت سوخت اتومبيل براي بنده به وجود آمده پيشنهاد مي كنم هموطناني كه صاحب خودرو هستند شماره تلفن همراه خود را روي كارت سوخت بچسبانند تا اگر درجايي ماند فورا با او تماس گرفته شود و مشكل خيلي راحت حل گردد.
4495---0913
¤ فرهنگ انتظار فرهنگ بي قراري يعقوب و عاشقي حبيب و وفاي عباس و حضور علي اكبر و پيام رساني زينب و از غصه شهيدشدن رقيه و يادآوري شبانه روزي ظهور مهدي(عج) است.
7915---0919
¤ مگر مركز رفاهي فرهنگيان قم براي فرهنگيان كشور تأسيس نشده؟ چرا نبايد محققين اجازه يابند حتي براي چند دقيقه با اينترنت ارتباط برقرار نمايند؟ آيا مسئولين آموزش و پرورش قم از اين موضوع مطلعند؟
محمود مقدمي
¤ رأي عاشقانه ملت با بصيرت كشورمان رأي به خط امام و رهبري بود. حماسه 12 اسفند 90 رفراندوم دهم و يازدهم فروردين 58 را در اذهان تداعي كرد.
4309-0915
¤ در روز دوازدهم اسفند مردم ايران نشان دادند ايراني ولايتمدار باهوش ترين و تيزبين ملت جهان است و باهدايت مقتداي خود آماده شده اند تا تمدن جديدي براي بشريت ايجاد نمايند.
6912-0914
¤ آنان كه در 12 اسفند 90 رأي دادند تيرشان مستقيم به قلب صهيونيسم و آمريكا اصابت كرد و آنان كه اين را دانستند و رأي ندادند مغبون دنيا و آخرت.
2505-0912
¤ چرا دوستان خاتمي او را سرزنش مي كنند؟ حتماً براي كيك و سانديس آمده و رأي داده است!
راستي
¤ كار خدا را ببين كه سال گذشته در همين زمان جورج سورس گفته بود شرط مي بندم تا يك سال ديگر اسمي از نام جمهوري اسلامي باقي نماند، درست يك سال بعد شاگرد جورج سورس در ايران چاره اي نداشت جز اينكه بگويد در برگ راي خودم نوشته ام جمهوري اسلامي! اميدوارم اين درس عبرتي باشد براي كساني كه همسو با دشمنان حركت مي كنند.
عزيزي
¤ نبود پل هوايي در چهارراه معراج خوراسگان اصفهان جان صدها دانش آموز 4 مدرسه اين محل را تهديد مي كند. از مسئولين امر انتظار احداث پل هوايي مي رود.
0142-0913
¤ «حضور پرشور ملت بر امام زمان(عج) و رهبرم مبارك باد
رأي من احياگر صوت جلي است
رأي من يعني كه مولايم علي است
رأي من يعني كه يار حيدرم
رأي من يعني مطيع رهبرم
0568-0936
¤ از معاون بانك ملي شعبه خيابان انقلاب كد 93 جنب خيابان بهار جنوبي به خاطر برخورد خوب و شايسته و تكريم ارباب رجوع تقدير و تشكر مي شود.
حسين شفيعي ابيانه
¤ از ديوان عالي كشور درخواست مي كنم مشكلات ما را با بيمه اجتماعي مرتفع سازد. 23 سال سابقه كار و بيمه دارم و از سال 82 كه بازنشسته شده ام با افزايش هر ساله حقوقم در سال 90 به 400 هزار تومان رسيده است. وقتي اعتراض مي كنم مي گويند براي 10 سال سابقه شما ما حقوق مي دهيم آيا اين يك ظلم آشكار نيست؟ حال با اين حقوق چطور توان اداره زندگي و زن و بچه و دانشجو و هزينه هاي جانبي و تورم و قبوض آب، برق، گاز و تلفن و شهرداري را داشته باشم؟ مسئولين خود را جاي ما قرار دهند؟
صلاحي
¤ فرزندم دانشجوي دندانپزشكي در فيليپين است و تهيه و ارسال ارز برايش، او و تمام اعضاي خانواده را در استرس و اضطراب قرارداده است. ساعت 12 شب بايد خود را به وزارت علوم برسانيم در صف بايستيم تا ساعت 7 صبح تا نامه اي دريافت و به بانك ملي ارايه كنيم. متأسفانه بانك نيز پس از يك ماه سرگرداني ما اعلام مي دارد ارز نيست. گزارشي از نحوه تخصيص ارز به دانشجويان از وزارت علوم و برخوردهاي دور از شأن برخي از كاركنان وزارت علوم و دوندگي ها و پاسخ هاي منفي بانك و ... تهيه و به مسئولين ارايه دهيد تا از اين وضعيت ناهنجار خلاصي يابيم.
سليمي
¤ اواخر سال گذشته اقدام به واريز عوارض خودروي خود از طريق اينترنت نمودم بيش از يك سال از واريز عوارض خودرو مي گذرد شماره هاي متعدد تماس و پيگيري من در شهرداري ثبت است، ولي دريغ از دريافت كارت عوارض سال 1389! شهرداري دفاتر پيشخوان الكترونيك راه اندازي كرد تا در رفع مشكلات مردم تسريع گردد نه اينكه گرهي بر گره هاي مردم افزوده شود.
رئيسي
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود به وضعيت پوشش نامناسب برخي از خانم هاي رزيدنت در اورژانس بيمارستان ها عكس العمل نشان دهند. متأسفانه برخي از خانم هاي رزيدنت در بيمارستان سينا كه فرزندم را بر اثر تصادف به آنجا برده بودم از وضعيت پوشش بسيار بدي برخوردار بودند كه شايسته وزير مومن متعهد و متخصص نظام نيست!
خانم حسيني
¤ از نمايندگان دوره نهم انتظار مي رود به گره گشايي مشكلات بيكاري، تورم، بدحجابي و... بپردازند تا ملت براي آنها در دوره دهم كارنامه قبولي صادر كند.
مليحه مهين
¤ فرزند شهيد هستم و در مقطع دكتري در پرديس دانشگاه تهران پذيرفته شده ام. ولي علي رغم قانون تحصيل رايگان فرزندان شهدا نه دانشگاه و نه بنياد شهيد هيچ كدام زير بار اين قانون نمي روند و تعهدي نمي پذيرند. بلكه به گردن يكديگر مي اندازند. لطفاً مشكل ما را براي اطلاع مسئولين و رسيدگي منعكس بكنيد.
3859-0919
¤ نرخ تورمي كه مسئولين اعلام مي كنند با آنچه كه در جامعه شاهدش هستيم متفاوت است. گويا بعضي از مسئولين در بين مردم زندگي نمي كنند و نسبت به سبد مصرفي خانواده ها آشنايي ندارند.
9923-0935
¤ بهترين بيان در مورد رفتارهاي متناقض آقاي خاتمي در آيات 11 تا 17 سوره حشر قرآن آمده است. محتوي اين چند آيه آينه تمام نماي رفتار اين مدعي اصلاحات است.
9613-0912
¤ گل را اغلب در بهار مي كارند. ولي ملت ايران به عشق ولايت با حضور چشمگير در انتخابات 12 اسفند زمستان را به گلزار تبديل كرد و باعث تعجب دشمنان شد.
5784-0936
¤ كسي كه در انتخابات 88 نظام را متهم به تقلب و خيانت در امانت كرد و آن كساني كه در آن ايام فتنه سكوت كردند و مواضع دوپهلو گرفتند در انتخابات 90 پاي صندوق رأي مي آيند انگار نه انگار كه مدتي پيش به همين نظام تهمت تقلب زده اند!
3104- 0912
¤ با داشتن همسر و سه فرزند خانه به دوش هستم. در ضمن شغل ندارم و بدهكاري بالا آورده ام. در حال حاضر در شهرضا به سختي و با مشكلات عديده زندگي مي كنم و نياز شديد به كمك و ياري هم وطنان دارم.
2945- 0913
¤ وقتي شهرداري در كاشت و نگهداري درختان داخل حياط و جلو منازل شهروندان دخيل نبوده چرا و چگونه مردم را به خاطر قطع ضروري اين درخت ها به هنگام بازسازي ساختمان جريمه مي كند؟ پيشنهاد مي كنم به جاي دريافت عوارض سنگين شهروندان در حال احداث ساختمان را ملزم به كاشت چندين نهال جديد در معابر و مكان هاي مناسب بكنند تا شادابي و نشاط در كنار بازسازي همراه شود و همگان لذت ببرند.
محمودي
¤ بعد از گذشت چندين ماه حق الزحمه تدريس بنده در مدارس شبانه را پرداخت كردند، اما متوجه شده ام ساعتي سه هزار تومان حق الزحمه داده اند. در حالي كه حق التدريس در مدارس روزانه ساعتي 7 هزار تومان مي باشد. اين چه عدالتي است كه در آموزش و پرورش پياده كرده اند و موجب نارضايتي معلم هاي بازنشسته شده اند.
مروي
¤ خدايا كمكمان كن تا وسيله اي براي ايجاد آرامش در جهان باشيم. بگذار در جايي كه نفرت است بذر عشق بكاريم. جايي كه شك است جوانه يقين و جايي كه نااميدي حاكم است گل اميد باشيم. جايي كه تاريكي است از جنس نور باشيم و بالاخره جايي كه غم است دنيايي از شادي باشيم.
9763- 0913
¤ به عنوان يك جانباز دست تك تك ملت شريف و انقلابي ايران اسلامي را مي بوسم و به مسئولين و منتخبين عرض مي كنم كه مردم برادري خود را ثابت كردند حالا نوبت شماست.
حيدر نجفي
 



ديدار نوروزي احمدي نژاد و نمايندگان مجلس

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به ديدار نوروزي عصر ديروز جمعي از نمايندگان با رئيس جمهوري كشورمان، گفت: در اين جلسه رئيس جمهور بر استفاده از فرصت هاي نظام براي تحقق حمايت از توليد ملي تأكيد كرد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس به ارائه گزارشي از ديدار نوروزي عصر روز سه شنبه جمعي از نمايندگان مجلس با رئيس جمهوري كشورمان پرداخت و اظهار داشت: در اين جلسه حدود 70 نفر از نمايندگان حضور داشتند.
وي با بيان اينكه اين ديدار حدود يك ساعت به طول انجاميد، افزود: در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور ضمن خيرمقدم به نمايندگان، اعياد را تبريك گفت و سپس سيد شهاب الدين صدر نايب رئيس اول مجلس نيز كه در اين جلسه حضور داشت، بر كار و تلاش براي تحقق شعار محوري سال يعني توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني تأكيد كرد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه متذكر شد: احمدي نژاد نيز در اين ديدار طي سخناني بر لزوم افزايش تعامل و حفظ وحدت و گسترش همكاري هاي پيش رو و استفاده از ظرفيت ها و فرصت ها براي پيشرفت و توسعه كار تأكيد كرد.
حجت الاسلام سبحاني نيا بر همين اساس تصريح كرد: رئيس جمهوري در اين جلسه بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي نظام براي پيشرفت بخش هاي مختلف كشاورزي، صنعت و ... تأكيد كرد.

 



آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس از 7 ارديبهشت

تبليغات نامزدهاي مرحله دوم نهمين دوره مجلس نهم از روز پنج شنبه 7 ارديبهشت آغاز مي شود.
ستاد انتخابات كشور در ابلاغيه اي خطاب به فرمانداران مراكز حوزه هاي انتخابيه مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، كليات زمانبندي اين مرحله از انتخابات را ابلاغ كرد.
در ابلاغيه ستاد انتخابات كشور به فرمانداران مراكز حوزه هاي انتخابيه مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با استناد به ماده 1 و تبصره 3 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي جدول زمانبندي مرحله دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ابلاغ شده است.
برابر اين گزارش در اين ابلاغيه كه به امضاء نوري جانشين ستاد انتخابات كشور رسيده است، زمان انتشار آگهي انتخابات و آگهي اسامي نامزدها، تاريخ 6 ارديبهشت 91 تعيين شده و براي تبليغات انتخاباتي نامزدها مدت 7 روز از بامداد پنج شنبه 7 ارديبهشت 91 الي ساعت 8 صبح پنج شنبه 14 ارديبهشت 91 مشخص گرديده است.
همچنين برابر آنچه پيش از اين اعلام شده و در اين جدول زمانبندي تصريح شده است، اخذ رأي مرحله دوم انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 15 ارديبهشت 91 در كليه حوزه هاي مشمول مرحله دوم آغاز خواهد شد.
شايان ذكر است كه در 33 حوزه انتخابيه انتخابات مرحله دوم مجلس نهم برگزار مي شود.

 



سردار جزايري: آمريكا و انگليس مجازات مي شوند

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: وقت آن رسيده تا نيروهاي خارجي دخيل در آشوب هاي سوريه گوشمالي شوند.
سردار سيدمسعود جزايري خطاب به دولت سوريه ادامه داد: ارتجاع عرب و ساير كشورهايي كه در ناآرامي هاي سوريه نقش داشته اند بايد تنبيه شوند.
جزايري گفت: مقاومت در منطقه نهادينه شده است و هيچ قدرتي قادر به از بين بردن آن نيست.

 



طنطاوي اگر قوت داشت مبارك را سر پا نگه مي داشت (خبر ويژه)

معرفي نامزد براي انتخابات رياست جمهوري مصر از سوي اخوان المسلمين، باعث هراس آمريكا و اسرائيل و محافل لائيك وابسته به حسني مبارك شده است.
محافل لائيك مصر كه به رژيم سرنگون شده وابسته اند، از ژنرال طنطاوي رئيس شوراي نظامي حاكم خواسته اند در مقابل اقدام اخوان المسلمين، فردي را به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري معرفي كند.
دليل اين پيشنهاد به ژنرال طنطاوي، نگراني از حاكم شدن اسلامگرايان بر همه اركان و نهادهاي حاكميتي مصر است.
اسلامگرايان در انتخابات چند ماه پيش، اكثريت قاطع پارلمان با راي ملت مصر را به دست گرفتند.
به گزارش راديو اسرائيل، كلينتون وزير خارجه آمريكا نيز در واكنش به معرفي نامزد از سوي اسلامگرايان اخوان المسلمين گفت: دولت واشنگتن با دقت مراقب نامزدهاي پست رياست جمهوري در مصر است و مي خواهد ببيند كه آيا آنها طرفدار حقوق بشر هستند و آيا آن را رعايت خواهند كرد يا خير.
به گزارش روزنامه «اليوم السابع» وزير اطلاعات پيشين مصر، ژنرال عمر سليمان قصد دارد طي چند روز آينده نامزدي خود را در انتخابات آينده اعلام كند.
در همين حال به گزارش راديو اسرائيل، نتايج يك نظرسنجي در مصر نشان مي دهد اكثريت بزرگي از مردم مصر معتقدند كمك دولت هاي اسلامگراي ايران يا تركيه بايد جايگزين كمك هاي مالي دولت آمريكا شود. 82 درصد از پرسش شوندگان مصري گفتند كه آنها به جاي كمك هاي مالي آمريكا، كمك ايران و تركيه را ترجيح مي دهند. اين آمار در مقايسه با سال گذشته 50 درصد بالا رفته است.

 



شكست حزب كارگر انگليس از مجري پرس تي وي در انتخابات ميان دوره اي (خبر ويژه)

مجري شبكه پرس تي وي، كرسي پارلماني را در انتخابات ميان دوره اي يكي از مناطق انگليس از آن خود كرد.
گزارش پرس تي وي حاكي است به رغم اقدام دولت انگليس در حذف اين شبكه از ماهواره اسكاي و محروم كردن بينندگان از مشاهده آن، جرج گالووي از مجريان پرس تي وي، كرسي پارلماني را در برادفورد غربي از آن خود كرده است.
جرج گالووي نماينده حزب ريسپكت Respect، در انتخابات ميان دوره اي برادافورد غربي پيروزي چشمگيري به دست آورده است. وي 18 هزار راي از آن خود كرده كه حدود 10 هزار راي بيش از نماينده ناكام حزب كارگر بوده است. پيش از اين، كرسي پارلماني در اين حوزه انتخاباتي در اختيار نماينده حزب كارگر قرار داشت.
برخي از هواداران گالووي در تماس با پرس تي وي، ابراز اميدواري كرده اند كه كن لوينگستن، كانديداي انتخابات شهرداري لندن نيز در اين انتخابات پيروز شود. لوينگستن اخيرا از سوي برخي رسانه هاي انگليسي به خاطر همكاري منظم با پرس تي وي مورد انتقاد قرار داشت.
گروهي نيز پيشنهاد كرده اند كه لارن بوث ديگر مجري شبكه پرس تي وي نيز براي حضور در انتخابات پارلماني تشويق و به عنوان اولين زن مسلمان محجبه، وارد نهاد قانونگذاري انگليس شود.
آفكام، اوايل سال جاري ميلادي مجوز پخش شبكه پرس تي وي در انگليس را لغو و نهايتا در اقدامي سوال برانگيز بدون ارائه پاسخي معتبر به نامه هاي مدير اين شبكه، پرس تي وي را از سرويس پخش اسكاي حذف كرد.

 



اعتراف به شكست در سوريه رئيس اسبق موساد عزا گرفت! (خبر ويژه)

رئيس اسبق موساد اعلام كرد حل و فصل بحران و ابقاي رژيم سوريه-آن گونه كه از تحولات برمي آيد- شكست استراتژيك براي اسرائيل خواهد بود.
افرايم هالوي با اشاره به طرح كوفي عنان كه مغاير با تلاش آمريكا و عربستان براي براندازي حاكميت سوريه است، گفت: اگر اجراي طرح صلح سازمان ملل منجر به حل و فصل بحران سوريه و بقاي بشار اسد در قدرت شود، اسرائيل متحمل يك شكست استراتژيك در منطقه مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجو به نقل از روزنامه القدس العربي، رئيس اسبق موساد در روزنامه يديعوت آحرونوت نوشت: در صورتي كه طرح صلح كوفي عنان در سوريه با موفقيت اجرا شده و منجر به ايجاد ثبات در سوريه شود و اگر مجامع بين المللي با ادامه حضور بشار اسد در قدرت - كه مورد حمايت تهران است- موافقت كرده و آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و آلمان نيز با اين وضعيت موافق باشند، اسرائيل شاهد بزرگترين شكست استراتژيك خود در خاورميانه از بدو تاسيسش خواهد بود.
افرايم هالوي با اشاره به اينكه در طرح صلح سازمان ملل اسرائيل به حساب نيامده است، نوشت: اين مسئله زيان وارد بر اسرائيل را دو چندان مي كند و تل آويو اكنون با يك چالش سياسي-امنيتي بزرگ روبه روست كه به زودي آشكارتر مي شود.
اين مسئول اطلاعاتي در اسرائيل همچنين معتقد است با توجه به اينكه ايران پيش از آغاز مذاكرات هسته اي با گروه 1+5 به يكي از طرف هاي مهم منطقه اي در حل بحران سوريه تبديل شده است، چالش هاي پيش روي اسرائيل پيچيده تر مي شوند.
وي همچنين نوشته است: كوفي عنان تا چند روز آينده از تهران ديدار مي كند و چين، روسيه و تركيه نيز از حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه حمايت مي كنند و اين آن چيزي نيست كه خواسته اسرائيل بوده است.
وي با ابراز نگراني از موضع نامشخص و بي ثبات آمريكا در قبال سوريه نوشت: عدم وضوح موضع آمريكا براي مقامات اسرائيلي بسيار نگران كننده است.

 



اگر اعتماد به نفس داشتيد نامه 39 زنداني را جعل نمي كرديد (خبر ويژه)

عباس عبدي در پاسخ به نوشته يك عضو گروهك ملي- مذهبي كه به پاريس گريخته، تاكيد كرد از اول هم جزو جنبش سبز نبوده كه بخواهد از آن جدا شود.
عبدي مجددا تاكيد كرد نامه منتسب به 39 تن از زندانيان كه در آستانه انتخابات مجلس و براي تحريم آن منتشر شد، با نگاه ابزارانگارانه به زندانيان «جعل» شده است.
عضو مستعفي حزب مشاركت در پاسخ نوشته تهاجمي مرتضي كاظميان كه در جرس (ارگان حلقه لندن) انتشار يافت، درباره دفاع خود از راي دادن خاتمي و مرزگذاري با جنبش سبز مي نويسد؛ واقعيت اين است كه طي اين دو سال و نيم گذشته، جسته و گريخته به طور ضمني و صريح، مواردي را گفته بودم. از 25 بهمن سال 89 به بعد تصميم داشتم كه قدري صريح تر سخن بگويم. اما از آنجا كه مساله انتخابات پيش رو بود و معتقد بودم كه اين مقطع نقطه عطفي براي سنجش يا تغيير سياست هاي موجود از خرداد 88 به بعد است، لذا باز هم در مجامع علني سكوت كردم (البته در سطح خصوصي پيگير انتقادات بودم) تا نتيجه آن رفتار فارغ از اظهارات امثال من شكل بگيرد. حتي اگر آقاي خاتمي هم راي نمي داد، اين كار را انجام مي دادم و چه خوب بود دوستان هم به جاي چنين برخوردي؛ پاسخ يا پاسخ هايي را بنويسند كه در شأن يك جمع تحليلگر باشد نه اين كه در سطح نازلي بنويسند «جدايي عبدي از جنبش سبز». خودشان ما را به جنبشي كه هيچگاه نه تنها جزو آن نبوده ام كه منتقدش بودم وارد و از آن خارج كرده اند. اين هم مثل نامه نوشتن وكالتي از سوي زندانيان است.
عبدي با اعتراض به اختناق موجود در ميان محافل اپوزيسيون كه هيچ انتقادي را برنمي تابند، مي نويسد؛ مساله روشن است. نزديك به 3 سال از خرداد 88 مي گذرد. 3 سال وقت كمي نيست. اما آيا تاكنون ديده ايد كساني كه خود را خيرخواه اين جنبش مي دانند و يا در برابر آن احساس مسئوليت مي كنند، كمپيني درباره نقد اين 3 سال راه بياندازند و از همه صاحب نظران بخواهند تا يك ارزيابي كلي از اين وضع داشته باشند و اگر روند خوب بود، آن را با ايمان و قدرت بيشتري ادامه دهند و اگر نه؛ آن را اصلاح كنند؟ روشن است كه چنين كاري ديده نمي شود. زيرا كساني كه در غياب رهبران، خود را متولي آن معرفي كرده اند، در سطحي از دانش سياسي و سعه صدر و اعتماد به نفس نيستند كه قادر به تحليل و درك و هضم انتقادات و انتخاب راه هاي موثرتري باشند و لذا در برابر انتقاد آلرژي پيدا مي كنند و سعي در ساكت كردن ديگران دارند.
وي با اشاره به جعل نامه به نام 39 زنداني (با موضوع تحريم انتخابات) نوشت: اتهام انجام فعل غيردموكراتيك بلكه ضد دموكراتيك متوجه كساني است كه در بيرون زندانند و زندانيان را ابزار خود قرار داده و جنبش بيانيه نويسي راه انداخته اند... به علاوه اين رفتار نهادينه مي شود همچنان كه در جنبش چريكي [سازمان منافقين] نيز همين طور شد و پشت درهاي بسته و بدون هيچ تشريفاتي حكم به قتل ديگران دادند و عمل كردند.
عضو سابق حزب مشاركت با تاكيد بر اينكه كساني از اصلاح طلبي عبور كرده و در حال بازگشت به رفتار مجاهدين خلق در دهه 50 هستند، نوشت: يكي از شواهدم براي آن كه نشان دهم برخي دوستان از اصلاح طلبي عبور كرده اند و در حال بازگشت به دوران دهه 50 هستند (هستند كساني كه خود را به ادبيات چريكيسم دهه 50 مسلح كرده اند، اما اسلحه آنان را بر زمين گذاشته اند تا نيروهاي بين المللي و ناتو اين وظيفه پرزحمت را عهده دار شوند)، همين جملات شماست. فكر نكنيد كه هنر اين است كه يك مصاحبه كنم و خود را آوانگارد نشان دهم ولي پس از آن يك روزنامه را با 50 نفر شاغل تعطيل كنند، احوالي هم از بيكارشدگان نپرسم و احتمالا راه خارج را نشان آنان بدهم. اگر مي نويسم و مي گويم، براي باز ماندن اين دريچه و بودن يك كورسو در تاريكي است كه افعال و رفتار برخي ها زمينه ساز بسته و تاريك شدنش گرديده و ظاهرا تا بسته نشدن همه دريچه ها و انحصاري نشدن رسانه هاي آن طرف آب، آرامش و قرار آنان برقرار نخواهد شد.
عبدي كه دوست صميمي برخي از عناصر بازداشتي به شمار مي رود، توجيهات درباره اقدام متقلبانه جعل نامه به نام زندانيان را افزايش اشتباه به 101اشتباه دانسته و مي نويسد: انجام مصاحبه هاي بعدي براي توجيه اين كار، فقط اين ذهنيت را ايجاد مي كند كه نكند مسئوليت جعل آن بيانيه با كساني است كه سعي در توجيه آن دارند. شما چاره اي نداريد جز اينكه منبع خبر خود را ذكر كنيد. من مي دانم تعدادي از زندانيان كه نامشان در امضاها آمده از انتشار چنين بيانيه اي و مفاد آن ناراحت و حتي عصباني شده اند و جاي سؤال خواهد بود كه آقاي كاظميان از عصبانيت برخي دوستان ملي و مذهبي خود در زندان در اين زمينه بي اطلاع باشند... اعتراض من به همين روند است. بايد پرسيد اهميت اين اقدام در چيست؟ جعل كننده مي خواسته انتخابات را تحريم كند و به موثر بودن دلايل و منطق خود اعتماد و اطمينان نداشته، لذا فكر كرده اگر اين كار را از سوي زندانيان جا بيندازد، ديگر كسي جرئت اعتراض نخواهد داشت. (اتفاقا در اين شرايط درست هم فكر كرده بود) و اگر كسي خلاف آن حرف بزند، با قرار گرفتن در پشت زندانيان سياسي او را نوازش خواهند كرد. دوم اين كه از نظر جعل كننده، زنداني سياسي يك ابزار يا سرمايه است و نه بيشتر، و بايد از اين ابزار در جهت پيشبرد دموكراسي استفاده كرد حتي با شيوه هاي غيردموكراتيك.
عبدي در پايان نوشت: آقاي كاظميان عزيز! به نظرم اگر كسي از جانب بنده و شما بيانيه اي بنويسد كه مضمون آن مثل 2 به علاوه 2 مساوي 4 باشد، اعتبار انساني و آزادي انساني حكم مي كند كه او را به واسطه بيان حتي گزاره صحيحي از جانب ما، ولي بي اجازه ما، محكوم كنيم. بنده حتما اين كار را مي كنم، شما را نمي دانم. زيرا چنين كاري نفي ارزش انسان و اراده و اختيار اوست، چه رسد به اين كه بيانيه اي سراسر مشكل دار را به نام ما منتشر كنند. سوم اين كه اين بيانيه عليه منافع شخصي زندانيان است. البته اگر خودشان بيانيه را داده بودند نسبت به گذشت كردن از اين منافع كاملا ذيحق بودند. فرض كنيم كه متن بيانيه كاملا درست باشد، ولي يك زنداني به دلايل شخصي نخواهد آن را امضا كند، به چه حقي بايد هزينه اي را به او تحميل كرد در حالي كه نويسنده و يا منتشركننده نامه، 20 هزار كيلومتر آن طرف زندان اوين در حال استراحت و... است؟ كار اين افراد مي دانيد چگونه است؟ هر روز در دفاع از زندانيان مطلب مي نويسند، براي ندادن مرخصي به آنان ناله سر مي دهند اما در مقابل، به جايشان نامه هم مي نويسند تا مبادا مرخصي بگيرند يا زودتر آزاد شوند، چون در اين صورت كسب و كار خودشان كساد خواهد شد. آيا باز هم مي خواهيد در مذمت اين كار بنويسم يا كافي است؟
يادآور مي شود عبدي اخيرا در تحليلي اعلام كرده بود اپوزيسيون در پي وادار كردن خاتمي به انتحار و خودكشي در موضوع تحريم انتخابات بودند.

 



بيخود تهمت نزنيد اتفاقاً خيلي هم آمريكايي هستيم! (خبر ويژه)

شرايط شكننده رسانه هاي سبز در خارج كشور چيزي جداي از خود جنبش نيست.
پايگاه اينترنتي جرس كه وضعيت نيمه تعطيل را سپري مي كند، مطلب فوق را در پاسخ به تحليل مجيد محمدي در راديو فردا منتشر كرد. وب سايت راديو فردا پيش از اين تاكيد كرده بود رسانه هاي ياد شده به پايان عمر خود نزديك شده و به مرگ زودرس رسيده اند. جرس در واكنش نوشت: رسانه هاي سبز چيزي جداي از جنبش نيستند و طبيعي است كه فعاليت آنها كاهش يابد و اين كاهش نه فقط ما بلكه همه از جمله بخش فارسي رسانه هاي دولتي خارجي را نيز كه اقدام به كاهش نيرو و بودجه كرده اند شامل مي شود.
ارگان حلقه لندن با رد ادعاي راديو فردا درباره «پرهيز رسانه هاي سبز از غرب» و اينكه «دفتر تلويزيون رسا در مالزي است» نوشت: تا جايي كه معلوم است اغلب رسانه هاي سبز در آمريكا و اروپا مستقرند. جرس مشخصاً يك مؤسسه ثبت شده در آمريكاست و معلوم نيست استقرار يك «استوديو»ي تلويزيون رسا در مالزي (و نه دفتر آن) چرا به غرب هراسي تعبير شده است؟
جرس بار ديگر تأكيد كرد كه حاضر نيست اعضاي مديريت خود و شوراي هماهنگي سبز را معرفي كند اما به طعنه خطاب به نويسنده وب سايت راديو فردا كه از منابع مالي جرسي ها پرسيده بود، نوشت: او در طول يادداشت خود نمي گويد كه چه سياست ها و روش هايي موجب بقاي برخي رسانه هاي فارسي زبان خارج شده اند.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14