(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

حديث دشت عشق
هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا تحت تاثير تقابل سرخپوشان با ياران مجيدي
پيروزي به تداوم صدرنشيني فكر مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
نادريان آخرين ملي پوش اعزامي به ويتنام تركيب تيم ملي تكواندو كامل شد
ليگ قهرمانان آسيا شكست خانگي استقلال مقابل الجزيره كار گره خورد
وزنه برداران بر روي تخته مي روند
رقابت 16 ورزشكار براي حضور در تيم ملي بزرگسالان و جوانان
مربيان چيني به 4 برابر حقوق قبل راضي نيستند! فدراسيون ژيمناستيك در پي جذب مربي خارجي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عبدالله آهنگر»
جهاد تا رسيدن به مرگ سرخ!
از آنجايي كه ابرقدرتهاي متجاوز به اسلام و مسلمين با نابودي نظام پوسيده و منقرض شاهنشاهي موروثي منافع خود را از دست رفته ديدند و از هيچ توطئه اي عليه انقلاب جوان ايران دريغ نورزيدند تا اينكه آمريكا و ايادي آن بوسيله جرثومه فسادي به نام صدام از خارج و عروسك هاي كوكي و بازي خورده از داخل به جمهوري اسلامي حمله وحشيانه اي آغاز كردند. وقتي كه به سرزمين مقدس اسلامي ما روبهان مكار بنام جنگ قادسيه تجاوز كنند براي من چه راهي جز دفاع از حيثيت و مملكت امام زمان(عج) باقي مي ماند؟ مگر پيشوايم امام حسين(ع) نيست؟! مگر رهبرم خميني نيست؟! مگر اسلام از بدو ظهورش با ناملايمات درگير نبود؟! پس برمي خيزم و سلاح به دست مي گيرم، به جبهه مي روم، در آنجا با يارانم همدست مي شوم و عليه كفار، عليه تجاوز، عليه عصيان بر حق و عليه خودكامگي مي جنگم و آنقدر از ظالمان مي كشم و مرگ باعزت همان مرگ سرخ را كه شهادت در راه خدا است به آغوش مي كشم!
شهيد «عبدالله آهنگر»، سال 1331 متولد شد و در 9/11/1365 در منطقه شلمچه به شهادت رسيد.

 



هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا تحت تاثير تقابل سرخپوشان با ياران مجيدي
پيروزي به تداوم صدرنشيني فكر مي كند

سومين هفته از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا امروز در حالي به اتمام مي رسد كه پيروزي در ديدار سخت و دشوار به مصاف الغرافه قطر مي رود.
تيم فوتبال پيروزي كه در ديدار قبلي خود در گروه D توانست نتيجه اي جالب را در مقابل ديدگان 80 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادي مقابل الشباب امارات به دست بياورد، اين هفته در قطر مهمان الغرافه است.
سرخ پوشان پس از زدن 6 گل به تيم اماراتي، انگيزه هاي زيادي براي ادامه صدرنشيني در گروه D دارند و اميد دارند با توجه عملكرد قابل قبول خط دفاعي و دروازه شان كه از آودوكيچ، نصرتي، رضايي و پولادي تشكيل شده، اين بار هم در يك بازي خارج از خانه نتيجه خوبي به دست بياورند. شاگردان دنيزلي كه در ديدار الهلال هم تا آستانه پيروزي پيش رفتند نشان داده اند كه در آسيا با برنامه و دست پر پا به ميدان گذاشته اند.
حريف اين هفته پيروزي تيمي است كه چند ماهي است فرهاد مجيدي را در تركيب خود دارد. البته الغرافه در ليگ قطر بازي قبلي خود را با نتيجه سنگين 4 بر يك به حريفش الجيش واگذار كرده و علاوه بر اينكه در ليگ كشورش جايگاه خوبي ندارد، در آسيا هم چيزي براي از دست دادن ندارد و مطئمنا مهم ترين موقعيت خود براي حفظ شانس صعود به مرحله بعد را ديدار با پيروزي مي داند.
تقابل فرهاد مجيدي با مدافعان پيروزي زماني كه اين بازيكن در استقلال بازي مي كرد، همواره جذابيت هاي زيادي داشت و حال بايد ديد مهاجم ايراني الغرافه، امروز مقابل تركيب جديد خط دفاعي پيروزي چه نمايشي خواهد داشت.
سرخپوشان در حالي به مصاف الغرافه مي روند كه مهدي مهدوي كيا، مهرداد اولادي و عليرضا محمد را به علت مصدوميت در اختيار نخواهند داشت. اين يازدهمين بازي دنيزلي در ليگ قهرمانان آسياست او كه در 10 بازي گذشته با تيم هاي پاس تهران و پيروزي به 6 پيروزي و چهار تساوي رسيده اميدوار است اين روند را حفظ كند و همچنان بدون باخت بماند.
در ديگر بازي اين گروه الشباب امارات در ورزشگاه خانگي خود ميزبان الهلال عربستان است. ديداري كه اگر تيم اماراتي همچون بازي مقابل پيروزي كار كند، بعيد نيست كه يك شكست ديگر هم در كارنامه اش در اين گروه ثبت شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

منصوريان سرمربي تيم فوتبال زير 22 ساله ها
عليرضا منصوريان سرمربي تيم فوتبال زير 22 ساله هاي ايران شد.
در حالي كه كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران در ديداري كه اواخر سال گذشته با نمايندگان رسانه ها داشت از ماركار آقاجانيان به عنوان سرمربي تيم زير 22 ساله ها نام برد اما علي كفاشيان مي گويد عليرضا منصوريان سرمربي اين تيم است و ماركار آقاجانيان دستيار او خواهد بود . به گفته كفاشيان، اين تيم فني سال آينده هدايت تيم زير 22 ساله ها را بر عهده خواهد داشت.
تيم زير 22 ساله ها خرداد امسال در رقابتهاي قهرماني آسيا شركت خواهد كرد. اين براي نخستين بار است چنين رقابتهايي در سطح قاره آسيا برگزار مي شود.
بازگشت سرمربي راه آهن در ديدار مقابل مس كرمان
سارقاني كه تلفن همراه و دسته چك دايي را در روز سانحه رانندگي به سرقت برده بودند،بعد از 2 هفته آنها را پس فرستادند.
علي دايي كه بيست و هفتم اسفند در راه بازگشت از اصفهان با اتومبيل شخصي خود دچار سانحه رانندگي شد، اين روزها در تمرينات راه آهن شركت مي كند و مشكلي هم براي حضور روي نيمكت براي بازي با مس كرمان ندارد. دايي در جريان اين سانحه رانندگي مال باخته هم شد و در همان روز ساعت مچي، گوشي موبايل، 2 ميليون تومان تراول، دسته چك و پنج هزار دلار وي به سرقت رفت اما چند روز قبل سارق يا سارقاني كه اموال دايي را ربوده بودند، گوشي موبايل و دسته چك وي را پس فرستاده اند.
آخرين وضعيت قلعه نويي براي ماندن در تراكتور
محمد حسين جعفري مدير عامل باشگاه تراكتور سازي با اعلام اينكه برنامه خود را براي فصل آينده تدوين كرده و طي 4 روز آينده به هيئت مديره ارائه خواهم كرد، خاطر نشان كرد: هيئت مديره قرار است تا پايان فروردين ضمن بررسي اين برنامه، افق كاري ما را نيز براي فصل آينده مشخص كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه قلعه نويي با باشگاه ديگري براي فصل آينده رقابتهاي ليگ برتر مذاكره كرده، گفت: من نيز صحبتهايي را در اين خصوص شنيده ام اما ما بر روي صحبتي كه قلعه نويي با هواداران در خصوص ماندنش كرده، حساب باز كرده ايم اما اين موضوع به نتيجه مذاكرات ما با وي نيز بستگي دارد.
جعفري در پاسخ به اين پرسش كه چرا تا به امروز با قلعه نويي وارد مذاكره نشديد، تاكيد كرد: همانطور كه گفتم قرار است تا پايان فروردين ماه هيئت مديره برنامه پيشنهادي من را بررسي كرده و آينده كاري ما را براي فصل آينده مشخص كند كه مذاكره با قلعه نويي نيز جزو همين سياست گذاريهاي هيئت مديره براي فصل آينده است.
حجازي و عابدزاده، در رده 132 و 162 بهترين سنگربانان جهان
بنابر اعلام فدراسيون آمار و تاريخ فوتبال جهان، دروازه بان فقيد تيم ملي ايران در جام جهاني 1978 و مرد شماره يك تيم ملي در جام جهاني 1998 فرانسه در رده هاي 132 و 162بهترين دروازه بانان جهان جاي گرفته اند.
اين فدراسيون در فهرست بهترين سنگربانان جهان كه براي مدت طولاني اجازه ورود هيچ توپي را به دروازه خود ندادند، مرحوم ناصر حجازي را در رده 132 همراه با ايويكا كراليج، سنگربان اسبق تيم ملي يوگوسلاوي و پارتيزان بلگراد جاي داده است.دروازه بان تيم ايران در جام جهاني 1978 آرژانتين كه در آن زمان درخشش زيادي داشت و حتي عنوان دومين دروازه بان قرن آسيا را به خود اختصاص داد، در سال 1975 زماني كه براي استقلال توپ مي زد،به مدت 5 ماه اجازه دريافت هيچ گلي را نداد.
پس از وي، احمدرضا عابدزاده، ديگر دروازه بان ممتاز تاريخ ورزش ايران، در رده 162 جهان قرار گرفته است. پس از اين دو سنگربان تاريخ ساز فوتبال ايران، رضا قفلساز مرد شماره يك سال هاي دور پاس تهران نيز در رده 242 جاي گرفته است.
هزينه 300 ميليون يورويي باشگاه ماخاچكالا براي جذب ستاره ها
باشگاه آنژي ماخاچكالا روسيه براي حضور در ليگ قهرمانان اروپا براي فصل آينده 300 ميليون يورو اختصاص داده است.باشگاه آنژي ماخاچكالا روسيه، جذب گاس هيدينك سرمربي سابق تيم ملي فوتبال تركيه و چند بازيكن نام آشناي فوتبال جهان به تيمي مطرح و سرشناس تبديل شده است.يك سايت روسي خبر داد كه سليمان كريم اف مالك ميلياردر و متمول آنژي ماخاچكالا براي جذب ستارها در فصل نقل و انتقالات 300 ميليون يورو در اختيار هيدينك و روبرتو كارلوس قرار داده است.در روزهاي اخير در اخبار رسانه هاي انگليسي و روسيه اي آمد كه اين باشگاه روسي براي حضور در ليگ قهرمانان اروپا براي فصل آينده قصد دارد ستارگاني از جمله كارلوس توس، ديديه دروگبا و فرانك لمپارد را به خدمت گيرد.

 



نادريان آخرين ملي پوش اعزامي به ويتنام تركيب تيم ملي تكواندو كامل شد

پس از برگزاري مسابقه انتخابي تيم ملي تكواندو اميد در وزن سوم، رضا نادريان هم براي اعزام به ويتنام عضو تيم ملي شد.
مسابقه انتخابي تيم تكواندو اميد جهت اعزام به مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا در وزن سوم برگزار شد كه طي آن رضا نادريان با شكست حريف خود وحيد عبدالرضايي، به عنوان آخرين نماينده ايران در اين رقابت ها انتخاب شد.
مسابقه انتخابي نادريان و عبدالرضايي ديروز در حالي برگزار شد كه نادريان در راند اول چهار بر صفر حريف خود را شكست داد و در راند دوم، عبدالرضايي به دليل مصدوميت به مسابقه ادامه نداد و به اين ترتيب رضا نادريان به عنوان ملي پوش تكواندو ايران در اين وزن انتخاب شد.
بيژن مقانلو سرمربي تيم ملي اميد پيش از اين، عليرضا نصرآزاداني را در وزن چهارم، فرزاد ذوالقدري در وزن پنجم، مسعود حجي زواره در وزن ششم، حسين تاجيك در وزن هفتم و سجاد مرداني در وزن هشتم را براي اعزام به مسابقات آسيايي ويتنام انتخاب كرده بود. طبق قوانين اتحاديه تكواندوي آسيا هر تيم تنها در 6 وزن بايد در مسابقات آسيايي نماينده داشته باشد كه به اين ترتيب كادر فني تيم ملي تصميم گرفت در اوزان اول و دوم بازيكن به ويتنام نبرد.

 



ليگ قهرمانان آسيا شكست خانگي استقلال مقابل الجزيره كار گره خورد

تيم فوتبال استقلال دريك ديدار انتقاد آميز خانگي مقابل الجزيره امارات شكست خورد تا كارش براي صعود به مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا دشوار شود.
به گزارش فارس، ديدار تيم هاي استقلال و الجزيره در چارچوب هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 19 در ورزشگاه آزادي در حضور 35 هزار تماشاگر آغاز شد و با نتيجه 2 بر يك به سود تيم اماراتي به پايان رسيد.
جمعه عبدالله در دقيقه 5 دروازه استقلال را باز كرد. دو تيم بعد از به ثمر رسيدن اين گل بازي هجومي را در دستور كار قرار دادند. الجزيره در دقيقه 30 يكي از فرصت هاي خود را به تير دروازه زد. از سوي ديگر استقلالي ها هم حملاتي داشتند كه مهمترين آن در دقيقه 34 بود كه توسط برهاني از دست رفت. اين بازيكن در دقيقه 39 هم موقعيت ديگري را از دست داد.
در نيمه دوم استقلال براي جبران نتيجه تلاش خود را بيشتر كرد و برهاني در دقيقه 56 توپ را به تير دروازه زد. در اين سوي ميدان نيز الجزيره دل به ضد حمله ها بسته بود.
حملات استقلال در دقيقه 68 با گلزني فريدون زندي نتيجه داد و كار به تساوي كشيد اما در دقيقه 72 با خروج ناموفق مهدي رحمتي و پوشش نامناسب مدافعان استقلال «باره» بازيكن الجزيره دروازه استقلال را گشود. تيم اماراتي بعد از اين گل بار ديگر حمله خطرناكي را روي دروازه آبي پوشان ايجاد كرد كه رحمتي با واكنش مناسب اين توپ را از دروازه دور كرد.
استقلال در نهايت در ورزشگاه آزادي شكست 2 بر يك را پذيرا شد تا سه امتياز حساس را از دست دهد و 4 امتيازي بماند. الجزيره با اين پيروزي 9 امتيازي شد و در صدر جدول باقي ماند.
شرايط استقلال براي صعود به مرحله دوم با اين شكست سخت شد. اين تيم در دور برگشت دو بازي خارج از خانه در پيش رو دارد. استقلال در بازي چهارم بايد در امارات به مصاف الجزيره برود.
داور اين مسابقه كيم دونگ از كره بود. وي به عمران زاده و علي خسيف و علي عباس از الجزيره كارت زرد داد.
بازيكنان استقلال
مهدي رحمتي، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، مهدي اميرآبادي، محسن يوسفي، پژمان منتظري، فريدون زندي، ساموئل، علي حمودي(63- يركويچ)، اسماعيل شريفات، آرش برهاني(70- ميلاد ميداودي)
¤ هواداران استقلال در پايان بازي عليه سر مربي و كادر فني تيم خود شعار دادند و امير قلعه نويي را به شدت تشويق كردند.

 



وزنه برداران بر روي تخته مي روند
رقابت 16 ورزشكار براي حضور در تيم ملي بزرگسالان و جوانان

تركيب نهايي تيم هاي ملي وزنه برداري ايران جهت حضور در مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا و جوانان جهان، امروز بعدازظهر و پس از انجام آخرين ركوردگيري از اردونشينان مشخص خواهد شد.
در حالي كه هم اكنون 18 وزنه بردار در كمپ تيم هاي ملي وزنه برداري مشغول تمرين هستند، امروز در سالن مسابقات وزنه برداري مجموعه ورزشي «آزادي» اين ورزشكاران به مصاف هم مي روند تا تركيب نهايي تيم ملي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در كره جنوبي و قهرماني جوانان جهان در گواتمالا مشخص شوند.
البته در ركوردگيري امروز ايمان شاهقليان و عباس زارعي به دليل مصدوميت در ركوردگيري حاضر نخواهند شد، اما ساير وزنه برداران از بهداد سليمي در فوق سنگين گرفته تا سبك ترين وزنه بردار تيم موظف به حضور در اين رقابت كه با عنوان ركوردگيري برگزار مي شود، خواهند بود.
در ركوردگيري امروز شايد بيشترين رقابت در دسته هاي فوق سنگين جوانان و 69 كيلوگرم بزرگسالان باشد. در دسته فوق سنگين جوانان از ميان بهادر مولايي- قهرمان جوانان جهان، عليرضا كاظمي نژاد- قهرمان المپيك نوجوانان و نايب قهرمان جهان و همايون تيموري- پديده وزنه برداري نوجوانان ايران يكي بايد از تيم ملي براي حضور در رقابت هاي جوانان جهان كنار رود.
همچنين در دسته 69 كيلوگرم رقابت زيادي بين سيد مهدي پانزوان، سجاد بهروزي و مرتضي رضائيان است كه يكي از آن ها نيز شانس حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا را از دست مي دهد.
مجيد عسكري در 62 كيلوگرم، كيانوش رستمي و سهراب مرادي در 85 كيلوگرم، نواب نصير شلال در 105 كيلوگرم، بهادر مولايي، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در 105+ كيلوگرم، ديگر وزنه برداري هستند كه نامشان در فهرست اوليه تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا گنجانده شده است كه به احتمال فراوان امروز 2 وزنه بردار از اين فهرست خارج خواهند شد.
نكته ديگر اين ركوردگيري، پاداش ويژه براي ركوردهاي خوب است. بنابر هماهنگي فدراسيون وزنه برداري و كميته ملي المپيك، وزنه برداران مي توانند در اين ركوردگيري تا 30 ميليون ريال پاداش دريافت كنند.
ملاك دريافت پاداش نيز شكستن يكي از ركوردهاي جهاني، آسيايي و ايران است. همچنين وزنه برداري كه بتواند به ركورد يكي از چهار وزنه بردار برتر دنيا در سال 2011 نيز برسد، شامل دريافت پاداش خواهد بود.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا حدود 20 روز آينده در كره جنوبي برگزار مي شود و كشور گواتمالا نيز حدود يك ماه آينده ميزبان رقابت هاي جوانان جهان خواهد بود.

 



مربيان چيني به 4 برابر حقوق قبل راضي نيستند! فدراسيون ژيمناستيك در پي جذب مربي خارجي

دبير فدراسيون ژيمناستيك مي گويد كه به دليل تامين بودن مربيان چيني، آن ها حاضر نيستند، حتي با چهار برابر دستمزدهاي قبل به ايران بيايند.
فرامرز سنگيني از رايزني با كشورهاي چين، كره جنوبي و قزاقستان براي جذب مربي خارجي تيم بزرگسالان خبر داد و اظهار كرد: وضعيت مربيان چيني نسبت به گذشته تفاوت زيادي كرده است. قبلا به محض اين كه اراده مي كرديم مربيان چيني هدايت تيم هاي ما را برعهده مي گرفتند، اما امروز آنقدر شرايط مالي آن ها خوب شده كه حتي حاضر نيستند با چهار برابر دستمزدهاي قبل به ايران بيايند.
وي با تاكيد بر اين كه ما به دانش آن ها نياز داريم، خاطرنشان كرد: كتمان نمي كنيم كه به دانش مربيان خارجي نياز داريم. ما مربيان لايق و با استعدادي داريم كه نياز به علم روز دنيا دارند. وي درباره برنامه سال 91 فدراسيون بيان كرد: دورنماي ما بازي هاي آسيايي 2014 كره است. ما مي توانيم در رشته هاي ايروبيك، ترامپولين و هنري كانديداي شركت در اين بازي ها باشيم. امسال روي آماده سازي تيم ملي توجه خواهيم داشت. سال گذشته در رقابت هاي قهرماني آسيا ترامپولين جوانان چهارم شديم كه اميدوار كننده بود.
امسال 9 اردو براي اين رشته پيش بيني كرده ايم. هر ساله دو دوره مسابقات در قالب ليگ برگزار مي شد كه امسال ليگ را در چهار مرحله برگزار مي كنيم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ ليلا رجبي، تنها بانوي المپيكي ايران براي شركت در اردويي تهران را به مقصد بلاروس ترك كرد.رجبي براي ارتقاي ركورد و آمادگي بيشتر براي شركت در مسابقات المپيك 2012 لندن راهي اين اردو شده است.قرار است اين بانوي المپيكي كشورمان به مدت سه ماه در بهترين كمپ تمريني بلاروس و زير نظر برترين مربيان تمرين كند.
¤ فدراسيون واليبال ايران با درخواست پاكستاني ها براي برگزاري كمپ تمريني در ايران موافقت كرد.فدراسيون واليبال پاكستان با ارسال نامه اي خواستار برگزاري اردوي تداركاتي تيم ملي واليبال پاكستان در تهران و برگزاري 5 ديدار تداركاتي با تيم هاي ايران شد كه فدراسيون ايران ضمن موافقت با اين درخواست، مقرر كرد در اين كمپ تمريني تيم ملي پاكستان 3 ديدار دوستانه با تيم «ب» ايران و دو دو ديدار دوستانه با تيم هاي پايه (نوجوانان و جوانان) داشته باشد.
¤ اسامي كشتي گيران اعزامي به رقابت هاي گزينشي المپيك در چين از سوي مدير تيم هاي ملي و امور فني اعلام شد.اسامي نفرات اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است:كشتي فرنگي: 74 كيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا 84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي سرمربي: محمد بنا مربي: جمشيد خيرآبادي- ايرج اسفندياري فر كشتي آزاد: 120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب- پرويز هادي مربي: عليرضا رضايي
رقابت هاي گزينشي المپيك در چين روزهاي 8 تا 10 ارديبهشت ماه در شهر تيان و مسابقات گزينشي فنلاند روزهاي 15 تا 17 ارديبهشت ماه در شهر هلسينكي برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14