(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

اعلام مخالفت كشورهاي آفريقايي با كودتاچيان در مالي
ادامه تحريم هاي كره شمالي از سوي ژاپن
مردم مغرب عليه رژيم اين كشور و در حمايت از فلسطين دست به تظاهرات زدند
تركيه شورشيان سوريه را براي دور تازه اي از ترور و كشتار آماده مي كند
مدير بخش خدمات عمومي كاخ سفيد مجبور به استعفا شد
معترضان بحريني 2 خودروي پليس را به آتش كشيدند
درگيري هاي مسلحانه در غرب ليبي
حمله به سفارت انگليس در آرژانتين
تأكيد نخست وزير عراق بر وحدت ملي در كشور
اعتصابيون: دولت انگليس را به زانو در مي آوريم
اسماعيل هنيه: برخي از سران عرب در قتل عام مردم غزه دست دارند
با فشار مردمي رئيس جمهور مجارستان مجبور به استعفا شد
ساخت سفارت جديد فلسطين در قاهره
چها رسوي پنج قا ره



اعلام مخالفت كشورهاي آفريقايي با كودتاچيان در مالي

كشورهاي جامعه غرب آفريقا با مسدود كردن مرزها مخالفت شديد خود با كودتاچيان در مالي را اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري «آنتي وار»، در پي وقوع كودتا در مالي، كشورهاي غرب آفريقا طي نشست فوق العاده اي در «داكار» پايتخت سنگال، تحريم هاي همه جانبه و تمام عياري را عليه مالي اعلام كردند.
براساس اين گزارش، كشورهاي عضو جامعه غرب آفريقا موسوم به «اكواس»، مرزهاي خود با مالي را در واكنش به كودتايي كه اخيراً در اين كشور از سوي نظاميان صورت گرفت بستند.
اين گزارش مي افزايد؛ كشورهاي غرب آفريقا همچنين علاوه بر بستن مرزها، دارايي هاي بانك مركزي مالي را هم مسدود و تمامي صادرات به اين كشور را متوقف كردند.

 



ادامه تحريم هاي كره شمالي از سوي ژاپن

دولت ژاپن تصميم گرفت تحريم هاي خود عليه كره شمالي را به مدت يك سال ديگر تمديد كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا اين تحريم ها كه 13 آوريل (25 فروردين) اعتبارش به پايان مي رسد شامل ممنوعيت كل واردات و صادرات با كره شمالي مي شود.اتخاذ تصميم جديد از سوي دولت ژاپن در زماني صورت مي گيرد كه پيونگ يانگ تأكيد كرده برنامه پرتاب ماهواره خود را متوقف نمي كند. يك منبع خبري ژاپني نيز گزارش داد، پيشرفت نداشتن در حل و فصل موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپني توسط كره شمالي نيز از ديگر دلايل تمديد تحريم ها است.دولت ژاپن كه در حال آماده شدن براي رهگيري پرتاب راكت توسط كره شمالي است اعلام كرده است در صورت ادامه برنامه موشكي كره شمالي اقدامات تنبيهي بيشتري عليه اين كشور انجام خواهد داد.

 



مردم مغرب عليه رژيم اين كشور و در حمايت از فلسطين دست به تظاهرات زدند

صدها هزار تن از مردم مغرب با برپايي تظاهراتي در اعلام همبستگي با ملت فلسطين، بر مخالفت خود با توطئه هاي رژيم صهيونيستي در يهودي سازي قدس تأكيد كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در اين تظاهرات كه به دعوت انجمن حمايت از مبارزه ملت فلسطين برگزار شد، تظاهركنندگان سكوت اعراب و همدستي جامعه جهاني با رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
براساس اين گزارش، شركت كنندگان در اين تظاهرات، به رژيم صهيونيستي درباره گسترش توطئه هاي نژادپرستانه و يهودي سازي قدس هشدار دادند و بر ايستادگي در كنار مقاومت فلسطين و دفاع از حرمت مقدسات اسلامي قدس اعلام آمادگي كردند.
تظاهركنندگان مغربي ورود نيروهاي اشغالگر صهيونيست و شهرك نشينان به مسجد الاقصي را اقدامي تحريك آميز براي جريحه دار كردن احساسات مسلمانان و نقض قوانين بين المللي عنوان كردند. «خالد السفياني» هماهنگ كننده ستاد اجرايي تظاهرات ضدصهيونيستي گفت: ما خود را سربازان مبارزه در راه قدس و فلسطين مي دانيم و همانند هر فلسطيني و هر يك از ساكنان قدس در قبال اين شهر احساس مسئوليت مي كنيم.
همچنين «عزيز هناوي» معاون هماهنگي طرح مغربي ياري فلسطين در حاشيه اين تظاهرات اظهار داشت: قدس لقمه آساني براي اسرائيل نيست كه هر وقت بخواهد آن را ببلعد.
وي همدستي جامعه جهاني با رژيم صهيونيستي در زمينه تعرض به مقدسات مسلمانان در قدس را محكوم كرد و آن را جنايتي عليه بشريت دانست.
هناوي همچنين بر مخالفت مردم مغرب با هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي تأكيد كرد.

 



پس از شكست اجلاس اسلامبول
تركيه شورشيان سوريه را براي دور تازه اي از ترور و كشتار آماده مي كند

منابع خبري سوريه از آمادگي شورشيان و تروريست ها براي شروع دور تازه اي از درگيري ها و نابودي طرح كوفي عنان آماده مي شوند.
به گزارش خبرگزاري العالم، منابع خبري سوريه اعلام كردند، در پي موافقت دمشق با اجراي بخشي از طرح صلح عنان تا 10 آوريل (22 فروردين) جريان هاي مخالف نظام سوريه به سمت مرحله تازه اي از ترور و كشتار در سوريه روي آوردند و هدف عمده آنان ناكارآمد كردن طرح كوفي عنان است.
اين منابع افزودند، تروريست ها و شورشيان در روزهاي اخير ضربات سختي را از ارتش سوريه دريافت كردند و عملا راه براي فعاليت گسترده آنان بسته شد.
مقابله با طرح صلح كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه پس از آن شدت گرفت كه نيروهاي ارتش سوريه در عملياتي موفق در منطقه «القرابيض» شهر حمص 66 ربوده شده را از دست عناصر مسلح آزاد كردند.
يگان هاي ارتش سوريه همچنين در عملياتي در شهر «ادلب» 8 تن از عناصر مسلح را از پاي در آوردند.
در همين حال هفته نامه اشپيگل آلمان در مصاحبه با يكي از اعضاي گروهك هاي مسلح و براساس اعترافات وي فاش كرد كه گروه هاي مسلح پس از ربودن افراد و بازجويي از آنان، اين افراد را تيرباران مي كردند يا سر مي بريدند و در گورهاي جمعي دفن مي كردند.
از سوي ديگر آغاز دور تازه اي از خشونت ها از سوي شورشيان و گروه هاي مسلح سوريه پس از اجلاس ضدسوري اسلامبول و تصميم آمريكا، عربستان، قطر، امارات و انگليس براي اعطاي كمك مالي و تسليحات به تروريست هاي مخالف نظام سوريه صورت گرفت.
در همين رابطه شيخ «ابراهيم الزنجي» يكي از رهبران گروه هاي تروريستي در سوريه اعلام كرد كه دور جديد فعاليت هاي خود را با حضور برخي از افراد تحت فرمان وي در شهر دمشق آغاز خواهد كرد.
اين رهبر شورشيان سوري كه به تازگي به تركيه رفته است و با همكاري سازمان هاي اطلاعاتي اين كشور سرگرم ارائه طرحي براي حضور مجدد در شهر حمص است با بيان اين موضوع كه به هيچ راهي جز جنگيدن فكر نمي كند، تاكيد كرد به تازگي به تسليحات و امكانات نظامي گسترده اي دست پيدا كرده است كه اين امكانات مي تواند تغييري اساسي در توان شورشيان ايجاد كند.
به گزارش روزنامه الاخبار لبنان وي بدون اشاره به منبع ارسال اين كمك هاي نظامي و مهم يادآور شد كه با تركيه يك تفاهم نامه مهم را امضا كرده است كه به وي و حزب متبوعش امكانات گسترده اي را براي فعاليت در سوريه جهت سرنگوني نظام حاكم ارائه مي كند.
اين در شرايطي است كه داود اوغلو وزير خارجه تركيه از جامعه بين الملل خواست كه هرچه سريع تر در سوريه دخالت نظامي كند.
وي طي سخناني اعلام كرد كه سوريه بوسني و هرزگوين نيست و بايد هرچه سريع تر براي نجات مردم وارد عمل شد و در سوريه مداخله نظامي كرد.
اظهارات خصمانه وزير خارجه تركيه نسبت به سوريه در شرايطي صورت مي گيرد كه كوفي عنان اعلام كرد كه دمشق با اجراي بخشي از طرح وي مبني بر اعلام آتش بس از 10 آوريل موافقت كرده است.
دولت سوريه اعلام كرد كه پيشنهادات كوفي عنان براي حل بحران سوريه بايد در چارچوب حاكميت اين كشور اجرايي شود. «بشار الجعفري» نماينده سوريه در سازمان ملل متحد نيز اظهار داشت كه تمام گروه هايي كه در بحران سوريه دخالت دارند بايد به اجراي طرح صلح كوفي عنان پايبند باشند.
وي افزود، از جمله اقدماتي كه گروه هاي مخالف براي اجراي اين طرح بايد انجام دهند خلع سلاح شورشيان است.
الجعفري تصريح كرد، تنها در اين صورت است كه دولت و ارتش سوريه با طرح عنان همكاري خواهند كرد.
در همين حال سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در كنفرانسي مطبوعاتي در ارمنستان اعلام كرد كه مسكو با هر نوع زمان بندي و يا هشدار به دمشق براي اجراي طرح كوفي عنان مخالف است و معتقد است كه اين گونه اقدامات ثمربخش نخواهد بود.
وي با اشاره به كنفرانس به اصطلاح «دوستان سوريه» كه در تركيه برگزار شد، گفت: نظارت بر اجراي طرح كوفي عنان وظيفه شوراي امنيت است چرا كه سازمان ملل وي را برگزيده است و اين كار در حيطه اختيارات كنفرانس دوستان سوريه نيست.
وزارت خارجه روسيه پيش تر نيز در بيانيه اي اعلام كرده بود كه كنفرانس دوستان سوريه با اهداف مسالمت آميز براي پايان دادن به خشونت ها در اين كشور مغاير است و صحبت در مورد مسلح كردن مخالفان سوريه به طور كامل با حل و فصل سياسي وضعيت در اين كشور تناقض دارد.
اين در حالي است كه يك مقام نظامي روسيه اعلام كرد كه يك كشتي ديده بان ناوگان درياي سياه روسيه روز دوشنبه از جنوب اوكراين عازم آب هاي ساحلي سوريه شده تا امنيت كشتي ها در منطقه را عملي سازد.
اين مقام روس يادآور شد مبارزه با قاچاق سلاح و تروريست ها از ديگر وظايف اين ناوگان درياي سياه روسيه است.
از سوي ديگر يكي از رهبران مخالف جدا شده از شوراي ملي سوريه فاش كرد كه كنفرانس ضدسوري اسلامبول در پاسخ به اوامر تركيه و آمريكا برگزار شد.



 



ادامه رسوايي هاي مالي مقامات آمريكايي
مدير بخش خدمات عمومي كاخ سفيد مجبور به استعفا شد

مدير بخش خدمات عمومي كاخ سفيد به دليل رسوايي مالي استعفا كرد.
يك روز پس از انتشار خبر رسوايي مالي مهمترين حامي مالي «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا، خبر رسيد كه مدير بخش خدمات عمومي كاخ سفيد نيز به دليل رسوايي مشابه مجبور به استعفا شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از «نيويورك تايمز»، «مارتا جانسون» پيش از استعفا دو معاون ارشد خود را اخراج كرد. طبق برآورد بازرسان آمريكايي خانم «جانسون» براي برگزاري يك كنفرانس چهار روزه در منطقه اي واقع در «لاس وگاس» چيزي بالغ بر 822 هزار دلار هزينه كرده است. پس از اين كه اعلام شد قرار است در مورد هزينه هاي برگزاري اين كنفرانس تحقيق و تفحص صورت بگيرد، «جانسون» استعفا كرد!
اين روزنامه آمريكايي همچنين به نقل از يك مقام كاخ سفيد كه خواست نامش فاش نشود نوشت: به چهار نفر از كارمنداني هم كه كنفرانس مورد نظر را سازماندهي كرده بودند مرخصي استحقاقي داده شده تا در مورد موضوعات محرمانه مربوط به پرسنل اين سازمان بحث و گفت وگو شود!
پيش از اين اما خبرگزاري «آسوشيتدپرس» از رسوايي مهمترين حامي مالي باراك اوباما خبر داده بود. براساس اين گزارش «آبكه آسونگبا» و همسر وي كه حاميان مهم مالي اوباما هستند به فريب، جعل هويت و فساد مالي متهم شدند.
در بخشي از گزارش اين رسانه آمريكايي آمده: در حالي كه داده هاي دولتي مي گويد اين افراد كمي بيش از 50 هزار دلار براي انتخاب مجدد اوباما هزينه كرده اند، برخي خبرها حاكي است تنها يكي از تخلفات «آسونگبا» مبلغ 650 هزار را شامل مي شود كه براي ساخت يك خانه گرانقيمت در ايالت فلوريدا هزينه شده است.
يادآور مي شود چندي پيش نيز برخي رسانه ها از كمك قاچاقچيان مكزيكي مواد مخدر به اوباما براي پيروزي در انتخابات سال جاري ميلادي پرده برداشتند.
در اين حال «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا پيش بيني كرد، باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري پيروز خواهد شد!

 



معترضان بحريني 2 خودروي پليس را به آتش كشيدند

سرويس خارجي-
در پي سركوب شديد تظاهركنندگان بحريني از سوي نيروهاي امنيتي آل خليفه معترضان دو خودروي پليس را به آتش كشيدند.
تظاهركنندگان بحريني در درگيري با نيروهاي امنيتي آل خليفه با استفاده از كوكتل مولوتوف دو خودروي پليس را هدف قرار داده و به آتش كشيدند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي در جهت تحقق خواسته هاي خود سر مي دادند به طرف ميدان شهدا (لوءلوء) حركت كردند كه با يورش وحشيانه پليس و نيروهاي امنيتي آل خليفه و آل سعود مواجه شدند.
نيروهاي امنيتي بحريني با استفاده از گازهاي اشك آور و سمي و پرتاب گلوله هاي پلاستيكي به تظاهركنندگان حمله كردند كه در جريان اين درگيري تعدادي از جوانان معترض بحريني مجروح و تعداد ديگري دستگير شدند.در همين رابطه رئيس جمعيت جوانان حقوق بشر بحرين اظهار داشت كه آل خليفه براي ادامه و بقاي حكومتش از قتل و سركوب مردم ابايي ندارد و از هر امكانات و وسيله اي براي حمله به مردم استفاده مي كند.
وي افزود: رژيم خواهان آرام كردن اوضاع كشور نيست و همچنين به قوانين بين المللي و حقوق بشر احترام نمي گذارد.
«محمد المسقطي» نيز تصريح كرد، رژيم آل خليفه حاضر نيست به مردم اجازه حق تعيين سرنوشت شان را بدهد و تنها هدف رژيم باقي ماندن در قدرت است.
انجمن حقوق بشر بحرين هم با ارسال نامه اي به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد خواستار آزادي زندانيان سياسي كه در درگيري هاي اخير بحرين زنداني شده اند به ويژه «عبدالهادي الخواجه» شد.
الخواجه پس از 55 روز اعتصاب غذا در زندان با خطر مرگ روبه رو است.
وي كه به دليل اعتصاب غذا به شدت بيمار شده است حاضر به خوردن داروهايي كه پزشكان براي وي در زندان تجويز كرده اند نشده است و اعلام كرده كه همچنان به مبارزه با رژيم ديكتاتور آل خليفه ادامه مي دهد.
تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين بيش از يك سال است كه از سوي حكومت آل خليفه با همدستي آل سعود سركوب مي شود و تاكنون ده ها شهيد و مجروح به جاي گذاشته است.
با اين وجود مردم اعلام كرده اند كه همچنان به انقلاب خود وفادار هستند و انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.

 



درگيري هاي مسلحانه در غرب ليبي

منابع خبري از ادامه درگيري ها ميان گروه هاي مسلح و ارتش ليبي در جنوب و غرب اين كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، پس از وقوع درگيري ميان انقلابيون در شهرهاي «طرابلس» و «زواره» در غرب ليبي، شوراي ملي انتقالي هيئتي از وزارت دفاع را روز گذشته براي بررسي شيوه هاي توقف درگيري به منطقه اعزام كرد.
براساس اين گزارش روز دوشنبه در شهر زواره ميان انقلابيون اين شهر و انقلابيون شهر «رقدالين» به دنبال ربوده شدن يك گروه از مرزبانان زواره، درگيري شديدي به وقوع پيوست.
در اين درگيري كه دو طرف از گلوله هاي خمپاره، تانك و سلاح هاي سبك استفاده كردند، تعدادي كشته و مجروح شدند ولي دولت ليبي از ارائه رسمي آمار قربانيان تاكنون خودداري كرده است.

 



در سي امين سالگرد جنگ فالكلند صورت گرفت
حمله به سفارت انگليس در آرژانتين

صدها نفر از مردم آرژانتين با سنگ، بطري و نارنجك هاي دست ساز به سفارت انگليس در اين كشور حمله كردند.
به گزارش خبرگزاري ها در سالگرد جنگ آرژانتين و انگليس بر سر جزاير مالويناس در سال 1982، مردم خشمگين به سفارت انگليس در اين كشور حمله كردند و پليس نيز با گاز اشك آور، ماشين هاي آب پاش و گلوله هاي پلاستيكي به معترضان حمله كرد.
معترضاني كه ماسك بر صورت داشتند، اقدام به آتش زدن پرچم انگليس و پرتاب سنگ و كوكتل مولوتف به سوي افسران پليس در اطراف ساختمان سفارت كردند. آنها همچنين آدمك هاي شاهزاده ويليام، شاهزاده انگليسي كه اخيرا ماموريت شش هفته اي به جزاير فالكلند داشت را آتش زدند.
بنابراين گزارش اعتراض و حمله به سفارت انگليس بعد از اظهارات كريستينا كرچنر، رئيس جمهور آرژانتين در مورد مالكيت غيرقانوني و ناعادلانه انگليس بر اين جزاير شروع شد.
كرچنر در يك سخنراني 20 دقيقه اي خطاب به كهنه سربازان جنگ 74 روزه بر سر جزاير فالكلند گفت: احمقانه است وقتي كه خاك اين جزيره در سكوي قاره اي ما قرار دارد، از 14 هزار كيلومتر دورتر مدعي حاكميت اين جزاير باشيم.
وي براي حضور در مراسمي به شهر اوشوآيا، كه جنوبي ترين شهر جهان است، سفر كرده بود تا به 649 قرباني آرژانتيني جنگ بر سر جزاير مالويناس اداي احترام كند.
«ديويد كامرون» نخست وزير انگليس نيز در واكنش به اعتراضات در آرژانتين بر ادامه حاكميت دولتش بر جزاير مالويناس تاكيد كرد و آن را حق قانوني انگليس برشمرد.
وزارت خارجه انگليس حمله به سفارت اين كشور در آرژانتين و استفاده از خشونت را محكوم و اعلام كرد آرژانتين بايد امنيت ديپلمات هاي اين كشور را طبق معاهده وين حفظ كند.
در دوم آوريل 1982 آرژانتين و انگليس بر سر جزاير مالويناس كه انگليس آنها را فالكلند مي نامد وارد جنگ شدند در جريان اين جنگ 255 نظامي انگليسي و 649 سرباز آرژانتيني كشته شدند. اين جزاير هم اكنون نيز در اشغال دولت انگليس قرار دارد.

 



تأكيد نخست وزير عراق بر وحدت ملي در كشور

نخست وزير عراق با تأكيد بر وحدت ملي براي خروج از بحران سياسي با هرگونه پيش شرط از سوي فهرست العراقيه مخالفت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «نوري مالكي» نخست وزير عراق در آستانه برگزاري نشست كنگره ملي عراق در روز پنجشنبه (فردا) با انتقاد از پيش شرط هاي فهرست العراقيه به رياست «اياد علاوي» براي شركت در اين نشست تأكيد كرد كه اجازه نمي دهد كسي براي او شرط بگذارد و اگر بنا بر شرط گذاري باشد، او نيز شرط و شروطي دارد.
نوري مالكي در واكنش به پيش شرط هاي فهرست العراقيه و ائتلاف كردستان اعلام كرد:هيچ شرطي را از سوي فهرست العراقيه و ائتلاف كردستان نمي پذيريم و به شدت به آن واكنش نشان خواهيم داد.
برپايه اين گزارش، نخست وزير عراق ضمن تأكيد مجدد بر مجرم بودن «طارق الهاشمي» اعلام كرد، كشورش براي استرداد وي از قطر به پليس بين المللي (اينترپل) متوسل شده است.
از سوي ديگر «حسين الشهرستاني» معاون نخست وزير عراق، روز دوشنبه اقدام دولت قطر در استقبال از طارق الهاشمي را محكوم كرد و آن را غيرقابل قبول دانست.
به گزارش الجزيره، طارق الهاشمي معاون تحت تعقيب رئيس جمهور عراق كه هم اكنون در قطر به سر مي برد، تأكيد كرد؛ درخواست بغداد از دوحه مبني بر استردادش غيرقانوني است، چرا كه مصونيت سياسي دارد.
عدنان سراج نماينده مجلس عراق و عضو ائتلاف دولت قانون وابسته به نوري مالكي در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اقدام خصمانه قطر در پناه دادن به معاون تحت تعقيب رئيس جمهور عراق را خطرناك توصيف و خاطرنشان كرد: عراق هرگز در مقابل اين عمل سكوت نخواهد كرد.

 



همزمان با تشديد بحران سوخت
اعتصابيون: دولت انگليس را به زانو در مي آوريم

سرويس خارجي-
با اعلام آمادگي كاميونداران انگليسي مبني بر پيوستن به اعتصاب كاميونداران حمل سوخت، رهبر اعتصابيون تاكيد كرد كه دولت را به زانو درخواهند آورد.
«اندرو اسپنس» رهبر كمپين «فيول لابي» ضمن حمايت از اعتصابيون اعلام كرد كه با پيوستن كاميونداران در صنعت حمل و نقل كشور به كاميونداران حمل سوخت اعتصاب وارد مرحله گسترده اي خواهد شد و دولت به زانو درخواهد آمد.وي با تاكيد بر ادامه مبارزه اعتصابيون عليه سياست هاي اقتصادي دولت انگليس تصريح كرد، با ادامه اعتصاب كاميونداران اقتصاد كشور عملا فلج خواهد شد.
شبكه خبري «ميرور» با اعلام اين خبر افزود، هزاران نفر از كاميونداران بخش حمل و نقل كشور براي چندمين بار تهديد كردند كه در صورت ادامه روند رو به رشد قيمت سوخت و اخراج كاركنان اين بخش اعتصاب را گسترش خواهند داد و كشور را فلج خواهند كرد.
رهبر اعتصابيون همچنين اظهار داشت كه افزايش روزانه قيمت بنزين ادامه زندگي براي مردم را غيرممكن كرده است.
«اسپنس» افزود: 63 درصد اين افزايش قيمت مربوط به ماليات مي شود و مردم به خاطر اين امر از كار خود اخراج مي شوند. اگر لازم باشد مانند سال 2000 كه با برپايي اعتصاب 3000 پمپ بنزين را به تعطيلي كشانديم، باز هم پمپ بنزين ها را از كار انداخته و پالايشگاه ها را تعطيل مي كنيم.
رهبر اين كمپين كه از سال 2000 در زمينه سوخت فعال است همچنين خطاب به دولتمردان انگليسي گفت: اعتصاب جديد بسيار بهتر از اعتصاب سال 2000 سازماندهي شده و كمپين در كنار هر اعتصابي كه عليه اوضاع سوخت برگزار شود ايستاده است.
پيش از اين مقام هاي انگليسي از احتمال استفاده از نيروهاي ارتش به جاي اعتصابيون براي حمل سوخت خبر داده بودند اما آخرين خبرها حاكي است دولت تصميم گرفته از امروز با اعتصاب كنندگان وارد مذاكره شود.
يادآور مي شود به دنبال تهديد تحريم نفتي ايران از سوي غرب كه با رهبري آمريكا صورت مي گيرد، قيمت نفت و بنزين در اين كشورها به شدت افزايش يافته طوري كه اين امر باعث مشكلات جدي براي مردم آنها شده است. همين امر باعث شد آمريكا 11كشور اروپايي بعلاوه ژاپن را از اين تحريم ها معاف كند. از سوي ديگر علاوه بر مردم، احزاب و رقباي سياسي رهبران غرب نيز با انتقاد از اتخاذ چنين سياست هايي دولتمردان خود را به باد انتقاد گرفته اند.
پيش از اين نيز در بخش هاي مختلف صنعت حمل و نقل از جمله فرودگاهها، بنادر، قطارها و بخش هاي ديگر اعتصابات گسترده اي در انگليس صورت گرفته است.
گفتني است انگليس طي هفته گذشته شاهد هجوم مردم به پمپ بنزين ها از ترس ناياب شدن بنزين بوده است.بسياري از جايگاه هاي سوخت و شركت هاي نفت نتوانسته اند سوخت مورد نياز مردم را تامين كنند.كارشناسان پيش بيني مي كنند اين وضعيت در روزهاي آينده وخيم تر شود و بحران سوخت افزايش يابد.

 



اسماعيل هنيه: برخي از سران عرب در قتل عام مردم غزه دست دارند

نخست وزير منتخب مردم فلسطين تاكيد كرد كه كشورهاي عربي در جنايت مرگ تدريجي مردم غزه شريكند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «اسماعيل هنيه» در مراسم تشييع پيكر سه كودك فلسطيني كه قرباني بحران برق غزه شده اند دولت هاي عربي را به همدستي در توطئه آمريكا و اسرائيل براي مرگ تدريجي ساكنان اين منطقه متهم كرد.
هنيه رژيم صهيونيستي را مسئول كامل فاجعه انساني در غزه در نتيجه محاصره زميني، دريايي و هوايي غزه دانست و تصريح كرد كه اين رژيم با حمايت آمريكا از هرگونه اقدامي در جهت شكست محاصره غزه ممانعت مي كند.
وي افزود: كشورهاي عربي كه مدت هاي طولاني در برابر اين جنايت، محاصره و مرگ تدريجي ساكنان غزه سكوت كرده و به سكوت خود ادامه مي دهند در اين جنايت شريك هستند.
هنيه همچنين اظهار داشت كه نوار غزه «زندان بزرگي» است و تاكنون بيش از 360 نفر در نتيجه محاصره و سكوت كشورهاي عربي و توطئه بين المللي جان خود را از دست داده اند.
گفتني است سه كودك فلسطيني در شهرك ديرالبلح واقع در مركز نوار غزه در آتش سوزي يك منزل طعمه حريق شده و جان خود را از دست دادند.
علت آتش سوزي افتادن شمع بر روي يك پارچه و اشتعال ناشي از آن اعلام شده است. از سوي ديگر «صائب عريقات» عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين اعلام كرد كه كميته چهارجانبه خاورميانه بايد رژيم صهيونيستي را به توقف كامل شهرك سازي در اراضي فلسطين و اجراي كامل تعهداتش وادار سازد.
وي افزود، ادامه تلاش هاي بين المللي با هدف دستيابي به راهكاري براي از سرگيري مذاكرات صلح تنها در صورتي به نتيجه خواهد رسيد كه در وهله اول رژيم صهيونيستي شهرك سازي را در كرانه باختري رود اردن به ويژه در شرق بيت المقدس متوقف سازد.
عريقات گفت، رژيم صهيونيستي همچنين بايد همه اسيران و زندانيان فلسطيني از جمله افرادي كه بيش از پايان سال 1994 بازداشت شدند و نيز اسراي بيمار، سالمند، زنان، كودكان و رهبران بلندپايه فلسطين از جمله احمد سعدات، مروان برغوش، عزيز الدويك و بقيه اعضاي شوراي قانون گذاري فلسطين را فوري آزاد كند.

 



با فشار مردمي رئيس جمهور مجارستان مجبور به استعفا شد

رئيس جمهور مجارستان به دنبال افشا شدن دزدي ادبي و كپي كردن رساله دكترايش و بالا گرفتن تظاهرات مردمي مجبور به استعفا شد.
به گزارش «سانفرانسيسكو كرونيكل»، «پال اشميت»، رئيس جمهور 69 ساله مجارستان پس از بالا گرفتن انتقادها درباره مدرك تحصيلي اش روز دوشنبه از سمت خود استعفا كرد.
«اشميت» در جمع نمايندگان پارلمان گفت: «براساس قانون اساسي رئيس جمهور بايد نماينده وحدت و يكپارچگي مردم باشد، اما متاسفانه من نماد انحراف شدم و احساس مي كنم وظيفه دارم از پست خود كناره گيري كنم.»
گفتني است، هفته گذشته دانشگاه بوداپست مدرك دكتراي اشميت را كه در سال 1992 به وي اعطا كرده بود باطل اعلام كرد. اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه مسئولين دانشگاه اعلام كردند بيشتر مطالب رساله 200 صفحه اي دكتراي وي از دو نويسنده ديگر كپي شده است. وي كه به شدت تحت حمايت حزب حاكم و محافظه كار اين كشور قرار دارد، پيش از اين تاكيد كرده بود قصد استعفا ندارد، اما برگزاري تظاهرات گسترده مردمي و فشار احزاب مخالف به ناچار وي را مجبور به ترك صندلي قدرت كرد!


 



ساخت سفارت جديد فلسطين در قاهره

كلنگ ساخت سفارت جديد فلسطين در قاهره با حضور «محمود عباس» رئيس موقت تشكيلات خودگردان فلسطين و چند تن از مسئولان مصري به زمين زده شد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه «ابومازن» در مراسم احداث سفارت جديد فلسطين در قاهره كه با حضور وزير خارجه مصر، وزير فرهنگ و همچنين شهردار قاهره انجام شد، روابط بين مصر و فلسطين و همچنين تاريخ مشترك بين دو ملت را ستود و از تلاش هاي مصر و مبارزه مردم اين كشور براي آرمان فلسطين قدرداني كرد. وي از اقدامات اوليه قاهره در سفارت جديد فلسطين تشكر كرد.

 



چها رسوي پنج قا ره

عذرخواهي سفير آمريكا در روسيه
سفير آمريكا در روسيه به خاطر گاف خود در توهين به اين كشور و وحشي خواندن روس ها مجبور شد از آنان عذرخواهي كند.
مايكل مك فول گفت، من عذرخواهي مي كنم و به خاطر نداشتن آشنايي كافي به زبان روسي اين اشتباه را مرتكب شدم.
مردم فرانسه زير خط فقر
آمار به دست آمده از يك سازمان اجتماعي در فرانسه نشان مي دهد كه حدود 8/2 ميليون نفر از جمعيت 65 ميليون نفري فرانسه زير خط فقر به سر مي برند و با حداقل درآمد امرار معاش مي كنند.
افزايش شمار فقيران فرانسه در حالي است كه نيكلاساركوزي رئيس جمهور فرانسه مدعي است كه كشورش از بحران مالي خارج شده است.
توافق هند و برزيل براي انجام اصلاحات در سازمان ملل متحد
هند و برزيل براي ايفاي نقشي بزرگتر در عرصه جهاني در جهت اجراي اصلاحات جهاني به ويژه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد توافق كردند.
روساي دولت هند و برزيل با اشاره به اينكه كشورهايشان قطب هاي در حال رشد جديد اقتصاد جهاني هستند خواستار انجام اصلاحات در سامانه مديريت جهاني شدند.
ساقط كردن موشك كره شمالي
نخست وزير ژاپن دستور ساقط كردن موشك ماهواره بر كره شمالي در صورت عبور از فضاي اين كشور را صادر كرد.
با صدور اين فرمان نيروهاي نظامي ژاپن مي توانند اين موشك را در فضاي اين كشور منهدم كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14