(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

حاجي بابايي: ايران در 101 كشور جهان مدرسه دارد
كمك 900 ميلياردي خيرين به سلامت كشور
خرابي هاي سيل به يك قدمي آق قلا رسيد
هواي شمال كشور تا 14درجه سرد مي شود
دستگاه قضا حكم سوء قصد كننده به روحاني آمر به معروف را ابلاغ نمي كند
2 واگن قطارباري در بافق از ريل خارج شد
تگرگ در تايباد 150رأس گوسفند را تلف كرد
صندوق هاي صدقات سنتي جمع آوري مي شوند
كاهش 10درصدي تلفات رانندگي در نوروز
شرور سابقه دار در قائم شهر گردانده شد
1300 قطعه مرغ زنده بدون مجوز در جاسك توقيف شد
سارقان 5 تن آهن آلات دستگير شدند
حذف رقص و آوازاز برنامه هاي مهد كودك
كشف 3 هزار و 700 گالن سوخت قاچاق در رودخانه
كشف 9 كيلوگرم هرويين از خودرو پرايد
حوادث كوتاه از كشور



حاجي بابايي: ايران در 101 كشور جهان مدرسه دارد

وزير آموزش و پرورش از احداث مدرسه ايراني جديد در كوالالامپور خبر داد.
به گفته حميدرضا حاجي بابايي در حال حاضر ايران در 101كشور دنيا مدرسه دارد و در حالي كه بيش از اين سالانه حدود 250معلم به كشورهاي خارجي اعزام مي كرد، طي دو سال گذشته تعداد معلمان اعزامي به 700 نفر افزايش يافته است.
وي افزود: مدارس خارج از كشور را به لحاظ فضا توسعه داده ايم و بزودي مجتمع هاي آموزشي جمهوري اسلامي ايران در استانبول احداث مي شود. همچنين احداث مدارس ايراني در كشورهاي عضو خليج فارس نيز در دستور كار قرار دارد.
وزير آموزش و پرورش همچنين از احداث مدرسه جديد در كوالالامپور پايتخت كشور مالزي خبر داد و گفت: بخشي از اقدامات آموزش و پرورش در قالب مجامع و همايش خيرين مدرسه ساز شكل گرفته كه در اين راستا مجتمع آموزشي ايران در امارات راه اندازي شده و بزودي در ساير كشورها نيز مدارس جديد راه اندازي مي شود.
حاجي بابايي خاطرنشان كرد: به لحاظ كيفيت اقدامات مناسبي براي مدارس خارج از كشور صورت گرفته كه مستقل شدن آنها و همچنين تشكيل ميز و تبديل اداره كل مدارس خارج از كشور به «قائم مقامي» از ديگر اقداماتي است كه در اين راستا صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه هنوز در مدارس خارج از كشور به نقطه مطلوب مورد نظر آموزش و پرورش نرسيده ايم، به توسعه و سرعت اجراي طرح ها اشاره و خاطرنشان كرد: بايد در تمام دنيا مدارس قدرتمندي داشته باشيم تا علاوه بر پوشش تحصيلي دانش آموزان ايران و فرزندان ديپلمات ها بتوانيم دانش آموزان غيرايراني را نيز در مدارس ايراني پذيرش كنيم.
حاجي بابايي در گفت وگو با ايسنا همچنين در خصوص وضعيت تحصيل اتباع خارجي در ايران گفت: اتباع مجاز هيچ گونه مشكلي براي ادامه تحصيل ندارند و در برخي مناطق نيز مدارس اتباع فعاليت مي كند. آموزش و پرورش علاقمند است اتباعي كه در كشور ايران زندگي مي كنند با تربيت و آموزش ايران مورد تعليم و تربيت قرار گيرند.

 



سيدرضا نيري خبر داد
كمك 900 ميلياردي خيرين به سلامت كشور

سرويس اجتماعي-
دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور از كمك 900 ميلياردتوماني خيرين براي ساخت و ساز تجهيزات بيمارستاني كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگاركيهان سيدرضا نيري، ديروز در نخستين نشست خبري خود با اشاره به فعاليت هاي عمراني مجمع خيرين سلامت در دو سال گذشته اظهار كرد: تا پايان سال 89، بالغ بر 761 مركز درماني به ارزش 761 ميليارد تومان ايجاد شده است كه اين تعداد شامل 63بيمارستان، 58 درمانگاه، 132 مركز بهداشتي و 113 خانه بهداشت است.
وي افزود: همچنين در اين مدت يكهزار و 91 قطعه زمين با مساحت 2 ميليون و 436 هزار مترمربع به ارزش 98 ميليارد تومان توسط افراد خير به حوزه سلامت اختصاص داده شده است.
سيدرضا نيري ضمن اعلام اين خبر كه در پايان سال 89 براساس محاسبات صورت پذيرفته خيرين 900 ميليارد تومان به ساخت و ساز و تجهيزات بيمارستاني كمك كردند، گفت: اين رقم در سال 89 در مقايسه با سالهاي گذشته 33/5 درصد رشد داشت به گونه اي كه پيش بيني مي شود اين رقم افزايش يابد و در مجموع از يك هزار ميليارد تومان فراتر رود.
دبيركل مجمع خيرين سلامت افزود: هدف ما انجام اقداماتي در راستاي حفظ سلامت مردم و پيشگيري از بروز بيماريهاست كه با توجه به گستردگي اين مقوله كار آساني نيست اما قابل انجام است چرا كه امكانات لازم در كشور موجود است. به تدريج و پس از تشكيل اين مجمع دريافتيم در بخش دولتي و به ويژه در بيمارستان ها مشكلاتي وجود دارد كه سعي ما پرداختن به آنها و رفع و رجوع مشكلات نيز است.
مشاور وزير بهداشت با بيان اينكه اكنون درگير مسائل مربوط به سلامت و احداث مراكز درماني هستيم، گفت: از اوايل سال آينده مقدمات انجام طرح هايي در راستاي پيشگيري از بيماري ها اجرايي مي شود.
نيري در ادامه نشست به اقدامات ديگري كه در اين مجمع انجام شده است اشاره و اظهار كرد: يكي از كارهاي مهمي كه در طول اين دو سال انجام شد خريداري دستگاهي براي تشخيص سرطان بود كه تاكنون در كشور وجود نداشت و بيمار بايد براي انجام آزمايشات تشخيصي به كشورهاي ديگر عزيمت مي كرد. اين دستگاه با كمك خيرين با صرف هزينه اي حدود 8 ميليون تومان خريداري و به زودي در بيمارستان مسيح دانشوري راه اندازي مي شود.

 



خرابي هاي سيل به يك قدمي آق قلا رسيد

آق قلا - خبرنگار كيهان:
بر اثر بارش شديد و مستمر باران ، طغيان آب رودخانه گرگان رود و جاري شدن سيل تاكنون چندين دهنه پل ارتباطي و خانه هاي حاشيه اين رودخانه تخريب ، آب آشاميدني و گاز بالا و پائين دست برخي از روستاها قطع و به صدها هكتار از زمينهاي كشاورزي حاشيه شهرستان آق قلا خسارت وارد شد.
ساكنان برخي از مناطق به محض مشاهده شدت سيل در محله، وسايل خود را جابه جا كردند و خوشبختانه سيل در اين منطقه تلفات جاني در پي نداشت.ولي آب روستاهاي چن سبلي ، ميرزاعلي يلقي ، سقريلقي و برخي روستاهاي گميشان و بندر تركمن نيز همچون دهنه يك توماجلر و گامشلي چارغلي و خواجه نفس در محاصره اين سيلاب قرار گرفته است.
حسام مديركل مديريت حوادث و بحران استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران به اقدامات موثر ستاد مديريت بحران استان و شهرستان اشاره كرد و افزود : ما با همكاري تيپ مهندسي 45 جوادالائمه(ع) و لشگر30 پياده گرگان وديگر دستگاه هاي مربوط توانستيم كانال فرعي درچند كيلومتري شرقي آق قلا جهت هدايت آبهاي مازاد به نقاط مرتفع تر و خارج شهر ايجاد كنيم و پل شناور براي برقراري ارتباط ضلع شمالي و جنوبي روستاي ميرزاعلي يلقي نيز تعبيه شد.
فرماندار آق قلا نيز با اشاره به جلسات برنامه ريزي شده و مستمر در اين باره تصريح كرد: بحمدالله تاكنون توانستيم با تلاشهاي شبانه روزي ستاد مديريت بحران استان و شهرستان آق قلا اين سيلاب را تا حدي كنترل كنيم تا شاهد طغيان آن در نزديكي اين شهرستان نباشيم و بتوانيم آبهاي مازاد را به خارج از شهر هدايت و خسارات وارده در روستاها را نيز برآورد و تمهيدات لازم نيز انديشيده شده است.
وي ادامه داد : موارد پيشگيري و كاهش خطرات ناشي از سيل احتمالي و حفظ جان و مال شهروندان در حال انجام است.
به گفته برخي از كارشناسان، كانال فرعي ايجاد شده در ضلع شرقي بيرون شهرستان آق قلا مي تواند آب هاي مازادي راكه از سمت سد وشمگير، راميان و زرين گل و... به اين منطقه مي رسد به بيراهه هدايت كند.
شركت آب منطقه اي، هواشناسي، سازمان مسكن و شهرسازي، بنياد مسكن، صدا و سيما، دادگستري، نيروي انتظامي، مخابرات، اداره كل حفاظت محيط زيست، دانشگاه علوم پزشكي، دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري، معاونت برنامه ريزي استانداري، اداره كل آبخيزداري، جمعيت هلال احمر، اداره كل راه و ترابري و سازمان جهاد كشاورزي استان اعضاي كارگروه سيل و طغيان رودخانه هاي استان را تشكيل مي دهند.

 



هواي شمال كشور تا 14درجه سرد مي شود

مديركل پيش بيني وضع هواي كشور گفت: به سبب نفوذ جريانات سرد شمالي، كاهش نسبي دما در نوار شمالي كشور به ويژه سواحل درياي مازندران رخ خواهد داد.
عبدالرضا اميدوار مديركل پيش بيني وضع هواي كشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي طي سه روز آينده به تناوب در مناطقي از شمال غرب، غرب كشور، دامنه هاي مركزي و شمالي زاگرس، سواحل مركزي غربي درياي مازندران و دامنه هاي البرز ابرناكي، بارش پراكنده باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود و اين ناپايداري هاي جوي طي فردا بخش هايي از نوار شرقي كشور را نيز دربرخواهد گرفت.
اميدوار تصريح كرد: با شروع بارندگي در سواحل درياي خزر دما بين 6 تا 14 درجه كاهش مي يابد و هواي خنك نيز در سواحل درياي خزر تداوم دارد و سپس در روز پنج شنبه به تدريج دماي هوا در اين مناطق به طور نسبي افزايش مي يابد.
وي افزود: كاهش دما با شدت كمتر امروز به تدريج استان هاي خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي را نيز تحت تاثير قرار مي دهد و همچنين سبب افزايش سرعت وزش باد شمالي،درياي خزر نيز مواج مي شود.
مديركل پيش بيني وضع هواي كشور افزود امروز بارش باران پراكنده گاهي با رعد و برق، وزش باد و احتمالا تگرگ را براي استان هاي آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مركزي، قزوين، البرز و تهران پيش بيني كرد.

 



با گذشت 300 روز از وقوع جرم
 دستگاه قضا حكم سوء قصد كننده به روحاني آمر به معروف را ابلاغ نمي كند

پس از گذشت 300 روز از سوء قصد به روحاني آمر به معروف هنوز دستگاه قضا راي نهايي عامل اين حادثه را صادر نكرده است؛ اين در حالي است كه اين حادثه به گفته دادستان كشور جزو جرائم خاص است.
به گزارش مهر طلبه جواني به نام «علي خليلي» حدود 300 روز پيش در يكي از شب هاي تيرماه سال 90 در حالي كه سوار بر موتورسيكلت بود عده اي جوان را كه سوار بر خودرو بوده و موسيقي غيرمجاز با صداي بلند گوش مي دادند دعوت به آرامش و امر به معروف مي كند ولي اين توصيه به مشاجره از سوي راكبان خودرو تبديل شده و يكي از سرنشينان به نام «احسان» با ضربه چاقو شاهرگ گردن اين طلبه جوان را مي زند.
اين حادثه كه براي چندمين بار در پايتخت رخ داده بود تيتر مهم رسانه ها قرار مي گيرد. ولي پس از 24 ساعت مشخص مي شود كه برخي از بيمارستان ها از پذيرش اين جوان غرق به خون خودداري كرده اند كه با ورود وزير بهداشت به اين ماجرا متخلفان به سرعت شناسايي و به دستگاه قضا معرفي شدند.
خانم مشتاق فر مادر علي خليلي در گفت وگو با مهر گفت: برخلاف قول و وعده هاي مسئولان قضايي هنوز پس از گذشت اين مدت نتيجه دادگاه فرزندم مشخص نيست و همچنان منتظر راي نهايي از سوي يكي از شعب دادگاه شهيد قدوسي هستيم.
وي در پاسخ به اينكه آيا وزير بهداشت به قول خود براي تامين هزينه هاي درمان فرزندتان عمل كرد گفت: ايشان هزينه هاي بيمارستان عرفان را پرداخت كرد و اما پس از ترخيص، اين حمايت قطع شد به طوري كه هزينه هايي اعم از فيزيوتراپي و ... برعهده خودمان است.
مادر روحاني آمر به معروف كه همچنان منتظر راي دادگاه است تاكيد كرد: اگر در حكم دادگاه عدالت رعايت نشود اعتراض خواهم كرد چون هنوز فرزندم مشكل دارد و فكش هم معالجه نشده است و چند عمل ديگر در راه است.
گفته هاي خانواده سومين روحاني آمر به معروف در حالي است كه همان روزها چهره هاي سياسي و قضايي از جمله خانم دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، آيت الله صديقي از مسئولان عالي قضايي، سردار حجازي معاون ستاد كل نيروهاي مسلح، علا الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي، محمدجواد نظري عضو كميسيون بهداشت و ... براي عيادت اين روحاني آمر به معروف به بيمارستان عرفان تهران آمدند و در جمع خبرنگاران بر رسيدگي سريع به اين پرونده تاكيد كردند و گفتند؛ اين ماجرا بايد درس عبرتي براي حمله كنندگان به آمران به معروف باشد.
گفتني است دادستان تهران نيز در مورخه 22 آذرسال گذشته در پاسخ به مهر در مورد وضعيت رسيدگي به پرونده اين روحاني گفته بود: كيفرخواست پرونده علي خليلي 20 آذرماه 90 صادر و به دادگاه رفته است.

 



2 واگن قطارباري در بافق از ريل خارج شد

بافق- خبرنگار كيهان:
حدود ساعت 10 صبح چهاردهم فروردين ماه، دو واگن قطار باري حامل سنگ آهن از مسير خود خارج شد.
اين اتفاق درحوالي ايستگاه مباركه بافق روي داد. روزانه از اين مسير بيش از 15هزار تن سنگ آهن در چهار نوبت توسط قطار به بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و مباركه حمل مي شود.
خبرنگار ما با حضور درمحل حادثه از تلاش گروهي تقريبا 20 نفره جهت مرمت اين خط خبرداد.
از سوي ديگر معاون فني و مدير پايانه اداره راه آهن بافق گفت: اين حادث تلفات جاني به همراه نداشته است.سيداحمد رضوي افزود: تلاش هايي صورت گرفت تا در تردد قطارها وقفه اي ايجاد نشود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه علت حادثه چه بوده و چه ميزان خسارت به بار آورده است اظهار داشت: اطلاع دقيقي ندارم و موضوع درحال بررسي است كه بعداً اطلاع رساني خواهد شد.

 



تگرگ در تايباد 150رأس گوسفند را تلف كرد

تايباد- خبرنگاركيهان:
به دنبال بارش باران و تگرگ سيل آسا 150رأس گوسفند در روستاي كرات از توابع شهرستان تايباد تلف شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان تايباد گفت: براثر باران سيل آسا و تگرگ يك گله 620رأسي گوسفند هنگام عبور از چرا براثر جاري شدن سيل غرق و 150رأس گوسفند تلف و بقيه با همكاري تيم هاي امدادي و كمك مردم نجات داده شدند.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ سيدابوالقاسم حيدري مقدم گفت: در اين حادثه 80ميليون تومان خسارت به صاحبان گله وارد آمده است.

 



صندوق هاي صدقات سنتي جمع آوري مي شوند

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از جمع آوري صندوق هاي صدقات سنتي خبر داد و گفت: به زودي صندوق هاي صدقات ديجيتالي در تهران نصب مي شود.
سعيد ستاري با اشاره به آخرين اقدامات حوزه مشاركت هاي مردمي امداد براي افزايش كمك هاي مردمي اظهار داشت: سال گذشته طرح هاي قابل قبولي در اين بخش انجام شد كه سطح كمك ها را نسبت به سال هاي اخير افزايش داد.
وي با اشاره به طرح هايي همچون جمع آوري كمك ها به صورت تلفني، استفاده از ظرفيت هاي بانك ها و همچنين استفاده از امكانات دستگاه ها و سازمان ها تصريح كرد: تمامي اين عوامل منجر به افزايش كمك ها در كشور شد كه مي توان اعلام كرد سطح كمك هاي جمع آوري شده در سال 90 نسبت به سالهاي گذشته بيشتر بوده است.
ستاري تصريح كرد: صندوق صدقات ديجيتالي در سال گذشته در دستور كار كميته امداد قرار داشت امسال در اكثر استان ها گسترش پيدا مي كند به طوري كه اين طرح در تهران نيز اجرا خواهد شد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد ادامه داد: در چند ماهه آينده صندوق هاي صدقات سنتي در برخي از معابر تهران جمع آوري مي شوند و به جاي آنها صندوق صدقات ديجيتالي نصب مي شود.

 



جانشين فرمانده نيروي انتظامي خبرداد
كاهش 10درصدي تلفات رانندگي در نوروز

ساري- خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: از 25اسفندماه تا 9فروردين 91 تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در موج اول و دوم سفر در كشور 10درصد كاهش داشته است.
سرتيپ احمدرضا رادان با حضور در قرارگاه نوروزي نيروي انتظامي مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اين مطلب كه موج اول سفر نوروزي از 24اسفندماه آغاز شد، اظهار داشت: پس از دو روز موج اول سفر استان هاي شمالي به واسطه وضعيت جوي، گردشگراني را كه پيش بيني شده بود نداشت و بعد از دو روز حجم مسافران ورودي و اقامتي در استان هاي شمالي افزايش يافت.
وي افزود: به دليل اينكه مردم مسايل راهنمايي و رانندگي را به خوبي رعايت كردند، خوشبختانه تلفات جاده اي در كشور، در موج اول سفر 11درصد كاهش داشته است
جانشين فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: از 25اسفندماه تاكنون تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در موج اول و دوم سفر در كشور 10درصد كاهش داشته است كه اميدواريم با مديريت پليس و مردم اين ميزان را به حداقل برسانيم.
رادان ادامه داد: كاهش تلفات رانندگي نشان دهنده اين است كه روز به روز فرهنگ ترافيكي مردم در حال رشد است كه نشان مي دهد رسانه ها نقش خود را به خوبي در اين راستا ايفا كردند و مردم نيز همكاري خوبي داشتند.
وي اظهار داشت: در دور اول و دوم سفر بالغ بر 20درصد كاهش تخلفات رانندگي در كشور داشتيم كه اين موضوع ناشي از فرهنگ بالاي ترافيكي مردم است.

 



شرور سابقه دار در قائم شهر گردانده شد

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
در ميان خرسندي و رضايتمندي مردم يك شرور سابقه دار در شهر قائم شهر گردانده شد.
فرمانده انتظامي قائم شهر، با قدرداني از تعامل و همكاري خوب مردم با پليس گفت: اين شرور علاوه بر 8 فقره سابقه محكوميت قضايي و زندان داراي 3 فقره محكوميت قطعي ديگر از قبيل 4 سال حبس زندان و 74 ضربه شلاق بوده و بايستي اجرا مي شد كه به عنوان متهم فراري و به دور از ديد مأموران دست به ادامه شرارت و اذيت و آزار مردم مي زد.
وي، اخلال در نظم، درگيري و زورگيري، تهديد و ايجاد رعب و وحشت، چاقو و قمه كشي و اعتياد را از جمله اتهامات اين شرور سابقه دار 26 ساله اهل و ساكن قائم شهر، اعلام كرد، كه با تلاش مأموران كلانتري 11 و پليس آگاهي نيروي انتظامي قائم شهر در مخفيگاهش در يكي از روستاهاي شهرستان شناسايي و به اتفاق دو تن از همدستانش كه داراي سوابق كيفري هستند دستگير شدند.
گرداندن شرور با سابقه در خيابان هاي قائم شهر، خوشحالي و رضايتمندي مردم و قدرداني آنها از پليس را به دنبال داشته است.

 



1300 قطعه مرغ زنده بدون مجوز در جاسك توقيف شد

جاسك- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت جاسك از توقيف يك هزار و300 قطعه مرغ زنده بدون مجوز در اين شهرستان خبر داد.
يوسف ذاكري در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: اين محموله مرغ زنده قرار بود بوسيله يك دستگاه كاميون از مرغداري روستاهاي چاهستان بندرعباس به كشتارگاه مرغ در آن شهرستان ارسال شود كه سر از جاسك درآورد.
وي ادامه داد: ماموران انتظامي جاسك اين خودرو را براي انجام مراحل قانوني به تعزيرات اين شهرستان تحويل دادند.
وي ادامه داد: تامين گوشت مورد نياز بازار از مسائل مهم اين شهرستان است كه متاسفانه افراد سودجو بدون درنظر گرفتن قانون عرضه خارج از شبكه مبادرت به حمل و توزيع اين مواد مي كنند.

 



سارقان 5 تن آهن آلات دستگير شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان اصفهان دو سارق را در حين فروش پنج تن آهن آلات مسروقه شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان فرمانده انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر فروش مقدار زيادي آهن آلات در يكي از مناطق شهرستان اكيپي از مأموران پليس آگاهي اين فرماندهي در محل موردنظر حاضر شد.
سرهنگ علي فروغ نيا افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد آهن آلات مذكور سرقتي است و در اين رابطه دو نفر به نام هاي «مهدي و منصور-ه» در حال فروش آهن آلات مسروقه و يك نفر مالخر به نام «اكبر- خ» شناسايي و دستگير شدند.
وي با بيان اينكه آهن آلات از يكي از شركت هاي صنعتي شهرك اشترجان سرقت شده بود اضافه كرد: در اين عمليات مقدار 5 تن آهن آلات مسروقه كشف و يك دستگاه خودرو نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شد.

 



مديركل بهزيستي استان تهران خبر داد
حذف رقص و آوازاز برنامه هاي مهد كودك

مديركل بهزيستي استان تهران گفت: سازمان با مهدهايي كه برنامه هاي غيراخلاقي از جمله رقص به كودكان آموزش دهند، برخورد مي كند.
ولي الله نصر با اشاره به اين كه در سال جاري بنا داريم تعداد كمپ هاي درماني را افزايش دهيم، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش درمان مردان تعداد كمپ ها قابل قبول بوده اما در بخش درمان زنان معتاد با مشكلاتي روبرو هستيم.
وي تصريح كرد: سال گذشته قرار بود كمپي تحت عنوان كمپ مخصوص درمان زنان در تهران راه اندازي شود كه به دلايلي به تعويق افتاد اما در سه ماهه ابتداي سال جاري بنا داريم اين كمپ راه اندازي شود.
نصر ادامه داد: كمپ ويژه زنان در شهر تهران راه اندازي خواهد شد به طوري كه در اين فضاي درماني تمامي معتادان وابسته به مواد سنتي و شيشه درمان مي شوند.
مديركل بهزيستي استان تهران در ادامه در خصوص برنامه هاي آموزشي مهدهاي كودك در تهران افزود: تمامي برنامه ها تدوين شده به مهدهاي كودك ارسال شده اند به طوري كه مهدها حق آموزش برنامه هاي غيراخلاقي را ندارند.
وي به فارس گفت: يكي از اصلي ترين برنامه هاي سازمان بهزيستي در سال جاري كنترل برنامه هاي آموزشي در مهدهاي كودك است به طوري كه بايد اين برنامه ها در راستاي موازين اسلامي و شرعي باشد.
نصر تاكيد كرد: متاسفانه در سال هاي اخير برخي از مهدهاي كودك برنامه هاي آموزشي غيراخلاقي از جمله رقص و آواز به كودكان آموزش داده اند به طوري كه امسال با مهدهاي متخلف برخورد شديدي صورت مي گيرد.

 



كشف 3 هزار و 700 گالن سوخت قاچاق در رودخانه

معاون عمليات مرزباني از كشف 76 هزار ليتر سوخت در رودخانه منطقه مرزي سرخس خبر داد.
سرهنگ حبيب الله مردان پور اظهار داشت: ماموران هنگ مرزي سرخس روز دهم فروردين در جريان قاچاق سوخت از طريق رودخانه هامون قرار گرفته و بلافاصله پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. با اعزام گشت هاي مرزباني مشخص شد قاچاقچيان قصد قاچاق سوخت از طريق به آب انداختن گالن هاي سوخت در آب و سپس جمع آوري آنها در مقصد را دارند.
وي ادامه داد: ماموران با كنترل رودخانه موفق شدند بيش از سه هزار و 700 گالن 18 ليتري سوخت را كه به يكديگر وصل و در رودخانه شناور بود كشف و ضبط كنند.
به گفته معاون عمليات مرزباني، سوخت هاي قاچاق پس از كشف و صورت جلسه بار ديگر به چرخه فروش بازگشت.
به گزارش مهر مردان پور با اشاره به نامگذاري سال 91 با عنوان توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني تاكيد كرد: ماموران مرزباني اين شعار را سرلوحه كار خود قرار داده و با تشديد برخورد با متخلفان از ورود كالاي قاچاق جلوگيري كردند. در ايام نوروز نيز ميزان كشف كالاي قاچاق در مرزها چندين برابر شده است.

 



كشف 9 كيلوگرم هرويين از خودرو پرايد

نايين- خبرنگار كيهان:
ماموران فرماندهي انتظامي نايين در بازرسي از يك دستگاه خودروي پرايد 9 كيلو و 430 گرم هرويين كشف كردند.
فرمانده انتظامي نايين در اين باره گفت: ماموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي شهيد شرافت اين فرماندهي حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه سواري پرايد مشكوك و آن را متوقف كردند.سرهنگ «محمدعلي يوسلياني» افزود: ماموران در بازرسي از خودروي يادشده، 9 كيلو و 430 گرم هرويين را كه به شكل ماهرانه اي در سپر خودرو جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.
وي تصريح كرد: در اين رابطه دو قاچاقچي به نامهاي «فقيرمحمد- چ» و «صغري- ح» به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگير و خودروي مذكور نيز توقيف شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سارق تفرشي دستگير شد
اراك-خبرنگار كيهان: در پي وقوع چند فقره سرقت منازل در شهرستان تفرش با تلاش ماموران انتظامي سارق شناسايي و دستگير شد. متهم تاكنون به هشت فقره سرقت منازل اعتراف كرده است.
كشف مواد مخدر
اراك-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان دليجان از كشف و ضبط 11 كيلوگرم حشيش خبر داد. اين مقدار مواد مخدر هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده اصفهان به تهران از چمدان يك مسافر اتوبوس كشف شد.
كشف سيگار قاچاق
اراك-خبرنگار كيهان: 30 هزار نخ سيگار قاچاق توسط نيروي انتظامي شهرستان ساوه كشف و ضبط شد. اين كالاي قاچاق به همراه 4 دستگاه ال سي دي و يك دستگاه ال اي دي از دو دستگاه خودرو سواري پرايد و پژو پارس در جاده قديم ساوه همدان به دست آمد.
آتش در رجه
بابل-خبرنگار كيهان: كارخانه ساحل شيمي واقع در شهرك صنعتي رجه شهرستان بابل دچار آتش سوزي شد در اين حادثه حدود 25 تن مواد اوليه در فضاي باز طعمه حريق شد. همچنين يك دستگاه خودروي پژو 405 در خيابان دارالشفا دچار حريق شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14