(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 فروردین 1391- شماره 20174

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير دفاع: هدف اعراب خدمت به اسرائيل است نه دفاع از مردم سوريه
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از مسئولان سه قوه :
همكاري دولت و مجلس لازمه رونق توليد ملي و مقابله با دشمن
رئيس جمهور تاجيكستان: تحريم نفتي ايران به ضرر مصرف كننده هاي اروپايي تمام شد
دشواري هاي تعيين مكان مذاكرات ايران و 1+5
عضو خبرگان رهبري: دولت، نخبگان و اصحاب سرمايه بايد به توليد ملي اهتمام ويژه داشته باشند
انتقاد شديد حزب «حركت ناسيوناليست» تركيه از سياست هاي آمريكايي آنكارا عليه ايران
ارتش 13 دزد دريايي سوماليايي را در 3000 كيلومتري آب هاي ايران دستگير كرد
عضو هيئت رئيسه مجلس: بررسي بودجه به اوايل ارديبهشت موكول شد
آمادگي كامل ايران براي حمايت از طرح ها و ابتكارات ضد صهيونيستي
پنجمين جلسه دادگاه فساد مالي 20 فروردين برگزار مي شود
انجام عمل جراحي قلب ترميم PDA در اصفهان
100 ميليارد تومان اعتبار براي رسيدگي به امور مساجد تهران
اجراي 18 ماهه طرح پزشك خانواده در كشور
20 تن ذرت به علت تعلل مأموران بيمه نابود شد
عمره دانش آموزي سال تحصيلي 91-90 پايان يافت
اعتبارات سال جاري سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور افزايش مي يابد
تكميل باغ موزه دفاع مقدس تا 6 ماه ديگر
صادرات برخي فرآورده هاي خوني
آيت الله حسيني بوشهري: استفاده از كالاي داخلي راه مبارزه با تحريم هاست
ارسال يك ميليارد و 800 ميليون پيامك تبريك سال نو در 4 روز
هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري



وزير دفاع: هدف اعراب خدمت به اسرائيل است نه دفاع از مردم سوريه

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با انتقاد از سياست هاي جنگ طلبانه كشورهاي منطقه در قبال سوريه، گفت: اين نمايش هاي جنگ طلبانه بيش از آنكه كمك به مردم سوريه باشد، خدمت به منافع رژيم صهيونيستي است.
سرتيپ احمد وحيدي در حاشيه كنفرانس بين المللي مين زدايي كه در نمايشگاه بين المللي برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما سياست هاي جنگ طلبانه و اظهارات مداخله جويانه كه متأثر از سياست هاي قدرت هاي غربي در منطقه است را بيشتر يك نمايش جنگ طلبانه تلقي مي كنيم كه به دنبال حاكم كردن ادبيات نظامي در منطقه مي دانيم، كه اتخاذ اين رويه براي منطقه خطرناك است.
وي افزود: براي چه بعضي از كشورها جنگ داخلي را در سوريه ترويج مي كنند و از گروه هاي تروريستي حمايت مي كنند اگر اينها مي خواهند به سوريه كمك كنند چرا از مسير اصلاحات و رفراندوم كه در سوريه آغاز شده حمايت نمي كنند.
وزير دفاع با بيان اينكه سياست كشورهاي منطقه در قبال مسائل سوريه را بيشتر در راستاي دوستي با رژيم صهيونيستي ترجمه و تفسير مي كنيم، گفت: اين گونه سياست ها بيشتر به ضرر سوريه و به نفع اسرائيل است، لذا كشورهاي همسايه بايد توجه بيشتري به حساسيت منطقه و آثار سوئي كه اين گونه تصميمات در منطقه مي گذارد داشته باشند.
وي افزود: كشورهاي غربي در هر حالتي تمايل دارند منطقه همواره در بحران باشد، لذا به دوستان پيشنهاد مي كنيم در دام سياست هاي آنها نيفتند تا اتفاق ناگواري در منطقه روي ندهد.
وحيدي تنها راه كمك به سوريه را راهكار اصلاح طلبانه و حمايت از اصلاحات در سوريه دانست و گفت: كساني كه ادبيات نظامي را ترويج مي كنند بيشتر به بحراني شدن وضعيت سوريه دامن مي زنند، لذا حمايت كردن از اصلاحاتي كه دولت سوريه آغاز كرده است، بهترين راه كمك به مردم اين كشور است.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر خريد پايگاه هاي نظامي در آذربايجان، توسط رژيم صهيونيستي، گفت: دوستان آذري توضيح دادند كه اين اطلاعات درست نيست و آذربايجان هرگز اجازه نخواهد داد پايگاه نظامي در كشورش عليه ايران ايجاد شود.
وحيدي خاطرنشان كرد: در قراردادهايي كه بين آذربايجان و رژيم صهيونيستي بسته شده بزرگ نمايي شده و در حد و اندازه اي كه رژيم صهيونيستي آن را مطرح كرده نبوده است.
رونمايي از نرم افزار اطلاعات پاكسازي ميادين مين
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه كنفرانس بين المللي مين زدايي با محكوم كردن مروجان جنگ هاي داخلي و حاميان گروهك هاي تروريستي، خطاب به سفراي خارجي و وابستگان نظامي حاضر در كنفرانس اظهار داشت: نمايندگان سازمان هاي بين المللي و سفراي كشورهاي حاضر در اين كنفرانس بايد پيام انسان دوستانه اين كنفرانس را براي مقابله با ترويج جنگ هاي داخلي دخالت در كشورهاي ديگر ادبيات خشونت گرا و كساني كه دور از صحنه نشسته اند و براي كساني كه بايد اين رنج ها را تحمل كنند، حكم مي كنند اعلام كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران 33 سال است كه برپا شده و دشمنان سرسختي در همسايگي خود داشته اما ما در ضعيف ترين شرايط آنها حاضر به عمليات نظامي عليه آنها نشديم. به عنوان مثال در شرايطي كه صدام به شدت ضعيف بود عليه آن اقدامي نكرديم و گفتيم خود مردم عراق بايد اقدام كنند.
وحيدي با انتقاد از مدعيان دروغين صلح طلبي و حقوق بشر اظهار داشت: خيلي ها در دنيا شعار صلح سر مي دهند. ولي در عمل مروج جنگ هاي داخلي و حمايت كنندگان از گروهك هاي تروريستي هستند.
وزير دفاع با بيان اينكه اقدام ارزشمندي در جهان در خصوص مين زدايي به چشم نمي خورد خواستار تقويت كارهاي تحقيقاتي و علمي ارزشمند در اين زمينه شد.
همچنين با افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي بومي در عرصه مين زدايي كه در حاشيه اين كنفرانس برپا شده بود از نرم افزار مديريت پايش اطلاعات پاكسازي ميادين مين و تمبر يادبود شهداي پاكسازي نيز با حضور وحيدي رونمايي شد.
در اين كنفرانس «پي ير ريتر» نماينده كميته ملي صليب سرخ در تهران نيز اظهار داشت: اين كميته آمادگي دارد تا در پاكسازي مناطق آلوده به مين با ايران همكاري كند.
همچنين سرتيپ باقري معاون مهندسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از پاكسازي 600 هزار مين در سال گذشته بدون اينكه حتي يك نفر از هموطنان ايراني آسيب ديده باشند، خبر داد.
گفتني است، نمايشگاه دستاوردهاي بومي ايران در حوزه مين زدايي به مدت 3 روز در نمايشگاه بين المللي تهران برپا خواهد بود.

 



رهبر انقلاب در ديدار جمعي از مسئولان سه قوه :
همكاري دولت و مجلس لازمه رونق توليد ملي و مقابله با دشمن

رهبر معظم انقلاب اسلامي همدلي و همكاري را يكي از اصلي ترين لوازم مقابله با توطئه هاي دشمنان دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر سه شنبه در ديدار جمعي از مسئولان كشور در سه قوه، همه مسئولان را به همدلي، همفكري، همكاري صميمانه و تلاش جدي براي حمايت از توليد ملي و فرهنگ سازي عمومي در جهت آن فراخواندند و تأكيد كردند: عيد و آغاز سال جديد، بايد زمينه ساز همت، فكر، نشاط، اميد و انگيزه اي جديد براي ادامه پرشتاب تر حركت رو به جلو كشور و برداشتن يك گام جدي و بزرگ در موضوع توليد ملي و داخلي، باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، مبارك بودن سال براي مسئولين را منوط به انجام وظيفه و حركت در مسير اسلام دانستند و افزودند: اگر مسئولين با كار و تلاش جدي و مخلصانه خود، زمينه ساز جلب رحمت و لطف الهي شوند، قطعاً سال، بر مردم هم مبارك خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خاطرنشان كردند: جمع بندي از حركت خوب كشور به سمت اهداف والا و امكانات و شرايط موجود و همچنين تمركز بدخواهان نظام اسلامي بر مسائل اقتصادي، نشان مي دهد كه حمايت از توليد ملي يك نياز ضروري در شرايط كنوني است.
ايشان با اشاره به تلاش همه جانبه جبهه استكبار براي تشديد فشارهاي اقتصادي بر جمهوري اسلامي ايران افزودند: با وجود تدارك گسترده معاندان و مخالفان نظام اسلامي، مسئولان و جوانان كشور، با عزم و ايمان خود و هوشياري و شناخت از امكانات و تلاش هاي دشمنان و همچنين سرعت عمل، همه امكانات و توانايي هاي داخل را به ميدان خواهند آورد و جبهه استكبار را يكبار ديگر ناكام خواهند گذاشت.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: آشكارترين دليل بر بي نتيجه بودن تلاش هاي جبهه استكبار، ناكارآمدي بيش از سي سال تحريم و فشار اقتصادي بر نظام اسلامي و پيشرفت و قدرت روزافزون ايران است.
ايشان يكي از لوازم حركت همه جانبه در جهت حمايت از توليد ملي و مقابله با تلاش هاي جبهه استكبار را همكاري و همدلي مجلس و دولت برشمردند و به قواي مقننه و مجريه توصيه كردند: امروز كشور درعرصه هاي مختلف نيازمند تلاش، تحرك، نوآوري و ابتكار است كه لازمه رسيدن به اين هدف، همفكري، تدبير و همراهي مسئولان بويژه در دولت و مجلس است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شكل گيري جبهه اي متشكل از استكبار، ارتجاع، سرمايه داران بزرگ، مفسدين، روسياهان عالم و سست عنصرهاي دنباله رو، در مقابل نظام اسلامي خاطرنشان كردند: در طول بيش از سه دهه گذشته، تا بحال چند بار چنين جبهه اي براي به زانو درآوردن نظام اسلامي شكل گرفته است اما در هر يك از برهه ها، جبهه شياطين شكست خورده و به نتيجه مورد نظر خود نرسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: يكي از دلايل عمده شكست جبهه مخالفان و معاندان نظام اسلامي، وحدت و همدلي دروني كشور بوده است.
ايشان با تأكيد مجدد بر لزوم حمايت عملي از توليد ملي و با اشاره به نقش عمده دولت در اين موضوع و همچنين نقش تسهيل كننده مجلس در اين خصوص، افزودند: مجلس و دولت بايد با همكاري صميمانه براي حمايت از توليد ملي، گام هاي عملي بردارند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به وجود فرهنگ ناصحيح استفاده از كالاي خارجي در جامعه، نقش صدا و سيما را در فرهنگ سازي استفاده از توليد داخل بسيار مهم ارزيابي و تأكيد كردند: فرهنگ سازي براي مصرف كالاهاي ساخت داخل، نيازمند تفكر، مطالعه، نگاه عميق، برنامه ريزي و در نظر گرفتن ابعاد روانشناختي اجتماعي اين موضوع است كه صدا و سيما و ديگر دستگاه هاي تبليغاتي، بايد در اين خصوص اهتمام جدي داشته باشند.
ايشان در پايان بار ديگر همه مسئولان قواي سه گانه را به تواصي به حق و صبر و استقامت، تلاش و خدمت همراه بانشاط و اميد، كمك و ياري به يكديگر و استمداد از خداوند متعال سفارش كردند.

 



رئيس جمهور تاجيكستان: تحريم نفتي ايران به ضرر مصرف كننده هاي اروپايي تمام شد

رئيس جمهور تاجيكستان با بيان اينكه مسئله هسته اي ايران بايد از طريق گفتگو حل شود گفت: براساس اطلاعات ما ايران در پي دستيابي به سلاح هسته اي نيست.
امامعلي رحمان ادعاها درباره اين كه ايران در پي سا خت سلاح هسته اي است را رد كرده و گفت: تحريم هاي اعمال شده بر عليه ايران نه تنها بر ما كه بر بسياري از كشورهاي اتحاديه اروپا و ژاپن نيز تاثير منفي گذاشته است. وي افزود: افزايش بهاي نفت و گاز در بازارهاي جهاني به نفع كشورهاي توليدكننده نفت بوده و به ضرر كشورهاي مصرف كننده تمام خواهد شد.
مقامات تاجيكستان ايران را يكي از شركاي استراتژيك خود دانسته و از بيانيه رابرت بليك معاون وزير خارجه آمريكا و مشاور امور آسياي ميانه و جنوب آسياي وي كه خواستار حمايت كشورهاي منطقه از تحريم هاي ايران شده بود به شدت انتقاد كردند.
وزير امور خارجه ارمنستان نيز با تاكيد بر حل صلح آميز مساله هسته اي ايران گفت: موضع ارمنستان در مورد ايران تغييرناپذير است، ايران كشور همسايه ما است و ارمنستان علاقمند است اين مساله به صورت مسالمت آميز حل شود.

 



دشواري هاي تعيين مكان مذاكرات ايران و 1+5

با وجود گسترش گمانه زني ها درباره زمان و مكان مذاكرات آتي ايران و گروه 1+5 منابع مطلع مي گويند هنوز توافقي در اين زمينه حاصل نشده است.
روزگذشته برخي منابع از قول مقام هاي عراقي خبري منتشر كردند مبني بر اينكه مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد برگزار خواهد شد و گروه 1+5 هم از اين موضوع استقبال كرده است.
با اين حال، اطلاعات موجود نشان مي دهد با وجود اينكه بغداد يكي از گزينه هاي ميزباني مذاكرات بوده ولي در اين زمينه توافقي حاصل نشده است.
ايران تاكنون اين موضوع را تاييد نكرده است اما برخي منابع مي گويند پيشنهاد برگزاري مذاكرات در بغداد متعلق به ايران بوده است.
دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين المللي روز سه شنبه گفته بود كه برگزاري مذاكرات در عراق وزن و جايگاه سياسي اين كشور را ارتقا خواهد داد.
نخستين بار ولي رضا نصر مشاور سابق كنگره آمريكا در صفحه توئيتر خود اين خبر را منتشر كرده بود كه بغداد يكي از گزينه هاي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5 است.
اما ظاهرا گروه 1+5 علاقه اي براي برگزاري مذاكرات در عراق ندارد چرا كه احساس مي كند ديدگاه هاي سياسي بغداد به تهران نزديك است.
علاوه بر اين، خبر برگزاري مذاكرات ايران و 1+5 در استانبول هم كه هيلاري كلينتون دو روز قبل آن را در رياض مطرح كرد، بلافاصله تكذيب شد.
سخنگوي كاترين اشتون در بيانيه اي ضمن رد اظهارات وزير خارجه آمريكا تاكيد كرد كه هنوز توافقي در اين زمينه صورت نگرفته است.
روزنامه زمان چاپ تركيه هم به نقل از منابع خود نوشت كشورهاي اروپايي علاقه اي به برگزار شدن مذاكرات در استانبول ندارند و ترجيح مي دهند گفت وگوها با ايران در يك كشور اروپايي برگزار شود.
ديپلمات ها در تهران عقيده دارند برگزاري مذاكرات در استانبول دچار دو مشكل است:
1- تركيه در دور قبلي مذاكرات نشان د اد بي طرف نيست و عملا از مواضع 1+5 حمايت كرد.
2- مواضع تركيه درباره سوريه سفر مقام هاي بلندپايه ايراني به تركيه را دشوار كرده است.
بنابراين حدس زده مي شود هم ايران و هم 1+5 مايلند گفت وگو در يك منطقه بي طرف برگزار شود.
در همين حال سرگي ريابكوف، معاون وزير خارجه و نماينده روسيه در مذاكرات با ايران روز سه شنبه گفته است كه درباره زمان و مكان مذاكرات توافقي حاصل نشده است.
ديپلمات ها مي گويند نهايي شدن اين موضوع مستلزم گفت وگوهاي بيشتر ميان اشميت و باقري (معاونان اشتون و جليلي) است.
در عين حال، خبرها حامي از اين است كه زمان مذاكرات تقريبا نهايي شده و اين مذاكرات در روزهاي جمعه و شنبه 25 و 26 فروردين 1391 (13 و 14 آوريل 2012) برگزار مي شود.

 



عضو خبرگان رهبري: دولت، نخبگان و اصحاب سرمايه بايد به توليد ملي اهتمام ويژه داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به شعار سال جديد گفت: دولت، نخبگان و اصحاب سرمايه اهتمام ويژه اي نسبت به توليد ملي، كار و سرمايه ايراني داشته باشند.
آيت الله عباس كعبي با بيان اينكه نامگذاري سال جديد مبني بر «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي رهبر معظم انقلاب به واقع در تداوم نامگذاري سال گذشته يعني جهاد اقتصادي است، افزود، اين نامگذاري به واقع بر بسيج همه ظرفيت ها و توانمندي هاي قواي 3 گانه و توجه به بودجه 91، تشويق سرمايه گذاري توسط مسئولان استاني به تشكيل كميته هاي جذب سرمايه گذار، معرفي فرصت هاي شغلي، تشويق بنگاه هاي كارآفرين و كاريابي، ايجاد امنيت براي سرمايه گذاري، فرهنگ سازي و تشويق سرمايه گذاران براي جذب سرمايه و توان ايراني براي ايجاد توليد و كار اشاره دارد.
وي بر همين اساس به امنيت سرمايه گذاران و وجود قوانين شفاف در حمايت از آنها اشاره كرد و گفت: مبارزه با فساد اقتصادي به معناي محدود كردن سرمايه گذاري نيست بلكه بايد با ارائه نمونه ها به سرمايه گذاران بها داده شود تا در چرخه قانوني كشور پيشرفت كنند.
آيت الله كعبي با تاكيد بر اينكه تشويق سرمايه گذاري جلوي ركود بازار را خواهد گرفت، يادآور شد: از جمله نكات حائز اهميت در زمينه استقلال زايي و توجه به كار حمايت قانوني از سرمايه گذاران است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در عين حال به قانون كار و توجه ويژه به حقوق متقابل كارگر و سرمايه گذار اشاره كرد و افزود: فرهنگ سازي در اين زمينه و توجه به توليد، سرمايه گذاري و كار به عنوان يك ارزش در اسلام بسيار مورد توجه است و باعث رشد، شكوفايي و پويايي جامعه مي شود.
آيت الله كعبي كه با فارس گفت وگو كرده با بيان اينكه بايد در بخش دولت، نخبگان و اصحاب سرمايه اهتمام ويژه اي نسبت به توليد ملي و كار و سرمايه ايراني صورت گيرد، اظهار داشت: همچنين بايد تلاش ويژه اي نسبت به ترويج فرهنگ عمومي و استفاده از كالاي ايراني صورت گيرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه تجربه نشان داده دشمنان نظام، اسلام و پيشرفت و آباداني كشور همواره در مسير معكوس و خلاف راهبردهاي پيشرفت و عدالت ما حركت مي كنند، يادآور شد: در سال 90 كه از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شد، دشمنان تلاش معكوس در اين زمينه داشتند و قطعا امسال نيز به همين شكل است از اين رو بايد همه ظرفيت خود را در بخش خصوصي، دولتي و ملي به كار گرفت.
وي در پايان خاطرنشان كرد: پيشنهاد مي شود در استان ها به مسئله كارآفريني، بنگاه هاي كارآفرين و سرمايه گذاري اهتمام شود.

 



انتقاد شديد حزب «حركت ناسيوناليست» تركيه از سياست هاي آمريكايي آنكارا عليه ايران

حزب حركت ناسيوناليست تركيه از دولت آنكارا به دليل تابعيت از دستورات سفير آمريكا در تركيه در زمينه كاهش خريد نفت خام از ايران به شدت انتقاد كرد.
به دنبال تصميم دولت آنكارا درباره كاهش خريد نفت خام از ايران، اين تصميم حزب حاكم عدالت و توسعه با مخالفت شديد احزاب سياسي مخالف دولت قرار گرفت.
«سينان اوغان» از حزب حركت ناسيوناليست تركيه در واكنش به اين تصميم دولت آنكارا افزود: حزب حاكم عدالت و توسعه با اين اقدام خود در حقيقت پول نفتي را كه قرار است پرداخت شود به جيب شركت هاي فرانسوي در ليبي سرازير كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه در پس پرده اين تصميم حزب حاكم عدالت و توسعه دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي قرار دارند در ادامه گفت: در وراي اين خواسته غربي ها و رژيم صهيونيستي تحت فشار قرار دادن كشور دوست و برادر ايران قرار دارد و اين امر باعث تيرگي روابط تهران و آنكارا خواهد شد.
اوغان در بخش ديگري از واكنش خود با اشاره به اينكه ايران مقابله به مثل خواهد كرد و در ضمن كشوري است كه خيلي هم به قواعد ديپلماتيك پايبند نيست، در ادامه هشدار داد: تصميم دولت آنكارا قبل از هر چيز بر روي بازرگانان تركيه اي تاثير مي گذارد و در ضمن از اين پس گردشگران ايراني نيز به تركيه نخواهند آمد.
به گزارش فارس نماينده حزب حركت ناسيوناليست همچنين هشدار داد: تركيه نبايد نفوذ ايران در بحرين و عراق را فراموش كند.

 



ارتش 13 دزد دريايي سوماليايي را در 3000 كيلومتري آب هاي ايران دستگير كرد

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به نجات كشتي ايراني حامل 10 هزار تن كالا، از دستگيري 13 دزد دريايي سوماليايي در 3 هزار كيلومتري آب هاي ايران خبر داد.
دريادار حبيب الله سياري در يك نشست خبري كه صبح ديروز با حضور خبرنگاران در ستاد فرماندهي اين نيرو برگزار شد، به عملكرد ناوگروه درياي ارتش در آب هاي آزاد اشاره كرد و گفت: در آخرين درگيري ناوگروه ارتش ايران با دزدان دريايي كه در سه هزار كيلومتري آب هاي ايران و در مدار 7 درجه اقيانوس هند صورت گرفته بود، 13 دزد دريايي اسير و بازداشت شده اند.
وي همچنين افزود: 13 دزد دريايي كه به اسارت ارتش درآمده اند، هم اكنون در اختيار ارتش ايران و در حال انتقال به داخل خاك ايران هستند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ايران درباره اقدام دزدان دريايي افزود: كشتي دزديده شده توسط دزدان دريايي حامل ده ها تن كالا به مقصد ايران بود.
سياري درباره محموله كشتي نجات داده شده از دست دزدان دريايي اظهار داشت: كشتي تجاري حامل 10 هزار تن كالا به مقصد ايران در حال حركت بود كه مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت و از زماني كه اين موضوع به نيروي دريايي اعلام شد در كمترين زمان ممكن مثل عقاب وارد صحنه شديم.
وي گفت: از اين رو در تاريخ يازدهم و در ساعت 2 شب به كشتي رسيديم و بناي خود را بر آن گذاشتيم تا با عمليات غافلگيرانه كشتي را آزاد كنيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه 36 ساعت مبارزه با دزدان دريايي طول كشيد افزود: در اين مبارزه توانستيم 13 نفر از دزدان را دستگير كنيم و كشتي را آزاد كنيم همچنين با اين عمليات به مديران و كاركنان كشتي نيز آسيبي وارد نشد و در دوازدهم فروردين ماه به بركت روز جمهوري اسلامي ايران عمليات نيروي دريايي در مبارزه با دزدان دريايي به پايان رسيد.
وي گفت: خوشبختانه كشتي سالم است و به زودي به بندرعباس مي رسد.
سياري با بيان اينكه اين عمليات اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به اثبات رساند افزود: اگر بخواهيم از اين عمليات نتيجه گيري كنيم بايد به چند پيام مهم اشاره كنيم كه اقتدار جمهوري اسلامي ايران در دريا يكي از اين پيام ها است؛ همچنين تاكنون هيچ كشوري اين عمليات را به اين گونه انجام نداده بود چرا كه عمليات اخير با اقتدار انجام شد و هيچ صدمه اي به كشتي وارد نشد اين در حالي است كه عمليات هاي مشابه در كشورهاي ديگر با تيراندازي يا از طريق هوا صورت مي گيرد و باعث آسيب هايي نيز مي شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه ضمن تشكر از دريادلان نيروي دريايي ارتش افزود: روز 7 فروردين كه در تعطيلات به سر مي برديم نيروهاي ارتش وارد صحنه شدند به همين جهت بايد حضور نيروهاي دريايي در جهت دفاع از نظام اسلامي را مهم ارزيابي كرد.
سياري با اشاره به اينكه اخبار تكميلي در روزهاي آتي اعلام خواهد شد، افزود: هم اكنون كشتي در سواحل عمان است و هر موقع كه به بندرعباس برسد ما دزدان را به دستگاه قضايي تحويل خواهيم داد.
وي با بيان اينكه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران به صورت مستقل عمل مي كند و تحت كنترل و هدايت هيچ كشوري قرار ندارد افزود: البته اگر هر كشوري از ما درخواست كمك كند ما در دريا به كمك اين كشور مي آييم.
سياري گفت: ايران، هندوستان و روسيه سه كشوري هستند كه استقلال خود را در عرصه دريا نشان داده اند و مابقي كشورها تحت كنترل آمريكا عمل مي كنند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي همچنين تصاويري از كشتي ربوده شده را به خبرنگاران نشان داد.
وي با بيان اينكه نيروي دريايي در سالهاي گذشته از 1500 فروند كشتي اسكورت كرد گفت: همچنين صد مورد درگيري با دزدان دريايي نيز داشتيم ضمن آنكه عمليات ويژه اي نيز در دريا انجام داديم به طوري كه 15 هزار نفر نيرو را در دريا مامور كرده بوديم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: تا پيش از رسيدن نيروهاي اعزامي ما 2 تن از خدمه كشتي كه تابعيت غير ايراني داشتند توسط دزدان دريايي كشته شده و يكي از خدمه ها با مليت كشورمان نيز مجروح شده بود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه اين نشست درباره حضور مقتدرانه نيروي دريايي در گلوگاه اقتصادي جهان نيز افزود: ايران مقتدرانه در جهت برقراري امنيت در تنگه هرمز اقدام مي كند و همچنين بر حضور خود در درياهاي آزاد نيز تاكيد دارد، كه اين حضور براساس قواعد و قوانين بين المللي است.
دريادار سياري درباره نقش اين نيرو در حمايت از توليد ملي به عنوان شعار سال جديد نيز اظهار داشت: خودكفايي و توليد تجهيزات مورد نياز نيروي دريايي از جمله ناوشكن جماران از جمله گام هاي موثر در حوزه توليد ملي به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه نيروي دريايي به لحاظ تسليحات و تجهيزات مستقل عمل كرده و وابسته نيست، اهم برنامه هاي اين نيرو را در سال جديد در قالب ارائه توان رزمي تعريف كرد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: بررسي بودجه به اوايل ارديبهشت موكول شد

عضو هيئت رئيسه مجلس از بررسي لايحه بودجه سال 91 در اوايل ارديبهشت ماه در صحن علني مجلس خبر داد.
محمدحسين فرهنگي با اشاره به بررسي لايحه بودجه سال 91 گفت: بودجه هم اكنون در كميسيون تلفيق در حال بررسي است و بعد از اينكه گزارش تلفيق آماده شد، به صحن علني مجلس مي آيد.
وي افزود: كميسيون تلفيق براي بررسي بودجه 20 روز زمان دارد و بعد از اين زمان، بودجه به صحن علني مجلس خواهد آمد.
عضو هيئت رئيسه مجلس كه با فارس گفت وگو كرد، در پايان اظهار داشت: لايحه بودجه سال 91 اوايل ارديبهشت ماه در صحن علني مجلس بررسي خواهد شد.

 



سفير ايران اعلام كرد
آمادگي كامل ايران براي حمايت از طرح ها و ابتكارات ضد صهيونيستي

سفير ايران در بيروت آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از طرحها و ابتكارات ضدصهيونيستي در منطقه را مورد تاكيد قرار داد.
نشست دوره اي تجمع بين المللي نمايندگان مجالس مدافع قضيه فلسطين در تاريخ 15 فروردين 1391 با حضور غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
در اين جلسه كه نمايندگان سابق و فعلي مجلس لبنان حضور داشتند آخرين تحولات صحنه فلسطين و منطقه مورد بحث قرار گرفت و طرحها و ابتكارات تجمع بين المللي نمايندگان مجالس در حمايت از قضيه فلسطين بررسي شد.
در ابتداي اين جلسه، عبدالله قصير نماينده سابق مجلس لبنان و رئيس دبيرخانه تجمع، گزارشي از آخرين تحركات و فعاليت هاي تجمع را ارائه داد. در ادامه سفير جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تحولات مهم منطقه بويژه بيداري اسلامي و تاثيرات آن روي قضيه فلسطين اظهار داشت:«در شرايط جديد، ضرورت دارد كه نهاد و موسسات حامي محور مقاومت و فلسطين اهتمام ويژه اي به مسائل جاري منطقه داشته باشند و طرحها و ابتكارات نو و تاثيرگذار را دنبال كنند.»
وي با تبيين توطئه هاي دشمن صهيونيستي عليه ملت ها و حكومت هاي منطقه افزود:«هدف دشمن در حاشيه قرار دادن قضيه فلسطين مي باشد تا اهداف صهيونيستي كه قطعا در تضاد كامل با منافع طوائف و مذاهب مختلف اعم از مسلمان و مسيحي و حتي يهودي منطقه است پيگيري شود و لذا لازم است بصورت جدي تر اين قضيه از سوي فعالان سياسي و حقوقي حامي فلسطين مدنظر قرار گيرد.»
ركن آبادي آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از طرحها و ابتكارات ضد صهيونيستي در منطقه را مورد تاكيد قرار داد تا هدف نهائي يعني آزادي فلسطين و قدس شريف تحقق يابد.

 



پنجمين جلسه دادگاه فساد مالي 20 فروردين برگزار مي شود

پنجمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني، روز 20 فروردين برگزار خواهد شد.
يك منبع آگاه در گفت وگو با فارس گفت: قرار است پنجمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني در روز 20 فروردين برگزار شود.
اين جلسه دومين جلسه رسيدگي به اين پرونده در سال 91 خواهد بود كه جلسه اول در تاريخ 8 فروردين ماه و با حضور تنها يك متهم برگزار شد.
براساس شنيده ها جلسه پنجم رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير نيز تنها با يك متهم برگزار خواهد شد.

 



انجام عمل جراحي قلب ترميم PDA در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عمل جراحي ترميم PDA به صورت بسته و بدون استفاده از روش متداول جراحي قلب باز و با استفاده از دستگاه توراكوسكوپ در مركز آموزشي درماني شهيد دكتر چمران اصفهان با موفقيت انجام شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اين عمل جراحي براي اولين بار در استان اصفهان بر روي دو كودك 4 ماهه و يك ساله توسط تيمي با حضور دكتر غلامرضا بهداد فر جراح، دكتر حميد بيگدليان و دكتر محمد عباسي فوق تخصص جراحي قلب اطفال دانشگاه علوم پزشكي مشهد انجام شد.
بنابراين گزارش، از مزاياي اين روش مي توان به درد كمتر، استفاده از يك برش بسيار كوچك به جاي باز كردن قفسه سينه، كاهش خطر عفونت زخم و بهبود سريعتر بيمار اشاره كرد.
اين عمل جراحي در تعداد معدودي از مراكز فوق تخصصي كشور انجام مي شود، كه مركز آموزشي درماني شهيد دكتر چمران با صرف هزينه اي بالغ بر پانصد ميليون ريال با خريد دستگاه توراكوسكوپ قادر به ارائه خدمت جديد ديگري به هموطنان شده است.

 



در سال 91 صورت مي گيرد
100 ميليارد تومان اعتبار براي رسيدگي به امور مساجد تهران

رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با اشاره به اينكه شهرداري تهران براي سال 91 برنامه هاي گسترده اي براي رسيدگي مساجد دارد، گفت: در سال جديد حدود 100 ميليارد تومان در زمينه رسيدگي به مساجد سرمايه گذاري مي شود.
به گزارش فارس، رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران افزود: مساجد سنگر و پايگاه اسلام است و خدمت در اين پايگاه افتخار هر مومني محسوب مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين ناصحي در بخش ديگري از صحبتهاي خود گفت: «شهرداري هيچ وظيفه قانوني براي ورود به بحثهاي مرتبط با ساخت وساز، تعمير و تجهيز مساجد ندارد، اما براساس وظيفه شرعي، اخلاقي و حقوق شهروندي به اين بحث ورود پيدا كرده است.
وي ادامه داد: در سال 90 حدود 50 ميليارد تومان براي تعمير، تجهيز و ساخت مساجد در تهران سرمايه گذاري شده و در سال 91 نيز اين مبلغ تا 100 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت.

 



اجراي 18 ماهه طرح پزشك خانواده در كشور

قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: برنامه عملياتي استان ها براي اجراي طرح پزشك خانواده آماده شده و طي يك سال و نيم همه شهرهاي كشور حتي تهران زير پوشش اين برنامه مي روند.
محمد شريعتي افزود: برنامه عملياتي 40 استان كشور براي اجراي برنامه پزشك خانواده با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و بيمه هاي آن استان به صورت مشترك تدوين شده است.
قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت اظهار كرد: سال گذشته نيز اعلام كرده بوديم كه اين طرح در تعدادي از شهرهاي كشور حدود 14 ميليون نفر را تحت پوشش قرار مي دهد اما به علت تامين نشدن اعتبار لازم اين برنامه عملي نشد اما امسال با توجه به توافق وزارت بهداشت و وزارت رفاه و تصويب برنامه جديد آن در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي با حضور معاون اول رئيس جمهوري و پس از تعيين بودجه لازم در شهرها عملي مي شود.
وي افزود: اهميت برنامه پزشك خانواده براي وزارت بهداشت به قدري بالاست كه وزير بهداشت خود را وزير پزشك خانواده اعلام كرده است.
شريعتي به فارس گفت: پيشنهاد و خواست وزارت بهداشت اين است كه اين برنامه طي 5/1 سال در همه شهرهاي كشور حتي كلان شهرها و تهران عملي شود اما اين خواست بستگي زيادي به ميزان تامين اعتبار از سوي دولت دارد.

 



20 تن ذرت به علت تعلل مأموران بيمه نابود شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
تريلر حامل ذرت واژگون شد و محصول آن به علت تأخير حضور مأموران بيمه در محل حادثه نابود شد.
تريلر حامل ذرت در پيچ افرينه واژگون شد و حدود 20 تن ذرت بارگيري شده آن به حاشيه جاده ريخت.
به گفته شاهدان عيني اين تريلر مقدار 25 تن ذرت را از بندر امام خميني بارگيري و به مقصد همدان حمل مي كرد كه بر اثر واژگوني در پيچ افرينه حدود 35 كيلومتري شمال پلدختر محموله آن به حاشيه جاده ريخته شد.
شاهدان عيني گفتند: تأخير مأموران بيمه مبني بر حضور در محل حادثه و تنظيم صورتجلسه مانع جمع آوري و انتقال ذرت ها شد كه بر اثر قرارگرفتن در فضاي باز و بارش باران در طي مدت يادشده خسارت شديد به آنها وارد آمده است.
گفتني است عوارض تردد براي خودروهاي سنگين در آزادراه خرم آباد به پل زال مبلغ 20 هزار تومان است كه بسياري از رانندگان اين مبلغ را گران مي دانند و از جاده قديم خرم آباد- خوزستان تردد مي كنند.

 



عمره دانش آموزي سال تحصيلي 91-90 پايان يافت

قائم مقام سازمان دانش آموزي كشور از پايان عمره دانش آموزي سال تحصيلي 91-1390 خبر داد.
داوود روستايي، قائم مقام سازمان دانش آموزي كشور در گفت وگو با فارس گفت: در سال تحصيلي جاري 4 هزار و 300 نفر در قالب كاروان هاي دانش آموزي به عمره مفرده مشرف شدند.
وي با اشاره به اين كه آخرين كاروان عمره دانش آموزان در تعطيلات نوروز به ايران بازگشت، گفت: برنامه هاي فرهنگي ويژه اي در طول اين سفر براي دانش آموزان اجرا شد.
روستايي با بيان اين كه تنها دانش آموزان پسر به عمره مفرده اعزام شدند، ادامه داد: سفر معنوي به سرزمين نور در سال تحصيلي جاري به خوبي و بدون هيچ مشكلي برگزار شد. وي درباره عدم اعزام دانش آموزان دختر به عمره نيز گفت: با توجه به شرايطي كه عربستان اعلام كرده بود، امكان اعزام دانش آموزان دختر به عمره مفرده نبود.

 



اعتبارات سال جاري سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور افزايش مي يابد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور از افزايش قابل توجه اعتبارات سال جاري اين سازمان خبر داد.
علي شهبازي در ديدار با مديركل و معاونان اداره كل منابع اداره منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان با بيان اينكه سالانه 10 درصد كاهش نيروي سازمان در سطح كشور وجود دارد، ادغام امور اراضي در منابع طبيعي را منتفي دانست و نهايي شدن چارت سازماني را راه حل برون رفت از مشكلات اداري و پشتيباني برشمرد.
وي تقويت بنيه كارشناسي پرسنل را مورد تأكيد قرار داد و گفت: فرصت ادامه تحصيل براي همكاران ايجاد شده است.
در ادامه مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان بزرگترين مشكل منابع طبيعي كشور را كمبود نيروي انساني متخصص دانست.
محمد حسين شاملي افزود: اگر تصميمي براي جذب نيرو نشود و نيروهاي كارآمد جايگزين پرسنل بازنشسته نشوند در آينده با بحران مواجه خواهيم شد.
وي همچنين اعتبارات جاري و عمراني اين اداره كل را ناكافي دانست و خواستار افزايش اعتبارات شد.

 



چمران ابراز اميدواري كرد
تكميل باغ موزه دفاع مقدس تا 6 ماه ديگر

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نسبت به تكميل باغ موزه دفاع مقدس تا 6 ماه آينده ابراز اميدواري كرد.
مهندس مهدي چمران در اولين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه در محل باغ موزه در حال تكميل دفاع مقدس برگزار شد گفت: بايد براي انجام كاري ماندگار و اثرگذار تلاش كنيم و در اين راستا آرزو داريم وقتي هر بيننده اي از موزه خارج مي شود حال و هواي وي تغيير كرده باشد و خود نيز متوجه اين تغييرات بشود.
وي افزود: اعتبار و آينده ما به نسل جوان بستگي دارد و لازم است آنها نيز روحيه ايثار و شهادت را در خود زنده نگهدارند. البته ما توانسته ايم مكتبمان را در طول تاريخ علي رغم مشكلاتي كه خلفاي اموي و عباسي در گذشته ايجاد كرده بودند، زنده نگه داريم و اميدواريم اين روحيه كه بيداري اسلامي از آن نشات گرفته پايدار بماند.
احمد مسجد جامعي عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: تاثيرگذاري فضا روي مخاطب اهميت بسياري دارد و ارائه اطلاعات صرف كافي نيست.
وي افزود: به لحاظ طراحي كالبدي هرچه به جبهه نزديكتر شويم تاثيرگذاري بيشتري را شاهد خواهيم بود به عنوان مثال در نقاطي از موزه كه سنگرها نشان داده شده ارتباط بهتري برقرار مي شود.
مرتضي طلايي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران هم كه بعد از بازديد اعضا خود را به جلسه رسانده بود، گفت: اگر براي هر محله اي در تهران خانه هاي شهدا را به صورت توافقي تملك كنيم تا از آن به عنوان يك موزه محلي استفاده شود مي تواند همپوشاني خوبي داشته باشد.

 



مديرعامل سازمان انتقال خون خبر داد
صادرات برخي فرآورده هاي خوني

مديرعامل سازمان انتقال خون گفت: پلاسما ماده اوليه توليد فرآورده هاي خوني است، اكنون تمام IVIG و فاكتور 9 مورد نياز بيماران كشور با پلاسماي ايراني در اروپا توليد مي شود و اميدواريم امسال زمينه صادرات اين محصولات از كشور فراهم شود.
غلامرضا توگه با اعلام اين خبر افزود: مهمترين اولويت امسال و هميشه سازمان انتقال خون ايران تامين خون كافي، ايمن و با كيفيت براي بيماران نيازمند در سراسر كشور است و اميدواريم به مرحله اي برسيم كه تمام فرآورده هاي خوني مشتق از پلاسما را نيز براي بيماران در داخل كشور توليد كنيم.
وي گفت: در حال حاضر پلاسماي مورد نياز براي توليد تمام IVIG (داروي مورد نياز برخي بيماران دچار نقص ايمني) و 100درصد فاكتور 9 مورد نياز تمام بيماران نيازمند اين دارو در داخل كشور توليد و براي تبديل شدن به دارو به اروپا فرستاده مي شود و داروي توليد شده از آن به كشور برمي گردد.
مديرعامل سازمان انتقال خون كشور اضافه كرد: همچنين 30درصد فاكتور 8 و 30درصد آلبومين مورد نياز بيماران كشور نيز با پلاسماي ايراني توليد مي شود.
وي به فارس گفت: برنامه ريزي به اين سمت است كه امسال به ميزان حدود 10درصد به توليد اين محصولات با مواد اوليه (پلاسماي ايراني) اضافه كنيم و حتي زمينه براي صادرات برخي از اين محصولات ارزشمند از ايران به كشورهاي ديگر فراهم شود.
توگه افزود: قرارداد ساخت پالايشگاه خون نيز بين طرف ايراني و شركت بيوتست آلمان منعقد شده و مرحله به مرحله پيش مي رود. نقشه ساخت و زيرساخت هاي اين پالايشگاه نهايي شده و براساس برنامه ريزي بين 3 تا 4 سال آينده به بهره برداري كامل مي رسد.

 



آيت الله حسيني بوشهري: استفاده از كالاي داخلي راه مبارزه با تحريم هاست

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم استفاده از كالاي ايراني را يكي از راه هاي مبارزه با تحريم ها عنوان كرد.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در گفتگو با مهر، با اشاره به نامگذاري سال جديد به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار داشت: مسأله اقتصاد و خودكفايي كشور نقش جدي در استقلال كشور دارد و در كنار توجه به مسائل سياسي و فرهنگي بايد بدان توجه شود.
وي ادامه داد: در دنياي امروز شاهديم كه برخي از بي ثباتي هايي كه در برخي از كشورها به وجود مي آيد بخشي از آن ناشي از مسائل اقتصادي است.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به تحريم هايي كه از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون برعليه كشور اعمال شده است عنوان كرد: براي مبارزه با تحريم ها مسئولان بايد با برنامه ريزي صحيح مردم را به مصرف كالاي داخلي عادت دهند تا بتوانيم به خودكفايي برسيم.
وي در ادامه با تأكيد بر افزايش كيفيت كالاي داخلي توسط توليدكنندگان ابراز كرد: توليدكنندگان داخلي بايد كيفيت كالا را در حدي بالا ببرند كه قدرت رقابت با كالاي خارجي را داشته باشد.
حسيني بوشهري در ادامه ابراز كرد: مسئولين نيز بايد در قراردادهايي كه به منظور واردات كالا با ديگر كشورها امضا مي كنند از وارد كردن كالاهاي غير ضروري اجتناب كنند و حمايت از كالاي داخلي را مورد توجه قرار دهند.

 



نايب رئيس هيئت مديره شركت مخابرات ايران خبر داد
ارسال يك ميليارد و 800 ميليون پيامك تبريك سال نو در 4 روز

نايب رئيس هيئت مديره شركت مخابرات ايران گفت:
يك ميليارد و 800 ميليون پيامك در چهار روز ابتداي عيد نوروز امسال ارسال شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سيد مصطفي سيدهاشمي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين تعداد پيامك، در روزهاي 29 اسفند 90 تا سوم فروردين 91 توسط كاربران سيم كارت هاي دايمي و اعتباري در كشور ارسال شده است.
وي گفت: از اين تعداد، يك ميليارد و 100 ميليون پيامك در روز 29 اسفند 90 و 700 ميليون پيامك نيز در سه روز ابتدايي سال جاري ارسال و بدون مشكل به مقصد رسيده است.
سيد هاشمي اظهار كرد: دو سال پيش ميزان پيامكهاي ارسال شده در روزهاي ابتدايي سال نو، 200 ميليون عدد در يك روز بوده كه با توجه به سرمايه گذاري هاي صورت گرفته براي توسعه شبكه مخابرات و زيرساخت هاي آن، اين ميزان به صورت قابل ملاحظه اي افزايش يافته است. وي افزود: در سال گذشته 130 ميليون يورو در بخش توسعه زيرساخت هاي مخابرات كشور سرمايه گذاري شده است.

 



با حضور كشورهاي مطرح رباتيك جهان
هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران برگزار مي شود

با حضور تيم هاي مطرح دانشگاهي از كشورهاي برجسته دنيا، هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران برگزار مي شود.
به گزارش فارس از قزوين به نقل از ستاد اطلاع رساني هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران 2012، كشورهاي مطرح در عرصه رباتيك و هوش مصنوعي به دليل اهميت و جايگاه مهم مسابقات iran open در هفتمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران حضور گسترده اي دارند.
حضور تيم هاي متعدد از كشورهاي خارجي با وجود تحريم ها، تهديدها و فشارها عليه كشورمان نشانگر جايگاه مهم علمي ايران در عرصه رباتيك و هوش مصنوعي در جهان است.
هفتمين دوره مسابقات و چهارمين دوره سمپوزيوم بين المللي روبوكاپ آزاد ايران 2012 با حضور كشورهاي ايران، آمريكا، آلمان، هلند، چين، انگليس، تركيه، مكزيك، چك، پاكستان، هند، يونان، قرقيزستان و ازبكستان از تاريخ 17 لغايت 19فروردين در سالن هاي 35، 38 و 44 محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
نكته قابل توجه برگزاري چهارمين دوره سمپوزيوم بين المللي روبوكاپ آزاد ايران و برگزاري ليگ ربات زيردريايي در روز 16فروردين است و مسابقات ليگ ربات زيردريايي در استخر دانشگاه واحد علوم تحقيقات تهران برگزار مي شود.
اين دوره از مسابقات با همكاري كميته ملي روبوكاپ جمهوري اسلامي، معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران برگزار مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

«جايزه ادبي شهيد آويني» 21 فروردين اهدا مي شود
اختتاميه نخستين دوره انتخاب كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) با حضور «دكتر علي اكبر ولايتي» مشاور مقام معظم رهبري، «سردار محمدرضا نقدي» رئيس سازمان بسيج مستضعفين برگزار مي شود.
اين برنامه ساعت 17 روز دوشنبه 21 فروردين در تالار اجتماعات پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري در خيابان برادران مظفر جنوبي آغاز مي شود.
در نخستين دوره انتخاب كتاب سال مقاومت (جايزه ادبي شهيد آويني) آثار اين حوزه در شش گروه «ادبيات مستند»، «ادبيات داستاني»، «نقد، پژوهش و ادبيات تحقيقي»، «شعر»، «جنگ نرم» و «هنر» مورد بررسي داوران قرار گرفته اند كه در هر گروه اثر شاخص معرفي و قدرداني خواهند شد.
كتاب خاطرات دانشمند هسته اي شهيد به چاپ سوم رسيد
كتاب «شهيد علم» حاوي خاطراتي از زندگي دانشمند شهيد دكتر مجيد شهرياري به چاپ سوم رسيد.
«شهيد علم» براي اولين بار به مناسبت اولين سالگرد شهادت دكتر شهرياري در محرم سال 1390 با نام «دانشمند عاشورايي» به چاپ رسيده بود.
اين كتاب به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با ويراستاري مجدد، راوي 100 خاطره متفاوت از دوره هاي مختلف زندگي شهيد است كه توسط بستگان، دوستان، همكاران و شاگردان شهيد بيان شده است.
بازيگر «قلاده هاي طلا»:اميدوارم اشتباه كنندگان فتنه 88
به راه درست هدايت شوند
بازيگر فيلم «قلاده هاي طلا» خطاب به سايت هاي ضدانقلاب گفت: اميدوارم اشتباه كنندگان فتنه 88 هرچه زودتر به راه درست و حق هدايت شوند.
حميدرضا پگاه در گفت وگو با خبرگزاري دانشجو، در خصوص حضور در فيلم «قلاده هاي طلا» گفت: مانند ساير فيلم ها، فيلمنامه را خواندم و چون احساس كردم نقش خوب و قشنگي است، آن را پذيرفتم و در آن ايفاي نقش كردم.
وي ادامه داد: در فيلم «قلاده هاي طلا» تنها شخصيتي كه مخاطب پس از پايان فيلم به روند شخصيت اين فرد فكر مي كند و پس از پايان فيلم خاتمه نمي يابد اين شخصيت بوده است.
بازيگر فيلم «قلاده هاي طلا» افزود: فيلم ابوالقاسم طالبي فيلم خوش ساختي بوده، ريتم خوبي دارد و مخاطب را تا انتها به دنبال خود مي كشاند كه اين از ويژگي هاي فيلم طالبي است.
زمان و مكان برگزاري نمايشگاه كتاب تهران مشخص شد
زمان و مكان برگزاري نمايشگاه كتاب تهران از سيزدهم تا بيست وسوم ارديبهشت سال جاري در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تعيين شد. اين تصميم، در سومين جلسه شوراي سياستگذاري بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تاييد و تصويب شد.
بنابراين گزارش، افتتاحيه بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دوازدهم ارديبهشت سال جاري با حضور محمود احمدي نژاد، رياست جمهوري اسلامي ايران در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي شود. اين گزارش مي افزايد: كميته هاي بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران طبق روال سال هاي گذشته مشخص شده اند و فعاليت خود را آغاز كرده اند و امسال با توجه به رسيدن سابقه نمايشگاه به ربع قرن، كميته اي با عنوان «ربع قرن» با هدف بزرگداشت 25 سال جهاد فرهنگي و با اختصاص تالار ويژه اي فعاليت خواهد كرد.
مراسم روز هنر انقلاب اسلامي برگزار مي شود
همزمان با سالروز شهادت شهيد سيدمرتضي آويني و روز هنر انقلاب اسلامي مراسم ويژه اي روز 21 فروردين با حضور هنرمندان، پيشكسوتان و مسئولان حوزه هنري در تالار سوره برگزار مي شود.
اين مراسم با حضور هنرمندان عرصه هاي مختلف هنري كه طي سال هاي گذشته در حوزه هنري به عنوان متولي اصلي هنر انقلاب فعاليت مي كردند، دوشنبه 21فروردين ماه ساعت 20 درتالار سوره برگزار مي شود. براساس اين گزارش، روزهاي 20 و 21 فروردين ماه نيز سلسله نشست هايي در قالب ميزگرد با حضور اساتيد و صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر برگزار مي شود.
دام سلطنت طلبان ورشكسته براي مسافران ايراني!
كنسرت گذاران مقيم غرب، تلاش دارند كنسرت هاي خوانندگان لس آنجلسي را بيش از گذشته در كشورهاي همجوار ايران برگزار كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان، كنسرت گذاران كه اغلب داراي دفاتر غيررسمي و بدون مجوز در كشورهاي غربي هستند، از سوي تلويزيون هاي سلطنت طلب هزينه هاي اوليه برگزاري كنسرت ها را بدست مي آورند.
طيف هاي سلطنت طلب قصد دارند با كشاندن مسافران ايراني به سمت كنسرت هاي موسيقي مبتذل، ضمن گام برداشتن در مسير دين زدايي، زمينه تبليغ تفكر سلطنتي را با اهداء نشانه هايي چون پرچم شير و خورشيد فراهم آورند و هسته هاي خرابكاري و شورش را تشكيل دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14