(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 فروردین 1391- شماره 20178

حديث دشت عشق
شكست تلخ پيروزي و تلفات سنگين سرخپوشان در بازي نيمه تمام
عبور استقلال از تيم قعرنشين و تراكتورسازي
اخبار كوتاه از فوتبال
خبري از بازي با مكزيك و ژاپن نيست ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال با شيلي
طلوتي دومين بوكسور المپيكي ايران
از امروز و با ديدارهاي پلي آف ليگ برتر بسكتبال از سر گرفته مي شود
مشخص شدن قايقرانان اعزامي به مسابقات انتخابي المپيك لندن
خواندني از ورزش ايران
سومين دوئل مهرام و الرياضي ديدار در شرايط مساوي
مخالفت با برپايي اردوي تيم ملي شنا در مالزي



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «امير حسيني»
اين ما هستيم كه بايد مدافع دولت اسلامي باشيم
براي كمك به اسلام نبايد از هيچ تلاشي دريغ كنيم. اين ما هستيم كه بايد مدافع اسلام و دولت اسلامي باشيم.
خاطره اي از مادر شهيد: بار آخر كه به مرخصي آمد مشغول شستن ظرف در كنار حوض بودم و هنوز نماز ظهر و عصر خود را نخوانده بودم. گفت: مادر چرا نمازت را نخواندي، دير مي شود، گفتم: كار داشتم الان مي خوانم. امير در شستن ظرف ها كمك كرد تا من نمازم را بخوانم بعد رو به من كرد و گفت: مادر! من را حلال كن مي خواهم بروم. من نيز دستانم را بلند كردم و او را به خداوند متعال سپردم، او سريع سوار ماشين شد و رفت؛ بعد از 33 روز خبر شهادتش را برايمان آوردند.

 



شكست تلخ پيروزي و تلفات سنگين سرخپوشان در بازي نيمه تمام
عبور استقلال از تيم قعرنشين و تراكتورسازي

تيم فوتبال استقلال كه تا قبل از هفته بيست و نهم رقابتهاي ليگ برتر در رده سوم جاي داشت، با پيروزي برابر تيم قعرنشين مس سرچشمه علاوه بر كسب سه امتياز سرنوشت ساز اين ديدار، جايگاه تراكتورسازي در رده دوم جدول رده بندي را گرفت.
هفته بيست و نهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر ديروز با برگزاري سه ديدار به پايان رسيد. در كرمان تيمهاي مس سرچشمه و استقلال به مصاف هم رفتند كه اين مسابقه با برتري 3 بر يك تيم استقلال به پايان رسيد.
در اين ديدار ابتدا علي سامره(15) براي تيم ميزبان گلزني كرد اما در ادامه علي حمودي (41)، گوران يركوويچ (52)و فريدون زندي (74)موفق شدند سه بار دروازه مس سرچشمه را باز كنند. در اين ديدار آندرانيك تيموريان پس از هفته ها مصدوميت به تركيب اصلي بازگشت ضمن اينكه مهدي رحمتي نيز در دقايق پاياني بازي به دليل مصدوميت تعويض شد.
استقلال با اين پيروزي 55 امتيازي شد و جايگاه دوم جدول رده بندي ليگ را از آن خود كرد. قبل از اين تيم تراكتورسازي با هدايت اميرقلعه نويي جايگاه دوم را در اختيار داشتند.
در اصفهان تيم پرفراز و نشيب ذوب آهن با تساوي 2 بر 2 برابر شهرداري تبريز متوقف شد. در اين بازي كه با قضاوت رضا كرمانشاهي، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، زلاتان زاركويچ( 23 - گل به خودي) و محمد قاضي (62) براي تيم ذوب آهن گل زدند و كمال كاميابي نيا(56) و سعيد دقيقي (88) گل هاي تيم شهرداري را به ثمر رساند.
اما در آخرين بازي هفته بيست ونهم تيم پيروزي كه اميدوار بود با برتري خانگي برابر داماش موقعيتش در جدول رده بندي را بهبود ببخشد، نه تنها سه امتياز اين ديدار را از دست داد بلكه مصطفي دنيزلي چند بازيكن اصلي خود را براي ديدار برابر سپاهان نخواهد داشت. در اين ديدار كه از ساعت 19 بين تيم هاي پيروزي و داماش گيلان در ورزشگاه آزادي برگزار شد شاگردان دنيزلي با نتيجه يك بر 2 مغلوب مهمان شمالي خود شدند.
در اين ديدار كه به قضاوت محمود رفيعي و در حضور نزديك به 20 هزار تماشاگر برگزار شد علي كريمي در دقيقه 37 از روي نقطه پنالتي تنها گل سرخپوشان در نيمه اول را وارد دروازه تيم داماش كرد. اين پنالتي در صحنه اي مشكوك گرفته شد.
در نيمه دوم داماش عملكرد بهتري داشت و موفق شد در دقيقه 68 توسط افشين چاووشي گل تساوي را به ثمر برساند. بعد از اين گل مازيار زارع در دقيقه 77 با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد تا كار پيروزي سخت شود.
اين پايان روز تلخ پيروزي نبود و شاگردان مهدي تارتار در دقيقه 84 گل دوم را توسط محمدرضا مهدوي به ثمر رساندند تا در آستانه يك پيروزي شيرين قرار داشته باشند. در دقيقه 84 كار براي پيروزي سخت تر شد چرا كه محمد نصرتي به دليل خطا روي مهاجم داماش در موقعيت تك به تك با كارت قرمز مستقيم اخراج شد.
علاوه بر مازيار زارع و محمد نصرتي كه به دليل اخراج نمي توانند در ديدار روز پنجشنبه هفته جاري برابر سپاهان به ميدان بروند، غلامرضا رضايي نيز به دليل گرفتن كارت زرد در اين ديدار سه اخطاره شد تا بازي با سپاهان را از دست بدهد.
در دقايق پاياني اين ديدار به دليل فحاشي و توهين شديد هواداران پيروزي به محمود رفيعي داور اين ديدار، بازي براي دقايقي متوقف شد و در حالي كه همه منتظر بودند تا رفيعي تكليف بازي را مشخص كند او راهي رختكن شد تا بازي نيمه تمام رها شود. اين ديدار به دليل اينكه رفيعي سوت پايان آن را به صدا در نياورد نيمه كاره رها شد و بايد كميته انضباطي به آن رسيدگي كند.
قضاوت ضعيف و دور ماندن رفيعي در طول بازي ازصحنه هاي خطا و همچنين اشتباه زارع كه منجر به اخراج وي شد و روند بازي را به سود تيم داماش تغيير داد از نكات مهم وتاريك اين بازي بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

علت تاخير در اعلام راي تباني فوتسال
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از تعويق در اعلام راي تباني در ليگ فوتسال خبر داد.
اسماعيل حسن زاده در خصوص اعلام راي كميته انضباطي در باره تباني در هفته پاياني ليگ برتر فوتسال عنوان كرد: متاسفانه تحقيقات كامل نشد و با وجود اينكه قصد داشتيم هر چه زودتر حكم را صادر كنيم، اما به جايي نرسيديم. همچنين باشگاه پيروزي براي ارسال مدارك خود از ما زمان خواستند و به همين دليل اگر بخواهيم خيلي سرعتي به اين پرونده رسيدگي كنيم فكر نمي كنم زودتر از سه شنبه يا چهارشنبه حكم صادر شود.
وي ادامه داد: روز گذشته سالاركيا مدير حقوقي باشگاه پيروزي با من تماس گرفت و اعلام كرد قرار است باشگاه جلسه اي برگزار و پس از آن نتيجه را به ما اعلام كند. از اين رو حداكثر تا عصر فردا(امروز) نتيجه اين جلسه به دست ما برسد تا راي خود را صادر كنيم.
آزاد شدن بخشي از حساب هاي مسدود شده باشگاه داماش
رضواني معاون استاندار، بابايي مديركل تربيت بدني استان گيلان، الماس خاله رئيس هيئت فوتبال و امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش صبح ديروز با محسني اژه اي دادستان كل كشور ديدار كردند و طي آن بخشي از مشكل داماش حل شد.
در پايان اين نشست مقرر شد بخشي از حساب بانكي مسدود شده داماش آزاد شود تا با آن پول بخشي از طلب بازيكنان پرداخت شود. همچنين قرار شد عابديني تا آخر فصل هزينه هاي باشگاه را پرداخت و باشگاه را اداره كند و در پايان فصل باشگاه داماش به شرط اينكه از رشت خارج نشود واگذار شود.
اعزام تيم25 نفره استعدادياب رئال مادريد به آمريكاي جنوبي
در حالي كه هيجان در لاليگا و رقابت هاي اروپايي به اوج خود رسيده، مديرعامل باشگاه رئال مادريد تيمي 25 نفره متشكل از چند مديربرنامه و استعداد ياب را به آمريكاي جنوبي فرستاد.
براي اين تيم مجهز و فني سقف مالي در نظر گرفته نشده و اين افراد مجازند پس از شناسايي جوانان زير 20 سال آرژانتيني، برزيلي، اروگوئه اي و كلمبيايي آن ها را به سفري يك ماهه دعوت كنند.
اين استعدادهاي جوان يك ماه ميهمان باشگاه رئال مادريد خواهند بود و چند تست تئوري و عملي را پشت سر خواهند گذاشت.هواداران رئال مادريد از چند ماه پيش براي تهيه بودجه اين سفر به باشگاه خود كمك مالي كرده اند و بي صبرانه در انتظار جواناني هستند كه قرار است در پروژه بزرگ جوانگرايي باشگاه شان حضور داشته باشند.
جمع بازيكنان بي انضباط عراقي جمع است!
اسامي ملي پوشان فوتبال عراق براي ديدار دوستانه با مصر اعلام شد.
زيكوي برزيلي اسامي 23 بازيكن را براي برگزاري ديدار دوستانه مقابل مصر كه 29 فروردين به ميزباني امارات برگزار مي شود اعلام كرد.بر همين اساس نام بازيكناني چون سامال سعيد، كرار جاسم، هوار ملا محمد و عماد محمدرضا كه در فصل جاري ليگ برتر ايران يا به خاطر بي انضباطي از جمع تيم هاي خود اخراج يا مجبور به تغيير تيم شدند، در ليست جديد زيكو براي اين ديدار به چشم مي خورد.
استعفاي مديرعامل سايپا نه تاييد شد، نه تكذيب
سخنگوي باشگاه سايپا استعفاي كوشا از مديرعاملي اين باشگاه را نه تاييد كرد و نه تكذيب.
سعيد تقي زاده در مورد خبر استعفاي آرش كوشا از مديرعاملي باشگاه سايپا گفت: اين خبر را نه مي توانم تاييد كنم نه تكذيب. هيچ اطلاع دقيقي در اين زمينه ندارم و از اين موضوع بي خبرم. حتي با دفتر آرش كوشا مديرعامل باشگاه هم تماس گرفتم و دفتر ايشان از اين مسئله ابراز بي اطلاعي كرد.
بهروان براي نايب رئيسي دوم فدراسيون پيشنهاد شد
اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در نشست ديروز خود تصميم گرفتند غلامرضا بهروان را به عنوان نايب رئيس دوم به مجمع اين فدراسيون پيشنهاد كنند.
جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال پيش از ظهر ديروز با حضور تمام اعضا برگزار شد كه طي آن موارد زير به تصويب اعضا رسيد.
1- مقرر شد آيين نامه كميته فني و توسعه تدوين و در جلسه آتي هيئت رئيسه ارائه شود.
2- غلامرضا بهروان به عنوان نايب رئيس دوم و رئيس سازمان مسابقات پيشنهاد شد و هيئت رئيسه موافقت كرد پس از طي تشريفات قانوني در مجمع آتي مطرح شده و راي گيري در اين باره به عمل آيد.
3- مقرر شد اتحاديه فوتبال كشور پس از توافق نامه قبلي به عنوان پيمانكار پروژه صدور مجوز حرفه اي باشگاه ها واحد خود را در چارچوب قرارداد فوق الذكر انجام دهد.

 



خبري از بازي با مكزيك و ژاپن نيست ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال با شيلي

دبيركل فدراسيون فوتبال از برگزاري ديدار تداركاتي تيم ملي ايران با شيلي در اواسط مردادماه سال جاري خبر داد.
مهدي محمدنبي در مورد ديدارهاي تداركاتي تيم ملي ضمن بيان خبر فوق گفت: تيم ملي ايران در راه آماده سازي براي حضور موفق در مسابقات انتخابي جام جهاني 8 يا 9 ديدار تداركاتي برگزار مي كند. انجام بازي با تيم هاي شيلي، كويت، چين، كره شمالي، عمان، تركمنستان يا گرجستان در دستور كارمان قرار دارد كه هنوز برخي از آنها نهايي نشده است.
وي با بيان اينكه ديدار با مكزيك در برنامه هاي فدراسيون قرار نداشته و برگزاري مسابقه با ژاپن هم فعلا منتفي است، افزود: تيم ايران روز 26 فروردين ماه به امارات مي رود و روز 29 فروردين ماه با تيم ملي اين كشور ديدار تداركاتي را برگزار خواهد كرد. همچنين پيش از ديدار با ازبكستان ابتدا از 9 تا 12 ارديبهشت و سپس از 23 ارديبهشت تا 12 خردادماه اردويي 10 روزه را در تركيه برگزار كرده و تيم ملي از آنجا مستقيما راهي تاشكند مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه بخش دوم برنامه هاي آماده سازي تيم ملي از آبان ماه سال 91 تا خردادماه سال 92 خواهد بود، اضافه كرد: ديدارهاي تداركاتي تيم ملي با نظر كي روش قطعي مي شود. البته برخي از كشورها درخواست هايي را براي برگزاري ديدار تداركاتي به فدراسيون مي دهند كه در صورت موافقت كي روش، شرايط برگزاري اين ديدارها فراهم مي شود. يكي از آنها مسابقه با شيلي بود كه اين بازي در اواسط مردادماه سال جاري و در كمپ تمريني تيم ملي در اروپا يا ايران برگزار مي شود.

 



طلوتي دومين بوكسور المپيكي ايران

مهدي طلوتي دومين سهميه بوكس ايران براي بازي هاي المپيك 2012 لندن را كسب كرد.
در ادامه رقابت هاي بوكس گزينشي المپيك در آستانه قزاقستان در وزن 64- كيلوگرم مهدي طلوتي در دور دوم توانست با پيروزي 22 بر 16 مقابل نماينده كره جنوبي سهميه حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن را كسب كند.
پيش از اين احسان روزبهاني در وزن 81- كيلوگرم در مسابقه هاي قهرماني جهان در باكو سهميه المپيك را كسب كرده بود. طلوتي بلافاصله پس از كسب سهميه المپيك حواله جايزه 100 ميليون ريالي كه از سوي مسئولان فدراسيون قول داده شده بود را دريافت كرد.
همچنين ناطق نوري رئيس فدراسيون بوكس گفت: به منظور بالا بردن انگيزه ملي پوشان براي كسب سهميه هاي بيشتر و همچنين پاسخگويي به بخشي از زحماتي كه بوكسورها مي كشند، پاداش ويژه اي هم براي بوكسورهاي المپيكي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: اين پاداش ويژه اعزام بوكسور المپيكي به همراه يك نفر از خانواده اش به حج عمره است.
غير از پاداش هايي كه فدراسيون بوكس براي بوكسورهاي المپيكي ايران در نظر گرفته است، كميته ملي المپيك هم به هر ورزشكاري كه سهميه المپيك را كسب كند، مبلغ 70 ميليون ريال پاداش مي پردازد.

 



از امروز و با ديدارهاي پلي آف ليگ برتر بسكتبال از سر گرفته مي شود

مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز با برگزاري ديدارهاي مرحله پلي آف براي تعيين رده بندي تيم هاي اول تا هشتم پيگيري خواهد شد.
پس از آنكه برنامه كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) براي برگزاري مرحله نيمه نهايي رقابت هاي باشگاهي اين منطقه ميان دو تيم مهرام و ذوب آهن منجر به لغو برگزاري ديدارهاي مرحله پلي آف ليگ برتر ايران در زمان مقرر اوليه (15 اسفندماه) شد، كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال 21 فروردين ماه را براي برگزاري اين مرحله از رقابت ها تعيين كرد.
براين اساس امروز و پس از گذشت حدود يك ماه از پايان ديدارهاي مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، مرحله پلي آف اين رقابت ها براي تعيين رده بندي تيم هاي اول تا هشتم آغاز مي شود. مهرام و دانشگاه آزاد تهران، ذوب آهن و فولاد ماهان اصفهان، صنايع پتروشيمي ماهشهر، پتروشيمي بندرامام، شركت ملي حفاري اهواز و شهرداري گرگان تيم هاي حاضر در اين مرحله هستند كه براساس رده بندي خود در پايان ديدارهاي مرحله مقدماتي، در مرحله پلي آف به مصاف حريفان خود مي روند.
برنامه ديدارهاي مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال قهرماني ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
دوشنبه 21/1/91
رده بندي تيم هاي اول تا هشتم:
¤ شركت ملي حفاري اهواز- فولاد ماهان اصفهان
¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر- پتروشيمي بندرامام
¤ ذوب آهن اصفهان- دانشگاه آزاد تهران
ديدار دو تيم مهرام و شهرداري گرگان در چارچوب اين مرحله از مسابقات به دليل حضور مهرام در مرحله نهايي مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا به 26 فروردين ماه موكول شده است.
در چارچوب مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي پويا تهران و راه و ترابري قم با قرار گرفتن در رده هاي نهم و دهم جدول به ليگ دسته اول سقوط كردند.
مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت 2 از 3 برگزار مي شود. مرحله نيمه نهايي به صورت 3 از 5 و مرحله رده بندي و فينال به صورت 4 از 7 برگزار خواهد شد.

 



مشخص شدن قايقرانان اعزامي به مسابقات انتخابي المپيك لندن

قايقرانان روئينگي اعزامي به مسابقات انتخابي المپيك لندن در كره جنوبي معرفي شدند.
تيم ملي روئينگ با 12 ورزشكار زن و مرد براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك لندن در كره جنوبي هم اكنون در برابر برگزاري اردوي تداركاتي در چين به سر مي برد كه در اين اردو اسامي نفرات اعزامي به كره جنوبي مشخص شد.
در بخش دو نفره مردان وحيد جوهري و عاقل حبيبيان و در بخش بانوان حميرا برزگر و نازنين ملائي ملي پوشان كشورمان هستند، در بخش يك نفره نيز محسن شادي و سولماز عباسي راهي كره جنوبي مي شوند.
تيم ملي روئينگ ايران اول ارديبهشت راهي كره جنوبي مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ لطفعلي پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي از حضور تمام وقت 4 فيزيوتراپ و ماساژور در اردوي تيم هاي ملي وزنه برداري و كشتي خبر داد تا در حوزه هاي تخصصي مربوطه ياريگر ملي پوشان باشند.
¤ امامعلي حبيبي قهرمان المپيك و جهان و مصطفي داودي با حكم حجت الله خطيب عضو هيئت رئيسه فدراسيون كشتي شدند.
¤ تيم ملي گلف ايران متشكل از حسن كريميان و ابراهيم نوري جهت حضور در پنجاه ويكمين دوره مسابقات گلف آماتور، امروز تهران را به مقصد پاكستان ترك مي كند.
¤ نوشاد عالميان پينگ پنگ باز المپيكي ايران با متحمل شدن شكست برابر نماينده هنگ كنگ و كسب عنوان چهارمي به كار خود در بيست و پنجمين دوره مسابقات تنيس روي ميز قهرماني كاپ آسيا پايان داد. در ديداررده بندي اين رقابتها ديروز نوشاد عالميان در مصاف با «جيانگ تياني» از هنگ كنگ با نتيجه 4 بر 2 متحمل شكست شد وبه مقام چهارمي بسنده كرد.عالميان در دوره گذشته مسابقات تنيس روي ميز قهرماني كاپ آسيا عنوان ششم را كسب كرده بود.
¤ حسين وفايي دارنده عنوان قهرماني اسنوكر جهان، در سيزدهمين دوره مسابقات آسيايي اسنوكر زير 21 سال و بيليارد انگليسي بر سكوي قهرماني تكيه زد و به عنوان پديده مسابقات انتخاب شد.

 



سومين دوئل مهرام و الرياضي ديدار در شرايط مساوي

مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا امروز با ديدار سوم تيم هاي مهرام ايران و الرياضي لبنان در تهران پيگيري مي شود.
تيم هاي مهرام ايران و الرياضي لبنان در حالي اين ديدار را برگزار مي كنند كه هر يك از دو ديدار گذشته مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا صاحب يك برد و يك باخت شدند. ديدارهاي اول و دوم مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در بيروت لبنان برگزار شد كه طي آن لبناني ها در ديدار نخست صاحب پيروزي شدند اما نتيجه ديدار دوم را واگذار كردند. بنابراين دو تيم مهرام و الرياضي رقابت سوم با يكديگر را در شرايط مساوي برگزار مي كنند.
مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا به صورت 3 از 5 برگزار مي شود. بر اين اساس نتيجه ديدار سوم تعيين كننده تيم قهرمان نخواهد بود مگر اينكه تيم برنده ديدار امروز بتواند برتري خود را در ديدار چهارم كه به فاصله يك روز بعد برگزار مي شود نيز تكرار كند. ديدارهاي سوم و چهارم مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا روزهاي دوشنبه و سه شنبه در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود. ديدار پنجم - در صورت نياز - نيز هفته آينده به ميزباني مهرام برگزار مي شود.

 



مخالفت با برپايي اردوي تيم ملي شنا در مالزي

شوراي برون مرزي وزارت ورزش و امور جوانان با برپايي اردوي تيم ملي شنا در كشور مالزي مخالفت كرد.
رقابت هاي شناي اوپن مالزي در تاريخ 13 تا 16 ارديبهشت به ميزباني مالزي برگزار مي شود و مسئولان تيم ملي شنا در نظر داشتند از 28 فروردين اردوي آماده سازي خود را در اين كشور برپا كنند كه شوراي برون مرزي وزارت ورزش و امور جوانان با اين امر مخالفت كرده است. خشايار حضرتي در اين باره گفت: اميدوار بوديم كه روند آماده سازي شناگران را در مالزي و پيش از مسابقات اوپن پيگيري كنيم اما شوراي برون مرزي با اين امر موافقت نكرد بنابراين تنها براي حضور در اين مسابقات به مالزي مي رويم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14