(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 فروردین 1391- شماره 20178

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شرايط پيچيده و گزينه هاي اخوان المسلمين مصر (يادداشت روز)
جزئيات تازه از پولشويي و جعل اسناد در پرونده فساد بانكي
عينك (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
هيئت دولت تصويب كرد مطالبات آزادگان فوري پرداخت شود
رئيس جمهور فردا مهمان هرمزگاني هاست
طوفان دوباره در نعلبكي اپوزيسيون (خبر ويژه)
وقتي همه ورشكسته ايم بايد ائتلاف كنيم (خبر ويژه)
زود باش چك بنويس وگرنه دوباره هولوكاست مي شود! (خبر ويژه)
ديديد كه بقيه برده ها هم مثل من هستند! (خبر ويژه)
آتلانتيك: آمريكا با حمايت از تروريست ها خسارت بزرگي مي پردازد (خبر ويژه)
آمريكا براي مردم ايران مثل ضحاك منفور است (خبر ويژه)
بيگاري مشترك منافقين و سلفي ها براي استخبارات سعودي (خبر ويژه)



شرايط پيچيده و گزينه هاي اخوان المسلمين مصر (يادداشت روز)

انتخابات اوايل خردادماه مصر، صحنه سياسي اين كشور را تحت تاثير قرار داده و به تنش هاي سياسي در پايتخت دامن زده است. از طرف ديگر شوراي عالي نظامي مصر كه از نظر زماني خود را پايان يافته مي بيند از اين فرصت براي تمديد حضور خود در قدرت استفاده مي كند. در مورد ابعاد و زواياي اين تحولات نكات مهمي وجود دارد:
1- شوراي عالي نظامي مصر، كميته 80 نفره تدوين قانون اساسي به رياست يك عضو برجسته اخوان را تهديد به انحلال كرده است. اين تهديد پس از آن انجام شد كه اكثريت پارلمان مصر دولت جنذوري- منتخب نظاميان- را به استيضاح تهديد كرد و زمزمه تشكيل دولت اخوان المسلمين به گوش رسيد. كميته 80 نفره كه به مجلس موسسان موسوم گرديده وظيفه تدوين قانون اساسي و شكل دادن به نظام سياسي آينده را برعهده دارد نزديك به 60درصد از اعضاي اين كميته را نمايندگان عضو اخوان در پارلمان تشكيل مي دهند. نظاميان از آن بيم دارند كه قانون اساسي مصر به گونه اي نوشته شود كه از قدرت آنان در ساختار آينده كاسته شود. از سوي ديگر اعلام نامزدي نفر دوم اخوان المسلمين- خيرت الشاطر- براي رياست جمهوري به دامنه نگراني نظاميان افزوده است چرا كه در صورت پيروزي اخوان، دو ركن قدرت در مصر در اختيار اخوان قرار مي گيرد. شوراي عالي نظامي گمان مي كند كه مي تواند از حساسيت احزاب ديگر مصر استفاده كرده و قاعده كنوني بازي را بهم بزند. از سوي ديگر، اخوان المسلمين شوراي نظامي را تهديد كرد كه در صورت دخالت نظاميان در كار مجلس موسسان و تنظيم قانون اساسي جديد هواداران خود را به خيابان فرا مي خواند اما البته در مورد اينكه اخوان واقعا راه خيابان را انتخاب كند ترديدهايي وجود دارد. البته اقدام ديروز اخوان در معرفي رئيس حزب آزادي و عدالت خود به عنوان نامزد احتياطي تا حد زيادي جدي بودن اخوان در معرفي نامزد را نشان مي دهد.
2- اخوان المسلمين پيش از اين با صراحت اعلام كرده بود كه مايل به تشكيل دولت و معرفي كانديدا براي رياست جمهوري نيست و چند ماه قبل حتي يكي از اعضا كه به طور انفرادي اعلام نامزدي كرده بود را از كادر رهبري خود حذف كرد ولي هفته گذشته رسما نفر دوم خود را براي پست رياست جمهوري معرفي كرد و بعضي از اعضاي شاخص اخوان زمزمه تشكيل دولت را هم سر دادند. اخوان در معرفي نامزد انتخابات سعي كرد كه حساسيت ها را در نظر بگيرد از اين رو دو عضو خود را كه داراي روابط نزديكي با لائيك ها و غرب هستند، معرفي كرد اما از آن طرف شوراي عالي نظامي مصر روي اتهام كيفري خيرت شاطر كه منجر به بازداشت او شده بود و نيز محدوديت قانوني فردي كه به پولشويي متهم مي شود، تمركز كرد و شاطر را فاقد صلاحيت براي نامزدي دانست. پس از آن اخوان المسلمين «محمد مرسي» رئيس حزب آزادي و عدالت خود را بعنوان نامزد احتياطي معرفي كرد تا اگر شاطر نتواند، اخوان كانديداي ديگري داشته باشد، محمد مرسي و شاطر پيش از اين در مورد روابط با غرب و رژيم صهيونيستي مواضع نسبتا نرمي اتخاذ كرده بودند ولي هم آمريكايي ها و هم مقامات رژيم صهيونيستي اين مواضع را تاكتيكي و غيرواقعي ارزيابي كردند. پس از اعلام كانديداتوري اخوان، هنري كيسينجر كه معمولا نظرات وزارت خارجه آمريكا را بيان مي كند در روزنامه نيويورك تايمز نوشت:
«ما ظاهرا داريم به خطا مي رويم كه از اخوان بعنوان جريان معتدل حمايت مي كنيم اگر اسلام گراها تحت تاثير اخوان سركار بيايند فرصت براي راديكاليزه شدن شرايط، روي كار آمدن راديكال ها و صدور راديكاليزم به مناطق ديگر فراهم مي شود.
بر اين اساس همانگونه كه قابل پيش بيني هم بود در هفته اخير صف آرايي در داخل و خارج مصر عليه اخوان المسلمين شدت گرفت. البته در درون اخوان هم افرادي نظير كمال الهلباوي از بدست گرفتن قدرت توسط رهبري اخوان ابراز نگراني كرده و آن را ريسك بالا ارزيابي كردند.
3- شوراي عالي نظامي مصر براي آنكه فضاي داخلي را عليه كانديداي اخوان تنگ كند بطور غيررسمي از احتمال كانديداتوري «عمر سليمان» رئيس دستگاه امنيتي مبارك در 17 سال آخر حكومت او خبر داد. اين مسئله واكنش فوري احزاب را سبب گرديد ولي خود عمر سليمان چندان فعال نشد و حتي دفتر او از عدم علاقه سليمان به پست رياست جمهوري خبر داد. و البته پس از اين زمزمه كانديداتوري سليمان فرو ننشست و در محافل خبري ادامه يافت ولي واقعيت اين است كه عمر سليمان هيچ شانسي براي انتخاب شدن ندارد و شوراي عالي نظامي مصر هم در شرايطي نيست كه بتواند او را در مجرايي غير از انتخابات به مردم تحميل كند. تنها خاصيت مطرح شدن سليمان اين بود كه افرادي نظير ايمن نور، عمروموسي و صلاح ابواسماعيل كانديداي لائيك ها، غرب زدگان و سلفي ها كه طبعا شانسي در انتخابات ندارند در كانون اخبار قرار بگيرند و اخوان المسلمين متهم به ناتواني در اداره فضاي سياسي و زمينه سازي غيرعمدي براي روي كار آمدن عمر سليمان و بازسازي رژيم مبارك شود اما البته با توجه به اينكه تا زمان برگزاري انتخابات بيش از 6 هفته زمان وجود دارد بنظر مي آيد كه اين طرح تبليغاتي زود به ميدان آمده و لذا احتمال شكست آن وجود دارد.
4- شوراي عالي نظامي مصر هم زمان با چالش با اخوان المسلمين با سلفي هاي وابسته به حزب النور هم وارد چالش شده است. انگشت گذاشتن نظاميان روي تابعيت آمريكايي مادر «حازم صلاح اسماعيل» باعث خشم سلفي ها و دو روز پيش به درگيري در يكي از محلات قاهره انجاميد. صلاح اسماعيل كه مواضع تندي عليه اخوان المسلمين و ايران دارد از سوي عربستان سعودي حمايت آشكار و همه جانبه مي شود. از اين رو مي توان گفت از آنجا كه حتي اگر مشكل تابعيت صلاح اسماعيل حل شود او امكان پيروزي در انتخابات را ندارد، وقوع درگيري ها و در نتيجه به تعويق افتادن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري احتمالي است كه نبايد از نظر دور داشته شود. بنظر مي آيد در صورتي كه اخوان روي معرفي كانديدا در عرصه انتخابات رياست جمهوري پافشاري كند، از آنجا كه احتمال پيروزي كانديداي آنان، با توجه به نتايج انتخابات سه ماه پيش مجلس- زياد است، درگيري هاي خشونت آميز پيش روي مردم مصر خواهد بود.
5- نگراني شديد غرب از بدست گرفتن قدرت در مصر توسط اخوان المسلمين مي تواند به شرايط خاص در مصر منجر شود. طرح هاي غرب در مصر از يك سو از حمايت رهبران ارتش و نيروهاي امنيتي و از سوي ديگر از حمايت دولت جنذوري و نيز احزاب و شخصيت هاي لائيك برخوردار است و دو كشور عرب-عربستان و قطر- هم از آن حمايت مالي و تبليغاتي مي نمايند اين در حالي است كه اخواني ها به رغم داشتن اكثريت پارلماني، هنوز در شرايطي قرار ندارند كه بتوانند در برابر اين روند بايستند و مشكلات جدي پيش روي خواهند داشت به عبارت ديگر شرايط كنوني مصر به سمت پيچيده تر شدن در حركت است. اخوان المسلمين در اين ميدان چند گزينه را پيش روي دارد؛ دست كشيدن از بدست گرفتن رياست جمهوري و دولت، دست كشيدن از رياست جمهوري و تلاش براي بدست گرفتن دولت، ائتلاف با احزاب همگرا با خود نظير حزب الوفد و ناصريست ها و تقسيم رياست جمهوري و كابينه بين خود، كنار آمدن با جناح عربستان در مصر و در نهايت رسيدن به توافق با نظامي ها از طريق دادن ضمانت به آنان براي حفظ موقعيت برتر نظاميان در ساختار سياسي آينده.
اخوان المسلمين در چنين شرايطي بيش از هر زمان ديگري به انسجام نياز دارد اما به نظر مي آيد اين انسجام به اندازه لازم وجود ندارد. موضع جديد اخوان در بدست گرفتن رياست جمهوري و دولت از سوي هم طيف هاي قديم و جديد حمايت نمي شود. موضع جناح انقلابي تر اخوان اين است كه شرايط براي بدست گرفتن قدرت فراهم نيست و از آنجا كه چنين امري جز با امتيازدهي و عدول از مواضع ميسر نمي باشد لذا در شرايط فعلي بايد از آن چشم پوشيد. بدنه اخوان المسلمين كه عمدتا جوانان هستند روي معرفي كانديدا و در عين حال عدم سازش با نظاميان، لائيك ها، غربي ها و كشورهايي نظير عربستان تاكيد دارند و جناح سنتي اخوان كه نقطه اصلي تصميم گيري در اين سازمان هستند معتقدند كه بدست گرفتن قدرت يك اصل است و درباره بقيه مسايل مي توان توافق نمود.
موضع جديد اخوان المسلمين ضمن آن كه براي مخالفان آن مخاطره آميز است براي خود اخوان هم يك ريسك مهم به حساب مي آيد مهمترين چالش اين است كه اگر اخوان در شرايط دوره گذار، قدرت را بدست بگيرد و نتواند اين شرايط پيچيده را به خوبي مديريت نمايد، با شكست فاحش انتخاباتي در دوره بعد مواجه مي شود و اين ناكامي مي تواند براي مدت ها اخوان المسلمين را به حاشيه براند از سوي ديگر اقدام كنوني رهبري اخوان در معرفي كانديدا بدگماني هايي را حتي ميان دوستان آن در منطقه پديد آورده است چرا كه بعضي از مواضع اخوان از جمله مراوده با غرب براي آنان قابل هضم نيست و توجيه بردار بنظر نمي رسد.
سعدالله زارعي

 



در پنجمين جلسه دادگاه مطرح شد
جزئيات تازه از پولشويي و جعل اسناد در پرونده فساد بانكي

روز يك شنبه پنجمين جلسه دادگاه فساد 3 هزار ميليارد توماني با رسيدگي به اتهامات معاون مالي و اداري گروه آريا برگزار شد.
در ابتداي جلسه منشي دادگاه مواد 129، 188 و 199 قانون آيين دادرسي كيفري را خطاب به حاضران قرائت كرد و در ادامه فراهاني نماينده دادستان در قرائت كيفرخواست متهم گفت: «الف.ش» متولد 1349 كه از تاريخ 16 شهريور 90 در بازداشت به سر مي برد متهم است به: 1-فساد في الارض از طريق شركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور براي ارتكاب جرايم اختلاس، ارتشاء و كلاهبرداري از منابع بانكي و شركت در تحصيل مال از طريق نامشروع
2-شركت در پولشويي عوايد حاصل از جرم موضوع شش فقره گشايش اعتبارات اسنادي صادره از بانك صادرات شعبه گروه ملي اهواز
3-جعل و استفاده از اسناد مجعول و مهر شركت هاي وابسته به گروه سرمايه گذاري اميرمنصور آريا علي الخصوص گشايش اعتبارات اسنادي شركت هاي اليت منطقه آزاد انزلي و فولاد سام اسپادنا.
نماينده دادستان با بيان اينكه نقش اين متهم در ارتكاب جرايم كاملا مشهود بوده است گفت: متهم و همسرش هر دو سهامدار بانك آريا بوده اند. آنها جلسه اي با جهرمي داشته اند و درباره بدهي ها و اعتبارات كسب شده با او حرف زدند كه جهرمي اظهار بي اطلاعي مي كند. «الف.ش» به صراحت اعتراف كرده كه عمليات خريد اصلا انجام نشده است.
فراهاني ادامه داد: متهم درباره دليل عدم امضاي آقاي «ر» در برخي از اعتبارات گفته، او به دليل بالا بودن بدهي شركت اين كار را انجام نمي داد كه خسروي خودش به صورت شخصي امضا مي كرده است.
گفتني است؛ در جلسه ديروز دادگاه «س.ك» و «ع.ر» دو متهم ديگر در دادگاه حضور يافتند.
از سوي ديگر؛ جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در دادگاه روز گذشته حضور پيدا كرد.
به گزارش فارس، نماينده دادستان در ادامه قرائت كيفرخواست صادره عليه متهم اظهار داشت: «الف.ش» در اعترافات خود گفته خسروي به من زنگ زد و گفت هرچه پول در حساب ها است به چك بانكي تبديل كنيد. خسروي به همراه خزانه دار گروه به دفتر من آمد و چك ها را كه مبلغ 60 ميليارد تومان بود گرفت و آنجا بود كه مشخص شد آقاي «ك» در اهواز دستگير شده است.
وي ادامه داد: طبق گفته متهم، خسروي بعد از آن به ديدن خاوري رفت تا با او صحبت كند.
نماينده دادستان خاطرنشان كرد: متهم در اعترافات خود گفته، 16 مرداد سال 89 خسروي مرا به دفترش فراخواند. به من گفت با خانواده ات به برزيل برو و ما هم همه تقصيرات را گردن تو مي اندازيم تا مشكلات برطرف شود. روز 14 مرداد پارسال خسروي با من تماس گرفت و من آمدم تهران. همه آشفته بودند و قرار شد فورا به اهواز برويم. آنجا فهميدم كه براي مهرگان، برادر مه آفريد بليطي به مقصد تركيه تهيه شده است. بعد از شام بود كه سفر به اهواز كنسل شد و جلسه در دفتر تهران مه آفريد برگزار شد.
طبق گفته نماينده دادستان، متهم در اعترافاتش اظهار داشته است: وقتي به اين معاونت آمدم در جريان صوري بودن قراردادها بودم اما به من گفتند كاري به اين كارها نداشته باش و كار خودت را انجام بده.
نماينده دادستان در نهايت با اشاره به مدارك موجود در پرونده براي متهم تقاضاي اشد مجازات كرد.
اتهامات را قبول ندارم
در ادامه قاضي سراج اتهامات متهم را براي وي تفهيم كرد كه متهم در پاسخ گفت: به هيچ عنوان اتهامات را قبول ندارم. من نه وام داده ام و نه وام گرفته ام. سندي را هم امضا نكرده ام.
در ادامه متهم قصد داشت درباره مسئوليت خود در گروه آريا توضيح دهد كه قاضي ممانعت كرد و گفت: آقاي رياحي در جلسه قبل اينها را گفت و وقت دادگاه را گرفت. اگر درست از خود دفاع و دادگاه را قانع نكني، به ضرر خودت است.
متهم گفت: من تمام موارد اتهامي را رد مي كنم زيرا اصلا با من ارتباطي ندارد. يك زمان 90 ميليارد تومان به حساب من آمد اما مدتي بعد از حسابم خارج شد. 30 ميليارد تومان آن هم از حساب اسپادانا بود و از آنجا هم به حساب اعضاي هيئت مديره بانك آريا رفته است.
وي با بيان اين كه خانم ها «ج.الف» و «م.ز» دروغ مي گويند ادامه داد «نه آنها را آورده ام و نه به آنها گفتم كاري بكنند. علت واريز 30 ميليارد تومان به حساب من اين بود كه خسروي نمي خواست كسي بفهمد هيئت مديره از كجا پول آورده است.»
متهم گفت: من يك مدير بودم كه بايد دستورات را اجرا مي كردم. اصلا جعلي در گروه آريا صورت نگرفت. اگر گرفته بود، چرا مميز مالياتي ايرادي به صورت هاي مالي نگرفته است. من فقط يك بار امضاي خسروي را جعل كردم و آن هم با اجازه خودش بود.
متهم در پاسخ به اين سؤال قاضي كه هر كس بگويد امضا كن تو هم امضا مي كني گفت: او رئيس بود و با اطلاع خودش اين كار را مي كردم. من بيشتر از هر متهمي با بازجوها همكاري كردم و حدود يك هزار صفحه بازجويي شدم.
وي افزود: به يكي از شركت ها 7 ميليارد تومان داده بودند و معلوم است كه با اين پول، فاكتور هم صادر مي كنند. به هر كس اين مبلغ داده شود برايشان پشتك هم مي زند.
قاضي از 90 ميلياردي كه به متهم داده شده بود سخن گفت كه متهم در جواب او اظهار داشت: 90 ميليارد تومان آمد و رفت اما يك ريال آن هم به من نرسيد. ما هنوز كيفش را نكرده ايم اما كتكش را خورده ايم.
قاضي سراج درباره خودرويي كه به مبلغ 140 ميليون تومان به نام متهم خورده است از او سؤال كرد كه وي در جواب گفت: قرار بود پول آن را قسطي برگردانم كه يك ماه بعد از تحويل گرفتن آن بازداشت شدم.
وي گفت: اسناد را به ساختماني در خيابان سهروردي منتقل كردم اما مدتي بعد «ب.ب» با پولي كه به فردي داده بود اسناد را به جاي ديگر منتقل كرد.
بعد از اينكه «الف.ش» تاكيد كرد از صوري بودن اسناد باخبر نبوده است، قاضي سراج گفت: شما مواردي به روشني را هم تكذيب مي كني و تقصير را گردن «ع.ر» و «س.ك» مي اندازي، مي خواهي جلوي خودشان بگويم چه گفتي تا همه چيز مشخص شود؟
در ادامه جلسه، «ع.ر» در جايگاه قرار گرفت و گفت: بعد از خصوصي سازي، مديريت منابع مالي و نقدينگي در تهران انجام مي شد. مديريت امور مالي در اهواز از تهران انجام مي شد. يك دستورالعمل هم طي نامه اي كه در اختيار وكيلم قرار دارد درباره گشايش ها صادر شده بود.
وي افزود: درباره اقدامات «الف.ش» هم بعد از اين كه متوجه حجم گشايش ها شدم، به دفترش در تهران آمدم و دليل اين حجم از گشايش ها را پرسيدم كه گفتند مهم نيست خسروي در جريان است. من هم ديگر امضا نكردم.
در ادامه پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به فساد بزرگ مالي، «ع.ر» در ادامه اظهارات خود گفت: اگر جايي از صوري بودن معامله بخواهند باخبر بشوند همان حاضران در شركت خسروي هستند چون همانجاست كه فاكتور فروش صادر مي شود.
فراهاني گفت: خب چه كسي تماس مي گرفته است كه متهم گفت: من نوشته ام آقايان «ت» و «ر»؛ حالا يكي از اين افراد.
بار ديگر «الف.ش» اظهار داشت: من اصلا مدير مالي نيستم كه بخواهم با كسي تماس بگيرم؛ مدير مالي آقاي «ت» است. آقاي «پ» 12 ميليارد مي گيرد، آقاي «ك» 4/2 ميليارد مي گيرد 2/1 به يكي از وزارتخانه ها براساس توافق آقاي «گ» و «خ» 4 ميليارد به وزارت راه؛ 3 ميليارد به آقاي «ر» داده شد 3/2 ميليارد به مديران داده شد و 1 ميليارد هم به لوله سازي اهواز رسيد. «الف» يك ميليارد مي گيرد و بابت كارشناس بانك صنعت و معدن 120 ميليون تومان پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: 2/1 ميليارد چك در مجموعه بود مربوط به يكي از شركت ها كه بعدا مشخص شد مربوط به آقاي «ر» است؛ هيچگاه هم به بانك نرفت و دريافت نكرديم. در مقطعي هم كه خسروي دستگير مي شود چك به بانك رفت و برگشت خورد.
در ادامه وكيل «الف.ش» به دفاع از موكل خود پرداخت.
دستگيري مديردفتر خاوري
فراهاني نماينده دادستان در ادامه اظهارات خود در دادگاه، اظهار داشت: اخيرا مدير دفتر خاوري كه تاكنون مشغول به فعاليت بود، به دليل برخي اتهامات دستگير شد.
وي ادامه داد: گروهي هم از اعضاي هيئت مديره بانك ملي در اين پرونده متهم بودند كه دستگير شدند. البته اين افراد با قيد وثيقه آزاد بوده اما با دستور قضايي ممنوع الخروج هستند.
هر جا سخن از مه آفريد است...
نماينده دادستان در بخشي از سخنانش گفت: در بيش از 15 هزار برگ پرونده و در بيشتر اوراق بازجويي ها اسم «الف.ش» مي درخشد مانند آن تبليغ بانكي كه مي گفت هرجا سخن از اعتماد است بايد گفت هر جا كه سخن از مه آفريد است نام «الف.ش» مي درخشد. ايشان هم مانند «ب.ب» چشم خسروي و مغز متفكر آريا بوده است.
آخرين دفاعيات متهم
در ادامه قاضي سراج متهم را به جايگاه فراخواند و از او خواست آخرين دفاعيات خود را انجام دهد كه متهم بعد از اينكه در جايگاه قرار گرفت گفت: تا آخر جلسات دادگاه هر كدام از متهمان را به يكي از اعضاي بدن خسروي تشبيه خواهيد كرد و خود خسروي ديگر اتهامي متوجه اش نخواهد بود.
قاضي خطاب به متهم گفت: آقاي «ب.ب» خودش گفت كه چشم راست مه آفريد است.
متهم در پاسخ گفت: من كه خودم را تشبيه نكردم پس چرا من را تشبيه كرده ايد؟ خسروي به من دستور مي دهد، مي گويد اين چك را به حساب بريز من كه نمي توانم بگويم من اين پول را نمي ريزم يا اين چك را نقد نمي كنم.
وي با بيان اينكه نمي دانم براي آخرين دفاع چه بگويم گفت: تمام انتقال نقدينگي در گروه آريا با نظر خود هيئت مديره اتفاق افتاده است. مگر من مي توانستم بگويم چون كالايي رد و بدل نمي شود بروم و جلوي تنزيل را بگيرم؟ اصلا مگر من غير از يك كارمند ساده بودم؟
«الف.ش» ادامه داد: من فقط دستورات خسروي را عمل مي كردم. «س.ك» گشايش كرد و «ر» درخواست ال سي و «م» هم تنزيل ال سي مي كرد. در نهايت هم خسروي استفاده مي كرد.
بعد از اظهارات «الف.ش»، وكيل وي در جايگاه قرار گرفت و گفت: موكل من اظهارات صادقانه اي داشت. آنچه كه موجب اين اتهامات است فقط همكاري با خسروي است. لازم به ذكر است كه اتهام اخلال در نظام اقتصادي گفته شده با اصل قانون هيچ انتسابي ندارد و از طرفي گشايش ال سي ها ربطي به متهم نداشته و مسبب آن 4 طرف ديگر هستند. وي ادامه داد: موكل من مغز متفكر نبوده است. خسروي شخصيتش تندخو و بداخلاق است. كسي نيست كه بخواهد موكل من را مغز متفكر خود كند. همه كارمندان مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.
وكيل مدافع «الف.ش» گفت: بايد پرسيد شما به چه استنادي به موكلم مي گوييد معاون در جرم؟ مگر موكل من سهمي عايدش شده است؟ به موكل من هيچ عايده اي داده نشده است. اگر به همه رشوه مي دادند و پول بي حساب مي دادند به موكل من ماشين قسطي دادند. حتي اگر بخشيده بودند هم مي شد گفت كه مدير شركت دلش خواسته چيزي را به كارمندش بدهد.
وي افزود: بحث جدي اين است كه درباره پولشويي عوايدي نصيب ايشان نشده است و مكانيزم تشخيص پولشويي و براساس آيين نامه بانك مركزي اصلا طي نشده است. اين اتهام زدن اتهام زدني نيست كه منتسب به متهم و فعل ناشي از او باشد. قاضي سراج در واكنش به اظهارات وكيل مدافع متهم مبني بر اينكه موكل من فقط در يك خانه اجاره اي از طريق شركت زندگي كرده است گفت: همان خانه 200 متري در فرمانيه را مد نظرتان است؟
وكيل در پاسخ گفت: به نظر شما نبايد خانه 200متري را قبول مي كردند؟
قاضي سراج نيز در پاسخ گفت: من تشخيص نمي دهم، فقط چون شما گفتيد اجاره اي بوده، خواستم متراژش مشخص باشد.
بعد از پايان دفاعيات وكيل از موكل خود، قاضي سراج ختم پنجمين جلسه رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرد.

 



عينك (گفت و شنود)

گفت: بالاخره بعد از كلي كش و واكش 20 تن از ضد انقلابيون فراري با هزينه دولت سعودي در واشنگتن گرد هم آمدند.
گفتم: خب! كه چي؟!
گفت: دستور جلسه اين بود كه روش مشتركي براي مبارزه با جمهوري اسلامي پيدا كنند!
گفتم: در حالي كه آمريكا و اسرائيل و اتحاديه اروپا و ديكتاتورهاي عرب تاكنون نتوانسته اند هيچ غلطي بكنند، از چند تا خل و چل فراري چه كاري ساخته است؟!
گفت: اتفاقا يكي از گروه هاي اپوزيسيون هم به همين نكته اشاره كرده و جلسه مزبور را سر كاري دانسته و نوشته است؛ ما اگر توان داشتيم، فكري به حال گيجي و درماندگي خودمان مي كرديم.
گفتم: حيوونكي راست گفته!... يارو عينكش رو دور دستش مي چرخونه، وقتي به چشمش مي زنه، سرش گيج مي ره و مي خوره زمين، هوا ميره، نميدوني تا كجا ميره؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در شرايطي كه بيداري اسلامي منطقه را فرا گرفته و آمريكا نسبت به گذشته ضعيف تر شده تعريف و تمجيد مرعوبانه از قدرت آمريكا چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
5837---0912
¤ ايجاد شبهه در مردم و چراغ سبز به دولت هاي استكباري در ايام انتخابات چيز تازه اي نيست آنچه جاي تعجب است اين است كه با اين همه لطف و كرامت نظام به برخي كه در لايه هاي پيدا و پنهان فتنه 88 كارنامه بدي از خود برجاي گذاشتند به خيال خود قصد ارتباط با ابرقدرتي دارند كه هيمنه او درهم شكسته و به نفس نفس افتاده است. خداوند عاقبت همه را ختم به خير كند.
طالعي
¤ از نهادهاي ذيربط و متوليان امور فرهنگي كشور (مطبوعات، رسانه ها، دانشگاهها حوزه هاي علميه، بسيج و آموزش و پرورش ...» انتظار مي رود با چاپ و تاليف كتب، جزوه، بروشور، و... مردم را نسبت به حفظ تقيدات مذهبي و حجاب اسلامي آگاه كنند و با مروجين بدحجابي، فساد و تباهي و اباحه گري نيز پس از ارشاد، برخورد لازم را داشته باشند. واقعا با روند فعلي نمي توانيم پاسخگوي خون مقدس شهداي خود باشيم كه جانشان را براي حفظ اسلام فدا كردند. متاسفانه قبح منكر ريخته شده و منكرين هيچ ابائي از ارتباط حرام ندارند همچنين فرد فرد ما نبايد كنار بكشيم و انتظار داشته باشيم همه جا نظام و رهبري وارد عمل شوند
از تماس هاي متعدد خانواده هاي شهدا و ايثارگران
¤ اراذل و اوباش سياسي در گذشته در قالب روشنفكري توطئه آفريني كرده اند. چه بسا با رو شدن دستشان بخواهند در قالب چهره هاي مذهبي نقش آفريني داشته باشند همه بايد هوشيار باشيم.
9005---0913
¤ چه در كوچه هاي مدينه و شرق حجاز و چه در كوچه هاي منامه بحرين دست نيروهاي سفاك آل سعود به خون مردم مظلوم و بي گناه آلوده است بياييد به روح تمام شهداي بيداري اسلامي منطقه صلوات بفرستيم و براي نابودي رژيم هاي جنايتكار از جمله آل خليفه و آل سعود دعا كنيم.
8353---0912
¤ در شرايطي كه غزه فلسطين به يك زندان روباز تبديل شده جاي كارواني شامل كمك هاي انساندوستانه خالي است اميدواريم مسئولين محترم هلال احمر و وزارت خارجه كشورمان به فكر بيفتند.
1347---0912
¤ از دولت و مجلس درخواست مي شود متممي بر لايحه خدمات ايثارگران الحاق نمايند كه برخي از ايثارگراني كه به علت اشتغال در دفاع مقدس و شهادت عزيزان خود نتوانسته درسهاي كلاسيك خود را به پايان ببرند با آزمون ويژه اي و در حداقل زمان ممكن نسبت به دريافت پايان تحصيلات كلاسيك (ديپلم) اقدام نمايند تا براي اينكه به خاطر انجام وظيفه دفاع از انقلاب نتوانستند درس خود را به پايان ببرند در زمان بازنشستگي ضرر ديگري بر آنها وارد نشود.
يكي از ايثارگران
¤ جانبازان شاغل در وزارتخانه ها مي توانند زودتر از موعد بازنشسته شوند ولي متأسفانه وزارت آموزش و پرورش به بهانه نبود بودجه مانع بازنشستگي فرهنگيان مي شود. بنده 45% جانبازي دارم كه بيش از 6 سال مي توانم زودتر بازنشسته شوم، ولي با وجودي كه 29 سال و 5 ماه خدمت نموده ام هنوز هم به بهانه نبود بودجه اقدام نمي نمايند. تنها در استان مازندران بيش از 200فقره پرونده جانبازان آماده بازنشستگي است، ولي آموزش و پرورش مركز به علت نداشتن بودجه طفره مي رود و با اين وصف و به علت عدم استفاده از اين طرح ضرر هاي ديگري از نظر حقوق و مزايا متوجه جانبازان خواهد شد. لذا از دولت و مجلس انتظار مي رود كه نسبت به حل اين مشكل جانبازان و ايثارگران مساعدت نمايند.
دواتگر از آمل
¤ سال 90 به اتمام رسيد ولي كارت سوخت جانبازان به دست آنها نرسيد. حداقل در سال 91 زودتر اقدام نمايند تا دير نشده اين كارت به دست جانبازان برسد.
جانباز عبدالحسن ديناروند از شوش دانيال
¤ از دولت و مجلس شوراي اسلامي تقاضاي عاجزانه دارم كه در سال جاري فكري اساسي براي معضل بيكاري نمايند. بسياري از جوانان مثل من بيكارند و بيكاري بزرگ ترين بيماري جوانان است.
5404---0937
¤ براي حمايت از كارگران ايراني مسئولين فكري براي كارگران خارجي كه در بسياري از پروژه ها حضور فعالي دارند بنمايند در صورت تداوم اين روند نه تنها مشكل بيكاري حل نخواهد شد بلكه افزايش مي يابد.
6854---0912
¤ از واحد سد معبر شهرداري منطقه 12 و 14 درخواست مي شود پياده روهاي خيابان 17شهريور از ميدان خراسان تا ميدان شهدا را كه به پاركينگ بزرگ موتورسيكلت فروشان تبديل و رفت و آمد مردم را مختل نموده اند ساماند هي كند.
7250---0919
¤ بنده يك فرهنگي بازنشسته با 30 سال سابقه خدمت و داراي مدرك كارشناسي و حقوق هشتصد هزار توماني هستم اخيراً پيامكي دريافت كرده ام كه از من خواسته شده داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهم با داشتن 5 سر عائله و اين همه سابقه و با حقوق در حد متوسط به پايين آيا سزاوار است كه بنده يارانه دريافت نكنم كه حقوقم به اندازه يك كارگر جزء وزارت نفت هم نيست؟ از مسئولين امر انتظار برخورد منطقي با دريافت كنندگان يارانه مي رود بايد يارانه كساني قطع شود كه بالاي يك و نيم ميليون تومان حداقل حقوقشان است.
يك فرهنگي
¤ نه تنها كتاب نورالدين پسر ايران بلكه بقيه محصولات سوره مهر در بندر انزلي پيدا نمي شود. از مسئولين امر انتظار رفع مشكل مي رود.
6333---0911
¤ از وزارت بهداشت درخواست مي شود نسبت به تامين پزشك متخصص زنان و زايمان در قاين اقدام نمايند تا بيماران مجبور به طي مسافت هاي طولاني و سختي و مشكلات مراجعه به شهرستان هاي ديگر نشوند.
5255---0915
¤ چند شغله بودن اعضاء شوراها و دهياران باعث انباشته شدن و حل نشدن مشكلات مردم شده است. بايد در انتخابات آينده نداشتن شغل دوم براي اعضاي شوراها الزامي و حداقل مدرك تحصيلي آنان ديپلم باشد.
2148---0937
¤ گرد و غبار ايجاد شده در استان خوزستان باعث به وجود آمدن صف هاي طويل مبتلايان به چشم درد در جلو درمانگاه هاي شهرهاي دزفول و اهواز شده ولي مسئولين توضيح بدهند چه راه حل اساسي براي اين پديده و مشكل داشته اند و تا به حال چه اقداماتي انجام داده اند؟ آنچه چند سال پس از اين پديده ديده مي شود اين است كه هيچ چيز تغييري نكرده است.
2612---0936
¤ در حالي كه قرار است به حقوق كارگران 18درصد اضافه بشود پزشكان خصوصي تعرفه خودشان را 50 درصد افزايش داده اند با اين وصف ما كارگران باز در همان نقطه سابق قرار داريم.
2678---0919
¤ با تشكر و قدرداني از شبكه اول سيما در ساخت و پخش مستندي از زندگي آيت الله ابن الرضا تقاضا داريم با تداوم چنين برنامه هايي بيش از پيش جوانان را با شخصيت هاي ديني و مذهبي آشنا كنند.
0645---0938
¤ در شهرك شاطره در جاده اسلام شهر اعتياد بيداد مي كند. واقعاً جاي تأسف دارد كه در اين شهرك هيچ پارك و مركز فرهنگي وجود ندارد. با اين وضع جوانان شهرك به كجا رو بياورند و اوقات فراغت خودشان را چگونه بگذرانند؟ آيا مسئولين اين درد دل هاي مارا مي شنوند؟
زاهدي
 



هيئت دولت تصويب كرد مطالبات آزادگان فوري پرداخت شود

هيئت وزيران، خزانه داري كل كشور را مكلف كرد كه مطالبات آزادگان را با قيد فوريت و بدون نياز به مصوبه و ابلاغيه پرداخت كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران به استناد اصل يكصد و سي و هشتم اساسي، خزانه داري كل كشور را مكلف كرد از محل جزء(ج) بند(2) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 كل كشور بابت مطالبات آزادگان با قيد فوريت و بدون نياز به مصوبه، تصميم، ابلاغيه، موافقت نامه، تخصيص و يا عناوين مشابه توسط هر مرجع يا دستگاه يا مقام ديگري به بنياد شهيد و امور ايثارگران پرداخت كند تا در موارد قانوني هزينه شود.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

 



رئيس جمهور فردا مهمان هرمزگاني هاست

استاندار هرمزگان از سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به اين استان در روز سه شنبه 22 فروردين ماه خبر داد.
ابراهيم عزيزي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در ادامه دور چهارم سفرهاي استاني خود روز سه شنبه ميهمان مردم غيور و ولايتمدار هرمزگان خواهند بود و از نزديك با مردم شريف اين استان ديدار مي كنند.
وي افزود: بررسي پروژه هاي سه دور سفرهاي گذشته، ديدار عمومي با مردم، سفر به شهرستان هاي مختلف استان، ديدار با نخبگان، علما و روحانيون و ديدار با خانواده معظم شهدا از مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده سفر رئيس جمهوري به استان هرمزگان است.
عزيزي تصريح كرد: در اين دور از سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت، مصوبات سفرهاي پيشين مورد بررسي قرار مي گيرد و مصوباتي كه تاكنون اجرا نشده و يا گرهي در اجرا و يا پيشرفت كاري دارند مشكلات آنها برطرف و وارد عمليات اجرايي خواهند شد.
نماينده عالي دولت در هرمزگان خاطرنشان كرد: بدون شك با اتخاذ تصميمات و برنامه هاي راهبردي هيئت دولت در اين سفر، به فرايند توسعه همه جانبه استان در حوزه ها و بخش هاي مختلف كمك خواهد شد.

 



طوفان دوباره در نعلبكي اپوزيسيون (خبر ويژه)

نشست محفلي 20 تن از عناصر متواري در واشنگتن براي هماهنگي محافل اپوزيسيون با مجادلات تازه اي همراه بود.
در اين نشست كه در جرج تاون واشنگتن برگزار شد افرادي از گروه هاي سلطنت طلب، تجزيه طلب، تروريست (كومله)، ماركسيست و اصلاح طلب حضور داشتند، از جمله: شهريار آهي، خالد عزيزي، فاطمه حقيقت جو و همسرش (محمد تهوري)، حسن شريعتمداري، كاظم علمداري، محسن سازگارا، اسماعيل نوري علاء، احمد باطبي، مهران براتي، علي ميرسپاسي، علي افشاري، اميرحسين گنج بخش، آرش غفوري، شهره عاصمي، آرام حسامي ...
اين نشست در ادامه نشست مخفيانه استكهلم سوئد كه با افتضاحات بيشماري همراه بود، اما متأثر از شكست پروژه تحريم انتخابات مجلس در ايران و آشكارتر شدن بن بست فتنه سبز برگزار شد. به همين دليل هم تاييد بر اعلام تداوم حركت هاي براندازانه علني نظير جنبش سبز يا بازگشت به شعار اصلاح طلبي و مرزبندي با جنبش سبز باعث مجادلاتي ميان حضار شده است.
گزارش بالاترين دراين زمينه حاكي است تأكيد نماينده كومله (خالد عزيزي) بر فدراليسم و حقوق مليت ها در ايران با اعتراض برخي حاضران مواجه شد. همچنين اظهارات آرش غفوري نيز كه معتقد بود براي ادامه حركت بايد به اصل جمهوري اسلامي و قانون اساسي احترام گذاشت، باعث اعتراضاتي شد.
وي گفته است: هدف جنبش سبز ايجاد موازنه ميان جمهوري اسلامي و نيروهاي منتقد، و نهايتاً بازگشت اصلاح طلبان به حاكميت بوده است.
او همكاري سبزها و اصلاح طلبان با گروه هاي برانداز را منتفي و زيانبار اعلام كرد كه همين سخن نيز مورد اعتراض برخي حضار از جمله شهريار آهي و نوري علاء قرار گرفت.
وي همچنين گفته است اصلاح طلبان مخالف ايده هايي نظير رفراندوم براي تغيير نظام هستند.
گزارش بالاترين حاكي است تأكيد برخي برگزاركنندگان نشست براي حذف كلمه براندازي از طرح هاي علني قابل ارائه به جلسه، مجادلاتي را ميان حضار برانگيخته است.
يادآور مي شود برخي رسانه هاي ضد انقلاب درباره نشست مخفيانه و پشت درهاي بسته «استكهلم» تصريح كرده بودند كه موساد اسرائيل مشغول مزدورگيري است.
مشاركت چشمگير ملت ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و شكست سنگين خط تحريم، بسياري از معادلات اپوزيسيون را به هم ريخت و باعث شد تا طيفي از اصلاح طلبان - حتي كساني نظير عبدي- بر شماتت اپوزيسيون خارج نشين و تندروهاي آنها بپردازند.



 



وقتي همه ورشكسته ايم بايد ائتلاف كنيم (خبر ويژه)

عضو متواري گروهك ملي-مذهبي گفت «شكستن مرز بين خودي و غيرخودي كه با جنبش سبز شروع شده بود ادامه پيدا نكرد». تقي رحماني مي گويد در راستاي شكستن همين مرزبندي ها، عزت سحابي حاضر شد به هاشمي رفسنجاني رأي بدهد اما اصلاح طلبان مجدداً به فاصله گذاري روي آورده اند.
تقي رحماني كه در پاريس اقامت دارد، درباره اين پرسش كه «آيا بعد از سال 88، ملي مذهبي ها براي اصلاح طلبان خودي محسوب مي شوند» به جرس گفت: متاسفانه اين خودي و غيرخودي هنوز برداشته نشده است و اين قسمت دردناك ماست. و يك مقدار هم براي من قابل فهم بود. به عبارت ديگر هزينه فايده كردن سياسيون در قدرت مانع مي شد كه بحث خودي و غيرخودي كمر نگ تر شود. بحث خودي و غيرخودي يك مثنوي هفتاد من مي خواهد. ولي در شكستن اين مرزها كه ملي مذهبي ها داشتند همچنان بايد باشد. اين ويژگي بايد همواره تبليغ شود. حاكميت برخي نگاه هاي منفي را حتي در خط قرمز اصلاح طلبان در برخورد با ملي مذهبي ها، جبهه ملي و نهضت آزادي و نهادهاي ديگر معين مي كند.
وي افزود: من از يكي از بزرگان اصلاح طلب كه پارسال با او در زندان بودم شنيدم كه مي گفت وقتي شما در قدرت هستيد بالطبع حاضر نمي شويد با يك گروه ضعيف، قدرت خودتان را تقسيم كنيد و برايش هزينه بدهيد ولي يكي ديگر از بزرگان آنها مي گفت ما بايد قدمي به جلو برداريم. يعني به عبارتي، بايد جريان هايي پيشقدم شوند و اين مرزها را بشكنند. من در دوره اصلاحات، اين رفتار را بسيار از مهندس سحابي ديدم. حتي وقتي كه حاضر شد به هاشمي رفسجاني رأي بدهد؛ هاشمي رفسنجاني كه در دوره خود، سحابي را به خاطر نقد سياست هاي تعديل بازداشت كرده بود.
رحماني همچنين درباره اوضاع و چشم انداز اپوزيسيون در سال جديد گفته است: به نظر من نيروهاي سياسي را بايد تدارك گفتماني كرد. صرف اعلام نظرهاي هيجاني با فراخوان هايي كه جواب درستي به آنها داده نمي شود، روحيه ها را حتي ضعيف هم مي كند. ما بايد الان چشم انداز خودمان را كمي ميان مدت كنيم تا كوتاه مدت. يك موقع شما در فضاي آذر 88 نفس مي كشيدي ولي الان در فضاي سال 91 قرار داري. ما بايد برنامه داشته باشيم براي زماني كه دوباره شرايط ملتهب مي شود يا استفاده از بسترهايي كه بتواند جامعه را ملتهب كند(!)

 



زود باش چك بنويس وگرنه دوباره هولوكاست مي شود! (خبر ويژه)

«ام جي روزنبرگ» مدير صداي سياست خارجي «مديا مترز» واشنگتن به دليل فشار لابي صهيونيست بر موسسه متبوعش از اين موسسه استعفا داد.
به گزارش فاكس نيوز، روزنبرگ مدير صداي سياست خارجي موسسه Media Matters از استعفاي خود خبر داد و نوشت: دليل اين كار اين است كه شديدا ناراحت مي شوم وقتي كه مي بينم موسسه اي كه من به آن تعلق دارم به خاطر مقالات انتقادي من از اسرائيل با مشكلات عديده اي مواجه شود. وي افزود: شكي ندارم تا زماني كه من در مديا مترز باشم هر كسي كه با تمامي يا هرگونه انتقاد از سياست دولت اسرائيل مخالف باشد انگشت اتهام خود را به سوي اين مركز نشانه خواهد رفت و به فشار عليه مديامترز ادامه خواهد داد.
وي همچنين درباره لابي صهيونيستي ايپك گفته است: «ايپك سازماني است كه توسط كادرهاي پيرتر رهبري مي شود، در صورتي كه بچه ها و نوه هاي آنها از آن افكار فاصله گرفته اند. ما هرچه بيشتر از جنگ دوم جهاني دور مي شويم، نسل جوان مشكل تر با توسل به وحشت، به حمايت از اسرائيل كشانده مي شود. تاكتيك هاي ايجاد وحشت و اظهار اينكه، «زودباش چك بنويس و الا دوباره هولوكاست مي شود»، ديگر بر يهوديان زير شصت سال موثر واقع نمي شود. نسلي كه در سال هاي دهه شصت عليه جنگ ويتنام تظاهرات كرده است، ديگر با شعارهايي نظير، «دارد هيتلر مي آيد» تحميق نمي شود.
روزنبرگ اضافه مي كند: «محبوبيت اسرائيل در ميان يهوديان آمريكايي، درست از سال 1977 و با نخست وزيري مناخم بگين رو به تنزل نهاده است».

 



ديديد كه بقيه برده ها هم مثل من هستند! (خبر ويژه)

سردبير بركنار شده راديو زمانه با دلخوري گفت هلندي ها در زمان من مي گفتند پول ماليات دهندگان هلندي هدر مي رود ولي الان كه راديو زمانه افت كرده، كسي چيزي نمي گويد.
در حالي كه راديو زمانه به حالت نيمه تعطيل درآمده، مهدي جامي در مصاحبه با يكي از رسانه هاي اپوزيسيون گفت: در ماجراي راديو زمانه روزنامه فولكس كرانت به تشويق يك سري بچه هاي ايراني تبليغات وسيع عليه من كرد و زمانه را راديو جمهوري اسلامي معرفي كرد، ادعا كرد كه داريد پول ماليات دهندگان هلندي را هدر مي دهيد و من را هم طوري جلوه داد كه لابد عامل ايران هستم. ولي از وقتي من از زمانه رفتم ديگر نه آن روزنامه يادش مانده كه از پول ماليات دهندگان صحبت كند، نه راديو زمانه مزاحمي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه راديو زمانه ديگر رسانه فعالي نيست، گفت: برخي اظهارنظرها نهايتا فضايي را درست كرد كه اسپانسرهاي «زمانه» فكر كنند كه اين رسانه موجب سر و صدا در هلند و ايران مي شود. در واقع آنها دوست نداشتند حرف تازه بشنوند و مي خواستند اين كركره را پايين بكشند.
اين اظهارات در حالي است كه مديران هلندي راديوزمانه به هنگام اخراج مهدي جامي و اعتراض وي، به جامي و همكارانش تفهيم كرده بودند «شما برده هاي ما هستيد و ما هر زمان كه بخواهيم مي توانيم عذر شما را بخواهيم و از كار اخراج كنيم». در اثبات همين بردگي هم بود كه مهدي جامي طي چند سال گذشته هرگز جرئت پيدا نكرد واقعيت هاي اين اخراج و به ويژه مفهوم برچسب «بردگي» را تبيين كند.

 



آتلانتيك: آمريكا با حمايت از تروريست ها خسارت بزرگي مي پردازد (خبر ويژه)

يك نشريه آمريكايي حمايت سياستمداران واشنگتن از سازمان تروريستي منافقين را باعث نفرت بيشتر مردم ايران از كاخ سفيد توصيف كرد.
«آتلانتيك» با اشتباه خواندن دفاع از اين سازمان تروريستي نوشت: آمريكا در دهه 1980 از ديكتاتور عراق، صدام حسين، دفاع مي كرد چون او بزرگترين دشمن ايران بود. صدام اكنون نابود شده است زيرا آمريكا كشور او را در سال 2003 اشغال كرد؛ جنگي كه به بهانه حمايت او از القاعده صورت گرفت در حالي كه صدام از القاعده حمايت نمي كرد. ولي صدام از گروه تروريست ديگري، يعني مجاهدين خلق حمايت مي كرد. در حال حاضر برخي مقامات آمريكايي خواهان حمايت از همين سازمان هستند زيرا آنها دشمن ايران هستند. بر اساس گزارش جديدي در نيويوركر، دولت بوش به مجاهدين خلق اسلحه و پول مي داده و امكانات آموزشي در نوادا در سال .2005
اين نشريه مي افزايد: امروزه جهان پيچيده تر از آن است كه فرض «دشمن دشمن من، دوست من است» درست از كار درآيد. ناديده گرفتن اين فرض و ناديده گرفتن منافع درازمدت با «حل و فصل» مسائل كوتاه مدت عملا به مشكلات بزرگتري در درازمدت مي انجامد. نمونه هاي آن عبارتند از حمايت از ديكتاتورهاي عربي براي سركوب احزاب اسلامگرا كه اكنون به قدرت رسيده اند و حمايت از دست راستي هاي آمريكاي لاتين كه به ديكتاتورهاي جنايتكار بدل شدند و همچنين حمايت از ستيزه جويان ضد شوروي كه بعدا عليه ما موضع گرفتند.
آتلانتيك نوشت: بگذاريد حتي فرض كنيم كه مجاهدين خلق، افكار ماركسيستي را كنار گذاشته اند. با اين وجود حمايت از اين گروه بيشتر از آنكه منفعت داشته باشد زيان دارد. اين سياست، حتي در مواردي كه كارساز است، باعث مي شود تروريست هاي مورد حمايت آمريكا احساسات ضدآمريكايي را تشويق كنند و مناقشات طولاني مدت و غيرقابل كنترلي را ايجاد نمايند.
آتلانتيك با تاكيد بر اينكه «اغلب ايراني ها باور ندارند كه مشي تروريستي سازمان عوض شده»، تاكيد مي كند: حمايت از چنين گروه هايي بيش از آن كه به سود ما باشد به منافع ما آسيب مي زند و حتي نيروهايي كه در ايران پيگير مذاكره با آمريكا باشند، بدين واسطه با چالش و تهديد در ايران مواجه خواهند شد. آمريكا چگونه مي تواند پاسخ كساني را بدهد كه مي پرسند حمايت از يك سازمان تروريستي چه نسبتي با حمايت از حقوق بشر و ملت ايران دارد؟
اين نشريه در پايان نوشت: انتشار اخباري نظير حمايت دولت آمريكا از سازمان هاي تروريستي ضد ايراني مي تواند باعث احساسات ضد آمريكايي بيشتر و نزديكي مضاعف مردم ايران به حاكميت شود و رفع مشكلات مهم آمريكا با ايران را دشوارتر سازد.

 



آمريكا براي مردم ايران مثل ضحاك منفور است (خبر ويژه)

يك نشريه فرانسوي تاكيد كرد: آمريكا به گونه اي رفتار كرده كه مردم ايران آن را به عنوان ضحاك زمانه منفور مي شمارند.
كوريه اينترناسيونال در تحليلي نوشت: مردم ايران به اعتبار پشتوانه تاريخي، با هر نوع مداخله خارجي مخالفند. تاريخ كهن ايران به ويژه دهه هاي اخير، نشان دهنده دشمني هاي آشكار با مردم ايران است. 60 سال پيش مردم ايران در نهضت ملي كردن نفت از دولت مصدق حمايت كردند كه با كودتاي انگليس و آمريكا سرنگون شد. كمتر از 30 سال بعد، شاه ايران توسط انقلابيون متهم به نوكري غرب و سرنگون شد. امروز شعارهاي مردم ايران رنگ و بوي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي دارد.
اين نشريه تصريح كرد: چاره بهبود وجهه غرب در ايران حمايت از گروه هاي تروريستي نيست. اين كار باعث اتحاد بيشتر مردم ايران مي شود. يك جوان ايراني در يكي از كافه ترياهاي تهران به خبرنگار ما گفت «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند». آمريكا نبايد چهره ضحاك مدرن از خود بسازد. همچنين بايد توجه كرد كه زمان به زيان غرب پيش مي رود.

 



بيگاري مشترك منافقين و سلفي ها براي استخبارات سعودي (خبر ويژه)

سازمان تروريستي منافقين ارتباط گسترده اي با استخبارات رژيم عربستان و تروريست هاي سلفي وابسته به اين رژيم برقرار كرده اند.
پايگاه اينترنتي ايران اينترلينك كه توسط شماري از جداشدگان گروهك منافقين اداره مي شود، ضمن درج خبر فوق نوشت: سلفي ها با وجود تعداد كم به واسطه كمك مالي عربستان، در فرانسه فعاليت مي كنند همچنان كه سازمان مجاهدين با وجود 3 بار اخراج از فرانسه، هم اكنون در اين كشور مشغول فعاليت است. تروريست هاي سلفي به همراه القاعده دست به ترورهاي فجيع در كشورهاي مختلف مي زنند. از شريكان تروريست هاي سلفي كه در پاكستان، تركيه، عراق، ايران، سوريه، اردن و اروپا فعاليت مي كنند، مي توان از سازمان مجاهدين خلق، پژاك و جندالله نام برد. گروه هايي كه در ليست تروريستي آمريكا بوده و همكاري يا حمايت از آنان جرم محسوب مي گردد. اما اين گروه ها از فضاي اروپا به خصوص آلمان، انگلستان و فرانسه براي فعاليت استفاده مي كنند.
اين گزارش مي افزايد: «سازمان» كه از حمايت مالي و تداركاتي عربستان سعودي برخوردار است، به كارنامه انفجارها، ترورها و حمله از عراق به شهرهاي ايران افتخار مي نمايد. آنها در 25 سال گذشته 3 بار از فرانسه اخراج شده اند. اما هر بار به دلايل نامعلومي به فرانسه بازگشته و فعاليت هاي سازمان يافته خود را از سر گرفته اند. آنها با ارائه رشوه هاي كلان به برخي شخصيت هاي فرانسوي و آمريكايي درصدد فريب افكار عمومي هستند.
خاطرنشان مي شود استخبارات رژيم سعودي غير از همكاري با تروريست هاي سلفي و سازمان منافقين، ارتباطاتي نيز با برخي عناصر سلطنت طلب و شبه اصلاح طلب نظير نوري زاده و مهاجراني برقرار كرده و ولخرجي هاي گسترده اي در اين زمينه انجام مي دهد. اخيراً اكبر گنجي تصريح كرد كه با مزدوري رژيم سعودي نمي توان ادعاي مبارزه براي دموكراسي داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14