(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 فروردین 1391- شماره 20178

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام :
مجمع تشخيص مظهر خرد جمعي نظام است
توليد سوخت نيروگاه بوشهر در ايران آغاز شد
رئيس جمهور درگذشت مادر شهيد تندگويان را تسليت گفت
نماينده ولي فقيه در سپاه: دستاوردهاي بزرگ هسته اي در پرتو تبعيت از رهبري محقق شد
موساد افشاگري «سيمور هرش» را تأييد كرد
ديدار رييس جمهور با دست اندركاران صنعت هسته اي
ديدار رئيس جديد دانشگاه آزاد با رئيس جمهور
اذعان اتاق فكر هريتيج به بي نتيجه بودن تحريم ها
سفير ايران در لبنان: سوري ها خواهان اصلاحات به رهبري بشار اسد هستند
پيشنهاد افزايش 25 درصدي تعرفه هاي پزشكي دولتي
روسيا اليوم: مسكو طرح سامانه موشكي كشورهاي عربي را تهديدي عليه خود مي داند
آغاز توزيع كارت كنكور دكتري سال 91
تشييع پيكر امام جمعه اهل تسنن در اردبيل
روستاهاي بالاي 10 خانوار برق دار مي شوند
جزئيات بسته حمايتي گمرك از واحدهاي توليدي
تكثير پاييزه و رهاسازي بچه ماهيان خاوياري
خزانه گيري 60 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران
آيت الله نوري همداني: مدعيان دموكراسي با باتوم پاسخ معترضان را مي دهند
مخترع شيرازي موفق به توليد سوپر سوخت شد
يك مرجع تقليد از افزايش قيمت كاغذ انتقاد كرد
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام :
مجمع تشخيص مظهر خرد جمعي نظام است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر يكشنبه در ديدار رئيس و اعضاي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجمع را مظهر خرد جمعي در نظام اسلامي دانستند و تأكيد كردند: بخشي از اساسي ترين مسايل كشور در مجمع حل و فصل مي شود كه اين موضوع نشانگر جايگاه بسيار مهم مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين اين جايگاه بسيار مهم، به وظايف مجمع در قانون اساسي اشاره كردند و افزودند: مشورت دادن به رهبري براي سياستهاي كلي نظام و تنظيم اين سياستها كه در واقع هندسه اساسي نظام و قواي سه گانه است، يكي از كارهاي داراي اهميت بالاي مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
حضرت آيت الله خامنه اي، به موضوع حل معضلات كشور به عنوان يكي ديگر از وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره و تأكيد كردند: وظيفه ديگر مجمع، تشخيص مصلحت در مواردي است كه بن بست بوجود مي آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص چارچوبهاي تشخيص مصلحت افزودند: مصلحتي كه مجمع، تشخيص مي دهد بايد اكثريت قاطع اعضاء، به مصلحت بودن آن معتقد باشند.
ايشان اهم بودن مصلحت را يكي ديگر از چارچوبهاي تشخيص مصلحت برشمردند و خاطرنشان كردند: بايد دوره و زمان همه احكامي كه به عنوان مصلحت صادر مي شود، مشخص باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به حركت رو به جلوي كشور و نظام خاطرنشان كردند: مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد با نگاه مثبت به مسائل كشور، به اين روند حركت رو به جلوي نظام، كمك كند.
ايشان در پايان ضمن قدرداني از زحمات آقاي هاشمي رفسنجاني و اعضاي دوره قبلي مجمع، افزودند: اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد در دوره جديد، ضمن حضور جدي، با پشتوانه كارشناسي و بررسي دقيق موضوعات ، با طراوت و نشاط به وظايف خود عمل كند.
در ابتداي اين ديدار آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ضمن تشكر از رهبر انقلاب اسلامي، به نامگذاري امسال به عنوان سال «حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني» اشاره كرد و افزود: اين نامگذاري يكي از ضرورت هاي اساسي كشور است كه اجراي عملي آن تأثير زيادي در حركت و پيشرفت كشور خواهد داشت.

 



رييس سازمان انرژي اتمي در روز 20 فروردين اعلام كرد
توليد سوخت نيروگاه بوشهر در ايران آغاز شد

رئيس سازمان انرژي اتمي از ساخت اولين مجتمع سوخت با غناي 5/3 درصد در مقياس كوچك تر از سوخت واقعي يك نيروگاه خبر داد و گفت: اين مجتمع را ساخته و تست كرده ايم. اين مجتمع طراحي هوشمندانه اي دارد از اين نظر كه قرص هاي سوخت با غناي 5/3درصد را در غلاف قرار مي دهيم.
فريدون عباسي كه با ايسنا گفت وگو كرده ادامه داد: اين اولين بار است كه سوخت ميله اي با غناي 5/3درصد در كشور ساخته مي شود. تعدادي از اين ميله ها را طوري در يك مجموعه قرار داده ايم كه ابعاد آن مجموعه مشابه ابعاد مجتمع هاي صفحه اي سوخت راكتور تهران باشد. سوخت راكتور تهران سوخت استخري با غناي 20 درصد است و ما نظير ابعاد سوخت راكتور تهران سوختي درست كرديم با غناي 5/ 3درصد و اين اقدام مخصوص ايران است.
سوخت 5/3 درصد مورد نياز نيروگاه بوشهر است كه تا كنون ايران آن را از رويه دريافت مي كرده است.
عباسي درباره هدف ايران از ساخت چنين سوختي در كشور گفت: ما ابتدا مي خواستيم سوخت ميله اي بسازيم و تست هاي غيرمخرب را بر روي آن انجام دهيم. اين مساله بيشتر براي تست سوخت و آزمايشي براي ساخت سوخت نيروگاه هاي بزرگ است. اين تجربه مقدمه اي براي ساخت سوخت راكتور تحقيقاتي اراك است.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: طي شش ماه گذشته كار ساخت اين مجتمع سوخت انجام شده است.
وي همچنين از توليد سوخت مجازي راكتور اراك خبر داد و گفت: در حال حاضر خط توليد سوخت مجازي راكتور تحقيقاتي 40 مگاواتي اراك راه افتاده است. به جاي قرص اورانيوم طبيعي، از قرص سوخت در ميله هاي سوختي استفاده مي كنيم.
عباسي درباره ساخت صفحات سوخت جديد براي راكتور تهران، گفت: صفحات سوخت جديد آماده شده است، در عين حال ما سعي داريم به مرور زمان كه جلو مي رويم سوخت هاي جديد را به لحاظ مقدار اورانيوم و بحث هاي مكانيكي و متالوژيكي بهينه سازيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه برخي تحليل ها بر اين اساس است كه در مذاكرات آينده ايران و 1+5، آن ها درخواست تعليق توليد اورانيوم با غناي 20 درصد و نيز تعليق كار در سايت فردو را درخواست خواهند كرد، تصريح كرد: ما هيچ توجيهي براي چنين درخواستي از سوي كشورهاي 1+5 نمي بينيم.
او ادامه داد: ما سوخت تا غناي 20 درصد را بيش تر از نيازمان توليد نمي كنيم چرا كه به صرف ما نيست كه آن را توليد و نگهداري كنيم. ما به اندازه اي توليد مي كنيم كه پاسخگوي راكتور تهران و نيز سوخت راكتور بعدي كه مي خواهيم در آينده آن را بسازيم و به آژانس اعلام خواهيم كرد، باشد.
ايران يك 10 مگاواتي مي سازد
عباسي در رابطه با راكتور بعدي ايران خاطرنشان كرد: ما قصد داريم يك راكتور استخري ديگر با قدرت 10 مگاوات را طراحي و بسازيم و به زودي اطلاعات آن را به آژانس اعلام خواهيم كرد.
وقتي به مقدار كافي سوخت
20 درصد توليد شد آن را متوقف مي كنيم
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: ما پيش بيني كرديم وقتي به مقدار كافي سوخت تا غناي 20 درصد توليد شد آن را متوقف كنيم و پس از آن تجهيزات مربوط به توليد سوخت تا غناي 20 درصد را تبديل به توليد سوخت با غناي 5/3درصد مي كنيم، طراحي سيستم هاي جديد ما اين قابليت را در خود دارند.
او در عين حال تاكيد كرد: خواست كشورهاي 1+5 در رابطه با تعليق فعاليت هاي سايت فردو غيرمنطقي است. سايت فردو هيچ فرقي با سايت نطنز ندارد، هر دو براي انجام غني سازي اورانيوم طراحي شده اند و هر دو در زير زمين قرار دارند. تا به حال سوخت تا غناي 20 درصد در نطنز توليد مي شد اما با توجه به اين كه آزمايشگاه طراحي شده براي توليد سوخت تا غناي 20 درصد را براي كار ديگري نياز داشتيم، انجام اين كار را به سايت فردو منتقل كرديم. از نظر من به لحاظ مكاني اين دو سايت هيچ تفاوتي با هم ندارند.
همين كه حاضر شديم
با آژانس گفت وگو كنيم
بزرگ ترين امتياز براي آن هاست
وي در ادامه اين گفت وگو در رابطه با مذاكرات ايران و آژانس كه سال گذشته در دو دور انجام شد، گفت: آن ها پيش فرض هايي را براي خود گذاشته اند و هر چه كه مي خواهند بر اساس آن پيش فرض ها مي پرسند و انتظار دارند پاسخ آن ها را هم بگيرند. ايران هم برنامه خود را دارد و دليلي ندارد كسي براي ما تعيين و تكليف كند و يا گروهي بگويد بايد به تعداد مشخصي از سوالات پاسخ دهيد. ما بايد اول ببينيم مبناي كار آن ها چيست، همين كه حاضر شديم با آن ها گفت وگو كنيم بزرگ ترين امتيازي است كه به آژانس داديم تا آژانس بتواند اين توانايي را در عرصه بين الملل از خود نشان دهد كه حل كننده مشكلات است.
عباسي ادامه داد: انتظار ما اين بود وقتي آژانس وارد كار مي شود با ادله قابل قبول وارد شود. هر جا ما از آن ها مدرك خواستيم آن ها گفتند نمي توانيم اصل آن را نشان دهيم اما با نشان دادن تعدادي فايل هاي پاورپوينت، استدلال هاي آن ها نمي تواند مورد پذيرش ما قرار گيرد، اين فايل ها مي تواند توسط هر كسي و هر جايي ساخته و پرداخته شود. اين ها مداركي نيستند كه با توجه به آن ها كشوري پاي ميز مذاكره و پاسخ گويي قرار گيرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اين كه بنده از مدارك ارائه شده از سوي آژانس قانع نشدم، تصريح كرد: وقتي من به عنوان يك متخصص امر از اين مطالب قانع نمي شوم چگونه مي توانم مقامات كشورم را توجيه كنم كه اجازه بازديد و دسترسي به بازرسان آژانس داده شود.
او به طور خاص در رابطه با درخواست آژانس براي بازديد از سايت نظامي پارچين، تصريح كرد: ما دليل مشخصي در اين رابطه دريافت نكرديم كه بايد اين سايت را به معرض بازديد و بازرسي بازرسان قرار دهيم، آن جا نه سايت هسته اي است و نه سابقه فعاليت هايي از اين دست دارد. مناطقي كه آن ها براي بازديد عنوان مي كنند فاقد مختصات مشخص است. آن ها شبهات و يا اطلاعاتي از سرويس هاي امنيتي دارند كه از نظر ما آژانس با استناد به چنين استناداتي گمراه شده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين كه از سوي ايران اعلام شد چنان چه چارچوب مشخصي ميان ايران و آژانس توافق شود، ايران حاضر است يك بار ديگر سايت پارچين را در معرض بازرسي و بازديد بازرسان آژانس قرار دهد، گفت: ابتدا بايد يك چارچوب و محدوده مشخصي براي بحث ها مشخص شود كه مثلا مابه ازاي هر مساله اي كه مطرح مي شود، چيست. فرض كنيم ما وارد مذاكره شديم و ثابت كرديم كه استنادات آن ها و مدارك شان غلط است. بايد مشخص شود كه بعد از آن، آژانس چه خواهد كرد، بايد اين مساله به صورت مكتوب مشخص شود. ما بايد فرآيند را از ابتدا تا پايان مشخص كنيم كه از كجا مي خواهيم شروع كنيم و به كجا مي خواهيم برسيم.
وي گفت: اگر ما مساله اي را مشخص كرديم و پاسخ داديم، آن ها بايد پرونده آن مساله را ببندند، اما آن ها مي گويند خير، ما اين را باز مي گذاريم شايد در آينده مدارك جديدي به دستمان برسد! مطمئنا ما اين گونه نمي توانيم مذاكره كنيم.
راه اندازي راكتور اراك
در سال 92
عباسي درباره زمان آماده شدن و نصب محفظه رآكتور 40 مگاواتي اراك اظهار كرد: محفظه راكتور در شش ماه اول سال جاري تمام مي شود و از كارخانه براي نصب به اراك منتقل مي شود. ساخت محفظه راكتور توان توليدي شركت هاي خصوصي مرتبط با ساخت محفظه اين راكتور را بالا برده است؛ به طوري كه الان اين شركت ها درباره راكتورهايي با توان متوسط (مثل راكتور 360 مگاواتي دارخوين و يا راكتورهايي با توان 440 مگاوات) با ما وارد مذاكره شده اند.
وي درباره زمان راه اندازي راكتور اراك افزود: در پايان سال 91 راكتور اراك با سوخت مجازي راه اندازي مي شود و اميدواريم تا پايان سال 92 به راه اندازي مقدماتي با سوخت اصلي برسيم.
آخرين خبرها از بوشهر
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره نيروگاه بوشهر خاطرنشان كرد: اين نيروگاه در حال حاضر با 75 درصد قدرتش در حال كار است و چند بار مطابق استانداردها آزمايش هاي مورد نظر را انجام داده ايم و روند مثبتي را در آن شاهد هستيم . اشكالي در آن ديده نشده است و اميدواريم تا پايان فروردين سال جاري آزمايش هاي 75 درصد قدرتش انجام شود.
عباسي گفت: از اواخر فروردين به سمت اينكه نيروگاه را به قدرت هزار مگاوات برسانيم، مي رويم. اين روند آزمايش هاي خاص خود را دارد و تا زماني كه آزمايش هاي آن به سلامت انجام نشده است نمي توانيم بگوييم به هزار مگاوات دست پيدا كرده ايم. در عين حال از اينكه در تابستان امسال بتوانيم كمك حال منطقه در برق رساني باشيم، خوشحاليم.
وي درباره زمان تحويل موقت نيروگاه بوشهر به بهره بردار ايراني نيز افزود: طبق زمان بندي روس ها، مهر و آبان ماه سال جاري تحويل موقت صورت مي گيرد و تعداد پرسنل روسي كم مي شوند اما ممكن است اين روند به طول انجامد. در حال حاضر 1500 تا 1700 پرسنل روسي در نيروگاه بوشهر مشغول به كار هستند كه اين تعداد تا بهره برداري نهايي بسيار كاهش مي يابد.
مواد كافي براي غني سازي
وجود دارد
وي درباره روند استخراج سنگ اورانيوم از معدن ساغند نيز خاطر نشان كرد: ما در سال هاي گذشته علاقمندي ها و اولويت هايمان در بخش هاي ديگر چرخه هسته اي بود. اينكه منابعمان را در كدام بخش مصرف كنيم، بنا به تصميم و مديريت كشور است. ما در سال هاي گذشته و الان به اندازه كافي مواد لازم براي غني سازي در اختيار داريم و توانستيم در سال هاي گذشته فناوري هسته اي مان را به اثبات برسانيم اما از سال گذشته به بحث اكتشاف بيشتر توجه كرديم.
سانتريفيوژها
بدون مشكل مي چرخند
وي همچنين درباره افزايش تعداد سانتريفيوژها در سايت نطنز با توجه به مشكلاتي كه پيش از اين بوده است، گفت: ما توانستيم بر مشكلاتمان غلبه كنيم. ما خوشبختانه با دشمنان خوب و قوي سر كار داريم. وقتي با يك حريف قوي دست و پنجه نرم كنيم چيزهاي زيادي به ما ياد مي دهد. دشمن ما تمام تلاش خود را به كار برده است كه به ما ضربه بزند اما موفق نشده و متخصصان ما توانسته اند با حملات مختلف آنها مقابله كنند و تجهيزاتمان را توانسته ايم سر پا نگه داريم؛ البته در اين دوره كار ما متوقف نشد. ما تعداد سانتريفيوژهايي را كه در اختيار داشتيم حفظ كرده ايم و بخش هاي تحقيقات را توسعه داده ايم.
رئيس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد: ما توانستيم سانتريفيوژهاي نسل جديد را به نتيجه برسانيم و يك زنجيره در چارچوب پايلوت را بازدهي كرديم كه توان جداسازي اش به 5/3 برسد و در مواردي حتي آن را به 7 هم رسانده ايم. اين نسل هاي سانتريفيوژ، روتورهاي كامپوزيتي هستند. الان نسل هاي پيشرفته تري از سانتريفيوژها در دست اقدام هستند.
وي گفت؛كارخانه توليد سانتريفيوژ ما در سال آينده و سال هاي ديگر فعاليت خواهد كرد و افزايش ظرفيت هم خواهيم داشت اما حساب شده
حمايت دانشگاهيان
از برنامه هسته اي ايران
در همين حال روز گذشته اعلام شد كه دانشگاهيان ايران كمپيني در حمايت از حقوق هسته اي ايران راه اندازي كرده اند.
همچنين 47 تشكل دانشجويي به آمانو نامه نوشتند و از وي خواستند تا ابتدا گزارش هاي خود را راستي آزمايي كند.
علاوه بر اين روز گذشته خانواده معظم شهدا بر مزار شهداي هسته اي كشور حاضر شدند.

 



رئيس جمهور درگذشت مادر شهيد تندگويان را تسليت گفت

رئيس جمهور در پيامي درگذشت مادر شهيد محمد جواد تندگويان، وزير نفت كابينه شهيد رجايي را تسليت گفت.
متن پيام دكتر محمود احمدي نژاد كه به مناسبت درگذشت اين مادر فداكار صادر شده بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
درگذشت مادري مومنه و پرهيزگار حاجيه خانم «اشرف السادات مينونشان» والده مكرمه شهيد والامقام محمدجواد تندگويان موجب تاثر و تالم فراوان گرديد.
آن مرحومه در دامان پاك خود فرزندي را تربيت كرد كه نماد مظلوميت و مقاومت شد. يقينا روح پاك اين بانوي متقي در جوار رحمت الهي با فرزندش محشور خواهد بود.
اينجانب مصيبت درگذشت اين مادر فداكار را به خادمان ملت، مردم شريف و قدرشناس ايران اسلامي و خانواده محترم تندگويان تسليت عرض نموده و از درگاه ايزد منان علو درجات آن فقيده سعيده را مسألت مي نمايم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: دستاوردهاي بزرگ هسته اي در پرتو تبعيت از رهبري محقق شد

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دستاوردهاي بزرگ هسته اي، محصول تبعيت از بيانات رهبر معظم انقلاب و حفظ ارزش هاي انقلاب است.
حجت الاسلام علي سعيدي در جلسه معارفه رئيس جديد سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور به پيشرفت ايران در حوزه هسته اي اشاره كرد و گفت: در زمينه هسته اي اراده رهبر معظم انقلاب، همراهي ملت و فعاليت نخبگان دست به دست هم داد تا بتوانيم به اين پيشرفت دست يابيم، البته دولت اصلاحات در زمينه هسته اي كوتاهي كرد و به راحتي حاضر به عقب نشيني شد و اين باعث آن شد كه ما در دوره اي افت كنيم اما با اين حال هدايت هاي رهبري و همراهي مردم باعث شد تا چرخه سوخت هسته اي فعال شود.
نماينده رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: پس از به روي كار آمدن مجلس و دولت اصولگرا زمينه توجه به فرمايشات رهبري محقق شد و توجه به فرمايشات ايشان منجر به روز ملي فن آوري هسته اي شد.
سعيدي با بيان اينكه ايران از گذشته تا به امروز با تحريم دشمن مواجه بوده است، افزود: با وجود تهديدها و تحريم ها توانسته ايم سوخت هسته اي و راكتورها را فعال كنيم، همچنين به استقلال در همه ابعاد سياسي، نظامي و فرهنگي نيز دست يافته ايم، به طوري كه در حوزه سياسي از مستقل ترين كشورهاي دنيا هستيم.
وي گفت: اين در حالي است كه بعضي از كشورها امروز ناچارند در اردوگاه آمريكا حركت كنند اما ايران به هيچ عنوان تحت تأثير قدرت هاي بزرگ قرار ندارد و فقط در چارچوب مصالح و منافع ملي خود حركت مي كند.
نماينده رهبري در سپاه پاسداران دستيابي به دستاوردهاي بزرگ هسته اي را در پرتو تبعيت از رهبري و حفظ ارزش هاي انقلاب دانست و گفت: اگر در اين مسير حركت كنيم حتماً مي توانيم دستاوردهاي خوبي را بدست آوريم.
گفتني است، در اين مراسم با تقدير از زحمات حجت الاسلام يعقوبي رئيس سابق سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور، حجت الاسلام ابوالقاسم عليزاده طي حكمي از سوي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به عنوان رئيس جديد اين سازمان معرفي شد.

 



موساد افشاگري «سيمور هرش» را تأييد كرد

سرويس سياسي-
منابع آگاه در وزارت جنگ رژيم صهيونيستي، با تأييد خبر آموزش گروهك منافقين در نواداي آمريكا، حضور موساد در اين آموزش را نيز تاييد كردند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، موساد (سازمان اطلاعات و امنيت رژيم صهيونيستي)، افشاگري سيمور هرش خبرنگار معروف آمريكايي مبني بر آموزش اعضاي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در منطقه اي بياباني در جنوب ايالت نواداي آمريكا را تأييد كرد.
در اين افشاگري كه به نقل از يك مقام اطلاعاتي سابق آمريكا توسط سيمور هرش صورت گرفته، به 6 ماه آموزش منافقين در زمينه تسليحات، رمزنگاري و ارتباطات اشاره شده است.
همچنين در گزارش منتشره از سوي نشريه آمريكايي آتلانتيك كه به قلم «مكس فيشر» در بخش بين الملل آن، منتشر شده، آمده است: اكنون گروهي از مقامات آمريكايي خواستار حمايت ايالات متحده از گروه تروريستي منافقين هستند، كه روزي ديكتاتور عراق آنان را در پرتو حمايت خود داشت و اين بدان خاطر است كه گروه تروريستي مزبور، دشمن دشمن آمريكاست.
گروهك تروريستي منافقين از سوي نويسنده آتلانتيك يك گروه ماركسيستي خوانده شده كه در دهه 1970 ميلادي 6 شهروند آمريكايي را به قتل رسانده و حمايت آن بيش از منافع، مضرات متوجه ايالات متحده خواهد كرد.
براساس گزارش فوق، ايالات متحده تاريخي طولاني از حمايت از گروه هاي تروريستي و شورشي مخالف با دشمنان خود دارد. اين امر حتي اگر به كار آمريكا بيايد كه غالباً نمي آيد، در نهايت به يك چرخه خشونت مي انجامد كه سال ها به طول خواهد انجاميد.
در اين گزارش همچنين بر تخريب وجهه آمريكا نزد افكار عمومي ايران با حمايت از مجاهدين خلق تأكيد شده و تصريح گرديده است كه آمريكا با حمايت از تروريست هايي كه مردم ايران را هدف قرار مي دهند، نمي تواند ادعا كند كه حامي مردم ايران است. ملي گرايي ضدآمريكايي در ايران، بهترين ابزار جلب حمايت مردم است.

 



ديدار رييس جمهور با دست اندركاران صنعت هسته اي

دست اندركاران صنعت هسته اي كشور روز گذشته با رئيس جمهور ديدار كردند.
محمود احمدي نژاد در اين ديدار با تأكيد بر اينكه مقاومت و ايستادگي ملت ايران در موضوع دانش و صنعت هسته اي فراتر از دستيابي به اين دانش است، تصريح كرد: ملت بزرگ ايران با ايستادگي در موضوع هسته اي در حقيقت از عزت و كرامت انساني خود صيانت كردند و دشمنان چنين خيال نكنند كه با ترور چند دانشمند كشورمان مي توانند مسير روشن پيشرفت علمي و فناوري ايران اسلامي را مسدود كنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه پيشرفت در فناوري صلح آميز هسته اي باعث پيشرفت ديگر صنايع خواهد شد، گفت: صنعت هسته اي مانند لكوموتيوي است كه مي تواند ديگر صنايع را با خود به جلو بكشد، مانند صنعت فضايي كه دهها صنعت زير مجموعه خود را بالا مي برد و اين همان راه روشني است كه بايد ادامه دهيم.
احمدي نژاد خطاب به دشمنان ملت ايران گفت : شما كور خوانده ايد كه مي توانيد با به شهادت رساندن دانشمندان ايراني، مانع رشد علمي در ايران اسلامي شويد، خيال نكنيد، مي توانيد جلوي حركت اين رودخانه پرخروش را بگيريد و بدانيد اگر دانشمندي را ترور مي كنيد صدها و هزاران نفر جاي آنها را پر خواهند كرد .
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه از انرژي صلح آميز هسته اي در بخش صنعت و نيروي كشورمان نيز استفاده نشده است، اضافه كرد: در حال حاضر بعد از 37 سال تنها يك نيروگاه با استفاده از اين انرژي در كشور وجود دارد كه هنوز هم تكميل نشده است، از اين رو بايد با تكيه بر توانمندي هاي خود به پيشرفت هاي چشمگيري دست پيدا كنيم.
احمدي نژاد در ادامه به سنگ اندازي دشمنان در سال 88 براي ارائه سوخت 20 درصد راكتور تهران از سوي برخي كشورها به جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت : قرار بود در آن سال اين ميزان سوخت را براي راكتور تهران در اختيار ايران قرار دهند اما طبق معمول اين موضوع نيز در چرخه هاي استعماري شكل ديگري به خود گرفت به طوري كه مي خواستند حيثيت و موجوديت خود را بدهيم تا در مقابل سوخت 20 درصد را تحويل دهند ولي زماني كه اعلام شد دانشمندان جوان ايراني توانسته اند اين صفحه سوخت را توليد كنند، مقامات سياسي همان كشورها اعلام كردند كه ايران بلوف مي زند و هرگز نمي تواند به اين دانش دست پيدا كند اما در نهايت مشاهده شد كه دانشمندان ما توانستند اين صفحه سوخت را توليد كرده و در حال حاضر نيز نمونه آن در حال فعاليت است .

 



ديدار رئيس جديد دانشگاه آزاد با رئيس جمهور

فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ديدار كرد.
دانشجو در اين ديدار نوروزي كه در دفتر رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري انجام شد، ضمن تبريك سال جديد گزارشي از فعاليت هاي انجام گرفته در زمان مديريتش در دانشگاه آزاد اسلامي را به احمدي نژاد ارائه كرد.
رئيس جمهور نيز در اين ديدار براي دست اندركاران دانشگاه آزاد اسلامي آرزوي موفقيت كرد.
گفتني است، پيش از اين دانشجو با مراجع تقليد در قم نيز در ارتباط با موضوع دانشگاه آزاد ديدارهاي متعددي داشته است.

 



اذعان اتاق فكر هريتيج به بي نتيجه بودن تحريم ها

كارشناس انديشكده هريتيج معتقد است كه تحريم ها، ايران را از برنامه هسته اي اش باز نمي دارد.
به گزارش شبكه جي بي تي نيوز «جيمز فيليپس» از بنياد هريتيج درباره تأثير تحريم ها بر ايران گفت: اين تحريم ها باعث نشده است ايران از غني سازي اورانيوم دست بردارد.
وي افزود: تحريم هاي آمريكا اتحاد شوروي سابق، كره شمالي، چين، هند و پاكستان را از دنبال كردن برنامه هايشان باز نداشت و به نظر من بعيد است ايران را نيز باز دارد. فيليپس ادامه داد: تحريم ها عليه ايران به تنهايي كارساز نيست و بايد با ديگر اقدامات همراه شود.
وي درباره توانمندي اسرائيل براي حمله به ايران نيز گفت: اقدام نظامي به پايان برنامه هسته اي ايران منجر نمي شود.

 



سفير ايران در لبنان: سوري ها خواهان اصلاحات به رهبري بشار اسد هستند

سفير جمهوري اسلامي در لبنان درباره انجام اصلاحات مورد حمايت مردم سوريه در اين كشور گفت: اكثريت مردم سوريه خواهان اصلاحات به رهبري بشار هستند و در اين راستا نيز ايران حامي ملت سوريه است.
غضنفر ركن آبادي در همايشي كه با عنوان «ايران و صلح و امنيت بين الملل» در كشور لبنان برگزار شد، از رفتار و سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران نسبت به تحولات منطقه و نظام بين الملل از جمله موضوع عراق، سوريه، بحرين، تحولات فلسطين و پرونده هسته اي صلح آميز كشورمان را نيز مبتني بر تلاش ايران براي دستيابي به حق و عدالت و جهاني سازي آن عنوان كرد و هرگونه برخورد دوگانه نسبت به درخواست هاي ملل منطقه را به شدت محكوم كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران به تجاوزات روزانه رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين اشاره كرد و از ملل دنيا و آزادگان جهان خواست در برابر اين رژيم سكوت نكنند.
وي همچنين با اشاره به تحولات مهم در منطقه و خيزش اسلامي مردم عليه استبداد و استعمار، اين تحولات را به نفع اسلام و ملت هاي مظلوم و مستضعف دانست و با دعوت از همه ملت هاي منطقه براي هوشياري در مقابل توطئه هاي دشمنان اسلام و فتنه گري آنان، گزينه وحدت و پايبندي به اصول انقلابي براي تكميل انقلاب ها را ضروري خواند.»
ركن آبادي در خصوص تحولات سوريه به مواضع دوگانه غرب و برخي كشورهاي عربي به انقلاب هاي منطقه اشاره كرد و با مقايسه مطالبات و درخواست هاي مردمي در يمن، بحرين و سوريه اظهار داشت: «اكثريت مردم سوريه خواهان اصلاحات به رهبري بشار اسد مي باشند و ايران نيز همواره با ملت سوريه در اين راستا است.»
وي در پايان به ضعف و بحران هاي راهبردي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: «اين رژيم قادر نيست اقدام نظامي عليه ايران صورت دهد و در صورتي كه اين اشتباه را مرتكب شود با پاسخ كوبنده و محكم ايران مواجه خواهند شد.»
گفتني است، در اين همايش كه به ميزباني كميسيون بين المللي حقوق بشر لبنان برگزار شد، شخصيت هاي سياسي و دانشگاهي و نمايندگان موسسات نظامي و سياسي اين كشور حضور داشتند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
پيشنهاد افزايش 25 درصدي تعرفه هاي پزشكي دولتي

معاون درمان وزارت بهداشت از پيشنهاد افزايش متوسط 25 درصدي تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي و غير دولتي در سال جاري خبر داد.
حسن امامي رضوي افزود: در مورد تعرفه هاي پزشكي امسال با وجود ادامه روند كارشناسي با همكاري بيمه ها، منتظر تصويب بودجه كل كشور هستيم تا براساس ميزان اعتبارات مصوب امسال و رشد اعتبارات بيمه ها، تعرفه هاي پزشكي سال 91 مصوب شود.
وي ادامه داد: پيشنهاد وزارت بهداشت به شوراي عالي بيمه اين است كه به طور متوسط تعرفه خدمات تشخيصي و درماني بخش دولتي و خصوصي 25 درصد افزايش پيدا كند و احتمالاً جلسه شوراي عالي بيمه تا آخر فروردين تشكيل و مصوب مي شود.
معاون درمان وزير بهداشت اضافه كرد: اميدواريم كه بودجه كل كشور هر چه زودتر تصويب شود و پيشنهاد افزايش تعرفه ها از سوي وزارت بهداشت نيز در شوراي عالي بيمه و دولت به همين ميزان مصوب شود و فاصله چنداني با پيشنهاد وزارت بهداشت نداشته باشد.
وي گفت: اگر تعرفه هاي خدمات درماني به صورت واقعي ديده شود و افزايش منطقي داشته باشد، با پوشش بيمه ها در بخش دولتي و پوشش بيمه هاي تكميلي در بخش غير دولتي، مردم خدمات بهتري دريافت مي كنند، در غير اين صورت به علت دريافتهاي غير قانوني پرداخت از جيب مردم افزايش پيدا مي كند و كيفيت خدمات پزشكي هم افت مي كند.

 



روسيا اليوم: مسكو طرح سامانه موشكي كشورهاي عربي را تهديدي عليه خود مي داند

روسيه طرح سامانه موشكي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس را تهديدي براي خود مي داند.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گزارش داد تحليلگران نظامي منتظر فرارسيدن ماه ژوئن آينده هستند تا تصميم نهايي درباره سپر موشكي واحد كشورهاي حوزه خليج فارس اعلام شود. اين سپر موشكي در استقرار سامانه رادارهاي واحد در منطقه و سازمان دهي عمليات تبادل اطلاعات ميان اين كشورها و ايالات متحده آمريكا نمود پيدا مي كند. تئودور كاراسيك مدير پژوهشگاه پژوهش هاي نظامي الجما گفت: ما بايد به سامانه دفاع موشكي به صورت پديده اي منطقه اي نگاه كنيم. از زماني كه ايده ايجاد اين سامانه موشكي بيان شده است علامت هاي سؤال بسياي درباره علت ابراز اين مطلب درست در اين زمان بوجود آمده است، ايجاد اين سپر موشكي موجب كم كردن نفوذ روسيه، چين و ايران در منطقه مي شود. ايراني ها از زبان احمد وحيدي وزير دفاع شان به كشورهاي حوزه خليج فارس درباره مشاركت در سامانه سپر موشكي هشدار دادند و طرح ايجاد اين سامانه موشكي را يك طرح آمريكايي صهيونيستي دانستند كه امنيت منطقه را تهديد مي كند. تئودور كاراسيك گفت: روسيه سپر دفاع موشكي كشورهاي حوزه خليج فارس را همچون ديگر سامانه هاي موشكي به مثابه تهديدي براي خود مي بيند و بر اين اساس بايد درباره گام آتي روسيه هوشيار باشيم و ببينيم كه روسيه تا چه حد به ايجاد اين سامانه موشكي در كشورهاي خليج فارس اجازه مي دهد، چيني ها نيز به مسأله نصب سامانه دفاع موشكي با چشم ترديد مي نگرند و پيش بيني مي شود كه روسيه و چين هر چه بيشتر درباره اين مسأله به يكديگر نزديك شوند. بر اساس نظر تحليلگران اجراي سامانه دفاع موشكي به اين حجم نيازمند سال هاي بسياري است تا اينكه اين سامانه موشكي راه اندازي شود و به صورت طبيعي مورد استفاده قرار گيرد.
هدف ايران است
در همين حال وزير خارجه بحرين در يك خطاي ديپلماتيك هدف ايجاد سپر موشكي خليج فارس را ايران دانست!
خالد احمد آل خليفه وزير خارجه بحرين در گفت وگو با روزنامه ژاپني «آساهي» با اشاره به توافق ضمني آمريكا و رژيم هاي عرب حاشيه خليج فارس درباره استقرار سپر موشكي واحد در منطقه گفت: سيستم سپر موشكي پايه و اساس توافقات ما به شمار مي آيد.
خالد احمد آل خليفه با اشاره به در جريان بودن گفت وگوهايي بين عربستان، امارات، قطر، عمان، بحرين و كويت با آمريكا درباره موضوع استقرار سپر موشكي در منطقه خليج فارس، مدعي شد: ما تنها با تهديدهايي از سوي ايران مواجه هستيم و توافق ما بهترين راه براي مقابله با اين خطر است.
سخنان وزير خارجه بحرين حاكي از آن است كه وي در دام صهيونيستي ايران هراسي صهيونيستها قرار گرفته است.
پيش از اين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان اعلام كرده بود كه به كشورهاي عربي پيام داده است كه سپر دفاع موشكي خليج فارس طرحي آمريكايي- صهيونيستي است كه نبايد كشورهاي منطقه به صهيونيستها امتياز بدهند.
در اين حال پاسخ مسئولانه و فارغ از شتابزدگي ايران به اين طرح مجعول مورد توجه رسانه هاي منطقه اي قرار گرفته است.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم؛ ايران اعلام كرد مايل به بحران آفريني با كشورهاي حوزه خليج فارس نيست اما به هرگونه حمله اي عليه خاك خود واكنش نشان خواهد داد. مسئولان ايراني ايجاد سامانه موشكي آمريكا در منطقه خليج فارس را به منزله توطئه اي براي ترساندن كشورهاي منطقه دانستند. عبدالهادي طاهر خبرنگار اين شبكه در تهران در گزارشي درباره سامانه موشكي جديدي كه قرار است در منطقه خليج فارس و در فاصله بسيار نزديك به ايران ايجاد شود، گفت: ايران از زاويه امنيتي به خطر چنين سامانه اي براي امنيت خود واقف است اما طبق معمول از اتخاذ هرگونه لحن تند خودداري و به هشدار و تهديد درباره حمله به هر منطقه اي كه حمله عليه اين كشور از آنجا آغاز شود، اكتفا كرد. ايران خطاب به كشورهاي حوزه خليج فارس، ايجاد چنين سامانه اي را توطئه اي آمريكايي دانست و از آنها خواست از آن اجتناب كنند.
خبرگزاري غير متعهدها نيز در گزارشي با اشاره به اظهارات وزيرخارجه آمريكا در خصوص احتمال استقرار سپر دفاع موشكي اين كشور در خليج فارس، نوشت: ايران ايجاد سپر دفاعي موشكي آمريكا در خليج فارس را هرگز نمي پذيرد.

 



آغاز توزيع كارت كنكور دكتري سال 91

توزيع كارت ورود به جلسه آزمون دوره دكتري نيمه متمركز سال 91 از امروز آغاز و داوطلبان تا روز 24 فروردين ماه امكان دريافت كارت از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور را دارند.
178 هزار و 427 داوطلب در آزمون دوره دكتري نيمه متمركز سال 91 ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 70 هزار و 498 نفر معادل 51/39 درصد داوطلبان زن و 107 هزار و 926 نفر معادل 49/60 درصد داوطلبان مرد هستند.
داوطلبان در صورتي كه نسبت به بندهاي 3 و 7 (جنس و معلوليت) كارت شركت در آزمون مغايرتي مشاهده كردند لازم است از روز چهارشنبه 23 فروردين 91 تا پنج شنبه 24 فروردين به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه كنند و موضوع را پيگيري كنند. ضمنا در خصوص بندهاي 9 و 18 (كد و نام رشته امتحاني و محل برگزاري آزمون) هيچگونه تقاضايي پذيرفته نخواهد شد.
با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 2، 4، 5، 6، 10، 11، 12، 13 و 15 (شامل نام خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، كد ملي، معدل مقطع كارشناسي، معدل مقطع كارشناسي ارشد، تاريخ فارغ التحصيلي كارشناسي ارشد، موسسه فارغ التحصيلي كارشناسي ارشد، هيات علمي (مربي آموزشي رسمي) در كارت شركت در آزمون مشاهده كردند لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور از طريق لينك مربوط حداكثر تا تاريخ 26 فروردين ماه 91 منحصرا به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام كنند.
چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بند 14 (سهميه ثبت نامي) كارت شركت در آزمون براي داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان- سپاه پاسداران و وزارت جهاد كشاورزي وجود داشته باشد، لازم است فرد براي روشن شدن وضعيت سهميه خود به ارگان مربوطه مراجعه كنند.
آزمون دكتري سال 91، در روز جمعه 25 فروردين در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي شود و آزمون اختصاصي در صبح روز جمعه و آزمون عمومي در بعدازظهر روز جمعه در 9 گروه آموزشي و 285 كد رشته امتحاني شامل گروه علوم انساني، علوم پايه، فني- مهندسي، كشاورزي و منابع طبيعي، هنر، علوم پزشكي، دامپزشكي، زبان خارجي، تربيت بدني و علوم پزشكي و 32 شهرستان برگزار مي شود.

 



تشييع پيكر امام جمعه اهل تسنن در اردبيل

اردبيل-خبرنگار كيهان:
پيكر شيخ ثابت شفيقي امام جمعه شهر سني نشين عنبران تشييع و به خاك سپرده شد.
پيكر شيخ ثابت شفيقي امام جمعه سابق شهر عنبران با حضور گسترده مردم منطقه و مسئولان استان تشييع و در شهر عنبران عليا به خاك سپرده شد.
وي يكي از شخصيت هاي برجسته اهل تسنن بود كه در زمينه وحدت اهل تسنن و تشيع اقدامات موثر و مثبتي در منطقه داشت.
شيخ ثابت شفيقي بعد از 50 سال امامت جمعه مردم عنبران و خدمت در سنگر علم و دانش در سن 91 سالگي، و بعد از يك دوره بيماري جان به جان آفرين تسليم كرد. در پي درگذشت اين عالم و روحاني مبارز دو روز عزاي عمومي در شهر عنبران اعلام شد.
شهر عنبران از توابع شهرستان نمين در فاصله 40 كيلومتري شمال اردبيل واقع شده و 11 هزار نفر جمعيت دارد.

 



روستاهاي بالاي 10 خانوار برق دار مي شوند

مجري طرح برق رساني روستاهاي كشور گفت: تمام روستاهاي بالاي 10 خانوار كشور امسال برق دار مي شوند.
محمد مصلحتي در گفت وگو با ايرنا افزود: سال گذشته 656 روستا برق دار شدند كه از اين تعداد برق رساني به 22 روستا با استفاده از انرژي هاي نو بوده است.
وي با بيان اينكه در سال 1385 تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور داراي برق شدند اظهار كرد: در آن مقطع تصميم گرفته شد كه روستاهاي بالاي 10 خانوار كشور از نعمت برق بهره مند شوند.
مجري طرح برق رساني روستاهاي كشور اضافه كرد: بر اين اساس يك هزار و 500 روستاي بالاي 10 خانوار در كشور شناسايي شد كه سال گذشته 656 روستا برق دار شدند و اين در حالي است كه شرايط آب و هوايي باعث شد مقداري از برنامه ها با تأخير مواجه شود.
مصلحتي با اشاره به مزاياي برق رساني به روستاها با استفاده از انرژي هاي نو خاطرنشان كرد: سال 91برق رساني به 130 روستا با استفاده از انرژي هاي نو صورت مي گيرد.
وي همچنين درخصوص بودجه اختصاص يافته به برق رساني روستايي در سال جاري گفت: بودجه مورد نياز 110 ميليارد تومان است كه به همراه مطالبات، در مجموع 150 ميليارد تومان بايد به برق رساني روستايي اختصاص داده شود.
مجري طرح برق رساني روستايي كشور ادامه داد: روستاهايي كه از اين به بعد بايد به آنها برق رساني شود عمدتاً در استان هاي جنوبي سيستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و فارس واقع شده اند كه با توجه به پراكندگي بسيار زياد تاكنون برق دار نشده اند.
وي همچنين از رتبه بندي شركت هاي توزيع برق منطقه اي در كشور گفت و افزود: سال گذشته شركتهاي توزيع برق جنوب كرمان، سيستان و بلوچستان و شمال كرمان از نظر تعداد برق رساني به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
به گفته مجري طرح برق رساني روستايي در حال حاضر حدود 23 ميليون نفر از جمعيت ايران ساكن مناطق روستايي هستند و برق رساني به اين مناطق ظرفيت هاي گسترده اي كه به صورت بالقوه در اين مناطق وجود دارند را به فعليت درمي آورد.

 



جزئيات بسته حمايتي گمرك از واحدهاي توليدي

رئيس كل گمرك ايران گفت: در راستاي تحقق شعار سال 91، مبني بر توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، گمرك هم بسته حمايتي از توليد را در دستور كار خود قرار داده است.
عباس معمارنژاد با ابراز اميدواري نسبت به ارتقاي سهم و نقش جمهوري اسلامي ايران در عرصه تجارت بين المللي اظهار داشت: اعطاي تسهيلات در پرداخت حقوق ورودي ماشين آلات، مواد اوليه و كالاهاي واسطه اي وارداتي از سوي واحدهاي توليدي و سرمايه گذاران از طريق ترخيص كالا با اخذ ضمانت نامه بانكي (حداقل 6 ماهه و حداكثر 11ماهه) و ترخيص نسيه قطعات و مواد اوليه از جمله تسهيلات گمرك در قالب بسته حمايتي از توليدكنندگان در سال 1391 است.
معاون وزير اقتصاد افزود: تسهيل و تسريع در انجام تشريفات گمركي با هدف كاهش زمان و هزينه انجام كار براي واحدهاي توليدي و سرمايه گذاران از طريق هدايت اظهارنامه هاي وارداتي واحدهاي توليدي به مسيرهاي سبز و زرد، پذيرش گواهي بازرسي شركت هاي بين المللي مورد تاييد موسسه استاندارد براي ترخيص كالا، اولويت در ايجاد انبارهاي اختصاصي براي واحدهاي توليدي از اقدامات گمرك خواهد بود.
وي ادامه داد: ايجاد سرويس ارزيابي ويژه براي واحدهاي توليدي در گمركات اصلي كشور و انجام تشريفات ارزيابي در محل براي كالاهاي صادراتي واحدهاي توليدي از ديگر تسهيلات و امكانات گمرك براي توليدكنندگان در سال جاري خواهد بود.

 



براي اولين بار در شيلات كشور اجرا شد
تكثير پاييزه و رهاسازي بچه ماهيان خاوياري

مديركل شيلات گلستان گفت: براي اولين بار در كشور بچه ماهيان خاوياري در پاييز تكثير شده و فروردين در رودخانه هاي منتهي به دريا در استان گلستان رها شدند.
به گزارش ايرنا، مهندس علي اكبر پاسندي روز يكشنبه در اين باره اظهار داشت: با تلاش شبانه روزي كارشناسان مجرب و آماده سازي زيرساخت ها، پس از دو سال، تكثير انبوه فيل ماهي در پاييز سال 1390 آغاز شد، به طوري كه در سال جاري مقدار 75 هزار قطعه بچه ماهي در اوزان 10 گرم با تاييد شيلات ايران، به تمام پرورش دهندگان ماهيان خاوياري سراسر كشور تحويل شد.
وي اضافه كرد: همچنين با هماهنگي و موافقت سازمان شيلات ايران، بيش از 10هزار قطعه بچه فيل ماهي خاوياري در اوزان 10 گرم براي اولين بار در فروردين ماه جاري در رودخانه منتهي به دريا در استان گلستان رهاسازي شد و تعداد 400 هزار لارو ماهيان خاوياري براي پرورش به مركز پرورش ماهيان خاوياري استان مازندران تحويل داده شد.
پاسندي افزود: با توجه به ابلاغيه شيلات ايران در رابطه با ميزان رهاسازي بچه ماهيان خاوياري در سال 1391، سهم استان گلستان 5/4 ميليون قطعه انواع بچه ماهيان خاوياري است كه در صورت تامين مولد مورد نياز اين تعداد در خردادماه سال جاري در اوزان 3 گرم توليد و در رودخانه هاي استان رهاسازي مي شود.

 



معاون جهاد كشاورزي مازندران خبر داد
خزانه گيري 60 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
معاون جهاد كشاورزي مازندران گفت: تاكنون 60 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران خزانه گيري شده است.
«يحيي ابطالي» با اعلام اينكه عمليات شخم و شيار در 150 هزار هكتار و عمليات آب تخت در 60 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران انجام شده يادآور شد: تاكنون 26 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران تحت پوشش بيمه قرار گرفته است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران از توزيع 430 تن بذر برنج در ميان كشاورزان استان خبر داد و خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود 239 هزار هكتار از اراضي شاليزاري در كشت اول برنج اختصاص يابد.
وي با اشاره به اينكه از 20 لغايت 25 فروردين ماه امسال اولين نشاي مكانيزه برنج با حضور مسئولان كشوري و استاني در آمل يا بابلسر صورت مي گيرد.
اظهار داشت: توصيه ما به كشاورزان مازندران اين است كه هرچه سريعتر نسبت به شخم و شيار و آب تخت اراضي شاليزاري اقدام كنند.
ابطالي تصريح كرد: در راستاي كاهش هزينه هاي توليد و سهولت انجام كار به كشاورزان توصيه مي شود كه از سيستم مكانيزه جهت نشاي برنج استفاده كنند و در صورت نياز مي توانند به مراكز مكانيزاسيون كشاورزي و واحدهاي بانك نشا مراجعه كنند.

 



آيت الله نوري همداني: مدعيان دموكراسي با باتوم پاسخ معترضان را مي دهند

يكي از مراجع تقليد با تأكيد بر اينكه طبق آيه قرآن نبايد ثروت در دست عده اي از افراد جامعه باشد، گفت: جنبش وال استريت يا جنبش 99 درصد مي گويد چرا بايد تمام بانك ها، قدرت و ثروت ها در اختيار يك درصد باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار با رئيس جهاد دانشگاهي كشور ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار كرد: جهاد دانشگاهي از بخش هاي جهاد، علم، فرهنگ و دانش تشكيل شده است كه از مهم ترين عناصر اسلام است.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه مدعيان آزادي و دموكراسي پاسخ معترضان اقتصادي را با باتوم، گازهاي اشك آور و زندان مي دهند، افزود: اين يك درصد ثروتمند در آمريكا با زدوبندهاي مختلف ثروت ها را در اختيار خود قرار داده اند و اين افراد هستند كه دولت و بقيه مسئولان را انتخاب مي كنند.
وي با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي چهره استكبار را به جهانيان نشان داد، افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي استبداد از ايران برچيده شد و نظام اسلامي ولايي ايجاد شد كه نعمت بسيار بزرگي است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه زماني كه اروپا و غرب در جاهليت به سر مي برد و هيچ مركز علم و دانشي در آنجا نبود، اسلام در حال درخشش بود، خاطرنشان كرد: تمام علومي كه در دنياي امروز مرسوم است همه از اسلام گرفته شده و اصطلاحات اين علوم ذاتاً عربي است و عربي زبان اسلام و علماي اسلام بوده است و اسلام با طلوع خود دانشمنداني تربيت كرد و علم را در جهان گسترش داد.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه متأسفانه انحراف در اسلام پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) ايجاد شد، تصريح كرد: نخستين قرباني اين انحراف هم فاطمه صديقه(س) است و خطبه ايشان نمايانگر انحرافي است كه ايجاد شد.
وي با اشاره به اينكه پس از اين انحراف علماي اسلام منزوي شده و قدرت، ثروت، سياست و حكومت به دست سلاطين بي كفايت رسيد، گفت: به همين دليل مردم دچار فقر فرهنگي و سياسي شدند.

 



مخترع شيرازي موفق به توليد سوپر سوخت شد

شيراز- خبرنگاركيهان:
مخترع شيرازي موفق شد براي نخستين بار در كشور سوپر سوخت جايگزين سوخت فسيلي بسازد.
«محمدحسين غريب» فارغ التحصيل رشته مهندسي الكترونيك از دانشگاه آزاد اسلامي واحد زاهدشهر فسا در اين باره گفت: اين سوپر سوخت متشكل از گاز استيلن، آهك، كاربيت، دي اكسيد كربن، اكسيژن و آب است و با قرار گرفتن در كپسول تعبيه شده گاز مي تواند به جاي سوخت سي ان جي در تمام خودروها مورد استفاده قرار گيرد.
وي اظهار داشت: از ويژگي هاي اين سوخت افزايش طول عمر مفيد موتور خودرو، آلايندگي كم، قدرت احتراق و انفجار بيشتر و قيمت پايين آن است.
وي افزود: اين سوخت دوبرابر بيشتر از گاز سي ان جي قدرت احتراق دارد و به علت چرب بودن باعث بالا بردن عمر موتور خودرو مي شود.
وي گفت: همچنين سوپر سوخت 3 برابر بيشتر از بنزين ماندگاري دارد و در صرفه جويي سوخت مصرفي خودرو بسيار موثر است.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه تمامي سوخت هاي مصرفي در كشور فسيلي است، اين سوپر سوخت با مواد معدني كه به وفور در طبيعت يافت مي شود ساخته شده و بسيار مقرون به صرفه است. اين اختراع در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي ثبت شده است.

 



يك مرجع تقليد از افزايش قيمت كاغذ انتقاد كرد

يكي از مراجع تقليد با انتقاد از افزايش شديد قيمت كاغذ، خدمات حوزه هاي علميه به نظام را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علميه بسياري از ائمه جمعه، مسئولين عقيدتي و سياسي، اساتيد دانشگاه و قضات را براي نظام تربيت مي كند و ريالي هزينه دريافت نمي كند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي در جلسه شوراي اداري استان قم كه در مدرسه اميرالمؤمنين(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامي در شهر قم اقدامات مثبت بسياري اتفاق افتاده است كه بايد اين اقدامات براي مردم بيان شود.
وي ادامه داد: البته آسيب هايي نيز امروز متوجه اين شهر است كه از جمله اين آسيب ها كه بايد بررسي ميداني شود، ميزان جرم و جنايت، مفاسد اخلاقي، بدحجابي، طلاق و اعتياد است.
اين مرجع تقليد ابراز داشت: آسيب نديدن از معضلات اجتماعي نيازمند بررسي دقيق اين مسائل است و ناديده انگاشتن اين آسيب ها مشكلي را حل نمي كند.
وي افزود: من در زماني خطاب به يكي از رؤساي جمهور گفتم كه حوزه علميه از دولت طلبكار است، چرا كه بسياري از ائمه جمعه، مسئولين عقيدتي و سياسي، اساتيد دانشگاه و قضات را حوزه علميه براي نظام تربيت مي كند و ريالي هزينه دريافت نمي كند.
وي يادآور شد: در كنار مسائل عمراني بايد به مسائل فرهنگي شهر قم نيز دقت فراوان كرد و اينطور نباشد كه مراكز اسلامي در قم هر روز زياد شود، اما ظواهر اسلامي در اين شهر رعايت نشود.
اين مرجع تقليد ادامه داد: بايد بر مراكزي كه لباس، كتاب و نرم افزارهاي شهر قم را تامين مي كنند نظارت شود و جلوي گسترش بي بند و باري در اين شهر گرفته شود.
وي گفت: يكي از اقداماتي كه دولت انجام داد و به نشر كتب مفيد ضربه زد، افزايش قيمت كاغذ به سه يا چهار برابر بود كه مراكز حوزوي را براي تامين نيازهاي فرهنگي جامعه به دردسر دچار كرده است.
آيت الله مكارم شيرازي ابراز داشت: موضوع ديگر طرح حرم تا حرم است كه بايد زودتر ساماندهي شود تا مشكلات مردم كمتر شده و انتظارات از شهر قم برآورده شود.
وي افزود: مسجد مقدس جمكران نيز يكي از مراكز تأثيرگذار است كه در سال حدود 15ميليون زائر دارد و تا به حال متأسفانه به اين مركز بي توجهي شده و اقدامات لازم انجام نشده است.
اين مرجع تقليد اضافه كرد: نكته ديگر مراكزي هستند كه به صورت مردمي ايجاد مي شوند كه يا جنبه مردمي دارد و يا مراجع در ايجاد آن سهيم هستند؛ خوب است مسئولين نيز به اين مراكز توجه داشته باشند و از كمك به آنها دريغ نورزند.

 



اخبار ادبي و هنري

فرج الله سلحشور تبرئه شد
دادگاه ويژه رسيدگي به كاركنان دولت، فرج الله سلحشور كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر(ع)» را از اتهام سرقت فيلمنامه اين اثر تبرئه كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، براساس بررسي پنج كارشناس قضايي، حتي يك كلمه از فيلمنامه سريال «يوسف پيامبر(ع)» با فيلمنامه نوشته شده توسط فرد مدعي شباهت ندارد و بنابر اين بررسي ها، اتهام به سلحشور باطل است.
براساس اين گزارش، دادگاه با جمع بندي كليه موارد اعلامي شاكي چون بررسي موضوع يك امر فني بوده و دادگاه نيز در راستاي مواد 83 قانون آئين دادرسي كيفري و وحدت ملاك مواد 257 و 258 قانون آئين دادرسي مدني موضوع را به خبره و كارشناس ارجاع و نظر فني و تخصصي آنان اخذ گرديد كه با توضيحات، مغايرتي با اوضاع و احوال مسلم و محقق پرونده نداشته به جهت فقدان ادله اثباتي دادگاه بزهي را احراز ننموده و به استناد اصل 37 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و بند الف ماده 177 قانون آئين دادرسي كيفري حكم به برائت متهم از اتهام انتسابي صادر و اعلام مي دارد.
افشاگري امين تارخ از وجود مناسبات غيراخلاقي
در پشت صحنه برخي فيلم ها
امين تارخ مي گويد كه دختري را سراغ دارم، بعد از اينكه به برخي خواسته ها جواب مثبت نداد، او را با قرارداد بسته شده كنار گذاشتند و او بعد از اين ماجرا موهايش را از ته تراشيد و چند دفعه زمزمه خودكشي سر داد.
وي در گفت وگو با فارس گفت: واقعيتي است كه وجود دارد. اين موضوع درصدي هست و درصد آن روز به روز بيشتر مي شود و اين تأثير بسيار بدي روي آبروي اين صنف مي گذارد. يعني بعد از مدتي كه صنف بي آبرو شد، آن وقت ديگر جمع و جور كردنش خيلي سخت است. يعني اين بدنامي علاوه بر اينكه نبايد آن را براي خودمان بخواهيم، مي بايست تلاش كنيم كه به آن دامن نزنيم و آن را از سينما دور كنيم.
وي درباره راه حل مبارزه با اين مسئله گفت: خاطرم هست كه چند سال پيش بخش سينمايي وزارت ارشاد يك شماره تلفني را اعلام كرد كه در آن از افرادي كه از اين نوع اتفاقات براي آن ها مي افتاد و يا كساني كه اطلاعاتي داشتند، درخواست شده بود از طريق آن تلفن به اطلاع وزارت ارشاد برسانند. همان موقع من در خاطرم هست كه به اين واسطه يك مقداري اين قضيه فروكش كرد.
استقبال فرانسوي ها از كتاب خبرنگار ايراني
انجمن مسلمانان فرانسه ابراز اميدواري كرده كامران نجف زاده از خاطرات خود در فرانسه و تلاش هايش با وجود محدوديت هاي دولت ساركوزي هم نوشته باشد.
به گزارش جهان، انجمن مسلمانان فرانسه در نامه اي با اشاره به خاطرات فراوان مشترك از تعاملات و همكاري هاي بي نظير ميان نخبگان مسلمان در فرانسه و دفتر تلويزيون ايران در پاريس در دوران مديريت نجف زاده، خواستار ترجمه كتاب «خبرنگار ژنرال دوگل» به فرانسه شدند.
انجمن مسلمانان فرانسه با ابراز شادماني از انعكاس خبر استقبال گسترده از كتاب نجف زاده كه در مدت كوتاهي به چاپ چهارم رسيده ابراز اميدواري كرده كامران نجف زاده از خاطرات خود در فرانسه و تلاش هايش با وجود محدوديت هاي دولت ساركوزي هم نوشته باشد.
اعتراض به حضور يك گروه اسرائيلي در جشنواره شكسپير
ستاره هاي دنياي تئاتر و ادبيات با صدور بيانيه اي، اعتراض خود را نسبت به حضور يك گروه تئاتر از رژيم صهيونيستي در فستيوال تئاتر «گلوب» انگليس اعلام كردند.
به گزارش ايسنا، دعوت برگزاركنندگان تئاتر «گلوب» از گروه هنري «حابيما»ي رژيم اشغالگر قدس، موجي از اعتراض را در ميان ستارگان هنر، تئاتر و ادبيات به دنبال داشته و چهره هاي سرشناسي چون «مايك لي»، «كريل چرچيل» و «اما تامپسون» نسبت به آن واكنش نشان داده اند. كمپاني تئاتر ملي اسرائيل با نام «حابيما» براي اجراي يك نمايش اقتباسي از «تاجر ونيزي» به جشنواره گلوب كه ويليام شكسپير آن را بنيان نهاد، دعوت شده است. در اين المپياد فرهنگي كه طي روزهاي 21 آوريل (2 ارديبهشت) تا 9 ژوئن (20 خرداد) برگزار مي شود، 37 نمايشنامه شكسپير توسط گروه هاي تئاتري كشورهاي مختلف به روي صحنه مي رود. اين جشنواره كه بزرگترين فستيوال آثار شكسپير محسوب مي شود، شامل 70 اثر نمايشي، نمايشگاه و رويداد آنلاين است كه همگي براساس شاهكارهاي شكسپير شكل مي گيرند. هفته گذشته نامه اي با امضاي 37 بازيگر، كارگردان، نويسنده و تهيه كننده تئاتر از جمله «اما تامپسون»، «مايك لي» و «ماريك رايلنس» در روزنامه گاردين منتشر شد كه در آن ستارگان تئاتر انگليس از برگزاركنندگان جشنواره گلوب درخواست كرده اند تا از دعوت كمپاني اسرائيلي «حابيما» خودداري كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14