(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 فروردین 1391- شماره 20180

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طرح مذاكره با آمريكا در آستانه نشست ايران و 1+5 خلاف منافع ملي است
رئيس جمهور: اگر 2 سال هم نفت نفروشيم به اندازه كافي ارز داريم
گسترش دامنه اختلاف سران تل آويو درباره غني سازي ايران
سفير ايران در واتيكان: ايران الگوي موفق زندگي مسالمت آميز اديان است
وزير خارجه مصر: قدرت ايران در منطقه انكارناپذير است
حمايت مشترك ايران- عمان از مأموريت عنان در سوريه
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): عكسبرداري پهپادهاي سپاه و ارتش از ناوهاي آمريكايي
انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك ريگي در ايام نوروز
رئيس جمهور برزيل در آمريكا:قيمت نفت را منفجر نكنيد
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء: احداث سدهراز در انتظار افزايش اعتبار دولتي است
عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس:مبارزه بامفسدان مالي از راهكارهاي تحقق شعار سال جاري است
مرعشي: اسرائيل مهمترين حامي مالي گروهك منافقين است
روپوش قبر مطهر امام حسين (ع) در اصفهان دوخته مي شود
با پيام رئيس جمهور همايش بين المللي دين در آيينه هنر در همدان آغاز شد
رستمي: مشكلي براي فروش نفت نداريم
اخبار ادبي و هنري



كارشناسان سياسي تاكيد كردند
طرح مذاكره با آمريكا در آستانه نشست ايران و 1+5 خلاف منافع ملي است

واكنش ها به اظهارات رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره مذاكره با آمريكا همچنان ادامه دارد.
«الياس نادران» نماينده مردم تهران در مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرايان در گفت وگو با فارس به صحبت هاي اخير رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره رابطه با آمريكا و گزيده خواني تاريخ انقلاب از سوي وي اشاره كرد و اظهار داشت: راجع به رابطه با آمريكا تا به حال بارها صحبت و اظهارنظر شده اما اظهارنظر هاشمي رفسنجاني در اين زمان خاص و در آستانه مذاكره با 1+5 خلاف مصلحت است.
وي بر همين اساس ادامه داد: اينكه هاشمي رفسنجاني در آستانه اجلاس 25 فروردين ماه، با اينگونه گزيده خواني هاي تاريخي بخواهد موج هاي اجتماعي اين چنيني ايجاد كند، خلاف مصالح عمومي كشور است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه رابطه با آمريكا از اختيار هاشمي خارج است، گفت: سخنان رئيس تشخيص مصلحت در اين زمينه يك اظهارنظر شخصي است و اثري در ارتباط ما با آمريكا ندارد.
حجت الاسلام «حسين ابراهيمي» با اشاره به سخنان اخير هاشمي رفسنجاني درباره رابطه با آمريكا اظهار داشت: ما معتقديم مسئله مذاكره با آمريكا صرفا يك سياستي است كه در اختيار مقام معظم رهبري قرار دارد.
وي افزود: اظهارنظر افراد ديگر بيجا و ناروا است، چه آقاي احمدي نژاد باشد و چه آقاي هاشمي، هركدام چنين حرفي را بزند، بيجاست چرا كه اين موضوع از اختيار آنها خارج است.
«محسن رفيق دوست» رئيس سابق بنياد مستضعفين و وزير سپاه در ايام دفاع مقدس نيز با اشاره به صحبت هاي اخير هاشمي رفسنجاني درخصوص رابطه با آمريكا، گفت: سياست خارجي كشور در اختيار مقام معظم رهبري است، ايشان است كه بايد بگويد مذاكره كنيم يا نكنيم و مذاكره فايده دارد يا ندارد.
وي افزود: هر كس ديگري بايد حرف خودش را با مقام معظم رهبري تطبيق دهد حالا اين شخص حضرت آقاي هاشمي مي خواهد باشد، بنده باشم يا يك فرد عادي، لذا اين امر نه در اختيار رئيس جمهور است نه در اختيار رئيس مجلس است نه رئيس قوه قضائيه و نه در اختيار رئيس مجمع تشخيص مصلحت.

 



در اجتماع پرشور مردم بندرعباس
رئيس جمهور: اگر 2 سال هم نفت نفروشيم به اندازه كافي ارز داريم

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري اسلامي ايران با تجليل از روحيه دشمن ستيزي مردم كشورمان تاكيد كرد: ملت ايران اجازه تضييع حقوق خود را به هيچ كس نمي دهد.
«محمود احمدي نژاد» روز سه شنبه در اجتماع پرشور مردم بندرعباس در قالب چهارمين سفر استاني دولت به استان هرمزگان با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان تاكيد كرد: همه مشكل آنها با ملت ايران اين است كه اين معادلات ظالمانه آنها را نپذيرفته است، ملت ما نه به كسي ظلم مي كند و نه زير بار ظلم مي رود.
وي در اين رابطه افزود: آنها مي خواهند مانند زمان طاغوت «ثروت» و «شرافت» ملت ايران را زير پاي خود لگدمال كنند و همه دعواي آنها ناشي از اين موضوع است.
وي تصريح كرد: در برخي از كشورهاي اطراف ما پايگاه هاي نظامي ايجاد كرده اند تا از منافع مستكبران و ظالمان حفاظت كنند و هزينه آن را از جيب ملت ها به نام فروش سلاح و اينكه آمده ايم تا امنيت شما را تامين كنيم، پرداخت كنند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: انرژي، نفت، ثروت و موجوديت ملت ها را به غارت مي برند، در حالي كه عامل اصلي ناامني خود آنها هستند؛ ملت ها با هم مشكلي ندارند و با هم دوست و صميمي هستند.
رئيس جمهوري با انتقاد از اينكه قدرت ها استقلال، نفت، و حيثيت ملت ها را مي برند و هزينه آن را نيز از خود آنها مي گيرند، افزود: صدام را خودشان وادار به جنگ با ايران و كويت كردند و بعد به عنوان منجي وارد شدند و او را كنار زدند.
احمدي نژاد اظهار داشت: آنها 180 ميليارد دلار هزينه از بابت كنار زدن صدام را به حساب كشورهاي حاشيه خليج فارس زدند و دارند پولش را نيز مي گيرند؛ تازه اگر حسابرسي نيز شود معلوم نيست كه براي آن جنگ حتي 10 ميليارد دلار هزينه كرده باشند.
وي با اشاره به مسائلي كه در افغانستان و پاكستان رخ مي دهد، خاطرنشان كرد: اخيرا با مسئولاني از افغانستان ديدار كردم و بحث شد كه 1300 ميليارد دلار در افغانستان خرج كرده اند؛ به خدا دروغ مي گويند.
رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر موضوع عدالت افزود: برخي در داخل كشور با اجراي عدالت مخالف هستند، آنها پيشرفت كشور، رفاه توده هاي مردم و توليد و توزيع عادلانه ثروت را به نفع خود نمي دانند و با هر قدمي كه در اين جهت برداشته مي شود مخالفت مي كنند. آنها از اينكه مردم به حق خود برسند ناراحتند. اين عده وقتي ملت ايران خوشحالند، ناراحتند. من مي خواهم به اين افراد بگويم كه سخت در اشتباه هستيد و با سنگ اندازي نمي توانيد جلوي عدالت را بگيريد و ملت ايران هر كس را كه جلوي عدالت بايستد به زباله دان تاريخ خواهند انداخت.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه حرف ما روشن است، گفت: 50 سال ثروت اين ملت در جيب عده اي قليل بوده است، همه بايد بسيج شويم و كاري كنيم كه ثروت تك تك ملت در جيب خود ملت باشد.
رئيس قوه مجريه با اشاره به اينكه از ابتداي سال مي دانستم كساني كه ضد عدالت بوده و مي خواهند مفت و بيشتر ببرند، با هدفمندي يارانه ها مخالف هستند، گفت: اين عده به دنبال فتنه گري و اخلال در اقتصاد هستند تا آن را به گردن اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بيندازند.
احمدي نژاد توضيح داد: آنها مي خواستند شيريني اين كار بزرگ را كه ملت ايران انجام داد و در برابر جهان درخشيد به كامشان تلخ كنند.
رئيس جمهوري با بيان اينكه بازي ارز و سكه، بازي هماهنگ خارجي ها و داخلي ها بود، اظهار داشت: گوشه كنار هم برخي همكاران غفلت كرده و موضوع را جدي نگرفتند، فكر كردند كه مسلط هستند بدين ترتيب آن عده بازي مصنوعي براي قيمت ارز و طلا ايجاد كردند.
وي با يادآوري اينكه اين اقدامات در حالي بود كه ذخاير ارز و طلاي ايران در طول تاريخ بي نظير است، گفت: آنها مي خواهند نفت ما را تحريم كنند. به حدي ارز در كشور وجود دارد كه اگر يكي دو سال هم نفت نفروشيم كشور به خوبي اداره مي شود و آرزوي دشمنان را به دلشان خواهد گذاشت.
رئيس قوه مجريه گفت: زماني كه 60 تا 70درصد مردم در نوروز و تابستان به مسافرت مي روند، برخي از آن ناخرسندند كه چرا 120 ميليون سفر انجام شده، چرا مردم مسافرت رفته اند، و در استدلال اين سخن خود مي گويند كه بنزين مصرف مي شود.
محمود احمدي نژاد اظهار داشت: سعي داريم تمام مصوبات دولت نهم و دهم تا پايان دولت دهم اجرايي شود.
وي از شناسايي تمام پروژه هاي اصلي و تحول آفرين خبر داد و گفت: قبل از سال 91 جلساتي براي اين پروژه ها داشته ايم كه در اين رابطه در هرمزگان 25 طرح بزرگ با اعتبار 14 هزار و 400ميليارد تومان اجرا خواهد شد كه اعتبار آن تامين و در اختيار دستگاه ها قرار گرفته است.
رئيس جمهور در جمع مردم هرمزگان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امروز روز سازندگي و توليد است گفت: در زمينه ايجاد اشتغال وظايفي بر عهده دولت است كه مهمترين آن زمينه سازي براي ايجاد اشتغال جوانان عزيز و غيور كشور است.
وي با بيان اينكه ما مصمم هستيم تمام توان و موجودي كشور را در خدمت اشتغال جوانان به كار گيريم گفت: تا به امروز از 5/2ميليون شغل پيش بيني شده يك ميليون و 600 هزار شغل ايجاد شده است.
وي هدفگذاري امسال در زمينه اشتغال را 5/2ميليون شغل عنوان كرد و گفت: با ايجاد اين تعداد فرصت شغلي تمام جوانان جوياي كار صاحب كار خواهند شد.
احمدي نژاد در ادامه افزود: واردات در كشور هم اكنون 10 تا 12برابر صادرات است و اين به معني ضعف توليد ملي است كه طي چند سال اخير تلاش شده صادرات از واردات پيشي بگيرد.
احمدي نژاد بيان كرد: چيزي نزديك به يك پنجم واردات، صادرات صورت مي گرفت كه در سال 90 صادرات از مرز 45ميليون دلار گذشت و به يك سوم تبديل شد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه تصميم دولت مبني بر اين كه نيروهاي قراردادي شركتي دستگاه هاي دولتي، وابسته به خود دستگاه ها شوند، عموميت دارد افزود: همه كساني كه از طريق شركت هاي خدماتي در دستگاه هاي دولتي مشغول ارائه خدمت هستند مشمول اين مصوبه دولت هستند.
به گزارش فارس رئيس جمهوري قرار است در اين سفر سه روزه ضمن سخنراني و ديدار با مردم 13شهر هرمزگان، با ايثارگران و نخبگان هرمزگاني نيز ديدار داشته باشد.
همچنين رئيس جمهوري در نخستين روز سفر خود به هرمزگان پس از استقبال رسمي و سخنراني در جمع مردم بندرعباس عصر ديروز راهي شهرهاي حاجي آباد، بستك و بندر خمير شد و سپس با ايثارگران و نخبگان هرمزگان در بندرعباس ديدار كرد.
سفر به ديگر شهرهاي هرمزگان از جمله پارسيان، بندرلنگه، ابوموسي، هرمز، قشم، جاسك، بشاگرد، سيريك، ميناب و رودان نيز برنامه هاي روز دوم (چهارشنبه) اين سفر استاني رئيس جمهوري است.
شركت در كارگروه اشتغال در صبح روز پاياني سفر (پنجشنبه) و حضور در نشست هيئت دولت و صحبت با مردم از طريق شبكه استاني در عصر همان روز از جمله برنامه هاي روز سوم اين سفر است.
همزمان با سفر سه روزه هيئت دولت و رئيس جمهوري به استان هرمزگان، 13 عضو كابينه به منظور بررسي مشكلات مردم به شهرها و مناطق مختلف اين استان سفر مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان: رئيس جمهور ايران اسلامي، در بدو ورود به هرمزگان در فرودگاه بندرعباس مهمترين برنامه هاي اين سفر را بررسي وضعيت اشتغال استان و تصميم گيري در اين زمينه و بررسي مصوبات سه دور سفر گذشته به هرمزگان عنوان كرد و گفت: در اين رابطه براي مصوبات انجام نشده تصميمات ويژه اي اتخاذ خواهد شد تا موانع اجرا برطرف شود.
همچنين در زمينه كارهاي از قلم افتاده كه قبلاً اهميت نداشته و امروز براي استان ضروري است بررسي و تصميم گيري خواهد شد.
به گزارش ايرنا مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي هرمزگان از افتتاح سدهاي شميل و نيان در روز پنجشنبه هفته جاري با حضور معاون اول رئيس جمهور خبر داد.
همچنين مديركل فرودگاه بندرعباس گفت: همزمان با سفر استاني هيئت دولت به هرمزگان، پنج پروژه در فرودگاه اين شهر افتتاح مي شود.

 



در آستانه مذاكرات 1+5 رخ داد
گسترش دامنه اختلاف سران تل آويو درباره غني سازي ايران

رسانه هاي رژيم صهيونيستي، اعلام كردند كه در آستانه مذاكرات 1+5 با ايران در تركيه، نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي بر سر تداوم غني سازي ايران اختلاف نظر جدي دارند.
رسانه هاي صهيونيست، در يكي دو روز گذشته از اختلافات جدي نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي در آستانه مذاكرات 1+5 با ايران خبر دادند.
هاآرتص، روزنامه پرتيراژ رژيم صهيونيستي در اين خصوص اعلام كرد كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراك وزير جنگ اين رژيم، در خصوص شدت درخواست هاي قدرت هاي بزرگ از ايران در مذاكره با اين كشور دچار اختلاف هستند. مذاكراتي كه قرار است شنبه آينده در تركيه برگزار شود.
به نوشته اين روزنامه، نتانياهو خواستار توقف كامل غني سازي ايران و خروج كامل مقادير غني شده در ايران است اما ايهود باراك موافق ادامه غني سازي در غناي پايين و باقي ماندن چند صد كيلوگرم اورانيوم كم غني شده (5/3درصد) در خاك ايران است.
اختلافات سران تل آويو زماني آشكارتر شد كه اين دو، دو بيانيه جدا صادر كردند.
نتانياهو و باراك اين بيانيه ها را «موضع اسرائيل» در قبال گفت وگوي شش قدرت با ايران اعلام كردند اما اين دو بيانيه اختلافاتي اساسي با هم دارند.
در اين گزارش آمده است، نتانياهو به شش كشور مذاكره كننده با ايران تأكيد كرده است كه بايد از ايران بخواهند 5 تن اورانيوم غني شده در ايران در سطح 5/3و 20درصد را خارج كند. [ اما] برخلاف نتانياهو، وزير دفاع در بيانيه اي اعلام كرده است كه شش كشور از ايران بخواهند كه كل اورانيوم غني شده را «به استثناء چند صد كيلوگرمي كه نمي تواند براي سلاح يا تأسيسات اتمي به كار برود» از ايران خارج شود.
گري سيك: غرب به دنبال توقف غني سازي است
«گري سيك»، مشاور سابق شوراي عالي امنيت ملي آمريكا در گفت وگو با فارس گفت: يكي از اهداف اصلي مذاكرات 1+5 با ايران انجام اقدامات اعتمادسازي بطور جدي است. غربي ها مي خواهند كه ايران غني سازي 20درصد اورانيوم را متوقف كند و ميزان اورانيوم با درصد غناي 20درصد را تحويل بدهد.
وي افزود: ما به ازايي كه غرب براي ايران در نظر گرفته است اين است كه صفحه هاي سوخت براي رآكتور تحقيقاتي تهران را بدهد. من فكر مي كنم كه اين امر شدني است. در رابطه با فردو نيز تأسيسات زيرزميني بوده و سانتريفيوژهايي براي غني سازي 20درصد اورانيوم دارد، غرب خواستار تعطيلي آن است. غربي ها مي خواهند ايران سانتريفيوژ براي غني سازي 5/3درصد داشته باشد. ضمناً احتمال اين مي رود كه از ايران خواسته شود كه بطور موقت غني سازي خود را متوقف كند.
گري سيك ادامه داد: سؤال اصلي و پاسخ داده نشده اين است كه در قبال اين انتظارات، ايران چه مطالباتي دارد. غرب نشان داده است كه مي تواند صفحه هاي سوخت را براي رآكتور تهران بدهد. البته ايران از طرفي ديگر تمايل به رفع تحريم ها نيز دارد. اما اين موضوع هنوز بررسي نشده است. نمي دانم كه آيا آمريكايي ها به اين موضوع خواهند پرداخت يا نه، چرا كه كنگره هم بايد رفع تحريم ها را بررسي كند. ايران همچنين خواستار اين خواهد بود كه اروپا نفت اين كشور را در ماه ژوئن يا جولاي تحريم نكند.

 



سفير ايران در واتيكان: ايران الگوي موفق زندگي مسالمت آميز اديان است

سفير جمهوري اسلامي ايران در واتيكان، اديان را مجموعه قوانين و سنن و ارزش هاي وحياني دانست كه برنامه هدايت و سعادت همه جانبه بشر در آن گنجانده شده است.
حجت الاسلام «علي اكبر ناصري» روز گذشته در آيين افتتاحيه همايش بين المللي «دين در آيينه هنر» به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي همدان، افزود: تنها راه رشد و تعالي و مصالح و منافع انسان در قالب مفاهيم ديني مطرح شده است.
وي اضافه كرد: اعتدال در ابعاد وجودي و عدالت در همزيستي اجتماعي در جوامع بشري به صورت انحصاري در سايه سار قوانين تشريعي، سنن و ارزش هاي وحياني بوده كه سرپيچي انسان از آن بازماندن از اعتدال و عدالت را به دنبال دارد.
ناصري با اشاره به اينكه صلح در اديان مقوله اي مهم و محوري محسوب مي شود، تأكيد كرد: هنگامي كه هستي و مجموعه موجودات تحت تدبير و ربانيت واحد خدا بوده و پيوند نسلي و ساختار كمال خواه و خداجو در همه انسانها نيز او را به سوي غايت يگانه و توحيدي سوق مي دهد، گوياترين و استوارترين نشانه بنيان نظري براي صلح و همبستگي جهاني است.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي مدل موفق و الگوي بارزي در زندگي مسالمت آميز پيروان اديان الهي و اقوام ايراني است، تصريح كرد: مسيحيان در طول تاريخ بخصوص در زمان جمهوري اسلامي ايران به عنوان شهروند، شهروندان ايراني مورد احترام و تكريم بوده اند.

 



وزير خارجه مصر: قدرت ايران در منطقه انكارناپذير است

وزير خارجه مصر با تاكيد بر اينكه «نمي توان قدرت ايران را ناديده گرفت» درباره پيامدهاي هرگونه حمله نظامي به ايران هشدار داد.
«محمد كامل عمرو» در گفت وگو با روزنامه مصري الاهرام گفت كه وي همواره تاكيد كرده كه ايران يك قدرت منطقه اي بزرگ در خاورميانه است و نمي توان قدرت اين كشور را ناديده گرفت.
وزير خارجه مصر در پاسخ به اين سوال كه آينده روابط ايران و مصر را چگونه ارزيابي مي كنيد، گفت: همان طور كه گفتم از آنجا كه ايران يك قدرت منطقه اي است، نمي توان از رابطه با آن چشم پوشي كرد، به همين دليل تلاش هايي براي از سرگيري مجدد اين روابط ميان قاهره-تهران در جريان است.
محمد كامل عمرو در ادامه با اشاره به اينكه روابط دو كشور از طريق دفتر حافظ منافع تهران و قاهره و در محافل منطقه اي و بين المللي برقرار است، گفت: مصر اواسط ماه مي (ارديبهشت) ميزبان نشست وزيران خارجه كشورهاي عدم تعهد است كه ايران، رئيس آينده اين نشست است.
وي در ادامه افزود: موضوع رابطه تهران-قاهره در گرو توافق بر سر برخي قضايا و امور است كه عدم دخالت در امور داخلي كشورها و تهديدات امنيتي در منطقه از جمله اين مسائل است، بي ترديد اگر درباره اين مسائل توافق نظر حاصل شود، شكل و نحوه روابط ارتقا پيدا مي كند.
وزير خارجه مصر درباره حمله نظامي احتمالي آمريكا يا رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران و موضع قاهره نيز گفت: چنين حمله اي نتايج فاجعه باري نه تنها براي منطقه، بلكه براي سراسر جهان به دنبال خواهد داشت كه از جمله آن تاثير بر قيمت جهاني نفت است كه بازتاب هاي منطقه اي و فرامنطقه اي بسياري در پي دارد.

 



حمايت مشترك ايران- عمان از مأموريت عنان در سوريه

معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي كه براي رايزني با مقامات عماني و برگزاري اولين دور از گفت وگوهاي راهبردي دو كشور سرگرم ديدار عمان است، در ديدار با وزير مشاور در امور خارجي بر حمايت مشترك تهران- مسقط از مأموريت كوفي عنان تأكيد كردند.
حسين اميرعبداللهيان در ديدار با يوسف بن علوي، ضمن تشريح مواضع جمهوري اسلامي در خصوص امنيت منطقه استراتژيك خليج فارس اظهار داشت: جمهوري اسلامي همواره در راستاي خير، صلاح، رفاه و ثبات منطقه گام برداشته و با توجه به اهميت تنگه هرمز به عنوان شاهراه حياتي براي تأمين انرژي مورد نياز جهان، مشاركت بومي و دسته جمعي در حفظ امنيت پايدار خليج فارس را امري ضروري مي داند، اگرچه متأسفانه از سوي برخي طرفها اين موضوع مورد توجه قرار نگرفته و با اقدامات شتاب زده و غيرعقلايي تلاش مي كنند منطقه را دچار بحران كنند.
وي افزود: البته جمهوري اسلامي اجازه نخواهد داد برخي طرفها نگراني و التهاب را به منطقه تزريق نمايند و بر غير قابل تفكيك بودن امنيت در منطقه تأكيد دارد.
امير عبداللهيان با بحران خواندن اوضاع بحرين اظهار داشت: اقدام شتاب زده و نسنجيده نظامي فرصت راهكار سياسي را از خيرخواهان منطقه سلب كرده است و مي بايست با گذشت بيش از يكسال، به نقض حقوق بشر و سركوب در بحرين خاتمه داده شود، در غير اين صورت اوضاع از كنترل خارج خواهد شد و اين به نفع هيچ يك از طرفها به جز دشمنان منطقه نخواهد بود.
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي، همچنين از حمايت ايران از وحدت ملي، تماميت ارضي و امنيت يمن و ضرورت مشاركت كليه احزاب و جريانات يمني در قدرت سياسي خبر داد و افزود: هر چند طرح شوراي همكاري خليج فارس گامي به جلو ارزيابي مي شود، اما ناكافي بوده و جمهوري اسلامي نگراني خود را از تداوم كشتار مردم مسلمان يمن و نقض حقوق بشر در اين كشور اعلام مي دارد.
اميرعبداللهيان در ادامه با اشاره به طرح اصلاحات سياسي رئيس جمهور بشار اسد و تلاشهاي سياسي كوفي عنان در مورد سوريه اظهار داشت: طراحي و توطئه عليه سوريه و جبهه مقاومت به شكست انجاميد و سوريه از مرحله بحران با موفقيت عبور كرد.
يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان نيز، ضمن با اهميت خواندن اتخاذ راه حل سياسي در قبال تحولات منطقه از جمله در سوريه، بحرين و يمن و با تشكر از تلاشهاي جمهوري اسلامي مبني بر پيگيري راه حل سياسي در اين تحولات و از جمله در سوريه، بر حمايت مشترك تهران- مسقط از مأموريت كوفي عنان نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در سوريه تأكيد كرد.
در اين ديدار امير عبداللهيان پيام كتبي وزير امور خارجه كشورمان را به همتاي عماني خود تسليم كرد.
دستاوردهاي اولين كميته راهبردي ايران و عمان
سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان دستاوردهاي اولين كميته راهبردي ايران و عمان را كه طي روزهاي نوزدهم و بيستم فروردين در مسقط برگزار شده است را تشريح كرد.
حسين نوش آبادي گفت: در جلسات كميته راهبردي براهميت موافقت نامه ترانزيت بين المللي ميان دو كشور ايران و عمان و كشورهاي تركمنستان، ازبكستان و قطر كه در سال 1390 به امضاي وزراي خارجه پنج كشور مذكور رسيد بر اهميت ديدار بازرگانان به منظور آشنايي با توانمنديهاي دو طرف كه موجب فعال شدن تجارت فيمابين مي شود تاكيد شد.
وي گفت: بررسي پيشنهادات ارائه شده در خصوص تنظيم يادداشت تفاهمي كه مكانيزم و چارچوب روشني براي سهولت بيشتر در اعطاي رواديد اتباع دو كشور ايجاد كند و برقراري پروازهاي مستقيم بين دو كشور خصوصاً تهران- مسقط از جمله مسائلي بود كه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نوش آبادي افزود: در نشست كميته راهبردي براهميت همكاريهاي گازي و زمينه سازي مناسب براي صادرات گاز جمهوري اسلامي ايران به عمان بعنوان يك كالاي راهبردي كه نقش مهمي در پيشبرد همكاري در حوزه هاي ديگر دارد و موجب ارتقاي سطح روابط در سطوح بالاتر مي گردد تأكيد شد و مقرر شد مذاكرات نهايي در آينده نزديك در تهران صورت پذيرد.

 



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): عكسبرداري پهپادهاي سپاه و ارتش از ناوهاي آمريكايي

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران با رد ادعاي برخي رسانه هاي خارجي مبني بر ورود پهپادهاي دشمن به فضاي كشورمان، از پرواز پهپادهاي سپاه و ارتش بر فراز ناوهاي آمريكايي و تصويربرداري از آنها خبر داد.
سرتيپ فرزاد اسماعيلي در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد سپهبد صيادشيرازي درجمع خبرنگاران افزود: هيچ هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي از فضاي كشورمان عبور نكرده و تصاوير منتشر شده از سوي رسانه هاي بيگانه متعلق به سامانه هاي ماهواره اي است.
اين فرمانده ارشد نظامي با بيان اينكه اين ادعاها تخصصي نيست، افزود: هر كشوري كه بخواهد از اطلاعاتش محافظت كند آنها را پنهان مي كند اما اگر بخواهد دشمن را به اشتباه بيندازد برخي اطلاعات را در معرض ديد قرار مي دهد كه هيچ ارزشي ندارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به شكار يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين در ماه هاي اخير گفت: يكي از اين هواپيماها خواست عبور كند؛ مشاهده كرديد كه چه اتفاقي براي آن افتاد.
وي ادامه داد: نمي توان ثابت كرد كه عكس هاي منتشر شده از چه دوربين و چه سامانه اي است اما ما مي توانيم تأكيد كنيم كه اين عكس ها متعلق به سامانه هاي ماهواره اي است و مربوط به هواپيماهاي بدون سرنشين كه از فضاي ايران عبور كرده باشند نيست.
سرتيپ اسماعيلي تاكيد كرد: هيچ هواپيماي با سرنشين و بدون سرنشيني تاكنون به كشور ما وارد نشده و اگر ورود پيدا كرد لاشه آن را به شما نشان مي دهيم.
وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي راداري قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از رونمايي سامانه راداري ثامن با فن آوري بومي و كاملاً جديد خبر داد.

 



سردار پاكپور خبر داد
انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك ريگي در ايام نوروز

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك ريگي در ايام نوروز خبر داد.
سردار سرتيپ محمدپاكپور با اشاره به تلاش عناصر باقي مانده گروهك تروريستي ريگي براي عمليات خرابكاري و تروريستي در ايام نوروز 19 گفت: تيمي كه وارد كشور شده بود به طور كامل منهدم شد و برخي از عناصر آن به هلاكت رسيدند.
وي افزود: چند تيم خرابكاري عناصر ضدانقلاب باقي مانده از گروهك ريگي كه در خارج از كشور مستقر هستند قصد داشتند در ايام تعطيلات نوروز در اجتماعات مردمي عمليات خرابكاري انجام دهند.
فرمانده نيروي زميني سپاه خاطرنشان كرد: آنها قصد داشتند در مناطق مركزي و مرزي كشور نيز عمليات تروريستي انجام دهند كه با تلاش نيروهاي امنيتي و نظامي ناكام ماندند.
سردار پاكپور تصريح كرد: تيمي كه وارد كشور شده بود به طور كامل منهدم شد و برخي از عناصر آن به هلاكت رسيده و برخي دستگير شدند.
وي اضافه كرد: تجهيزات و مواد منفجره زيادي نيز از اعضاي اين گروهك به دست آمده است كه در آينده نزديك توضيح بيشتري در اين خصوص داده مي شود.

 



رئيس جمهور برزيل در آمريكا:قيمت نفت را منفجر نكنيد

رئيس جمهوري برزيل با اعلام مخالفت كشورش با تحريم هاي آمريكا عليه ايران، تداوم اين محدوديت ها را باعث تشديد بحران در خاورميانه و همچنين افزايش شديد قيمت نفت دانست.
«ديلما روسف» در جريان ديدار با «باراك اوباما» همتاي آمريكايي خود در كاخ سفيد از تحريم هاي يكجانبه كاخ سفيد به ويژه تحريم هاي نفتي عليه جمهوري اسلامي به شدت انتقاد كرد.
وي هر نوع اعمال تحريم عليه ايران و سوريه را با توجه به آثار جدي آن بر حامل هاي انرژي اقدامي ناشايست و نامطلوب دانست.
اظهارات رئيس جمهور برزيل مبني بر مخالفت بر اعمال تحريم هاي يك سويه و ظالمانه در حالي در نزد دولتمردان آمريكا مطرح مي شود كه قيمت حامل هاي انرژي به ويژه بنزين در آمريكا به شدت زمينه نگراني مردم آمريكا را افزايش داده است؛ چنانكه در حال حاضر در شماري از جايگاه هاي سوخت گيري در شهر نيويورك، قيمت هر گالون بنزين به چهار دلار و بيست سنت و حتي به چهار دلار و پنجاه سنت رسيده كه از متوسط قيمت بنزين در آمريكا بيشتر است. شهروندان نيويورك روزهايي را به خاطر دارند كه قيمت بنزين پنج درصد قيمت كنوني بود.
در همين راستا نتايج نظرسنجي ها نشان مي دهد هفتاد درصد مردم آمريكا از عملكرد رئيس جمهور فعلي اين كشور در زمينه مهار قيمت بالاي بنزين ناراضي هستند، اين در حالي است كه شركت هاي نفتي از اين مساله به شدت منتفع مي شوند. چنانكه آمار منتشره از سود يكصد و چهل ميليارد دلاري پنج شركت مطرح نفتي جهان در سال گذشته خبر مي دهند.
اعتراف صريح رئيس جمهور آمريكا مبني بر آثار مستقيم مجادله نفتي غرب با ايران بر قيمت بنزين و گاز در آمريكا حكايت از آن دارد كه اوباما نمي خواهد فرصت هاي انتخاباتي پيش رو را فداي تندروي هاي برخي شخصيت هاي دمكرات كند.
در همين باره آسوشيتدپرس، با اشاره به سخنان اوباما در مورد افزايش حامل هاي انرژي در آمريكا گزارش داد؛ اوباما با اشاره به طرح جديد انرژي آمريكا گفت: تنش غرب با ايران باعث افزايش قيمت جهاني نفت تا 30دلار مي شود و اين مساله تاثير مستقيم در افزايش قيمت بنزين و گاز در آمريكا دارد.
در همين حال، يك كارشناس آمريكايي افزود: افزايش قيمت بنزين در آمريكا، فضاي انتخابات رياست جمهوري را ملتهب كرده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، جيمز كارويل گفت: «قيمت بنزين در چند هفته اخير در آمريكا افزايش يافته است.»
اين در حالي است كه رقابت هاي انتخاباتي براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا با شدت ادامه دارد.
همه نامزدهاي جمهوري خواه انتخابات امسال آمريكا تلاش مي كنند از مساله بنزين در راستاي شعارهاي خود بهره برداري كنند.
افزايش قيمت بنزين در شرايط كنوني به ضرر باراك اوباما، رئيس جمهور كنوني آمريكا است زيرا مردم او را مسئول بالا رفتن قيمت بنزين مي دانند و همين مسئله بر آراي اوباما نيز در انتخابات تاثير مي گذارد.
مخالفت برزيل با تحريم هاي نفتي ايران در حالي مطرح مي شود كه در هفته گذشته يك روزنامه هندي از مخالفت جدي كشوري نوظهور اقتصادي جهان با سياست هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران خبر داد.
بنابر گزارش اين روزنامه هندي كشورهاي عضو (BRICS) پنج قدرت در حال رشد جهان، يعني برزيل، آفريقاي جنوبي، روسيه، هند و چين به صراحت در نشست هاي خود اعلام كرده اند، كه برخلاف سياست هاي آمريكا همچنان تمايل دارند تا تجارت با ايران را ادامه دهند.
به نوشته اينديا تايمز، هرچند هند و چين در حمايت از ايران و مخالفت با آمريكا دليل خوبي دارند و آن اين است كه اين كشور منبع عظيم انرژي به حساب مي آيد، اما حمايت سه كشور ديگر عضو BRICS موجب شكاف در جبهه غرب مي شود چون روسيه و برزيل نيازي به نفت ندارند و خود جزو توليدكنندگان نفت محسوب مي شوند و آفريقاي جنوبي نيز نفت خود را از منابع ديگري تامين مي كند، بنابراين اين سه كشور دليلي براي حمايت از آمريكا ندارند و مخالفت آنها با تحريم نفت ايران، موجب بروز مشكل در جبهه غرب مي شود.
در اين ميان چين كه 20درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مي كند، لب به انتقاد از آمريكا گشوده و اعلام كرده واشنگتن مي خواهد قوانين داخلي خود را بر ديگر كشورها تحميل كند. در همين رابطه «چن دمينگ» وزير بازرگاني چين اعلام كرد: پكن ملزم به تبعيت از قوانين و مقررات داخلي هيچ كشوري نيست.
وي در ادامه افزود: ما علاقه مند به مشاهده اين موضوع نيستيم كه قوانين داخلي يك كشور بر جامعه جهاني حاكم شود.
وزير بازرگاني چين كه در نشست وزيران اقتصاد عضو BRICS سخن مي گفت، از فشارهاي آمريكا بر شركت هاي مختلف براي قطع مبادلات تجاري با ايران انتقاد كرد. وزير بازرگاني هند نيز اعلام كرد: دهلي به تحريم هاي اعلام شده از سوي سازمان ملل عمل كرده و به مبادلات تجاري خود با ايران ادامه مي دهد.

 



فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء: احداث سدهراز در انتظار افزايش اعتبار دولتي است

آمل-خبرنگاركيهان:
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء در حاشيه بازديد از مراحل ساخت سدمخزني هراز گفت: دولت امسال براي اين سد حدود 80 ميلياردريال اعتبار اختصاص داده كه مبلغ كمي است. ابوالقاسم مظفري افزود: پيشرفت و فعاليت همه جانبه در ساخت سد هراز منوط به تخصيص اعتبار بيشتر است و قرارگاه خاتم الانبياء پيمانكار است و ما اميدواريم با افزايش اعتبارهاي سد هراز از سوي دولت زمان اجراي آن كاهش يابد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اين قرارگاه اكنون 230 طرح عمراني را در كشور در حال اجرا دارد، اضافه كرد: متوسط پروژه هاي قرارگاه خاتم الانبيا حدود دو هزار ميليارد ريال است.
مظفري ادامه داد: اين طرح ها در زمينه هاي سدسازي، راه سازي و خطوط انتقال آب و گاز در كشور است.
وي اضافه كرد: سد گتوند در پايين دست سد مخزني رودخانه كارون خوزستان از بزرگترين طرح هايي بود كه در سال قبل توسط قرارگاه خاتم الانبياء اجرا و هم اكنون در دست بهره برداري است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء ابراز اميدواري كرد: تا پايان امسال حدود 30 طرح مهم زيربنايي در كشور توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء به اتمام برسد.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: مبارزه با مفسدان مالي از راهكارهاي تحقق شعار سال جاري است

كاشان- خبرنگاركيهان:
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: مبارزه با مفسدان مالي يكي از راهكارهاي تحقق عملي شعار سال جديد است.
علي اصغر گرانمايه پور با اشاره به نامگذاري سال 91 به عنوان «سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اتخاذ تدابير لازم از سوي مقامات قضايي و اجرايي در ارتباط با واردات كالاهاي غيرضروري و مبارزه با مفسدان و سوء استفاده كنندگان از ثروت هاي ملي يكي از راهكارهاي تحقق عملي اين شعار است.
وي با بيان اينكه تحقق عملي اين شعار در گرو مشاركت تمام دستگاه هاي اجرايي و اقشار مختلف جامعه است، افزود: آسان سازي فرآيند توليد و حذف تشريفات زائد اداري از سوي دستگاه هاي دولتي براي حمايت از توليدكننده اجراي دقيق قانون هدفمند كردن يارانه ها به ويژه عملياتي كردن ماده 8 قانون مزبور كه در خصوص كمك به توليد بوده موجبات تسريع و تسهيل در تحقق پيام رهبر معظم انقلاب را فراهم مي كند.
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي، همكاري دولت و بخش خصوصي در اين زمينه را تاكيد كرد و گفت: برگزاري جلسات منظم ميان قواي سه گانه و ايجاد اتاق هاي فكر متشكل از كارشناسان و افراد آگاه در اين زمينه مي تواند از ديگر راهكارهاي لازم براي اجراي كلام نافذ و موثر مقام عظماي ولايت در سال 91 باشد.
گرانمايه پور، نقش رسانه ها در تحقق بخشي شعار سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و تاثير بسزاي آن در جامعه را خاطرنشان كرد و بيان داشت: به طور طبيعي نقش هدايت گر اطلاع رسان و راهنمايي كننده رسانه ها در تشويق مردم و ارائه راهكارهاي خوب در زمينه عملي شدن هرچه بهتر اين شعار در جامعه غيرقابل انكار و بسيار موثر است و در اين زمينه شوراي فرهنگ عمومي كشور و وزارت آموزش و پرورش نيز بايد فرهنگ سازي كنند.

 



مرعشي: اسرائيل مهمترين حامي مالي گروهك منافقين است

مدير بخش تحقيقات شوراي ملي آمريكايي هاي ايراني تبار اعلام كرد كه اسرائيل مهمترين منبع مالي گروهك [تروريستي] مجاهدين خلق است.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشاتودي، رضا مرعشي در اين باره افزود: برخي از مقامات ارشد دولت اوباما كه نامشان فاش نشده مي گويند عمده كمك ها به منافقين از جانب اسرائيل است گرچه هنوز صحت اين ادعاها ثابت نشده است اما متداول ترين گزينه اي است كه در اين خصوص وجود دارد.
وي گفت: اين گروه در داخل ايران و در ميان مردم ايران اصلا محبوبيتي ندارد و بسيار منفور است. در جريان اشغال عراق توسط آمريكايي ها دولت بوش دو گزينه داشت يا اين كه مي بايست اردوگاه اشرف را جمع كند يا اين كه با حفظ اين گروه در خاك عراق از آنها به عنوان ابزار فشار بر رژيم ايران استفاده كند. اكثريت دولت بوش بر اين باور بودند كه مجاهدين خلق گروهي تروريستي است و بايد همانند ديگر تروريست ها با آن برخورد شود. اما برخي از مقامات نومحافظه كار با نفوذ و سرشناس در دولت بوش بودند كه مي گفتند بايد اين گروه را حفظ و به عنوان گروه فشار بر رژيم ايران استفاده كرد و اين همان چيزي است كه سيمور هرش در مقاله خود به آن پرداخته است. مجري گفت اصولا دولت آمريكا دو رو است و دوگانگي در سياست آمريكا را در همه جا مي توان ديد. در افغانستان هم ديديم كه آمريكا از مجاهدين اين كشور حمايت كرد و به آنها اسلحه داد زيرا آنها با روس ها و در كنار آمريكا مي جنگيدند اما اكنون مجاهدين همان كساني هستند كه ما در افغانستان با آنها مي جنگيم. درباره صدام نيز او هر جا به نفع آمريكا بود دوست آمريكا تلقي مي شد و زماني كه مهره اي سوخته بود دشمن آمريكا تلقي مي شد.
مرعشي در ادامه درباره سياست رياكارانه آمريكا در عدم خروج نام گروهك منافقين از ليست گروه هاي تروريستي و همكاري تنگاتنگ با موساد و اعضاي اين گروهك در ترور دانشمندان هسته اي ايران گفت: به نظر من خارج كردن نام اين گروه از فهرست تروريست ها به علت ارتباطي كه اين گروه با چنين اتفاقاتي دارد، تا حدودي دشوار است زيرا از يك طرف نام اين گروه هر سال به عنوان گروهكي تروريستي در فهرست وزارت خارجه آمريكا تمديد شده است. در واقع براي آمريكا كه مي خواهد همكاري مستقيم يا غيرمستقيمي با اين گروه داشته باشد، فرقي نمي كند نام اين گروه در فهرست تروريست ها باشد يا نباشد.

 



روپوش قبر مطهر امام حسين (ع) در اصفهان دوخته مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دوخت روپوش قبر مطهر حضرت سيدالشهداء(ع) به همت 7 بانوي هنرمند اصفهاني آغاز شد.
مسئول كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: پارچه اين روپوش از جنس مخمل ترمه سبز رنگ در ابعاد 5 در 3 متر است.
«علي ايرانپور» مدت دوخت اين روپوش به سرپرستي خانم محزونيه را 8 ماه اعلام كرد و افزود: اين روپوش مزين به انواع هنرهاي مليله، خوشنويسي و هنرهاي تزئيني با استفاده از انواع سنگ هاي قيمتي مرواريد و مليله است.
وي گفت: بر روي اين روپوش متن قال هذا قبرالحسين بن علي بن ابيطالب(ع) الذي قتل عطشانا غريباً حك شده است.
ايرانپور افزود: 5 گوشه پارچه اسامي مبارك 5 تن آل عبا و اطراف روپوش به لبيك يا حسين(ع) مزين شده است.

 



با پيام رئيس جمهور همايش بين المللي دين در آيينه هنر در همدان آغاز شد

همدان- خبرنگار كيهان:
با قرائت پيام رئيس جمهور، همايش بين المللي «دين در آيينه هنر» در دانشگاه آزاد اسلامي همدان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، در پيام دكتر «محمود احمدي نژاد» كه توسط «پيريايي» استاندار همدان قرائت شد، آمده است: «خداوند متعال باشكوه و عظمت و با كمال و جلال و پرتو حسن خويش، در عالم تجلي و عشق و زيبايي پديدار شد و اين انسان بود كه در ميان تمامي كائنات بار سنگين امانت را كه آسمان ها و زمين و كوه ها از پذيرفتن آن هراس داشتند، به دوش گرفت...».
در بخش ديگري از اين پيام، آمده است: «انسان در تمامي دوران ها و زمان ها در جستجو و درك و فهم و كشف و شهود و بيان اين حقيقت اسرارآميز در بهترين و ماندگارترين قالب ها و روش ها يعني هنر بوده است».
دكتر احمدي نژاد با اشاره به هنر اصيل كه موجب تقويت و باروري نهال ها و ريشه ها و اصل ها و نسل ها مي شود، تأكيد كرده است: «... چنين هنري نه تنها ديني و متعالي و انساني است بلكه از مطلوبيت والايي برخوردار است كه از ضروريات زندگي محسوب مي شود».
در ادامه، پيام دكتر «دانشجو» رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور نيز توسط دكتر تروهيد رئيس دانشگاه آزاد همدان خوانده شد.
در اين پيام آمده است: «هنر و رسالت هنر متعهد و موعود و متعالي آن است كه به جاي كنج نشيني و انزواگيري و گلايه گذاري، پنجره ها و حنجره هايي نو به نو و نوازشگر برگشايد».
سپس دكتر «علي طاهري»، دبير علمي همايش، اعلام كرد: اين همايش با همكاري سفارت ايتاليا در ايران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و چند نهاد و موسسه علمي و فرهنگي داخلي و خارجي، از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان به مدت دو روز برگزار مي شود و گسترش تعاملات علمي، پژوهشي، فرهنگي ميان ايران و كشورهاي ديگر به ويژه ايتاليا از اهداف آن به شمار مي رود.
وي افزود: از ميان بيش از 300 مقاله رسيده به دبيرخانه، 26 عنوان جهت قرائت در همايش و 56 مقاله نيز جهت ارائه به صورت پوستر انتخاب شده است كه پژوهشگراني از كشورهاي فرانسه، ايتاليا، الجزاير، هند، آمريكا، مصر، اسكاتلند و سوئيس نيز جزء ارائه دهندگان مقالات هستند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين ناصري سفير ايران در واتيكان، با اشاره به اينكه تنها راه رشد و تعالي و تأمين مصالح و منافع انسانها در قالب مفاهيم ديني مطرح شده است، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران و واتيكان دو كشور ديني، با داشتن روابط رسمي با بيش از نيم قرن، مي توانند نقش راهبردي در ايجاد صلح، ثبات و امنيت در منطقه و جهان ايفا كنند.
«ژان پل گول» سفير واتيكان در ايران نيز، گفت: هنر ايراني نشانه هاي زيادي در رم دارد كه از قرن چهارم ميلادي با ايجاد فرصت هايي توسط امپراتوران، ظرفيت هاي زياد هنر ايراني در ايتاليا به منصه ظهور رسيده است.
پروفسور «چرتي» رايزن فرهنگي سفارت ايتاليا در ايران به نامگذاري همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين اشاره كرد و گفت: به نظر من بايد اين عنوان را تغيير داده و همدان را پايتخت تاريخ و تمدن جهان بناميم.

 



رستمي: مشكلي براي فروش نفت نداريم

وزير نفت گفت: تحريم هاي اروپا از سال ها پيش عملي شده و اكنون نيز هيچ مشكلي براي فروش نفت و محصولات نفتي ايران وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به منطقه ويژه انرژي پارس، رستم قاسمي ديروز درحاشيه افتتاح واحد بوتن 1 پتروشيمي جم با بيان اين مطلب افزود: نفت ايران نفتي خوب و داراي اقتصادي بالاست و اين نفت هيچ گاه در بازار نمي ماند.
وي درمورد قطع صادرات نفت به يونان گفت: در حال حاضر به يونان نفت نمي فروشيم اما دراين خصوص هنوز توافق نهايي صورت نگرفته است.
وزير نفت افزود: پتروشيمي متكي به بخش خصوصي است و همه پتروشيمي هاي كشور به سمت خصوصي شدن حركت مي كنند و از اين پس نيز از ظرفيت بخش خصوصي براي توسعه پتروشيمي استفاده خواهيم كرد.
به گفته قاسمي يك حركت گسترده در ارتباط با پتروشيمي در صنايع ميان دستي و پايين دستي پيش بيني شده و تمام آن توسط بخش خصوصي و با حمايت هاي دولت توسعه مي يابد.
وزير نفت، پتروشيمي را از مجموعه هاي مهم اقتصادي كشور عنوان كرد و افزود: كشور ما غني از خوراك اوليه است و توسعه پتروشيمي از سياست هاي دولت بوده و خواهد بود.
وزير نفت با بيان اين كه صنعت نفت بايد تبديل به سرمايه ملي كشور شود، گفت: نفت ايران امروز در جايگاهي ممتاز در دنيا قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، رستم قاسمي پيش از ظهر ديروز در آيين افتتاح 2 طرح پتروشيمي در منطقه ويژه پارس اظهار داشت: با وجود تحريم هاي دشمنان شاهد موفقيت بيشتر صنعت نفت در تمام عرصه ها هستيم و به فضل خدا موفقيت ها بيشتر مي شود.
وزير نفت تصريح كرد: بايد نفت تبديل به سرمايه ملي كشور شود و به همين دليل توسعه صنايع بالادستي نفت از اهميتي ويژه برخوردار است و بايد در اين عرصه تلاش مضاعفي داشته باشيم.
وي افزود: امسال بايد سال پويايي و شكوفايي در صنعت نفت باشد و در سال توليد ملي با وجود تحريم هاي موجود و فشارهاي خارجي بايد گفت كه ايران با تحريم خداحافظي كرده است.
از سوي ديگر معاون وزير نفت در مراسم افتتاح طرح هاي پتروشيمي در عسلويه گفت: صنعت پتروشيمي ايران در سال جهاد اقتصادي به موفقيت هاي بسيار خوبي رسيد و بيش از 14 ميليارد دلار صادرات در صنعت پتروشيمي انجام شد.
عبدالحسين بيات از صادرات 18 ميليون تن محصولات پتروشيمي خبر داد و خاطرنشان كرد: حجم فروش محصولات پتروشيمي ايران حدود 43 ميليون تن بود كه 18 ميليون تن آن به بازارهاي خارج در 60 كشور صادر شد.
وي از طرح بوتن 1 به عنوان نخستين افتتاح طرح مهر ماندگار ياد كرد و گفت: طرح بوتن 1 پتروشيمي جم به عنوان نخستين طرح مهر ماندگار، از ميان 20 طرح پتروشيمي، به بهره برداري رسيد.
بيات بيان كرد: طرح بوتن 1 محصولي كمياب و گرانبهاست كه تاكنون در ايران نداشتيم و به فضل خدا و با همت متخصصان داخلي شاهد توليد اين محصول مهم در داخل هستيم.
معاون وزير نفت اظهار داشت: طرح واحد بوتن 1 و همچنين طرح پتروشيمي پارس در واقع نخستين پارك پتروشيمي در كشور را تشكيل مي دهند كه در مجموع با راه اندازي اين دو طرح زمينه فعال شدن 5 مجتمع ديگر با 750 هزار تن ظرفيت توليد، مهيا مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

مومني: اخلاق ستيزي، راهبردي براي مبارزه با انقلاب است
رئيس حوزه هنري در ويژه برنامه «روز هنر انقلاب اسلامي» موضع و تحليل خود را درباره افزايش فيلم با موضوع خيانت اعلام كرد.
مومني شريف در اين ويژه برنامه با بيان اين كه در سال هاي اخير يكي از راهبردهاي دشمن براي شكست و بي تاثير كردن انقلاب اسلامي، تغيير سبك زندگي ايراني - اسلامي است، افزود: اخلاق و نجابت، صداقت و وفاداري در زندگي زناشويي و رعايت خطوط قرمز از عناصر مهم زندگي و خانواده ايراني است و مدتي است كه در هنر و ادبيات جبهه دگرانديشان شاهد هجوم به اين عناصر هستيم كه نمي توان پذيرفت اين ها همه تصادفي باشد.
اين نويسنده ادامه داد: چطور مي شود حدود 100 كتاب رمان يك ناشر در مميزي ارشاد رد بشود و از قضا تم اصلي عمده اين داستان ها خيانت زن به مرد و يا شوهر به همسرش باشد؟!
مومني شريف با بيان اين كه چند سال پيش نسبت به رمان ها و داستان هايي با اين موضوع كه زنان سنتي ايراني زندگي مخفي و زيرزميني دارند هشدار داده ام، افزود: اما اخيرا اين تفكر جرات كرده و در پرده سينما هم به نمايش در مي آيد.
وي اضافه كرد: اين پديده آن قدر وسعت پيدا كرده كه ما نمي توانيم نسبت به آن بي اعتنا باشيم و آن را از سر تصادف بدانيم.
مومني گفت: پيش از اين رهبر معظم انقلاب در حالي كه اوضاع اخلاق در سينما بهتر از اين بود، هشدار دادند كه بعضي فيلم ها لجن به خورد مردم مي دهند و متاسفانه به اين هشدار توجه نشد و امروز وضع قطعا بدتر از آن روز است.
رئيس حوزه هنري ادامه داد: شايد عزيزان ما در وزارت ارشاد در برخورد با اين پديده معذوريت داشته باشند و لابد در درازمدت برنامه اي براي اصلاح امور دارند، اما در حوزه هنري چنين معذوريت هايي نداريم. در امر توليد و نشر كتاب يا ديگر محصولات فرهنگي و هنري، نظارت حداقلي ارشاد را كافي نمي دانيم و هيچ مسئوليتي نسبت به پخش و توزيع چنين آثاري نداريم و انتظار از حوزه هنري هم همين است.
مومني افزود: ما در حوزه هنري اجازه نداريم امكانات مان را در خدمت تفكراتي قرار دهيم كه اخلاق اسلامي و نجابت خانواده ها را نشانه گرفته اند و يكي از اين امكانات، سينماهايي است كه در اداره شان به دستور مقام معظم رهبري به حوزه هنري محول شده است.او در پايان سخنانش تصريح كرد: مايل نبوديم اين سياست را اعلام كنيم اما مسائل اخير باعث شد با افتخار آن را اعلام كنيم. بنده اعلام مي كنم حداقل 15 فيلم از فيلم هاي در نوبت اكران امسال، در سينماهاي حوزه هنري نمايش داده نخواهد شد.
هخاي شماره دو: نگفتم من مهم هستم!
يك سلطنت طلب كه از فرط توهم به هخاي شماره دو معروف شده است، با اشاره به مجموعه نوروزي خنده بازار گفت: من اين قدر مهم هستم كه ازمن سريال ساختند!
مهدي روحاني كه خود را سرلشكر خلبان روحاني و سركرده گروه عقاب ايران معرفي مي كند، سال گذشته قصد داشت كل ايران را يك روزه آزاد كند!
اين فرد كه در يكي از تلويزيون هاي سلطنت طلب برنامه اجرا مي كند، هجو خود در شبكه سوم سيما را به دليل اهميت خود و گروه ادعايي اش، توصيف كرد و قطعه هاي كوتاه نمايشي تمسخرآميز عليه خود را سريال تلويزيوني معرفي نمود. وي سال گذشته از مردم ايران خواست تاريخ حمله اش به تهران را تعيين كنند.
چند سال پيش فردي به نام هخا نيز ادعا كرد اول مهر 1383 با 50 هواپيماي مسافربري ايران را فتح مي كند!
هخا يا فتح ا... يزدي كلاهبردار مالي معروف لوس آنجلس، در جواب شنونده اي كه پرسيد چرا اول مهر به ايران نيامديد؟ گفت:
«من نيومدم؛ شما چرا نرفتيد؟!»
افزايش نگراني از نفوذي هاي نظام در شبكه هاي ماهواره اي معاند!
نگراني مديران تلويزيون هاي معاند از نفوذ عوامل جمهوري اسلامي، افزايش يافته است. به گزارش خبرنگار كيهان، به دنبال انتشار اخبار داخلي تلويزيون هاي معاند در سطح رسانه هاي كشورمان، مديران تلويزيون هاي ياد شده، نسبت به گذشته، دقيق تر همكاران خود را زيرنظر گرفته اند.
از جمله تلويزيون هايي كه اخبار داخلي آن مرتب به تهران مخابره مي شود، شبكه بهايي بي بي سي فارسي است، به گونه اي كه محرمانه ترين اخبار نظير تجاوز مديران اين شبكه به يكي از كارمندان زن، در عين ناباوري دست اندركاران اين رسانه، در سطح رسانه هاي ايران بازتاب يافت.
شبكه من و تو نيز بخصوص در بخش اتاق خبر، بيشترين ميزان درز اخبار را به خود اختصاص داده است. در بخش اتاق خبر اين شبكه، افرادي مشغول اند كه پيشتر در سطح رسانه هاي داخلي با نام مستعار فعال بودند. در اين ميان راديو فردا نيز قابل توجه است. فاش شدن اخبار داخلي اين راديو، زندگي خانوادگي كاركنانش را نيز دربرگرفته است به گونه اي كه يك سايت داخلي بطور اختصاصي اخبار محرمانه اين راديو ضدانقلاب را منتشر مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14