(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26  فروردین 1391- شماره 20182

حديث دشت عشق
باتوقف سپاهان مقابل پرسپوليس و پيروزي ارزشمند استقلال و تراكتورسازي
معادله قهرماني پيچيده تر شد
سفر رئيس جمهور به ابوموسي بهانه اي واهي براي لغو بازي دوستانه با ايران شد
رفتار زشت اماراتي ها و اشتباهات فدراسيون فوتبال كشورمان
اخبار كوتاه از فوتبال
مسافران المپيكي بوكس 4 نفر شدند
نام رضازاده در بين اسطوره هاي المپيك
واقعيت پنهان در تحولات اخير و ارتباط آن با پينگ پنگ پشت پرده باشگاه سايپا چه مي گذرد؟
اتفاقات جالب توجه در قايقراني ورزشكاري كه سهميه المپيك گرفت از رسيدن به لندن بازماند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد انصاري نجف آبادي»
تولد خونين در ام الرصاص
شهيد «محمد انصاري نجف آبادي»، سال دوم دبيرستان وارد حوزه علميه شد و همزمان با تحصيل به طلاب خارجي درس قرآن و احكام مي داد و هنگامي كه شروع به تلاوت قرآن مي كرد، تلاوتش همه را به وجد مي آورد. او در حوزه به خودسازي معنوي مشغول بود و سعي مي كرد همه اعضايش روزه باشد.
اين طلبه مجاهد با شروع جنگ تحميلي صداميان كافر عليه ايران اسلامي عازم جبهه هاي حق عليه باطل گرديد و بيش از نه ماه طي چهار مرحله در منطقه ام الرصاص در عمليات كربلاي 4 و مناطق ديگر حضور داشت و مجاهدت ها مي نمود تا سرانجام در جبهه ام الرصاص به كاروان شهيدان پيوست. پيكر پاك اين شهيد حدود شش سال در منطقه عملياتي ماند تا از طريق گروه تفحص به خانواده اش بازگشت و در تابوتي سبكبار و سه رنگ بر روي دستان با كرامت مردم شهيدپرور نجف آباد تشييع شد و در جنت الشهداي نجف آباد آرميد. طلبه بسيجي شهيد «محمد انصاري نجف آبادي»، سال 1345 در نجف آباد متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي 4 (جزيره ام الرصاص) به شهادت رسيد.

 



باتوقف سپاهان مقابل پرسپوليس و پيروزي ارزشمند استقلال و تراكتورسازي
معادله قهرماني پيچيده تر شد

تساوي تيمهاي سپاهان و پرسپوليس در اصفهان و پيروزي تيمهاي استقلال و تراكتورسازي در هفته سي ام ليگ برتر معادله قهرماني را بيش از گذشته پيچيده تر كرد.
هفته سي ام رقابت هاي ليگ برتر طي روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري 9 ديدار به پايان رسيد. در نخستين بازي اين هفته روز پنجشنبه تيم هاي سپاهان اصفهان و پرسپوليس به مصاف هم رفتند كه در پايان اين بازي تماشايي تساوي يك - يك رقم خورد تا ترمز صدرنشين در خانه كشيده شود. سپاهان اصفهان و پرسپوليس تهران در بازي پنجشنبه برگزاركننده يك ديدار جذاب و تماشايي بود كه طي آن بارها روي دروازه دو تيم موقعيت گلزني خلق شد. در اين بين سپاهان با بهره گيري از تجربه بازيكن خارجي خود جواهير به گل نخست رسيد و از ميهمان خود پيش افتاد.بازي با برتري يك بر صفر تيم سپاهان در جريان بود تا اينكه نوري كار را به تساوي كشاند. ارسال مهدوي كيا از جناح راست پس از آنكه به تير دروازه سپاهان برخورد كرد، در ميان غفلت مدافعان سپاهان جلوي پاي محمد نوري فرود آمد و او به راحتي دروازه احمدي را گشود.پرسپوليس در اين ديدار رضايي، زارع، معمارزاده، نصرتي،اولادي، علي عسگرو محمد را به خاطر محروميت و مصدوميت در اختيار نداشت.
اما در بازي هاي روز چمعه نيز هشت ديدار برگزار شد كه طي آن نتايج جالب توجهي رقم خورد؛ در آبادان ديدار تيم هاي نفت و ذوب آهن اصفهان با تساوي يك - يك به پايان رسيد تا دو تيم امتيازات را تقسيم كنند. در تبريز تيم تراكتورسازي با دو گل برابر فولاد به برتري رسيد تا مجددا نام خود را به عنوان مدعي قهرماني معرفي كند. اين برد براي امير قلعه نويي كه هفته گذشته تيمش برابر فجر سپاسي متوقف شده بود، بسيار باارزش بود. در كرج راه آهن با يك گل سايپا را شكست داد تا هم نوار موفقيت هاي نارنجي پوشان پاره شود و هم تيم دايي تا حدودي از منطقه سقوط فرار كند. در گيلان تيم داماش برابر مس سرچشمه به برد دو بر يك رسيد تا خيال رشتي ها بابت ماندن در ليگ تا حدودي راحت شود. از طرف ديگر مس هم با اين شكست سقوط خود را قطعي كرد.
در شيراز جناب سرهنگ و فجر سپاسي يك برد ديگر بدست آوردند تا شيرازي ها فكر سقوط را از سرشان بيرون بياورند. از سوي ديگر ملوان با باخت مقابل فجرتا حدود زيادي به منطقه سقوط نزديك شد تا مسئولان اين تيم متوجه شوند كه بدون پول تيمداري كردن مشكل است!
در كرمان، مس بازي 6 امتيازي را به نفع خود به پايان رساند تا شاگردان قاسمپور همچنان به بقا اميدوارباشند. از سوي ديگر شاهين هم با اين شكست همچنان خود را به عنوان نامزد سقوط به دسته اول نگه داشت. اما در تهران هم جدال تيم هاي نفت و شهرداري تبريز با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا شاگردان فركي بازهم رنگ پيروزي را به خود نبينند. از سوي ديگر اين يك امتياز براي تيم شهرداري باارزش بود.
در آخرين ديدار هفته سي ام ليگ برتر هم تيم استقلال با پيروزي برابر صباي قم به يك امتيازي صدر جدول رسيد .
در اين بازي كه از ساعت 19 در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود 25 هزار تماشاگر برگزار شد استقلال با نتيجه 3 بر صفر از سد صباي قم گذشت. استقلال در نيمه اول با انجام يك بازي هجومي سه گل زد و در نيمه دوم مسابقه را اداره كرد. بازيكنان صبا نيز در نيمه دوم از حملات فراوان خود هيچ نتيجه اي نگرفتند. بازيكنان صبا در اين بازي سه بار توپ را به تير دروازه آبي پوشان كوبيدند.
استقلال با اين پيروزي 58 امتيازي شد و با يك امتياز كمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار گرفت و تراكتورسازي 56 امتيازي هم سوم است. به اين ترتيب در فاصله 4 هفته مانده به پايان ليگ رقابت قهرماني بين سه تيم بالاي جدول حساس تر از گذشته شد.
¤ سپاهان1- پرسپوليس تهران 1
گل:جواهير سوكاي(81) براي سپاهان - محمد نوري (86) براي پرسپوليس
¤ داماش گيلان 2 - مس سرچشمه 1
گل : محمد غلامي (19) و افشين چاووشي (84) براي داماش - وحيد علي آبادي (36) براي مس سرچشمه
¤ فجرسپاسي شيراز 2 - ملوان بندرانزلي صفر
گل : مهدي رجب زاده (59) و يونس شاكري (78)
¤ مس كرمان 3 - شاهين بوشهر 2
گل: مصطفي شجاعي (8)، آليوشا ووجنويچ (53) و شجاع خليل زاده (83) براي مس - مهدي نوري (10) و عباس پورخسرواني (50) براي شاهين
¤ سايپاي البرز صفر - راه آهن 1
گل: مجتبي شيري (73)
¤ تراكتورسازي تبريز 2 - فولاد خوزستان صفر
گل : سياوش اكبرپور (18) و فلاويو لوپز (50)
¤ نفت تهران صفر - شهرداري تبريز صفر
¤ استقلال تهران3 - صباي قم صفر
گل: پژمان منتظري (5)، گوران يوركويچ (26) و ميثم حسيني (43)
¤ صنعت نفت آبادان 1- ذوب آهن اصفهان1
گل: سيامك كوهنورد (53) براي نفت - محمدعلي احمدي (62) براي ذوب آهن

 



سفر رئيس جمهور به ابوموسي بهانه اي واهي براي لغو بازي دوستانه با ايران شد
رفتار زشت اماراتي ها و اشتباهات فدراسيون فوتبال كشورمان

سرويس ورزشي-
اماراتي ها در واكنش به سفر رئيس جمهور ايران به جزيره ابوموسي بازي دوستانه برابر تيم ملي فوتبال كشورمان را لغو كردند.
عليرغم توافقي كه ميان فدراسيون فوتبال ايران و امارات بر سر انجام بازي دوستانه بين تيم هاي ايران و امارات در تاريخ 29 فروردين در ورزشگاه العين صورت گرفته بود، فدراسيون امارات عصر روز پنجشنبه هفته گذشته با ارسال نامه اي به فدراسيون ايران رسما و به طور يك طرفه اين بازي را لغو كرد! فدراسيون امارات در حالي اين بازي را لغو كرد كه هيچ گونه قراردادي رسمي بين فدراسيون ايران و آن ها براي اين مسابقه امضا نشده بود.
در نامه گلايه آميز فدراسيون امارات آمده است كه اين تصميم به خاطر سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به جزيره ابوموسي گرفته شده و آن ها مدعي هستند جزيره ابوموسي كشورمان متعلق به امارات است. در اين ميان رئيس فدراسيون فوتبال ايران با تقبيح رفتار سياسي فدراسيون فوتبال امارات مي گويد كه با مشورت از وزارت امورخارجه ايران به لغو يك جانبه بازي دوستانه ايران و امارات پاسخ مي دهد.
اشتباهات فدراسيون فوتبال
هر چند رفتار اماراتي ها از نظر تمام محاكم ورزشي زشت و ناپسند است اما در اين ميان اشتباهاتي نيز متوجه فدراسيون فوتبال خودمان است. متاسفانه طي ساليان اخير فدراسيون فوتبال كشورمان فضا را براي اماراتي ها باز كرده و در اين ميان سود قابل توجهي به اين كشور كوچك رسيده است. سال گذشته بود كه ديدار ايران و برزيل در امارات برگزار شد و هزاران دلار به حساب فدراسيون فوتبال اين كشور واريز گرديد. جايگاه فوتبال ايران در آسيا به اندازه اي رفيع است كه اماراتي ها بايد براي برقراري ارتباط با فوتبال ما دست و پا بزنند نه اينكه به شكلي زننده اقدام به لغو بازي با ايران كنند! همين رفتار اخير امارات بهانه خوبي براي فدراسيون فوتبال شد تا روابطش با امارات را به حداقل برساند. البته اين نكته را نيز نبايد از ياد برد كه برخي ازعناصر فعال در فدراسيون فوتبال كه از تاجران ساكن امارات نيز به حساب مي آيند بسيار علاقه مند هستند كه رابطه فدراسيون فوتبال ايران و امارات تحت هر شرايطي حسنه باشد تا آنها استفاده لازم خود را ببرند. اين افراد متاسفانه در فدراسيون فوتبال نيز صاحب نفوذ بوده و حتي در يك دوره از مسابقات قهرماني آسيا در رده هاي پايه نيز به عنوان مديا آفيسر روي نيمكت مقدس تيم ملي نشستند!
رفتار اماراتي ها برخلاف عرف جهاني بود
اما علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در اين خصوص گفت: فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا به صراحت اعلام كرده اند كه مباحث سياسي هيچ ارتباطي با مسائل ورزشي ندارد اما اماراتي ها برخلاف اين اصل جهاني، به صورت يك جانبه اعلام كرده اند كه به خاطر سفر رئيس جمهور به جزيره اي ايراني حاضر به رويارويي با تيم ملي ايران نيستند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي مديرعامل استقلال؟
در راستاي جابجايي مديران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اين بار نوبت به استقلال رسيده كه فصل آينده مديري جديد را براي مجموعه خود انتخاب كند.در سال هاي اخير تغييرات متوالي در مديريت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تبديل به امري عادي براي هواداران اين دو باشگاه پرطرفدار شده است؛ با اين حال استقلال طي دو ، سه سال اخير تا حدوي از ثبات مديريت برخوردار بوداما حالا خبرهاي ديگري از اين باشگاه به گوش مي رسد. گويا جدايي علي فتح الله زاده از اين تيم قطعي شده و فصل آينده مديري ديگر كه احتمالا حسين قريب خواهد بود روي صندلي مديرعاملي اين باشگاه مي نشيند. علي فتح الله زاده دراين خصوص مي گويد: چند ماه قبل به رسولي نژاد رئيس هيات مديره استقلال اعلام كردم كه سال آينده مدير عامل نخواهم بود. به همين خاطر به آنها گفتم كه روي افراد مورد نظرشان تمركز كنند. يكي از اين افراد محمدحسين قريب بود كه از مديران خوب كشور است. به هر حال من چندين سال مديرعامل استقلال بوده ام. قرار نيست تا ابد مديرعامل بمانم .
ليگ برتري شدن پيكان
تيم فوتبال پيكان تهران در فاصله يك هفته مانده به پايان مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه ها جواز حضور در فصل 92 - 91 مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را بدست آورد.
قهرماني تيم فوتسال دانش آموزي در مسابقات جهاني
تيم ملي فوتسال دانش آموزي ايران با برتري 5 بر 4 مقابل تركيه تيم ميزبان در ديدار فينال مسابقات جهاني بر بام دنيا ايستاد. در پايان ملي پوشان ايران قصد داشتند با پرچم ايران دور افتخار بزنند كه با ممانعت نماينده فدراسيون جهاني فوتسال دانش آموزي مواجه شدند.
يك باشگاه آفريقايي به دنبال كي روش
پايگاه خبري سوتان ( Sowetan ) اعلام كرد كه در پي اخراج ولاديمير ورمژويچ سرمربي تيم فوتبال كايزر چيفس آفريقاي جنوبي، مسئولان اين باشگاه به دنبال مذاكره با كارلوس كي روش هستند.در حال حاضر دستيار سرمربي اخراج شده كايزر چيفس هدايت اين تيم را برعهده دارد و بنا به اعلام مسئولان باشگاه ، وي تا پايان فصل در اين سمت باقي خواهد ماند. با اين حال، بابي موتانگ مدير بخش فوتبال باشگاه كيزر چيفس از علاقه اين باشگاه براي مذاكره با كارلوس كي روش خبر داد.
عدم لغو اردوي تيم ملي
با وجود اينكه ديدار تيم هاي ايران و امارات لغو شده است ، اردوي تيم ملي از امروز آغاز مي شود و تا بيست و نهم فروردين ادامه خواهد داشت. اين اردو در كمپ تيم هاي ملي برگزار مي شود و قرار است 4 بازيكن جديد هم دعوت شوند. از سوي ديگر فدراسيون در تلاش است تا فاصله برگزاري اين اردو يك حريف تداركاتي مناسب براي تيم ملي پيدا كند.

 



مسافران المپيكي بوكس 4 نفر شدند

تيم ملي بوكس ايران كه با 8 مشتزن راهي مسابقات كسب سهميه المپيك شده بود در پايان اين رقابت ها 3 سهميه المپيك گرفت تا اين رشته در مجموع با 4 ورزشكار راهي بازي هاي المپيك لندن شود.
برگزاري مسابقات كسب سهميه المپيك در حالي روز پنج شنبه هفته گذشته به ميزباني قزاقستان به پايان رسيده كه تيم ملي ايران با كسب 3 سهميه به كار خود پايان داد. در اين دوره از مسابقات 28 كشور آسيايي حضور پيدا كرده بودند. در مجموع 139 بوكسور وارد رينگ شدند كه در پايان 25 بوكسور توانستند جواز حضور در المپيك لندن را از آن خود كنند. علي مظاهري با كسب عنوان قهرماني رقابت هاي وزن 91 كيلوگرم، امين قاسمي پور در وزن 69 كيلوگرم، مهدي طلوتي در وزن 64 كيلوگرم بوكسورهايي بودند كه در جريان همين مسابقات انتخابي قزاقستان به سهميه المپيك دست يافتند. البته پيش از اين احسان روزبهاني در وزن 81-كيلوگرم در مسابقات قهرماني جهان در باكو سهميه حضور در المپيك را كسب كرده بود كه با اين وجود تيم ملي بوكس ايران با 4 ملي پوش در المپيك لندن حضور خواهد داشت.

 



نام رضازاده در بين اسطوره هاي المپيك

نام قهرمان سابق وزنه برداري كشورمان پس از رونمايي از نقشه ويژه مترو در لندن در بين اسطوره هاي المپيك قرار گرفت.
در فاصله 105 روز مانده به آغاز رقابت هاي المپيك 2012 لندن، كميته حمل و نقل لندن از نقشه ويژه مترو كه با اسامي اسطوره هاي المپيك نامگذاري شده است، رونمايي كرد تا اساس اسامي 361 ايستگاه به اسامي اسطوره هاي المپيك تغيير پيدا كند. اين يك نقشه منحصر به فرد از مترو لندن است كه در آن خطوط مترو به ورزش هاي المپيك تابستاني از جمله دووميداني، بسكتبال، بوكس، قايقراني و... تقسيم بندي شده است. اين نقشه توسط الكس كريكت، دبيربخش ورزشي سايت بي بي سي و ديويد بروكس تاريخ شناس ورزشي تهيه و تنظيم شده است.
در اين نقشه اسامي قهرمانان بزرگ وزنه برداري از جمله حسين رضازاده، قهرمان و ركورددار فوق سنگين وزنه برداري المپيك در كنار بزرگاني چون نعيم سليمان اوغلو، جان ديويس، واسلي آلكسيف و پيروس ديماس به چشم مي خورد.

 



واقعيت پنهان در تحولات اخير و ارتباط آن با پينگ پنگ پشت پرده باشگاه سايپا چه مي گذرد؟

در حالي از جدايي احتمالي آرش كوشا از باشگاه سايپا گفته مي شود كه گويا ريشه اين اختلاف را بايد در جايي غير از مسائل فني جست وجو كرد.
اين روزها اخبار ضد و نقيضي از باشگاه ورزشي سايپا به گوش مي رسد. شنيده مي شود آرش كوشا، مديرعامل اين مجموعه چند روزي است در محل كار حضور نيافته و قصد جدايي از اين تيم را دارد. وي كه از اقوام رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور به حساب مي آيد اكنون قصد كناره گيري از اين مجموعه ورزشي- صنعتي را دارد. روز گذشته سايت خبري مشرق نيوز مدعي شد برخي منابع از درگيري نعمت الله پوستين دوز (مدير گروه خودروسازي سايپا) و آرش كوشا (مديرعامل باشگاه ورزشي سايپا) خبر مي دهند، موضوعي كه از ماه ها پيش كليد خورده بود و در اواخر سال گذشته به اوج رسيد و منتهي به شرايطي شد كه كوشا رفتن را بر ماندن ترجيح دهد. به نظر مي رسد، در اين بين، ريشه اختلافات در بركناري همسر مدير گروه صنعتي از مديريت فوتبال بانوان باشگاه باشد كه آغاز تنش ميان مديران ارشد شد. فاطمه پوستين دوز كه فاقد تجربه و تخصص جدي در عرصه ورزش و فوتبال است، مسئول فوتبال بانوان اين باشگاه بود كه در پي عملكرد ضعيف و برآورده نشدن انتظارات، از كار بركنار شد. برخي همين را آغاز اختلافات ميان كارخانه و باشگاه دانستند، موضعي كه وي از پاسخگويي درباره آن خودداري مي كند.
از فوتبال به پينگ پنگ، بدون توقف نارنجي!
در پي بركناري خانم پوستين دوز از باشگاه سايپا، وي وارد فدراسيون پينگ پنگ شده و به عنوان نايب رئيس بانوان شروع به فعاليت مي كند. پس از مدتي نيز به عنوان نايب رئيس فدراسيون مشغول به كار شد تا موجب موجي از انتقادات شود. اهالي اين رشته معتقد بودند فاطمه پوستين دوز فاقد تخصص بوده و همين موجب ناكارآمدي وي و در مجموع، فدراسيون خواهد شد. در اين بين، انتقادات به عملكرد سال گذشته اين فدراسيون نيز در همين راستا تحليل مي شود. اما نكته اي كه در اين ميان به آن اشاره مي شود، حضور محمد زارع پور اشكذري (رئيس فدراسيون پينگ پنگ) در گروه خودروسازي سايپا است. وي در دوران مهرداد بذرپاش به عنوان معاون اقتصادي شركت سايپا منصوب شد. در حقيقت، وي از نيروهاي رسمي اين مجموعه است و انتصاب كنوني نيز در همين راستا تحليل مي شود.

 



اتفاقات جالب توجه در قايقراني ورزشكاري كه سهميه المپيك گرفت از رسيدن به لندن بازماند

كاياك سوار ملي پوش كشورمان با غلبه بر هموطنانش، نماينده ايران در المپيك لندن شد.
مسابقات انتخابي كاياك سواران براي حضور در المپيك لندن ديروز در بخش مردان و زنان در درياچه آزادي برگزار شد. در بخش مردان و در مسافت 1000 متر، احمدرضا طالبيان در مرحله اول با زمان 3 دقيقه و 38 ثانيه و 35 صدم ثانيه و در مسابقه دوم با زمان 3 دقيقه و 41 ثانيه و 23 صدم ثانيه سريع تر از حريفان جواز حضور در المپيك لندن را كسب كرد، البته طالبيان در مسابقات آسيايي توانست براي ايران سهميه المپيك را كسب كند. در اين مسابقه فرزين اسدي و علي آقاميرزايي به ترتيب دوم و سوم شدند.
در بخش بانوان نيز آرزو حكيمي در هر دو مسافت 200 و 500 متر توانست در سكوي نخست قرار بگيرد و جواز حضور در المپيك را كسب كند. آرزو معتمدي كسب كننده سهميه المپيك بود كه در اين انتخابي در جايگاه سوم قرار گرفت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمد عباسي وزير ورزش و امور جوانان در راس هيئتي بلندپايه به منظور شركت در دومين اجلاس مجمع عمومي شوراي بين المللي المپيك به روسيه سفر خواهد كرد. در اين اجلاس كه با حضور وزراي ورزش و روساي كميته هاي ملي المپيك كشورهاي جهان از تاريخ 27 الي 30 فروردين برگزار مي شود، موضوعات مربوط به توسعه همكاري هاي ورزشي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
¤ طبق مذاكرات صورت گرفته و توافق محمد جمشيدي، سرپرست باشگاه پيكان، پيمان اكبري يك فصل ديگر نيز هدايت تيم واليبال اين باشگاه را برعهده خواهد داشت. اين تيم با هدايت پيمان اكبري سال گذشته به عنوان سوم مشترك (همراه با شهرداري اروميه) مسابقات دست يافت.
¤ پس از انجام مذاكرات و مكاتبات مسئولان فدراسيون واليبال ايران با فدراسيون برزيل و براساس توافقات انجام شده تيم جوانان برزيل براي برگزاري 4 ديدار دوستانه با تيم جوانان ايران در اروميه در فاصله زماني يكم تا نهم شهريور ماه سال جاري به ايران مي آيد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14