(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26  فروردین 1391- شماره 20182

نگاهي به مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تهديدات خارجي (بخش نخست)
بلوف حمله به ايران ترس و بيم صهيونيست ها



نگاهي به مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تهديدات خارجي (بخش نخست)
بلوف حمله به ايران ترس و بيم صهيونيست ها

پريسا جلالي
» ايران تسليحات هسته اي ندارد و نخواهد ساخت اما در مقابله با تجاوز دشمنان چه از سوي آمريكا باشد يا رژيم صهيونيستي، براي دفاع از خود، در همان سطحي كه دشمن به ما حمله كند، حمله خواهيم كرد. آمريكا در صورت حمله به ايران مرتكب اشتباه بزرگي مي شود.»
بيانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در آغازين ساعات از سال 91 در پاسخ به تهديد و ارعابي كه غرب به ويژه رژيم صهيونيستي طي سال هاي اخير در پيش گرفته است، عيدي مناسبي به ملت ايران بود.
اتفاقي كه ملت ايران را قدرتمندتر از پيش در پي اهداف استكبارستيزي جلوه داد و انعكاس صدايي كه از حرم مطهر رضوي به خارج از مرزها مخابره شد بيش از پيش رژيم صهيونيستي را مايوس كرد.
سابقه اين پاسخ را بايد در بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه 14 بهمن ماه يافت اما سخنراني نوروزي ايشان پاسخي قاطع تر و دندان شكن بود كه نه تنها به تنوير افكار عمومي جهاني نسبت به توان نظامي ايران منجر شد بلكه تشويش اذهان مقامات صهيونيستي و هراس مردم اين كشور را درپي داشت.
اين تغيير لحن ايران گويا براي سران رژيم غاصب اسرائيل دور از ذهن بود و اكنون مقامات، كارشناسان نظامي و تحليل گران سياسي اين رژيم ناچارند اعتراف كنند كه حملات تلافي جويانه موشكي ايران مي تواند به اسرائيل آسيب هاي جدي وارد كند.
اكنون دولت بنيامين نتانياهو به مردمش ناگزير است اطمينان دهد كه در صورت اقدامات
تلافي جويانه ايران، تعداد قربانيان غيرنظامي در اسرائيل محدود خواهد بود. اين پيام ها در پاسخ به نگراني فزاينده ساكنان سرزمين هاي اشغالي درباره بروز جنگ با ايران و ديگر دشمنان اين كشور اين روزها شدت گرفته است و اينكه تا چه ميزان مي تواند در مهار واهمه مردمش از آتش جنگ موثر واقع شود؟
بيانات قاطعانه رهبري
بيانات نوروزي رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس و همچنين تاكيد ايشان بر توان پاسخگويي هر گونه تهديد و حمله به ايران در خطبه هاي نماز جمعه سال گذشته بر هراس صهيونيست ها بيشتر افزود.
اظهارات مقامات اين رژيم پس از بيانات رهبري جالب توجه است.
از جمله اوزي روبين، كارشناس بلندپايه اسرائيلي كه ادعاي برخي مقامات اين كشور مبني بر ناتواني نظامي ايران را رد كرد. اين كارشناس كه مسئوليت پدافند موشكي اسرائيل را حدود 10 سال برعهده داشته، مي گويد كه موشك هاي ايراني قادرند آسيب هاي مهمي به اهدافي در اسراييل وارد كنند .
اين كارشناس موشكي خبرهاي بد براي اسرائيل را مانع از حمله نظامي به ايران مي داند و آن اينكه ايران به سرعت دقت هدف گيري موشك هاي باليستيكي خود را افزايش داده است و موشك هاي ايران تنها با خطايي چند متري قادر به تخريب اهداف خود هستند و ايران مي تواند به زيرساخت ها و مراكز اداري اسرائيل آسيب جدي برساند.
اما آلوف بن، سردبير روزنامه هاآرتص ترجيح مي دهد مستقيم سر اصل مطلب برود و بي هيچ تعارفي تاكيد كند كه مردم اسرائيل در حال حاضر آمادگي روحي براي رويارويي نظامي با ايران را ندارند.
ژنرال گابي اشكنازي، فرمانده ستاد مشترك ارتش اسرائيل در ديداري با نمايندگان كنگره آمريكا از در اختيار داشتن 300 موشك كه مي توانند اسراييل را هدف قرار دهند، خبر داده بود و سازمان هاي اطلاعاتي غرب نيز در دسامبر 2008 گزارش داده بودند كه ايران قادر به توليد دست كم 75 موشك شهاب 3 است كه ميزان دقت آن ها بهبود يافته اند و تخمين مي زنند كه بر اساس گزارش هاي جديد، ايران احتمالا داراي 450 موشك با بردي متناسب براي حمله به اهدافي در اسرائيل است.
فضاي رسانه اي و بلوف جنگ !
با علم به اينكه رژيم صهيونيستي هيچ وقت پيش از حمله و اقدام نظامي اين موضوع را علني نكرده است فضاسازي رسانه اي از حمله به ايران و انتشار نظرات مقامات و كارشناسان اين رژيم و همپيمانان غربي آنها حكايت از اين دارد كه رسانه ها به ابزاري براي بازي هاي سياسي و هراس ملت ايران از حمله نظامي تبديل شده اند.
از اين رو پيش از پرداختن به حرف هاي مردم خودمان، اجازه دهيد اشاره اي به يكي از نظرسنجي هايي داشته باشيم كه به تازگي نظر ملت آمريكا را در مورد حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران جويا شده و نتايج آن نشان گر آن است كه چنين اقدامي در افكار عمومي مردم آمريكا از حمايت چنداني برخوردار نخواهد بود .
بر اساس اين نظرسنجي كه توسط برنامه رويكردهاي سياست خارجي دانشگاه مريلند به انجام رسيده است، تنها يك نفر از هر چهار آمريكايي با حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران موافق است و نزديك به 7 نفر از هر 10 نفر يعني 69 درصد با اين اقدام مخالفند و 80 درصد آمريكايي ها معتقدند كه دولت اين كشور بايد اسرائيل را از حمله به ايران بازدارد .
اما مردم ايران چه نظري دارند؟
براي جويا شدن از ميزان موفقيت يا شكست اين جريان سازي هاي رسانه اي به سراغ اقشار مختلف مردم رفته ايم.
سفر به مشهد مقدس بهانه خوبي بود تا پس از شنيدن صحبت هاي رهبر معظم انقلاب با مردم هم گفت و گويي داشته باشيم.
مثل پدر شهيدي كه حاجي اصلان صدايش مي زنند و مي گويد به تازگي مجاور حرم رضوي شده است.
او كه يكي از زوار بارگاه رضوي است و همراه همسرش از باب الجواد بيرون مي رود، در پاسخ فوري به سوال هايمان مي گويد: اين حرف ها جاي بحث ندارد. خوشحالم كه ديگر در برابر تهديد امريكا و اسرائيل ساكت نيستيم و مي گوييم كه ما هم حمله مي كنيم.
حاجي اصلان كه هفت دهه ازعمرش مي گذرد، آرزوي روزهاي باقي مانده عمرش را گرفتن انتقام خون شهيدان از مستكبران مي داند و با شوق خاصي تاكيد مي كند: در اين سال هاي بعد از جنگ هر وقت كه اسرائيل مي گفت حمله مي كنيم ما حرفي نمي زديم اما وقتي رهبر گفتند كه ما هم جواب اسرائيل و آمريكا را خواهيم داد فكر مي كنم جوانان ما روحيه گرفتند و مخالفان اسرائيل و آمريكا بالاخره به آرزوي شان رسيدند كه مي توانيم رودر رويشان بايستيم و مبارزه كنيم.
«اين آرزو كه فقط مختص به خانواده شهدا نيست، همه مردم ايران با سختي هايي كه از جنگ و تحريم و تهديد و فشار از جانب امريكا و اسرائيل ديده اند، آرزو دارند روزي بتوانند در مقابل اين همه فشار قد علم كنند و پاسخ بدهند.»
سعيد رضا ابراهيمي راننده تاكسي است و به قول خودش اگر اين زوار عاشق امام هشتم اجازه دهند و برايش ترافيك نتراشند، چند سرويس مي تواند در طول روز داشته باشد، رانندگي و جابه جايي مسافر را با طعم خبر و رويدادهاي سياسي و اجتماعي به طور همزمان تجربه مي كند.
او هم معتقد است: با اطلاعات مختصري كه من دارم توان نظامي ايران اندازه اي هست كه بتوانيم براي هميشه آمريكا و رژيم صهيونيستي را از حمله به ايران مايوس كنيم.
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان معتقد است: اي كاش خيلي قبل تر اين پاسخ را مي داديم.چون اگر دقت كنيد متوجه مي شويد از زمان خطبه هاي نماز جمعه به اين طرف ديگر شاهد تهديد نبوديم و حتي اوباما تلاش مي كرد گزينه هايي كه عليه ايران تدارك ديده بود را جمع كند و سياست ديگري پيش بگيرد. طبيعي است در رفتار با ظالمان نبايد سكوت كرد و به همان اندازه بايد جواب شان را داد. خيلي از حرف هاي آقا خوشم آمد.
عقب نشيني بي انصافي است
«غرب و رژيم صهيونيستي براي اين كه برخورداري ايران از قدرت هسته اي تحقق پيدا نكند راه هاي مختلفي را تاكنون طي كرده اند كه همه آنها به بن بست رسيده است. »
اين ها صحبت هاي ستار مازني پزشك داروساز در يكي از داروخانه هاي تهران است كه دقايقي از وقتش را در اختيارمان مي گذارد.
وي كه سابقه شعارهاي تبليغاتي حمله نظامي به ايران و پايگاه هاي هسته اي را از ابتداي فعاليت هسته اي ايران مي داند، معتقد است: با توجه به پيشرفت هاي هسته اي ايران به ويژه در بخش درمان بيماري هاي صعب العلاج و توليد داروها در داخل، عقب نشيني ايران از فعاليت هاي هسته اي به زيان همه مردم است.
مازني اضافه مي كند: تهديد و فشار هميشه از سوي غربي ها وجود داشته بنابراين نبايد ايران در برابر اين فشارها تسليم شود. خوشبختانه اخيرا تهديد از جانب ايران بوده و باعث خوشحالي است كه توان نظامي، علمي و فناوري ايران به اندازه اي رسيده كه حتي مي توانيم دشمنان مان را تهديد كنيم.
مازني با اشاره به اينكه تهديدات از بدو پيروزي انقلاب هميشه بوده و مردم ايران به اين فشارها عادت كرده اند، مي گويد: يادم هست از وقتي كه دانش آموز بودم اسرائيل قصد داشت به ايران حمله كند. موضوع هسته اي هم با مسئله قدرت ايران پيوند مي خورد و غرب غير انساني ترين سلاح هاي خودش را در اين زمينه به كار مي گيرد تا جلوي ايران را در دستيابي به قدرت و فناوري هسته اي بگيرد اما نبايد اين توان را دست كم بگيريم و بترسيم.
سعيده طاهري هم ديگر فردي است كه با وي به گفت و گو نشستيم تا نظرش را در مورد تهديدات رژيم صهيونيستي جويا شويم.
اين دانشجوي رشته داروسازي كه از مراغه به تهران آمده و همين جا ازدواج كرده و ماندگار شده است ، مي گويد: با توجه به كانال هاي ارتباطي رژيم صهيونيستي فكر نمي كنم مقامات آن از قدرت ايران بي اطلاع باشند. بلكه آنها با آگاهي كامل از توان ايران فقط به تهديد و تشديد تحريم ها دست مي زنند و اگر مي توانستند حمله كنند حتما تا حالا اين كار را كرده بودند.
به اعتقاد طاهري ،ايران هم نبايد كوتاه بيايد بلكه توپ در زمين غربي ها افتاده و مي توانيم امتيازات بيشتري در عرصه بين الملل بگيريم.
مجتبي رحمان دوست دبير كل جمعيت دفاع از ملت فلسطين در همين مورد حرف هاي زيادي دارد.
وي با اشاره به سابقه موضع گيري جدي ايران عليه طرح حمله نظامي به كشورمان در خطبه هاي نمازجمعه 14 بهمن و همچنين نخستين سخنراني رهبر فرزانه انقلاب در سال جديد، توان نظامي ايران را فراتر از آنچه كه رژيم صهيونيستي توانايي مقابله با آن را داشته باشد مي داند.
رحمان دوست در گفت وگو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: در شرايطي قرار داريم كه دولت هاي وابسته منطقه از سوي بيداري اسلامي متزلزل شده اند و ديكتاتورهاي وابسته به غرب دوران افول را طي مي كنند. اين اتفاق منجر به سقوط ديكتاتورها و از دست دادن پايگاه هاي اصلي غرب در منطقه مي شود. البته دول غربي در داخل هم با بحران هاي متعدد اقتصادي و در نهايت بيداري مردم مواجه شده اند كه موقعيت شان را رو به نزول مي برد.
دبير كل جمعيت دفاع از ملت فلسطين عقيده دارد: موضع گيري تهاجمي و پاسخ قاطع رهبري در حال حاضر نشانه تدبير ايشان است. ما در شرايطي هستيم كه بايد بر حق خودمان پافشاري بيشتري داشته باشيم و نبايد در برابر مطامع غربي ها به ويژه رژيم صهيونيستي كوتاه بياييم.
بمب عشق تركيد!
اعتراف مقامات رژيم صهيونيستي و شكست پروژه فشار رسانه اي براي تضعيف افكار عمومي در ايران كه با بيانات رهبر معظم انقلاب در توصيف اقدامات تلافي جويانه ايران رقم خورد، صهيونيست ها را به سوي ابزارهاي ديگري در جهت رسيدن به منافع شان سوق داده است تا با تخريب مقامات جمهوري اسلامي ايران التيامي براي هراس و وحشت مردم شان باشند.
اين شد كه هم زمان با فرا رسيدن ايام نوروز برخي رسانه هاي غربي فارسي زبان از جمله بي بي سي فارسي با همراهي شبكه اجتماعي «فيس بوك» اقدام جديدي را در راستاي پيشبرد اهدافشان درباره مناقشه ملت ايران و رژيم غاصب صهيونيستي آغاز كردند.
سايت گرداب هم كه سابقه خوبي در رسوا كردن پروژه هاي اسلام ستيز دارد با ارايه گزارش كامل از شكست دوباره جنگ نرم صهيونيست ها نوشت: اين رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي قصد دارند اين گونه وانمود كنند كه مردم! اسرائيل با مردم ايران هيچ مشكلي ندارند و تنها مشكل آنها سياست هاي دولتمردان جمهوري اسلامي است ! در همين راستا گروهي از صهيونيست ها با حمايت همه جانبه مسئولان ارشد شبكه اجتماعي فيس بوك و همچنين پوشش گسترده رسانه هاي ضدايراني از جمله بي بي سي و بالاترين، صفحه اي را در فيس بوك تحت عنوان «ما مردم ايران را دوست داريم! ما هيچ وقت كشور شما را بمباران نخواهيم كرد!» ايجاد كرده و آن را نيز بمب عشق! مردم اسرائيل نام گذاري كرده اند .
گويا دقايقي پس از ايجاد اين صفحه به وسيله صهيونيست ها، كاربران ايراني حاضر در فيس بوك پاسخ هاي جالب و البته افشاگرانه اي به عاملان اين صفحه داده اند.
اما پس از چنين جواب هايي، كاربران ايراني طي اخطارهاي متعدد از سوي مسئولان فيس بوك تهديد به اخراج از اين شبكه به ظاهر اجتماعي آزاد شدند !
زهره جليلوند دانشجوي رشته كامپيوتر است كه چنين اتفاقي را استفاده از تمام ظرفيت هاي رسانه اي توسط صهيونيست ها مي داند و مي گويد: اين اقدامات به حتم تبليغات رسانه اي است و تبليغ رسانه اي زماني صورت مي گيرد كه يك طرف ماجرا توان ايستادگي و مبارزه ندارد و با شانتاژ خبري و تبليغات مسموم و ظاهرسازي و مظلوم نمايي بخواهد برنده مبارزه باشد.
وي همچنين ايجاد شبكه هاي اجتماعي را ايجاد فضايي براي اهداف جنگ نرم قلمداد مي كند و مي گويد: تلاش آمريكا و رژيم صهيونيستي محكوم به شكست است و تاريخ ايران از گذشته تا به امروز كمتر شاهد و گوياي تسليم بوده و هر كجا حكايت طمع بر خاك و ذخاير اين مرز و بوم باشد با مقاومت و ايستادگي و عموما پيروزي اين ملت پايان يافته است.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14