(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26  فروردین 1391- شماره 20182

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بدهي 1+5 (يادداشت روز)
بيچاره (گفت و شنود)
جلب اعتماد ايران ،كف انتظار از 1+5
كيهان و خوانندگان
ديدار نمايندگان چين و روسيه با معاون جليلي پيش از آغاز مذاكرات ايران و1+5
آمانو: تداوم مذاكرات اسلامبول از اهميت بالايي برخوردار است
اعتراض ارگان حلقه لندن به روسياهي ربع پهلوي (خبر ويژه)
اعتراض عبدي به عملكرد خاتمي موسوي وكروبي در فتنه سبز (خبر ويژه)
سران سازمان منافقين اعضاي ناراضي را چگونه مي كشتند؟! (خبر ويژه)
كشك چي، پشم چي؟! به ما هم مي گويند اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)



بدهي 1+5 (يادداشت روز)

امروز مذاكرات تيم هسته اي كشورمان با گروه 1+5 بعد از 14 ماه توقف و چالش و كش و قوس فراوان، در اسلامبول تركيه از سرگرفته مي شود. بسياري از محافل سياسي و رسانه اي غرب با اشاره تلويحي به تحولات و رويدادهاي كنوني منطقه و جهان، اين دور از مذاكرات را تعيين كننده و سرنوشت ساز ارزيابي كرده اند.
درباره مذاكرات امروز، ارزيابي محافل نزديك به 1+5 از ماجرا و آنچه جمهوري اسلامي ايران مي تواند و بايد از اين دور مذاكرات انتظار داشته باشد، گفتني هايي هست.
الف: ابتدا و قبل از ورود به موضوع اصلي، اشاره به چند نكته از چالش هسته اي نزديك به ده ساله ايران اسلامي با مجموعه همسو و مشترك آژانس بين المللي انرژي اتمي، شوراي امنيت سازمان ملل متحد و آمريكا و متحدانش، ضروري به نظر مي رسد و مي تواند از دو نقطه اي كه امروزه ما و حريف در آن ايستاده ايم، تصوير و مختصات روشني ارائه بدهد.
- اگرچه معاهده NPT، اساسنامه آژانس و پادمان هاي مربوطه روي دو ملاك «فني» و «حقوقي» در بررسي ها و بازرسي هاي آژانس از فعاليت و تاسيسات هسته اي كشورهاي عضو تاكيد ورزيده و هرگونه برخورد سياسي در اين ارزيابي ها را به شدت نفي كرده است ولي نگاهي گذرا به پرونده ده ساله چالش هسته اي ايران اسلامي كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه آمريكا و متحدانش با در اختيار داشتن مديريت آژانس و شوراي امنيت سازمان ملل، در برخورد با پرونده هسته اي ايران، از اهرم هاي سياسي استفاده كرده و براي يافته هاي مستند «فني» و «حقوقي» كمترين اهميت و نقشي قائل نبوده اند. دراين باره هر چند كه نشانه ها و مستندات فراواني را مي توان آدرس داد - و پيش از اين به موارد بسياري از آن پرداخته ايم- ولي در اين مختصر به چند نمونه بسنده مي كنيم؛
- بعد از مدتها چالش و در حالي كه جمهوري اسلامي ايران در اجلاس اكتبر تهران، تقريبا تمامي فعاليت هاي هسته اي خود را به صورت داوطلبانه به حالت تعليق درآورده و پروتكل الحاقي را نيز بدون تصويب مجلس به طور موقت و داوطلبانه پذيرفته بود، نوبت به اجلاس پاريس رسيد
- آبان 1383/نوامبر 2004- در اين اجلاس قرار شد جمهوري اسلامي ايران به آژانس تضمين عيني - OBJECTIVE GAURANTEE- بدهد كه در پي توليد سلاح هسته اي نيست و در مقابل، آژانس نيز به ايران تضمين قطعي -FIRM GAURANTEE- بدهد كه پرونده كشورمان را از دستور كار شوراي حكام خارج كرده و به روال عادي بازگرداند، اما 3 ماه بعد، در اجلاس لندن كه قرار بود در آن تضمين هاي دو جانبه ارائه شود، وزراي خارجه تروئيكاي اروپا- انگليس، فرانسه و آلمان- اعلام كردند تنها تضمين عيني مورد قبول آنها دست كشيدن جمهوري اسلامي ايران از فعاليت هسته اي است و با پررويي «الگوي ليبي» را پيشنهاد كردند!
- بعد از اين باج خواهي و بدمستي حريف بود كه به دستور رهبرمعظم انقلاب، فعاليت هاي هسته اي به تعليق درآمده از سر گرفته شد و اين از سرگيري در مردادماه 84- اوت 2005- با فعاليت كارخانه UCF اصفهان آغاز شد. اين اقدام قانوني جمهوري اسلامي ايران با تهديدهاي پي در پي غرب روبرو شد و شوراي حكام آژانس با صدور قطعنامه اي، ايران را به نقض تعهدات! متهم كرد و حال آن كه تعليق فعاليت ها داوطلبانه بود و آژانس نيز طي گزارش هاي خود در فاصله اجلاس اكتبر تهران -پذيرش تعليق ها- تا اجلاس لندن، تاكيد كرده بود كه هيچ نشانه اي از انحراف فعاليت هسته اي كشورمان به سوي توليد سلاح مشاهده نكرده است.
- در پي از سرگيري فعاليت UCF اصفهان كه حق قانوني و مسلم كشورمان بود، آژانس بين المللي انرژي اتمي برخلاف نص صريح اساسنامه خود پرونده هسته اي ايران را در دي ماه 1384- فوريه 2006- به شوراي امنيت سازمان ملل فرستاد. توضيح آن كه مطابق بند «C» از ماده 13 اساسنامه آژانس، پرونده يك كشور عضو NPT فقط در دو حالت قابل ارجاع به شوراي امنيت است. اول؛ بي توجهي نسبت به پيشنهادهاي اصلاحي و فني و حقوقي آژانس - كه در اجلاس نوامبر 2004 به خاطر توجه ايران به پيشنهادهاي ياد شده از كشورمان تقدير شده بود- و دوم؛ هنگامي كه فعاليت هسته اي از حالت صلح آميز به سوي توليد سلاح هسته اي منحرف شود-DIVERSION- كه در هيچيك از گزارش هاي آژانس كمترين نشانه اي از اين انحراف گزارش نشده بود و تاكنون نيز گزارش نشده است.
گفتني است كه كيهان، قبل از اجلاس پاريس با استناد به برخوردهاي غيرفني و غيرحقوقي آژانس پيش بيني كرده بود كه پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت مي فرستند و در همان هنگام رسانه هاي غربي از جمله واشنگتن پست و گاردين، كيهان را به سنگ اندازي در مسير قانوني! پرونده متهم كرده بودند!
- اسناد موسوم به مطالعات ادعايي -ALLEGED STUDIES- يكي ديگر از جمله اين نمونه هاست كه بخش قابل توجهي از قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران اسلامي به آن اختصاص يافته و هنوز هم به عنوان يك بهانه مطرح مي شود. آمريكا مدعي است اين اسناد (!) يك فايل پاورپوينت -POWER POINT- شامل نزديك به 1000 صفحه الكترونيكي است كه در سال 2003 از رايانه يك كارشناس هسته اي ايران! به دست آمده است. جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر جعلي بودن آن از آژانس تقاضاي دريافت اصل اين به اصطلاح اسناد را كرد ولي آژانس اعلام كرد آمريكا حاضر به ارائه آن نيست! و در مقابل اين درخواست كه كارشناس مورد نظر چه توضيحي پيرامون ادعاهاي خود دارد؟ آمريكايي ها پاسخ دادند كه او مرده است! از سوي ديگر، آژانس در گزارش سپتامبر 2009 خود رسماً اعلام كرد كه نمي تواند اصالت -ATHENTHITY- اين اسناد را تاييد كند و همين به اصطلاح اسناد، امروزه به اصلي ترين محور چالش هسته اي 1+5 با كشورمان تبديل شده است!
- آقاي محمد البرادعي مديركل سابق آژانس در ماه هاي پاياني مسئوليت خويش در مصاحبه با واشنگتن پست تاكيد كرده بود كه پرونده هسته اي ايران از بستر حقوقي و فني به بستر سياسي منتقل شده و ارجاع پرونده به شوراي امنيت نيز در همين راستا بوده است. اوايل آوريل سال جاري ميلادي - فروردين 1391- هانس بليكس رئيس اسبق آژانس و «هيلاري من لورت» عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا در مصاحبه هاي جداگانه اي اعلام كرده بودند «مشكل آمريكا با ايران، برنامه هسته اي اين كشور نيست، بلكه آمريكا نگران الگو بودن ايران براي ملت هاي مسلمان منطقه است و هانس بليكس تاكيد كرده بود كه اگر پرونده هسته اي نيز مختومه شود آمريكا دنبال بهانه ديگري خواهد بود.
...و دهها نمونه مشابه ديگر كه پيش از اين به آنها پرداخته ايم و بازگو كردن آن موضوع اصلي اين نوشته نيست.
ب: اظهارنظر مقامات آمريكايي و اروپايي و تحليل و تفسير رسانه هاي غربي طي دو هفته اخير، در نگاه اول به گونه اي است كه از عقب نشيني آنها در مقابل ايران حكايت مي كند. خانم كلينتون بر پذيرش چرخه غني سازي 5/3 درصدي اورانيوم از سوي ايران تاكيد مي كند. آسوشيتدپرس؛ به موافقت 1+5 با غني سازي زير 5 درصد اورانيوم در ايران اشاره كرده و آن را يك موفقيت براي كشورمان ارزيابي كرده است، حتي پايگاه «دبكا» از امتياز مشترك آمريكا و اسرائيل به ايران!! در مذاكرات اسلامبول خبر داده و مي نويسد اوباما و نتانياهو موافقت كرده اند كه ايران 1000 سانتريفيوژ و 1000 كيلوگرم اورانيوم داشته باشد! و به اصطلاح از چرخش توأم با نرمش! اسرائيل خبر داده و مي گويد «اسرائيل مواضع خود را تا حدودي تعديل كرده و از توقف كامل و هميشگي غني سازي اورانيوم در ايران دست كشيده است»! و موارد مشابه ديگري كه متاسفانه برخي از رسانه ها و شخصيت هاي داخلي كشورمان نيز، از اين مواضع آمريكا و متحدانش كمي تا قسمتي ابراز خشنودي كرده اند! اين در حالي است كه؛ اولا؛ غني سازي اورانيوم بدون سقف- حتي تا ميزان 99 درصد- حق مسلم ايران است و در هيچيك از مفاد NPT و پادمان هاي مربوطه سقفي براي غني سازي تعيين نشده است، ثانيا؛ جمهوري اسلامي ايران تاكنون با اقتدار و بدون اعتنا به قطعنامه هاي غيرقانوني 1737/ 1747/ 1803/ 1835 و 1929 به چرخه قانوني فعاليت هسته اي خود ادامه داده و اين چرخه را كه در صورت نياز غني سازي بدون سقف اورانيوم از جمله آن است تثبيت كرده است. بنابراين آنچه آمريكا و متحدانش اين روزها و در آستانه مذاكرات اسلامبول از آن با عنوان امتياز به ايران ياد مي كنند، نه فقط «امتياز» نيست، بلكه امتياز گرفتن - بخوانيد باج خواهي- از ايران اسلامي است و پذيرش آن مفهومي غير از افتادن در دام خطرناك 1+5 ندارد.
ج: امروزه نه فقط شواهد و قرائن غيرقابل انكار، بلكه اعتراف صريح و همراه با اضطراب و دلهره آمريكا و متحدانش از اقتدار مثال زدني و بي سابقه ايران اسلامي و نقش برجسته و تعيين كننده آن در معادلات منطقه اي و جهاني حكايت مي كند، و در همان حال نشانه هاي فراواني را مي توان آدرس داد كه آمريكا و متحدان اروپايي و پايگاه منطقه اي آن يعني رژيم صهيونيستي در ضعيف ترين دوران حيات خود قرار دارند. و از سوي ديگر، جمهوري اسلامي ايران تاكنون نه فقط از هيچ اقدام و كوششي در شفاف سازي فعاليت هسته اي خود كوتاهي نكرده، بلكه بارها فراتر از تعهد قانوني خود در اين راستا حركت كرده است ولي در مقابل از 1+5 غير از باج خواهي، توهم پراكني و قانون شكني نديده است و از اين روي، اگر مذاكره، ترجمه ديگري از «معامله» باشد كه هست و در آن سخن از «دادن»ها و «گرفتن»ها در ميان باشد- كه دقيقا چنين است- ايران اسلامي همه اقداماتي كه مي توان نام «اعتمادسازي» بر آن نهاد را بي كم و كاست و در مقياسي بسيار فراتر از قانون انجام داده است. بنابراين در مذاكرات امروز، «سقف» انتظاري كه آمريكا و متحدانش مي توانند از ايران اسلامي داشته باشند، صرفنظر كردن ايران از غرامت خواهي است و «كف انتظار» جمهوري اسلامي ايران از 1+5، جلب اعتماد ايران است كه لغو تمامي قطعنامه هاي غيرقانوني و تحريم ها گام اول آن است.
اين كف مطالبه ايران اسلامي از 1+5 است و كمتر از آن امتياز تلقي نمي شود مخصوصا آن كه بايد توجه داشت دستاوردهاي كنوني ما، حاصل اقتدارمان و ايستادگي در برابر باج خواهي ها بوده و هست.
حسين شريعتمداري

 



بيچاره (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي «تهران ريويو» خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته است «بايد قبول كنيم كه هيچكدام از ما در حد و اندازه يك گروه اپوزيسيون نيستيم».
گفتم: حرف حساب زده!
گفت: نوشته است؛ نام چند تا گروه اينترنتي و دو سه نفره كه اپوزيسيون نيست. در داخل كشور هم كه جاي پايي نداريم.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته؛ هر وقت توانستيم هر كدام از ما يك گروه حداقل 50 نفره باشيم شايد بتوانيم ادعاي اپوزيسيون كنيم!
گفتم: يارو به دوستش گفت؛ بيچارگي من به خاطر آن است كه غير از تو هيچكس ديگري را ندارم. دوستش پرسيد اگر صدتا ديگه مثل من داشتي چيكار مي كردي؟ و يارو نگاهي به سرتا پاي او كرد و گفت؛ يك گاوداري باز مي كردم!

 



گزارش كيهان در آستانه مذاكرات اسلامبول
جلب اعتماد ايران ،كف انتظار از 1+5

دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 امروز در حالي در شهر اسلامبول تركيه برگزار مي شود كه تحليلگران سياسي و افكارعمومي جامعه معتقدند با توجه به همكاري هاي گسترده ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي طي حداقل 8 سال گذشته و در مقابل كارشكني ها و خيانت هاي غرب عليه برنامه هسته اي كشورمان، جلب اعتماد جمهوري اسلامي ايران بايد حداقل انتظار از گروه 1+5 در اين دور از مذاكرات باشد.
سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران همواره مبتني بر اعتمادسازي، شفاف سازي و راستي آزمايي بوده است. هم اكنون با گذشت چندين سال از اين رويكرد ملت ايران اين سوال ها را در ذهن دارند كه آيا جهان غرب به سياست اعتمادساز ايران پاسخ مثبت داده است؟ آيا اعتمادسازي در سياست بين الملل مي تواند ماهيت يكجانبه داشته باشد؟
ارجاع غيرقانوني پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران به شوراي امنيت در سال 2006 و متعاقب آن صدور قطعنامه هاي تحريمي 1737، 1747، 1803، 1835 و 1929 كه هر كدام با اهداف و اغراض خاص سياسي، بخصوص قطعنامه 1929 كه در حمايت آشكار از فتنه 88 در ايران صادر شدند، ترور دانشمندان هسته اي كشورمان شهيدان عليمحمدي، شهرياري، رضايي نژاد و احمدي روشن تنها بخشي از خيانت ها و جنايات غرب بويژه آمريكا، انگليس، فرانسه و برخي ديگر از كشورهاي غربي دنباله رو سياست هاي واشنگتن عليه برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان بوده است.
بنابراين جمهوري اسلامي ايران براي اعتمادافزايي نسبت به برنامه هاي هسته اي اش، طي سالها هر آنچه را كه ممكن بوده، حتي با اجازه دادن به ورود بازرسان به حوزه ها، مسايل و موضوعاتي كه در حوزه امنيت ملي آن قرار مي گرفته، صورت داده است.
با وجود همه اين همكاري ها، ايران همچنان مورد اتهام و ادعا قرار مي گيرد و نه آژانس و نه مدعيان توجه نكرده اند كه اعتمادسازي يك مقوله دو طرفه است و نمي توان دائما از يك طرف خواست تا اعتماد سازي كند، ولي طرف ديگر قدمي و يا اقدامي در اين زمينه صورت ندهد. ايران سال هاست حول اين محور اعتمادسازي كرده و مي كند كه «نه در عمل و نه در نظر درصدد نايل شدن به توان هسته اي نظامي نيست.» هدف ايران از برنامه هاي هسته اي اش تنها و تنها، استفاده از آن در برنامه هاي با هدف صلح آميز مانند توليد انرژي - پزشكي - كشاورزي و اموري اين چنين است كه در پيمان ها و توافق هاي چندجانبه جهاني از جمله پيمان منع توليد و تكثير سلاح هاي هسته اي موسوم به ان پي تي كه ايران عضو قديمي و فعال آن مي باشد، تاييد شده است.
آژانس بين المللي انرژي هسته اي نهاد ناظر سازمان ملل بارها در گزارش هاي متعدد خود مسالمت آميز بودن برنامه هاي هسته اي ايران را تاييد كرده است و در هيچ گزارشي از بازرسان اين سازمان كه پيوسته به ايران آمد و شد دارند، موردي به عنوان تخلف از پيمان ان پي تي گزارش نشده است. حالا وقت آن رسيده كه گروه 1+5 در جريان مذاكرات جديد در اسلامبول حسن نيت خود و اعتماد جمهوري اسلامي ايران را جلب نموده و گام در مسيري جديد كه اصلاح رفتار غلط و ناشايست گذشته آنان را در پي خواهد داشت، بگذارند.
تعليق ديگر در دستور كار نيست
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس ديروز در گزارشي تحليلي با اشاره به موضوعات احتمالي مورد تاكيد طرفين در مذاكرات اسلامبول نوشت: در اين مذاكرات ايران مي تواند امتياز بگيرد و به غني سازي اورانيوم خود حتي در سطح 20 درصد ادامه دهد.
در بخشي از اين گزارش آمده است: هدف اصلي جمهوري اسلامي ايران از هرگونه مذاكره اين است كه سانتريفيوژها همچنان به فعاليت خود در سايت هاي غني سازي اورانيوم ادامه دهند در اين راستا تهران مي تواند تلاش كند تا در امتداد همين مسير امتيازاتي را نيز از غرب بگيرد و دليل آن هم اين است كه در تمام مدتي كه مذاكرات قبلي با همين گروه 1+5 كنوني بيش از حدود يكسال پيش متوقف شده بود و بي نتيجه مانده بود، ايران بيكار ننشست و به فعاليت هاي خود ادامه داد.
آسوشيتدپرس در ادامه گزارش خود با تاكيد بر اين موضوع كه غني سازي اورانيوم تا ميزان 20 درصد هيچ مانعي ندارد، نوشت: در حال حاضر ايران به توليد اورانيوم غني شده تا سطح 20 درصد با سرعتي معمولي مشغول است. اين ميزان در مقايسه با اورانيوم 5/3 درصدي كه براي راكتور توليد انرژي ساخت روسيه در بوشهر نياز بود، براي توليد ايزوتوپهاي مورد نياز براي توليد داروهاي مقابله با سرطان و ديگر مصارف پزشكي و كاربردهاي تحقيقاتي ضروري است.
اين گزارش در ادامه آورده است، ايران به راحتي بدون اينكه حتي ذره اي برنامه هسته اي اش خدشه دار شود، مي تواند با درخواست هاي غرب براي تعليق غني سازي 20 درصد موافقت كند و به اين ترتيب حسن نيت خود را به ثبات برساند و در ازاي آن نيز درخواست كمتر شدن تحريم ها رامطرح كند. علاوه بر اين، ايران اخيرا فعاليت هاي خود در دومين سايت غني سازي در جنوب تهران را نيز آغاز كرده است؛ تاسيساتي كه به لحاظ محافظت از هرگونه حملات هوايي در زير زمين تعبيه شده است.
آسوشيتدپرس همچنين تصريح كرد: علاوه بر اينها پيشنهادات و درخواست هاي ديگري نيز ممكن است در اسلامبول مطرح شود، از جمله اينكه مثلا در رابطه با دخاير اورانيوم 20 درصد ايران چه مي توان كرد و يا دسترسي براي بازرسي هاي آينده توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي چگونه مي تواند باشد، اما آنچه ديگر مطرح نيست و از همه اين موارد نيز بيشتر اهميت دارد اين است كه غرب حداقل در اين مرحله ديگر درخواست توقف كامل غني سازي اورانيوم توسط ايران را كه سال گذشته مطرح كرده بود، عنوان نخواهد كرد. كه چنانچه اين اتفاق محقق شود، ايران مي تواند به برتري خود در غلبه بر درخواستهاي غرب ببالد و قلب برنامه هسته اي خود را همچنان فعال نگاه دارد. آمريكا و ديگران نيز در اين صورت مجبور خواهند بود اين نتايج حاصل شده را به اسرائيلي ها بفروشند.
روزنامه السفير چاپ لبنان نيز در گزارشي بازگشت كشورهاي گروه 1+5 به ميز مذاكرات با ايران را يك پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران و شكستي ديگر براي غرب دانست و پيش بيني كرد كه آينده به نفع ايران و متحدان منطقه اي اين كشور خواهد بود.
اين روزنامه به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت: اين بازگشت همچنين اذعان غرب به عدم توانايي در محاصره ايران و همپيمانانش در منطقه است بويژه كه اين بازگشت به مذاكرات با آغاز اجراي طرح كوفي عنان نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه همزمان شده است.
اين منابع گفتند: تحريم هاي اروپا و آمريكا در خصوص توقف واردات نفت ايران به جاي آنكه باعث نگراني ايراني ها شود، درآمد ايران را اخيرا به ميزان بيش از 20 ميليارد دلار به علت افزايش قيمت هاي نفت بالا برد.
كلينتون: به ايران تضمين مي دهيم
وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه در ازاي تعهد ايران به عدم پيمودن مسير دستيابي به سلاح اتمي، غرب نيز تضمين هايي به عملي كردن خواسته هاي اين كشور خواهد داد.
«هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا در اظهارات خود در روز پنجشنبه، 12 آوريل و در حاشيه اجلاس وزراي خارجه گروه 8 اظهار كرده كه آمريكا نشانه هايي دريافت كرده كه حاكي از آن است كه جمهوري اسلامي ايران با ايده ها و پيشنهادهاي تازه اي در مذاكرات حاضر خواهد شد.
وزير امور خارجه آمريكا ادعا كرد كه كشورش خواهان آن است كه مقامات جمهوري اسلامي «تعهد كتبي و شفاف» دهند كه خيال ساخت سلاح اتمي ندارند.
«هيلاري كلينتون» با تاكيد بر آن كه آنها متوجه هستند كه جمهوري اسلامي نيز از آنها براي چنين تعهداتي، انتظارات و خواسته هايي دارد، گفت: «ما تضمين مي دهيم كه خواسته هاي جمهوري اسلامي ايران را با دقت بررسي كرده و در حد مقدور عملي كنيم.»
با اين حال كلينتون بار ديگر مدعي شد كه مقامات جمهوري اسلامي ايران بايد بدانند پنجره مذاكره و ديپلماسي براي هميشه باز نيست.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ رايس وزير خارجه سابق آمريكا در ابتداي جنگ 33 روزه حزب الله با صهيونيست ها آن را درد زايمان خاورميانه جديد توصيف كرد. ولي نوزاد آن مرده متولد شد. در حال حاضر نيز با ناكامي شيطان بزرگ و برخي دول رو به زوال عربي در منطقه در نقشه سقوط دولت بشاراسد كه در پي آن تضعيف مقاومت در منطقه بود قل دوم خانم رايس نيز مرده به دنيا آمد و فقط فضاحت و ناكامي براي جنايتكاران داشت و بازحضور مقتدرانه نظام اسلامي در منطقه هم حامي دوستان مقاومت بود و هم بلاي جان دشمنان؛ بديهي است كه نهايت اين درد زايمانها منجر به مرگ استكبار در منطقه خواهد شد، به شرطي كه اتحاد مسلمين و يكپارچگي آنها روز افزون باشد كه هم سقوط دست نشانده هاي آمريكا در منطقه را در پي دارد و هم از هم پاشيدگي استكبار غرب را.
طالعي
¤ استاد آيت الله دكتر عقبقي بخشايشي كه روز هفدهم فروردين امسال در قم رحلت كرد و آيت الله جعفر سبحاني بر پيكرشان نماز ميت خواندند داراي 125 عنوان اثر علمي در زمينه تفسير و تاريخ اسلام و ... بود. ايشان اولين كسي بود كه در سن 17 سالگي انديشه سياسي حضرت امام خميني(ره) را بعد از رحلت حضرت آيت الله بروجردي رسانه اي كرد. افسوس كه مطبوعات و رسانه ها در مورد اين شخصيت حوزه اطلاعات كافي ندارند.
8293---0912
¤ شكايت اين گراني ها را به چه كسي بكنيم كار ما اين روزها فقط نفرين به مسببين اين وضعيت شده است. باز خدا پدر مدير مسئول روزنامه كيهان را بيامرزد كه با مردم هم عقيده است و با نوشتن يادداشت روز نسبت به وضع موجود اعتراض كرد.
3876---0914
¤ مطلب ستون گفت وشنود روزنامه 23 فروردين با عنوان «سكه» هرچند در قالب طنز بيان شده بود ولي واقعيت امر اين است كه حرف دل تمام مردم مي باشد. اميدواريم مسئولين بانك مركزي به اين روش هاي آزمون و خطا در كنترل قيمت سكه و ارز پايان بدهند.
8853---0912
¤ گراني و تورم يعني شكستن كمر افراد ضعيف و قوي تر شدن كمر افراد ثروتمند.مسئولان چرا به فكر مبارزه با احتكار اجناس در انبارها نيستند و با گراني مقابله نمي كنند.
يك شهروند
¤ با توجه به نامگذاري سال 91 به توليد ملي وحمايت از كار و سرمايه ايراني شايسته است مسئولين و متوليان امر به ويژه جهاد كشاورزي توجه ويژه اي به كشاورزان روستايي غيرصنعتي داشته باشند.
1253---0938
¤ سازمان صدا و سيما يك رسانه ملي است و اختصاص به همه ملت دارد ولي در اكثر شبكه ها فقط از مجريان و بازيگران سينما و تئاتر تجليل مي شود و از آنها به اين شبكه ها دعوت و ساعت هاي مختلفي را به آنها اختصاص مي دهند خواستم به مسئولين گوشزد كنم كه بقيه هنرمندان مثل ايثارگران، جهادگران، ارتشيان، سپاهيان، بسيجيان، معلمان، كارگران و ... هم حقي بر كشور و اين رسانه ملي دارند، از آنها هم به همين ميزان دعوت كنند، مصاحبه كنند، تجليل كنند اگر يكي از اين طيف از دنيا بروند هيچكس خبردار نمي شود ولي اگر حتي يك متخلف هنرمند و يا ورزشي از دنيا برود گوش فلك پر مي شود.
1811---0919 و چند تماس مشابه ديگر
¤ علي رغم مصوبه جلوگيري از افزايش قيمت خودروها توسط دولت متاسفانه شاهد بي توجهي خودروسازان به اين مصوبه هستيم. اي كاش با افزايش قيمت به كيفيت ها نيز توجه مي شد.
9858---0917
¤ بي تفاوتي كميسيون فرهنگي مجلس نسبت به پخش فيلم گشت ارشاد و خصوصي قابل چشم پوشي نيست.
احمد سلطاني- ايلام
¤ افزايش نرخ سرسام آور بيمه خودرو، جرائم سنگين رانندگي و بالا بودن نرخ هرگونه خدمات دولتي از يك طرف و گراني هر روزه در قيمت ارزاق عمومي از سوي ديگر زندگي ما مردم را بسيار سخت كرده است. چرا مسئولين به فكر نيستند؟
8949---0912
¤ بازنشسته نيروي مسلح هستم با داشتن سه فرزند دانشجو زندگي سختي پيدا كرده ام. تعجب مي كنم كه دولت با چه استدلال و منطقي 28 هزار تومان مابه التفاوت يارانه ها را براي بنده پرداخت نكرده است.
9288---0912
¤ مدت 5 سال است كه در دفتر تحقيقات وزارت علوم مشغول تحقيق و كار مي باشيم، قرار بود ما را جذب كنند، ولي در بخش گزينش اساتيد كار معلق مانده است. نمي دانيم وضعيت كارمان چه مي شود آيا ما را جذب مي كنند يا خير.
8151---0935
¤ دولت اعلام مي كند شركت هاي توليدي حق افزايش قيمت ندارند ولي شركت سايپا در بابل خودرو ال90 ثبت نامي را به قيمت 17ميليون و150 هزار تومان براي متقاضيان فاكتور مي كند. اين هرج و مرج تا كي مي خواهد ادامه پيدا كند. چرا كسي حرف دولت و مسئولين را نمي خواند.
0206---0911
¤ هر بسته كاغذ 500 ورقي كه قبل از عيد 28 هزار تومان بود در حال حاضر قيمت آن به 52 هزار تومان رسيده است. اولا چرا جلوي موج گراني هاي سرسام آور اخير گرفته نمي شود. ثانيا به جاي آزاد شدن واردات اجناس لوكس چرا كاغذ براي چاپ كتب ديني و مذهبي وارد نمي كنند. واقعا براي مسئولين متاسف هستيم كه حتي در اولويت بندي واردات مشكل دارند و تصميم غلط مي گيرند.
مجيدي
¤ تكليف انتخابات اكثريت حوزه هاي انتخابيه كشور روشن شده است. چرا شوراي محترم نگهبان تكليف انتخابات شهرستان تالش در استان گيلان را مشخص نمي كند كه از سرگرداني بيرون بياييم.
عبادي
¤ نرخ كرايه هاي مسيرهاي استان لرستان كه ايام عيد 20درصد افزايش يافته بود به نرخ قبل از عيد برنگشته است. چه كسي بايد رسيدگي بكند؟
7287---0916
¤ خانواده هاي كارگران شركتي در منطقه پارچين از مسئولان تقاضا دارند اين كارگران را قراردادي كنند متاسفانه در شب عيد هيچ عيدي و پاداشي به اين كارگران تعلق نگرفته و بسياري از خانواده ها در مضيقه هستند.
خانواده برخي از كارگران شركت صنعتي ثامن در منطقه پارچين
¤ چه تفاوتي است بين كارمندان وزارت نفت با ساير بخش هاي دولت كه خارج از خدمات كشوري حق و حقوق به آنها پرداخت مي شود؟ آيا وزارت نفت خارج از سه قوه قرار دارد؟
2031---0910
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 10/11/90 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده كوچه هاي زرفام و امين منصور منشعب از خيابان شهيد جوادي، خيابان خطيب جنوبي به آگاهي مي رساند: خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 8/11/90 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده روي پل شهيد محلاتي واقع در تقاطع خيابان 17شهريور به آگاهي مي رساند: خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 26/11/90 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده سعادت آباد، 20متري آسمانها، آسمان 4 شرقي به آگاهي مي رساند: خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
¤ خداوند شر دشمنان را به خودشان برمي گرداند. الآن غربي ها دچار بحران شده اند. آنها نفت ما را تحريم كردند، اما آن انتظاري كه براي بدبختي مردم ما داشتند، الآن بر سر خودشان آمده است.
واحديان
¤ دولت مي تواند به جاي دهك بندي جامعه علاوه بر هدفمندي يارانه ها 20 درصد ماليات از انرژي هاي معمول در جامعه دريافت و در اختيار كميته امداد و بهزيستي قرار بدهد. اين روش خيلي بهتر از طرح پرداخت يارانه ها به دهك هاي جامعه در رفع بي عدالتي جواب مي دهد.
ايراني
¤ با صحبت هاي اخير آقاي هاشمي رفسنجاني در خصوص رابطه با آمريكا متوجه مي شويم چه كساني جام زهر را به حضرت امام خميني(ره) نوشاندند.
0170-0912
¤ بنده از دنيا فقط يك سند ملكي دارم كه چون امتياز وام داشته وكالتي فروخته شده است .چگونه و برچه اساس پيامك انصراف از دريافت يارانه برايم ارسال كرده اند؟
8853-0912
¤30 متري صالح آباد در شهرستان رباط كريم داراي چاله چوله هاي زيادي است. از طرف ديگر روباز بودن كانال فاضلاب و بوي بد آن زندگي را بر ساكنين سخت كرده است. زمان انتخابات كه مي شود نامزدها در مورد رسيدگي به مشكلات وعده و وعيد مي دهند ولي بعد همه چيز فراموش مي شود.
رحيمي زاده
¤ به آقاي هاشمي رفسنجاني بفرماييد قدرت برتر دنيا خداست. حداقل از شما به عنوان يك روحاني و مبلغ دين انتظار نداشتيم تا اين حد مرعوب قدرت پوشالي آمريكا بشويد.
8161-0917
¤ دوست دارم در اين ستون به عنوان گلايه از دولت بنويسيد به چه مبنايي 28 هزار تومان يارانه فوق العاده بنده و افراد تحت تكفل را به حساب مربوطه پرداخت نكرده اند.
1788-0911
¤ مطلب آ مثل آرميتا براي بنده تكان دهنده بود. چرا كه متوجه شدم نه تنها در مقابل شهدا بلكه در قبال خانواده آن بزرگان نيز مسئول هستيم و بايد اداء دين بكنيم.
3133-0916
¤ حدود چهل سال سن دارم و مبتلا به بيماري ديستروفي هستم. بهزيستي ماسال گيلان بنده را تحت پوشش قرار نمي دهد. چه كار بايد بكنم؟ لطفاً تكليف بنده را روشن كنند.
5768-0911
¤ دشمنان انقلاب اسلامي برخلاف ظاهر پرسروصدايي كه دارند ترسو هستند. خوب است فرماندهان نظامي در نيروهاي مسلح طي اجراي برنامه اي كل بسيجيان قديم و جديد را در يك همايش دور هم جمع كنند و آمادگي همه جانبه را در دفاع از آرمان هاي جمهوري اسلامي به رخ بيگانگان بكشند.
9782-0919
¤ در مجتمع ناز شهرك ناز واقع در فرديس كرج ساكن هستم. تعدادي جوان وابسته به خانواده هاي مرفه و بي درد جامعه در اين شهرك وجود دارند كه نظارت و كنترل پليس را دور ديده و علاوه بر توزيع مواد مخدر مثل شيشه انواع موسيقي هاي تند و آزاردهنده از داخل اتومبيل پخش مي كنند. در ضمن دستي هم در اداره مراكز فساد در شهرك مذكور دارند. چرا قدرت پليس به اين عده مزاحم ناموس مردم نمي رسد و اين گونه فعاليت آزاد مخربانه دارند؟
از ساكنين شهرك ناز
¤ يك دستگاه يخچال فريزر 2 در ال جي حدود 2 ماه پيش به مبلغ دو ميليون و دويست و پنجاه هزار تومان خريدم كه متأسفانه يخچال فوق 7-6 سانتي متر شيب دارد كه امكان تراز آن در منزل وجود ندارد. هر وقت با شركت مذكور تماس مي گيرم و مشكل را مطرح مي كنم با پاسخ هاي غير مستدل از كنار مسئله عبور مي كنند و مشكل را به خريدار ربط مي دهند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي به اين موضوع را دارم.
ش- صاحبي
¤ با گذشت قريب به يك ماه از واقعه اي كه امنيت و نظم عمومي را در محله خيابان پيروزي خاصه خيابان دهقان در شب چهارشنبه آخر سال بر اثر ساخت مواد محترقه به هم ريخت و صدمات روحي فراوان و مالي به برخي خانه هاي همجوار وارد ساخت هيچ برخوردي با عامل اصلي و همراهان آنها كه در يكي از فروشگاه هاي خيابان مي باشند صورت نگرفته است. با توجه به اينكه پس از حادثه به علت رعب و وحشتي كه ايجاد شده بود از تمامي ارگانها و مراكز اطلاعاتي و امنيتي حضور داشتند و گزارش هاي مستند و تصويري نيز تهيه شد ولي هيچ مدعي العمومي پيگير ماجرا نيست و كلانتري محل نيز به راحتي از كنار آن گذشت و مردم محل نيز از ترس جان خود از هرگونه پي گيري معذورند و خسارتهاي وارده به منازل ساكنين محل نيز پرداخت نشده است. به راستي چه كسي بايد پي گير ماجرا باشد؟
يكي از اهالي محل
¤ اگر بخواهيم جلوي ددمنشي هاي تروريستي استكبار و صهيونيسم مثل ترور دانشمندان هسته اي و... را بگيريم يكي از راهها زدن ناوچه هاي آمريكايي در خليج فارس است اگر خليج هميشه فارس را به گورستان آمريكايي ها تبديل كنيم آنها ديگر جرأت چنين خيانتهايي را نخواهند داشت. استكبار زنده بودنش به تشر و قلدري و ترساندن است اگر او را بترساني فرار را بر قرار ترجيح مي دهد.
عليرضا مجتهد سرابي از بومهن
¤ كشوري مثل قطر كه به اندازه يك شهرستان مركز استاني چون يزد و اراك هم جمعيت ندارد و بيش از 80% جمعيت آن هم خارجي هستند شاخ و شانه مي كشد و دست در دست اسرائيل غاصب يا همپيمان خود آل سعود خبيث به قتل و غارت مردم مظلوم سوريه و بحرين مي پردازند و به جاي مقابله با دشمن بشريت يعني صهيونيسم جهاني به مقابله با مردم مسلمان خاورميانه مي پردازند. آيا اين قطر نيم وجبي و اربابش آل سعود كثيف به يك گوشمالي محكم نياز ندارند؟!
حسيني
¤ از مدير محترم شبكه 3 درخواست مي شود از مجريان بدسابقه استفاده نكند تا دل امت حزب الله جريحه دار نشود.
4565-0913
¤ اينجانب داراي 6 سر عائله و بازنشسته با حقوق چهارصد و شصت هزار تومان بدون داشتن منزل شخصي و ماشين هستم و خود و همسرم نيز دچار بيماري صعب العلاجيم. اما از طرف طرح هدفمندي يارانه ها پيامك انصراف از دريافت يارانه دريافت نموده ام. آيا با اين وصف خود مستحق دريافت يارانه هستم يا قطع يارانه. به هر كجا هم سرزدم پاسخ منطقي دريافت نكردم.
2535-0919
¤ از نمايندگاني كه با طرح افزايش يارانه ها توسط دولت مخالفند سؤال مي كنم كارگران كه فقط در سال جاري 60 هزار تومان به حقوقشان اضافه شده و منبع درآمد ديگري ندارند چه راه حل حمايتي غير از اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي دارند؟ آيا تا به حال شرمنده خانواده خود شده ايد؟
2842- 0938
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود فكري به حال استخدام فرزندان شهداي شاغل در دستگاه هاي دولتي كنند. اينجانب با 15 سال سابقه و مدرك كارداني در يكي از سازمانهاي دولتي هنوز به صورت قراردادي مشغول به كارم.
8110-0919
¤ چرا صدا و سيما از ميان اين همه نمادهاي ورزشي اقدام به پخش صفحه شطرنج كه نماد شيطان است مي كند.
1773-0913
¤ اجراي طرح هاي عمراني در تهران بدون توجه به عدالت اجرا مي شود اگر دقت كنيد خواهيد ديد كه هزينه هاي صورت گرفته براي بالاشهر با پايين شهر اختلاف فاحشي دارد. مثل اتوبان امام علي(ع)، پل طبقاتي شهيد صدر و...
0979-0912
¤ زمين هاي ما داراي سند و جواز ساخت است ولي متأسفانه شركت هاي آب و برق بومهن در خصوص انشعاب مانع تراشي مي كند از مسئولين امر انتظار رسيدگي به موضوع يادشده را داريم.
جمعي از كاركنان سازمان هوا و فضا- بومهن
¤ چرا در ليست مراسم سيزدهمين سالگرد شهادت سپهبد صيادشيرازي و 110 تن از شهداي عالي مقام نيروهاي مسلح نام شهيد والامقام حسين علم الهدي نيامده بود؟
9752-0916
¤ به رغم دستور صريح و مكرر آقاي فروزنده معاون نيروي انساني رئيس جمهور مبني بر تبديل وضعيت نيروهاي شركتي و... متأسفانه به اين امر از سوي مسئولين شركت راه آهن هيچ توجهي نمي شود. چرا؟
قاسمي
¤ ما آمريكا را شيطان بزرگ ميدانيم چون رابطه با شيطان يعني برده شدن. كساني كه خواب رابطه با شيطان را مي بينند لابد با شيطان سروسري دارند.
0733-0918
¤ اعلام مبلغ دقيق ذخيره صندوق توسعه ملي به صورت مغرورانه با توجه به چشم زخم دشمنان اسلام و هشدار امام علي(ع) در حكمت 400 نهج البلاغه به شدت محكوم است و بايد مسئولين به چنين افرادي كه به افشاي مطالب سري اقدام مي كنند تذكر جدي دهند.
يك جانباز مشهدي
¤ بهترين دانش آن است كه به هدايت و رستگاري تو آيد و بدترين دانش آن است كه آخرت خود را با آن تباه سازي.
(ميزان الحكمه ج 2) علي(ع)
6263-0938
¤ در مورد عدم اجراي ماده 13 آزادگان و 190 جانبازان بسيجي و پاسدار مي خواستم به رسانه ها پيامك بزنم. برخي گفتند رسانه ها به خاطر حمايت از دولت چاپ نمي كنند گفتم مگر آزادگان و جانبازان مخالف دولت اند؟ حالا چطور براي پي گيري حقوق قانونيشان نتوانند از رسانه ها استفاده كنند.
سيدرضا حسيني نژاد- بسيجي جانباز آزاده از مشهد مقدس
¤ برخي بازيگران در سريال هاي تلويزيوني مثل مجموعه «سين مثل سريال» نماد كامل غربي اند چرا متوليان امر فكري براي عدم پخش اين گونه سريالهاي داخلي نمي كنند. در اين سريال برخي بازيگران با قيافه غربي و كلاه شاپو و آرايش غليظ ظاهر مي شوند.
2283-0912
¤ به رغم دستور استاندار محترم قم و همچنين شهرداري در تاريخ 27/10/90 مبني بر نصب پل عابر پياده در خاكفرج كوچه 47 مسجد حضرت ابوالفضل(ع) متأسفانه با گذشت غريب به سه ماه هيچ اقدامي از سوي مسئولين صورت نگرفته است. از مسئولين امر انتظار اقدام بايسته را داريم.
جمعي از اهالي و نمازگزاران مسجد
¤ در رسانه ها اعلام شد كه مطالبات فرهنگيان پرداخت شد اما طلب بنده بابت جانبازي و ايثارگري كه از سال 70 تا 88 طلبكارم پرداخت نشده است؟
توكلي از اليگودرز
¤ رأفت اسلامي رهبر معظم انقلاب گويا باعث توهم بعضي ها شده و در نتيجه خود را تأثيرگذار فرض مي كنند. فقط مي خواستم بگويم از توهم بيرون بيايند و براي خود بيش از اين مشكل درست نكنند.
8827-0919
¤ صحبت امروز از موضوع رابطه با آمريكا براي كساني كه گوينده را مي شناسند تازگي ندارد. اگر فراموش نكنيم در زمان جنگ نيز ايشان بدون اينكه حضرت امام خميني(ره) را در جريان قرار بدهد درصدد برآمد كه با مك فارلين آمريكايي ديدار داشته باشد كه موضوع فاش شد و حضرت امام ايشان را در آن قضيه نجات داد. در حقيقت امام آبروداري كرد.
6374-0915 و چهاربر
¤ نانوايي سنگكي خيابان مونسان منشعب از خيابان نبرد در محله پيروزي تهران كم فروشي مي كند. تذكرات داده شده نتيجه اي نداشته است و نياز به رسيدگي مسئولين شوراي آرد و نان دارد. اميدواريم پيگيري شود.
3693:0919
¤ پنج فرزند دانش آموز يك ايثارگر بازنشسته در سال 80 هستيم پدرمان به خاطر ضمانت چند فقره وام از دريافت حقوق و عيدي محروم شده است و زندگي سختي پيدا كرده ايم. مسئولين امر يك راه نجات جلوي پاي ما قرار بدهند.
8534:0935
¤ يك سال است كه از دانشگاه آزاد واحد شهرستان خوي در رشته تعليم و تربيت فارغ التحصيل شده ام. هنوز هيچ مدركي و گواهي معتبري صادر نكرده اند و كسي پاسخگو نيست. چرا؟
2891:0914
¤ به هم وطنان خودم توصيه مي كنم حواسشان را كاملا جمع كنند. چرا كه بانك هاي عامل شبكه شتاب پاسخگوي هيچ گونه اشتباه خود در انتقال وجه از طريق كارت به كارت نبوده و هيچ مسئوليتي را نمي پذيرند.
6654:0914
¤ آزادسازي قيمت نان كار بسيار اشتباهي است. نياز روزانه اكثريت مردم را نبايد مثل ساير نيازهاي موردي دانست و در مورد آن سريع تصميم گرفت.
3714:0936
¤ صحبت اخير آقاي هاشمي درباره ضرورت رابطه با آمريكا دانسته يا ندانسته به نفع آمريكايي ها تمام خواهد شد. تضعيف رهبري به هر طريقي خدمت به دشمنان است.
9527:0913
¤ آتش زدن به خانه مولا بهانه بود
مقصود خصم كشتن بانوي خانه بود
با آن همه سفارش پيغمبر خدا
پاداش دوستي علي تازيانه بود
آن شب قوي ترين سند غربت علي
تشييع مخفيانه و دفن شبانه بود
ايام فاطميه تسليت باد
2487:0911
¤ وقتي اين قدر در خصوص محصولات و توليدات داخلي تبليغ مي شود، چرا از توليدات كارخانه هاي خودروسازي داخلي انتقاد مي شود؟
پيكر
¤ برخي از مجريان زن سيماي جمهوري اسلامي بايد مشخص كنند براساس كدام رساله عمليه ميزان و نحوه صحبت و اختلاطشان با مدعوين مرد و زن در برنامه ها را يكسان و مساوي قرار داده اند.
8516:0919
¤ از دستگاه ديپلماسي كشورمان درخواست مي شود باتوجه به اقدام تركيه در برگزاري نشست هاي ضدسوري و مراوده علني با رژيم اشغالگر قدس و هماهنگي با استكبار جهاني براي ضربه زدن به مقاومت، تجديدنظر اساسي در روابط با اين كشور صورت گيرد.
8516:0919
¤ بيشترين واردات ايران از تركيه لوازم خانگي، توتون و چوب ام دي اف مي باشد. به نظر مي رسد با تعيين عوارض گمركي بالا در واردات اين كالاها بتوان از توليد و محصولات داخلي حمايت كرد.
8189:0914
¤ اگر شاه ملعون دنباله روي از برنامه هاي آمريكا را مأموريت براي وطن معرفي مي كرد امروز هم عوامل شيطان بزرگ مأموريت عليه دين را قبول كرده اند.
9005:0913
¤ بنده به عنوان فردي كه در انتخابات رياست جمهوري سال 68 به آقاي هاشمي رأي دادم بسيار شرمنده ام كاش بصيرتش را از دست نمي داد، كاش با فرزندانش برخورد انقلابي مي كرد كاش آن قدر كه خود درباره اميركبير نوشته بود بيشتر مطالعه مي كرد.
7925:0915
¤ آمريكا و اذنابش فقط يك گزينه روي ميز دارند و آن گزينه التماس و اعلام درماندگي است.
4577:0913
¤ آقاي ابطحي گفته است رأي خاتمي به اندازه همه اخبار انتخابات د رجامعه ما و جامعه جهاني بازتاب داشته است. به ايشان بگوييد ما نيازمند رأي خاتمي نيستيم و سرمايه داران صهيونيست هم جامعه جهاني نيستند. فردي كه در كوهي به تنهايي آواز مي خواند گفت دنيا مبهوت صداي من است؟!
6770:0915
¤ امسال كه سال حمايت از توليد ملي نام گرفته چرا در برنامه 90
14/1/90 در مسابقه پيامكي تبليغ كالاي فرانسوي شد؟ معني اين كار چيست و چه كسي مسئول است؟!
0642:0936
¤ از واحد روشنايي معابر برق منطقه بوعلي درخواست مي شود نسبت به تأمين روشنايي مناسب كوچه انتظار منشعب از كوچه كيهان واقع در ضلع شمالي خيابان انقلاب كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
نظري از كسبه محل
¤ خلأ وجود حوزه نمايندگي محترم ولي فقيه در صنعت هواپيمايي كشوري موجب شده تا نگاههاي آلوده به ماديات در بخش خصوصي و... اين صنعت را به قهقرا ببرد. از مسئولين امر انتظار توجه مي رود.
بخشايش
¤ مجري برنامه مردان آهنين مرتب از الفاظ انگليسي استفاده مي كرد. به طوري كه كلمه آيتم از دهان ايشان نمي افتاد. اگر به جاي اين كلمه انگليسي از معادل فارسي آن استفاده مي كرد آيا به جايي برمي خورد.
حجازي
¤ از نمايندگان منتخب ملت درخواست مي شود از وزيران و دستگاههاي مربوط نسبت به گراني اواخر اسفند و اوايل فروردين 91 بازخواست نمايند چطور چند نفر كه شايد به تعداد انگشتان دستها نشوند خون مردم را به شيشه مي كنند و قيمت برخي از اقلام مايحتاج شب عيدي مردم را بيش از 100% افزايش مي دهند. كه نمونه بارز آن موز، مرغ و برخي اقلام خوراكي مثل گوشت و آجيل و ... كه با افزايش بي سابقه روبه رو شد و هنوز هم ادامه دارد و كسي نيز مانع اين افزايش ها نمي شود.
بوربور
¤ با كمال تأسف برنامه هاي نوروز اكثراً با لودگي، مسخره بازي و بدون هدف هاي ارزشي عرضه شد و هنوز هم ادامه دارد. آيا اين برنامه ها شايستگي پاسخ به انتظارات رهبر معظم انقلاب از مديريت صداوسيما را دارد؟
2670:0939
¤ چرا نمايندگان مجلس در موضوع افزايش مكرر و غيرمنطقي نرخ ديه و قوانين ظالمانه شركت هاي بيمه سكوت كرده اند؟!
6522:0918
¤ 11 سال است بدون دليل و به صورت تحميلي مرا خريد خدمت كرده اند و حقوق و مزايايم را قطع كرده اند و به علت نداشتن درآمد ثابت كسي ضامن وامم نمي شود. از مسئولين امر انتظار رفع مشكل خود با آموزش و پرورش را دارم.
فاطمه صادقي
¤ دشمن در تبليغات خود شايع كرده كه ايران به چين و روسيه باج مي دهد تا در مجامع بين المللي از سياست او دفاع بكنند با اين مقدمه پيشنهاد مي دهد كه اگر ايران با خود آمريكا كنار بيايد وضع اقتصادي جامعه بهتر مي شود. اما كيست كه نداند ماهيت آمريكا گرگ صفتي است.
3453:0919
¤ به ياري خداوند دولت و مردم سوريه در خط مقدم مقاومت با اتحاد و همدلي فتنه ها را يكي پس از ديگري پشت سر خواهند گذاشت و از اين طريق دول غربي و بعضي از كشورهاي خائن منطقه را در رسيدن به اهداف شومشان ناكام خواهند ساخت. ان شاءالله
6207-0914
¤ چرا مسئولين در مكانهاي تفريحي و سياحتي مثل برج ميلاد و پاركهاي بزرگ اثر و نمادي از بسيج و شهدا و فرهنگ شهادت و امام راحل(ره) نصب نمي نمايند؟ مگر امنيت امروز ما در گرو اين فرهنگ نيست؟! آيا از اين گنج پايان ناپذير نبايد در همه مكانها بهره برد؟! زنده نگهداشتن ياد و آرمان شهدا فقط با نصب عكس شهدا در بزرگراهها حاصل نمي شود.
6558-0919
¤ چرا حاميان ملت و دولت سوريه مانند ايران، روسيه، چين، عراق و... در نشستي با حضور دولت سوريه ، راههاي كمك به ختم فتنه در آن كشور را بررسي نمي كنند تا هم حمايت سياسي و اقتصادي صورت گيرد و هم مايه دلگرمي دولت سوريه و مقاومت باشد؟
همتي از اردبيل
¤ اي كاش مسئولين و نمايندگان مثل سريال «چك برگشتي» كمي تأمل و تفكر مي كردند و پس از انتخاب شدن و بر كرسي رياست تكيه زدن مردم را از ياد نمي بردند و به فكر مردم مظلوم و مستضعف و هميشه در صحنه بودند. بايد بدانند كه همين مردمند كه به آنها پست و مسئوليت مي دهند و همين مردمند كه در صورت تخطي آنها را به زير مي كشند. پس قدر مردم را بدانند و براي آنها جانفشاني و خدمت كنند.
خانواده شهيد عرب پور
¤ سالهاست كه مسجد امام جعفر صادق(ع) روستاي پايين پشته طاهر گوراب صومعه سرا به علت مشكلات مالي در حال ساخت است كه پيشرفت چنداني ندارد از خيرين محترم درخواست مي شود در اين امر خداپسندانه به ياري ما بشتابند.
جمعي از اهالي روستا
¤ كنفرانسي كه با شعار «دوستان سوريه» در اسلامبول تشكيل شد كاملا اسرائيلي و ضدمردم سوريه بود. اين كنفرانس با مديريت صهيونيست ها و برخي كشورهاي منطقه براي از بين بردن مثلث مقاومت يعني سوريه، حزب الله و حماس و ايران تشكيل شد و يك حركت غيرانساني و ناجوانمردانه عليه مردم و دولت قانوني كشور سوريه بود. كنفرانس اسلامبول به دنبال تأمين منافع نامشروع آمريكا و اسرائيل غاصب و غرب بود و هيچ سودي براي كشور سوريه و جهان اسلام نداشت.
مراد بختياري
¤ 4 سال در شهرداري قائم شهر مشغول كار و فعاليت بودم. همين كه دستور قراردادي ها ابلاغ شد ما را اخراج كردند. از فرماندار قائم شهر و استاندار محترم استان مازندران درخواست مساعدت دارم.
فرامرز دارابي
 



ديدار نمايندگان چين و روسيه با معاون جليلي پيش از آغاز مذاكرات ايران و1+5

عصر روز گذشته وپيش از مذاكرات ايران با 1+5كه امروز آغاز خواهد شد نمايندگان چين و روسيه با دكتر علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار و گفت وگو كردند.
گزارش ها حاكي است ماجائوشو و معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران عصر روز جمعه در محل كنسولگري ايران در اسلامبول با يكديگر ملاقات كردند.
در اين گفت وگوها نماينده چين بر ضرورت كاهش رويكرد خصمانه نسبت به ايران تاكيد كرد و ايده هايي درباره چگونگي حركت به جلو ارائه نمود .
وي گفت: دور اول گفت وگوها بايد متمركز بر تعيين اصول كلي و اهداف گفت وگو باشد تا يك شروع آرام از روند گفت وگوها را تضمين نمايد .
علي باقري نيز گفت كه ايران با ابتكار عمل و رويكردي سازنده وارد مذاكرات شده است.
از سوي ديگرسرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه ديروز (جمعه) در بدو ورود به سركنسولگري ايران در اسلامبول براي ديدار با علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در جمع خبرنگاران در خصوص حق ايران براي انجام غني سازي اورانيوم براساس معاهده NPT، گفت: براساس اين معاهده جمهوري اسلامي ايران حق استفاده از انرژي هسته اي را داراست، البته اين حق مسئوليت هايي را نيز به همراه دارد.
وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد من بايد به جاي بزرگ كردن اختلافات به دنبال توافق به منظور حل موضوع باشيم.
ريابكوف در ادامه تصريح كرد كه من هيچ مدركي دال بر نظامي بودن فعاليت هسته اي ايران مشاهده نكردم. معاون وزير خارجه روسيه به نگراني هاي جامعه بين الملل در خصوص برنامه هسته اي ايران هم اشاره كرد.

 



آمانو: تداوم مذاكرات اسلامبول از اهميت بالايي برخوردار است

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي بر اهميت ادامه گفت وگوها با ايران به منظور حل و فصل مسائل موجود درخصوص برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد.
«يوكيا آمانو» در گفت وگو با خبرگزاري كويت با بيان اين ادعا كه برنامه هسته اي ايران از «پيچيدگي» برخوردار است، گفت: اين برنامه نيازمند همكاري همه طرف هاي مرتبط به منظور از بين بردن نگراني هاي بين المللي درخصوص فعاليت هاي هسته اي ايران است.
وي ادامه داد كه دور جديد از مذاكرات كه قرار است شنبه (امروز) بعد از توقف 15 ماهه بين ايران و 1+5 در اسلامبول برگزار شود، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و اميدواريم اين مذاكرات نتايج معيني به همراه داشته باشد تا به آژانس بين المللي انرژي اتمي در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران كمك كند.
آمانو با بيان اين مسئله كه آخرين دور از مذاكرات ميان ايران و 1+5 كه ژانويه در اسلامبول برگزار شد، نتايجي را به همراه نداشت، مدعي شد كه گروه 1+5 بر اين اعتقادند كه ايران از طريق برنامه هسته اي اش به دنبال در اختيار گرفتن سلاح هسته اي است اما تهران بارها اين مسئله را تكذيب كرده است.

 



اعتراض ارگان حلقه لندن به روسياهي ربع پهلوي (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن رضا ربع پهلوي را متهم كرد براي رسيدن به قدرت حاضر است به هر ترفندي دست بزند.
جرس با بيان اينكه «رضا پهلوي در مصاحبه با كانال 10 تلويزيون اسرائيل، از دولتمردان اسرائيل خواست تا به جاي حمله به ايران، كمك هاي مالي و تكنولوژيكي خود را به مخالفان رژيم اختصاص دهند»، نوشت: ظاهراً او نااميد از كمك هاي آمريكا و غرب دست كمك به سمت اسرائيل دراز كرده است. اما بايد پرسيد آيا براي مبارزه مي توان به هر ترفندي متوسل شد؟ رژيم اسرائيل به دليل حمايت مالي و معنوي غرب از زمان تأسيس تاكنون داراي كارنامه سياهي در مورد رعايت قوانين سازمان ملل و حقوق بشر است. كليه قطعنامه هايي كه بر عليه اسرائيل به سازمان ملل رفته است توسط آمريكا وتو شده است و اسرائيل تنها حكومتي است كه در دنيا فراتر از قوانين و چارچوب هاي بين المللي رفتار مي كند.
نويسنده اضافه مي كند: دولت اسرائيل يك دولت نژادپرست است و حتي حقوق شهروندان مناطق تحت اشغال خود را به رسميت نمي شناسد و با خودي و غير خودي كردن شهروندان خود و جداسازي جنسيتي مورد انتقاد بزرگترين حامي خود، يعني آمريكا قرار گرفته است. تلاش دولت اسرائيل و حمايت پشت پرده آن از حركت هاي جدايي طلبانه در آذربايجان و كردستان و همچنين ارتباط نظامي با گروه تروريستي جندالله، همگي نشان از نيت پليد اسرائيل براي تجزيه ايران دارد.
اين تحليل در حالي منتشر مي شود كه محسن كديور به عنوان مدير سايت جرس پيش از اين به طور پنهاني به تل آويو سفر كرده است. همچنين خاطرنشان بايد كرد كه گردانندگان جرس؛ اين سايت را به عنوان ارگان «اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور» راه اندازي كردند و سران رژيم صهيونيستي (كساني چون نتانياهو و پرز) بارها در اوج آشوب ها تصريح كردند كه «جنبش سبز بزرگ سرمايه اسرائيل است» و «جنگ با جمهوري اسلامي از داخل مرزهاي ايران آغاز مي شود و جنبش سبز به نيابت از اسرائيل با رژيم اسلامي مي جنگند.»
يادآور مي شود حضور پنهاني عطاءالله مهاجراني در نشست يك لابي صهيونيستي در واشنگتن كه از سوي طيفي از مخالفان افشا شد و انتشار خبر دريافت پول از سوي نامبرده در ازاي شركت در نشست مذكور، موجي از انتقادها را برانگيخته بود.

 



اعتراض عبدي به عملكرد خاتمي موسوي وكروبي در فتنه سبز (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت براي چندمين بار به دست اندركاران فتنه سبز حمله كرد و جنبش سبز را داراي عواقب زيانبار متعدد براي مخالفان ارزيابي كرد.
عباس عبدي در پاسخ به اعتراض برخي مخالفان به نقدهاي قبلي وي نوشت: اشكال اصلي بنده به نحوه و منطق ورود دوستان اصلاح طلب به انتخابات سال 88 است و تاريخ حوادث اين انتخابات پس از 22 خرداد شروع نمي شود، بلكه از ماه ها پيش از آن و از هنگام آمدن و سپس انصراف آقاي خاتمي آغاز مي شود. بنابراين اشكالات آن را به اتفاقات پس از 22 خرداد نبايد محدود كرد.
وي اضافه كرد: هدف جنبش اين است كه هدفي را محقق كنند، اگر نه تنها به آن هدف نزديك نشويم بلكه دورتر هم بشويم، اين امر چه جاي خوشحالي دارد؟ اگر حتي رفتارها به سمتي نمي رفت كه اتفاقات 25 بهمن سال 89 رخ نمي داد، باز هم دريچه اي از اميد بود و به نظر بنده تا همين مرحله هم تحول مهمي در ايران رخ داده بود. و اين نكته را پيش از 25 بهمن، هم به فرزند آقاي كروبي و هم به دو تن از ياران نزديك آقاي مهندس موسوي گفتم كه كاري نشود كه اين امكان داده شود كه وضع از اين كه هست انسدادي تر شود.
وي با انتقاد از نگاه هاي رمانتيك و شاعرانه به عرصه سياست پرسيد: روزي كه دوستان جنبش سبز اين مسير را انتخاب مي كردند آيا انتظار وضع كنوني را داشتند؟ كساني كه قلم تحليلي دارند يا در سطح تصميم گيري و تصميم سازي هستند، بايد درباره اين پرسش پاسخي اجمالي داشته باشند. اگر آنان بروز اين وضع را كمابيش پيش بيني كرده بودند و بطور طبيعي اين را مطلوب هم مي دانسته اند، در اين صورت آنان در برنامه خود موفق بوده اند. چه من يا هر كس ديگر با آنان موافق باشيم يا نباشيم. ولي اگر آنان انتظار دستاوردهاي ديگري را داشته اند ولي به يك باره با وضعيت فعلي مواجه شده اند، در اين صورت بايد بپذيرند كه در برنامه خود شكست خورده اند.
عبدي نوشت: اعتراض من همين است كه سياستمدار (نظير موسوي و كروبي) بايد متوجه تبعات راهي كه مي رود باشد. اگر يك جنبش مستقل از عمل و خواست من و شما در حال شكل گيري است، قابل احترام است، ولي اگر به هر دليل معتقد نباشيم كه اين جنبش به سرانجام خوبي خواهد رسيد، نبايد آتش تنور آن را گرم تر كرد.
عنصر جدا شده حزب مشاركت با انتقاد از ميرحسين موسوي تصريح كرد: آقاي موسوي با اعلام خود به عنوان فرد پيروز انتخابات آن هم با نسبت آراي بسيار زياد، وارد بازي از نوع بازي طرف مقابل شد و قضيه از همان جا مسير ديگري پيدا كرد، زيرا پايين آمدن از اين موضع شكست محسوب مي شد. متأسفانه تبريك آقاي خاتمي هم به ايشان اين گره را دو چندان كرد و نشان داد كه موج جنبش چگونه همه را منفعل و تحت تأثير قرار مي دهد.
وي با اشاره به شعار اصلاح طلبي، عدم تمكين به قانون را نيز نقض غرض و ادعاي اصلاح طلبي دانسته و با اشاره به اينكه به جوانان اعتراضي نيست نوشت: سوي ديگر ماجرا مربوط به كساني مي شود كه عمرشان اندكي بيشتر و مسئوليتشان در برابر آنچه كه مي بينند افزونتر است و بايد اندكي هم آينده نگري داشته باشند. من به هيچ يك از جواناني كه در اين جريان بوده اند، ذره اي نقد ندارم. ولي فراموش نبايد كرد كه سال ها بعد كه گرد و خاك اين بازي بزرگ خوابيد، و خاكسترهاي نااميدي آن برجاي ماند، انتقادات همين افرادي كه با حرارت تمام در جنبش بوده اند متوجه زعماي جنبش خواهد شد، كه چرا چنين كرديد؟ و چرا چنان نه؟ و البته در اين برخوردشان نيز ذي حق هستند. بنابراين به جاي بحث هاي انضمامي و انتزاعي بهتر است، روند سه سال گذشته اين جنبش و دستاوردهاي آن را در كفه ترازو گذاشت و در مقابل به نتايج منفي موجود در جامعه نيز نگاه كرد، اگر مثبت بود راه را ادامه دهيد، در غير اين صورت تبديل كردن جنبش سبز به امام زاده، به همان اندازه غلط است كه جنبش اصلاحات يا هر چيز ديگري را به بارگاه زيارتي تبديل كردن. آيا بهتر نيست كه همه فعالان آن پيش خود فكر كنند كه هنگام حضور در جنبش چه انتظارات و نتايجي را در سر مي پروراندند و امروز با چه نتايجي مواجه اند و چرا؟

 



سران سازمان منافقين اعضاي ناراضي را چگونه مي كشتند؟! (خبر ويژه)

يك عضو جدا شده گروهك تروريستي منافقين، مريم رجوي را علت اصلي قتل و خودكشي شماري از اعضاي اين سازمان معرفي كرد.
مجيد روحي در سايت «صداي جداشدگان» نوشت: مريم رجوي به خاطر خواهرش كه سيانور خورد و مرد، داراي امتياز در سازمان شد. او فقط 15 روز در فرانسه بازداشت شد در حالي كه در آن 15 روز حتي يك سيلي هم نخورد كه اگر مي خورد، درك مي كرد دستور زنداني كردن و شكنجه و اعدام يا اعدام مصنوعي اعضاي سازمان از سوي او يعني چه و آنها چه كشيدند. او بود كه فرمان زنداني كردن اعضا و شكنجه كردن اعضا و اعدام اعضا را صادر ميكرد. او فرمان سر به نيست كردن اعضا را به شكلها و سناريوهاي مختلف صادر مي كرد. او نفرات ناراضي فرقه رجوي را به زندان ابوغريب مي فرستاد در قسمت امانتي هاي فرقه(!) او با انقلاب ايدئولوژيكش در فرقه رجوي نسل كشي به راه انداخت. رجوي جوانان را مغزشوئي ميكرد و براي اعمال تروريستي به داخل ايران مي فرستاد.
وي مي افزايد: مريم رجوي به تيمهاي حذف دستور مي داد نفرات ناراضي را در مرز روي ميدان مين رها كنند اگر كشته نشد از پشت به رگبار ببندند. او 6 مرداد فاجعه انساني در اسارتگاه اشرف به راه انداخت و تعدادي از نفرات را بي گناه به كشتن داد. سر كرده فرقه از تحريم مردم ايران با دمش گردو مي شكند و از خوشحالي درخودش نمي گنجد.
اين عضو جدا شده منافقين تاكيد كرده است: خانم رجوي! ما جداشدگان شما و شوهرتان را تا هنگام مرگ دنبال خواهيم كرد. شما دست كمي از ژنرال پينوشه نداريد.
در همين حال يكي ديگر از جداشدگان سازمان در وبلاگ «رجويه» نوشت: چرا مسعود رجوي فراري است و محل اقامت او نامعلوم است؟ آيا او بخاطر زنداني و شكنجه كردن بيش از 500 عضو ناراضي سازمان در اشرف در سال 1373 و ارتكاب جنايات و ترورهاي فراوان و متنوع در سطح ايران و جهان، از ترس دستگير شدن، فرار را بر قرار ترجيح داده است و آيا اين فرار، به معني تاييد همه اتهامات نيست؟ اگر مجاهدين فكر مي كنند پنهان شدن رجوي براي نجات جانش صورت گرفته، مگر الان كه مريم رجوي از انظار غائب نيست جانش در خطر است؟

 



كشك چي، پشم چي؟! به ما هم مي گويند اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)

مدير يك سايت اينترنتي وابسته به محافل ضدانقلاب معتقد است جمهوري اسلامي اساسا اپوزيسيوني ندارد و گروه هاي موجود حداكثر محافل سياسي چند نفره هستند.
شروين نكويي سردبير پايگاه اينترنتي تهران ريويو و مقيم هلند است. او در حالي وجود اپوزيسيون واقعي صاحب تدبير و تشخيص را زير سؤال برده كه پايگاه اينترنتي وابسته به وي نيز در وضعيتي نزديك به تعطيلي قرار گرفته و مدت هاست به روز نمي شود.
نكويي در گفت وگو با سايت «چراغ آزادي» و درباره اين سؤال كه چرا گروه هاي اپوزيسيون فعاليت چشمگير و تاثيرگذاري ندارند، تصريح كرد: اول بايد ببينيم تعريف ما از اپوزيسيون چيست؟ آيا هر مخالف منفرد يا چند نفر مخاطب را مي توان اپوزيسيون ناميد. اكثر گروه هاي سياسي مخالف نظام در خارج از كشور اساسا اپوزيسيون نيستند بلكه نوعي محفل سياسي هستند.
وي اضافه كرد: اكثر اين محافل سياسي مخالفان نظام در غرب، متاسفانه يا رابطه نزديك با جامعه ايران ندارند كه از اين دست اقدام ها داشته باشند؛ و يا توانايي عملياتي كار حرفه اي ندارند؛ و يا اينكه اساسا از استراتژي لازم برخوردار نيستند.
وي درباره اين نظر كه «شايد خيلي از گروه هاي اپوزيسيون در پاسخ عنوان كنند اين شبكه ها را در ايران تشكيل داده اند اما به دلايل امنيتي، صلاح نيست كه اعضا و تعداد شبكه هايشان در درون كشور را معرفي كنند»، اظهار داشت: واقعيت اين است كه وقتي به طرز تفكر، گفتمان و عملكرد خيلي از گروه ها نگاه كنيم مي بينيم كه هيچ نشانه اي در آنها نيست مبني بر اينكه چنين شبكه اي را در داخل تشكيل داده اند. البته قابل درك هم است چون وقتي شما سي سال از ايران دور باشيد و اگر گفتماني داشتيد فقط دنباله روي از گفتمان آلترناتيو داخل كشور يعني اصلاح طلب ها بوده، زمينه اي براي ارتباط با جامعه ايران نخواهيد داشت.
وي با اشاره به قرار گرفتن طيفي از اصلاح طلبان در ميان گروه هاي ضد انقلاب گفت: مشكل اين است كه براي طيفي از اصلاح طلبان عنوان مشخصي پيدا نكرده ايم و هنوز آنها را اصلاح طلب خطاب مي كنيم در صورتي كه خيلي از آنها در قالب اپوزيسيون فعاليت مي كنند.
نكويي همچنين درباره گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز گفت: صراحتا بگويم كه آنها دچار تنبلي فكري هستند چون آلترناتيوي هم ندارند.
وي خاطرنشان كرد: امروزه بحران اصلي جنبش سبز اين است كه كساني كه به نمايندگي از رهبران جنبش سبز در حال فعاليت هستند و درباره استراتژي ها فكر مي كنند (كه شايد چندان فكري هم درباره استراتژي نمي كنند) خودشان تكليف شان با خودشان مشخص نيست. يعني مشخص نيست كه مثلا نقش آقاي هاشمي رفسنجاني را دارند يا نقش يك اپوزيسيون. من البته با هيچ كدام شان مشكلي ندارم چون مثلا تدبير و فكر سياسي آقاي هاشمي رفسنجاني بسيار هم شفاف است. اما فكر «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» اساسا براي من و شايد خيلي ها قابل فهم نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14