(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26  فروردین 1391- شماره 20182

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيش بيني... حالا بگو پيش گويي اخبار روز 22 فروردين 1392
احمدي نژاد: ملت ايران سر سوزني از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد
حداد عادل: در صورت عدم توافق با نمايندگان وزير كار فردا استيضاح مي شود
معاون اول رئيس جمهوري: هرمزگان 50 درصد بيش از تعهدش اشتغال ايجاد كرده است
اعلام برائت پير مؤذن از اصلاح طلبان مشاركت و مجاهدين را قبول ندارم
اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائيت شرط اصلي استخدام در شبكه «من و تو»!
تاكيد وزيران خارجه ايران و سوئد بر حل مسالمت آميز مشكلات سوريه



پيش بيني... حالا بگو پيش گويي اخبار روز 22 فروردين 1392

حسين قدياني: نمي دانم چرا، اما اخبار ماه فروردين هر سال، به خصوص از بعد سيزده به در تا روز 25 فروردين، به شكل طنزآميزي شبيه هم است. به حدي كه مي شود، اخبار سال پيش يا حتي 10 سال پيش را عينا براي اخبار سال نو بازخواني كرد. اين حس را كه سالهاست دارم، اما ديروز براي اطمينان بيشتر، رفتم و نيم نگاهي انداختم به آرشيو جرايد موجودم و ديدم در مقطع زماني فوق الذكر اخبار امسال، عينا همان اخبار سال گذشته است و اخبار سال گذشته، دقيقا همان اخبار سال 89 و اخبار فروردين ماه سال 89 تحقيقا تكرار اخبار سال قبلش يعني سال 88! فلذا آنچه در اين نوشته مي خوانيد، پيش بيني اخبار روز 22 فروردين سال 1392 است. با ما باشيد، همين مي شود ديگر! لااقل يك سال جلوتر از روزگاريد. به هر حال، «خبرگزاري چيزنا» كم غولي نيست براي خودش!
اعتراض به افزايش نرخ كرايه تاكسي/ سخنگوي هيئت دولت با انتقاد از مصوبه اخير شوراي شهر، هرگونه افزايش نرخ كرايه ها را غيرمنطقي و نادرست خواند. وي كه در پايان جلسه چهارشنبه به جمع خبرنگاران آمده بود، افزود: شهروندان مي توانند هرگونه تخلفي را به شماره موبايل وزير اقتصاد پيامك كنند! سخنگوي هيئت دولت ادامه داد: پيامك كردن تخلفات، از مشاجره و احيانا دست به يقه شدن با راننده تاكسي، بهتر و كم هزينه تر است! مثلا اگر شهروندي متوجه شد راننده تاكسي خط سيدخندان -بهارستان، از او 50 تومان بيشتر گرفته، بايد عينا جملات زير را به موبايل وزير اقتصاد پيامك كند؛ «با سلام و احترام خدمت وزير محترم اقتصاد و تبريك ديرهنگام سال جديد و آرزوي بهروزي و پيروزي در اين بهار فرخنده. يك راننده تاكسي از من 50 تومان، نسبت به سال قبل بيشتر گرفت. بي معرفت، من كه حلالش نمي كنم. باشد كه شما هم از وي نگذريد. ايام به كام!»
يادداشت روز حسين شريعتمداري/ مدير مسئول كيهان با انتشار يادداشتي تحت عنوان «مگر اين خرمگس چقدر سمنو مي خورد؟!» نسبت به گراني لجام گسيخته برخي كالاها واكنش نشان داد. نامبرده كه هر سال در چنين روزي، چنين مطلبي مي نويسد، در بخشي از يادداشت خود آورده است: «هر چند در اين باره گفتني هاي ديگري هست، اما براساس شواهد و قرائن موجود كه فقط مشتي از خروارهاست، و ان شاءالله كيهان در روزهاي آتي به لايه هاي ديگري از اين مصيبت- يواشكي بخوانيد معصيت!- اشاره خواهد كرد، فرياد اقشار آسيب پذير از موج گراني ها بلند است... و بالاخره لازم است فصلي هم درباره برخي از ناهنجاري ها و قانون شكني ها در ميان شماري از مسئولان گشوده شود كه به فرصتي ديگر مي گذاريم.» گفتني است حسين شريعتمداري در اين يادداشت به دليل كمبود جا، به پيروي خرمگس معركه در ماجراي گراني هاي اخير، از آخرين فرمول جين شارپ، اشاره اي نكرده است!
دور جديد مذاكرات هسته اي/ سعيد جليلي گفت: هشت هزار و نهصد و سي و پنج راديكال پانزده مميز دوازده به توان هشتصد به عبارتي مي كند كوفت هزارمين دور مذاكرات هسته اي ميان ايران و «1+5» فردا نه پس فردا در يكي از 3 شهر جابلسا، قابلسا يا ممفيس، به ميزباني تفليس، اگر نشد پرسپوليس، در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. كوفي عنان نيز كه به تهران آمده بود، تصريح كرد: بركناري رئيس جمهور هيچ كشوري، محور مذاكرات ما با ايران نيست و اصلا هرچي ايران بگويد! كوفي عنان كه نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: روزگاري سران نظام سلطه، اتاق خواب پادشاهان ايران را تعيين مي كردند، اما الان گزينه هاي روي ميز اتاق بيضي، بستگي مستقيم به آخرين سخنان رهبر انقلاب اسلامي دارد! وي به وجود يك آينه دستي روي ميز اوباما اشاره كرد و بيان داشت: اوباما به من گفت؛ روي ميز اتاق بيضي، نه خبري از گزينه نظامي است و نه گزينه تحريم! في الواقع تنها گزينه موجود روي ميز كار من، «گزينه بوزينه» است!
فاز سوم هدفمندي يارانه ها/ سخنگوي گروه اقتصادي دولت با طبيعي خواندن اقدام بانك مركزي در برداشتن پول از حساب ساير بانك ها چند ثانيه قبل از سال تحويل گفت: از رسانه ها مي خواهيم لااقل در سال جديد، چيز لاي چرخ دولت نگذارند! وي افزود: در فاز سوم هدفمندي يارانه ها، از هر حسابي كه عشق مان بكشد، همين طور كشكي كتره اي مي ريزيم توي حساب خلق الله! وي عواقب اين كار را در بلندمدت به سود اقتصاد كشور خواند و از توضيح بيشتر درباره اهداف سند چشم انداز خودداري كرد!
رسانه ملي/ رئيس سازمان صداوسيما در نشستي با بيان اينكه؛ براساس آخرين نظرسنجي ها 99درصد مردم از برنامه هاي نوروزي رسانه ملي در بهار 92 كيفور شده اند، گفت: رسانه ملي براي تحقق فرهنگ سازي در شعار امسال، آماده هرگونه همكاري با ساير دستگاه هاست. در اين نشست، يكي ديگر از مسئولان از افزايش چشمگير نفر- سفر در نوروز 92 نسبت به نوروز 91 خبر داد و گفت: از ابتداي نوروز تا روز طبيعت، شاهد كاهش چشمگير تصادفات در محور جاده چالوس حد فاصل تونل اميركبير تا اونجايي كه ملت، براي خوردن آش رشته نگه مي دارند، بوديم!! وي از سازمان هواشناسي به دليل استقرار آب و هواي متعادل در روز سيزده به در تشكر كرد!
اعتراض فردوسي به احمدي نژاد/ رئيس قوه مجريه در جمع تعدادي از سيزده به درشناسان و متخصصين سبزه گره زني، با اشاره به جايگاه بالاي حكيم ابوالقاسم فردوسي در سده هاي قبل از ميلاد، در اظهار نظري عجيب، تصريح كرد: اگر فردوسي 2 ماه بيشتر عمر مي كرد، آتش جهنم بالكل خاموش مي شد!! لازم به ذكر است بعد از سخنان رئيس جمهور، حكيم ابوالقاسم ضمن آمدن به خواب دكتر حداد عادل، گفت: خوب است دكتر احمدي نژاد يك جوري از من تعريف كند كه لااقل در شاهنامه بگنجم!! نه به آن «سلطان محمود» كه مي خواست چيز به تنم نباشد، نه به اين «دكتر محمود» كه در وصف ما غلو مي كند!! كاتب شاهنامه ادامه داد: هرچند «بسي رنج بردم در اين سال سي، عجم زنده كردم بدين پارسي»، اما به اين نيازي ندارم كه جريان انحرافي بخواهد براي من پارسي كولا باز كند، چرا كه من پيرو مكتب اسلام و مريد تشيع علوي هستم و قبلا هم سروده بودم كه «به گفتار پيغمبرت راه جوي، دل از تيرگي ها، بدين آب شوي؛ چه گفت آن خداوند تنزيل و وحي، خداوند امر و خداوند نهي؛ كه من شهر علمم، علي ام در ست، درست اين سخن قول پيغمبر است؛ گواهي دهم كاين سخن ها ز اوست، تو گويي دو گوشم پرآواز اوست؛ علي را چنين گفت و ديگر همين، كزيشان قوي شد به هر گونه دين؛ نبي آفتاب و صحابان چو ماه، به هم بسته يكدگر، راست راه؛ منم بنده اهل بيت نبي، ستاينده خاك پاي وصي». فردوسي به ديدار خود با كورش اشاره، و خاطرنشان كرد: در اين ملاقات، كورش به من گفت؛ اگر اينقدر كه مكتب ايراني، هواي ما را دارد، كمبوجيه هواي ما را داشت، سلسله هخامنشيان عمرا با مشكل كمبود بودجه در آخرين ساليان عمرش مواجه مي شد!!
اما بعضي ها/ يكي از رجل سياسي كشور، ضمن اشاره به بازتاب مصاحبه اش با ويژه نامه نوروزي چيزنامه مطالعات، با ساده فرض كردن ملت، گفت: قصد من از آن گفت وگو، فقط بيان خاطرات بود و اصلا به شرايط روز جامعه منظوري نداشتم!! ايشان در گفت وگوي جنجالي خود، ضمن دعوت از نكير و منكر به حفظ وحدت، خواهان مذاكره فرشتگان با ابليس رجيم شده بود!! پيش بيني مي شود نامبرده روز سوم خرداد، بخش ديگري از ناگفته هاي خود درباره فتح خرمشهر را بگويد، روز 14 خرداد، از آخرين خواب شان با حضور امام، رونمايي كند، شب 15خرداد، به بيان جديدترين ناگفته هاي خود از نقش خاندان اشراف در پيروزي انقلاب اسلامي بپردازد و... همين طور برو تا آخراي شهريور و ناگفته هاي ايشان از كل جنگ!! خودت سررسيد داري ديگه!!

 



احمدي نژاد: ملت ايران سر سوزني از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد

رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفرهاي استاني خود به استان هرمزگان با مردم شهرهاي جزيره قشم، بندر جاسك و بندر لنگه ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از قشم، دكتر محمود احمدي نژاد عصر روز چهارشنبه در جمع مردم جزيره قشم در ورزشگاه تختي اين شهر طي سخناني گفت: بودجه كامل ساخت پل ارتباطي قشم در هفته اول فروردين ماه سال جاري تخصيص داده شده و اميدوارم پيش از پايان كار دولت دهم اين پروژه به بهره برداري برسد.
رئيس جمهور افزود: در مجموع سه سفر استاني قبلي دولت به هرمزگان، 126مصوبه براي قشم به تصويب رسيد كه 76 مصوبه به طور كامل اجرا شده، 16مصوبه در دست اجراست و براي 34 مصوبه كاري انجام نشده كه در جلسه پنجشنبه هيئت دولت در بندرعباس براي تسريع در اجراي پروژه هاي نيمه تمام و روي زمين مانده تصميمات مناسب اتخاذ خواهد شد.
وي با اشاره به مشكلات بهداشت و درمان قشم اظهار داشت: بحث بيمارستان در جلسه دولت مطرح و برطرف خواهد شد و اگر خود من يك پزشك متخصص بودم با سر براي خدمت به مردم اين منطقه به قشم مي آمدم.
دكتر احمدي نژاد در بخش ديگر سخنان خود گفت: مجوز صيادي در قشم سخت صادر مي شود كه در جلسه دولت اين مساله مطرح و راهكار مناسبي براي آن درنظر خواهيم گرفت.
وي، قشم را مجموعه اي از زيبايي هاي طبيعي و فراتر از آن زيبايي هاي انساني برشمرد و گفت: قشم سپر دفاعي سرزمين ايران و مردم آن مرزباناني امين براي اين سرزمين بوده اند و دولت تمام توان خود را براي رفاه و آسايش مردم آن بكار خواهد گرفت.
رئيس دولت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دشمنان انقلاب ايران بيان داشت: بدانيد ملت ايران سر سوزني از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد چرا كه پرچمدار تمدن و فرهنگي تاريخ ساز است و اين شما هستيد كه بايد رفتار خود را در مقابل ملت ايران اصلاح كنيد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: مردم از ابتداي تاريخ به دنبال رسيدن به آرامش، اطمينان خاطر، امنيت و سعادت بوده اند و راه رسيدن به سعادت حقيقي در پيروي از هدايت الهي و ايمان به خدا است و به هر ميزان كه از مسير هدايت الهي دور شوند گرفتار اخلاق و رفتار شيطاني خواهند شد.
وي با بيان اينكه كساني كه از مسير هدايت الهي دور مي شوند تصور مي كنند سعادت و آرامش در گرو كسب ثروت و تسلط بر ديگران است، افزود: جنايت هايي كه امروز در سرزمين هاي اشغالي فلسطين به صورت روزمره رخ مي دهد ناشي از همين بي راهه رفتن ها است.
احمدي نژاد گفت: مستكبراني كه صهيونيست ها را بر فلسطيني ها مسلط كردند و از آنها حمايت مي كنند، تصور مي كنند اگر به هر قيمتي بر دنيا حاكم شوند به آرامش دست خواهند يافت، اما بايد اين سؤال را پرسيد كه اگر واقعا اين چنين است امروز آقاي بوش كجاست و آيا به آرامش رسيده و يا در سوداي كسب آرامش به دنبال گسترش دايره جنايات خود است.
وي گفت: ملت ايران از جمله ملت هايي است كه هرگز براي كسب آرامش به راه هاي نادرست تمسك نجسته و ايمان، شجاعت و ايستادگي اين ملت در برابر زورگويان همواره يكي از علل نگراني مستكبران بوده است چرا كه ملت ايران سيطره آنها بر جهان را شكسته و به عنوان الگويي براي همه ملت هاي مظلوم مي شود كه در برابر زورگويان قيام مي كنند.
رئيس جمهور بيان داشت: اين انديشه مستكبران اشتباه است كه مي توانند حرف خود را با زبان زور، تهديد و بي ادبي در مقابل ملت ايران پيش ببرند و نمي دانند كه ملت ايران سد مستحكمي است كه در برابر چنين هجمه هايي مستحكم تر مي شود و بايد بدانند هركس در طول تاريخ نگاهي ناصواب به ايران داشته است اين ملت او را در قعر تاريخ دفن كرده است.
وي اظهار داشت: همه كساني كه با دشمنان ملت ايران همكاري مي كنند هم بدانند كه همه دشمنان اين ملت در طول تاريخ از دشمني خود با ايران پشيمان شده اند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود ساختن ايران را صيانت از ارزش هاي الهي، انساني و برافراشتن پرچم توحيد و عدالت براي همه انسانها توصيف و خاطرنشان كرد: ملت ايران شايسته زندگي كردن در بهترين شرايط است و همه ما بايد دست به دست يكديگر بدهيم و بر مبناي عدالت، دوستي و محبت همه ايران را بسازيم.
در اين ديدار امام جمعه شهرستان قشم در حضور رئيس جمهور كشورمان و در جمع پرشور مردم بر حل بهداشت و درمان آب شرب، اشتغال، تردد و فرهنگ به عنوان پنج مشكل اساسي مردم اين منطقه تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از جاسك رئيس جمهور ايران اسلامي همچنين روز پنج شنبه با استقبال نماينده ولي فقيه و امام جمعه جاسك، فرماندار و مسئولان و نيز مردم وارد جاسك شد و در بوستان دولت سخنراني كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد مردم جاسك را مردماني عزيز، سخت كوش و ريشه دار و پرتلاش نام برد و گفت مردم جاسك موجب عظمت و سرافرازي براي ملت ايران بوده و مرزداران شجاع و امين براي نظام بوده و هستند.
دكتر احمدي نژاد گفت: امروز آمريكا در افغانستان لشكركشي كرده است هدف آنها اين است مي خواهند بر شرق مسلط شوند، افغانستان را تصرف كردند تا پايگاه درست كنند براي عبور از شرق امروز در افغانستان آدم كشي- ترور- مواد مخدر و ناامني زيادتر شده و به صدبرابر رسيده. آمريكا با اين شعارهاي قشنگ وارد افغانستان شد تا به منافع اش برسد ما با تمام ملت هاي منطقه برادر و دوست هستيم هر چه بدبختي كه براي ملت ما يا تمام ملت هاي منطقه بوجود مي آيد زير سر زورگويان است بايد دماغ متكبران را به خاك ماليد.
احمدي نژاد در ادامه صحبت هايش گفت: امروز ماموريت اصلي ما ساختن همه جاي ايران است يكي از مهمترين ماموريت ها آباداني سرزمين با كار و توليد و تلاش براي ايجاد اشتغال است، مخصوصا براي جوانان جاسكي. رئيس جمهور گفت در سه سفر گذشته دولت 102 مصوبه داشته كه از اين 102 مصوبه 56 مورد آن اجرا شده 14 طرح آن در دست اجراست و 32 طرح شروع نشده است.
وي به مردم جاسك قول داد انتقال آب آشاميدني سالم از سد جگين به جاسك تا پايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد. وي گفت: كارها و مصوبه هايي كه انجام نشده در جلسه دولت بررسي و موانع ها را دور مي كنيم. تا سريع تر عملياتي شوند و تا پايان دولت دهم تمامي مصوبه هاي انجام نشده عملياتي خواهد شد.
همچنين به گزارش خبرنگار ما رئيس جمهور در دومين روز از سفر چهارم خود به استان هرمزگان در اجتماع پرشور مردم بندرلنگه يكي از مهمترين كارها براي ساختن كشور را، بسيج و تلاش همگاني براي ايجاد اشتغال گسترده و پايدار و ريشه كني بيكاري در ايران اسلامي عنوان كرد و گفت: دولت برنامه هاي جامعي براي توسعه توليد، سرمايه گذاري، تجارت و افزايش ثروت ملي، تدارك ديده كه بايد دولت و ملت دست در دست يكديگر اين برنامه ها را اجرا كنند.
محمود احمدي نژاد، بر ضرورت ساختن ايران براساس عدالت تاكيد كرد و گفت: امروز مهمترين كار، ساختن ايران است و بايد دست به دست هم دهيم و ايران رابراساس عدالت و برادري بسازيم.
وي گفت: اگر بناست در كشور پيشرفت، رفاه، عمران و آباداني باشد، بايد براي همه باشد چرا كه همه ما برادر و از يك خانواده هستيم.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اهميت آزادراه عسلويه به بندرعباس بيان داشت: طي نشست هيئت دولت در بندرعباس، مصوبه اي در راستاي تسريع در احداث اين آزادراه از بندر عسلويه تا بندرلنگه تصويب مي شود تا بدين طريق مردم شهرستان بندرلنگه بتوانند تا پايان سال 91 از مزاياي اين محور مهم بهره مند شوند.
احمدي نژاد با شنيدن درخواست هاي مردم وعده تجهيز بيمارستان لنگه و استقرار پزشك متخصص در اين بيمارستان را به مردم اين شهر داد و افزود: در بندرلنگه به ايجاد ظرفيت براي توليد روزانه 10 هزار متر مكعب آب توسط آب شيرين كن ها لازم است، همچنين تقويت گمرك لنگه و تسهيل در واردات كالاي ته لنجي را نيز براي مردم اين شهرستان در نظر داريم.
وي با اشاره به تصويب 126 مصوبه براي عمران و آباداني بندرلنگه در 3 سفر استاني قبل هيات دولت به استان هرمزگان، تصريح كرد: از اين تعداد مصوبه 83 مورد عملياتي و اجرايي شده، 18 مورد در دست اجراست و 25 پروژه كه عمليات آن هنوز آغاز نشده كه هيات دولت در جلسه استاني فرداشب خود موانع پيش روي اين مصوبات را بررسي مي كند.
وي افزود: چنانچه براي مصوبات اجرا نشده نياز به مصوبه جديدي باشد آن را بررسي خواهد كرد تا به اميد خدا تمام وعده هايي كه اين دولت به مردم داده است تا پيش از پايان دولت دهم اجرايي شده و كاري ناتمام از اين دولت براي دولت هاي بعد باقي نماند.

 



حداد عادل: در صورت عدم توافق با نمايندگان وزير كار فردا استيضاح مي شود

با گذشت نزديك به 10 روز از اعلام وصول استيضاح وزيركار در مجلس شوراي اسلامي آخرين خبرها حاكي است مذاكره نمايندگان با مرتضوي تاكنون به نتيجه اي نرسيده است و استيضاح احتمالا انجام مي شود.
غلامعلي حدادعادل نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي پنج شنبه شب در برنامه اي تلويزيوني در پاسخ به سوالي درخصوص آخرين اخبار از استيضاح وزيركار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: بعضي نمايندگان سعي كردند گره استيضاح وزير كار را به جاي دندان با دست باز كنند اما به نتيجه اي نرسيدند.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص آخرين اخبار از استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: تعاملات و پيگيري هاي پشت صحنه در چند روز گذشته وجود داشته و حتي شنيدم جلسه 13 ساعته براي بررسي امور مربوط به اين استيضاح تشكيل شده و بعضي نمايندگان سعي كردند گره را به جاي دندان با دست باز كنند اما به نتيجه مطلوب نرسيدند لذا اگر تا چند روز آينده به نتيجه نرسند ممكن است استيضاح در هفته آينده [هفته جاري] انجام شود.
اعلام نظر توكلي به زاكاني
و مرتضوي
در حالي كه احمد توكلي از ارائه هرگونه توضيحي در مورد نتيجه حكميت خودبين زاكاني و مرتضوي خودداري كرده است يك مقام مطلع در اين زمينه به فارس گفت: توكلي رسانه اي كردن موضوع حكميت را قبل از استيضاح به مصلحت نمي داند و مي خواهد موضوع در يك فضاي آرام و غيررسانه اي پيگيري و نتيجه گيري شود.
اين مقام مطلع ادامه داد: حكميت توكلي طي 2نامه جداگانه به اطلاع زاكاني و مرتضوي رسيده است.
گفتني است مرتضوي پيش از اين اعلام كرده است نتيجه حكميت توكلي هرچه باشد مي پذيرم.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس نيز در اين زمينه گفت: نتيجه نهايي حكميت توكلي بين زاكاني و مرتضوي در جلسه استيضاح وزيركار مشخص مي شود.
مرتضوي نيز طي مصاحبه اي اظهار اميدواري كرد موضوع استيضاح وزيركار به خير و خوشي تمام شود.
وي گفت: اميدوارم اگر هر كدام از نمايندگان مجلس ذهنيتي درباره من دارد بتوانم طي جلسات متعدد آنرا رفع كنم.
از سوي ديگر حسن نوروزي عضو كميسيون شورا و سياست داخلي مجلس شوراي اسلامي نيز از رايزني معاون پارلماني دولت با طراحان استيضاح وزيركار براي پس گرفتن امضاهايشان از طرح استيضاح خبر داد.
حسن نوروزي گفت: رايزني دولت با نمايندگان حول محور استيضاح وزيركار است، دولت خواستار عدم طرح استيضاح وزيركار در جلسه روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي است.
نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي افزود: معاون پارلماني دولت معتقد است اين استيضاح سياسي است و به همين دليل با طراحان استيضاح مذاكره مي كند تا اين استيضاح منتفي شود.
وي دليل خود براي امضاي طرح استيضاح وزير كار و امور اجتماعي را عملكرد ضعيف اين وزارتخانه در شهرستان رباط كريم در زمينه تامين اجتماعي خواند و تصريح كرد: به آقاي ميرتاج الديني اعلام كرده ام كه امضاي خود را از طرح استيضاح وزيركار پس نخواهم گرفت.
گفتني است ولي اسماعيلي عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس از جلسه صبح يكشنبه اين فراكسيون درباره استيضاح وزيركار خبر داد.
ولي اسماعيلي اظهار داشت: اگر تا روز يكشنبه تغييري در نظر نمايندگان استيضاح كننده وزير كار ايجاد نشود، فراكسيون اصولگرايان يكشنبه صبح جلسه شوراي مركزي خود را برگزار مي كند تا در مورد اين استيضاح نظر فراكسيون اعلام شود.
وي افزود: البته در استيضاح هاي گذشته هم روال همين بوده و ما هماهنگي مي كرديم تا نظر اعضا يكي باشد و يك راي استمزاجي هم از اعضاء مي گرفتيم.
اين نماينده مجلس ادامه داد: در حال حاضر منتظريم ببينيم كه مسئله استيضاح به كجا مي انجامد.
اسماعيلي اضافه كرد: از لحاظ قانوني اين استيضاح هم اكنون در دستور كار مجلس است ولي پيگيري ها و جلساتي در اين رابطه وجود دارد كه ممكن است نظر نمايندگان تغيير كند.

 



معاون اول رئيس جمهوري: هرمزگان 50 درصد بيش از تعهدش اشتغال ايجاد كرده است

معاون اول رئيس جمهور مهمترين دستاوردها و مصوبات دور چهارم سفر رئيس جمهور و هيأت دولت را به استان هرمزگان تشريح كرد.
به گزارش ايرنا، محمدرضا رحيمي پنجشنبه شب پيش از ترك بندرعباس در يك نشست خبري گفت: دور چهارم سفر به هرمزگان در بهترين زمان ممكن انجام شد و چون بودجه ها هنوز دست نخورده است دولت مي تواند با امكانات بيشتري مردم را همراهي كند.
رحيمي با اشاره به 583 مصوبه سفرهاي قبلي هيأت دولت به هرمزگان خاطرنشان كرد: در مجموع 44 مصوبه از سفرهاي پيشين اجرايي نشده بود كه در اين سفر درباره آنها تصميم گيري شد.
به گفته معاون اول رئيس جمهور، بخشي از مصوباتي كه تحقق نيافته بودند به دليل نداشتن مجوز 215 مصوبه بود كه مقرر شد تا روز دوشنبه هفته آينده مجوز تمامي آنها به صورت يكجا صادر شود.
رحيمي همچنين اضافه كرد: از سال 84 تا پايان سال گذشته هشت هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي استان هرمزگان مصوب شده بود كه پنج هزار ميليارد ريال آن تحقق يافت و دولت در اين سفر مصوب كرد سه هزار و 200 ميليارد ريال باقيمانده را امسال در اختيار استان قرار دهد.
وي ارزش مجموع 583 مصوبه سفرهاي قبلي به استان هرمزگان را 66 هزار و 800 ميليارد ريال اعلام كرد.
معاون اول رئيس جمهور در تشريح مصوبات شوراي عالي اشتغال، هرمزگان را از موفق ترين استان هاي كشور در ايجاد اشتغال معرفي و تصريح كرد: اين استان 50 درصد بيش از تعهدش ايجاد اشتغال كرده است.
وي از تصويب سند اشتغال استان در نشست شوراي عالي اشتغال كشور خبر داد و يادآور شد: در اين نشست 180 ميليارد ريال جهت پرداخت سود تسهيلات طرح هاي اشتغال زا، 100 ميليارد ريال جهت صندوق حمايت از سرمايه گذاري هاي كوچك براي تامين كسري و ساير تسهيلات و 300 ميليارد ريال وجوه اداره شده براي تعاوني هاي فارغ التحصيلان و زنان سرپرست خانوار و 200 ميليارد ريال نيز جهت خريد و ساخت 20 فروند كشتي صيادي اختصاص يافت.
به گفته رحيمي، 200 ميليارد ريال نيز جهت طرح هاي پرورش ماهي و تبديل و تكميل كشاورزي و 500 ميليارد ريال نيز براي تسهيلات قرض الحسنه خوداشتغالي، خانگي و كوچك و 150 ميليارد ريال نيز در اختيار صندوق مهر امام رضا(ع) براي مشاغل خانگي و كوچك تصويب شد.
وي اضافه كرد: تسريع در تامين تسهيلات ارزي و ريالي طرح هاي آمايش صنعت و اختصاص باقيمانده تسهيلات از سال 84 تاكنون جهت بنگاه هاي زودبازده به مبلغ 3 هزار ميليارد ريال جهت طرح هاي صنعت و معدن در اختيار كارگروه اشتغال قرار مي گيرد.
رحيمي ادامه داد: در نشست هيأت دولت نيز پيگيري مصوبات معوق سفرهاي قبل در دستور كار قرار گرفت و در اين راستا تكميل ساختمان و تجهيز گمرك مجتمع بندري شهيد رجايي، احداث بيمارستان 32 تختخوابي سيريك، احداث و تجهيز بيمارستان 96 تختخوابي قشم مورد تصويب قرار گرفت.
وي ادامه داد: احداث پنج سالن ورزشي كارگران در شهرهاي بندرلنگه، ميناب، پارسيان، حاجي آباد و بستك و تجهيز مراكز آموزش فني و حرفه اي در بشاگرد، خمير، سيريك و بستك و كمك به ايجاد زيرساخت مراكز پرورش ميگو و كشت گلخانه اي در مسير سد شميل از ديگر مصوبات نشست هيأت دولت بوده است.
به گفته وي، تامين تسهيلات طرح جامع مقابله با جارووك جادوگر در سال جاري براي ريشه كن كردن اين آفت و اختصاص 40 ميليارد ريال براي تكميل پايانه مسافري بندرعباس و اجراي خط لوله گاز ساحلي از پارس جنوبي به هرمزگان و گازرساني به 9 شهر هرمزگان تا پايان اين دولت و در نظر گرفتن 130ميليارد ريال براي تامين آب 13 شهر و احداث سه سد مخزني از ديگر مصوبات مهم نشست ياد شده بوده است.
رحيمي ادامه داد: در نظر گرفتن يك ميليارد و 500 ميليون دلار براي احداث سه نيروگاه سيكل تركيبي به ظرفيت يك هزار و 200 مگاوات جهت تامين برق صنايع بزرگ و اختصاص 240 ميليارد ريال به صدا و سيماي مركز خليج فارس جهت توسعه و تكميل و تجهيز و افزايش پوشش شبكه هاي راديويي و تلويزيوني نيز در نشست هيأت دولت به تصويب رسيد.
موظف شدن وزارت نيرو به تامين سريع آب و برق مسكن مهر و افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر در ابوموسي به ميزان 300 ميليارد ريال و بومي محسوب شدن نيروهاي كار مستقر در فاصله يكصد كيلومتري عسلويه از ديگر مصوبات جديد مورد اشاره معاون اول رئيس جمهور بود.
رحيمي تصريح كرد: حتي اگر نيروهاي غيربومي حائز بهترين رتبه در آزمون هاي ورودي شوند در آينده جذب دستگاه هاي اجرايي و مجموعه هاي دولتي نخواهند شد و تمامي فرصت هاي شغلي در اختيار نيروهاي بومي استان قرار خواهد گرفت. تفويض صدور مجوز صيد به شيلات استان و در نظر گرفتن 8 هزار رديف استخدامي به گونه اي كه تمامي پست هاي اداري استان داراي نيرو شوند نيز در نشست پنجشنبه شب هيأت دولت در هرمزگان به تصوب رسيد.
معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: در يكي ديگر از مصوبات كم سابقه در كشور 150 ميليارد ريال جهت استمهال وام هاي كشاورزي، 150 ميليارد ريال براي عمران روستايي و 300 ميليارد ريال نيز براي عمران شهري در اختيار استاندار قرار مي گيرد.

 



اعلام برائت پير مؤذن از اصلاح طلبان مشاركت و مجاهدين را قبول ندارم

رئيس وقت ستاد انتخابات موسوي در اردبيل و كانديداي اصلاح طلبان در مجلس نهم با اعلام برائت از احزاب منحله مشاركت و مجاهدين، خود را نماينده مستقل ناميد.
كمال الدين پير مؤذن با شركت در يك نشست خبري از حضور حداكثري مردم در انتخابات مجلس نهم قدرداني كرد و گفت: رقباي ارزشمند و دلسوز ديروز رفقاي هميشه در صحنه امروز بنده بوده و هواداران آنان دوستانم خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجو از اردبيل، وي كه به كرات خود را كانديداي مستقل معرفي مي كرد، در برابر پرسش هاي گوناگون خبرنگاران درباره پيشينه فعاليت سياسي او و برادرش نورالدين پير مؤذن، سخنگوي وقت فراكسيون اقليت مجلس هفتم خطاب به خبرنگاران گفت: من اصلاح طلب نيستم! اگر خبرنگاري بنويسد كمال الدين پير مؤذن اصلاح طلب است از وي شكايت خواهم كرد!؟
پيرمؤذن در واكنش به سخن يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه شريعتي چه خوش گفت «ديروز همسايه ام از گرسنگي مرد، در عزايش گوسفندها سربريدند»، برآشفت و در رفتاري حيرت آور خطاب به او گفت: موعظه نكن سؤال بپرس!
وي به خاطر عصبانيت ناشي از پرسش هاي خبرنگاران در حالي كه مي خواست جلسه را ترك كند، خطاب به خبرنگاران گفت: همه بنويسند زماني كه هوادار اصلاح طلبان، كمال الدين پير مؤذن را موعظه مي كرد، وي سالن جلسه را ترك كرد!
گفتني است، كمال الدين پيرمؤذن در شرايطي خود را حامي مسئولان اجرايي استان معرفي مي كرد كه در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري بر سر داير كردن محل ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي با حقيقت پور استاندار وقت استان اختلافات جدي داشت و همواره سياست هاي دولت احمدي نژاد را مورد انتقاد قرار مي داد.

 



وقتي پرده هاي فريب فرو مي ريزند؛
اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائيت شرط اصلي استخدام در شبكه «من و تو»!

شبكه رسانه اي «من و تو» وابسته به روباه پير استعمار انگلستان، در راستاي مبارزه آشكار با دين مبين اسلام، در جديدترين آگهي استخدام خود، اعتقاد به فرقه ضاله بهائيت را شرط اصلي استخدام در اين شبكه اعلام كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران شبكه انگليسي ساخته من و تو كه كمتر از دو سال است فعاليت خود را با سرمايه گذاري مستقيم دربار سلطنتي آغاز كرده و با تابلوي فريبنده شبكه اي به اصطلاح اجتماعي و فرهنگي پا به عرصه وجود گذاشت در جديدترين آگهي استخدام خود سه شرط اصلي را براي پذيرفته شدن در اين شبكه اعلام كرده است.
بنابراين گزارش، رها اعتمادي كه فردي بهايي زاده و از خانواده نوكران و خدمتكاران دربار شاه مخلوع است در سال 2010 با همكاري رسمي دربار انگليس و چند نفر از عوامل ديگر شبكه من و تو را كه از همان ابتدا لقب خواهرخوانده بي بي سي فارسي را يدك مي كشيد راه اندازي كرد تا اين شبكه از همان ابتدا با تفكري بهايي - صهيونيستي و ضد ايراني پا به عرصه وجود بگذارد.
اعتمادي در جديدترين آگهي استخدام اين شبكه كه در وبلاگش منتشر كرده سه شرط اصلي براي پذيرفته شدن به عنوان مجري در اين شبكه را اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائيت، مخالفت با جمهوري اسلامي ايران و آمادگي داشتن براي عريان شدن عنوان مي كند. گفتني است، رها اعتمادي از چند سال پيش با پشتيباني همه جانبه و البته غيرعلني عوامل بي بي سي گروهي به نام «جوانان بدون مرز» را براي ضديت با جمهوري اسلامي ايران راه اندازي كرد و تمامي عناصر همسو با فرقه ضاله بهائيت و ضد جمهوري اسلامي ايران را شناسايي و هسته اوليه من و تو را با آنها شكل داد. البته پيش از اين هم نقل قول هاي بسياري در خصوص پشت پرده بهايي عوامل و مجريان اين شبكه مطرح بود كه اكنون با فرو افتادن پرده هاي فريب سند رسمي بهايي- صهيونيستي بودن اين شبكه به ظاهر فرهنگي- اجتماعي علني شد.
اگرچه كه دو شبكه سلطنتي بي بي سي فارسي و من و تو جدا از هم فعاليت مي كنند، اما منبع تغذيه نيرو و مجريان آنها يكي است و عوامل اين دو شبكه در هم تنيده و پشتيبان استراتژيك اهداف ضد ايراني يكديگر هستند.

 



تاكيد وزيران خارجه ايران و سوئد بر حل مسالمت آميز مشكلات سوريه

وزيران خارجه ايران و سوئد در گفتگوي تلفني از تلاش هاي كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل متحد براي حل و فصل مسائل سوريه حمايت كرده و بر حل مسالمت آميز مشكلات اين كشور تاكيد كردند .
وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و سوئد طي يك تماس تلفني مسائل فيمابين، مذاكرات ايران و 1+5 و همچنين آخرين تحولات سوريه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند .
علي اكبر صالحي در اين مكالمه تلفني كه روز جمعه صورت گرفت با اشاره به اينكه در آستانه شروع دور جديد مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در استانبول هستيم، اظهار اميدواري كرد كه با توجه به حسن نيت و ابتكارات سازنده كشورمان، متقابلاً طرف مقابل نيز با اتخاذ مواضع مثبت، زمينه را براي انجام مذاكراتي موفق و رو به جلو فراهم آورد .
كارل بيلت نيز در اين تماس تلفني ضمن حمايت از مذاكرات استانبول، بر ضرورت حل و فصل موضوع هسته اي از طريق مذاكرات سياسي و سازنده تاكيد نمود .
در ادامه اين رايزني، طرفين از تلاش هاي كوفي عنان براي حل و فصل مسائل سوريه حمايت كرده و بر حل مسالمت آميز مشكلات اين كشور تاكيد كردند .
وزير خارجه سوئد از سفر كوفي عنان به تهران و نتايج آن اظهار خرسندي كرد .
به گزارش مهر همچنين دو طرف تداوم خشونت و درگيري ها در سوريه را نه تنها موجب وخيم تر شدن اوضاع داخلي اين كشور، بلكه بروز بي ثباتي در منطقه ارزيابي كردند .

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14