(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26  فروردین 1391- شماره 20182

پيگيري واگذاري 23 تصدي دولت به شهرداري
فرمانده ناجا: كنسرت هاي زيرزميني افزايش نيافته است
تحول در شبكه معابر پايتخت با اجراي 11 پروژه كليدي
اجراي طرح ضربتي برخورد با اراذل و اوباش
كارخانه توليد پلاستيك سازگار با محيط زيست
پس از 8 سال متواري بودن متهم به قتل پير زن ابهري به دام پليس افتاد
رويدادهاي خارجي
انتظار براي تصويب 100 ميليارد تومان اعتبار براي انسداد مرز
حوادث كوتاه از كشور
دامپزشكي استان هنوز تكليف 300 تن گوشت كشف شده را مشخص نكرده است
سردار رحيمي: ترافيك چهارراه ولي عصر و ميدان آزادي برطرف مي شود
انفجار نارنجك در اليگودرز يك كشته برجاي گذاشت
انتقاد دختر سعود از آل سعود!
پدر 600 كودك !
نخبه 4 ساله؟
ركورد جديد مرد عنكبوتي



چمران خواستار شد
پيگيري واگذاري 23 تصدي دولت به شهرداري

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: واگذاري تصدي هاي دولتي و مديريت شهري پشتوانه قانوني دارند و اجراي آن بايد پيگيري شود.
مهدي چمران در پنجاه و پنجمين جلسه علني شوراي عالي استان ها به 23 مسئوليتي كه قرار بود در قوانين سوم، چهارم و پنجم توسعه به شهرداري ها واگذار شود اشاره كرد و گفت: رئيس جمهوري تاكنون دو بار قول مساعد براي اجراي اين مصوبه را داده و اخيرا نيز در هيئت دولت واگذاري برخي تصدي هاي دولتي به شهرداري ها مطرح شده كه بايد روي اين موضوع به صورت جدي كار شود.
وي ادامه داد: واگذاري هاي تصدي هاي دولتي به مديريت شهري از بار مسئوليت هاي دولت مي كاهد و موجب مي شود تا دولت بتواند كارهاي مهمتري انجام دهد.
رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اينكه برخي وزارتخانه ها با واگذاري هاي برخي مسئوليت هاي خود به شهرداري ها موافق نيستند، افزود: اين موضوع پشتوانه قانوني دارد و بايد اجرايي شدن آن پيگيري شود.
وي با بيان اينكه برخي از شهرها «از نظر بودجه فشل هستند»، گفت: در حال حاضر تعدادي از شهرداري ها، ماه هاست كه حقوق كارگران تحت اختيار خود را نپرداخته اند چرا كه در اين شهرها ساخت و ساز رونق ندارد كه شهرداري بتواند از محل عوارض يا صدور پروانه كسب درآمد كند يا كارخانه اي در حريم خود ندارند كه برايشان درآمدزا باشد.
به گزارش فارس وي گفت: تعدادي از شهرداري ها تنها به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده اميدوارند كه لازم است دولت از اين شهرها حمايت بيشتري كند.
چمران ادامه داد: 10درصد منابع حاصل از فروش بنزين برابر قانون بايد به شهرداري ها پرداخت شود اما از اين ميزان با نرخ 100توماني بنزين رقم را محاسبه و پرداخت مي كنند در حالي كه نرخ بنزين با اجراي هدفمند كردن يارانه ها به 700 تومان رسيده است.
اجراي طرح تفصيلي
تأثيري بر قيمت مسكن ندارد
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه عده اي سوجو و دلال قصد دارند به شكل كاذب قيمت مسكن را افزايش دهند گفت: اجرايي شدن طرح تفصيلي شهر تهران بر قيمت مسكن تأثيري نگذاشته است.
مهدي چمران با بيان اينكه اجرايي شدن طرح تفصيلي شهر تهران بر قيمت مسكن تأثيري نگذاشته است گفت: اگر عده اي سودجو و دلال قصد دارند به شكل كاذب قيمت مسكن را افزايش دهند ربطي به اجرايي شدن طرح تفصيلي ندارد و شهروندان بايد بدانند كه اجرايي شدن اين طرح به گسترش مسكن كمك مي كند.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن طرح تفصيلي تقسيم بندي خطي كه در تهران وجود داشت برداشته شده و يك تقسيم بندي منطقي به وجود آمده است به همين دليل شهروندان نبايد توجهي به شايعات و دلال بازيها كنند.
«مسكن مهر»
به داخل پايتخت مي آيد
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه دولت تصميم گرفته است بسياري از زمينهايي را كه در داخل شهر تهران دارد در قالب مسكن مهر بسازد به مهر گفت: پرونده يكي از اين زمينها اخيراً در كميسيون ماده 5 بررسي و مصوب شد.
چمران تأكيد كرد: تمامي اين راهكارها در پايين آوردن قيمت مسكن در شهر تهران مؤثر است.

 



فرمانده ناجا: كنسرت هاي زيرزميني افزايش نيافته است

فرمانده نيروي انتظامي با رد شايعه افزايش ميزان برگزاري كنسرت هاي زيرزميني در كشور گفت: هنر و موسيقي حوزه مهمي است كه اگر بتوانيم آن را سازماندهي و هدايت كنيم به جاي تهديد، فرصتي در خدمت جامعه است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با رد برخي شايعات مطرح شده در مورد افزايش ميزان برگزاري كنسرت هاي زيرزميني در سطح كشور گفت: هنر و موسيقي حوزه مهمي است كه اگر بتوانيم اين استعدادها را سازماندهي و هدايت كنيم به جاي تهديد، فرصتي در خدمت جامعه مي شوند و شايد بتوانيم با هدايت اين استعدادها در مسير مناسب آن را به توان ملي اضافه كنيم.
وي با بيان اينكه ميزان برگزاري كنسرت هاي زيرزميني افزايش نيافته است، گفت: افزايش اين مسأله را تأييد نمي كنيم چرا كه آمار مربوط به اين مسأله را داريم و ممكن است تمركز بر روي انعكاس اين مسأله باشد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اگر افرادي بخواهند خلاف سياست هاي ملي و خلاف قانون و شئونات فرهنگي، ملي و ديني اقداماتي كنند طبيعتاً پليس برابر قانون با آنان برخورد خواهد كرد، به ايسنا گفت: اين استعدادها بايد در مسير مناسب هدايت شود.

 



تشكري هاشمي خبر داد
تحول در شبكه معابر پايتخت با اجراي 11 پروژه كليدي

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تحول در شبكه معابر شهري پايتخت با اجراي 11 پروژه كليدي در حوزه عمران شهري و زيرساخت هاي حمل و نقلي در سال 91 خبر داد.
به گزارش مهر، مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: شبكه معابر شهري مهم ترين عامل شكل گيري و توسعه شهر در ارتباط مابين كاربريها با مراكز و محورهاي شهري است و به منظور ارتقاي سطح سرويس شبكه، راهبردهايي همچون افزايش ظرفيت معابر، اصلاح سلسله مراتب و توسعه شبكه، طراحي و اجرا مي شود.
وي با تاكيد بر وسعت پروژه هاي شهري و نيز محدوديت هاي بودجه اي و ضرورت هاي برنامه اي، خاطر نشان كرد: براين اساس اجراي 11 پروژه تاثيرگذار در تهران و بهره برداري از آن ها تا پايان سال جاري در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته تا همراه با توجه ويژه به «حمل و نقل انسان محور» با محوريت گسترش امكانات پياده روي و تسهيلات دوچرخه سواري به مورد اجرا گذاشته شود.
معاون شهردارتهران ادامه بزرگراه امام علي(ع) براي تكميل شبكه كمربندي داخلي تهران كه شمال و جنوب شهر را در محدوده شرق به هم متصل مي كند،تعريض خيابان پيروزي، احداث تونل صدر- نيايش، ادامه بزرگراه شهيد باقري، ادامه بزرگراه يادگار امام(ره)، تكميل خيابان امام خميني(ره)، تعريض خيابان دماوند، ادامه بزرگراه آزادگان، ادامه بزرگراه شهيد زين الدين، ادامه بزرگراه شهيد همت، ادامه بزرگراه شهيد صيادشيرازي از جمله اين پروژه ها مي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه توسعه شبكه معابر شهري تهران اثرات مثبتي از قبيل كاهش زمان سفر، افزايش دسترسي و رواني حركت را در بر دارد، ادامه داد: اين برنامه با توجه به تراكم در معابر مركزي شهر و ضرورت تكميل حلقه بزرگراهي پيرامون هسته مركزي شهر در دستور كار مديريت شهري قرار دارد و در واقع مي توان گفت زيرساختهاي حمل و نقلي مكمل حمل و نقل انسان محور است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطر نشان كرد: اجراي اين 11 پروژه كليدي تاثير مثبتي بر بهبود ترافيك، كاهش مشكلات حمل و نقل و نيز ارتقاي محيط زيست شهري بر جاي خواهد گذاشت، ضمن اينكه حمل و نقل انسان محور به عنوان سياست جدي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك در سال 91 مورد تاكيد بوده و از اولويت برخوردار است.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد
اجراي طرح ضربتي برخورد با اراذل و اوباش

مرحله اول طرح ضربتي برخورد با اراذل و اوباش و سي دي فروشان غيرمجاز در سال 91 به اجرا درآمد.
سردار حسين ساجدي نيا ديروز گفت: ماموران پليس پايتخت در پي درخواست هاي مردي درباره برخورد با اراذل و اوباش نخستين مرحله طرح ضربتي برخورد با اين افراد را در سال جاري اجرا كردند.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در آخرين روزهاي هفته گذشته انجام شد، افزود: بر اين اساس تعدادي از اراذل و اوباش درجه يك تهران دستگير و ضمن تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
رئيس پليس پايتخت يكي ديگر از درخواست هاي شهروندان را برخورد با فروشندگان سي دي هاي غيرمجاز اعلام كرد و گفت: بر اين اساس ماموران پليس تهران در طرحي ضربتي ضمن شناسايي محل هاي فروش اين سي دي ها كه بيشتر در تقاطع هاي محل هاي فروش اين سي دي ها كه بيشتر در تقاطع هاي مهم پايتخت بود 123 فروشنده اين سي دي هاي غيرمجاز را روز پنجشنبه دستگير كردند كه از اين افراد تعداد قابل توجهي سي دي هاي غيرمجاز كشف و اين افراد نيز ضمن تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.
ساجدي نيا در پايان ضمن تقدير از همكاري خوب شهروندان تهراني گفت: شهروندان در صورت هرگونه مشكل مي توانند مراتب را از طريق پليس 110 اطلاع دهند و مطمئن باشند كه ماموران پليس تهران با متخلفان به طور جدي برخورد مي كنند.

 



درهفته زمين پاك افتتاح مي شود
 كارخانه توليد پلاستيك سازگار با محيط زيست

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از توليد پلاستيك هاي سازگار با محيط زيست و رونمايي از نخستين كارخانه توليد كننده اين نوع پلاستيك در هفته زمين پاك خبر داد.
علي محمد شاعري با بيان اين مطلب اظهار داشت: پلاستيك هاي معمولي با محيط زيست سازگار نبودند و نياز بود تا هركدام از پلاستيك ها 200 تا 300 سال در طبيعت تجزيه شوند كه اين عامل موجب آلودگي آب و خاك و به خطر افتادن منابع زيستي مي شد.
وي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصي براي نخستين بار توليد انبوه پلاستيك هاي سازگار با محيط زيست كه حدود 2 تا 3 سال در خاك قابل تجزيه هستند را آغاز كرده است.
شاعري افزود: در هفته زمين پاك از نخستين كارخانه توليد كننده پلاستيك هاي سازگار با محيط زيست رونمايي مي شود.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: ما به اين سمت حركت مي كنيم كه تمام محصولاتي كه با منشأ مواد غيرقابل تجزيه و آلاينده در كشور توليد مي شوند، به مواد قابل بازيافت، تجزيه پذير و غيرآلاينده تبديل شوند.به گزارش فارس هفته زمين پاك از دوم ارديبهشت آغاز مي شود.

 



پس از 8 سال متواري بودن متهم به قتل پير زن ابهري به دام پليس افتاد

زنجان- خبرنگار كيهان:
مستأجر پير زن ابهري كه در سال 82 به دليل نداشتن كرايه منزل و پس از مشاجره با وي او را به قتل رسانده و متواري شده بود دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، اين پير زن 79 ساله ساكن ابهر در ساختمان كوچكي در يكي از محله هاي ابهر به تنهايي زندگي مي كرد كه هر روز يكي از دخترانش به وي سركشي و كارهايش را سر و سامان مي داد.
فرزندان اين پير زن براي اينكه مادرشان از تنهايي درآيد يكي از اتاق ها را به يك خانواده سه نفره اجاره دادند.
پس از گذشت چند ماه در يك روز بهاري وقتي فرزندان پير زن براي سركشي به مادر رفته بودند پيكر بي جان مادر را در داخل حياط پيدا كرده و موضوع را به پليس گزارش دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر از توابع استان زنجان در اين باره گفت: با توجه به ناپديد شدن مستأجر پير زن، دخالت وي در قتل صاحبخانه قوت گرفت.سرهنگ محمد اكبري كنعان افزود: به دليل اينكه متهم در هر منطقه مدت كوتاهي اقامت و سپس نقل مكان مي كرد دستگيري وي با مشكل رو به رو مي شد.
وي ادامه داد: پليس پس از 8 سال تلاش بي وقفه امسال منزل متهم را در ساوجبلاغ شناسايي و تحت كنترل قرار داد.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: اكيپي از كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان ابهر با همكاري پليس آگاهي ساوجبلاغ بيستم فروردين سال جاري متهم را در خواب دستگير كردند.
اكبري كنعان گفت: متهم دستگير شده در بازجويي هاي صورت گرفته به پليس گفت: به علت اختلاف با پدر و مادرم از يكي از روستاهاي تاكستان به ابهر آمدم و پس از سكونت در منزل مقتول پس از چند ماه وقتي صاحب منزل براي گرفتن كرايه مراجعه كرد و چند بار در خانه را زد به يكباره كنترل خود را از دست داده و گلوي او را گرفتم كه بي حال كف اتاق افتاد و با بند قنداق بچه ام پاهايش را بستم سپس يك تكه پارچه به دهانش گذاشتم و با روسري بستم و با برداشتن مدارك و شناسنامه ها و انگشتري مقتول از زنجان متواري و به كرج گريختم.
متهم پس از اعتراف به قتل به مراجع قضائي تحويل داده شد.

 



رويدادهاي خارجي

تخليه خانه ها در اندونزي
مقامات اندونزي از كشته شدن 5 نفر و زخمي شدن 4 فرد ديگر در پي زمين لرزه 9/8ريشتري در منطقه «آچه» خبر دادند.به گزارش مهر به نقل از شينهوا، مقامات اندونزي اعلام كردند كه در پي زمين لرزه 9/8ريشتري در منطقه «آچه» 5 نفر كشته و 4 فرد ديگر زخمي شدند و يك پل نيز تخريب شد.همچنين گفته مي شود كه اين زمين لرزه باعث تخريب يكي از ديوارهاي زندان آچه شده، اما هنوز گزارشي دراين باره كه آيا زندانيان فرار كرده اند يا نه، موجود نيست.در پي اين زمين لرزه تمام منازل مسكوني در اندونزي تخليه و پس لرزه ها حتي در شمال سوماترا هم احساس شد. تايلند نيز در پي بروز اين زلزله بخش هايي از سواحل خود در درياي «آندومان» را تخليه كرده است.

 



جانشين فرمانده مرزباني اعلام كرد
انتظار براي تصويب 100 ميليارد تومان اعتبار براي انسداد مرز

جانشين فرمانده مرزباني كشور گفت: براي امسال بيش از يكصد ميليارد تومان اعتبار براي انسداد مرز تعيين شده كه هنوز از سوي مجلس تصويب نشده است.
امير احمد گراوند اظهار داشت: براي انسداد مرز در سال جاري بيش از يكصد ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه اميدواريم از سوي مجلس تصويب شده و به مرزباني اختصاص يابد. خوشبختانه با تخصيص به موقع بودجه سال گذشته گام هاي بلندي در انسداد مرز برداشته شد.
وي با اشاره به اختلافات مرزي ايران با افغانستان به مهر گفت: مشكلاتي با كشور افغانستان در خصوص خط مرزي وجود داشت كه با برگزاري نشست هايي در آذرما ه سال گذشته هيئت رفع اختلافات مرزي در منطقه مستقر شده و دو كشور توافق كردند كار ميله گذاري مرزي از ابتداي امسال آغاز شود.
جانشين فرمانده مرزباني كشور از نصب 95 درصد از ميله هاي مرزي در مرز ايران و عراق خبر داد و افزود: بسياري از ميله هاي مرزي در جنگ 8 ساله با عراق از بين رفته بود كه با همكاري سازمان جغرافياي كشور 642 ميله جديد نصب شد. اميدواريم تا قبل از پايان تابستان ميله گذاري اين مرز به پايان برسد.
به گفته گراوند، ساحل سازي محل مناقشه ايران و آذربايجان در مرزهاي شمال كشور است. ساحل سازي اين كشور در رود ارس باعث بروز مشكلاتي شده است اما هيئت هاي فني در حال مذاكره براي رفع اين اختلافات هستند.

 



حوادث كوتاه از كشور

قاچاق انسان
كرمان- ايرنا: 5 باند بزرگ قاچاق انسان در شرق استان كرمان متلاشي شد در اين رابطه 450 تبعه افغان غيرمجاز نيز دستگير شدند. دادستان بم گفت: هر باند قاچاق انسان شامل 8 نفر متهم است.
شرور سابقه دار
كرج- فارس: يك شرور سابقه دار كه از سال 87 تحت تعقيب پليس بود در يك عمليات ضربتي در اتوبان كرج- قزوين دستگير شد. از متهم كه در منطقه ماهدشت كرج ايجاد مزاحمت و شرارت مي كرد 2 قبضه اسلحه كمري با 157 فشنگ جنگي كشف و ضبط شد.
زمين لرزه
سرويس شهرستانها- طي روزهاي پنجشنبه و جمعه زمين لرزه هايي به بزرگي 4 ريشتر 3 نقطه از كشور را لرزاند. انبارالوم در استان گلستان، سيدچشمه آذربايجان غربي و چالدران آذربايجان غربي با زلزله اي به بزرگي 4 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) لرزيده اند. از خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي دريافت نشده است.
وكيل قلابي
شاهين شهر- ايسنا: فردي كه خود را به عنوان وكيل پايه يك دادگستري معرفي كرده و از اين طريق يك ميليارد و 700 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود دستگير شد. متهم با ظاهر افراد تحصيلكرده خود را به شكات معرفي و با استفاده از اصطلاحات حقوقي آنان را فريب مي داد.

 



به رغم معدوم شدن 15 تن در يك ماه پيش
دامپزشكي استان هنوز تكليف 300 تن گوشت كشف شده را مشخص نكرده است

سرويس اجتماعي-
يك مسئول سازمان تعزيرات حكومتي ضمن ابراز بي اطلاعي از عدم اعلام به موقع نتيجه آزمايش از 300 تن گوشت توقيف شده گفت: گوشت هاي توقيف شده چند روز قبل از آغاز تعطيلات نوروزي كشف شده است.
نظرعلي حاجي پاشا مدير كل تعزيرات استان تهران و رئيس طرح ويژه نوروزي سازمان تعزيرات حكومتي كشور در گفت وگو با كيهان در عين حال تاكيد كرد: دامپزشكي استان تهران در همان بررسي هاي اوليه حدود 15 تن آن را كه قابليت مصرف نداشت معدوم كرده است.
وي تاكيد كرد: بقيه گوشت هاي توقيف شده كه بخشي از آن ها وارداتي بوده است، معلوم نيست قابليت مصرف انساني داشته باشد يا صنعتي و پس از گذشت حدود يك ماه از اين كشفيات همچنان در سردخانه پلمب شده بلاتكليف است.
حاجي پاشا در پاسخ به سوال خبرنگار ما كه چرا آزمايشگاه در ارائه نظر تخصصي خود تاخير داشته است، گفت: اين را بايد از دامپزشكي استان سوال كرد.وي تاكيد كرد: وظيفه ما پي گيري موضوع بود، بقيه كار به عهده دامپزشكي استان است.
حاجي پاشا در پاسخ به اين سوال كه اگر گوشت هاي ياد شده توزيع مي شد چه اتفاقي مي افتاد گفت: هنوز پاسخ آزمايشگاه نيامده است اگر پاسخ آزمايشگاه دال بر آلوده بودن گوشت ها باشد بنابراين اگر توزيع مي شد يك فاجعه انساني پيش مي آمد. همانطور كه اگر 15 تن معدوم شده در شبكه توزيع قرار مي گرفت چنين حادثه اي رخ مي داد.
وي افزود: اگر اين گوشت ها پس از مشخص شدن نتيجه آزمايش قابليت مصرف انساني داشته باشد طبعا در شبكه توزيع خواهد شد و اگر مشمول تخلف احتكار باشد پرونده در تعزيرات حكومتي رسيدگي خواهد شد اما اگر فاسد يا تاريخ مصرف گذشته اعلام شود بنابراين بايد در دادگاه ويژه اي به تخلف آن رسيدگي شود.
اين در حالي است كه پيش ازاين محمدحسين مولاخواه مدير كل بازرسي ويژه سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان در سيزدهم فروردين ماه در گفت وگو با ايرنا همه 300 تن انواع گوشت گوسفندي وارداتي و داخلي را فاسد اعلام كرده بود.
وي با بيان اينكه ارزش اين كشفيات 3 ميليارد و 790 ميليون تومان است، افزود: پرونده مدير سردخانه و صاحب كالا به اتهام عدم اعلام موجودي و احتكار در اختيار شعبه تعزيرات حكومتي شهرستان مذكور قرار گرفت تا بصورت ويژه به آن رسيدگي شود.حاجي پاشا در ادامه با اصلاح خبر خبرگزاري فارس به نقل از وي مبني بر كاهش 24درصدي تخلفات نسبت به سال قبل گفت: منظور بنده كاهش 24درصدي تعداد پرونده هاي تخلفاتي بود و بديهي است كاهش پرونده هاي تخلفاتي دليل بر كاهش تخلفات واحدهاي صنفي و عرضه كننده كالا به مصرف كننده و رضايت مردم از قيمت ها نمي تواند باشد.
تعداد شاكيان ايران خودرو ديزل به 14 هزار نفر رسيد
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره آخرين وضعيت شكايت دارندگان كاميون هاي هوو از شركت ايران خودرو ديزل گفت: در مرحله اول پرونده 3 هزار شكايت قطعي شد و مرحله دوم هم درباره رسيدگي به شكايت 14 هزار نفر بود كه در حال رسيدگي است. معرفي نامه هاي شاكيان را به اين شركت مي فرستيم و مسئولان ايران خودرو ديزل در حال جلب رضايت شاكيان هستند.
حاجي پاشا با بيان اينكه در مرحله اول حكم به شاكيان قطعي شده است گفت: در حال حاضر و در مجموع تعداد شاكيان اين شركت به 14 هزار نفر رسيده و اعتراض مجموعه ايران خودرو ديزل در ديوان عدالت اداري در حال رسيدگي است.
جريمه در نظر گرفته شده در دو مرحله براي اين شركت حدود 70 ميليارد تومان است.
پرونده بستني ميهن همچنان
در انتظار استعلام سازمان حمايت
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره جريمه 10 ميليارد توماني بستني ميهن و اعتراض اين شركت به حكم صادره گفت: پرونده درحال تجديدنظرخواهي است. از سازمان حمايت استعلامي شده كه هنوز جواب آن نيامده است زيرا بايد به صورت دقيق ميزان فروش محصولات و گران فروشي صورت گرفته تعيين شود.
ثبت 72 شكايت از خودروسازان به علت گران فروشي
حاجي پاشا با اشاره به شكايات صورت گرفته از خودروسازان به علت گران فروشي گفت: در اين مدت 72 مورد شكايات از نمايندگي هاي خودرو به علت گران فروشي ثبت شده است.
افزايش غيرقانوني قيمت مرغ
همه كارهاي ما را خراب كرد
حاجي پاشا درباره دلايل افزايش قيمت مرغ با وجود قيمت گذاري براي آن گفت: در جلسات تنظيم بازار پايان سال گذشته، آقايان در وسط جلسه چرتكه انداختند كه قيمت تعيين كنند. ابتدا قيمت پايه را 3700 تومان انتخاب كردند ولي خودشان قيمت كف را برداشتند و در نهايت قيمت 3900 را تعيين كردند اما در ادامه ديديم كه قيمت مرغ در بازار به بيش از 5 هزار تومان رسيد.
وي ادامه داد: سوال ما اين بود كه چگونه رفتار كرديد كه مرغي كه خودتان گفتيد در بازار به ميزان كافي وجود دارد به اين قيمت رسيد. مسئولان از الان بايد به فكر تامين بازار در ايام ماه مبارك رمضان باشند.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران خاطرنشان كرد: در جلسات به ما گفتند مرغ به اندازه كافي وجود دارد و خيالتان راحت باشد زيرا مشكلي به وجود نمي آيد. ما هم تمركزمان را روي مسائل ديگري گذاشتم اما همه كارهاي ما را خراب كردند.
وي گفت: خودم روز سوم يا چهارم فروردين قيمت مرغ را حوالي ميدان انقلاب گرفتم ديدم بالاي 5 هزار تومان است، سري هم حوالي ميدان تجريش زدم و منتظر بودم كه بگويند كيلويي 10 هزار تومان اما با كمال تعجب ديدم كه حدود 4500 تومان است كه وقتي فاكتورها را بررسي كردم ديدم قيمت ارزان تر به خاطر خريد قبل از عيد است و قيمت گران تر به دليل خريد بعد از عيد.

 



سردار رحيمي: ترافيك چهارراه ولي عصر و ميدان آزادي برطرف مي شود

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به عمليات ساخت زيرگذر در چهارراه ولي عصر و ميدان آزادي گفت: ترافيك براي هميشه در اين محورها از بين خواهد رفت.
سردار حسين رحيمي افزود: اين زيرگذر به صورت يك چهارضلعي عابرين پياده، مسافران مترو و «بي آر تي» را به سمت خود هدايت خواهد كرد.
وي با بيان اينكه چهارراه وليعصر يكي از مبادي اصلي و پر تردد شهر تهران به حساب مي آيد گفت: دانشگاه، مراكز مهم خريد در خيابان وليعصر، پارك دانشجو، خط يك
BRT و نهايتا وجود ايستگاه مترو اين بخش از شهر را به گلوگاه ترافيكي مبدل ساخته است.
وي افزود: همين موضوع نيز در مورد ميدان آزادي وجود دارد كه با تعاملات ايجاد شده با شهرداري ساخت زيرگذر دراين ميدان نيز در دستور كار قرار گرفته است كه با اين روش ترافيك براي هميشه دراين محورها از بين خواهد رفت.

 



انفجار نارنجك در اليگودرز يك كشته برجاي گذاشت

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
بر اثر انفجار نارنجك تفنگي در يكي از مساجد اليگودرز يك نفر كشته و 6 نفر نيز زخمي شدند.
در اين حادثه كه پنجشنبه شب رخ داد جوانان هيئت مسجد شهدا سرگرم آماده سازي مسجد براي برگزاري مراسم ايام فاطميه«س» بودند كه يك قبضه نارنجك تفنگي فرسوده به دلايلي منفجر و بر اثر اين حادثه يك نفر كشته و 6 نفر ديگر نيز مجروح شدند و به بيمارستان انتقال يافتند كه حال يكي از آنها وخيم گزارش شده است.به گزارش خبرنگار ما در پي بروز اين حادثه ماموران پليس امنيت با حضور در محل حادثه ضمن جمع آوري تركش هاي نارنجك تحقيقات خود را براي روشن شدن علت انفجار آغاز كردند.

 



انتقاد دختر سعود از آل سعود!

دختر «سعود بن عبدالعزيز»، پادشاه اسبق عربستان با انتقاد شديد از نظام حاكم بر كشورش آن را فاسد و مستبد دانست.
به گزارش مهر، «بسمه بنت سعود بن عبدالعزيز آل سعود» در گفتگو با راديو بي بي سي نظام حاكم بر عربستان را فاسد و فاقد شفافيت دانست.وي افزود: 50 درصد ساكنان عربستاني فقيرند اين در حالي است كه عربستان يكي از كشورهاي ثروتمند كره زمين است.
بسمه گفت: عربستان فاقد قوانين مدني اساسي است كه هر جامعه اي به آن نياز دارد و محاكم قضايي برداشت هاي شخصي خود را اعمال مي كنند.وي با اشاره به وضع زنان در عربستان سعودي گفت: قوانين طلاق ظالمانه است زيرا زن حق طلاق ندارد و برداشتها از قرآن غلط است و زنان حق هيچ فعاليت ورزشي ندارند.بسمه بن آل سعود تصريح كرد: وزارت امور اجتماعي عربستان به جاي حمايت از زنان نسبت به خشونتها عليه آنها بي تفاوت است. ممنوعيت از سفر زن بدون حضور محرم سلب آزادي است و تفسيري كه دراين باره مي شود مربوط به عصر جاهليت است.شايان ذكر است كه بسمه آل سعود در سال 1964 در رياض بدنيا آمد و دختر كوچك سعود بن عبدالعزيز پادشاه اسبق عربستان (1953 تا 1969) و مادرش جميله اسعد ابراهيم مرعي است كه اصالت وي به «لاذقيه» سوريه برمي گردد.

 



پدر 600 كودك !

آزمايشات جديد دي ان اي نشان مي دهد، مالك يك كلينيك باروري در انگليس به احتمال فراوان پدر 600 كودك است.
به گزارش برنا، «برتولد ويزنر» و همسرش اين كلينيك را در دهه 1940 افتتاح و به بيش از هزار و 500 خانواده كمك كردند صاحب فرزند شوند.دو تن از كودكان خانواده هاي مراجعه كننده به اين مركز درماني به نام هاي «باري استيونز» و ديويد گولانچ» در آزمايشات دي ان اي شركت كردند و مشخص شد پدر واقعي هر دوي آن ها خود «ويزنر» است.مطالعات دقيق تر اين فرضيه را مطرح مي كند كه وي به احتمال فراوان پدر 300 تا 600 كودك است.همچنين 18 نفر ديگر كه بين سال هاي 1943 و 1962 با كمك اين كلينيك متولد شده بودند، نيز تحت آزمايش قرار گرفتند و مشخص شد دي ان اي دو سوم اين اشخاص با دي ان ا ي ويزنر مطابقت دارد.گفته مي شود، وي احتمالا 1000 خويشاوند دارد كه هرگز آن ها را ملاقات نكرده است.برخي كارشناسان بر اين باورند، اعتقاد ويزنر به اصلاح نژادي ممكن است از انگيزه هاي مهم وي براي ارتكاب اين عمل بوده است.شايان ذكر است؛ وي در اوايل دهه 1970 درگذشت و اين موضوع را هيچگاه فاش نكرد.

 



نخبه 4 ساله؟

انجمن بين المللي افراد با ضريب هوشي بالا (منسا)، در بررسي هاي خود دختر 4 ساله انگليسي را كوچكترين نخبه جهان معرفي كرد.
مربيان مهدكودك «هيدي هكينز» وقتي متوجه هوش بالاي او شدند تصميم گرفتند تا ميزان ضريب هوشي او را مورد بررسي قرار دهند.مسئولان اين انجمن بين المللي پس از انجام بررسي هاي لازم دريافتند كه ضريب هوشي اين كودك 159 است كه از ضريب هوشي «استيون هاوكينگ» فيزيكدان انگليسي يك عدد كمتر است.به گفته والدين «هيدي» او در دو سالگي تا 40 مي شمرد، مي توانست تصاوير واضحي ترسيم كند و كتاب هاي مخصوص كودكان 7 ساله را بخواند. حتي در يك سالگي كلمات معنا داري را بيان مي كرد.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه سان، متوسط ميزان ضريب هوشي افراد بزرگسال 100 است.

 



ركورد جديد مرد عنكبوتي

«آلن روبرت» فرانسوي كه به مرد عنكبوتي شهرت دارد در آخرين ركورد خود از هتل «Torch» دوحه قطر بالا رفت.
«آلن روبرت» از ارتفاع 300متري ساختمان اين هتل بالا رفت و ركورد جديدي در كتاب گينس به ثبت رساند. اين مرد 50 ساله كه از 7 سالگي از ساختمان هاي مرتفع بالا مي رود، در مدت زمان 75 دقيقه توانست اين ارتفاع را بپيمايد.
«رابرت» توانست ارتفاع اين ساختمان را بدون طناب ايمني در مقابل چشمان متحير مردم بپيمايد. «رابرت» پس از بالا رفتن از اين ساختمان گفت كه احساسي مثل يك كودك دارد. به گزارش ايسنا مردعنكبوتي تا به حال از 58 ساختمان مرتفع جهان بالا رفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14