(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه ۳۱  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۸

يك استاد تاريخ خواستار شد بايد استان «خليج فارس» به مركزيت «ابوموسي» ايجاد شود
چالش ميان استانداري و شهرداري تهران شدت يافت
حوادث كوتاه از كشور
جاده هراز تا اطلاع ثانوي مسدود شد
رئيس سازمان نظام وظيفه عمومي: معافيت قطعي فرزندان شهدا و جاويدالاثرها از خدمت دوره ضرورت
فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد اختصاص 103 ميليارد تومان براي انسداد مرزها
رضوي خبر داد افزايش حقوق پزشكان در درمانگاه هاي بيمارستان هاي دولتي
پلنگ، گوسفند و يك گوساله را در مينودشت دريد
محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته اعلام شد
شكار فيل رسوايي سياسي پادشاه اسپانيا
قطع ارتباط فومن و ماسوله بر اثر طغيان رود
درمان سرطان پروستات با امواج صوت محقق شد
رئيس پليس پيشگيري ناجا خبر داد دستگيري 7 سارق و كشف 62 وسيله نقليه مسروقه
تشكيل يگان ويژه براي مهار تجاوز به زنان نظامي در ارتش آمريكا
ريزش سقف مدرسه
گروگانگيري بزرگ در برزيل



يك استاد تاريخ خواستار شد بايد استان «خليج فارس» به مركزيت «ابوموسي» ايجاد شود

يك استاد تاريخ خواستار پيگيري مجدانه دولت مبني بر ايجاد استان «خليج فارس» به مركزيت «جزيره ابوموسي» شد.
«حميد اسدپور» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: ايجاد استان خليج فارس كه همه جزاير واقع در آب هاي جنوبي كشور را از جمله كيش، قشم، ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ دربرگيرد تاكيد دوباره اي بر حقانيت ايران در مالكيت اين جزاير خواهد بود.
وي تصريح كرد: همانگونه كه امكانات مناسبي طي سال هاي اخير در جزاير كيش و قشم ايجاد شده است بايد امكانات واقعي و درخوري براي ديگر جزاير جنوبي كشور در قالب استان خليج فارس در نظر گرفته شود تا ضمن ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي، افراد ديگر مناطق كشور نيز براي حضور و فعاليت در اين مناطق تشويق شوند.
اسدپور سفر اخير رئيس جمهوري به جزيره ابوموسي را اقدامي قابل ستايش توصيف كرد و گفت: اين ديدار بايد زودتر از اين نيز انجام مي شد و سفر مقامات ملي به جزاير جنوبي كشور، اين مناطق استراتژيك را در كانون توجهات قرار خواهد داد.
وي به تلاش هاي ناكام امارات متحده عربي در سال هاي اخير براي تغيير بافت جمعيتي جزاير جنوبي ايران از جمله ابوموسي اشاره كرد و گفت: برخي كشورهاي عربي تصور مي كردند مي توانند برنامه اي كه براي تغيير بافت جمعيتي بحرين اجرا كرده اند براي جزاير جنوبي ايران نيز به اجرا درآورند اما خوشبختانه مقامات ايراني در دهه هاي اخير با هوشياري مانع تحقق اين كار شده اند.
رئيس كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه خليج فارس يادآور شد: از آنجا كه هرگونه ادعاي تاريخي، زمينه ساز تهاجم جغرافيايي است و زمينه دست اندازي به خاك كشور را فراهم مي كند ادعاهاي تاريخي كشورهاي همسايه جنوبي ايران ممكن است با اين هدف مطرح شود، بنابراين بايد با درايت و ارائه اسناد مستدل در محافل بين المللي به مقابله با گسترش طرح اين ادعاها برخاست.
به گفته وي اسناد تاريخي بسياري نشان مي دهد كه جزيره ابوموسي همواره جزو سرزمين ايران بوده و همچنان در حاكميت اين كشور باقي خواهد ماند.

 



با ورود مسئولان شهري در حيطه مقصريابي آبگرفتگي هاي اخير
چالش ميان استانداري و شهرداري تهران شدت يافت

آبگرفتگي چند روز اخير در تهران و نارسايي ها و خسارت هاي به وجود آمده در اين حادثه باعث چالش ميان استانداري و شهرداري تهران را شده است.
به گزارش خبرگزاري ها اين چالش از زماني آغاز شد كه برخي از مسئولان شهرداري در ابرازنظر كارشناسي خود درباره علت وقوع آبگرفتگي دستگاه هاي دولتي مقصر اصلي اين حادثه شناخته بودند.
سيدمحمد هادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران عامل اصلي آبگرفتگي در غرب تهران و در نتيجه باعث اصلي ورود آب به داخل تونل هاي مترو خط 4 را شكسته شدن ديواره رودخانه ميانرود دانست و تاكيد كرد: اين در حالي است كه رودخانه ميان رود در خارج از تهران قرار دارد و در نتيجه مديريت رودخانه ها نيز با دولت است. اما با اين وجود در تلاش هستيم تا مشكل را برطرف كنيم.
سخنگوي شهرداري تهران با بيان اين كه تكميل كانال جمع آوري آب هاي سطحي يكي از اقدامات است، گفت: راه دوم، رودخانه هايي است كه در بيرون از شهر قرار دارد و مسير انتقال اين گونه آب ها هستند.
وي با بيان اين كه مديريت اين رودخانه ها با دولت است گفت: آنها نيز بايد مسائل و مشكلات را برطرف كنند.
سخنگوي شهرداري تهران ادامه داد: البته يك نكته را نيز بايد بگويم كه معمولا طوفان ها و بارندگي هاي شديد در شهرهاي توسعه يافته مشكلاتي را ايجاد مي كند.
شكايت استانداري
از شهرداري
در همين حال استانداري تهران با تنظيم شكايتي خطاب به دادستاني، شهرداري تهران را متهم به سوءمديريت و حيف و ميل بيت المال كرد.
محمدرضا محمودي معاون عمراني استانداري تهران در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا مديريت رودخانه ها بر عهده دولت است گفت: سيل بند غرب تهران به رودخانه چه ربطي دارد.
وي ادامه داد: شكايت استانداري از شهرداري تهران در بخش سوء مديريت و حيف و ميل كردن بيت المال فردا (امروز) به دست دادستان تهران مي رسد.
معاون عمراني استاندار تهران درباره كمك دستگاه هاي دولتي به شهرداري تهران خاطرنشان كرد: شوراي شهر تهران اذعان به همكاري دستگاه هاي دولتي با شهرداري داشته است.
وي خاطرنشان كرد: شب گذشته اعلام كردند معاون استانداري حق ورود به مترو را ندارد.
شكيب: متأسفانه شهرداري خود را موظف
به پاسخگويي نمي داند
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران هم در اين رابطه با اشاره به اينكه سال هاي گذشته نيز گفته مي شد كه بارش باران در 50 سال اخير بي سابقه بوده است، گفت: گودبرداري كنار يك كانال بايد با ملاحظه باشد ولي متأسفانه شهرداري خود را موظف به پاسخگويي نمي داند.
حمزه شكيب در گفت وگو با فارس درباره آبگرفتگي اخير تصريح كرد: ما انتظار داريم مديريت شهري به گونه اي مسائل را مديريت كند كه پيش بيني هاي لازم صورت پذيرد تا چنين اتفاق هايي رخ ندهد.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: آب گرفتگي هاي سطح شهر را پيش بيني كرده بوديم و در آغاز دوره سوم شورا اعتبارات مربوط به اين بخش را از 20ميليارد به 100ميليارد تومان افزايش داديم. بر اين اساس مقرر شد طرح جامع جمع آوري آب هاي سطحي مجدداً بازنگري شود و در دستور كار قرار گيرد اما متأسفانه شرايطي ايجاد شده كه شركت خاكريز آب، فعاليت قابل توجهي ندارد و شهرداري نيز اين امر را در اولويت كارهاي خود قرار نداده است.
وي تصريح كرد: در مديريت بايد همه مسائل را با توجه به اهميتي كه دارند اولويت بندي كرد كه متأسفانه در برخي موارد اين كار را انجام نمي دهيم و روي پروژه هاي ديگري كه جلب توجه بيشتري دارند تمركز مي شود.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه در بحث هاي شهرسازي از توجه به برخي مسائل غافل هستيم، گفت: گودبرداري كنار يك ساختمان مي تواند باعث تخريب آن شود ولي گودبرداري كنار يك كانال نيز بايد با ملاحظه باشد؛ نمي توان علت اصلي اين اتفاق را شدت باران عنوان كرد و گفت ا ين باران در 50 سال اخير بي سابقه بوده است.
وي با بيان ا ينكه اين جمله در سال هاي گذشته نيز تكرار شده است افزود: بنده سه سال پيش درباره آبگرفتگي معابر تهران به شهرداري تذكري دادم ولي بازهم گفتند بارش باران در 50 سال اخير بي سابقه بوده است.
شكيب تصريح كرد: اعتراف مي كنم كه توان شورا در همين حد است كه تعداد اندكي از اعضاي شورا صرفاً مشكلات را بيان مي كنند و شهرداري نيز خود را موظف به پاسخگويي نمي داند؛ و حال آنكه اگر هم جايي به منافع شهرداري لطمه وارد شود از شورا شكايت مي كند كه نمونه آن را شاهد بوده ام.
جاپلقي: نبايد
اينگونه حوادث را
گردن دستگاهي انداخت
در همين حال سرپرست مديرت بحران استان تهران اين حادثه طبيعي را يك تلنگر بزرگ به مسئولان همه دستگاه ها دانست.
محمدتقي جاپلقي خاطرنشان كرد: نبايد بروز اينگونه حوادث و خسارت هاي ناشي از آن را گردن يك دستگاهي بيندازيم، چرا كه حوادث غيرمترقبه يك امر طبيعي و قابل انتظار از طبيعت است، اما تلنگر خوبي بود براي آمادگي در مقابله با حوادث احتمالي در آينده كه ممكن است رخ دهد.
وي در عين حال گفت: در تمام شهرهاي بزرگ كه تأسيسات شبكه مترو در آن راه اندازي مي شود، امكانات مقابله اي در برابر حوادث مختلف پيش بيني مي شود، اما ممكن است يك اتفاق، حادثه و يا يك كوتاهي منجر به بروز چنين خسارت هايي شود، لذا مشاوري كه اين بخش را مورد مطالعه قرار داده است، بايد از لحاظ تكنولوژيكي بيشتر دقت مي كرد. ضمن آنكه لايروبي كانال هاي شهري يكي از وظايف خدمات شهري شهرداري هاست و لازم است آن امر بيشتر مورد توجه قرار بگيرد تا در زمان بروز بارندگي هاي سيل آسا، كانال ها كشش حجم بارندگي را داشته باشند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف برنج قاچاق
اصفهان- خبرنگاركيهان: ماموران آگاهي نجف آباد حين گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه تريلر مشكوك شدند و پس از بازرسي آن تعداد 300 كيسه 20 كيلويي برنج خارجي قاچاق را كشف و ضبط كردند وزن اين محموله 6 تن و ارزش آن 120 ميليون ريال گزارش شده است.
خرماي آفت زده
اصفهان-خبرنگاركيهان: بازرسان بهداشت محيط اصفهان يك محموله 2 تني خرماي آفت زده را كشف و ضبط كردند. اين خرما بدليل آفت زدگي غيرقابل مصرف تشخيص داده شده است.
حادثه با پنكه سقفي
برازجان-خبرنگاركيهان: زن جواني كه براي خريد به يك خشكبارفروشي در برازجان رفته بود به دليل سقوط پنكه سقفي قديمي كه در فروشگاه در حال كار كردن بود به شدت مجروح مي شود وي توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شده است.
دستگيري سارق سيم برق
بابل-خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي شهرستان بابل حين گشت زني فردي را كه در حين سرقت سيم برق بود دستگير كردند از متهم 60 متر سيم برق مسروقه كشف و ضبط شد.
مرگ موتورسوار
برازجان-خبرنگاركيهان: جوان موتورسوار در اثر برخورد با يك خودرو و پرايد در شهرستان برازجان جان خود را از دست داد علت حادثه سرعت زياد موتورسوار گزارش شده است.

 



جاده هراز تا اطلاع ثانوي مسدود شد

معاون راهداري اداره كل راه و شهرسازي مازندران از مسدود شدن جاده هراز تا اطلاع ثانوي خبر داد.
«عباسعلي نجفي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ساري، گفت: ريزش سنگ از كوه در منطقه وانا، حدود ساعت 8 صبح چهارشنبه اتفاق افتاد و موجب بسته شدن جاده هراز شد.
وي به حجم فراوان ريزش سنگ از كوه در اين منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: نيروهاي راهداري مازندران با بهره گيري از تمامي امكانات در تلاش هستند تا در اسرع وقت اين محور مواصلاتي را بازگشايي كنند.
نجفي به مسافران توصيه كرد تا اطلاع ثانوي از محور مواصلاتي سوادكوه به عنوان جاده جايگزين براي عبور و مرور استفاده كنند.
وي از انجام عمليات راهداري در جاده هاي برفگير از جمله هراز خبر داد و اظهار داشت: راهداران با انجام عمليات نمك پاشي درصدد هستند تا راهي مطمئن براي مسافران فراهم كنند.

 



رئيس سازمان نظام وظيفه عمومي: معافيت قطعي فرزندان شهدا و جاويدالاثرها از خدمت دوره ضرورت

رئيس سازمان نظام وظيفه عمومي اعلام كرد: مطابق قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، تمام فرزندان ذكور شهدا و جاويدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
سردار «سيدحميد صدرالسادات» روز چهارشنبه تغييرات قابل ملاحظه در معافيت فرزندان ايثارگران در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي را يادآور شد و افزود: به ازاي هر بيست و چهار ماه آزادگي، بيست و پنج درصد جانبازي و سي ماه سابقه حضور در جبهه هر يك از والدين نيز يكي از فرزندان ذكور آنان معاف مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، وي اضافه كرد: در مورد معافيت كساني كه مدت حضور در جبهه يا مدت آزادگي و اسارت آنان به تنهايي در حد معافيت يك فرزند ذكور آنها نباشد، درصد جانبازي و مدت حضور در جبهه و مدت اسارت آنان تجميع و محاسبه مي شود.رئيس سازمان نظام وظيفه عمومي تصريح كرد: در اين قانون به ازاي هر شهيد يا جاويدالاثر يك برادر مي تواند از خدمت دوره ضرورت معاف شود.صدرالسادات تاكيد كرد: آزادگان با حداقل 24 ماه اسارت يا جانبازان با حداقل 25 درصد جانبازي، در صورتي كه فاقد فرزند پسر هستند، مي توانند يك برادر خود را از انجام خدمت دوره ضرورت معاف كنند.رئيس سازمان نظام وظيفه عمومي افزود: يك فرزند خوانده قانوني ذكور جانبازاني كه برابر گواهي بنياد شهيد و امور ايثارگران صاحب فرزند نمي شوند، نيز از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد اختصاص 103 ميليارد تومان براي انسداد مرزها

فرمانده نيروي انتظامي گفت: 103 ميليارد تومان براي انسداد مرزها در اعتبارات مجلس ديده شده و ستاد كل نيروهاي مسلح هم 100 ميليارد تومان از اعتبارات ملي دفاعي براي تجهيز مرزباني اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در حاشيه برگزاري همايش ملي شهرهاي مرزي در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: مراقبت الكترونيكي يكي از حلقه هاي اساسي انسداد مرز است و انسداد مرز به جز استقرار پاسگاه ها، احداث راه ها، ايجاد كانال، ديوار و مانع است كه مكمل همه اين ها امكانات راداري، اپتيكي و الكترونيكي بوده كه به سرعت در حال تكميل است.
وي افزود: زيرساخت ها در حال اجراست و 400 كيلومتر در مرزهاي سيستان و بلوچستان تحت پوشش اقدامات الكترواپتيكي قرار دارد و اين امر به سرعت در حال گسترش است.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: اين زيرساخت ها در مرزباني، مركز فرماندهي كنترل و مراقبت مرزي در حال احداث است و اميدواريم تا يك سال آينده راه بيفتند كه به عنوان اقدام شبكه اي كل مرزها از مركز و در استان ها قابل كنترل باشد.
احمدي مقدم قاچاق كالا، قاچاق انسان، قاچاق سوخت و عوامل سرويس هاي خارجي را مهمترين چالش هاي مرزي عنوان كرد و گفت: با تقويت مرزباني، تقويت واحدهاي انتظامي سپاه، بسيج و بومي سازي امنيت در اين استان تا پايان برنامه پنجم، مرزهاي كشور متحول مي شوند.
براساس همين گزارش فرمانده ناجا در اين همايش با گراميداشت ياد شهداي علمي و هسته اي كشور گفت چهره هاي علمي در صف مقدم مبارزه با دشمن ايستاده اند. وي تصريح كرد اقتدار واقعي كشورها، اقتدار علمي آنهاست.
همايش ملي شهرهاي مرزي و امنيت و چالش ها و رهيافت ها از ديروز با حضور مهمانان مختلف در دانشگاه سيستان و بلوچستان آغاز به كار كرد و تا امروز عصر ادامه خواهد داشت.

 



رضوي خبر داد افزايش حقوق پزشكان در درمانگاه هاي بيمارستان هاي دولتي

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان از افزايش حقوق پزشكان در درمانگاه هاي بيمارستان هاي دولتي تحت عنوان كلينيك هاي ويژه خبر داد.
حسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس، افزود: يكي از برنامه هاي وزارت بهداشت براي ارتقا و بهبود كيفيت خدمات درماني در كشور و افزايش رضايتمندي مردم افزايش تعرفه خدمات سرپايي در درمانگاه هاي بيمارستان هاي دولتي است.
وي گفت: كلينيك هاي ويژه اكنون تقريبا در همه بيمارستان هاي دولتي كشور فعال هستند و خود بيمارستانها از محل اعتبارات و درآمدهاي خود مبالغي را به عنوان مابه التفاوت به پزشكان مي پردازند تا انگيزه آنها براي حضور در كلينيك بخش دولتي و خدمات مناسب به مردم بيشتر شود كه موجب تشويق آنها شده است.
معاون وزير بهداشت افزود: اين كار با تامين بودجه نظام درماني جديد و با اختصاص حدود 200 ميليارد تومان از آن به اين بخش امسال به شكل كاملتري اجرا مي شود به طوري كه تعرفه خدمات آنها بيش از تعرفه دولتي و البته كمتر از تعرفه بخش خصوصي خواهد بود.
امامي رضوي در مورد ميزان افزايش تعرفه هاي خدمات پزشكي در سال جاري گفت: همان طور كه قبلا اعلام شده پيشنهادهاي وزارت بهداشت براي افزايش تعرفه هاي خدمات پزشكي و تشخيصي به شوراي عالي بيمه رفته است و منتظر تشكيل جلسه اين شورا براي جمع بندي نهايي و ارسال رسمي پيشنهاد براي تصويب به دولت هستيم و اتفاق جديدي نيفتاده است.
وي پيش از اين در گفت وگو با فارس از پيشنهاد افزايش 25درصدي تعرفه هاي پزشكي بخش دولتي و خصوصي از سوي وزارت بهداشت به شوراي عالي بيمه سخن گفته بود كه تصويب آن بعد از مشخص شدن بودجه امسال انجام مي شود.

 



پلنگ، گوسفند و يك گوساله را در مينودشت دريد

گرگان- خبرنگار كيهان:
يك قلاده پلنگ گرسنه با حمله به دو دامداري در مينودشت استان گلستان پنج رأس از احشام را دريد.
نيمه شب گذشته پلنگي گرسنه با حمله به احشام يك دامداري در روستاي محمدآباد مينودشت استان گلستان چهار رأس گوسفند را دريد.
اين پلنگ گرسنه به يك دامداري ديگر در اطراف اين روستا حمله ور شد و يك رأس گوساله را نيز پاره كرد.

 



محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته اعلام شد

مركز كنترل ترافيك پليس راه راهنمايي و رانندگي ناجا محدوديت هاي ترافيكي محورها و راه هاي كشور در روزهاي پنجشنبه و جمعه را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، در خبر اين مركز تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه 31 فروردين تا ساعت 23 روز جمعه يكم ارديبهشت ماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد ممنوع اعلام شده است.
همچنين رفت و آمد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس همچنان ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 23 روز جمعه يكم ارديبهشت ماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و محور چالوس از مرزن آباد به سمت كرج از ساعت 30/17 تا 23 يكم ارديبهشت ماه يكطرفه خواهد بود.
همچنين براساس اين گزارش، رفت و آمد تريلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و تردد كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 13 تا 22 روز پنجشنبه 31 فروردين و ساعت 8 تا ساعت 22 روز جمعه يكم ارديبهشت ماه در اين محور ممنوع است.
تردد تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني در محور فيروزكوه از ساعت 8 تا 22 روز جمعه يكم ارديبهشت ماه ممنوع است.
همچنين در محور زاهدان- زابل، رفت و آمد انواع تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 15 تا 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه ممنوع است.
مركز كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555(ده خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.

 



رويدادهاي خارجي
شكار فيل رسوايي سياسي پادشاه اسپانيا

در حالي كه مردم اسپانيا به خاطر شرايط اسفناك معيشتي هر روزه دست به تظاهرات گسترده مي زنند پادشاه اسپانيا براي تفريح به شكار فيل رفته است.آگاهي مردم اسپانيا از سفر «خوآن كارلوس» پادشاه اين كشور به آفريقا براي شكار فيل، به رسوايي سياسي تبديل شده است.
به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني روزنامه فرانسوي «لو فيگارو» در گزارشي در مورد تبديل سفر محرمانه كارلوس به «بوتسوانا» براي شكار فيل به يك رسوايي سياسي، نوشت: اين سفر درحالي برنامه ريزي شد كه اسپانيا فشار و وضعيت سخت بي سابقه اي را در بازارهاي مالي خود تجربه مي كرد.
درهمين وضعيت سخت، مردم اسپانيا روز شنبه متوجه شدند، پادشاه كه برنامه شخصي وي محرمانه است براي تعطيلات به «بوتسوانا» رفته است. ضمن آنكه كارلوس در تعطيلات خود به تفريح غيرمعمول «شكار فيل» پرداخته و در آخر هم در تعقيب فيل سقوط كرده و استخوان لگن او از سه نقطه شكسته است. به همين جهت وي مجبور است براي درمان به سرعت به اسپانيا بازگردد.
اين گزارش مي افزايد: در وضعيتي ديگر، اين خبر مي توانست لبخند را به لب بياورد، افزود: پزشكان بيمارستان «سن خوزه» مادريد روز يكشنبه در يك عمل جراحي يك پروتز را در مفصل ران او قرار دادند. اكنون حال او رو به بهبودي است، اما سقوط و شكستگي پاي پادشاه در بدترين زمان ممكن اتفاق افتاد.
اين گزارش دربيان دلايل زمان بد اين اتفاق، افزود: نخست آنكه اسپانيا از 2 سال پيش از برنامه رياضت اقتصادي كه با حمايت خوآن كارلوس و توسط دولت سوسياليست و سپس محافظه كار به اجرا درآمده، رنج مي كشد. اين درحالي است كه برنامه هاي رياضتي شباهتي به سفرهاي پرهزينه و ماجراجويانه اين چنيني ندارد. مطبوعات اسپانيايي هزينه شكار فيل در «بوتسوانا» را بطور متوسط 37هزار يورو برآورد مي كنند.

 



قطع ارتباط فومن و ماسوله بر اثر طغيان رود

ماسوله - خبرنگار كيهان:
طغيان رودخانه و ريزش كوه در محور ماسوله - فومن ارتباط ماسوله و چند روستاي ديگر را با فومن قطع كرد.
به گزارش خبرنگار ما به دنبال ريزش سيل آساي باران در ماسوله و ارتفاعات آن كه به ريزش كوه و طغيان آب رودخانه «ماسوله روخان» انجاميد، ارتباط اين شهر تاريخي و چند روستا با شهر فومن قطع شد.
بر پايه همين گزارش سيل كه چند دهنه پل را در محور ماسوله - فومن تخريب كرده موجب قطع ارتباط روستاهاي كمادول، لق بن و گيلوندرود با فومن شده است.
شايان ذكر است در حال حاضر وضعيت در شهر تاريخي ماسوله عادي است.

 



درمان سرطان پروستات با امواج صوت محقق شد

دانشمندان شيوه اي جديد براي درمان سرطان پروستات ارايه كردند كه در آن سلول هاي سرطاني با امواج صوت از بين مي روند.
به گزارش ديلي اكسپرس، گروهي از محققان دانشگاه كالج لندن مي گويند اين شيوه از دقتي برخوردار است كه مي توان آن را جايگزين مناسبي براي درمان هاي سنتي دانست.
اين مطالعه نخستين بررسي است كه در آن از درمان تجربي موسوم به HIFU استفاده شده است.
با استفاده از اين شيوه همچنين مي توان مناطق سرطاني به اندازه چند ميلي متر را نيز درمان كرد.
دراين بررسي 95 درصد بيماران پس از يك سال اثري از سرطان نداشتند. امواج صوت موجب مي شود بافت دچار لرزش شود و دماي آن افزايش يابد. اين امر باعث كشته شدن سلول هاي منطقه هدف مي شود.
اين كار در بيمارستان و تحت بيهوشي كامل انجام شد و بيماران پس از 24ساعت از بيمارستان مرخص شدند.
اين شيوه فرايند كم تهاجمي تري است كه در آن فقط تومور و بافت اطراف آن از بين مي رود.نتايج اين آزمايش ها نشان داد 12ماه پس از درمان هيچ يك از 41 مردي كه در آزمايش حضور داشتند، به بي اختياري ادرار كه مهمترين عارضه جانبي درمان سرطان پروستات است، دچار نشدند.

 



رئيس پليس پيشگيري ناجا خبر داد دستگيري 7 سارق و كشف 62 وسيله نقليه مسروقه

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از دستگيري 7 سارق و كشف 62 وسيله نقليه مسروقه در طرح امنيت محله محور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محسن خانچرلي ضمن تشريح اقدامات اين يگان در طرح پيشگيري از سرقت در تهران از دستگيري 7 سارق و كشف 62 وسيله نقليه مسروقه در طرح امنيت محله محور خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت: در راستاي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و بنابر درخواست شهروندان تهراني، طرح امنيت محله محور كه همه روزه در سطح شهر تهران توسط كاركنان پليس پيشگيري تهران بزرگ انجام مي شود، طي روز گذشته نيز صورت گرفت كه در اين راستا، ماموران زيرمجموعه سركلانتري هاي يازده گانه پليس تهران حضور داشته و اقدام به پاكسازي نقاط آلوده كردند.
خانچرلي گفت: در اجراي اين طرح، 7 سارق خودرو و موتورسيكلت، شناسايي شده و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند، همچنين در اين طرح تعدادي سلاح سرد كشف و ضبط شد.
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن اشاره به كشف 10 خودرو و 52 موتورسيكلت مسروقه گفت: در طرح مذكور 8 دستگاه خودرو و 29 دستگاه موتورسيكلت به علت تخلفات رانندگان آن توقيف و به پاركينگ پليس منتقل شد.

 



تشكيل يگان ويژه براي مهار تجاوز به زنان نظامي در ارتش آمريكا

وزير دفاع آمريكا از تشكيل «يگان ويژه قربانيان» در ارتش اين كشور براي مهار تجاوز جنسي به زنان نظامي آمريكايي خبر داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «آلاسكا ديسيچ»، وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در نظر دارد با توجه به اخباري كه در رابطه با افزايش رو به رشد تجاوزهاي جنسي در ارتش آمريكا گزارش مي شوند، «يگان ويژه قربانيان» كه براي تجزيه و تحليل صحنه هاي جرم و مصاحبه با قربانيان آموزش ديده اند را با هدف اجراي عدالت در مورد بيشتر مجرمان مأمور كند.خبر اين طرح پنتاگون بعد از بازديد غيرمعمول ساعات پاياني روز دوشنبه «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا با قانونگذاران «انجمن جلوگيري از تجاوز جنسي ارتش» آمريكا گزارش مي شود. پانتا وعده داد كه اجراي اين قانون جديد روشي را كه پنتاگون براي پيگيري پرونده هاي مربوط به تجاوزهاي جنسي در ارتش آمريكا استفاده مي كند را به طور اساسي تغيير دهد.اين يگان ويژه قربانيان به وكلاي ارتش آمريكا كمك مي كند تا آنها آمادگي بهتري براي تعقيب مجرمان پرونده هاي تجاوز جنسي در ارتش اين كشور، كه پيچيده ترين پرونده ها براي پيگيري است به خصوص براي وكلاي مدافع بي تجربه، را داشته باشند.
پايگاه اينترنتي «آلاسكا ديسيچ» در ادامه خبر خود آورده است كه براساس گزارش منتشر شده جمعه گذشته از سوي وزارت دفاع آمريكا، تعداد موارد تجاوزهاي جنسي گزارش شده (در ارتش آمريكا) سال گذشته ميلادي افزايش داشته است و به عددي معادل 3 هزار و 192مورد رسيده است و براساس برآوردهاي انجام شده توسط پنتاگون، حداقل 85درصد از تجاوزهاي جنسي كه در ارتش آمريكا صورت مي گيرند گزارش نمي شوند. پانتا در ديدار با قانون گذاران انجمن جلوگيري از تجاوز جنسي در ارتش اعلام كرد: مهم ترين كاري كه ما مي توانيم انجام دهيم پيگرد قانوني مجرمان است؛ اگر بتوانيم چنين كاري كنيم در اين صورت مي توانيم مقابله با اين مشكل (افزايش تجاوز جنسي در ارتش) را آغاز كنيم.«آلاسكا ديسيچ» در پايان خبر خود نوشت: در يكي از بررسي هاي جامع انجام گرفته از سوي ارتش آمريكا مشخص شده است كه يك پنجم زناني كه مشغول خدمت در ارتش اين كشور هستند مورد تجاوز قرار گرفته اند.

 



ريزش سقف مدرسه

مقامات پاكستان از ريزش سقف ساختمان يك مدرسه و مجروح شدن 10دانش آموز خبر دادند.
سقف يكي از كلاس هاي اين مدرسه خصوصي هنگام حضور دانش آموزان در كلاس فروريخت و حادثه ساز شد.
به گفته كاركنان اين مدرسه كه در شهر «Jamshoro» استان «سند» واقع است، 10نفر از 40دانش آموز حاضر در كلاس مجروح شدند. تمامي مجروحان اين حادثه به بيمارستان منتقل شدند كه حال سه نفر از آنان وخيم گزارش شده است.به گزارش شبكه خبري
Geo News، تاكنون علت ريزش سقف اين مدرسه مشخص نشده است.

 



گروگانگيري بزرگ در برزيل

بنابر اعلام مقامات زنداني در برزيل، تعدادي از زندانيان با برهم زدن نظم زندان حدود 100نفر ديگر را گروگان گرفتند.
مقامات اين زندان اعلام كردند كه صدها زنداني شورشي كنترل زندان را برعهده گرفتند، سه نگهبان زندان نيز در ميان گروگان ها مي باشند. زندانيان شورشي به دليل نارضايتي از وضعيت زندان و نداشتن امكانات ابتدايي دست به اين اقدام زده اند كه پس از مذاكره با مسئولان زندان 28 گروگان آزاد شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري CNN، در اين حادثه هيچ يك از زندانيان و مسئولان زندان آسيب نديده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14