(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه ۳۱  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۸

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آنچه رخ نداد (يادداشت روز)
دستور ويژه براي پيگيري پرونده هك حساب هاي بانكي
علت مرگ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نمازجمعه تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود
وزير كشور: تبليغات انتخاباتي دور دوم مجلس 7 ارديبهشت آغاز مي شود
شيرين كاري جديد شيرين عبادي برنده نوبل حقوق بشر ، همسرش را به لندن راه نمي دهد!
اپوزيسيون يا قمپز را ممنوع كند يا بگذارد ما هم ... بزنيم! (خبر ويژه)
هاشمي را قبول نداريم اما بايد از فضايي كه مي سازد استفاده كنيم! (خبر ويژه)
كوچولو بودي كجا بودي؟ (خبر ويژه)
هيچ كشوري حاضر نيست تروريست هاي موساد را در خاك خود بپذيرد (خبر ويژه)
آرزوي عبري آقاي سعودي كاش فرعون به مصر برگردد! (خبر ويژه)



آنچه رخ نداد (يادداشت روز)

يك شيوه مفيد براي فهم اينكه در مذاكرات اسلامبول واقعا چه گذشت اين است كه اين مذاكرات را از منظر «اتفاق هايي كه نيفتاد» بررسي كنيم.
حدود 6 ماه مانده به اين مذاكرات و در حالي كه غربي ها هنوز خاطره مذاكرات اسلامبول 1 را در ذهن داشتند، مهمترين دغدغه 1+5 اين بود كه چگونه مي توان ايران را وادار كرد، دست از سرسختي بردارد و محاسبات راهبردي اش را تعديل كند.
اولا، فوري ترين موضوع براي آمريكا و اسرائيل اين بود كه برنامه هسته اي ايران از اينكه هست جلوتر نرود. بنابراين موجي از عمليات نيمه سخت، به شكل حمله سايبري، ترور دانشمندان هسته اي و همچنين سختگيري در ورود مواد و قطعات به ايران و مهم تر از همه اينها قطع آنچه كه آمريكايي ها آن را منابع مالي برنامه هسته اي ايران مي ناميدند به راه افتاد. اما اگر ملاك تند يا كند شدن برنامه هسته اي ايران را گسترش تاسيسات و افزايش توليد مواد هسته اي بدانيم، اين عمليات به هيچ كدام از اهداف خود نرسيد. دانشمندان ترور شدند، اما اين امر دانشمندان ديگر را به اين نتيجه رساند كه بايد سخت تر كار كنند و انتقام شهيدانشان را بگيرند. حمله سايبري به تاسيسات هسته اي انجام شد ولي تنها فايده اش اين بود كه دانشمندان ايراني نه فقط مهارت هاي دفاع سايبري را آموختند بلكه خيلي زود توان انجام حملات وسيع سايبري در محيط دشمن را هم پيدا كردند. تحريم ها توليد كنندگان ايراني را به تكاپو و خلق ابتكارهاي جديد واداشت و درزماني كوتاه منجر به خودكفايي در حوزه هايي شد كه تا قبل از تحريم ها به واردات معتاد بود. منابع مالي برنامه هسته اي ايران هم قطع نشد، چرا كه درآمد ناشي از گران شدن نفت در اثر جنجال رواني تحريم ها -توجه كنيد كه تحريم نفتي نه از جانب اروپا و نه از جانب آمريكا هنوز اجرايي نشده و همه چيز فعلا در حد حرف است- بسيار بيشتر از كاهش درآمدي بود كه به خاطر كاهش اندك صادرات نفت ايران به وقوع پيوست.
بنابراين، قرار بود ايران در حالي وارد مذاكرات اسلامبول 2 شود كه برنامه هسته اي آن در آستانه ورشكستگي قرار گرفته باشد. اما ايران در حالي به اسلامبول رفت كه فردو در آستانه بهره برداري قرار داشت، بيش از يكصد كيلو مواد هسته اي 20 درصد و چند هزار كيلو ذخيره اورانيوم 5 درصد توليد كرده بود، سوخت داخلي توليد شده در راكتور تهران بارگذاري و با موفقيت تست شده بود، مكان يابي تاسيسات جديد هسته اي به اتمام رسيده و برنامه هايي براي افزايش توليد مواد هسته اي هم اعلام شده بود.
عمليات نيمه سخت غرب، نه برنامه هسته اي ايران را متوقف كرد و نه از سرعت آن كاست، برعكس تنها اتفاقي كه افتاد عمق يافتن، مصون شدن و سرعت گرفتن اين برنامه بود و اين اولين ستوني بود كه بناي راهبرد مذاكراتي ايران در اسلامبول بر پايه آن نهاده شد.
ثانيا، پيش از مذاكرات اسلامبول همه تلاش غرب اين بود كه ايران را متقاعد كند كه اگر روند مذاكرات به تعبير اعضاي گروه 1+5 پيشرفت نداشته باشد، گزينه نظامي با قوت روي ميز است. بر اساس يك تقسيم كار ميان اسرائيل و آمريكا، بنابر اين شد كه اسرائيل، ايران را تهديد به حمله نظامي در صورت صرف نظر نكردن از برنامه هسته اي اش بكند و آمريكا هم اين تهديد را تاييد كند. تئوري اسرائيلي ها اين بود كه اگر آمريكا با تهديد نظامي مرزبندي داشته باشد وآن را تاييد نكند، آن وقت ايران اين تهديد را معتبر تلقي نخواهد كرد و در نتيجه جدي نخواهد گرفت. اما آيا بنا بود واقعا كسي به ايران حمله كند؟ حالا روشن شده است كه چنين طراحي از ابتدا وجود نداشته است.
هدف آمريكا و اسرائيل از پروژه ايجاد تهديد معتبر نظامي در واقع دو چيز بود:
نخست، ارزيابي اسرائيلي ها و آمريكايي ها اجماعا اين است كه ايران تنها زماني برنامه هسته اي اش را متوقف خواهد كرد كه حس كند پافشاري بر اين برنامه در حال تبديل شدن به تهديدي براي موجوديت نظام جمهوري اسلامي است. نتيجه اي كه اسرائيلي ها از اين فرض مي گيرند اين است كه پس ايران بايد دورنماي تهديد موجوديت خود را ببيند تا برنامه هسته اي را متوقف كند و اين ممكن نيست مگر اينكه ايران حس كند غرب حاضر است براي جلوگيري از هسته اي شدن ايران حتي گزينه نظامي را هم به كار بگيرد. علت اينكه باراك اوباما در كنفرانس اخير آيپك اعلام كرد سياست دولتش در مقابل برنامه هسته اي ايران مهار و بازدارندگي نيست بلكه جلوگيري از هسته اي شدن ايران است دقيقا همين بود كه آمريكايي ها به زعم خودشان مي خواستند اين پيام رابه ايران برسانند كه خطر درگيري نظامي را كمتر از خطر هسته اي شدن ايران مي دانند. در نتيجه اسرائيل از آمريكا خواست به صراحت اعلام كند كه همه گزينه ها از جمله گزينه نظامي را روي ميز دارد و شرايط شفافي را هم براي استفاده از اين گزينه پيش روي ايران بگذارد.
دوم، تصور اسرائيلي ها اين است كه جهان زير بار تشديد تحريم هاي ايران نخواهد رفت الا اينكه حس كند مقاومت در برابر اين امر ممكن است به شعله ور شدن آتش جنگي جديد در منطقه بينجامد. تهديد به حمله، در واقع ابزاري براي وادار كردن كشورهايي مانند اعضاي اتحاديه اروپا به تشديد تحريم هاست و در واقع اين تعبير برخي استراتژيست هاي غربي كاملا صحيح است كه آمريكا و اسرائيل شديدترين گزينه ممكن عليه ايران را تحريم مي دانند و حمله اساسا جزو گزينه هاي ممكن ارزيابي نمي شود بلكه صرفا ابزاري براي موثر كردن گزينه تحريم است؛ ابزاري كه به زعم آنها هم اثرپذيري ايران از تحريم ها را افزايش مي دهد و هم كشورهاي مختلف را وادار مي كند در اعمال و اجراي تحريم ها جدي تر باشند.
بسيار خوب، اين پروژه جنگ رواني عظيم به چه سرنوشتي گرفتار شد و آيا غربي ها توانستند از تنور آن ناني براي مذاكرات اسلامبول بيرون بياورند؟ سرنوشت پروژه ايجاد تهديد معتبر نظامي حقيقتا عبرت آموز است. ابتداي كار آمريكايي ها اين استدلال را پذيرفتند كه اگر ايران گزينه نظامي را- آن هم از سوي آمريكا نه اسرائيل- روي ميز نبيند، دليلي براي كوتاه آمدن خواهد داشت. بنابراين مقام هاي آمريكايي شروع كردند به خط و نشان كشيدن در اين باره كه «توان نظامي» آنها براي مقابله با برنامه هسته اي ايران كافي است، طرح هاي حمله در حال نهايي شدن است و هيچ گزينه اي منتفي نيست. اما در كمال ناباوري، تاثير اين لفاظي ها به هيچ وجه آن چيزي نبود كه آمريكا تصور مي كرد و اسرائيل پيش بيني كرده بود.
اولا؛ ايران به سرعت در صدد پاسخ برآمد و تمرين هاي نظامي ويژه اي انجام دادكه نشان مي داد نه فقط براي دفاع در مقابل هرگونه حمله آماده است بلكه حتي اگر ضرورت داشته باشد، اين آمادگي را دارد كه قبل از آنكه كار به اقدام بكشد و در حالي كه دشمن هنوز در مرحله تهديد قرار دارد، دست به اقدام پيشگيرانه بزند. در نتيجه آمريكايي ها ديدند كه در حالي كه آنها تلاش مي كردند تنش با ايران را در يك وضعيت كنترل شده نگه دارند، هر لحظه احتمال دارد اين تنش به طور كامل از كنترل خارج شود و ايران با اعتماد به نفس كامل آمريكا را وارد يك درگيري مرگبار و البته ناخواسته كند. علت اينكه باراك اوباما زمستان گذشته در نامه اي مكتوب به ايران صريحا اعلام كرد گزينه نظامي از ديد اين كشور روي ميز نيست، دقيقا همين بود كه آمريكايي ها ديدند ايران نترسيده بلكه خود را براي جنگ آماده كرده است!
ثانيا؛ تهديدهاي پي در پي درباره احتمال حمله به ايران قيمت نفت (و در نتيجه درآمد ايران) را به شدت بالا برد، اقتصاد نيمه جان جهاني را دچار ركودي مضاعف كرد و با افزايش بي سابقه قيمت بنزين يك مشكل سياست داخلي جدي براي آمريكا و ديگر كشورهاي اروپايي فراهم آورد. در واقع آمريكايي ها حس كردند اين لفاظي مسخره دارد نتيجه معكوس مي دهد، صدمه اي به ايران نزده اما ممكن است هر لحظه دودمان آنها را بر باد بدهد و به همين دليل بود كه باراك اوباما اسفند گذشته با صراحت تمام اعلام كرد كساني كه دم از حمله به ايران مي زنند عده اي ابله ياوه گو هستند كه درباره هزينه هاي احتمالي اين اقدام به مردم آمريكا دروغ مي گويند.
نتيجه خوشمزه اين است: در حالي كه پروژه ايجاد تهديد معتبر نظامي بنا بود ايران رابترساند و منفعل كند، در كمال ناباوري و در زماني كوتاه اين راز مگو را از پي پرده برون انداخت كه بزرگترين مخالف اين گزينه دولت آمريكاست يعني همان دولتي كه بنا بود با سياه بازي اين گزينه را معتبر جلوه بدهد! تهديد نظامي نه فقط معتبر نشد بلكه نه به دست ايران بلكه به دست خود آمريكايي ها با صراحتي بي سابقه از روي ميز برداشته شد و نمايندگان آمريكا در حالي به اسلامبول آمدند كه مي دانستند تهديد به حمله نظامي از ديد ايران چيزي جز يك شوخي بي مزه تلقي نخواهد شد و به همين دليل هم بود كه نه آمريكا و نه ديگر كشورهاي عضو گروه 1+5 حتي به بيان اين تهديد نزديك هم نشدند.
تا اينجا فقط درباره دو عامل از آنچه كه بايد در اسلامبول رخ مي داد ولي نداد صحبت كرديم. حداقل 3 عامل ديگر مانده است كه بايد درباره آنها بحث كرد ولي در اينجا مجالي براي اين كار نيست.
وقتي درباره اين 3 عامل هم به اندازه كافي بحث شود و استدلال هاي مربوط به اين امر را كه چرا اين عوامل آنطور كه آمريكايي ها مي خواستند ايجاد نشد مرور گردد، آن وقت به وضوح مي توان دريافت كه چرا 1+5 از موضعي پايين در مذاكرات اسلامبول 2 شركت كرده بود.
مهدي محمدي

 



آيت الله آملي لاريجاني خطاب به دادستان كل كشور و رئيس سازمان بازرسي ابلاغ كرد
دستور ويژه براي پيگيري پرونده هك حساب هاي بانكي

رئيس قوه قضائيه در ماموريتي فوري از دادستاني كل و سازمان بازرسي كشور خواست تا موضوع لو رفتن برخي حساب هاي بانكي را بررسي و گزارش آن را به مردم اعلام كنند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جمع مسئولان عالي قضايي به موضوع اخير پيش آمده در بانك ها و لزوم ارتقاي امنيت بانك ها اشاره كرد و اظهار داشت: اخيرا مصاحبه ها و اخباري درباره لو رفتن برخي شماره كارت هاي بانكي مردم منتشر شده است كه از دادستاني كل كشور و سازمان بازرسي كل كشور مي خواهم با سرعت به اين موضوع بپردازند و صحت و سقم آن را بررسي و نتيجه رسيدگي و گزارش هاي خود را به منظور حفظ آرامش مردم اعلام كنند و بانك ها نيز موظفند براي ارتقاي حفاظت و امنيت مالي مردم تلاش كنند.
آملي لاريجاني به مسئله مذاكرات هسته اي ايران و كشورهاي 1+5 اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه لحن مذاكرات نشست اخير تركيه نشان داد كه كشورهاي غربي پي برده اند كه ايران حاضر به عقب نشيني از حق مسلم خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نيست، گفت: با توجه به تاكيد جمهوري اسلامي ايران بر حق مسلم خود و با الهام از رهنمودهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب مبني بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته اي و نيز وحدت و انسجام تمام مسئولان در اين مسئله، طرف هاي مذاكره كننده با ايران اين مسئله را پذيرفتند كه ايران از حق خود عقب نخواهد نشست و به همين دليل اين كشورها بدون هيچ پيش شرطي پاي ميز مذاكره نشستند و اين موضوع يك پيروزي بزرگ براي ملت ما بود.
وي با بيان اين كه «اميدواريم غربي ها سر عقل آمده باشند» و روند مذاكرات را باتوجه به احترام و پذيرش حق مسلم ايران در دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز ادامه دهند، افزود: غربي ها بايد به دنبال جلب اعتماد مردم و مسئولان ايران برآيند و در اين زمينه گام هاي مثبتي بردارند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود توقعات و انتظارات از قوه قضائيه را بسيار بالا توصيف كرد و گفت: توقعات گسترده از قوه قضائيه كه تاحدودي به حق و بجا است برگرفته از اصول 156 به بعد و اصول پراكنده ديگري است كه در قانون اساسي آمده است و ما هم اعتراضي نسبت به اين توقعات و انتظارات نداريم و تمام تلاش خود را براي انجام وظايف و پاسخگويي به اين توقعات در حد توان و امكانات انجام مي دهيم.
آيت الله آملي لاريجاني برگزاري دادگاه فساد بزرگ مالي و نيز مقابله جدي با اخلالگران امنيت اجتماعي مردم را نمونه هايي از عزم دستگاه قضايي در پاسخ به توقعات برحق از دستگاه قضايي دانست و گفت: دستگاه قضايي هرگز در انجام وظايف خود كوتاهي نخواهد كرد و در مسئله دادگاه اخير هم مي بينيم كه چگونه مسئولان، قضات و كارشناسان قوه قضائيه در مراحل مختلف براي رسيدگي دقيق و سريع به اين پرونده تمام تلاش خود را به كار مي برند.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم برخورد كريمانه و محترمانه تمام بدنه دستگاه قضايي با ارباب رجوع و پرهيز از برخوردهاي نامناسب با مراجعان به دستگاه قضايي گفت: وظيفه قوه قضائيه برخورد با ظلم و رسيدگي به مظالم است، اما اين برخورد بايد در عين احترام و توجه به كرامت انساني صورت گيرد.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اين كه طرح اين مسئله كه «چرا قوه قضائيه با سايت ها و روزنامه ها و رسانه هايي كه توهين مي كنند برخورد مي كند» اعلام كرد: اين مسئله نيز خود نوعي توهين به قوه قضائيه است و من اعلام مي كنم كه قوه قضائيه به شدت و با قاطعيت با تمام كساني كه آبرو و اعتبار افراد و مسئولان را مي برند برخورد مي كند، چرا كه وظيفه ما برخورد است و وظيفه رسانه ها نيز شفاف سازي و سالم سازي جامعه از طريق انتقادهاي درست و در چارچوب قانون و به دور از توهين، افترا و بردن آبروي افراد است.
وي با تاكيد بر اين كه وجود رسانه هاي پرقدرت و سالم به سالم سازي جامعه كمك مي كند و حضور آنها ضروري است، افزود: مجازات توهين به افراد و مسئولان در قانون نظام جمهوري اسلامي ايران بسيار سنگين است و دستگاه قضايي به هيچ فردي اجازه نمي دهد كه با توهين كردن به افراد راه را براي «مقاصد سياسي» خود باز كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، پس از سخنان رئيس قوه قضائيه حجت الاسلام والمسلمين رئيسي گزارشي از سفر اخير خود به پاكستان ارائه كرد و سپس بررسي درخصوص دستورالعمل اجراي احكام كيفري ادامه يافت.

 



علت مرگ (گفت و شنود)

گفت: ژنرال «نايف بن احمد آل سعود» طي مقاله اي در يكي از مجلات نظامي آمريكا خطاب به اسرائيل نوشته است ما و شما يك دشمن مشترك به نام ايران داريم و يك حامي مشترك به نام آمريكا.
گفتم: تا اينجا كه اين حيوون زبون بسته حرف حساب زده!
گفت: مرد حسابي! اگر آمريكا دوست و حامي عربستان است، چرا 9 ميليون نفر از جمعيت اين كشور زير خط فقر هستند. بيش از 25 درصد مردم سواد خواندن و نوشتن هم ندارند، 37 درصد جوانان بيكارند، هيچكس حق رأي ندارد و...
گفتم: خب! شايد منظورش حمايت آمريكا از خاندان آل سعود است!
گفت: آمريكا و اسرائيل از شاه و حسني مبارك و بن علي و عبدالله صالح و... هم حمايت مي كردند!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مرده بود از پسرش پرسيدند؛ علت مرگ بابات چي بود؟! گفت به خاطر خوردن شير مرد. پرسيدند؛ شيرش فاسد بود؟ گفت؛ نه بابا! بابام داشت شير مي خورد كه يهو گاوه نشست!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ هر چه باشد من نمك پرورده ام
دل به عشق فاطمه (س) خوش كرده ام
حج من بي فاطمه(س) بي حاصل است
فاطمه(س) حلال صدها مشكل است
سلمان نجفي از شهرستان چالدران روستاي خضرلو
¤ پذيرش و به رسميت شناخته شدن حق برخورداري جمهوري اسلامي از فعاليت هاي هسته اي توسط كشورهاي 1+5 نتيجه مواضع و ايستادگي مقتدرانه رهبري معظم انقلاب و پايمردي و وحدت ملت قهرمان ايران است كه نمود خود را در انتخابات دوازدهم اسفند سال گذشته با حضور تمام در صحنه نشان داد و در مرحله دوم انتخابات يعني 15 ارديبهشت ماه بار ديگر اين اقتدار و اين شكوه بصيرت را به نمايش خواهند گذاشت.
3419---0915
¤ در مذاكرات هسته اي اسلامبول 2 وعده حق جاري شد و دشمنان مجبور به رسميت شناختن غني سازي ايران شدند. فراموش نكنيم كه رهبر معظم انقلاب قبل از انتخابات 12 اسفند ماه سال گذشته خطاب به ملت فرمودند: «تركش هاي دشمن عليه شما مردم تمام شده و در اين انتخابات مردم سيلي به استكبار خواهند زد.»
9177---0912
¤ به افرادي كه مرعوب قدرت بادكنكي آمريكا شده اند توصيه مي شود قبل از اينكه دير بشود به اصلاح مواضع اختلافي خود با امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند. تا عاقبت به خير از دنيا بروند. دنيا به نفوذ معنوي و قدرت واقعي ولايت فقيه پي برده است. متأسفيم كه بعضي خواص در داخل هنوز گرفتار مسائل دنياي خودشان هستند.
6091---0915
¤ شيعه علي بن ابيطالب(ع) يك شعار دارد. كل يوم عاشورا و كل ارض «كربلا» ديگر با اين تفكر نه ابرقدرت مي شناسي نه جايي كه عليه كفر مي جنگي برايت مهم است نه نتيجه، فكرت را مشغول مي كند. فقط انجام تكليف برايت مهم است و بس. حال تحريم، تهديد، رابطه در كجاي اين چهارچوب قرار دارد كه بايد بالاي قبرش اشكي بريزي؟
8847---0919
¤ متأسفانه علي رغم يادداشتهاي كيهان درمورد گراني هيچ عكس العمل مثبتي از سوي مجريان و متوليان اصلي برخورد با اين وضع ديده نمي شود از دولت خدمتگزار درخواست مي شود از دادن شعارهاي جديد بپرهيزند و به وعده هاي داده شده خود مثل ريشه كني بيكاري، كاهش تورم مبارزه با گرانفروشي و... بپردازند.
موسوي از تبريز
¤ وضعيت گراني طاقت فرسا را به سختي تحمل كردن بسيار راحت تر از مشاهده اين وضعيت حجاب در تهران است. ما و مسئولان فرهنگي و اجتماعي فردا چگونه پاسخ خون مقدس شهدا را خواهيم داد؟
1836---0938 و 4652---0912
حدوداً بهمن ماه سال 88 مبلغ سه ميليون و صد وپنجاه هزارتومان جهت تهيه مسكن به حساب مسكن مهر شماره 4 منطقه 2 واريز كردم، بعد از مدتي كه دچار مشكل اقتصادي و مالي شدم به ناچار تصميم به انصراف گرفته و خواستار استرداد مبلغي را كه واريز كرده بودم شدم.حالا بعد از گذشت چندين ماه و مراجعه به شعبه مركزي به من جواب سربالا مي دهند و دائماً مي گويند نامه انصراف شما بدست ما نرسيده است. خواهشمند است بنده را راهنمايي كنيد كه به كجا مراجعه كنم.
عليزاده از تهران
¤ بارش باران در هفته جاري زنگ محكي شد براي شهرداري كه به رفع نواقص خود بپردازد. اين نقاط ضعف فقط در متروي پايتخت نبود معضلي بود كه در سراسر تهران مردم را آزار داد. اگر با پيش بيني هاي قبلي به لايروبي جويها و نهرهاي حوالي شهر پرداخته مي شد غافل گيري به وجود نمي آمد.
محمودي
¤ مسئولين فرهنگي پاسخ دهند در قبال هجوم و شبيخون فرهنگي و جنگ نرم و... كه ديده بان امين انقلاب امام خامنه اي از دهه 70 به بعد درباره آن هشدار داده اند، چه گام هاي مؤثري در راستاي خنثي سازي اين توطئه دشمن برداشته اند؟ چرا وضع حجاب كه يكي از توطئه هاست به اين روز رسيده است؟ چه كساني مقصرند؟ و قرار است اين وضع تا كجا ادامه يابد؟
8641---0910و 7250---0919 و 6960---0936
¤ گوشت مرغ 5 هزار تومان، گوساله 22 هزار تومان و... حقوق 650 هزار تومان عائله 6 نفر. مستأجر. حل معادله با مسئولين دولتي و نمايندگان مردم؟! ان شاءالله هيچ وقت شرمنده زن و بچه نشويد.
0282---0919
¤ براساس كدام مجوز آموزش و پرورش معلمان را الزام به تايپ سؤالات امتحاني، پاسخنامه دانش آموزان و كليد تصحيح با هزينه شخصي نموده است؟
6535---0912
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود روند پيشرفت عبور راه آهن بيرجند - فردوس- جزين را پي گيري نمايند.
2773---0913
¤ دستگاههاي خودپرداز اسلامشهر براي انتقال وجه فقط كارت همان بانك را قبول مي كنند. از مسئولين انتظار مي رود نسبت به حل مشكل شبكه شتاب در اسلامشهر اقدام لازم را فراهم نمايند.
9944---0938
¤از مسئولين مبارزه با قاچاق سيگارهاي وارداتي درخواست مي شود مبارزه با دانه درشت ها را با شدت تمام شروع كنند تا ريشه اين فساد و تباهي كنده شود و الا با مبارزه با شاخ و برگها راه به جايي نخواهيم برد.
0940---0916
¤شركت توانير به نيروگاهها اعلام نموده كه تعيين وضعيت نيروهاي شركتي شامل نيروگاهها نمي شود چون خصوصي است؟ بفرمايند از كي خصوصي شده اند كه كاركنانش مطلع نيستند؟ و مالكان جديد چه كساني اند؟
0692---0918
¤از نيروهاي شركتي صنايع دفاع هستيم. پيمانكار مربوطه به ازاء هر نفر 800 هزار تومان پول مي گيرد ولي به هركدام از ما كارگران مبلغ 400 هزار تومان مي پردازد در ضمن روزي 12 ساعت كار مي كنيم. تو را به خدا بنويسيد به داد ما برسند.
8313---0919
¤بنياد جانبازان هزينه درمان كارمندان جانباز خودش را نمي پردازد چه برسد به اينكه بخواهد مشكل جانبازان وابسته به ساير دستگاهها را حل بكند. مدت زيادي است كه اوراق مربوط به هزينه درمان و پزشكي خويش را تحويل داده ام ولي اصلا به موضوع اهميت و ترتيب اثر نمي دهند. لطفا گلايه ما را در اين ستون چاپ كنيد.
كارمند جانباز بنياد جانبازان
¤شهرداري ورامين جاده ورودي شهر را آسفالت كرده ولي از آنجا كه براي بازسازي اطراف دريچه هاي آب در طول مسير كاري انجام نداده گودي به وجود آمده در روي دريچه ها براي ماشين هاي عبوري حادثه ساز شده و خسارت زيادي وارد مي كند. از مسئولين امر تقاضا داريم اين مشكل را برطرف كنند.
تاجيك
¤چرا بانك مركزي نسبت به صندوقداران بانكها كه از اسكناس ها به صورت يادداشت استفاده مي كنند بي تفاوت است؟ مثلا وقتي تعداد اسكناس 5 هزار توماني از مشتري مي گيرد فورا روي آن تعداد اسكناس ها را يادداشت مي كند خوب است راديو و تلويزيون با تبليغ درباره پرهيز از اين عمل اقدام كند.
امير احمدي
¤مسافر هميشگي هواپيمايي نفت مسير اهواز-تهران هستم. بارها شده كه پرواز ساير شركت هاي هواپيمايي از اهواز تا تهران برقرار است ولي شركت هواپيمايي نفت بهانه مي آورد كه هواي تهران (مقصد) مناسب نيست و پرواز صورت نمي گيرد!
يوسفي
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 23/12/1390، با عنوان «جمع آوري سيم هاي مسي اتوبوس برقي» به آگاهي مي رساند: «با توجه به اهميت موضوع مورد اشاره شهروند محترم و اينكه مجموعه مديريتي اين شركت به مانند نگراني آن شهروند از حفظ صحيح بيت المال، خود را متعهد به تلاش براي حفظ منافع و اموال بيت المال مي داند، از اين رو تصميمي براي پيشگيري از هرگونه كوتاهي در حفظ اين سرمايه، سيم هاي مسي مربوط به خطوط هوايي اتوبوس هاي برقي در مسيرهاي موصوف، در هر مرحله را، در محل خود (قبل از بريدن) جمع آوري به خريدار فروخته و با ايشان تسويه حساب نموده است.»
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 24/12/1390، با عنوان «عدم وجود اتوبوس» به آگاهي مي رساند: «برابر مصوبه شوراي شهر، ارائه خدمات بهينه حمل و نقلي به شهروندان محترم برعهده شهرداري و ساير نهادهاي ذيصلاح در شهركها و شهرهاي اقماري بوده و اتوبوسهاي اين شركت نيز صرفا در محدوده سرويس رساني شهر تهران عهده دار جابجايي مسافران مي باشند، با عنايت به مشروحه فوق مقتضي است به منظور تامين امكانات حمل و نقلي، شهروندان ساكن شهر پرند مراتب را از طريق شهرداري آن شهر پيگيري نمايند.»
¤ اين دولتي كه اينقدر مردم براي آن جان فشاني كردند و مي كنند، چرا به داد مردم نمي رسد؟ 9دي را فراموش نكنيد. از مقاله آقاي شريعتمداري نهايت تشكر را دارم. اين حرف دل همه مستضعفان است.
يك شهروند
¤ از مقاله آقاي شريعتمداري در مورد بحث گراني تشكر مي كنم. جانا سخن از زبان ما مي گويي.
يك هموطن- از شهريار
¤ يك راننده شركت واحد هستم يارانه مرحله دوم بنده قطع شده است. نمي دانم چه ملاكي براي اين كار داشته اند.
سعيد ايران دوست
¤ برخي از مديران عادت كرده اند كه به محض گراني برخي اجناس مثل مرغ، شير مي گويند مواد اوليه گران شده است، فقط به اين مديران مي گويم، اين به مديريت غلط بستگي دارد. اگر شما نتوانيد جلوي اين گراني را بگيريد پس مديريت كجا بايد به كار آيد.
يك شهروند
¤ تعدادي از ماشين هاي پلاك شخصي صرفاً با خريد يك تابلو آژانس كار ما رانندگان خط جهان كودك- آفريقا را كساد كرده اند. از مسئولان راهنمايي و رانندگي منطقه3 مي خواهم به اين وضعيت رسيدگي كنند.
چند راننده تاكسي خطي
¤ توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني فقط نياز به فرهنگ سازي ندارد همه دنبال اجناس خوب هستند وقتي محصولات توليد داخل مرغوب باشد ديگر كسي دنبال جنس خارجي نخواهد رفت.
يك شهروند
¤ به شركت زامياد اعتراض دارم چون اسفندماه 90 قيمت نيسان دوگانه سوز اي بي اس را 13ميليون و 700 هزار تومان برگه فروش داده و به ما 14ميليون فروخته است به اين دليل كه از بانك وام گرفته ايم و هيچ مسئولي پاسخگو نيست.
يونس عسگري
¤ كم توجهي مسئولان پاك دست به امور معيشت مردم ، نشان عدم يكسان نگري و اولويت بندي آنها براي مسائل كشور است كه باعث شده متأسفانه عرصه براي اخلال گران فراهم شود. در كل امور اقتصاد و معيشت از زيربنايي ترين مسائل مردم است و طبق فرموده حضرت محمد(ص): من لامعاش له لامعادله.
يك شهروند
¤ آسفالت شهرك منظريه در شهريار بسيار خراب است از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
علي محمدي
¤ به ما كارت ايثارگر وظيفه داده اند اما فرزندان ما نمي توانند از اين كارت استفاده كنند. چون كد رهگيري در كارت ما وجود ندارد. از مسئولان تقاضا داريم به ما درصد جانبازي كمي دهند تا فرزندان مان بتوانند از اين كارت استفاده كنند.
1915:0173
¤ به علت سرعت زياد و خطرساز بودن خودروها در برخي از معابر شهر اهواز از جمله جاده بهبهاني و شهرك ميرباقري احداث پل روگذر و سرعت گير در اين دو مسير ضروري به نظر مي رسد.
يك شهروند
¤ سريال تركيه اي كليد اسرار با اينكه تبليغ معنويت و اميد به رحمتهاي الهي را مي كند ، تبليغي براي بي حجابي و اشاعه فرهنگ غربي در جامعه است.
بلغار
¤از مسئولين شهرستان سقز درخواست مي شود به مشكلات مردم اين شهر از قبيل انشعاب آب خيابان حمزه، رفع موانع يا ايجاد زيرگذر در خيابان معلم و سه راه ملكي و برخورد با محتكرين رسيدگي نمايند.
فريدون رستمي
¤ از فرماندار محترم و شهردار محترم تهران درخواست مي شود نسبت به مشكلات كاركنان سازمان آتش نشاني اهتمام ويژه اي نمايند. برخي از عمده ترين مشكلات كاركنان عبارت است از:
1- آزار و اذيت مافوق به زيردستان و برخورد تحكم آميز
2- عدم ارتقاء پست سازماني كاركنان (متأسفانه ارتقاء پست از سازوكار قانونمند برخوردار نيست.)
3- عدم بازنشستگي مديران پس از 35 سال خدمت و به تبع آن عدم ارتقاء مديران مياني.
4- پايين بودن درآمد كاركنان كه مجبورند براي تأمين زندگي به شغلهاي دوم روي آورند.
5-به رغم خطرناك بودن شغل آتش نشاني متأسفانه كاركنان آن را به عنوان كارمند معمولي محسوب مي كنند نه مشاغل سخت.
6- بنياد شهيد كساني را كه در حين اطفاء حريق از دنيامي روند تحت پوشش خود قرار نمي دهد.
7- عدم تأمين مسكن مورد نياز كاركنان و فاصله زياد آنان با مديران در اين زمينه.
8- اطفاي حريق به حاشيه رفته و كاركنان به جاي اطفاي حريق به جوشكاري و... سوق داده مي شوند و...
يكي از كاركنان آتش نشاني تهران
¤ امسال به چند شهر از شهرهاي كشورمان سفر كردم هيچ شهري را مثل برخي از نقاط تهران از نظر بي قيدي و بدحجابي نديدم. چرا برخي اين قدر بي حيا شده اند و مسئولين فرهنگي نيز مهر سكوت بر لب دارند.
6956-0912
¤ معلول 80% تهراني هستم سالها از بهزيستي خواسته اي نداشته ام حال كه در سن 47 سالگي و دانشجو هستم درخواست كمك براي تأمين هزينه دانشگاه را دارم از مسئولين امر رسيدگي به مشكلم را خواستارم. واقعا قادر به تأمين زندگي خود نيستم.
7581-0912
¤ با تبريك سال نو اميدوارم با جمع كردن هفت سين نوروزي، قرآنش نگهدارتان، آينه اش روشنايي زندگيتان، سكه اش بركت عمرتان، سبزه اش طراوت و شادابي دلتان، ماهي اش شوق ادامه زندگيتان را به شما هديه دهد.
ناصر بخت از كرج
¤ از مسئولين قواي مجريه و مقننه درخواست عاجزانه دارم به من كمك كنند با 80% از كارافتادگي عصبي، جدايي خانم، نگهداري 2 فرزند پسر هر دو محصل، مستأجري، بيكاري تحت حمايت بهزيستي قادر به ادامه درمان و زندگي نيستم.
0585-0919
¤ يكي از سكوهاي پمپ گاز اسدآباد همدان هنگام تخليه گاز ارقام درستي نشان نمي دهد و شماره انداز آن خراب است و رقم بالاتري را اعلام مي كند، اما مسئولان سكو به اعتراض ما هيچ توجهي نمي كنند. اين شماره انداز دست كاري شده چون هنوز پمپ ماشين شارژ نشده دستگاه رقم بالايي را نشان مي دهد.
رضا زيوري
¤ از محيط زيست همدان به خاطر عدم توجه نسبت به سكوي تخليه زباله در كنار منطقه مسكوني 20 متري مفتح همدان شكايت داريم. بارها اين مورد را گوشزد كرديم، اما هيچ يك از مسئولان توجهي نكردند. با توجه به شروع فصل گرما، بيماري مردم را تهديد مي كند.
يك شهروند همداني
¤ طي 6 ماه گذشته قيمت لبنيات و ديگر اجناس خيلي افزايش يافته و اين وضعيت براي اقشار ضعيف خيلي طاقت فرساست.
يك شهروند
¤ وقتي يك وكيل روحاني از پرونده مفسدان اقتصادي دفاع مي كرد خيلي شرم كردم. از نظر عرف اين خيلي زشت است كه يك وكيل در لباس روحانيت از اين پرونده دفاع كند.
امير زارعي و يك شهروند ديگر
¤ آن دسته از افرادي كه تحت عنوان نخبه از كشور بيرون رفته و به دامن اجانب پناه مي برند، بهتر است كه هر چه زودتر بروند. چرا كه هيچ تعهدي نسبت به كشور خود ندارند و ممكن است در آينده جاسوس شوند. آن ها افراد بي هويتي هستند كه وطن برايشان مفهومي ندارد. چون اگر در داخل كشور باشند نه تنها مفيد نيستند بلكه دنبال اهداف غرب و صهيونيست ها در داخل كشور خواهند بود پس همان بهتر كه زودتر بروند.
علي مرداني
¤ در اين زمان كه آمريكا و غرب در ضعف قرار گرفته و در مورد جنبش 99درصدي خود نمي توانند پاسخگو باشند و كاري نمي تواند بكند و برعكس ايران در بالاترين مقام و درجه از نظر علمي و اعتبار قرار دارد آيا نبايد نظر كساني را كه دنبال رابطه با آمريكا هستند دشمني تلقي كرد؟
يك شهروند
¤ به نظرم در خيابان ها و چهارراه هايي كه بانك و اداره احداث مي شود، مأموران راهنمايي و راهنمايي نبايد رانندگاني را كه در اين محدوده پارك مي كنند جريمه كنند.
صادقي
¤ چرا كسي به داد مردم نمي رسد؟ آيا اين انصاف است كه مردم هر روز صبح شاهد افزايش قيمت ها باشند و دم برنياورند؟ چرا اجناس بي خود و بي جهت اين قد گران شده است.
يك شهروند
¤ حق التدريس و اضافه كار معلمان از بهمن ماه سال 90 تاكنون پرداخت نشده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
1966---0919
¤ برخي از درهاي قطارهاي مترو به علت خرابي باز و بسته نمي شود. اين وضع مشكلات زيادي را براي مردم ايجاد مي كند.
فواد كاسب
¤ ساكن بلوار فردوس خ وليعصر در لاله شرقي هستم. تعداد زيادي قبوض تلفن هاي همراه به صورت يك جا در گوشه اي از خيابان رها شده بود مگر مأمور پست نبايد اين قبض ها را به منازل تحويل دهد. قبض ها همه در جوي آب و گوشه پياده رو و خيابان ها رها شده بود.
پيكري
¤ چرا پروانه هاي ساختماني از طريق بنگاه داران به مردم داده مي شود؟ مسئولان بايد خودشان اين پروانه ها را بدهند. از مسئولان در كاشان تقاضا مي كنيم به اين موضوع توجه نمايند.
يك شهروند اهل كاشان
¤ كار معاينه فني خودروهاكاري پسنديده است ولي اي كاش اتوبوس هاي شركت واحدهاي سطح شهرها نيز كه به تنهايي به اندازه صدها خودرو محيط را آلوده مي كنند معاينه فني مي شدند.
4592---0912
¤ به نظر مي رسد كه طرح «كوفي عنان» نيز توطئه ديگري است براي دور كردن ارتش سوريه از شهرهايي كه مورد دستبرد تروريست ها واقع مي شوند تا ناتو وارد عمل شود و يك كشور اسلامي و مركز مقاومت در برابر صهيونيسم جهاني را اشغال كند. كشورهاي اسلامي بايد بيش از گذشته هوشيار باشند.
2051---0913
¤ به عنوان يك كارگر فني با 8 سال سابقه كار به هر شركتي كه وارد مي شوم مي گويند چون تازه آمده ايد ما فقط پايه حقوق براي شما در نظر مي گيريم و به علت اينكه كارمند رسمي نيستيم هر طور كه دلشان مي خواهد با ما رفتار مي نمايند. ما مانده ايم و شرمندگي از زن و بچه. از متوليان امر درخواست مي شود عنايت بيشتري به اين قشرها داشته باشند.
8645---0918
¤ از يك رسانه ملي و از يك كشور اسلامي انتظار مي رود تمام سريال ها و فيلم ها و برنامه ها با اسلام محك زده شود. متأسفانه اين روزها شاهديم كه بسياري از سريالها با آن آهنگ و موسيقي و رقص و... هيچ سنخيتي با اسلام ندارد و به جاي ارتقاء فرهنگ و دين ملت به غارت اعتقادات و تيره كردن قلوب پاك جوانان و نوجوانان ما مشغول است.
6956-0912
¤ گراني ناشي از اجراي مرحله اول طرح هدفمندي يارانه ها كه متأسفانه با بي تفاوتي مسئولين اقتصادي در كنترل بازار بر جامعه تحميل شد بسياري از اقشار مستضعف را زمين گير كرد و متوليان امر و نمايندگان مجلس و رسانه ها با بي تفاوتي از كنار آن گذشتند. اگر اجراي مرحله دوم نيز قرار است وضع تورم و گراني فعلي را دو چندان كند پيشنهاد مي كنم از اجراي آن صرف نظر نمايند.
1624-0913
¤ در يك خانواده 7 نفري كه به جز پدر خانواده كسي نان آور نيست و 4 فرزند دانشجو دارد و با تورم و گراني كنوني، ما را از دريافت يارانه مرحله دوم محروم كرده اند. مي خواهم بدانم با چه استدلال و منطقي؟!
4565-0913
¤ خودروسازان داخلي محصولاتي تحويل خريداران مي دهند كه از نظر كميت و كيفيت در شأن ملت بزرگ ايران نيست. با توجه به سال حمايت از توليد داخلي اين ظلم بزرگي به ملت و حتي توليد ملي است.
6790-0912
¤ در تاريخ 12/1/91 براي بدرقه حجاج به فرودگاه اهواز رفتم. براي اقامه نماز كه به سمت مسجد رفتيم، متأسفانه در مسجد قفل بود و سرويسهاي بهداشتي جنب مسجد نيز اكثرا خراب و غيربهداشتي بودند. اين است فرودگاه بين المللي؟!
2832-0916
¤ هر چه استخدام هست، شامل پرستاران و حق التدريسي هاي آموزش و پرورش مي شود. تكليف ساير آحاد جامعه و دستگاهها چيست؟
4459-0916
¤ ميني بوس هايي كه در حال حاضر از مبدأ پايانه خاوران مسافرين و زائران حضرت عبدالعظيم حسني را به شهرري منتقل مي كنند از رده خارج و كثيف هستند و بدتر و خطرناك تر اينكه ايمن نيستند. از مسئولين محترم شهرداري تقاضا داريم اتوبوس هايي در شأن زوار در اين خط راه بيندازند.
7016-0912
¤ اين فوتبال چه سودي براي كشور دارد كه ميلياردها تومان از پول بيت المال را صرف آن مي كنند. براي چندمين بار است كه اين پيام را از ارسال مي كنم ولي چاپ نمي كنيد چرا؟
0389-0938
¤ چرا و با چه منطقي به خاطر چهارماه حرام در طول سال پول بيمه 8 ماه ديگر را نيز براساس ماههاي حرام دريافت مي كنند. بنويسيد صحبت از منافع بيمه گذار واقعا شعاري بيش نيست.
5587-0912
¤ در جاده اصلي ورامين (داخل شهر) بعد از عمليات كابل گذاري مخابرات اطراف بعضي از دريچه ها را اصلاح نكرده و به اصطلاح بالا نياورده اند. در نتيجه به هنگام عبور خودروها آسيب جدي به جلوبندي آنها وارد مي شود. مسئول اين خسارات وارده بر شهروندان كيست؟
تاجيك
¤ در تقاطع جنت آباد شمالي و آبشناسان غرفه فروش لوازم آرايشي به يك پسر جوان با چهره و پوشش نامناسب اجاره داده شده است. چرا مسئولين اصناف و مأمورين اداره اماكن مسئوليت خودشان را در اين گونه موارد كنار گذاشته اند.
4256-0912
¤ از مسئولين سيماي مازندران به خاطر نمايش فيلم هاي برجسته سينمايي و سريال هاي منتخب از شبكه استان كمال تقدير و تشكر را داريم.
2854-0910
¤ چرا كسي در مورد كلاهبرداري پروژه نگين غرب تهران حرف نمي زند؟ مدت 10 سال است كه اعضا منتظرند به شكايت آنان رسيدگي شود. تكليف واحدهاي مسكوني ثبت نام شده آنان چه مي شود؟
0939-0912
¤ به طور يقين اگر به حديث شريف ثقلين پيامبر رحمت العالمين عميقا عامل و پايبند دائمي باشيم، همه درهاي ضلالت و بدبختي به روي مان بسته خواهد شد.
6263-0938
¤ رادياتور پژو 405 كه چند ماه قبل 130 هزار تومان قيمت داشت، در حال حاضر بالاي 200 هزار تومان فروخته مي شود يك مقام مسئول توضيح بدهد در اين كشور چه خبر است؟ چرا اجازه مي دهند يك عده با آبرو و حيثيت كشور بازي بكنند؟
ولي زاده
¤ از ثبت نام شده هاي سال 87 براي دريافت يارانه ها هستم. با اينكه كد رهگيري دارم ولي هنوز موفق به دريافت يارانه دوره اول و دوم معادل چهار ماه نشده ام. مسئولان امر در فرمانداري مشهد نسبت به موضوع احساس مسئوليت نشان بدهند و مشكل به وجود آمده را حل بكنند.
4261-0915
¤ نصب المانهاي نوروزي با هزينه هاي ميلياردي در شهر مشهد در حالي كه بعضي از مناطق شهر از يك جدول كشي و آسفالت ساده محروم است بي عدالتي آشكار محسوب مي شود. چرا بعضي از مسئولان ما متوجه موضوع نيستند.
4261-0915
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كشورمان مي خواهيم قطعنامه اي به تصويب برسانند و طي آن از مجامع جهاني از جمله سازمان ملل متحد بخواهند اداره و مديريت تسليحات كشتار جمعي و هسته اي رژيم صهيونيستي مطابق با تعهدات بين المللي مثل قانون ان پي تي و با حذف حق وتو زيرنظر يكي از مجامع بين المللي كه تحت نفوذ قدرت هاي بزرگ نيستند در بيايد و بدين ترتيب امنيت جهاني برقرار شود.
گودرزي از اصفهان
¤ گويا آقاي هاشمي رفسنجاني با اظهارنظر در پيرامون مذاكره با آمريكا خواسته از الآن انتخابات رياست جمهوري را كليد بزند و به طرفداران خود علامت بدهد. ولي مردم بصيرت دارند و راه خود را مي روند.
3171-0937
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني بعد از طرح موضوع رابطه باآمريكا اعلام كرده فقط خواسته به يك موضوع تاريخي اشاره داشته باشد ولي كيست كه نداند ايشان خواسته است با اين كار حساسيت افراد جامعه را نسبت به موضوع اعلام شده بكاهد. از انديشمندان مي خواهيم فرصت را مغتنم شمرده به صورت اساسي و ريشه اي به نقد و بررسي موضوع مذاكره با آمريكا بپردازند.
5608-0912
¤ اكثر سريالهاي تلويزيوني بدآموزي هايي در خصوص تربيت فرزندان دارد، چون اكثراً در سريالها بين زن و شوهرها جنگ و جدال ترويج مي شود.
پيكر
¤ از بسته شدن دفتر رويترز در تهران بسيار خوشحال شدم چون اين شبكه در پوشش خبررساني، اهداف جاسوسي را در ايران دنبال مي كرد.
يك شهروند
¤ متاسفانه در اخبار صداو سيما خبر درگذشت يك هنرمند قديمي چندين و چندبار با زيرنويس هاي متعدد پخش مي شود، اما خبر درگذشت مادر شهيد تندگويان فقط يك بار آن هم پس از دفن آن بزرگوار اعلام شد. اين رسانه ملي بايد از ارزشهاي انقلاب بيش از همه پاسداري نمايد.
يك شهروند
¤ نماينده هند در شوراي امنيت گفته كوفي عنان روي نفوذ ايران بر دولت بشار اسد حساب بازكرده است، در ضمن توصيه كرده كه سوريه را تشويق كند براي همكاري بيشتر، اما در حقيقت منظورش اين است كه ايران فشار بر سوريه آورد براي پذيرش يك طرفه خواسته هاي جامعه بين المللي و فروكش كردن بحران. در حقيقت تنها كشوري كه تا الآن با درستي و شفافيت حقايق سوريه را درك كرده ايران است. بنابراين بايدحقايق را به آقاي كوفي عنان گفت.
يك شهروند
¤ آيا ورود شهرداري و برخي نهادها در خريد و فروش ارز و سكه باعث گراني و تورم نيست؟ و آيا اين چنين ورود دولتي ها اخلال در نظم عمومي نيست؟
3419-0935
¤ با توجه به افزايش قيمت ارز و سكه اينكه در سال 90 نمايندگان مجلس و مردم مصرند بخش دوم هدفمندي يارانه ها به تعويق بيفتد به اين علت است كه اجراي اين طرح باعث تورم مضاعف مي شود.
كاشاني
¤ چرا حقوق كارگران آب و فاضلاب منطقه 4 پرداخت نمي شود؟ از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از پرسنل و كارگران
¤ از مطالب ارزشمند شما در صفحه فرهنگ و مقاومت تشكر مي كنم و چون صفحات رنگي شده خيلي جذاب تر شده است. مطالب ننه علي، رقصي چنين ميان ميدانم آرزوست بسيار خواندني بود.
چند هموطن
¤ يك راننده تاكسي هستم كه يارانه 28 هزارتوماني ما را قطع كرده و به حسابم واريز نكرده اند. اين كار چه مفهومي دارد؟
8643-0912
¤ خانه هاي معلمي كه به معلمان در ايام نوروز در شهرهاي مختلف اجاره داده مي شد، اصلاً در شأن معلمان نبود، سوئيت هاي كوچك با امكانات كم و بسيار كثيف با كرايه هاي بالا، به نظر شما آيا اين خدمات در شأن يك معلم است؟
احمدي
¤ پس از ادغام وزارت راه و مسكن وزير راه و شهرسازي قول دادند از نيروهاي بازنشسته در اين وزارت تازه تأسيس استفاده نكنند تا بخشي از جوانان بيكار به كارگيري شوند متأسفانه شاهديم كه در استانها و وزارتخانه چندين نفر از بازنشستگان مجددا به كارگيري شده اند و به تبع آن اشتغال جوانان جوياي كار منتفي خواهد شد. از وزير محترم درخواست مي شود به قول داده شده جامع عمل بپوشند.
9499-0937
¤ چند مورد از پايه هاي چراغ برق ضلع غربي خيابان شهيد نامجوي شمالي منشعب از خيابان انقلاب اسلامي خراب هستند. چندين مرتبه تماس گرفته و خواستار رفع اين مشكل شده ايم ولي نتيجه نداده است. اميدواريم از اين طريق جواب بگيريم.
رحيمي
¤ برنامه هايي چون زلال احكام، سمت خدا، عروه الوثقي و... كه در صدا و سيما جاي خود راباز كرده و باعث تابش انوار الهي و معارف اسلامي بر قلوب مردم متدين شده است از مسئولين اين سازمان جاي اين گلايه باقي است كه چنين برنامه هايي با سريالهايي كه باعث دهن كجي به معارف اسلامي است و دل نگراني مردم متدين را فراهم مي آورد سنخيتي ندارد و شايسته است مسئولين اين رسانه ملي و دانشگاه عمومي دقت و توجه بيشتري نمايند.
7250-0919
¤ از مديران راه و شهرسازي خراسان رضوي درخواست مي شود نسبت به ترميم جاده كمربندي فريمان، تربت جام، تايباد، سرخس كه با دست اندازهاي متعدد باعث خسارت مالي فراواني به خودروي رانندگان عبوري وارد مي نمايند اقدام نمايند.
3477-0912
6859-0912
 



نمازجمعه تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت الله جنتي اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 40:11 در دانشگاه تهران آغاز مي شود، دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، به مناسبت «سال 91، سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» پيش از خطبه ها سخنراني مي كند.

 



وزير كشور: تبليغات انتخاباتي دور دوم مجلس 7 ارديبهشت آغاز مي شود

وزير كشور با اعلام اينكه در تهران انتخابات مرحله دوم به صورت رايانه اي برگزار مي شود گفت: در 1500 شعبه در 8 استان انتخابات به صورت رايانه اي برگزار مي شود.
مصطفي محمدنجار در پايان جلسه روز چهارشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود كه هماهنگي هاي لازم بين مسئولان اجرايي براي برگزاري انتخابات دور دوم در 15 ارديبهشت ماه نيز همچون مرحله اول انتخابات انجام شده و تمامي برنامه ريزي ها در ستاد انتخابات كشور و ستادهاي استاني انجام شده است.
وي اظهار داشت كه 65 نماينده در 33 حوزه باقي مانده تعيين تكليف نشده اند و بايد در مرحله دوم انتخابات، انتخاب شوند و در اين راستا، 130 نفر براي 65 كرسي نمايندگي در 33 حوزه انتخابيه در مرحله دوم انتخابات با هم رقابت خواهند كرد.
وزير كشور با تاكيد مجدد بر وجود آمادگي و انجام همه اقدامات اجرايي براي برگزاري انتخابات اضافه كرد كه در 1500 شعبه در 8 استان، انتخابات به صورت رايانه اي انجام مي شود و در تهران نيز انتخابات رايانه اي خواهيم داشت.

 



شيرين كاري جديد شيرين عبادي برنده نوبل حقوق بشر ، همسرش را به لندن راه نمي دهد!

جواد توسليان همسر شيرين عبادي در اواخر سال گذشته ، در حالي كشور را به مقصد كانادا و آمريكا ترك نمود كه شيرين عبادي تلاش هاي زيادي براي منصرف نمودن او از سفر به خارج از كشور به عمل آورده بود.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران يكي از اقوام نزديك جواد توسليان در حاليكه از زورگويي هاي شيرين عبادي نسبت به همسرش بشدت خشمگين بود ، طي تماسي با يكي از خبرنگاران ما اظهار داشت: از آنجا كه پيش از اين خانم عبادي در محافل مختلف فتنه گران و ضد انقلاب و در ديدار با بسياري از ديپلمات هاي اروپايي و آمريكايي ، شوهرش را ممنوع الخروج و گروگان دولت ايران معرفي كرده بود ، لذا خروج توسليان از كشور موجب آشكار شدن دروغ بزرگ عبادي مي گرديد.
نامبرده افزوده است : شيرين عبادي پس از چند بار نهي جدي همسرش از سفر به خارج ، وقتي به نتيجه نمي رسد ، از فرزندانش براي منصرف كردن آقاي توسليان كمك مي گيرد و در مرحله بعدي به تعدادي از بستگان متوسل مي شود. اما وقتي كه بطور غيرمنتظره اي از حضور توسليان در خارج مطلع مي شود ، بشدت برآشفته شده و ضمن پرخاش و فحاشي هاي ركيك به همسرش از او مي خواهد كه لااقل به لندن نرود و هرچه سريعتر به ايران بازگردد. اين درحالي است كه آقاي توسليان قصد داشته به ديدار برادرش برود ( برادري كه مدت هاست ساكن لندن است و سالهاست كه او را نديده).
شايان ذكر است كه شيرين عبادي از مقطع فتنه 88 لندن نشين شده و نگران است كه رفت و آمدهاي آزادانه همسرش به لندن ، او را نزد ديگر عوامل ضد انقلاب زير سوال ببرد.
اين عضو خانواده توسليان اضافه كرد كه اگر شيرين عبادي همچنان از رفتن توسليان به لندن ممانعت به عمل بياورد يا اگر اين اظهارات را تكذيب كند ، اطلاعات ديگري در مورد او را افشا خواهد كرد.

 



اپوزيسيون يا قمپز را ممنوع كند يا بگذارد ما هم ... بزنيم! (خبر ويژه)

كاريكاتوريست نشريات زنجيره اي كه در نشست اخير عناصر فراري در واشنگتن حضور داشته، مي گويد برخي طيف هاي اپوزيسيون توقع دارند خبرنگاران همكار آنها «نازر» باشند نه ناظر يعني زر نزنند!
نيك آهنگ كوثر با بيان اينكه ما را «نا-زر» مي خواهند نه «ناظر» مي نويسد: فكر نكنيد دعوايي هست يا جنگي؛ نه! يك بحث انتقادي داريم كه خيلي هم دوستش داريم! «اپوزيسيون» براي اينكه اپوزيسيون بماند، بايد چكش بخورد. اينكه همه دوست داشته باشند كه قربان صدقه شان بروي، نتيجه اش مي شود يك گروه پير شونده و ميرا كه خيال مي كند همين پس فردا مردم ايران برايشان فرش قرمز مي اندازند و بفرما مي گويند. از اين خبرها نيست! بعضي هايشان آنقدر خالي بسته اند كه خودشان هم باورشان شده خبرهايي هست! اپوزيسيوني كه در بند قمپز باشد، چيزي جز «قمپزيسيون» نيست.
وي درباره نشست محفلي اخير طيفي از عناصر فراري و عدم شركت شماري ديگر مي نويسد: طرح هاي ارائه شده شايد پختگي لازم را نداشتند و يا شايد برخي مثل شهريار آهي نگران بودند كه با طرح علني پروژه ها، حيدر مصلحي ناگهان به كليد در گاو صندوق اپوزيسيون دست پيدا كند و همه چيز بر باد رود. به نظرم، برگزاري «باز» كنفرانس هايي از اين دست بسيار مفيد است. اولا معلوم مي شود چه كساني جرات مي كنند حاضر باشند و حرفي بزنند. معلوم مي شود چه كساني تا پشت در كنفرانس مي آيند و بعد از ترس دوربين قايم مي شوند! معلوم مي شود چه كساني طرح هايشان متناسب با واقعيت دروني ايران است و معلوم مي شود چه كساني با آمار ساختگي دلشان را خوش كرده اند.
وي همچنين با اشاره به دنده عقب گرفتن شماري از عناصر فراري خاطرنشان مي كند: با دوستي درباره آينده بخش بزرگي از مخالفان تازه خارج شده از ايران حرف مي زديم. پيش بيني او اين بود كه گروهي از اينان قبل از انتخابات رياست جمهوري آينده، به ايران باز خواهند گشت. از سوي ديگر، بخشي از نيروهاي ظاهرا اپوزيسيوني هم رفت و آمد با ايران را از طريق نزديكان خود دنبال مي كنند و مشكلي هم وجود ندارد. اتفاقا همين دوستان جزو مخالفان «براندازي» محسوب مي شوند.
به نظر مي رسد با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري آتي و احتمال سازش بخش هايي از اصلاح طلبان و نشان دادن التزام به قانون اساسي، بسياري از مشكلات گروهي حل شود و زبان سايت هايي در خارج از كشور تغيير كند.
نيك آهنگ كوثر در پايان مجددا نوشته است: براي پرسيدن لزومي به بي ادبي و حتي نمايش بلاهت ذاتي نيست. ما رسانه هايي مي خواهيم كه «زر» بزنند و نازر نباشند.
يادآور مي شود نامبرده پيش از اين به اشتباه از سوي طيفي از اپوزيسيون متهم شده بود كه خبرچين وزارت اطلاعات است!


 



هاشمي را قبول نداريم اما بايد از فضايي كه مي سازد استفاده كنيم! (خبر ويژه)

يك عضو متواري گروهك ملي- مذهبي خواستار استفاده از فضاهايي شد كه هاشمي رفسنجاني ايجاد مي كند. تقي رحماني مي گويد هاشمي با اپوزيسيون و اصلاح طلبان متفاوت است اما طرفين مي توانند سوار قطار همسو شوند و ايستگاه هاي مشتركي داشته باشند.
تقي رحماني پس از فرار از كشور به خاطر نقش آفريني در فتنه سبز به پاريس رفت. او در مصاحبه با روز آن لاين حمله اصلاح طلبان به هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم را اشتباه خواند و درباره اين سؤال كه آيا اصلاح طلبان و اپوزيسيون ملي- مذهبي حاضرند باز هم به دامن هاشمي برگردند، گفت:ملي مذهبي ها براساس تنظيم رابطه شان با مشاركت و مجاهدين انقلاب در انتخابات مجلس ششم، رابطه شان با هاشمي را تنظيم كردند. من در سال 84 مخالف اين بودم كه از هاشمي حمايت كنيم، اما ملي مذهبي ها اين كار را كردند. جالب است كه مهندس سحابي در دوره هاشمي به زندان رفت و به قول خود هاشمي قرار بود كه رويش كم شود. اما به نظرم در برآورد نيروهاي اصلاح طلب داخل حاكميت از نقش آقاي هاشمي، اشتباه صورت گرفت.
وي افزود: در انتخابات مجلس ششم بخشي از اصلاح طلبان بر اين باور بودند كه حضور هاشمي رفسنجاني و رياست وي بر مجلس، مي تواند باعث توقف پروژه اصلاحات شود و با توجه به فسادهاي دوره سازندگي، اين قابل دفاع نخواهد بود. به همين دليل در انتخابات مجلس ششم مرزبندي سفت و سختي با هاشمي نشان دادند. وقتي مرزبندي طولاني و سخت شد، عملاً يك نوع واگرايي بين اين نيروها اتفاق افتاد. خود هاشمي هم در شهريور 79 در نمازجمعه اي كه خواند، به مطبوعات حمله كرد كه اين ها هر روز يك ترقه و بمب منفجر مي كنند.
رحماني با بيان اينكه افراد رده بالا و مطرح ترين چهره هاي حزب مشاركت وارد پروژه حمله به هاشمي شدند، افزود: پيش از انتخابات مجلس ششم، سه نفر از اصلاح طلبان به دفتر مجله ايران فردا آمدند. من خودم در اين جلسه نبودم، اما از مهندس سحابي و هدي صابر نقل مي كنم. آن ها گفتند كه ما مي خواهيم عليه هاشمي ويژه نامه اي منتشر كنيم، شما هم با توجه به اينكه از همان ابتدا منتقد سياست هاي تعديل بوديد، مقاله اي در همين زمينه بدهيد. مهندس سحابي اما مخالفت كرده و گفته بود كه شما نبايد به هاشمي حمله كنيد. نقد هاشمي را اجازه دهيد ما كه اپوزيسيون هستيم انجام دهيم. شما اگر زيرپاي هاشمي را خالي كنيد، زيرپاي خودتان هم خالي مي شود. اين مورد پذيرش اصلاح طلبان قرار نگرفت.
وي مي گويد: وقتي اصلاح طلبان اشتباه محاسباتي مي كردند، اين اشتباه دامن ملي-مذهبي ها را هم به اعتبار همراهي با آنان مي گرفت. من خودم در سال 84 فكر مي كردم يا بايد سكوت كنيم يا از آقاي كروبي حمايت كنيم. چون فكر مي كردم معين رأي نمي آورد اما دوستان از معين حمايت كردند و در دور دوم پشت هاشمي رفتند.
اين عضو گروهك ملي- مذهبي همچنين درباره علت رد پيشنهاد سحابي از سوي اصلاح طلبان تصريح كرد: برداشت آنها اين بود كه ما مايليم با نقد هاشمي، خودمان را مطرح كنيم. يكي از چهره ها مي گفت ما ده وزير عوض مي كنيم. وقتي مهندس سحابي گفت خواهش مي كنم نمايندگان مجلس [ششم] به زندگي مردم هم توجه كنند، يكي از آن ها گفت كه خدا را شكر شما نماينده نشديد! مي خواهم بگويم كه نگاه مهندس سحابي، هم چنان نگاهي بود كه رفاه اقتصادي و آزادي سياسي را تدريجي مي خواست، اما نگاه اصلاح طلبان تحكيم قدرت دولت خودشان بود. آنها حاضر نيستند آن اشتباهات را به درستي نقد كنند.
اين گروهكي متواري درباره اين پرسش كه آيا هنوز مي توان روي هاشمي حساب باز كرد، گفت: بستگي به شرايط دارد و اينكه ما چه چيز را مي خواهيم. آقاي هاشمي منافع خودش را دارد و مي خواهد نظام را حفظ كند، اما كلاً نگاه هاشمي، يك نگاه بوروكراتيك است. بوروكرات ها بخشي از آزادي هاي مدني را مي دهند، اما هميشه نتيجه پروژه ها هماني نيست كه معماران آن تصور مي كنند. در موازنه قدرت خواست فرد مهم نيست، مهم اين است كه سمت و سوي فعاليت يك جريان به كجا مي رود.
وي با بيان اينكه بايد از فضاهايي كه بوروكرات ها ايجاد مي كنند استفاده كرد، افزود: براي وحدت هاي استراتژيك بايد به وفاداري افراد توجه كرد، اما براي استفاده از فضاهايي كه وجود دارد نياز به اين نيست. كما اينكه هاشمي هم نمي آيد با دموكراسي خواه ها جبهه تشكيل دهد. ممكن است كه قطار هم سو شود و ايستگاه هاي مشتركي داشته باشد. همان طور كه سخنان وي در خطبه هاي نماز جمعه سال 88، با استقبال مواجه شد.

 



كوچولو بودي كجا بودي؟ (خبر ويژه)

مقامات شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس در حالي نسبت به سفر خانگي رئيس جمهور از جزيره ابوموسي جنجال مي كنند كه به ماهيت ايراني اين جزيره واقفند.
طي روزهاي گذشته وزير خارجه امارات، هيئت دولت سعودي، شوراي همكاري خليج فارس و سخنگوي وزارت خارجه ضمن مصاحبه ها و موضع گيري هايي تلاش كردند از ديدار رئيس جمهور با مردم جزيره ابوموسي در جريان سفر استاني به هرمزگان سوژه جنجال بسازند. هيئت دولت عربستان به رياست ملك عبدالله اين اقدام را محكوم كرده و آن را اشغالگري ايران خواند. وزير خارجه امارات و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز از ايران خواسته اند با مذاكره، اين اختلاف!! را حل كنند.
اتخاذ اين مواضع مضحك و بي ارزش در حالي است كه كل عمر رژيم و كشور امارات متحده عربي 41 سال است و پيش از سال 1971 ميلادي اساسا دولت-ملتي با اين عنوان وجود خارجي نداشته است. كشوري به نام امارات عربي در اين سال با تجميع 7 شيخ نشين ابوظبي، دوبي، شارجه، ام القوين، رأس الخيمه، فجيره و عجمان تشكيل شد. بنابراين ادعاي اينكه جزيره ابوموسي متعلق به كشور(!؟) امارات است اساسا، امري مسخره است و اين در حالي است كه جزيره ابوموسي- و حتي مناطقي نظير بحرين- قرن هاي متمادي بخشي از تماميت ارضي ايران بزرگ بوده اند. برخي از شيخ نشين هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، از حيث بي تاريخي در جعلي بودن شبيه رژيم امارات هستند.
خاطرنشان مي شود ايجاد جنجال مصنوعي عليه جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه هم اكنون سربازان رژيم صهيونيستي خاك بحرين را اشغال كرده و در حال كشتار مردم مظلوم و مسلمان اين سرزمين هستند همچنان كه نظاميان آمريكايي هم اكنون بخشي از سرزمين هاي بحرين و قطر و... را در تيول خود دارند و هيچ يك از اين دولت هاي غيور، كمترين اعتراضي نسبت به اين امر ندارند و صرفا به عنوان گماشته هاي آمريكا در كشورهاي ياد شده عمل مي كنند.
اين نكته نيز قابل ذكر است كه سن برخي حاكمان امارات به مراتب بيشتر از عمر كوتاه رژيم امارات است و بنابراين بايد از آنها پرسيد كه كوچولو بودند، كجا بودند و كجايي محسوب مي شدند؟!
راديو فرانسه روز گذشته در تحليلي خاطر نشان كرد: واكنش به ديدار خانگي احمدي نژاد از جزيره ايراني ابوموسي و به همين مناسبت گردهمايي وزراي خارجه شش كشور حاشيه جنوبي خليج فارس در دوحه را مي توان بيش از اصرار امارات به تكرار ادعاي كهنه عليه ايران، به خشم كشورهاي عربي از توافق اتمي روز 14 آوريل در اسلامبول نسبت داد. توافق هاي كلي ايران و كشورهاي موسوم به گروه 1+5 در اسلامبول كه با استقبال محسوس جامعه جهاني روبرو شد، نارضايتي هاي آشكاري را در جمع كشورهاي مذكور و همچنين نزد دولت اسرائيل برانگيخت.

 



هيچ كشوري حاضر نيست تروريست هاي موساد را در خاك خود بپذيرد (خبر ويژه)

هيچ كشوري در دنيا حاضر به پذيرش اعضاي سازمان منافقين نيست.
مارتين كوبلر نماينده سازمان ملل در عراق با بيان مطلب فوق گفت: ساكنان پادگان اشرف در امر انتقال آنان به اردوگاه جديد (كمپ ليبرتي) همكاري نمي كنند اما مشكل عمده، پذيرش آنها توسط كشور سوم است چرا كه هيچ كس حاضر به پذيرش آنان نيست.
وي در گفت وگو با فارين پاليسي گفت: حاميان اين سازمان در آمريكا و كشورهاي ديگر دولت هاي متبوع خود را تشويق كنند تا اعضاي مجاهدين [منافقين] را بپذيرند چرا كه هيچ كشوري حتي آمريكا علاقه اي به پذيرش آنها را ندارد و نشستي هم كه 3 هفته پيش در ژنو براي همين امر برگزار شد به نتيجه نرسيد.
كوبلر تصريح كرد كه اگر هيچ كشوري به اعضاي اين سازمان اجازه اقامت ندهد با توجه به فشار دولت عراق، آنها فقط يك راه يعني بازگشت به ايران خواهند داشت.
وي همچنين گفت اعضاي سازمان پس از 30 سال اقامت در پادگان اشرف، در دنيا منزوي شده اند و ترديدهايي وجود دارد كه آيا آنان واقعا شايسته اعطاي پناهندگي هستند يا نه؟ از سوي ديگر، خبرهاي جديد مبني بر اينكه اعضاي اين سازمان از طرف اسرائيل دست به فعاليت هاي تروريستي در ايران مي زنند، معضل تازه اي را به وجود آورده است.

 



آرزوي عبري آقاي سعودي كاش فرعون به مصر برگردد! (خبر ويژه)

مدير سابق شبكه سعودي العربيه مدعي است مصر به يك فرعون نياز دارد.
عبدالرحمن الراشد ضمن مقاله اي در الشرق الاوسط، به تخطئه انقلاب مردم مصر پرداخت و با بيان اينكه انقلاب مي تواند طناب دار باشد، از تكرار حاكميت فراعنه در مصر دفاع كرد. وي مي نويسد: آيا فرعون شخصيتي از پيش مردود است؟ فراعنه عظيم ترين فرمانروايان مصر بودند و موفق ترين مراحل تاريخ تمدن بشري را عرضه كردند. اگر قسمت مصر آن شود كه يك فرعون راستين نصيبش گردد، ما با نيروي بزرگ رو به رشدي مواجه خواهيم شد.
اين سعودي خائن به ملت هاي عرب و مسلمان كه توانست از سوي صهيونيست ها پاداش خيانت به مردم لبنان و فلسطين در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه را بگيرد، در ادامه هرزه نويسي خود مي افزايد: مصر در وضعيت كنوني نياز به فرعون دارد.
عملكرد خيانت آلود «الراشد» در العربيه باعث شد ملت ها و رسانه هاي عرب منطقه از شبكه ياد شده به عنوان «العبريه» ياد كنند. الراشد در نوشته خود اشاره اي به اين حقيقت نمي كند كه مصر طي نيم قرن گذشته توسط فراعنه اي چون انورسادات و حسني مبارك اداره مي شد و از قبل همين مديريت فرعوني بود كه زندگي انبوهي از شهروندان محروم مصر در قبرستان ها تبديل به تصوير چشم آزار مصر شد.
جهت استحضار الراشد مي توان به اظهارات عمروموسي- وزير خارجه اسبق مصر- درباره عقب ماندگي هاي كشور خود و كشورهاي مشابه منطقه اشاره كرد كه چند سال پيش گفت ايران با پيشرفت هاي گسترده در حال ارسال موشك و ماهواره به فضاست و ما همزمان در مصر و كشورهاي مشابه به اين فكر مي كنيم كه چگونه مي توان تونل هاي آذوقه رساني و دارو رساني به نوار غزه را شناسايي و مسدود كرد.
يادآور مي شود پس از سقوط رژيم حسني مبارك، بيشترين رعب و نگراني به جان آل سعود افتاده است كه در سفاكي و فساد، دست فراعنه را از پشت بسته اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14