(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه ۳۱  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۸

10 تن از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در مصر رد صلاحيت شدند
خروج كره شمالي از توافقنامه هسته اي با غرب
اعلام آمادگي دبيركل حزب الله براي ميانجي گري در بحران سوريه
800 اسير ديگر فلسطيني به جمع اعتصاب كنندگان غذا پيوستند
براي پيشگيري از تسلط كودتاگران نيروهاي امنيتي قطر شبكه الجزيره را اشغال كردند
ديپلمات فرانسوي و رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك:اروپا در شرايط فروپاشي شوروي سابق قرار دارد
مردم بحرين : خواسته ما آزادي است نه مسابقات اتومبيلراني
مقام امنيتي دولت كابل از ورود 200عامل انتحاري به افغانستان خبر داد
نوه مالكوم ايكس: نظام آمريكا قابل اصلاح نيست بايد سرنگون شود
بي اعتنايي رياض به 50 حكم بازداشت ديكتاتور فراري تونس



10 تن از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در مصر رد صلاحيت شدند

كميته انتخابات رياست جمهوري مصر، رسما صلاحيت 10 نامزد انتخابات را رد كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، كميته انتخابات رياست جمهوري مصر روز چهارشنبه به استناد ماده 28 قانون اساسي اين كشور صلاحيت «عمر سليمان» رئيس سازمان اطلاعات رژيم مبارك، «خيرت الشاطر» نامزد جماعت اخوان المسلمين و «حازم ابواسماعيل» نامزد سلفي ها به همراه 7 نفر ديگر را به صورت نهايي رد كرد.اين كميته هفته گذشته پس از رد صلاحيت اين افراد به آنها 48 ساعت فرصت داده بود تا اعتراض خود را در مورد رد صلاحيت اعلام كنند، اما روز چهارشنبه به صورت رسمي پس از دريافت شكايت آنها بر راي خود ايستادگي كرد.قرار است انتخابات رياست جمهوري مصر طي دو روز در 23 و 24 مه (اوايل خرداد) در سراسر اين كشور برگزار شود و در صورت لزوم دور دوم آن در 17 ژوئن انجام خواهد شد.



 



خروج كره شمالي از توافقنامه هسته اي با غرب

دولت كره شمالي اعلام كرد ديگر اين كشور به توافقنامه خود با آمريكا پايبند نيست و به ارسال ماهواره هاي خود ادامه مي دهد.
به گزارش ايسنا خبرگزاري دولتي كره شمالي به نقل از يك مقام وزارت خارجه اين كشور اعلام كرد: جمهوري خلق كره بيانيه جديد شوراي امنيت سازمان ملل را كه پرتاب ماهواره را محكوم كرده، رد مي كند. اين مقام اظهار داشت: كره شمالي به كشف فضا براي اهداف صلح آميز ادامه خواهد داد و مهارت هاي پرتاب ماهواره را كه براي توسعه اقتصادي كشور لازم است، گسترش مي دهد. اين مقام وزارت خارجه كره شمالي اظهار داشت: پيونگ يانگ ديگر محدود به توافقنامه 29 فوريه ميان آمريكا و كره نيست، زيرا آمريكا با انجام اقدامات تقابلي آن را نقض كرد.

 



اعلام آمادگي دبيركل حزب الله براي ميانجي گري در بحران سوريه

دبيركل حزب الله لبنان براي ميانجي گري در حل مشكل سوريه اعلام آمادگي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيدحسن نصرالله در گفت وگو با «جوليان آسانژ» در شبكه «روسيه اليوم»، ارتباط حزب الله با سوريه را دوستانه خواند و گفت، ما آمادگي داريم كه در تحقق راه حل سياسي براي حل مسائل سوريه هر كاري كه بتوانيم انجام دهيم.
وي افزود، قبلا هم اين كار را كرده ايم و با گروه هاي مخالف تماس داشته ايم اما آنها رد كرده اند، الان هم هر جرياني كه ما را به عنوان ميانجي قبول دارد ما آماده ايم كه اين ميانجيگري را بپذيريم.
دبيركل حزب الله گفت، نظام بشار اسد نظامي بازدارنده و مقاوم است و اين نظام در كنار مقاومت قرار دارد و در برابر فشارهاي آمريكا و اسرائيل نيز تسليم نشده است.
وي اظهار داشت، اين نظام در راستاي آرمان فلسطين و ملت فلسطين است و ما مي خواهيم كه در سوريه گفت وگو مطرح شود و اصلاحات پذيرفته و اجرا شود چرا كه اگر گفت وگو قبول نشود جايگزين آن جنگ داخلي خواهد بود و اين همان چيزي است كه آمريكا و اسرائيل براي سوريه مي خواهند و ما آن را نمي خواهيم.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد كه برخي كشورها بودند كه با دادن پول و سلاح به مخالفان آنها را به درگيري در داخل سوريه تشويق كردند، برخي از اين كشورها عربي و برخي غيرعربي هستند، اين اتفاقي خطرناك است كه مي خواهند اين كشور را به عرصه مبارزه تبديل كنند، كساني كه پول و سلاح گروه هاي مخالف را تامين كنند، مي توانند آنها را به پاي ميز مذاكره بكشانند و مسايل را به صورت سياسي حل كنند، اما اين كار را نمي كنند. من چند روز پيش گفتم كه برخي از كشورهاي عربي آمادگي اين را دارند كه با وجود جنايات اسرائيل در منطقه دهها سال با اين رژيم وارد مذاكره سياسي شوند، اما حاضر نيستند يك سال يا دو سال و ياحتي چند ماه براي حل سياسي سوريه مهلت دهند، اين غيرمنصفانه است.
دبيركل حزب الله لبنان در پاسخ به سؤالي درباره ادعاي اسرائيل مبني بر شليك موشك هاي حزب الله به سوي مناطق مسكوني سرزمين هاي اشغالي گفت، ما همواره مي گوييم كه اگر آنها روستاها و شهرهاي ما را موشك باران نكنند ما به شهرها و روستاهاي آنها كاري نداريم. هدف حزب الله ايجاد معادله اي براي بازدارندگي اسرائيل از كشتار شهروندان لبناني است.
گفتني است جوليان آسانژ بنيانگذار سايت افشاگر ويكي ليكس پس از اين مصاحبه اظهار داشت كه سيدحسن نصرالله داراي شخصيتي فوق العاده در خاورميانه است.روزنامه صهيونيستي هاآرتص با انعكاس گسترده اين مصاحبه نوشت، دبيركل حزب الله كه كمتر حاضر به مصاحبه با رسانه ها مي شود به مدت نيم ساعت با آسانژ فردي كه به دليل افشاي اطلاعات محرمانه ارتش آمريكا مورد غضب واشنگتن است به گفت وگو نشست.

 



تعداد اسيران اعتصاب كننده به 2400 نفر رسيد
800 اسير ديگر فلسطيني به جمع اعتصاب كنندگان غذا پيوستند

جنبش حماس خواستار آغاز انتفاضه سوم براي حمايت از اسيران فلسطيني شد.
به گزارش ايسنا، فوزي برهوم سخنگوي حماس در اين باره گفت، شرايط كنوني در زندان هاي رژيم اشغالگر قدس و اعتصاب گسترده اسيران فلسطيني بيانگر آن است كه مرحله سرنوشت سازي آغاز شده و وقوع انتفاضه سوم حتمي است.
گفتني است بيش از 2400 اسير فلسطيني از روز سه شنبه در اعتراض به شرايط سخت، شكنجه و بدرفتاري در زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده اند.
اسيران فلسطيني تاكيد كردند كه تا دستيابي كامل به پيروزي خود در برابر رژيم صهيونيستي دست از اعتصاب برنمي دارند.
اين در حالي است كه ده ها هزار فلسطيني در اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني در غزه و كرانه باختري دست به تظاهرات و راهپيمايي گسترده زدند و با شعار «اي اسير جانم فدايت»، ما تو را آزاد خواهيم كرد و مرگ بر اسرائيل از اسيران در بند رژيم صهيونيستي حمايت كردند.
وزارت امور اسيران و آزادگان دولت فلسطين در غزه با اعلام سه شنبه 17 آوريل (29 فروردين) به عنوان روز اسير از همه اسيران فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي خواست تا با شروع يك نافرماني مدني و اعتصاب گسترده در همه زندان هاي اسرائيل مبارزه گسترده اي عليه رژيم صهيونيستي آغاز كنند.
عضو كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين نيز در اين باره گفت، مهم ترين مسئله در شرايط كنوني وحدت ملي فلسطين است، ملت فلسطين همگي بر اين باورند كه ديگر زمان پايان دادن به چند دستگي فرا رسيده است و اين به معناي وفاداري به شهيدان و اسيران و سختي هاي آنها و وفاداري به اين مبارزه طولاني به سمت آزادي و استقلال است.
از ديگر اخبار فلسطين اينكه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در راستاي پيشرفت روند صلح به بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نامه اي تحويل داد.در همين حال، اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس با كم اهميت خواندن نامه محمود عباس به نتانياهو گفت: نمي توان مسئله فلسطين را با يك نامه كم ارزش كرد و اين كار توهين به خون شهداست.
هنيه همچنين ديدار با مقام رژيم صهيونيستي را خنجر زدن از پشت به اسيران فلسطيني خواند و انجام مذاكرات عميق ميان گروه هاي فلسطيني براي رسيدن به يك استراتژيك جديد را خواستار شد.جنبش مقاومت اسلامي «حماس» نيز ديدار سلام فياض با بنيامين نتانياهو را همزمان با آغاز اعتصاب غذاي اسيران در بند زندان هاي صهيونيستي محكوم كرد.
اين جنبش طي بيانيه اي از اظهارات محمودعباس در حمايت از همكاري امنيتي با دولت صهيونيستي و تاكيد بر اهتمام ويژه خود به اين مسئله انتقاد كرد.
در ادامه اين بيانيه آمده است كه ديدار مذكور و اظهارات اخير عباس همسو و هماهنگ با عربده كشي هاي رژيم صهيونيستي و خدمت مفت و مجاني به اين رژيم و در مقابل توهين به احساسات ملت فلسطين است.
حماس در بيانيه خود تاكيد كرد كه اين جنبش ضمن اعلام مخالفت شديد خود با همكاري امنيتي و راهكار مذاكرات بي نتيجه سازش با دولت صهيونيستي از محمودعباس مي خواهد كه به اين ديدارهاي بي نتيجه پايان داده و اجراي تعهدات خود در قبال آشتي ملي و سازماندهي اوضاع داخلي فلسطين براساس برنامه مبارزاتي ملي و يكپارچه در مقابل دشمن صهيونيستي و طرح هاي شهرك سازي و يهودي سازي آن را در راس اولويت هاي خود قرار دهد.
گفتني است تظاهرات مردم فلسطين در بيت المقدس در كرانه باختري كه به طرفداري از اسيران فلسطيني برگزار شده بود با يورش نظاميان رژيم اشغالگر قدس به درگيري منجر شد.نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي با پرتاب گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي به تظاهركنندگان فلسطيني حمله كردند كه باعث مجروح شدن تعدادي از تظاهركنندگان شد.

 



براي پيشگيري از تسلط كودتاگران نيروهاي امنيتي قطر شبكه الجزيره را اشغال كردند

نيروهاي امنيتي و نظامي قطر با حمله به دفتر شبكه خبري الجزيره، دستورالعمل هايي را براي حمايت از رژيم ديكتاتوري حاكم بر آن كشور صادر كردند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «النخيل» عراق، به منابع مطلع و شاهدان عيني گفتند: مديران و كاركنان بلندپايه شبكه الجزيره روز سه شنبه به طور غيرمنتظره با هجوم مقام هاي نظامي و امنيتي به دفاتر خود مواجه شدند.
براساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي و نظامي با خود دستورالعمل هايي براي آماده كردن اخبار و گزارش هاي ويژه به همراه داشتند.
براساس دستورالعمل هاي امنيتي، اين گزارش ها و اخبار پس از آماده شدن به طور مستقيم در اختيار مقام هاي نظامي قطر قرار خواهد گرفت.
اين در حالي است كه حضور نيروهاي امنيتي و نظامي در دفاتر مديران شبكه خبري الجزيره، بي ارتباط با اوضاع داخلي آن پس از افشاي كودتا عليه شيخ حمد بن عيسي آل ثاني پادشاه قطر نمي تواند باشد.
كارشناسان مي گويند اين اقدام براي پيشگيري از تسلط كودتاگران بوده است.
منابع خبري در روزهاي اخير از اوج گيري اختلافات در ميان خاندان حاكم در قطر به ويژه پادشاه و نخست وزير سخن به ميان آورده اند و گفته مي شود 70درصد مسئوليت هاي شيخ حمد به فرزندش كه با نخست وزير دشمن است واگذار شده است.
اين منابع گفتند كه خانواده امير قطر و نزديكان وي هم اكنون در حال اقدام براي تحريم قبيله آل ثاني عليه نخست وزير قطر هستند كه بيشترين خوش خدمتي و وفاداري را به اسرائيل و آمريكادر منطقه خليج فارس دارد.
از سوي ديگر جنجالي شدن خبر كودتا در قطر در رسانه هاي جهان به نقل از شبكه خبري العربيه، موجب شد تا اين شبكه خبرهاي ضد و نقيضي را براي توجيه انتشار آن مخابره كند.
براساس يكي از اين ادعاهاي العربيه، «ارتش سايبري سوريه»، با ايجاد صفحات جعلي به نام «العربيه نت»، خبرهايي دروغ درباره كودتا در قطر منتشر كرده است.
با اين حال، مسئولان صفحات فارسي اين شبكه در خبري متفاوت، انتشار اين خبر را به «هكرهاي هوادار» رژيم سوريه نسبت داده و مدعي شدند، ارتش سايبري سوريه، همزمان با انتشار اظهارات پادشاه قطر در مورد ضرورت مسلح كردن مخالفان در سوريه، صفحه العربيه نت را هك و خبر كودتا را منتشر كرده است.
اين در حالي است كه خبر كودتا در قطر روز سه شنبه بر روي سايت العربيه قرار داده شده بود، اما اندك مدتي پس از آن برداشته شد.

 



ديپلمات فرانسوي و رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك: اروپا در شرايط فروپاشي شوروي سابق قرار دارد

رئيس فرانسوي يك موسسه بين المللي بررسي هاي استراتژيك در لندن نسبت به دچار شدن اروپا به سرنوشت شوروي هشدار داد و گفت اتحاديه اروپا با خطر انفجار روبروست.
به گزارش مهر، «فرانكوييس هايسبورگوف»، ديپلمات فرانسوي و رئيس موسسه بين المللي بررسي هاي استراتژيك لندن در گفت وگو با روزنامه اتريشي «استاندارد» گفت: مي ترسد اتحاديه اروپا به سرنوشت شوروي سابق دچار شود . چرا كه از يك طرف بحران حاكم بر اين قاره عميق و از طرف ديگر رهبران اين قاره دست پاچه و ناهماهنگ هستند.
وي افزود: مشاهده اين وضع او را نگران مي كند، در يك چنين بحران عميق اجتماعي-اقتصادي تصميمات سياسي بايد با ضروريات مورد نياز جامعه هماهنگي و مطابقت داشته باشد اما در اتحاديه اروپا چنين شرايطي وجود ندارد.
اين ديپلمات فرانسوي در ادامه اظهار داشت دو راه حل براي اروپا وجود دارد، يكي اتحاد بين دولت ها و خلق يك اتحاد انتقالي به شكلي كه كشورها به يكديگر كمك كنند و ديگري كه يك سناريوي وحشتناك است، نابودي يورو و بازگشت به پول ملي با پذيرفتن همه عواقب آن!
وي راهكار اول را در صورتي جوابگو خواند كه آلمان با ساير كشورهاي اروپايي همكاري كند. «هايسبور گوف» گفت: تا زماني كه آلمان به روند فعلي خود اصرار ورزد بايد اذعان كرد خطر انفجار منطقه يورو و اتحاديه اروپا بالاست.
اين ديپلمات فرانسوي در ادامه به انتقاد از نحوه برخورد انگليس با بحران اروپا پرداخت و گفت: انگليس خود را از روند حل بحران اروپا كنار كشيده كه نتيجه اين سياست چيزي نيست جز ايجاد چالش سياسي و استراتژيك بزرگ براي اتحاديه اروپا.
وي همچنين انتخاب خانم «كاترين اشتون» به عنوان مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا را غلط خواند و گفت: اشتون فرد شناخته نشده اي است كه كمترين حد انتظارات را برآورده كرده است. وي هيچ مسئوليتي در زمينه هاي امنيتي و دفاعي نمي پذيرد. سياست امنيتي و خارجي مشترك در اروپا امروزه به مسئله حل بحران يورو وابسته است اروپا حقيقتا در مسير نابودي خود قدم بر مي دارد.

 



مردم بحرين : خواسته ما آزادي است نه مسابقات اتومبيلراني

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي منامه، خواستار برچيده شدن مسابقات اتومبيلراني در اين كشور شدند و برگزاري اين مسابقات را بي احترامي به خون شهداي انقلاب جاري در كشورشان دانستند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين ديروز در خيابان هاي بحرين شعار مي دادند: «نام اين مسابقه فرمول خون است». منظور از اين شعار، اشاره به مسابقات اتومبيلر اني موسوم به «فرمول-1» است كه رژيم آل خليفه قصد دارد آن را در بحرين برگزار كند. انقلابيون بحريني مي گويند، برگزاري اين مسابقه در بحرين، بي احترامي به خون شهداي اين كشور است. رسانه هاي دولتي عربستان و بحرين تلاش مي كنند كه با تبليغات، چنين القاء كنند كه شرايط در بحرين آرام و مهياي برگزاري مسابقات است.
بازداشت60 نفر
نيروهاي امنيتي بحرين دست كم 60 نفر از رهبران مخالفان در اين كشور را بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم آل خليفه براي جلوگيري از وسعت گرفتن تظاهرات مخالفان، اقدام به دستگيري دست كم 60 نفر از رهبران مخالف شركت كننده در اعتراضات اين كشور كرده است.
فعالان بحريني اعلام كردند هدف آل خليفه از بازداشت گسترده رهبران مخالفان برگزاري مسابقات بين المللي اتومبيلراني در اين كشور است.
در همين رابطه، صدها تن از مخالفان شيعي بحرين در روستاهاي اين كشور تظاهرات كردند.
اين تظاهرات بنا به درخواست گروه هاي مخالف بحريني «در هفته پايداري و مبارزه» برگزار شد تا مردم كشور بتوانند همزمان با برگزاري اين مسابقات صداي خود را به ديگر كشورها برسانند.
در اين تظاهرات شعارهايي مانند «شيعيان و سني هاي بحرين در كنار يكديگر باقي مي مانند» سردادند. آنها همچنين خواستار براندازي نظام حاكم بحرين و خاندان حكومتي اين كشور شدند.
همزمان با تظاهرات درخواست ها براي آزادسازي«عبدالهادي الخواجه » فعال بحريني محكوم به حبس ابد افزايش يافته است.
همچنين در بسياري ازمناطق بحرين تظاهرات مردمي با هدف براندازي نظام حاكم و آزادسازي فعالان سياسي و محاكمه قاتلان مردم اين كشور برگزار شد.
در جزيره ستره نيز تظاهراتي به همين منظور در اعتراض به سياست هاي سركوبگرايانه نظام حاكم برگزار شد.
نيروهاي امنيتي به سمت معترضان حمله كرده و از گازهاي اشك آور استفاده كردند.
در همين حال شيخ عيسي قاسم از مراجع شيعه بحرين اعلام كرد كه اگر رژيم آل خليفه به عنادورزي خود عليه مردم ادامه دهد ما نيز به مبارزه خويش ادامه خواهيم داد.
از سوي ديگر بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد بر حق مردم بحرين براي برگزاري تظاهرات به صورت آزادانه تاكيد كرد.

 



مقام امنيتي دولت كابل از ورود 200عامل انتحاري به افغانستان خبر داد

رئيس اداره امنيت ملي افغانستان در صحن پارلمان اين كشور از اعزام 200 عامل انتحاري به سوي افغانستان و فعاليت 26 گروه تروريستي در اين كشور خبر داد.
به گزارش فارس «بسم الله محمدي» وزير كشور، «رحمت الله نبيل» رئيس امنيت ملي و «عنايت الله نظري» معاون وزير دفاع افغانستان با حضور در كميسيون امنيت داخلي پارلمان اين كشور، ورود افراد مسلح به شهر كابل و انجام حملات تروريستي را يك ناكامي بزرگ براي ارگان هاي امنيتي و اطلاعاتي افغانستان دانستند.
رحمت الله نبيل در جلسه پارلمان افغانستان گفت: با وجود اين كه مقامات امنيت ملي افغانستان از قبل در رابطه با وقوع حملات مسلحانه به كابل گزارشاتي دريافت كرده بودند با اين حال نتوانستند از وقوع آن جلوگيري كنند.
رئيس امنيت ملي افغانستان تصريح كرد: يك شهروند پاكستاني بعد از دستگيري توسط نيروهاي امنيتي افغان اعتراف كرد كه چهار روز قبل تمام مدارس ديني در پاكستان تعطيل و دانش آموزان آن به داخل افغانستان فرستاده شده اند.
وي در ادامه افزود: اين شخص همچنين در اعترافات خود خاطرنشان كرد كه من هم همراه با آنان در يك مدرسه ديني در پاكستان كه حدود 200 فرد انتحاري از سوي گروه حقاني در آن آموزش داده مي شدند درس مي خواندم.
نبيل تاكيد كرد: افغانستان درگير جنگ با يك گروه تروريستي و با يك سازمان اطلاعاتي نيست بلكه 26 گروه تروريستي كه بيشتر آنها پاكستاني هستند در افغانستان فعاليت مي كنند.
گفتني است در درگيري هاي روز يكشنبه كه در كابل و سه ولايت ديگر افغانستان اتفاق افتاد، 51 تن كشته و 74 تن ديگر زخمي شدند.
«ذبيح الله مجاهد» سخنگوي طالبان در تماس با رسانه هاي محلي گفت: اين بخشي از عمليات هاي بهاري است كه با هدف انتقام از كشتار غيرنظاميان در ولايت «قندهار» و هتك حرمت به قرآن كريم انجام شد.

 



نوه مالكوم ايكس: نظام آمريكا قابل اصلاح نيست بايد سرنگون شود

نوه «مالكوم ايكس» با اعلام اينكه «باراك اوباما» دست نشانده اي بيش نيست، از نهادينه شدن نژادپرستي در آمريكا انتقاد كرد و خواستار سرنگوني نظام حاكم بر اين كشور شد.
«الحاج مالك الشباز» نوه «مالكوم ايكس»، رهبر شهيد جامعه مسلمانان آمريكا در گفت وگو با «پرس تي وي» به شدت از سياست هاي نژادپرستانه حاكم بر آمريكا انتقاد كرد. وي ضمن اشاره به قتل «ترايون مارتين»، نوجوان سياهپوستي كه اخيرا قرباني خشونت هاي نژادپرستي در جامعه آمريكا شد گفت: صدها سياهپوست آمريكايي همه ساله در آمريكا كشته مي شوند بدون اينكه قاتلان آنها مجازات شوند؛ افسران پليس [به خاطر تخلفاتشان] زنداني نمي شوند و هميشه از مجازات مي گريزند.
«الشباز» با اعلام اينكه «نهادينه شدن نژادپرستي در آمريكا» علت به وجود آمدن چنين وضعي است افزود: شمار زندانيان در آمريكا بيش از هر كشور ديگري است. در آمريكا حتي بيش از چين كه داراي بيشترين جمعيت جهان است زنداني وجود دارد. چگونه است تعداد زندانيان سياهپوست كه در اقليت قرار دارند، از تعداد زندانيان سفيدپوست بيشتر است؟! الشباز در ادامه با اشاره به قانون اساسي آمريكا گفت: طبق قانون اساسي بردگي در آمريكا منسوخ شده اما در عمل مي بينيم اين بند از قانون اساسي شامل سياهپوستان محبوس در زندان ها نمي شود.
در بازداشت گاههاي كيفري آمريكا اين افراد وادار مي شوند براي مبلغي ناچيز كار كنند. تا وقتي فاصله طبقاتي در آمريكا هست، بردگي هم ادامه خواهد داشت.
نوه «مالكوم ايكس» اظهار داشت: باراك اوباما، دست نشانده اي بيش نيست و كنترل امور در آمريكا در اختيار افراد خاص و معدودي قرار دارد! ما بايد به كمك هم سيستم حاكم بر آمريكا را به طور كامل سرنگون كنيم و نظام عادلانه اي به جاي آن برپا كنيم.»
وي هشدار داد كه اگر اين سيستم ناعادلانه به طور كامل سرنگون نشود، رنگين پوست ها همواره در وضع موجود خواهند ماند.
الشباز به حملات يازده سپتامبر 2001 در آمريكا اشاره كرد و در رد دخالت مسلمانان در اين حادثه گفت: «مسلمانان حملات 11 سپتامبر را انجام ندادند. آن ها هيچ ارتباطي با اين حادثه ندارند.»
وي افزود: «يك بررسي ساده نشان مي دهد هر چيزي كه در حملات 11 سپتامبر مورد استفاده قرار گرفته، به آمريكا بازمي گردد. آموزش پرواز، رواديدها، هواپيماهايي كه مورد استفاده قرار گرفتند، همگي به آمريكا مربوط هستند.»
الشباز گفت: «مسلمانان نمي توانند دست به چنين اقدامي عليه غيرنظاميان بزنند و هر كسي كه دست به چنين اقدامي عليه غيرنظاميان بزند، مسلمان نيست.»وي تصريح كرد: «افرادي كه در حملات 11 سپتامبر دست داشتند، ماموران دولت آمريكا، سيا يا ديگر سازمان هاي سه حرفي كه در ا ين كشور هستند، بودند»!
دكتر «كوين برت»، فعال ضد جنگ آمريكايي نيز در گفت وگو با اين شبكه تلويزيوني بر گفته هاي نوه «مالكوم ايكس» در مورد حملات 11 سپتامبر صحه گذاشت. وي با اعلام اينكه «مسلمانان همواره قرباني قوانين مربوط به مبارزه با تروريسم آمريكا بوده اند» افزود: در وراي ادعاي جنگ با تروريسم، صهيونيست ها قرار دارند.
دكتر «برت» افزود: حادثه 11 سپتامبر نيز يك كودتاي صهيونيستي براي تغيير سياست خارجي آمريكا با هدف همسو كردن آن با سياست صهيونيست ها بود.
اين فعال ضد جنگ در ادامه جنايات آمريكا در عراق و افغانستان را هم محكوم كرد.
تظاهرات عليه نبود عدالت
خبرگزاري فرانسه اعلام كرد روز سه شنبه هزاران شهروند آمريكايي ساكن لس آنجلس به همراه اعضاي جنبش 99 درصدي وال استريت و اتحاديه هاي كارگري عليه بي عدالتي حاكم بر جامعه آمريكا تظاهرات كردند.معترضان با «اسفناك» خواندن سيستم دريافت ماليات در آمريكا، در خيابان ها و ميادين مركزي شهر راهپيمايي كردند. لس آنجلسي ها با انتقاد شديد از «سيستم مالياتي كه بانكداران و ثروتمندان به راحتي آن را دور مي زنند» فرياد مي زدند: «از يك درصدي ها هم ماليات بگيريد!» «يك درصد ثروتمند جامعه در پرداخت ماليات تقلب مي كنند، آماده اعتصاب عليه يك درصدي ها هستيم و ما عدالت مي خواهيم» از جمله دست نوشته هاي معترضان خشمگين آمريكايي را تشكيل مي داد.

 



بي اعتنايي رياض به 50 حكم بازداشت ديكتاتور فراري تونس

وزير دادگستري تونس از صدور بيش از 50 حكم بازداشت عليه ديكتاتور سابق اين كشور و بي توجهي رياض به آنها خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه مصري «اليوم السابع»، «نورالدين البحيري» در يك كنفرانس مطبوعاتي در تونس اظهار داشت: اغلب حكم هاي صادر شده درباره فساد مالي «بن علي» است كه متأسفانه رياض عليرغم امضاي توافقنامه همكاري قضايي با تونس در سال 1983 تاكنون وي را تحويل نداده است.
وزير دادگستري تونس از ارائه درخواست رسمي استرداد بن علي از سوي دولتمردان كشورش و برگزاري چند دور گفت وگو با مسئولان عربستاني در اين مورد سخن به ميان آورد و گفت: با وجود اين، دولت عربستان به تمامي درخواست هاي تونس براي بازگرداندن بن علي و محاكمه وي پاسخ رد داده است.
البحيري خاطرنشان كرد: ما اميدواريم برادران سعودي ما اين موضوع را درك كنند كه حضور بن علي در عربستان، خطرناكتر از حضور وي در تونس است چرا كه احتمال دارد وي در عربستان شبكه هايي را براي خرابكاري راه اندازي كند.
از سوي ديگر دولت عربستان كه تا چندي پيش علاوه بر بن علي ميزبان ديكتاتور يمن بود و به پناهگاهي براي حمايت از ديكتاتورها تبديل شده است، با اعتراضات مردمي روبروست. به گزارش شبكه خبري «العالم»، شهروندان عربستان براي همبستگي با يك فعال سياسي مبارز كه از يك سال پيش تاكنون در زندان هاي رژيم آل سعود به سر مي برد، فراخوان دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14