(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20194 

يادداشت خبرنگار
برداشت هندوانه از زمين هاي كشاورزي دشت جگين
ايران در كيهان
برداشت 30گونه گياه دارويي از مراتع نطنز
فرماندار بردسكن عنوان كرد كاهش مراجعه به ادارات بر اثر ده گردشي مسئولان
تأكيد فرماندار اصفهان بر آباداني روستاهاي اين شهر
معاون برنامه ريزي استاندار همدان: دستگاه هاي اجرايي همدان كمبود بودجه ندارند
فرماندار: دولت مطالبات چايكاران املش را پرداخت نكرده است
اجراي طرح ملي جاده هشتگرد- طالقان به تنكابن
رئيس كل دادگستري استان يزد: مبارزه با مفسدان اقتصادي براي حمايت از توليد ملي لازم است
كاشان رتبه اول تجويز دارو در كشور را دارد
فعاليت بيش از 6500 واحد صنفي غيرمجاز در زنجان
پيشرفت 70 درصدي اجراي فاز دوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي



يادداشت خبرنگار

گرماي تابستان و ايام تعطيلات در مازندران
كوچك تر كه بوديم براي تعطيلات وگرماي هوا و بازي گوشي هاي بچگانه لحظه شماري مي كرديم اما بزرگ تر كه شديم يك روي سكه پررنگ تر و روي ديگر كم رنگ تر شد.
حالا هر سالي كه مي گذرد فاصله ما بين اين دو بيشتر و بيشتر مي شود. تابستان را مي گويم. فصلي كه خيلي زود از راه خواهد رسيد.
ديگر برايمان گرماي تابستان ملموس تر از تعطيلاتش است. در گرماي شديد شرجي. شر شر عرق، تابش مستقيم آفتاب، تشنگي و كلافگي به يادت مي آورند كه بازهم فصل تابستان نزديك است و هموطنان عزيزمان براي پيمودن جاده هاي زيبايي كه منتهي به شمال كشور مي شوند شال و كلاه مي پوشند و ما شهروندان مازندراني بايد براي هموطنانمان ستاد تسهيلات سفر تشكيل دهيم و براي آسودگي خاطرشان از تعطيلات خود براي خدمت رساني بكاهيم (حال اينكه وجود اين خيل عظيم مسافر چه دردي را از اين منطقه سرسبز دوا كرده است بماند براي بعد) كه اين حضور از گذشته دور تا به امروز مرسوم بوده و هست.
هموطنان پايتخت نشين در پايان هر هفته به علت كوتاهي مسير از جاده چالوس، هراز و يا سوادكوه، مازندران را براي استراحت انتخاب مي كنند كه خوشحاليم در اين چنين استاني زندگي مي كنيم ولي حضور مسافران و ترافيك سنگين شهري را سنگين تر كرده و توان رانندگي را از ما مي گيرد.
فقدان خيابان هاي عريض و امكانات و تفرجگاه هاي مورد نياز گردشگران، حضورشان را در پاركها و فضاي سبز شهري پررنگ كرده و براي شهرداريهاي شمال كشور هزينه را افزايش مي دهد.
رشد 18 درصدي كه از حضور گردشگران در ايام نوروز بيان شده است (بنا به اظهارات سازمان هاي رسمي دولت) در تابستان نيز كمتر نخواهد بود و آنگاه است كه ترافيك سنگين تر و شرايط اسفناك تري را تجربه خواهيم كرد.
اي كاش شعار شغل پايدار را سر نمي داديم! اي كاش شعار گردشگرپذير بودن را سرنمي داديم و اي كاش از حضور اين همه گردشگر منفعتي را كسب مي كرديم. اي كاش راه هاي منتهي به شمال عوارضي داشت تا حداقل هزينه ريختن زباله مسافران را شهروندان مازندراني نمي پرداختند.
اي كاش نظارت بر فروش كالا افزايش مي يافت تا مردم مازندران ميوه را گران تر نمي خريدند و دراين بين خودمان را جاي شهروند مازني بگذاريم. حال اينكه چگونه مي توانيم گرما را تحمل كنيم وقتي سوار اتوبوس شده ايم و جاي نشستن هم نيست و مردم كيپ تا كيپ سوار شده اند و موتور اتوبوس هم گرما را به داخل ماشين وارد مي كند و ترمزهاي گاه و بي گاه آقاي راننده و ترافيك وحشتناك شهر و خستگي و گرماي طاقت فرسا به اوج رسيده است اما كافي است لحظه اي خودت را جاي كساني بگذاري كه در اين گرماي طاقت فرسا ناچارند در فضاهاي گرم هم كار كنند.
ديگر نه از اوقات فراغت دوران كودكي مان خبري هست و نه از بازي ها و سرگرمي هاي تعطيلات آن دوران. اينك چشم دوخته ايم به دست هاي تني چند از مسئولين شهر، تا شايد فكري به حال مردم مركز استان بكنند تا اين شهروندان نيز از ترافيك ميدان امام، ميدان ساعت، خيابان انقلاب ،مدرس، قارن، فرهنگ و... كه در حال انفجار است رهايي يابند و از 20 سال گذشته تا به حال منتظر داشتن كمربندي، شب را به صبح مي رسانند، به اميد آن روز.
ساري- خبرنگار كيهان

 



برداشت هندوانه از زمين هاي كشاورزي دشت جگين

بندر جاسك- خبرنگاركيهان:
مدير جهاد كشاورزي جاسك گفت: برداشت هندوانه بهاره از زمين هاي كشاورزي دشت جگين از توابع اين شهرستان آغاز شد.
علي ملايي ماران در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از 54هزار تن هندوانه از هزار و 200هكتار زمين هاي اين منطقه برداشت شود كه 20درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است.
وي ادامه داد: برگزاري كلاس هاي ترويجي و به كارگيري توصيه هاي فني كارشناسان، افزايش سطح زير كشت و مجهز شدن به شبكه آبياري نوين از مهم ترين عوامل افزايش توليد امسال است.
وي خاطرنشان كرد: امسال يكهزار و 400تن هندوانه برداشتي از دشت جگين به ارزش شش ميليارد و 300ميليون ريال به عراق، تركيه، قبرس، امارات متحده، عمان و قطر صادر و بقيه هندوانه ها به استان هاي اصفهان، تهران، كرمانشاه و تبريز ارسال مي شود.
دشت جگين چهارهزار و 500هكتار زمين كشاورزي دارد كه دو هزار هكتار از اين زمين ها زير كشت محصولات باغي از جمله هندوانه- انبه- خرما- گواوا- زيتون وچيكو- كنار پيوندي و گوجه داربستي است.
شهرستان جاسك با بيش از 50هزار نفر جمعيت، هفت هزار و 500هكتار زمين زير كشت هندوانه، صيفي جات و تنباكو دارد و در 320كيلومتري شرق بندرعباس استان هرمزگان واقع است.

 



ايران در كيهان

صدور مجوز
بادرود- خبرنگاركيهان: 73 مجوز مشاغل خانگي براي هنرمندان صنايع دستي شهرستان نطنز در سال گذشته صادر شده است.
صنايع دستي شهرستان نطنز شامل سفال، سراميك، گليم بافي، معرق، رودوزي، سنتي، نگارگري ايراني، قلم زني روي چوب و فلز و دوخت لباس هاي سنتي است. تاكنون بيش از يك ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان صنايع دستي پرداخت شده است.
گشايش درمانگاه شبانه روزي
كاشان- خبرنگاركيهان: درمانگاه شبانه روزي و اورژانس 115 نوش آباد با اعتباري در حدود يك ميليارد و 220ميليون ريال افتتاح شد.
در تجهيز اورژانس نوش آباد 800 ميليون ريال براي خريد آمبولانس و 120 ميليارد ريال براي خريد دستگاه الكتروشوك، 100 ميليون ريال براي تعمير و بهسازي ساختمان درمانگاه و 200 ميليون ريال براي ساير تجهيزات مورد نياز هزينه شده است.
نوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل است.
اجراي طرح امر به معروف و نهي از منكر
¤ معاون تشكل هاي مردمي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: درسال جاري 110 شهرستان و دو استان كشور به عنوان شهرهاي منتخب اجراي طرح امر به معروف و نهي از منكر قرار گرفتند.
مصطفي متوليان درحاشيه همايش بزرگ آمران به معروف و ناهيان از منكر كاشان، اظهارداشت:دو استان خراسان شمالي و سمنان به همراه 110 شهرستان در سراسر كشور به عنوان شهرستان هاي منتخب درطرح اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر درسال91 قرار دارند.
وي افزود: برنامه هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كشور موفق به اين فرضيه الهي از 40 شهرستان در سال گذشته به 110شهرستان و دو استان افزايش يافته است.
تجليل از پرستاران
همدان- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني همدان در مراسم تجليل از پرستاران نمونه اين استان گفت: پرستاران سربازان گمنام عرصه سلامت كشور هستند و 60 درصد نيروي انساني فعال در اين زمينه را تشكيل مي دهند.
دكتر رضا آريان با انتقاد از اختلاف درآمد پزشك و پرستار اظهار داشت: بايد اين اختلاف درآمد برطرف شده به حالت تعادل برسد.
دراين مراسم از پرستاران نمونه با اهداي لوح و هدايا تقدير به عمل آمد.
كلنگ زني ساختمان اورژانس
هادي شهر (كله بست) - خبرنگاركيهان: مراسم كلنگ زني ساختمان اورژانس 115 حضرت آيت الله روحاني هادي شهر در زميني به مساحت 200 مترمربع به زمين زده شد.
زيربناي اين ساختمان يكصدمترمربع است كه با هزينه اي بالغ بر 50 ميليون تومان احداث مي شود. هزينه اين ساختمان توسط يكي از خيرين پرداخت خواهدشد.
افتتاح ايستگاه راديويي
نائين- خبرنگار كيهان: فرماندار خور بيابانك گفت: با افتتاح ايستگاه راديويي ساكنان مناطق خور و بيابانك و نائين به سمت طبس و مشهد از پوشش راديويي صداي اصفهان و راديو ايران بر روي موج AM بهره مند شدند.
حسن فيروزي افزود: مراحل ساخت اولين ايستگاه راديويي در چاه ملك يك سال و نيم به طول انجاميده و حدود يك ميليارد تومان از محل بودجه هاي استاني و بودجه هاي ملي براي ساخت و راه اندازي آن هزينه شده است.
با افتتاح اين ايستگاه راديويي در چاه ملك امكان اشتغال زايي براي 14 نفر از نيروهاي بومي اين منطقه فراهم شده است.
همايش تجليل از دانش آموزان
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: فرماندار مانه و سملقان در همايش تجليل از دانش آموزان برتر اين شهرستان گفت: سرمايه گذاري در آموزش و پرورش توجه به سرمايه انساني است زيرا پايه گذار علمي كشور آموزش و پرورش است.
سيد محمدرضا هاشمي افزود: هماهنگي و همدلي در بين مديران آموزش و پرورش و مسئولان دستگاه هاي اجرائي موجب شد تا آموزش و پرورش مانه و سملقان رتبه برتر كشوري و استاني را كسب كند.
بهره برداري از معدن سنگ
اوز- خبرنگار كيهان: معدن سنگ لاشه «فيشور» اوز يكي از معادن غني شهرستان لارستان مورد بهره برداري قرار گرفت.
مسئول معدن سنگ لاشه فيشور اوز با اعلام اين خبر گفت: ذخيره قطعي معدن افزون بر يك ميليون و 860 هزار تن برآورد شده است كه ميزان استخراج سالانه اين معدن 200 هزار تن ماده معدني سنگ لاشه است.
زمان پور محدوديت زماني براي بهره برداري از معدن را 8 سال ذكر و اضافه كرد: سنگ قرمز اين معدن پس از برش به عنوان سنگ تزييني در ساختمان ها كاربرد داشته و در بازار به سنگ بادبر معروف است.
آسفالت فاز 4 جاده ساحلي
بابل- خبرنگار كيهان: عمليات آسفالت فاز 4 جاده ساحلي بابل (حدفاصل پل محمدحسن خان تا پل محمد رسول الله درزيكلا) آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر بابل فرامرز ابوالحسني عضو شوراي اسلامي شهر بابل در جريان بازديد اين پروژه گفت: بازگشايي اين فاز از جاده ساحلي و متصل شدن آن به جاده گنج افروز معضل ترافيكي داخل شهر -(مسير شرق به غرب) را كم خواهد كرد.
توليد زباله
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مديركل حفاظت محيط زيست هرمزگان گفت: روزانه در هرمزگان 1130 تن زباله توليد مي شود كه 330 تن مربوط به شهر بندرعباس، 230 تن ساير شهرها و 570 تن مربوط به روستان است كه به طور كلي 5/2 درصد زباله كشور را شامل مي شود.
مجيد وفادار افزود: درحال حاضر از 80درصد زباله هاي قابل بازيافت استان- 900 تن- صرفا 15 تا 20درصد (220-165تن) براي بازيافت تفكيك مي شود و مابقي به صورت غيراصولي دفن سطحي مي شود كه سبب بروز مشكلات زيست محيطي و بهداشتي متعددي شده است.

 



برداشت 30گونه گياه دارويي از مراتع نطنز

بادرود- خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نطنز گفت: حدود 30گونه گياه دارويي از مراتع اين شهرستان برداشت مي شود.
«سعيد زماني» گفت حدود 30هزار هكتار از مراتع اين منطقه قابليت بهره برداري انواع گياهان دارويي را دارد. وي با بيان اينكه زمان برداشت گياهان وحشي دارويي به نوع گياه بستگي دارد، تأكيد كرد: برداشت اين گياهان از اوايل ارديبهشت آغاز مي شود و تا پايان شهريور ادامه دارد. سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نطنز، از زيره، كتيرا و آويشن به عنوان گياهان دارويي نام برد كه بيشترين متوسط برداشت محصول را در مراتع اين شهرستان دارند. زماني همچنين، سطح زير كشت گون را حدود 15هزار هكتار بيان كرد و گفت: متوسط سالانه برداشت اين محصول سه هزار كيلوگرم است. وي، سطح زير كشت آويشن را نيز 500هكتار اعلام كرد و گفت: به طور متوسط سالانه 500كيلوگرم آويشن در اين منطقه برداشت مي شود. به گفته زماني، باتوجه به 60هكتار سطح زير كشت محصول زيره در نطنز، سالانه 100كيلوگرم زيره نيز در اين شهرستان برداشت مي شود.

 



فرماندار بردسكن عنوان كرد كاهش مراجعه به ادارات بر اثر ده گردشي مسئولان

بردسكن- خبرنگاركيهان:
فرماندار بردسكن در اولين ده گردشي سال 91 به همراه جمعي از اعضاي شوراي اداري اين شهرستان 39 مورد از مشكلات مطرح شده 4 روستا را مورد بررسي قرار داد.
محمد عباسپور گفت: با توجه به اينكه دراين طرح همه مديران دستگاه هاي اجرايي حضور دارند مردم از نزديك با مسئول مربوطه، خواسته هاي خود را مطرح مي كنند و مسئولان پاسخ آنها را مي دهند.
فرماندار بردسكن در رابطه با گازرساني به روستاها گفت: خوشبختانه در فاز اول مركز بخش شهرآباد و 8 روستاي ديگر با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد ريال گازرساني شد.
عباسپور گفت: تا قبل از دولت نهم فقط شهر بردسكن و روستاهاي شفيع آباد، آبنو، علي آباد و كشمر از نعمت گاز برخوردار بودند ولي بعد از دولت نهم شهرهاي انابد و شهرآباد و 18 روستاي شهرستان با اعتباري بالغ بر 107 ميليارد ريال گازرساني شد.
وي افزود: فاز 3 به روستاهاي ديگر كه زمان و اعتبار آن توسط شركت گاز اعلام خواهدشد، عمليات گازرساني انجام خواهدشد.
وي همچنين گفت: با توجه به اينكه بخش شهرآباد فاقد پاسگاه انتظامي است اعتباري بالغ بر 3 ميليارد تومان براي راه اندازي اين مهم در نظر گرفته شده است كه اگر اين اعتبار تخصيص پيدا كند پاسگاه انتظامي شهرآباد تا پايان امسال راه اندازي خواهدشد.

 



تأكيد فرماندار اصفهان بر آباداني روستاهاي اين شهر

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرماندار اصفهان با اشاره به وجود حدود 200 روستا در اين شهرستان گفت: در سال جديد بايد روستامحوري راهبرد مديريت بخشداران باشد.
فضل الله كفيل در جلسه شوراي معاونان فرمانداري افزود: نگاه مديريتي بايد روستامحور باشد و بخشداران با همكاري دهياران و با تشكيل اتاق فكر توجه ويژه به شرايط فعلي و آينده روستاها در ابعاد گوناگون داشته باشند.
وي بر بهسازي معابر و گذرگاه ها، حذف پسماندهاي ساختماني از محيط روستاها، توجه به مسائل معنوي، اجتماعي و فرهنگي روستا توسط دهياران و نظارت بخشداران با حساسيت و دقت تأكيد كرد.
فرماندار اصفهان با اشاره به شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اظهار داشت: به منظور افزايش توليد داخلي و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي، حوزه معاونت برنامه ريزي و اداري مالي آماده است نسبت به شناسايي و تشويق سرمايه گذاران در راستاي فعال كردن مراكز توليدي در 12 ناحيه و شهرك صنعتي شهرستان اقدام كند.
كفيل ساماندهي كارگاه هاي ضايعاتي در بخش ها، تعيين تكليف طرح جامع پسماند روستايي و كمك به تقويت زيرساخت هاي كشاورزي را از ديگر اولويت هاي كاري فرمانداري اصفهان در سالجاري عنوان كرد.
فرماندار اصفهان از معاونان و بخشداران خواست نظارت جدي بر هزينه كردن كيفي اعتبارات سال را دنبال كنند.

 



معاون برنامه ريزي استاندار همدان: دستگاه هاي اجرايي همدان كمبود بودجه ندارند

همدان -خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري همدان گفت: امسال، دستگاه هاي اجرايي و ادارات استان، با كمبود منابع مالي مواجه نخواهند شد.
علي حيدري نوري دراولين جلسه شوراي برنامه ريزي استان درسال جديد، افزود: با تامين منابع بودجه اي، هيچ وقفه اي دركار و فعاليت ادارات و دستگاه ها نبايد پيش بيايد و تلاش ها بدون توقف باشد.
وي ادامه داد: اجرايي شدن فرامين رهبر معظم انقلاب در راستاي نامگذاري سال 91، در دستور كار و اولويت همه ادارات استان قراردارد.
معاون برنامه ريزي استانداري همدان اضافه كرد: كل اعتبارات و بودجه هاي جاري دستگاه ها و ادارات استان درسال گذشته، پرداخت شد و در هيچ دستگاهي نبايد عدم پرداخت وجود داشته باشد و اين امر براي اولين بار در استان روي داده است.
در ادامه «كرم رضا پيريايي» استاندار همدان نيز بر لزوم تلاش دستگاههاي اجرايي استان جهت تحقق منويات رهبر معظم انقلاب و عملي شدن نامگذاري سال تاكيد كرد.
وي تاكيد كرد: حمايت از توليدات داخلي و مصرف آنها را از ادارات شروع مي كنيم و مديران بايد پيشقدم باشند و از سوي ديگر فرهنگ سازي نيز مورد توجه قرار بگيرد.

 



فرماندار: دولت مطالبات چايكاران املش را پرداخت نكرده است

رشت - خبرنگار كيهان:
15 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران املش هنوز پرداخت نشده است.
محمد اكبري فرماندار املش با اعلام اين خبر اظهار داشت؛ با توجه به نزديكي زمان برداشت برگ سبز چاي در سال جاري، هنوز چايكاران اين شهرستان وجوهي را از بابت برگ سبز چاي سال گذشته از دولت طلبكارند.
وي با بيان اين نكته كه اين شهرستان با توليد 32 درصد چاي كشور مقام اول توليد اين محصول را در كشور دارد خاطرنشان ساخت: چايكاران اين شهرستان در سال گذشته 32 هزار و 516 تن برگ سبز چاي به ارزش 22 ميليارد و 10 ميليون ريال توليد كردند كه تاكنون 107 ميليارد و 10 ميليون ريال آن از سوي دولت پرداخت شده است.

 



اجراي طرح ملي جاده هشتگرد- طالقان به تنكابن

كرج- خبرنگار كيهان:
طرح ملي جاده هشتگرد- طالقان به تنكابن در استان البرز اجرا مي شود.
قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان البرز با بيان اين خبر گفت: اين پروژه ملي از مصوبات سفر چهارم رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان البرز است.
قدرت الله ضيايي فر افزود: مقرر شده است اين طرح از منطقه هشتگرد به شهرستان طالقان احداث و سپس تا تنكابن در استان مازندران ادامه يابد.
وي با بيان اينكه مطالعه هاي اوليه براي ساخت اين طرح انجام شده است، اظهار داشت: در اين راستا 140 كيلومتر راه، منطقه هشتگرد را به شهرستان طالقان و سپس به تنكابن منتهي مي سازد.
ضيايي فرتصريح كرد: اكنون مرحله انعقاد قرارداد اين پروژه با پيمانكار در حال انجام است و در نظر داريم پيش از پايان دولت دهم، پروژه يادشده احداث و راه اندازي شود.
وي بيان كرد: اين جاده از چشم اندازي بي نظير برخوردار خواهد بود و مسافران مناظر كوهستاني، جنگلي و كويري را مشاهده خواهند كرد.
وي يادآور شد: در اين جاده سرسبز، مراكز خدماتي و رفاهي براي رفاه حال مسافران نيز در نظر گرفته شده است.

 



رئيس كل دادگستري استان يزد: مبارزه با مفسدان اقتصادي براي حمايت از توليد ملي لازم است

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: دستگاه قضايي از طريق مبارزه با مفسدان اقتصادي و قاچاقچيان كالا و ارز بايد نقش مهمي در جهت حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني ايفا كند.
غلامحسين حيدري افزود: با توجه به نامگذاري سال جاري از طرف رهبر معظم انقلاب به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، تمامي تشكيلات نظام بايد براي به اجرا درآوردن سياستهاي ايشان برنامه ريزي كنند تا بتوانيم كارنامه خوبي با دستاوردهاي مناسب در پايان سال ارائه كنيم.
وي افزود: دستگاه قضايي نيز در جهت تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در سال جاري وظايفي در حوزه كاري خود برعهده دارد كه بايد با اجرايي كردن آن به اهداف نظام مقدس اسلامي جامه عمل بپوشاند.
وي با بيان اينكه مبارزه جدي با مفسدان اقتصادي و قاچاقچيان كالا و ارز يكي از وظايف مهم دستگاه قضايي براي اجرايي كردن منويات ايشان است، خاطرنشان كرد: بايد ازورود كالاهاي قاچاق و بي كيفيت خارجي كه شايسته ايرانيان نيست جلوگيري شود و توليد و سرمايه ايراني نيز مورد حمايت قرار گيرد.
حيدري در بخش ديگري از سخنانش ضمن تقدير و تشكر از عملكرد و تلاش پرسنل دستگاه قضايي استان خصوصا پرسنل اداري اين دادگستري، گفت: طي سال گذشته همكاران اداري دادگستري موفقيتهاي خوبي كسب كرده اند.
حيدري با بيان اينكه همانند سنوات گذشته، رفع اطاله دادرسي از اولويتهاي كاري دستگاه قضايي استان در سال جاري است افزود: پرونده هايي كه روند رسيدگي آنها طولاني شده، بايد تصميمات مناسب در مورد آنها گرفته و مختومه شوند.
وي در پايان، ضمن توصيه قضات و كاركنان دادگستري استان يزد به حسن خلق و اخلاق حسنه با اشاره به حديثي از امام علي(ع) اظهار داشت: طبق فرموده آن حضرت، انسان نه تنها نبايد خشمگين شود بلكه ديگران را نيز نبايد خشمگين كند و بايد سخن نيكو بر زبان جاري كند و در برخورد با مردم نيز همين گونه باشد.

 



كاشان رتبه اول تجويز دارو در كشور را دارد

كاشان- خبرنگار كيهان:
در بخش تجويز اقلام دارويي توسط پزشكان عمومي و پزشكان متخصص، شهرستان كاشان رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده است.
مدير نظارت بر امور دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشكي كاشان در حاشيه دومين جشنواره دانش آموزي مصرف دارو در سالن آمفي تئاتر اين دانشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: در 5 سال گذشته مصرف داروهاي تزريقي، آنتي بيوتيك ها و كلتي كستريدها در كاشان از ميانگين مصرف كشوري بالاتر بوده است.
محمدحسين خياط كاشاني، افزود: با آغاز فعاليت هاي كميته تحقيق مصرف دارو در كاشان، مصرف داروهاي تزريقي كلتي كستريدها و آنتي بيوتيك ها از ميانگين كشوري پايين تر آمده است.
وي با مقايسه ميزان استاندارد مصرف دارو در ايران و دنيا بيان داشت: سرانه مصرف دارو در ايران به ويژه داروهاي تزريقي چهار برابر استاندارد جهاني است.
دكتر خياط با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته مصرف دارو در شهرستان كاشان 3درصد بيشتر از ميانگين كشوري بوده است، عنوان داشت: با تلاش كميته تحقيق دارو و برگزاري برنامه هاي فرهنگي براي فرهنگ سازي استفاده صحيح از دارو، امروز مصرف دارو در شهرستان كاشان 2درصد كمتر از ميانگين كشوري قرار گرفته است.
به گفته وي در بخش تجويز اقلام دارويي توسط پزشكان فوق تخصص، شهرستان كاشان رتبه دوم كشور را دارد.

 



فعاليت بيش از 6500 واحد صنفي غيرمجاز در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
طي دو ماه آينده بايد واحدهاي فاقد پروانه كسب تعيين تكليف شوند.
استاندار زنجان ضمن بيان مطلب فوق در جلسه ستاد تنظيم بازار با تاكيد بر استفاده از ابزار قانوني در برابر هرگونه تخلفات گفت: بايد دستگاه هاي مربوطه با واحدهاي متخلف به طور جدي برخورد و جرايم نيز با شدت بيشتري اعمال شود و به هيچ كس فرصت سوء استفاده داده نشود.
«رئوفي نژاد» با اشاره به اينكه بسياري از كالاهاي بي كيفيت از طريق واحدهاي صنفي غيرمجاز عرضه مي شود افزود: رفع ارائه اين نوع كالاها مي تواند مشكلات و معضلات ناشي از آن را به حداقل كاهش دهد.
استاندار زنجان به وجود بيش از شش هزار و 500 واحد صنفي غيرمجاز در سطح اين استان اشاره كرد و گفت: طي دو ماه آينده بايد واحدهاي فاقد پروانه كسب تعيين تكليف شوند.
استاندار زنجان با بيان اينكه يكي از عمده برنامه هاي استان زنجان در سال جاري توجه جدي به كنترل بازار و نوسانات احتمالي آن است افزود: امسال روند قيمت هاي موجود در بازارها به دقت رصد و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به تصميم اخير دولت مبني بر واگذاري اختيارات واردات 11 قلم كالاي اساسي به استانداران، افزود: زنجان مشكلي در واردات كالاهاي ياد شده ندارد و نظارت در اين حوزه نيز با جديت بيشتري اعمال خواهد شد كه در اين زمينه بانك مركزي نيز براي تامين اعتبار كالاهاي اساسي تمهيداتي انجام داده است.

 



پيشرفت 70 درصدي اجراي فاز دوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
فاز دوم طرح توسعه بندرشهيد رجايي كه اجراي آن از سال 86 آغاز شده بود در نيمه دوم امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، مشاور عمراني مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اين مطلب گفت: با پيگيريهاي انجام شده براي حل مشكلات مالي فني امروز شاهد پيشرفت 70 درصدي اجراي اين فاز هستيم.
رحيم ناصري فخر با بيان اينكه فاز دوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي در دو مرحله ساخت يال شرقي و غربي درحال اجرا است گفت: عمليات مربوط به يال شرقي اين فاز مانند عمليات خاكي، محوطه سازي و ساخت اسكله به اتمام رسيده است ضمن اينكه از دو ميليون متر مكعب عمليات لايروبي اين يال يك ميليون و 100هزار متر مكعب آن انجام شده است كه مابقي آن ظرف دو ماه آينده انجام خواهد شد كه با لايروبي هزار و 10 متر اسكله براي پهلوگيري شناورها آماده مي شود. وي درباره فاز سوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي گفت: البته تفاهم نامه اي درباره فاز سوم با كشتيراني جمهوري اسلامي ايران منعقد شده است و موضوع در دست پيگيري است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14