(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20194 

حديث دشت عشق
استقلال از قهرماني فاصله گرفت ، تراكتور به رده دوم صعود كرد
سپاهان به جام قهرماني نزديك شد
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از خداحافظي رسمي پپ دستيار گوارديولا سرمربي جديد بارسلونا
كسب 6مدال طلا و نقره توسط مرادي و رستمي در آسيا
خط و نشان وزنه برداران ايران براي المپيك
مسابقات كشتي گزينشي المپيك تلاش براي كسب 3 سهميه
صعود ايران به رده دوم
مسابقات قهرماني آسيا- ازبكستان شكست جودوكاران ايران در نخستين روز



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «حسين املاكي»
متولد عاشورا شهيد كربلا!
در شب عاشوراي سال 1340 در روستاي كولاك محله از توابع شهرستان لنگرود در يك خانواده مذهبي و كشاورز فرزندي پا به عرصه وجود گذاشت كه او را حسين ناميدند. حسين پس از سپري كردن مقاطع مختلف تحصيلي سرانجام در سال 1358 در رشته بهداشت محيط موفق به اخذ مدرك ديپلم گرديد و در همان سال وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان لنگرود شد. علاقه به ورزش او را به سوي ورزش هاي رزمي (كاراته و كشتي) سوق داد و مقام هايي هم در اين عرصه كسب كرد.
با شروع جنگ تحميلي در سال 1359 بنا به تكليف شرعي به سوي جبهه هاي حق عليه باطل شتافت. شجاعت، بي باكي، خلاقيت و استعداد وي به حدي رسيد كه در واحد اطلاعات - عمليات، فرماندهي يكي از محورهاي عملياتي در لشكر 25 كربلا به او سپرده شد.
او سرانجام پس از شركت در عمليات هاي مختلف چون كربلاي 2، كربلاي 4 و ... در لشكرهاي گيلان و مازندران بالاخره در نهم فروردين ماه سال 1367 در عمليات والفجر 10 در منطقه عمومي سيدصادق (ارتفاعات باني بنوك) بر اثر استنشاق موادشيميايي دشمن به آرزوي ديرينه اش رسيد و روح بلندش به ملكوت اعلي پيوست ولي جنازه مطهرش هنوز بر ارتفاعات باني بنوك ماوا گزيده است.

 



استقلال از قهرماني فاصله گرفت ، تراكتور به رده دوم صعود كرد
سپاهان به جام قهرماني نزديك شد

با پيروزي سپاهان مقابل شاهين و توقف استقلال برابرشهرداري تبريززرد پوشان اصفهاني به قهرماني نزديك و آبي پوشان از قهرماني دور شدند.
پرونده هفته سي ودوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر با انجام9ديدار بسته شد. روز پنجشنبه و در روز نخست اين مسابقات 2 ديدار برگزار شد. در تبريز و در حضور حدود 60 هزار تماشاگر تراكتورسازي با نتيجه 4 بر يك از سد پرسپوليس گذشت تا سرخپوشان پس از شكست 4 بر 2 برابر سايپا براي دومين هفته پياپي 4 گل بخورد.
فلاويو لوپز در دقايق(50 و 63)، فرزاد حاتمي (57 )و محمد ابراهيمي ( 65) براي تراكتورسازي گلزني كردند. تك گل پرسپوليس را هم رضا نورمحمدي ( 79 )به ثمر رساند.
همچنين در اين ديدار هادي نوروزي در دقيقه 21 يك ضربه پنالتي را براي پرسپوليس هدر داد. ضربه نوروزي از كنار دروازه محسن فروزان به بيرون رفت.
در ديگر ديدار روز پنج شنبه سپاهان در آخرين لحظات برابر شاهين بوشهر به برتري دست يافت تا فاصله اش را با مدعيان در صدر جدول حفظ كند. در اين بازي كه با برتري 2 بر صفر ميزبان به پايان رسيد، مهدي كريميان در دقيقه 4+90 و محرم نويدكيا در دقيقه 9+90 گل هاي سپاهان را به ثمر رساندند.
ضمن اينكه اميد ابراهيمي در دقيقه 73 يك ضربه پنالتي را در حالي از دست داد كه وحيد طالب لو با واكنشي زيبا اين فرصت گلزني را از تيم سپاهان گرفت. اين دروازه بان در اواخر مسابقه به دليل مصدوميت شديد با آمبولانس به مراكز درماني منتقل شد و به همين دليل 10 دقيقه بازي وقت اضافه داشت.
روز دوم از هفته سي و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 17 ديروزبا برگزاري 6 ديدار همزمان در شهرهاي مختلف آغاز شدكه طي آن نتايج ذيل به دست آمد:
¤ داماش گيلان صفر - صباي قم صفر
¤ سايپاي البرز 1 - ملوان بندرانزلي1
گل : سجاد شهبارزاده (79) براي سايپا - محمد حيدري (12) براي ملوان
¤ فجرسپاسي شيراز صفر - ذوب آهن اصفهان صفر
¤ مس كرمان 4 - مس سرچشمه 1
گل : قاسم دهنوي (3)، مصطفي شجاعي (22)، سپهر حيدري (48) و مقداد قباخلو (86) براي مس كرمان و مجيد باجلان (10) براي مس سرچشمه
¤ راه آهن شهرري صفر - فولاد خوزستان صفر
¤ نفت آبادان 2 - نفت تهران 1
گل : علي ممبيني (14) و فونيكه سي (81) براي نفت آبادان - ژوسيلي فريرا (88) براي نفت تهران
- در اين ديدار مجتبي زارعي در دقيقه 67 از نفت تهران اخراج شد و ميثم خسروي در دقيقه 21 يك ضربه پنالتي را براي نفت تهران از دست داد.
در آخرين ديدار هفته سي و دوم نيز تيم هاي استقلال و شهرداري تبريز از ساعت 10:19 در ورزشگاه آزادي و در حضور 15 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه تلاش دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
با نتايجي كه در هفته سي و دوم ليگ رقم خورد استقلال از كورس قهرماني خارج شد ،اميد سپاهان براي بالا بردن جام بيش از گذشته افزايش يافت و تراكتورسازي نيز علاوه بر اينكه هنوز نيم نگاهي به قهرماني دارد عزمش براي كسب عنوان نايب قهرماني بيشتر از استقلال شد. در انتهاي جدول هم تيم هاي راه آهن، شاهين، ملوان و شهرداري براي بقا در ليگ برتر تلاش مي كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دنيزلي: 10 بازيكن اضافه هستند
سرمربي پرسپوليس با بيان اينكه 10 بازيكن در اين تيم اضافه هستند گفت: برخي نفرات با روش بازيشان مي خواهند بگويند مربي عزيز، سال آينده با ما ادامه نده. مصطفي دنيزلي پس از شكست 4 بر يك تيمش مقابل تراكتورسازي تبريز گفت: دو پرسپوليس داريم؛ يكي شب و يكي روز كه بازي هاي ليگ جزو پرسپوليس شب است. تا جايي كه به بازي هم مربوط مي شود دو قسمت دارد. تا لحظه اي كه به دنبال گل زدن هستيم، به روز مربوط مي شود و زماني كه گل مي خوريم به بازي شب برمي گردد.
وي با انتقاد از عملكرد بازيكنان تيمش در اين ديدار گفت: قسمت بزرگي از بازيكنان مي خواهند بگويند كه مربي عزيز سال آينده با ما ادامه نده. اگر 25 نفر از بازيكنان را در نظر بگيريم 10 نفر اضافه هستند. در اين حالت صحبت زيادي باقي نمي ماند.
مديرعامل پرسپوليس كم كارها را تهديد كرد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس ضمن ابراز تاسف از شكست اين تيم مقابل تراكتورسازي گفت: بدون شك پس از ديدار با الهلال در خصوص بازيكناني كه طي چند وقت اخير كم كاري و كوتاهي كرده اند تصميمات مهمي را اتخاذ خواهيم كرد. محمد رويانيان ضمن بيان اين مطلب افزود: اگر به اهدافي كه در اين فصل به ويژه در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا داشتيم، دست پيدا نكنيم تصميمي خواهم گرفت كه هواداران انتظارش را نداشته باشند و تا به امروز مشابه آن را نديده باشند.بدون شك پس از ديدار با الهلال در خصوص بازيكناني كه طي چند وقت اخير كم كاري و كوتاهي كرده اند تصميمات مهمي را اتخاذ خواهيم كرد. مديرعامل باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد: در واقع بازي با الهلال خط قرمز من در خصوص تصميماتي است كه اتخاذ خواهم كرد و اين بازي است كه مشخص مي كند ما در قبال برخي بازيكنان بايد چه تصميماتي را بگيريم.
صعود بايرن مونيخ به فينال ليگ قهرمانان اروپا
تيم فوتبال بايرن مونيخ با برتري برابر رئال مادريد در ضربات پنالتي حريف چلسي در ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا شد. در دومين ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا تيم هاي رئال مادريد و بايرن مونيخ چهارشنبه شب هفته گذشته در ورزشگاه سانتياگو برنابئو به مصاف هم رفتندكه اين مسابقه در 90 دقيقه با برتري 2 بر يك رئال خاتمه يافت تا با توجه به برتري 2 بر يك نماينده آلمان در ديدار رفت، بازي به وقت اضافه كشيده شود.كريستيانو رونالدو در دقايق 6 (از روي نقطه پنالتي) و 14 و آرين روبن در دقيقه 27 از روي نقطه پنالتي براي بايرن گل زدند. تلاش دو تيم در 30 دقيقه وقت اضافه نتيجه نداشت تا تكليف تيم صعود كننده دز ضربات پنالتي مشخص شود. در ضيافت پنالتي ها بايرن برابر رئال 3 بر يك پيروز شد و به فينال رسيد. بدين ترتيب تيم هاي بايرن مونيخ و چلسي 30 ارديبهشت سال جاري ديدار فينال را در ورزشگاه آليانس آره نا شهر مونيخ برگزار مي كنند.
انتقاد دايي از انصاريفرد: در راه آهن نمي مانم
سرمربي تيم فوتبال راه آهن با اشاره به مشكلات مالي بازيكنانش به صحبت هاي مدير عامل اين باشگاه پاسخ داد و گفت: تا امروز بازيكنانم تنها 33 درصد مطالباتشان را گرفته اند و هر كس مبلغي غير از اين را گفته اشتباه كرده. اگر هم مشكلات ادامه داشته باشد در راه آهن نمي مانم.
علي دايي در پايان گفت: سه هفته از بازيها باقي مانده و شما شك نكنيد كه راه آهن در ليگ برتر خواهد ماند. بعد از سه بازي اگر مشكلات حل شود برنامه هايم را ارائه خواهم كرد، اگر هم حل نشد كه تحت هيچ شرايطي نمي مانم.

 



پس از خداحافظي رسمي پپ دستيار گوارديولا سرمربي جديد بارسلونا

پس از خداحافظي رسمي پپ گوارديولا از سرمربي گري تيم بارسلونا، تيتو ويلانوا دستيار او در فصل آينده هدايت اين تيم را بر عهده خواهد داشت.
پپ گوارديولا كه ديروز همراه با ساندرو راسل رئيس بارسلونا در يك نشست مطبوعاتي حاضر شده بود، خداحافظي خود را از اين تيم به طور رسمي اعلام كرد و خبر داد كه فصل آينده ديگر روي نيمكت آبي و اناري ها نخواهد نشست. در همين نشست اعلام شد كه تيتو ويلانووا دستيار گوارديولا، فصل آينده هدايت بارسلونا را بر عهده مي گيرد. با اين حال گوارديولا تا پايان فصل جاري به وظايف خود ادامه خواهد داد.
گوارديولا در اين نشست خبري گفت: از شما مي خواهم كه درك كنيد كه اين يك تصميم ساده نبوده است. مي خواهم احساسم را شرح دهم و اميدوارم كه مردم من را درك كنند. از اتفاقاتي كه در چند هفته اخير افتاد به شدت متاسفم. من هميشه دوست دارم كه قراردادهاي كوتاه مدت ببندم چون در بارسا توقعات بسيار زيادي وجود دارد. من در اين تيم به عنوان يك بازيكن زندگي كردم و دقيقا مي دانم كه روال كار در اين باشگاه به چه صورت است. هميشه فكر مي كردم كه چهار سال براي حضور در يك باشگاه زمان زيادي است.
سرمربي سابق بارسلونا گفت: در پاييز به مدير رسانه اي و مدير فوتبال باشگاه بارسلونا تصميم خود را اعلام كرده بودم و گفته بودم كه اين آخرين فصل حضورم در اين تيم است، اما نمي توانستم بازيكنان را از اين تصميم مطلع كنم چون اوضاع خيلي پيچيده مي شد. حالا كه از دو رقابت مهم حذف شده ايم زمان مناسبي براي اعلام اين تصميم است.
گوارديولا گفت: چهار سال حضور در بارسلونا همه را خسته كرد. در ماه سپتامبر يا اكتبر بود كه به رئيس گفتم ديگر قراردادم را تمديد نمي كنم. اميدوارم كه سرمربي جديد قادر باشد كارهايي كه من انجام ندادم انجام دهد.

 



كسب 6مدال طلا و نقره توسط مرادي و رستمي در آسيا
خط و نشان وزنه برداران ايران براي المپيك

مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا در وزن 85 كيلوگرم با درخشش نمايندگان كشورمان و كسب 6 مدال طلا و نقره توسط آنها پيگيري شد.
پس از كسب مدال هاي طلا و نقره حركت يكضرب دسته 85 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا، در حركت دوضرب اين وزن نيز رقابت اصلي ميان كيانوش رستمي و سهراب مرادي بود.
اين دو كه طي ماه هاي گذشته و در اردوي تيم ملي، رقابت نزديك و فشرده اي با يكديگر داشتند، اين رقابت را از اتاق وزن كشي رقابت هاي قهرماني آسيا آغاز كردند.
رقابتهاي اين دسته كه حتي احتمال شكستن ركورد جهان نيز در آن وجود داشت در حالي آغاز شد كه كيانوش رستمي و سهراب مرادي به لحاظ بدني، حتي يك گرم هم با يكديگر تفاوت نداشته و هر دو با وزن 84 كيلو و 820 گرم روي تخته رفتند. با اين تفاصيل اگر ركوردهاي اين دو وزنه بردار با يكديگر برابر مي شد، آن وزنه برداري بالاتر قرار مي گرفت كه زودتر از ديگري آن وزنه را بالاي سر برده بود.
كادر فني براي آغاز كار هر دو وزنه بردار كشورمان براي حركت يكضرب درخواست وزنه 168كيلوگرم را كرد كه كيانوش رستمي با توجه به قرعه اش زودتر از سهراب مرادي پشت اين وزنه قرار گرفت.
اين دو در حالي روي تخته رقابت ها رفتند كه جائه يوك سا از كره جنوبي يك حركتش باقي مانده بود و 9 وزنه بردار ديگر گروه A كار را به پايان رسانده بودند.
هر دو وزنه بردار كشورمان به خوبي از پس وزنه 168كيلويي برآمدند. در ادامه براي رستمي و مرادي وزنه 172كيلويي درخواست شد كه باز هم ابتدا رستمي به روي تخته رفته و كارش را با موفقيت پشت سر گذاشت. مرادي هم همين وزنه را بالاي سر برد.
كار براي دو وزنه بردار كشورمان براي كسب مدال طلا به وزنه سرنوشت ساز سوم كه 175كيلوگرم بود كشيده شد. رستمي در ادامه كار از پس وزنه 175كيلويي برنيامد تا كار مرادي براي كسب مدال طلا راحت تر شود، اما مرادي هم در مهار اين وزنه ناموفق بود تا سرانجام در پايان حركات يكضرب رستمي با قرعه قهرمان آسيا شود. كيانوش رستمي در يكضرب به مدال طلا رسيد، سهراب مرادي دوم شد و وزنه بردار كره اي با مهار وزنه 167كيلويي به عنوان سومي آسيا رسيد. با آغاز رقابت هاي دو ضرب رستمي وزنه 201 كيلويي را مهار كرد و مرادي كارش را با وزنه 210 كيلويي و مهار موفق آن آغاز كرد. در ادامه رستمي در بالا بردن وزنه 211 كيلويي نيز موفق بود.
براي وزنه دوم مرادي و سوم رستمي وزنه 216 كيلويي درخواست شد. مرادي در بار اول در مهار اين وزنه ناموفق و رستمي هم حركت سوم خود را ناموفق سپري كرد. مرادي كه در صورت بلند كردن وزنه 216 كيلويي به مدال طلاي دوضرب و مجموع آسيا مي رسيد يك بار ديگر يك كيلوگرم ركوردي بيشتر از ركورد المپيك به ثبت رساند و در حركات دوضرب و مجموع به مقام قهرماني آسيا رسيد.
به اين ترتيب سهراب مرادي به دو مدال طلا و يك نقره آسيا رسيد و رستمي يك مدال طلا و دو نقره را به خود اختصاص داد. در اين رشته وزنه بردار كره اي در هر 3 حركت به مدال برنز رسيد.
سهراب مرادي كه پس از 13 سال ركورد ايران را شكست در صورتي كه بتواند همين مقدار وزنه را در المپيك لندن مهار كند، ركورد المپيك رسما شكسته خواهد شد.

 



مسابقات كشتي گزينشي المپيك تلاش براي كسب 3 سهميه

دو ملي پوش كشتي فرنگي و يك ملي پوش كشتي آزاد ايران رقابت هاي خود را در مسابقات كشتي گزينشي المپيك در چين از صبح امروز آغاز مي كنند.
هادي عليزاده پورنيا دارنده مدال طلاي آسيا در وزن 74 كيلوگرم در دور اول با بدربخيت از قطر مسابقه مي دهد و در صورت پيروزي در دور دوم به مصاف برنده اوكراين (ولاديمير شاتسيخ) و لتوني مي رود. عليزاده در حالي در گروه نسبتاً سختي قرار گرفته كه خطر برخورد با كشتي گير رژيم اشغالگر قدس تا حدودي رفع شده است و تا نيمه نهايي امكان برخورد آنها وجود ندارد.
حبيب الله اخلاقي قهرمان آسيا و دارنده مدال برنز جهان در وزن 84 كيلوگرم در دور اول با كريستوفر ليونگ بك از سوئد مسابقه مي دهد. برنده اين ديدار با فرد پيروز كشتي بين ارمنستان و استوني مصاف مي دهد. اخلاقي گروه متوسطي دارد و سرشناس ترين حريفاني كه در گروه وي هستند، ملونين نومونوي فرانسوي و گگشيدزه گرجستاني هستند.
همچنين پرويز هادي براي به دست آوردن تك سهميه باقي مانده كشتي آزاد، امروز در مسابقات وزن 120كيلوگرم به روي تشك خواهد رفت. هادي براي كسب آخرين سهميه المپيك آزاد بايد پس از استراحت در دور اول، به مصاف نوبويوشي آراكيدا از ژاپن برود و در ادامه با برنده آفريقاي جنوبي و آلباني مسابقه دهد. هادي با سه پيروزي مي تواند فيناليست شود و جواز المپيك بگيرد. به نظر نمي رسد لازاريف از قرقيزستان يا خوشخوف از اوكراين بتوانند سد راه هادي در نيمه نهايي شوند.

 



صعود ايران به رده دوم

تيم ملي وزنه برداري ايران با 3 طلا و 3 نقره اي كه سهراب مرادي و كيانوش رستمي به دست آوردند، در جدول توزيع مدالها به رده دوم صعود كرد. در حالي كه رقابت هاي 5 وزن نخست 56، 62، 69، 77 و 85 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا به اتمام رسيده است، تيم ملي وزنه برداري كشورمان با كسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز، بعد از چين در رده دوم قرار دارد. اين در حالي است كه چيني ها فقط يك وزنه بردار ديگر در دسته 94 كيلوگرم دارند اما در تركيب تيم ملي وزنه برداري كشورمان هنوز 3 وزنه بردار اوزان 105 و 105+كيلوگرم، يعني نواي نصيرشلال، بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني روي تخته نرفته اند. هم اكنون تيم ملي وزنه برداري چين با 8 طلا، 2 نقره و 2 برنز صدرنشين رده بندي مدالي است و ازبكستان با 2 طلا و يك برنز، پس از ايران در رده سوم قرار دارد.
در جدول امتيازي نيز تيم ملي وزنه برداري چين با 342 امتياز صدرنشين است اما رقابت اصلي براي قهرماني ميان ايران و كره جنوبي است، چرا كه هنوز 3 وزنه بردار ديگر دارند. هم اكنون كره جنوبي با 318 امتياز در رده دوم قرار دارد و ايران با 318 امتياز سوم است.

 



مسابقات قهرماني آسيا- ازبكستان شكست جودوكاران ايران در نخستين روز

نخستين روز مسابقات جودو قهرماني آسيا در ازبكستان با ناكامي هر 5 نماينده ايران به پايان رسيد.
در نخستين روز از بيستمين دوره اين مسابقات كه در شهر تاشكند برگزار شد، ديروز5 نماينده ايران در رقابتهاي مردان و زنان عملكرد بسيار ضعيفي داشتند. در بخش مردان و در وزن منفي 73 كيلوگرم علي معلومات پس از غلبه بر نمايندگان تركمنستان و هنگ كنگ در دور سوم مقابل « وانگ كي چون» از كره جنوبي نفر دوم رنكينگ جهاني شكست خورد و به گروه بازنده ها سقوط كردكه تلاش وي در اين گروه به مقام پنجمي منجر شد. معلومات در دوره قبل مدال برنز گرفته بود.
در وزن منفي 66 كيلوگرم وحيد بنا هفتم شد. در وزن منفي 60 كيلوگرم محمد جواني به مصاف نماينده ژاپن رفت و در زمان 3 دقيقه و 39 ثانيه ضربه فني شد و از دور مسابقات كنار رفت. در بخش بانوان و در وزن منفي 63 كيلوگرم اكرم خاني و در وزن منفي 78 كيلوگرم سحر چغلوند در همان دور نخست مقابل حريفان خود ضربه فني و از دور رقابتها حذف شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14