(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20194 

وحشت تل آويو از توانايي حزب الله در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين
6 ماه زندان براي نخست وزير پاكستان به جرم كوتاهي در معرفي مجرمان اقتصادي
تظاهرات دانشجويان عليه نظام سرمايه داري در اتريش، كانادا و 10 شهر آمريكا
بمب هاي بنزيني مقابل گلوله هاي جنگي مردم بحرين به يك پاسگاه پليس حمله كردند
تظاهرات ميليوني در ميدان التحريرانقلاب مصر اسلامي است
نبرد نابرابر نظاميان صهيونيستي با شهروندان فلسطيني در رام الله
تحت فشار افكارعمومي واشنگتن به خروج 9000 نظامي آمريكايي از ژاپن تن داد
رزمايش مشترك آمريكا و فيليپين و ابراز خشم مردم در مانيل
31 كشته بر اثرانفجار بمب در 2 شهر سوريه
لاهه ارتكاب رئيس جمهور سابق ليبريا به جنايات جنگي را تأييد كرد
حملات تروريستي در عراق 19 شهيد و 47 مجروح برجاي گذاشت
امارات تحت حمايت آمريكا در خليج فارس رزمايش برگزار كرد
تظاهر كنندگان اردني : ملت بايد دولت را انتخاب كند نه شاه



وحشت تل آويو از توانايي حزب الله در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين

منابع خبري از نگراني شديد رژيم صهيونيستي از به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين توسط رزمندگان حزب الله در جنگ آينده خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت»، مسئولان بلندپايه دفاعي و امنيتي اسرائيل اعلام كردند: حزب الله در تلاش است تا هواپيماهاي كوچك بدون سرنشين خود را ارتقاء داده و از آنها عليه اسرائيل در نبردهاي آينده استفاده كند.براساس اين گزارش نگراني اسرائيل از آن جهت است كه برخي از انواع اين هواپيماها، قادر به حمل كلاهك جنگي به وزن ده ها كيلوگرم مواد منفجره است و تل آويو نگران آن است كه حزب الله در جنگ آينده تعداد زيادي از اين هواپيماها را وارد آسمان اسرائيل كرده و اهدافي را در شمال سرزمين هاي اشغالي منفجر كند.

 



6 ماه زندان براي نخست وزير پاكستان به جرم كوتاهي در معرفي مجرمان اقتصادي

دادگاه عالي پاكستان، نخست وزير اين كشور را به جرم همكاري نكردن در مورد پرونده هاي فساد مالي به شش ماه زندان محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از رسانه هاي خبري پاكستان، ديوان عالي پاكستان، «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير اين كشور را به بي توجهي به درخواست دادستان براي بازگشايي پرونده فساد مالي دولت گناهكار شناخت.
براساس اين گزارش، اقدام ديوان عالي پاكستان كه مي تواند به كناره گيري گيلاني از مقام نخست وزيري منجر شود، با استقبال احزاب مخالف اين كشور مواجه شد.
طبق قوانين پاكستان، هر محكوميتي براي نخست وزير به معناي عدم صلاحيت وي براي در دست داشتن سمتش محسوب مي شود.

 



تظاهرات دانشجويان عليه نظام سرمايه داري در اتريش، كانادا و 10 شهر آمريكا

هزاران نفر از اعضاي جنبش وال استريت، دانشجويان و كارگران در شهرهاي مختلف آمريكا و اروپا عليه سياست هاي اقتصادي حاكم تظاهرات كردند.
تاكيد دولتمردان غربي بر اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي به اميد نجات از بحراني كه برخي آن را بي سابقه عنوان كرده اند سالهاست با اعتراض مردم اين كشورها به شكل راه اندازي تظاهرات و تجمعات ضددولتي پاسخ داده شده است.
در همين رابطه خبر مي رسد روز گذشته صدها تن از دانشجويان اتريشي دانشگاه «وين» در اعتراض به آنچه «تصميم مقامات به افزايش بي سابقه شهريه ها» عنوان شده، تظاهرات كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، معترضان با تجمع مقابل ساختمان اصلي بزرگترين و معتبرترين دانشگاه اتريش، از تصميم شوراي عالي دانشگاه براي تحت فشار قرار دادن دانشجويان با هدف جبران كسري بودجه انتقاد كردند. چند روز پيش دولت اتريش اعلام كرد، دانشگاه هاي اين كشور دچار بحران مالي اند و مسئولين دانشگاه ها براي حل اين مشكل به افزايش شهريه ها رو بياورند.
اما يك روز قبل از اين تجمع، يعني روز چهارشنبه نيز يك تظاهرات گسترده ضد دولتي در 10 شهر آمريكا و با هدايت اعضاي جنبش ضد سرمايه داري وال استريت برگزار شد.
بنا به اعلام شبكه تلويزيوني پرس تي وي، اعضاي كمپين «تصرف بدهي دانشجويي» با نامگذاري اين روز با نام، روز يك تريليون دلاري» نسبت به افزايش شديد شهريه هاي دانشجويي انتقاد كردند.
به گفته سازمان دهندگان اين تظاهرات اين نامگذاري به بدهي دانشجويان آمريكايي به بانك ها بازمي گردد. دانشجويان به همين ميزان به بانك ها بدهكارند و اين در حالي است كه اين بدهي ها هر روز نيز در حال افزايش است.
براساس اعلام بانك مركزي نيويورك، بدهي ناشي از وام گرفتن دانشجويان در سه ماهه چهارم سال 2011 به 867 ميليارد دلار رسيد و اين مبلغ در سال جاري از مرز يك تريليون دلار هم گذشت.
اعتراضات دانشجويي
در كانادا
تظاهرات دانشجويي در كانادا با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد.
هزاران دانشجوي كانادايي در ادامه اعتراض ها عليه افزايش شديد شهريه هاي دانشگاه ها در آخرين ساعات روز پنجشنبه در خيابان هاي «مونترال» تظاهرات كردند.
به نوشته نشريه «نشنال پست»، در اين تجمع، پليس كانادا با حمله به دانشجوياني كه شمار آنها دستكم 5 هزار نفر اعلام شده 86 نفر را بازداشت كرد.
دانشگاه هاي كانادا براي مقابله با بحران شديد مالي تصميم گرفته اند شهريه ها را طي 5 سال آينده به شدت افزايش دهند.
به نوشته خبرگزاري فارس، اين تظاهرات يك روز پس از آن برگزار شد كه وزارت آموزش كانادا اعلام كرد مخالف ورود انجمن دانشجويي به مذاكرات مربوط به شهريه هاي دانشجويي است. انتشار اين خبر به شدت خشم دانشجويان را برانگيخت طوري كه رهبران دانشجويان تأكيد كردند تا زماني كه مشكل شهريه ها حل نشود، تظاهرات ادامه خواهد داشت.
يادآور مي شود طي روزهاي گذشته نيز پليس در دو نوبت اقدام به سركوب و دستگيري دانشجويان كرده است. در جريان خشونت هاي هفته گذشته 107 نفر از دانشجويان بازداشت شده بودند.
سقوط امپراتوري آمريكا حتمي است
نظريه پرداز و زبان شناس مشهور آمريكايي با اشاره به اوضاع سياسي و اقتصادي حاكم بر آمريكا تأكيد كرد، امپراتوري آمريكا به شدت در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.
پايگاه تحليلي «آلترنت» طي انجام گفت وگويي با «نوام چامكسي»، زبان شناس، فيلسوف و تحليلگر مشهور آمريكايي به تحليل جنبش بزرگ وال استريت،اوضاع سياسي اقتصادي آمريكا و افول امپراتوري اين كشور پرداخت.
«چامسكي» در بخشي از گفت وگوهاي خود كه خبرگزاري فارس ترجمه آن را منتشر كرده به دستاوردهاي جنبش وال استريت براي مردم آمريكا پرداخت. به گفته اين استاد دانشگاه «ماساچوست»، مطرح شدن موضوعاتي مثل «نابرابري، فساد و اضمحلال نظام دموكراتيك آمريكا كه در لايه هاي زيرين جامعه جريان دارد» را يكي از اين دستاوردها خواند كه پيش از اين «كمتر در عرصه عمومي مطرح شده است.»
در ادامه بحث، مصاحبه كننده ضمن اشاره به كمرنگ شدن «قدرت نرم» آمريكا از چامسكي، خواست در خصوص اينكه آيا ايده افول امپراتوري آمريكا صحيح است توضيح دهد.
«چامسكي» در پاسخ به اين سؤال، ايده سقوط امپراتوري آمريكا را ايده درستي دانست و عنوان كرد امپراتوري آمريكا كه بعد از سال 1945 نزديك به نيمي از ثروت دنيا را در اختيار داشت، در امنيت كامل بود اما آمريكا اكنون به سرعت در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

 



بمب هاي بنزيني مقابل گلوله هاي جنگي مردم بحرين به يك پاسگاه پليس حمله كردند

هزاران بحريني با تظاهرات در خيابان هاي منامه و درگيري با نيروهاي رژيم آل خليفه و آل سعود، اصلاحات مورد ادعاي شاه را رد كردند و خواستار سرنگوني شيخ حمدبن خليفه شدند.
به گزارش شبكه الجزيره، درگيري بين نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم آل خليفه با معترضان بحريني در منطقه «البلاد القديم» در نزديكي منامه، پايتخت بحرين پس از آن آغاز شد كه هزاران بحريني عزادار از مزار «صلاح عباس حبيب» 36 ساله باز مي گشتند.
شاهدان به رويتر گفتند، با حمله معترضان خشمگين به پاسگاه پليس و استفاده معترضان از بمب هاي بنزيني، درگيري بين طرفين در يك بزرگراه اصلي بالا گرفت و عبور و مرور وسايل نقليه متوقف شد. شمار زخمي ها، ده ها نفر اعلام شد.
از سوي ديگر، جمعيت الوفاق تأكيد كرد؛ اصلاحاتي كه شاه بحرين قرار است هفته آينده آن را تصويب كند حداقل خواسته هاي مردم را نيز برآورده نمي كند و ملت بحرين آن را قبول ندارد.
هزاران نفر از مردم بحرين ديروز نيز به خيابان ها آمدند و بر خواسته هاي مشروع خود از جمله همبستگي با رهبران مخالف زنداني تأكيد كردند.
روزنامه بحريني الوسط نيز از تظاهرات كاركنان اخراج شده بحريني در مقابل وزارت كار اين كشور خبر داد. اين كاركنان به دليل شركت در تظاهرات مسالمت آميز، از ادارات اخراج شده اند.
در مورد جنايت جديد آل خليفه و آل سعود، فيلم جديدي در اينترنت منتشر شده است كه نشان مي دهد نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه از درون خودروي زرهي به طور مستقيم يك جوان را هدف گلوله قرار مي دهند.
اين شليك مستقيم باعث مي شود تا جوان بحريني بينايي خود را از دست بدهد و حال وي بنا بر گزارش ها مساعد نيست.
از بيمارستان هاي منامه نيز خبر مي رسد نيروهاي آل سعود با مستقر شدن در اين بيمارستان ها، از مداواي مجروحان جلوگيري مي كنند.
جنايت هاي گسترده سعودي ها در بحرين در همراهي با آل خليفه باعث شد «شيخ خالد بن احمد بن محمد آل خليفه» وزير خارجه بحرين در ديدار با «فهد المارك» سفير عربستان در بحرين، از نقش عربستان در سركوب و كشتار مردم بي دفاع و مظلوم بحرين تمجيد كند. رژيم آل سعود بيش از يك سال است كه با حضور نظامي گسترده و مستمر خود در بحرين در تمامي جنايت هاي آل خليفه عليه مردم مشاركت دارد.

 



تظاهرات ميليوني در ميدان التحريرانقلاب مصر اسلامي است

صدها هزار تن از مردم مصر با برگزاري تظاهرات موسوم به «نجات انقلاب» بر حفظ دستاوردهاي اسلامي آن تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، 13 ائتلاف و گروه اسلامي و سياسي مصر روز جمعه در تظاهرات ميليوني ميدان التحرير قاهره، براي دفاع از انقلاب و اهداف واقعي آن شركت كردند.
براساس اين گزارش، گروه ها و جريان هاي اسلامي كه در راس آنها جماعت اخوان المسلمين قرار دارند، هدف از برگزاري تظاهرات موسوم به نجات انقلاب را حفاظت و برآورده شدن اهداف آن و اجازه ندادن به تاخير در تحويل قدرت يا بازگشت عوامل رژيم گذشته عنوان كردند.
سازمان دهندگان تظاهرات مردمي روز جمعه هدف از اعتراضات مردمي در ميدان التحرير را افزايش فشار عليه شوراي نظامي و تاكيد بر مخالفت با تمديد دوره انتقالي و ضرورت تحويل قدرت به غيرنظاميان در موعد مقرر اعلام كردند.
به گفته جماعت اخوان المسلمين، بازگشت ارتش به پادگان ها، تضمين روند دموكراتيك انتخابات رياست جمهوري آينده و جلوگيري از نامزدي عناصر رژيم سابق در انتخابات از اهداف عمده تظاهرات نجات انقلاب 25 ژانويه بوده است.
لغو كمپ ديويد
و طرد سفير اسرائيل
از سوي ديگر صدها فعال سياسي مصري روز پنجشنبه به مناسبت آزادسازي شبه جزيره سينا از اشغالگران صيهونيست، در ميدان «حريت» العريش دست به تظاهرات ضداسرائيلي زدند.
معترضان مصري با سر دادن شعارهايي خواستار لغو توافقنامه كمپ ديويد و طرد سفير رژيم صهيونيستي از خاك كشورشان شدند.
تظاهركنندگان مصري با به آتش كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي حمايت خود را از مبارزات ملت فلسطين اعلام و خواستار ورود نيروهاي ارتش مصر به سينا و از بين بردن هر نشانه اي از رژيم اشغالگر در خاك كشورشان شدند.
در همين حال براي سومين روز پياپي، صدها تن از مردم مصر با برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در قاهره، خواستار آزادي يك وكيل مصري از زندان هاي آل سعود شدند.
جوانان معترض با محكوم كردن اقدام غيرقانوني سعودي ها در بازداشت اين وكيل تاكيد كردند كه اجازه نخواهند داد، آل سعود، كرامت ملي آنها را خدشه دار كند.احمد الجيزاوي وكيل مصري كه براي اداي مناسك حج عمره به عربستان رفته بود توسط ماموران امنيتي آن كشور بازداشت و زنداني شده است.پارلمان مصر نيز از رياض خواسته تا سريع تر وكيل مصري را آزاد كند ولي عربستان مدعي است كه الجيزاوي با خود موادمخدر حمل مي كرده است.

 



نبرد نابرابر نظاميان صهيونيستي با شهروندان فلسطيني در رام الله

نظاميان رژيم صهيونيستي با يورش به تجمع شهروندان فلسطيني در رام الله، به ضرب و شتم و دستگيري آنها پرداختند.
صدها سرباز تا دندان مسلح رژيم صهيونيستي پنجشنبه با يورش به انبوه جمعيت فلسطينيان كه با هدف همبستگي با اسيران مقابل زندان «عوفو» تجمع كرده بودند، اقدام به سركوب وحشيانه آنها كردند.
خبرگزاري «الشرق الاوسط» با اعلام اين خبر افزود: اين فلسطينيان كه چند روزي است در اعتصاب غذا به سر مي برند، با گاز اشك آور، گلوله هاي پلاستيكي و ضرب و شتم نظاميان صهيونيست مواجه شدند.
آخرين گزارش ها حاكي است، چند نفر از جوانان فلسطيني در جريان اين خشونت ها مجروح و شماري نيز دستگير و به مناطق نامعلوم منتقل شدند.
روز چهارشنبه نيز فلسطينيان ساكن غزه با برپايي تظاهرات با اسراي دربند رژيم صهيونيستي كه آنها نيز در اعتصاب غذا هستند، اعلام همبستگي كردند. فلسطينيان در اين تظاهرات خواستار آزادي زندانيان شدند.
به گزارش پرس تي وي، اين تجمع از سوي جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين سازمان دهي شده بود.
گفتني است، 1600 فلسطيني اسير زندان هاي رژيم جعلي صهيونيستي از 17 آوريل و در اعتراض به شرايط بد زندان ها دست به اعتصاب غذا زده اند. از اين تاريخ به اين سو فلسطينيان براي آزادي اين زندانيان به طور مرتب تظاهرات برگزار كرده اند.
بنا به اعلام «الضمير»، سازمان غيردولتي حمايت از حقوق زندانيان فلسطيني، در حال حاضر 4 هزار و610 زنداني در زندان هاي رژيم اسرائيل نگهداري مي شوند. برخي گزارش ها نيز شمار اسرا را بيش از اين اعلام مي كنند.

 



تحت فشار افكارعمومي واشنگتن به خروج 9000 نظامي آمريكايي از ژاپن تن داد

واشنگتن به خروج 9000 نظامي آمريكايي از پايگاه اوكيناوا در ژاپن تن داد.
خبرگزاري «كيودو» روزجمعه اعلام كرد، وزيران دفاع آمريكا و ژاپن با انتشار بيانيه اي اعلام كردند با خروج 9هزار نظامي آمريكايي از پايگاه نظامي اوكيناوا به توافق رسيده اند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با انتشار اين خبر، اين اقدام را بخشي از «توافقات ميان دو كشور براي كاستن از تنش ها» عنوان كرد.
براساس اين گزارش، آمريكا تلاش مي كند نظاميان كشورش را به منطقه آسيا-اقيانوسيه منتقل كند.
توافق جديد پنج شنبه شب در بيانيه مشترك هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا و لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا و همتاهاي ژاپني آنها اعلام شد.
اين مقام ها با اشاره به افزايش جو ناامني در منطقه آسيا-اقيانوسيه اعلام كردند «توافق جديد با هدف حفظ حضور ارتش آمريكا در اين منطقه و ارتقاء روابط با ژاپن صورت گرفته است.»
طبق توافق جديد، حدود 10 هزار تفنگدار دريايي در جزيره اوكيناوا باقي خواهند ماند. بين 4 هزار و 700 تا 5 هزار تفنگدار دريايي آمريكا از جزيره اوكيناوا به گوام منتقل مي شوند. باقيمانده 9 هزار تفنگدار آمريكايي نيز به هاوايي منتقل مي شوند.
جابه جايي نيروها به گوام حدود 8/6 ميليارد دلار هزينه خواهد داشت كه 3/1 ميليارد دلار آن را ژاپن تقبل مي كند!
يادآور مي شود، حضور نظاميان آمريكايي در خاك ژاپن سالهاست كه با مخالفت هاي گسترده مردم اين كشور مواجه است طوري كه صدها تظاهرات ضد آمريكايي در محكوميت اين حضور برگزار شده است.
اين اعتراض ها همچنين بارها باعث استعفاي رهبران اين كشور از جمله نخست وزير شده است.

 



رزمايش مشترك آمريكا و فيليپين و ابراز خشم مردم در مانيل

رزمايش مشترك نظامي آمريكا و فيليپين در ميان اعتراضات شديد مردمي اين كشور در درياي چين جنوبي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها مانيل پايتخت فيليپين ديروز شاهد زد و خورد شديد معترضان به رزمايش مشترك كشورشان و آمريكا با پليس بود. تظاهرات مقابل سفارت واشنگتن در مانيل برگزار شد و مردم با پليس درگير شدند و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.مردم فيليپين به افزايش حضور نظامي آمريكا در فيليپين و برگزاري رزمايش مشترك معترض هستند كه حضور نظامي ايالات متحده در فيليپين را تثبيت مي كند.
اين رزمايش كه بخشي از تمرين نظامي سالانه آمريكا و فيليپين در جزيره پالاون است، در حالي برگزار شد كه پكن درباره مالكيت درياي جنوبي چين هشدار داده است.چين هفته گذشته ضمن هشدار درباره رزمايش ها گفت اين اقدامات خطر درگيري مسلحانه در منطقه را افزايش مي دهد.
6 كشور شامل چين، فيليپين، برونئي، مالزي، ويتنام و تايوان بر مناطق واقع در درياي چين جنوبي ادعاي مالكيت مي كنند. گفته مي شود اين مناطق داراي منابع عظيم نفت و گاز است.

 



31 كشته بر اثرانفجار بمب در 2 شهر سوريه

حملات تروريستي در سوريه 31 كشته و بيش از 30 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، انفجار بمب در محله «الميران» دمشق 11 كشته و 28 زخمي برجاي گذاشت. اين انفجار ديروز و در نزديكي مسجد «زين العابدين(ع)» رخ داد. عصر پنجشنبه نيز تروريست ها بمبي را در شهر «حماه » منفجر كردند. 02 كشته و ده ها زخمي نيز حاصل اين اقدام ناجوانمردانه و تروريستي بود.
در همين حال گزارش هاي رسيده از عميق تر شدن شكاف ميان كشورهاي عربي بر سر بحران سوريه حكايت دارد.
به گزارش يك منبع مطلع كه در نشست روز پنجشنبه «وزيران خارجه» اتحاديه عرب در قاهره حضور داشت زماني كه قطر خواستار قطع روابط با سوريه شد نماينده عراق در اين نشست بشدت با آن مخالفت كرد و با خشم، خواستار حذف اين طرح شد.
تا دوشنبه آينده نيز 03 تن ديگر از نيروهاي سازمان ملل به سوريه مي روند.

 



لاهه ارتكاب رئيس جمهور سابق ليبريا به جنايات جنگي را تأييد كرد

دادگاه بين المللي كيفري لاهه اتهام «چارلز تيلور»، رئيس جمهور سابق ليبريا را در مورد ارتكاب جنايات جنگي و ضدبشري تأييد كرد.
به گزارش فارس به نقل از الجزيره، دادگاه بين المللي كيفري لاهه مورد حمايت سازمان ملل «چارلز تيلور»، رئيس جمهور سابق ليبريا را به ارتكاب جنايات جنگي و ضدبشري محكوم كرد تا وي اولين رئيس جمهور جهان باشد كه اين دادگاه از پايان جنگ جهاني دوم تاكنون وي را محكوم مي كند.
قاضي ريچارد لوزيك هنگام خواندن حكم تيلور اعلام كرد كه رئيس جمهور سابق ليبريا متهم به مشاركت در جنايات جنگي است و دادگاه وي را به اتهام فراهم كردن سلاح و تجهيزات نظامي به نيروهاي سيرالئوني محكوم مي كند كه مرتكب جنايات ضدبشري فراواني شد.
به اين ترتيب تيلور مسئول ارتكاب جناياتي است كه در سيرالئون، همسايه شمالي ليبريا توسط نيروهاي سيرالئوني به وقوع پيوسته است و جناياتي همچون مسلح كردن شورشيان و برنامه ريزي جهت تجاوز و تعدي بدني و جنسي و قتل و كشتار و ربودن و سربازگيري كودكان و ملزم كردن آنها به جبهه انقلابي متحد سيرالئون را شامل مي شود.
دولت ليبريا در بيانيه اي اعلام كرد كه به عادلانه بودن دادگاه ايمان دارد و نتيجه محاكمه هرچه باشد، مردم آن را مي پذيرند.
در اين دادگاه كه از روز چهارم ژوئن سال 2007 (14خرداد 1386) آغاز شده است، 94 نفر شهادت داده اند و 21 وكيل مدافع نيز در آن حاضر شده اند، تيلور نيز 81 ساعت از خود دفاع كرد. شماري از قربانيان جنگ نيز شكايت خود را عليه شورشيان جبهه متحد انقلابي و تيلور مطرح كردند.
حكم دادگاه در مورد وي 10 خرداد ماه اعلام مي شود و در صورت اعلام زندان براي او، بايد مدت محكوميت اش را در زنداني انگليسي بگذراند.

 



حملات تروريستي در عراق 19 شهيد و 47 مجروح برجاي گذاشت

ناآرامي و انفجار بمب در مناطق مختلف عراق، جمعا 19 شهيد و 47 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع امنيتي عراق اعلام كردند، پنجشنبه گذشته منطقه «الحريه» و شهر «بعقوبه» شاهد سه انفجار جداگانه بمب بود كه جمعا 10 شهيد و 27 مجروح بر جاي گذاشت. ديروز نيز طي دو حمله تروريستي در بغداد نيز هشت عراقي جان خود را از دست دادند و 18 نفر ديگر زخمي شدند. انفجار بمب در جنوب «موصل» واقع در استان نينوا نيز يك شهيد و دو مجروح بر جاي گذاشت.
حمايت از نخست وزير
به گزارش شبكه العالم، گروه هاي سياسي عراق به ويژه زيرگروه هاي ائتلاف ملي، بار ديگر حمايت قاطع خود را از نخست وزير اعلام كردند. طي روزهاي اخير شايعه شده بود كه گروه هاي سياسي قصد دارند مالكي را در مجلس استيضاح كنند. جريان «صدر» تحت رهبري «مقتدا صدر» نيز از جمله گروه هايي است كه از مالكي اعلام حمايت كرد. مقتدا صدر پس از ديدار با «مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق، اعلام كرد راه حل از بين بردن تنش ميان بغداد و اربيل، انجام مذاكره است. اين در حالي است كه بارزاني بار ديگر به جدايي منطقه تحت فرمانش از كل عراق تهديد كرد. وي به طور غيرمستقيم مالكي را به ديكتاتور بودن متهم كرد. تنش ميان طرفين از وقتي آغاز شد كه «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهوري عراق زمستان گذشته از بغداد به اربيل گريخته بود. الهاشمي متهم به فعاليت هاي تروريستي است.


 



امارات تحت حمايت آمريكا در خليج فارس رزمايش برگزار كرد

شيخ نشين امارات با همكاري نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه، رزمايش سپر جزيره با عنوان جزاير وفاداري برگزار كرد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، رزمايش جزاير وفاداري با حضور نيروهاي نظامي شوراي همكاري خليج فارس در چارچوب سپر جزيره در خليج فارس برگزار شد.
براساس اين گزارش، اين رزمايش به مدت دو روز برگزار خواهد شد و نيروهاي زميني، دريايي و هوايي كشورهاي عربستان، امارات، قطر، عمان و بحرين به انجام تمرين ها و عمليات هاي ويژه در سواحل و جزاير واقع در آب هاي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مبادرت خواهند كرد.
رزمايش موسوم به جزاير وفاداري در شرايطي اجرا مي شود كه رسانه هاي شيخ نشين هاي عربي آن را پاسخي به استقرار سپرموشكي ايران در جزاير سه گانه عنوان كرده اند.
از سوي ديگر همزمان با رزمايش جزاير وفاداري، مقام هاي اماراتي، رايزني خود را با دولتمردان آمريكايي افزايش داده و بر شركت نظاميان آمريكا در آن تاكيد كردند.

 



تظاهر كنندگان اردني : ملت بايد دولت را انتخاب كند نه شاه

شهروندان اردني پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري تظاهراتي ضمن حمله به نخست وزير جديد اين كشور او را خائن به آرمان ملت فلسطين خواندند و اعتراض خود را به نحوه تشكيل دولت در كشور نشان دادند .
به گزارش فارس، اين تظاهرات به دعوت اسلامگرايان (جماعت اخوان المسلمون و حزب جبهه عمل اسلامي) و ساير نيروهاي مخالف دولت و با نام « جمعه ميهن» برگزار شد . در اين تظاهرات كه هزاران تن از شهروندان معترض حضور داشتند، شركت كنندگان نحوه تعيين دولت را ناديده گرفتن خواست ملت توصيف كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14