(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20194 

رقابت 2352 دانشجو در المپياد علمي
اظهارات احمدي مقدم درباره كاهش تردد مرزي قاچاقچيان
تركيدگي لوله موجب آبگرفتگي در مشهد شد
آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد
حضور 600 هزار دانش آموز بسيجي در مسابقات قرآن و بسيج
اجراي دور جديد برخورد با اراذل مزاحمين نواميس و بدپوششي
حمله مسلحانه در الشتر 4 مجروح برجاي گذاشت
آغاز ثبت نام در كنكور كارداني پيوسته از يكشنبه
باند سارقان كيف قاپ غرب تهران منهدم شد
ملخ هاي كوهان دار هندي به اصفهان هجوم آوردند
30 ميليون نفر قرباني برده داري نوين
مرگ پدر پس از تولد فرزند صد و پنجاه و هشتمي
ازدواج در يك سالگي طلاق در 17 سالگي
پسر لاك پشتي بي لاك شد
بهره برداري از نخستين قطار پرسرعت در ايتاليا



رقابت 2352 دانشجو در المپياد علمي

هفدهمين المپياد علمي-دانشجويي به صورت غيرمتمركز در16 رشته با رقابت 2 هزار و 352 دانشجو در 8 قطب دانشگاهي به كار خود پايان داد.
هفدهمين دوره المپياد در رشته هاي زبان و ادبيات فارسي، الهيات و معارف اسلامي، علوم اقتصادي، علوم تربيتي، حقوق، شيمي، فيزيك، زيست شناسي، رياضي، آمار، مهندسي برق، مهندسي شيمي، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك، مهندسي كامپيوتر، مهندسي كشاورزي با گرايش زراعت و اصلاح نباتات برگزار مي شود و آزمون المپياد در رشته طراحي صنعتي به صورت جداگانه در موعد ديگري برگزار خواهد شد.
2 هزار و 352 دانشجو در 8 قطب دانشگاهي به رقابت پرداختند كه به ترتيب 410 نفر در قطب يك دانشگاه تربيت مدرس، 289 نفر در قطب دو دانشگاه مازندران، 240 نفر در قطب سه دانشگاه فردوسي مشهد، 300 نفر در قطب چهار دانشگاه تبريز، 324 نفر در قطب پنج دانشگاه اصفهان، 250 نفر در قطب شش دانشگاه شيراز، 309 نفر در قطب هفت دانشگاه شهيد باهنر كرمان و 230 نفر در قطب هشت دانشگاه بوعلي سينا همدان با يكديگر رقابت كردند.
فرآيند آزمون براي كليه رشته ها به صورت تشريحي بود و اين دوره از المپياد علاوه بر 8 قطب دانشگاهي در دانشگاه هاي سيستان و بلوچستان، رازي كرمانشاه، لرستان، كردستان و شهيد چمران اهواز نيز به صورت نيمه متمركز برگزار مي شود.
نتايج مرحله اول هفدهمين
المپياد علمي-دانشجويي كشور، هفته سوم خرداد ماه 91
از طريق سايت مركز
المپياد به آدرس:
http://olympiad.sanjesh.org و همچنين، هفته نامه پيك سنجش به اطلاع همگان خواهد رسيد.

 



اظهارات احمدي مقدم درباره كاهش تردد مرزي قاچاقچيان

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: اجازه نمي دهيم هيچ دشمن و متجاوزي حتي انديشه تجاوز به خاك مقدس ايران اسلامي را به سر خود راه دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي، سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي در هنگ مرزي قصرشيرين افزود: مرزبانان غيور نيروي انتظامي در همه مرزهاي آبي و خاكي كشور با ايستادگي و صلابت در مقابل همه تهديدهاي دشمن ايستاده اند تا تهديدهاي دشمن بي اثر شود. وي با بيان اينكه نيروي انتظامي و پليس مرزباني در كنار مردم سرافراز ايران اسلامي هرگز تهديدها و تحريم هاي دشمنان را جدي نمي گيرند، تأكيد كرد: امروز به بركت حضور مقتدرانه مرزبانان، امنيت مطلوبي در مرزهاي كشور وجود دارد.
رئيس پليس كشور با بيان اينكه امسال يك هزار ميليارد ريال اعتبار براي بخش هاي عمراني و انسداد مرزها به پليس مرزباني اختصاص داده شده است گفت: اين اعتبارات براي اجراي طرح هاي عمراني مرزباني كافي نيست. وي تاكيد كرد: جلوگيري از قاچاق كالا و سوخت يكي از مهمترين عواملي است كه باعث مي شود سرمايه گذاري در مرزها توجيه اقتصادي داشته باشد.
فرمانده ناجا گفت: از جهات امنيتي نيز اين سرمايه گذاري ضروري و لازم است و هم اكنون اين اتفاق در مرزهاي كشور افتاده ولي نياز است در اين خصوص شتاب بيشتري شود.
احمدي مقدم همچنين روز پنجشنبه در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مرزباني و انتظامي در هنگ مرزي قصر شيرين در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون در بخش مهمي از مرزهاي خشكي با كشور افغانستان طرح انسداد فيزيكي انجام شده و در مرز با پاكستان نيز اين طرح پيشرفت خوبي داشته است.
وي تصريح كرد: با تقويت اين طرحها تردد از آنسوي مرزهاي خشكي كه امكان ورود خودرو و چارپايان در آنها وجود دارد را به حداقل مي رسانيم و مسدود مي كنيم كه در اين خصوص موفقيت هاي خوبي هم داشته ايم.
احمدي مقدم با بيان اينكه اجراي اين طرح در مرزهاي دريايي نيز با تقويت ناوگان شناوري درياباني دنبال مي شود، اظهار داشت: با تكميل ناوگان شناوري در جنوب كشور براي مقابله با قاچاق كالا و سوخت و تقويت نيروهاي مرزباني و اجراي طرح انسداد مرز در شرق كشور براي مقابله با تروريست ها و قاچاق مواد مخدر پيشرفت هاي محسوسي داشته ايم.
رئيس پليس كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص هدف از اجراي رزمايش دريايي مرزباني در خليج فارس گفت: اين رزمايش در واقع براي تمرين آمادگي رزمي، آزمايش توان نيروهاي درياباني در جهت انجام مأموريت ها، وظايف محوله و همكاري با ساير يگان هاي مسئول در حوزه دريا برگزار مي شود و آغازي براي تقويت درياباني است.
احمدي مقدم در خصوص وضعيت مرزهاي غرب كشور گفت: در مرزهاي غربي از كنترل بهتري نسبت به مرزهاي شرقي برخوردار هستيم.
فرمانده ناجا با بيان اينكه در سال هاي اخير سرمايه گذاري هاي خوبي در مرزهاي كشور صورت گرفته است، تصريح كرد: امسال 100 ميليارد تومان از محل اعتبارات بنيه دفاعي ناجا براي تجهيز مرزباني و 103 ميليارد تومان در لايحه بودجه دولت براي تكميل عمليات انسداد مرزها كه البته منافع اين سرمايه گذاري ها به كشور برمي گردد و هزينه آن بي جهت نيست، اختصاص يافته است.
وي اظهار داشت: هم اكنون سوخت و مواد نفتي زيادي از راه قاچاق از كشور خارج و كالاي قاچاق وارد كشور مي شود و در برخي موارد قاچاق دام از كشور داريم بنابراين بايد براي اينكه سرمايه ها از دستمان خارج نشود فعاليت هاي بسياري در مرزها انجام شود.
احمدي مقدم در خصوص اتفاقي كه در حوزه بانك ها افتاد، اظهار داشت: در مساله اخير بانك، با پيش بيني هايي كه از قبل صورت گرفته بود بخشي مربوط به سرقت اطلاعات بود كه آسيب به حساب ها و دارندگان حساب ها نزد، در اين ميان پليس فتا تنها بخشي از كار مقابله با تهديدات را برعهده داشت و بخشي هم مربوط به فضاي سايبري در وزارتخانه و حتي بخش خصوصي بود. فرمانده ناجا در خصوص وضعيت امنيت در استان كرمانشاه گفت: گزارش فرماندهان انتظامي و مرزباني اين استان حاكي از اين بود كه وضعيت امنيتي و انتظامي در اين استان هر روز بهتر مي شود بخصوص كه از بركات سفر رهبر معظم انقلاب در استان سرمايه گذاري هاي زيادي در اين حوزه صورت گرفته و طرح هاي خوبي در دست اجراست.

 



تركيدگي لوله موجب آبگرفتگي در مشهد شد

مشهد-خبرنگاركيهان:
تركيدگي لوله آب و همچنين بارش شديد باران موجب آبگرفتگي چندين ساعته ميدان امام حسين مشهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، به علت بروز اين مشكل، ترافيك سنگيني در اين ميدان به وجود آمد كه با كمك هشت دستگاه تانكر لجن كش و 12 ماشين، موتور پمپ در محل بروز حادثه، فعاليت تخليه صورت گرفت تا توانستند محل مذكور را به حالت عادي بازگردانند.

 



21 ارديبهشت برگزار مي شود
آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد با رقابت 622 هزار داوطلب در شش نوبت از 21 تا 23 ارديبهشت ماه از افزايش 31 درصدي ظرفيت پذيرش اين دوره از آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد.
عبدالله سجادي با اشاره به توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از 17 ارديبهشت ماه از طريق سايت مركز آزمون به نشانيWWW.AZMOON.ORG به ايسنا گفت: تنوع دفترچه هاي امسال نسبت به سال گذشته 130دفترچه كاهش يافته است.
وي با اشاره به افزايش 31درصدي ظرفيت پذيرش اظهار كرد: در اين دوره از آزمون تعداد رشته محل ها 31 درصد افزايش يافته است كه متناسب با آن نيز ظرفيت پذيرش افزايش خواهد يافت.
احتساب نمرات داوطلبان در چند گرايش
براي نخستين بار
سجادي با بيان اينكه امسال براي اولين بار نمرات داوطلبان در چند گرايش محاسبه مي شود، تصريح كرد: امسال به احتمال زياد گزينش داوطلبان در گرايش هاي مختلف توسط دانشگاه انجام مي شود ولي براي سال آينده در نظر داريم كه داوطلبان امكان انتخاب گرايش هاي مختلف را داشته باشند.
وي با تأكيد بر تقويت بومي گزيني در آزمون كارشناسي ارشد، خاطرنشان كرد: در نظر داريم بومي سازي را در اين آزمون به حداكثر برسانيم كه البته انجام اين مورد در مرحله تكميل ظرفيت امكانپذير است به گونه اي كه تمام تلاش ما بر اين است كه حقوق داوطلبان تضييع نشود.
وي با تأكيد بر اينكه تاكنون گزينش در دوره كارشناسي ارشد به صورت آزاد انجام شده است، اظهار كرد: از آنجايي كه تعداد رشته ها در اين مقطع به اندازه كافي توسعه نيافته است بنابراين براي تقويت بومي سازي بايد توسعه رشته هاي تحصيلي را نيز داشته باشيم.
سجادي با بيان اينكه از سال آينده اين امكان براي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد فراهم مي شود كه در محل زندگي خود بتوانند در آزمون شركت كنند، اظهار كرد: از سال آينده هر داوطلب بدون توجه به انتخاب رشته محل مي تواند به هر محلي كه متقاضي شركت در آزمون باشد در آنجا امتحان دهد.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد در خاتمه از اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در نيمه دوم شهريور ماه خبر داد و گفت: كليه مسايل امنيتي براي برگزاري آزموني در نهايت آرامش و سلامت اتخاذ شده است.

 



حضور 600 هزار دانش آموز بسيجي در مسابقات قرآن و بسيج

بيش از 600 هزار دانش آموز بسيجي دختر و پسر در دو مقطع راهنمايي و متوسطه در مراحل مختلف دهمين دوره مسابقات قرآن و عترت بسيج دانش آموزي شركت كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ ممتحن سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي تصريح كرد: سازمان بسيج دانش آموزي با هدف ارتقاي دانش و معرفت دانش آموزان بسيجي با معارف اهل بيت(ع) و آشنايي با عترت پيامبر(ص) هر سال در دو سطح دانش آموزان راهنمايي و متوسطه برگزار مي كنند.
وي اظهار كرد: مسابقات كشوري قرآن و عترت بسيج دانش آموزي در دو سطح پويندگان و پيشگامان برگزار مي شود و امسال علاوه بر رشته هاي حفظ، قرائت كتاب پرسش و پاسخ هاي شهيد مطهري ويژه پيشگامان كتاب روز هدايت ويژه پويندگان و همچنين كتاب سراج منير نيز به شركت كنندگان ارائه شد و از مضامين آنها در مسابقات پرسش به عمل خواهد آمد.
ممتحن با بيان اينكه 600 هزار دانش آموز در مراحل مختلف اين مسابقات شركت كرده اند اظهار كرد: مرحله اول اين مسابقات از 13 تا 20 آبان ماه سال 90 در مدارس سراسر كشور و مرحله دوم اين مسابقات در سطح حوزه هاي بسيج و در هفته بسيج يعني 5 آذرماه 90 و مرحله سوم آن نيز شامل مسابقات استثنايي در دهه فجر سال 90 برگزار شد.
وي گفت: اين مسابقات در دو بخش راهنمايي و متوسطه با حضور 248 دختر دانش آموز بسيجي و 248 دانش آموز پسر بسيجي تا 19ارديبهشت ماه برگزار خواهد شدكه دانش آموزان دختر بسيجي برگزيده استان ها از سراسر كشور از ديروز در اردوگاه ولايت سپاه علي بن ابي طالب(ع) گرد هم آمده اند.

 



ساجدي نيا خبر داد
اجراي دور جديد برخورد با اراذل مزاحمين نواميس و بدپوششي

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز دور تازه طرح هاي برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمين نواميس و بدپوششي در پايتخت خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار حسين ساجدي نيا در تشريح اين خبر افزود: طرح برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي كه يكي از مهمترين شاخص هاي طرح امنيت محله محور در پايتخت است در سال گذشته با قوت و قدرت اجرا شد كه منتج به دستگيري تعداد زيادي از مخلان نظم و امنيت عمومي شد.
البته خوشبختانه با اقدامات موثر پليس تعداد اراذل و اوباش سطح يك نسبت به گذشته كمتر شده ليكن بعضا اراذل و اوباش سطح سه و نوچه هاي آنان براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي كردند كه برخورد جدي با اين افراد صورت گرفته و در دور جديد اجراي اين طرح نيز برخورد لازم مي شود.
وي با هشدار به اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنيت عمومي افزود: به نفع اينگونه افراد است كه رفتار خود را اصلاح كرده و دست از اعمال خلافكارانه بردارند در غير اين صورت با برخورد شديد پليس مواجه خواهند شد.
اين مقام ارشد انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يكي ديگر از طرح هاي پليس برخورد با مزاحمين نواميس است كه يكي از دغدغه هاي اصلي پايتخت نشينان است و برخورد با اينگونه افراد بارها از سوي شهروندان از ما درخواست شده است.
ساجدي نيا خاطر نشان كرد: قانون و مردم انتظارشان از پليس برخورد با بي نظمي هاي اجتماعي و هنجارشكني تعداد قليلي است كه بدون توجه به ارزش ها و بنيان فرهنگي جامعه اقدام به اين كار مي كنند و وظيفه نيروي انتظامي ايجاب مي كند كه حافظ امنيت اخلاقي و اجتماعي شهروندان باشد.
رئيس پليس پايتخت رويكرد طرح برخورد با مزاحمين نواميس را پيشگيري از وقوع، جلوگيري از رشد ناهنجاري هاي اجتماعي و ايجاد مزاحمت براي شهروندان دانست.
وي افزود: از ديگر طرح هاي در دست اجرا كه بارها مردم تهران خواستار اجراي آن شده اند برخورد با بدحجابي، بدپوششي و مانكن هاي البسه مبتذل است.
ساجدي نيا گفت: البته اجراي اين طرح از چند سال گذشته در سطح شهر تهران آغاز شده است و دور جديد اجراي اين طرح نيز بنا به درخواست و مطالبه به حق مردم انجام مي شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ اضافه كرد: برخورد با بدپوششي در دو مبحث توليدكنندگان، واردكنندگان غيرمجاز لباس و مصرف كنندگان صورت مي پذيرد به طوري كه همزمان با آغاز طرح تمامي مراكز توليدي و توزيعي البسه در شهر تهران شناسايي شده و هشدارهاي لازم دراين باره به آنان داده مي شود و بديهي است در صورت عدم توجه به توصيه ها اين مراكز پلمپ خواهند شد.
وي گفت: بعد ديگر اين طرح شامل استقرار گشت هاي ثابت خودرويي امنيت اخلاقي در ميادين، مجتمع هاي تجاري و خيابانها و نيز گشت هاي موتورسوار انتظامي و راهنمايي در بزرگراه هاي شهر تهران است كه در اين مورد با افرادي كه وضعيت پوشش نامناسب دارند و از مصاديق بدپوششي مي باشند برخورد لازم صورت مي پذيرد.
اين مقام ارشد انتظامي در پايان ضمن تقدير و تشكر از همكاري هاي خوب شهروندان تهراني كه همواره حامي و همراه هميشگي فرزندان خودشان در پليس تهران هستند خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشكل مي توانند مراتب را از طريق پليس 110 اطلاع دهند و مطمئن باشند كه ماموران پليس پايتخت با متخلفان بطور جدي برخورد مي كنند.

 



حمله مسلحانه در الشتر 4 مجروح برجاي گذاشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
دو نفر مسلح با حمله به چهار نفر از ساكنان روستاي بستام شتر مل سفلي از توابع شهرستان الشتر آنان را مجروح كردند و متواري شدند.
در اين حمله سكينه ميرزايي بستامي بر اثر اصابت چندين گلوله از ناحيه دست و پاها بشدت مجروح شد.در اين حمله هدايت و ماشاءالله ميرزايي بستامي و يك تن ديگر مجروح شدند كه در بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد تحت معالجه قرار گرفتند. پايگاه اطلاع رساني فرماندهي انتظامي لرستان ضمن تأييد اين خبر اعلام كرد: علت اين درگيري اختلاف ملكي بوده كه دو نفر مسلح به چهار نفر حمله كرده و آنان را مجروح كرده اند بر پايه اين گزارش، پليس بلافاصله در محل جرم حضور يافته و مهاجمان را شناسايي كرده كه تلاش براي دستگيري آنان در جريان است.

 



دانشگاه آزاد اعلام كرد
آغاز ثبت نام در كنكور كارداني پيوسته از يكشنبه

نام نويسي براي پذيرش در مقطع كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي از يكشنبه 10 ارديبهشت ماه آغاز مي شود و فرآيند ثبت نام ده روز ادامه دارد.
ثبت نام داوطلبان آزمون كارداني پيوسته اين دانشگاه از ساعت 8 صبح يكشنبه 10 ارديبهشت ماه جاري در پايگاه اينترنتي به نشاني www.azmoon.org آغاز مي شود.
مهلت نام نويسي در آزمون ياد شده تا ساعت 24 روز چهارشنبه 20 ارديبهشت ماه ادامه دارد و داوطلبان طي اين مدت مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مذكور نسبت به مشاهده و دريافت دفترچه راهنما اقدام كنند.
بنا به گزارش رسيده، فروش كارت اعتباري ثبت نام در اين آزمون به صورت اينترنتي از طريق پايگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امكان تهيه كارت اعتباري از طريق خودپردازهاي بانك ملي ايران در سراسر كشور را نيز دارند.

 



باند سارقان كيف قاپ غرب تهران منهدم شد

سركلانتر دوم تهران از انهدام باند كيف قاپي در غرب تهران و دستگيري چهار عضو اين باند با تلاش ماموران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علي محمدي، سركلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، در تشريح اين خبر گفت: ماموران در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور، اقدام به طرح برخورد با كيف قاپان و سارقان كردند كه طي آن پنج عضو يك باند كيف قاپي در اين محدوده شناسايي و بازداشت شدند.
وي افزود: «ماموران اين يگان هنگام گشتزني در محدوده هاي استحفاظي خود به دو موتورسوار كه با مشاهده ماموران مسير خود را تغيير دادند، مشكوك شده و براي بررسي موضوع آنها را تعقيب كردند.
سرهنگ محمدي ادامه داد: «پس از تعقيب و گريز كوتاه، سرنشينان موتورسيكلت مذكور كه «محمد» و «امير» نام داشتند، دستگير و به مقر انتظامي منتقل شدند كه در تحقيقات انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت و كيف قاپي با موتورسيكلت اعتراف كرده و براي تحقيقات تكميلي راهي دادسرا شدند.
وي اظهار داشت: «در مرحله بعدي از اجراي طرح مذكور ماموران موفق شدند يك كيف قاپ سابقه دار را كه ماموران زير مجموعه اين سركلانتري در تعقيب وي بودند، شناسايي و براي دستگيري وي اقدام كنند.
سركلانتر دوم پليس پيشگيري افزود: «متهم تحت تعقيب با ديدن ماموران متواري شد و با رفتن به كوچه پس كوچه هاي محله هاي تهران سعي كرد از دست قانون بگريزد اما درست هنگامي كه به گمان رهايي وارد پاتوقش شد، ماموران او را دستگير و به همراه همدستش كه سعي داشت او را رهايي دهد، به كلانتري محل منتقل كردند.
گفتني است، اين متهمان كه «پيمان» و «پوريا» نام داشتند نيز در كلانتري به جرايم خود اعتراف و ضمن اشاره به 13 فقره سرقت و كيف قاپي، براي ادامه تحقيقات به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شدند.

 



ملخ هاي كوهان دار هندي به اصفهان هجوم آوردند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
هجوم ملخ هاي كوهان دار هندي به تاغزارهاي سبز كويري اصفهان موجب خسارت شد.
مديركل مديريت بحران استان اصفهان گفت: با هجوم اين ملخ ها به تاغزارهاي جنگلي دشت كويري شمال اصفهان، طرح مبارزه با اين ملخ ها آغاز شد.
منصور شيشه فروش افزود: با اختصاص 5 ميليارد ريال براي مبارزه با ملخ كوهان دار در استان، طرح مبارزه با ملخ كوهان دار هم اكنون در سطح 2 هزار و 500 هكتار از اراضي تاغزارهاي بياباني و كويري اين استان در حال انجام است.
وي اضافه كرد: با اختصاص اعتبار به منابع طبيعي، طرح مقابله با اين آفت به صورت فيزيكي و شيميايي در تاغزارهاي مناطق كويري اصفهان و شهرهاي آران و بيدگل، اردستان، نطنز و كاشان در دستور كار قرار گرفته و مبارزه با اين آفت در حال اجراست.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان اظهار داشت: خسارت ناشي از آفت ملخ كوهان دار در استان اصفهان امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.
وي گفت: با گرم شدن هوا، كانون هاي ملخ كوهان دار در عرصه بياباني به ويژه در مناطق نطنز و آران و بيدگل، اردستان و كاشان و همچنين در ساير مناطق بياباني و كويري فعال مي شوند.
شيشه فروش افزود: همه ساله در ماه هاي اسفند و فروردين شاهد طغيان آفاتي چون ملخ كوهان دار هستيم كه هدف آنان گياهان تاغ و تاغزار است.

 



30 ميليون نفر قرباني برده داري نوين

30 ميليون نفر در جهان قرباني برده داري نوين هستند.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، هنوز افراد شيطان صفت از افراد آسيب پذير و بي دفاع در سراسر جهان به عنوان قرباني استفاده مي كنند. در واقع، آنها اين افراد را به بردگي مي كشانند. برآوردها نشان مي دهد در حال حاضر بين 10 تا 30 ميليون نفر به نوعي قرباني برده داري نوين هستند. برده داري امروزي به شكل هاي مختلفي است. فحشا با اجبار، سوء استفاده جنسي از دختران كم سن و سال، كار اجباري، ربودن آدمها براي بدست آوردن اعضاي بدنشان و قاچاق آنها از جمله مصاديق برده داري نوين هستند. سوء استفاده از كودكان و نوجوانان در قالب كار اجباري در كشورهاي آفريقايي يكي از مصاديق برده داري نوين است كه خود آفريقايي ها عامل آن هستند. از اين كارگران كم سن و سال به اجبار براي توليد كاكائو استفاده مي شود كه ماده اصلي مورد استفاده براي توليد شكلات است. شماري از فعالان بين المللي اعلام كرده اند اگر اين رويه ادامه پيدا كند، شكلات كشورهاي آفريقايي را تحريم خواهند كرد.

 



مرگ پدر پس از تولد فرزند صد و پنجاه و هشتمي

مرد 103ساله اوگاندايي پس از تولد يكصد و پنجاه و هشتمين فرزندش، دارفاني را وداع گفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري يونايتدپرس؛ «جك كيگونگو» پيرمرد 103ساله اوگاندايي كه تمام عمر خود را در روستاي كاتيرا اوگاندا سپري كرده بود، پس از تولد يكصد و پنجاه و هشتمين كودك خود، درگذشت.«كيگونگو» در 103سالگي، همسر 20 زن و 158فرزند بوده است. بزرگترين فرزند او 60 و كوچكترين فرزندش 15 سال دارد.اين در حالي است كه 22 فرزند او در جنگ هاي 5 ساله اوگاندا كشته شده اند.«كيگونگو» همچنين با 500 نوه، بالاترين ركورد نوه را در ميان سالمندان بالاي يكصد سال دارد. گفتني است؛ پزشكان مرگ او را طبيعي و به علت كهولت سن اعلام كرده اند.

 



ازدواج در يك سالگي طلاق در 17 سالگي

دختر هندي كه در سن يك سالگي با يك پسر سه ساله ازدواج كرده بود، توانست پس از 17 سال اين ازدواج را باطل كند.
به گزارش ايسنا، والدين «سارگارا» كه ساكن يكي از مناطق «راجستان» هستند، زماني كه او تنها يك سال داشت به عقد يك پسر سه ساله درآوردند. «سارگارا» تنها چند روز پيش و زماني كه به او گفته شد بايد به خانه همسرش برود به اين واقعيت پي برد و تلاشش را براي لغو اين ازدواج آغاز كرد. خانواده اين دختر و پسر تصميم گرفته بودند، فرزندانشان پس از بزرگ شدن زندگي مشتركشان را آغاز كنند. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، اگر چه از سال 1929 ميلادي ازدواج كودكان از نظر قانوني در هند ممنوع اعلام شده اما همچنان در بسياري از مناطق اين كشور بخصوص در مناطق فقيرنشين امري رايج است.

 



پسر لاك پشتي بي لاك شد

پزشكان انگليسي توانستند زندگي طبيعي را به كودكي كه از داشتن يك خال بزرگ در پشتش رنج مي برد، هديه كنند.
به گزارش ايسنا، خال گوشتي بزرگي كه در پشت اين كودك كلمبيايي وجود داشت باعث شده بود تا او به نام «پسر لاك پشتي» در ميان اطرافيانش شناخته شود. اين پسر 6 ساله به دليل وجود خال در پشتش با مشكلات زيادي روبرو شده بود و رشد مداوم اين خال مانع رفتن او به مدرسه شده بود. اطرافيان اين كودك مشكل او را ناشي از نيروهاي شيطاني مي دانستند و سعي مي كردند تا از او دوري كنند.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پزشكان در اين عمل جراحي موفقيت آميز توانستند اين خال گوشتي را كه نزديك به سه چهارم پشت اين كودك را دربر گرفته بود، برداشته و پوست آن را ترميم كنند.

 



بهره برداري از نخستين قطار پرسرعت در ايتاليا

نخستين قطار پرسرعت خصوصي اروپا مجهز به فناوري هاي پيشرفته از جمله Wi-Fi در ايتاليا مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش ايسنا، قطار Italo كه عنوان پيشرفته ترين قطار پرسرعت اروپا را نيز از آن خود كرده است، مسير ميلان، رم و ناپل را با سرعت 299كيلومتر در ساعت طي مي كند.ظاهر اين قطار شبيه گلوله طراحي شده و داراي بخش هاي بيزنس و اكونوميك است؛ مسافران اين بخش ها به شبكه Wi-Fi رايگان، صفحه نمايش اختصاصي و خروجي هاي الكتريكي دسترسي دارند.قطار Italo متعلق به شركت NTV است كه رياست آن را «لوكادي مونتز مولو» بر عهده دارد و نخستين سيستم قطار خصوصي اروپا محسوب مي شود. اين شركت بيش از 1ميليارد و 300 هزار دلار در اين پروژه سرمايه گذاري كرده است. ظرفيت قطار 460 مسافر است و مسئولان آن اميدوارند تا سه سال آينده بتوانند 25درصد سهم جابجايي مسافر در ايتاليا را در اختيار بگيرند.ارزان ترين قيمت بليت قطار پرسرعت 60 دلار اعلام شده است. در حال حاضر، عنوان پرسرعت ترين قطار جهان در اختيار Maglev Train شانگهاي با سرعت 431 كيلومتر در ساعت است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14