(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20196 

جاده مرگبار شيروان همچنان قرباني مي گيرد
فيروزآبادي ها محدوديتهاي صدا و سيمايي دارند!
برگزاري بيست و ششمين يادواره معلم شهيد مطهري در فريمان
ايران در كيهان
امام جمعه اليگودرز: بخشي از دلايل گراني و تورم از بي نظارتي مسئولان است
امام جمعه اصفهان:وحشت امروز دشمنان دليل توفيق نيروهاي مسلح است
امام جمعه بردسكن: ولايت پذيري ما، مانع آسيب رساني دشمنان است
براي اولين بار در ايران زهر مار افعي در قائن تهيه شد
مديريت پسماندهاي هرمزگان به صورت آنلاين
استفاده از زباله هاي اصفهان براي سوخت توليد برق
اعتراض شهرداري بادرود نسبت به توقف ساخت پل الغدير
استاندار مازندران: مديران، پاسخگوي ساخت و ساز در حريم دريا باشند
انتقاد فرماندار قائنات از تعلل بانكها در ارائه تسهيلات
بهره برداري از 13 طرح عمراني درخورو بيابانك
ششمين لايروب درياي خزر به آب انداخته شد
برگزاري سوگواري ياس نبوي در 57 امامزاده يزد



جاده مرگبار شيروان همچنان قرباني مي گيرد

هر از چند گاهي شاهد كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان خود در جاده شيروان از توابع استان ايلام هستيم و مسئولان استان هيچ گونه توجهي براي اين تصادفات و رفع علل آنها نمي كنند.
جاده كارزان به طرف بخش شيروان كه از جاده هاي پرتردد محسوب مي شود خصوصا در فصل بهار كه از طبيعت بسيار زيبايي برخوردار است و مردم براي گذران اوقات فارغت خود اين منطقه را انتخاب مي كنند، گاهي قاتل جان مردم مي شود.
باريكي جاده و وجود پيچ هاي خطرناك تاكنون تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان را به كام مرگ كشانده و متأسفانه هيچ اقدام اجرايي براي تعريض جاده و رفع پيچ هاي خطرناك، صورت نگرفته است.
چند روز پيش شاهد تصادف يك دستگاه اتوبوس با پژو 405 و وانت پيكان در يكي از پيچ هاي اين جاده كه بارها قرباني گرفته است، بودم كه متأسفانه دو نفر كشته و 5 نفر مجروح به جاي گذاشت اين در حالي است كه بارها اين جاده و اين پيچ ها قرباني گرفته است. هر چند كه در جاده ها بايد رانندگان عزيز حداكثر رعايت را داشته باشند تا منجر به اين گونه تصادفات نشود، ولي بايد مسئولان حداقل جاده مناسب به وجود آورند تا قبل از به وجود آمدن حادثه، رانندگان بتوانند خودروي خود را چند متري به شانه خاكي جاده هدايت كنند.
ايلام- خبرنگار كيهان

 



فيروزآبادي ها محدوديتهاي صدا و سيمايي دارند!

به دنبال 24 ساعته شدن صداي مركز فارس كه يك كار بزرگ فرهنگي است، متأسفانه در شهرستان فيروزآباد كيفيت صدا، بازدهي مناسبي ندارد و پخش برنامه هاي راديو فارس كه بر روي طول موج 598 پخش مي شد، اخيراً به موج 990 انتقال يافته و اين جابه جايي، عملا استفاده از صداي راديو تهران را غيرممكن ساخته است. مشتاقان زيادي علاقه مند به شنيدن صداي راديو ايران بوده اند كه فعلا محروم شده اند و مي طلبد كه مسئولين صداوسيماي فارس نظرشان نسبت به اين مسئله معطوف شده و در جهت رفع مشكل اقدامي انجام دهند.
نكته ديگر عدم پوشش سيستم ديجيتالي پخش برنامه هاي سيما در محدوده شهرستان فيروزآباد است.
فيروزآباد- خبرنگار كيهان

 



مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي خبر داد
برگزاري بيست و ششمين يادواره معلم شهيد مطهري در فريمان

مشهد- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: همزمان با دوازدهم ارديبهشت بيست و هشتمين يادواره كشوري معلم شهيد استاد مرتضي مطهري در فريمان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما محمدتقي فخريان در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام اين خبر اظهارداشت: يكي از رويكردهاي آموزش و پرورش استان در هفته بزرگداشت معلم در سال جاري، بررسي جايگاه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در انديشه هاي شهيد استاد مرتضي مطهري است.
وي با تأكيد بر اينكه مهمترين و محوري ترين فرد در سند تحول بنيادين، معلم است افزود: امسال در هفته بزرگداشت مقام معلم 127 برنامه ويژه به اجرا درخواهدآمد كه اين رقم در مقايسه با تعداد مشابه آن در سال گذشته با رشد 20 درصدي مواجه است.
فخريان تصريح كرد: تاكنون 30 هزار كلاس درس در خراسان رضوي در راستاي طرح هوشمندسازي مدارس به ابزار الكترونيك مجهز شده است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي با اشاره به اينكه 225 هزارنفر از دانش آموزان و فرهنگيان استان تا به امروز در نهضت ملي حفظ قرآن كريم شركت كرده اند گفت: 24نفر از معلمين سطوح تحصيلي مختلف استان به عنوان معلم نمونه به مرحله كشوري راه يافته اند و تعداد معلمين برگزيده كشوري از خراسان رضوي در مقايسه با تعداد آن در سال گذشته 4 نفر بودند، 5 برابر افزايش يافته است.
وي افزود: در سال تحصيلي آينده 2 هزاروپانصد نفر در دانشگاه ويژه فرهنگيان استان پذيرش خواهندشد.
فخريان خاطرنشان ساخت: در ويژه برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم امسال، فراگيري، نو بودن و تنوع برنامه و همچنين همراه بودن با نگاهي به سند تحول بنيادين لحاظ شده است.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح جامع شهري
اردبيل- خبرنگاركيهان: معاون عمراني استانداري اردبيل از اجراي طرح جامع شهري در 6شهر اين استان خبر داد. به گزارش روابط عمومي استانداري اردبيل ايرج بيگدلو در جلسه بررسي طرح جامع شهري استان اردبيل گفت: تا زمان تصويب طرح جامع شهري در ساير شهرها طرح هاي ارائه شده در كميسيون ماده پنج بررسي مي شود.
وي با اشاره به لزوم مطالعه پرونده هاي مربوطه توسط مديران گفت: مديران بايد با مطالعه و بررسي پرونده طرح هاي شهري، شناخت كافي از طرح ها داشته باشند تا تصميم كارشناسي و قابل اجرا اتخاذ شود.
ايجاد فرصت هاي شغلي
¤ تعداد 40هزار و 792 فرصت شغلي در سال گذشته در سطح استان اردبيل ايجاد شده است. سيدحسين صابري استاندار اردبيل در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري با اعلام مطلب بالا افزود: تعهد استان براي ايجاد اشتغال در سال گذشته براي 52هزار نفر بوده است كه مشكلاتي از قبيل عدم تأييد وثيقه و يا كمبود اعتبار مانع از تحقق صددرصدي اين امر شده است.
وي گفت: باتوجه به آمار ذكر شده در سال گذشته 79 درصد از تعهدات استان تحقق يافته و اميد است با رونق بخش كشاورزي و همكاري دستگاه هاي اجرايي 21درصد باقيمانده از تعهدات نيز در سال 91 به انجام برسد.
مقاوم سازي واحدهاي مسكوني
¤ فرماندار كوثر گفت: يك هزار و 700واحد مسكوني در سطح اين شهرستان مقاوم سازي شده است.
سيدسعدالله رئيس ساداتي در جلسه بررسي مشكلات مسكن روستايي كوثر افزود: ميزان مقاوم سازي واحدهاي مسكوني روستايي امسال در سطح اين شهرستان به 420واحدمي رسد.
وي گفت: تسهيلات مسكن روستايي از يك صدميليون ريال به 125ميليون ريال افزايش يافته است كه براي بهره مندي از اين تسهيلات روستائيان و متقاضيان مي توانند به بنياد مسكن مراجعه كنند.
افزايش سطح زير كشت
پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان: سطح زيركشت گوجه فرنگي امسال در پارس آباد مغان 20درصد افزايش يافته است.
مديرجهاد كشاورزي پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: در سال گذشته از يك هزار هكتار اراضي زيركشت 35هزار تن گوجه فرنگي استحصال شده بود كه پيش بيني مي شود امسال بيش از 50هزار تن از اين محصول توليد شود.
حسن روحي گفت: باتوجه به ميزان توليد گوجه فرنگي بايد براي صدور آن به خارج از استان اردبيل برنامه ريزي شود.
برگزاري جشن تكليف
گناباد- خبرنگاركيهان: جشن تكليف بيش از 650نفر دانش آموز دختر مقطع ابتدايي پايه سوم در فضاي معنوي و بانشاط برگزار شد. مدير آموزش وپرورش گناباد اظهار داشت: مقدمات اين جشن از مهرماه سال 90 آغاز شده و ضروريات و احكام نماز و واجبات توسط معلمين و مربيان به دانش آموزان داده شده است و خاكستاني افزود: اين جشن با حضور 650 دانش آموز از 40مدرسه به همراه اولياي آنان برگزار شد تا از اين طريق خانواده ها هم در كنار معلمان، مسائل ديني را به فرزندان خود آموزش دهند.
اعزام به سرزمين وحي
¤ هفتمين همايش عمره مفرده در سالن ورزشي كارگران گناباد برگزار شد در اين همايش مسئول امور اعزام حجاج سازمان حج و زيارت استان خراسان رضوي گفت: امسال 8هزار نفر از اين استان عازم سرزمين وحي مي شوند كه 200نفر آنان شهروندان گناباد و بجستان هستند. وي افزود: تعداد كاروان هاي اعزامي از اين دو شهر 15كاروان است كه طي 6ماه به صورت متناوب اعزام خواهند شد.
برپايي جشنواره خوارزمي
¤ معاون آموزشي مديريت آموزش و پرورش گناباد گفت: مسابقات آزمايشگاهي شهرستان تربت حيدريه، زلو، جلگه رخ، رشتخوار، بردسكن، بجستان، خليل آباد، كاشمر، مه ولات،كدكن، گناباد، در دو گروه جداگانه درمحل آزمايشگاه مركزي مرحوم رضازاده گناباد برگزار شد. وي افزود: دراين مسابقات 70 دانش آموز در 35 گروه دو نفري با يكديگر به رقابت پرداختند كه در نهايت از مدارس خاص پسرانه، نمونه شهيد هاشمي نژاد گناباد، استعدادهاي درخشان تربت حيدريه و نمونه امام رضا (ع) مه ولات به ترتيب مقام هاي اول تا سوم و در مدارس خاص دختران نمونه فاطميه گناباد، نمونه ارشاد تربت حيدريه و نمونه محدثه رشتخوار مقام هاي اول تا سوم اين جشنواره را كسب كردند.
ايجاد مراكز تحقيقاتي
بردسكن - خبرنگاركيهان: فرماندار بردسكن در دومين نشست ده گردشي كه با حضور جمعي از اعضاي شوراي اداري اين شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به اينكه توليد محصولات زراعي و باغي دراين شهرستان از ظرفيت بالايي برخوردار است. بنابر اين شرايط ايجاب مي كند كه مركز تحقيقات انار و پنبه در بردسكن داير شود. محمد عباسپور تصريح كرد: بردسكن يكي از مناطق مستعد پرورش شتر درخراسان رضوي است كه با ايجاد يك مركز تحقيقات پرورش شتر دراين شهرستان مي تواند درآمد شترداران را افزايش دهد.
بيمه محصولات باغي
هشترود- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي هشترود گفت: بيش از هزار و 478 هكتار از باغات دانه دار و هسته دار اين شهرستان درسال زراعي 91-90 بيمه شده اند. مهندس جعفر صادقي افزود: با توجه به حوادث غيرمترقبه از قبيل تگرگ، سرماي ديررس بهاره و ساير بلاياي طبيعي ضروري است باغداران به موقع محصولات خود را بيمه كنند تا از مزاياي آن برخوردار شوند. به گفته وي 85 درصد از باغات سيب هشترود تحت پوشش بيمه قرار دارند.
تصويب 275 طرح
اهواز - خبرنگاركيهان: معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان كشاورزي خوزستان گفت: 275 طرح در زمينه دام و طيور با اعتباري بالغ بر 504 ميليارد و 640 ميليون ريال به تصويب رسيد. سيدعلي جلالي تصريح كرد: با راه اندازي اين طرح ها شاهد اشتغال 275 نفر دربخش دام و طيور بطور مستقيم خواهيم بود.
وي از تصويب 13طرح صنايع تبديلي در ستاد اجرايي طرح توسعه كشاورزي استان خبر داد و گفت: 13 طرح صنايع تبديلي با اختصاص يكصد ميليارد و 600 ميليون ريال در اين ستاد تصويب شد كه با اجراي اين طرح ها زمينه اشتغال 398 نفر بطور مستقيم فراهم مي شود.
22پروژه در فهرست
گرگان - خبرنگاركيهان: معاون امور عمراني استاندار گلستان درنشست ستاد راهبردي طرح هاي مهرماندگار اين استان گفت: تعداد 22 طرح استان گلستان در فهرست پروژه هاي مهرماندگار دولت قرارگرفته است. عبدالرضا داد بود، افزود: اين طرح ها براساس اولويت هاي هر دستگاه تدوين شده و پيگيري وضعيت و برطرف كردن مشكلات هر طرح ملي و همچنين هماهنگي با دستگاه هاي مربوطه در دستوركار اين ستاد قرارگرفته است. به گفته وي پتروشيمي گلستان، احداث بيمارستان و راه هاي اصلي از جمله طرح هايي است كه در فهرست مزبور قرار دارد.

 



امام جمعه اليگودرز: بخشي از دلايل گراني و تورم از بي نظارتي مسئولان است

اليگودرز-خبرنگاركيهان:
امام جمعه اليگودرز گفت: بخش عمده اي از دلايل گراني و تورم از عدم نظارت مسئولان است.
حجت الاسلام و المسلمين حقيان درجلسه شوراي اداري افزود: يكي از دلايل گراني و تورم، تحريم هاي جهاني است اما بخش عمده اين معضل به دليل عدم نظارت مسئولان است، به طوري كه اجناس اين شهر حتي با ازنا نيز اختلاف قيمت بسياري دارد.
وي گراني بهاي گاز مصرفي، عدم نبود اعتبار براي پرداخت بهاي گاز مصرفي مساجد و حسينيه ها، نبود جايگاه سي . ان. جي در اين شهر، عدم پرداخت تسهيلات مقرر توسط صندوق مهر امام رضا (ع)، وضعيت نامناسب آسفالت خيابان ها و كوچه ها و همچنين عدم كيفيت نان را از ديگر مشكلات اين شهرستان عنوان كرد و افزود: مردم درسخت ترين شرايط از اين نظام حمايت مي كنند. لذا وظيفه مسئولان است كه نگذارند آنها به نظام بدبين شوند كه جبران اين بدبيني بسيار دشوار خواهد بود.
حقيان با اشاره به پروژه هاي نيمه تمام شهرستان گفت: سال هاست عمليات اجرايي پروژه هايي نظير استخر و ورزشگاه اليگودرز آغاز شده است اما علي رغم وعده هاي مكرر مسئولان تاكنون به بهره برداري نرسيده اند.
وي افزود: سال گذشته پروژه راه آهن ازنا - اصفهان كلنگ زني شد، اما تاكنون عمليات اجرايي آن آغاز نشده است.
امام جمعه اليگودرز با اشاره به سامان دهي گلزار شهدا گفت: سال گذشته با حضور مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مراسم كلنگ زني گلزار شهدا برگزار شد و در همين مراسم مديركل بنياد شهيد قول داد 400 ميليون تومان به اين مهم اختصاص دهد، اما تاكنون خبري نشده است. دراين جلسه ياراحمدي رئيس پارك علم و فن آوري از تاسيس 5 پرديس علم و فناوري درشهرهاي استان لرستان از جمله اليگودرز به زودي خبر داد.

 



امام جمعه اصفهان:وحشت امروز دشمنان دليل توفيق نيروهاي مسلح است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
داشتن ايمان به خدا وجه تمايز ارتش جمهوري اسلامي ايران با ديگر ارتش هاي جهان است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در ديدار با فرماندهان ارتش استان اصفهان با بيان اين مطلب به تجهيزات نيروهاي مسلح كشور اشاره كرد و گفت: نيروهاي زميني، هوايي و دريايي در زمينه ساخت تجهيزات و ادوات جنگي پيشرفت هاي حيرت آوري داشته اند كه رضايت فرماندهي كل قوا تأييدي براين مدعاست.
آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد اضافه كرد: رعب و وحشتي كه در دل دشمنان افتاده است از الطاف الهي و خود دليلي بر عملكرد خوب نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
عضو مجلس خبرگان رهبري، اظهار داشت: خريد سلاح و تجهيزات از كشورهاي ديگر عيب نيست، مهم اين است كه به اختيار خود از آنها استفاده كنيم.
وي گفت: زماني كه ايمان، تعهد و اراده جوانان ايراني با علم و تخصص عجين شود، در آينده به جايي مي رسيم كه هيچ كجاي دنيا توانايي مقابله با ما را نداشته باشد.

 



امام جمعه بردسكن: ولايت پذيري ما، مانع آسيب رساني دشمنان است

بردسكن- خبرنگاركيهان:
امام جمعه بردسكن در اجتماع بزرگ فاطمي اين شهرستان، معرفت، شناخت و ولايت را سه عامل مهم پيروي انسان ها نسبت به اهل بيت عنوان كرد.
حجت الاسلام علي اصغر اميني، ضمن تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از حضور چشمگير مردم در مراسم سوگواره ياس نبوي قدرداني كرد و گفت: ارادت مردم به اهل بيت بويژه حضرت زهرا باعث انگيزه بيشتر در مراسم عزاداري آن حضرت شده است و برماست كه بيشتر دنباله روي خواسته ها و اهداف حضرت زهرا(س) باشيم.
امام جمعه بردسكن با بيان اينكه بهشتيان همه خوب هستند ولي گل سرسبد بهشتيان شيعيان حضرت زهرا(س) هستند، گفت: مكتب اسلام با مهر و محبت انسان ها را پرورش مي دهد و مادامي كه ما از خط و مسير اهل بيت فاصله نگيريم، دشمنان اسلام به ويژه استكبار جهاني هيچ تواني براي آسيب زدن نظام نخواهندداشت.

 



براي اولين بار در ايران زهر مار افعي در قائن تهيه شد

قائن- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در ايران زهر مار افعي جعفري در پاسگاه محيط باني شيخ علي شاسكوه قاين توسط مؤسسه سرم سازي رازي و اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان جنوبي تهيه شد.
معاون توليد فرآورده هاي بيولوژيك مؤسسه واكسن و سرم سازي رازي گفت: اين طرح براي نخستين بار در ايران و خاورميانه انجام مي شود و از 180 مار سمي افعي در منطقه حفاظت شده شيخ علي سم گيري و سپس در زيست گاه، رهاسازي شدند.
اكبري در ادامه افزود: يكي از مناطقي كه عمده مارهاي افعي جعفري در آنجا زيست دارند قسمت شرقي كشور از خواف تا زاهدان است و باتوجه به نياز مؤسسه به 2000 حلقه مار سمي و تعدادي عقرب براي تهيه سرم هاي درماني، منطقه قاين محل مناسبي براي زهرگيري اين گونه مارهاي سمي است.

 



مديريت پسماندهاي هرمزگان به صورت آنلاين

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
همزمان با هفته زمين پاك براي نخستين بار در كشور همزمان با 9 استان ديگر سامانه پايش آنلاين پسماند استان مورد بهره برداري قرارگرفت.
مديركل حفاظت محيط زيست هرمزگان اظهار داشت: مسائل و مشكلات مربوط به عدم مديريت صحيح پسماندها و پيامدهاي زيست محيطي ناشي از آن موجب شد سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به راه اندازي سيستم پايش آنلاين پسماندهاي صنعتي و ويژه در 10 استان كشور از جمله هرمزگان اقدام كند.
مجيد وفادار افزود: اجراي اين پروژه و نصب نرم افزار پسماندها در واحدهاي صنعتي، امكان مديريت پسماندها و انتقال اطلاعات و گزارش ها به صورت مستمر به اداره كل حفاظت محيط زيست استان را موجب خواهدشد، به طوري كه همواره تمام پسماندهاي صنعتي توليدي و مسير طي شده براي دفع اين پسماندها قابل رديابي خواهدبود.

 



استفاده از زباله هاي اصفهان براي سوخت توليد برق

اصفهان- خبرنگار كيهان:
امسال از زباله هاي ذخيره سازي شده شهر اصفهان به عنوان سوخت توليد برق استفاده مي شود و دولت نيز متعهد شده است برق توليدي از زباله اين شهر را با هزينه بالايي خريداري كند.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان با بيان اينكه شهر اصفهان به عنوان نخستين شهر كشور اقدام به دفن زباله ها نمي كند، اظهار داشت: روزانه به طور ميانگين در شهر اصفهان يك هزار تن زباله توليد مي شود كه حدود 700 تن اين پسماند تبديل به كود كمپوست (آلي) مي شود.
«تيمور باجول» سرانه توليد زباله توسط هر شهروند اصفهاني را 570 گرم در روز دانست و افزود: 150 تن از مواد بازيافتي روزانه از مبدأ تفكيك مي شود.
وي با اشاره به اين كه روزانه 250 تن ضايعات ريجكت يا همان پسماند خروجي كارخانه كمپوست كه بيشتر شامل مواد پليمري، كاغذ و پوشاك هستند براي استفاده در دستگاه هاي زباله سوز جهت تأمين سوخت برق ذخيره مي شود، گفت: با توجه به مشكلات زيست محيطي دفن، ارزش زمين و هزينه هاي بالاي اين عمليات گزينه دفن در اصفهان حذف شده تا با استفاده از ريجكت كه از ارزش حرارتي بالايي برخوردار مي باشد در آينده به انرژي تبديل شود.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان با بيان اين كه 8 شركت خصوصي آمادگي خود را براي احداث نيروگاه برق با استفاده از زباله هاي ذخيره سازي شده اعلام كرده اند، افزود: اميد است امسال اولين نيروگاه برق توليدي از زباله هاي شهر اصفهان راه اندازي شود.

 



اعتراض شهرداري بادرود نسبت به توقف ساخت پل الغدير

بادرود-خبرنگاركيهان:
شهردار بادرود به توقف اجراي عمليات ساخت پل الغدير اعتراض كرد. رضا نقدي گفت علي رغم تخصيص اعتبار اين، پروژه، متاسفانه از حدود 5 ماه قبل تاكنون بدون هيچ دليل موجهي از سوي پيمانكار متوقف شده و شهرداري و شوراي اسلامي شهر بادرود بارها نسبت به بلاتكليفي آن اعتراض كرده اند ولي ظاهراً كسي جوابگوي اعتراضات و انتقادات نيست.
پل زيرگذر الغدير با درود كه براي عبور و مرور خودروهاي سبك و سنگين در محور ترانزيت تهران - جنوب ساخته شده است از 5ماه قبل به سبب ساخت باند دوم جاده بادرود- اردستان و احداث پل جديد، تخريب شده و وسائل نقليه سنگين كه قصد تردد به بندرعباس يا تهران و يا بالعكس را دارند به علت بسته بودن جاده به اجبار از مسير انحرافي بلوار شهيد مطهري بادرود تردد مي كنند كه نارضايتي و انتقاد رانندگان را به همراه داشته است. وي در ادامه گفت: به رغم اختصاص بودجه 450 ميليون تومان براي تكميل اين پروژه تا به حال پيشرفت قابل ملاحظه اي نداشته است. وي مسئولان اداره راه و شهرسازي شهرستان نطنز و استان را متولي ساخت و تكميل پروژه دانست و افزود: مسئولان مربوطه بايد پاسخگوي انتقادات و مشكلات موجود باشند.
وي از اجراي طرح مميزي املاك دراين شهر خبر داد و گفت: اين طرح از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا پايان خرداد ماه سال جاري توسط شهرداري و با صرف 300ميليون ريال اعتبار اجرا مي شود و با اجراي آن تمام خانه هاي بادرود شناسنامه دار مي شوند.

 



استاندار مازندران: مديران، پاسخگوي ساخت و ساز در حريم دريا باشند

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: مديران دستگاه ها بايد در برخي از ساخت و سازها در حريم 60متري دريا پاسخگو باشند.
هادي ابراهيمي در نشست ستاد سالم سازي طرح دريا در استانداري مازندران اظهار داشت: طرح سالم سازي دريا در سال گذشته با كارنامه قابل قبولي به اجرا درآمد.
وي يكي از موانع طرح سالم سازي را ساخت و سازها در سواحل دريا عنوان كرد و افزود: اين مشكل در شهرهاي نور، نوشهر و بابلسر بيشتر است.
رئيس ستاد طرح سالم سازي دريا در مازندران گفت: در سال جديد با نظارت بيشتر سواحل را به سه منطقه تقسيم كرديم. منطقه اول با محوريت ساري، منطقه دوم با محوريت بابلسر و منطقه سوم با محوريت چالوس مشخص شده تا برنامه ها را رصد كرده و حضور فعال تري داشته باشند.
ابراهيمي گفت: طرح سالم سازي امسال از خردادماه آغاز مي شود و توجه ما بر كارهاي فرهنگي در اين ايام بيشتر است.
معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران افزود: مديران دستگاه ها بايد پاسخ دهند چرا برخي ساختمان ها در حريم 60متري دريا ساخته شد و دستور رئيس جمهور مبني بر عدم اين ساخت و سازها چه شده است.

 



انتقاد فرماندار قائنات از تعلل بانكها در ارائه تسهيلات

قاين- خبرنگار كيهان:
فرماندار قاينات گفت: تعلل بانك ها و مديران در شهرستان قاين. سبب عدم جذب تسهيلات پنجاه ميلياردي دولت در بخش مشاغل خانگي شد.
غلامعلي حبيبي منش با اعلام اين خبر، در جلسه كار گروه اشتغال شهرستان گفت: با وجود اختصاص 50 ميليارد ريال تسهيلات به شهرستان در راستاي حمايت و ايجاد مشاغل خانگي، به دليل همكاري نكردن برخي بانكها و تعلل مسئولان مربوط، اين مبلغ به خوبي جذب نشد.
فرماندار قاينات در اين جلسه بيكاري را از مهمترين دغدغه هاي شهرستان عنوان كرد و افزود: ما موظفيم براي ايجاد اشتغال تلاش كنيم و حمايت بانك ها در اين كار ضروري است.
حبيبي منش در ادامه از اجراي طرح كشاورزي مهر در قاين خبر داد و اضافه كرد: بايد براي ايجاد اشتغال در بخش كشاورزي و زيرمجموعه هاي آن دستگاه هاي مربوط به موقع به متقاضيان علاقه مند به شركت در اين طرح اطلاع رساني كنند.

 



بهره برداري از 13 طرح عمراني درخورو بيابانك

خوروبيابانك - خبرنگاركيهان:
13 طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد ريال با حضور بشارتي معاون رئيس جمهوري و ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان، درشهرستان خورو بيابانك به بهره برداري رسيد.
اين طرحها در بخش هاي عمراني، بهداشتي، درماني، آموزشي و خدماتي است.
شبكه دامپزشكي خوروبيابانك، ساختمان اداري ايستگاه هواشناسي خور، ساختمان مركز بهداشت شهر فرخي، دومين ايستگاه راديويي صدا و سيماي مركز اصفهان، در روستاي چاه ملك، پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني سه راهي جندق خور، آبرساني به پليس راه سه راهي جندق خوراز مهم ترين طرح هاي مورد افتتاح بود.

 



ششمين لايروب درياي خزر به آب انداخته شد

رشت- خبرنگاركيهان:
ششمين لايروب درياي خزر در بندرانزلي به آب انداخته شد.
مديركل بنادر و دريانوردي گيلان با اعلام اين خبر گفت: اين لايروب به ارزش 10ميليارد ريال خريداري شده است كه مي تواند تا عمق 9متري دريا را لايروبي كند. فرهاد منتصري كوهساري افزود: پيش از اين 5لايروب ديگر در بنادر آستارا- انزلي- نور- نوشهر- اميرآباد و نكاء به آب انداخته شده بود.
شايان ذكر است لايروب ها با جمع آوري ماسه و گل و لاي حوضچه ها و كانال هاي بندري، باعث سهولت رفت و آمد كشتي ها و جلوگيري از به گل نشستن آنها مي شوند.

 



برگزاري سوگواري ياس نبوي در 57 امامزاده يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
همزمان با ايام فاطميه در 57 امامزاده و بقاع متبركه در سطح استان يزد مراسم سوگواري ياس نبوي برگزار شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه يزد با اعلام اين خبر گفت: اين مراسم با هدف ترويج سيره فاطمي و معرفي شخصيت حضرت فاطمه(س) و ترويج خطبه فدكيه به عنوان منشوري براي بصيرت در دفاع از ولايت و تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي و همچنين ترويج وقف به مدت 10شب به ويژه سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.
حجت الاسلام حاتمي افزود: همچنين نخل برداري در حسينيه تفت، قرائت قرآن، توزيع جزوات و كتاب ياس نبوي و همچنين برگزاري مسابقات با جوايز سفر به عتبات عاليات از جمله ديگر برنامه هاي اين ايام بوده است.
وي افزود: استان يزد در اجراي طرح آرامش بهاري كه به مناسبت ايام نوروز در امامزاده ها و آثار و بناهاي تاريخي يزد برگزار شد در كشور رتبه نخست را به دست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14