(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20196 

تولد 116 هزار نوزاد در شهرها در سال جديد
سوءاستفاده احتمالي از طرح تفصيلي شهرداري تهران
رويدادهاي خارجي
خدمت رساني شركت واحد در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب
معلمان ششم ابتدايي در تمام استان ها ساماندهي شدند
افتتاح بزرگترين كارخانه لوكوموتيوسازي در خاورميانه
اخذ شهريه در مدارس غيردولتي فقط از طريق شماره حساب مدرسه
آمار سال 90رشد 23 درصد مرگ ناشي از گازگرفتگي
حوادث كوتاه از كشور
تعويض شناسنامه هاي قديمي با عكس هاي بيش از 15 سال
دستگيري بيش از 100 سارق و مواد فروش خرد
بعد از بوقول و موقول چوقول سومين اسب مينياتوريهم به دنيا آمد
كودك 5 ساله اصفهاني پس از 50 متر سقوط زنده ماند
كشف 64 هزار ليتر سوخت قاچاق در قشم
لاشه يك گاو دريايي در ساحل چابهار به گل نشست
بارداري استثنايي!



تولد 116 هزار نوزاد در شهرها در سال جديد

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: طي سال جاري تاكنون 116 هزار و 688 نوزاد دختر و پسر در نقاط شهري متولد شده اند كه بيش از شمار تولد در مدت ياد شده در روستاهاي كشور بوده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت احوال كشور، 149 هزار و 600 نوزاد در 40 روز اخير در سراسر كشور متولد شدند كه از اين تعداد 76 هزار و 595 پسر و 73 هزار و پنج دختر بودند.
بر اساس اين گزارش، همچنين در اين مدت از مجموع ولادت ها، 32 هزار و 912 نوزاد در نقاط روستايي به دنيا آمدند.
اين گزارش مي افزايد: سال گذشته يك ميليون و 382 هزار و 224 ولادت در كشور به ثبت رسيد.
بنابر گزارش سازمان ثبت احوال كشور، هم اكنون سنين باروري مادران از 20 تا 24 ساله به 25 تا 29 ساله افزايش يافته كه اثر جمعيتي اين تحول بر رشد جمعيت كاملا مستقيم است زيرا با افزايش سن، با كاهش باروري و كاهش رشد جمعيت نيز روبرو مي شويم.

 



سخنگوي شوراي شهر تهران هشدار داد
سوءاستفاده احتمالي از طرح تفصيلي شهرداري تهران

سخنگوي شوراي شهر تهران هشدار داد شهروندان تنها به اطلاعات طرح تفصيلي در سايت شهرداري تهران اطمينان كنند و به مراجعات حضوري بدون سند توجهي نداشته باشند.
خسرو دانشجو روز يكشنبه در حاشيه جلسه غيرعلني شوراي شهر تهران با اشاره به نظارت شورا بر اجراي طرح تفصيلي گفت: مكانيسم طرح تفصيلي به گونه اي تدوين شده كه نظارت را نيز در دل خود دارد زيرا مكانيزه و سيستماتيك است و در دل برنامه هاي سيستمي تخلفات به حداقل مي رسد.
وي با اشاره به تذكر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شورا نسبت به مواردي از طرح تفصيلي كه به تصويب كميسيون ماده 5 رسيده است، گفت: وي ايراداتي را به اين مصوبات وارد كرده و چون قانونا كميسيون ماده 5 و شوراي عالي شهرداري اجازه تغيير در طرح را دارد اين ايرادات به اين كميسيون ارسال مي شود.
دانشجو ادامه داد: پهنه هايي كه در طرح تفصيلي مشخص شده قابل تغيير نيست و تنها كميسيون ماده 5 مي تواند براساس درخواست مالك كاربري را بررسي و به طور مثال پهنه مسكوني را به پهنه فضاي سبز تغيير دهد.
سخنگوي شوراي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش كه برخي از شهروندان منطقه 13 نسبت به مراجعه حضوري ماموران شهرداري كه درخواست فروش خانه را به دليل قرار داشتن ملك در پهنه غير مسكوني داشتند در حالي كه براساس طرح تفصيلي اين پلاك ها در پهنه مسكوني قرار دارد گفت: اين موضوع نياز به بررسي دارد. شهروندان نسبت به اينگونه مراجعات و اظهارنظرها هيچ گونه اطميناني نداشته باشند زيرا سيستم و كانال رسمي تشخيص پهنه بندي ها سايت شهرداري است.
وي ادامه داد: مسئولان شناسنامه دار تصميمات را براساس همان چه توسط سيستم مشخص شده به اطلاع شهروندان مي رساند و مبناي شهروندان اينگونه مراجعات نباشد و در صورت تداوم شوراي شهر چنين ادعاهايي را بررسي مي كند.
ابقاي چمران به رياست شوراي شهر تهران
دانشجو با اشاره به راي گيري هيئت مديره شوراي شهر تهران براي يك سال باقي مانده شوراي سوم گفت: چمران با 12 راي موافق و يك راي سفيد به عنوان رئيس شوراي شهر ابقا شد و همچنين حسن بيادي به عنوان نايب رئيس، ساعي، و دبير به عنوان منشي هاي شورا، رسول خادم به عنوان خزانه دار و خسرو دانشجو نيز به عنوان سخنگو براي مدت يك سال انتخاب شدند كه اين راي گيري نشان مي دهد همفكري ميان اعضاي شوراي شهر وجود دارد كه به نفع شهروندان تمام مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

فروش اعضاي بدن قربانيان سوري در بازارهاي عربي و اروپايي
يك پايگاه عرب زبان با اشاره به جنايات هولناك مخالفان سوري از همكاري تروريست ها با مافياي اعضاي بدن انسان پرده برداشته است.
به گزارش مهر، پايگاه النخيل فاش كرد: اعضاي مافياي قاچاق اعضاي بدن انسان با پرسه زدن در مرزهاي سوريه و لبنان و تركيه با مشاركت قطري ها به اين تجارت كثيف مشغول هستند.
اين پايگاه بيان كرد: مافياي قاچاق بدن انسان روابط محكمي با گروه هاي مسلح سوري (مورد حمايت قطر و عربستان) دارند و آنچه ارتش آزاد سوريه ناميده مي شود، اجساد قربانيان اقدامات خود را به اعضاي مافياي انسان تحويل مي دهند.
پايگاه فوق بيان كرد: گروه هاي تروريستي سوري و اعضاي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه در مقابل ايجاد تسهيلات لازم براي اعضاي مافياي بدن انسان پول دريافت مي كنند.اين پايگاه نوشت: گروه هاي تروريستي ابتدا سوري ها را مي ربايند، مي كشند و سپس اجساد آنها را به همراه مافياي اعضاي بدن انسان پاره مي كنند و در بازارهاي عربي و اروپايي مي فروشند به طوري كه اجساد زيادي كه كاملا احشاي داخلي آنها بيرون آورده شده، كشف شده است.

 



خدمت رساني شركت واحد در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در طول ايام برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب از مورخ 13/2/91 لغايت
22/2/91 در محل مصلي امام خميني(ره) خدمت رساني ويژه اي را به بازديدكنندگان از ساعت 30/8 تا پايان كار در قالب كميته حمل و نقل از ميادين و پايانه هاي سطح شهر بشرح ذيل ارائه مي كند.
محل هاي اختصاصي استقرار اتوبوس:
ميدان هفتم تير-ميدان راه آهن-ميدان آزادي-ميدان خراسان-ميدان صنعت.
ضمنا با تقويت خطوط منتهي به ايستگاه هاي مترو و خطوط منتهي به پايانه شهيد بهشتي واقع در ضلع جنوبي مصلي (خيابان شهيد مفتح) و خطوط عبوري از ضلع شمالي و جنوبي محل برگزاري نمايشگاه به بازديدكنندگان محترم سرويس رساني خواهد گرديد.
1-خط 939 ميدان رسالت-پايانه شهيد بهشتي
2-خط 943 ميدان امام حسين(ع)-پايانه شهيد بهشتي
3-خط 620 بيمارستان امام خميني(ره)-پايانه شهيد بهشتي
4-خط (11-2) انتهاي بلوار ارتش (شهرك شهيد محلاتي)-پايانه شهيد بهشتي
5-خط (14-3) ميدان انقلاب اسلامي(اول خيابان كارگر شمالي)-پايانه شهيد بهشتي
6-خط 937 چهار راه خاقاني(خيابان دماوند)-پايانه شهيد بهشتي
7-خط (25-3)ميدان رسالت(ضلع شمال ميدان)-ميدان ونك
8-خط (9-2) ميدان رسالت-ميدان صنعت
9-خط (3-28) رسالت-مطهري
10-خط (4-28) فلكه سوم تهرانپارس-شهيد مطهري
11-خط (9-22) چهار راه اشراق(فلكه دوم تهرانپارس)-پاركينگ بيهقي
بازديدكنندگان محترم مي توانند با استفاده از اتوبوسهاي خطوط عمومي اين شركت (رديف 1-2-3-4-5 و 6) به پايانه شهيد بهشتي واقع در ضلع جنوبي مصلي حضرت امام(ره) مراجعه و با استفاده از خطوط (رديف 7-8-9-10 و 11) نيز در ايستگاه هاي ضلع شمال و جنوب مصلي جهت مراجعه به نمايشگاه اقدام نمايند.

 



معلمان ششم ابتدايي در تمام استان ها ساماندهي شدند

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش از تكميل كادر نيروي انساني براي ايجاد پايه ششم ابتدايي خبر داد.
فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با اشاره به برنامه هاي دوره ابتدايي براي ايجاد پايه ششم ابتدايي، اظهار داشت: نظام آموزشي در دو دوره شش ساله تعريف شده است كه از سال92-1391 استقرار نظام «3-3-6» را خواهيم داشت.
وي ادامه داد: از 8 فروردين 1391 جلساتي را با آموزش و پرورش تمام استان ها در تهران برگزار كرديم و گزارش كاملي از نظر ساماندهي فضا و نيروي انساني اعلام شد.
قربان اضافه كرد: گزارش ها حاكي از اين بود كه در تمام استان هاي كشور، آمادگي كامل به لحاظ فضا و نيروي انساني ايجاد شده است و تنها آموزش اختصاصي نيروي انساني باقي مانده است.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش افزود: آموزش تخصصي نيروها از اين ماه براي پايه دوم و ششم ابتدايي انجام مي شود كه تا پايان خردادماه ادامه خواهد داشت؛ آموزش عمومي نيروي انساني از بهمن ماه انجام شده و با آمادگي كامل به استقرار نظام «3-3-6» خواهيم رفت.
وي با بيان اينكه هدفمان از ساماندهي نيروي انساني فقط ساماندهي پايه ششم ابتدايي نبود، گفت: در تلاش بوديم تا ساماندهي اساسي در نيروي انساني دوره ابتدايي انجام شود.
قربان اضافه كرد: در گذشته در بعضي مناطق به دليل اينكه توجه خيلي خوبي براساس نياز به توزيع نيروي انساني نشده بود، شاهد مازاد نيرو در برخي مناطق و كمبود نيرو در مناطق ديگر بوديم؛ در حالي كه بايد جابه جايي نيروها براساس نياز باشد.
وي افزود: وقتي كه نياز به نيروي انساني داريم، طبيعي است كه بتوانيم اين افراد را در بخش هاي مورد نياز جذب كنيم تا در يك منطقه با تراكم نيرو و در منطقه ديگر با كمبود نيرو مواجه نشويم؛ بحث ساماندهي نيروها مربوط به استقرار نظام «3-3-6» نيست، بلكه بايد همه ساله نقل و انتقالات به اين صورت انجام شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش مبني بر اينكه عنوان مي شود كارمندان اداري يا نيروهاي جديد جذب دوره ابتدايي شده اند، گفت: ما كارمندان اداري را مجبور نكرده ايم كه جابه جا شوند بلكه اگر خودشان داوطلب باشند اين جابه جايي صورت مي گيرد.
قربان اضافه كرد: با توجه به اينكه دوره ابتدايي مقطع حساس تري است بايد معلم علاقه مند بوده و رشته تحصيلي مرتبط داشته باشد.
وي ادامه داد: ممكن است افراد زيادي در ادارات آموزش و پرورش باشند كه رشته تحصيلي شان آموزگاري بوده يا در ابتداي فعاليت در آموزش و پرورش، آموزگار بودند و اكنون يكي دو سال است كه در اداره مشغول به كار هستند؛ اگر اين افراد خودشان بخواهند مي توانند به دوره ابتدايي برگردند، در غير اين صورت هيچ اجباري نيست.

 



افتتاح بزرگترين كارخانه لوكوموتيوسازي در خاورميانه

مديرعامل شركت راه آهن با اعلام اينكه بزرگترين كارخانه لوكوموتيوسازي در خاورميانه به زودي افتتاح مي شود، گفت: اين كارخانه 120دستگاه لوكوموتيو را طي سه سال وارد خطوط راه آهن مي كند.
عبدالعلي صاحب محمدي در گفتگو با مهر با بيان اينكه به زودي بزرگترين كارخانه لوكوموتيوسازي در خاورميانه به بهره برداري مي رسد، گفت: اين كارخانه در يك ماه آينده به بهره برداري مي رسد و لوكوموتيوهاي ساخت آن وارد خط مي شوند.
مديرعامل شركت راه آهن با اشاره به اينكه اين كارخانه هم اكنون در حال توليد لوكوموتيو است، اظهار داشت: 120دستگاه لوكوموتيو در مدت سه سال از سوي اين كارخانه توليد مي شود و از سوي شركت راه آهن وارد خط خواهند شد.
وي درباره ورود لوكوموتيو به خط از سوي بخش خصوصي گفت: بخش خصوصي نيز مذاكراتي را براي ورود لوكوموتيو به خطوط مختلف دارد كه به زودي تعدادي از آنها به ناوگان اضافه مي شود.
صاحب محمدي افزود: 70 دستگاه لوكوموتيو از سوي بخش خصوصي به ناوگان حمل و نقل ريلي اضافه خواهد شد كه در ابتدا 50 دستگاه لوكوموتيو از اين تعداد وارد ناوگان حمل و نقل ريلي مي شود.
مديرعامل شركت راه آهن درباره ميزان افزايش ظرفيت با ورود اين تعداد لوكوموتيو به خطوط راه آهن اظهار داشت: افزايش ظرفيت تابع عوامل مختلفي مانند خط و ناوگان است كه بايد خط آمده باشد وگرنه ما از نظر توليد ناوگان مشكلي نداريم.
مذاكره با هيئت عامل صندوق توسعه ملي
وي درباره استفاده از صندوق توسعه ملي براي توسعه ناوگان حمل و نقل ريلي، اظهار داشت: براي توسعه ناوگان ريلي از صندوق توسعه ملي به ما اعلام شده است كه يك ميليارد و 500ميليون يورو اختصاص مي دهند اما براساس اساسنامه اين صندوق، بايد معامله ها بوسيله مبادله ارزي باشد.
صاحب محمدي تصريح كرد: خريد ارزي هم بايد از كشورهاي خارجي انجام شود در حالي كه ما قصد داريم تا طريق سازندگان داخلي اين لوكوموتيوها ساخته شده و بخش خصوصي خريداري كند.
مديرعامل شركت راه آهن با بيان اينكه بخشي از نياز كارخانه هاي سازنده اين لوكوموتيوها بايد از خارج كشور وارد شود، بيان كرد: مذاكراتي را با هيئت عامل صندوق داشتيم تا اين مشكلات برطرف شود، آنها هم پيشنهاد دادند كه در قالب قانون بودجه سال 91 زمينه اين موضوع فراهم شود.

 



مديركل پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش خبر داد
اخذ شهريه در مدارس غيردولتي فقط از طريق شماره حساب مدرسه

مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش گفت: شهريه مدارس غيردولتي بايد به حساب مدارس واريز و چك هاي صادر در وجه مدرسه براي ثبت نام ارائه شود.
قاسم مستقيم، مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در مدارس غيردولتي، دريافت هرگونه وجه نقد، چك حامل و چك هاي مسافرتي ممنوع است.وي با بيان اينكه چك بايد به حساب مدارس واريز شود، گفت: چك شهريه نبايد شخصي و به نام مدير مدرسه غيردولتي صادر شود؛ در حقيقت مدارس موظف هستند كه شماره حساب مدرسه را در اختيار والدين قرار دهند تا آنها شهريه را به حساب مدارس واريز كنند.
مستقيم افزود: اگر خانواده ها تمايل به كمك داوطلبانه دارند، نبايد وجهي را به صورت نقدي به مدرسه دهند بلكه شماره حساب مدرسه را دريافت كرده و پس از شروع سال تحصيلي، هزينه مورد نظر خود را به حساب مدرسه واريز كنند.
وي تأكيد كرد: بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس نظارت صورت گرفته و در صورت مشاهده تخلف، برخورد خواهد شد.

 



آمار سال 90رشد 23 درصد مرگ ناشي از گازگرفتگي

مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در سال گذشته، 4/23 درصد افزايش يافت و از 782 مرگ ثبت شده در سال 89 به 965 نفر (712 مرد و 253 زن) در سال 90 رسيد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در ده سال گذشته بيشترين آمار مرگ ناشي از مسموميت با گاز مربوط به سال 1386است و پس از آن در سال هاي 87 و 88 شاهد كاهش قابل توجه مرگ ناشي از اين نوع مسموميت بوديم اما مجدداً در سال هاي 89 و 90 آمار مرگ هاي ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن افزايش يافت.
بر اساس آمار پزشكي قانوني مرگ و مير ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در سال 86، يكهزار و 24 نفر، در سال 87، 789 نفر، در سال 88 ، 769 نفر، در سال 89 ، 782 نفر و در سال 90، 965 نفر ثبت شده است.
بر اساس اين گزارش در سال گذشته بيشترين موارد مرگ ناشي از مسموميت با گاز با رقم 253 نفر (205 مرد و 48 زن) در استان تهران و پس از آن با 108 نفر (73 مرد و 35 زن) در استان خراسان رضوي ثبت شده است، همچنين استان هاي بوشهر و هرمزگان هيچ مورد گازگرفتگي در سال گذشته نداشته اند.
يادآور مي شود ماه هاي بهمن و آذرسال 90 به ترتيب با 150 و 145 نفر بيشترين موارد مرگ ناشي از مسموميت با گاز را نسبت به ديگر ماه هاي سال به خود اختصاص داده اند و كمترين موارد گازگرفتگي در سال گذشته نيز با عدد 12 نفر در شهريور ماه سال گذشته گزارش شده است.
همچنين بيشترين رشد مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن با 7،96 درصد در خرداد سال گذشته ثبت شده و از عدد 30 نفر در خرداد 89 به 59 نفر در خرداد 90 رسيده است.


 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق طلاجات كودكان
بناب- خبرنگار كيهان: باندي كه در شهرستان بناب و برخي شهرستان هاي ديگر مبادرت به سرقت طلا و جواهرآلات كودكان مي كردند، پس از تعقيب و مراقبت توسط عوامل نيروي انتظامي بناب شناسايي و دستگير شدند.
سارق به همراه يك خانم با مراجعه به محلات خلوت در قالب پرسيدن يك آدرس مبادرت به سرقت گوشواره و النگوهاي كودكان مي كردند كه با تلاش عوامل پليس شناسايي و دستگير شدند.
سارق به هفت فقره سرقت اعتراف كرده است.
سارقان خودرو
بناب- خبرنگار كيهان: باند 3 نفره سارقان خودرو در بناب دستگير شدند. متهمان به هفت فقره سرقت اعتراف كردند و 3 دستگاه از خودروهاي مكشوفه نيز تحويل صاحبان آنها شده است.
دستگيري عاملان انتشار فحشا
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: كارشناسان پليس فتا نيروي انتظامي كيش موفق شدند هنگام رصد فضاي مجازي موارد مشكوكي از انتشار تصاويري از يك مجلس مختلط پارتي را شناسايي كنند. با توجه به جرم بودن موضوع فوق از لحاظ قانوني پس از پيگيري و بررسي هاي لازم فني و تخصصي 18 نفر را در اين رابطه شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير و تحويل مقامات قضايي دادند.
مرگ موتورسوار بي احتياط
كاشان- خبرنگار كيهان: بي احتياطي راكب موتورسيكلت در مسير جاده قديم كاشان- قم منجر به مرگ وي شد. اين موتورسوار 60 ساله بر اثر بي احتياطي و سرعت بالا و بر اثر برخورد با يك دستگاه خودرو نيسان جان خود را از دست داد.
چاه جوان را بلعيد
كاشان- خبرنگار كيهان: سقوط جوان 24ساله اي به داخل چاه در خيابان نطنز شهر كاشان منجر به فوت وي شد. مصطفي يعقوب زاده، جوان متوفي كه در هنگام حادثه در منزل خود خواب بود، بر اثر فروكش كردن چاهي كه در محل استراحت وي بر روي قنات بنا شده بود به عمق 12متري سقوط كرده و بر اثر ريزش آوار و خاك فراوان به رويش، جان خود را از دست داد.

 



تعويض شناسنامه هاي قديمي با عكس هاي بيش از 15 سال

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 30 سال خبر داد و گفت: افراد داراي شناسنامه هاي قديمي و آنهايي كه از زمان عكسشان بيش از 15 سال مي گذرد، مي توانند براي صدور شناسنامه مكانيزه اقدام كنند.
محسن كرمي با اشاره به اينكه براي صدور شناسنامه هاي جديد مكانيزه فراخوان داده نمي شود، افزود: اما آن دسته از افرادي كه شرايط صدور شناسنامه هاي جديد را دارند مي توانند براي تعويض شناسنامه خود به ادارات ثبت احوال در استانها مراجعه كنند.وي تاكيد كرد: علاوه بر ادارات ثبت، تعويض شناسنامه در دفاتر پيشخوان دولت الكترونيك نيز انجام مي شود كه البته زمان صدور در اين مراكز كمي بيشتر است.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احول كشور در مورد هزينه صدور شناسنامه مكانيزه به مهر گفت: افراد مي توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال فقط مبلغ 2 هزار تومان براي صدور شناسنامه هاي جديد بپردازند اما در صورت مراجعه به دفاتر پيشخوان بايد مبلغ بيشتري نسبت به آن پرداخت كنند.به گفته وي: در حال حاضر 140 دفتر پيشخوان دولت در سراسر كشور فعال است.كرمي در مورد تعداد شناسنامه هاي مكانيزه صادر شده، افزود: در طي حدودا يك سال و نيم گذشته، 2 ميليون شناسنامه جديد در سراسر كشور صادر شده است.

 



مرحله جديد طرح امنيت محله محور اجرا شد
دستگيري بيش از 100 سارق و مواد فروش خرد

با اجراي مرحله جديدي از طرح امنيت محله محور بيش از 100 سارق، معتاد و مواد فروش دستگير شدند.
سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه مرحله جديدي از اجراي طرح امنيت اجتماعي در محلات تهران گفت: در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور صبح يكشنبه برخورد با سارقان خرد، موادفروشان خرد و همچنين معتادان بلامحل در محدوده سعادت آباد، پل مديريت و حاشيه اتوبان چمران به اجرا درآمد.
به گفته وي اين طرح با توجه به اطلاعات مردمي و همچنين رصد ماموران پليس در يگان هاي تخصصي مبارزه با مواد مخدر و پليس آگاهي اين طرح اجرايي شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه اين طرح، عملياتي مشترك ميان ماموران پليس آگاهي و تهران بزرگ بود، گفت: در راستاي اجراي اين طرح موادفروشان خرد، سارقان خرده فروش و همچنين معتادان ولگرد و بي خانمان كه باعث از بين رفتن امنيت اين منطقه شده بودند، برخورد شد.
ساجدي نيا با بيان اين كه سارقان معتاد پس از سرقت لوازم داخل خودرو آنان را در قبال دريافت مواد مخدر به مالخرها مي فروختند به ايسنا گفت: با برخورد با اين سارقان معتاد ميزان جرايم در اين منطقه كاهش مي يابد.
طرح امنيت محله محور تعطيل شدني نيست
وي با بيان اين كه طرح امنيت محله محور تعطيل شدني نيست و ادامه دارد، گفت: اطلاعات اجراي اين طرح ها يا از طريق اطلاعات مردمي داده خواهد شد و يا ماموران پليس تهران بزرگ در رصد خود به اين اطلاعات دست مي يابند.
ساجدي نيا با بيان اين كه تا اين لحظه بيش از 100 نفر از معتادان ولگرد، بلامكان و سارقان خرد دستگير شده اند، افزود: تعداد زيادي آلونك در اين منطقه وجود دارد كه معتادان از اين آلونك ها به عنوان محل سكونت و منزل استفاده مي كردند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان به ايسنا گفت: براساس دريافت حكم مرجع قضايي سگ هاي موادياب و همچنين ماموران پليس براي بازرسي آلونك هاي معتادان وارد منزل آنان مي شوند.

 



بعد از بوقول و موقول چوقول سومين اسب مينياتوريهم به دنيا آمد

كاشان- خبرنگاركيهان:
مدير باغ پرندگان قمصر كاشان از تولد «چوقول»، سومين اسب مينياتوري در كاشان خبر داد.
جواد كارگرنژاد گفت: با تولد چوقول، سومين كره اسب مينياتوري، تعداد اسب هاي مينياتوري در باغ پرندگان قمصر به 8 راس اسب افزايش يافت.
وي افزود: پيش از اين، دو كره اسب مينياتوري به نام هاي «بوقول و موقول» در سال هاي گذشته متولد شده بودند و با تولد سومين كره اسب در ابتداي هفته جاري براي آن نام چوقول برگزيده شد.

 



كودك 5 ساله اصفهاني پس از 50 متر سقوط زنده ماند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
پسربچه پنج ساله پس از 24 ساعت زنده از اعماق يك چاه پنجاه متري در روستاي زفره شهرستان اصفهان بيرون آورده شد.
به گزارش فوريت هاي پزشكي اصفهان، پس از اينكه خانواده اميرحسين متوجه غيبت فرزند 5 ساله خود شدند موضوع را به كلانتري 29 شهر سگزي اطلاع دادند و پس از 24ساعت تلاش مداوم، پسرخاله اين كودك صداي او را از اعماق يك چاه شنيد و بلافاصله به گروه هاي امدادي اطلاع داد.
پس از اعلام اين حادثه امدادگران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
امدادگران با استفاده از يك طناب به عمق 50متري چاه رفته و كودك پنج ساله را با خود به بيرون از چاه آوردند. خوشبختانه به اميرحسين بر اثر سقوط در چاه آسيبي جدي وارد نيامده بود اما در بدن خود دچار آسيب هاي جزيي و مقداري آسيب، همراه با پارگي در سر شده بود.
اين كودك پنج ساله با وجودي كه 24 ساعت در چاه بود اما دچار هيچ ترسي نشده بود. مصدوم، به مركز آموزشي درماني الزهرا(س) منتقل شد.

 



كشف 64 هزار ليتر سوخت قاچاق در قشم

قشم - خبرنگار كيهان:
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم از كشف و ضبط بيش از 64 هزار ليتر سوخت قاچاق گازوئيل طي دو عمليات در جزيره قشم خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشكري با بيان اين مطلب در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان مستقر در قشم گفت: نيروهاي اين يگان در يك عمليات غافلگيرانه و مقتدرانه موفق شدند 58 هزار و 500 ليتر سوخت گازوئيل دپو شده براي قاچاق در روستاي سلخ جزيره قشم را شناسايي و كشف و ضبط كنند.
وي افزود: در اين عمليات پنهان كه در راستاي طرح پاكسازي مناطق آلوده قاچاق سوخت صورت گرفت، 58 هزار و 500 ليتر گازوئيل دپو شده براي قاچاق به كشورهاي حاشيه خليج فارس كشف شد.
به گفته فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم، نيروهاي اين يگان همچنين موفق شدند از قاچاق شش هزار ليتر سوخت گازوئيل توسط 4 فروند قايق در آبهاي ساحلي روستاي سلخ جلوگيري كنند.
وي ادامه داد: هشت قاچاقچي دستگير شده در علميات كشف شش هزار ليتر گازوئيل و سوخت هاي كشف شده از دو عمليات صورت گرفته توسط يگان درياباني قشم جهت تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شهرستان قشم شدند.

 



لاشه يك گاو دريايي در ساحل چابهار به گل نشست

لاشه يك گاو دريايي به وسيله امواج دريا در ساحل «بريس» شهرستان بندري چابهار به گل نشست.
رئيس حفاظت محيط زيست چابهار به ايرنا گفت: لاشه اين گاو هم اينك براي بازديد و بيومتري تحت نظر كارشناسان ذيربط قرار گرفته است.
اشرف علي حسيني افزود: در بررسي هاي به عمل آمده آثار زخم عميقي در قسمت زيرين باله سينه اي راست حيوان ديده مي شود كه حاكي از برخورد با يك شي بزرگ بوده و با كالبد شكافي حيوان در دنده هاي جلوي قفسه سينه آسيب ديدگي آنها محرز شده كه احتمالا به خاطر همين آسيب هاي وارده، حيوان مرده است.
وي گفت: گاو دريايي از پستانداران آبزي است كه به فك ها شباهت زيادي دارد و از حيوانات كمياب و نادر دنيا محسوب مي شود.

 



بارداري استثنايي!

ماه آينده ميلادي (مي) 9 قلوهاي مكزيكي به جمع 4 خواهر و برادر بزرگتر خود مي پيوندند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ از اين 9 قلوها 6 تا دختر و 3 تا پسر هستند.پدر اين چند قلوها يك مكانيك ساده است كه 4 فرزند قبلي نيز 3 قلو بوده اند و هم اكنون يكساله اند.
مادر 32 ساله اين 9 قلوها كه هم اكنون در شرايط بسيار سختي بسر مي برد، اميدوار است بتواند نوزاداني سالم بدنيا بياورد.
پزشكان متخصص اعلام كرده اند كه با وجود تعداد جنين ها، وزن آنها كاملا نرمال و طبيعي است9. قلوزايي كه يكي از موارد نادر در علم پزشكي به حساب مي آيد، پيش از اين تنها 2 بار، يكي در اتريش در سال 1971 و در مالزي سال 1999 گزارش شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14