(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20196 

حديث دشت عشق
وزير ورزش از شرايط ايده آل ورزش در فاصله سه ماه تا المپيك مي گويد
اميدواريم در لندن بيشتر از پكن مدال كسب كنيم
اخبار كوتاه از فوتبال
طلاي يك ضرب نصير شلال و حذف باورنكردني در دوضرب مسابقات قهرماني آسيا
وزنه بردار ايراني همه را شوكه كرد
صحبت از 28ميليارد تومان است
ذوب آهن؛ ركورددار در توليد آهن و بدهي!
عباسي در روئينگ سهميه المپيك گرفت
وعده هاي رئيس فدراسيون واليبال پيش از سفر به ژاپن: علاوه بر قهرماني، المپيكي هم مي شويم
خواندني از ورزش ايران
پايان كار جودوكاران ايران با عنوان سومي
رودكي و محجوب المپيكي شدند



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حسن ابوالحسني»
راهي كوي جانان از كربلاي ايران

سال 1344 در دياري كه مردمان از دل زاينده رودش زندگي و هستي برمي گرفتند؛ به زمينيان پيوست در نگارخانه الست، آنگاه كه نقاش ازل به كلك خداوندي اش زيباترين نقوش را بر بوم آفرينش كشيد، «حسن» را نگارگري عشق خويشتن آموخت. اين چنين شد كه وي در شب هاي تنهايي خويش، با خامه خيال بر صحيفه دل نقش دلدار مي كشيد و با سوداي عشقش هستي را رنگين مي كرد و بر آن بود تا زيباترين نشان را بر پيكر هستي نشاند آنگونه كه تحسين همگان را برانگيزد؛ پس سر در امر دلدار سپرد تا هر چه او گويد به ديده منت به جاي آورد.
يك چند- تا پايان مقطع ابتدايي- طفل وجود را به آموزگار دانايي سپرد تا سطر سطر كتاب معرفت را در لايه لايه هاي ذهنش جاي دهد. پس از آن در جرگه بيداردلان جاي گرفت و همان گونه كه از ژرفاي نگاهش آشكار بود تنها خود را نمي ديد. از اين رو به گاه تاختن دشمن، از ميهن دفاع كرد و در مكتب حسين(ع) با دم الهي او عشق، شهادت و ايثار را فرا گرفت. يكسال با قبول مسئوليت هاي متعدد چون آرپي جي زني، تكاوري، غواصي و در راه پرمخاطره اما نوراني حسين(ع) گام برداشت و آتش قهر خداوند را به تصوير كشاند تا اينكه سرانجام سال 1366 در منطقه «ماووت»، در اثر اصابت تيري به شكمش اذن دخول به حريم كبريا يافت.
شهيد «حسن ابوالحسني» سال 1344 در خوراسگان متولد شد و در
31/3/1366 در منطقه ماووت عراق به شهادت رسيد.

 



وزير ورزش از شرايط ايده آل ورزش در فاصله سه ماه تا المپيك مي گويد
اميدواريم در لندن بيشتر از پكن مدال كسب كنيم

سرويس ورزشي-
وزير ورزش و جوانان تاكيد كرد فضاي قدرتمندي در كاروان ورزشي ايران تشكيل شده و اميد به مدال آوري بيشتر در المپيك لندن مي رود.
برگزاري جشن 90 روز مانده تا المپيك لندن فرصت خوبي براي خبرنگاران بود تا از زبان وزير ورزش و جوانان آخرين شرايط ورزش كشور را جويا شوند. محمد عباسي در حاشيه اين مراسم گفت: كاروان ورزشي كشورمان آماده حضور قوي در المپيك لندن است و اميد به مدال آوري بيشتري در اين دوره از مسابقات مي رود. گزيده اي از صحبت هاي محمد عباسي در ادامه مي آيد:
¤ خوشبختانه تاكنون نسبت به سال هاي گذشته عملكرد بهتري داشته ايم و توانسته ايم نسبت به دوره گذشته كه 43 سهميه داشتيم، سهميه بيشتري بگيريم. اين نشان مي دهد كه فضاي بهتر و قدرتمندتري در كاروان ايران تشكيل شده و اميد به مدال آوري نيز بيشتر است. ما از امروز حدود سه ماه تا المپيك فرصت داريم و همچنان اميد به كسب سهميه هاي بيشتر وجود دارد.
¤ طبق تصميمي كه شش ماه پيش گرفته شده، بودجه فدراسيون ها و مسايل مالي آنها به موقع پرداخت مي شود.
¤ از چند ماه پيش تصميم گرفته شده تا هر دو هفته يا يك ماه يك بار جلسه مشتركي با عنوان ستاد عالي پشتيباني از ورزشكاران و قهرمانان المپيك با فدراسيون هاي مدال آور داشته باشيم و در آن مسائل مالي و پشتيباني را مطرح و بررسي كنيم.
¤ گزارش هاي ارائه شده در نشست اخير اميدواركننده بود. ضمن اين كه مسايل و مشكلاتي هم مطرح شد كه بايد بررسي و برطرف شوند. در كل اينكه بازي هاي بزرگي مانند المپيك را نمي توان با منابع مالي مقايسه كرد. بهتر است به فكر افتخارآفريني ورزشكاران ايران در بازي هاي المپيك باشيم.
¤ وزارت ورزش و جوانان براي تمام رشته ها برنامه ريزي مي كند. اگرچه فوتبال به خاطر ظرفيت هايي كه دارد بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد اما در كل اين كه ما توجه يكساني به تمام تيم هاي دولتي و غيردولتي داريم. پرسپوليس و استقلال هم دو تيم دولتي هستند و شايد به همين دليل فكر مي كنيد كه بايد به مسائل مرتبط با آنها ورود كنيم اما از ياد نبريد كه اين دو تيم هيئت مديره دارند كه مسائل شان را بررسي مي كنند.
¤ درباره حك كردن نام خليج فارس روي پيراهن كاروان ايران بايد بگويم كه مسابقات المپيك تابع قوانين جهاني است و اگر اين مقررات چنين اجازه اي را به ما بدهد اين پيشنهاد بسيار خوبي است و مي توانيم آن را عملي كنيم.
¤ هيچ اختلافي ميان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال وجود ندارد و ما هم هيچگونه محدوديت مالي براي فوتبالي ها ايجاد نكرده ايم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقادات تند مايلي كهن از دنيزلي
محمد مايلي كهن مديرفني پيشين تيم فوتبال پرسپوليس درتازه ترين صحبت هاي خود با بيان اين جملات كه دنيزلي يكي از ضعيف ترين مربيان از نظر دانش فني است، اولين نفري كه بايد از پرسپوليس برود، دنيزلي است، او فرافكني كرده و فرار روبه جلو مي كند، به انتقاد از سرمربي سرخپوشان تهراني پرداخت.
جباري رئيس كميته پيشكسوتان باشگاه استقلال
مديرعامل استقلال در حكمي علي جباري را به عنوان رئيس كميته پيشكسوتان اين باشگاه منصوب كرد. علي جباري كاپيتان اسبق تيم استقلال در آستانه سال 91 به خاطر درگذشت پسر خود به سوگ نشست.مسئولان تيم استقلال به خاطر بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا نتوانستند در مراسم فرزند علي جباري شركت كنند. از همين رو امروز علي فتح الله زاده به همراه پورحيدري، مظلومي، زرينچه، فرزامي، نظري جويباري، مهدي كشاورز و مصطفي شركا به منزل جباري رفتند و اين ضايعه را به وي تسليت گفتند.مديرعامل باشگاه استقلال در منزل علي جباري با اهداي حكمي، وي را به عنوان رئيس كميته پيشكسوتان باشگاه استقلال منصوب كرد.
خداحافظي بازيكن نفت از فوتبال در بازي با استقلال
بازيكن تيم نفت آبادان تصميم گرفت در ديدار با استقلال از فوتبال خداحافظي كند.اميد شريفي نسب بازيكن تيم نفت آبادان تصميم گرفته از فوتبال خداحافظي كند. وي باشگاه را هم در جريان اين تصميم گذاشته و از آنها خواسته در بازي با استقلال كه يكشنبه هفته آينده در آبادان برگزار مي شود مقدمات اين خداحافظي فراهم شود.
هيئت مديره باشگاه استقلال از مظلومي ليست خواست
جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال عصر روز شنبه در حالي برگزار شد كه در اين نشست به نظر مي رسيد به دليل مصاحبه هاي اخير احمد رسولي نژاد رئيس هيئت مديره و فتح الله زاده مديرعامل باشگاه با گلايه هايي توام باشد اما اين نشست بدون هيچ گونه بحثي فقط در مورد وضعيت تيم در فصل آينده برگزار شد. در اين جلسه فتح الله زاده بودجه پيشنهادي خود را به هيئت مديره ارائه و اعلام كرد اين باشگاه براي فصل آينده به بودجه 15 ميليارد توماني نياز دارد.همچنين اعضا تصميم گرفتند از مظلومي ليست بازيكنان مورد نياز خود را بخواهند. در اين جلسه مقرر شد تا پايان هفته اين ليست در اختيار هيئت مديره قرار بگيرد. اين در حالي است كه اين روزها حرف و حديث هاي زيادي پيرامون تغيير و تحولات مديريتي در باشگاه استقلال به گوش مي رسد و فتح الله زاده نيز گفته بود شرايط براي ماندنش مهيا نيست.
اخراج برانكو ايوانكويچ از الاتفاق
باشگاه الاتفاق پس از باخت مقابل الفتح در جام حذفي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم را اخراج كرد.
تيم الاتفاق در چارچوب دور رفت مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي عربستان با نتيجه دو بر يك در ورزشگاه اختصاصي خود مغلوب الفتح شد. همين مساله باعث شد تا مسئولان اين باشگاه عربستاني سرمربي پيشين تيم ملي ايران را از كار بركنار كنند. اين باشگاه عربستاني اعلام كرد كه در حال مذاكره با زلاتكو سرمربي الفيصلي براي جانشيني برانكو است.رسانه هاي عربستاني از تيم الوحده امارات به عنوان مقصد بعدي برانكو نام بردند.
تيم الاتفاق در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا مقابل استقلال به ميدان رفت، اما برانكو به دليل مشكل مالياتي حاضر به سفر به ايران نشد و تيمش هم مقابل استقلال شكست خورد و حذف شد.
دربي منچستر ركورد ال كلاسيكو را مي شكند
رسانه هاي انگليسي تعداد بينندگان ديدار منچسترسيتي و منچستر يونايتد را 650 ميليون نفر تخمين زدند. دربي شهر منچستر امشب ساعت 30:23 به وقت تهران در ورزشگاه الاتحاد برگزار خواهد شد و نگاه فوتبال دوستان در سراسر جهان اين بار متوجه فوتبال جزيره خواهد بود.
رسانه هاي انگليسي تعداد بينندگان اين بازي را 650 ميليون نفر تخمين زدند؛ رقمي كه ركورد 400 ميليون نفري ال كلاسيكو را خواهد شكست.
تاخير دوباره در اعلام حكم كميته انضباطي
دبير كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: فكر مي كنم در پايان هفته جاري پرونده تباني فوتسال تكميل و نتيجه نهايي اعلام شود. حسين عبداللهي در خصوص راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره تباني در هفته پاياني ليگ برتر فوتسال كه قرار بود ديروز اعلام شود، گفت: روز گذشته جلسه اي با اعضاي كميته انضباطي داشتيم و آقاي حسن زاده نظرش بر اين بود كه تحقيقات ادامه داشته باشد. بر همين اساس تحقيقات خود را دنبال خواهيم كرد تا به نتيجه قطعي برسيم.عبداللهي تاكيد كرد: وقتي باشگاه پرسپوليس ادعا مي كند مداركي وجود دارد بايد اين مدارك را در اختيار مرجع قانوني قرار دهد. روز گذشته نيز مدارك را از باشگاه پرسپوليس خواستار شديم و اعلام كرديم در مدت 48 ساعت مدارك را در اختيار كميته انضباطي قرار دهند.

 



طلاي يك ضرب نصير شلال و حذف باورنكردني در دوضرب مسابقات قهرماني آسيا
وزنه بردار ايراني همه را شوكه كرد

نواب نصير شلال با حذف از رقابت هاي دو ضرب وزنه برداري قهرماني آسيا در دسته 105 كيلوگرم، با وجود كسب مدال طلاي يك ضرب، دو مدال طلاي ديگر را به آساني از دست داد.
رقابت هاي دسته 105 كيلوگرم وزنه برداري قهرماني آسيا ديروزدر كره جنوبي برگزار شد كه نواب نصير شلال در گروه A روي تخته رفت و به دليل ناكامي در حركت دوضرب در هر سه نوبت از دور رقابت ها كنار رفت. اين درحالي بود كه نصير شلال در يك ضرب مدال طلا گرفته بود.
ملي پوش دسته 105 كيلوگرم ايران در حركت يك ضرب وزنه 187 كيلوگرمي را بالاي سر برد و بالاتر از نورالدين اف رقيب ازبكستاني(184 كيلوگرم) خود به مدال طلا رسيد. اين وزنه 7 كيلوگرم از ركورد قبلي نصيرشلال كه در رقابت هاي جهاني پاريس به ثبت رسانده بود، بالاتر بود. البته وي پيش از اين در حركت اول موفق به مهار وزنه 183 كيلوگرمي نشده بود اما در حركت دوم و سوم به ترتيب وزنه هاي 183 و 187 كيلوگرمي را بالاي سر برد.
اما در رقابت هاي دو ضرب، در حالي كه رقابت باز هم بين نصيرشلال و نورالدين اف بود، نماينده ايران در دو حركت اول خود در كمال تعجب مقابل وزنه 225 كيلوگرمي ناكام ماند تا نگراني هايي را در دل مربيان به وجود آورد. نصير شلال در حركت سوم هم بار ديگر نتوانست از پس وزنه 225 كيلوگرمي برآيد تا آب سردي بر پيكر خود و مربيان ريخته باشد و با تك مدال طلاي يكضرب به كار خود پايان دهد. اين در حالي بود كه نصيرشلال در مسابقات جهاني 2011 پاريس وزنه 223 كيلويي را بالاي سر برده بود و به نظر مي رسد وزنه 225 كيلويي شروع مناسبي براي او نبوده است يا نصيرشلال كمتر از انتظارات ظاهر شده است.
در حركت دوضرب نورالدين اف كه بيشترين استفاده را از ناكامي نصيرشلال برده بود، توانست تنها با مهار وزنه 220 كيلوگرمي مدال طلاي دوضرب و مجموع را به خود اختصاص دهد.
ركورد دوضرب و مجموع دسته 105 كيلوگرم آسيا همچنان در اختيار حسين توكلي است (235 دوضرب و 425 مجموع). اين ركوردها در سال 2000 به ثبت رسيده است.

 



صحبت از 28ميليارد تومان است
ذوب آهن؛ ركورددار در توليد آهن و بدهي!

مديرعامل باشگاه ذوب آهن در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شده اين باشگاه رقمي در حدود 28ميليارد تومان بدهي دارد!
خسرو ابراهيمي د رمورد وضعيت باشگاه ذوب آهن گفت: مشكلات مالي همچنان پابرجاست و منتظريم قانون از مجلس بيايد و بحث يك درصد اجرايي شود تا كارخانه ذوب آهن به ما كمك كند. بخشي از بدهي هاي سال89 باقي است و بدهي هاي سال90 هم باقي است از سوي ديگر فصل جديد ورزشي هم در سال91 به زودي آغاز مي شود اما متأسفانه در زمينه مسايل مالي باشگاه هيچ چيز روشن نيست. وي در مورد اينكه ميزان بدهي هاي باشگاه ذوب آهن چقدر است، گفت: بابت سال89 و 90 رقمي در حدود 28ميليارد تومان باشگاه بدهي دارد. كارخانه ذوب آهن در توليد آهن ركورددار است كه ركورد خوشايندي است اما باشگاه ذوب آهن در ميزان بدهي هايش ركورددار است كه اين ركورد اصلا جالب نيست.
ابراهيمي در مورد اينكه چطور باشگاه سپاهان مشكل مالي ندارد اما ذوب آهن چنين مشكلي دارد گفت: سپاهان سه چهار سالي است كه خصوصي شده و 51درصد سهام فولاد مباركه سهامش را واگذار كرده بنابراين در ورزش از قوانين دولتي تبعيت نمي كند و مشكلي در اين زمينه ندارد اما ما هنوز دولتي هستيم.

 



عباسي در روئينگ سهميه المپيك گرفت

سولماز عباسي روئينگ سوار تيم ملي ايران دومين سهميه المپيك روئينگ ايران را در كره جنوبي كسب كرد تا تعداد بانوان المپيكي ايران در رشته قايقراني به عدد دو برسد.
مسابقات كسب سهميه المپيك روئينگ در قاره آسيا روز گذشته با برگزاري رقابت هاي فينال در شهر گونگجو كره جنوبي به پايان رسيد. در ماده تك نفره سنگين وزن بانوان سولماز عباسي قهرمان ايران در رده سوم فينال A قرار گرفت و موفق به كسب دومين سهميه كاروان روئينگ ايران شد. سولماز عباسي در اين فينال با روتاراسكا رودنبرگ از تايلند، اسوتلانا گرمانويچ از قزاقستان، هارونا ساكاكيبارا از ژاپن، يجي كيم از كره جنوبي و كا من لي از هنگ كنگ مسابقه داد كه درنهايت تنها با اختلاف 1 ثانيه با زمان 31،53:7 دقيقه در رده سوم قرار گرفت.
پيش از اين نيز محسن شادي در ماده روئينگ تكنفره سنگين وزن مردان جواز حضور در المپيك لندن را دريافت كرده بود كه روز گذشته در فينال ماده تك نفره سنگين وزن با كسب مدال نقره به كار خود پايان داد.

 



وعده هاي رئيس فدراسيون واليبال پيش از سفر به ژاپن: علاوه بر قهرماني، المپيكي هم مي شويم

رئيس فدراسيون واليبال با يادآوري اينكه بهترين تيم آسيايي شركت كننده در مسابقات انتخابي ژاپن المپيكي مي شود، گفت: البته به دنبال اين موضوع نيستيم چون براي قهرماني به ژاپن مي رويم تا به اين واسطه المپيكي شويم.
محمدرضا داورزني اظهار داشت: واليبال ايران به سطحي رسيده است كه كشورهاي قدرتمند دنيا نسبت به ما احساس باور دارند. استراليا تاكيد مي كند كه قصد دارد براي رشد واليبال كشورش با ايران ارتباط بيشتري داشته باشد. لهستان اعلام آمادگي مي كند تا به محض المپيكي شدن ايران ميزبان ملي پوشان كشورمان در تورنمنت بين المللي خود باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه «با در نظر گرفتن همه اين موارد شانس المپيكي شدن ايران را چقدر مي دانيد؟»، گفت: سعي مان اين بوده تا با فراهم كردن اردوها و ديدارهاي تداركاتي مورد نظر، تيم ملي را با بهترين آمادگي ممكن راهي مسابقات كنيم. ايران به دنبال قهرماني در اين رقابت هاست. تيم ايران به ژاپن نمي رود تا بهترين تيم آسيايي شده و به اين واسطه المپيكي شود. حرف زدن در اين مورد سخت و سنگين است اما ما براي قهرماني به ژاپن مي رويم. اين هدف كادر فني نيز هست تا به واسطه آن هم بهترين تيم آسيايي شويم و هم المپيكي.
رئيس فدراسيون واليبال اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد شانس المپيكي شدن داريم. اميدواريم تا زمان حضور در مسابقات انتخابي المپيك با مشكلي مواجه نشويم تا در نهايت كاروان ورزشي ايران با حضور تيم ملي واليبال ايران بتواند جلوه بهتري براي شركت در بازي هاي المپيك لندن بگيرد. داورزني در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه «آيا شخصا با تغييراتي كه سرمربي تيم ملي واليبال در آغاز اردوهاي تداركاتي در تركيب تيم ايجاد كرد و به واسطه آن برخي بازيكنان را كنار گذاشت، موافق هستيد؟»، گفت: اگر اعتقاد داريم كه سرمربي كارش را بلد است بايد به تصميماتش احترام بگذاريم. با تغييرات ايجاد شده موافقم. ولاسكو مي خواهد تيمي قدرتمند و با انگيزه را به ژاپن ببرد و اين نظر فدراسيون هم است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در حالي كه در هفته هاي گذشته انتقادهايي درباره تاييد نشدن حكم دبيري سعيد مرادي مطرح شده بود، سرانجام پس از معرفي خسرو نصيري به وزارت ورزش و جوانان حميد سجادي با حكم وي موافقت كرد و بدين ترتيب نصيري جايگزين مرادي در پست دبيري فدراسيون هندبال شد.
¤ محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك گفت: اميدواريم با روندي كه در افزايش سهميه ها داشته ايم، حضور و اثري ماندگار در المپيك داشته باشيم.
¤ فرشاد عليزاده فرنگي كار وزن 74 كيلوگرم به همراه جمشيد خيرآبادي مربي تيم ملي كشتي فرنگي و حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي ديروزاز چين راهي فنلاند شدند.آخرين مرحله رقابتهاي كشتي گزينشي المپيك 2012 لندن روزهاي 15 تا 17 ارديبهشت ماه در شهر هلسينكي فنلاند برگزار مي شود و فرشاد عليزاده روز 16 ارديبهشت ماه در اين رقابتها به ميدان مي رود تا در صورت فيناليست شدن المپيكي شود.
¤ تيم ملي تنيس ايران در ديدار رده بندي مسابقات جام ديويس گروه سوم آسيا - اقيانوسيه مغلوب مالزي شد و با قرار گرفتن در رده چهارم به كار خود در اين رقابت ها پايان داد.
¤ تيم ملي شناي ايران براي شركت در مسابقات كاپ آزاد مالزي و انتخابي المپيك لندن با تركيب محمد بيداريان ، احمدرضا جلالي ، پوريا مالدار قصري ، امير محمد شجاعي فر ، افشين عسكري ، آرين اوليايي ، آرشام ميرزايي و سروش خواجگي عازم كوالالامپور مالزي شد.

 



پايان كار جودوكاران ايران با عنوان سومي
رودكي و محجوب المپيكي شدند

در پايان رقابت هاي جودو قهرماني آسيا دو عضو تيم ملي كشورمان موفق به كسب جواز حضور در المپيك 2012 لندن شدند.
بيستمين دوره رقابت هاي جودو قهرماني آسيا درحالي شنبه شب با كسب عنوان سومي براي تيم كشورمان به پايان رسيد كه تيم ايران موفق شد با كسب دو مدال طلا و نقره دو سهميه براي حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن را كسب كند. محمدرضا رودكي با كسب مدال طلا به جمع 22 نفر برتر رنكينگ جهاني راه پيدا كرد و سهميه مستقيم براي حضور در المپيك را كسب كرد. وي در اين مسابقات جودوكار قزاقستاني را كه براي كسب سهميه با وي رقابت داشت را ضربه فني كرد. همچنين جواد محجوب جودوكار وزن 100-كيلوگرم كشورمان كه موفق به حضور در ديدار پاياني و در نهايت مدال نقره شد، سهميه مستقيم قاره اي جواز حضور در المپيك را كسب كرد. بر همين اساس درنهايت تيم جودو كشورمان با دو نماينده روي تاتامي المپيك 2012 به لندن به رقابت با رقباي خود خواهد رفت. رقابت هاي جودو قهرماني آسيا شب گذشته با قهرماني كره جنوبي و عنوان سومي تيم كشورمان در تاشكند به پايان رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14